Nogmaals, gefeliciteerd CM met de geboorte van Kevin!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:16 schreef CrazyMoon het volgende:
Gisteren, 20 oktober, ben ik bevallen van een zoon! Hij heet Kevin, is geboren om 11.43 uur en weegt 3770 gram. Alles gaat super! Later meer, incl foto's.
Nu ben ik niet meer origineelquote:Op zondag 21 september 2008 12:17 schreef Reinhilde het volgende:
Mooie buiken! Ik kom over een week of 2 met mooie foto's, mijn buik gaat helemaal gebuik-paint worden!
Ik duim voor je dat de files een beetje meewerken!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:35 schreef Carmella het volgende:
Ik zat al bijna ongeduldig bij de computer om te kijken wat jullie mening over de plopjes was![]()
![]()
![]()
En ja, als hij niet 2 uur ervoor helemaal vast komt te staan in de file dan is hij erbij, anders ben ik alleen, maar dat geeft nietT'is alleen wel zonde, want hierna komt er geen echo meer tot de bevalling. Maar hoop dat ze nog een mooi plaatje kunnen printen anders
Ik ben erg benieuwd Reinhilde!quote:
Weet je dat dat het eerste is waar ik aan dacht, toen ik de plopjes vanochtend voelde?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:30 schreef Raissa het volgende:
Wat ik zelf zo leuk vond aan de 20 weken echo was dat ik op het beeld zag wat ik voelde bewegen. Ik voel natuurlijk nog lang niet alles maar het is zo grappig om te zien dat je beebje zich bijvoorbeeld omdraait als je zo'n "plopje" voelt
Gelukkig is het tij hier een beetje gekeerd, de "goede" (tussen " " omdat het goede dagen zijn die voor mij wel aardig zijn, maar voor een gezond iemand misschien nog wel hinderlijk) dagen zijn hier nu in overvloed. De echt hele slechte dagen (vooral nachten eigenlijk) zakken wat af, gelukkig. Ik voel me iets meer mens nu. Ik heb gelukkig honger als een paard en daarmee lijkt de misselijkheid eindelijk langzaam weg te gaan. Nadeel is wel dat ik vannacht wakker werd omdat ik honger hadquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:42 schreef Carmella het volgende:
Raissa; hoe gaat het verder met jou en je gezondheid?
Joshua is in de 7e maand van de zwangerschap overleden met een onduidelijke oorzaak. voor mij persoonlijk zou wat de uitslag ook zou mogen zijn het geen reden zijn om de zwangerschap te beeindigen dat staat zo vast als een mens maar zeker kan zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:51 schreef marlieske het volgende:
Tja Maffemuts over die punctie kan ik je weinig vertellen dat is echt iets dat je zelf moet beslissen, maar wat is er dan met Joshua aan de hand ?
en zou dat voor jou een reden zijn de zwangerschap af te breken? zo niet dan heeft m.i. die punctie weinig nut?¿ alleen dan dat je voorbereid bent op wat komen gaat.
Moeilijk hoor, sterkte met het maken van een besluit.
Kloptquote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:06 schreef Memmel het volgende:
Volgens mij heeft Raissa last van haar scheenbeen en niet haar schaambeen. toch? Anders even langs de HA als je al zo lang met een blauw been loopt?
Nee, niet gestoten (althans, niets gemerkt en er zitten zoveel blauwe plekken dat 1 keer stoten niet genoeg is geweest om al die plekken te veroorzaken). Krijg je bij spataderen ook echt blauwe (ronde) plekken die verkleuren of zie je dan gewoon echt spataderen? Op spataderen zit ik niet echt te wachtenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:07 schreef marlieske het volgende:
Raissa heb je je scheenbeen dan gestoten? zo niet laat eens checken op spataderen daar hoef je geen dikke benen voor te hebben hoor, maar dat kan wel zo gemeen pijn doen.
Als je mazzel hebt en je bent er op tijd bij kan je misschien nog een massage krijgen dan krijg je straks niet van die dikke blauwe lijnen op je enkels![]()
Fijn om te lezen dat je redelijk goede dagen hebt, gebruik je nu (weer) medicijnen of kan je het nog redden zonder?
Ik denk dat een buikband niet zoveel zal betekenen voor mijn scheenbeenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:40 schreef maffemuts het volgende:
Raissa, ik herken het wel wat je zegt over je schaambeen van mijn vorige zwangerschap. Alleen ik had het pas rond de 6,5 maand en was gewoon omdat mn dochtertje er tegen aan drukte ( ik droeg naar binnen om t zo maar te zeggen) het is heel vervelend gevoel en kan je inderdaad goed belemmeren. de blauwe plek kan ik dan weer niet plaatsen. Overleg voor de zekerheid met je verloskundige. een stevige buikband kan wel verlichting bieden ( liefst een met klitteband en bekkengordel ) deze geven meer steun dan de elastische stoffen banden die je bij bv de prenatal koopt.
Ik geloof dat je net ergens zei dat wat de uitslag ook zou zijn je de zwangerschap hoe dan ook niet zou willen beeindigen. Ik denk dat ik zelf in jouw situatie dan de punctie ook niet zou laten doen. Al heb je natuurlijk wel de mogelijkheid om je voor te bereiden als er iets mis is... Hele lastige keuze dus... Wel jammer dat je partner niet iets meer meedenkt, wel lief dat hij hoe dan ook achter je staat!quote:/klaagmodus en onzekerheidsmodus aan
Wel moet ik binnen 2 weken een keuze maken of ik een punctie wil of niet. Op de echo's lijkt het allemaal goed te gaan en groeit guppie goed en zijn er geen afwijkingen te zien. Maar door Joshua wil de gyn eigenlijk een punctie doen. Mijn angst is dat het dan alsnog fout gaat... iemand een tip of goed advies ? aan lief heb ik wat dit betreft niet erg veel, hij zegt alleen maar dat ie wat ik ook kies hij achter me staat. hoewel dat erg lief is had ik liever natuurlijk gehoopt dat hij meedacht.
/klaagmodus uit
Je hebt gelijk en alle anderen die t opviel ook, k las verkeerd sorryquote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:02 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik denk dat een buikband niet zoveel zal betekenen voor mijn scheenbeen![]()
![]()
[..]
8< knipje>8
Ik hoorde gisteren op zwangerschapscursus dat diarree een "voorteken" kan zijn, dat je lichaam zich schoonmaakt voor de bevalling.. Nou gaat die vlieger voor mij niet op, want ik heb altijd diarreequote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:17 schreef Reinhilde het volgende:
Ik voel me niet ziek, als in griep ofzo. Maar ik maak me wel een beetje zorgen over mijn lichaam, al 4 dagen diarree zoals ik al schreef, geen honger (score vandaag: klein schaaltje yoghurt en een klein schaaltje appelmoes), wel maagzuur. (Rennies werken de ene keer wel, en de andere keer niet..) En ik ben erg moe, ik ben tussen 08:00 en 18:00 maar 3 uur wakker geweest.
What's going on?
Ik voel me een beetje een zeurmuts om hiermee naar de HA te gaan.. Maar ik ga toch maarquote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:04 schreef Fuente het volgende:
Raissa, ik zou wel even naar de HA gaan met je been. Veel blauwe plekken kan o.a. ook wijzen op een vitaminetekort. Het is goed om dat even na te laten kijken.
Ik ben op dit moment nog medicatieloos. Hoop ook dat dat zo blijft (3 nov weer een afspraak bij de internist) een poosje.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:03 schreef cattie het volgende:
Raissa, het is denk ik wel verstandig om met je blauwe benen naar een dokter te gaan. Het kan namelijk ook een bijwerking van (Crohn) medicatie zijn, je kunt van bepaalde medicijnen geelzucht krijgen, waar je weer spontaan blauwe plekken van krijgt.
Op dit moment kan ik het weer redden zonder, maar twee weken terug stond ik echt met mijn handen in het haar. Het is zo wisselend steeds, de hele hele hele hele slechte dagen wisselen zich vrij vlot af met de "deze zijn wel te doen-dagen". Maar even afwachten weer dus.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:07 schreef marlieske het volgende:
Fijn om te lezen dat je redelijk goede dagen hebt, gebruik je nu (weer) medicijnen of kan je het nog redden zonder?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:43 schreef geppie het volgende:
CrazyMoon en familie gefeliciteerd met Kevin!!
Poepoog en ik zijn sinds gisteren 18.04 uur de trotse ouders van Mavie Cecilia Louise![]()
We mochten vanochtend om 10 uur naar huis en ze doet het hartstikke goed
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:43 schreef geppie het volgende:
Poepoog en ik zijn sinds gisteren 18.04 uur de trotse ouders van Mavie Cecilia Louise![]()
ow Marlieske, dit herken ik zo... en ik kan niet eens vergelijken..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:08 schreef marlieske het volgende:
Hier denk ik af en toe dat ik niet zwanger ben, zoveel kwaaltjes als toen bij Isa zo weinig heb ik er nu en in een woord; Heerlijk!! Maar een beetje onzeker word ik er wel van, 't voelt zo anders, gewoon vreemd.
Geestelijkquote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:11 schreef Diaan73 het volgende:
Geppie van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter![]()
wat fijn dat ze het zo goed doet. Gaat alles ook goed met jou?
Ik was pas om 19:00 thuis, ben helemaal gesloopt, erg veel last van m'n nier gehad vandaag en ik zit er ook echt finaal doorheen. Maandag uren in het ziekenhuis, vandaag uren op pad naar het echo-centrum en daarna de VK. Ik merk echt dat m'n lichaam dat gewoon niet trekt en niet verder komt dan de dagen op bed doorbrengen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:08 schreef marlieske het volgende:
Carmella kom eens vertellen over je 20 weken echo.... maak me een beetje zorgen om je
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:59 schreef Carmella het volgende:
[..]
Het consult bij de VK viel me echt zwaar tegen. De eerste keer dat ik bij de praktijk een VK tref die echt niet zo leuk en vriendelijk is als de andere meiden.
Ik gaf aan dat ik nog graag af en toe daar zou komen, voor wat extra steun, ook al gaat de rest in het ziekenhuis, maar ik werd toch min of meer afgepoeierd en dat had ik eik echt niet verwacht.
Beetje jammer ook want de meid die m'n echo gemaakt heeft werkt ook als VK bij die praktijk en die zei een uur ervoor dus dat het idd voor mij gewoon psychisch wat extra steun zou zijn. En dan spreekt een andere VK het dus tegen...![]()
Balen Carmella, kan je niet alsnog een afspraak maken bij een van die andere meiden??
Jammer dat ze niet echt duidelijk was over het geslacht van jullie baby.....pfffffffff 50%dat had iedereen je kunnen vertellen!Wel even een snelle felicitatie voor Geppie!!!
![]()
Van harte gefeliciteerd!
(Spreek je Mavie uit als Mevie of toch gewoon zoals het er staat?)
Je spreekt het idd uit als Mevie![]()
Dit had ik ook. Zo rond een week of 9.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:47 schreef Angel-Eyez het volgende:
[..]
ow Marlieske, dit herken ik zo... en ik kan niet eens vergelijken..
ik besef dat ik in mijn handen mag knijpen dat ik totaal geen last heb van kwaaltjes.... maar de laatste dagen ben ik zo super onzeker...
zelfs mijn borsten zijn niet zo gevoelig meer als in het begin.
ik kan niet wachten tot de 12 weken echo, ik wil mijn kindje zien en het hartje horen kloppen!!! (maar dat duurt nog ruim 2,5 week)
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:43 schreef geppie het volgende:
Het procent gebeuren heb ik zelf gevraagd. Ik vroeg hoeveel het zou zijn om een idee te hebben en toen kwam ze met 50%. Ik was best verbaasd eik. Maar ze zei wel dat ik er gewoon van uit kan gaan dat het is wat ze zei.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:54 schreef Jelief het volgende:
Carmella mijn echoscopiste zei zelfsdat ze 100% zeker was. Nou kon ik zelf ook wel zien dat het een jongentje is. Ik kan mij voorstellen datze het nietgoedkon zien maar laat haar dat dan zeggen ipv 50/50 kans. En ik heb ook niks hoeven ondertekenen, nog nooit van gehoord ook.
Precies wat ik ook dachtquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:05 schreef marit1978 het volgende:
carmella..als ik het zo lees is die 50%-opmerking meer een "gevat grapje" n.a.v. jouw vraag hoe zeker het ishet is NIET zeker namelijk, en gezien 2 opties dus heel officieel maar zo'n 50% zeker.
Maar..als ze zegt dat je haar wel kunt geloven, zal ze toch wel een vermoeden hebben....
onzinquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:33 schreef cattie het volgende:
Ik heb een keer zo'n vreselijke documantaire gezien (shockdoc ofzo) over baby's die beide geslachten hadden, of uiterlijk een meisje leken en innerlijk een jongen waren enz. Dat komt natuurlijk heeeel weinig voor, maar het enige wat 100% zekerheid over het geslacht geeft is een dna controle via een vruchtwaterpunctie.
[maar het enige wat 100% zekerheid over het geslacht geeft is een dna controle via een vruchtwaterpunctie.]quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:27 schreef Mibos2 het volgende:
Dakota dat is dus echt geen onzin. Ik heb dezelfde docu gezien en heeft zelfs een naam ook.
Van buiten een scrotum bv en van binnen eierstokken en een baarmoeder of van buiten een vagina en van binnen niet gedaalde balletjes en een plasbuis.
Goed lezen is ook een vak natuurlijk want Cattie schrijft toch duidelijk UITERLIJK een meisje en INNERLIJK-INWENDIG een jongetjes.
Kun je nagaan, 99%, en daar zit ik dan met 50%quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:11 schreef marlieske het volgende:
Bij 2 meiden die ik ken wisten de gyn en de vk het ook heeeul zeker dat werden jochies hoor 99% zeker.
Bij de geboorte bleken het allebei prachtige meiden te wezen en droegen ze de eerste dag op de wereld lichtblauw![]()
soms is het dus minder duidelijk te zien, en is het maar goed dat ze je het niet voor de volle 100% beloven.
En was het toen ook twijfelachtig gedurende de zwangerschap of wel heel erg bevestigd? Wat was dan het piemeltje dat ze 2x dachten te zien vraag ik me dan af?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:18 schreef Dakota het volgende:
bij mijn moeder zagen ze het ook 2 keer verkeerd.
Nou, de afgelopen nachten waren weer alles behalve leuk, erg pijnlijk vooral.. Heb nog geen tijd gevonden om even een afspraak te maken bij de HA voor de blauwe plekken, maandag even doen dus..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:30 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment nog medicatieloos. Hoop ook dat dat zo blijft (3 nov weer een afspraak bij de internist) een poosje.
[..]
Op dit moment kan ik het weer redden zonder, maar twee weken terug stond ik echt met mijn handen in het haar. Het is zo wisselend steeds, de hele hele hele hele slechte dagen wisselen zich vrij vlot af met de "deze zijn wel te doen-dagen". Maar even afwachten weer dus.
Dat vroeg ze hier ookquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:51 schreef Jose81 het volgende:
Over het geslacht; juist het eerste wat die vrouw vroeg toen wij binnenkwamen was 'willen jullie het geslacht weten?'... dus bij ons werd het min of meer als standaard gedaan
Wij hadden die 3d echo en die mevrouw zei dat als een echoscopist zegt dat je het nooit met 100% zekerheid kan zeggen met een echo dat het onzin is... Het was bij ons dan ook echt 100% duidelijk in 3D te zien, in 2d ook al trouwens. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je kindje ervoor gaat liggenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:52 schreef Fuente het volgende:
Dakota, toch heeft Cattie gelijik, de enige 100% manier is een punctie. Er zijn zoveel manieren waarop het toch verkeerd gezien kan worden!
Maar het is toch logisch dat je niet voor 100% zeker kan zien wat er binnen in je buik zit?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 09:28 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wij hadden die 3d echo en die mevrouw zei dat als een echoscopist zegt dat je het nooit met 100% zekerheid kan zeggen met een echo dat het onzin is... Het was bij ons dan ook echt 100% duidelijk in 3D te zien, in 2d ook al trouwens. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je kindje ervoor gaat liggen
Hier heeft de kleine liggen schoppen vanaf een uur of 5, volgende keer schop ik gewoon terug![]()
jawel bij sommige meisjes zie je heel duidelijk = <---- streepjes..wat niet op 00 lijkt.. dus zou je het wel met 100% zekerheid kunnen zeggen. Men doet dit alleen niet omdat het andersom wel vaak verkeerd kan worden gezien (ivm gezwollen schaamlipjes)quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:10 schreef owlet het volgende:
[..]
Maar het is toch logisch dat je niet voor 100% zeker kan zien wat er binnen in je buik zit?
De schaamlippen en clitoris van een meisje in de buik kunnen heel gezwollen zijn en een piemeltje van een kind van die leeftijd is ten opzichte van het balzakje vaak heel klein. Dat kan goed op elkaar lijken, zelfs in 3d dus zo raar vind ik het niet dat ze geen 100% zekerheid willen geven.
zinloze discussie..de ene verloskundige zegt van wel de andere nietquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:58 schreef owlet het volgende:
Tuurlijk. Maar heel duidelijk is nog steeds geen 100% zekerheid. Misschien 99%, vast. Maar zonder punctie kan je gewoon niet voor 100%, zonder enige foutmarge zeggen wat het geslacht van een kind is.
Dat is toch ook niet erg? Die 100% komt wel na de geboorte
Hoi! We hadden je al gemist! Maak het jezelf lekker comfortabel met die volledige bedrust, lekker boeken lezen, dvd'tjes kijken enzo! Veel sterkte.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:22 schreef Marie79 het volgende:
Hallo!![]()
Even een berichtje van mij, ben totaal niet bijgelezen, ga ik zo even doen...
Ben dus opgenomen geweest in het ziekenhuis, ik moest blijven omdat mijn onderdruk 100 was en er eiwitten in mijn urine waren gevonden. Dus ze wilden me sowieso een paar dagen houden om te kijken hoe het dan met me ging. De eiwitten waren na een paar dagen verdwenen en mijn onderdruk bleef stabiel op 95 á 100. Alleen de laatste dag was de eiwit ook weer terug, maar mocht evengoed naar huis.
Het zit nl. zo dat ik nu onder de zogenaamde thuismonitoring val. Elke dag komt er een verpleegster bij me thuis en die maakt een ctg en meet mijn bloeddruk. Verder heb ik (bijna) volledige bedrust gekregen, heb nu dus ook een hoog laag bed thuis staan en ik mag 3x een kwartiertje uit bed en even wandelen ofzo. Ik mag dus echt helemaal niets meer doen, ze zeiden het zwaarste wat je mag doen is plantjes water geven...
Gelukkig voel ik me verder goed en kan ik me ook vanuit bed wel vermaken, nu dus maar even de z&g topic(s) doorlezen...
Bedoelt ze niet stuit tot kruin? Dus exclusief de beentjes? Want dat komt idd wel ongeveer overeen met het aantal weken. Klopt niet helemaal 100%, maar wel een redelijke richtlijn.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:07 schreef Dakota het volgende:
[..]
zinloze discussie..de ene verloskundige zegt van wel de andere niet
echoscopisten zijn sowieso niet te vertrouwen..die van mij beweerde zelfs dat het aantal centimeters van het kindje gelijk is aan de weken.
dus met 23 weken was mijn kindje 23 cm volgens haar
dat is dus echt volkomen onzin. Beschamend ook..als het je beroep is.
Thanks. Komt best wel veel voor he. Nou ja, ik hoor het volgende week wel...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:26 schreef Leah het volgende:
Ik heb het gehad, Lois en Sjak ook, en Jelief voor zover ik weet.
Vaak is het met een dieet op te lossen, maar hier was het gebruikelijk om je over te dragen aan de internist/diabetesverpleegkundige.
Ligt ook een beetje aan je bloedwaarden volgens mij.
Heb zo'n GTT van 100 gr gedaan, de eerste meting na het drankje was 12,7. Die daarna was 9,9. De andere twee metingen (vooraf en de laatste) waren wel goed.quote:
Maja wil niet eens in een wieg, daarom slaapt ze in een snuggle nest tussen ons in. (En soms alleen naast een van ons.) De snuggle gaat ook mee naar opa en oma.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:31 schreef bixister het volgende:
raissa, ik vond 't wel echt alle moeite waard, zo'n wiegje dat de eerste tijd op je slaapkamer kan staan. er zijn ook van die 'co-sleep-bedjes' verkrijgbaar, zie bijv. hierhoef je heel dat warme bed niet uit!
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hebben jullie ook van die vreemde en soms enge dromen? Heb ik anders nooit.
Ik droomde vannacht dat Djeez een ongeluk kreeg en op slag dood was. Heel eng, het leek net echt.
Bedankt voor de info.. Werd je begeleid door een gyn of nog gewoon door een VK? en moest je in het ziekenhuis bevallen? (dat wilde ik toch al, dus in dat opzicht maakt dat niet uit)quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:52 schreef Leah het volgende:
Dat is vrij hoog idd. Voor een zwangere willen ze het onder de 7 hebben.
Ik had 11.7 na die test. Ze hebben me toen een dagje opgenomen, en een dagcurve geprikt (dat was 7 keer). Daarna ben ik doorgestuurd naar de internist die me eerst op dieet gezet heeft, en ik kreeg een apparaatje mee naar huis om zelf mijn suiker te kunnen controleren. Als de waarden opliepen moest ik bellen, en ik ging iedere twee weken op controle.
Uiteindelijk heb ik wel insuline moeten spuiten.
Maak je geen zorgen, het is heel vervelend, maar zwangerschapdiabetes is goed te contoleren/behandelen. Niet behandelen kan wel hele vervelende dingen opleveren, dus hou je goed aan het dieet.
Nou ja, nu maar even afwachten wat ze van de week zeggen... Bedankt voor de info in ieder geval!quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:59 schreef Leah het volgende:
Ik liep al bij de gyn, dus hoe dat anders gegaan was weet ik eik niet.
Ik denk dat het een beetje aan het verloop ligt of je in het zh moet bevallen. Als je insuline gebruikt moet het wel, zowel voor jou als voor het kindje.
Allereerst beterschap!quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:19 schreef Jelief het volgende:
juttertje Ik heb bij Emma suiker gehad, vanaf anderhalve maand voor de uitgerekende datum. Ik moest aan een dieet. Dat dieet was erg goed te doen. Ben toen wel overgedragen aande gyn en in het ziekenuis bevallen, dat vooruitzicht vond ik eerst heel naar maar wende al snel en ik ga deze keer weer in het ziekenhuis bevallen omdat het zo prettig was daar. suikerbaby's zijn gemiddeld wat forser dan gewone baby's. Emma was 4220 op zich niet reusachtig maar wel dik. Na een paar maanden was ze dat extra vet kwijt en werd ze een dun popje en dat is ze nog steeds.
Oja ik hoest mijn longen uit mijn lijf, heb keelpijn, een hoofd vol snot en zou wel gezien willen worden door een dokter maar ik weet niet of het urgent genoeg is voorde hap. Iemand een idee?
ik heb er ook eens op gezocht:quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:19 schreef Jelief het volgende:
juttertje
* Jelief gaat opzoek naar een snugglenest.
Emma heeft de eerste dagen op het aankleedkussen gelegen, niet ideaal maar ze kon iig wel bij ons liggen.
http://www.wiegedood.nl/modules/content/index.php?section=25quote:Baby Delight SnuggleNest: Een Amerikaans product dat bestaat uit matrasje met aaneengesloten opstaande, zachte zijkanten en bovenkant, waarin een baby volgens de fabrikant tussen twee rolletjes geklemd te slapen zou kunnen worden gelegd tussen de hoofdkussens van de ouders in hun bed. Volgens de fabrikant te gebruiken totdat de baby begint te draaien en te verplaatsen.
Beoordeling: Al na twee maanden ontstaat, op het niet te voorziene moment dat de baby beweeglijk wordt, onnodig risico. Zijkanten en hoofdeinde zijn te vergelijken met 'dikke hoofdbeschermers'.
Advies: Laat de baby liever veilig slapen in eigen wieg of bedje.
Hier ook! Dan heb ik het over het begin....quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:44 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb ook nergens last van gehad wat betreft misselijkheid, tessie. Ik had alleen geen honger en was heel moe.
die link was ik ook tegengekomen. Ik zou hem iig niet nieuw kopen, misschien maak ik zelf nog wel wat als ik niets tegen een redelijke prijs tegenkom.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb er ook eens op gezocht:
[..]
http://www.wiegedood.nl/modules/content/index.php?section=25
ik weet niet of ik voor zo'n korte periode zo'n (duur?) product zou aanschaffen...
Daarom is Marktplaats ook zo handig! En de onze heeft beslist niet van die rolletjes of hoofdbeschermer toestanden, Maja kan gewoon lekker woelen in d'r snuggle.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb er ook eens op gezocht:
[..]
http://www.wiegedood.nl/modules/content/index.php?section=25
ik weet niet of ik voor zo'n korte periode zo'n (duur?) product zou aanschaffen...
Twee streepjes!!quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:35 schreef mikoxx het volgende:
Oeh.. ik mag me hier voorzichtig komen melden, vanmorgen twee streepjes geplast ! Ik ben zooooo blij, die lach gaat niet meer van mijn gezicht geloof ik
Van harte gefeliciteerd en welkom hier!!quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:35 schreef mikoxx het volgende:
Oeh.. ik mag me hier voorzichtig komen melden, vanmorgen twee streepjes geplast ! Ik ben zooooo blij, die lach gaat niet meer van mijn gezicht geloof ik
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 09:28 schreef Estrys het volgende:
Hier heeft de kleine liggen schoppen vanaf een uur of 5, volgende keer schop ik gewoon terug![]()
Wat lief dat je het vraagt Ingridquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:10 schreef _Ingrid_ het volgende:
Carmella, hoe gaat het nu met je?
Ik sluit me hier helemaal bij aan.... en ik hoop voor je dat je ook binnenkort met babydingen enz. bezig kan zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:07 schreef Jose81 het volgende:
Owww Carmella... ik vind het zo super klote voor je, wat je allemaal doormaakt... zo zou je zwangerschap gewoon niet moeten lopen...![]()
Bij mij is dat soort afscheiding een aantal dagen na de eisprong en teken dat de eisprong geweest is. Ik herken het niet als zwangerschapsteken, als dat de reden is waarom je het in dit topic vraagtquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:27 schreef happyme28 het volgende:
Uhmzz..beetje vreemde vraag misschien, maar ik heb sinds vanmorgen ineens heel veel afscheiding, wit van kleur en dat heb ik nog niet eerder gehad. Het is nu 6 dagen na mijn eisprong. Iemand die dit herkent?
Ik had dat voor een paar dagen terug ookquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:27 schreef happyme28 het volgende:
Uhmzz..beetje vreemde vraag misschien, maar ik heb sinds vanmorgen ineens heel veel afscheiding, wit van kleur en dat heb ik nog niet eerder gehad. Het is nu 6 dagen na mijn eisprong. Iemand die dit herkent?
Ja soort van, want ik heb het dus niet eerder na mijn eisprong gehad (al heb ik denk ik nog niet heel vaak een eisprong gehad, maar vorige maand iig wel en toen had ik het ook niet) en die is ook al vorige week woensdag al geweest.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:39 schreef owlet het volgende:
[..]
Bij mij is dat soort afscheiding een aantal dagen na de eisprong en teken dat de eisprong geweest is. Ik herken het niet als zwangerschapsteken, als dat de reden is waarom je het in dit topic vraagt![]()
quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:48 schreef happyme28 het volgende:
De reactie van MG stemt me dan wel weer positiefhaha
Als ik dát had geweten had ik preventief nóg meer gejanktquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:25 schreef cattie het volgende:
Fuente, zaterdag was ik op een feestje waar iemand zei dat de tranen die de moeder tijdens de zwangerschap had gehuild, niet meer door de baby gehuild zouden worden.
Krijgen we nog een geboortekaartje te zien in het geboortekaartjes topic?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:43 schreef geppie het volgende:
volgens mij wel ja! Ik kan het indicatieprotocol even nergens vinden maar volgens mij krijg ik 48 uur. Dat is denk ik ook wel genoeg bij ons.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:52 schreef Fuente het volgende:
Er zit wel 10 uur extra in ivm de postnatale depressie na Sara's geboorte. Dus zonder die 10 uur was het 49 uur geweest, nog steeds ruim volgens mij!
ik heb toevallig net de telefonische intake gehad, en ik zou recht hebben op 49 uur, minus de dagen in het ziekenhuis. maar ik heb gekozen voor 5 uur eerste dag, en daarna 3 uur per dag maar dat kan nog aangepast worden naar gelang de behoefte aan kraamzorgquote:Op maandag 27 oktober 2008 15:56 schreef owlet het volgende:
[..]
volgens mij wel ja! Ik kan het indicatieprotocol even nergens vinden maar volgens mij krijg ik 48 uur. Dat is denk ik ook wel genoeg bij ons.
We hebben nog geen geboortekaartjesquote:Op maandag 27 oktober 2008 15:52 schreef Raissa het volgende:
[..]
Krijgen we nog een geboortekaartje te zien in het geboortekaartjes topic?
Ze dacht dat het het laatste beetje van de indaling is. Urine testen is puur voor 'voor de zekerheid'.quote:Op maandag 27 oktober 2008 16:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maar die krampen verklaarde ze dus ook door een evt blaasontsteking?
Hopelijk gaat het snel beter met je!
Spannend hoor, 19 november is een hele mooie datumquote:Op maandag 27 oktober 2008 17:12 schreef Marie79 het volgende:
Nee, ik weet nog geen datum, maar ga d'r vanuit dat het over 3 á 4 weken zal zijn...
It's my birthdayquote:Op maandag 27 oktober 2008 17:21 schreef Marie79 het volgende:
Ik laat het allemaal maar over me heen komen, heb toch geen andere keuze...
Mijn moeder zei vanmorgen dat ze 20 november wel een mooie datum vond, zie:
http://nl.wikipedia.org/w(...)Rechten_van_het_Kind
Hoezo de 19e Diaan?
Jeetje, wat ga je toch snel. Ik blijf je volgen hoor. Hopenlijk kunnen we nog net een stukje van je zwangerschap samen in dit topic posten! Je ziet er heerlijk gelukkig uit zag ik in het buikentopicquote:Op maandag 27 oktober 2008 18:19 schreef Fruppel het volgende:
Ik bedacht me net dat ik nog maar 9 weken hoef te werken! Dat zijn ongeveer 35 dagen nog.
Als ik het op die manier bekijk gaat het wel heel erg snel allemaal maar ik kijk er wel heel erg naar uit.
Vind fulltime werken best zwaar, heb soms het hele weekend nodig om weer uit te rusten.
Maar ondanks de moeheid mag ik niet klagen, voel me heel erg goed en gelukkig!
Vanmorgen in bed zagen we voor het eerst de baby echt bewegen, dat hadden we nog niet eerder gezien en we vonden het wel heel erg bijzonder!
Afgelopen zaterdag was de pretecho weer mislukt omdat mevrouw weer heerlijk het haar armen voor het gezichtje lag.
Morgen mogen we voor de 3de keer terugkomen, ik hoop dat ze nu meer meewerkt haha.
Ja he! We blijven ons er over verbazen! De tijd vliegt echt, het gaat gewoon zo snel!quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:26 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Jeetje, wat ga je toch snel. Ik blijf je volgen hoor. Hopenlijk kunnen we nog net een stukje van je zwangerschap samen in dit topic posten! Je ziet er heerlijk gelukkig uit zag ik in het buikentopic
Spannend he? En ja, we zien het inderdaad aan je neus; die ziet er gelukkig uit.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:23 schreef mikoxx het volgende:
Hallo dames! Wat een onwerkelijk gevoel is dit zeg! Maar: oooo zo blij!Ik heb het idee dat het aan mijn neus te zien is..
![]()
Hoe voelden jullie je in het begin? Ik heb af en toe wat krampjes in mijn buik. Hadden jullie dat ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |