Je hebt er helemaal niks aan inderdaad. De handelaren geloven het niet en zijn blij dat ze hun troep aan het PPT kwijt kunnen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:51 schreef Liewec het volgende:
Wat ik vooral niet snap is dat het werkt, eigenlijk. Als je WEET dat het gewoon dik manipuleren is, dan denken alle 'normale' handelaren toch niet ineens dat aandelen meer waard zijn geworden op magische wijze? Hans Christiaan Andersen had het verhaaltje niet mooier kunnen verzinnen
Toch niet allemaal ineens tegelijk.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:54 schreef ItaloDancer het volgende:
short covering, bargain hunting, enz.
tuurlijk wel, ze lopen achter elkaar aanquote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Toch niet allemaal ineens tegelijk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Working_Group_on_Financial_Marketsquote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:56 schreef benzje het volgende:
Beste Fokkers , ik loop al een paar jaar mee in de handel. Maar waar staat PPT voor?
Ik volg de beurs pas sinds een maand op de voet... en bij dit soort uitspraken vraag ik me af of de koersen nu echt zo veel gekker verlopen dan normaal of dat de meesten hier net als mij het pas recent volgen en misschien dingen gek vinden die eigenlijk niet zo gek zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Echter zou een straf op dit soort manipulatie door de overheid moeten staan.
Anytimequote:
het is traditie dat in de maanden voor de verkiezingen heftig de koers wordt gesteund, als de president gekozen is, gaat Wallstreet verder onderuit en zal gauw de 5000 in zicht komenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:03 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ik volg de beurs pas sinds een maand op de voet... en bij dit soort uitspraken vraag ik me af of de koersen nu echt zo veel gekker verlopen dan normaal of dat de meesten hier net als mij het pas recent volgen en misschien dingen gek vinden die eigenlijk niet zo gek zijn.
Dus, wie hier die de DJ e.d. al langer nauwkeurig volgt kan zeggen of dit echt op manipulatie lijkt?
Ik volg het al meer dan 10 jaar maar dit soort bewegingen zijn wel heel uitzonderlijk, maar de volatiliteit is nu eenmaal extreem hoog door de crisis/onzekerheid en bij het zoeken naar of vormen/naderen van een bodem.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:03 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ik volg de beurs pas sinds een maand op de voet... en bij dit soort uitspraken vraag ik me af of de koersen nu echt zo veel gekker verlopen dan normaal of dat de meesten hier net als mij het pas recent volgen en misschien dingen gek vinden die eigenlijk niet zo gek zijn.
Dus, wie hier die de DJ e.d. al langer nauwkeurig volgt kan zeggen of dit echt op manipulatie lijkt?
Wat je nu ziet is geen manipulatie maar een gewone consolidatie rond een belangrijk prijsniveau.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:03 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
After hours MSFT +5%quote:Microsoft posts quarterly profit, sales gains
SAN FRANCISCO (MarketWatch) - Microsoft Corp. on Thursday posted a slight fiscal first-quarter profit gain and sales growth that topped Wall Street analysts' estimates. The Redmond, Wash.-based software giant said net income for the quarter ended in September rose to $4.37 billion, or 48 cents a share, from $4.29 billion, or 46 cents a share in the same period a year earlier. Revenue rose 9% to $15.06 billion. Analysts on average had estimated Microsoft would post earnings of 47 cents a share for the quarter, and $14.8 billion in revenue, according to FactSet Research.
http://biz.yahoo.com/bw/081023/20081023006307.html?.v=1 , em usd 18,35 in after market trade.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik kon het in ieder geval niet meer aanzien (en ook niet van de knoppen afblijven), en heb wat stukjes MEMC Electronics (code: WFR) gekocht.
USD 17,5, met een winst van ruim 3 USD per aandeel per jaar, en USD 6 per aandeel cash, en geen schulden lijkt me toch niet te veel voor een bedrijf wat op het kruisvlak van semi's en solar functioneert. Zeker het laatste wordt speerpunt bij zege van Obama.
Hopelijkvallen de cijfers zodadelijk niet al te erg tegen
Mooie cijfersquote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:20 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
After hours MSFT +5%
Futures meer dan 1% erbij
Dus de bodem is bereikt?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:13 schreef SeLang het volgende:
Wat je nu ziet is geen manipulatie maar een gewone consolidatie rond een belangrijk prijsniveau.
maar verminderen de outlook, daarom loopt de winst in after market trade nu terug.quote:
De laatste jaren kwam er juist het vermoeden dat de PPT ingreep omdat de beurzen in Amerika altijd met kleine plusjes of minnetjes sloten.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:03 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ik heb juist het tegenovergestelde idee. Dat er al aardig wat van dalende winsten zou moeten zijn ingeprijsd, maar dat zelfs mooie winsten de markten nog tegenvallen. (zie bijv Philips)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
maar verminderen de outlook, daarom loopt de winst in after market trade nu terug.
het lijkt echter wel dat teveel ellende in de aandelenprijzen zijn ingeprijsd, dat ze niet veel meer zakken, ook niet als de outlook verminderd wordt.
logischquote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:46 schreef pberends het volgende:
[..]
De laatste jaren kwam er juist het vermoeden dat de PPT ingreep omdat de beurzen in Amerika altijd met kleine plusjes of minnetjes sloten.
Willem Middelkoop van RTLZ berichtte daar frequent over. Hij zei dat vroeger de Dow Jones veel wispelturiger was.
Dat de Dow nu weer uiterst wispelturig is duidt er misschien juist op dat de PPT niet veel meer doet.
quote:Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 0 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 0 onveranderd en 7 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een verlies van 1,96 punten (-0,76%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):
Aegon 3,872 (-2,03); Arcelor mittal 17,93 (-2,98); ASML 11,81 (-0,67); ING 7,960 (-1,73); Kon. Olie 19,43 (-0,36); Philips 14,01 (-0,92); Unilever 18,73 (-1,21)
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:52 schreef ItaloDancer het volgende:
Nee, Kees de Kort heeft een lekker geil snorretje![]()
[ afbeelding ]
Het is dat je het nu zo vol in beeld brengt dat ik zeg van: ja daar heeft ie een punt, was me nog niet eerder opgevallen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:54 schreef pberends het volgende:
[..].
[ afbeelding ]
En hij heeft een scheve neus.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:50 schreef pberends het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Corn%C3%A9_van_Zeijl
Hij is zó lelijk. Daar neem je toch geen adviezen van aan?
quote:als er bij de Bijenkorf de drie dolle dwaze dagen zijn, iedereen in de rij staat om naar binnen te komen. Maar als op de beurs alles opeens een 25% kortingssticker heeft, zoekt iedereen in paniek de nooduitgang om zo snel mogelijk naar buiten te komen
ik geloof niet dat Philips een mooie winst had. Die hebben voor de groei zwaar ingezet op healthcare, maar dat was juist de divisie die veel langzamer groeide dan verwacht.Met andere woorden: wat is het toekomst perspectief voor Philips. Ze hebben de afgelopen jaren vooral moeten hebben van desinvesteringen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:49 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik heb juist het tegenovergestelde idee. Dat er al aardig wat van dalende winsten zou moeten zijn ingeprijsd, maar dat zelfs mooie winsten de markten nog tegenvallen. (zie bijv Philips)
omdat de buitenlandse investeringen toenemenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:56 schreef Enchanter het volgende:
Hoe kan het dan , dat dollar nu weer (aardig) aan het zakken is ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |