Ehhhh dit helpt niet echtquote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:24 schreef ItaloDancer het volgende:
Een turbo (ook bekend als speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.
ze zijn al een half uur geleden huiswaarts gegaan hoorquote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:29 schreef Arcee het volgende:
Beeeetje voorbarige TT idd.
-5.69% nu (Dow).
De bank die de speeder of turbo uitgeeft financiert een (groot) deel van de aankoop van de aandelen voor jou.quote:
Stel ik koop 100 turbo's, dan betaal ik dus... 5000 euro? LONG betekent, ik verwacht dat ie gaat stijgen, waar staat die 47 voor?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
De bank die de speeder of turbo uitgeeft financiert een (groot) deel van de aankoop van de aandelen voor jou.
Jij betaalt maar een klein deel. Daardoor ontstaat er een hefboomeffect.
Bijvoorbeeld:
Koers van een aandeel is 50 euro. Je koopt een turbo long 47 op dat aandeel.
Err... ok, aandeel is 50 waard, ABN geeft die turbo uit en financiert 45 euro, dus ik moet zelf 5 euro ophoesten. Dus, voor 100 turbo's betaal ik 500 euro.quote:ABN Amro financiert bv 45 euro, stoploss op 47 euro. Je betaalt dus 5 euro.
Ok, want als ik zou verkopen, verdien ik 5500 euro, waarvan 4500 euro voor ABN is, en ik dus 1000 euro overhou. Is 2x 500 = 100%. Check.quote:Als het aandeel stijgt naar 55 euro, dan is je resultaat niet 10%, wat het zou zijn als je het aandeel had gekocht, maar 100%.
Dus... een stoploss betekent, mocht de turbo onder die waarde zakken, verkoop dan alles en lik je wonden? Wat betekent dat ABN haar geld gewoon terugkrijgt, en ik (in dit geval) 300 euro verlies heb geleden.quote:Als het aandeel zakt naar 47 euro, dan wordt je uitgestopt en krijg je rond de 2 euro terug.
Dat wou ik net vragen: Waarom zou ABN mij dit aanbieden? Wat is voor hen het voordeel van deze constructie? Waarom biedt men mij een stoploss, moet ik niet gewoon zelf opletten?quote:(Dit is bij benadering; de bank verdient aan een rentetarief voor de financiering op turbo long's).
Jaa... daar moet ik sowieso nog eens induikenquote:Turbo's zijn er op aandelen, futures, valuta, indices, enz. in zowel short- als long-varianten.
Ja maar zó hard gaat dat gelukkig nietquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:16 schreef merry77 het volgende:
Vergeet niet te melden dat ze elke maand of zo de stoploss een beetje hoger leggen om hun rentelasten eruit te halen. Dat betekent dat na een paar maanden in het voorbeeld de stoploss op 50 euro staat. Als ie dan weer terugvalt wordt ie op 50 uitgestopt. En krijg je dus niets terug...
Dank u.. dat is alvast waardevol.. Zijn er ook sites die de daadwerkelijke grafieken bijhouden.. anyone?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je hebt onderaan deze pagina wel 't slot van elke dag van de afgelopen 365 dagen.
-edit- en hier ook de open, hoog en laag.
Waar krijg je pre-market data van de AEX?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:58 schreef ItaloDancer het volgende:
Niet veel soeps...
Futures ook weer up, als dit zo blijft openen we drie - vier punten lager.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:33 schreef pberends het volgende:
Gaat de AEX nu ook weer dik omlaag in navolging van Wall Street, of zat het verlies al ingeprijst in het verlies van gister
En waarom is TomTom en AchelorMittal zo enorm gezakt de afgelopen 12 maanden
Zal wel deels van de futures afhangen, dat 't een zenuwachtige bedoeling wordt is duidelijkquote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:33 schreef pberends het volgende:
Gaat de AEX nu ook weer dik omlaag in navolging van Wall Street, of zat het verlies al ingeprijst in het verlies van gister
De markt van TomTom heeft enorm veel concurrentie, ze hebben enorm veel vreemd vermogen (overname tele-atlas) wat geherfinancierd moet worden en de potentie in de markt is een beetje weg (straks heeft iedere lada een navigatiesysteemquote:En waarom is TomTom en AchelorMittal zo enorm gezakt de afgelopen 12 maanden
Pre-market? Anders dan de future die om 8 uur 's ochtends start? Niet, maar je kunt wel een inschatting maken op basis van opening calls van andere Europese markten, Azië, slot VS, S&P future, AEX-fondsen in de VSquote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:09 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Waar krijg je pre-market data van de AEX?
Heb je wel goed gekeken? De opties kosten allemaal maar een paar cent.quote:Wat me trouwens opviel bij Fortis, is dat er opties zijn waarbij je 2¤ per optie kunt vangen als je een call schrijft bijv: call ¤2,20 FOR sep. 2009 ¤4,40 terwijl het toch een lege holding is en de optie hoogstwaarschijnlijk gaat aflopen? Hoe zit dit precies?
TomTom en Arcelor Mittal waren ook de lievelingetjes totdat de kredietcrisis echt aan de deur begon te kloppen een jaar geleden. Beiden waren echt met minstens 100% gestegen in een jaar.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
De markt van TomTom heeft enorm veel concurrentie, ze hebben enorm veel vreemd vermogen (overname tele-atlas) wat geherfinancierd moet worden en de potentie in de markt is een beetje weg (straks heeft iedere lada een navigatiesysteem).
Die staaldinges, geen idee. Ik geef die vraag door
.
Dat is gewoon de slotkoers van gister in de grafiek willen verwerkenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit weer voor belachelijk koersverloop?
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat is gewoon de slotkoers van gister in de grafiek willen verwerken. Ziet er een beetje vreemd uit maar op zich begrijpelijk.
Normaal begint dat grafiekje toch braaf met de koers van vandaagquote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat is gewoon de slotkoers van gister in de grafiek willen verwerken. Ziet er een beetje vreemd uit maar op zich begrijpelijk.
We leren iedere dag bijquote:De AEX houdt het hoofd ook na een half uur handel boven water na een licht hogere opening. Handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer wijst op het herstel van de Nikkei-225 op donderdag die een paar uur voor het slot van de handel nog flink op een verlies van bijna 7% stond, maar dat in de sloturen gedeeltelijk goed maakte en dicht ging op een min van 2,5% als gevolg van short covering. "Dat zorgde voor een stijging van de Amerikaanse futures en dat impliceerde steun voor de AEX", aldus Koenders. De AEX noteert donderdag rond 9.45 uur 0,7% hoger op 256,93 punten. De index kende donderdag een voorlopige hoogste stand van 258,86 punten.
Geloof jij echt dat het PPT bestaat? Dan zouden er toch sporen van die handel terug te vinden moeten zijn. Of is er bij de beurs niet bekend wie wat wanneer voor welke prijs koopt?quote:
Weet je wel waarover je het hebt?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Sommige grafieken verwerken 't zo, rustig maar.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:23 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Weet je wel waarover je het hebt?
Het sluiten van shortposities (door aandelen te kopen). Het hoeft niet zo te zijn dat je er winst op hebtquote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
We leren iedere dag bij, short covering is winst nemen op shortposities?
Tja 't kon natuurlijk niet lang goed blijven gaan....quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:53 schreef ItaloDancer het volgende:
AEX duikt nu weer rap in de min.
Alles boven een tientje is aan de prijsquote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:26 schreef JaZekerZ het volgende:
Nu zullen de diverse bodems getest gaan worden denk ik... Overigens wordt Mittal nu echt spotgoedkoop!
de low van vrijdag komt weer dicht in de buurt...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
ING weer omlaag vandaag... Weer wat geruchten in de markt? Of winstnemingen na maandag...?
haha, ja in principe welquote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:28 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Alles boven een tientje is aan de prijs![]()
Die stijging gisteren vlak voor het einde was volgens mij gewoon shortcovering.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Geloof jij echt dat het PPT bestaat? Dan zouden er toch sporen van die handel terug te vinden moeten zijn. Of is er bij de beurs niet bekend wie wat wanneer voor welke prijs koopt?
quote:
Leuk.quote:
Nul euro. Niet naar de bekende weg vragen hequote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:12 schreef pberends het volgende:
Wat is de absolute bodem voor ING??
0 euroquote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:12 schreef pberends het volgende:
Wat is de absolute bodem voor ING??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |