quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:28 schreef FrankyMcG het volgende:
Mijn haat jegens ajax is redelijk groot. Dit wordt mede gevoed door de misplaatse arrogantie van vooral de supporters van deze club (en eigenlijk heel amsterdam), waarbij ajax de laatste jaren geen reet heeft gepresteerd, dus waarom die arrogantie? En kom nu niet aan dat iedereen die een hekel heeft aan ajax jaloers zou zijn op ze vanwege resultaten en spelers uit het verleden... Als ik voor de prijzen ging als supporter, had ik niet voor Feyenoord geworden vroeger. Clubliefde is niet prestatiegebonden, hoewel het aantal ajax 'supporters' sinds 1995 enorm geslonken is.
Wonende in Limburg wordt de irritatie uiteraard gevoedt door al die zogenaamde ajacieden in en rondom mijn woonplaats die nog nooit de arena van binnen hebben gezien, en wel een grote muil als er weer gewonnen wordt.
Feitelijk is het ook een haat/liefde verhouding, waarbij ik het vreselijk zou vinden als een club als ajax falliet zou gaan. De Klassieker is de wedstrijd van het seizoen, en ajax is de aartsrivaal en de vijand. De wedstrijden onderling staan bol van de spanningen, en de ontlading is groot als we een keer winnen (want zo realistisch ben ik ook, ajax pakt vaak de punten tegen Feyenoord).
Dus...
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:42 schreef Prosac het volgende:
[..]
Bij het warmlopen, zonder dat er iets geroepen is, je middelvinger naar de lange zijde opsteken. Dan ben je inderdaad een topspeler.![]()
[..]
Drent, pyromaan, direct werd er gewezen naar Groninger aanhang, nooit bewezen.
Daarbij was het niet alleen die middelvinger.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:49 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik kan het ook wel begrijpen hoor.
Ik was op de basisschool de enige die om de 2 weken naar De Kuip ging. NEC had toen nog niet zo'n aantrekkingskracht op de regio als nu. Ajax wint de CL, dan is de keuze voor veel jochies toch al snel gemaakt.
Ben overigens 20 jaar, dus we praten over zo'n 10 jaar terug.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:28 schreef TAV74 het volgende:
Je ziet vaak dat mensen die ouder worden voor de club uit de eigen streek gaan kiezen. Bij mij is dat dus niet het geval. Ik werd, hoewel ik in overijssel woon, al direct geconfronteerd met een broer die ajacied was en ging daar in mee, en dat was rond 1980 en dus zeker niet in de succesperiode. Het is nooit meer overgegaan, en door alle heerlijke bezoeken aan de Meer, het olympisch (met als hoogtepunnt Ajax - bayern 5-2) en later wat sporadischer de ArenA gaat het ook niet meer over. Voetbal als geheel is wel wat minder belangrijk voor me geworden, maar dat heeft ook met levensfases te maken.
Overigens is mijn sympathie voor bijvoorbeeld heracles en Twente is inmiddels wel groter geworden, maar dat zullen dat nooit mijn clubs worden.
Daarbij de regenachtige Oosterparkmiddag en je bent klaar.quote:Ik heb gaandeweg een antipathie ontwikkeld tegen Ajax, misschien meer tegen een deel van de supporters. Gelukkig is er ook een genuanceerd deel dat weet dat nu een grote bek opzetten even geen zin heeft (opvallend genoeg zitten die vooral op dit forum) Dan heb je weer een deel dat graag elk negatief puntje van een niet-supporter beantwoord met "calimero" Dat het niet kan nalaten te wijzen naar Feyenoord of het eigen verleden.
Neemt niet weg dat ik in '95 ook gewoon stond te juichen en dat in die periode men bij Ajax ook alle recht had hoog van de toren te blazen. Maar dat een pas op de plaats beter past gezien de laatste jaren. Echter zou het een stuk saaier worden in voetballand als de Ajacieden ineens hun niet aflatende bravoure zouden laten vallen, net als het constante afzetten tegen de "Kakkerlakken en Boeren"
Een club als Feyenoord of Twente, hebben die wel respect naar andere clubs toe dan?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:36 schreef Crane het volgende:
Vreemd dat er Ajacieden het raar vinden dat veel mensen een hekel aan die club hebben.Als je je zo gedraagt met zo weinig respect voor andere clubs krijg je ook geen respect terug.
Overigens hoor ik meer 'neutrale' mensen symphatie voor Ajax hebben dan voor Feyenoord.
Meer dan bepaalde Ajax supporters laten/lieten zien. Die zien/zagen de meeste clubs als een nutteloos niet serieus te nemen obstakeltje richting het kampioenschap dat alleen Ajax toebehoort.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:44 schreef denthemen het volgende:
[..]
Een club als Feyenoord of Twente, hebben die wel respect naar andere clubs toe dan?
En PSV en Feyenoord doen dat niet? En Heerenveen en Groningen krijgen toch een heel mooi bedrag voor die spelers? Negen miljoen voor Huntelaar, 16,25 miljoen voor Sulejmani. Alsof Heerenveen daar niet blij mee is.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:38 schreef Gizmo112 het volgende:
Het is wel logisch van Heerenveen en Groningen, scouten doen ze aardig, en dan komt Ajax even de beste spelers wegplukken.
Suárez vertrok in de zomer, dat is makkelijk op te vangen dan in de winterstop.quote:Hierdoor is bijvoorbeeld Groningen naar de winterstop dus gewoon helemaal ontregeld en dus niet meer voor de top 5 in aanmerking gekomen. met de spelers die vertrokken waren (Suarez, Lindgren, Silva) was dit wel degelijk het geval geweest.
Tja, als Pranjic zelf zegt graag voor Ajax te willen spelen en het jammer vindt dat Ajax hem niet heeft benaderd...quote:En het lijkt een neverendig story, nu pranjic en berg weer met Ajax in verband worden gebracht...
Over het algemeen veel meer dan bij Ajax. Ik hoor zelden een Feyenoorder of Twentenaar gemeend zeggen: "vandaag even het doelsaldo opkrikken" voor een wedstrijd.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:44 schreef denthemen het volgende:
[..]
Een club als Feyenoord of Twente, hebben die wel respect naar andere clubs toe dan?
Gek dat ik dat bij Ajax ook niet hoorquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:25 schreef Crane het volgende:
[..]
Over het algemeen veel meer dan bij Ajax. Ik hoor zelden een Feyenoorder of Twentenaar gemeend zeggen: "vandaag even het doelsaldo opkrikken" voor een wedstrijd.
Lees het Ajax-topic of het wedstrijdverslagen-topic eens door als jullie 2 of 3 wedstrijden op rij overtuigend winnen. Nu is het wat minder ja (en terecht) maar dat slaat zo weer om.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:27 schreef denthemen het volgende:
[..]
Gek dat ik dat bij Ajax ook niet hoor
Volgens mij lezen wij het Ajax topique beter door dan jij.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:30 schreef Crane het volgende:
[..]
Lees het Ajax-topic of het wedstrijdverslagen-topic eens door als jullie 2 of 3 wedstrijden op rij overtuigend winnen. Nu is het wat minder ja (en terecht) maar dat slaat zo weer om.
Dus dan koopt Ajax hem maar? Lekker beleid is dat.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:15 schreef RayMania het volgende:
Tja, als Pranjic zelf zegt graag voor Ajax te willen spelen en het jammer vindt dat Ajax hem niet heeft benaderd...
En dat terwijl PSV al jaren zaaddodend voetbal speelt. Dát vind ik onbegrijpelijkquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:25 schreef Crane het volgende:
[..]
Met jaloezie/succes heeft het niets te maken; PSV heeft al jaren veel meer succes dan Ajax, toch hebben weinig mensen een hekel aan PSV.
Nee, dat bedoel ik niet. Pranjic bracht het nieuws zelf naar buiten. Hij bracht zichzelf dus in verband met Ajax. Niet Ajax zelf.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:03 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dus dan koopt Ajax hem maar? Lekker beleid is dat.
Het Ajax-topicquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:30 schreef Crane het volgende:
[..]
Lees het Ajax-topic of het wedstrijdverslagen-topic eens door als jullie 2 of 3 wedstrijden op rij overtuigend winnen. Nu is het wat minder ja (en terecht) maar dat slaat zo weer om.
Dan heb je een nieuwbericht gemist denk ik.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:05 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Pranjic bracht het nieuws zelf naar buiten. Hij bracht zichzelf dus in verband met Ajax. Niet Ajax zelf.
en toch ook wel jaloezie, want als ze er geen kampioen mee werden, zou PSV je echt geen reet boeienquote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:04 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
En dat terwijl PSV al jaren zaaddodend voetbal speelt. Dát vind ik onbegrijpelijk![]()
Als Ajax supporter heb ik eigenlijk alleen maar een hekel aan PSV. En nee, dat is geen misplaatste jaloezie, dit heeft puur en alleen met het vertoonde spel te maken.
Ik ben schijtjaloers op de laatste kampioenschappen van PSV hoor. Toch een mooi rijtje dat ze bij elkaar gevoetbald hebben. Voetbal gaat om meer goals maken dan de tegenstander, wij zijn daar met al onze miljoenenuitgaven, intenties om goed te voetballen, af en toe een leuke goal en de topscorer van de eredivisie, de laatste jaren gewoon niet zo goed meer in.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:04 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
En dat terwijl PSV al jaren zaaddodend voetbal speelt. Dát vind ik onbegrijpelijk![]()
Als Ajax supporter heb ik eigenlijk alleen maar een hekel aan PSV. En nee, dat is geen misplaatste jaloezie, dit heeft puur en alleen met het vertoonde spel te maken.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:20 schreef Gizmo112 het volgende:
Facts:
- Ajax al jaren geen C.L, laatste jaren ook geen potten kunnen breken in de UEFA cup
- Voor het 4e jaar op rij GEEN kampioen
- 4 (?) trainers in de afgelopen4 jaar, directiechaos en waardeloos transferbeleid
En wel een grote mond richting alles wat niet uit A'dam komt. Misplaatste arrogantie is het, niks meer, niks minder. De calimero's zitten zonder uitzondering in A'dam.
(Ik dwaal een beetje af, maar hier heb ik dus gewoon een hekel aan;))quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:21 schreef Silenus het volgende:
Ik snap het allemaal wel hoor. Je hebt gewoon heel veel mensen op je werk, studie, omgeving die nooit naar Ajax gaan maar jou als FC Groningen-supporter (ik noem even een club) het wel even gaan 'inpeperen' als Groningen heeft verloren en Ajax heeft gewonnen. Wat tot voor kort toch regelmatig voorkwam.
Ik heb er zelf nooit mee te maken, omdat ik nooit supporters in levenden lijve tegenkom die vaker hun voetbalclub bezoeken dan ik Ajax. Sterker nog, in mijn omgeving heb ik iets meer Feyenoordfans die minder vaak per jaar in de Kuip komen dan ik. (0 om één keer, gemiddeld)
Ik ken het gevoel. Smsjes die je krijgt van zo'n eppo met 'Hahaha, helemaal niets in Amsterdamm!'. Normaal zou je dat nog enigszins kunnen trekken van iemand die zelf ook elke 2 weken in de Kuip is te vinden, maar NIET van zo'n blije mongool die bij de zoveelste nederlaag van Feyenoord 'eigenlijk niet meer zo veel om voetbal geeft....het interesseert me niet zoveel meer'.
En die gasten heb je bij elke club zitten, en nog wel iets meer bij de topclubs en ik denk het allermeest bij Ajax.
En natuurlijk die hele rits aan BN'ers die zogenaamd voor Ajax zijn 'om erbij te horen' en dat dan in goede tijden uitgebreid op tv gaat zitten verkondigen. Flikker toch gewoon een end op. Die paar echte Ajacieden onder de BN'ers kent iedereen toch wel (Freek de Jonge, Peter R. de Vries, Robert ten Brink, Ivo Niehe, Jack Spijkerman, gewoon de mensen die elke thuiswedstrijd in de Arena zitten)[quote] maar niet die Winston Gerschtanovic achtige types die dan even op uitnodiging komen blaten en zichzelf laten zien.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:21 schreef Silenus het volgende:
Ik snap het allemaal wel hoor. Je hebt gewoon heel veel mensen op je werk, studie, omgeving die nooit naar Ajax gaan maar jou als FC Groningen-supporter (ik noem even een club) het wel even gaan 'inpeperen' als Groningen heeft verloren en Ajax heeft gewonnen. Wat tot voor kort toch regelmatig voorkwam.
Ik heb er zelf nooit mee te maken, omdat ik nooit supporters in levenden lijve tegenkom die vaker hun voetbalclub bezoeken dan ik Ajax. Sterker nog, in mijn omgeving heb ik iets meer Feyenoordfans die minder vaak per jaar in de Kuip komen dan ik. (0 om één keer, gemiddeld)
Ik ken het gevoel. Smsjes die je krijgt van zo'n eppo met 'Hahaha, helemaal niets in Amsterdamm!'. Normaal zou je dat nog enigszins kunnen trekken van iemand die zelf ook elke 2 weken in de Kuip is te vinden, maar NIET van zo'n blije mongool die bij de zoveelste nederlaag van Feyenoord 'eigenlijk niet meer zo veel om voetbal geeft....het interesseert me niet zoveel meer'.
En die gasten heb je bij elke club zitten, en nog wel iets meer bij de topclubs en ik denk het allermeest bij Ajax.
En natuurlijk die hele rits aan BN'ers die zogenaamd voor Ajax zijn 'om erbij te horen' en dat dan in goede tijden uitgebreid op tv gaat zitten verkondigen. Flikker toch gewoon een end op. Die paar echte Ajacieden onder de BN'ers kent iedereen toch wel (Freek de Jonge, Peter R. de Vries, Robert ten Brink, Ivo Niehe, Jack Spijkerman, gewoon de mensen die elke thuiswedstrijd in de Arena zitten) maar niet die Winston Gerschtanovic achtige types die dan even op uitnodiging komen blaten en zichzelf laten zien.
(Ik dwaal een beetje af, maar hier heb ik dus gewoon een hekel aan;))
Ik voel me overigens ook nooit aangesproken als ik woorden hoor als 'Ajaxpubliek' en 'alle Ajacieden zijn successupporters'. Denk dat ik met bijna iedereen hier op FOK, ook alle fanatieke andere supporters, prima een biertje kan drinken voor elke wedstrijd, zonder dat ze mij in elkaar gaan beuken omdat ze me zo'n arrogante blaaskaak vinden.
Je post nog eens goed doorgelezen en ik vind 'm echt erg goed. Zeer herkenbaar!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:21 schreef Silenus het volgende:
En natuurlijk die hele rits aan BN'ers die zogenaamd voor Ajax zijn 'om erbij te horen' en dat dan in goede tijden uitgebreid op tv gaat zitten verkondigen. Flikker toch gewoon een end op. Die paar echte Ajacieden onder de BN'ers kent iedereen toch wel (Freek de Jonge, Peter R. de Vries, Robert ten Brink, Ivo Niehe, Jack Spijkerman, gewoon de mensen die elke thuiswedstrijd in de Arena zitten) maar niet die Winston Gerschtanovic achtige types die dan even op uitnodiging komen blaten en zichzelf laten zien.
Ik voel me overigens ook nooit aangesproken als ik woorden hoor als 'Ajaxpubliek' en 'alle Ajacieden zijn successupporters'. Denk dat ik met bijna iedereen hier op FOK, ook alle fanatieke andere supporters, prima een biertje kan drinken voor elke wedstrijd, zonder dat ze mij in elkaar gaan beuken omdat ze me zo'n arrogante blaaskaak vinden.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:12 schreef Silenus het volgende:
Ik heb 'm ooit in de Kuip met een Feyenoordsjaal om 'Boateng, Boateng, Boateng' zien zingen op de muziek van 'Kedeng kedeng'.)
Ja, dat is verder ook het punt niet. Wel dat Ali B dan een interview geeft aan Ajax TV waarop hij zegt dat Ajax wel echt z'n cluppie is en zo zijn er nog wel meer reportages over hem geweest waarin ie ontzettend zat mee te leven bij een wedstrijd in de Arena.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:15 schreef Suijk het volgende:
Dat doen al die artiesten toch. Peter Koelewijn ('Ajax wint de Wereldcup') staat ook gewoon bij open dagen van PSV.
Albert West ookquote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:15 schreef Suijk het volgende:
Dat doen al die artiesten toch. Peter Koelewijn ('Ajax wint de Wereldcup') staat ook gewoon bij open dagen van PSV.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:12 schreef Silenus het volgende:
(PSV heeft trouwens zijn eigen Ali B in de vorm van Guus Meeuwis. Ik heb 'm ooit in de Kuip met een Feyenoordsjaal om 'Boateng, Boateng, Boateng' zien zingen op de muziek van 'Kedeng kedeng'.)
Van iemand met zo'n username had ik ook niets anders verwachtquote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:54 schreef Adothehague het volgende:
Ajax is gewoon het toppunt van arrogantie hier in Nederland.
Ze denken ieder seizoen voor er ook nog maar 1 wedstrijd gespeeld is dat ze al kampioen zijn en presteren vervolgens niks in het seizoen. Dat is dan wel de leuke kant verhaal. Er is nergens een club in Nederland die zo'n grote arrogantie heeft als Ajax.
En jullie vinden het gek dat er zoveel anti - Ajax zijn.
Dat jij niet in staat ben inhoudelijk te reageren geeft eigenlijk al aan dat ik gelijk heb.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:58 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Van iemand met zo'n username had ik ook niets anders verwacht
Nee jou vorige post had veel inhoud, je herhaalt andere posts.. Lekker toevoegingquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:02 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Dat jij niet in staat ben inhoudelijk te reageren geeft eigenlijk al aan dat ik gelijk heb.
Dat ligt anders. Ajax roept elk jaar dat ze kampioen willen worden, iets wat in mijn ogen logisch is gezien het aankoopbeleid en gewoon het feit dat een club als Ajax altijd voor het kampioenschap hoort te gaan. Het is gewoon mooi dat je jezelf heldere doelen stelt: een kampioenschap is een geslaagd seizoen, en geen kampioenschap is een mislukt seizoen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:54 schreef Adothehague het volgende:
Ze denken ieder seizoen voor er ook nog maar 1 wedstrijd gespeeld is dat ze al kampioen zijn
ah.. dus hij mag zijn mening erover niet meer geven omdat anderen eenzelfde mening hebben gegeven?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:04 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Nee jou vorige post had veel inhoud, je herhaalt andere posts.. Lekker toevoeging
Ik vertel alleen mijn eigen mening waar mijn haat vandaan komt.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:04 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Nee jou vorige post had veel inhoud, je herhaalt andere posts.. Lekker toevoeging
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:15 schreef Suijk het volgende:
Mening? Hij brengt het net alsof het feiten zijnquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:09 schreef Prosac het volgende:
[..]
ah.. dus hij mag zijn mening erover niet meer geven omdat anderen eenzelfde mening hebben gegeven?
Heerlijk is dat he.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:21 schreef Silenus het volgende:
Inderdaad, want als je een leugen maar vaak genoeg vertelt dan wordt het vanzelf de waarheidquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:15 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Ik vertel alleen mijn eigen mening waar mijn haat vandaan komt.
Dat dat overeenkomt met bijna alle vorige posts bevestigd dat er wel degelijk een kern van waarheid in mijn post zit.
Dus?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:24 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Mening? Hij brengt het net alsof het feiten zijn
Dat is ook zo dat iedereen voorspeld inclusief jullie Ajax supporters zelf dat je ieder jaar kampioen word.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:25 schreef Emimich het volgende:
[..]
Inderdaad, want als je een leugen maar vaak genoeg vertelt dan wordt het vanzelf de waarheid
Ah, hier merk ik op dat je aan het generaliseren bent. Zijn er nog rationale argumenten voor de antipathie jegens Ajax of blijft het bij dit soort slappe argumenten?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:26 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Dus?
Jullie doen ook ieder seizoen al voordat er een wedstrijd is gespeelt dat jullie kampioen zijn. (Alsof dat al een feit is)
Dit herken ik dus niet. Er wordt wel uitgesproken om voor het kampioenschap te gaan, wat nogmaals geheel logisch is. Of moet Van Basten op de Open Dag roepen tevreden te zijn met een plek bij de eerste vijf?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:26 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Dus?
Jullie doen ook ieder seizoen al voordat er een wedstrijd is gespeelt dat jullie kampioen zijn. (Alsof dat al een feit is)
Inderdaad. Vond het altijd al een rasmongoll eerste klas. Laat ik 'm niet zien op straat in Amsterdam.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
-knip-
Maxwell
Bron: www.vak410.nl
© Apfel. van dit forum
Heel goed stuk!
Zolang we meer titels hebben dan de rest, blijven we zo arrogant als de pest.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:54 schreef Adothehague het volgende:
Ajax is gewoon het toppunt van arrogantie hier in Nederland.
Ze denken ieder seizoen voor er ook nog maar 1 wedstrijd gespeeld is dat ze al kampioen zijn en presteren vervolgens niks in het seizoen. Dat is dan wel de leuke kant verhaal. Er is nergens een club in Nederland die zo'n grote arrogantie heeft als Ajax.
En jullie vinden het gek dat er zoveel anti - Ajax zijn.
Jij weet ook geen rationele argumenten op mijn eerste stelling te bedenken waarin ik aangaf dat Ajax arrogant is en ieder jaar voordat er een wedstrijd gespeeld is zichzelf al kampioen waant.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:28 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ah, hier merk ik op dat je aan het generaliseren bent. Zijn er nog rationale argumenten voor de antipathie jegens Ajax of blijft het bij dit soort slappe argumenten?
Kom maar eens met voorbeelden dan. Ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:33 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Jij weet ook geen rationele argumenten op mijn eerste stelling te bedenken waarin ik aangaf dat Ajax arrogant is en ieder jaar voordat er een wedstrijd gespeeld is zichzelf al kampioen waant.
Je hoeft alleen maar de Ajax topics hier op Fok! door te lezen voordat het seizoen begon. Daar baseerden jullie op basis van enkele transfers al dat jullie dit jaar echt kampioen gaan worden.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:35 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Kom maar eens met voorbeelden dan. Ik ben benieuwd.
Wat geheel logisch is als je ruim 31 miljoen uitgeeft, dan mag je er wel vanuit gaan dat je titelkandidaat bent, niet? Of is dat geld uitgegeven om voor een play-off plek te gaan, dat lijkt mij niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:38 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar de Ajax topics hier op Fok! door te lezen voordat het seizoen begon. Daar baseerden jullie op basis van enkele transfers al dat jullie dit jaar echt kampioen gaan worden.
Klopt, waardoor het inderdaad ook leuk wordt om "Wij zijn Ajax, wij zijn de beste" te roepen, gezien de hap-reacties. Tong80 begrijpt dat als geen anderquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:40 schreef TAV74 het volgende:
Ja, Ajax is een club die soms ene te zelfverzekerde uitstraling heeft en ook bij vlagen wel arrogantie uitstraalt/uitstraalde. Maar ik vind dat de arrogantie van Ajax wel heel erg overdreven wordt. Het is inmiddels meer een soort selffulfilling prophecy bij Ajax haters.
Dat is niet bepaald aan discussie onderhevig lijkt me.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:29 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Inderdaad. Vond het altijd al een rasmongoll eerste klas. Laat ik 'm niet zien op straat in Amsterdam.
Beetje onlogisch verhaal dit, maar dat zal de A'damse arrogantie wel zijn. Of is het nou dat typische calimero gedrag?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:20 schreef Gizmo112 het volgende:
Facts:
- Ajax al jaren geen C.L, laatste jaren ook geen potten kunnen breken in de UEFA cup
- Voor het 4e jaar op rij GEEN kampioen
- 4 (?) trainers in de afgelopen4 jaar, directiechaos en waardeloos transferbeleid
En wel een grote mond richting alles wat niet uit A'dam komt. Misplaatste arrogantie is het, niks meer, niks minder. De calimero's zitten zonder uitzondering in A'dam.
Nee. Alle meningen hierover zijn eensgezind idd.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:45 schreef Grulez het volgende:
[..]
Dat is niet bepaald aan discussie onderhevig lijkt me.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:27 schreef Emimich het volgende:
Ajax is als kanker, je weet dat het sterker is en toch gaan veel mensen er tegen in!
Dus? Verschil tussen Buijs en Pranjic is misschien ook wel dat Buijs gewoon een Feijenoordsupporter is en voor z'n actieve carrière op de tribune stond (zoals Demouge bij NEC).quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:03 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dus dan koopt Ajax hem maar? Lekker beleid is dat.
Net als Buijs die overal liep te roepen dat hij Feyenoord zo geweldig vond. Wat een succes werd dat.
Inderdaad. Waren we eindelijk een beetje af van het totale generaliseren, komt dat er weer tussendoor.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:11 schreef Stofje het volgende:
[..]! Matig!
Ik vind de Adothehague-rest discussie eigenlijk een beetje jammer. Een onsympathiek welles-nietes stukje topic. Niet al te boeiend om te lezen iig.
Rationeel gezien is het toch geen enkel probleem als ik een fan ben van Feyenoord en Ajax tegelijkertijd? Het is vaak het simpele gepeupel onder de supporters die hier een probleem van maken. En als ik de blikken in hun ogen juist taxeer zijn ze niet bijster intelligent.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:05 schreef navigator het volgende:
Malloot. Tijd dat iemand je mond dichtplakt en je handen vastmaakt met een rolletje duc-tape.
Twente wel ja, de oude garde heeft daar zeker wel respect voor ons en dat is wederzijds.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:44 schreef denthemen het volgende:
[..]
Wie is ons in dit geval? Je hebt nogal wat clubs in je sig staanquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:30 schreef jde_kok het volgende:
Twente wel ja, de oude garde heeft daar zeker wel respect voor ons en dat is wederzijds.
Tja, dat is nu eenmaal het lot van het "niet de rijkste club op aarde zijn" . Dan weet je dat goede, opvallende spelers weggekocht gaan worden. Zo kan je er volgens mij vergif op innemen dat Huntelaar ook doorverkocht gaat worden. Het is dus het ´probleem´ van Heerenveen, en Groningen EN Ajax.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:38 schreef Gizmo112 het volgende:
Het is wel logisch van Heerenveen en Groningen, scouten doen ze aardig, en dan komt Ajax even de beste spelers wegplukken. Hierdoor is bijvoorbeeld Groningen naar de winterstop dus gewoon helemaal ontregeld en dus niet meer voor de top 5 in aanmerking gekomen. met de spelers die vertrokken waren (Suarez, Lindgren, Silva) was dit wel degelijk het geval geweest.
En het lijkt een neverendig story, nu pranjic en berg weer met Ajax in verband worden gebracht...
Nee ok, dat met Suarez is niet netjes gegaan. Ben ik met je eens. Als dan Silva er nog bovenop komt én Lindgren snap ik dat je bloed begint te koken, zeker als je club daarna wat duikelt op de ranglijst.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:37 schreef Prosac het volgende:
Geen hekel aan Ajax vanwege de transfers, maar vanwege de manier waarop die zijn gegaan. Maar dat is schijnbaar na 8934729742397x uitleggen nog erg moeilijk te begrijpen voor velen.
De arrogantie wordt onterechter.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:19 schreef MaxPower het volgende:
Hoe verklaar je dan dat Ajax steeds méér gehaat wordt naarmate ze minder successen hebben?
Ajax wordt nu echt niet meer gehaat, alleen kan iedereen dat nu bijna wekelijks laten zien. Als Ajax goed speelt en veel wint houdt iedereen hier zijn mond over en nu het slecht gaat kunnen ze het eindelijk laten horen aan iedereen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:19 schreef MaxPower het volgende:
Hoe verklaar je dan dat Ajax steeds méér gehaat wordt naarmate ze minder successen hebben?
Edit: dubbel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:19 schreef MaxPower het volgende:
Nee hoor. Dit topic is juist gestart omdat nu ook bij clubs als Groningen, Heerenveen en Twente de Ajaxhaat ontstaat. Daarvoor was het alleen Feyenoord. Kquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:21 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ajax wordt nu echt niet meer gehaat, alleen kan iedereen dat nu bijna wekelijks laten zien. Als Ajax goed speelt en veel wint houdt iedereen hier zijn mond over en nu het slecht gaat kunnen ze het eindelijk laten horen aan iedereen.
Dit is wel waar.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:21 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
De arrogantie wordt onterechter.
Eerst waren ze de beste en riepen ze dat. Tsjah weinig tegen in te brengen. Nu bakken ze er niks meer van maar roepen ze nog steeds de beste te zijn.
Maar hoe vaak gebeurde het dat Twente een prijs won ten koste van Ajax? Nu is er de gelegenheid om hier grappen over te maken. In het verleden kwam Ajax naar Enschede, won het met goed voetbal en moest iedereen op de tribune zijn mond houden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:22 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Nee hoor. Dit topic is juist gestart omdat nu ook bij clubs als Groningen, Heerenveen en Twente de Ajaxhaat ontstaat. Daarvoor was het alleen Feyenoord. K
Ik geef alleen mijn mening, en vervolgens word erop gereageert.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:22 schreef Suijk het volgende:
[..]
Inderdaad. Waren we eindelijk een beetje af van het totale generaliseren, komt dat er weer tussendoor.
Je mening is prima, maar uitspraken als 'Jullie doen altijd dit, jullie zeggen altijd dat' zijn gewoon niet waar. Jouw mening wordt gevormd door enkele debiele uitspraken uit het Ajax topic en doet het voorkomen als een waarheid. Dat je daar dus op generaliseert, daar kan ik gewoon slecht tegen, en dat is dan ook wat ik schrijf. Niet dat jij je mening niet mag/kan geven.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:38 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Ik geef alleen mijn mening, en vervolgens word erop gereageert.
Dit heet een discussie en daar is een forum voor bedoeld. Waarom zou ik mijn mening niet mogen geven en jij wel?
Daar staat het toch altijd vol met Ajacieden?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:55 schreef Jasza het volgende:
Ado kom je dit jaar ook weer je haat laten zien naast het uitvak bij Sparta?
here we go againquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:53 schreef Silenus het volgende:
Ja, we zijn allemaal wel uitgeluld ongeveer.
Conclusie is dus: Ajax is de koning onder de voetbalclubs en de rest is gewoon jaloers en calimero.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:53 schreef Silenus het volgende:
Conclusie is dus: Ajax is de koning onder de voetbalclubs en de rest is gewoon jaloers en calimero.
Yep als Ajax verliest dan ligt het aan de scheidsquote:Mystic_HBC 19-10-2008 @ 16:39 pm fotoboek no homepage edit quote
userIcon
Goede scheids bij Ajax, eindelijk iemand die niet partijdig is.
Feyenoord
Psv
Yep het ligt idd aan de scheids dat Ajax 9e staat.quote:bekkers1976 19-10-2008 @ 17:39 pm fotoboek no homepage edit quote
userIcon
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 @ 16:55 schreef DarkWimDuck het volgende:
[..]
Hiermee insinueer jij dus dat de slechte resultaten van de afgelopen duels allemaal aan de scheidsrechter lagen? Triest geval...
Fout, ik insinueer niets, ik zeg dat Ajax herhaaldelijk is genaaid en staat daardoor een positie of 7 te laag...
Yep ajax is al het hele seizoen zoooo goed bezig dat ze 9e staan, maar ja, ze hebben er weer één gewonnen, en voor de Ajax kinderen zijn ze alweer kampioen.quote:dieselnoi 19-10-2008 @ 18:17 pm fotoboek no homepage edit quote
Geloof mij maar Ajax gaat dik kampioen worden. Als enige van de top3 wisten ze te winnen dit weekend.
En als alle spelers terug zijn van blessures heeft Ajax gewoon een te goed team met een van de beste aanval van de wereld.
- Vitesse - Degradatiezonequote:bekkers1976 19-10-2008 @ 20:04 pm fotoboek no homepage edit quote
userIcon
Poeh poeh, Ajax staat maar liefst 5 punten achter op Koploper NAC
Met dien verstande dat Ajax de volgende tegenstanders al gehad heeft:
- Vitesse
- Groningen
- Heerenveen
- Roda
- Feyenoord
Ik denk dat over 4 competitie ronde de lijst er iets anders uitziet!!
Agree.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:53 schreef Silenus het volgende:
Goeie opmerking.quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:39 schreef VatosLoco het volgende:
Als het aan mij ligt mogen ze die hele ballenclub opheffen, bah wat kots ik op die club inclusief supporters
Zonder Ajax zou feyenoord al lang bij de zondagamateurs spelen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:39 schreef VatosLoco het volgende:
Als het aan mij ligt mogen ze die hele ballenclub opheffen, bah wat kots ik op die club inclusief supporters
Die bekkers had wel gelijkquote:Op zondag 19 oktober 2008 21:39 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
- Vitesse - Degradatiezone
- Groningen - Subtop
- Heerenveen - Subtop
- Roda - Degradatiezone
- Feyenoord - Degradatiezone
Nou nou, dit Ajax pakt wel al 10 punten tegen deze toppers, hij vergeet tevens Willem II de degradatiekandidaat van vorig seizoen, waar Ajax toch wel even van verloor met 2-1, maar ach nee dat ligt aan de scheids.
Ja nu staan jullie bovenaanquote:
Het is toch ook schattig, dat volwassen mannen helemaal opgefokt raken als ze ook maar het woord 'Ajax' horen?quote:Op maandag 17 november 2008 18:03 schreef Martijn_fijn het volgende:
Dit is weer een kansloos topic door Ajax-supporters om de 'haat' te verheerlijken en te cultiveren. Want gehaat worden is stoer.
Och, van Ajax-zijde komt nu weer het fantastische cliché 'nobody likes us, we don't care' naar boven en van de andere zijde komen weer nikszeggende argumenten. Zitten overigens ook goede argumenten tussen. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.quote:Op maandag 17 november 2008 18:14 schreef Emimich het volgende:
[..]
Het is toch ook schattig, dat volwassen mannen helemaal opgefokt raken als ze ook maar het woord 'Ajax' horen?![]()
Misschien is sneu nog een betere benaming.
Inderdaad en omdat Ajax van vele clubs de grootste rivaal is terwijl dat wederzijds niet zo is.quote:Op maandag 17 november 2008 18:21 schreef Stofje het volgende:
Och, van Ajax-zijde komt nu weer het fantastische cliché 'nobody likes us, we don't care' naar boven en van de andere zijde komen weer nikszeggende argumenten. Zitten overigens ook goede argumenten tussen. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.
Even iets anders. Ik lees hier de laatste weken ook ineens steeds vaker haatdragende teksten omtrent NAC, veelal door Ajax-supporters. Tja, het zal te maken hebben met het feit dat dat clubje even leuk meedraait. Maar ik als NAC-supporters filter die teksten dus eerder dan die Ajax-teksten. Iedere clubsupporter leest hier negatieve teksten over z'n eigen club, maar omdat Ajax nu eenmaal de grootste club van Nederland is, komen die teksten wat vaker voor.
Door 'Ajax-supporters' steeds inderdaad...quote:Op maandag 17 november 2008 18:26 schreef _Mike_ het volgende:
Nee hé, waarom word dit kut topic gekickt...
"Jaloers"quote:Op maandag 17 november 2008 18:21 schreef Stofje het volgende:
[..]
Och, van Ajax-zijde komt nu weer het fantastische cliché 'nobody likes us, we don't care' naar boven en van de andere zijde komen weer nikszeggende argumenten.
Voor Ajax zijn Feyenoord en in iets mindere mate Utrecht en Den Haag de grootste rivalen, of is dat alleen hooligan-technischquote:Op maandag 17 november 2008 18:22 schreef Emimich het volgende:
[..]
Inderdaad en omdat Ajax van vele clubs de grootste rivaal is terwijl dat wederzijds niet zo is.
Klopt erg nutteloos, dit blijft toch gewoon een welles nietes discussie...quote:Op maandag 17 november 2008 18:28 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Door 'Ajax-supporters' steeds inderdaad...
We zouden ook een poging kúnnen doen er een interessant topic van te maken. Ik vind een groot deel best interessant om te lezen, zowel van voor- als tegenstanders van Ajax.quote:Op maandag 17 november 2008 18:34 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Klopt erg nutteloos, dit blijft toch gewoon een welles nietes discussie...
Volgens de media wel ja. Maar de Heerenveen supporters hoor je altijd zeggen dat ze "Groningen als rivaal hebben aangenomen omdat Cambuur nou eenmaal nooit meer zal promoveren"quote:
Ah, gelukkig lopen er bij andere clubs nooit mensen eerder weg!quote:Op maandag 17 november 2008 19:13 schreef Rikkert het volgende:
Over successupporters gesproken:
[ afbeelding ]
Zegt niets over de Ajacieden natuurlijk.quote:Op maandag 17 november 2008 19:20 schreef Stofje het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar deze oproep is op z'n zachtst gezegd gênant....
Nee, natuurlijk zegt dat niets over de Ajacieden. Ik heb het ook alleen over zo'n boodschap op dat scherm, dát is gênant. Dat er supporters voortijdig het stadion verlaten is bij elke club een feit, maar ik zou het schaamrood op de kaken krijgen als mijn club zich in het openbaar zó voor lul zet door zoiets op het scherm te plaatsen... En nee, dat is geen bash.quote:Op maandag 17 november 2008 19:24 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zegt niets over de Ajacieden natuurlijk.
De argumenten worden wel makkelijk neergeplempt hier. Bij elke andere club lopen supporters vroegtijdig weg, niet alleen bij Ajax. Maar ja, het is zo makkelijk om gewoon Ajax te noemen. Hetzelfde geldt voor het kopen van spelers van een andere club; men vergeet zeker dat PSV en Feyenoord ook de halve Eredivisie leegkopen.
Van mij had het ook niet gehoeven, maar nu wordt er natuurlijk wel weer op een bepaalde manier over ons gedacht.quote:Op maandag 17 november 2008 19:30 schreef Stofje het volgende:
maar ik zou het schaamrood op de kaken krijgen als mijn club zich in het openbaar zó voor lul zet door zoiets op het scherm te plaatsen... En nee, dat is geen bash.
Proberen te veranderen is een goed idee, al vraag ik me af of dat lukt. Ze geven op deze manier wel veel mensen de gelegenheid om te zeggen: "Zie je wel dat ze eerder weggaan" en "successupporters" enz. enz.quote:Op maandag 17 november 2008 19:39 schreef _Mike_ het volgende:
Ik vind het juist wel mooi dat Ajax hier ook wat aan wil proberen veranderen.
Ik voelde mijn er toch niet door aangesproken dus geen punt
waarvan twee halverwege het seizoen en met een hoop geziek en gezeik.quote:Op maandag 17 november 2008 19:38 schreef Rikkert het volgende:
Zoals Stofje zegt gaat het me hier meer om de manier waarop het publiek voor lul wordt gezet. Overigens heeft Ajax in voorgaande jaren wel acties gehad als met de rug naar het veld staan en witte zakdoekjes, wat een beetje onder dezelfde noemer valt.
Tuurlijk kopen Feyenoord en Psv ook bij andere eredivisieclubs, maar Ajax heeft vorig seizoen 3 basisspelers bij Groningen weggekocht. Ik snap dat je niet blij ben als een belangrijke speler weggekocht wordt, maar als je bovenin de subtop mee draait en Ajax koopt 3 spelers weg, is dat wel heel veel.
Klopt, arbitragezaken maken de situatie ook niet beter.quote:Op maandag 17 november 2008 19:48 schreef Prosac het volgende:
[..]
waarvan twee halverwege het seizoen en met een hoop geziek en gezeik.
Dat is toch ook niet voor niks. Die reputatie hebben jullie en dat wordt door zoiets bevestigd.quote:Op maandag 17 november 2008 19:35 schreef RayMania het volgende:
[..]
Van mij had het ook niet gehoeven, maar nu wordt er natuurlijk wel weer op een bepaalde manier over ons gedacht.
Nogmaals, kunnen de supporters weinig aan doenquote:Op maandag 17 november 2008 19:54 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet voor niks. Die reputatie hebben jullie en dat wordt door zoiets bevestigd.
Self-fulfilling prophecyquote:Op maandag 17 november 2008 19:54 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Dat is toch ook niet voor niks. Die reputatie hebben jullie en dat wordt door zoiets bevestigd.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:21 schreef Silenus het volgende:
*bookmark*quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:31 schreef M0NTANA het volgende:
Ik haat Ajax ook
Ajakkus, ijdorp, neuzen....niveautje hoor voor een volwassen persoon op deze aardkloot. Ongekendquote:Op woensdag 19 november 2008 20:18 schreef DIGGER het volgende:
[..]
*bookmark*
Als FC Den Haag fan is les 1 dat ajakkus fout is. Nergens wordt die BV uit ijdorp zo gehaat als in de hofstad. Dus tja, da's logisch he?
Daarnaast is het taaltje daar ook echt tranentrekkend triest, ik hoor nog liever een Hilbilly de Engelse taal verkrachten.
Het maakt me ook geen zak uit wie de tegenstander is, of wie of wat afhankelijk is van een positief resultaat van die neuzen, liefst zie ik ze gewoon alles verliezen.
Beetje hetzelfde als met Hellas Verona in Italie eigenlijk
En dan klagen over het taaltje inderdaad.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:23 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Ajakkus, ijdorp, neuzen....niveautje hoor voor een volwassen persoon op deze aardkloot. Ongekend
Wat kunnen mensen eraan doen welk accent ze hebbenquote:Op woensdag 19 november 2008 20:18 schreef DIGGER het volgende:
Daarnaast is het taaltje daar ook echt tranentrekkend triest
Ook dit is tekenend. De haat richting Ajax en Amsterdam is bij de meesten groter dan de liefde voor de eigen club.quote:Het maakt me ook geen zak uit wie de tegenstander is, of wie of wat afhankelijk is van een positief resultaat van die neuzen, liefst zie ik ze gewoon alles verliezen.
Waar zegt hij dan dat hij liever Ajax ziet verliezen dan zijn eigen club winnen?quote:Op woensdag 19 november 2008 22:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ook dit is tekenend. De haat richting Ajax en Amsterdam is bij de meesten groter dan de liefde voor de eigen club.
Nu breekt m'n klomp. Dat platt Haagse accent is pas echt om te janken.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:18 schreef DIGGER het volgende:
Daarnaast is het taaltje daar ook echt tranentrekkend triest, ik hoor nog liever een Hilbilly de Engelse taal verkrachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
Ik dacht dat Vitesse ook wel mee viel.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:23 schreef Lamzak_ het volgende:
Volgens mij is de enige club die geen hekel aan Ajax heeft Heracles.
Logopedie?quote:Op woensdag 19 november 2008 22:32 schreef RayMania het volgende:
Wat kunnen mensen eraan doen welk accent ze hebben.
En dan?quote:
Nee dat zeg ik niet. Jij zegt dat mensen er niks aan kunnen doen. Dat is onzin natuurlijk. Het is aangeleerd, dus kun je het ook weer afleren.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:02 schreef RayMania het volgende:
En dan?. Omdat anderen er 'last' van hebben?
Volendam, Telstar en Haarlem ook nietquote:Op donderdag 20 november 2008 09:23 schreef Lamzak_ het volgende:
Ajax en Twente ging vroeger wel redelijk.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:23 schreef Lamzak_ het volgende:
Was, denk ikquote:Op donderdag 20 november 2008 09:23 schreef Lamzak_ het volgende:
Staat me iets bij dat ze qua Hooliganisme ooit dingen samen hebben gedaan (tegen feyenoord?). Maar dat durf ik absoluut niet met zekerheid te zeggen. Anyone?quote:Op donderdag 20 november 2008 10:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ajax en Twente ging vroeger wel redelijk.
Maar met de jaren veranderen dingen.
Nou er was een jongen uit Enschede lid van de f-side in de jaren 80 en begin 90 en die kon ook mensen van twente en zo ging dat balletje rollen.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:33 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Staat me iets bij dat ze qua Hooliganisme ooit dingen samen hebben gedaan (tegen feyenoord?). Maar dat durf ik absoluut niet met zekerheid te zeggen. Anyone?
Erik Lassche is idd vermoord door een Feyenoorder. Zou me inderdaad niets verbazen dat het daar iets mee te maken heeft.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nou er was een jongen uit Enschede lid van de f-side in de jaren 80 en begin 90 en die kon ook mensen van twente en zo ging dat balletje rollen.
Qua hooligan ongein heb ik 1 keer meegemaakt dat gasten van twente meegingen naar groningen, maar dat was een handjevol.
't was meer de gedeelde haat richting feyenoord na dat verhaal met die jongen van Twente (Erik Lasscher ofzo?), al is dat een paar jaar voor mijn voetbaltijd geweest.
Denk het wel ja.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:38 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Erik Lassche is idd vermoord door een Feyenoorder. Zou me inderdaad niets verbazen dat het daar iets mee te maken heeft.
Het heeft inderdaad zijn charmequote:Op donderdag 20 november 2008 10:42 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Denk het wel ja.
Maar goed, over het algemeen spelen er andere sentimenten een rol natuurlijk (gelukkig maar). Persoonlijk genoot ik er altijd van om echt intens gehaat te worden. Voor er bij feyenoord zo'n loopbuis was en je over het plein moest was ook altijd mooi man, al die kakkerlakken op die trappen en overal ingeklommen om je maar uit te schelden en waar mogelijk wat naar je hoofd te smijten.
En andersom zelfde verhaal. Heerlijk toch?
voor zover ik weet geen. Ja, Euro 88 in duitsland en WK 90 in Italie. En de 10 daagse veldtocht 1830 ofzoquote:Op donderdag 20 november 2008 10:43 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad zijn charme
Ik vraag me sowieso wel af welke Nederlandse clubs, hooligangroepen samen hebben gewerkt.
Gast, dat was geen familievak en er is ook geen vak bestormd. Wat minder de Telegraaf lezen afcajosquote:Op donderdag 20 november 2008 10:45 schreef afcajos het volgende:
Volgens mij is het "samenwerkingsverband" tussen ajax en twente tot een nulpunt gekomen toen een groepje ajaxsupporters een familievak van twente bestormde wat jaren geleden
Whehequote:Op donderdag 20 november 2008 10:46 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Gast, dat was geen familievak en er is ook geen vak bestormd. Wat minder de Telegraaf lezen afcajos
Volgens de telegraaf ooggetuigen ging men met fietskettingen de gezinstribune opquote:Op donderdag 20 november 2008 10:47 schreef afcajos het volgende:
[..]
Whehemijn excuses, ik was er niett bij ofzo. Dit had ik een tijd geleden eens ergens gelezen
waarschijnlijk de telegraaf ja
Er staat me toch wel iets van bij dat dat het Familievak was. Ik ga dit even uitzoekenquote:Op donderdag 20 november 2008 10:47 schreef afcajos het volgende:
[..]
Whehemijn excuses, ik was er niett bij ofzo. Dit had ik een tijd geleden eens ergens gelezen
waarschijnlijk de telegraaf ja
2001 ofzo?quote:Op donderdag 20 november 2008 10:50 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Er staat me toch wel iets van bij dat dat het Familievak was. Ik ga dit even uitzoeken
Weet iemand het jaar dat dat gebeurde? Was iig in het Arke Stadion
Heb het ff opgezocht in inderdaad 2001. Ach ja de media dramatiseert altijd alles natuurlijk. Het is veel interessanter om te schrijven dat ajacieden een onschuldig vak binnenvallen, terwijl er gewoon door wat hooligans gevochten werdquote:Op donderdag 20 november 2008 10:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
2001 ofzo?
Al was het een familievak... het vechten gebeurde beneden en der stond geen familie tussen.
Volgens mij komt ie (M.L.) uit Hengelo en gaat ie nog steeds naar ajaxquote:Op donderdag 20 november 2008 10:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nou er was een jongen uit Enschede lid van de f-side in de jaren 80 en begin 90 en die kon ook mensen van twente en zo ging dat balletje rollen.
M jaquote:Op donderdag 20 november 2008 10:59 schreef PyTh het volgende:
[..]
Volgens mij komt ie (M.L.) uit Hengelo en gaat ie nog steeds naar ajax
hmm... 'I guess thats not THE sharpest tool in the box'quote:Op woensdag 19 november 2008 20:18 schreef DIGGER het volgende:
[..]
*bookmark*
Als FC Den Haag fan is les 1 dat ajakkus fout is. Nergens wordt die BV uit ijdorp zo gehaat als in de hofstad. Dus tja, da's logisch he?
Het maakt me ook geen zak uit wie de tegenstander is, of wie of wat afhankelijk is van een positief resultaat van die neuzen, liefst zie ik ze gewoon alles verliezen.
Beetje hetzelfde als met Hellas Verona in Italie eigenlijk
Komt toch echt uit Enschede. En inderdaad, hij gaat nog steeds naar Ajax.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:59 schreef PyTh het volgende:
[..]
Volgens mij komt ie (M.L.) uit Hengelo en gaat ie nog steeds naar ajax
Ook goed, hij heeft in ieder geval heel lang in Hengelo gewoond, dat weet ik 100% zekerquote:Op donderdag 20 november 2008 19:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Komt toch echt uit Enschede. En inderdaad, hij gaat nog steeds naar Ajax.
De vakken naast het uitvak zijn toch echt familievakken, al heb je d'r zo af en toe een paar van die halven tussen staan. Toen dat hek losgebroken werd zaten er nog steeds vooral de gezinnetjes in dat vak. Die mensen hebben niet voor niks allemaal het geld voor hun kaartje later weer teruggekregen. Het klopt wel dat vak-P zo gauw dat hek open was leegstroomde en de grachten daar binnenstormde. Op dat moment waren de meeste gezinnen al naar buiten gevlucht overigens.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Volgens de telegraaf ooggetuigen ging men met fietskettingen de gezinstribune op
In realiteit werd er geknokt in de gracht onder het vak omdat er steeds bekers hete koffie het Ajax vak invlogen en het hek niet zo goed vast bleek te zitten. Niet veel schokkends want iedereen die daar beneden stond stond er echt maar met 1 reden
Verduidelijkt vanuit het Twente-Kamp, bedankt Solstice, ik loop er nog niet lang genoegquote:Op vrijdag 21 november 2008 11:58 schreef Solstice het volgende:
[..]
De vakken naast het uitvak zijn toch echt familievakken, al heb je d'r zo af en toe een paar van die halven tussen staan. Toen dat hek losgebroken werd zaten er nog steeds vooral de gezinnetjes in dat vak. Die mensen hebben niet voor niks allemaal het geld voor hun kaartje later weer teruggekregen. Het klopt wel dat vak-P zo gauw dat hek open was leegstroomde en de grachten daar binnenstormde. Op dat moment waren de meeste gezinnen al naar buiten gevlucht overigens.
Het seizoen dat Boschker vertrok was er trouwens een wraakactie. Vanuit Vak-P klommen tijdens de laatste minuten van de wedstrijd een aantal supporters het veld op, onder het mom van Boschker bedanken. Die groep werd steeds groter, en hoewel een deel ook echt kwam om Boschker nog even een hand te geven, probeerde een ander deel via het veld naar het uitvak te komen. De ME stond alleen aardig snel op het veld om de supporters uit elkaar te houden.
Ik geloof dat er daarna nog een keer wat gebeurd is bij het familievak, maar dat weet ik niet helemaal zeker, daar was ik iig niet bij.
De haat tegen Feyenoord was voor zover ik begreep niet echt om de moord op Erik Lassche, maar vooral om de daaropvolgende reacties vanuit het Feyenoordkamp. Die in principe gewoon een moordenaar verheerlijkten. Het was ook geen kwestie van hooligan tegen hooligan op dat moment(voor zover ik weet had Lassche daar ook niks mee te maken), maar gewoon twee supporters van verschillende clubs die in Enschede uitgingen.
Daar is blijkbaar hetzelfde aan de hand.quote:Het enige excuus dat de op stoom komende Bölöni kon bedenken is het 'algemene klimaat' in het Belgische voetbal. 'In jullie land wordt de agressie gecultiveerd. En omdat Wesley Sonck geen grote meneer is, wordt hij daar in meegesleurd. Hij weet dat hij een held is als hij iemands been breekt.'
'De sleutel ligt bij de Belgische clubs. Zij moeten hun supporters beter opvoeden. Ik was verrast door de haat waarmee de Brugse fans ons zondag onthaalden. Niet de twee heren naast mij toen ik in de tribune ging zitten. Maar wel de meeste anderen. Hier in België supporteren de supporters niet voor hun ploeg, maar tegen de tegenstander.'
VI.nl
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:31 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Zolang we meer titels hebben dan de rest, blijven we zo arrogant als de pest.
Alsof elke supporter in Nederland zich meer bezighoudt met de rivaal dan zijn eigen club?quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:32 schreef EnGCatjuh het volgende:
Een stukje van Bölöni, coach van Standard Luik, over de supporters in België:
[..]
Daar is blijkbaar hetzelfde aan de hand.
Aan de liedjes in de stadions te horen zou je dat wel denk jaquote:Op dinsdag 16 december 2008 21:14 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Alsof elke supporter in Nederland zich meer bezighoudt met de rivaal dan zijn eigen club?
Mwoa, mwoa, mwoa. Ben ik het niet helemaal mee eens. Bij Ajax - NAC hoorde ik overdreven vaak het alom bekende, weinig originele "het zijn de homo's uit Breda", maar buiten die wedstrijd vind ik het allemaal wel meevallen. Haat is er sowieso heel weinig.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:32 schreef sjimz het volgende:
[..]
Aan de liedjes in de stadions te horen zou je dat wel denk ja
Ik zie het probleem eigenlijk niet echt?quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:32 schreef sjimz het volgende:
[..]
Aan de liedjes in de stadions te horen zou je dat wel denk ja
Vreven is wel een leuk voorbeeld ja. Ook Vdv is toch af en toe goed uit z'n spel gehaald.quote:Op woensdag 17 december 2008 09:03 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik zie het probleem eigenlijk niet echt?
Vind het vaak wel lachen om de supporters/ spelers van de tegenstander proberen over de zeik heen te helpen
Vaak kon je zo je cluppie ook nog helpen, bij Stijn Vreeven bijvoorbeeld. Daar wist je van als je die 2/3x massaal aanpakt dat'ie over de zeik ging en een gevaar voor zichzelf was (kaarten pakken)
Wat liefquote:Op woensdag 17 december 2008 18:10 schreef VVVMxx het volgende:
Ook ik 'haat' ajax.
Waarom?
- De type mensen.. Dat is eigenlijk het belangrijkste. De type spelers die er rondlopen. Ze zijn vaak arrogant, vinden zichzelf geweldig. En zo is het vaak ook met de supporters.
Niet dat ik nu alle spelers en supporters haat. Mijn vader is ajaxied, maar niet zo'n 'typische'.
Ook vind ik iemand al Vertonghen totaal geen arrogante speler enz.
(Suarez vind ik wel zo'n type speler)
Het is gewoon iets wat ie club om zich heen heeft hangen en eigenlijk moeilijk te beschrijven is.
Om het duidelijk te maken: Ik sta voor PSV. Ik vind het leuk als Heerenveen, Twente, NEC enz op europees gebied winnen. Ik gun het ze, ook voor de supporters en het is goed voor het nederlandse voetbal. Maar als ajax wint baal ik. Dan vinden 'ze' zichzelf meteen weer geweldig, zijn ze beter dan iedereen en blaablaa.
En weer weet ik niet precies wie 'ze' zijn. De club, de spelers, de supporters. Gewoon in het geheel. En nee het ligt totaal niet aan jaloezie, ook niet als je kijkt naar dit jaar. Ja ze staan voor ons, maar dat staan wel meer clubs, waar ik dan geen 'hekel' aan heb.
Qua eredivisie ben ik als PSV-supporter nu blij als AZ bijvoorbeeld verliest, maar dan qua stand. Als ajax verliest heb ik er meteen meer blijheid enzo bij..
Hoe meer ik hier typ, hoe onduidelijker het misschien wordt. Zelf weet ik het eigenlijk ook niet goed te verwoorden. Ik denk dat iedereen dat een beetje heeft. Het is gewoon het geheel en arrogantie is misschien het beste woord.
Even ter verduidelijking; ik ben niet persee tegen alle ajax-supporters, dus niets is hier 'persoonlijk' bedoeld
Je hebt natuurlijk van die pubers die zich voordoen als die-hard supporter maar nooit ergens te zien zijn. Dat is idd nogal triest.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:58 schreef afcajos het volgende:
[..]
![]()
En wat dacht je van die 12 jarige breezers die op hyves lid worden van de ajax hyves die ondertussen meer dan 100.000 leden heeft en de afcahooligans hyve
Ik kom ze genoeg tegen, maar 9 van de 10 hebben alleen een wedstrijd van Ajax op tv gezien blijkt na wat doorvragen. Eigenlijk zoals Silenus ze eerder beschrijft in dit topic.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
Mijn vraag aan jullie is dan ook waar jullie ze tegen komen?
Jep. VBL is een goed forum, veel supporters van clubs die ik niet zo hoog heb zitten, zijn hier gewoon tofquote:Op woensdag 17 december 2008 18:58 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik kom ze genoeg tegen, maar 9 van de 10 hebben alleen een wedstrijd van Ajax op tv gezien blijkt na wat doorvragen. Eigenlijk zoals Silenus ze eerder beschrijft in dit topic.
Wat ik eerder al zei, VBL nuanceert mijn beeld van "de ajacied" enigzins.![]()
Alsjeblieft zegquote:Ook wordt er vergeten dat Babel uit de zelfde lichting komt en even iets meer in huis heeft. Bij Ajax moeten de spelers onder veelmeer druk presteren dan bij Twente, dat is ook de rede waarom Kennedy het niet red.
wat ook niet klopt is dat Twente de afgelopen 4 jaar 4e is wand in seizoen 2004-2005 eindigde Twente 6e en in 2005-2006 9e, dit seizoen is nog niet afgelopen. Dus dat is nog niet structureel zoals Heerenveen en Az. Onzin kunnen wij allemaal vertellen, hou je bij de feiten. Je kan Twente totaal niet vergelijken met Ajax, praat toch niet zo raar en droom verder.
twente is niet meer dan een middenmoter. Heerenveen en Az dat is al een stapje hoger dan Twente. die mogen zich Subtoppers noemen Twente moet het nog bewijzen.
ik begrijp dat Elia weg wil want hij moet naar zijn niveau voetballen en hij is nu boven Twente uit aan het groeien en dus voor meneer Munsterman toch niet meer te houden, zeker als hij bij Ajax anderhalf miljoen meer gaat verdienen en de kans dat hij na Ajax bij de absolute Top kan voetballen. De absolute top weet niet eens wie Twente is.
Voetbalzone ajacieden.quote:Op donderdag 18 december 2008 23:12 schreef Sieps het volgende:
Ik heb niet zo verschrikkelijk veel tegen ajax, maar er zitten er me toch mensen tussen...
[..]
Alsjeblieft zeg![]()
![]()
(reactie op vz)
Tering manquote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:00 schreef marrekie33 het volgende:
Een echte Ajax-supporter komt uit Amsterdam of de directe omgeving van die stad. Dit is echter maar zo’n 15% van de aanhang van Ajax. De overige 85% zijn lieden die ver buiten Amsterdam en Noord-Holland zijn geboren en opgegroeid. Voorbeelden voldoende. In een provincie als bijvoorbeeld Gelderland wemelt het van de zogenaamde Ajax-‘’fans.’’ Deze lui zijn geen supporter van een club uit hun omgeving (Vitesse of N.E.C) aangezien zij blijkbaar vinden dat deze clubs te weinig successen en overwinningen boeken.
Tja, wat wordt er bedoeld met een ''Ajax-gezin uit bijvoorbeeld Groningen?'' Als de (voor)ouders van dat gezin geboren en opgegroeid zijn in Amsterdam of vllak daarbij hebben ze uiteraard een gegronde rede om hun club, al zijn ze inmiddals een aantal generaties geleden verhuisd naar Groningen gewoon trouw te blijven. De kinderen van dat gezin ook. Als je met ''een Ajax-gezin uit Groningen'' bedoeld dat het geboren Groningers zijn waarbij van grootvader op zoon op kleinkind is overgedragen voor Ajax te zijn, spreek je mijns inziens over succes-supporters. De opa is dan heus niet voor Ajax geworden in een tijd dat Ajax ergens onderin de Eerste divisie bungelde. En als je uit Groningen komt en je vader is voor Ajax, waarom zou je dan zelf automatisch ook maar meteen voor Ajax moeten zijn?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:49 schreef Thas het volgende:
[..]
Tering man
Ook ik heb in de Eredivisie de meeste aversie tegen Ajax, maar dit soort reacties vind ik dan weer erg triest. Je kan toch in, weetikveelwaar, zeg Groningen opgegroeid zijn in een Ajax-gezin en elke week naar de Arena gaan? En dan ben je opeens een "successupporter"? Wat een onzin gast.
Ja, Feyenoord heeft ook supporters door heel het land. Maar ik heb het hier over succes-supporters, en Feyenoord heeft de laatste jaren nou niet bepaald successen gekend waardoor de club succes-supporters aan zou kunnen trekken. Ajax wel. Ik kan er ook niets aans doen dat er ondanks het afgelopen rampseizoen elke 14 dagen gemiddeld zo'n 43.000 mensen in De Kuip zaten. Die mensen zijn hun club tenminste trouw, ook in slechte tijden. Helaas zal het nooit gebeuren, maar ik ben benieuwd hoeveel toeschouwers er in de Arena zouden zitten als Ajax net zo'n seizoen zou draaien als Feyenoord het afgelopen jaar. Ik vermoed nog geen 15.000.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:04 schreef EnGCatjuh het volgende:
Feyenoord heeft ook supporters door het hele land. Wat een onzin zeg.
Als je in Dordrecht geboren bent zou je eerder geneigd moeten zijn fan van Feyenoord te zijn. Of van Dordrecht '90 natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:54 schreef Sickert het volgende:
''Marrekie''
Er is in Nederland niet een Eredivisieclub met zoveel succes-supporters als Ajax. Een echte Ajax-supporter komt uit Amsterdam of de directe omgeving van die stad.
Dit is zo'n onzin!
Ik ben mn hele leven vanaf dat ik voetbal kijk voor Ajax!
Dit komt omdat mijn vader dit ook al zijn hele leven is, ik ben geboren in Dordrecht en tegenwoordig woon ik in Zeeland
Ben in mijn leven niet veel in het stadion geweest en al helemaal niet in de Meer toch noem ik mijzelf Ajax supporter.
En vind het vervelend als mensen zeggen dat ik dan een succes supporter zou zijn.
Onzin!
Wel, hebben clubs als Heracles N.E.C of Excelsior net zoveel succes als Ajax dan? En hebben deze clubs net als Ajax ook ''fans'' in alle provincies van het land? Dacht het niet! Conclusie, Ajax heeft veel succes-supporters. Clubs als Willem II Roda JC en VVV niet. Supporters van dat soort clubs komen veel meer uit de directe omgeving van zo'n club. Ajax trekt lui uit heel het land aan door de successen van de club, waaraan bepaalde lieden zich blijkbaar graag willen spiegelen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:56 schreef Smoofie het volgende:
Dan hebben alle clubs 85% successupporters volgens jou definitie.
Normaal gesproken zou het logisch zijn als je supporter bent van de club waar je het dichtst bij geboren en opgegroeid bent ja. Het is niet voor niets dat de fans van bijvoorbeeld N.E.C uit Nijmegen en de directe omgeving daarvan komen. Dacht jij nou echt dat N.E.C het support geniet van tienduizenden mensen die geboren en opgegroeid zijn in bijvoorbeeld Leiden Katwijk Utrecht Vlissingen en Den Haag? Echt niet dus hé. Bij Ajax is dit veel meer wel het geval.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:45 schreef Pedroso het volgende:
Ja, hoor. Het is een schande als je supporter van een club verder dan 10 km van je woonplaats.
Jij snapt er niet veel van Marrekie.
Wie zegt dat dat met de successen te maken heeft? Het kan ook zijn dat ze vinden dat Ajax het mooiste voetbal speelt, bijvoorbeeld.quote:Wel, hebben clubs als Heracles N.E.C of Excelsior net zoveel succes als Ajax dan? En hebben deze clubs net als Ajax ook ''fans'' in alle provincies van het land? Dacht het niet! Conclusie, Ajax heeft veel succes-supporters. Clubs als Willem II Roda JC en VVV niet. Supporters van dat soort clubs komen veel meer uit de directe omgeving van zo'n club. Ajax trekt lui uit heel het land aan door de successen van de club, waaraan bepaalde lieden zich blijkbaar graag willen spiegelen.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:00 schreef marrekie33 het volgende:
Zodoende zeg ik dus: Echte ajacieden komen alleen uit Amsterdam en de directe omgeving van die stad. Alleen al vanwege de enorme hoeveelheid succes-supporters van die club heb ik een enorme hekel aan Ajax.
Dit forum gaat over de aversie van mensen tegen Ajax. Ik heb een aversie tegen die club vanwege de enorme aantallen succes-supporters van die club. Dus lijkt mij dat ik hier op het goede draadje zit hé.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:11 schreef Paul-89 het volgende:
@marrekie33
Heb je nu speciaal een account aangemaakt om hier je afgunst/haat richting Ajax te kunnen uiten ?
Is het niet veel leuker om in het Feyenoord topic te komen praten over de liefde voor Feyenoord ?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:49 schreef marrekie33 het volgende:
[..]
Dit forum gaat over de aversie van mensen tegen Ajax. Ik heb een aversie tegen die club vanwege de enorme aantallen succes-supporters van die club. Dus lijkt mij dat ik hier op het goede draadje zit hé.
Als ik voor mezelf spreek: Ik ben geboren en opgegroeid in Rotterdam-Zuid, een kwartiertje lopen van De Kuip vandaan. Zelf vind ik het vrij logisch dat ik dus fan van Feyenoord ben. Als ik in Rotterdam-West zou zijn geboren en opgegroeid zou ik zeer waarschijnlijk Sparta-supporter zijn geweest. Ik kan er ook niets aan doen dat ik nou eenmaal in een deel van een stad ben geboren waar een club speelt die in het verleden tamelijk succesvol was. En je kan moeilijk zeggen dat de huidige supporters van Feyenoord succes-supporters zijn. Als je ziet dat er in het afgelopen rampseizoen toch gemiddeld zo'n 43.000 toeschouwers in De Kuip zaten kan je alleen concluderen dat Feyenoord zeer trouwe supporters heeft, die ook in slechte tijden massaal achter hun club blijven staan. Het zal helaas wel nooit gebeuren, maar stel dat Ajax eens een seizoen zou draaien als Feyenoord afgelopen jaar. Ik ben benieuwd hoeveel toeschouwers er dan nog in de Arena zouden zitten, ik schat nog geen 15.000. Toen Ajax afgelopen seizoen met 0-2 achter stond bij rust tegen FC Utrecht liep de Arena al leeg, en was het stadion na rust ineens nog maar voor een kwart gevuld. En ja, van mij hoeven die Brabo's enzo die met een geforceerd Rotterdams accent in De Kuip zitten te bléren en voor Feyenoord zitten te wezen ook niet zo. Maar ik kan ze moeilijk De Kuip uit sleuren. Ik heb ook verhalen gelezen dat de Amsterdamse Ajax-supporters in de tijd dat Ajax in de Meer speelde ook niet echt zaten te wachten op de zogenaamde Ajax aanhangers die van ver buiten Amsterdam de Meer kwamen bezoeken om Ajax aan te moedigen. Sinds de komst van de Arena en het winnen van de Champions League in '95 is het aantal succes-supporters van Ajax uit alle delen van het land drastisch toegenomen. Sinds 6 jaar woon ik in Middelburg, en ik heb hier zelf ondervonden dat zo'n 70% (vooral de jeugt tussen de 5 en de 22 jaar) zich Ajax aanhanger noemt. Zo'n 25% zegt Feyenoord aanhanger te zijn. De overige 5% is voornamelijk voor PSV, met hier en daar een verdwaalde FC Twente of AZ aanhanger er tussen. Met andere woorden, de Zeeuwen kiezen over het algemeen alleen maar voor een grote club. Ik ken één Zeeuws gezin waarvan de vader en 2 zoons voor Sparta zijn, en ook elk jaar een seizoenkaart van die club nemen. Voor deze enkele Zeeuwen die voor een kleine club zijn heb ik veel meer waardering dan voor de Zeeuwen die voor het gemak maar meteen voor een topclub kiezen omdat er dan tenminste veel te vieren valt door de successen die toch wel blijven komen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:58 schreef Pedroso het volgende:
Ah, dus Marrekie vindt zijn eigen cluppie ook een club van successupporters. Ajax en Feyenoord zijn nl. de enige 2 clubs met landelijke uitstraling (en fans over het hele land).
Dit is vnl. gecreeert door de successen in het verleden.
Zeg je het ook ff tegen je medesupporters ?
jeugt.quote:Bericht 0% gewijzigd door marrekie33 op 18-06-2011 17:22:58 (taalfouten verbeterd) ]
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:02 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Is het niet veel leuker om in het Feyenoord topic te komen praten over de liefde voor Feyenoord ?![]()
En dan doel je zeker op het toeschouwersaantal. Zou dat toevallig te maken kunnen hebben met de verhuizing naar de Arena? En sowieso het lage aantal toeschouwers in die periode in de gehele Eredivisie.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:43 schreef marrekie33 het volgende:
Zo zie je maar, als je wint heb je opeens vrienden. Het is ook algemeen bekend dat het Ajax-publiek na het behalen van de Champions League in '95 ook opeens drastisch is toegenomen. Succes-supporters dus.
Kortom alle 37.000 die erbij zijn gekomen zijn successupportersquote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:37 schreef Silenus het volgende:
Sterker nog, toen zaten er slechts 3000 in 1989.
Dan heb je zeker ook moeite met het lezen van boeken, daar heb je ook weinig alinea's in.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:23 schreef Silenus het volgende:
Marrekie, op die diarree aan woorden zal ik niet reageren want daar is door je gebrek aan alinea's en zinsopbouw niet doorheen te komen, maar toch een vraag:
waarom registreer jij je op een forum om je gal te spuien over successupporters van Ajax? Ik snap dat je, wanneer je in Zeeland woont en voor Feyenoord bent, nogal een gefrustreerd en leeg leven moet leiden. Maar toch, geeft het je niet wat meer voldoening om lekker over je eigen club te praten?
Ik bedoel, jij zit jezelf nu al een tijdje voor lul te zetten en alle Ajacieden zitten nu lekker achterover na te genieten van het kampioenschap. Je schiet hier echt niets mee op.
Ja maar de Ajax supporters gaan toch ook nooit naar het stadionquote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:45 schreef SpeCulaes het volgende:
Overigens had Ajax het jaar na de CL winst minder toeschouwersaantallen dan de jaren daarvoor.
Zo tenenkrommend he dat clubs zingen "helemaal niets in Amsterdam." terwijl die clubs in de prijzenkast alleen maar een vaantje hebben en een prijs van de plaatselijke zeskamp.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:48 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ja maar de Ajax supporters gaan toch ook nooit naar het stadion![]()
![]()
Mensen met van die gemaakte haat tegen Ajax zijn het ergste, als je voor een bepaalde club bent en je hebt een hekel aan Ajax oke
Maar als je voor een club als RKC ofzo bent en dan een haat tegen Ajax hebt dan kan ik je niet begrijpen
Nee joh, alle ruim 42.000 fans die het afgelopen rampseizoen toch nog elke thuiswedstrijd naar De Kuip kwamen zijn succes-supporters! Feyenoord bungelde continu rond de twaalfde en veertiende plaats, dus er viel zoveel te juigen!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:43 schreef SpeCulaes het volgende:
[..]
Kortom alle 37.000 die erbij zijn gekomen zijn successupporters
Haha, grappig.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:47 schreef marrekie33 het volgende:
Samen met heel wat andere trouwe Feyenoord-supporters, want ondanks het afgelopen rampseizoen zat De Kuip toch elke thuiswedstrijd weer vol.
Dat zie ik bij Ajax niet snel gebeuren mocht die club ooit zo'n slecht seizoen draaien. (wat helaas nooit zal gebeuren vrees ik) In zo'n seizoen zouden er schat ik hooguit nog maar 15.000 toeschouwers in de Arena zitten.
Je zag het al in de wedstrijd van Ajax tegen FC Utrecht, waarin het voor rust al 0-2 stond. In de rust waren de Ajax aanhangers al voor een groot deel huiswaards gekeerd, en was de Arena ineens nog maar voor een kwart gevuld na rust.
Dit forum gaat over de antipathie jegens Ajax. Dus zit ik hier lijkt mij op het juiste draadje hé.
En in Feyenoords enige Europese wedstrijd (tegen AA Gent) kwamen er maar liefst 33.000 supporters opdagen. Waar waren die 10.000 trouwe supporters ineens heen?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:14 schreef marrekie33 het volgende:
[..]
Nee joh, alle ruim 42.000 fans die het afgelopen rampseizoen toch nog elke thuiswedstrijd naar De Kuip kwamen zijn succes-supporters! Feyenoord bungelde continu rond de twaalfde en veertiende plaats, dus er viel zoveel te juigen!
Die mochten niet binnen. Een zijde moest leeg blijven. (straf Uefa)quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:20 schreef Silenus het volgende:
[..]
En in Feyenoords enige Europese wedstrijd (tegen AA Gent) kwamen er maar liefst 33.000 supporters opdagen. Waar waren die 10.000 trouwe supporters ineens heen?
Die stonden zeker ergens anders te juigen met ch?
Vind ik ook, speciaal een account op fok aan te maken om alleen maar je afgunst over een club te kunnen uiten is een beetje simpel.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:15 schreef Silenus het volgende:
Klopt.Daarom mijn advies om je vooral met je eigen club bezig te houden.
(Niet tegen jou gericht dus
)
Inderdaagquote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:41 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Die mochten niet binnen. Een zijde moest leeg blijven. (straf Uefa)
Vreemd, zelfs ondanks die verliespartij van Ajax thuis tegen FC Utrecht heb jij die wedstrijd blijkbaar nog met een roze Ajax-bril zitten bekijken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:16 schreef Silenus het volgende:
[..]
Haha, grappig.
Ik weet niet wat je de hele tijd zit te ouwehoeren met je Ajax-Utrecht 0-2, maar ik was daar zelf bij aanwezig (itt jou) en ook na rust was echt niet 75% ineens naar huis hoor.
Ik zat zelf in 2006 in het uitvak in De Kuip tijdens de play-offs om voorronde CL en toen we op 0-2 kwamen zag ik toch aardig wat Feyenoorders naar huis gaan. Of wat te denken van de bekerfinale van 2010?
Ik vraag me gewoon af waarom je zo gefrustreerd bent. Richt je lekker op je eigen clubje, die hebben het al moeilijk genoeg om uit de degradatiezorgen te komen. Haha.
Zo lust ik er ook nog wel een paar. Wat dacht je van onderstaand stukje over Ajax - N.E.C van afgelopen seizoen?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:49 schreef Silenus het volgende:
Touché. Blijft staan dat de Kuip tijdens eerdere Europese wedstrijden (Lech Poznan bijv.) ook niet uitverkocht was?
En wat te denken van dit artikel: http://www.fr12.nl/nieuws(...)iet-uitverkocht.html
Marrekie, leg dat maar eens uit!
Nu wil ik wel aanmerken dat volgens mij Ajax- Nec gespeeld werd terwijl het echt een puinzooi was qua weer enzo.. Aan de andere kant, met Feyenoord- Az was er echt veel ijzel. Dat het onverantwoord was om mensen naar de kuip te laten komen, alleen was de KNVB een andere mening toegedaan.. Wel 42.000 in de kuip (met sterretjesquote:
Hé hé, eindelijk. Aan zulk commentaar hebben we nu eens wat!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:42 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nu wil ik wel aanmerken dat volgens mij Ajax- Nec gespeeld werd terwijl het echt een puinzooi was qua weer enzo.. Aan de andere kant, met Feyenoord- Az was er echt veel ijzel. Dat het onverantwoord was om mensen naar de kuip te laten komen, alleen was de KNVB een andere mening toegedaan.. Wel 42.000 in de kuip (met sterretjes)
Wat betreft Middelburg, is wel grappig, mijn collega woont in Middelburg en zijn vader houdt niet van voetbal. Zijn oom wel en dus ja dan weet je het wel, 8 jarig jongetje is helemaal Ajax-gek en durft op deze leeftijd te zeggen, mocht hij profvoetbal mogen spelen hij Feyenoord waarschijnlijk links laat liggen![]()
Supporter ben je niet zomaar, maar krijg je 9 van de 10 keer van huis uit. En dan is er vaak ook nog wel een oma die zegt, je moet zeggen dat je voor Ajax bent. Geef je je neefje of je nichtje de kieteldood en bij een opendag neem je ze een keer mee en ze zijn om. Dus ja van Middelburg ga je geen Feyenoord-Enclave maken en van pak hem beet Hellevoetsluis geen Vitesse.
Dus dat die jochies zich willen spiegelen aan succesen is gedeeltelijk waar.
Maar hadden die in Rotterdam opgegroeid waren ze nu ook allemaal Feyenoord fan geweest ondanks het gebrek aan prijzen
Zo zie je dat die definitie ook voor iedereen anders is.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:24 schreef Piebe het volgende:
Successupporters, zijn mensen die na een succes fan zijn, en zodra het weer wat minder zijn gaat, onmiddelijk weer fan af zijn.
Goh, had je anders verwacht dan? Met die bekerfinale is zo gedraaid en gekut dat ajax hem wel moest winnen. Die was van tevoren al de nek omgedraaid.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:16 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik zat zelf in 2006 in het uitvak in De Kuip tijdens de play-offs om voorronde CL en toen we op 0-2 kwamen zag ik toch aardig wat Feyenoorders naar huis gaan. Of wat te denken van de bekerfinale van 2010?
Ben niet eens geweest die wedstrijd. Totaal geen zin meer in.quote:Op zondag 19 juni 2011 08:46 schreef Keltie het volgende:
[..]
Goh, had je anders verwacht dan? Met die bekerfinale is zo gedraaid en gekut dat ajax hem wel moest winnen. Die was van tevoren al de nek omgedraaid.
Dit betekent toch juist dat Feyenoord de meeste succes-supporters heeft? Want alleen dat derde deel van Rotterdam dat in Zuid of dichtst bij Zuid is geboren hoort voor Feyenoord te zijn. De andere tweederde hoort voor Excelsior of Sparta te zijn en is dus een successupporter. En dan niet beginnen over een slecht seizoen nu, want op basis van het verleden is Feyenoord natuurlijk nog steeds een topclub.quote:Op zondag 19 juni 2011 01:22 schreef marrekie33 het volgende:
[..]
Aan de laatste zin van Droopie wil ik nog wel toevoegen dat wanneer Feyenoord weinig tot geen successen geboekt zou hebben in het verleden de verhouding onder Rotterdammers tussen Feyenoord Sparta en Excelsior mogelijk wat gelijker verdeeld zou zijn. Nu heeft Feyenoord uiteraard de meeste Rotterdamse supporters, gevolgd door Sparta en op de derde plek Excelsior.
Dus jij gaat ook alleen als er een kans is dat Feyenoord succes boektquote:Op zondag 19 juni 2011 09:51 schreef Happel het volgende:
[..]
Ben niet eens geweest die wedstrijd. Totaal geen zin meer in.
Een successupporter, ja. Ga dan ook voor mijn lol al 12 jaar naar Feyenoord.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:33 schreef Colplay het volgende:
[..]
Dus jij gaat ook alleen als er een kans is dat Feyenoord succes boektHoe werd je hier dan genoemd?
Ja daar gaan ze bij Feyenoord altijd trots op, dat ze maar blijven komen ondanks dat het slecht gaat, ik weet niet of je er trots op moet zijn te behoren bij dom klapvee dat altijd wel komt wat voor zooitje je club er ook van maakt, de directie is het al zo gewend dat ze zich om jullie niet meer druk maken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:47 schreef marrekie33 het volgende:
[..]
Samen met heel wat andere trouwe Feyenoord-supporters, want ondanks het afgelopen rampseizoen zat De Kuip toch elke thuiswedstrijd weer vol.
Dat zie ik bij Ajax niet snel gebeuren mocht die club ooit zo'n slecht seizoen draaien. (wat helaas nooit zal gebeuren vrees ik) In zo'n seizoen zouden er schat ik hooguit nog maar 15.000 toeschouwers in de Arena zitten.
Als je het een beetje volgt weet je dat de Feyenoord-supporters het ook niet accepteren, zie bijv. Jorien en ook nu is het vertrouwen opgezegd.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja daar gaan ze bij Feyenoord altijd trots op, dat ze maar blijven komen ondanks dat het slecht gaat, ik weet niet of je er trots op moet zijn te behoren bij dom klapvee dat altijd wel komt wat voor zooitje je club er ook van maakt, de directie is het al zo gewend dat ze zich om jullie niet meer druk maken.
Bij Ajax worden wanprestaties van die mate gelukkig niet geaccepteerd
Werd tijdquote:Op zondag 19 juni 2011 10:47 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Als je het een beetje volgt weet je dat de Feyenoord-supporters het ook niet accepteren, zie bijv. Jorien en ook nu is het vertrouwen opgezegd.
Jep, maar ze hebben gewacht om eerst bewijzen van het wanbeleid te hebben, die hebben ze nu en die worden nu langzaamaan naar buiten gebracht. En morgen is er een speciale avond voor supporters waar nog meer bekend zal worden over het falen van de huidige beleidsbepalers.quote:
Jezus.. Ze worden een keertje kampioen zeg en hebben dankzij Johan Cruyff eindelijk de weg omhoog gevonden, althans dat denk ik. Na al die jaren aanmodderen.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja daar gaan ze bij Feyenoord altijd trots op, dat ze maar blijven komen ondanks dat het slecht gaat, ik weet niet of je er trots op moet zijn te behoren bij dom klapvee dat altijd wel komt wat voor zooitje je club er ook van maakt, de directie is het al zo gewend dat ze zich om jullie niet meer druk maken.
Slaap verder, ukkelquote:Op zondag 19 juni 2011 10:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat Ajax in het rechterrijtje heeft gestaan.quote:Op zondag 19 juni 2011 11:02 schreef Droopie het volgende:
[..]
Jezus.. Ze worden een keertje kampioen zeg en hebben dankzij Johan Cruyff eindelijk de weg omhoog gevonden, althans dat denk ik. Na al die jaren aanmodderen.
Jullie halve clubcultuur is vakkundig om zeep geholpen door het bestuur.
2 Tips:quote:Op zondag 19 juni 2011 11:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik slaap wel verder en klap jij maar verder
Jij vind het een complot?quote:Op zondag 19 juni 2011 08:46 schreef Keltie het volgende:
[..]
Goh, had je anders verwacht dan? Met die bekerfinale is zo gedraaid en gekut dat ajax hem wel moest winnen. Die was van tevoren al de nek omgedraaid.
Als jij nou eens bij jezelf begint............quote:Op zondag 19 juni 2011 11:08 schreef Keltie het volgende:
[..]
2 Tips:
Niet oordelen over mensen die je niet kent.
Niet zoveel poep het internet op slingeren.
Mwah, eerder een rare gang van zaken. De hele bekerfinale 2010 sloeg nergens op.quote:
Het slechtste seizoen was '99, toen werden ze 6de. Dat was al ongekend!quote:Op zondag 19 juni 2011 11:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat Ajax in het rechterrijtje heeft gestaan.
Ik zeg niet dat er bij Ajax geen wanbeleid was en het is nog maar afwachten hoe dat gaat zijn met Cruyff.
Maar het is ook niet helemaal waar van de Feyenoord-supporters. Ja ze blijven redelijk trouw hun seizoenkaart kopen. Maar daar buiten komen ze ook alleen als het goed gaat. Beker, Europa Cup, play offs, zijn echt niet elke x uitverkocht. Weet nog dat ik paar jaar terug bij play off wedstrijd tegen Groningen was. Belangrijk om Europees voetbal af te dwingen en ook het (mogelijke) afscheid van Pierre van Hooijdonk, de man die ze het laatste succes heeft geschonken. Kwamen 18.000 mensen op af.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je geeft wel elke keer van die lekkere voorbeelden.quote:Op zondag 19 juni 2011 11:55 schreef Colplay het volgende:
[..]
Maar het is ook niet helemaal waar van de Feyenoord-supporters. Ja ze blijven redelijk trouw hun seizoenkaart kopen. Maar daar buiten komen ze ook alleen als het goed gaat. Beker, Europa Cup, play offs, zijn echt niet elke x uitverkocht. Weet nog dat ik paar jaar terug bij play off wedstrijd tegen Groningen was. Belangrijk om Europees voetbal af te dwingen en ook het (mogelijke) afscheid van Pierre van Hooijdonk, de man die ze het laatste succes heeft geschonken. Kwamen 18.000 mensen op af.
Bij Ajax geven mensen ook steeds van die lekkere voorbeelden...quote:Op zondag 19 juni 2011 12:09 schreef Happel het volgende:
[..]
Je geeft wel elke keer van die lekkere voorbeelden.
Bekerfinale heb ik niet genoemd als voorbeeld, daar kwam je zelf meequote:Op zondag 19 juni 2011 12:09 schreef Happel het volgende:
[..]
Je geeft wel elke keer van die lekkere voorbeelden.
Eerst een bekerfinale, wat eigenlijk geen finale was en vervolgens nog eens een play-off wedstrijd die nergens meer om ging. Play-offs werden ook geboycot door veel mensen. Was, ik meen, het eerste jaar van de play-offs? En Van Hooijdonk was iedereen zat.
Dit.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:33 schreef Chase_Utley het volgende:
Zelfs Ritmo is een hoogbegaafde tov marrekie.
Nee, ik doel niet op de de toeschouwers die daadwerkelijk naar de Arena gingen na '95. Ik doel op de enorme toename van met name van de provinciale jeugd, die na het winnen van de Champions League opeens claimden ''fan van Ajax'' te zijn, terwijl de meesten van hen waarschijnlijk zelden of nooit in A'dam zijn geweest. Laat staan in de Meer of de Arena.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:33 schreef SpeCulaes het volgende:
[..]
En dan doel je zeker op het toeschouwersaantal. Zou dat toevallig te maken kunnen hebben met de verhuizing naar de Arena? En sowieso het lage aantal toeschouwers in die periode in de gehele Eredivisie.
Feyenoord had overigens eind jaren 80 nog geen 10.000 toeschouwers, stelletje successupporters!
AJax heeft ook veel succes gehad sinds 2003...toch is de average attendance elk jaar omhoog gegaan.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:59 schreef marrekie33 het volgende:
[..]
Nee, ik doel niet op de de toeschouwers die daadwerkelijk naar de Arena gingen na '95. Ik doel op de enorme toename van met name van de provinciale jeugd, die na het winnen van de Champions League opeens claimden ''fan van Ajax'' te zijn, terwijl de meesten van hen waarschijnlijk zelden of nooit in A'dam zijn geweest. Laat staan in de Meer of de Arena.
Nee, de ruim 30.000 die er volgens jou sindsdien zijn bijgekomen zijn verwend met overweldigende successen van Feyenoord! Met als dieptepunt het afgelopen seizoen, waarin Feyenoord continu rond de twaalfde tot veertiende plaats bungelde. Maar in dat afgelopen seizoen bij de thuiswedstrijden praktisch altijd wel een volle Kuip. Geen succes, maar trouwe supporters dus. Ook in slechte tijden.
Maar heel veel mensen zullen toen kinderen zijn geweest die toen Kluivert en Rijkaard wilden zijn op het pleintje.. Dan moet papa een keertje mee, of de voetbalclub gaat naar een wedstrijd met de kids. Die kinderen zijn nu 18 jaar en gaan zelfstandig naar de club.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:59 schreef marrekie33 het volgende:
[..]
Nee, ik doel niet op de de toeschouwers die daadwerkelijk naar de Arena gingen na '95. Ik doel op de enorme toename van met name van de provinciale jeugd, die na het winnen van de Champions League opeens claimden ''fan van Ajax'' te zijn, terwijl de meesten van hen waarschijnlijk zelden of nooit in A'dam zijn geweest. Laat staan in de Meer of de Arena.
Als ik voor mezelf spreek: Ik ben geboren en opgegroeid in Rotterdam-Zuid, dus vind ik het vrij normaal dat ik van kleins af aan ben opgegroeid met Feyenoord, en er ook supporter van ben. Als ik in R'dam-West zou zijn geboren zou ik zeer waarschijnlijk voor Sparta zijn geweest, of in Kralingen voor Excelsior.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:32 schreef Colplay het volgende:
[..]
Dit betekent toch juist dat Feyenoord de meeste succes-supporters heeft? Want alleen dat derde deel van Rotterdam dat in Zuid of dichtst bij Zuid is geboren hoort voor Feyenoord te zijn. De andere tweederde hoort voor Excelsior of Sparta te zijn en is dus een successupporter. En dan niet beginnen over een slecht seizoen nu, want op basis van het verleden is Feyenoord natuurlijk nog steeds een topclub.
Bij Ajax is het tenminste nog logisch dat heel Amsterdam voor Ajax is.
Als ik voor mezelf spreek: Ik ben geboren en opgegroeid in Rotterdam-Zuid, dus vind ik het vrij normaal dat ik van kleins af aan ben opgegroeid met Feyenoord, en er ook supporter van ben. Als ik in R'dam-West zou zijn geboren zou ik zeer waarschijnlijk voor Sparta zijn geweest, of in Kralingen voor Excelsior.
Ja, hé hé. Natuurlijk is het logisch dat Amsterdammers alleen voor Ajax zijn. FC Amsterdam is geen profclub meer, dus is Ajax daar de enige Eredivisieclub waar je daar nog fan van kan zijn. Rotterdam heeft er tenminste nog drie.Alleen zo jammer dat in alle overige provincies buiten Noord-Holland er ook tienduizenden lieden claimen ''supporter'' van Ajax te zijn.
Maar je bent toch geen fan omdat een club toevallig het dichtst bij speelt. De sfeer, uitstraling en manier van spelen moeten je toch ook aanspreken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |