quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:43 schreef geppie het volgende:
CrazyMoon en familie gefeliciteerd met Kevin!!
Poepoog en ik zijn sinds gisteren 18.04 uur de trotse ouders van Mavie Cecilia Louise![]()
We mochten vanochtend om 10 uur naar huis en ze doet het hartstikke goed
Het procent gebeuren heb ik zelf gevraagd. Ik vroeg hoeveel het zou zijn om een idee te hebben en toen kwam ze met 50%. Ik was best verbaasd eik. Maar ze zei wel dat ik er gewoon van uit kan gaan dat het is wat ze zei.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:54 schreef Jelief het volgende:
Carmella mijn echoscopiste zei zelfsdat ze 100% zeker was. Nou kon ik zelf ook wel zien dat het een jongentje is. Ik kan mij voorstellen datze het nietgoedkon zien maar laat haar dat dan zeggen ipv 50/50 kans. En ik heb ook niks hoeven ondertekenen, nog nooit van gehoord ook.
Precies wat ik ook dachtquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:05 schreef marit1978 het volgende:
carmella..als ik het zo lees is die 50%-opmerking meer een "gevat grapje" n.a.v. jouw vraag hoe zeker het ishet is NIET zeker namelijk, en gezien 2 opties dus heel officieel maar zo'n 50% zeker.
Maar..als ze zegt dat je haar wel kunt geloven, zal ze toch wel een vermoeden hebben....
onzinquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:33 schreef cattie het volgende:
Ik heb een keer zo'n vreselijke documantaire gezien (shockdoc ofzo) over baby's die beide geslachten hadden, of uiterlijk een meisje leken en innerlijk een jongen waren enz. Dat komt natuurlijk heeeel weinig voor, maar het enige wat 100% zekerheid over het geslacht geeft is een dna controle via een vruchtwaterpunctie.
[maar het enige wat 100% zekerheid over het geslacht geeft is een dna controle via een vruchtwaterpunctie.]quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:27 schreef Mibos2 het volgende:
Dakota dat is dus echt geen onzin. Ik heb dezelfde docu gezien en heeft zelfs een naam ook.
Van buiten een scrotum bv en van binnen eierstokken en een baarmoeder of van buiten een vagina en van binnen niet gedaalde balletjes en een plasbuis.
Goed lezen is ook een vak natuurlijk want Cattie schrijft toch duidelijk UITERLIJK een meisje en INNERLIJK-INWENDIG een jongetjes.
Kun je nagaan, 99%, en daar zit ik dan met 50%quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:11 schreef marlieske het volgende:
Bij 2 meiden die ik ken wisten de gyn en de vk het ook heeeul zeker dat werden jochies hoor 99% zeker.
Bij de geboorte bleken het allebei prachtige meiden te wezen en droegen ze de eerste dag op de wereld lichtblauw![]()
soms is het dus minder duidelijk te zien, en is het maar goed dat ze je het niet voor de volle 100% beloven.
En was het toen ook twijfelachtig gedurende de zwangerschap of wel heel erg bevestigd? Wat was dan het piemeltje dat ze 2x dachten te zien vraag ik me dan af?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:18 schreef Dakota het volgende:
bij mijn moeder zagen ze het ook 2 keer verkeerd.
Nou, de afgelopen nachten waren weer alles behalve leuk, erg pijnlijk vooral.. Heb nog geen tijd gevonden om even een afspraak te maken bij de HA voor de blauwe plekken, maandag even doen dus..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:30 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment nog medicatieloos. Hoop ook dat dat zo blijft (3 nov weer een afspraak bij de internist) een poosje.
[..]
Op dit moment kan ik het weer redden zonder, maar twee weken terug stond ik echt met mijn handen in het haar. Het is zo wisselend steeds, de hele hele hele hele slechte dagen wisselen zich vrij vlot af met de "deze zijn wel te doen-dagen". Maar even afwachten weer dus.
Dat vroeg ze hier ookquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:51 schreef Jose81 het volgende:
Over het geslacht; juist het eerste wat die vrouw vroeg toen wij binnenkwamen was 'willen jullie het geslacht weten?'... dus bij ons werd het min of meer als standaard gedaan
Wij hadden die 3d echo en die mevrouw zei dat als een echoscopist zegt dat je het nooit met 100% zekerheid kan zeggen met een echo dat het onzin is... Het was bij ons dan ook echt 100% duidelijk in 3D te zien, in 2d ook al trouwens. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je kindje ervoor gaat liggenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:52 schreef Fuente het volgende:
Dakota, toch heeft Cattie gelijik, de enige 100% manier is een punctie. Er zijn zoveel manieren waarop het toch verkeerd gezien kan worden!
Maar het is toch logisch dat je niet voor 100% zeker kan zien wat er binnen in je buik zit?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 09:28 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wij hadden die 3d echo en die mevrouw zei dat als een echoscopist zegt dat je het nooit met 100% zekerheid kan zeggen met een echo dat het onzin is... Het was bij ons dan ook echt 100% duidelijk in 3D te zien, in 2d ook al trouwens. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je kindje ervoor gaat liggen
Hier heeft de kleine liggen schoppen vanaf een uur of 5, volgende keer schop ik gewoon terug![]()
jawel bij sommige meisjes zie je heel duidelijk = <---- streepjes..wat niet op 00 lijkt.. dus zou je het wel met 100% zekerheid kunnen zeggen. Men doet dit alleen niet omdat het andersom wel vaak verkeerd kan worden gezien (ivm gezwollen schaamlipjes)quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:10 schreef owlet het volgende:
[..]
Maar het is toch logisch dat je niet voor 100% zeker kan zien wat er binnen in je buik zit?
De schaamlippen en clitoris van een meisje in de buik kunnen heel gezwollen zijn en een piemeltje van een kind van die leeftijd is ten opzichte van het balzakje vaak heel klein. Dat kan goed op elkaar lijken, zelfs in 3d dus zo raar vind ik het niet dat ze geen 100% zekerheid willen geven.
zinloze discussie..de ene verloskundige zegt van wel de andere nietquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:58 schreef owlet het volgende:
Tuurlijk. Maar heel duidelijk is nog steeds geen 100% zekerheid. Misschien 99%, vast. Maar zonder punctie kan je gewoon niet voor 100%, zonder enige foutmarge zeggen wat het geslacht van een kind is.
Dat is toch ook niet erg? Die 100% komt wel na de geboorte
Hoi! We hadden je al gemist! Maak het jezelf lekker comfortabel met die volledige bedrust, lekker boeken lezen, dvd'tjes kijken enzo! Veel sterkte.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:22 schreef Marie79 het volgende:
Hallo!![]()
Even een berichtje van mij, ben totaal niet bijgelezen, ga ik zo even doen...
Ben dus opgenomen geweest in het ziekenhuis, ik moest blijven omdat mijn onderdruk 100 was en er eiwitten in mijn urine waren gevonden. Dus ze wilden me sowieso een paar dagen houden om te kijken hoe het dan met me ging. De eiwitten waren na een paar dagen verdwenen en mijn onderdruk bleef stabiel op 95 á 100. Alleen de laatste dag was de eiwit ook weer terug, maar mocht evengoed naar huis.
Het zit nl. zo dat ik nu onder de zogenaamde thuismonitoring val. Elke dag komt er een verpleegster bij me thuis en die maakt een ctg en meet mijn bloeddruk. Verder heb ik (bijna) volledige bedrust gekregen, heb nu dus ook een hoog laag bed thuis staan en ik mag 3x een kwartiertje uit bed en even wandelen ofzo. Ik mag dus echt helemaal niets meer doen, ze zeiden het zwaarste wat je mag doen is plantjes water geven...
Gelukkig voel ik me verder goed en kan ik me ook vanuit bed wel vermaken, nu dus maar even de z&g topic(s) doorlezen...
Bedoelt ze niet stuit tot kruin? Dus exclusief de beentjes? Want dat komt idd wel ongeveer overeen met het aantal weken. Klopt niet helemaal 100%, maar wel een redelijke richtlijn.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:07 schreef Dakota het volgende:
[..]
zinloze discussie..de ene verloskundige zegt van wel de andere niet
echoscopisten zijn sowieso niet te vertrouwen..die van mij beweerde zelfs dat het aantal centimeters van het kindje gelijk is aan de weken.
dus met 23 weken was mijn kindje 23 cm volgens haar
dat is dus echt volkomen onzin. Beschamend ook..als het je beroep is.
Thanks. Komt best wel veel voor he. Nou ja, ik hoor het volgende week wel...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:26 schreef Leah het volgende:
Ik heb het gehad, Lois en Sjak ook, en Jelief voor zover ik weet.
Vaak is het met een dieet op te lossen, maar hier was het gebruikelijk om je over te dragen aan de internist/diabetesverpleegkundige.
Ligt ook een beetje aan je bloedwaarden volgens mij.
Heb zo'n GTT van 100 gr gedaan, de eerste meting na het drankje was 12,7. Die daarna was 9,9. De andere twee metingen (vooraf en de laatste) waren wel goed.quote:
Maja wil niet eens in een wieg, daarom slaapt ze in een snuggle nest tussen ons in. (En soms alleen naast een van ons.) De snuggle gaat ook mee naar opa en oma.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:31 schreef bixister het volgende:
raissa, ik vond 't wel echt alle moeite waard, zo'n wiegje dat de eerste tijd op je slaapkamer kan staan. er zijn ook van die 'co-sleep-bedjes' verkrijgbaar, zie bijv. hierhoef je heel dat warme bed niet uit!
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hebben jullie ook van die vreemde en soms enge dromen? Heb ik anders nooit.
Ik droomde vannacht dat Djeez een ongeluk kreeg en op slag dood was. Heel eng, het leek net echt.
Bedankt voor de info.. Werd je begeleid door een gyn of nog gewoon door een VK? en moest je in het ziekenhuis bevallen? (dat wilde ik toch al, dus in dat opzicht maakt dat niet uit)quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:52 schreef Leah het volgende:
Dat is vrij hoog idd. Voor een zwangere willen ze het onder de 7 hebben.
Ik had 11.7 na die test. Ze hebben me toen een dagje opgenomen, en een dagcurve geprikt (dat was 7 keer). Daarna ben ik doorgestuurd naar de internist die me eerst op dieet gezet heeft, en ik kreeg een apparaatje mee naar huis om zelf mijn suiker te kunnen controleren. Als de waarden opliepen moest ik bellen, en ik ging iedere twee weken op controle.
Uiteindelijk heb ik wel insuline moeten spuiten.
Maak je geen zorgen, het is heel vervelend, maar zwangerschapdiabetes is goed te contoleren/behandelen. Niet behandelen kan wel hele vervelende dingen opleveren, dus hou je goed aan het dieet.
Nou ja, nu maar even afwachten wat ze van de week zeggen... Bedankt voor de info in ieder geval!quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:59 schreef Leah het volgende:
Ik liep al bij de gyn, dus hoe dat anders gegaan was weet ik eik niet.
Ik denk dat het een beetje aan het verloop ligt of je in het zh moet bevallen. Als je insuline gebruikt moet het wel, zowel voor jou als voor het kindje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |