abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:02:06 #201
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_65769866
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 19:43 schreef RetepV het volgende:
Gisteren op een Kawasaki ZX6-R gereden. Leuke motor, makkelijk te berijden op normale snelheid. Wel een klote motor om byzondere verrichtingen mee te doen, want op stapvoetse snelheid vond ik hem maar instabiel. Ik durfde er niet zo erg op de weg mee te keren.

Vandaag op een Honda CBR 900RR Fireblade gereden. Ook een leuke motor . Je moet wat meer duwen om hem de bocht om te krijgen, maar in de bocht is 'ie heerlijk stabiel. Ook keren op de weg geen probleem.

Maar wat het grootste verschil is, is dat als je met de ZX6-R van 2000 naar 10000 toeren optrekt, je duidelijk een hobbel voelt in de PK's die loskomen. Rond 5000 toeren (denk ik) voel je dat 'ie ineens flink sterker gaat trekken. Met die CBR 900 heb je daar bijna geen last van, de PK's komen een stuk lineairder uit die motor. Op lage toeren trekt 'ie ook al flink. Je voelt wel dat 'ie bij een bepaald toerental nog harder gaat trekken, maar het verrast je niet en is niet zo geprononceerd als bij de Kawa ZX6-R.

Tot zover mijn rijtesten. De volgende keer zal ik eens kijken of ik met een gewone toersport kan rijden. Een andere vriend van me heeft een Suzuki GSX750 F. Alleen is 'ie wat zuinig o zijn motor. Eens kijken hoe ik hem voor een paar uurtjes van hem ga lospulken.

Ik hoop niet dat ik geflitst ben vandaag . Wat een politie op de weg, zeg. Met zo'n supersport ben je natuurlijk ook gewoon een doelwit voor de politie. Dat vooroordeel ben ik niet zo blij mee. Een BMW K1200 gaat ook HEEL erg hard. Maar als er een CBR 900 en een BMW K1200 rijdt, dan volgen ze wel de CBR.
Garpig: heb mijn zx-6R ingeruild voor een fireblade (<2000 model, het oermodel). Weliswaar gedwongen want de ZX-6R reed niet meer (er liggen ook nog wat onderdelen van deze motor in de Franse Alpen, maar dat terzijde). Aangenaam verrast door de fireblade, deze rijd makkelijker, comfortabeler en als het moet een stuk sportiever. Idd even de bocht induwen maar dan o zo neutraal! Gezien de reputatie altijd wel extra opletten als er politie is. Het vooroordeel leeft echt!

Na twee kawa's nu dus een honda en die honda bevalt een stuk beter!
pi_65775292
paar centimeter verlaagd ook

Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_65793352
*meldt*

Ik ben echter wel Belgische, en dat is precies een gans ander systeem als bij jullie.
Ik volg 8u praktijkles, en mag daarna mijn examen gaan doen.
Dus:

Theorie gehaald: 03/02/2009
1e rijles: vanmiddag, 14u30

Beetje nerveus dus ^^
Koekoek!
pi_65796252
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:06 schreef perpentijntje het volgende:
1e rijles: vanmiddag, 14u30

Beetje nerveus dus
Succes, en genieten!
Nothing has changed. Everything has changed.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 12:56:53 #205
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_65796851
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:52 schreef Sequencial het volgende:
Sequencial
Eerste rijles: 06-12-08
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Succes, Emmen
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS

Afgelopen vrijdag een geweldig sinterklaascadeau gekregen: winter-motorhandschoenen, en m'n eerste motorrijles op zaterdagochtend!
Beter kado kun je je niet wensen bijna! Heel veel succes en ik hoop je toch deze zomer te kunnen begroeten op de fiets op de Eemsgolaan
  vrijdag 6 februari 2009 @ 12:58:36 #206
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_65796917
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:33 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Het wordt in ieder geval aangeduid als TT-circuit, De Haar 9 te Assen. Maar hoe dan ook, ik vind het resultaat belangrijker dan de locatie, ben benieuwd!
Gezien het géén openbare weg is, mag je *vast* wel even een 'tourtje' op de baan zelf maken onder het motto voertuigbeheersing-bij-absurde-snelheden
pi_65797270
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:58 schreef Neo_ het volgende:
onder het motto voertuigbeheersing-bij-absurde-snelheden
Het zal waarschijnlijk eerder wel zoiets worden, in het verkeerspark

vrijdag 6 februari 2009 @ 13:42:47 #208
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_65798361
Gisteren me 1e rijles gehad! Bij Marcel v/d Bergh in Spijkenisse.
Eerst bezig met het oefenen op schakelen, want daar had ik nog geen kaas van
gegeten. Morgen me 2e les!
  vrijdag 6 februari 2009 @ 14:05:41 #209
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_65799188
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 13:42 schreef nogal het volgende:
Gisteren me 1e rijles gehad! Bij Marcel v/d Bergh in Spijkenisse.
Eerst bezig met het oefenen op schakelen, want daar had ik nog geen kaas van
gegeten. Morgen me 2e les!
Cool! Het geeft best een kick als je de motor de eerste keer rijdend naar de 8000 toeren mag jagen En de eerste keer 80 rijden, de eerste keer op de snelweg! Wauw wat gaat dat dan hard. En veel wind, maar da's logisch op die naked rijles bikes

Succes!!!
pi_65800217
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:56 schreef Neo_ het volgende:

[..]

Beter kado kun je je niet wensen bijna! Heel veel succes en ik hoop je toch deze zomer te kunnen begroeten op de fiets op de Eemsgolaan
He, daar was ik vanmorgen nog Ik rij overigens nog gewoon met m'n zomerhandschoenen, zo koud is het niet toch ? Nu rij ik ook meestal niet langer dan een half uur. Zometeen weer op de Cat even toeren
  vrijdag 6 februari 2009 @ 14:46:34 #211
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_65800832
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:31 schreef gelly het volgende:

[..]

He, daar was ik vanmorgen nog Ik rij overigens nog gewoon met m'n zomerhandschoenen, zo koud is het niet toch ? Nu rij ik ook meestal niet langer dan een half uur. Zometeen weer op de Cat even toeren
Woon/werk jij hier ook in de buurt dan?
pi_65800887
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:46 schreef Neo_ het volgende:

[..]

Woon/werk jij hier ook in de buurt dan?
Ja, ik woon in de stad maar ik was op de eemsgolaan voor m'n werk
pi_65802921
Rijles was niet veel soeps vandaag, paar keer in zn 2 laten stan, langzame slalom lukte ook niet. Alleen 8tje en remmen ging goed
pi_65804858
heeeeeeeeeeeeeeeerlijk over de dijk gereden vandaag eerste plezierritje van dit jaar (rest alleen maar bestemmings-rijden ) en dat was puur genieten: dijk was schoon, sommige stukken zelfs nieuw asfalt en er was geen kip te bekennen!

paar rijlessers gezien nog, arme zielen...
Ja doei.
pi_65813938
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
heeeeeeeeeeeeeeeerlijk over de dijk gereden vandaag eerste plezierritje van dit jaar (rest alleen maar bestemmings-rijden ) en dat was puur genieten: dijk was schoon, sommige stukken zelfs nieuw asfalt en er was geen kip te bekennen!

paar rijlessers gezien nog, arme zielen...
De snelweg is wel aardig gaar na deze winter, dat valt in de auto niet zo op Vooral de rechterrijstrook is compleet kapot gereden. Gelukkig maar een klein stukje, voor de rest lekker binnendoor gereden. Heerlijk weertje iig. Vanavond op de terugweg wel regen, maar je kan niet alles hebben he
pi_65922970
Iemand die op dit moment in Den-Haag lest of heeft gelest en een leuke/ goede rijschool kent? En misschien ook tips heeft bij welke ik absoluut niet moet zijn ;-)
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_65924971
ik heb in Den Haag bij METRO gelest

was 3 jaar geleden iig wel goed, weet niet hoe het nu is. Woon al een tijd niet meer in Den Haag
Ja doei.
pi_66193411
Eerste rijles: 06-12-2008
Theorie: 02-03-2009
AVB: 04-03-2009
AVD: nnb
Rijschool: Succes, Emmen
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (>25KW)

Theorie ook maar gepland, moet er toch eens van komen...
AVB-examen wordt volgens m'n instructeur een formaliteit. Ben benieuwd...
pi_66204260
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand die op dit moment in Den-Haag lest of heeft gelest en een leuke/ goede rijschool kent? En misschien ook tips heeft bij welke ik absoluut niet moet zijn ;-)
Een vriend van me lest momenteel bij Falke in Rijswijk (bijna Den Haag) schijnt wel goed te zijn, vrouwelijke instructrice (waar ik niets mee wil suggereren uiteraard...)

Ik heb zelf gereden bij Drive-Inn in de buurt van de Haagse Hogeschool, instructeur was soms een klein beetje chaotisch maar wel erg goed

Als je onder de 21 bent zou ik een rijschool zoeken met een zwaardere motor op 25kw, ik vond een Honda CB500 25kw een stuk fijner rijden dan een CB250 namelijk... hoewel een 250 weer makkelijker te slalommen is, dus misschien moet je maar het tegenovergestelde doen

nou zoekse!
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
pi_66381212
17 dagen na mijn eerste rijles, die een ongelofelijke ramp was, vandaag mijn rijexamen gehad.
En geslaagd!

Morgen mijn moto (een Honda CB500s) ophalen, en die thuis nog even stallen totdat de verzekering in orde is, maar daarna kan het genieten zeker en vast beginnen!
Koekoek!
pi_66383518
Is zo'n CB500 er ook in sportuitvoering dan ? (Getuige de "s")
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_66383592
quote:
Op maandag 23 februari 2009 18:16 schreef perpentijntje het volgende:
17 dagen na mijn eerste rijles, die een ongelofelijke ramp was, vandaag mijn rijexamen gehad.
En geslaagd!

Morgen mijn moto (een Honda CB500s) ophalen, en die thuis nog even stallen totdat de verzekering in orde is, maar daarna kan het genieten zeker en vast beginnen!
Ze hebben daar in Belgie niet echt regels qua kleding of wel? De meeste motorrijders daar zitten in spijkerbroek of korte broek (zomers natuurlijk) op de motor...
Niet dat er in Nederland wat dat betreft officiële regels zijn, maar je ziet het wel veel meer.
pi_66383595
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:25 schreef Lennox het volgende:
Is zo'n CB500 er ook in sportuitvoering dan ? (Getuige de "s")
Dan is het voorste stuk van de buddy afgeplakt
pi_66383884
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:27 schreef KosterT het volgende:

[..]

Ze hebben daar in Belgie niet echt regels qua kleding of wel? De meeste motorrijders daar zitten in spijkerbroek of korte broek (zomers natuurlijk) op de motor...
Niet dat er in Nederland wat dat betreft officiële regels zijn, maar je ziet het wel veel meer.
Halen van rijbewijs is bij ons ook wel wat meer werk dan in Belgie.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_66387979
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:35 schreef Lennox het volgende:

[..]

Halen van rijbewijs is bij ons ook wel wat meer werk dan in Belgie.
Dat is waar, en jullie zullen waarschijnlijk beter voorbereid zijn, maar ik ben allang blij dat ik mijn rijbewijs heb, door zelf de weg op te gaan zal ik ook wel ervaring opdoen. Een rijbewijs naar het Nederlandse systeem zou ik geeneens nu kunnen betalen hebben, ik ben maar een studente.
Koekoek!
pi_66388077
Ik ook In Nederland is het ook wel vrij snel te halen, maar het kost je (denk ik) sowieso wel een kleine 1000 euro.
pi_66392761
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:25 schreef Lennox het volgende:
Ik ook In Nederland is het ook wel vrij snel te halen, maar het kost je (denk ik) sowieso wel een kleine 1000 euro.
Dan doe je het best goedkoop.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 01:39:16 #228
137975 Twpk
We are muppets
pi_66395891
Zaterdag een "Try a Bike" gehad bij Oosterpoort op het oefenterrein in Assen...had ik nooit moeten doen... nu wil ik direct beginnen met lessen maar ik heb geen geld :p arghh

optrekken naar 80km/u, lekker slalom'en, remproefjes..heerlijk
pi_66398262
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 01:39 schreef Twpk het volgende:
...had ik nooit moeten doen... nu wil ik direct beginnen met lessen maar ik heb geen geld :p arghh
Ik ken het niet eens zelf gereden toen, maar gewoon een stukje achterop
pi_66398865
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 01:39 schreef Twpk het volgende:
Zaterdag een "Try a Bike" gehad bij Oosterpoort op het oefenterrein in Assen...had ik nooit moeten doen... nu wil ik direct beginnen met lessen maar ik heb geen geld :p arghh

optrekken naar 80km/u, lekker slalom'en, remproefjes..heerlijk
Toch niet in 1 run he

Had ik laatst op les, na de remproeven kom ik voor de snelle slalom ook met 50km/u aanrijden... ben na de eerste pion maar uitgeweken en omgedraaid, 30 ging beter
pi_66415876
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:26 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Toch niet in 1 run he

Had ik laatst op les, na de remproeven kom ik voor de snelle slalom ook met 50km/u aanrijden... ben na de eerste pion maar uitgeweken en omgedraaid, 30 ging beter
Gooien uit de heupen!
pi_66416809
Ik heb nu zin om de uitwijkoefening te doen leukste oefening van AVB.
Gaan er nog mensen naar de motorbeurs? Ik ga vrijdagavond.
pi_66417395
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:31 schreef tralalala het volgende:
Als ik tijd heb ga ik wel even kijken. Goed dat je het even zegt trouwens, ik was het al weer kats vergeten.
pi_66417536
Ik heb niks nodig, maar het zijn toch vrij kaartjes en ik ben er nog nooit geweest.
Dus wel even leuk om te gaan kijken.
pi_66423597
Ik ga denk ik voor schoeisel en misschien nog wat andere kleding. Pak heb ik wel al, maar een goed reflecterend hesje of zo'n halswarmer (of hoe zo'n ding dan ook heet) kan ik nog wel gebruiken.

Laat ik het zo zeggen: het lijkt me sterk dat ik met lege handen terugkom.
  woensdag 25 februari 2009 @ 01:27:14 #236
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_66431446
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:31 schreef tralalala het volgende:
ik ga donderdag! kaartjes on line gekocht, scheelt weer een paar euro.
  donderdag 26 februari 2009 @ 02:23:17 #237
137975 Twpk
We are muppets
pi_66468108
Kon het toch niet laten:

avb: 2 april

donderdag 26 februari 2009 @ 08:15:22 #238
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_66469853
wij gaan zondag. lekker vroeg heen
pi_66505303
Leuk topic!

Ik wil eigenlijk dit jaar ook mijn motorrijbewijs halen. Vader laat zijn Vespa 150PX repareren dus dat lijkt me wel wat om eerste rij-ervaring op te doen.

Nu begin ik alleen wel erg te twijfelen namelijk; ik ben 21 (mei 22). Zal ik direct voor >25kw gaan zodat ik deze in mijn zak heb. Vader heeft ook een Honda CBR11000XX, maar dat lijkt me niet verstandig om daarop te rijden. Of zal ik eerst de <25kw halen op die Vespa rij-ervaring opdoen en na 2 jaar evt. op iets zwaarders proberen te rijden. Ik zie mijzelf de komende 5 jaar geen eigen fiets aanschaffen, dus mijn voorkeur gaat zeker uit naar <25kw en later op het zwaardere werk.

@ Twpk: Ik kom zelf ook uit Assen (studeer ook in Groningen) en twijfel over de rijschool. Oosterpoort kan in zowel Groningen als Assen, maar Koops lijkt mij ook wel wat. Fiets al sinds mijn 12e langs het bedrijf en heb daar vaak een kerel les zien geven die me toch wel erg aardig lijkt. Dus wat waren jouw bevindingen m.b.t. Oosterpoort?
Fingerspitzgefühl
pi_66505470
Je bent al 21? Dan ga je gewoon voor zwaar, licht is alleen een keuze als je nog 18/19/20 bent imo.

Je kan altijd toch een lichte motor kopen?
pi_66505585
En anders les je in het begin 1x per week en doe je AVB begin Mei. Kan je gewoon op een zware afrijden . Maar volgens mij mag het inderdaad op je 21 al.
pi_66505680
Waarom zou je niet gelijk voor >25 Kw gaan ? Stel dat je het allemaal erg leuk gaat vinden dan kun je wat sneller opstappen op iets zwaarders. Zeker als je niet voor < 25 Kw hoeft zou ik gewoon lekker op zwaar afrijden. Het kost je niks meer en het is ook niet moeilijker. Een lichte motor gaat iig snel vervelen (onder de 600cc). Ligt er ook aan wat voor rijder je bent natuurlijk.

Ik heb zelf ook bij Oosterpoort gelest en was er eigenlijk wel tevreden over. Ze hebben een eigen AVB terrein in Assen en je hebt dus geen les op een parkeerterrein. Je leert er dus ook gelijk wat langere stukjes te rijden, bochten techniek e.d. Zelf heb ik 1 1/2 dag les gehad voor m'n AVB en ook gelijk op de laatste dag geslaagd.

Ook het AVD gedeelte was prima, goede instructies en een relaxte instructeur. Ook daar in 1 keer voor geslaagd, dus ze doen vast iets goed..
pi_66505893
Bedankt voor de reacties. Toch wel gewoon >25Kw, is ook wel logisch. Het mag immers, en als het qua rijden en AVB niet veel scheelt met <25Kw dan is het wel handig om direct voor zwaar te gaan.

Over Oosterpoort, het lessen op zo'n afgesloten terrein lijkt me wel goed maar mis je dan niet het verkeer en de verschillende ondergronden? Want ik meende dat ze bij Oosterpoort (daar langs het kanaal) alleen asfalt hebben toch?

Autorijlessen ging me goed af en heb bijna 3,5 jaar autorijbewijs + aardig wat ervaring gelukkig, dat zal wel allemaal in mijn voordeel zijn t.o.v. motorlessen verwacht ik.
Fingerspitzgefühl
pi_66505978
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 00:37 schreef ForumGek het volgende:

Over Oosterpoort, het lessen op zo'n afgesloten terrein lijkt me wel goed maar mis je dan niet het verkeer en de verschillende ondergronden? Want ik meende dat ze bij Oosterpoort (daar langs het kanaal) alleen asfalt hebben toch?
Het is enkel voor AVB he ? Dat maakt het alleen maar makkelijker. Je mag daarna nog genoeg oefenen op de openbare weg voor je AVD, maak je daar maar niet druk over
quote:
Autorijlessen ging me goed af en heb bijna 3,5 jaar autorijbewijs + aardig wat ervaring gelukkig, dat zal wel allemaal in mijn voordeel zijn t.o.v. motorlessen verwacht ik.
Motorrijden is geen autorijden, het is totaal anders. De beleving van snelheid, het geluid van verkeer om je heen, de veiligheid van in een blik zitten ontbreekt , beperkt zicht, anticiperen op het overige verkeer etc. Het helpt zeker als je al verkeersinzicht hebt, maar je begint gewoon weer bij nul.

Maar dat geeft niet, als je het eenmaal onder de knie hebt is er niks leukers dan dat
pi_66506037
Het kriebelt
Fingerspitzgefühl
pi_66506136
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 00:45 schreef ForumGek het volgende:
Het kriebelt
Je kan altijd nog een proefles nemen bij Oosterpoort volgens mij. Wil je er echt mee bezig dan zou ik er vaart mee maken, de lente komt er weer aan en dan zijn de lesuren snel vol.
pi_66506371
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 00:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kan altijd nog een proefles nemen bij Oosterpoort volgens mij. Wil je er echt mee bezig dan zou ik er vaart mee maken, de lente komt er weer aan en dan zijn de lesuren snel vol.
Ik denk er inderdaad overna om op redelijk korte termijn zo'n proefles te nemen (2 uur voor 50euro). Denk dat je dan wel een goed beeld krijgt van of het iets is voor me, en met mogelijkheid om direct verder te gaan natuurlijk.
Fingerspitzgefühl
pi_66508472
Proefles op dat terrein is funest man
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_66511377
Afspraak gemaakt voor 28-maart voor een Try the Bike les van 2 uur .
Fingerspitzgefühl
pi_66511432
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 10:18 schreef ForumGek het volgende:
Afspraak gemaakt voor 28-maart voor een Try the Bike les van 2 uur .
Neem alvast maar voorzichtig afscheid van je spaarvarken

Nog een maand voorpret!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')