Klopt helemaal. Niet teveel voor je wiel kijken anders wordt het een psychisch spelletje. Probeer zo ver mogelijk door de bocht te kijken, de motor gaat vanzelf mee. En als je moet remmen niet te hard je achterrem (of niet gebruiken) anders wil ie nog wel eens slippenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:50 schreef MUZZ het volgende:
niks van aan trekken nat of droog maak eigenlijk niet uit als je NORMAAL rijd . De angst zit hoofdzakkelijk tussen je oren. Rij alleen zo min mogelijk over de markeringen.
Niet je achterrem gebruiken? Ik heb liever dat mijn achterrem blokkeert dan mijn voorrem. Maar ik gebruik eigenlijk nooit mijn achterrem daar ik te lui ben om mijn voet op te tillen. Die schijf is mooi roestig van het niet gebruiken (gietijzer) Ben altijd weer een beetje pissig als mijn vriendin op die motor rijd ,dan glimt die schijf weer.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:52 schreef Fezzizzel het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Niet teveel voor je wiel kijken anders wordt het een psychisch spelletje. Probeer zo ver mogelijk door de bocht te kijken, de motor gaat vanzelf mee. En als je moet remmen niet te hard je achterrem (of niet gebruiken) anders wil ie nog wel eens slippen
Een vraagje wat is een AVD examen dat was in mijn tijd er nog niet. Ik heb nog gelest met een L plaatje op mijn eigen motor.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:08 schreef RuiDaSilva het volgende:
Net weer even gereden, de zevende keer op de weg en het AVD examen wordt aangevraagd, ik hoor maandag of anders aan het eind van de week welke datum
Alleen de bochten naar rechts moeten nog iets scherper en soms met kruispunten dan moet ik beter initiatief tonen!
Ja ik heb ook liever dat die blokkeert maar idd luiheid is bij mij ook doorslaggevend in het niet gebruiken van de achterrem. Heb wel eens als ik te hard rem en t is glad dat ie ff weg wil. Daarom zei ik dat over het niet gebruiken ervan.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:33 schreef MUZZ het volgende:
[..]
Niet je achterrem gebruiken? Ik heb liever dat mijn achterrem blokkeert dan mijn voorrem. Maar ik gebruik eigenlijk nooit mijn achterrem daar ik te lui ben om mijn voet op te tillen. Die schijf is mooi roestig van het niet gebruiken (gietijzer) Ben altijd weer een beetje pissig als mijn vriendin op die motor rijd ,dan glimt die schijf weer.
AVB = examen voertuigbeheersingquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:35 schreef MUZZ het volgende:
[..]
Een vraagje wat is een AVD examen dat was in mijn tijd er nog niet. Ik heb nog gelest met een L plaatje op mijn eigen motor.
Prijzen staan toch vaak wel online op de website van verkeersscholen? Denk dat je toch wel rekening moet houden met een eurootje of 1250 incl examen gelden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 15:21 schreef CookingCookie het volgende:
Weet iemand hoeveel zo'n pakket ongeveer kost? Gewoon het minimum aantal lessen + examen en dergelijke.
Ik rij al een tijd scooter, autorijbewijs haal ik als ik 18 ben, en motorrijbewijs lijkt me ook wel vet. Maar heb niet oneindig veel geld. Als het niet zo duur als auto is wil ik het best doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste proefrit op mijn SRAD vond ik ook wennen. De zit is al heel anders dan bij je lesmotor, en vermogen klapt er vanaf 7k toch echt in.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:02 schreef RetepV het volgende:
Wat me vooral bij mezelf opviel was dat ik zenuwachtig was om op zo'n supersport te stappen, maar dat het allemaal 100% meeviel. Ja, als je het gas opentrekt moet je jezelf wel goed vasthouden. Maar het is niet eng of zo. De motor wordt niet instabiel, en de wind valt ook mee.
Kijk, maar dat heb je met een CBR900RR een stuk minder. Het vermogen komt veel rustiger los. Ik vond dat die ZX6-R ook zo weinig deed onder de x000 toeren (zou het 7k geweest zijn? Ik dacht wat eerder al), maar er dan echt stevig inklapte. Bij die CBR900RR gaat het een stuk geleidelijker. Je voelt hem wel omhoog komen bij de 4k a 5k, maar geen klap. Allemaal heel voorspelbaar.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:12 schreef Lennox het volgende:
Eerste proefrit op mijn SRAD vond ik ook wennen. De zit is al heel anders dan bij je lesmotor, en vermogen klapt er vanaf 7k toch echt in.
Oh wat had ik toch graag in Belgie gewoond, had me een hoop centen gescheeltquote:Op maandag 27 oktober 2008 00:12 schreef AkTje het volgende:
4 november examen! 6 uur rijles gehad en een paar uurtjes op eigen motor met een L ! (belgie)
tot de 1e bekeuringquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:31 schreef RuiDaSilva het volgende:
[..]
Oh wat had ik toch graag in Belgie gewoond, had me een hoop centen gescheelt
daar móet je wel een enduro rijdenquote:Op maandag 27 oktober 2008 10:13 schreef Lennox het volgende:
En het plezier van motorrijden op de "geweldige" Belgische wegen vergaat je ook snel
Welke bouwjaar en hoeveel heb je hem gekauft?quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:41 schreef RetepV het volgende:
En ik heb inderdaad maar een CBR900RR Fireblade gekocht. Nog geen eigen foto'tjes (kloteweer vandaag). Maar wel een foto'tje zoals 'ie op marktplaats stond (geen idee hoe lang die nog blijft staan, maar we zien wel):
[ afbeelding ]
Erg blij mee. In het echt is het geel wat minder fel dan op deze foto.
Feli, had ook probleempjes bij deze twee, achtje tot twee keer toe voetje (beetje zenuwachtig denk ik, was de 2e oefening) en de precisiestop niet precies op de lijn genoeg (10cm te kort?)quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:20 schreef Sala-adin het volgende:
Ik had precisiestop opgefuckt en de acht
Check dat bloedquote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:26 schreef TheOneAndOnly het volgende:
watvoor motor was dit:
[ afbeelding ]
volgens mij had hij een prima lijn hoor, alleen reed er een auto in de wegquote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:34 schreef TheOneAndOnly het volgende:
die had duidelijk niet de goede plek op de weg....
Hij is uit 1997 (een SC33, ik heb me gelijk maar ingelezenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:28 schreef Sala-adin het volgende:
Welke bouwjaar en hoeveel heb je hem gekauft?
En sinds afgelopen zaterdag staat er inderdaad een donkergroene Diversion 900 van 1997 bij mij op de stoep.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:12 schreef Betse het volgende:
Ik zie dat ik nog in de topicstart sta, maar ik heb gewoon netjes op 28-08 mijn AVD en dus mijn rijbewijs gehaald
Sterker nog hopelijk staat hier binnen 2 weken een mooie Diversion 900 op de stoep
Wil jij je thundercat niet binnen nu en 2 maanden kwijt?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:43 schreef Fezzizzel het volgende:
Dat handvat op de tank lijkt me klote zitten.... wel gave motor. Heb zelf een thundercat nu maar mijn opstapje zou een R6 zijn. Misschien komende zomer als ik weer wat $$$ heb
Nee helaas nog niet ff geen geld om bij te leggen voor een nieuwe motor. Dat geld gaat waarschijnlijk naar een autootje, toch kut rijden met dit weer iedere ochtend. Zoek eens op de motoport site voor een cat. Ik heb em daar toentertijd ook gekocht en als beginnende bestuurder moet ik zeggen dat de cat een prima keuze is!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:50 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Wil jij je thundercat niet binnen nu en 2 maanden kwijt?
Ja het word voor mij de cat of honda cbr 600, alleen een leuke vinden tussen de 2000 en 2750quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:07 schreef Fezzizzel het volgende:
[..]
Nee helaas nog niet ff geen geld om bij te leggen voor een nieuwe motor. Dat geld gaat waarschijnlijk naar een autootje, toch kut rijden met dit weer iedere ochtend. Zoek eens op de motoport site voor een cat. Ik heb em daar toentertijd ook gekocht en als beginnende bestuurder moet ik zeggen dat de cat een prima keuze is!![]()
Successio
how much?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:56 schreef Lennox het volgende:
Voor een goed bod mag mijn SRAD ook weg. Wil volgend seizoen een Z750 gaan kopen denk ik. Hangt er vanaf of ik afgestudeerd ben of niet
Feli!quote:Op maandag 3 november 2008 13:35 schreef RuiDaSilva het volgende:
Om 11.40 moest ik examen doen en ben geslaagd!!!!!!!!!!!!
Morgenochtend meteen het rijbewijs aanvragen...
Overal heb je gekken en debielen die zijn beloond met een rijbewijs. Ter land, ter zee en in de lucht.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:06 schreef RetepV het volgende:
Waarom zou ik nog netjes rijden als ik zelfs al met netjes rijden van die agressieve lui aantrek?
Het leuke is, ik wou nog helemaal geen motor kopen, maar kon em overnemen voorquote:Op donderdag 6 november 2008 19:10 schreef RetepV het volgende:
Ah, leuke fiets hoor. Als ik minder geld had kunnen besteden, dan had ik ook zo'n oudere fiets gekocht. De leeftijd interesseert me niets, als de motor maar een beetje spannend is. Liever een stokoude sportmotor dan een splinternieuwe Kawasaki ER5-N.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus vandaar!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
rijd je zelf ook motor? zoniet dan heeft het hier posten niet zo veel nut, kan je dit beter in de Fok MC uit PTA posten. Zowel, ga morgen lekker in een 40 km lange file staan :pquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:23 schreef Wiebelkont het volgende:
Mag ik hier even klagen over motorrijders?
Ik heb natuurlijk geen moeite met het gedoogbeleid dat men stapvoets (!) door een (bijna) stilstaande file heen mag manouvreren, maar de meeste motorrijders die ik op de vele files tegenkom, doen dat gerust bij snelheden boven de 50 (soms tot 80) km/h, en dan ook vaak wel met een verschil groter dan de gedoogde 10km/h. Als ik dan zo iemand aan zie scheuren in mijn spiegel ga ik ook wel eens wat dichter naar de middellijn rijden, tot ze wat langzamer rijden, en dan hebben sommigen nog het lef er links naast te gaan rijden en gebaren te maken
Ik moet de eerste nog tegenkomen die dan het left heeft een schop tegen mijn auto te verkopen, die rijd ik gewoon van zijn fiets. Ik denk niet dat het lastig te bewijzen is dat de motorrijder een bewust risico nam door naast een auto te gaan rijden, hij ging gewoon toevallig in mijn dode hoek rijden terwijl ik voornemens was van baan te wisselen!
Alleereerst wordt het niet gedoogd, het is wettelijk toegstaan. Ten tweede ben je een domme malloot als je doelbewust gevaar gaat creeeren omdat jij het ergens niet mee eens bent. Koekblikkers hebben wel vaker de neiging situaties compleet verkeerd in te schatten alsmede snelheden van motorrijders.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:23 schreef Wiebelkont het volgende:
Mag ik hier even klagen over motorrijders?
Ik heb natuurlijk geen moeite met het gedoogbeleid dat men stapvoets (!) door een (bijna) stilstaande file heen mag manouvreren, maar de meeste motorrijders die ik op de vele files tegenkom, doen dat gerust bij snelheden boven de 50 (soms tot 80) km/h, en dan ook vaak wel met een verschil groter dan de gedoogde 10km/h. Als ik dan zo iemand aan zie scheuren in mijn spiegel ga ik ook wel eens wat dichter naar de middellijn rijden, tot ze wat langzamer rijden, en dan hebben sommigen nog het lef er links naast te gaan rijden en gebaren te maken
Ik moet de eerste nog tegenkomen die dan het left heeft een schop tegen mijn auto te verkopen, die rijd ik gewoon van zijn fiets. Ik denk niet dat het lastig te bewijzen is dat de motorrijder een bewust risico nam door naast een auto te gaan rijden, hij ging gewoon toevallig in mijn dode hoek rijden terwijl ik voornemens was van baan te wisselen!
Dan moet je mij toch niet tegenkomen. Gegarandeerd dat je om je moeder ligt te janken wanneer je mij van mn motor probeert(!) te rijden.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:23 schreef Wiebelkont het volgende:
Mag ik hier even klagen over motorrijders?
Ik heb natuurlijk geen moeite met het gedoogbeleid dat men stapvoets (!) door een (bijna) stilstaande file heen mag manouvreren, maar de meeste motorrijders die ik op de vele files tegenkom, doen dat gerust bij snelheden boven de 50 (soms tot 80) km/h, en dan ook vaak wel met een verschil groter dan de gedoogde 10km/h. Als ik dan zo iemand aan zie scheuren in mijn spiegel ga ik ook wel eens wat dichter naar de middellijn rijden, tot ze wat langzamer rijden, en dan hebben sommigen nog het lef er links naast te gaan rijden en gebaren te maken
Ik moet de eerste nog tegenkomen die dan het left heeft een schop tegen mijn auto te verkopen, die rijd ik gewoon van zijn fiets. Ik denk niet dat het lastig te bewijzen is dat de motorrijder een bewust risico nam door naast een auto te gaan rijden, hij ging gewoon toevallig in mijn dode hoek rijden terwijl ik voornemens was van baan te wisselen!
Je snapt er niks van zo te lezen, ga maar eerst even in de wetgeving verdiepenquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:23 schreef Wiebelkont het volgende:
Lul verhaal waarvan niks klopt.
Hey E. wat heb je voor outfit nu dan?quote:Op donderdag 13 november 2008 12:40 schreef Elwood1802 het volgende:
Nog 2 daagjes en dan is mijn eerste rijles
Vandaag mijn Sidi laarzen binnengekregen, outfit is nu compleet
Ja dat is ook mijn vraag, ik ben geslaagd met alleen eigen laarzen en handschoenen.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:45 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Hey E. wat heb je voor outfit nu dan?
Heb een pak gekocht via Motorforum, was niet zo duur en eindelijk een pak wat paste (mt.60)quote:Op donderdag 13 november 2008 12:45 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Hey E. wat heb je voor outfit nu dan?
Ik wil nog even melden dat ik niet snap waarom weggebruikers het elkaar zo moeilijk maken. Waarom je druk maken om iemand anders? Als het goed gaat gaat het goed en heb je nergens last van of wel?quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:23 schreef Wiebelkont het volgende:
Mag ik hier even klagen over motorrijders?
[..]
Goed teken dat het allemaal zo vlot ging bij de eerste les, dat kan veel lessen schelen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 16:40 schreef Elwood1802 het volgende:
Eerste rijles ging goed
Schakelen ook ondanks dat ik nooit op een brommer oid heb gereden
Verder slalom, stoplichttop, t splitsing wegrijden en bochten gedaan
Een Div900 rijder in Nijmegen erbijquote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:05 schreef Betse het volgende:
[..]
En sinds afgelopen zaterdag staat er inderdaad een donkergroene Diversion 900 van 1997 bij mij op de stoep.
Al wat leuke ritjes gemaakt in en rond Nijmegen. Zoals afgelopen zondag op en neer naar Westervoort (naast Arnhem) door de regen en wind. Geweldig
k, misschien ben ik wel minder sterk dan ik denk.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:05 schreef motorbloempje het volgende:
Valt allemaal wel mee.
Kom prima bij de grond dus kan aardig wat balans houden. Hij is slechts één keer omgeflikkerd in de Dolomieten toen ik mn voet verkeerd bij een parkeerhaven zette en ik 'm echt niet meer hield, maargoed, toen hing ik al heel schuin zeg maar
Verder gaat 't prima
Zag meer tegen het schakelen op dan tegen andere zaken, maar na 5 minuten heb je het wel doorquote:Op maandag 17 november 2008 14:43 schreef BertV het volgende:
[..]
Goed teken dat het allemaal zo vlot ging bij de eerste les, dat kan veel lessen schelen.
Ik had al schakel-ervaring maar was best onder de indruk van m'n les-cb250...![]()
Eerste rijles vergeet ik iig nooit meer.
Tof dat het zo goed ging zeg! Mocht je trouwens nog software voor je theorie nodig hebben, ik heb nog wel wat, PM me maar ff indien nodig!quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:00 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Zag meer tegen het schakelen op dan tegen andere zaken, maar na 5 minuten heb je het wel door
Zolang je maar rustig blijft en alles goed op volgorde doet (gas los, koppeling in en naar boven tikken) kan er niet veel fout gaan.
Heb zaterdag weer les, hopen dat het doorgaat ivm het weer
Heej Faithyquote:Op maandag 17 november 2008 15:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Een Div900 rijder in Nijmegen erbijmisschien heb ik je al eens voorbij zien crossen, want zie er wel eens een rijden
![]()
Ik heb zaterdag wel les gehadquote:Op zondag 23 november 2008 12:02 schreef Reintji het volgende:
Beeeh, gisteren werd de les afgezegd. Om 7:45 helemaal klaar, maar instructeurs vonden het weer toch een tikje te slecht. Hopelijk is het van de week weer beter
En Shadow kan ik je zeer aanraden. Rij nu al bijna een jaar op mijn VT1100c1 uit '93. Ook zijn er 2 Shadowclubs in Nederland, waarvan de ShadowMC de grootste is.quote:Op maandag 8 december 2008 14:52 schreef Sequencial het volgende:
Een motor hebben we al, een Suzuki Bandit GSF500 waar mijn vrouw op rijdt. Zelf zou ik daar op termijn een Shadow ofzo naast willen zetten.
Maar goed, eerst maar es aan de theorie en de lessen. De eerste les ging best goed: halve draai, achtje, slalom in z'n twee. Aanstaande zaterdag weer!
Kijk, da's pas kortingquote:Op zaterdag 13 december 2008 13:54 schreef Sala-adin het volgende:
Vandaag tijdens rijden een pauze genomen bij een motorwinkel, eff bakje doen en handen opwarmen.
Ik ging even helmen bekijken en zag opeens op de muur ALLE HELMEN -50%. Dus ik gelijk een vette systeemhelm uit gekozen van 299 en heb hem voor 150 meegenomen
Wel een nadeel vind ik bij die helm dat een externe zonneklep heeft, want een binnenvizier die klap mooi weg in je helm.quote:Op zaterdag 13 december 2008 14:37 schreef Sala-adin het volgende:
Het betreft dit model trouwens
[ afbeelding ]
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 16 december 2008 00:13 schreef SillyWalks het volgende:
SillyWalks
Eerste rijles: 02-04-08
Theorie: 20-03-08
AVB: 06-06-2008
AVD: 15-12-2008
Rijschool: Amsterdam
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (>25KW)
![]()
![]()
Feliquote:Op dinsdag 16 december 2008 00:13 schreef SillyWalks het volgende:
SillyWalks
Eerste rijles: 02-04-08
Theorie: 20-03-08
AVB: 06-06-2008
AVD: 15-12-2008
Rijschool: Amsterdam
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (>25KW)
![]()
![]()
Planning conflictenquote:Op dinsdag 16 december 2008 02:06 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Feli
Waarom in godsnaam een half jaar tussen avb en avd?
Ga dan voor gsxr 600quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:41 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Planning conflicten
Ik zit te denken aan iets van een CB500s of een Diversion.
Iets niet te duur maar betrouwbaar om het goed op te leren.
Weet alleen niet of ik zo'n ding moet kopen in pekeltijd...
Ik ben helaas niet de persoon voor die snelheidsmonsters, sorryquote:
Het is meer het voorover zitten de hele tijd waar ik op mountainbikes ook altijd gek van werdquote:Op dinsdag 16 december 2008 17:58 schreef Lennox het volgende:
Je kan zelf bepalen hoe hard je gaat, en altijd vermogen voor handen
quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:41 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Planning conflicten
Ik zit te denken aan iets van een CB500s of een Diversion.
Iets niet te duur maar betrouwbaar om het goed op te leren.
Weet alleen niet of ik zo'n ding moet kopen in pekeltijd...
Sja, je moet wat geluk hebben.quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:57 schreef Sala-adin het volgende:
Ík vind die motoren ook heel erg duur op MP, lijken net wel autoprijzen
Je hebt nu een 900 toch ?quote:Op woensdag 24 december 2008 22:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]een Div 600
ben ik ook op begonnen en écht geen spijt van gehad
Daar adverteren bijna alleen maar ondernemers en die vragen altijd meer dan particulierenquote:Op woensdag 24 december 2008 22:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, je moet wat geluk hebben.
Overigens is http://www.motor500.nl ook wel een goede site om te zoeken.
Cat zit iets sportiever, maar dat moet je liggenquote:Op woensdag 24 december 2008 22:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hebt nu een 900 toch ?
Ik ga vanaf januari m'n prive kilometers op de Cat maken, maar dat moet wel lukken lijkt meOok zo'n buffelbrommer..
quote:Op zondag 28 december 2008 22:45 schreef ClioSporT het volgende:
Ik heb morgen m'n bijzondere verrichtingen, stapvoets rijden is niet echt m'n beste kant![]()
Hoop dat ik het haal zodat ik de rest zsm kan afmaken, krijg m'n fiets 10 januari al geleverd, leuk als ie in de schuur staat en ik mag niet rijden
Dankje wel allebeiquote:Op maandag 29 december 2008 19:05 schreef tralalala het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Stapvoets in 1 keer goed gegaan? Jawel toch?
Ok ik ga ff kijken, thanks.quote:Op donderdag 1 januari 2009 17:37 schreef Elwood1802 het volgende:
check ff motor forum, staat alles op
Hebben ze misschien een topic met standaard newbie vragen? Ik kan alleen maar heel gespecificeerde vragen vinden over het invoeren van Harleys enzoquote:Op donderdag 1 januari 2009 17:37 schreef Elwood1802 het volgende:
check ff motor forum, staat alles op
Hey MB, weet jij nog of er bij de div 600s verschillen zijn tussen modellen uit verschillende jaren? Of een 1998 vanwege een essentiëel onderdeel misschien veel beter is dan een uit 1996 ofzo?quote:Op woensdag 24 december 2008 22:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]een Div 600
ben ik ook op begonnen en écht geen spijt van gehad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |