abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 oktober 2008 @ 10:44:39 #101
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62605628
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:43 schreef geppie het volgende:
CrazyMoon en familie gefeliciteerd met Kevin!!

Poepoog en ik zijn sinds gisteren 18.04 uur de trotse ouders van Mavie Cecilia Louise
We mochten vanochtend om 10 uur naar huis en ze doet het hartstikke goed

van harte gefeliciteerd. Erg leuke naam ook

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 23-10-2008 11:01:27 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62605900
CrazyMoon en Geppie gefeliciteerd!!
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_62611932
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:54 schreef Jelief het volgende:
Carmella mijn echoscopiste zei zelfsdat ze 100% zeker was. Nou kon ik zelf ook wel zien dat het een jongentje is. Ik kan mij voorstellen datze het nietgoedkon zien maar laat haar dat dan zeggen ipv 50/50 kans. En ik heb ook niks hoeven ondertekenen, nog nooit van gehoord ook.
Het procent gebeuren heb ik zelf gevraagd. Ik vroeg hoeveel het zou zijn om een idee te hebben en toen kwam ze met 50%. Ik was best verbaasd eik. Maar ze zei wel dat ik er gewoon van uit kan gaan dat het is wat ze zei.
En ik geloof het zelf ook wel aardig, maar ja... Als ik haar moet geloven, waarom geeft ze dan 50%.
En het formulier had een paar vragen, dat je wel of niet een uitslag wilt hebben als er afwijkingen te zien zijn en nog een paar van die vragen. En dat het geen geslachtsbepaling is maar een medische echo.

Ik heb net geprobeerd een afspraak bij een andere gyn te regelen en ik kreeg te horen dat ik bij elke gyn een meisje in opleiding krijg, dat alle artsen dat bijna hebben. Dus volgende keer kan ik bij het meisje zelf aan gaan kaarten dat ik haar niet op prijs stel, maar de vooronderzoeken doet zij toch allemaal, aldus de receptioniste, dus daar kan ik niks aan veranderen. Ik hoop dat de gyn zelf deze keer gewoon erg gehaast was en dat ze de volgende keer iets meer de tijd kan nemen. Met een half been buiten de deur gaan staan vragen of ik vragen heb geeft me niet echt het gevoel dat ik ook maar even 5 minuten wat dingen mág vragen. Er stond een poster in het ziekenhuis waar staat dat je toestemming moet verlenen voor die meisjes in opleiding. Is me dus nooit gevraagd. Maar je kunt er ook niet onderuit komen, aldus de vrouw aan de telefoon.
Ik ga eens informeren of de "broer"vestiging van dit ziekenhuis ook een gyn-afdeling heeft. Ander ziekenhuis is voor mij geen optie. Ik kan niet elke week veel verder reizen. Zeker niet straks na de operatie.
Ik begin nu wel een beetje moedeloos van dit ziekenhuis te worden, werkelijk niks kan gewoon goed gaan.
Maar wie weet komt er na veel regen dan ook genoeg zonneschijn om het weer goed te maken
Gelukkig heb ik gister ook voor het eerst volgens mij echt de eerste trapjes gevoelt (Dinsdag de "plofjes", gister echt de trapjes), dus dat maakt allles nu even helemaal goed
En tijdens de echo heb ik het ook gevoeld en gezien, wat Raissa dus al eerder zo mooi omschreef. Heel kort, maar toch gemerkt. Erg bijzonder
pi_62612419
Carmella wat raar zeg van die 50%. Hier zeiden ze , het is nooit 100% zeker. Bij ons zei ze 95% zeker.
Maar wat een gedoe zeg in dat ziekenhuis. Raar dat je de gyn zelf amper te spreken krijgt.
pi_62612492
carmella..als ik het zo lees is die 50%-opmerking meer een "gevat grapje" n.a.v. jouw vraag hoe zeker het is het is NIET zeker namelijk, en gezien 2 opties dus heel officieel maar zo'n 50% zeker.
Maar..als ze zegt dat je haar wel kunt geloven, zal ze toch wel een vermoeden hebben....
Wat leuk dat je plopje voelde en beweging zag op echo !
om maar even alleen op het positieve in te gaan
pi_62613321
Crazymoon gefeliciteerd met jullie zoontje!

En Geppie gefeliciteerd met jullie dochter! (spreek je haar naam op z'n frans of op z'n engels uit?)
pi_62613386
Het viel me op, en mijn zusje ook, dat mijn buik echt een stuk lager zit dan vorige week!
Dat is een goed teken toch?
pi_62614286
Eindelijk even goed bij kunnen lezen...

Marit; wat fijn dat je herstel goed gaat En heerlijk als je met je gezinnetje kunt gaan genieten

Raissa; eindelijk een betere periode voor jou, ik duim dat het zo heel lang blijft, je verdient het zeker!
En goed van je dat je langs je huisarts gaat, je bent helemaal geen zeur en komt gewoon met een goeie vraag voor bij de huisarts toch?

maffemuts; wat zal het heftig voor jou zijn als je alles zo opnieuw beleeft met de nachtmerries.
Een hele dikke voor jou! Ik heb ook geen tips betreft de punctie, alleen dat je kunt doen wat je hart je ingeeft. Veel sterkte met het maken van de keuze!

Vicky; wat leuk dat je 2 broeken gekregen hebt!

Fuente; ook al verwend, wat leuk al die spulletjes!

Reinhilde; Een beterschapskus vanuit hier.

Marlieske; ik hoop dat de kwaaltjes lekker lang weg blijven, je hebt hiervoor al genoeg last gehad, nu kun je genieten

Diaan; goed zo, een ontspannend dag voor je, geniet van je vrije dag!

Estrys; leuk dat je toch hebt genoten van de de gym, dat lijkt me ook zo leuk om gewoon samen met wat andere zwangeren bezig te zijn (Helaas zit mijn geplannde cursus/yoga er ws niet in).

Jepali; fijn dat je een goeie nacht slaap hebt gehad!

En verder even een en bedankje voor alle lieve berichtjes
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:02:29 #109
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62614298
Reinhilde, dan is je kindje aan het indalen. Maar je moet toch nog wel een paar weken? Of heb ik het verkeerd?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_62615058
ja, nog 4 weken en 6 dagen. Maar baby lag met week 32 al helemaal ingedaald volgens 3 verschillende VK's. En nu is mijn buik ook echt beduidend lager!

En ik realiseer me ook echt wel dat hoe langer de baby binnen blijft, des te beter.
Maar goed, een combinatie van er mentaal en lichamelijk bijna er doorheen zitten en vreselijk ongeduldig en nieuwsgierig zijn, maakt dat ik liever heb dat baby iets eerder komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Reinhilde op 23-10-2008 16:37:28 ]
pi_62616301
oei Reinhilde..ik kan zo invoelen in willen dat het eerder komt
maar probéér echt niet achter alles hoop te zoeken, want het zegt echt helemaal niets.

hier trouwens ook door 3vk's 'ingedaald!' geroepen
en zowel bij Ilse als nu bij Sanne klopte dat écht niet. Wel/niet ingedaald zijn zegt trouwens dan weer niets over een aanstaande zijnde bevalling...een lagere buik ook niet.
Probeer te denken in termen als: ergens tussen 2 en 7wkn mag ik gewoon veilig bevallen
( 7 kan ook )
  donderdag 23 oktober 2008 @ 17:27:22 #112
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_62616635
Oh Reinhilde niet teveel hopen hoor, want dan duren de weken nog lang. Stella was ingedaald met 32 weken en is 9 dagen te laat geboren (na drie keer strippen).

Maar echt, ze komen eruit en je houdt het vol, echt echt
pi_62616709
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:05 schreef marit1978 het volgende:
carmella..als ik het zo lees is die 50%-opmerking meer een "gevat grapje" n.a.v. jouw vraag hoe zeker het is het is NIET zeker namelijk, en gezien 2 opties dus heel officieel maar zo'n 50% zeker.
Maar..als ze zegt dat je haar wel kunt geloven, zal ze toch wel een vermoeden hebben....
Precies wat ik ook dacht Vooral omdat ze zegt dat je haar wel kunt geloven, maar ze had je wel iets duidelijker mogen maken dat je haar echt wel kan geloven
  donderdag 23 oktober 2008 @ 17:42:39 #114
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62616934
Precies Reinhilde, gewoon rustig aan doen. Geniet nog even van de rust en stilte om je heen en geniet van je zwangerschap! Je zult het nu niet geloven, maar straks mis je dat gevoel in je buik hoor, van continue iets bij je dragen. Had ik wel in ieder geval. De baby komt als 'ie er aan toe is en vaak ben jij er dan ook pas helemaal klaar voor.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_62618221
Ik heb aan mijn moeder gevraagd hoe lang het nog bij haar duurde, toen haar buik echt lager was en constant harde buiken. Bij mij en mijn zusje duurde het toen nog 3-4 weken, en bij mijn broertje nog 2 weken.
Ik ga me nu lekker vastbijten in die 3-4 weken, dus iets voor de uitgerekende datum. Want erover na moeten denken dat het nog 7 weken gaat duren, da's niet goed voor mij mentaal. Misschien wel heel erg dom, maar so be it.
pi_62619070
ik heb het stomme idee dat ik niet voorbij de 37 weken kom , heb ik al vanaf het begin.. raar.
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_62619092
hoop voor je dat niet de volledige 7 weken moet wachten Reinhilde!

Bah, ik was me net een partij misselijk zeg.. ben even vriendjes geweest met de witte pot.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:28:26 #118
108648 cattie
lieve moeder
pi_62619186
Reinhilde, dat is niet dom. Ik begrijp het wel. Bij Ive's zwangerschap moest ik huilen toen ik 37 weken zwanger was en Dutchie hier zei dat het ook nog 5 weken kon duren. Ik had het zo gehad, dat ik daar niet aan wilde denken. Het duurde toen nog 4,5 week. En ook die ben ik door gekomen. Het komt allemaal wel goed.

De echoscopiste zei bij mij dat ze niet met 100% zekerheid het geslacht kon/mocht zeggen, maar dat ze er wel vrij zeker van was. Volgende week heb ik een groeiecho en dan zal ik vragen wat ze er dan van denken.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:29:51 #119
108648 cattie
lieve moeder
pi_62619224
Wat vervelend Vicky!
pi_62619246
onze echoscopiste zei: 'o kijk ik zie 2 schaamlipjes'
'maar het kan ook een jongen zijn' *knipoog* gewoon omdat ze het niet met 100 % zekerheid mogen zeggen.
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:33:51 #121
108648 cattie
lieve moeder
pi_62619340
Ik heb een keer zo'n vreselijke documantaire gezien (shockdoc ofzo) over baby's die beide geslachten hadden, of uiterlijk een meisje leken en innerlijk een jongen waren enz. Dat komt natuurlijk heeeel weinig voor, maar het enige wat 100% zekerheid over het geslacht geeft is een dna controle via een vruchtwaterpunctie.
pi_62620482
Ik ging er juist van in het begin uit dat ik toch overtijd zou gaan (nu ook weer trouwens), maar toch was het erg balen dat het echt niet in gang wou komen. Na 41 weken wou ik dat mijn lijf gewoon deed waar het voor gemaakt was: dat kindje op de wereld zetten. (en ik werd ook wel nieuwsgierig natuurlijk)

Zo vreselijk uitkijken naar het einde heb ik ook nooit gehad, ik was blijkbaar één van die "zeldzame" vrouwen die geen last hadden van maagzuur, rugpijn of slapeloze nachten. Alleen vocht vasthouden, maar niet in de mate dat het pijnlijk was.

Ik gok erop dat het deze keer net zo gaat. Het is alleen vermoeiender omdat er al eentje rondloopt
pi_62620824
Ik hoop juist dat het januari wordt. Maar ik ben dan ook 29 dec uitgerekend. Geen gezeik met feestdagen. Maarja, we zien het wel. Theoretisch kan het nog op Kims verjaardag, 6 december. Maar dat lijkt me sterk, zo vroeg.

Ik heb mega jeuk aan mijn rechterborst. Vooral tepel en hof. Verschrikkelijk irritant. Hij is ook wat dikker dan de linker. Geen idee hoe dat kan. Hoop dat het snel over gaat.
Ik vind het nu wel wat zwaarder worden. Buik voelt ineens zwaarder aan en lijkt iets meer naar voren te staan. En steeds vaker keiharde buiken. Maar ik voel frummel goed. En 's morgens als ik op mijn rug ga liggen, gaat mijn buik zo grappig aan 1 kant omhoog.
Gelukkig weinig kwaaltjes. Soms zuurbranden en rug/bekken. Maar gelukkig lang niet elke dag.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:12:18 #124
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_62622492
Ow Ingrid die jeuk heb ik vooral vanavond aan mn linkerbors: tepel en hof, om gek van te worden. Ik heb hem ingesmeerd met Calendulan en een gaasje overheen geplakt, kan ik er ook niet aan zitten om te krabben

Met Twan was ik 2 weken overtijd (en ingeleid) en ik ga er nu ook gewoon van uit dat ik weer 2 weken overtijd zal zijn. Alles wat eerder is, is meegenomen. Al zullen de dagen na de uitgerekende datum wel lang duren, denk ik. Trouwens mijn bekkentherapeut vertelde vandeweek dat "men" vrouwen niet meer 42 weken zouden laten lopen en bij 41 weken al ingrijpen... geen idee of dit zo is. Ik ga morgen wel even aan mn VK vragen.

Vicky hopelijk blijft het bij deze keer en krijg je het niet vaker
Make love, not war ☮
pi_62622875
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 19:33 schreef cattie het volgende:
Ik heb een keer zo'n vreselijke documantaire gezien (shockdoc ofzo) over baby's die beide geslachten hadden, of uiterlijk een meisje leken en innerlijk een jongen waren enz. Dat komt natuurlijk heeeel weinig voor, maar het enige wat 100% zekerheid over het geslacht geeft is een dna controle via een vruchtwaterpunctie.
onzin

je kan soms het geslacht gewoon 100% zien

er zit toch echt verschil tussen streepjes en balletjes hoor
wanna rub mah puppeh?!
pi_62622931
Geppie en Poepoog van harte gefeliciteerd met jullie meissie!!

Jaja ik kom ook toch eens even om een hoekje spieken, zal proberen er een btje in te komen hier, weet natuurlijk nog niet zoveel van jullie.

Lees iig over verschillende kwaaltjes. Nou eerder gezegd mogen die van mij nu komen...blijf zo onzeker of alles wel goed is. Als ik eenmaal net als Vicky boven de wc hang zou ik ze vast weer weg willen wensen hoor
Ben trouwens wel mega vergeetachtig, jullie ook zoveel last van gehad? Ik ken het niet van mn vorige zwangerschap. Vanmorgen had ik bij het wegbrengen van Kyllian voor de deur van mn schoonouders mn sleutelbos in mn auto laten liggen. Uiteindelijk door iemand van de garage de deur open gemaakt.....ben benieuwd naar de rekening. Gelukkig konden mn collega's erom lachen en als ze eenmaal weten dat ik zwanger ben...
Ik werk er nu sinds januari en heb een jaarcontract. Begin december zal ik wel uiterlijk mn gesprek hebben en zal dan ook vertellen dat ik zwanger ben. Mn leidinggevende weet al wel dat we voor een 2e wilden gaan, maar toch vind ik het een btje spannend.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:27:10 #127
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62622955
Dakota dat is dus echt geen onzin. Ik heb dezelfde docu gezien en heeft zelfs een naam ook.

Van buiten een scrotum bv en van binnen eierstokken en een baarmoeder of van buiten een vagina en van binnen niet gedaalde balletjes en een plasbuis.

Goed lezen is ook een vak natuurlijk want Cattie schrijft toch duidelijk UITERLIJK een meisje en INNERLIJK-INWENDIG een jongetjes.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:28:25 #128
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62623003
Kevin en Mavie van harte met jullie ouders en ouders van harte met jullie kroost...
pi_62623108
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:27 schreef Mibos2 het volgende:
Dakota dat is dus echt geen onzin. Ik heb dezelfde docu gezien en heeft zelfs een naam ook.

Van buiten een scrotum bv en van binnen eierstokken en een baarmoeder of van buiten een vagina en van binnen niet gedaalde balletjes en een plasbuis.

Goed lezen is ook een vak natuurlijk want Cattie schrijft toch duidelijk UITERLIJK een meisje en INNERLIJK-INWENDIG een jongetjes.
[maar het enige wat 100% zekerheid over het geslacht geeft is een dna controle via een vruchtwaterpunctie.]
Misschien moet jij goed lezen! Ik doelde namelijk op het bepalen van het geslacht . Ik geloof heus wel dat er hermafrodieten en ander van zulks rondlopen
wanna rub mah puppeh?!
pi_62623979
Dakota, toch heeft Cattie gelijik, de enige 100% manier is een punctie. Er zijn zoveel manieren waarop het toch verkeerd gezien kan worden!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62624083
Dat zeiden de gyn en verloskundige toch echt anders.

Bij sommige kindjes is het overduidelijk en is er geen twijfel over mogelijk
wanna rub mah puppeh?!
pi_62624757
Bij 2 meiden die ik ken wisten de gyn en de vk het ook heeeul zeker dat werden jochies hoor 99% zeker.
Bij de geboorte bleken het allebei prachtige meiden te wezen en droegen ze de eerste dag op de wereld lichtblauw
soms is het dus minder duidelijk te zien, en is het maar goed dat ze je het niet voor de volle 100% beloven.
Mama van Isa en Ties
pi_62625032
ik beweer ook niet dat je het altijd kan zien..bij mijn moeder zagen ze het ook 2 keer verkeerd. In sommige gevallen kan je het gewoon heel goed zien.
Op de echo van een vriendin van mij zag je gewoon een piemeltje..als ik dat vergeleek met mijn meisjeechofoto.. 100% verschil
wanna rub mah puppeh?!
pi_62625348
Ja maar Dakota, er bestaat zoiets als uiterlijke geslachtskenmerken (piemeltje of vagina) en je hebt genetische geslachtskenmerken; dus xx-chromosoom of xy-chromosoom. Die twee komen 99% van de gevallen overeen met elkaar, maar het gebeurd heel af en toe dat iemand die de uiterlijke geslachtskenmerken heeft van een vrouw, dus eierstokken/baarmoeder/vagina de hele rataplan, en toch over een xy-chromosoom beschikt. Met name in de sport-wereld is daar een hoop heibel over.

Wat mibos gewoon bedoelt is dat de enige manier om echt 100% uitsluitsel te krijgen een punctie is omdat je dan de genetische samenstelling kunt bekijken. Een uiterlijk geslachtskenmerk hoeft niet altijd 'juist' te zijn ondanks dat het geslacht zelf wel duidelijk te zien is.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62625374
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:11 schreef marlieske het volgende:
Bij 2 meiden die ik ken wisten de gyn en de vk het ook heeeul zeker dat werden jochies hoor 99% zeker.
Bij de geboorte bleken het allebei prachtige meiden te wezen en droegen ze de eerste dag op de wereld lichtblauw
soms is het dus minder duidelijk te zien, en is het maar goed dat ze je het niet voor de volle 100% beloven.
Kun je nagaan, 99%, en daar zit ik dan met 50% Ik ga nog maar eens over een extra 2D-echo nadenken (3D vind ik daar toch echt te duur voor).
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:18 schreef Dakota het volgende:
bij mijn moeder zagen ze het ook 2 keer verkeerd.
En was het toen ook twijfelachtig gedurende de zwangerschap of wel heel erg bevestigd? Wat was dan het piemeltje dat ze 2x dachten te zien vraag ik me dan af?
pi_62627874
naja de schaamlipjes kunnen zo gezwollen zijn dat het balletjes lijken, toen Isa ter wereld kwam hadden ze me dat namelijk best wijs kunnen maken want vanwege de stuit was het erg gezwollen van onder.
Heb er nog ergens een foto van maareh.... dat zet ik echt niet online van mijn dochter maar dat zal je vast begrijpen.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:12:34 #137
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62632671
Heeft iemand wel eens gehad dat de bewegingen van de baby minder krachtig worden? Ik ben nu 29 weken en ik voel de baby nog wel, alleen zijn de bewegingen veel milder en minder heftig, net zoals ze in het begin waren toen ik het net begon te voelen.

Is dit normaal en komt dit doordat de baby minder bewegingsruimte heeft, of zal ik toch maar even de vk bellen om haar mening te vragen?
pi_62633421
DolleMina, ik zou de vk bellen. Ik heb dit dus ook gehad deze zwangerschap, uiteindelijk is alles goed, maar er was wel een reden dat ik uk minder voelde, ik had teveel vruchtwater. Alles is gechecked en goed inmiddels, maar mijn gyn zegt: altijd bellen als je het niet vertrouwt.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62633801
Gewoon even bellen DM, daar zijn ze voor!
Fake it till you make it...
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:55:29 #140
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62634377
Ze komt vandaag eventjes langs, ze moest toch bezoeken rijden. Ze zegt dat het waarschijnlijk niets ernstig is en dat het te maken heeft met de ligging van de baby, maar ze merkte dat ik erg ongerust was (of eigenlijk ben, natuurlijk) dus ze komt even langs.

Het is zo raar, het is net alsof ik weer 15 weken zwanger ben, toen voelde het ook allemaal zo 'lief' aan. Ik had verwacht dat ik zo rond deze tijd volledig blauw geschopt zou worden met de activiteit die ik normaal voel...
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:22:50 #141
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_62638341
Ik heb nog even niet bijgelezen want het internet lag eruit thuis en ben nu aan het "werk" dus dat doe ik van het weekend weer!

Gisteren hadden wij een afspraak voor onze pretecho, aanstaande opa's en oma's & tante waren reuze benieuwd en dus gezellig met ons mee.
Al snel bleek dat mevrouw er zeer ongunstig voorlag en niet van plan bleek om anders te gaan liggen.
Ze lag met haar voeten en een handje voor haar gezicht, erg schattig maar alles behalve handig natuurlijk!
Zelfs na een halve minuut springen was ze er nog niet beter voor gaan liggen en werd er besloten dat we een andere keer terug moesten komen.
Dus morgen gaan we voor de herkansing

Vanmorgen nog check up gehad bij de VK, alles was weer in orde en de kleine had de hik want goed te horen was met het hartje luisteren
pi_62639152
Geppie, gefeliciteerd met jullie dochtertje!! Geniet er maar lekker van!

DolleMina, ik ben heel benieuwd wat ze zegt...!! Goed dat je gebeld hebt!

Carmella... ik heb dat formulier waar jij het over had, ook moeten ondertekenen geloof ik... dus heel vreemd is dat niet . Over het geslacht; juist het eerste wat die vrouw vroeg toen wij binnenkwamen was 'willen jullie het geslacht weten?'... dus bij ons werd het min of meer als standaard gedaan, al moet ik wel zeggen dat op de site nadrukkelijk stond dat het geen geslachtbepalingsecho was... maar we weten het dus lekker wel!

Fruppel, veel plezier bij je herkansing.. leuk!

Hier vandaag weer bij de vk geweest... inmiddels 31 weken. De kleine lag met het hoofd naar beneden, rug rechts. Klopt volgens mij prima, want er wordt aan de linkerkant wat afgetrapt . Bloeddruk was 140/77. Ik kwam ook net hijgend van de fiets af... ppff... dat fietsen is ECHT mijn hobby niet meer!!! Als ik moet stoppen bij een stoplicht en vervolgens weer mag rijden, zit mijn buik dus al tegen de stang van het stuur aan. Gelukkig hoef ik niet zo vaak meer te fietsen naar mijn werk; mijn brengt me bij slecht weer, op dinsdag brengt hij me ook en word ik door iemand anders thuisgebracht en op woensdag wil mijn collegaatje speciaal voor mij met de auto gaan.... wel heel lief van iedereen! En verder nog 5 weken werken (dat zijn 15 dagen) en dan verlof (ik werk door tot 4 weken voor de bevallingsdatum).

Over 2 weken moet ik weer terugkomen... dan krijg ik naast de controle, ook een echo om te kijken hoe groot de kleine nou precies is. Ben dus heel benieuwd!!

En ik zei het net ook nog tegen de vk; ik ben het nu echt zat dat mensen opmerkingen blijven maken over de grootte van mijn buik 'zijn het er echt geen twee??' of 'ligt er niet stiekem nog één ergens verstopt?"
**Life is e@sier with your eyes closed**
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:19:55 #143
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62643925
Hier nog steeds geen VK gezien trouwens. Ik vraag me af of ze nog komt.
Zal wel iets tussen gekomen zijn, denk ik...
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:55:32 #144
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62646745
Ze is net geweest en alles is gewoon in orde gelukkig. Na lekker wat duwen werd de baby een beetje boos en liet weer van zich voelen. Volgende keer als de baby wat rustig is en ik maak me zorgen, zal ik er zelf een paar duwen tegenaan gooien, misschien wordt ie dan wakker.
pi_62646797
Net weer bij de gyn geweest en weer helemaal goedgekeurd, Baby nog niet ingedaald en ik mag 3 november weer terug. Heb toch wel het idee dat deze baby net als Jenthe gewoon wat langer blijft zitten.
pi_62649282
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:30 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik ben op dit moment nog medicatieloos. Hoop ook dat dat zo blijft (3 nov weer een afspraak bij de internist) een poosje.
[..]

Op dit moment kan ik het weer redden zonder, maar twee weken terug stond ik echt met mijn handen in het haar. Het is zo wisselend steeds, de hele hele hele hele slechte dagen wisselen zich vrij vlot af met de "deze zijn wel te doen-dagen". Maar even afwachten weer dus.
Nou, de afgelopen nachten waren weer alles behalve leuk, erg pijnlijk vooral.. Heb nog geen tijd gevonden om even een afspraak te maken bij de HA voor de blauwe plekken, maandag even doen dus..

Heb vandaag wel een geboortekaartjesboek in mijn handen gedrukt gekregen, dit weekend eens in bladeren
pi_62650732
Dollemina; fijn dat alles goed was!

Jepali; ook jij weer goedgekeurd, fijn!

Fruppel; leuk dat jullie morgen opnieuw kunnen kijken , hopelijk ligt jullie meisje er nu wel goed voor!

Raissa; een dikke ik hoop dat de afgelopen nachten even een tijdelijke dip waren en de goeie periode weer verder gaat!
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:51 schreef Jose81 het volgende:

Over het geslacht; juist het eerste wat die vrouw vroeg toen wij binnenkwamen was 'willen jullie het geslacht weten?'... dus bij ons werd het min of meer als standaard gedaan
Dat vroeg ze hier ook Alleen dan dan net voor we aan de echo begonnen. (Daarvoor besproken dat het niet zo goed ging allemaal en ik al opgenomen was geweest).

Ik vind het bijna eng klinken als je op de fiets zit, maar ik las te snel en dacht dat je de hele fietsrit tegen het stuur zat, schrok me rot
pi_62651324
bij mij is de baby al aan het indalen volgens de vk
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:25:21 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62654858
gepie had ik nog niet gefeliciteerd dus bij deze
carmella, wat een stom iets, dat 50% .. je krijgt nog een pm van me vanavond of morgen
raissa beterschap meis
fruppel veel plezier morgen bij de herkansing
fijn dat alles in orde was DM en Jepali!
Jose, die tweeling opmerking krijg ik ook nog regelmatig.. gek word je ervan, maar ik probeer me er maar niets van aan te trekken

Dakota, wij scheelden ook niet zoveel he?? om de hoeveel weken loop jij nu controle?? ik nog steeds vier, terwijl het voor mijn gevoel best wat sneller mag gaan allemaal..

ik ben druk bezig geweest met het aanmaken van een hyves voor junior ( ) met het updaten van mijn website, en hier in huis.. ik heb na vier weken wachten eindelijk mijn geboorteakte binnen, nu die van vriendlief nog en ik kan in ondertrouw en dan nog twee weken wachten (zonder pak of jurk) .. nu alleen maar hopen dat mijn droom van maanden geleden niet uitkomt ik droomde dat tijdens het tekenen van de huwelijksakte de vliezen braken en ik op de tafel in het gemeentehuis moest bevallen

verder ben ik heel snel geirriteerd, moe en ontzettend snauwerig, voornamelijk naar vrienden toe.. vriendlief laat ik nog met rust zeg maar, maar herkennen jullie dit??

maar vroeg naar bed hier, slaaptraantjes komen er al weer aan zo te voelen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_62655071
[knip]

wij schelen 2 dagen ofzo maar volgens de vk kan het zijn dat ik toch een weekje vooruit loop

ik moet nu om de 2 weken!
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:37:07 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62655183
dan zal ik vanaf 3 november ook wel om de drie of twee weken moeten gaan komen en eerlijk gezegd hoop ik nu dat junior iets te vroeg is, zodat ik met kerst lekker thuis ben
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_62655294
ik moet 4 nov weer en ben afgelopen dinsdag nog geweest
wanna rub mah puppeh?!
pi_62655456
Ik kom nu om de 3 weken. En de vanaf de volgende keer is het om de 2 weken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:57:05 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62655804
en dan zit ik in een academisch ziekenhuis naja, t zal wel ergens goed voor zijn

vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:00:01 #155
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62655907
Ik liep ook in het ziekenhuis, het viel me toen al op dat ze niet de schema's van de VK's aan houden. Ik ben ook heel lang om de vier weken geweest. Pas op het laatst iedere twee weken, maar toen was het kind er al .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_62656191
Ik ben dan straks maar 2x om de 3 weken geweest. Vind het weinig, maar ja. Hopelij kkan mijn vader me vaak brengen. Fietsen is een half uur, gaat neit zo lekker meer.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 08:22:47 #157
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_62660332
DolleMina wat fijn dat alles gewoon goed was

Het was gisteren VK-dag ? ik ben ook geweest. Alles was goed, bloeddruk was weer 120/70, 1 kg aangekomen en de baby ligt nog steeds in een stuit, maar wel een in relaxstand zoals zij het zegt. Het hoofdje een beetje rechts en het kontje/beentjes links. Maar hij groeit goed en heeft nog genoeg ruimte om te draaien. Verder waren de uitslagen van het bloedonderzoek (hb en glucose) goed en moet ik 4 november terugkomen voor anti-D injectie (ik heb negatieve rhesusfactor), ik moet die dag nog eerst weer bloed laten prikken om te kijken of mijn lichaam antistoffen aanmaakt. Ik moest nu al om de 3 weken komen en de volgende (normale) controle is ook weer over 3 weken. Volgens mij ga ik daarna naar om de 2 weken.
Make love, not war ☮
pi_62660689
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:52 schreef Fuente het volgende:
Dakota, toch heeft Cattie gelijik, de enige 100% manier is een punctie. Er zijn zoveel manieren waarop het toch verkeerd gezien kan worden!
Wij hadden die 3d echo en die mevrouw zei dat als een echoscopist zegt dat je het nooit met 100% zekerheid kan zeggen met een echo dat het onzin is... Het was bij ons dan ook echt 100% duidelijk in 3D te zien, in 2d ook al trouwens. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je kindje ervoor gaat liggen

Hier heeft de kleine liggen schoppen vanaf een uur of 5, volgende keer schop ik gewoon terug
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_62662240
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 09:28 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wij hadden die 3d echo en die mevrouw zei dat als een echoscopist zegt dat je het nooit met 100% zekerheid kan zeggen met een echo dat het onzin is... Het was bij ons dan ook echt 100% duidelijk in 3D te zien, in 2d ook al trouwens. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je kindje ervoor gaat liggen

Hier heeft de kleine liggen schoppen vanaf een uur of 5, volgende keer schop ik gewoon terug
Maar het is toch logisch dat je niet voor 100% zeker kan zien wat er binnen in je buik zit?
De schaamlippen en clitoris van een meisje in de buik kunnen heel gezwollen zijn en een piemeltje van een kind van die leeftijd is ten opzichte van het balzakje vaak heel klein. Dat kan goed op elkaar lijken, zelfs in 3d dus zo raar vind ik het niet dat ze geen 100% zekerheid willen geven.
pi_62662711
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:10 schreef owlet het volgende:

[..]

Maar het is toch logisch dat je niet voor 100% zeker kan zien wat er binnen in je buik zit?
De schaamlippen en clitoris van een meisje in de buik kunnen heel gezwollen zijn en een piemeltje van een kind van die leeftijd is ten opzichte van het balzakje vaak heel klein. Dat kan goed op elkaar lijken, zelfs in 3d dus zo raar vind ik het niet dat ze geen 100% zekerheid willen geven.
jawel bij sommige meisjes zie je heel duidelijk = <---- streepjes..wat niet op 00 lijkt.. dus zou je het wel met 100% zekerheid kunnen zeggen. Men doet dit alleen niet omdat het andersom wel vaak verkeerd kan worden gezien (ivm gezwollen schaamlipjes)
wanna rub mah puppeh?!
pi_62663138
Tuurlijk. Maar heel duidelijk is nog steeds geen 100% zekerheid. Misschien 99%, vast. Maar zonder punctie kan je gewoon niet voor 100%, zonder enige foutmarge zeggen wat het geslacht van een kind is.
Dat is toch ook niet erg? Die 100% komt wel na de geboorte
pi_62663174
Ok. Dan kunnen we dus toch beter een jongens-en meisjesnaam bedenken, ook al willen we het geslacht weten.
pi_62663182
Wat begint het lijstje van 2008 kort te worden en die van 2009 lang

Maar er moeten binnenkort wel weer nieuwe zwangeren bij komen!
pi_62663293
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:58 schreef owlet het volgende:
Tuurlijk. Maar heel duidelijk is nog steeds geen 100% zekerheid. Misschien 99%, vast. Maar zonder punctie kan je gewoon niet voor 100%, zonder enige foutmarge zeggen wat het geslacht van een kind is.
Dat is toch ook niet erg? Die 100% komt wel na de geboorte
zinloze discussie..de ene verloskundige zegt van wel de andere niet

echoscopisten zijn sowieso niet te vertrouwen..die van mij beweerde zelfs dat het aantal centimeters van het kindje gelijk is aan de weken.

dus met 23 weken was mijn kindje 23 cm volgens haar

dat is dus echt volkomen onzin. Beschamend ook..als het je beroep is.
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:18:50 #165
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_62663500

Dan zou met de geboorte de gemiddelde lengte van een baby dus 40cm zijn

Ik vind het ook niet gek dat ze geen 100% zekerheid mogen geven. Zelfs al is het nog zo duidelijk. Artsen, vk's, etc zijn ook maar mensen en kunnen dus ook fouten maken. Bij Noah werd ook geen 100% zekerheid gegeven, ookal kon ik zelfs met mijn lekenoog zien dat het een jongen was Ze zij toen ook dat de navelstreng in sommige gevallen voor piemeltje aangezien kon worden.

50% is alleen wel weer erg flauw. Dan weet je in feite nog niks.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:22:43 #166
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62663554
Dan is de draagtijd bij mijn kinderen wel erg lang geweest. (55 cm en 53 cm)
Lekker douchen!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:22:43 #167
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62663557
Hallo!
Even een berichtje van mij, ben totaal niet bijgelezen, ga ik zo even doen...

Ben dus opgenomen geweest in het ziekenhuis, ik moest blijven omdat mijn onderdruk 100 was en er eiwitten in mijn urine waren gevonden. Dus ze wilden me sowieso een paar dagen houden om te kijken hoe het dan met me ging. De eiwitten waren na een paar dagen verdwenen en mijn onderdruk bleef stabiel op 95 á 100. Alleen de laatste dag was de eiwit ook weer terug, maar mocht evengoed naar huis.
Het zit nl. zo dat ik nu onder de zogenaamde thuismonitoring val. Elke dag komt er een verpleegster bij me thuis en die maakt een ctg en meet mijn bloeddruk. Verder heb ik (bijna) volledige bedrust gekregen, heb nu dus ook een hoog laag bed thuis staan en ik mag 3x een kwartiertje uit bed en even wandelen ofzo. Ik mag dus echt helemaal niets meer doen, ze zeiden het zwaarste wat je mag doen is plantjes water geven...
Gelukkig voel ik me verder goed en kan ik me ook vanuit bed wel vermaken, nu dus maar even de z&g topic(s) doorlezen...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_62663801
hee Marie!
Goed van je te horen. Wat vervelend dat je volledige bedrust moet houden, wel fijn dat je nu weer thuis bent!
Sterkte met de laatste weken!
pi_62663875
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:22 schreef Marie79 het volgende:
Hallo!
Even een berichtje van mij, ben totaal niet bijgelezen, ga ik zo even doen...

Ben dus opgenomen geweest in het ziekenhuis, ik moest blijven omdat mijn onderdruk 100 was en er eiwitten in mijn urine waren gevonden. Dus ze wilden me sowieso een paar dagen houden om te kijken hoe het dan met me ging. De eiwitten waren na een paar dagen verdwenen en mijn onderdruk bleef stabiel op 95 á 100. Alleen de laatste dag was de eiwit ook weer terug, maar mocht evengoed naar huis.
Het zit nl. zo dat ik nu onder de zogenaamde thuismonitoring val. Elke dag komt er een verpleegster bij me thuis en die maakt een ctg en meet mijn bloeddruk. Verder heb ik (bijna) volledige bedrust gekregen, heb nu dus ook een hoog laag bed thuis staan en ik mag 3x een kwartiertje uit bed en even wandelen ofzo. Ik mag dus echt helemaal niets meer doen, ze zeiden het zwaarste wat je mag doen is plantjes water geven...
Gelukkig voel ik me verder goed en kan ik me ook vanuit bed wel vermaken, nu dus maar even de z&g topic(s) doorlezen...
Hoi! We hadden je al gemist! Maak het jezelf lekker comfortabel met die volledige bedrust, lekker boeken lezen, dvd'tjes kijken enzo! Veel sterkte.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:19:21 #170
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62664584
Ik las het idd dat jullie me misten... Ben nu ook op de WII aan het tetrissen (gister gedownload) een heel verslavend spel...

O ja, wat ik nog vergeten was te melden is dat ik nu 1x per week naar het ziekenhuis moet om bloed te laten prikken, urine inleveren is standaard 2x per week (nu weer meer, vanwege die eiwitten) en een ctg daar... Maandag is de "terugkomdag"...
En vanmorgen was mijn bloeddruk "netjes" 135/90...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_62665868
Marie succes en sterkte met de bedrust.
pi_62666316
Marie, jeutje, da's niet niks! Wel heel fijn dat je weer thuisbent .
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:16:11 #173
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62666893
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:07 schreef Dakota het volgende:

[..]

zinloze discussie..de ene verloskundige zegt van wel de andere niet

echoscopisten zijn sowieso niet te vertrouwen..die van mij beweerde zelfs dat het aantal centimeters van het kindje gelijk is aan de weken.

dus met 23 weken was mijn kindje 23 cm volgens haar

dat is dus echt volkomen onzin. Beschamend ook..als het je beroep is.
Bedoelt ze niet stuit tot kruin? Dus exclusief de beentjes? Want dat komt idd wel ongeveer overeen met het aantal weken. Klopt niet helemaal 100%, maar wel een redelijke richtlijn.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:19:30 #174
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62666949
Marie, wat vervelend dat je nauwelijks nog wat mag. Vrijwillig is het altijd wel leuk, maar verplicht rust nemen is vervelend...
pi_62669736
marie! Wat goed om te horen dat het redelijk goed gaat. Sterkte met de bedrust!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:13:15 #176
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_62670527
Marie welkom thuis, en laat je maar lekker vertroetelen zo de laatste weken
hier alles in bijkomstand en inpakken voor de vakantie.
Oh ja en ik heb dus besloten de punctie niet te laten doen, geen behoefte om in de zenuwen te zitten als t niet goed zou zijn etc. Houd alleen in dat ik niet thuis mag bevallen maar in het ziekenhuis moet bevallen. Mja als dat alles is, overleven we dat ook wel.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:56:31 #177
108648 cattie
lieve moeder
pi_62672955
Marie, fijn dat je weer thuis bent. Succes met de laatste loodjes.
Maffemuts, prettige vakantie alvast!
pi_62673106
Marie fijn dat je thuis bent en dat je goed in de gaten wordt gehouden, ik hoop dat je bloeddruk acceptabel blijft.

Maffemuts, dat lijkt mij een wijs besluit en een bevalling in het ziekenhuis kan ook erg meevallen weet ik uit ervaring.

Ik heb nog 90 dagen tot de uitgerekende datum. het begint nu erg te kriebelen dat ik alles op orde wil hebben. Ik heb Mike gevraagd om binnen een maand het bedje en de commode op onze kamer te zetten.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62673293
Hier is de nesteldrang ook nog lang niet ten einde. Volgend weekend wordt de keuken hier opnieuw geverfd en er komt nieuw laminaat in, en de boel wordt omgegooid. Verder nog veel opruim en uitzoekwerk.

We hebben besloten om het wiegje op onze kamer te zetten ivm de borstvoeding, en het ledikant meteen in de babykamer neer te zetten (Sara heeft de eerste 4 maanden alleen maar in het wiegje gelegen).
Zou ik de baby overdag op de babykamer en 's nachts op onze kamer kunnen leggen? Of is dat te verwarrend?
Sara
Merel
Ukje
pi_62674458
kan best hoor fuente!
pi_62674755
Fuente dat heb ik met Emma ook gedaan, ging prima!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62675165
Mooi zo! Beepje kan namelijk niet de hele dag op onze kamer liggen ivm manlief zijn kantoortje daar.
Dan doen we het zo
Sara
Merel
Ukje
pi_62675584
Wij moeten ook nog beslissen of we een wiegje op onze slaapkamer willen.. Ik denk dat het wel handig is met borstvoeding (snel weer in het warme bed kruipen enzo). Vind het alleen zo zonde om een wiegje aan te schaffen voor een paar maanden (ongeacht hoe duur/goedkoop het wiegje is) en dan weer op te bergen op zolder ofzo....

We hebben net een weekendje Valkenburg geboekt voor in december! Jihaaaaaa, lekker kerstinkopen doen enzo!
pi_62676310
Ik ga ook een wiegje op mijn slaapkamer zetten, maar dat wiegje leen ik gewoon van mijn broer

Kreeg vandaag telefoon van de vk, uitslag van mijn tweede glucosetest was niet zo goed, dus nu moet ik volgende week naar het ziekenhuis om te praten over.. ja ik weet eigenlijk niet een dieet ofzo en wie mij verder gaat begeleiden (vk of ziekenhuis). Een van jullie hier had toch ook zwangerschapsuiker gehad? Wie was dat ook alweer?

PS lekker Raissa, weekendje weg
pi_62676637
Kim sliep veel in de box overdag en op schoot, op de borst. Ze wilde niet goed in ledikantje slapen.
Dat hopen we nu te voorkomen. Door frummel vanaf het begin in het ledikantje boven te laten slapen. Is ook wel zo rustig, gezien we natuurlijk Kim ook hebben nu.
Kim heeft ook nog wel in de kinderwagenbak geslapen beneden en naast ons bed. Dus dat zou nog een optie zijn.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:26:53 #186
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62676663
Ik heb het gehad, Lois en Sjak ook, en Jelief voor zover ik weet.
Vaak is het met een dieet op te lossen, maar hier was het gebruikelijk om je over te dragen aan de internist/diabetesverpleegkundige.
Ligt ook een beetje aan je bloedwaarden volgens mij.
pi_62676769
raissa, ik vond 't wel echt alle moeite waard, zo'n wiegje dat de eerste tijd op je slaapkamer kan staan. er zijn ook van die 'co-sleep-bedjes' verkrijgbaar, zie bijv. hier hoef je heel dat warme bed niet uit!
pi_62676859
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:26 schreef Leah het volgende:
Ik heb het gehad, Lois en Sjak ook, en Jelief voor zover ik weet.
Vaak is het met een dieet op te lossen, maar hier was het gebruikelijk om je over te dragen aan de internist/diabetesverpleegkundige.
Ligt ook een beetje aan je bloedwaarden volgens mij.
Thanks. Komt best wel veel voor he. Nou ja, ik hoor het volgende week wel...
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:41:13 #189
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62677039
Weet je hoe hoog het was?
pi_62677089
Hebben jullie ook van die vreemde en soms enge dromen? Heb ik anders nooit.
Ik droomde vannacht dat Djeez een ongeluk kreeg en op slag dood was. Heel eng, het leek net echt.
pi_62677110
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:41 schreef Leah het volgende:
Weet je hoe hoog het was?
Heb zo'n GTT van 100 gr gedaan, de eerste meting na het drankje was 12,7. Die daarna was 9,9. De andere twee metingen (vooraf en de laatste) waren wel goed.
  † In Memoriam † zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:46:17 #192
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62677130
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:31 schreef bixister het volgende:
raissa, ik vond 't wel echt alle moeite waard, zo'n wiegje dat de eerste tijd op je slaapkamer kan staan. er zijn ook van die 'co-sleep-bedjes' verkrijgbaar, zie bijv. hier hoef je heel dat warme bed niet uit!
Maja wil niet eens in een wieg, daarom slaapt ze in een snuggle nest tussen ons in. (En soms alleen naast een van ons.) De snuggle gaat ook mee naar opa en oma.

goed scoorbaar op Marktplaats. en nee, dat zijn wij niet op die foto
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62677154
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hebben jullie ook van die vreemde en soms enge dromen? Heb ik anders nooit.
Ik droomde vannacht dat Djeez een ongeluk kreeg en op slag dood was. Heel eng, het leek net echt.
Vooral vreemd, soms ook naar. Niet vaak echt eng, maar af en toe ook.
pi_62677208
Marrie sterkte met het bedliggen ik hoop dat je je niet te erg gaat vervelen
Wel fijn dat ze je nu zo goed in de gaten houden hoor, het zekere voor het onzekere hé.

Raissa als je gaat borstvoeden zou ik de kleine ook op de kamer nemen hoor iig de eerste 2 weken of zolang als je nodig hebt om zelf weer een beetje op te knappen, tis toch een tippel iedere nacht in de kou brrrrrr krijg het nu al koud.

Ik had trouwens Isa vanaf dag 1 dat we thuis waren op haar eigen kamer liggen, ik deed namelijk geen oog dicht met haar langs me dus midden in de nacht werd ze verhuist, en we hadden echt een beeldig wiegje waar heel de familie in heeft gelegen maar het werkte echt voor geen meter voor ons.
Ik zou dus ook niet zo snel een wiegje kopen maar kijken of ik ergens iets kon lenen als het dan niet bevalt heeft het iig geen geld gekost.
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:52:31 #195
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62677261
Dat is vrij hoog idd. Voor een zwangere willen ze het onder de 7 hebben.
Ik had 11.7 na die test. Ze hebben me toen een dagje opgenomen, en een dagcurve geprikt (dat was 7 keer). Daarna ben ik doorgestuurd naar de internist die me eerst op dieet gezet heeft, en ik kreeg een apparaatje mee naar huis om zelf mijn suiker te kunnen controleren. Als de waarden opliepen moest ik bellen, en ik ging iedere twee weken op controle.
Uiteindelijk heb ik wel insuline moeten spuiten.

Maak je geen zorgen, het is heel vervelend, maar zwangerschapdiabetes is goed te contoleren/behandelen. Niet behandelen kan wel hele vervelende dingen opleveren, dus hou je goed aan het dieet.
pi_62677316
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:52 schreef Leah het volgende:
Dat is vrij hoog idd. Voor een zwangere willen ze het onder de 7 hebben.
Ik had 11.7 na die test. Ze hebben me toen een dagje opgenomen, en een dagcurve geprikt (dat was 7 keer). Daarna ben ik doorgestuurd naar de internist die me eerst op dieet gezet heeft, en ik kreeg een apparaatje mee naar huis om zelf mijn suiker te kunnen controleren. Als de waarden opliepen moest ik bellen, en ik ging iedere twee weken op controle.
Uiteindelijk heb ik wel insuline moeten spuiten.

Maak je geen zorgen, het is heel vervelend, maar zwangerschapdiabetes is goed te contoleren/behandelen. Niet behandelen kan wel hele vervelende dingen opleveren, dus hou je goed aan het dieet.
Bedankt voor de info.. Werd je begeleid door een gyn of nog gewoon door een VK? en moest je in het ziekenhuis bevallen? (dat wilde ik toch al, dus in dat opzicht maakt dat niet uit)
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:59:05 #197
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62677412
Ik liep al bij de gyn, dus hoe dat anders gegaan was weet ik eik niet.
Ik denk dat het een beetje aan het verloop ligt of je in het zh moet bevallen. Als je insuline gebruikt moet het wel, zowel voor jou als voor het kindje.
pi_62677501
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:59 schreef Leah het volgende:
Ik liep al bij de gyn, dus hoe dat anders gegaan was weet ik eik niet.
Ik denk dat het een beetje aan het verloop ligt of je in het zh moet bevallen. Als je insuline gebruikt moet het wel, zowel voor jou als voor het kindje.
Nou ja, nu maar even afwachten wat ze van de week zeggen... Bedankt voor de info in ieder geval!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:10:51 #199
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62677645
Graag gedaan! Mocht je nog vragen hebben, roep maar . Sjak heeft veel recenter nog met dit bijltje gehakt, dus die zal, als ze het leest je ook nog wel van de nodige info kunnen voorzien.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:15:15 #200
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62677723
ik weet nog dat yolan echt een jankerd was, die niet in bed wou slapen, niet in de box, wel in de maxi-cosi, tot ik bij mijn stiefbroer langsging die een draagdoek als hangmat in de box had hangen, ze sliep als een roos.. wilde dat ik dat eerder had uitgevonden destijds.. nu heb ik wel een draagzak aangeschaft, ik heb een wipstoeltje, een box, dus overdag kan ik alle kanten op en snachts ligt junior pal naast me in de slaapkamer.

ingrid, ik heb de meest idiote dromen, maar de meeste weet ik als ik wakker wordt toch niet meer..

ik zit nu me zelf wakker te houden .. nog vijftig minuten dan is mannetje jarig en kan ik naar bed .. hij wil graag dat ik hem als eerste feliciteer

trouwens wel raar.. ik had mijn geboorteakte gisteren al binnen, nu kreeg ik vandaag die van vriendlief binnen, en nóg een keer de mijne. bij mijn eerste zat alleen geen waarschuwing dat de leges nog niet betaald waren, ondanks dat dit wel vermeld staat op de akte.. nu had ik woensdag nog geklaagd bij de gemeente rotterdam dat ik haast had met die aktes omdat ik voor de geboorte wil trouwen. nu twijfel ik of die vrouw die ik sprak gewoon mijn akte voor de zekerheid nog een keer verstuurd heeft, of dat ze niet geweten heeft dat de mijne al verstuurd was.. ik ben toch echt van plan om de mijne maar één keer te betalen, ik heb hem ook maar één keer aangevraagd dus... iemand ook zoiets meegemaakt??

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')