Klopt helemaal. Niet teveel voor je wiel kijken anders wordt het een psychisch spelletje. Probeer zo ver mogelijk door de bocht te kijken, de motor gaat vanzelf mee. En als je moet remmen niet te hard je achterrem (of niet gebruiken) anders wil ie nog wel eens slippenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:50 schreef MUZZ het volgende:
niks van aan trekken nat of droog maak eigenlijk niet uit als je NORMAAL rijd . De angst zit hoofdzakkelijk tussen je oren. Rij alleen zo min mogelijk over de markeringen.
Niet je achterrem gebruiken? Ik heb liever dat mijn achterrem blokkeert dan mijn voorrem. Maar ik gebruik eigenlijk nooit mijn achterrem daar ik te lui ben om mijn voet op te tillen. Die schijf is mooi roestig van het niet gebruiken (gietijzer) Ben altijd weer een beetje pissig als mijn vriendin op die motor rijd ,dan glimt die schijf weer.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:52 schreef Fezzizzel het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Niet teveel voor je wiel kijken anders wordt het een psychisch spelletje. Probeer zo ver mogelijk door de bocht te kijken, de motor gaat vanzelf mee. En als je moet remmen niet te hard je achterrem (of niet gebruiken) anders wil ie nog wel eens slippen
Een vraagje wat is een AVD examen dat was in mijn tijd er nog niet. Ik heb nog gelest met een L plaatje op mijn eigen motor.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:08 schreef RuiDaSilva het volgende:
Net weer even gereden, de zevende keer op de weg en het AVD examen wordt aangevraagd, ik hoor maandag of anders aan het eind van de week welke datum
Alleen de bochten naar rechts moeten nog iets scherper en soms met kruispunten dan moet ik beter initiatief tonen!
Ja ik heb ook liever dat die blokkeert maar idd luiheid is bij mij ook doorslaggevend in het niet gebruiken van de achterrem. Heb wel eens als ik te hard rem en t is glad dat ie ff weg wil. Daarom zei ik dat over het niet gebruiken ervan.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:33 schreef MUZZ het volgende:
[..]
Niet je achterrem gebruiken? Ik heb liever dat mijn achterrem blokkeert dan mijn voorrem. Maar ik gebruik eigenlijk nooit mijn achterrem daar ik te lui ben om mijn voet op te tillen. Die schijf is mooi roestig van het niet gebruiken (gietijzer) Ben altijd weer een beetje pissig als mijn vriendin op die motor rijd ,dan glimt die schijf weer.
AVB = examen voertuigbeheersingquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:35 schreef MUZZ het volgende:
[..]
Een vraagje wat is een AVD examen dat was in mijn tijd er nog niet. Ik heb nog gelest met een L plaatje op mijn eigen motor.
Prijzen staan toch vaak wel online op de website van verkeersscholen? Denk dat je toch wel rekening moet houden met een eurootje of 1250 incl examen gelden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 15:21 schreef CookingCookie het volgende:
Weet iemand hoeveel zo'n pakket ongeveer kost? Gewoon het minimum aantal lessen + examen en dergelijke.
Ik rij al een tijd scooter, autorijbewijs haal ik als ik 18 ben, en motorrijbewijs lijkt me ook wel vet. Maar heb niet oneindig veel geld. Als het niet zo duur als auto is wil ik het best doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste proefrit op mijn SRAD vond ik ook wennen. De zit is al heel anders dan bij je lesmotor, en vermogen klapt er vanaf 7k toch echt in.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:02 schreef RetepV het volgende:
Wat me vooral bij mezelf opviel was dat ik zenuwachtig was om op zo'n supersport te stappen, maar dat het allemaal 100% meeviel. Ja, als je het gas opentrekt moet je jezelf wel goed vasthouden. Maar het is niet eng of zo. De motor wordt niet instabiel, en de wind valt ook mee.
Kijk, maar dat heb je met een CBR900RR een stuk minder. Het vermogen komt veel rustiger los. Ik vond dat die ZX6-R ook zo weinig deed onder de x000 toeren (zou het 7k geweest zijn? Ik dacht wat eerder al), maar er dan echt stevig inklapte. Bij die CBR900RR gaat het een stuk geleidelijker. Je voelt hem wel omhoog komen bij de 4k a 5k, maar geen klap. Allemaal heel voorspelbaar.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:12 schreef Lennox het volgende:
Eerste proefrit op mijn SRAD vond ik ook wennen. De zit is al heel anders dan bij je lesmotor, en vermogen klapt er vanaf 7k toch echt in.
Oh wat had ik toch graag in Belgie gewoond, had me een hoop centen gescheeltquote:Op maandag 27 oktober 2008 00:12 schreef AkTje het volgende:
4 november examen! 6 uur rijles gehad en een paar uurtjes op eigen motor met een L ! (belgie)
tot de 1e bekeuringquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:31 schreef RuiDaSilva het volgende:
[..]
Oh wat had ik toch graag in Belgie gewoond, had me een hoop centen gescheelt
daar móet je wel een enduro rijdenquote:Op maandag 27 oktober 2008 10:13 schreef Lennox het volgende:
En het plezier van motorrijden op de "geweldige" Belgische wegen vergaat je ook snel
Welke bouwjaar en hoeveel heb je hem gekauft?quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:41 schreef RetepV het volgende:
En ik heb inderdaad maar een CBR900RR Fireblade gekocht. Nog geen eigen foto'tjes (kloteweer vandaag). Maar wel een foto'tje zoals 'ie op marktplaats stond (geen idee hoe lang die nog blijft staan, maar we zien wel):
[ afbeelding ]
Erg blij mee. In het echt is het geel wat minder fel dan op deze foto.
Feli, had ook probleempjes bij deze twee, achtje tot twee keer toe voetje (beetje zenuwachtig denk ik, was de 2e oefening) en de precisiestop niet precies op de lijn genoeg (10cm te kort?)quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:20 schreef Sala-adin het volgende:
Ik had precisiestop opgefuckt en de acht
Check dat bloedquote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:26 schreef TheOneAndOnly het volgende:
watvoor motor was dit:
[ afbeelding ]
volgens mij had hij een prima lijn hoor, alleen reed er een auto in de wegquote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:34 schreef TheOneAndOnly het volgende:
die had duidelijk niet de goede plek op de weg....
Hij is uit 1997 (een SC33, ik heb me gelijk maar ingelezenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:28 schreef Sala-adin het volgende:
Welke bouwjaar en hoeveel heb je hem gekauft?
En sinds afgelopen zaterdag staat er inderdaad een donkergroene Diversion 900 van 1997 bij mij op de stoep.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:12 schreef Betse het volgende:
Ik zie dat ik nog in de topicstart sta, maar ik heb gewoon netjes op 28-08 mijn AVD en dus mijn rijbewijs gehaald
Sterker nog hopelijk staat hier binnen 2 weken een mooie Diversion 900 op de stoep
Wil jij je thundercat niet binnen nu en 2 maanden kwijt?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:43 schreef Fezzizzel het volgende:
Dat handvat op de tank lijkt me klote zitten.... wel gave motor. Heb zelf een thundercat nu maar mijn opstapje zou een R6 zijn. Misschien komende zomer als ik weer wat $$$ heb
Nee helaas nog niet ff geen geld om bij te leggen voor een nieuwe motor. Dat geld gaat waarschijnlijk naar een autootje, toch kut rijden met dit weer iedere ochtend. Zoek eens op de motoport site voor een cat. Ik heb em daar toentertijd ook gekocht en als beginnende bestuurder moet ik zeggen dat de cat een prima keuze is!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:50 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Wil jij je thundercat niet binnen nu en 2 maanden kwijt?
Ja het word voor mij de cat of honda cbr 600, alleen een leuke vinden tussen de 2000 en 2750quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:07 schreef Fezzizzel het volgende:
[..]
Nee helaas nog niet ff geen geld om bij te leggen voor een nieuwe motor. Dat geld gaat waarschijnlijk naar een autootje, toch kut rijden met dit weer iedere ochtend. Zoek eens op de motoport site voor een cat. Ik heb em daar toentertijd ook gekocht en als beginnende bestuurder moet ik zeggen dat de cat een prima keuze is!![]()
Successio
how much?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:56 schreef Lennox het volgende:
Voor een goed bod mag mijn SRAD ook weg. Wil volgend seizoen een Z750 gaan kopen denk ik. Hangt er vanaf of ik afgestudeerd ben of niet
Feli!quote:Op maandag 3 november 2008 13:35 schreef RuiDaSilva het volgende:
Om 11.40 moest ik examen doen en ben geslaagd!!!!!!!!!!!!
Morgenochtend meteen het rijbewijs aanvragen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |