quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:28 schreef FrankyMcG het volgende:
Mijn haat jegens ajax is redelijk groot. Dit wordt mede gevoed door de misplaatse arrogantie van vooral de supporters van deze club (en eigenlijk heel amsterdam), waarbij ajax de laatste jaren geen reet heeft gepresteerd, dus waarom die arrogantie? En kom nu niet aan dat iedereen die een hekel heeft aan ajax jaloers zou zijn op ze vanwege resultaten en spelers uit het verleden... Als ik voor de prijzen ging als supporter, had ik niet voor Feyenoord geworden vroeger. Clubliefde is niet prestatiegebonden, hoewel het aantal ajax 'supporters' sinds 1995 enorm geslonken is.
Wonende in Limburg wordt de irritatie uiteraard gevoedt door al die zogenaamde ajacieden in en rondom mijn woonplaats die nog nooit de arena van binnen hebben gezien, en wel een grote muil als er weer gewonnen wordt.
Feitelijk is het ook een haat/liefde verhouding, waarbij ik het vreselijk zou vinden als een club als ajax falliet zou gaan. De Klassieker is de wedstrijd van het seizoen, en ajax is de aartsrivaal en de vijand. De wedstrijden onderling staan bol van de spanningen, en de ontlading is groot als we een keer winnen (want zo realistisch ben ik ook, ajax pakt vaak de punten tegen Feyenoord).
Dus...
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:42 schreef Prosac het volgende:
[..]
Bij het warmlopen, zonder dat er iets geroepen is, je middelvinger naar de lange zijde opsteken. Dan ben je inderdaad een topspeler.![]()
[..]
Drent, pyromaan, direct werd er gewezen naar Groninger aanhang, nooit bewezen.
Daarbij was het niet alleen die middelvinger.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:49 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik kan het ook wel begrijpen hoor.
Ik was op de basisschool de enige die om de 2 weken naar De Kuip ging. NEC had toen nog niet zo'n aantrekkingskracht op de regio als nu. Ajax wint de CL, dan is de keuze voor veel jochies toch al snel gemaakt.
Ben overigens 20 jaar, dus we praten over zo'n 10 jaar terug.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:28 schreef TAV74 het volgende:
Je ziet vaak dat mensen die ouder worden voor de club uit de eigen streek gaan kiezen. Bij mij is dat dus niet het geval. Ik werd, hoewel ik in overijssel woon, al direct geconfronteerd met een broer die ajacied was en ging daar in mee, en dat was rond 1980 en dus zeker niet in de succesperiode. Het is nooit meer overgegaan, en door alle heerlijke bezoeken aan de Meer, het olympisch (met als hoogtepunnt Ajax - bayern 5-2) en later wat sporadischer de ArenA gaat het ook niet meer over. Voetbal als geheel is wel wat minder belangrijk voor me geworden, maar dat heeft ook met levensfases te maken.
Overigens is mijn sympathie voor bijvoorbeeld heracles en Twente is inmiddels wel groter geworden, maar dat zullen dat nooit mijn clubs worden.
Daarbij de regenachtige Oosterparkmiddag en je bent klaar.quote:Ik heb gaandeweg een antipathie ontwikkeld tegen Ajax, misschien meer tegen een deel van de supporters. Gelukkig is er ook een genuanceerd deel dat weet dat nu een grote bek opzetten even geen zin heeft (opvallend genoeg zitten die vooral op dit forum) Dan heb je weer een deel dat graag elk negatief puntje van een niet-supporter beantwoord met "calimero" Dat het niet kan nalaten te wijzen naar Feyenoord of het eigen verleden.
Neemt niet weg dat ik in '95 ook gewoon stond te juichen en dat in die periode men bij Ajax ook alle recht had hoog van de toren te blazen. Maar dat een pas op de plaats beter past gezien de laatste jaren. Echter zou het een stuk saaier worden in voetballand als de Ajacieden ineens hun niet aflatende bravoure zouden laten vallen, net als het constante afzetten tegen de "Kakkerlakken en Boeren"
Een club als Feyenoord of Twente, hebben die wel respect naar andere clubs toe dan?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:36 schreef Crane het volgende:
Vreemd dat er Ajacieden het raar vinden dat veel mensen een hekel aan die club hebben.Als je je zo gedraagt met zo weinig respect voor andere clubs krijg je ook geen respect terug.
Overigens hoor ik meer 'neutrale' mensen symphatie voor Ajax hebben dan voor Feyenoord.
Meer dan bepaalde Ajax supporters laten/lieten zien. Die zien/zagen de meeste clubs als een nutteloos niet serieus te nemen obstakeltje richting het kampioenschap dat alleen Ajax toebehoort.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:44 schreef denthemen het volgende:
[..]
Een club als Feyenoord of Twente, hebben die wel respect naar andere clubs toe dan?
En PSV en Feyenoord doen dat niet? En Heerenveen en Groningen krijgen toch een heel mooi bedrag voor die spelers? Negen miljoen voor Huntelaar, 16,25 miljoen voor Sulejmani. Alsof Heerenveen daar niet blij mee is.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:38 schreef Gizmo112 het volgende:
Het is wel logisch van Heerenveen en Groningen, scouten doen ze aardig, en dan komt Ajax even de beste spelers wegplukken.
Suárez vertrok in de zomer, dat is makkelijk op te vangen dan in de winterstop.quote:Hierdoor is bijvoorbeeld Groningen naar de winterstop dus gewoon helemaal ontregeld en dus niet meer voor de top 5 in aanmerking gekomen. met de spelers die vertrokken waren (Suarez, Lindgren, Silva) was dit wel degelijk het geval geweest.
Tja, als Pranjic zelf zegt graag voor Ajax te willen spelen en het jammer vindt dat Ajax hem niet heeft benaderd...quote:En het lijkt een neverendig story, nu pranjic en berg weer met Ajax in verband worden gebracht...
Over het algemeen veel meer dan bij Ajax. Ik hoor zelden een Feyenoorder of Twentenaar gemeend zeggen: "vandaag even het doelsaldo opkrikken" voor een wedstrijd.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:44 schreef denthemen het volgende:
[..]
Een club als Feyenoord of Twente, hebben die wel respect naar andere clubs toe dan?
Gek dat ik dat bij Ajax ook niet hoorquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:25 schreef Crane het volgende:
[..]
Over het algemeen veel meer dan bij Ajax. Ik hoor zelden een Feyenoorder of Twentenaar gemeend zeggen: "vandaag even het doelsaldo opkrikken" voor een wedstrijd.
Lees het Ajax-topic of het wedstrijdverslagen-topic eens door als jullie 2 of 3 wedstrijden op rij overtuigend winnen. Nu is het wat minder ja (en terecht) maar dat slaat zo weer om.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:27 schreef denthemen het volgende:
[..]
Gek dat ik dat bij Ajax ook niet hoor
Volgens mij lezen wij het Ajax topique beter door dan jij.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:30 schreef Crane het volgende:
[..]
Lees het Ajax-topic of het wedstrijdverslagen-topic eens door als jullie 2 of 3 wedstrijden op rij overtuigend winnen. Nu is het wat minder ja (en terecht) maar dat slaat zo weer om.
Dus dan koopt Ajax hem maar? Lekker beleid is dat.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:15 schreef RayMania het volgende:
Tja, als Pranjic zelf zegt graag voor Ajax te willen spelen en het jammer vindt dat Ajax hem niet heeft benaderd...
En dat terwijl PSV al jaren zaaddodend voetbal speelt. Dát vind ik onbegrijpelijkquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:25 schreef Crane het volgende:
[..]
Met jaloezie/succes heeft het niets te maken; PSV heeft al jaren veel meer succes dan Ajax, toch hebben weinig mensen een hekel aan PSV.
Nee, dat bedoel ik niet. Pranjic bracht het nieuws zelf naar buiten. Hij bracht zichzelf dus in verband met Ajax. Niet Ajax zelf.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:03 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dus dan koopt Ajax hem maar? Lekker beleid is dat.
Het Ajax-topicquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:30 schreef Crane het volgende:
[..]
Lees het Ajax-topic of het wedstrijdverslagen-topic eens door als jullie 2 of 3 wedstrijden op rij overtuigend winnen. Nu is het wat minder ja (en terecht) maar dat slaat zo weer om.
Dan heb je een nieuwbericht gemist denk ik.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:05 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Pranjic bracht het nieuws zelf naar buiten. Hij bracht zichzelf dus in verband met Ajax. Niet Ajax zelf.
en toch ook wel jaloezie, want als ze er geen kampioen mee werden, zou PSV je echt geen reet boeienquote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:04 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
En dat terwijl PSV al jaren zaaddodend voetbal speelt. Dát vind ik onbegrijpelijk![]()
Als Ajax supporter heb ik eigenlijk alleen maar een hekel aan PSV. En nee, dat is geen misplaatste jaloezie, dit heeft puur en alleen met het vertoonde spel te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |