quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:08 schreef marlieske het volgende:Carmella kom eens vertellen over je 20 weken echo....
maak me een beetje zorgen om je
Ik was pas om 19:00 thuis, ben helemaal gesloopt, erg veel last van m'n nier gehad vandaag en ik zit er ook echt finaal doorheen. Maandag uren in het ziekenhuis, vandaag uren op pad naar het echo-centrum en daarna de VK. Ik merk echt dat m'n lichaam dat gewoon niet trekt en niet verder komt dan de dagen op bed doorbrengen.
Maar het belangrijke nieuws;
De baby lag helemaal in stuit-ligging, dus van mooie echo plaatjes maken was geen enkele mogelijkheid

Verder kon ze toch alles nog wel zien en voor zover te zien zag alles er goed uit, dus ik ben superblij!

Dat is toch wel fijn na de operaties waar ze in je buik zoveel rommelen, geeft toch wat extra onzekerheid.
Het geslacht heeft ze wel uitgelegd en toen ik vroeg hoeveel procent dat zeker was gaf ze 50 op.
Maar wat heb ik nou aan 50, de andere 50 is dus het andere geslacht

Maar ze mocht niet meer zekerheid geven, zoiets mompelde ze. (Dus niet omdat het te onduidelijk te zien was, maar gewoon dat het niet "mag", zoals ook in het formulier dat je ondertekent staat)
Is dat bij anderen ook wel eens zo geweest? Ik meen zo vaak gelezen te hebben dat er vaak zat met getallen als 95% gegooid wordt, vandaar deze gedachte. Of zijn dat dan de pretecho's geweest waar mensen echt voor geslachtsbepaling komen en is dit dus de medische 20-weken echo? En heb ik gewoon een echo-dame die zich heel netjes aan de regeltjes houdt...
Verder laat ik geen pretecho meer doen, dus ik vind die 50% zo weinig zekerheid
Het consult bij de VK viel me echt zwaar tegen. De eerste keer dat ik bij de praktijk een VK tref die echt niet zo leuk en vriendelijk is als de andere meiden.
Ik gaf aan dat ik nog graag af en toe daar zou komen, voor wat extra steun, ook al gaat de rest in het ziekenhuis, maar ik werd toch min of meer afgepoeierd en dat had ik eik echt niet verwacht.
Beetje jammer ook want de meid die m'n echo gemaakt heeft werkt ook als VK bij die praktijk en die zei een uur ervoor dus dat het idd voor mij gewoon psychisch wat extra steun zou zijn. En dan spreekt een andere VK het dus tegen...
Ik laat het maar even zo, ik ga eerst zorgen dat ik tóch een andere gyn in het ziekenhuis krijg, want ik wil graag meewerken om een meisje in opleiding haar kans te geven, maar ik kom er zelf geen steek verder mee en aangezien er nog zoveel aan de hand is met m'n nieren en andere ziekenhuisbezoekjes zie ik dat toch niet echt zitten. (Iemand die niet lijkt te weten wat harde buiken zijn geeft me nou niet bepaald het gevoel, dat ik een echte gyn tegenover me heb zitten en ik word niet voor niks al bij een gewone VK-praktijk weggehaald en doorgestuurd voor alle controles bij het ziekenhuis).
Morgen ga ik even bijlezen hier wat er met iedereen gebeurd is, ga nu zo m'n bedje opzoekenWel even een snelle felicitatie voor Geppie!!!

Van harte gefeliciteerd!
(Spreek je Mavie uit als Mevie of toch gewoon zoals het er staat?

)