ben je bereid om dit ook voor Fok!kers te doen? En om welke studie gaat het, en waar?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:44 schreef Finitio het volgende:
Heb m'n broertje al een keer meegenomen, bleek een van de saaiste colleges ooit..
weet ie in ieder geval wat ie niet wil
'een filmopleiding'.quote:
Misschien dat je mensen mee kunt laten lopen op je werk? Om te laten zien wat je met een bepaalde opleiding kunt doen?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:53 schreef Scorpie het volgende:
Leuk maar ik zit niet meer op schoolwerk al hele dagen
Hoe praktisch wil je het hebben? Als het je echt alleen om film gaat dan is Media & Entertainmentmanagement wellicht niet zo'n goede keus, daar krijg ik ook allemaal HRM-ongein (waar ik niet echt op zit te wachten). Misschien dat je op de HKU dan beter zitquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:29 schreef Opperkwal het volgende:
iemand met een film opleiding
Ik ben een eerstejaars, dus dan hoef je nog geen major te verklaren. Amerikaanse universiteiten werken volgens het liberal arts principe in de bachelorfase. De universiteit vermeldt ik hier liever niet, maar het is een van de beste universiteiten ter wereld, en op de oostkust. PMen kan als je daar meer info over wilt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:25 schreef motorbloempje het volgende:
'een bachelor' aan 'een prestigieuze universiteit in Amerika'.
Je zult toch echt wat duidelijker moeten zijn vrees ik
Ik hoop wel dat je Engels beter is dan je Nederlandsquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:33 schreef nickybol het volgende:
[..]
Ik ben een eerstejaars, dus dan hoef je nog geen major te verklaren. Amerikaanse universiteiten werken volgens het liberal arts principe in de bachelorfase. De universiteit vermeldt ik hier liever niet, maar het is een van de beste universiteiten ter wereld, en op de oostkust. PMen kan als je daar meer info over wilt.
HBO, zoiets als ditquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
'een filmopleiding'.
Nogal breed huh?
HBO? WO?
Nog een voorkeur voor een stad of streek?
Neem je jezelf wél serieus?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:33 schreef nickybol het volgende:
[..]
Ik ben een eerstejaars, dus dan hoef je nog geen major te verklaren. Amerikaanse universiteiten werken volgens het liberal arts principe in de bachelorfase. De universiteit vermeldt ik hier liever niet, maar het is een van de beste universiteiten ter wereld, en op de oostkust. PMen kan als je daar meer info over wilt.
Aan de HKU liever dezequote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Hoe praktisch wil je het hebben? Als het je echt alleen om film gaat dan is Media & Entertainmentmanagement wellicht niet zo'n goede keus, daar krijg ik ook allemaal HRM-ongein (waar ik niet echt op zit te wachten). Misschien dat je op de HKU dan beter zit
ik vind dat je maar hebt te vermelden waar en wat je studeert. Dat je nu een algemene bachelor doet, prima, maar het is voor mensen die mee willen lopen natuurlijk ontzettend stom om te lezen dat het 'om een van de beste blablablabla' gaat.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:33 schreef nickybol het volgende:
[..]
quote:
je staat erinquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:14 schreef zquing het volgende:
mocht iemand willen meelopen met elektrotechniek of technische bestuurskunde in delft
volgens de site van de RU:quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:18 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
wanneer?
en wat houdt je opleiding precies in?
In één zin is het:quote:Onze maatschappij is doordrenkt met informatietechnologie (IT). Bij het vormgeven van die digitale samenleving draait het om meer dan computers alleen. Hoe mensen en organisaties deze gebruiken, is minstens zo belangrijk. Dit is het terrein van de informatiekunde. Als informatiekundige ben je ‘informatiearchitect’. Je onderzoekt hoe je de mogelijkheden, behoeften en eisen van IT, mensen en organisaties optimaal kunt vertalen naar een ontwerp: een informatiearchitectuur. In dit ontwerp worden zowel de techniek als de organisatie en de interactie met gebruikers vormgegeven.
In de Nijmeegse opleiding informatiekunde staat de afstemming tussen mens, organisatie en IT centraal. Na de propedeuse ga je je inhoudelijk verder verdiepen in de kerngebieden van de informatiekunde zoals domeinmodellering, informatiesystemen, requirements engineering en architectuur. Ook bereid je je voor op je latere beroepspraktijk. In verschillende projecten pas je je kennis en techniek toe in de praktijk.
Het gaat volgens mij om Harvard.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik vind dat je maar hebt te vermelden waar en wat je studeert. Dat je nu een algemene bachelor doet, prima, maar het is voor mensen die mee willen lopen natuurlijk ontzettend stom om te lezen dat het 'om een van de beste blablablabla' gaat.
Ik wil graag een overzicht creeëren, en als ik al een 'mysterie' in de OP moet gaan zetten schiet dat natuurlijk niet op. Snap eerlijkgezegd ook niet waarom je het niet wilt vermelden? Is het stiekem niet zo prestigieus als jij zegt dat het is?
okquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
volgens de site van de RU:
[..]
In één zin is het:
"Zorgen dat de bouwers precies dát bouwen wat een klant nodig heeft."
Je leert dus op een eenduidige manier workflow's op te stellen voor technische systemen waarin je precies weet wat de mogelijkheden en beperkingen van een systeemtechniek zijn.
Er mag voor de bouwers (informatici) geen twijfel zijn over wat er bij een stap bedoeld kan worden, je moet dus nauwkeurig tot op werkvloerniveau (en dus niet alleen vanuit de managers) een workflow analyseren en uittekenen.
Dat dusongeveer
hoe laat ben je vrij dan als je 'maar' 2 vakken per dag hebt?quote:Verder kan ik je wel even het mailadres van de coördinator geven. Die kun je mailen en dan zeggen dat je met mij meeloopt. Ik zal nog even een leuke collegedag 'bedenken', want we hebben meestal 'maar' 2 vakken per dag, dus ze moeten wel representatief zijn
maar dan ben je ook vroeg vrijquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:33 schreef motorbloempje het volgende:
liever niet, dan meot ik vroeg opstaan
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:59 schreef kloontje_de_reuzekloon het volgende:
iemand die mij een dagje geneeskunde kan laten zien?
Nee sorryquote:geslacht: Man
je doet geen doktertje spelen met andere ventjes?quote:
hoe zit het nou met onze date?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:57 schreef motorbloempje het volgende:
dank je![]()
jullie staan er allebei bij![]()
ik zal je even uit de waan helpen:quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:13 schreef motorbloempje het volgende:
was even een merengue aan het verpesten (hele huis stond vol met rookmaar ehm....
ik denk dat je het beste even kunt mailen met deze mevrouw en aangeeft dat je een dagje mee wilt lopen.
Dat je ook al iemand hebt gevonden om je rond te leiden, Gaby Schaap (that would be me) en dat je,als zij het goed vindt, met mij een afspraak maakt om een dagje langs te komen
Ik ga even kijken of ik een leuke dag kan vinden waarop ook een borrel is van Thalia, onze studievereniging met gratisch bier op borrels
dus dat moet ik nog even nagaan (er is nog geen nieuwe voorzitter: mijn vriend wás dat)
hmm, zie bovenstaandequote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:31 schreef motorbloempje het volgende:
heb je ook maar even uit de OP verwijderd tot je aan kunt tonen wél serieus aan dit initiatief te kunnen deelnemen
Inderdaad, ik studeer aan Harvard.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:22 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij om Harvard.
quote:
gezien het een topic betreft met HBO en WO opleidingen neem ik de gok dat 't meevalt. Daarbij doe ik zelf een nerd-opleiding, dus ben ik wel wat gewendquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:31 schreef spy08 het volgende:
[..]
nee, want ik ben draag de titel " Master of hakunamatata "
@TS: Ben je niet bang dat je dan mongoalen krijgt die zich op des FOK!s gaan gedragen met kreten zoals !!!$%TTYKYKROLLEREINSZWEIII... Yohoo maties,jeweets man! etc?
veranderdquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:13 schreef BasementDweller het volgende:
Fijn dat je me erbij hebt gezet maar het moet zijn TU eindhoven ipv Delft
Ik werk bij een dochterbedrijf van het Havenbedrijf Rotterdam als webdeveloper/schermontwerper/usability engineer, en heb de opleiding Digitale Communicatie gevolgd. Ik kan wel iemand mee laten lopen maar weet niet of ik diegene dan echt kan laten zien wat het inhoudquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Misschien dat je mensen mee kunt laten lopen op je werk? Om te laten zien wat je met een bepaalde opleiding kunt doen?
Van sommige opleidingen krijg je ook écht pas een beeld, denk ik, als je precies weet en ziet wat je er mee kunt doen als je eenmaal klaar bent
Op je werk wordt het moeilijker om elke week een Fok!ker mee te slepen, maar wie weet valt er iets in te passen?weet niet wat voor werk je doet, dus kan niet bedenken of het een stormloop wordt op jouw meeloopmogelijkheid
Lijkt me helemaal geen slecht plan idd. Misschien ziet zij/hij marketingtechnisch dingen waar ik nog niet aan gedacht had.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:01 schreef motorbloempje het volgende:
ja, misschien wel leuk om er een HBO-Marketing-student bij mee te laten lopen![]()
Ja dat is een gemis in dit topic. Het makkelijkst is als je af en toe de aangepaste OP als reactie plaatst, en dat Litso of ik daarmee de OP update.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:03 schreef motorbloempje het volgende:
niet meer zelf kunnen editten sucks
zou je dan dit lijstje in kunnen vullen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:14 schreef motorbloempje het volgende:
Wil je meedoen? Post dan de volgende regel:
Naam: <invullen>, Studie(s): <invullen>, Instelling(en) <invullen>
Geef ook even aan bij studie of het HBO of WO is, dus bijvoorbeeld "HBO Economie" of "WO Economie"
Als je mee wilt lopen, laat dan duidelijk weten welke steden een optie zijn en of je op zoek bent naar WO, HBO of dat het niet uitmaakt.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:36 schreef Sport_Life het volgende:
Als we dit topique nou met zn allen in onze sig zetten, kunnen we wat reclame maken.
was meer in de richting HBO-denken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:55 schreef Deliah het volgende:
Ik dacht altijd dat technische studies ook bètastudies zijn. Hoezo dat verschil?
Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk. Ik betrapte me afgelopen week al op de gedachte dat ik er van baalde dat ik dit topic nu goed in de gaten moest houden omdat ik me opgegeven had.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:27 schreef Casparovvv het volgende:
In het geval van een hit, lijkt een PM me het makkelijkst, ik denk niet dat ik dit topic erg consequent zal doorlezen
Hand in hand MMquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:33 schreef MinderMutsig het volgende:
Leuk idee moblo!![]()
Ik doe nu Sociaal Juridische Dienstverlening aan de Hanze en wat mij betreft mag er best eens iemand meelopen.
Ik zou zelf wel eens mee willen lopen met iemand die Internationaal Recht studeert, dat zit hier een beetje in de planning voor volgend jaar namelijk.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:33 schreef MinderMutsig het volgende:
Leuk idee moblo!![]()
Ik doe nu Sociaal Juridische Dienstverlening aan de Hanze en wat mij betreft mag er best eens iemand meelopen.
Ik zou zelf wel eens mee willen lopen met iemand die Internationaal Recht studeert, dat zit hier een beetje in de planning voor volgend jaar namelijk.
quote:
Het hoeft geen foutje te zijn; sommige mensen (vooral niet-geneeskundigen) zijn werkelijk van mening dat geneeskunde een alfastudie is. Vandaar een argumentering erbij.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:44 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb m daar iig niet gezet
en het is duidelijk een foutje, dus een hele lezing over dat het beta is, is ook niet nodig me dunkt
Tja, het is gewoon een goed initiatiefquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:31 schreef motorbloempje het volgende:![]()
ik vind het zó tof dat jullie het leuk vinden
Ik hoop écht dat er een paar goede matches uit komen
Had ik al gedaanquote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:30 schreef motorbloempje het volgende:
tof, dank!
Glowmouse gaat je erbij zetten![]()
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:31 schreef Fogel het volgende:
Het bleek vandaag dat we plek hebben voor meelopers, dus als iemand zin heeft om naar Noorwegen te komen, dan kan dat
PhD course topics in information technology op de NTNU in Trondheim. Afwisselend maandag of donderdag van 14-16.
Wel je eigen ticket en accomodatie betalen natuurlijkquote:
dan moet je even contact opnemen met mevrouw Vera Kamphuis van het IIIquote:Op maandag 3 november 2008 22:50 schreef Fogel het volgende:
Motorbloempje, kan ik eventueel 5 of 8 dec in Nijmegen komen kijken?
Eerstejaars! Voor verdere details kun je me PM'en of berichtje achterlaten op m'n fotoboek.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:06 schreef mjan het volgende:
Friek: Hoeveelste jaars ben jij? Ik zou wel eens mee willen lopen met filosofie, niet omdat ik nog wil gaan switchen, maar ben gewoon nieuwsgierig.
Wordt door de modjes bijgehoudenquote:Op zaterdag 8 november 2008 21:04 schreef Sylvana het volgende:
Hoe zit dat met die OP? Hoe vaak wordt ie bijgewerkt enzo, want dat kun je zelf toch niet meer doen MoBlo?
Ik ben van de partij! maar dan voor natuurbeheerquote:Op zaterdag 8 november 2008 23:20 schreef Casparovvv het volgende:
Op 15 november is er een voorlichtingsdag van de Wageningen Universiteit
He Pietmans, heb er dit jaar nog over getwijfeld om deze studie te volgen maar uiteindelijk niet gedaan en ben eigenlijk nog helemaal niets opgeschoten...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:32 schreef Pietmans het volgende:
Naam: Pietmans, Studie(s): Lerarenopleiding Geschiedenis, Instelling(en) Faculteit Educatie, Hogeschool Utrecht
Ik denk het welquote:Op donderdag 20 november 2008 09:58 schreef motorbloempje het volgende:
oe, hebben we een match hier Pietmans?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:28 schreef skippy22 het volgende:
Zullen we MM Lijkt me heelLoop niet zo te spammen skip.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no love sincerer than the love of food.
De uni was als vanouds, met de typische 'vragers', 'betweters', 'stille' en 'wat minder geinteresseerden', om maar even te stigmatiserenquote:Op zondag 21 december 2008 14:39 schreef motorbloempje het volgende:
Hoop dat je een beetje een goed beeld heeft gegeven en dat je wie weet de ORC vernieuwing gaat doorvoeren daar in het Noordende eerste uitwisseling/meeloper is dus een feit
He wat gaaf, bedrijfseconomie! Welk jaar zit je? En heb je 's avonds ook college? Overdag gaat lastig worden.quote:Op zondag 21 december 2008 16:05 schreef Finitio het volgende:
Naam: Finitio
Studies: Economie & Bedrijfseconomie en Nederlands Recht
Instelling: Erasmus Universiteit Rotterdam
Meelopers zijn welkom
Geen avondcolleges bij economie, bij rechten zijn ze er wel maar die heb ik nog nooit gevolgd.quote:Op maandag 22 december 2008 22:38 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
He wat gaaf, bedrijfseconomie! Welk jaar zit je? En heb je 's avonds ook college? Overdag gaat lastig worden.
Ben nu aan 't werk (40u)quote:Op maandag 22 december 2008 23:34 schreef Finitio het volgende:
[..]
Geen avondcolleges bij economie, bij rechten zijn ze er wel maar die heb ik nog nooit gevolgd.
Ik ben tweedejaars economie nu, en ben nog bezig met mn eerste jaar rechten.
Meelopen zou toch echt overdag moeten.
Waar ben je nu mee bezig, dat je overdag nooit tijd hebt?
Ah, vandaarquote:Op zaterdag 27 december 2008 01:42 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ben nu aan 't werk (40u)en ga in sept. 4 dagen werken + avondstudie bedrijfseconomie, vandaar
. Ben alleen nog niet helemaal uit over de keuze HBO/WO. Zoek eigenlijk een middenweg, ben bang dat HBO zeker de eerste 2 jaar erg saai en traag is.
Tilburg vind ik een beetje ver weg,quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:43 schreef oompaloompa het volgende:
Je mag met mij meelopen als je wilt (3e jaars UvT) Alleen heb ik het komende halfjaar bijna geen college meer en zal ik vooral bezig zijn met mijn thesis en het onderzoekspracticum.
Da's dus het grote voordeel van wo tov hbo, in de meeste gevallen.quote:Op zondag 28 december 2008 12:31 schreef Finitio het volgende:
[..]
Ah, vandaar
Dan zou je in ieder geval niet hier aan de EUR economie kunnen doen, hier is vrij veel verplichte aanwezigheid.
Klopt.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Da's dus het grote voordeel van wo tov hbo, in de meeste gevallen.
Ik ben eerstejaars in Leidenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:33 schreef Fip het volgende:
Ik doe nu 6VWO en zou graag een keer meelopen met iemand die WO rechten doet, liefst in Leiden
Wij hebben 1 uur per week verplichte aanwezigheid.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:07 schreef Finitio het volgende:
[..]
Klopt.
Het wordt wel steeds minder, hier aan de EUR wordt iig steeds meer verplicht.
Bij rechten bijvoorbeeld is sinds dit jaar ook verplichte aanwezigheid.
Gelukkig is de verplichte aanwezigheid nog altijd vele malen minder dan op het HBO
Inderdaad, ben benieuwd wanneer er iemand zich voor mijn studie aanmeldtquote:Op donderdag 8 januari 2009 16:43 schreef Casparovvv het volgende:
Leuk, begint al een aardige lijst te worden in de OP. Het systeem wordt natuurlijk veel effectiever naarmate er meer studenten bij staan - dan kunnen we iedereen wat bieden
Als meeloper, of studeer je dat al? Zo ja, tof daar?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:05 schreef -Trinity- het volgende:
Naam: -Trinity-, Studie(s): 1e jaars Rechtsgeleerdheid (WO), Instelling(en): Universiteit Leiden
Ik vind het ontzettend tofquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:53 schreef Florian_ het volgende:
Als meeloper, of studeer je dat al? Zo ja, tof daar?
Dank je GMquote:
Je ben mij vergeten.quote:
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 02:20 schreef nickybol het volgende:
[..]
Inderdaad, ik studeer aan Harvard.
Fip, als je wil meelopen in februari of daarna (daarvoor heb ik vrijquote:Naam: Fip, Studie(s): WO Rechten, Instelling(en) Leiden
Bedankt voor het aanbod! Maar ik heb inmiddels al iemand gevonden bij wie ik kan meelopen, ga dat binnenkort doenquote:Op maandag 12 januari 2009 21:49 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Fip, als je wil meelopen in februari of daarna (daarvoor heb ik vrij), laat maar even weten.
Hey waarom zit je niet in het Delft topic?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:36 schreef Innocence het volgende:
Weinig beta-studies zeg. Bij mij is ook altijd iemand welkom.
Naam: Innocence Studie(s): Luchtvaart- en Ruimtevaart Techniek (WO) Instelling(en): TU Delft
Ben zelf met m'n master bezig, maar kan je ook gemakkelijk een eerstejaars college binnensmokkelen
Welke uni?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik studeer Economics 1e jaars, universitair in Londen, als er iemand interesse heeft? Laat ff weten
We hebben hier een Probleem Gericht Onderwijsquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:48 schreef Fogel het volgende:
Wat doen jullie anders in Maastricht en waarom?
quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:53 schreef Matthijs- het volgende:
(heey Seam, jij bent gamesmeteraar of niet)
Jepp, meeloop pionier meldt zichquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |