abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62480527
Op donderdag 31 juli 2008 07:55 schreef Cocktailprikker het volgende:
De lessers

SillyWalks
Eerste rijles: 02-04-08
Theorie: 20-03-08
AVB: 06-06-2008
AVD: nnb
Rijschool: Amsterdam
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (>25KW)

Five_Horizons
Eerste rijles: 15-04-08
Theorie: 20-05-2008
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool : RAS, Spijkenisse
Lesmotor: Honda CBR 500 ABS (>25KW)

Sala-adin
Eerste rijles 16-04-2008
Theorie: 16-01-2008
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Nieuw Amsterdam in Amsterdam West
Lesmotor: Kawasaki Er6 N

spanks
Eerste rijles: 10-05-08
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: RVV, Amsterdam
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (>25KW)

JJH
Eerste rijles: 19-05-08
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Hubers, Zwolle
Lesmotor: Suzuki GSF600 Bandit (>25KW)

RuiDaSilva
Eerste rijles: 26-08-2008
Theorie: 10-09-2008
AVB: 29-09-2008
AVD: nnb
Rijschool: Piet Dubbeldam, Barendrecht
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)

Koele
Eerste rijles: 10-09-08
Theorie: 27-08-08
AVB: 6 of 7-11-08
AVD: nnb
Rijschool: Zwijnenburg Wezep
Lesmotor: Suzuki GS 500

Reintji
Eerste rijles: 27-09-2008
Theorie: 01-10-2008
AVB: 09-10-2008
AVD: 10-12-2008
Rijschool: Oosterpoort, Groningen
Lesmotor: Kawasaki ER-5N (AVB), Suzuki GSF-600 Bandit (AVD)


Halve draai

Snelle Slalom

De Acht

Precisie stop

Vertragings oefening

Uitwijken

Handige sites
Het Centraal Bureau Rijvaardigheid
PDFje van de bijzondere verrichtingen (CBR)
Motor gedeelte op de CBR site
Gratis theorie

Laatste paar delen
Motorrijlessen, deeltje 7! met luie lessers :')
Motorrijlessen! nummero 8! Inc een paar nieuwe lessers *O*
Motorrijlessen nr. 9! Volgas richting A!
Motorrijles topic 10, odz echte mannen lessen in de winter!
Motorrijles deeltje 11, op naar de zomer

[ afbeelding ] Geslaagden 2008 [ afbeelding ]

jp_f1 04-01-2008
Oosthoek 10-01
Der_Michael 29-01
Fezzizzel 10-03
erik-de-perik 27-03
Isdatzo 24-04
s00z 14-05
Vince22 15-05
arnold-d 19-05
Roquefort 29-05
Sander89 23-06
CocktailPrikker 11-08
Sjoerd102 22-08
Betse 28-08
Tralala 09-09
RetepV 09-10
AkTje 05-11

[ Bericht 2% gewijzigd door Five_Horizons op 13-11-2008 12:30:33 ]
pi_62480545
Nu twee leseen op de weg gehad, moet nog wel even wennen aan een nat wegdek, kuch.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:50:17 #3
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_62480756
niks van aan trekken nat of droog maak eigenlijk niet uit als je NORMAAL rijd . De angst zit hoofdzakkelijk tussen je oren. Rij alleen zo min mogelijk over de markeringen.
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
pi_62480793
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 11:50 schreef MUZZ het volgende:
niks van aan trekken nat of droog maak eigenlijk niet uit als je NORMAAL rijd . De angst zit hoofdzakkelijk tussen je oren. Rij alleen zo min mogelijk over de markeringen.
Klopt helemaal. Niet teveel voor je wiel kijken anders wordt het een psychisch spelletje. Probeer zo ver mogelijk door de bocht te kijken, de motor gaat vanzelf mee. En als je moet remmen niet te hard je achterrem (of niet gebruiken) anders wil ie nog wel eens slippen
pi_62481077
Net weer even gereden, de zevende keer op de weg en het AVD examen wordt aangevraagd, ik hoor maandag of anders aan het eind van de week welke datum

Alleen de bochten naar rechts moeten nog iets scherper en soms met kruispunten dan moet ik beter initiatief tonen!
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:33:15 #6
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_62482470
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 11:52 schreef Fezzizzel het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Niet teveel voor je wiel kijken anders wordt het een psychisch spelletje. Probeer zo ver mogelijk door de bocht te kijken, de motor gaat vanzelf mee. En als je moet remmen niet te hard je achterrem (of niet gebruiken) anders wil ie nog wel eens slippen
Niet je achterrem gebruiken? Ik heb liever dat mijn achterrem blokkeert dan mijn voorrem. Maar ik gebruik eigenlijk nooit mijn achterrem daar ik te lui ben om mijn voet op te tillen. Die schijf is mooi roestig van het niet gebruiken (gietijzer) Ben altijd weer een beetje pissig als mijn vriendin op die motor rijd ,dan glimt die schijf weer.
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:35:06 #7
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_62482509
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 12:08 schreef RuiDaSilva het volgende:
Net weer even gereden, de zevende keer op de weg en het AVD examen wordt aangevraagd, ik hoor maandag of anders aan het eind van de week welke datum

Alleen de bochten naar rechts moeten nog iets scherper en soms met kruispunten dan moet ik beter initiatief tonen!
Een vraagje wat is een AVD examen dat was in mijn tijd er nog niet. Ik heb nog gelest met een L plaatje op mijn eigen motor.
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
pi_62482619
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:33 schreef MUZZ het volgende:

[..]

Niet je achterrem gebruiken? Ik heb liever dat mijn achterrem blokkeert dan mijn voorrem. Maar ik gebruik eigenlijk nooit mijn achterrem daar ik te lui ben om mijn voet op te tillen. Die schijf is mooi roestig van het niet gebruiken (gietijzer) Ben altijd weer een beetje pissig als mijn vriendin op die motor rijd ,dan glimt die schijf weer.
Ja ik heb ook liever dat die blokkeert maar idd luiheid is bij mij ook doorslaggevend in het niet gebruiken van de achterrem. Heb wel eens als ik te hard rem en t is glad dat ie ff weg wil. Daarom zei ik dat over het niet gebruiken ervan.
pi_62483881
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:35 schreef MUZZ het volgende:

[..]

Een vraagje wat is een AVD examen dat was in mijn tijd er nog niet. Ik heb nog gelest met een L plaatje op mijn eigen motor.
AVB = examen voertuigbeheersing
AVD = examen verkeersdeelname

Bij de rijschool waarbij ik les mag je pas de weg op indien AVB is behaald.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:21:33 #10
231532 CookingCookie
I cook your cookies!
pi_62484447
Weet iemand hoeveel zo'n pakket ongeveer kost? Gewoon het minimum aantal lessen + examen en dergelijke.
Ik rij al een tijd scooter, autorijbewijs haal ik als ik 18 ben, en motorrijbewijs lijkt me ook wel vet. Maar heb niet oneindig veel geld . Als het niet zo duur als auto is wil ik het best doen.
pi_62485356
Ik zie dat ik nog in de topicstart sta, maar ik heb gewoon netjes op 28-08 mijn AVD en dus mijn rijbewijs gehaald
Sterker nog hopelijk staat hier binnen 2 weken een mooie Diversion 900 op de stoep
pi_62486530
Fixed
pi_62486623
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 15:21 schreef CookingCookie het volgende:
Weet iemand hoeveel zo'n pakket ongeveer kost? Gewoon het minimum aantal lessen + examen en dergelijke.
Ik rij al een tijd scooter, autorijbewijs haal ik als ik 18 ben, en motorrijbewijs lijkt me ook wel vet. Maar heb niet oneindig veel geld . Als het niet zo duur als auto is wil ik het best doen.
Prijzen staan toch vaak wel online op de website van verkeersscholen? Denk dat je toch wel rekening moet houden met een eurootje of 1250 incl examen gelden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:59:53 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_62507885
tvptje
Huilen dan.
pi_62507927
Owja ik kan natuurlijk al lang in het lijstje van geslaagden... :p

pi_62510543
Gisteren op een Kawasaki ZX6-R gereden. Leuke motor, makkelijk te berijden op normale snelheid. Wel een klote motor om byzondere verrichtingen mee te doen, want op stapvoetse snelheid vond ik hem maar instabiel. Ik durfde er niet zo erg op de weg mee te keren.

Vandaag op een Honda CBR 900RR Fireblade gereden. Ook een leuke motor . Je moet wat meer duwen om hem de bocht om te krijgen, maar in de bocht is 'ie heerlijk stabiel. Ook keren op de weg geen probleem.

Maar wat het grootste verschil is, is dat als je met de ZX6-R van 2000 naar 10000 toeren optrekt, je duidelijk een hobbel voelt in de PK's die loskomen. Rond 5000 toeren (denk ik) voel je dat 'ie ineens flink sterker gaat trekken. Met die CBR 900 heb je daar bijna geen last van, de PK's komen een stuk lineairder uit die motor. Op lage toeren trekt 'ie ook al flink. Je voelt wel dat 'ie bij een bepaald toerental nog harder gaat trekken, maar het verrast je niet en is niet zo geprononceerd als bij de Kawa ZX6-R.

Tot zover mijn rijtesten. De volgende keer zal ik eens kijken of ik met een gewone toersport kan rijden. Een andere vriend van me heeft een Suzuki GSX750 F. Alleen is 'ie wat zuinig o zijn motor. Eens kijken hoe ik hem voor een paar uurtjes van hem ga lospulken.

Ik hoop niet dat ik geflitst ben vandaag . Wat een politie op de weg, zeg. Met zo'n supersport ben je natuurlijk ook gewoon een doelwit voor de politie. Dat vooroordeel ben ik niet zo blij mee. Een BMW K1200 gaat ook HEEL erg hard. Maar als er een CBR 900 en een BMW K1200 rijdt, dan volgen ze wel de CBR.
pi_62510661
Ga er maar van uit dat als je nog geen autorijbewijs hebt, je een stuk meer lessen nodig zal hebben dan wanneer je hem wel had. Ik had mijn motorrijbewijs in 20 lessen. Maar als ik nog geen verkeersinzicht had gehad, dan had ik er nog wel 10 meer nodig gehad, denk ik.
pi_62510686
BAh wat heb ik een hekel aan soepele 4 in lijns, doe mij maar een bokkende 2 cil
pi_62511046
Wat me vooral bij mezelf opviel was dat ik zenuwachtig was om op zo'n supersport te stappen, maar dat het allemaal 100% meeviel. Ja, als je het gas opentrekt moet je jezelf wel goed vasthouden . Maar het is niet eng of zo. De motor wordt niet instabiel, en de wind valt ook mee.

Laat ik het zo zeggen: ik voelde me een stuk minder op mijn gemak op de Kawasaki ER-5 met 150 km/u dan op de Honda CBR met de snelheid die ik vandaag heb gereden. Ik heb die snelheden maar een paar seconden aangehouden omdat er nogal wat verkeer was, maar op die ER-5 waaide ik zowat van de motor bij 150.
pi_62516282
Ik heb afgelopen vrijdag mijn Theorie gehaald! 3 foutjes dus dat is wel netjes

Verder heb ik een week of 4 terug mijn voertuigbeheersing binnengehaald en nu word als het goed is mijn praktijk aangevraagd (Y) Weet nog niet precies wanneer maar zeker het moet op een zaterdag ivm studie

Ik rijd op een Kawasaki er-5, terug geknepen dan wel maar rijd prima!

Het behalen van mijn voertuigbeheersing heeft helaas wel wat extra lesjes gekost dan verwacht. (10 ofzo)

Dit komt voornamelijk omdat ik een stijve hark ben en dus even los moest komen in de bochten

Ik rijd al ruim 2 jaar op een brommer en dit heeft wel geholpen bij het besturen van het apparaat maar niet in de bochten blijkbaar
pi_62518053
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 20:02 schreef RetepV het volgende:
Wat me vooral bij mezelf opviel was dat ik zenuwachtig was om op zo'n supersport te stappen, maar dat het allemaal 100% meeviel. Ja, als je het gas opentrekt moet je jezelf wel goed vasthouden . Maar het is niet eng of zo. De motor wordt niet instabiel, en de wind valt ook mee.
Eerste proefrit op mijn SRAD vond ik ook wennen. De zit is al heel anders dan bij je lesmotor, en vermogen klapt er vanaf 7k toch echt in.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_62538124
Is het verstandig om mijn AVB te halen, en dan na een klein half jaar verder te rijden voor AVD? Of kan ik dan beter pas over een drie kwart jaar beginnen met mijn motorrijbewijs? Vraag is dus of het me veel extra lessen zal gaan kosten wanneer ik een half jaar na het AVB geen motorrijlessen volg.
pi_62538799
Waarschijnlijk kost het je wel wat extra lessen ja. Kan je niet gewoon regelen dat je eerder AVD haalt? Zit je nu niet met mega wachtrijen voor je examen, straks weer wel natuurlijk
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:17:10 #24
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_62544317
Ik ben na wat vertraging nu bezig aan mijn laatste lessen. Begin het aan de ene kant goed zat te worden dat ik zoveel vertraging heb opgelopen, en aan de andere kant merk ik dat ik nu toch wel stukken beter rijd.
Hoop dat ik nu snel klaar ben want ik heb eigenlijk best veel zin om een motor voor mijn deur te zetten!

[ Bericht 0% gewijzigd door SillyWalks op 21-10-2008 23:33:56 ]
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_62550942
Dames en heren, de datum voor mijn AVD examen is bekend!
*tromgeroffel

Eerste rijles: 26-08-2008
Theorie: 10-09-2008
AVB: 29-09-2008
AVD: 03-11-2008
Rijschool: Piet Dubbeldam, Barendrecht
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)

Kan iemand het in de OP ook even aanpassen
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_62596432
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:12 schreef Lennox het volgende:
Eerste proefrit op mijn SRAD vond ik ook wennen. De zit is al heel anders dan bij je lesmotor, en vermogen klapt er vanaf 7k toch echt in.
Kijk, maar dat heb je met een CBR900RR een stuk minder. Het vermogen komt veel rustiger los. Ik vond dat die ZX6-R ook zo weinig deed onder de x000 toeren (zou het 7k geweest zijn? Ik dacht wat eerder al), maar er dan echt stevig inklapte. Bij die CBR900RR gaat het een stuk geleidelijker. Je voelt hem wel omhoog komen bij de 4k a 5k, maar geen klap. Allemaal heel voorspelbaar.
pi_62690575
Zo, na 4 lessen ziet de instructeur een stijgende lijn... Heb de 'mazzel' dat ik steeds rijd met mensen die vlak voor hun examen zitten. Nogal vlot doorrijden dus
pi_62697881
En ik heb inderdaad maar een CBR900RR Fireblade gekocht. Nog geen eigen foto'tjes (kloteweer vandaag ). Maar wel een foto'tje zoals 'ie op marktplaats stond (geen idee hoe lang die nog blijft staan, maar we zien wel):



Erg blij mee . In het echt is het geel wat minder fel dan op deze foto.
pi_62707168
4 november examen! 6 uur rijles gehad en een paar uurtjes op eigen motor met een L ! (belgie )
pi_62710346
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:12 schreef AkTje het volgende:
4 november examen! 6 uur rijles gehad en een paar uurtjes op eigen motor met een L ! (belgie )
Oh wat had ik toch graag in Belgie gewoond, had me een hoop centen gescheelt
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_62711042
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:31 schreef RuiDaSilva het volgende:

[..]

Oh wat had ik toch graag in Belgie gewoond, had me een hoop centen gescheelt
tot de 1e bekeuring die trekt het weer recht
pi_62711333
En het plezier van motorrijden op de "geweldige" Belgische wegen vergaat je ook snel
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_62711345
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:13 schreef Lennox het volgende:
En het plezier van motorrijden op de "geweldige" Belgische wegen vergaat je ook snel
daar móet je wel een enduro rijden
pi_62717626
Dat is het voordeel van net over de grens te wonen
pi_62743115
ik sta niet op de lijst bij geslaagden zien ik...

bij deze:

8 april 2008:
TheOneAndOnly zijn A papiertje gehaald!!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:20:54 #36
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_62753000
AVB eindelijk binnen

Wel in 1 keer gehaald

Ik had precisiestop opgefuckt en de acht
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:28:09 #37
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_62753199
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:41 schreef RetepV het volgende:
En ik heb inderdaad maar een CBR900RR Fireblade gekocht. Nog geen eigen foto'tjes (kloteweer vandaag ). Maar wel een foto'tje zoals 'ie op marktplaats stond (geen idee hoe lang die nog blijft staan, maar we zien wel):

[ afbeelding ]

Erg blij mee . In het echt is het geel wat minder fel dan op deze foto.
Welke bouwjaar en hoeveel heb je hem gekauft?
pi_62778845
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:20 schreef Sala-adin het volgende:
Ik had precisiestop opgefuckt en de acht
Feli, had ook probleempjes bij deze twee, achtje tot twee keer toe voetje (beetje zenuwachtig denk ik, was de 2e oefening) en de precisiestop niet precies op de lijn genoeg (10cm te kort?)
pi_62781094
Ik wil nu al een motor hebben, het liefst een honda cbr 600 bj tussen 98-01. en heb maar max 2750 te besteden.

Maar zijn allemaal boven de ¤3500, waarom zo duur
pi_62781546
omdat je dan niet elk weekend bij de garage staat
pi_62785869
watvoor motor was dit:

pi_62787733
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 16:26 schreef TheOneAndOnly het volgende:
watvoor motor was dit:

[ afbeelding ]
Check dat bloed
pi_62788544
Volgens mij was het een GSX600F
pi_62788949
die had duidelijk niet de goede plek op de weg....
pi_62789444
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:34 schreef TheOneAndOnly het volgende:
die had duidelijk niet de goede plek op de weg....
volgens mij had hij een prima lijn hoor, alleen reed er een auto in de weg laagstaande zon misschien geweest? tegen de zon in zo te zien, van valt een gele vrachtauto al gauw weg
pi_62792549
Wanneer je die andere foto's op 112brabant bekijkt zie je dat de vrachtwagen heeft geremd en is uitgeweken vanaf zijn eigen weghelft, (flauwe bocht naar rechts voor de motor) waarschijnlijk over de middenstreep geraakt (snelheid? zon? we zullen het iig niet weten). Treist maar waar. Goed frontaal met twee auto's is ook geen pretje hoor
pi_62795721
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:28 schreef Sala-adin het volgende:
Welke bouwjaar en hoeveel heb je hem gekauft?
Hij is uit 1997 (een SC33, ik heb me gelijk maar ingelezen ) en heeft 28000km gelopen. Kostte me 3500 euro. Ik ben de 3e eigenaar. Geen historie bekend, maar hij ziet er goed uit en loopt goed, dus dat zit wel goed.

Helaas dat nou net deze week het kutweer begonnen is. Dinsdag nog mee naar mijn werk gegaan. Het regende, ik had geen waterdichte handschoenen, en doordat de stoplichten in A'dam niet werkten stond er een file zowat van mijn huis tot aan mijn werk . Naja, gelijk maar geleerd om tussen de file door te rijden. Op de terugweg was het erger, mijn handschoenen waren nog nat en inmiddels was het 5 graden celcius geworden. Half bevroren vingers.

Hij maakt het me wel moeilijk om rustig te rijden, hoor. Dat getreuzel van al die autorijders... Maar ja, elke motor is wel sneller dan de meeste auto's, dus met een andere motor had ik dat ook gehad. Met een andere motor was ik misschien gevaarlijker gaan rijden, met deze heb ik toch zoiets van: het is een racer, dus trek je al snel de aandacht van de Politie, dus toch wat rustiger rijden.

En omdat het een racer is (CBR900RR Fireblade = City Bike Racer 900 Racing Replica Fireblade ) heeft hij een laag stuur (clipons). Je leunt best wel erg op je polsen en schouders. Maar de rij eigenschappen zijn heel erg goed, en daar gaat het om .

130pk op 260 kilo (inclusief vloeistoffen en de berijder ). Van 100 naar over de 200 in zo'n 2 a 3 seconden. Maar als je rustig wil rijden, dan kan dat ook prima. Met een 600cc heb je toch een stuk minder koppel en moet je meer met je koppeling werken. Deze rijdt met 3000 toeren al prima (max. = 11000rpm).

[ Bericht 1% gewijzigd door RetepV op 29-10-2008 22:03:31 ]
pi_62796003
Sooow, die foto. Dat is hard aangekomen hoor, die motor reed niet zachtjes...
pi_62796022
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:12 schreef Betse het volgende:
Ik zie dat ik nog in de topicstart sta, maar ik heb gewoon netjes op 28-08 mijn AVD en dus mijn rijbewijs gehaald
Sterker nog hopelijk staat hier binnen 2 weken een mooie Diversion 900 op de stoep
En sinds afgelopen zaterdag staat er inderdaad een donkergroene Diversion 900 van 1997 bij mij op de stoep.
Al wat leuke ritjes gemaakt in en rond Nijmegen. Zoals afgelopen zondag op en neer naar Westervoort (naast Arnhem) door de regen en wind. Geweldig
  woensdag 29 oktober 2008 @ 22:12:16 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_62796263
euh, 2 seconden haal je sowieso niet.. 3 is theoretisch wel haalbaar waarschijnlijk, maar dan moet je toch een flink potje kunnen sprinten.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')