Wat heb je gekocht? Pics!quote:Op zondag 11 januari 2009 23:02 schreef -Bigguy- het volgende:
Ik heb wel superveel ontzag voor de mensen die met dit weer beginnen met motorrijden!
Ik heb gister mijn eerste motor gekocht (examen gehaald in oktober) maar ik wacht toch nog even tot echt droog weer voordat ik een tourtje ga maken.
Hoe weet jij datquote:Op maandag 12 januari 2009 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
een hele stoere snelle geile...
gs500 op 25kw?
Ik heb sinds zondag ook zo'n mooi geil racemonstertjequote:Op maandag 12 januari 2009 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
een hele stoere snelle geile...
gs500 op 25kw?
Serieus, een paarse?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:50 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik heb sinds zondag ook zo'n mooi geil racemonstertje![]()
[ afbeelding ]
250 euro
Die kleur is tijdelijkquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:32 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Serieus, een paarse?Met alle respect, ik vind dat toch wel de minst mooie kleur voor een GS500.
Model zelf vind k wel heel erg mooi, heb zelf een blauwe uit 2003
Het wordt in ieder geval aangeduid als TT-circuit, De Haar 9 te Assen. Maar hoe dan ook, ik vind het resultaat belangrijker dan de locatie, ben benieuwd!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:19 schreef Reintji het volgende:
Op het TT circuit?
ik had gewoon op het examencircuit in assen..
verstandigquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:07 schreef Neo_ het volgende:
Hey wat leuk, een motorrijles topic
Mijn motor ook al zien staan, echter ga niiks kopen voordat ik (legaal) een testrit kan maken!
Liever een R6 of mille dan een tourmotorquote:Op donderdag 5 februari 2009 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
verstandig
wat heb je gezien?
(laat het geen R6 of RVMille zijn, ajbdan neem ik namelijk mijn 'verstandig' terug
)
Ik rijd ook al gewoon op de weg een half uur. Bij mij doen ze het half om half.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:47 schreef Reintji het volgende:
Bij mijn rijschool doe je eerst 12 of 16h AVB training en examen voordat je de weg op mag, dus 12h.
over smaak valt niet te twisten.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:30 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Liever een R6 of mille dan een tourmotor![]()
Wel iets in die trent, een Ducati 750SS uit '96. Erg mooie fiets om te zien en technisch OK. Nu nog erop rijden...quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
verstandig
wat heb je gezien?
(laat het geen R6 of RVMille zijn, ajbdan neem ik namelijk mijn 'verstandig' terug
)
Ogen dicht en dan een Duc starten of een andere willekeurige brommer.... Je hoort het verschil wel en de keus is dan snel gemaaktquote:Op donderdag 5 februari 2009 13:01 schreef motorbloempje het volgende:
Ducs.... ook iets met smaakkan er niet warm van worden
maargoed, dat worden anderen weer niet van mijn raspaardje
quote:750 is nog net te behappen denk ik, maar verder ken ik de motor niet qua houding, stuur- en rijgedrag, dus kan je er niets zinnigs over zeggen, eigenlijk![]()
kopen wat je wilt met een klein beetje verstand in je achterhoofd en kunnen blijven dromen zijn mijn adviezen altijd:
ben zelf begonnen op een oude Div600, daarna een GSX600F, net wat meer power en nu een Div900
Ga elke keer een beetje vooruit, en hoop uiteindelijk dat ze een Div1000 maken (nu ze ook een nieuwe XJ6 hebben gemaakt) met cardan en tourversiedat zou echt mijn droom zijn
en voor erbij (en op wereldreis) de Ténéré![]()
![]()
Meteen op een Hayabusa beginnen (bij wijze van spreken) laat niet veel meer te dromen over denk ik. Alhoewel er natuurlijk steeds 'brutere' motoren komen, houdt dat ook een keer op binnen de richtlijnen en regels voor motorvoertuigen.![]()
Dus lekker ergens 'laag' beginnen en steeds dat stapje meer omhoog, dat geeft wat mij betreft ook wel een kick
Hoeveel lessen is niet de juiste vraag, Hoeveel Uur kun je beter vragenquote:Op woensdag 4 februari 2009 12:35 schreef DoimeN het volgende:
Zaterdag mijn 6de les! Nog steeds geen AVB gedaan. Wel mijn theorie al.
Na hoeveel lessen mochten jullie gemiddeld AVB doen?
Absoluut eens! Laat je de kop niet gekmaken als iemand er 4 uur korter over doet dan jij. zegt niks.quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
maargoed, je hebt mensen die het in dezelfde tijd doen en nog steeds niet kunnen rijden en mensen die 't in 20 lesuren doen en meteen vertrouwd rijden
Ligt dus helemaal aan jezelf
Garpig: heb mijn zx-6R ingeruild voor een fireblade (<2000 model, het oermodel). Weliswaar gedwongen want de ZX-6R reed niet meer (er liggen ook nog wat onderdelen van deze motor in de Franse Alpen, maar dat terzijde). Aangenaam verrast door de fireblade, deze rijd makkelijker, comfortabeler en als het moet een stuk sportiever. Idd even de bocht induwen maar dan o zo neutraal! Gezien de reputatie altijd wel extra opletten als er politie is. Het vooroordeel leeft echt!quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:43 schreef RetepV het volgende:
Gisteren op een Kawasaki ZX6-R gereden. Leuke motor, makkelijk te berijden op normale snelheid. Wel een klote motor om byzondere verrichtingen mee te doen, want op stapvoetse snelheid vond ik hem maar instabiel. Ik durfde er niet zo erg op de weg mee te keren.
Vandaag op een Honda CBR 900RR Fireblade gereden. Ook een leuke motor. Je moet wat meer duwen om hem de bocht om te krijgen, maar in de bocht is 'ie heerlijk stabiel. Ook keren op de weg geen probleem.
Maar wat het grootste verschil is, is dat als je met de ZX6-R van 2000 naar 10000 toeren optrekt, je duidelijk een hobbel voelt in de PK's die loskomen. Rond 5000 toeren (denk ik) voel je dat 'ie ineens flink sterker gaat trekken. Met die CBR 900 heb je daar bijna geen last van, de PK's komen een stuk lineairder uit die motor. Op lage toeren trekt 'ie ook al flink. Je voelt wel dat 'ie bij een bepaald toerental nog harder gaat trekken, maar het verrast je niet en is niet zo geprononceerd als bij de Kawa ZX6-R.
Tot zover mijn rijtesten. De volgende keer zal ik eens kijken of ik met een gewone toersport kan rijden. Een andere vriend van me heeft een Suzuki GSX750 F. Alleen is 'ie wat zuinig o zijn motor. Eens kijken hoe ik hem voor een paar uurtjes van hem ga lospulken.
Ik hoop niet dat ik geflitst ben vandaag. Wat een politie op de weg, zeg. Met zo'n supersport ben je natuurlijk ook gewoon een doelwit voor de politie. Dat vooroordeel ben ik niet zo blij mee. Een BMW K1200 gaat ook HEEL erg hard. Maar als er een CBR 900 en een BMW K1200 rijdt, dan volgen ze wel de CBR.
Succes, en genieten!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:06 schreef perpentijntje het volgende:
1e rijles: vanmiddag, 14u30
Beetje nerveus dus
Beter kado kun je je niet wensen bijna! Heel veel succes en ik hoop je toch deze zomer te kunnen begroeten op de fiets op de Eemsgolaanquote:Op maandag 8 december 2008 14:52 schreef Sequencial het volgende:
Sequencial
Eerste rijles: 06-12-08
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Succes, Emmen
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS
Afgelopen vrijdag een geweldig sinterklaascadeau gekregen: winter-motorhandschoenen, en m'n eerste motorrijles op zaterdagochtend!
Gezien het géén openbare weg is, mag je *vast* wel even een 'tourtje' op de baan zelf maken onder het motto voertuigbeheersing-bij-absurde-snelhedenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:33 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Het wordt in ieder geval aangeduid als TT-circuit, De Haar 9 te Assen. Maar hoe dan ook, ik vind het resultaat belangrijker dan de locatie, ben benieuwd!
Het zal waarschijnlijk eerder wel zoiets worden, in het verkeersparkquote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:58 schreef Neo_ het volgende:
onder het motto voertuigbeheersing-bij-absurde-snelheden
Cool! Het geeft best een kick als je de motor de eerste keer rijdend naar de 8000 toeren mag jagenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:42 schreef nogal het volgende:
Gisteren me 1e rijles gehad! Bij Marcel v/d Bergh in Spijkenisse.
Eerst bezig met het oefenen op schakelen, want daar had ik nog geen kaas van
gegeten. Morgen me 2e les!
He, daar was ik vanmorgen nogquote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:56 schreef Neo_ het volgende:
[..]
Beter kado kun je je niet wensen bijna! Heel veel succes en ik hoop je toch deze zomer te kunnen begroeten op de fiets op de Eemsgolaan
Woon/werk jij hier ook in de buurt dan?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:31 schreef gelly het volgende:
[..]
He, daar was ik vanmorgen nogIk rij overigens nog gewoon met m'n zomerhandschoenen, zo koud is het niet toch ? Nu rij ik ook meestal niet langer dan een half uur. Zometeen weer op de Cat even toeren
Ja, ik woon in de stad maar ik was op de eemsgolaan voor m'n werkquote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:46 schreef Neo_ het volgende:
[..]
Woon/werk jij hier ook in de buurt dan?
De snelweg is wel aardig gaar na deze winter, dat valt in de auto niet zo opquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
heeeeeeeeeeeeeeeerlijk over de dijk gereden vandaageerste plezierritje van dit jaar (rest alleen maar bestemmings-rijden
) en dat was puur genieten: dijk was schoon, sommige stukken zelfs nieuw asfalt en er was geen kip te bekennen!
paar rijlessers gezien nog, arme zielen...
Een vriend van me lest momenteel bij Falke in Rijswijk (bijna Den Haag) schijnt wel goed te zijn, vrouwelijke instructrice (waar ik niets mee wil suggereren uiteraard...)quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand die op dit moment in Den-Haag lest of heeft gelest en een leuke/ goede rijschool kent? En misschien ook tips heeft bij welke ik absoluut niet moet zijn ;-)
Ze hebben daar in Belgie niet echt regels qua kleding of wel? De meeste motorrijders daar zitten in spijkerbroek of korte broek (zomers natuurlijk) op de motor...quote:Op maandag 23 februari 2009 18:16 schreef perpentijntje het volgende:
17 dagen na mijn eerste rijles, die een ongelofelijke ramp was, vandaag mijn rijexamen gehad.
En geslaagd!![]()
Morgen mijn moto (een Honda CB500s) ophalen, en die thuis nog even stallen totdat de verzekering in orde is, maar daarna kan het genieten zeker en vast beginnen!
Dan is het voorste stuk van de buddy afgeplaktquote:Op maandag 23 februari 2009 19:25 schreef Lennox het volgende:
Is zo'n CB500 er ook in sportuitvoering dan? (Getuige de "s")
Halen van rijbewijs is bij ons ook wel wat meer werk dan in Belgie.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:27 schreef KosterT het volgende:
[..]
Ze hebben daar in Belgie niet echt regels qua kleding of wel? De meeste motorrijders daar zitten in spijkerbroek of korte broek (zomers natuurlijk) op de motor...![]()
Niet dat er in Nederland wat dat betreft officiële regels zijn, maar je ziet het wel veel meer.
Dat is waar, en jullie zullen waarschijnlijk beter voorbereid zijn, maar ik ben allang blij dat ik mijn rijbewijs heb, door zelf de weg op te gaan zal ik ook wel ervaring opdoen. Een rijbewijs naar het Nederlandse systeem zou ik geeneens nu kunnen betalen hebben, ik ben maar een studente.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:35 schreef Lennox het volgende:
[..]
Halen van rijbewijs is bij ons ook wel wat meer werk dan in Belgie.
Dan doe je het best goedkoop.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:25 schreef Lennox het volgende:
Ik ookIn Nederland is het ook wel vrij snel te halen, maar het kost je (denk ik) sowieso wel een kleine 1000 euro.
Ik ken hetquote:Op dinsdag 24 februari 2009 01:39 schreef Twpk het volgende:
...had ik nooit moeten doen... nu wil ik direct beginnen met lessen maar ik heb geen geld :p arghh
Toch niet in 1 run hequote:Op dinsdag 24 februari 2009 01:39 schreef Twpk het volgende:
Zaterdag een "Try a Bike" gehad bij Oosterpoort op het oefenterrein in Assen...had ik nooit moeten doen... nu wil ik direct beginnen met lessen maar ik heb geen geld :p arghh
optrekken naar 80km/u, lekker slalom'en, remproefjes..heerlijk![]()
Gooien uit de heupen!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:26 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Toch niet in 1 run he![]()
Had ik laatst op les, na de remproeven kom ik voor de snelle slalom ook met 50km/u aanrijden... ben na de eerste pion maar uitgeweken en omgedraaid, 30 ging beter
Als ik tijd heb ga ik wel even kijken. Goed dat je het even zegt trouwens, ik was het al weer kats vergeten.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:31 schreef tralalala het volgende:
Ik heb nu zin om de uitwijkoefening te doenleukste oefening van AVB.
Gaan er nog mensen naar de motorbeurs? Ik ga vrijdagavond.
ik ga donderdag! kaartjes on line gekocht, scheelt weer een paar euro.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:31 schreef tralalala het volgende:
Ik heb nu zin om de uitwijkoefening te doenleukste oefening van AVB.
Gaan er nog mensen naar de motorbeurs? Ik ga vrijdagavond.
Het is enkel voor AVB he ? Dat maakt het alleen maar makkelijker. Je mag daarna nog genoeg oefenen op de openbare weg voor je AVD, maak je daar maar niet druk overquote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:37 schreef ForumGek het volgende:
Over Oosterpoort, het lessen op zo'n afgesloten terrein lijkt me wel goed maar mis je dan niet het verkeer en de verschillende ondergronden? Want ik meende dat ze bij Oosterpoort (daar langs het kanaal) alleen asfalt hebben toch?
Motorrijden is geen autorijden, het is totaal anders. De beleving van snelheid, het geluid van verkeer om je heen, de veiligheid van in een blik zitten ontbreekt , beperkt zicht, anticiperen op het overige verkeer etc. Het helpt zeker als je al verkeersinzicht hebt, maar je begint gewoon weer bij nul.quote:Autorijlessen ging me goed af en heb bijna 3,5 jaar autorijbewijs + aardig wat ervaring gelukkig, dat zal wel allemaal in mijn voordeel zijn t.o.v. motorlessen verwacht ik.
Je kan altijd nog een proefles nemen bij Oosterpoort volgens mij. Wil je er echt mee bezig dan zou ik er vaart mee maken, de lente komt er weer aan en dan zijn de lesuren snel vol.quote:
Ik denk er inderdaad overna om op redelijk korte termijn zo'n proefles te nemen (2 uur voor 50euro). Denk dat je dan wel een goed beeld krijgt van of het iets is voor me, en met mogelijkheid om direct verder te gaan natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kan altijd nog een proefles nemen bij Oosterpoort volgens mij. Wil je er echt mee bezig dan zou ik er vaart mee maken, de lente komt er weer aan en dan zijn de lesuren snel vol.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neem alvast maar voorzichtig afscheid van je spaarvarkenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:18 schreef ForumGek het volgende:
Afspraak gemaakt voor 28-maart voor een Try the Bike les van 2 uur.
Komend weekend is het weer 10 graden, alleen de ellende is dat het samen met regen is. Die temperatuur betekent wel dat je nu weer de motor eens flink kan gaan poetsen en dat je binnenkort weer op je motor kan zitten.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:44 schreef Psychonikeo het volgende:
Ik heb mij pasje al weer dik een jaar, maar wacht nog even op beter weer
Het is prima weer om te rijden hoor... Als je enkel rijdt als het zonnetje schijnt en je in je korte broek op de motor kan leer je niks lijkt me. Juist als je met dit soort weer rijdt rij je als het echt mooi weer is een stuk beter en vlotter.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:44 schreef Psychonikeo het volgende:
Ik heb mij pasje al weer dik een jaar, maar wacht nog even op beter weer
Zoals wat ?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:58 schreef Lennox het volgende:
Bij mij is het gewoon eerder dat ik zuinig op mn spullen ben. Ligt nog genoeg rotzooi op de weg nu.
Dit weer is goed te doen alleen de banden warmen nog steeds niet volledig op met temperaturen onder de 10 graden. Dat betekent dus niet hangen in de bochten en dat is wat je met een racer juist wel wil/moet om de bocht door te komen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is prima weer om te rijden hoor... Als je enkel rijdt als het zonnetje schijnt en je in je korte broek op de motor kan leer je niks lijkt me. Juist als je met dit soort weer rijdt rij je als het echt mooi weer is een stuk beter en vlotter.
Ik stap zo nog ff op de brommer![]()
Heb zelf het meeste gehad aan die (online)oefenvragen en dan de fouten herhalen. Er zitten wel wat lullige weetjes in. Succes iig!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 02:38 schreef Elwood1802 het volgende:
Moet nog 5 hoofdstukken en heb het morgen om 11.30 al
zonde van je geldquote:Op dinsdag 3 maart 2009 02:38 schreef Elwood1802 het volgende:
Theorie word niks morgen
Moet nog 5 hoofdstukken en heb het morgen om 11.30 al
Ben toen ook maar gestopt met leren en gewoon vragen gaan oefenenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:19 schreef Reintji het volgende:
[..]
Heb zelf het meeste gehad aan die (online)oefenvragen en dan de fouten herhalen. Er zitten wel wat lullige weetjes in. Succes iig!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:47 schreef ClioSporT het volgende:
AVD: Gisteren![]()
Alles mooi in 1 keer gehaald, met dank aan John van bovenstaande rijschool
( beetje reklame kan geen kwaad)
Gefeli!! AVD datum al bekend? Mijn tweede poging wel, paar laangge weeken wachtenquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:43 schreef Sequencial het volgende:
En hop, ook AVB in 1 keer in de pocket!![]()
Nee, nog niet bekend. Heb aanstaande zaterdag weer les, misschien dat ie er dan iets over kan roepen...?quote:Op donderdag 5 maart 2009 07:52 schreef Neo_ het volgende:
Gefeli!! AVD datum al bekend? Mijn tweede poging wel, paar laangge weeken wachten
Jaa we gaan nog wel even lessen in de tussentijd, het gevoel behouden en optimaliseren!quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:08 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Nee, nog niet bekend. Heb aanstaande zaterdag weer les, misschien dat ie er dan iets over kan roepen...?
Wanneer mag jij weer, en ga je nog blijven lessen in de tussentijd?
quote:Op maandag 9 maart 2009 12:37 schreef Elwood1802 het volgende:
Theorie ook in de pocket4 fout
Moet 31 maart AVB doen
Hoe is het nu met je na een aantal dagen, geen kwaaltjes blijven hangen na de val? En is de motor nog rijdbaar of heeft de val ook onderdelen kapot gemaakt die het rijden beinvloeden? Succes met het herstellen en hou ons op de hoogte van dit verhaal!quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:34 schreef gelly het volgende:
Net m'n eerste ongeluk gehadKoekblikker dacht er nog wel even voor te kunnen en ik moet vol in de remmen. Gevolg : onderuit tegen de auto, hele linker kant van de motor kapot. Ben er zelf goed vanaf gekomen, enkel m'n broek heeft z'n werk gedaan.
Nee, gelukkig niet. Beetje pijnlijke schouder maar dat is nu weg. Toch wel even naar de dokter geweest.quote:Op maandag 9 maart 2009 15:46 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Hoe is het nu met je na een aantal dagen, geen kwaaltjes blijven hangen na de val? En is de motor nog rijdbaar of heeft de val ook onderdelen kapot gemaakt die het rijden beinvloeden? Succes met het herstellen en hou ons op de hoogte van dit verhaal!
Is de koekblikker trouwens fout of wordt het nog een lekkere verzekeringskwestie?
Onderuit joh ? Ook door een ander ?quote:Op maandag 9 maart 2009 18:14 schreef motorbloempje het volgende:
da's mooi klote gelly!
weet hoe je je voelt, ben ook gegaan dinsdaggelukkig geen total loss...
succes met de afhandeling
Je mooie Divquote:Op maandag 9 maart 2009 18:25 schreef motorbloempje het volgende:
nee, het was 'gelukkig' mijn eigen fout. Gewoon onderuit geremd. Heel stom, heel achterlijk en vooral heel vervelend![]()
Hier staan de foto's![]()
Ja, had vlak na het ongeluk geen last maar een uur later ging het toch wel zeer doen ... Gelukkig alleen zwaar gekneusd.quote:Wel slim dat je ff naar de dok bent geweest, overigens
Heb 't niet gedaan en had wel flink spijt gehad als mn nek langer had aangehouden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |