OK, het is een beetje een 'academische week' geworden (voor de leken: te laat), maar komt mijn 'ervaringsrapport'.
Zoals moblo/faithy al zei, was mijn interesse gebaseerd op het feit dat het college interessant is voor mijn vakgebied (ik werk inmiddels al een jaar of 8) en niet omdat ik met een andere studie wil beginnen.
Ik heb maar 1 college meegelopen ipv een hele dag, en dat had twee redenen 1) programmeren boeit me niet en ik ga daar geen tijd aan verprusten (sorry voor de proggers onder ons

) 2) AI is wel leuk, maar bier drinken is nog veel leuker (sorry moblo voor de demotiverende invloeden

)
De eerste grote verrassing was dat de beta-faculteit die ik van 'vroeger' kende (ja, ik ben een ouwe bok

) gesloopt was en dat het even duurde voordat ik de afgesproken ontmoetingsplek vond. Maargoed, ik was veelste vroeg en was van plan nog even wat te werken (toepasselijk voor de uni, een master thesis beoordelen), dus dat kwam goed uit.
Maargoed, op een gegeven moment kwam moblo dus, we hebben samen gelunched en zijn daarna naar het college gegaan.
Voor aanvang van het college even aan de professor voorgesteld en mijn intentie met het volgen van het college uitgelegd, en alles was OK.
De reader die moblo me vantevoren had gestuurd (PS stuur je die van vorig blok ook nog even aub?) ging over SQL, en daardoor was ik een beetje bezorgd dat het hele college misschien irrelevant zou zijn voor me, maar gelukkig was dat niet zo.
Het grootste deel van het college bestond uit het uitwerken van opgaves die de studenten hadden gemaakt (voor velen was het "gemaakt zouden moeten hebben" meer van toepassing...). De methode was aanverwant aan een methode die ik 12-13 jaar geleden heb geleerd. Tijdens de pauze heb ik de docent om de verschillen en aanverwantheden gevraagd (had geen zin om tijdens het college vragen te stellen die voor de overige aanwezigen weinig relevant zijn omdat ze de andere methodes waarschijnlijk toch niet kennen). Dit was een kort maar ophelderend en interessant gesprek.
Het tweede deel van het college was ook nog een deel opgaveuitwerking, gevolgd door een stuk theorie. Dit was het deel wat het meest interessant was voor me en nu staat het op mijn TODO lijst om deze methode van informatiemodellering wat nader te bekijken.
Kortom een nuttige ervaring. (en het nieuw ligt wat na het college genuttigd werd maakte de dag mooi af

)
Nogmaals bedankt moblo!