Klopt helemaal. Niet teveel voor je wiel kijken anders wordt het een psychisch spelletje. Probeer zo ver mogelijk door de bocht te kijken, de motor gaat vanzelf mee. En als je moet remmen niet te hard je achterrem (of niet gebruiken) anders wil ie nog wel eens slippenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:50 schreef MUZZ het volgende:
niks van aan trekken nat of droog maak eigenlijk niet uit als je NORMAAL rijd . De angst zit hoofdzakkelijk tussen je oren. Rij alleen zo min mogelijk over de markeringen.
Niet je achterrem gebruiken? Ik heb liever dat mijn achterrem blokkeert dan mijn voorrem. Maar ik gebruik eigenlijk nooit mijn achterrem daar ik te lui ben om mijn voet op te tillen. Die schijf is mooi roestig van het niet gebruiken (gietijzer) Ben altijd weer een beetje pissig als mijn vriendin op die motor rijd ,dan glimt die schijf weer.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:52 schreef Fezzizzel het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Niet teveel voor je wiel kijken anders wordt het een psychisch spelletje. Probeer zo ver mogelijk door de bocht te kijken, de motor gaat vanzelf mee. En als je moet remmen niet te hard je achterrem (of niet gebruiken) anders wil ie nog wel eens slippen
Een vraagje wat is een AVD examen dat was in mijn tijd er nog niet. Ik heb nog gelest met een L plaatje op mijn eigen motor.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:08 schreef RuiDaSilva het volgende:
Net weer even gereden, de zevende keer op de weg en het AVD examen wordt aangevraagd, ik hoor maandag of anders aan het eind van de week welke datum
Alleen de bochten naar rechts moeten nog iets scherper en soms met kruispunten dan moet ik beter initiatief tonen!
Ja ik heb ook liever dat die blokkeert maar idd luiheid is bij mij ook doorslaggevend in het niet gebruiken van de achterrem. Heb wel eens als ik te hard rem en t is glad dat ie ff weg wil. Daarom zei ik dat over het niet gebruiken ervan.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:33 schreef MUZZ het volgende:
[..]
Niet je achterrem gebruiken? Ik heb liever dat mijn achterrem blokkeert dan mijn voorrem. Maar ik gebruik eigenlijk nooit mijn achterrem daar ik te lui ben om mijn voet op te tillen. Die schijf is mooi roestig van het niet gebruiken (gietijzer) Ben altijd weer een beetje pissig als mijn vriendin op die motor rijd ,dan glimt die schijf weer.
AVB = examen voertuigbeheersingquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:35 schreef MUZZ het volgende:
[..]
Een vraagje wat is een AVD examen dat was in mijn tijd er nog niet. Ik heb nog gelest met een L plaatje op mijn eigen motor.
Prijzen staan toch vaak wel online op de website van verkeersscholen? Denk dat je toch wel rekening moet houden met een eurootje of 1250 incl examen gelden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 15:21 schreef CookingCookie het volgende:
Weet iemand hoeveel zo'n pakket ongeveer kost? Gewoon het minimum aantal lessen + examen en dergelijke.
Ik rij al een tijd scooter, autorijbewijs haal ik als ik 18 ben, en motorrijbewijs lijkt me ook wel vet. Maar heb niet oneindig veel geld. Als het niet zo duur als auto is wil ik het best doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste proefrit op mijn SRAD vond ik ook wennen. De zit is al heel anders dan bij je lesmotor, en vermogen klapt er vanaf 7k toch echt in.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:02 schreef RetepV het volgende:
Wat me vooral bij mezelf opviel was dat ik zenuwachtig was om op zo'n supersport te stappen, maar dat het allemaal 100% meeviel. Ja, als je het gas opentrekt moet je jezelf wel goed vasthouden. Maar het is niet eng of zo. De motor wordt niet instabiel, en de wind valt ook mee.
Kijk, maar dat heb je met een CBR900RR een stuk minder. Het vermogen komt veel rustiger los. Ik vond dat die ZX6-R ook zo weinig deed onder de x000 toeren (zou het 7k geweest zijn? Ik dacht wat eerder al), maar er dan echt stevig inklapte. Bij die CBR900RR gaat het een stuk geleidelijker. Je voelt hem wel omhoog komen bij de 4k a 5k, maar geen klap. Allemaal heel voorspelbaar.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:12 schreef Lennox het volgende:
Eerste proefrit op mijn SRAD vond ik ook wennen. De zit is al heel anders dan bij je lesmotor, en vermogen klapt er vanaf 7k toch echt in.
Oh wat had ik toch graag in Belgie gewoond, had me een hoop centen gescheeltquote:Op maandag 27 oktober 2008 00:12 schreef AkTje het volgende:
4 november examen! 6 uur rijles gehad en een paar uurtjes op eigen motor met een L ! (belgie)
tot de 1e bekeuringquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:31 schreef RuiDaSilva het volgende:
[..]
Oh wat had ik toch graag in Belgie gewoond, had me een hoop centen gescheelt
daar móet je wel een enduro rijdenquote:Op maandag 27 oktober 2008 10:13 schreef Lennox het volgende:
En het plezier van motorrijden op de "geweldige" Belgische wegen vergaat je ook snel
Welke bouwjaar en hoeveel heb je hem gekauft?quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:41 schreef RetepV het volgende:
En ik heb inderdaad maar een CBR900RR Fireblade gekocht. Nog geen eigen foto'tjes (kloteweer vandaag). Maar wel een foto'tje zoals 'ie op marktplaats stond (geen idee hoe lang die nog blijft staan, maar we zien wel):
[ afbeelding ]
Erg blij mee. In het echt is het geel wat minder fel dan op deze foto.
Feli, had ook probleempjes bij deze twee, achtje tot twee keer toe voetje (beetje zenuwachtig denk ik, was de 2e oefening) en de precisiestop niet precies op de lijn genoeg (10cm te kort?)quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:20 schreef Sala-adin het volgende:
Ik had precisiestop opgefuckt en de acht
Check dat bloedquote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:26 schreef TheOneAndOnly het volgende:
watvoor motor was dit:
[ afbeelding ]
volgens mij had hij een prima lijn hoor, alleen reed er een auto in de wegquote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:34 schreef TheOneAndOnly het volgende:
die had duidelijk niet de goede plek op de weg....
Hij is uit 1997 (een SC33, ik heb me gelijk maar ingelezenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:28 schreef Sala-adin het volgende:
Welke bouwjaar en hoeveel heb je hem gekauft?
En sinds afgelopen zaterdag staat er inderdaad een donkergroene Diversion 900 van 1997 bij mij op de stoep.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:12 schreef Betse het volgende:
Ik zie dat ik nog in de topicstart sta, maar ik heb gewoon netjes op 28-08 mijn AVD en dus mijn rijbewijs gehaald
Sterker nog hopelijk staat hier binnen 2 weken een mooie Diversion 900 op de stoep
Wil jij je thundercat niet binnen nu en 2 maanden kwijt?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:43 schreef Fezzizzel het volgende:
Dat handvat op de tank lijkt me klote zitten.... wel gave motor. Heb zelf een thundercat nu maar mijn opstapje zou een R6 zijn. Misschien komende zomer als ik weer wat $$$ heb
Nee helaas nog niet ff geen geld om bij te leggen voor een nieuwe motor. Dat geld gaat waarschijnlijk naar een autootje, toch kut rijden met dit weer iedere ochtend. Zoek eens op de motoport site voor een cat. Ik heb em daar toentertijd ook gekocht en als beginnende bestuurder moet ik zeggen dat de cat een prima keuze is!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:50 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Wil jij je thundercat niet binnen nu en 2 maanden kwijt?
Ja het word voor mij de cat of honda cbr 600, alleen een leuke vinden tussen de 2000 en 2750quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:07 schreef Fezzizzel het volgende:
[..]
Nee helaas nog niet ff geen geld om bij te leggen voor een nieuwe motor. Dat geld gaat waarschijnlijk naar een autootje, toch kut rijden met dit weer iedere ochtend. Zoek eens op de motoport site voor een cat. Ik heb em daar toentertijd ook gekocht en als beginnende bestuurder moet ik zeggen dat de cat een prima keuze is!![]()
Successio
how much?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:56 schreef Lennox het volgende:
Voor een goed bod mag mijn SRAD ook weg. Wil volgend seizoen een Z750 gaan kopen denk ik. Hangt er vanaf of ik afgestudeerd ben of niet
Feli!quote:Op maandag 3 november 2008 13:35 schreef RuiDaSilva het volgende:
Om 11.40 moest ik examen doen en ben geslaagd!!!!!!!!!!!!
Morgenochtend meteen het rijbewijs aanvragen...
Overal heb je gekken en debielen die zijn beloond met een rijbewijs. Ter land, ter zee en in de lucht.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:06 schreef RetepV het volgende:
Waarom zou ik nog netjes rijden als ik zelfs al met netjes rijden van die agressieve lui aantrek?
Het leuke is, ik wou nog helemaal geen motor kopen, maar kon em overnemen voorquote:Op donderdag 6 november 2008 19:10 schreef RetepV het volgende:
Ah, leuke fiets hoor. Als ik minder geld had kunnen besteden, dan had ik ook zo'n oudere fiets gekocht. De leeftijd interesseert me niets, als de motor maar een beetje spannend is. Liever een stokoude sportmotor dan een splinternieuwe Kawasaki ER5-N.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus vandaar!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
rijd je zelf ook motor? zoniet dan heeft het hier posten niet zo veel nut, kan je dit beter in de Fok MC uit PTA posten. Zowel, ga morgen lekker in een 40 km lange file staan :pquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:23 schreef Wiebelkont het volgende:
Mag ik hier even klagen over motorrijders?
Ik heb natuurlijk geen moeite met het gedoogbeleid dat men stapvoets (!) door een (bijna) stilstaande file heen mag manouvreren, maar de meeste motorrijders die ik op de vele files tegenkom, doen dat gerust bij snelheden boven de 50 (soms tot 80) km/h, en dan ook vaak wel met een verschil groter dan de gedoogde 10km/h. Als ik dan zo iemand aan zie scheuren in mijn spiegel ga ik ook wel eens wat dichter naar de middellijn rijden, tot ze wat langzamer rijden, en dan hebben sommigen nog het lef er links naast te gaan rijden en gebaren te maken
Ik moet de eerste nog tegenkomen die dan het left heeft een schop tegen mijn auto te verkopen, die rijd ik gewoon van zijn fiets. Ik denk niet dat het lastig te bewijzen is dat de motorrijder een bewust risico nam door naast een auto te gaan rijden, hij ging gewoon toevallig in mijn dode hoek rijden terwijl ik voornemens was van baan te wisselen!
Alleereerst wordt het niet gedoogd, het is wettelijk toegstaan. Ten tweede ben je een domme malloot als je doelbewust gevaar gaat creeeren omdat jij het ergens niet mee eens bent. Koekblikkers hebben wel vaker de neiging situaties compleet verkeerd in te schatten alsmede snelheden van motorrijders.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:23 schreef Wiebelkont het volgende:
Mag ik hier even klagen over motorrijders?
Ik heb natuurlijk geen moeite met het gedoogbeleid dat men stapvoets (!) door een (bijna) stilstaande file heen mag manouvreren, maar de meeste motorrijders die ik op de vele files tegenkom, doen dat gerust bij snelheden boven de 50 (soms tot 80) km/h, en dan ook vaak wel met een verschil groter dan de gedoogde 10km/h. Als ik dan zo iemand aan zie scheuren in mijn spiegel ga ik ook wel eens wat dichter naar de middellijn rijden, tot ze wat langzamer rijden, en dan hebben sommigen nog het lef er links naast te gaan rijden en gebaren te maken
Ik moet de eerste nog tegenkomen die dan het left heeft een schop tegen mijn auto te verkopen, die rijd ik gewoon van zijn fiets. Ik denk niet dat het lastig te bewijzen is dat de motorrijder een bewust risico nam door naast een auto te gaan rijden, hij ging gewoon toevallig in mijn dode hoek rijden terwijl ik voornemens was van baan te wisselen!
Dan moet je mij toch niet tegenkomen. Gegarandeerd dat je om je moeder ligt te janken wanneer je mij van mn motor probeert(!) te rijden.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:23 schreef Wiebelkont het volgende:
Mag ik hier even klagen over motorrijders?
Ik heb natuurlijk geen moeite met het gedoogbeleid dat men stapvoets (!) door een (bijna) stilstaande file heen mag manouvreren, maar de meeste motorrijders die ik op de vele files tegenkom, doen dat gerust bij snelheden boven de 50 (soms tot 80) km/h, en dan ook vaak wel met een verschil groter dan de gedoogde 10km/h. Als ik dan zo iemand aan zie scheuren in mijn spiegel ga ik ook wel eens wat dichter naar de middellijn rijden, tot ze wat langzamer rijden, en dan hebben sommigen nog het lef er links naast te gaan rijden en gebaren te maken
Ik moet de eerste nog tegenkomen die dan het left heeft een schop tegen mijn auto te verkopen, die rijd ik gewoon van zijn fiets. Ik denk niet dat het lastig te bewijzen is dat de motorrijder een bewust risico nam door naast een auto te gaan rijden, hij ging gewoon toevallig in mijn dode hoek rijden terwijl ik voornemens was van baan te wisselen!
Je snapt er niks van zo te lezen, ga maar eerst even in de wetgeving verdiepenquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:23 schreef Wiebelkont het volgende:
Lul verhaal waarvan niks klopt.
Hey E. wat heb je voor outfit nu dan?quote:Op donderdag 13 november 2008 12:40 schreef Elwood1802 het volgende:
Nog 2 daagjes en dan is mijn eerste rijles
Vandaag mijn Sidi laarzen binnengekregen, outfit is nu compleet
Ja dat is ook mijn vraag, ik ben geslaagd met alleen eigen laarzen en handschoenen.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:45 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Hey E. wat heb je voor outfit nu dan?
Heb een pak gekocht via Motorforum, was niet zo duur en eindelijk een pak wat paste (mt.60)quote:Op donderdag 13 november 2008 12:45 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Hey E. wat heb je voor outfit nu dan?
Ik wil nog even melden dat ik niet snap waarom weggebruikers het elkaar zo moeilijk maken. Waarom je druk maken om iemand anders? Als het goed gaat gaat het goed en heb je nergens last van of wel?quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:23 schreef Wiebelkont het volgende:
Mag ik hier even klagen over motorrijders?
[..]
Goed teken dat het allemaal zo vlot ging bij de eerste les, dat kan veel lessen schelen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 16:40 schreef Elwood1802 het volgende:
Eerste rijles ging goed
Schakelen ook ondanks dat ik nooit op een brommer oid heb gereden
Verder slalom, stoplichttop, t splitsing wegrijden en bochten gedaan
Een Div900 rijder in Nijmegen erbijquote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:05 schreef Betse het volgende:
[..]
En sinds afgelopen zaterdag staat er inderdaad een donkergroene Diversion 900 van 1997 bij mij op de stoep.
Al wat leuke ritjes gemaakt in en rond Nijmegen. Zoals afgelopen zondag op en neer naar Westervoort (naast Arnhem) door de regen en wind. Geweldig
k, misschien ben ik wel minder sterk dan ik denk.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:05 schreef motorbloempje het volgende:
Valt allemaal wel mee.
Kom prima bij de grond dus kan aardig wat balans houden. Hij is slechts één keer omgeflikkerd in de Dolomieten toen ik mn voet verkeerd bij een parkeerhaven zette en ik 'm echt niet meer hield, maargoed, toen hing ik al heel schuin zeg maar
Verder gaat 't prima
Zag meer tegen het schakelen op dan tegen andere zaken, maar na 5 minuten heb je het wel doorquote:Op maandag 17 november 2008 14:43 schreef BertV het volgende:
[..]
Goed teken dat het allemaal zo vlot ging bij de eerste les, dat kan veel lessen schelen.
Ik had al schakel-ervaring maar was best onder de indruk van m'n les-cb250...![]()
Eerste rijles vergeet ik iig nooit meer.
Tof dat het zo goed ging zeg! Mocht je trouwens nog software voor je theorie nodig hebben, ik heb nog wel wat, PM me maar ff indien nodig!quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:00 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Zag meer tegen het schakelen op dan tegen andere zaken, maar na 5 minuten heb je het wel door
Zolang je maar rustig blijft en alles goed op volgorde doet (gas los, koppeling in en naar boven tikken) kan er niet veel fout gaan.
Heb zaterdag weer les, hopen dat het doorgaat ivm het weer
Heej Faithyquote:Op maandag 17 november 2008 15:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Een Div900 rijder in Nijmegen erbijmisschien heb ik je al eens voorbij zien crossen, want zie er wel eens een rijden
![]()
Ik heb zaterdag wel les gehadquote:Op zondag 23 november 2008 12:02 schreef Reintji het volgende:
Beeeh, gisteren werd de les afgezegd. Om 7:45 helemaal klaar, maar instructeurs vonden het weer toch een tikje te slecht. Hopelijk is het van de week weer beter
En Shadow kan ik je zeer aanraden. Rij nu al bijna een jaar op mijn VT1100c1 uit '93. Ook zijn er 2 Shadowclubs in Nederland, waarvan de ShadowMC de grootste is.quote:Op maandag 8 december 2008 14:52 schreef Sequencial het volgende:
Een motor hebben we al, een Suzuki Bandit GSF500 waar mijn vrouw op rijdt. Zelf zou ik daar op termijn een Shadow ofzo naast willen zetten.
Maar goed, eerst maar es aan de theorie en de lessen. De eerste les ging best goed: halve draai, achtje, slalom in z'n twee. Aanstaande zaterdag weer!
Kijk, da's pas kortingquote:Op zaterdag 13 december 2008 13:54 schreef Sala-adin het volgende:
Vandaag tijdens rijden een pauze genomen bij een motorwinkel, eff bakje doen en handen opwarmen.
Ik ging even helmen bekijken en zag opeens op de muur ALLE HELMEN -50%. Dus ik gelijk een vette systeemhelm uit gekozen van 299 en heb hem voor 150 meegenomen
Wel een nadeel vind ik bij die helm dat een externe zonneklep heeft, want een binnenvizier die klap mooi weg in je helm.quote:Op zaterdag 13 december 2008 14:37 schreef Sala-adin het volgende:
Het betreft dit model trouwens
[ afbeelding ]
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 16 december 2008 00:13 schreef SillyWalks het volgende:
SillyWalks
Eerste rijles: 02-04-08
Theorie: 20-03-08
AVB: 06-06-2008
AVD: 15-12-2008
Rijschool: Amsterdam
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (>25KW)
![]()
![]()
Feliquote:Op dinsdag 16 december 2008 00:13 schreef SillyWalks het volgende:
SillyWalks
Eerste rijles: 02-04-08
Theorie: 20-03-08
AVB: 06-06-2008
AVD: 15-12-2008
Rijschool: Amsterdam
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (>25KW)
![]()
![]()
Planning conflictenquote:Op dinsdag 16 december 2008 02:06 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Feli
Waarom in godsnaam een half jaar tussen avb en avd?
Ga dan voor gsxr 600quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:41 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Planning conflicten
Ik zit te denken aan iets van een CB500s of een Diversion.
Iets niet te duur maar betrouwbaar om het goed op te leren.
Weet alleen niet of ik zo'n ding moet kopen in pekeltijd...
Ik ben helaas niet de persoon voor die snelheidsmonsters, sorryquote:
Het is meer het voorover zitten de hele tijd waar ik op mountainbikes ook altijd gek van werdquote:Op dinsdag 16 december 2008 17:58 schreef Lennox het volgende:
Je kan zelf bepalen hoe hard je gaat, en altijd vermogen voor handen
quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:41 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Planning conflicten
Ik zit te denken aan iets van een CB500s of een Diversion.
Iets niet te duur maar betrouwbaar om het goed op te leren.
Weet alleen niet of ik zo'n ding moet kopen in pekeltijd...
Sja, je moet wat geluk hebben.quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:57 schreef Sala-adin het volgende:
Ík vind die motoren ook heel erg duur op MP, lijken net wel autoprijzen
Je hebt nu een 900 toch ?quote:Op woensdag 24 december 2008 22:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]een Div 600
ben ik ook op begonnen en écht geen spijt van gehad
Daar adverteren bijna alleen maar ondernemers en die vragen altijd meer dan particulierenquote:Op woensdag 24 december 2008 22:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, je moet wat geluk hebben.
Overigens is http://www.motor500.nl ook wel een goede site om te zoeken.
Cat zit iets sportiever, maar dat moet je liggenquote:Op woensdag 24 december 2008 22:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hebt nu een 900 toch ?
Ik ga vanaf januari m'n prive kilometers op de Cat maken, maar dat moet wel lukken lijkt meOok zo'n buffelbrommer..
quote:Op zondag 28 december 2008 22:45 schreef ClioSporT het volgende:
Ik heb morgen m'n bijzondere verrichtingen, stapvoets rijden is niet echt m'n beste kant![]()
Hoop dat ik het haal zodat ik de rest zsm kan afmaken, krijg m'n fiets 10 januari al geleverd, leuk als ie in de schuur staat en ik mag niet rijden
Dankje wel allebeiquote:Op maandag 29 december 2008 19:05 schreef tralalala het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Stapvoets in 1 keer goed gegaan? Jawel toch?
Ok ik ga ff kijken, thanks.quote:Op donderdag 1 januari 2009 17:37 schreef Elwood1802 het volgende:
check ff motor forum, staat alles op
Hebben ze misschien een topic met standaard newbie vragen? Ik kan alleen maar heel gespecificeerde vragen vinden over het invoeren van Harleys enzoquote:Op donderdag 1 januari 2009 17:37 schreef Elwood1802 het volgende:
check ff motor forum, staat alles op
Hey MB, weet jij nog of er bij de div 600s verschillen zijn tussen modellen uit verschillende jaren? Of een 1998 vanwege een essentiëel onderdeel misschien veel beter is dan een uit 1996 ofzo?quote:Op woensdag 24 december 2008 22:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]een Div 600
ben ik ook op begonnen en écht geen spijt van gehad
Wat heb je gekocht? Pics!quote:Op zondag 11 januari 2009 23:02 schreef -Bigguy- het volgende:
Ik heb wel superveel ontzag voor de mensen die met dit weer beginnen met motorrijden!
Ik heb gister mijn eerste motor gekocht (examen gehaald in oktober) maar ik wacht toch nog even tot echt droog weer voordat ik een tourtje ga maken.
Hoe weet jij datquote:Op maandag 12 januari 2009 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
een hele stoere snelle geile...
gs500 op 25kw?
Ik heb sinds zondag ook zo'n mooi geil racemonstertjequote:Op maandag 12 januari 2009 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
een hele stoere snelle geile...
gs500 op 25kw?
Serieus, een paarse?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:50 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik heb sinds zondag ook zo'n mooi geil racemonstertje![]()
[ afbeelding ]
250 euro
Die kleur is tijdelijkquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:32 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Serieus, een paarse?Met alle respect, ik vind dat toch wel de minst mooie kleur voor een GS500.
Model zelf vind k wel heel erg mooi, heb zelf een blauwe uit 2003
Het wordt in ieder geval aangeduid als TT-circuit, De Haar 9 te Assen. Maar hoe dan ook, ik vind het resultaat belangrijker dan de locatie, ben benieuwd!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:19 schreef Reintji het volgende:
Op het TT circuit?
ik had gewoon op het examencircuit in assen..
verstandigquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:07 schreef Neo_ het volgende:
Hey wat leuk, een motorrijles topic
Mijn motor ook al zien staan, echter ga niiks kopen voordat ik (legaal) een testrit kan maken!
Liever een R6 of mille dan een tourmotorquote:Op donderdag 5 februari 2009 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
verstandig
wat heb je gezien?
(laat het geen R6 of RVMille zijn, ajbdan neem ik namelijk mijn 'verstandig' terug
)
Ik rijd ook al gewoon op de weg een half uur. Bij mij doen ze het half om half.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:47 schreef Reintji het volgende:
Bij mijn rijschool doe je eerst 12 of 16h AVB training en examen voordat je de weg op mag, dus 12h.
over smaak valt niet te twisten.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:30 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Liever een R6 of mille dan een tourmotor![]()
Wel iets in die trent, een Ducati 750SS uit '96. Erg mooie fiets om te zien en technisch OK. Nu nog erop rijden...quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
verstandig
wat heb je gezien?
(laat het geen R6 of RVMille zijn, ajbdan neem ik namelijk mijn 'verstandig' terug
)
Ogen dicht en dan een Duc starten of een andere willekeurige brommer.... Je hoort het verschil wel en de keus is dan snel gemaaktquote:Op donderdag 5 februari 2009 13:01 schreef motorbloempje het volgende:
Ducs.... ook iets met smaakkan er niet warm van worden
maargoed, dat worden anderen weer niet van mijn raspaardje
quote:750 is nog net te behappen denk ik, maar verder ken ik de motor niet qua houding, stuur- en rijgedrag, dus kan je er niets zinnigs over zeggen, eigenlijk![]()
kopen wat je wilt met een klein beetje verstand in je achterhoofd en kunnen blijven dromen zijn mijn adviezen altijd:
ben zelf begonnen op een oude Div600, daarna een GSX600F, net wat meer power en nu een Div900
Ga elke keer een beetje vooruit, en hoop uiteindelijk dat ze een Div1000 maken (nu ze ook een nieuwe XJ6 hebben gemaakt) met cardan en tourversiedat zou echt mijn droom zijn
en voor erbij (en op wereldreis) de Ténéré![]()
![]()
Meteen op een Hayabusa beginnen (bij wijze van spreken) laat niet veel meer te dromen over denk ik. Alhoewel er natuurlijk steeds 'brutere' motoren komen, houdt dat ook een keer op binnen de richtlijnen en regels voor motorvoertuigen.![]()
Dus lekker ergens 'laag' beginnen en steeds dat stapje meer omhoog, dat geeft wat mij betreft ook wel een kick
Hoeveel lessen is niet de juiste vraag, Hoeveel Uur kun je beter vragenquote:Op woensdag 4 februari 2009 12:35 schreef DoimeN het volgende:
Zaterdag mijn 6de les! Nog steeds geen AVB gedaan. Wel mijn theorie al.
Na hoeveel lessen mochten jullie gemiddeld AVB doen?
Absoluut eens! Laat je de kop niet gekmaken als iemand er 4 uur korter over doet dan jij. zegt niks.quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
maargoed, je hebt mensen die het in dezelfde tijd doen en nog steeds niet kunnen rijden en mensen die 't in 20 lesuren doen en meteen vertrouwd rijden
Ligt dus helemaal aan jezelf
Garpig: heb mijn zx-6R ingeruild voor een fireblade (<2000 model, het oermodel). Weliswaar gedwongen want de ZX-6R reed niet meer (er liggen ook nog wat onderdelen van deze motor in de Franse Alpen, maar dat terzijde). Aangenaam verrast door de fireblade, deze rijd makkelijker, comfortabeler en als het moet een stuk sportiever. Idd even de bocht induwen maar dan o zo neutraal! Gezien de reputatie altijd wel extra opletten als er politie is. Het vooroordeel leeft echt!quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:43 schreef RetepV het volgende:
Gisteren op een Kawasaki ZX6-R gereden. Leuke motor, makkelijk te berijden op normale snelheid. Wel een klote motor om byzondere verrichtingen mee te doen, want op stapvoetse snelheid vond ik hem maar instabiel. Ik durfde er niet zo erg op de weg mee te keren.
Vandaag op een Honda CBR 900RR Fireblade gereden. Ook een leuke motor. Je moet wat meer duwen om hem de bocht om te krijgen, maar in de bocht is 'ie heerlijk stabiel. Ook keren op de weg geen probleem.
Maar wat het grootste verschil is, is dat als je met de ZX6-R van 2000 naar 10000 toeren optrekt, je duidelijk een hobbel voelt in de PK's die loskomen. Rond 5000 toeren (denk ik) voel je dat 'ie ineens flink sterker gaat trekken. Met die CBR 900 heb je daar bijna geen last van, de PK's komen een stuk lineairder uit die motor. Op lage toeren trekt 'ie ook al flink. Je voelt wel dat 'ie bij een bepaald toerental nog harder gaat trekken, maar het verrast je niet en is niet zo geprononceerd als bij de Kawa ZX6-R.
Tot zover mijn rijtesten. De volgende keer zal ik eens kijken of ik met een gewone toersport kan rijden. Een andere vriend van me heeft een Suzuki GSX750 F. Alleen is 'ie wat zuinig o zijn motor. Eens kijken hoe ik hem voor een paar uurtjes van hem ga lospulken.
Ik hoop niet dat ik geflitst ben vandaag. Wat een politie op de weg, zeg. Met zo'n supersport ben je natuurlijk ook gewoon een doelwit voor de politie. Dat vooroordeel ben ik niet zo blij mee. Een BMW K1200 gaat ook HEEL erg hard. Maar als er een CBR 900 en een BMW K1200 rijdt, dan volgen ze wel de CBR.
Succes, en genieten!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:06 schreef perpentijntje het volgende:
1e rijles: vanmiddag, 14u30
Beetje nerveus dus
Beter kado kun je je niet wensen bijna! Heel veel succes en ik hoop je toch deze zomer te kunnen begroeten op de fiets op de Eemsgolaanquote:Op maandag 8 december 2008 14:52 schreef Sequencial het volgende:
Sequencial
Eerste rijles: 06-12-08
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Succes, Emmen
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS
Afgelopen vrijdag een geweldig sinterklaascadeau gekregen: winter-motorhandschoenen, en m'n eerste motorrijles op zaterdagochtend!
Gezien het géén openbare weg is, mag je *vast* wel even een 'tourtje' op de baan zelf maken onder het motto voertuigbeheersing-bij-absurde-snelhedenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:33 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Het wordt in ieder geval aangeduid als TT-circuit, De Haar 9 te Assen. Maar hoe dan ook, ik vind het resultaat belangrijker dan de locatie, ben benieuwd!
Het zal waarschijnlijk eerder wel zoiets worden, in het verkeersparkquote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:58 schreef Neo_ het volgende:
onder het motto voertuigbeheersing-bij-absurde-snelheden
Cool! Het geeft best een kick als je de motor de eerste keer rijdend naar de 8000 toeren mag jagenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:42 schreef nogal het volgende:
Gisteren me 1e rijles gehad! Bij Marcel v/d Bergh in Spijkenisse.
Eerst bezig met het oefenen op schakelen, want daar had ik nog geen kaas van
gegeten. Morgen me 2e les!
He, daar was ik vanmorgen nogquote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:56 schreef Neo_ het volgende:
[..]
Beter kado kun je je niet wensen bijna! Heel veel succes en ik hoop je toch deze zomer te kunnen begroeten op de fiets op de Eemsgolaan
Woon/werk jij hier ook in de buurt dan?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:31 schreef gelly het volgende:
[..]
He, daar was ik vanmorgen nogIk rij overigens nog gewoon met m'n zomerhandschoenen, zo koud is het niet toch ? Nu rij ik ook meestal niet langer dan een half uur. Zometeen weer op de Cat even toeren
Ja, ik woon in de stad maar ik was op de eemsgolaan voor m'n werkquote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:46 schreef Neo_ het volgende:
[..]
Woon/werk jij hier ook in de buurt dan?
De snelweg is wel aardig gaar na deze winter, dat valt in de auto niet zo opquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
heeeeeeeeeeeeeeeerlijk over de dijk gereden vandaageerste plezierritje van dit jaar (rest alleen maar bestemmings-rijden
) en dat was puur genieten: dijk was schoon, sommige stukken zelfs nieuw asfalt en er was geen kip te bekennen!
paar rijlessers gezien nog, arme zielen...
Een vriend van me lest momenteel bij Falke in Rijswijk (bijna Den Haag) schijnt wel goed te zijn, vrouwelijke instructrice (waar ik niets mee wil suggereren uiteraard...)quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand die op dit moment in Den-Haag lest of heeft gelest en een leuke/ goede rijschool kent? En misschien ook tips heeft bij welke ik absoluut niet moet zijn ;-)
Ze hebben daar in Belgie niet echt regels qua kleding of wel? De meeste motorrijders daar zitten in spijkerbroek of korte broek (zomers natuurlijk) op de motor...quote:Op maandag 23 februari 2009 18:16 schreef perpentijntje het volgende:
17 dagen na mijn eerste rijles, die een ongelofelijke ramp was, vandaag mijn rijexamen gehad.
En geslaagd!![]()
Morgen mijn moto (een Honda CB500s) ophalen, en die thuis nog even stallen totdat de verzekering in orde is, maar daarna kan het genieten zeker en vast beginnen!
Dan is het voorste stuk van de buddy afgeplaktquote:Op maandag 23 februari 2009 19:25 schreef Lennox het volgende:
Is zo'n CB500 er ook in sportuitvoering dan? (Getuige de "s")
Halen van rijbewijs is bij ons ook wel wat meer werk dan in Belgie.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:27 schreef KosterT het volgende:
[..]
Ze hebben daar in Belgie niet echt regels qua kleding of wel? De meeste motorrijders daar zitten in spijkerbroek of korte broek (zomers natuurlijk) op de motor...![]()
Niet dat er in Nederland wat dat betreft officiële regels zijn, maar je ziet het wel veel meer.
Dat is waar, en jullie zullen waarschijnlijk beter voorbereid zijn, maar ik ben allang blij dat ik mijn rijbewijs heb, door zelf de weg op te gaan zal ik ook wel ervaring opdoen. Een rijbewijs naar het Nederlandse systeem zou ik geeneens nu kunnen betalen hebben, ik ben maar een studente.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:35 schreef Lennox het volgende:
[..]
Halen van rijbewijs is bij ons ook wel wat meer werk dan in Belgie.
Dan doe je het best goedkoop.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:25 schreef Lennox het volgende:
Ik ookIn Nederland is het ook wel vrij snel te halen, maar het kost je (denk ik) sowieso wel een kleine 1000 euro.
Ik ken hetquote:Op dinsdag 24 februari 2009 01:39 schreef Twpk het volgende:
...had ik nooit moeten doen... nu wil ik direct beginnen met lessen maar ik heb geen geld :p arghh
Toch niet in 1 run hequote:Op dinsdag 24 februari 2009 01:39 schreef Twpk het volgende:
Zaterdag een "Try a Bike" gehad bij Oosterpoort op het oefenterrein in Assen...had ik nooit moeten doen... nu wil ik direct beginnen met lessen maar ik heb geen geld :p arghh
optrekken naar 80km/u, lekker slalom'en, remproefjes..heerlijk![]()
Gooien uit de heupen!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:26 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Toch niet in 1 run he![]()
Had ik laatst op les, na de remproeven kom ik voor de snelle slalom ook met 50km/u aanrijden... ben na de eerste pion maar uitgeweken en omgedraaid, 30 ging beter
Als ik tijd heb ga ik wel even kijken. Goed dat je het even zegt trouwens, ik was het al weer kats vergeten.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:31 schreef tralalala het volgende:
Ik heb nu zin om de uitwijkoefening te doenleukste oefening van AVB.
Gaan er nog mensen naar de motorbeurs? Ik ga vrijdagavond.
ik ga donderdag! kaartjes on line gekocht, scheelt weer een paar euro.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:31 schreef tralalala het volgende:
Ik heb nu zin om de uitwijkoefening te doenleukste oefening van AVB.
Gaan er nog mensen naar de motorbeurs? Ik ga vrijdagavond.
Het is enkel voor AVB he ? Dat maakt het alleen maar makkelijker. Je mag daarna nog genoeg oefenen op de openbare weg voor je AVD, maak je daar maar niet druk overquote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:37 schreef ForumGek het volgende:
Over Oosterpoort, het lessen op zo'n afgesloten terrein lijkt me wel goed maar mis je dan niet het verkeer en de verschillende ondergronden? Want ik meende dat ze bij Oosterpoort (daar langs het kanaal) alleen asfalt hebben toch?
Motorrijden is geen autorijden, het is totaal anders. De beleving van snelheid, het geluid van verkeer om je heen, de veiligheid van in een blik zitten ontbreekt , beperkt zicht, anticiperen op het overige verkeer etc. Het helpt zeker als je al verkeersinzicht hebt, maar je begint gewoon weer bij nul.quote:Autorijlessen ging me goed af en heb bijna 3,5 jaar autorijbewijs + aardig wat ervaring gelukkig, dat zal wel allemaal in mijn voordeel zijn t.o.v. motorlessen verwacht ik.
Je kan altijd nog een proefles nemen bij Oosterpoort volgens mij. Wil je er echt mee bezig dan zou ik er vaart mee maken, de lente komt er weer aan en dan zijn de lesuren snel vol.quote:
Ik denk er inderdaad overna om op redelijk korte termijn zo'n proefles te nemen (2 uur voor 50euro). Denk dat je dan wel een goed beeld krijgt van of het iets is voor me, en met mogelijkheid om direct verder te gaan natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kan altijd nog een proefles nemen bij Oosterpoort volgens mij. Wil je er echt mee bezig dan zou ik er vaart mee maken, de lente komt er weer aan en dan zijn de lesuren snel vol.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neem alvast maar voorzichtig afscheid van je spaarvarkenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:18 schreef ForumGek het volgende:
Afspraak gemaakt voor 28-maart voor een Try the Bike les van 2 uur.
Komend weekend is het weer 10 graden, alleen de ellende is dat het samen met regen is. Die temperatuur betekent wel dat je nu weer de motor eens flink kan gaan poetsen en dat je binnenkort weer op je motor kan zitten.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:44 schreef Psychonikeo het volgende:
Ik heb mij pasje al weer dik een jaar, maar wacht nog even op beter weer
Het is prima weer om te rijden hoor... Als je enkel rijdt als het zonnetje schijnt en je in je korte broek op de motor kan leer je niks lijkt me. Juist als je met dit soort weer rijdt rij je als het echt mooi weer is een stuk beter en vlotter.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:44 schreef Psychonikeo het volgende:
Ik heb mij pasje al weer dik een jaar, maar wacht nog even op beter weer
Zoals wat ?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:58 schreef Lennox het volgende:
Bij mij is het gewoon eerder dat ik zuinig op mn spullen ben. Ligt nog genoeg rotzooi op de weg nu.
Dit weer is goed te doen alleen de banden warmen nog steeds niet volledig op met temperaturen onder de 10 graden. Dat betekent dus niet hangen in de bochten en dat is wat je met een racer juist wel wil/moet om de bocht door te komen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is prima weer om te rijden hoor... Als je enkel rijdt als het zonnetje schijnt en je in je korte broek op de motor kan leer je niks lijkt me. Juist als je met dit soort weer rijdt rij je als het echt mooi weer is een stuk beter en vlotter.
Ik stap zo nog ff op de brommer![]()
Heb zelf het meeste gehad aan die (online)oefenvragen en dan de fouten herhalen. Er zitten wel wat lullige weetjes in. Succes iig!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 02:38 schreef Elwood1802 het volgende:
Moet nog 5 hoofdstukken en heb het morgen om 11.30 al
zonde van je geldquote:Op dinsdag 3 maart 2009 02:38 schreef Elwood1802 het volgende:
Theorie word niks morgen
Moet nog 5 hoofdstukken en heb het morgen om 11.30 al
Ben toen ook maar gestopt met leren en gewoon vragen gaan oefenenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:19 schreef Reintji het volgende:
[..]
Heb zelf het meeste gehad aan die (online)oefenvragen en dan de fouten herhalen. Er zitten wel wat lullige weetjes in. Succes iig!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:47 schreef ClioSporT het volgende:
AVD: Gisteren![]()
Alles mooi in 1 keer gehaald, met dank aan John van bovenstaande rijschool
( beetje reklame kan geen kwaad)
Gefeli!! AVD datum al bekend? Mijn tweede poging wel, paar laangge weeken wachtenquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:43 schreef Sequencial het volgende:
En hop, ook AVB in 1 keer in de pocket!![]()
Nee, nog niet bekend. Heb aanstaande zaterdag weer les, misschien dat ie er dan iets over kan roepen...?quote:Op donderdag 5 maart 2009 07:52 schreef Neo_ het volgende:
Gefeli!! AVD datum al bekend? Mijn tweede poging wel, paar laangge weeken wachten
Jaa we gaan nog wel even lessen in de tussentijd, het gevoel behouden en optimaliseren!quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:08 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Nee, nog niet bekend. Heb aanstaande zaterdag weer les, misschien dat ie er dan iets over kan roepen...?
Wanneer mag jij weer, en ga je nog blijven lessen in de tussentijd?
quote:Op maandag 9 maart 2009 12:37 schreef Elwood1802 het volgende:
Theorie ook in de pocket4 fout
Moet 31 maart AVB doen
Hoe is het nu met je na een aantal dagen, geen kwaaltjes blijven hangen na de val? En is de motor nog rijdbaar of heeft de val ook onderdelen kapot gemaakt die het rijden beinvloeden? Succes met het herstellen en hou ons op de hoogte van dit verhaal!quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:34 schreef gelly het volgende:
Net m'n eerste ongeluk gehadKoekblikker dacht er nog wel even voor te kunnen en ik moet vol in de remmen. Gevolg : onderuit tegen de auto, hele linker kant van de motor kapot. Ben er zelf goed vanaf gekomen, enkel m'n broek heeft z'n werk gedaan.
Nee, gelukkig niet. Beetje pijnlijke schouder maar dat is nu weg. Toch wel even naar de dokter geweest.quote:Op maandag 9 maart 2009 15:46 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Hoe is het nu met je na een aantal dagen, geen kwaaltjes blijven hangen na de val? En is de motor nog rijdbaar of heeft de val ook onderdelen kapot gemaakt die het rijden beinvloeden? Succes met het herstellen en hou ons op de hoogte van dit verhaal!
Is de koekblikker trouwens fout of wordt het nog een lekkere verzekeringskwestie?
Onderuit joh ? Ook door een ander ?quote:Op maandag 9 maart 2009 18:14 schreef motorbloempje het volgende:
da's mooi klote gelly!
weet hoe je je voelt, ben ook gegaan dinsdaggelukkig geen total loss...
succes met de afhandeling
Je mooie Divquote:Op maandag 9 maart 2009 18:25 schreef motorbloempje het volgende:
nee, het was 'gelukkig' mijn eigen fout. Gewoon onderuit geremd. Heel stom, heel achterlijk en vooral heel vervelend![]()
Hier staan de foto's![]()
Ja, had vlak na het ongeluk geen last maar een uur later ging het toch wel zeer doen ... Gelukkig alleen zwaar gekneusd.quote:Wel slim dat je ff naar de dok bent geweest, overigens
Heb 't niet gedaan en had wel flink spijt gehad als mn nek langer had aangehouden
Roukama al eens benaderd voor je kap?quote:Op maandag 9 maart 2009 18:53 schreef motorbloempje het volgende:
hij is nog steeds wel mooien als ik snel rijd zie je 't niet
![]()
maar gelukkig is 't alleen de topkuip en kan ik rustig opzoek naar een anderehelaas zijn de kuipen die aangeboden worden vaak niet rood, en als rood, dan kapotter dan de mijne
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |