issie nou alwéér bereikt?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
De bodem is bereikt, we gaan weer omhoog.
Ja.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:44 schreef appelsientje het volgende:
Wanneer sluit de beurs? 22:00 toch?
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:44 schreef appelsientje het volgende:
Wanneer sluit de beurs? 22:00 toch?
Ah, dan gaat 't daar fout. De marketeers van Cup-a-Soup hebben zich niet goed in de lokale omstandigheden verdieptquote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:47 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
4 uur cup a soup en 4 uur is wanneer ze sluiten (lokale tijd)![]()
Eventjes wel ja maar het stokt al weer snelquote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:50 schreef Tokamak het volgende:
Howw we gaan weer net zo hard omhoog als we omlaag zijn gegaan
PPT is wakker.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:50 schreef Tokamak het volgende:
Howw we gaan weer net zo hard omhoog als we omlaag zijn gegaan
Neuhh, ze hebben er niet aan gedacht dat je eerst op zoek moet gaan naar de cup a soup, een mok moet vinden en dan water moet gaan koken waarbij altijd het lepeltje nog ns vergeten wordt, dus je moet n kwartier vantevoren beginnen om om 4 uur cup-a-soup te hebbenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ah, dan gaat 't daar fout. De marketeers van Cup-a-Soup hebben zich niet goed in de lokale omstandigheden verdiept.
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:53 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Neuhh, ze hebben er niet aan gedacht dat je eerst op zoek moet gaan naar de cup a soup, een mok moet vinden en dan water moet gaan koken waarbij altijd het lepeltje nog ns vergeten wordt, dus je moet n kwartier vantevoren beginnen om om 4 uur cup-a-soup te hebben
Wordt overgenomen door Wells Fargo hequote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Bizar trouwens dat Wachovia niet hard wordt afgestraft voor dat toch onverwacht grote verlies. -5% op 't moment. http://finance.google.com/finance?q=NYSE:WB
Hmja, I know, maar dan nog...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:57 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Wordt overgenomen door Wells Fargo he
900?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:58 schreef SeLang het volgende:
Ik wil wel dat we onder de 900 sluiten
SPXquote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
900?
Dan moet zelfs 't PPT nog veel moeite doen.
Paar weken terug hadden we nog 150 pnt eraf in de laatste minuut, was dat niet verdacht?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:00 schreef Tokamak het volgende:
jezis, ff 70 pnt erbij in de laatste minuut, verdacht...
Dat zal dan wel een Plunge Causing Team geweest zijn...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:02 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Paar weken terug hadden we nog 150 pnt eraf in de laatste minuut, was dat niet verdacht?
Met nog een paar slechte cijfers over de Amerikaanse economie gaat ie nog wel verder omlaagquote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:15 schreef ItaloDancer het volgende:
Olie op 66 dollar. Vanaf 60 dollar koop ik turbo's
wtf zijn turbo's?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:15 schreef ItaloDancer het volgende:
Olie op 66 dollar. Vanaf 60 dollar koop ik turbo's
quote:
After Hours: 43.31 -6.68 (-13.36%)quote:Amazon posts quarterly profit, sales gains
SAN FRANCISCO (MarketWatch) - Amazon.com Inc. said Wednesday its fiscal third-quarter net income rose 48% to $118 million, or 27 cents a share, from $80 million, or 19 cents a share in the same period a year earlier. Revenue for the period ended in September rose 31% to $4.26 billion. Analysts on average had estimated that the online retailer would post earnings of 25 cents a share for the quarter, and $4.27 billion in revenue, according to FactSet Research.
quote:
quote:Een turbo (ook bekend als speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.
Ehhhh dit helpt niet echtquote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:24 schreef ItaloDancer het volgende:
Een turbo (ook bekend als speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.
ze zijn al een half uur geleden huiswaarts gegaan hoorquote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:29 schreef Arcee het volgende:
Beeeetje voorbarige TT idd.
-5.69% nu (Dow).
De bank die de speeder of turbo uitgeeft financiert een (groot) deel van de aankoop van de aandelen voor jou.quote:
Stel ik koop 100 turbo's, dan betaal ik dus... 5000 euro? LONG betekent, ik verwacht dat ie gaat stijgen, waar staat die 47 voor?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
De bank die de speeder of turbo uitgeeft financiert een (groot) deel van de aankoop van de aandelen voor jou.
Jij betaalt maar een klein deel. Daardoor ontstaat er een hefboomeffect.
Bijvoorbeeld:
Koers van een aandeel is 50 euro. Je koopt een turbo long 47 op dat aandeel.
Err... ok, aandeel is 50 waard, ABN geeft die turbo uit en financiert 45 euro, dus ik moet zelf 5 euro ophoesten. Dus, voor 100 turbo's betaal ik 500 euro.quote:ABN Amro financiert bv 45 euro, stoploss op 47 euro. Je betaalt dus 5 euro.
Ok, want als ik zou verkopen, verdien ik 5500 euro, waarvan 4500 euro voor ABN is, en ik dus 1000 euro overhou. Is 2x 500 = 100%. Check.quote:Als het aandeel stijgt naar 55 euro, dan is je resultaat niet 10%, wat het zou zijn als je het aandeel had gekocht, maar 100%.
Dus... een stoploss betekent, mocht de turbo onder die waarde zakken, verkoop dan alles en lik je wonden? Wat betekent dat ABN haar geld gewoon terugkrijgt, en ik (in dit geval) 300 euro verlies heb geleden.quote:Als het aandeel zakt naar 47 euro, dan wordt je uitgestopt en krijg je rond de 2 euro terug.
Dat wou ik net vragen: Waarom zou ABN mij dit aanbieden? Wat is voor hen het voordeel van deze constructie? Waarom biedt men mij een stoploss, moet ik niet gewoon zelf opletten?quote:(Dit is bij benadering; de bank verdient aan een rentetarief voor de financiering op turbo long's).
Jaa... daar moet ik sowieso nog eens induikenquote:Turbo's zijn er op aandelen, futures, valuta, indices, enz. in zowel short- als long-varianten.
Ja maar zó hard gaat dat gelukkig nietquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:16 schreef merry77 het volgende:
Vergeet niet te melden dat ze elke maand of zo de stoploss een beetje hoger leggen om hun rentelasten eruit te halen. Dat betekent dat na een paar maanden in het voorbeeld de stoploss op 50 euro staat. Als ie dan weer terugvalt wordt ie op 50 uitgestopt. En krijg je dus niets terug...
Dank u.. dat is alvast waardevol.. Zijn er ook sites die de daadwerkelijke grafieken bijhouden.. anyone?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je hebt onderaan deze pagina wel 't slot van elke dag van de afgelopen 365 dagen.
-edit- en hier ook de open, hoog en laag.
Waar krijg je pre-market data van de AEX?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:58 schreef ItaloDancer het volgende:
Niet veel soeps...
Futures ook weer up, als dit zo blijft openen we drie - vier punten lager.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:33 schreef pberends het volgende:
Gaat de AEX nu ook weer dik omlaag in navolging van Wall Street, of zat het verlies al ingeprijst in het verlies van gister
En waarom is TomTom en AchelorMittal zo enorm gezakt de afgelopen 12 maanden
Zal wel deels van de futures afhangen, dat 't een zenuwachtige bedoeling wordt is duidelijkquote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:33 schreef pberends het volgende:
Gaat de AEX nu ook weer dik omlaag in navolging van Wall Street, of zat het verlies al ingeprijst in het verlies van gister
De markt van TomTom heeft enorm veel concurrentie, ze hebben enorm veel vreemd vermogen (overname tele-atlas) wat geherfinancierd moet worden en de potentie in de markt is een beetje weg (straks heeft iedere lada een navigatiesysteemquote:En waarom is TomTom en AchelorMittal zo enorm gezakt de afgelopen 12 maanden
Pre-market? Anders dan de future die om 8 uur 's ochtends start? Niet, maar je kunt wel een inschatting maken op basis van opening calls van andere Europese markten, Azië, slot VS, S&P future, AEX-fondsen in de VSquote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:09 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Waar krijg je pre-market data van de AEX?
Heb je wel goed gekeken? De opties kosten allemaal maar een paar cent.quote:Wat me trouwens opviel bij Fortis, is dat er opties zijn waarbij je 2¤ per optie kunt vangen als je een call schrijft bijv: call ¤2,20 FOR sep. 2009 ¤4,40 terwijl het toch een lege holding is en de optie hoogstwaarschijnlijk gaat aflopen? Hoe zit dit precies?
TomTom en Arcelor Mittal waren ook de lievelingetjes totdat de kredietcrisis echt aan de deur begon te kloppen een jaar geleden. Beiden waren echt met minstens 100% gestegen in een jaar.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
De markt van TomTom heeft enorm veel concurrentie, ze hebben enorm veel vreemd vermogen (overname tele-atlas) wat geherfinancierd moet worden en de potentie in de markt is een beetje weg (straks heeft iedere lada een navigatiesysteem).
Die staaldinges, geen idee. Ik geef die vraag door
.
Dat is gewoon de slotkoers van gister in de grafiek willen verwerkenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit weer voor belachelijk koersverloop?
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat is gewoon de slotkoers van gister in de grafiek willen verwerken. Ziet er een beetje vreemd uit maar op zich begrijpelijk.
Normaal begint dat grafiekje toch braaf met de koers van vandaagquote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat is gewoon de slotkoers van gister in de grafiek willen verwerken. Ziet er een beetje vreemd uit maar op zich begrijpelijk.
We leren iedere dag bijquote:De AEX houdt het hoofd ook na een half uur handel boven water na een licht hogere opening. Handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer wijst op het herstel van de Nikkei-225 op donderdag die een paar uur voor het slot van de handel nog flink op een verlies van bijna 7% stond, maar dat in de sloturen gedeeltelijk goed maakte en dicht ging op een min van 2,5% als gevolg van short covering. "Dat zorgde voor een stijging van de Amerikaanse futures en dat impliceerde steun voor de AEX", aldus Koenders. De AEX noteert donderdag rond 9.45 uur 0,7% hoger op 256,93 punten. De index kende donderdag een voorlopige hoogste stand van 258,86 punten.
Geloof jij echt dat het PPT bestaat? Dan zouden er toch sporen van die handel terug te vinden moeten zijn. Of is er bij de beurs niet bekend wie wat wanneer voor welke prijs koopt?quote:
Weet je wel waarover je het hebt?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Sommige grafieken verwerken 't zo, rustig maar.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:23 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Weet je wel waarover je het hebt?
Het sluiten van shortposities (door aandelen te kopen). Het hoeft niet zo te zijn dat je er winst op hebtquote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
We leren iedere dag bij, short covering is winst nemen op shortposities?
Tja 't kon natuurlijk niet lang goed blijven gaan....quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:53 schreef ItaloDancer het volgende:
AEX duikt nu weer rap in de min.
Alles boven een tientje is aan de prijsquote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:26 schreef JaZekerZ het volgende:
Nu zullen de diverse bodems getest gaan worden denk ik... Overigens wordt Mittal nu echt spotgoedkoop!
de low van vrijdag komt weer dicht in de buurt...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
ING weer omlaag vandaag... Weer wat geruchten in de markt? Of winstnemingen na maandag...?
haha, ja in principe welquote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:28 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Alles boven een tientje is aan de prijs![]()
Die stijging gisteren vlak voor het einde was volgens mij gewoon shortcovering.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Geloof jij echt dat het PPT bestaat? Dan zouden er toch sporen van die handel terug te vinden moeten zijn. Of is er bij de beurs niet bekend wie wat wanneer voor welke prijs koopt?
quote:
Leuk.quote:
Nul euro. Niet naar de bekende weg vragen hequote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:12 schreef pberends het volgende:
Wat is de absolute bodem voor ING??
0 euroquote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:12 schreef pberends het volgende:
Wat is de absolute bodem voor ING??
Voor de balans van ING heeft dit geen directe gevolgen. De intrinsieke waarde van het aandeel verandert niet door koersmutaties op de beurs.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:18 schreef pberends het volgende:
Is het trouwens niet slecht voor ING dat de aandelen zo laag staan? Als de aandelen ING laag staan heeft ING toch veel minder kapitaal?
Mittal ga ik ook kopenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:26 schreef JaZekerZ het volgende:
Nu zullen de diverse bodems getest gaan worden denk ik... Overigens wordt Mittal nu echt spotgoedkoop!
Kapitaal is al opgehaald met de emissie. Wat wel een potentieel probleem zou kunnen zijn is dat allerlei partijen zich inkopen voor deze prijs...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:18 schreef pberends het volgende:
Is het trouwens niet slecht voor ING dat de aandelen zo laag staan? Als de aandelen ING laag staan heeft ING toch veel minder kapitaal?
Is dat dan niet bij al die stijgingen aan het eind van de wallstreet dag het geval dan?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die stijging gisteren vlak voor het einde was volgens mij gewoon shortcovering.
Bij Binck heb je toch 0.1% transactiekosten plus 8 euro per kwartaalquote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:14 schreef ItaloDancer het volgende:
Je hebt trouwens al meer aan transactiekosten betaald.![]()
Hoeveel heb je er genomen? 10 stuks?
bronquote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Dutch pension fund ABP, one of the largest pension funds worldwide, Thursday reported a shortage in reserves. ABP said in a press release Thursday that it's been hit by the credit crisis.
ABP's cover ratio has dropped below the requirement set by the Dutch Central Bank, or DNB, due to a negative return on investments in the first nine months of 2008. During this period APB lost EUR22 billion on its investments.
ABP's cover ratio, the ratio between its funds and its financial obligations, has dropped to 118% at the end of the third quarter, which is below the required cover ratio of around 125% set by DNB. ABP is now legally required to write a recovery plan to show it will bring its ratio back to the required level.
ABP said the cover ratio has further deteriorated following the end of the third quarter, but didn't provide the current ratio.
However, ABP did say its cover ratio is still above the minimum cover ratio of 105% below which a pension fund can no longer meet its obligations to pensioners.
The total value of ABP's assets dropped to EUR195 billion at the end of the third quarter. At the end of 2007 ABP still held EUR217 billion.
ABP Chairman Elco Brinkman said the pension fund was hit by the credit crisis, but that the payment of pensions wouldn't be affected.
"Financial markets worldwide have been hit by a strong storm. Of course ABP feels this impact", Brinkman said, adding, "We will continue to pay out pensions in a normal way".
The strong decline in the value of its assets is mainly due to losses on its investments in equities (-24.1%) and real estate (-7.2%) during the first nine months of the year.
Overall ABP reported a return on investments of -9.8%.
ABP provides pensions for Dutch workers in the government and educational sectors. It is one of the top three global pension funds, together with the Government Pension Fund of Norway and the Government Pension Investment Fund of Japan.
ABP said it will present a recovery plan to DNB before the end of 2008. The pension fund said it will probably maintain its current investment strategy.
It isn't sure yet if ABP will be able to adjust the level of pensions to wage increases, the so-called indexation.
wat ik wél geloof, is dat ze hebben ingegrepen bij de vrije val gister in het laatste uur voor sluit, welke weer n ketttingreactie heeft veroorzaakt van kopen. Dus enkel het stoppen van een vrije val (zoals hun naam ook al zegt) zullen ze doen. Verder is t gewoon leuk om alles toe te schrijven aan de PPTquote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat dan niet bij al die stijgingen aan het eind van de wallstreet dag het geval dan?
Bij mij ookquote:
per transactiequote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Bij Binck heb je toch 0.1% transactiekosten plus 8 euro per kwartaal
Dus bij koop en verkoop verlies je sowieso 0.2% van het aan- en verkoopbedrag?quote:
De 0,1% weet ik niet, maar dat is ook pas relevant als je met vele duizenden euro's bezig bent.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus bij koop en verkoop verlies je sowieso 0.2% van het aan- en verkoopbedrag?
Die 8 euro is toch per kwartaal als je minder dan 25 transacties doet? Of is elke transactie 8 euro?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:26 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
De 0,1% weet ik niet, maar dat is ook pas relevant als je met vele duizenden euro's bezig bent.
Die 8 euro is vervelender voor je hoor, en ja dat is maal twee
Jup. Net nog even TS281 bijgekocht. We gaan de 240 nog wel halen deze week.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:16 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
De boel flikkert weer lekker omlaag.
8 euro per transactie als je minder dan 25 transacties per kwartaal doetquote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Die 8 euro is toch per kwartaal als je minder dan 25 transacties doet? Of is elke transactie 8 euro?
Op die fiets. Dan moet je inderdaad minimaal een paar procent winst maken als je maar een paar honderd euro elke keer spendeert.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:35 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
8 euro per transactie als je minder dan 25 transacties per kwartaal doet
PTT gaat ingrijpen denk ik...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:42 schreef star_gazer het volgende:
De Dow gaat naar alle waarschijnlijkheid nipt in de min openen.
kostenloos dus...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:43 schreef pberends het volgende:
Als je een order annuleert kost het toch geen extra geld?
28 Okt, kwartaalcijfers.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:37 schreef pberends het volgende:
TomTom staan in de wachtrij, maar dan moet hij ietsies zakken.
Hij gaat dan flink zakken denk je?quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Executive_Order_12631quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:01 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb het ook al gevraagd in het andere topic, maar wat is PPT?
Press release 7:30 CETquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Hij gaat dan flink zakken denk je?
Ik vind het niet meer dan pure domheid getuigen om alles daar maar aan toe te willen schrijven. En voor 1 maal is die grap wel leuk maar om die elke dag te herhalen, sommige mensen lijken wel de teletubbies, nog een keer nog een keer.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:52 schreef Tokamak het volgende:
Dus enkel het stoppen van een vrije val (zoals hun naam ook al zegt) zullen ze doen. Verder is t gewoon leuk om alles toe te schrijven aan de PPT
Vooralsnog heb ik er niets aan, eerst moet Tomtom op 6,66 komen...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:11 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Press release 7:30 CET
Maar voorafgaand aan de vorige kwartaalcijfers denk ik een klein plusje voor TomTom.
http://files.shareholder.(...)A91EB/2008-07-21.pdf
http://investors.tomtom.com/facts.cfm?smode=quarterly
Mwah. Sommige stijgingen (of dalingen) zijn zo plotseling en steil dat dat niet door zo maar wat willekeurige handelaren kunnen worden veroorzaakt en evenmin door automatische kooporders (ze hebben vast niet allemaal dezelfde onderlimiet ingesteld...). Daar moet een gecoördineerde actie achter zitten. Dan zou zoiets als het PPT vrij logisch zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan pure domheid getuigen om alles daar maar aan toe te willen schrijven. En voor 1 maal is die grap wel leuk maar om die elke dag te herhalen, sommige mensen lijken wel de teletubbies, nog een keer nog een keer.
Vanmorgen stond ie nog hogerquote:
Nice (voorlopig)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:40 schreef pberends het volgende:
ArchelorMittal heb ik voor 17.40 gekocht.
Arcelor heeft het zwaar met de koersfluctuaties en het gebrek aan afname van staal.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:36 schreef ItaloDancer het volgende:
Opties Arcelor Mittal zijn veel te duur
Geh, dan hoeven de call opties toch niet zo duur te zijnquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:58 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Arcelor heeft het zwaar met de koersfluctuaties en het gebrek aan afname van staal.
Ik heb TomTom ook nog steeds niet, fucking koers gaat te ver omhoogquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:54 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nice (voorlopig)
Ik krijg de TomTom turbo's maar niet
Wacht maar tot wall street open gaat. Er zijn wat slechte cijfers naar buiten gekomen over de reële economie. Het aantal uitkeringen is hard gestegen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:23 schreef Xenwolfie het volgende:
Pfff, maar 1.79% omlaag. Wat saai zeg!.
Een calloptie mittal dec '09 @ 20 kost 4,50quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:36 schreef ItaloDancer het volgende:
Opties Arcelor Mittal zijn veel te duur
Ik ben eerst een beetje aan 't prutsen, bijleren, schaduwportefeuilles bijhouden, etc. voordat ik m'n geld ga weggooienquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:30 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hey Piet heb je nu al een portefeuille of wacht je nog tot goed koopmoment?
Wel zo slim, ik wacht zelf nog even af tot de koersen nog wat verder dalen, DJ gaat denk ik nog wel weer onder de 8000 en AEX richting 220 zit er ook nog zeker in.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik ben eerst een beetje aan 't prutsen, bijleren, schaduwportefeuilles bijhouden, etc. voordat ik m'n geld ga weggooien. Die live streams met orderboek e.d. zijn wel cool
![]()
.
Kijk eens hoe de auto industrie er voor staat.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:19 schreef pberends het volgende:
Mittal heeft dus last van lagere grondstofprijzen, maar waarom is die koers dan geimplodeerd het afgelopen jaar? het is toch een supergezond bedrijf?
Welke auto industriequote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:49 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Kijk eens hoe de auto industrie er voor staat.
Lekker prijsjequote:
Meer dan 10 keer zo goedkoop als in oktober 2007quote:
Ah, de Dow gaat de AEX omgekeerd mirroren vandaagquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:48 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]
Verticaal naar beneden
Gewoon op tv, CNBC.quote:
Fortis vertrouw ik niet, omdat het van de beurs gehaald gaat worden heb ik zo het vermoeden. Moet een beetje divers beleggen he, ik denk dat ik maar een baggerbedrijf neem volgende keer.quote:
Boskalisquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Fortis vertrouw ik niet, omdat het van de beurs gehaald gaat worden heb ik zo het vermoeden. Moet een beetje divers beleggen he, ik denk dat ik maar een baggerbedrijf neem volgende keer.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:02 schreef star_gazer het volgende:
En de dow staat weer in de plus. Wat is dit voor zooitje
de NASDAQ en S&P futures staan anders leuk in de min, bijna 2%quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:02 schreef star_gazer het volgende:
Het is P P Tquote:
quote:
quote:
Braun, Bernanke. Ik zie het verschil ook niet.quote:
Echt bizar hoe dat heen en weer schommelt.. Begin er bijna aan te wennen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:02 schreef star_gazer het volgende:
Ik blijf het bizar vinden hoeveel van jullie blijven gokken met al die turbo's in de verwachting dat ze beter zijn dan de traders die op dit moment erin handelenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:12 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Echt bizar hoe dat heen en weer schommelt.. Begin er bijna aan te wennen.
Ik niet hoor. Ik waag me daar niet aan.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:16 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Ik blijf het bizar vinden hoeveel van jullie blijven gokken met al die turbo's in de verwachting dat ze beter zijn dan de traders die op dit moment erin handelen![]()
Neh, is maar 50% gezakt vanaf het hoogtepunt. Dan kan ik net zo goed een AEX-mandje kopen.quote:
Omdat het naar de AEX gaat is de kans ook groter dat het sneller stijgt?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:25 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Is ook één van mijn favorietenvanaf maart in de AEX
![]()
Ik experimenteer dan ook alleen met turbo's op de indices, niet op aandelen. Meeste heb ik uitstaan op gewone aandelen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:16 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Ik blijf het bizar vinden hoeveel van jullie blijven gokken met al die turbo's in de verwachting dat ze beter zijn dan de traders die op dit moment erin handelen![]()
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:27 schreef star_gazer het volgende:
Ik snap het niet; hoe kan het dat de Dow in de plus staat? Er is een golf van winstwaarschuwingen voor Q4 uitgespuwd en de macro-cijfers zijn ook niet al te best...
Turbo's = hefboom. Handel nog liever in opties maar vanwege de volatiliteit ligt de verwachtingswaarde veel te hoog. Zou je de tegenovergestelde moeten schrijven maar dat is veel te riskant. Als ik nu 1000 euro in aandelen stop, en ik heb over een paar jaar 1500 euro terug, dan ben ik daar niet blij meequote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:16 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Je hebt geen edge en niet meer kennis dat de professionals en je pakt dus alleen de restjes op van hun winsten.
Als je al een winst maakt.. persoonlijk zet ik dan liever al mijn geld op rood bij het Holland Casino, heb je meer kans
Kijk in plaats van dag to dag naar macro economische gegevens en de aankomende recessie en dan moet je toch wel een lekkere winst kunnen behalen.
Neuh. Al ken ik de statistieken er niet vanquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Omdat het naar de AEX gaat is de kans ook groter dat het sneller stijgt?
Maar turbo's zijn kortetermijn producten met gigantisch veel risico's.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:29 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Turbo's = hefboom. Handel nog liever in opties maar vanwege de volatiliteit ligt de verwachtingswaarde veel te hoog. Zou je de tegenovergestelde moeten schrijven maar dat is veel te riskant. Als ik nu 1000 euro in aandelen stop, en ik heb over een paar jaar 1500 euro terug, dan ben ik daar niet blij mee
Ik ben dan ook niet geinteresseerd in de lange termijnquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:43 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Maar turbo's zijn kortetermijn producten met gigantisch veel risico's.
Een aandeel in een financial (op dit moment) dat je verwacht dat snel stijgt kan ook eerst even 4% dalen voordat het 10% stijgt, dan ben je je turbo al kwijt. Het is een zeer riskant spel en wat ik ermee probeer te zeggen is dat ik best wel eens een grafiekje wil zien hoeveel je met turbo's op de lange termijn kunt winnen ten opzichte van opties of gewoon aandelen. Bovendien heb ik het niet zo op banken die met de turbo's veel kunnen winnen en weinig kunnen verliezen over de rug van speculanten.
Leuk is het zeker en als je je inzet niet, bij elke turbo die stukgegaan is, verdubbelt is er ook zeker niets aan de hand.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:48 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik ben dan ook niet geinteresseerd in de lange termijn![]()
Op de lange termijn heb ik gewoon een baan en is het niet zo relevant hoe ik heb gespeeld met turbo's en opties. Ik vind het gewoon leuk
Aandelen verkopen die je niet hebt (je leent ze van een derde partij) met als doel ze later voor een lager bedrag terug te kopen en -met een beetje rente- terug te geven aan de eigenaar. Het verschil is je winst.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:09 schreef pberends het volgende:
Wat is short gaan in Godsnaam? Het klinkt zo gay.
Niet op de bodemquote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:12 schreef Dave7 het volgende:
Ik heb gelezen dat je aan delen kan "verzekeren" dmv opties. Is dat verstandig om te doen?
Zeker als je Naked short gaat ja!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:09 schreef pberends het volgende:
Wat is short gaan in Godsnaam? Het klinkt zo gay.
Nee gedekt short gaan is lekkerquote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:21 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Zeker als je Naked short gaat ja!![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Short_gaan
Speculeren dusquote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:21 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Zeker als je Naked short gaat ja!![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Short_gaan
Net zo iets als speculaas, maar dan anders.quote:
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nee gedekt short gaan is lekker
Om hiereven op in te gaan:quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:35 schreef JaZekerZ het volgende:
Wat een AEX dagje zeg.. ik was vrij zeker van een conistente daling maar de DOW heeft me verrast. Ik zou niet uit willen sluiten dat we morgen lafjes omhoog gaan en maandag, zucht, weer een sprintje te hebben.
Denk dat niemand dit aan zag komen. Ik ben benieuwd of de Dow dit kan volhouden, want zoals eerder gezegd, de cijfers zijn niet best.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:35 schreef JaZekerZ het volgende:
Wat een AEX dagje zeg.. ik was vrij zeker van een conistente daling maar de DOW heeft me verrast. Ik zou niet uit willen sluiten dat we morgen lafjes omhoog gaan en maandag, zucht, weer een sprintje te hebben.
Ik weet het uiteraard niet zeker maar ik heb er meer vertrouwen in dan vanmorgen. Ik vond het verdacht dat de AEX vanmiddag maar niet onder die 247 wilde gaan.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:41 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Denk dat niemand dit aan zag komen. Ik ben benieuwd of de Dow dit kan volhouden, want zoals eerder gezegd, de cijfers zijn niet best.
Ik hoop dat je daarnaast ook gewerkt hebt in plaats van naar je beeldscherm staren, want 36 euro per dag verdienen is minder dan 8 uur werken bij Burger Kingquote:
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:46 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je daarnaast ook gewerkt hebt in plaats van naar je beeldscherm staren, want 36 euro per dag verdienen is minder dan 8 uur werken bij Burger King
Wordt een gezellige opening morgenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:43 schreef appelsientje het volgende:
Wel grappig de down ging in de plus vervolgens stopt europa.. en daar gaat de down weer naar beneden..
Ik denk dat invloed van wallstreet groter is op europa dan de beurzen uit europa op wallstreet hebben...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:43 schreef appelsientje het volgende:
Wel grappig de down ging in de plus vervolgens stopt europa.. en daar gaat de down weer naar beneden..
De AEX gaat morgen in de min openen als je hier naar kijkt... (wat goed is voor mijquote:AMSTERDAM (Dow Jones)-- Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er rond 19.10 uur Nederlandse tijd 0 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 0 onveranderd en 7 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een verlies van 3,86 punten (-1,5%). De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage): Aegon 3,825 (-3,04); Arcelor mittal 17,87 (-3,30); ASML 11,72 (-1,43); ING 7,869 (-2,84); Kon. Olie 19,21 (-1,49); Philips 13,93 (-1,49); Unilever 18,72 (-1,27) Bron: Wallstreetweb.nl
De één z'n dood...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:11 schreef ijsblokjes het volgende:
[..]
De AEX gaat morgen in de min openen als je hier naar kijkt... (wat goed is voor mij)
Je hebt er helemaal niks aan inderdaad. De handelaren geloven het niet en zijn blij dat ze hun troep aan het PPT kwijt kunnen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:51 schreef Liewec het volgende:
Wat ik vooral niet snap is dat het werkt, eigenlijk. Als je WEET dat het gewoon dik manipuleren is, dan denken alle 'normale' handelaren toch niet ineens dat aandelen meer waard zijn geworden op magische wijze? Hans Christiaan Andersen had het verhaaltje niet mooier kunnen verzinnen
Toch niet allemaal ineens tegelijk.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:54 schreef ItaloDancer het volgende:
short covering, bargain hunting, enz.
tuurlijk wel, ze lopen achter elkaar aanquote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Toch niet allemaal ineens tegelijk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Working_Group_on_Financial_Marketsquote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:56 schreef benzje het volgende:
Beste Fokkers , ik loop al een paar jaar mee in de handel. Maar waar staat PPT voor?
Ik volg de beurs pas sinds een maand op de voet... en bij dit soort uitspraken vraag ik me af of de koersen nu echt zo veel gekker verlopen dan normaal of dat de meesten hier net als mij het pas recent volgen en misschien dingen gek vinden die eigenlijk niet zo gek zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Echter zou een straf op dit soort manipulatie door de overheid moeten staan.
Anytimequote:
het is traditie dat in de maanden voor de verkiezingen heftig de koers wordt gesteund, als de president gekozen is, gaat Wallstreet verder onderuit en zal gauw de 5000 in zicht komenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:03 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ik volg de beurs pas sinds een maand op de voet... en bij dit soort uitspraken vraag ik me af of de koersen nu echt zo veel gekker verlopen dan normaal of dat de meesten hier net als mij het pas recent volgen en misschien dingen gek vinden die eigenlijk niet zo gek zijn.
Dus, wie hier die de DJ e.d. al langer nauwkeurig volgt kan zeggen of dit echt op manipulatie lijkt?
Ik volg het al meer dan 10 jaar maar dit soort bewegingen zijn wel heel uitzonderlijk, maar de volatiliteit is nu eenmaal extreem hoog door de crisis/onzekerheid en bij het zoeken naar of vormen/naderen van een bodem.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:03 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ik volg de beurs pas sinds een maand op de voet... en bij dit soort uitspraken vraag ik me af of de koersen nu echt zo veel gekker verlopen dan normaal of dat de meesten hier net als mij het pas recent volgen en misschien dingen gek vinden die eigenlijk niet zo gek zijn.
Dus, wie hier die de DJ e.d. al langer nauwkeurig volgt kan zeggen of dit echt op manipulatie lijkt?
Wat je nu ziet is geen manipulatie maar een gewone consolidatie rond een belangrijk prijsniveau.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:03 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
After hours MSFT +5%quote:Microsoft posts quarterly profit, sales gains
SAN FRANCISCO (MarketWatch) - Microsoft Corp. on Thursday posted a slight fiscal first-quarter profit gain and sales growth that topped Wall Street analysts' estimates. The Redmond, Wash.-based software giant said net income for the quarter ended in September rose to $4.37 billion, or 48 cents a share, from $4.29 billion, or 46 cents a share in the same period a year earlier. Revenue rose 9% to $15.06 billion. Analysts on average had estimated Microsoft would post earnings of 47 cents a share for the quarter, and $14.8 billion in revenue, according to FactSet Research.
http://biz.yahoo.com/bw/081023/20081023006307.html?.v=1 , em usd 18,35 in after market trade.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik kon het in ieder geval niet meer aanzien (en ook niet van de knoppen afblijven), en heb wat stukjes MEMC Electronics (code: WFR) gekocht.
USD 17,5, met een winst van ruim 3 USD per aandeel per jaar, en USD 6 per aandeel cash, en geen schulden lijkt me toch niet te veel voor een bedrijf wat op het kruisvlak van semi's en solar functioneert. Zeker het laatste wordt speerpunt bij zege van Obama.
Hopelijkvallen de cijfers zodadelijk niet al te erg tegen
Mooie cijfersquote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:20 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
After hours MSFT +5%
Futures meer dan 1% erbij
Dus de bodem is bereikt?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:13 schreef SeLang het volgende:
Wat je nu ziet is geen manipulatie maar een gewone consolidatie rond een belangrijk prijsniveau.
maar verminderen de outlook, daarom loopt de winst in after market trade nu terug.quote:
De laatste jaren kwam er juist het vermoeden dat de PPT ingreep omdat de beurzen in Amerika altijd met kleine plusjes of minnetjes sloten.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:03 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ik heb juist het tegenovergestelde idee. Dat er al aardig wat van dalende winsten zou moeten zijn ingeprijsd, maar dat zelfs mooie winsten de markten nog tegenvallen. (zie bijv Philips)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
maar verminderen de outlook, daarom loopt de winst in after market trade nu terug.
het lijkt echter wel dat teveel ellende in de aandelenprijzen zijn ingeprijsd, dat ze niet veel meer zakken, ook niet als de outlook verminderd wordt.
logischquote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:46 schreef pberends het volgende:
[..]
De laatste jaren kwam er juist het vermoeden dat de PPT ingreep omdat de beurzen in Amerika altijd met kleine plusjes of minnetjes sloten.
Willem Middelkoop van RTLZ berichtte daar frequent over. Hij zei dat vroeger de Dow Jones veel wispelturiger was.
Dat de Dow nu weer uiterst wispelturig is duidt er misschien juist op dat de PPT niet veel meer doet.
quote:Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 0 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 0 onveranderd en 7 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een verlies van 1,96 punten (-0,76%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):
Aegon 3,872 (-2,03); Arcelor mittal 17,93 (-2,98); ASML 11,81 (-0,67); ING 7,960 (-1,73); Kon. Olie 19,43 (-0,36); Philips 14,01 (-0,92); Unilever 18,73 (-1,21)
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:52 schreef ItaloDancer het volgende:
Nee, Kees de Kort heeft een lekker geil snorretje![]()
[ afbeelding ]
Het is dat je het nu zo vol in beeld brengt dat ik zeg van: ja daar heeft ie een punt, was me nog niet eerder opgevallen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:54 schreef pberends het volgende:
[..].
[ afbeelding ]
En hij heeft een scheve neus.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:50 schreef pberends het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Corn%C3%A9_van_Zeijl
Hij is zó lelijk. Daar neem je toch geen adviezen van aan?
quote:als er bij de Bijenkorf de drie dolle dwaze dagen zijn, iedereen in de rij staat om naar binnen te komen. Maar als op de beurs alles opeens een 25% kortingssticker heeft, zoekt iedereen in paniek de nooduitgang om zo snel mogelijk naar buiten te komen
ik geloof niet dat Philips een mooie winst had. Die hebben voor de groei zwaar ingezet op healthcare, maar dat was juist de divisie die veel langzamer groeide dan verwacht.Met andere woorden: wat is het toekomst perspectief voor Philips. Ze hebben de afgelopen jaren vooral moeten hebben van desinvesteringen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:49 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik heb juist het tegenovergestelde idee. Dat er al aardig wat van dalende winsten zou moeten zijn ingeprijsd, maar dat zelfs mooie winsten de markten nog tegenvallen. (zie bijv Philips)
omdat de buitenlandse investeringen toenemenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:56 schreef Enchanter het volgende:
Hoe kan het dan , dat dollar nu weer (aardig) aan het zakken is ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |