Klopt helemaal. Niet teveel voor je wiel kijken anders wordt het een psychisch spelletje. Probeer zo ver mogelijk door de bocht te kijken, de motor gaat vanzelf mee. En als je moet remmen niet te hard je achterrem (of niet gebruiken) anders wil ie nog wel eens slippenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:50 schreef MUZZ het volgende:
niks van aan trekken nat of droog maak eigenlijk niet uit als je NORMAAL rijd . De angst zit hoofdzakkelijk tussen je oren. Rij alleen zo min mogelijk over de markeringen.
Niet je achterrem gebruiken? Ik heb liever dat mijn achterrem blokkeert dan mijn voorrem. Maar ik gebruik eigenlijk nooit mijn achterrem daar ik te lui ben om mijn voet op te tillen. Die schijf is mooi roestig van het niet gebruiken (gietijzer) Ben altijd weer een beetje pissig als mijn vriendin op die motor rijd ,dan glimt die schijf weer.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:52 schreef Fezzizzel het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Niet teveel voor je wiel kijken anders wordt het een psychisch spelletje. Probeer zo ver mogelijk door de bocht te kijken, de motor gaat vanzelf mee. En als je moet remmen niet te hard je achterrem (of niet gebruiken) anders wil ie nog wel eens slippen
Een vraagje wat is een AVD examen dat was in mijn tijd er nog niet. Ik heb nog gelest met een L plaatje op mijn eigen motor.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:08 schreef RuiDaSilva het volgende:
Net weer even gereden, de zevende keer op de weg en het AVD examen wordt aangevraagd, ik hoor maandag of anders aan het eind van de week welke datum
Alleen de bochten naar rechts moeten nog iets scherper en soms met kruispunten dan moet ik beter initiatief tonen!
Ja ik heb ook liever dat die blokkeert maar idd luiheid is bij mij ook doorslaggevend in het niet gebruiken van de achterrem. Heb wel eens als ik te hard rem en t is glad dat ie ff weg wil. Daarom zei ik dat over het niet gebruiken ervan.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:33 schreef MUZZ het volgende:
[..]
Niet je achterrem gebruiken? Ik heb liever dat mijn achterrem blokkeert dan mijn voorrem. Maar ik gebruik eigenlijk nooit mijn achterrem daar ik te lui ben om mijn voet op te tillen. Die schijf is mooi roestig van het niet gebruiken (gietijzer) Ben altijd weer een beetje pissig als mijn vriendin op die motor rijd ,dan glimt die schijf weer.
AVB = examen voertuigbeheersingquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:35 schreef MUZZ het volgende:
[..]
Een vraagje wat is een AVD examen dat was in mijn tijd er nog niet. Ik heb nog gelest met een L plaatje op mijn eigen motor.
Prijzen staan toch vaak wel online op de website van verkeersscholen? Denk dat je toch wel rekening moet houden met een eurootje of 1250 incl examen gelden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 15:21 schreef CookingCookie het volgende:
Weet iemand hoeveel zo'n pakket ongeveer kost? Gewoon het minimum aantal lessen + examen en dergelijke.
Ik rij al een tijd scooter, autorijbewijs haal ik als ik 18 ben, en motorrijbewijs lijkt me ook wel vet. Maar heb niet oneindig veel geld. Als het niet zo duur als auto is wil ik het best doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste proefrit op mijn SRAD vond ik ook wennen. De zit is al heel anders dan bij je lesmotor, en vermogen klapt er vanaf 7k toch echt in.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:02 schreef RetepV het volgende:
Wat me vooral bij mezelf opviel was dat ik zenuwachtig was om op zo'n supersport te stappen, maar dat het allemaal 100% meeviel. Ja, als je het gas opentrekt moet je jezelf wel goed vasthouden. Maar het is niet eng of zo. De motor wordt niet instabiel, en de wind valt ook mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |