abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62703912
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:25 schreef toma het volgende:

[..]

zwaar geblesseerd toch?
Wel geblesseerd ja maar komt dit seizoen nog wel in actie.
pi_62703924
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:23 schreef denthemen het volgende:

[..]
En terecht
Hoorde dat Oleguer uitgeroepen was tot MOTM door het publiek? Dat had Emanuelson dik verdiend, die jongen heeft op één foute corner na 0 fouten gemaakt. En dat was vorig jaar wel eens anders.
pi_62703936
quote:

[..]
Ik kots altijd op dat suggestieve gezeik.. 'anders raakt hij zijn positie kwijt'
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_62703959
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:27 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Ik kots altijd op dat suggestieve gezeik.. 'anders raakt hij zijn positie kwijt'
Zo zet ie wel wat druk op de spelers groep. Daardoor blijven ze scherp.
pi_62703972
quote:

[..]

Oleguer speelt prima en zijn plaats komt in gevaar Het is misschien een sobere speler, maar niet iedere verdediger hoeft een drang naar voren te hebben.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_62704000
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:20 schreef ericajax het volgende:
Hoop dat Ajax Marko Arnautovic gaat halen als opvolger van Huntelaar. Die jongen komt er wel

Heeft veel weg van Zlatan
Pff hij scoort ook een keer een goal
pi_62704011
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:28 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Oleguer speelt prima en zijn plaats komt in gevaar Het is misschien een sobere speler, maar niet iedere verdediger hoeft een drang naar voren te hebben.
Maar als je dat wel hebt creëer je veel meer kansen.
pi_62704036
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:26 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Hoewel ik Oleguer best degelijk vond spelen, snapte ik absoluut niet waarom hij tot Man of the Match werd verkozen.
Inderdaad, verdedigend is Oleguer wel goed alleen hij maakt opbouwend echt teveel fouten
pi_62704055
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef Jasza het volgende:

[..]

Pff hij scoort ook een keer twee goals
zaten er goed in hoor . Zeker een talentje maar het is nog moeilijk in te schatten van welk niveau hij is.
pi_62704078
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef toma het volgende:

[..]

Maar als je dat wel hebt creëer je veel meer kansen.
Daarvoor hebben we Urby en Vd Wiel.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_62704085
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:28 schreef toma het volgende:

[..]

Zo zet ie wel wat druk op de spelers groep. Daardoor blijven ze scherp.
Ik zeg niet dat de werkwijze van Van Basten fout is, maar altijd die scherpe conclusies van die zogenaamde journalisten
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_62704089
Ja leuk maar hem vergelijken met Zlatan is echt de grootste bullshit.
pi_62704104
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:30 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Daarvoor hebben we Urby en Vd Wiel.
dat is ook precies de reden waarom vd Wiel en Oleguer van positie wisselden.
pi_62704115
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:31 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de werkwijze van Van Basten fout is, maar altijd die scherpe conclusies van die zogenaamde journalisten
Die scherpe conclusie komt van een of andere fansite af. Niet druk om maken dus.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_62704403
quote:

[..]

Van welke baggersite komt dat dan? Vooral dat laatste zinnetje
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_62704534
Mooi drie punten gepakt, en weer ingelopen
pi_62705958
Inderdaad, fijne dag vandaag!

Heb alleen even vluchtig de samenvatting kunnen bekijken tijdens het werk. Wie speelden er goed? Hoe was de kansen verdeling ect? Of iemand een linkje naar een uitgebreide samenvatting voor me?
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:29:30 #268
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_62706109
Uitstekend weekend!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_62706114
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:23 schreef Voltreffer het volgende:
Inderdaad, fijne dag vandaag!

Heb alleen even vluchtig de samenvatting kunnen bekijken tijdens het werk. Wie speelden er goed? Hoe was de kansen verdeling ect? Of iemand een linkje naar een uitgebreide samenvatting voor me?
Emanuelson speelde zeer goed, Cvitanich viel geblesseerd uit, we kwamen goed weg doordat NEC een strafschop werd ontnomen, Suarez speelde naar mijn mening zeer matig, de goals kwamen beiden uit de rebound, NEC speelde zeer matig waardoor het een eenzijdige wedstrijd werd.
  maandag 27 oktober 2008 @ 00:19:11 #270
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_62707251
Wat is dit met die blessures .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 27 oktober 2008 @ 00:42:04 #271
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_62707609
Waarom staat er trouwens ineens een midweeks programma? Was dat vorig jaar ook al zo. Het zijn wel drukke weken zo met de UEFA CUp,Competitie,Beker.
#FreeHat
pi_62707630
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:41 schreef GGMM het volgende:

[..]

Niet als er alleen maar van dit soort onzin gepost wordt.
Kom op zeg, het Ajax topic gaat snel en als er dan nog 28 posts nodig zijn om het topic vol te krijgen....
quote:
Vermaelen: "Het was geen strafschop"

Thomas Vermaelen reageerde na afloop van de winst tegen NEC opgetogen. Bovendien denkt de Belgische verdediger van Ajax dat arbiter Ruud Bossen het bij het rechte eind had door een strafschop om te zetten in een vrije trap.

Vermaelen tackelde NEC-speler Lasse Schone op de rand van het strafschopgebied. In eerste instantie wees Bossen naar de stip, maar hij kwam daar later op terug. "Ik vind het moeilijk om te zeggen of de beslissing juist was. Maar mijn gevoel was dat het geen strafschop was", aldus de verdediger.

De Belg vond het spel van zijn ploeg voor rust niet best. "Dat zijn volgens mij de gevolgen van de UEFA Cup-wedstrijd tegen Aston Villa. Ik vond de tweede helft veel beter dan de eerste helft", zegt hij tegen Langs de Lijn. "Ik wil nu proberen te winnen in een uitwedstrijd."
Vermaelen weet waarschijnlijk zelf ook wel dat het een pingel was

[ Bericht 0% gewijzigd door _Mike_ op 27-10-2008 01:06:22 ]
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_62707658
Was mie sfeerloze bedoeling vandaag
pi_62707733
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:46 schreef DeVinger het volgende:
Was mie sfeerloze bedoeling vandaag

Als je bedoelt dat er geen sfeer was moet je even bij de audicien langs
  maandag 27 oktober 2008 @ 00:53:29 #275
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_62707736
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:42 schreef DuvelDuvel het volgende:
Waarom staat er trouwens ineens een midweeks programma? Was dat vorig jaar ook al zo. Het zijn wel drukke weken zo met de UEFA CUp,Competitie,Beker.
Op woensdagavond .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_62707813
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:53 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Als je bedoelt dat er geen sfeer was moet je even bij de audicien langs
Omdat er wel sfeer was zeker?
pi_62707820
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 01:01 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Omdat er wel sfeer was zeker?
Wat bedoel jij nou met?
"Was mie sfeerloze bedoeling vandaag"?

Mie?

En ja er was zeker wel sfeer in de Arena, jij hebt waarschijnlijk studio sport gezien meer niet.
pi_62707854
Zat in het stadion, vond het tegenvallen qua sfeer. Maar he, das een subjectieve veronderstelling he.

Mie ja
pi_62708104
Wat heb je zelf gedaan om de sfeer te verbeteren?
  maandag 27 oktober 2008 @ 01:39:03 #280
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_62708105
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:42 schreef DuvelDuvel het volgende:
Competitie is later begonnen in verband met de Olympische Spelen.
pi_62708142
Nog 3 puntjes achter op de koploper, dus niets aan het handje.
Heerlijk weekend.
Eindelijk begint het te draaien, en dat dan met al die blessures. We worden gewoon kampioen.
pi_62708265
Woensdag moeten we toch echt de eerste uit wedstrijd gaan winnen.
pi_62708304
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 01:38 schreef Chadi het volgende:
Wat heb je zelf gedaan om de sfeer te verbeteren?
Ach, ik zie zojuist dat het een NEC'er is dus de opmerking van de sfeer kan je met een korreltje zout nemen
pi_62709404
Urby was wederom erg sterk, ik had niet gedacht dat ooit nog te zeggen. Nuttige overwinninig nu doortrekken door Heracles en Twente te verslaan maar dat zal lastig worden.
En de sfeer was voor een zondagmiddag prima te noemen. Op Zuid in ieder geval.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:00:58 #285
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_62709822
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 02:05 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Ach, ik zie zojuist dat het een NEC'er is dus de opmerking van de sfeer kan je met een korreltje zout nemen
Hoezo? De NEC aanhang gaf gister toch echt wel het goede voorbeeld......!
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_62709844
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 01:44 schreef patrickt37 het volgende:
Nog 3 puntjes achter op de koploper, dus niets aan het handje.
Heerlijk weekend.
Eindelijk begint het te draaien, en dat dan met al die blessures. We worden gewoon kampioen.
Eerst maar eens zien dat we een uitwedstrijd kunnen winnen. Dat is al moeilijk genoeg.
pi_62710325
Woensdag eerste uitoverwinning
pi_62710993
quote:
Dat Orlando Engelaar, Renato Augusto, Simon Cziommer en Steven Defour nu niet bij Ajax voetballen is te wijten aan de interne machtsstrijd tussen oud-coach Henk ten Cate en toenmalig technisch directeur Martin van Geel. De twee technische beleidsbepalers konden het in veel gevallen niet eens worden over wie nou het meest geschikt was voor de Amsterdamse club. (Voetbal International)
Was dat al gepost? Simon Cziommer
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:03:18 #289
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_62711049
Opzouten met die Duitser Ontzettend ingenomen mannetje. Als je een Perez al moeilijk vindt..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_62711056
quote:
Wat hadden we nou afgesproken? Geef Marco de tijd!
Written by Jacques Happe

Sunday, 26 October 2008
Ik word een beetje moe van al dat doemdenken! Iedereen verwacht dat na jaren van treurnis in en om de ArenA, Marco van Basten als een soort goochelaar zijn toverstafje gebruikt en ‘ploef’ alles is weer zoals het begin jaren ‘70 en halverwege jaren ’90 was. Tegen al die zwartgallige supporters en journalisten wil ik het volgende zeggen…

Ajax-supporters zijn nou niet bepaald verwend de afgelopen jaren. Af en toe werd de KNVB-beker of de Johan Cruijff-schaal gewonnen, maar daar bleef het dan ook bij. Op cruciale momenten gaven de spelers vaak niet thuis. Vorig seizoen onder Adrie Koster, het seizoen daarvoor onder Henk ten Cate, maar ook onder Danny Blind en Ronald Koeman bleef de mentaliteit in beslissende wedstrijden in de kleedkamer achter. En dan heb ik het nog niet eens over de leiding van Morten Olsen, Hans Westerhof, Jan Wouters, Co Adriaanse, Tony Bruins Slot of Ruud Krol. Iedere keer weer hoorden we, ‘we gaan dit seizoen bouwen aan een nieuw elftal. Bouwen aan nieuw elan’. Maar de verwachtingen bleven onveranderd megahoog.

Ook Marco van Basten heeft bij zijn aantreden gezegd, dat hij wil waken voor die euforie. Hij moet het doen met de ruïnes van jarenlang wanbeleid op het gebied van aan- en verkoop en scouting. Daarnaast zijn er teveel trainerswisselingen geweest en kwam daar nog een bestuurscrisis overheen. Geen elementen waarvan een speler groeit en boven zichzelf uitstijgt.

Toch verwachten we dat Ajax continu boven zichzelf uitstijgt. Want “wij zijn Ajax”. Supporters zijn de kern van de club, maar ook de achilleshiel. Je kunt niet zonder ze, want het wordt zo’n sfeerloze bedoening in een stadion. Maar zonder supporters ook geen sponsors, want die laatste willen wel wat verkopen. Aan die fanbase dus.

Maar supporters eigenen zich ook een onmetelijke importantie toe. Zonder supporters geen club. Nee, dat hebben we hierboven al vastgesteld. Maar daarmee houdt het aan de positieve zijde wel op. Het klinkt hard, maar helaas is het zo. Want supporters brengen namelijk ook iets negatiefs mee. Onbedoeld vaak, dat wel, maar het feit ligt daar. Namelijk, die ongelooflijke druk van altijd moeten presteren!

Spelers van Ajax moeten maar leren omgaan met die druk. Dat laatste wordt vaak gezegd. Ga er zelf maar eens aanstaan. In het bedrijf waar jij werkt, hoe vaak loop je even naar het koffiezetapparaat, omdat je even bij wilt tanken? Even wilt uitrusten? Even je gedachten wilt verzetten? Niet voor een speler. Hij moet 90 minuten en een beetje hard werken, geen moment verzaken. Geen koffiegedachten, geen bijtanken, maar aan één stuk doorgaan.

Druk om te presteren. Marco van Basten heeft daar ogenschijnlijk niet zo veel last van. Ten tijde van zijn heerschappij als trainer van Oranje gaf hij al geen krimp als Bert Maalderink hem lullige vragen stelde. Zonder druk kun je boetseren, plakken, knippen, scheuren, toevoegen en weglaten. Maar is die stoïcijnse man werkelijk zonder druk?

Ik denk het niet. De supporters morren nu al. Iedere dag weer lees ik een zeikcolumn van gerenommeerde of minder gerenommeerde columnisten. En allemaal is het matig, slecht en waardeloos. Iedereen eindigt positief dat we het aan het eind van het seizoen wel redden. Wat een gelul!

Marco heeft een elftal gekregen van disfunctionerende individuen. Hij kreeg de overtollige bagage van Martin van Geel en Henk ten Cate, die middels een transferbeleid hun suprematie aan het uitvechten waren over de ruggen van spelers, supporters en club. Van Basten heeft te maken met een erfenis van middelmatige spelers en spelers die daar iets tot meer dan iets boven zitten. Het is geen wereldelftal op dit moment. Het wil niet zeggen dat het geen wereldelftal kan worden, maar op dit moment is het dat niet. Punt!

Het moet over zijn met dat gezeik op de prestaties! Het moet over zijn met die druk! Het moet over zijn met dat continu roepen: “we worden dit seizoen kampioen en wij zijn de beste!” Misschien wordt Ajax ook wel kampioen en blijkt de ploeg aan het eind van de rit inderdaad de beste. Zoals de afgelopen twee seizoenen PSV de beste was van een heel middelmatige competitie. Daar is niets mis mee, de beste van de middelmaat zijn. Maar realiseer je nu eens dat Ajax in opbouw is.

Weer in opbouw. En misschien volgend seizoen weer. Maar jemig, mensen, als we iemand al gaan afrekenen op een seizoensstart gebaseerd op de erfenis van een slecht beleid, dan vragen we een godswonder en geen goocheltruc. Dan is de realiteit bij een goed deel van de supporters ver te zoeken. Marco van Basten kwam niet naar Amsterdam om in een paar maanden kampioen te worden.

Marco kwam naar Ajax om in vier jaar te bouwen aan een wereldelftal en laat hij daar nou al een paar bouwstenen voor hebben verzameld! De rest komt heus wel. Is het niet dit seizoen, dan wel volgend seizoen, of het jaar daarop. Liever op termijn een wereldelftal dat onze club grote victorie laat kraaien, dan op z’n PSV’s ieder seizoen de hoon van de rest van Nederland over je heen krijgen als je net met de hakken over de sloot, met lelijk voetbal en matige spelers, kampioen bent geworden.

Amsterdam is als wereldstad ook niet in één seizoen gebouwd, of dacht je dat eeuwen geleden de Portugese Joden dat toen wel hadden verwacht? Bouwen aan wat je lief is, betekent ook troostende woorden. Als je kind gevallen is, veeg je de pijnlijke plek netjes schoon en even later lacht hij weer. Jouw kind, jouw trots. Daar wordt het groot en hard van. Vallen en opstaan. Niet van steeds weer lopen te zeiken, te snauwen en verkeerde verwachtingen te projecteren.

Wat hadden we nou afgesproken toen hij aantrad?
Marco van Basten mag bouwen aan Ajax. Waarom zijn er dan steeds weer supporters, die de bouwstenen onder hem vandaan halen? Waarom wacht men dan niet eens rustig op het moois wat echt wel komen gaat? Geef hem de tijd, het moois moet groeien.
AMEN!
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:32:39 #291
51286 w00h00
Digital man!
pi_62711812
Terug Van Parijs
pi_62712196
Een hele collumn en geen negatieve klank over 410. Wat is er Jacques?

@ DeVinger: Wat doe jij bij ons in het stadion, terwijl je eigen club op dat zelfde moment ook een thuiswedstrijd speelt?

Verder vond ik de sfeer niet geweldig, maar was het wel ok. De spelers hebben ook weer aangegeven dat ze blij met ons waren, dus dat is alleen maar positief.
pi_62712486
Het lijkt wel ofdat ze een column van vorig jaar hebben gepakt en telkens Ajax door PSV hebben vervangen
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=67803
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:59:08 #294
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62712521
Woensdag de kraker in Almelo
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_62712607
Hij vind wel dat Marco de tijd heeft om te bouwen in 2-3 jaar maar er moet over 4 jaar wel een wereldelftal staan
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:11:47 #296
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_62712872
quote:
Ga er zelf maar eens aanstaan. In het bedrijf waar jij werkt, hoe vaak loop je even naar het koffiezetapparaat, omdat je even bij wilt tanken? Even wilt uitrusten? Even je gedachten wilt verzetten? Niet voor een speler. Hij moet 90 minuten en een beetje hard werken, geen moment verzaken. Geen koffiegedachten, geen bijtanken, maar aan één stuk doorgaan.
Leuke tekst hoor, maar dit is natuurlijk waarlijke nonsens. Ik heb wel meer dan 2 keer in de week dat ik 90 minuten lang gefocused bezig moet zijn Poeh poeh, voetballers moeten 90 minuten per week concentratie op brengen.. wat een Goden. Hou toch op.

-edit-
Overigens vind ik het momenteel al best aardig gaan bij Ajax. Wordt voldoende gecreeerd. Alleen de automatismen moeten er nog echt inkomen, maar als je de groep bij elkaar houdt komt dat wel. Villa was gewoon een maatje te groot en dat is in dit stadium nog helemaal geen schande.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_62713798
ik heb ook niet het idee dat er zoveel geklaagd wordt of dat Marco ter discussie staat, dus ik snap de timing van de column niet. het meerendeel weet heus wel dat het lang kan gaan duren, maar met kritiek tussendoor is niets mis. de aankoop van Sno bijv. is gewoon een mislukking.
pi_62713878
Wanneer is de aankoop van Sno na 7 wedstrijden al een mislukking? Hij is jong en zeker bruikbaar als hij nou gewoon goed blijft trainen en daardoor zijn tempo kan verhogen lijkt het mij een prima bruikbare speler.
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:57:24 #299
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62714149
Ik ben wel benieuwd hoe Ajax zich gaat profileren in de uitwedstrijd van woensdag. De uitwedstrijden verliepen tot nu toe ook niet allemaal even lekker. Vorig seizoen was er een schitterende goal van Huntelaar en een gestopte pingel nodig om Heracles op zn knieen te krijgen.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_62714187
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:57 schreef Damzkieee het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Ajax zich gaat profileren in de uitwedstrijd van woensdag. De uitwedstrijden verliepen tot nu toe ook niet allemaal even lekker. Vorig seizoen was er een schitterende goal van Huntelaar en een gestopte pingel nodig om Heracles op zn knieen te krijgen.
Dan doen we dit jaar 2 schitterende goals
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')