abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62563417
Deel 408

De aanstaande papa's en mama's :

03 november 2008: Jepali
21 november 2008: Owlet (meisje)
23 november 2008: Igraine (meisje)
24 november 2008: Marie79
26 november 2008: Reinhilde en Nixxx
01 december 2008: Fuente en Buuf_Rietman
22 december 2008: DJMO (jongen)
24 december 2008: Dakota (meisje)
26 december 2008: Jose81
29 december 2008: _Ingrid_ en Djeez (jongen)

2009
02 januari 2009: Floria
07 januari 2009: kaputwiehund (papa)
08 januari 2009: DolleMina
11 januari 2009: Diaan en Peaceman (jongen)
12 januari 2009: Estrys
13 januari 2009: Cattie
16 januari 2009: Juttertje (jongen)
21 januari 2009: admiraal_anaal (papa)
23 januari 2009: Logout (meisje)
23 januari 2009: Jelief (jongen)
26 januari 2009: Jore (jongen)
28 januari 2009: Fruppel (meisje)
05 februari 2009: Twarres (papa)
11 februari 2009: Tinuviel en iamredleader
12 februari 2009: h2h2
14 februari 2009: maffemuts
18 februari 2009: hassanjassan (papa)
20 februari 2009: Zweefvliegje (was: klonelin)
21 februari 2009: Koningin
24 februari 2009: Raissa en milanese (meisje)
25 februari 2009: ik80 (meisje)
03 maart 2009: Carmella
***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009 Marlieske
25 mei 2009: jostib2nd (papa)
27 mei 2009: Vicky
29 mei 2009: Memmel
06 juni 2009: Mammamia

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 22-10-2008 21:48:54 ]
pi_62563459
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:16 schreef CrazyMoon het volgende:
Gisteren, 20 oktober, ben ik bevallen van een zoon! Hij heet Kevin, is geboren om 11.43 uur en weegt 3770 gram. Alles gaat super! Later meer, incl foto's.
Nogmaals, gefeliciteerd CM met de geboorte van Kevin!
  Jubileum moderator dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:29:42 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62563503
Nog even speciale aandacht voor onze wedstrijd:

[wedstrijd] Fok! zwangeren: WIN een buikschildering!

CM van harte met Kevin
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:31:05 #4
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62563533
Kevin
CM en gezin, van harte gefeliciteerd!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62563573
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:17 schreef Reinhilde het volgende:
Mooie buiken! Ik kom over een week of 2 met mooie foto's, mijn buik gaat helemaal gebuik-paint worden!
Nu ben ik niet meer origineel
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:35:50 #6
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62563668
CrazyMoon, gefeliciteerd met Kevin!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62563763
Gefeliciteerd CM, goed gedaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:39:47 #8
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62563786
CM van harte met de geboorte van Kevin!
Hoe vindt grote zus Sarah het allemaal?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:50:04 #9
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_62564159
CrazyMoon van harte gefeliciteerd met de geboorte van Kevin

En Carmella, ik vind het ziekenhuis-verhaal van je echt verschrikkelijk en schandalig om te lezen, hopelijk kun je morgen even heerlijk genieten van het uitzicht op de kleine in je buik bij je 20 wkn echo, veel plezier!
No more games, no more drama...
pi_62564381
CM gefeliciteerd met jullie zoon! geniet ze!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_62564530
Crazymoon van harte gefeliciteerd met Kevin!!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:15:52 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62565122
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:32 schreef Reinhilde het volgende:

[..]

Hebben we die al gezien dan? Het is inmiddels al ruim 2 weken verder.
pi_62565717
Je bent gewoon helemaal hip, dat is heel iets anders dan niet meer origineel Reinhilde
Fake it till you make it...
pi_62566860
Carmella, eindelijk weer eens wat leuks in het vooruitzicht... veel plezier bij je 20 weken echo! En wat je beschrijft, klinkt inderdaad als de eerste voelbare bewegingen van je kleintje... fijn gevoel, he?

CrazyMoon, gefeliciteerd met Kevin!! (maar dan in het blauw )

oooooh... en JIPPIE! Ik sta in de top 10!!!

Heee, wat leuk trouwens, die buikpainting... alleen is't wel een eind rijden... helemaal in Zeeland . Is't niet ook een beetje in het midden van Nederland te doen?
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_62566898
Cm, gefeliciteerd!
pi_62567073
CM van harte met jullie zoon en broertje!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_62567194
Crazymoon gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!

Ik ga nu toch wel erg bovenaan staan. (officieele uitgerekende datum is trouwens 3 november)
pi_62567806
Fuente wat goed dat die kies eruit is, misschien slaap je nu weer wat beter.

Reinhilde goed idee van dat breien, laat ik dat nu al iedere avond doen en het niet opzij kan leggen
Maar na een tijdje doen je handen zeer en tja dan houdt het op. Maar project n:1 is bijna klaar.
Dan begin ik aan een mooi kleed voor in de kinderwagen.
Hoop dat jij je toch weer wat beter gaat voelen, klinkt niet fijn zo, rust goed uit en doe iets waar je vrolijk van word dat hielp mij toen erg de vervelende momenten te vergeten/door te komen

Idee van Kersjes is ook goed en de +/- 150 films die hier liggen worden dus goed bekeken. Maar ja de hele nacht op blijven zit er niet in want 's ochtends wil Isa toch de volle aandacht, dat was stukken handiger de eerste zwangerschap want dan kan je aan alles toegeven en rust nemen wanneer je dat wilt.

Jelief wat fijn dat je weer goed gekeurd bent!

Carmella oooh plopjes ja hoor dat is vast je kindje dat je begint te voelen, geniet ervan meid hopelijk sleept dat je door de moeilijke momenten
Heel veel plezier morgen bij de 20 weken echo!

CrazyMoon gefeliciteerd met jullie zoon! Ik hoop dat jullie een fijne kraamtijd hebben.

Vandaag naar de fysio geweest en de rug is inmiddels stukken beter blijkt toch het probleem in mijn bekken te zitten maar tja dat wist ik al, nu dus zelf tips gekregen hoe ik dit zelf iets kan loshouden dmv een soort zelf kraken (je hoort dus echt krak ) maar 't helpt wel. Pas over 1,5 week terug omdat het me goed afging en ze er wel vertrouwen in had dat het zo ging lukken.
Dus nog wel wat hinder maar niet noemenswaardig, ben nu dus weer in mijn nopjes en heb verder nergens anders last van als slapeloosheid.

Ga van de week aan start maken voor de nieuwe kamer van Isa, eerst maar het behang en een bed, misschien ook nog een commode ofzo want dat is wel handig.
Denk dat we deze keer via Marktplaats gaan zoeken, zelf maken gaat niet lukken omdat we het halve huis in de verbouwing hebben zitten en ws tijd tekort zullen hebben.
Mama van Isa en Ties
pi_62567836
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:35 schreef Carmella het volgende:
Ik zat al bijna ongeduldig bij de computer om te kijken wat jullie mening over de plopjes was

En ja, als hij niet 2 uur ervoor helemaal vast komt te staan in de file dan is hij erbij, anders ben ik alleen, maar dat geeft niet T'is alleen wel zonde, want hierna komt er geen echo meer tot de bevalling. Maar hoop dat ze nog een mooi plaatje kunnen printen anders
Ik duim voor je dat de files een beetje meewerken!

Wat ik zelf zo leuk vond aan de 20 weken echo was dat ik op het beeld zag wat ik voelde bewegen. Ik voel natuurlijk nog lang niet alles maar het is zo grappig om te zien dat je beebje zich bijvoorbeeld omdraait als je zo'n "plopje" voelt
pi_62570188
Marlieske; wat fijn om te lezen dat het beter met je rug gaat, ik duim voor je dat het zo lekker lang nog blijft
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:32 schreef Reinhilde het volgende:

Ik ben erg benieuwd Reinhilde! T'is toch heel erg gaaf, niet iedereen doet het en het is zeker heel erg mooi om te zien

En ik lees nu pas je tip over de breinaalden erbij pakken, omdat Marlieske het herhaalt. Goed dat je me herinnert, ik lig zoveel in/op bed... En ik heb al jaren in m'n hoofd dat ik zelf dingetjes wil maken qua kleding voor de baby, zowel op de naaimachine als "gewoon" breien. (Ik ben altijd wel met iets crea bezig). Maar dat eerste gaat nu niet lukken, maar met bolletjes kan ik nu prima aan de slag, ben ik toch lekker bezig!
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:30 schreef Raissa het volgende:

Wat ik zelf zo leuk vond aan de 20 weken echo was dat ik op het beeld zag wat ik voelde bewegen. Ik voel natuurlijk nog lang niet alles maar het is zo grappig om te zien dat je beebje zich bijvoorbeeld omdraait als je zo'n "plopje" voelt
Weet je dat dat het eerste is waar ik aan dacht, toen ik de plopjes vanochtend voelde?
Ik wist dat je het pas geschreven had en toen ik weer aan de echo van morgen dacht kwam het dus ineens boven Denk dat de kans heel klein is, maar wie weet. Lijkt me erg bijzonder; beeld en gevoel tegelijk !

Raissa; hoe gaat het verder met jou en je gezondheid?
pi_62570370
bij de vk geweest. Buik is nu 29 cm, meisje doet t prima.. laatste weekjes gaan in en zo te zien sta ik nu op plek negen.

Van harte CM
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_62572732
Carmella, heel veel plezier vandaag! Het is inderdaad heel erg bijzonder, die plopjes, en dan beeld erbij. Ook al van alleen het beeld lag ik te huilen, zo mooi, zo onwerkelijk dat er in jou zo'n mooi, sterk kindje groeit.
pi_62572742
CM.. gefeliciteerd !!
hoe is het met jullie ?

mag ik als "kraamvrouw" nog één dagje schrijven?
en jullie vertellen dat het slechte slapen 'snachts echt wel ergens goed voor is al tijdens de zwangerschap?
laat ik zeggen, ik was al gewend aan het ritme
Vanmorgen dubbel lol, om half5 kwam Sanne...5uur lag ze er weer in .. om half 6 begint ilse !
Ontroostbaar paniekerig huilen, dus om 6uur zaten we aan het ontbijt.
Voordeel: wel met boterham filet americain

Carmella, probeer vandaag te genieten van de echo!
pi_62572769
Hee Marit!
Ik vermoedde al dat mijn lichaam iets duidelijk wil maken met 2 uur - 1,5 uur - 3 kwarter - 3 kwartier - 2 uur slaap vannacht.
Leuk dat je nog even komt schrijven hier! Hoe gaat het met jouw herstel?
pi_62573111
CM Gefeliciteerd met Kevin! Hoe gaat het nu?

Dat wat Raissa zei over de 20 weken echo met dat voelen en zien had ik ook
Dat is zo leuk. Dat weet je ook dat het telkens je kindje was wat je voelde en dan zie je opeens een voetje voorbij vliegen!
Carmella, veel plezier.
pi_62573138
Reinhilde..wees nog maar even blij met het feit dat je kan blijven liggen!

herstel gaat goed!
dwz, hechtingen zijn door vk vast verwijderd omdat de knoopjes last gaven,
zwelling is stuk minder en lopen gaat best goed! Echt elke dag weer stuk vooruit.
Vandaag laatste dag kraamzorg..vanaf morgen 2weekjes part-time met Vin samen thuis (die pakt vrij de dagen dat ilse ook thuis is, dus kunnen we als gezinnetje weer wat dingen gaan doen )
Heb er zin in !

hoe is het met je voorweeën verlopen?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:10:23 #27
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_62573798
Marit wat fijn dat het zo goed gaat!!

Dakota, fijn dat alles goed was!

Lijkt me erg die slapeloze nachten tijdens de zwangerschap, ik heb er gelukkig (nog) geen last van en ik kan het me van de vorige zwangerschap ook niet herinneren. Ik hoefde er zelfs niet uit om te plassen.... kon tot smorgens wachten.
Make love, not war ☮
pi_62574702
Ik wil even juichen over een nacht doorslapen omdat zowel Emma als mijn blaas dat ook deden
Andere nachten moet ik zeker twee keer plassen en komt Emma om een uur of vijf bij ons in bed liggen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62576700
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:42 schreef Carmella het volgende:
Raissa; hoe gaat het verder met jou en je gezondheid?
Gelukkig is het tij hier een beetje gekeerd, de "goede" (tussen " " omdat het goede dagen zijn die voor mij wel aardig zijn, maar voor een gezond iemand misschien nog wel hinderlijk) dagen zijn hier nu in overvloed. De echt hele slechte dagen (vooral nachten eigenlijk) zakken wat af, gelukkig. Ik voel me iets meer mens nu. Ik heb gelukkig honger als een paard en daarmee lijkt de misselijkheid eindelijk langzaam weg te gaan. Nadeel is wel dat ik vannacht wakker werd omdat ik honger had Heel af en toe heb ik nog een innige omhelzing met de pot maar liever eens per week dan iedere dag een keer of 6/7.

Heb wel enorm veel last van harde buiken. Mijn lichaam geeft zo snel aan dat ik rustiger aan moet doen dat er bijna niets te doen over blijft.. Ik moet daar nog even mijn weg in vinden...

Ik heb trouwens ook nog iets anders aparts, misschien herkent iemand van jullie het? Ik heb een soort van spierpijn/krampgevoel in mijn scheenbeen, dus echt aan de voorkant van mijn been.. Nou moet ik er bij zeggen dat ik al een week of drie loop met een compleet blauw scheenbeen maar heb niet het idee dat dat krampgevoel van de blauwe plekken komt..
pi_62576900
Heeey Marit! Dat valt nog mee Sara sliep bij voorkeur overdag en was 's nachts wakker

Carmella, jaja, die plopjes zijn je kindje Ga je steeds vaker en harder voelen, geniet er lekker van meid

Marlieske, doe rustig aan met je bekken

Jelief, heerlijk he, slapen

Ik heb ook echt heerlijk geslapen, ik ben pas een uurtje wakker Manlief is op woensdag altijd thuis ivm zijn papadag en hij heeft me dus lekker laten liggen. Hoefde ook maar 1 keer te plassen vannacht, ik was gewoon helemaal knock out haha
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62576932
Raissa, ik herken het niet, wel kuitkramp, maar niet op m;n schenen.
Wat fijn dat de misselijkheid langzaam weggaat Ik hoop dat het snel helemaal weg is!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62578371
Raissa heb je je scheenbeen dan gestoten? zo niet laat eens checken op spataderen daar hoef je geen dikke benen voor te hebben hoor, maar dat kan wel zo gemeen pijn doen.
Als je mazzel hebt en je bent er op tijd bij kan je misschien nog een massage krijgen dan krijg je straks niet van die dikke blauwe lijnen op je enkels
Fijn om te lezen dat je redelijk goede dagen hebt, gebruik je nu (weer) medicijnen of kan je het nog redden zonder?
Mama van Isa en Ties
pi_62579344
Raissa, ik herken het wel wat je zegt over je schaambeen van mijn vorige zwangerschap. Alleen ik had het pas rond de 6,5 maand en was gewoon omdat mn dochtertje er tegen aan drukte ( ik droeg naar binnen om t zo maar te zeggen) het is heel vervelend gevoel en kan je inderdaad goed belemmeren. de blauwe plek kan ik dan weer niet plaatsen. Overleg voor de zekerheid met je verloskundige. een stevige buikband kan wel verlichting bieden ( liefst een met klitteband en bekkengordel ) deze geven meer steun dan de elastische stoffen banden die je bij bv de prenatal koopt.

Hier gaat alles zn gangetje, onrustige nachten door nachtmerries waarin ik dan alles opnieuw meemaak van de zwangerschap van Joshua-David ( zie ergens eerder gepost verhaal hiervoor)
kan dan gerust de hele nacht zo goed als wakker liggen en dan eindelijk doodmoe tegen 5 uur in slaap vallen... en om 6:15 gaat de wekker van lief dus max 10 min later is Rachel ook wakker en wil eten aandacht etc.
Mja we nemen t maar voor lief als het allemaal zo voorspoedig blijft lopen zoals het nu doet.
/klaagmodus en onzekerheidsmodus aan
Wel moet ik binnen 2 weken een keuze maken of ik een punctie wil of niet. Op de echo's lijkt het allemaal goed te gaan en groeit guppie goed en zijn er geen afwijkingen te zien. Maar door Joshua wil de gyn eigenlijk een punctie doen. Mijn angst is dat het dan alsnog fout gaat... iemand een tip of goed advies ? aan lief heb ik wat dit betreft niet erg veel, hij zegt alleen maar dat ie wat ik ook kies hij achter me staat. hoewel dat erg lief is had ik liever natuurlijk gehoopt dat hij meedacht.
/klaagmodus uit

ps
Alle nieuwe zwangeren welkom
en ons nieuw wereldburgertje ook van harte welkom en pap's en mam's gefeliciteerd natuurlijk

[ Bericht 4% gewijzigd door maffemuts op 22-10-2008 12:41:18 (gatenkaasgeheugen...) ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_62579628
Tja Maffemuts over die punctie kan ik je weinig vertellen dat is echt iets dat je zelf moet beslissen, maar wat is er dan met Joshua aan de hand ?
en zou dat voor jou een reden zijn de zwangerschap af te breken? zo niet dan heeft m.i. die punctie weinig nut?¿ alleen dan dat je voorbereid bent op wat komen gaat.
Moeilijk hoor, sterkte met het maken van een besluit.
Mama van Isa en Ties
pi_62579855
Marit, wat fijn dat jouw herstel voorspoedig gaat! Geniet van je gezinnetje!

Jelief wat heeeeeeerlijk een nacht doorslapen!

Raissa, fijn dat de misselijkheid minder aan het worden is, 6/7 x per dag overgeven, dat is echt veel! Fijn dat dat achter de rug is! Ik herken de pijn die je beschrijft bij het schaambeen niet, kan je dan ook geen tips geven, sorry. Sterkte ermee!

Fuente, fijn dat je zo goed geslapen hebt!

Maffemuts, lastige beslissing moet je nemen. Misschien helpt het om de voors en tegens op te schrijven? Sterkte ermee!

Mijn voorweeen zijn weer afgezwakt, ik heb wel nog constant harde buiken, en de ongesteldheid-achtige pijn in buik en rug is helaas niet weg. Mijn rug en hele buik voelen eigenlijk een beetje blauw. Ook heb ik al 4 dagen diarree en nauwelijks trek. Ik slaap 's nachts slecht, en zodra mijn weg is, slaap ik weer stukken van 2,5 uur achter elkaar. Vannacht ook weer 2 uur rechtop gezeten, maagzuur .
pi_62580721
Hééé, CrazyMoon is bevallen!
Gefeliciteerd met je zoon zeg!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62580755
Oh God ja, dat zuur Reinhilde! Bah.
Oooooeeeeh, heerlijk dat ik al die kwaaltjes ben vergeten!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62581012
Maffemuts, ik geloof dat je met een punctie iets van 1 % kans op een miskraam hebt als ik het goed hebt. Die kans lijkt me toch redelijk klein dus als ik jou was zou ik daar niet teveel over inzitten. Vraag eens goed na bij je VK waarom ze die punctie wil, wat denkt ze ermee te weten te komen en wat hebben jullie uiteindelijk aan die informatie?
Ze zijn er nooit achter gekomen waarom het bij Joshua toen mis is gegaan toch? of heb ik nu het verkeerde 7-maanden verhaal voor me? . Misschien dat je VK die punctie wil doen om bepaalde zaken uit te sluiten en om alles goed in de gaten te houden. Aan jou zelf te horen maak je je ook enorm zorgen om je beebje, dus ik zou voor jezelf afwegen of je denkt dat de informatie dankzij die punctie voor rust zou zorgen of niet.

@Reinhilde

@Crazymoon, gefeliciteerd met jullie kereltje!!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62581065
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:51 schreef marlieske het volgende:
Tja Maffemuts over die punctie kan ik je weinig vertellen dat is echt iets dat je zelf moet beslissen, maar wat is er dan met Joshua aan de hand ?
en zou dat voor jou een reden zijn de zwangerschap af te breken? zo niet dan heeft m.i. die punctie weinig nut?¿ alleen dan dat je voorbereid bent op wat komen gaat.
Moeilijk hoor, sterkte met het maken van een besluit.
Joshua is in de 7e maand van de zwangerschap overleden met een onduidelijke oorzaak. voor mij persoonlijk zou wat de uitslag ook zou mogen zijn het geen reden zijn om de zwangerschap te beeindigen dat staat zo vast als een mens maar zeker kan zijn.
De gyn hoopt er eventuele afwijkingen mee te kunnen zien dat is het enige.
Mijn (moeder) gevoel zegt nee. misschien moet ik dat maar gewoon volgen en hopen op een goede en gezonde afloop.. mocht het misgaan door de punctie zal ik mezelf nooit vergeven dat weet ik zeker.. aan de andere kant als het zonder punctie fout gaat vergeef ik t mezelf ws ook niet.
pfffff lastig en ******
mja k mag niet zeuren, er zijn mensen hier die er erger aan toe zijn dan ik met dit.
Gewoon n stuiterballetje
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:06:27 #40
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62581751
Maffemuts, dat lijkt me een moeilijke keuze. Je moet echt doen wat je hart je in geeft.

Volgens mij heeft Raissa last van haar scheenbeen en niet haar schaambeen. toch? Anders even langs de HA als je al zo lang met een blauw been loopt?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_62582906
Reinhilde, heb je al eens rennie's geprobeerd? Hielp hier wel goed, maar ik had niet zo heel veel last gelukkig.

Maffemuts wat een moeilijke keuze. Sterkte met beslissen...
Ik probeer wat te typen, maar ik krijg het ff niet onder woorden... Denkt de gyn dat je complicaties voor kan zijn als je wel die punctie doet? Lastig hoor .
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:00:57 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62583368
Raissa, ik zou ook even langs de ha gaan. Zo lang een blauw been is niet goed.
Toen F. zijn onderbeen gekneusd was en dat heel lang blauw bleef wilden ze het ook zien, ivm evt. trombose. Ik zou dus maar gewoon even bellen.

maffemuts, makkelijk praten aangezien ik niet voor de keuze sta, maar als ik je verhaal zo lees weet ik wel wat ik zou doen. En dat is jouw moedergevoel volgen.
Ik vraag me nl. af wat er mis kan gaan waar wel iets aan gedaan zou kunnen worden als je de punctie wel weet. Wat zijn de voordelen?
pi_62583421
CM gefeliciteerd welkom in ons wereldje, Kevin!
pi_62585093
Eigenlijk bedoel ik dus wat BE ook zegt... maffemuts
pi_62586289
Crazymoon gefeliciteerd met Kevin!
pi_62586758
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:06 schreef Memmel het volgende:
Volgens mij heeft Raissa last van haar scheenbeen en niet haar schaambeen. toch? Anders even langs de HA als je al zo lang met een blauw been loopt?
Klopt
pi_62586849
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:07 schreef marlieske het volgende:
Raissa heb je je scheenbeen dan gestoten? zo niet laat eens checken op spataderen daar hoef je geen dikke benen voor te hebben hoor, maar dat kan wel zo gemeen pijn doen.
Als je mazzel hebt en je bent er op tijd bij kan je misschien nog een massage krijgen dan krijg je straks niet van die dikke blauwe lijnen op je enkels
Fijn om te lezen dat je redelijk goede dagen hebt, gebruik je nu (weer) medicijnen of kan je het nog redden zonder?
Nee, niet gestoten (althans, niets gemerkt en er zitten zoveel blauwe plekken dat 1 keer stoten niet genoeg is geweest om al die plekken te veroorzaken). Krijg je bij spataderen ook echt blauwe (ronde) plekken die verkleuren of zie je dan gewoon echt spataderen? Op spataderen zit ik niet echt te wachten
pi_62586886
Raissa, fijn dat je je langzaamaan weer wat beter voelt en dat je ook niet meer zoveel hoeft over te geven! Wel apart trouwens van je been..ik zou er ook even naar laten kijken als ik jou was!

Maffemuts, dat lijkt me inderdaad een lastige beslissing... sterkte met het nemen ervan!
pi_62586988
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:40 schreef maffemuts het volgende:
Raissa, ik herken het wel wat je zegt over je schaambeen van mijn vorige zwangerschap. Alleen ik had het pas rond de 6,5 maand en was gewoon omdat mn dochtertje er tegen aan drukte ( ik droeg naar binnen om t zo maar te zeggen) het is heel vervelend gevoel en kan je inderdaad goed belemmeren. de blauwe plek kan ik dan weer niet plaatsen. Overleg voor de zekerheid met je verloskundige. een stevige buikband kan wel verlichting bieden ( liefst een met klitteband en bekkengordel ) deze geven meer steun dan de elastische stoffen banden die je bij bv de prenatal koopt.
Ik denk dat een buikband niet zoveel zal betekenen voor mijn scheenbeen
quote:
/klaagmodus en onzekerheidsmodus aan
Wel moet ik binnen 2 weken een keuze maken of ik een punctie wil of niet. Op de echo's lijkt het allemaal goed te gaan en groeit guppie goed en zijn er geen afwijkingen te zien. Maar door Joshua wil de gyn eigenlijk een punctie doen. Mijn angst is dat het dan alsnog fout gaat... iemand een tip of goed advies ? aan lief heb ik wat dit betreft niet erg veel, hij zegt alleen maar dat ie wat ik ook kies hij achter me staat. hoewel dat erg lief is had ik liever natuurlijk gehoopt dat hij meedacht.
/klaagmodus uit
Ik geloof dat je net ergens zei dat wat de uitslag ook zou zijn je de zwangerschap hoe dan ook niet zou willen beeindigen. Ik denk dat ik zelf in jouw situatie dan de punctie ook niet zou laten doen. Al heb je natuurlijk wel de mogelijkheid om je voor te bereiden als er iets mis is... Hele lastige keuze dus... Wel jammer dat je partner niet iets meer meedenkt, wel lief dat hij hoe dan ook achter je staat!

Hmmmm.... GRRRR... Ik heb ruzie met quote en edit-knopjes....
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:03:15 #50
108648 cattie
lieve moeder
pi_62588636
Raissa, het is denk ik wel verstandig om met je blauwe benen naar een dokter te gaan. Het kan namelijk ook een bijwerking van (Crohn) medicatie zijn, je kunt van bepaalde medicijnen geelzucht krijgen, waar je weer spontaan blauwe plekken van krijgt.
pi_62588649
Raissa, ik zou wel even naar de HA gaan met je been. Veel blauwe plekken kan o.a. ook wijzen op een vitaminetekort. Het is goed om dat even na te laten kijken.
Sara
Merel
Ukje
pi_62588753
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:02 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik denk dat een buikband niet zoveel zal betekenen voor mijn scheenbeen
[..]
8< knipje>8
Je hebt gelijk en alle anderen die t opviel ook, k las verkeerd sorry
mja voor hen die er dan wel last van hebben dan maar.. scroll up

Raissa heb je toevallig n bedrand met de zelfde hoogte als je blauwe plekken ? dit gebeurde mij tijdens mn zwangerschap (en nu dus ook weer) dat ik snachts half slaperig of dagdromend elke keer er tegen stootte tip als t wel zo is, fleecedeken plakken op je bedrand
Gewoon n stuiterballetje
pi_62588965
Ik voel me niet ziek, als in griep ofzo. Maar ik maak me wel een beetje zorgen over mijn lichaam, al 4 dagen diarree zoals ik al schreef, geen honger (score vandaag: klein schaaltje yoghurt en een klein schaaltje appelmoes), wel maagzuur. (Rennies werken de ene keer wel, en de andere keer niet..) En ik ben erg moe, ik ben tussen 08:00 en 18:00 maar 3 uur wakker geweest.

What's going on?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 oktober 2008 @ 18:24:02 #54
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62589129
CM gefeliciteerd met jullie nieuwe prins
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62589146
Reinhilde: Geen honger en wel maagzuur klinkt alsof je maag in de verdrukking zit door je beebje en baarmoeder. En als resultaat van weinig energie-intake zou je moe en lamlendig kunnen voelen. Diarree weet ik niet, zorg ervoor dat je genoeg drinkt, maar ik ga er vanuit dat je dat al doet.
Wat ik ooit als tip mee kreeg van iemand, bij diarree, echte cola drinken. Geen light. De suiker in de cola (en andere stofjes) zorgen ervoor dat de diarree over gaat. Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar in jouw geval loont het misschien wat echte cola te drinken. Misschien helpt het tegen de diarree, je krijgt wat extra calorieën binnen en het schijnt ook te helpen tegen maagzuur.

Succes in ieder geval, en als je over een paar dagen nog steeds last heb van diarre, ff langs de huisarts!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62589294
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:17 schreef Reinhilde het volgende:
Ik voel me niet ziek, als in griep ofzo. Maar ik maak me wel een beetje zorgen over mijn lichaam, al 4 dagen diarree zoals ik al schreef, geen honger (score vandaag: klein schaaltje yoghurt en een klein schaaltje appelmoes), wel maagzuur. (Rennies werken de ene keer wel, en de andere keer niet..) En ik ben erg moe, ik ben tussen 08:00 en 18:00 maar 3 uur wakker geweest.

What's going on?
Ik hoorde gisteren op zwangerschapscursus dat diarree een "voorteken" kan zijn, dat je lichaam zich schoonmaakt voor de bevalling.. Nou gaat die vlieger voor mij niet op, want ik heb altijd diarree Weet niet of dit bij jou het geval is hoor
pi_62589327
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:04 schreef Fuente het volgende:
Raissa, ik zou wel even naar de HA gaan met je been. Veel blauwe plekken kan o.a. ook wijzen op een vitaminetekort. Het is goed om dat even na te laten kijken.
Ik voel me een beetje een zeurmuts om hiermee naar de HA te gaan.. Maar ik ga toch maar Bedankt voor de tips allemaal!
pi_62589350
Dank voor de tips Huup! Ga de cola morgen eens proberen. Ik drink altijd light, en al een maand of 5 cola light decaf, want de baby reageert heftig op caffeine. Maar ik kan het best proberen morgen!
pi_62589419
Raissa, ik heb niet altijd diarree gelukkig. Maar, volgens mij is het zo dat je dan 1x heftig diarree hebt aan het bgein, zodat je leeg bent idd. Maar ik heb al 4 dagen last ervan, en zoveel eet ik niet de laatste tijd..

(Het zou wel fijn zijn als het een teken was van het begin!)
pi_62590597
k heb 2 zw. broeken van me mams gekregen
Moet bij mijn eigen broeken de knoop al open zetten en een riem aan op standje weet ik veel.. het zit gewoon niet lekker meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62590976
Goed dat je gaat Raissa

Reinhilde, heb je geen buikgriepje? Maagzuur herken ik wel, ik heb er zelf erg last van. Ik gebruik gaviscon (drankje) dat werkt redelijk! Verder probeer ik frisdrank met prik en zure dingen te vermijden.

Vicky, wat een lieve mams!

Mijn mams kwam vandaag met een grote tas gevuld met lekkere zeep voor de baby (natusan), olie, lotion enz enz voor de baby. Speentjes, rompertjes, een leuk pakje voor de baby, en voor mij een fles bodylotion en 2 tijdschriften. Ik werd er helemaal blij van
Sara
Merel
Ukje
pi_62591219
@ Reinhilde, ik heb het nog even nagezocht van die cola en dit is wat ik tegenkwam op wikipedia:

"Bij diarree wordt in ontwikkelingslanden soms cola gegeven zonder koolzuur. De cola bevat alle noodzakelijke elektrolyten en suikers om de patiënt te behandelen. Normaal gesproken wordt hiervoor een oplossing ORS gegeven, maar in arme landen is dit minder beschikbaar dan cola. ORS heeft bijna dezelfde samenstelling als cola zonder koolzuur."

Van light ga je dus juist aan de race schijnbaar dankzij de aspartaam die erin zit. Hoe het met decaf zit weet ik niet. Maar als dit wat hierboven staat klopt dan zou ik een glaasje inschenken en even laten staan zodat de prik eraf gaat. Of een heel klein beetje suiker of water erin, dat doet hem ook de das om.

@ Fuente en Vicky, wat een cadeautjes-regen! leuk!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62591421
Fuente & Vicky, lekker verwend allebei, top zeg!

Fuente,bij mij helpt het juist om wat spa rood te drinken met maagzuur.
Een buikgriepje, geen idee, zou kunnen? Als ik morgen nog last heb ga ik even de huisarts bellen.
Jakkes cola zonder prik... maar kan het proberen natuurlijk...
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:19:20 #64
108648 cattie
lieve moeder
pi_62592656
Cola helpt bij mij tegen maagzuur!

Reinhilde, beterschap. Klinkt als buikgriep.
pi_62593063
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:03 schreef cattie het volgende:
Raissa, het is denk ik wel verstandig om met je blauwe benen naar een dokter te gaan. Het kan namelijk ook een bijwerking van (Crohn) medicatie zijn, je kunt van bepaalde medicijnen geelzucht krijgen, waar je weer spontaan blauwe plekken van krijgt.
Ik ben op dit moment nog medicatieloos. Hoop ook dat dat zo blijft (3 nov weer een afspraak bij de internist) een poosje.
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:07 schreef marlieske het volgende:
Op dit moment kan ik het weer redden zonder, maar twee weken terug stond ik echt met mijn handen in het haar. Het is zo wisselend steeds, de hele hele hele hele slechte dagen wisselen zich vrij vlot af met de "deze zijn wel te doen-dagen". Maar even afwachten weer dus.
pi_62593393
Dank je cattie.
Raissa, sterkte.
pi_62593494
CrazyMoon en familie gefeliciteerd met Kevin!!

Poepoog en ik zijn sinds gisteren 18.04 uur de trotse ouders van Mavie Cecilia Louise
We mochten vanochtend om 10 uur naar huis en ze doet het hartstikke goed
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_62593627
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Wat een mooie naam!
Sara
Merel
Ukje
pi_62593661
gefeliciteerd !!!!
pi_62593714
Gefeliciteerd Geppie!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:54:17 #71
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62593883
Geppie, gefeliciteerd
Reinhilde, wat ik je nog even wou zeggen: je zag er zo lief uit. En je man ook, hij aaide zo af en toe zo lief over je buik! Leuk om jullie ontmoet te hebben. Ik zou alleen door dat stralen van jou al gaan rammelen als ik er nog een zou willen
Lekker douchen!
pi_62594053
Geppie gefeliciteerd!

Reinhilde beterschap!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:11:16 #73
114177 Diaan73
pi_62594462
Hmm heel veel gelezen, maar nu alweer deels vergeten.....

Reinhilde, het klinkt inderdaad als een buikgriep, Peaceman heeft er de laatste dagen ook wat last van, schijnbaar heerst het. Ik heb een fles Regla PH naast mn bed staan voor het geval ik last van brandend maagzuur krijg en dat helpt meteen en heel goed vind ik. Als ik overdag last heb, drink ik ook lauwe cola zonder prik. Wat betreft de cola tegen de diarree: dat drink ik altijd als we op vakantie zijn, heb dan ook bijna nooit last van diarree, dat hielp bij mij dus wel goed.

Vicky en Fuente: wat hebben jullie leuke dingen gekregen Lief hoor.

Raissa, wat fijn dat het redelijk goed gaat. Wat betreft je scheenbeen: geen idee, maar ik zou zeker de tips gaan volgen die eerder gegeven zijn.

Geppie van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter wat fijn dat ze het zo goed doet. Gaat alles ook goed met jou?

Iemand nog iets van Carmella gehoord? Ze had vanmiddag toch haar 20-weken echo?

Zow volgens mij was het dat....
Make love, not war ☮
pi_62594613
Geppie, van harte!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:16:16 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62594665
Oh ja, dat is waar ook Diaan, van Carmella, ik was het al weer helemaal vergeten!
Joehoe, kom eens vertellen hoe het was!
pi_62595234
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:43 schreef geppie het volgende:

Poepoog en ik zijn sinds gisteren 18.04 uur de trotse ouders van Mavie Cecilia Louise
Gefeliciteerd

Nu is Jepali de volgende, kom je eens melden?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:34:32 #77
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_62595343
gefeliciteerd Geppie met jullie dochter

en ook ik ben super benieuwd naar de 20 wkn echo van Carmella
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:48:37 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62595940
Ik lees helemaal over geppie heen!
Gefeliciteerd! Wat een leuke naam!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:51:56 #79
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_62596097
Kevin
vond je echt stralend zwanger Crazymoon afgelopen zaterdag

Mavie
pi_62596718
Raissa, goed dat je naar de HA gaat met je been en kom op zeg je bent echt géén zeur!
een beetje extra controle kan geen kwaad hoor, beter iets voor zijn als straks in de kreukels nietwaar.
Vind het wel jammer dat jij niet bij de groep dames hoort die minder last van de Crohn heeft
Hoop voor je dat de internist je kan helpen zodat die "redelijk goede dagen" er wel blijven

Maffemuts, sorry ik wist niet wat er was gebeurt met Joshua maar nu begrijp ik je bezorgdheid des te meer.
Tja ik zou je moedergevoel volgen een punctie lijkt me voor jou weinig "nut" hebben afbreken wil je toch niet al zou er wat mis zijn, het enige wat je dan hebt is bij een onduidelijke uitslag een zenuwslopende zwangerschap, en dat wens ik je echt niet toe.
Poeh maar de keuze is wel lastig hoor, al denk ik dat wat je ook te horen krijgt en hoeveel zekerheid je ook krijgt/ kan krijgen je zorgen er niet minder om zullen zijn en dat is voor de 200% te begrijpen.
Misschien kan een goede vriend(in) je hier mee helpen? iemand die dicht bij je staat en die je heeft bijgestaan ten tijde van Joshua's overlijden?

geppie en partner gefeliciteerd met jullie dochter!

Carmella kom eens vertellen over je 20 weken echo.... maak me een beetje zorgen om je

Fuente en Vicky aaah wat zijn jullie lekker verwend!

Hier denk ik af en toe dat ik niet zwanger ben, zoveel kwaaltjes als toen bij Isa zo weinig heb ik er nu en in een woord; Heerlijk!! Maar een beetje onzeker word ik er wel van, 't voelt zo anders, gewoon vreemd.
Verder ben ik druk met een leuk nieuw bedje voor isa te zoeken en behang en en en van alles.
Hier begint de nestdrang dus al vroeg, nu de poetsdrang nog
Mama van Isa en Ties
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:13:32 #81
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62596927
quote:

Van harte gefeliciteerd!!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62597116
Gefeliciteerd met Mavie.
En tevens meld ik mij.....niks te vertellen hier. Heb vannacht weer vier uur wakker gelegen maar kon vanochtend lekker uitslapen (ik hoop toch niet dat onze baby straks zo'n nachtbrakertje gaat worden en dat ik daar nu alvast voor aan het wennen ben.)
Vrijdag weer naar de gyn voor controle.
pi_62597491
Geppie, gefeliciteerd!!!

Maffemuts, wat een dilemma. Maar ik zou inderdaad je gevoel maar volgen en het dus niet doen, zoals de anderen ook al zeggen..
pi_62598041
Sjak wat heel erg lief van je,
pi_62598181
Geppie gefeliciteerd met jullie dochter!!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:47:02 #86
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_62598185
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:08 schreef marlieske het volgende:
Hier denk ik af en toe dat ik niet zwanger ben, zoveel kwaaltjes als toen bij Isa zo weinig heb ik er nu en in een woord; Heerlijk!! Maar een beetje onzeker word ik er wel van, 't voelt zo anders, gewoon vreemd.
ow Marlieske, dit herken ik zo... en ik kan niet eens vergelijken..
ik besef dat ik in mijn handen mag knijpen dat ik totaal geen last heb van kwaaltjes.... maar de laatste dagen ben ik zo super onzeker...
zelfs mijn borsten zijn niet zo gevoelig meer als in het begin.

ik kan niet wachten tot de 12 weken echo, ik wil mijn kindje zien en het hartje horen kloppen!!! (maar dat duurt nog ruim 2,5 week)
pi_62599279
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 21:11 schreef Diaan73 het volgende:
Geppie van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter wat fijn dat ze het zo goed doet. Gaat alles ook goed met jou?
Geestelijk lichamelijk was nogal zwaar...

Ben ook benieuwd naar Carmella

En voor maagzuur helpt een handje muisjes achterover slaan ook nog wel eens door het anijs wat daar in zit.
pi_62600423
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:08 schreef marlieske het volgende:

Carmella kom eens vertellen over je 20 weken echo.... maak me een beetje zorgen om je
Ik was pas om 19:00 thuis, ben helemaal gesloopt, erg veel last van m'n nier gehad vandaag en ik zit er ook echt finaal doorheen. Maandag uren in het ziekenhuis, vandaag uren op pad naar het echo-centrum en daarna de VK. Ik merk echt dat m'n lichaam dat gewoon niet trekt en niet verder komt dan de dagen op bed doorbrengen.

Maar het belangrijke nieuws;
De baby lag helemaal in stuit-ligging, dus van mooie echo plaatjes maken was geen enkele mogelijkheid
Verder kon ze toch alles nog wel zien en voor zover te zien zag alles er goed uit, dus ik ben superblij!
Dat is toch wel fijn na de operaties waar ze in je buik zoveel rommelen, geeft toch wat extra onzekerheid.
Het geslacht heeft ze wel uitgelegd en toen ik vroeg hoeveel procent dat zeker was gaf ze 50 op.
Maar wat heb ik nou aan 50, de andere 50 is dus het andere geslacht
Maar ze mocht niet meer zekerheid geven, zoiets mompelde ze. (Dus niet omdat het te onduidelijk te zien was, maar gewoon dat het niet "mag", zoals ook in het formulier dat je ondertekent staat)
Is dat bij anderen ook wel eens zo geweest? Ik meen zo vaak gelezen te hebben dat er vaak zat met getallen als 95% gegooid wordt, vandaar deze gedachte. Of zijn dat dan de pretecho's geweest waar mensen echt voor geslachtsbepaling komen en is dit dus de medische 20-weken echo? En heb ik gewoon een echo-dame die zich heel netjes aan de regeltjes houdt...
Verder laat ik geen pretecho meer doen, dus ik vind die 50% zo weinig zekerheid

Het consult bij de VK viel me echt zwaar tegen. De eerste keer dat ik bij de praktijk een VK tref die echt niet zo leuk en vriendelijk is als de andere meiden.
Ik gaf aan dat ik nog graag af en toe daar zou komen, voor wat extra steun, ook al gaat de rest in het ziekenhuis, maar ik werd toch min of meer afgepoeierd en dat had ik eik echt niet verwacht.
Beetje jammer ook want de meid die m'n echo gemaakt heeft werkt ook als VK bij die praktijk en die zei een uur ervoor dus dat het idd voor mij gewoon psychisch wat extra steun zou zijn. En dan spreekt een andere VK het dus tegen...
Ik laat het maar even zo, ik ga eerst zorgen dat ik tóch een andere gyn in het ziekenhuis krijg, want ik wil graag meewerken om een meisje in opleiding haar kans te geven, maar ik kom er zelf geen steek verder mee en aangezien er nog zoveel aan de hand is met m'n nieren en andere ziekenhuisbezoekjes zie ik dat toch niet echt zitten. (Iemand die niet lijkt te weten wat harde buiken zijn geeft me nou niet bepaald het gevoel, dat ik een echte gyn tegenover me heb zitten en ik word niet voor niks al bij een gewone VK-praktijk weggehaald en doorgestuurd voor alle controles bij het ziekenhuis).

Morgen ga ik even bijlezen hier wat er met iedereen gebeurd is, ga nu zo m'n bedje opzoeken

Wel even een snelle felicitatie voor Geppie!!! Van harte gefeliciteerd!
(Spreek je Mavie uit als Mevie of toch gewoon zoals het er staat? )
pi_62602792
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:59 schreef Carmella het volgende:

[..]

Het consult bij de VK viel me echt zwaar tegen. De eerste keer dat ik bij de praktijk een VK tref die echt niet zo leuk en vriendelijk is als de andere meiden.
Ik gaf aan dat ik nog graag af en toe daar zou komen, voor wat extra steun, ook al gaat de rest in het ziekenhuis, maar ik werd toch min of meer afgepoeierd en dat had ik eik echt niet verwacht.
Beetje jammer ook want de meid die m'n echo gemaakt heeft werkt ook als VK bij die praktijk en die zei een uur ervoor dus dat het idd voor mij gewoon psychisch wat extra steun zou zijn. En dan spreekt een andere VK het dus tegen...

Balen Carmella, kan je niet alsnog een afspraak maken bij een van die andere meiden??
Jammer dat ze niet echt duidelijk was over het geslacht van jullie baby.....pfffffffff 50% dat had iedereen je kunnen vertellen!
Wel even een snelle felicitatie voor Geppie!!! Van harte gefeliciteerd!

(Spreek je Mavie uit als Mevie of toch gewoon zoals het er staat? )
Je spreekt het idd uit als Mevie
pi_62602945
Carmella

Geppie, gefeliciteerd met julie dochter!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62602976
Carmella wat fijn dat alles goed lijkt te zijn met je kindje! Wat een heerlijk nieuws!
Wel echt stom dat ze je 50 % gaf, dat slaat echt nergens op. Dat had iedereen je wel kunnen vertellen idd.
Misschien heeft ze het niet goed kunnen zien? Ook jammer dat je daar niet kan blijven, maar heel goed dat je naar een andere gynocoloog op zoek gaat! Nu nog een andere uroloog en ik ben helemaal trots op je.
Ga lekker uitrusten vandaag, beetje bijkomen van alle hectiek van deze week, je bent zo stoer en sterk!

Ik heb een uurtje geleden 3 voorweeen moeten wegpuffen, nu alleen nog harde buiken. En diarree.
Nou ja. Geduld enzo.
pi_62603140
geppie gefeliciteerd met jullie dochter!!!
mama van 3 kids!
pi_62603311
Geppie gefeliciteerd met jullie dochter

Carmella, beetje vreemd over dat geslacht. Maar goed, ze geeft in ieder geval aan dat ze het niet zeker weet.
Ik heb het toen ook gevraagd of ze het zeker wist omdat de baby van ons ook niet gunstig lag.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 08:43:10 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62603473
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:47 schreef Angel-Eyez het volgende:

[..]

ow Marlieske, dit herken ik zo... en ik kan niet eens vergelijken..
ik besef dat ik in mijn handen mag knijpen dat ik totaal geen last heb van kwaaltjes.... maar de laatste dagen ben ik zo super onzeker...
zelfs mijn borsten zijn niet zo gevoelig meer als in het begin.

ik kan niet wachten tot de 12 weken echo, ik wil mijn kindje zien en het hartje horen kloppen!!! (maar dat duurt nog ruim 2,5 week)
Dit had ik ook. Zo rond een week of 9.
Ik was al niet misselijk of moe, en ineens deden mijnt ieten ook nauwelijks meer zeer en toen was ik er echt heilig van overtuigd dat het niet goed zat. Ik kon er echt al wel om janken.
Maar het bleek uiteindelijk gewoon goed te zitten gelukkig. En bij jou vast ook hoor.

Carmella, wat raar van die 50% zeg... Volgens mij had je een hele strikte dame, want ik heb daar nog nooit van gehoord. Ja, wel als het echt lastig te zien is, maar niet als het gewoon duidelijk is.
En wat stom van die VK...
Terecht trouwens dat je een andere gyn wilt hoor. Dit is niet een gevalletje 'hoge bloeddruk' ofzo waardoor je naar het ziekenhuis moet. Ik zou ook zorgen dat je iemand hebt die echt evt. zwangerschaps-klachten kan filteren tussen alle andere dingen die je hebt al.

pi_62604025
Carmella, wat flauw van die 50%! Als het goed te zien is noemen ze het vaak voorn 99 % (hier iig wel, niet dat ik het geslacht weet, maar het staat wel op een briefje in een envelopje). Wat fijn dat alles verder goed was
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 23 oktober 2008 @ 09:34:13 #96
114177 Diaan73
pi_62604299
Carmella wat fijn dat alles goed was, dat is toch het belangrijkste!! Maar van die 50% vind ik ook vreemd. Mijn echoscopiste heeft het niet over een % gehad, was heel duidelijk: een jongen, want hier zit het scrotum.... Waarschijnlijk heeft die van jou het gewoon niet kunnen zien. Enne ondertekenen?? Ik hoefde niets te ondertekenen. Ik hoop voor je dat het lukt om een andere leuke gyn kunt krijgen.

Geppie sterkte met herstellen van de lichamelijke klachten na de bevalling...

Vandaag lekker "vrij", de dag die ik vrij moest nemen ivm mn bekken en ik vind het heerlijk...... ik heb lekker geslapen tot 9:10 en nu even lekker nietsen, de was draait ondertussen. Straks even tv kijken en strijken... en dan vanmiddag mn fiets naar de fietsenmaker brengen voor het maken van het achterlicht en boodschapjes doen. Heerlijk relaxt....
Make love, not war ☮
pi_62604404
Carmella, Wat is dat nou weer 50% kans op een bepaald geslacht, zeg dan niks, dat slaat nergens op. Bij ons vroeg ze bij de 20 weken echo of we het wilde weten anders zou ze er niet naar zoeken. Nu ging ze zoeken, had ze het niet zeker geweten dan had ze gezegd dat ze het niet met zekerheid kon zeggen en dan had ze haar evrmoeden dus ook voor zich gehouden dat zei ze tenminste. Waarom mogen ze dat trouwens niet zeggen volgens de regels? Het is toch jouw kind en jouw lichaam waar het in zit, of is dat om Amerikaanse toestanden te voorkomen?
Het geslacht is bij ons echt 100% zeker, meneer lag met zijn zaakje recht voor de 'camera'.

Gisteren naar de gym geweest, nog niet veel gedaan maar het is wel lekker om er echt even een uurtje mee bezig te zijn samen met andere zwangeren.
pi_62604697
Carmella mijn echoscopiste zei zelfsdat ze 100% zeker was. Nou kon ik zelf ook wel zien dat het een jongentje is. Ik kan mij voorstellen datze het nietgoedkon zien maar laat haar dat dan zeggen ipv 50/50 kans. En ik heb ook niks hoeven ondertekenen, nog nooit van gehoord ook.

Mavie welkom!
pi_62604727
Bij de pretecho zei de dame: ik weet het 100% zeker. Bij de 20 weken echo zei de echoscopist: dit is absoluut een dame. Ik vind die 50% een beetje vreemd want dan weet je namelijk nog niets..... Erg jammer dus..
pi_62605429
Wat een raar verhaal over het geslacht. Voor die 50 % heb je nieteens een echo nodig. Wat een gedoe allemaal tijdens je zwangerschap, ik hoop dat het allemaal nu gaat zoals jij het wilt en dat je lekker kan gaan genieten!

Ik heb vannacht heerlijk geslapen!!! Verder niks te melden
  donderdag 23 oktober 2008 @ 10:44:39 #101
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62605628
quote:

van harte gefeliciteerd. Erg leuke naam ook

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 23-10-2008 11:01:27 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62605900
CrazyMoon en Geppie gefeliciteerd!!
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_62611932
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:54 schreef Jelief het volgende:
Carmella mijn echoscopiste zei zelfsdat ze 100% zeker was. Nou kon ik zelf ook wel zien dat het een jongentje is. Ik kan mij voorstellen datze het nietgoedkon zien maar laat haar dat dan zeggen ipv 50/50 kans. En ik heb ook niks hoeven ondertekenen, nog nooit van gehoord ook.
Het procent gebeuren heb ik zelf gevraagd. Ik vroeg hoeveel het zou zijn om een idee te hebben en toen kwam ze met 50%. Ik was best verbaasd eik. Maar ze zei wel dat ik er gewoon van uit kan gaan dat het is wat ze zei.
En ik geloof het zelf ook wel aardig, maar ja... Als ik haar moet geloven, waarom geeft ze dan 50%.
En het formulier had een paar vragen, dat je wel of niet een uitslag wilt hebben als er afwijkingen te zien zijn en nog een paar van die vragen. En dat het geen geslachtsbepaling is maar een medische echo.

Ik heb net geprobeerd een afspraak bij een andere gyn te regelen en ik kreeg te horen dat ik bij elke gyn een meisje in opleiding krijg, dat alle artsen dat bijna hebben. Dus volgende keer kan ik bij het meisje zelf aan gaan kaarten dat ik haar niet op prijs stel, maar de vooronderzoeken doet zij toch allemaal, aldus de receptioniste, dus daar kan ik niks aan veranderen. Ik hoop dat de gyn zelf deze keer gewoon erg gehaast was en dat ze de volgende keer iets meer de tijd kan nemen. Met een half been buiten de deur gaan staan vragen of ik vragen heb geeft me niet echt het gevoel dat ik ook maar even 5 minuten wat dingen mág vragen. Er stond een poster in het ziekenhuis waar staat dat je toestemming moet verlenen voor die meisjes in opleiding. Is me dus nooit gevraagd. Maar je kunt er ook niet onderuit komen, aldus de vrouw aan de telefoon.
Ik ga eens informeren of de "broer"vestiging van dit ziekenhuis ook een gyn-afdeling heeft. Ander ziekenhuis is voor mij geen optie. Ik kan niet elke week veel verder reizen. Zeker niet straks na de operatie.
Ik begin nu wel een beetje moedeloos van dit ziekenhuis te worden, werkelijk niks kan gewoon goed gaan.
Maar wie weet komt er na veel regen dan ook genoeg zonneschijn om het weer goed te maken
Gelukkig heb ik gister ook voor het eerst volgens mij echt de eerste trapjes gevoelt (Dinsdag de "plofjes", gister echt de trapjes), dus dat maakt allles nu even helemaal goed
En tijdens de echo heb ik het ook gevoeld en gezien, wat Raissa dus al eerder zo mooi omschreef. Heel kort, maar toch gemerkt. Erg bijzonder
pi_62612419
Carmella wat raar zeg van die 50%. Hier zeiden ze , het is nooit 100% zeker. Bij ons zei ze 95% zeker.
Maar wat een gedoe zeg in dat ziekenhuis. Raar dat je de gyn zelf amper te spreken krijgt.
pi_62612492
carmella..als ik het zo lees is die 50%-opmerking meer een "gevat grapje" n.a.v. jouw vraag hoe zeker het is het is NIET zeker namelijk, en gezien 2 opties dus heel officieel maar zo'n 50% zeker.
Maar..als ze zegt dat je haar wel kunt geloven, zal ze toch wel een vermoeden hebben....
Wat leuk dat je plopje voelde en beweging zag op echo !
om maar even alleen op het positieve in te gaan
pi_62613321
Crazymoon gefeliciteerd met jullie zoontje!

En Geppie gefeliciteerd met jullie dochter! (spreek je haar naam op z'n frans of op z'n engels uit?)
pi_62613386
Het viel me op, en mijn zusje ook, dat mijn buik echt een stuk lager zit dan vorige week!
Dat is een goed teken toch?
pi_62614286
Eindelijk even goed bij kunnen lezen...

Marit; wat fijn dat je herstel goed gaat En heerlijk als je met je gezinnetje kunt gaan genieten

Raissa; eindelijk een betere periode voor jou, ik duim dat het zo heel lang blijft, je verdient het zeker!
En goed van je dat je langs je huisarts gaat, je bent helemaal geen zeur en komt gewoon met een goeie vraag voor bij de huisarts toch?

maffemuts; wat zal het heftig voor jou zijn als je alles zo opnieuw beleeft met de nachtmerries.
Een hele dikke voor jou! Ik heb ook geen tips betreft de punctie, alleen dat je kunt doen wat je hart je ingeeft. Veel sterkte met het maken van de keuze!

Vicky; wat leuk dat je 2 broeken gekregen hebt!

Fuente; ook al verwend, wat leuk al die spulletjes!

Reinhilde; Een beterschapskus vanuit hier.

Marlieske; ik hoop dat de kwaaltjes lekker lang weg blijven, je hebt hiervoor al genoeg last gehad, nu kun je genieten

Diaan; goed zo, een ontspannend dag voor je, geniet van je vrije dag!

Estrys; leuk dat je toch hebt genoten van de de gym, dat lijkt me ook zo leuk om gewoon samen met wat andere zwangeren bezig te zijn (Helaas zit mijn geplannde cursus/yoga er ws niet in).

Jepali; fijn dat je een goeie nacht slaap hebt gehad!

En verder even een en bedankje voor alle lieve berichtjes
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:02:29 #109
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62614298
Reinhilde, dan is je kindje aan het indalen. Maar je moet toch nog wel een paar weken? Of heb ik het verkeerd?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_62615058
ja, nog 4 weken en 6 dagen. Maar baby lag met week 32 al helemaal ingedaald volgens 3 verschillende VK's. En nu is mijn buik ook echt beduidend lager!

En ik realiseer me ook echt wel dat hoe langer de baby binnen blijft, des te beter.
Maar goed, een combinatie van er mentaal en lichamelijk bijna er doorheen zitten en vreselijk ongeduldig en nieuwsgierig zijn, maakt dat ik liever heb dat baby iets eerder komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Reinhilde op 23-10-2008 16:37:28 ]
pi_62616301
oei Reinhilde..ik kan zo invoelen in willen dat het eerder komt
maar probéér echt niet achter alles hoop te zoeken, want het zegt echt helemaal niets.

hier trouwens ook door 3vk's 'ingedaald!' geroepen
en zowel bij Ilse als nu bij Sanne klopte dat écht niet. Wel/niet ingedaald zijn zegt trouwens dan weer niets over een aanstaande zijnde bevalling...een lagere buik ook niet.
Probeer te denken in termen als: ergens tussen 2 en 7wkn mag ik gewoon veilig bevallen
( 7 kan ook )
  donderdag 23 oktober 2008 @ 17:27:22 #112
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_62616635
Oh Reinhilde niet teveel hopen hoor, want dan duren de weken nog lang. Stella was ingedaald met 32 weken en is 9 dagen te laat geboren (na drie keer strippen).

Maar echt, ze komen eruit en je houdt het vol, echt echt
pi_62616709
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:05 schreef marit1978 het volgende:
carmella..als ik het zo lees is die 50%-opmerking meer een "gevat grapje" n.a.v. jouw vraag hoe zeker het is het is NIET zeker namelijk, en gezien 2 opties dus heel officieel maar zo'n 50% zeker.
Maar..als ze zegt dat je haar wel kunt geloven, zal ze toch wel een vermoeden hebben....
Precies wat ik ook dacht Vooral omdat ze zegt dat je haar wel kunt geloven, maar ze had je wel iets duidelijker mogen maken dat je haar echt wel kan geloven
  donderdag 23 oktober 2008 @ 17:42:39 #114
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62616934
Precies Reinhilde, gewoon rustig aan doen. Geniet nog even van de rust en stilte om je heen en geniet van je zwangerschap! Je zult het nu niet geloven, maar straks mis je dat gevoel in je buik hoor, van continue iets bij je dragen. Had ik wel in ieder geval. De baby komt als 'ie er aan toe is en vaak ben jij er dan ook pas helemaal klaar voor.
pi_62618221
Ik heb aan mijn moeder gevraagd hoe lang het nog bij haar duurde, toen haar buik echt lager was en constant harde buiken. Bij mij en mijn zusje duurde het toen nog 3-4 weken, en bij mijn broertje nog 2 weken.
Ik ga me nu lekker vastbijten in die 3-4 weken, dus iets voor de uitgerekende datum. Want erover na moeten denken dat het nog 7 weken gaat duren, da's niet goed voor mij mentaal. Misschien wel heel erg dom, maar so be it.
pi_62619070
ik heb het stomme idee dat ik niet voorbij de 37 weken kom , heb ik al vanaf het begin.. raar.
wanna rub mah puppeh?!
pi_62619092
hoop voor je dat niet de volledige 7 weken moet wachten Reinhilde!

Bah, ik was me net een partij misselijk zeg.. ben even vriendjes geweest met de witte pot.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:28:26 #118
108648 cattie
lieve moeder
pi_62619186
Reinhilde, dat is niet dom. Ik begrijp het wel. Bij Ive's zwangerschap moest ik huilen toen ik 37 weken zwanger was en Dutchie hier zei dat het ook nog 5 weken kon duren. Ik had het zo gehad, dat ik daar niet aan wilde denken. Het duurde toen nog 4,5 week. En ook die ben ik door gekomen. Het komt allemaal wel goed.

De echoscopiste zei bij mij dat ze niet met 100% zekerheid het geslacht kon/mocht zeggen, maar dat ze er wel vrij zeker van was. Volgende week heb ik een groeiecho en dan zal ik vragen wat ze er dan van denken.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:29:51 #119
108648 cattie
lieve moeder
pi_62619224
Wat vervelend Vicky!
pi_62619246
onze echoscopiste zei: 'o kijk ik zie 2 schaamlipjes'
'maar het kan ook een jongen zijn' *knipoog* gewoon omdat ze het niet met 100 % zekerheid mogen zeggen.
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:33:51 #121
108648 cattie
lieve moeder
pi_62619340
Ik heb een keer zo'n vreselijke documantaire gezien (shockdoc ofzo) over baby's die beide geslachten hadden, of uiterlijk een meisje leken en innerlijk een jongen waren enz. Dat komt natuurlijk heeeel weinig voor, maar het enige wat 100% zekerheid over het geslacht geeft is een dna controle via een vruchtwaterpunctie.
pi_62620482
Ik ging er juist van in het begin uit dat ik toch overtijd zou gaan (nu ook weer trouwens), maar toch was het erg balen dat het echt niet in gang wou komen. Na 41 weken wou ik dat mijn lijf gewoon deed waar het voor gemaakt was: dat kindje op de wereld zetten. (en ik werd ook wel nieuwsgierig natuurlijk)

Zo vreselijk uitkijken naar het einde heb ik ook nooit gehad, ik was blijkbaar één van die "zeldzame" vrouwen die geen last hadden van maagzuur, rugpijn of slapeloze nachten. Alleen vocht vasthouden, maar niet in de mate dat het pijnlijk was.

Ik gok erop dat het deze keer net zo gaat. Het is alleen vermoeiender omdat er al eentje rondloopt
pi_62620824
Ik hoop juist dat het januari wordt. Maar ik ben dan ook 29 dec uitgerekend. Geen gezeik met feestdagen. Maarja, we zien het wel. Theoretisch kan het nog op Kims verjaardag, 6 december. Maar dat lijkt me sterk, zo vroeg.

Ik heb mega jeuk aan mijn rechterborst. Vooral tepel en hof. Verschrikkelijk irritant. Hij is ook wat dikker dan de linker. Geen idee hoe dat kan. Hoop dat het snel over gaat.
Ik vind het nu wel wat zwaarder worden. Buik voelt ineens zwaarder aan en lijkt iets meer naar voren te staan. En steeds vaker keiharde buiken. Maar ik voel frummel goed. En 's morgens als ik op mijn rug ga liggen, gaat mijn buik zo grappig aan 1 kant omhoog.
Gelukkig weinig kwaaltjes. Soms zuurbranden en rug/bekken. Maar gelukkig lang niet elke dag.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:12:18 #124
114177 Diaan73
pi_62622492
Ow Ingrid die jeuk heb ik vooral vanavond aan mn linkerbors: tepel en hof, om gek van te worden. Ik heb hem ingesmeerd met Calendulan en een gaasje overheen geplakt, kan ik er ook niet aan zitten om te krabben

Met Twan was ik 2 weken overtijd (en ingeleid) en ik ga er nu ook gewoon van uit dat ik weer 2 weken overtijd zal zijn. Alles wat eerder is, is meegenomen. Al zullen de dagen na de uitgerekende datum wel lang duren, denk ik. Trouwens mijn bekkentherapeut vertelde vandeweek dat "men" vrouwen niet meer 42 weken zouden laten lopen en bij 41 weken al ingrijpen... geen idee of dit zo is. Ik ga morgen wel even aan mn VK vragen.

Vicky hopelijk blijft het bij deze keer en krijg je het niet vaker
Make love, not war ☮
pi_62622875
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 19:33 schreef cattie het volgende:
Ik heb een keer zo'n vreselijke documantaire gezien (shockdoc ofzo) over baby's die beide geslachten hadden, of uiterlijk een meisje leken en innerlijk een jongen waren enz. Dat komt natuurlijk heeeel weinig voor, maar het enige wat 100% zekerheid over het geslacht geeft is een dna controle via een vruchtwaterpunctie.
onzin

je kan soms het geslacht gewoon 100% zien

er zit toch echt verschil tussen streepjes en balletjes hoor
wanna rub mah puppeh?!
pi_62622931
Geppie en Poepoog van harte gefeliciteerd met jullie meissie!!

Jaja ik kom ook toch eens even om een hoekje spieken, zal proberen er een btje in te komen hier, weet natuurlijk nog niet zoveel van jullie.

Lees iig over verschillende kwaaltjes. Nou eerder gezegd mogen die van mij nu komen...blijf zo onzeker of alles wel goed is. Als ik eenmaal net als Vicky boven de wc hang zou ik ze vast weer weg willen wensen hoor
Ben trouwens wel mega vergeetachtig, jullie ook zoveel last van gehad? Ik ken het niet van mn vorige zwangerschap. Vanmorgen had ik bij het wegbrengen van Kyllian voor de deur van mn schoonouders mn sleutelbos in mn auto laten liggen. Uiteindelijk door iemand van de garage de deur open gemaakt.....ben benieuwd naar de rekening. Gelukkig konden mn collega's erom lachen en als ze eenmaal weten dat ik zwanger ben...
Ik werk er nu sinds januari en heb een jaarcontract. Begin december zal ik wel uiterlijk mn gesprek hebben en zal dan ook vertellen dat ik zwanger ben. Mn leidinggevende weet al wel dat we voor een 2e wilden gaan, maar toch vind ik het een btje spannend.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:27:10 #127
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62622955
Dakota dat is dus echt geen onzin. Ik heb dezelfde docu gezien en heeft zelfs een naam ook.

Van buiten een scrotum bv en van binnen eierstokken en een baarmoeder of van buiten een vagina en van binnen niet gedaalde balletjes en een plasbuis.

Goed lezen is ook een vak natuurlijk want Cattie schrijft toch duidelijk UITERLIJK een meisje en INNERLIJK-INWENDIG een jongetjes.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:28:25 #128
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62623003
Kevin en Mavie van harte met jullie ouders en ouders van harte met jullie kroost...
pi_62623108
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:27 schreef Mibos2 het volgende:
Dakota dat is dus echt geen onzin. Ik heb dezelfde docu gezien en heeft zelfs een naam ook.

Van buiten een scrotum bv en van binnen eierstokken en een baarmoeder of van buiten een vagina en van binnen niet gedaalde balletjes en een plasbuis.

Goed lezen is ook een vak natuurlijk want Cattie schrijft toch duidelijk UITERLIJK een meisje en INNERLIJK-INWENDIG een jongetjes.
[maar het enige wat 100% zekerheid over het geslacht geeft is een dna controle via een vruchtwaterpunctie.]
Misschien moet jij goed lezen! Ik doelde namelijk op het bepalen van het geslacht . Ik geloof heus wel dat er hermafrodieten en ander van zulks rondlopen
wanna rub mah puppeh?!
pi_62623979
Dakota, toch heeft Cattie gelijik, de enige 100% manier is een punctie. Er zijn zoveel manieren waarop het toch verkeerd gezien kan worden!
Sara
Merel
Ukje
pi_62624083
Dat zeiden de gyn en verloskundige toch echt anders.

Bij sommige kindjes is het overduidelijk en is er geen twijfel over mogelijk
wanna rub mah puppeh?!
pi_62624757
Bij 2 meiden die ik ken wisten de gyn en de vk het ook heeeul zeker dat werden jochies hoor 99% zeker.
Bij de geboorte bleken het allebei prachtige meiden te wezen en droegen ze de eerste dag op de wereld lichtblauw
soms is het dus minder duidelijk te zien, en is het maar goed dat ze je het niet voor de volle 100% beloven.
Mama van Isa en Ties
pi_62625032
ik beweer ook niet dat je het altijd kan zien..bij mijn moeder zagen ze het ook 2 keer verkeerd. In sommige gevallen kan je het gewoon heel goed zien.
Op de echo van een vriendin van mij zag je gewoon een piemeltje..als ik dat vergeleek met mijn meisjeechofoto.. 100% verschil
wanna rub mah puppeh?!
pi_62625348
Ja maar Dakota, er bestaat zoiets als uiterlijke geslachtskenmerken (piemeltje of vagina) en je hebt genetische geslachtskenmerken; dus xx-chromosoom of xy-chromosoom. Die twee komen 99% van de gevallen overeen met elkaar, maar het gebeurd heel af en toe dat iemand die de uiterlijke geslachtskenmerken heeft van een vrouw, dus eierstokken/baarmoeder/vagina de hele rataplan, en toch over een xy-chromosoom beschikt. Met name in de sport-wereld is daar een hoop heibel over.

Wat mibos gewoon bedoelt is dat de enige manier om echt 100% uitsluitsel te krijgen een punctie is omdat je dan de genetische samenstelling kunt bekijken. Een uiterlijk geslachtskenmerk hoeft niet altijd 'juist' te zijn ondanks dat het geslacht zelf wel duidelijk te zien is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62625374
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:11 schreef marlieske het volgende:
Bij 2 meiden die ik ken wisten de gyn en de vk het ook heeeul zeker dat werden jochies hoor 99% zeker.
Bij de geboorte bleken het allebei prachtige meiden te wezen en droegen ze de eerste dag op de wereld lichtblauw
soms is het dus minder duidelijk te zien, en is het maar goed dat ze je het niet voor de volle 100% beloven.
Kun je nagaan, 99%, en daar zit ik dan met 50% Ik ga nog maar eens over een extra 2D-echo nadenken (3D vind ik daar toch echt te duur voor).
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:18 schreef Dakota het volgende:
bij mijn moeder zagen ze het ook 2 keer verkeerd.
En was het toen ook twijfelachtig gedurende de zwangerschap of wel heel erg bevestigd? Wat was dan het piemeltje dat ze 2x dachten te zien vraag ik me dan af?
pi_62627874
naja de schaamlipjes kunnen zo gezwollen zijn dat het balletjes lijken, toen Isa ter wereld kwam hadden ze me dat namelijk best wijs kunnen maken want vanwege de stuit was het erg gezwollen van onder.
Heb er nog ergens een foto van maareh.... dat zet ik echt niet online van mijn dochter maar dat zal je vast begrijpen.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:12:34 #137
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62632671
Heeft iemand wel eens gehad dat de bewegingen van de baby minder krachtig worden? Ik ben nu 29 weken en ik voel de baby nog wel, alleen zijn de bewegingen veel milder en minder heftig, net zoals ze in het begin waren toen ik het net begon te voelen.

Is dit normaal en komt dit doordat de baby minder bewegingsruimte heeft, of zal ik toch maar even de vk bellen om haar mening te vragen?
pi_62633421
DolleMina, ik zou de vk bellen. Ik heb dit dus ook gehad deze zwangerschap, uiteindelijk is alles goed, maar er was wel een reden dat ik uk minder voelde, ik had teveel vruchtwater. Alles is gechecked en goed inmiddels, maar mijn gyn zegt: altijd bellen als je het niet vertrouwt.
Sara
Merel
Ukje
pi_62633801
Gewoon even bellen DM, daar zijn ze voor!
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:55:29 #140
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62634377
Ze komt vandaag eventjes langs, ze moest toch bezoeken rijden. Ze zegt dat het waarschijnlijk niets ernstig is en dat het te maken heeft met de ligging van de baby, maar ze merkte dat ik erg ongerust was (of eigenlijk ben, natuurlijk) dus ze komt even langs.

Het is zo raar, het is net alsof ik weer 15 weken zwanger ben, toen voelde het ook allemaal zo 'lief' aan. Ik had verwacht dat ik zo rond deze tijd volledig blauw geschopt zou worden met de activiteit die ik normaal voel...
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:22:50 #141
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_62638341
Ik heb nog even niet bijgelezen want het internet lag eruit thuis en ben nu aan het "werk" dus dat doe ik van het weekend weer!

Gisteren hadden wij een afspraak voor onze pretecho, aanstaande opa's en oma's & tante waren reuze benieuwd en dus gezellig met ons mee.
Al snel bleek dat mevrouw er zeer ongunstig voorlag en niet van plan bleek om anders te gaan liggen.
Ze lag met haar voeten en een handje voor haar gezicht, erg schattig maar alles behalve handig natuurlijk!
Zelfs na een halve minuut springen was ze er nog niet beter voor gaan liggen en werd er besloten dat we een andere keer terug moesten komen.
Dus morgen gaan we voor de herkansing

Vanmorgen nog check up gehad bij de VK, alles was weer in orde en de kleine had de hik want goed te horen was met het hartje luisteren
pi_62639152
Geppie, gefeliciteerd met jullie dochtertje!! Geniet er maar lekker van!

DolleMina, ik ben heel benieuwd wat ze zegt...!! Goed dat je gebeld hebt!

Carmella... ik heb dat formulier waar jij het over had, ook moeten ondertekenen geloof ik... dus heel vreemd is dat niet . Over het geslacht; juist het eerste wat die vrouw vroeg toen wij binnenkwamen was 'willen jullie het geslacht weten?'... dus bij ons werd het min of meer als standaard gedaan, al moet ik wel zeggen dat op de site nadrukkelijk stond dat het geen geslachtbepalingsecho was... maar we weten het dus lekker wel!

Fruppel, veel plezier bij je herkansing.. leuk!

Hier vandaag weer bij de vk geweest... inmiddels 31 weken. De kleine lag met het hoofd naar beneden, rug rechts. Klopt volgens mij prima, want er wordt aan de linkerkant wat afgetrapt . Bloeddruk was 140/77. Ik kwam ook net hijgend van de fiets af... ppff... dat fietsen is ECHT mijn hobby niet meer!!! Als ik moet stoppen bij een stoplicht en vervolgens weer mag rijden, zit mijn buik dus al tegen de stang van het stuur aan. Gelukkig hoef ik niet zo vaak meer te fietsen naar mijn werk; mijn brengt me bij slecht weer, op dinsdag brengt hij me ook en word ik door iemand anders thuisgebracht en op woensdag wil mijn collegaatje speciaal voor mij met de auto gaan.... wel heel lief van iedereen! En verder nog 5 weken werken (dat zijn 15 dagen) en dan verlof (ik werk door tot 4 weken voor de bevallingsdatum).

Over 2 weken moet ik weer terugkomen... dan krijg ik naast de controle, ook een echo om te kijken hoe groot de kleine nou precies is. Ben dus heel benieuwd!!

En ik zei het net ook nog tegen de vk; ik ben het nu echt zat dat mensen opmerkingen blijven maken over de grootte van mijn buik 'zijn het er echt geen twee??' of 'ligt er niet stiekem nog één ergens verstopt?"
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:19:55 #143
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62643925
Hier nog steeds geen VK gezien trouwens. Ik vraag me af of ze nog komt.
Zal wel iets tussen gekomen zijn, denk ik...
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:55:32 #144
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62646745
Ze is net geweest en alles is gewoon in orde gelukkig. Na lekker wat duwen werd de baby een beetje boos en liet weer van zich voelen. Volgende keer als de baby wat rustig is en ik maak me zorgen, zal ik er zelf een paar duwen tegenaan gooien, misschien wordt ie dan wakker.
pi_62646797
Net weer bij de gyn geweest en weer helemaal goedgekeurd, Baby nog niet ingedaald en ik mag 3 november weer terug. Heb toch wel het idee dat deze baby net als Jenthe gewoon wat langer blijft zitten.
pi_62649282
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:30 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik ben op dit moment nog medicatieloos. Hoop ook dat dat zo blijft (3 nov weer een afspraak bij de internist) een poosje.
[..]

Op dit moment kan ik het weer redden zonder, maar twee weken terug stond ik echt met mijn handen in het haar. Het is zo wisselend steeds, de hele hele hele hele slechte dagen wisselen zich vrij vlot af met de "deze zijn wel te doen-dagen". Maar even afwachten weer dus.
Nou, de afgelopen nachten waren weer alles behalve leuk, erg pijnlijk vooral.. Heb nog geen tijd gevonden om even een afspraak te maken bij de HA voor de blauwe plekken, maandag even doen dus..

Heb vandaag wel een geboortekaartjesboek in mijn handen gedrukt gekregen, dit weekend eens in bladeren
pi_62650732
Dollemina; fijn dat alles goed was!

Jepali; ook jij weer goedgekeurd, fijn!

Fruppel; leuk dat jullie morgen opnieuw kunnen kijken , hopelijk ligt jullie meisje er nu wel goed voor!

Raissa; een dikke ik hoop dat de afgelopen nachten even een tijdelijke dip waren en de goeie periode weer verder gaat!
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:51 schreef Jose81 het volgende:

Over het geslacht; juist het eerste wat die vrouw vroeg toen wij binnenkwamen was 'willen jullie het geslacht weten?'... dus bij ons werd het min of meer als standaard gedaan
Dat vroeg ze hier ook Alleen dan dan net voor we aan de echo begonnen. (Daarvoor besproken dat het niet zo goed ging allemaal en ik al opgenomen was geweest).

Ik vind het bijna eng klinken als je op de fiets zit, maar ik las te snel en dacht dat je de hele fietsrit tegen het stuur zat, schrok me rot
pi_62651324
bij mij is de baby al aan het indalen volgens de vk
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:25:21 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62654858
gepie had ik nog niet gefeliciteerd dus bij deze
carmella, wat een stom iets, dat 50% .. je krijgt nog een pm van me vanavond of morgen
raissa beterschap meis
fruppel veel plezier morgen bij de herkansing
fijn dat alles in orde was DM en Jepali!
Jose, die tweeling opmerking krijg ik ook nog regelmatig.. gek word je ervan, maar ik probeer me er maar niets van aan te trekken

Dakota, wij scheelden ook niet zoveel he?? om de hoeveel weken loop jij nu controle?? ik nog steeds vier, terwijl het voor mijn gevoel best wat sneller mag gaan allemaal..

ik ben druk bezig geweest met het aanmaken van een hyves voor junior ( ) met het updaten van mijn website, en hier in huis.. ik heb na vier weken wachten eindelijk mijn geboorteakte binnen, nu die van vriendlief nog en ik kan in ondertrouw en dan nog twee weken wachten (zonder pak of jurk) .. nu alleen maar hopen dat mijn droom van maanden geleden niet uitkomt ik droomde dat tijdens het tekenen van de huwelijksakte de vliezen braken en ik op de tafel in het gemeentehuis moest bevallen

verder ben ik heel snel geirriteerd, moe en ontzettend snauwerig, voornamelijk naar vrienden toe.. vriendlief laat ik nog met rust zeg maar, maar herkennen jullie dit??

maar vroeg naar bed hier, slaaptraantjes komen er al weer aan zo te voelen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_62655071
[knip]

wij schelen 2 dagen ofzo maar volgens de vk kan het zijn dat ik toch een weekje vooruit loop

ik moet nu om de 2 weken!
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:37:07 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62655183
dan zal ik vanaf 3 november ook wel om de drie of twee weken moeten gaan komen en eerlijk gezegd hoop ik nu dat junior iets te vroeg is, zodat ik met kerst lekker thuis ben
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_62655294
ik moet 4 nov weer en ben afgelopen dinsdag nog geweest
wanna rub mah puppeh?!
pi_62655456
Ik kom nu om de 3 weken. En de vanaf de volgende keer is het om de 2 weken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:57:05 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62655804
en dan zit ik in een academisch ziekenhuis naja, t zal wel ergens goed voor zijn

vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:00:01 #155
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62655907
Ik liep ook in het ziekenhuis, het viel me toen al op dat ze niet de schema's van de VK's aan houden. Ik ben ook heel lang om de vier weken geweest. Pas op het laatst iedere twee weken, maar toen was het kind er al .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_62656191
Ik ben dan straks maar 2x om de 3 weken geweest. Vind het weinig, maar ja. Hopelij kkan mijn vader me vaak brengen. Fietsen is een half uur, gaat neit zo lekker meer.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 08:22:47 #157
114177 Diaan73
pi_62660332
DolleMina wat fijn dat alles gewoon goed was

Het was gisteren VK-dag ? ik ben ook geweest. Alles was goed, bloeddruk was weer 120/70, 1 kg aangekomen en de baby ligt nog steeds in een stuit, maar wel een in relaxstand zoals zij het zegt. Het hoofdje een beetje rechts en het kontje/beentjes links. Maar hij groeit goed en heeft nog genoeg ruimte om te draaien. Verder waren de uitslagen van het bloedonderzoek (hb en glucose) goed en moet ik 4 november terugkomen voor anti-D injectie (ik heb negatieve rhesusfactor), ik moet die dag nog eerst weer bloed laten prikken om te kijken of mijn lichaam antistoffen aanmaakt. Ik moest nu al om de 3 weken komen en de volgende (normale) controle is ook weer over 3 weken. Volgens mij ga ik daarna naar om de 2 weken.
Make love, not war ☮
pi_62660689
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:52 schreef Fuente het volgende:
Dakota, toch heeft Cattie gelijik, de enige 100% manier is een punctie. Er zijn zoveel manieren waarop het toch verkeerd gezien kan worden!
Wij hadden die 3d echo en die mevrouw zei dat als een echoscopist zegt dat je het nooit met 100% zekerheid kan zeggen met een echo dat het onzin is... Het was bij ons dan ook echt 100% duidelijk in 3D te zien, in 2d ook al trouwens. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je kindje ervoor gaat liggen

Hier heeft de kleine liggen schoppen vanaf een uur of 5, volgende keer schop ik gewoon terug
pi_62662240
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 09:28 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wij hadden die 3d echo en die mevrouw zei dat als een echoscopist zegt dat je het nooit met 100% zekerheid kan zeggen met een echo dat het onzin is... Het was bij ons dan ook echt 100% duidelijk in 3D te zien, in 2d ook al trouwens. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je kindje ervoor gaat liggen

Hier heeft de kleine liggen schoppen vanaf een uur of 5, volgende keer schop ik gewoon terug
Maar het is toch logisch dat je niet voor 100% zeker kan zien wat er binnen in je buik zit?
De schaamlippen en clitoris van een meisje in de buik kunnen heel gezwollen zijn en een piemeltje van een kind van die leeftijd is ten opzichte van het balzakje vaak heel klein. Dat kan goed op elkaar lijken, zelfs in 3d dus zo raar vind ik het niet dat ze geen 100% zekerheid willen geven.
pi_62662711
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:10 schreef owlet het volgende:

[..]

Maar het is toch logisch dat je niet voor 100% zeker kan zien wat er binnen in je buik zit?
De schaamlippen en clitoris van een meisje in de buik kunnen heel gezwollen zijn en een piemeltje van een kind van die leeftijd is ten opzichte van het balzakje vaak heel klein. Dat kan goed op elkaar lijken, zelfs in 3d dus zo raar vind ik het niet dat ze geen 100% zekerheid willen geven.
jawel bij sommige meisjes zie je heel duidelijk = <---- streepjes..wat niet op 00 lijkt.. dus zou je het wel met 100% zekerheid kunnen zeggen. Men doet dit alleen niet omdat het andersom wel vaak verkeerd kan worden gezien (ivm gezwollen schaamlipjes)
wanna rub mah puppeh?!
pi_62663138
Tuurlijk. Maar heel duidelijk is nog steeds geen 100% zekerheid. Misschien 99%, vast. Maar zonder punctie kan je gewoon niet voor 100%, zonder enige foutmarge zeggen wat het geslacht van een kind is.
Dat is toch ook niet erg? Die 100% komt wel na de geboorte
pi_62663174
Ok. Dan kunnen we dus toch beter een jongens-en meisjesnaam bedenken, ook al willen we het geslacht weten.
pi_62663182
Wat begint het lijstje van 2008 kort te worden en die van 2009 lang

Maar er moeten binnenkort wel weer nieuwe zwangeren bij komen!
pi_62663293
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:58 schreef owlet het volgende:
Tuurlijk. Maar heel duidelijk is nog steeds geen 100% zekerheid. Misschien 99%, vast. Maar zonder punctie kan je gewoon niet voor 100%, zonder enige foutmarge zeggen wat het geslacht van een kind is.
Dat is toch ook niet erg? Die 100% komt wel na de geboorte
zinloze discussie..de ene verloskundige zegt van wel de andere niet

echoscopisten zijn sowieso niet te vertrouwen..die van mij beweerde zelfs dat het aantal centimeters van het kindje gelijk is aan de weken.

dus met 23 weken was mijn kindje 23 cm volgens haar

dat is dus echt volkomen onzin. Beschamend ook..als het je beroep is.
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:18:50 #165
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_62663500

Dan zou met de geboorte de gemiddelde lengte van een baby dus 40cm zijn

Ik vind het ook niet gek dat ze geen 100% zekerheid mogen geven. Zelfs al is het nog zo duidelijk. Artsen, vk's, etc zijn ook maar mensen en kunnen dus ook fouten maken. Bij Noah werd ook geen 100% zekerheid gegeven, ookal kon ik zelfs met mijn lekenoog zien dat het een jongen was Ze zij toen ook dat de navelstreng in sommige gevallen voor piemeltje aangezien kon worden.

50% is alleen wel weer erg flauw. Dan weet je in feite nog niks.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:22:43 #166
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62663554
Dan is de draagtijd bij mijn kinderen wel erg lang geweest. (55 cm en 53 cm)
Lekker douchen!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:22:43 #167
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62663557
Hallo!
Even een berichtje van mij, ben totaal niet bijgelezen, ga ik zo even doen...

Ben dus opgenomen geweest in het ziekenhuis, ik moest blijven omdat mijn onderdruk 100 was en er eiwitten in mijn urine waren gevonden. Dus ze wilden me sowieso een paar dagen houden om te kijken hoe het dan met me ging. De eiwitten waren na een paar dagen verdwenen en mijn onderdruk bleef stabiel op 95 á 100. Alleen de laatste dag was de eiwit ook weer terug, maar mocht evengoed naar huis.
Het zit nl. zo dat ik nu onder de zogenaamde thuismonitoring val. Elke dag komt er een verpleegster bij me thuis en die maakt een ctg en meet mijn bloeddruk. Verder heb ik (bijna) volledige bedrust gekregen, heb nu dus ook een hoog laag bed thuis staan en ik mag 3x een kwartiertje uit bed en even wandelen ofzo. Ik mag dus echt helemaal niets meer doen, ze zeiden het zwaarste wat je mag doen is plantjes water geven...
Gelukkig voel ik me verder goed en kan ik me ook vanuit bed wel vermaken, nu dus maar even de z&g topic(s) doorlezen...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_62663801
hee Marie!
Goed van je te horen. Wat vervelend dat je volledige bedrust moet houden, wel fijn dat je nu weer thuis bent!
Sterkte met de laatste weken!
pi_62663875
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:22 schreef Marie79 het volgende:
Hallo!
Even een berichtje van mij, ben totaal niet bijgelezen, ga ik zo even doen...

Ben dus opgenomen geweest in het ziekenhuis, ik moest blijven omdat mijn onderdruk 100 was en er eiwitten in mijn urine waren gevonden. Dus ze wilden me sowieso een paar dagen houden om te kijken hoe het dan met me ging. De eiwitten waren na een paar dagen verdwenen en mijn onderdruk bleef stabiel op 95 á 100. Alleen de laatste dag was de eiwit ook weer terug, maar mocht evengoed naar huis.
Het zit nl. zo dat ik nu onder de zogenaamde thuismonitoring val. Elke dag komt er een verpleegster bij me thuis en die maakt een ctg en meet mijn bloeddruk. Verder heb ik (bijna) volledige bedrust gekregen, heb nu dus ook een hoog laag bed thuis staan en ik mag 3x een kwartiertje uit bed en even wandelen ofzo. Ik mag dus echt helemaal niets meer doen, ze zeiden het zwaarste wat je mag doen is plantjes water geven...
Gelukkig voel ik me verder goed en kan ik me ook vanuit bed wel vermaken, nu dus maar even de z&g topic(s) doorlezen...
Hoi! We hadden je al gemist! Maak het jezelf lekker comfortabel met die volledige bedrust, lekker boeken lezen, dvd'tjes kijken enzo! Veel sterkte.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:19:21 #170
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62664584
Ik las het idd dat jullie me misten... Ben nu ook op de WII aan het tetrissen (gister gedownload) een heel verslavend spel...

O ja, wat ik nog vergeten was te melden is dat ik nu 1x per week naar het ziekenhuis moet om bloed te laten prikken, urine inleveren is standaard 2x per week (nu weer meer, vanwege die eiwitten) en een ctg daar... Maandag is de "terugkomdag"...
En vanmorgen was mijn bloeddruk "netjes" 135/90...
pi_62665868
Marie succes en sterkte met de bedrust.
pi_62666316
Marie, jeutje, da's niet niks! Wel heel fijn dat je weer thuisbent .
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:16:11 #173
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62666893
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:07 schreef Dakota het volgende:

[..]

zinloze discussie..de ene verloskundige zegt van wel de andere niet

echoscopisten zijn sowieso niet te vertrouwen..die van mij beweerde zelfs dat het aantal centimeters van het kindje gelijk is aan de weken.

dus met 23 weken was mijn kindje 23 cm volgens haar

dat is dus echt volkomen onzin. Beschamend ook..als het je beroep is.
Bedoelt ze niet stuit tot kruin? Dus exclusief de beentjes? Want dat komt idd wel ongeveer overeen met het aantal weken. Klopt niet helemaal 100%, maar wel een redelijke richtlijn.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:19:30 #174
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62666949
Marie, wat vervelend dat je nauwelijks nog wat mag. Vrijwillig is het altijd wel leuk, maar verplicht rust nemen is vervelend...
pi_62669736
marie! Wat goed om te horen dat het redelijk goed gaat. Sterkte met de bedrust!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:13:15 #176
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_62670527
Marie welkom thuis, en laat je maar lekker vertroetelen zo de laatste weken
hier alles in bijkomstand en inpakken voor de vakantie.
Oh ja en ik heb dus besloten de punctie niet te laten doen, geen behoefte om in de zenuwen te zitten als t niet goed zou zijn etc. Houd alleen in dat ik niet thuis mag bevallen maar in het ziekenhuis moet bevallen. Mja als dat alles is, overleven we dat ook wel.
Gewoon n stuiterballetje
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:56:31 #177
108648 cattie
lieve moeder
pi_62672955
Marie, fijn dat je weer thuis bent. Succes met de laatste loodjes.
Maffemuts, prettige vakantie alvast!
pi_62673106
Marie fijn dat je thuis bent en dat je goed in de gaten wordt gehouden, ik hoop dat je bloeddruk acceptabel blijft.

Maffemuts, dat lijkt mij een wijs besluit en een bevalling in het ziekenhuis kan ook erg meevallen weet ik uit ervaring.

Ik heb nog 90 dagen tot de uitgerekende datum. het begint nu erg te kriebelen dat ik alles op orde wil hebben. Ik heb Mike gevraagd om binnen een maand het bedje en de commode op onze kamer te zetten.
pi_62673293
Hier is de nesteldrang ook nog lang niet ten einde. Volgend weekend wordt de keuken hier opnieuw geverfd en er komt nieuw laminaat in, en de boel wordt omgegooid. Verder nog veel opruim en uitzoekwerk.

We hebben besloten om het wiegje op onze kamer te zetten ivm de borstvoeding, en het ledikant meteen in de babykamer neer te zetten (Sara heeft de eerste 4 maanden alleen maar in het wiegje gelegen).
Zou ik de baby overdag op de babykamer en 's nachts op onze kamer kunnen leggen? Of is dat te verwarrend?
Sara
Merel
Ukje
pi_62674458
kan best hoor fuente!
pi_62674755
Fuente dat heb ik met Emma ook gedaan, ging prima!
pi_62675165
Mooi zo! Beepje kan namelijk niet de hele dag op onze kamer liggen ivm manlief zijn kantoortje daar.
Dan doen we het zo
Sara
Merel
Ukje
pi_62675584
Wij moeten ook nog beslissen of we een wiegje op onze slaapkamer willen.. Ik denk dat het wel handig is met borstvoeding (snel weer in het warme bed kruipen enzo). Vind het alleen zo zonde om een wiegje aan te schaffen voor een paar maanden (ongeacht hoe duur/goedkoop het wiegje is) en dan weer op te bergen op zolder ofzo....

We hebben net een weekendje Valkenburg geboekt voor in december! Jihaaaaaa, lekker kerstinkopen doen enzo!
pi_62676310
Ik ga ook een wiegje op mijn slaapkamer zetten, maar dat wiegje leen ik gewoon van mijn broer

Kreeg vandaag telefoon van de vk, uitslag van mijn tweede glucosetest was niet zo goed, dus nu moet ik volgende week naar het ziekenhuis om te praten over.. ja ik weet eigenlijk niet een dieet ofzo en wie mij verder gaat begeleiden (vk of ziekenhuis). Een van jullie hier had toch ook zwangerschapsuiker gehad? Wie was dat ook alweer?

PS lekker Raissa, weekendje weg
pi_62676637
Kim sliep veel in de box overdag en op schoot, op de borst. Ze wilde niet goed in ledikantje slapen.
Dat hopen we nu te voorkomen. Door frummel vanaf het begin in het ledikantje boven te laten slapen. Is ook wel zo rustig, gezien we natuurlijk Kim ook hebben nu.
Kim heeft ook nog wel in de kinderwagenbak geslapen beneden en naast ons bed. Dus dat zou nog een optie zijn.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:26:53 #186
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62676663
Ik heb het gehad, Lois en Sjak ook, en Jelief voor zover ik weet.
Vaak is het met een dieet op te lossen, maar hier was het gebruikelijk om je over te dragen aan de internist/diabetesverpleegkundige.
Ligt ook een beetje aan je bloedwaarden volgens mij.
pi_62676769
raissa, ik vond 't wel echt alle moeite waard, zo'n wiegje dat de eerste tijd op je slaapkamer kan staan. er zijn ook van die 'co-sleep-bedjes' verkrijgbaar, zie bijv. hier hoef je heel dat warme bed niet uit!
pi_62676859
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:26 schreef Leah het volgende:
Ik heb het gehad, Lois en Sjak ook, en Jelief voor zover ik weet.
Vaak is het met een dieet op te lossen, maar hier was het gebruikelijk om je over te dragen aan de internist/diabetesverpleegkundige.
Ligt ook een beetje aan je bloedwaarden volgens mij.
Thanks. Komt best wel veel voor he. Nou ja, ik hoor het volgende week wel...
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:41:13 #189
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62677039
Weet je hoe hoog het was?
pi_62677089
Hebben jullie ook van die vreemde en soms enge dromen? Heb ik anders nooit.
Ik droomde vannacht dat Djeez een ongeluk kreeg en op slag dood was. Heel eng, het leek net echt.
pi_62677110
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:41 schreef Leah het volgende:
Weet je hoe hoog het was?
Heb zo'n GTT van 100 gr gedaan, de eerste meting na het drankje was 12,7. Die daarna was 9,9. De andere twee metingen (vooraf en de laatste) waren wel goed.
  † In Memoriam † zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:46:17 #192
141844 Macka66
pi_62677130
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:31 schreef bixister het volgende:
raissa, ik vond 't wel echt alle moeite waard, zo'n wiegje dat de eerste tijd op je slaapkamer kan staan. er zijn ook van die 'co-sleep-bedjes' verkrijgbaar, zie bijv. hier hoef je heel dat warme bed niet uit!
Maja wil niet eens in een wieg, daarom slaapt ze in een snuggle nest tussen ons in. (En soms alleen naast een van ons.) De snuggle gaat ook mee naar opa en oma.

goed scoorbaar op Marktplaats. en nee, dat zijn wij niet op die foto
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62677154
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hebben jullie ook van die vreemde en soms enge dromen? Heb ik anders nooit.
Ik droomde vannacht dat Djeez een ongeluk kreeg en op slag dood was. Heel eng, het leek net echt.
Vooral vreemd, soms ook naar. Niet vaak echt eng, maar af en toe ook.
pi_62677208
Marrie sterkte met het bedliggen ik hoop dat je je niet te erg gaat vervelen
Wel fijn dat ze je nu zo goed in de gaten houden hoor, het zekere voor het onzekere hé.

Raissa als je gaat borstvoeden zou ik de kleine ook op de kamer nemen hoor iig de eerste 2 weken of zolang als je nodig hebt om zelf weer een beetje op te knappen, tis toch een tippel iedere nacht in de kou brrrrrr krijg het nu al koud.

Ik had trouwens Isa vanaf dag 1 dat we thuis waren op haar eigen kamer liggen, ik deed namelijk geen oog dicht met haar langs me dus midden in de nacht werd ze verhuist, en we hadden echt een beeldig wiegje waar heel de familie in heeft gelegen maar het werkte echt voor geen meter voor ons.
Ik zou dus ook niet zo snel een wiegje kopen maar kijken of ik ergens iets kon lenen als het dan niet bevalt heeft het iig geen geld gekost.
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:52:31 #195
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62677261
Dat is vrij hoog idd. Voor een zwangere willen ze het onder de 7 hebben.
Ik had 11.7 na die test. Ze hebben me toen een dagje opgenomen, en een dagcurve geprikt (dat was 7 keer). Daarna ben ik doorgestuurd naar de internist die me eerst op dieet gezet heeft, en ik kreeg een apparaatje mee naar huis om zelf mijn suiker te kunnen controleren. Als de waarden opliepen moest ik bellen, en ik ging iedere twee weken op controle.
Uiteindelijk heb ik wel insuline moeten spuiten.

Maak je geen zorgen, het is heel vervelend, maar zwangerschapdiabetes is goed te contoleren/behandelen. Niet behandelen kan wel hele vervelende dingen opleveren, dus hou je goed aan het dieet.
pi_62677316
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:52 schreef Leah het volgende:
Dat is vrij hoog idd. Voor een zwangere willen ze het onder de 7 hebben.
Ik had 11.7 na die test. Ze hebben me toen een dagje opgenomen, en een dagcurve geprikt (dat was 7 keer). Daarna ben ik doorgestuurd naar de internist die me eerst op dieet gezet heeft, en ik kreeg een apparaatje mee naar huis om zelf mijn suiker te kunnen controleren. Als de waarden opliepen moest ik bellen, en ik ging iedere twee weken op controle.
Uiteindelijk heb ik wel insuline moeten spuiten.

Maak je geen zorgen, het is heel vervelend, maar zwangerschapdiabetes is goed te contoleren/behandelen. Niet behandelen kan wel hele vervelende dingen opleveren, dus hou je goed aan het dieet.
Bedankt voor de info.. Werd je begeleid door een gyn of nog gewoon door een VK? en moest je in het ziekenhuis bevallen? (dat wilde ik toch al, dus in dat opzicht maakt dat niet uit)
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:59:05 #197
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62677412
Ik liep al bij de gyn, dus hoe dat anders gegaan was weet ik eik niet.
Ik denk dat het een beetje aan het verloop ligt of je in het zh moet bevallen. Als je insuline gebruikt moet het wel, zowel voor jou als voor het kindje.
pi_62677501
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:59 schreef Leah het volgende:
Ik liep al bij de gyn, dus hoe dat anders gegaan was weet ik eik niet.
Ik denk dat het een beetje aan het verloop ligt of je in het zh moet bevallen. Als je insuline gebruikt moet het wel, zowel voor jou als voor het kindje.
Nou ja, nu maar even afwachten wat ze van de week zeggen... Bedankt voor de info in ieder geval!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:10:51 #199
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62677645
Graag gedaan! Mocht je nog vragen hebben, roep maar . Sjak heeft veel recenter nog met dit bijltje gehakt, dus die zal, als ze het leest je ook nog wel van de nodige info kunnen voorzien.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:15:15 #200
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62677723
ik weet nog dat yolan echt een jankerd was, die niet in bed wou slapen, niet in de box, wel in de maxi-cosi, tot ik bij mijn stiefbroer langsging die een draagdoek als hangmat in de box had hangen, ze sliep als een roos.. wilde dat ik dat eerder had uitgevonden destijds.. nu heb ik wel een draagzak aangeschaft, ik heb een wipstoeltje, een box, dus overdag kan ik alle kanten op en snachts ligt junior pal naast me in de slaapkamer.

ingrid, ik heb de meest idiote dromen, maar de meeste weet ik als ik wakker wordt toch niet meer..

ik zit nu me zelf wakker te houden .. nog vijftig minuten dan is mannetje jarig en kan ik naar bed .. hij wil graag dat ik hem als eerste feliciteer

trouwens wel raar.. ik had mijn geboorteakte gisteren al binnen, nu kreeg ik vandaag die van vriendlief binnen, en nóg een keer de mijne. bij mijn eerste zat alleen geen waarschuwing dat de leges nog niet betaald waren, ondanks dat dit wel vermeld staat op de akte.. nu had ik woensdag nog geklaagd bij de gemeente rotterdam dat ik haast had met die aktes omdat ik voor de geboorte wil trouwen. nu twijfel ik of die vrouw die ik sprak gewoon mijn akte voor de zekerheid nog een keer verstuurd heeft, of dat ze niet geweten heeft dat de mijne al verstuurd was.. ik ben toch echt van plan om de mijne maar één keer te betalen, ik heb hem ook maar één keer aangevraagd dus... iemand ook zoiets meegemaakt??

pi_62681998
Wij hadden Amber de eerste 3 weken op onze kamer liggen maar nadat ze in het zh. gelegen had is ze verhuisd naar haar eigen kamer. Ik werd wakker van elk zuchtje/kreuntje/piepje.

Ik moest van de week nuchter bloedprikken omdat mijn suikerwaarde de week ervoor 6.5 was en dat vonden ze te hoog.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 26 oktober 2008 @ 09:12:00 #202
114177 Diaan73
pi_62682032
marie wat fijn dat je weer thuis bent en dat het nu redelijk goed met je gaat, maar wel heftig hoor dat je volledige bedrust moet houden. Nog een paar weken volhouden meid en dan is jullie kleintje er.

MaffeMuts wat zal het een rust geven nu je een beslissing hebt genogen en een hele fijne vakantie!!

Raissa, lekker weekendje weg. Wij zijn nog aan het twijfelen of we het moeten doen.... op zich wel lekker maar als ik zo'n last heb van mn bekken, hebben we er niet zo veel aan.

Wij hebben geen wiegje op de kamer, gewoon een ledikantje op de babykamer en daar gaat hij ook meteen in. Ik probeer hem ook zoveel mogelijk daar te laten slapen ook overdag, is toch het rustigst enz. Dan heb ik met Twan ook gedaan en dat ging erg goed . Borstvoeding ga ik niet geven, dus ik of Peaceman moeten er zoiezo uit om flesje te maken....
Make love, not war ☮
  zondag 26 oktober 2008 @ 09:12:32 #203
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62682038
Ik kwam er vanmorgen onder de douche dat ik helemaal een Mavie en een (dit zijn virtuele blauwe pompoenen) Kevin ben vergeten te verwelkomen op deze wereld!

Vanmorgen heerlijk een uurtje langer geslapen en tóch om 8 uur wakker, want de verpleegkundige kán om 9 uur op de stoep staan, óf net zoals afgelopen dagen om 11 uur/half 12... We zijn met 3 vrouwen in de thuismonitoring (is het maximum ook) en ze rijden half Noord-Holland door...
Maar vind het niet erg hoor om vroeg kant en klaar te zijn, lig nu weer lekker in mijn bedje beneden...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 26 oktober 2008 @ 10:15:41 #204
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62682688
en ik kom er nu achter dat ik vergeten ben om jou sterkte te wensen marie, wel fijn dat je weer thuis bent! laat je maar lekker vertroetelen nu

zondag 26 oktober 2008 @ 10:19:49 #205
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62682733
juttertje Ik heb bij Emma suiker gehad, vanaf anderhalve maand voor de uitgerekende datum. Ik moest aan een dieet. Dat dieet was erg goed te doen. Ben toen wel overgedragen aande gyn en in het ziekenuis bevallen, dat vooruitzicht vond ik eerst heel naar maar wende al snel en ik ga deze keer weer in het ziekenhuis bevallen omdat het zo prettig was daar. suikerbaby's zijn gemiddeld wat forser dan gewone baby's. Emma was 4220 op zich niet reusachtig maar wel dik. Na een paar maanden was ze dat extra vet kwijt en werd ze een dun popje en dat is ze nog steeds.

* Jelief gaat opzoek naar een snugglenest.
Emma heeft de eerste dagen op het aankleedkussen gelegen, niet ideaal maar ze kon iig wel bij ons liggen.

Oja ik hoest mijn longen uit mijn lijf, heb keelpijn, een hoofd vol snot en zou wel gezien willen worden door een dokter maar ik weet niet of het urgent genoeg is voorde hap. Iemand een idee?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 26 oktober 2008 @ 10:27:41 #206
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62682844
ik zou wel gaan jelief, toen ik me rot hoestte kreeg ik een kortdurende kuur, juist omdat ik zwanger ben, je hebt de energie meer nodig voor je baby dan om steeds te hoesten. als ik niet zwanger was, had ik gewoon moeten uitzieken van de ha.

pi_62682895
je kan altijd de HAP bellen om te kijken of ze verstandig vinden om te komen, Jelief (hier moet je ook eerst bellen, je mag niet zo maar langs komen).
Ik geloof dat ik zelf zou wachten tot de gewone huisarts morgen open is als het alleen snot en hoesten is en geen pijn in de holtes of op de borst, maar je kent je eigen lichaam het beste en als je het niet vertrouwt dan zou ik er zeker naar laten kijken.

Sterkte!
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:36:24 #208
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62682992
Voordeel van mijn eigen arts iswel dat ikniet meteen volgestopt wordt met chemische zooi
Ik vraag wel of Mikeof mijn mams maandag met mij mee kan. Als het vanavond uit de hand loopt kan ik altijd nog naar de hap bellen.
pi_62683742
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:19 schreef Jelief het volgende:
juttertje Ik heb bij Emma suiker gehad, vanaf anderhalve maand voor de uitgerekende datum. Ik moest aan een dieet. Dat dieet was erg goed te doen. Ben toen wel overgedragen aande gyn en in het ziekenuis bevallen, dat vooruitzicht vond ik eerst heel naar maar wende al snel en ik ga deze keer weer in het ziekenhuis bevallen omdat het zo prettig was daar. suikerbaby's zijn gemiddeld wat forser dan gewone baby's. Emma was 4220 op zich niet reusachtig maar wel dik. Na een paar maanden was ze dat extra vet kwijt en werd ze een dun popje en dat is ze nog steeds.

Oja ik hoest mijn longen uit mijn lijf, heb keelpijn, een hoofd vol snot en zou wel gezien willen worden door een dokter maar ik weet niet of het urgent genoeg is voorde hap. Iemand een idee?
Allereerst beterschap!

Dus ondanks het dieet was het toch nog een forse baby.. Dat is wel goed om te weten (niet te kleine kleertjes meer kopen )
Met het ziekenhuis heb ik geen probleem, dat wilde ik toch al, ik hoop alleen niet dat de kleine er tot nu toe schade aan heeft ondervonden. Of dat dat nog gebeurt. Maar wat ik er zo over lees valt dat wel mee als je je aan je dieet houdt.
  zondag 26 oktober 2008 @ 11:25:06 #210
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62683839
De reden voor de test was dat de vlos debaby nogal fors vond voor 32 weken, een groeiecho wees uit dat ze zo'n 3 weken voor liep. Die extra grootte is net zo zorgwekkend als een te klein kindje,vraag mij niet om de details maar zo is het. Zo'n suikerbaby kan moeite hebben met de eigen bloedsuikerspiegel en gaan fladderen, daarom nemen ze na de geboorte om de zoveeluur bloed af. Emma had nergens last van en deed het meteen prima.

Ik zou je idd streng aan het dieet houden dat zorgt dat je niet zoveel schommelingen in je bloedsuikerspiegel hebt en daar gaat het om zeg maar.
pi_62684042
O, vandaar ze was toen al een beetje groot.
Ik hoor van de week wel hoe het met die van mij er aan toe is, de vk had nog niets aparts gezien in ieder geval, ik deed de test voor de zekerheid omdat bij de allereerste algemene bloedtest het suiker te hoog was. Maar daarna een eerste GTT gedaan, en die was goed (genoeg). Deze was dus alleen voor de zekerheid.

Bedankt voor de info in ieder geval!
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:05:22 #212
114177 Diaan73
pi_62684582
Jelief, ik zou zelf ook nog niet bellen hoor, buiten het feit dat ze je hier bij de HAP daarvoor niet laten komen. Als je belt, word je eerst helemaal doorgezaagd of het wel ernstig genoeg is om te komen.... Eigen huisarts vind ik zelf ook altijd fijner en als je morgen al terecht kunt, is dat ook prima. Tenzij de situatie natuurlijk verslechterd!!

Hmm ben vandaag de hele dag alleen, Peaceman is naar een popquiz in Amstelveen. Wel vreemd, ben het eigenlijk helemaal niet gewend om zondags helemaal alleen te zijn.
Make love, not war ☮
pi_62685138
Btje laat maar nog gefeliciteerd Mavie en Kevin!
Wij zijn weer terug uit New York, en ik merk gewoon haast niet dat ik zwanger ben. Wordt er ook heel onzeker van, had toch altijd het idee dat je misselijk moet zijn en moet kotsen enzo...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:44:51 #214
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62685381
Ik heb ook nergens last van gehad wat betreft misselijkheid, tessie. Ik had alleen geen honger en was heel moe.
pi_62685884
Ik ook niet

geen enkele keer gekotst

nu wel maagzuur
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 26 oktober 2008 @ 13:08:41 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62685907
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:19 schreef Jelief het volgende:
juttertje
* Jelief gaat opzoek naar een snugglenest.
Emma heeft de eerste dagen op het aankleedkussen gelegen, niet ideaal maar ze kon iig wel bij ons liggen.
ik heb er ook eens op gezocht:
quote:
Baby Delight SnuggleNest: Een Amerikaans product dat bestaat uit matrasje met aaneengesloten opstaande, zachte zijkanten en bovenkant, waarin een baby volgens de fabrikant tussen twee rolletjes geklemd te slapen zou kunnen worden gelegd tussen de hoofdkussens van de ouders in hun bed. Volgens de fabrikant te gebruiken totdat de baby begint te draaien en te verplaatsen.

Beoordeling: Al na twee maanden ontstaat, op het niet te voorziene moment dat de baby beweeglijk wordt, onnodig risico. Zijkanten en hoofdeinde zijn te vergelijken met 'dikke hoofdbeschermers'.

Advies: Laat de baby liever veilig slapen in eigen wieg of bedje.
http://www.wiegedood.nl/modules/content/index.php?section=25

ik weet niet of ik voor zo'n korte periode zo'n (duur?) product zou aanschaffen...

zondag 26 oktober 2008 @ 13:08:43 #217
114177 Diaan73
pi_62685908
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:44 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb ook nergens last van gehad wat betreft misselijkheid, tessie. Ik had alleen geen honger en was heel moe.
Hier ook! Dan heb ik het over het begin....
Make love, not war ☮
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:13:11 #218
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62686011
Tessie, natuurlijk jij ook heel erg welkom hier!
pi_62686036
Kim sliep in het begin ook nog weleens bij ons in bed, tussen de kussens, op een aankleedkussen. Ging altijd goed.
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:12:28 #220
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_62693320
Marie; rustig aan doen, dus! Lijkt me wel lastig hoor, dat je eigenlijk helemaal niks mag... sterkte met de laatste loodjes!

Carmella, haha... nee, gelukkig zit ik niet op het zadel al klem tegen het stuur! Maar het opstappen is niet echt een succes, zeg maar.

Over het 'wanneer naar de vk', dit schemaatje staat op de site van mijn vk;
- tot 24 weken om de 4 weken
- tot 30 weken om de 3 weken
- tot 36 weken om de 2 weken
- daarna iedere week

Ik ben afgelopen donderdag geweest en moet inderdaad over 2 weken weer...
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:57:37 #221
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62694608
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 13:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

[..]

ik weet niet of ik voor zo'n korte periode zo'n (duur?) product zou aanschaffen...
die link was ik ook tegengekomen. Ik zou hem iig niet nieuw kopen, misschien maak ik zelf nog wel wat als ik niets tegen een redelijke prijs tegenkom.

Het hoesten gaat onverminderd door, handig met een zwakke blaas Ik heb inmiddels ook lichte koorts, mijn moedermoet morgenochtend ook naar de dokter dus ik ga haar even vragen of ik mee mag
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:59:00 #222
108648 cattie
lieve moeder
pi_62694640
Jose, volgens mij is dat ook het standaard schema. Ik loop niet gelijk met dat schema vanwege praktische planning, ik ben tot nu toe om de 4 a 5 weken geweest. A.s. donderdag mag ik weer, met echo. Daar heb ik wel zin in, om de baby weer te kunnen zien, even controleren of deze echoscopist hetzelfde geslacht ziet als de vorige en ik hoop natuurlijk dat de baby nu mooi gegroeid is en niet meer (te) klein is.

Het was vandaag hier de hele dag nogal regenachtig weer. Stiekem kwam dat wel goed uit, we zijn nu echt met de laatste fase van de babykamer bezig. Alles staat klaar om de komende week/weken geverfd te worden en dan kan ik inrichten (we hebben alles al wel in huis).
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:59:30 #223
108648 cattie
lieve moeder
pi_62694657
Wat vervelend Jelief, hopelijk voel je je snel beter!
  zondag 26 oktober 2008 @ 18:35:48 #224
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_62695754
Oeh.. ik mag me hier voorzichtig komen melden, vanmorgen twee streepjes geplast ! Ik ben zooooo blij, die lach gaat niet meer van mijn gezicht geloof ik
pi_62695799
Dan een voorzichtige felicitatie !!
pi_62696149
gefeliciteerd mikoxx!!!!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  † In Memoriam † zondag 26 oktober 2008 @ 18:47:57 #227
141844 Macka66
pi_62696169
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 13:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

[..]

Daarom is Marktplaats ook zo handig! En de onze heeft beslist niet van die rolletjes of hoofdbeschermer toestanden, Maja kan gewoon lekker woelen in d'r snuggle.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  † In Memoriam † zondag 26 oktober 2008 @ 18:49:08 #228
141844 Macka66
pi_62696208
mikoxx, voor de streepjes!
pi_62696256
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 18:35 schreef mikoxx het volgende:
Oeh.. ik mag me hier voorzichtig komen melden, vanmorgen twee streepjes geplast ! Ik ben zooooo blij, die lach gaat niet meer van mijn gezicht geloof ik
Twee streepjes!! Gefeliciteerd!
  zondag 26 oktober 2008 @ 19:26:36 #230
114177 Diaan73
pi_62697411
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 18:35 schreef mikoxx het volgende:
Van harte gefeliciteerd en welkom hier!!
Make love, not war ☮
  zondag 26 oktober 2008 @ 19:27:25 #231
108648 cattie
lieve moeder
pi_62697442
Gefeliciteerd Mikoxx!
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:36:13 #232
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_62699619
oeh mikoxx wat gaaf!!!!! ben superblij voor je!!!
gefeliciteerd meid!!!!
pi_62700122
Gefeliciteerd Mikoxx!\\

Jelief beterschap.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 26 oktober 2008 @ 20:57:06 #234
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62700348
gefeliciteerd Mikoxx!!

pi_62700779
Marie; fijn weer wat van je te horen en goed dat je weer thuis bent! Rust goed uit en veel sterkte met de verplichte bedrust!

mikoxx; welkom en van harte gefeliciteerd!!!!!!

Cattie; fijn dat je al in de laatste fase zit betreft jullie kamertje, heerlijk bezig zijn! Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien

Jelief; heel veel beterschap!

Raissa; Wat heerlijk dat je een weekje weg hebt geboekt! Even welverdiend genieten
En de lijst gaat snel hier, maar ja November staat ook al bijna voor de deur.

DJMO; van harte met je toekomstige man

tessie; wekom terug en heerlijk toch dat je geen last hebt van die extreme kwaaltjes
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 09:28 schreef Estrys het volgende:

!
pi_62700860
Carmella, hoe gaat het nu met je?
pi_62701564
mikoxx, gefeliciteerd!!!
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:43:24 #238
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_62702209
Mikoxx wat geweldig welkom hier en ik wens je een heerlijke onbezorgde zwangerschap toe
Mama van Isa en Ties
pi_62702234
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:10 schreef _Ingrid_ het volgende:
Carmella, hoe gaat het nu met je?
Wat lief dat je het vraagt Ingrid
Slecht eigenlijk, m'n nier begint weer op te spelen sinds een paar dagen. Zolang ik het nog thuis uit kan houden is het even afwachten en mag ik thuis blijven. Wordt het te erg dan word ik opgenomen en zal ik geopereerd worden en een stoma krijgen. Ik zie er heel erg tegenop, maar ja... wat doe je er aan. Helemaal niks. Ik probeer het maar te nemen zoals het is nu, meer kan ik niet doen. Ik denk ook dat het onvermijdelijk is dus ik ben er op ingesteld dat het wel tussen nu en een paar weken zal (moeten) gebeuren. M'n tas staat al klaar (en in m'n hoofd is hij alweer helemaal ingepakt ). Verder probeer ik veel afleiding te hebben om de tijd op bed een beetje door te komen. Ik ben wel druk bezig met een hoop papierwerk, zoals thuiszorg regelen, een deel vergoeding van alle taxikosten van de laatste maanden, etc. Dus het houdt me wel zoet op het moment Ik hoop dat ik over een tijdje ook "gewoon" met de baby bezig kan zijn, winkelen.. (Al is het maar een dagje en met een rolstoel...) dingetjes kopen en uitzoeken, dat soort dingen. De standaard zwangerschapsbezigheden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Carmella op 26-10-2008 21:57:34 ]
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:53:53 #240
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_62702639
OOh ik hoop het zo voor je Carmella want dit is echt niet leuk (understatement van het jaar denk ik)

Hier nog steeds onzeker (met vlagen) kan niet wachten tot ik volgende week weer naar de vk kan en hopelijk het hartje te horen krijg met de doptone, de dag erna de combi-test hoop dat dan alles in orde is.
Dan kan ik daar weer wat weken op teren, had geen idee dat ik bij een tweede zoveel onzekerder zou zijn, kan me niet herinneren dat ik dat bij Isa zo was.
Geloof trouwens wel dat alles in orde is hoor het is gewoon een gevoel dat ik niet kan helpen.

Vandaag Isa's nieuwe bedje in Maastricht op wezen halen, ben er zo blij mee tis net een prinsessenbed maar 't was wel een lange rit.
Mama van Isa en Ties
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:07:07 #241
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_62705366
Owww Carmella... ik vind het zo super klote voor je, wat je allemaal doormaakt... zo zou je zwangerschap gewoon niet moeten lopen...
  maandag 27 oktober 2008 @ 07:57:47 #242
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62709163
Mja, ik zit te klagen over een baby'tje dat wat minder beweegt, maar als ik dan lees wat voor een ellende jij moet doorstaan, Carmella, voel ik me maar een beetje een domme doos... Ik wou dat het mogelijk was te ruilen, gewoon voor een dagje of twee ofzo, zodat je op zijn minst een beetje rust kreeg...
  maandag 27 oktober 2008 @ 08:19:52 #243
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62709346
Mikoxx welkom hier

Carmella, ik heb al niet te klagen (ja bedrust is wel vervelend maar heb helemaal geen pijn of niets) maar als ik jouw verhaal lees... ik vind het zo erg voor je, ik heb je al zovaak sterkte gewenst maar doe het toch nog maar een keer. Ik kan er gewoon geen andere woorden voor vinden
pi_62709524
Carmella, dat hoop ik ook, dat je binnenkort gewoon eens lekker bezig kan zijn met zwanger zijn, een baby krijgen
Sara
Merel
Ukje
  maandag 27 oktober 2008 @ 08:45:48 #245
114177 Diaan73
pi_62709611
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:07 schreef Jose81 het volgende:
Owww Carmella... ik vind het zo super klote voor je, wat je allemaal doormaakt... zo zou je zwangerschap gewoon niet moeten lopen...
Ik sluit me hier helemaal bij aan.... en ik hoop voor je dat je ook binnenkort met babydingen enz. bezig kan zijn.
Make love, not war ☮
pi_62712703
Carmella uiteraard hoop ik ook dat je binnenkort met babydingen bezig kan zijn.
En ook weer veel sterkte
pi_62712803
Ik ben het even helemaal zat. 35 weken zwanger, kan inmiddels bijna niet meer lopen en heb het gevoel dat er nog zoveel moet gebeuren. Dat is helemaal niet zo, maar doordat ik het niet zelf kan doen gaat het me veels te langzaam. Ik ben er gewoon even helemaal zat van. Het helpt ook niet echt mee dat manlief de laatste weekenden costant weg was en we dus geen stap vooruit komen voor mijn gevoel.
ARGH!

Zo, dat lucht op.
Sara
Merel
Ukje
pi_62713265
Fuente Kan het me goed voorstellen.
Ik heb de laatste dagen ineens een rare spierpijn in mijn rechterkuit. Mijn rug speelt ineens veel meer op en veel harde gespannen buiken.
Djeez is na 1,5 maand in de ziektewet te hebben gezeten, weer aan het werk. Hij kon af en toe helpen. En iig bij Kim blijven. Nu kan dat niet meer. Hopelijk blijft alles dan ook goeg gaan hier. Ach, dat zal ook wel.
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:27:31 #249
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62713309
Uhmzz..beetje vreemde vraag misschien, maar ik heb sinds vanmorgen ineens heel veel afscheiding, wit van kleur en dat heb ik nog niet eerder gehad. Het is nu 6 dagen na mijn eisprong. Iemand die dit herkent?
pi_62713672
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:27 schreef happyme28 het volgende:
Uhmzz..beetje vreemde vraag misschien, maar ik heb sinds vanmorgen ineens heel veel afscheiding, wit van kleur en dat heb ik nog niet eerder gehad. Het is nu 6 dagen na mijn eisprong. Iemand die dit herkent?
Bij mij is dat soort afscheiding een aantal dagen na de eisprong en teken dat de eisprong geweest is. Ik herken het niet als zwangerschapsteken, als dat de reden is waarom je het in dit topic vraagt
pi_62713788
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:27 schreef happyme28 het volgende:
Ik had dat voor een paar dagen terug ook
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:48:20 #252
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62713899
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:39 schreef owlet het volgende:

[..]

Bij mij is dat soort afscheiding een aantal dagen na de eisprong en teken dat de eisprong geweest is. Ik herken het niet als zwangerschapsteken, als dat de reden is waarom je het in dit topic vraagt
Ja soort van, want ik heb het dus niet eerder na mijn eisprong gehad (al heb ik denk ik nog niet heel vaak een eisprong gehad, maar vorige maand iig wel en toen had ik het ook niet) en die is ook al vorige week woensdag al geweest.

De reactie van MG stemt me dan wel weer positief haha
pi_62713957
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:48 schreef happyme28 het volgende:

De reactie van MG stemt me dan wel weer positief haha
Ik duim voor je dat het bij jou ook zo werkt!
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:51:36 #254
108648 cattie
lieve moeder
pi_62713994
Happyme, geen idee, sorry.

Fuente, herkenbaar. Als je zelf niet kan helpen lijkt het opeens helemaal niet meer op te schieten.

Hier gaat alles zijn gangetje. Fysiek is het goed uit te houden, mentaal is het niet altijd denderend (verdrietig om niets, zorgen om niets) maar het gaat over het algemeen wel goed. Donderdag gaan we weer babykijken. De baby is nu trouwens heel actief, al wel een week lang. Gedurende de hele dag krijg ik schopjes enz. Erg schattig.
pi_62714169
Cattie Ja dat mentaal niet zo lekker herken ik ook wel, hoeveel jankbuien ik de laatste dagen om niets heb gehad, man, ik word er zelf moe van

Happyme, ik heb de hele zwangerschap door veel afscheiding, maar ik weet niet of ik dat na mijn eisprong ook al had. Ik duim wel voor je!
Sara
Merel
Ukje
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:25:25 #256
108648 cattie
lieve moeder
pi_62714934
Fuente, zaterdag was ik op een feestje waar iemand zei dat de tranen die de moeder tijdens de zwangerschap had gehuild, niet meer door de baby gehuild zouden worden. Dan krijgen wij in ieder geval geen huilbaby! Wat trouwens ook de andere kant is, ik kan soms veel harder en intenser lachen om dingen. Pieken en dalen zijn beide groter, zeg maar.
pi_62715352
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:25 schreef cattie het volgende:
Fuente, zaterdag was ik op een feestje waar iemand zei dat de tranen die de moeder tijdens de zwangerschap had gehuild, niet meer door de baby gehuild zouden worden.
Als ik dát had geweten had ik preventief nóg meer gejankt
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:53:04 #258
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62715726
Morgen voor de termijnecho! Ik vind het zo spannend. Ik voel me echt helemaal prima en ik hoop ook dat alles daarbinnen ok is!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 oktober 2008 @ 14:27:57 #259
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62718548
ik ga zo bijlezen, maar even een huishoudelijke mededeling:

17-11-2008 is mijn onze trouwdag

morgen gaan we in ondertrouw
moest even mijn blijdschap kwijt

pi_62719929
*binnen valt*

Ik heb sinds 11 uur vanochtend krampen in buik en rug. Ben net gaan douchen om te kijken of het weg zou trekken, .
Het zijn een soort krampgolven. De reden dat ik de VK nog niet gebeld heb, is: ik wil graag dat baby komt. Dus maak ik de kramp die ik voel in mijn hoofd erger om mezelf ervan te overtuigen dat het echt iets is?

Ik wacht nog een uur, is het dan nog hetzelfde, ga ik bellen denk ik. Ik wil me niet aanstellen, maar als het wel iets is....
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:20:15 #261
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62720023
Oeh, ik zou zeker even bellen, Reinhilde. Een kind heeft niet voor niets 40 weken nodig om 'af' te worden en als het dan toch besluit eerder te komen dan toch het liefst onder goeie begeleiding, toch? Succes meid
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:28:43 #262
108648 cattie
lieve moeder
pi_62720324
Reinhilde, zoals Rocka al zegt, beter wel bellen want als het echt begonnen is, moet je naar het ziekenhuis enz. En als je al 4 uur krampen hebt, is hiet niet niets. Misschien wel voorweëen of iets anders wat niet de bevalling inluidt, maar niet niets.
pi_62720553
Oeh Cattie, dat klinkt goed dan Kunnen we rustig verderjanken

Memmel, wat spannend! Dat je maar een mooie echo mag hebben

DJMO, wat snel al! Onwijs leuk

Reinhilde, even bellen hoor, als je nu bevalt is het te vroeg en dan is het verstandig om in het ziekenhuis te zijn.

Hier heb ik net de kraamzorg intake gehad. Alles weer doorgenomen en we krijgen 59 uur, daar gaat dan 1/8 vanaf omdat ik in het ziekenhuis beval.
Ik vind het nog best veel eigenlijk!
Sara
Merel
Ukje
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:45:31 #264
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62720829
Nou dat is zeker veel Fuente, ik kreeg bij Anna 44 uur ofzo. Min een dag omdat ik in het ziekenhuis heb gelegen. Als mijn echo morgen goed is, ga ik ook alles in gang zetten wb verzekering, kraamzorg, ziekenhuis reserveren enzo.
pi_62720832
Ik heb gebeld, VK komt over een uurtje langs.
pi_62720950
Wat veel uren Fuente, fijn!
Brrr... Reinhilde. Ik hoop voor je dat je baby nog even lekker blijft zitten! Fijn dat de verloskundige zo komt, sterkte met de krampen.
pi_62721048
quote:

Krijgen we nog een geboortekaartje te zien in het geboortekaartjes topic?
pi_62721057
Er zit wel 10 uur extra in ivm de postnatale depressie na Sara's geboorte. Dus zonder die 10 uur was het 49 uur geweest, nog steeds ruim volgens mij!
Sara
Merel
Ukje
pi_62721197
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:52 schreef Fuente het volgende:
Er zit wel 10 uur extra in ivm de postnatale depressie na Sara's geboorte. Dus zonder die 10 uur was het 49 uur geweest, nog steeds ruim volgens mij!
volgens mij wel ja! Ik kan het indicatieprotocol even nergens vinden maar volgens mij krijg ik 48 uur. Dat is denk ik ook wel genoeg bij ons.
pi_62721424
Oh, Reinhilde goed dat je gebeld hebt hoor. Zeker als je nog niet aan de 40 weken zit kan een geboorte wel wat sneller gaan. (dat is mij verteld toen ik ervan overtuigd was dat als mijn weeen zouden beginnen in Parijs (35 weken) dat ik het dan nog makkelijk zou gaan halen naar Nederland)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 oktober 2008 @ 16:09:15 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62721599
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:56 schreef owlet het volgende:

[..]

volgens mij wel ja! Ik kan het indicatieprotocol even nergens vinden maar volgens mij krijg ik 48 uur. Dat is denk ik ook wel genoeg bij ons.
ik heb toevallig net de telefonische intake gehad, en ik zou recht hebben op 49 uur, minus de dagen in het ziekenhuis. maar ik heb gekozen voor 5 uur eerste dag, en daarna 3 uur per dag maar dat kan nog aangepast worden naar gelang de behoefte aan kraamzorg

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 oktober 2008 @ 16:10:15 #272
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62721628
reinhilde, beter dat je wel gebeld hebt, een maand te vroeg beginnen kan niet goed zijn imo.. sterkte

pi_62721734
Gefeliciteerd met alle nieuwe babies, en Reinhilde....goed dat de vk even langskomt!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_62721771
Ja wij hebben ook afgesproken dat we in de kraamweek gewoon kijken naar hoe het gaat. Als ik minder wil kan dat gewoon (ik denk namelijk zelf dat we niet zoveel uren nodig hebben).
Sara
Merel
Ukje
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:21:11 #275
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62721963
Reinhilde, is de vk al geweest?

Ik ben vanmorgen weer goedgekeurd in het ziekenhuis, de bloedwaarden en urineuitslagen waren goed en het ctg gaf ook niets bijzonders aan... Dus na 2 uur waren we weer thuis!
Volgende week weer en dan krijg ik ook weer een groeiecho, altijd leuk even kindje kijken!
pi_62722253
Marie, gaan ze je straks ook nog inleiden of wachten ze tot het allemaal vanzelf begint? Kan me indenken dat het erg zwaar wordt als je richting de 40 weken gaat en nog steeds niets mag doen enzo!
Fijn dat alles goed was trouwens
Sara
Merel
Ukje
pi_62722803
De VK is geweest. Ze heeft eerst even mn buik gevoeld (au!!) en zei meteen dat baby er echt helemaal klaar voor ligt, echt helemaal ingedaald. Even hartje geluisterd, was goed (gelukkig!). Toen inwendig onderzoek, maar gelukkig zit mijn baarmoedermond nog dicht. Ze kon het goed voelen. Opluchting!
Wel moest ik als het nog kon vandaag, anders morgenochtend, mijn urine laten onderzoeken bij de huisarts (voor blaasontsteking). Maar ik mocht er niet zelf naartoe, het enige wat ik nog mocht doen vandaag was plat. Ik mocht alleen nog maar opstaan om te plassen.
Nixxx gaat nu morgenochtend langs de huisarts, vandaag gaan we niet meer redden. Pffffff.

Ik moest wel meteen weer bellen als de krampen heftiger worden vanavond/morgen.
Morgen 1715 controle bij de VK, tot die tijd: plat!
pi_62722936
Goed nieuws dus. Hoe graag je je beeb ook wilt zien, het is toch echt beter als het nog even blijft zitten.
Maar die krampen verklaarde ze dus ook door een evt blaasontsteking?
Hopelijk gaat het snel beter met je!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:51:13 #279
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62723006
Ze gaan me wel inleiden Fuente... Ik lag vanmiddag ook te denken dat ik over een maand gewoon een baby in huis heb...
Is nog thuis en die heeft vanmiddag van het wiegje de bekleding gestreken en het wiegje opgemaakt, ga straks even kijken hoe leuk dat staat!
Kan je eigenlijk een wiegje ook half opmaken? Dat zei ik tegen W. en hij zei al dat er weinig ruimte was om het half te doen...

Reinhilde, fijn dat de baarmoedermond nog dicht zit en hopelijk is het geen blaasontsteking
Sterkte met platliggen!
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:59:51 #280
114177 Diaan73
pi_62723338
DJMO van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk Leuk hoor en 2 dagen voor mijn verjaardag...

Reinhilde goed dat je gebeld hebt en dat ze is langsgeweest en wel fijn dat ze je wat gerust heeft kunnen stellen. Rustig aan nu!!

Marie, wat fijn dat alles goed was en weet je ook al de datum dat ze je gaan inleiden?

Fuente, wat veel uren hebben jullie gekregen, ik heb nog geen intake gehad. Bij welke verzekeraar ben je of ligt het daar niet aan? Welk kraambureau heb je?
Make love, not war ☮
pi_62723373
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:52 schreef Raissa het volgende:

[..]

Krijgen we nog een geboortekaartje te zien in het geboortekaartjes topic?
We hebben nog geen geboortekaartjes nét verhuisd en eigenlijk gedacht dat ik overtijd zou lopen...zodra ie er is zal ik aan mijn vriend vragen om hem te posten
pi_62723427
Goed nieuws Reinhilde . Hopelijk blijft baby nog zeker een week of drie, vier zitten!
pi_62723566
Reinhilde fijn dat je toch nog geen ontsluiting hebt. Kan me wel goed voorstellen dat je je beeb graag wilt zien, maar beter nog ff wachten.
pi_62723591
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 16:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maar die krampen verklaarde ze dus ook door een evt blaasontsteking?
Hopelijk gaat het snel beter met je!
Ze dacht dat het het laatste beetje van de indaling is. Urine testen is puur voor 'voor de zekerheid'.
pi_62723684
Reinhilde, fijn dat alles nog dicht zit!!!

Marie, wat spannend zeg Vind je wel heel rustig overkomen, goed hoor! Kan me indenken dat het pittig is
Sara
Merel
Ukje
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:12:55 #286
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62723702
Nee, ik weet nog geen datum, maar ga d'r vanuit dat het over 3 á 4 weken zal zijn...
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:13:45 #287
114177 Diaan73
pi_62723733
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:12 schreef Marie79 het volgende:
Nee, ik weet nog geen datum, maar ga d'r vanuit dat het over 3 á 4 weken zal zijn...
Spannend hoor, 19 november is een hele mooie datum maar wat Fuente ook zegt, je komt heel rustig over en dat vind ik erg knap van je!!
Make love, not war ☮
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:21:05 #288
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62723931
Ik laat het allemaal maar over me heen komen, heb toch geen andere keuze...

Mijn moeder zei vanmorgen dat ze 20 november wel een mooie datum vond, zie:
http://nl.wikipedia.org/w(...)Rechten_van_het_Kind

Hoezo de 19e Diaan?
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:23:16 #289
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_62723996
Hallo dames! Wat een onwerkelijk gevoel is dit zeg! Maar: oooo zo blij! Ik heb het idee dat het aan mijn neus te zien is..
Hoe voelden jullie je in het begin? Ik heb af en toe wat krampjes in mijn buik. Hadden jullie dat ook?
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:24:14 #290
114177 Diaan73
pi_62724025
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:21 schreef Marie79 het volgende:
Ik laat het allemaal maar over me heen komen, heb toch geen andere keuze...

Mijn moeder zei vanmorgen dat ze 20 november wel een mooie datum vond, zie:
http://nl.wikipedia.org/w(...)Rechten_van_het_Kind

Hoezo de 19e Diaan?
It's my birthday
Make love, not war ☮
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:31:22 #291
108648 cattie
lieve moeder
pi_62724211
Reinhilde, fijn dat de baarmoedermond nog dicht zit. Sterkte met plat liggen!

Mikoxx, de eerste weken kun je alles voelen en niets, lekker duidelijk.

De 19e november is idd een mooie dag (dan zijn mijn man en ik 10 jaar samen ).
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:31:48 #292
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62724222
Aha, mocht de 20e volzitten...

En nog een extra reden, ook een mooie dag voor Cattie en man
pi_62724294
Thanks meiden, ik ga even lekker boekje lezen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:35:09 #294
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62724309
Ik ga jouw voorbeeld volgen Reinhilde
pi_62724402
reinhilde als je hulp nodig hebt pm me dan!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 27 oktober 2008 @ 18:19:34 #296
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_62725645
Reinhilde fijn dat er meer duidelijkheid is, doe lekker rustig aan

Mikoxx van harte met je 2 streepjes !

Ik bedacht me net dat ik nog maar 9 weken hoef te werken! Dat zijn ongeveer 35 dagen nog.
Als ik het op die manier bekijk gaat het wel heel erg snel allemaal maar ik kijk er wel heel erg naar uit.
Vind fulltime werken best zwaar, heb soms het hele weekend nodig om weer uit te rusten.
Maar ondanks de moeheid mag ik niet klagen, voel me heel erg goed en gelukkig!

Vanmorgen in bed zagen we voor het eerst de baby echt bewegen, dat hadden we nog niet eerder gezien en we vonden het wel heel erg bijzonder!

Afgelopen zaterdag was de pretecho weer mislukt omdat mevrouw weer heerlijk het haar armen voor het gezichtje lag.
Morgen mogen we voor de 3de keer terugkomen, ik hoop dat ze nu meer meewerkt haha.
pi_62725706
Fruppel, wat gaaf dat je je buik zag bewegen!
En morgen maar weer succes voor de echo, 3 keer is scheepsrecht toch?

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 27 oktober 2008 @ 18:24:33 #298
186094 Floria
Ghost of shark
pi_62725792
Ik ben 1,5 week weg geweest en heb duidelijk een boel actie gemist. Ik zal morgen op mijn gemakje alles terug gaan lezen.
Carmella, ik heb wel gelezen dat het bij jou allerminst soepel gaat en wat kan ik verdrietig voor je worden, hoewel jij dus écht wel een bikkel bent en je er goed door heen slaat! Veel sterkte en succes de komende tijd!

Reinhilde, actie! Gelukkig is het 'maar' indalen. Mag ik je iets vragen? eerder las ik dat je ontzettend bang bent voor een te vroege bevalling en maakte jij je daar vreselijk zorgen over en vandaag vond je het jammer dat het eigenlijk niets was. Hoe zit dat?! Gewoon geen antwoord geven als je geen zin hebt of ik er iets van heb gemaakt dat niet klopt.

Diaan; ik zag je buik op het grote buiken topic, wat ben je mooi! En Catiie jij ook! zo anders dan mijn buik!

Mikoxx; gefeliciteerd! in het begin heb ik enom last gehad van groei en rekpijntjes; hoort erbij!

Hier alles perfect! 30+2 nu en ik voel me beter dan ooit (in de zwangerschap). Ik slaap goed, plas gelukkig niet teveel, geen last van pijntjes of lange pijnlijke harde buiken. Ik vergeet soms dat ik zwanger ben. dat is tot ik een trap krijg of moet bukken en mijn buik in de weg zit. Daarnaast ben ik helemaal verliefd op mijn man, de baby en de buik (zwangerschapseuforie?). Echt mijn buik is prachtig! Nooit gedacht ik dat ik mezelf zo mooi zou kunnen vinden. Mijn taille is nog steeds aanwezig en die buik, *zucht*. Als ik ooit tijd heb om uit te zoeken hoe ik hier een foto kan plaatsten zal ik dat in het correcte topic doen.

Vandaag weer bij de gyn geweest en alles was daar ook goed, bloeddruk ok gemiddeld laag en baby ligt er perfect bij. Het leuke van bij de gyn lopen zijn de korte echotjes, altijd leuk. Ik hoef pas over 4 weken weer te komen op mijn eerste verlof dag *woei!*
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  maandag 27 oktober 2008 @ 18:26:08 #299
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62725848
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:19 schreef Fruppel het volgende:
Ik bedacht me net dat ik nog maar 9 weken hoef te werken! Dat zijn ongeveer 35 dagen nog.
Als ik het op die manier bekijk gaat het wel heel erg snel allemaal maar ik kijk er wel heel erg naar uit.
Vind fulltime werken best zwaar, heb soms het hele weekend nodig om weer uit te rusten.
Maar ondanks de moeheid mag ik niet klagen, voel me heel erg goed en gelukkig!

Vanmorgen in bed zagen we voor het eerst de baby echt bewegen, dat hadden we nog niet eerder gezien en we vonden het wel heel erg bijzonder!

Afgelopen zaterdag was de pretecho weer mislukt omdat mevrouw weer heerlijk het haar armen voor het gezichtje lag.
Morgen mogen we voor de 3de keer terugkomen, ik hoop dat ze nu meer meewerkt haha.
Jeetje, wat ga je toch snel. Ik blijf je volgen hoor. Hopenlijk kunnen we nog net een stukje van je zwangerschap samen in dit topic posten! Je ziet er heerlijk gelukkig uit zag ik in het buikentopic
  maandag 27 oktober 2008 @ 18:33:39 #300
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_62726161
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:26 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Jeetje, wat ga je toch snel. Ik blijf je volgen hoor. Hopenlijk kunnen we nog net een stukje van je zwangerschap samen in dit topic posten! Je ziet er heerlijk gelukkig uit zag ik in het buikentopic
Ja he! We blijven ons er over verbazen! De tijd vliegt echt, het gaat gewoon zo snel!
Ik zou het zo leuk vinden als we nog even hier samen posten, ik hou je in de gaten hoor in het andere topic al post ik er niet echt vaak, voelt een beetje ongepast.
pi_62726273
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:23 schreef mikoxx het volgende:
Hallo dames! Wat een onwerkelijk gevoel is dit zeg! Maar: oooo zo blij! Ik heb het idee dat het aan mijn neus te zien is..
Hoe voelden jullie je in het begin? Ik heb af en toe wat krampjes in mijn buik. Hadden jullie dat ook?
Spannend he? En ja, we zien het inderdaad aan je neus; die ziet er gelukkig uit.
Ik had in het begin ook af en toe menstruatiepijn-achtige krampjes. Heel normaal.
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')