abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62255743
Vervolg op:
De 'haat' tegen Ajax #2: Arrogantie en Suarez
Waar komt die Ajaxhaat van vandaag vandaan?

Na de nederlaag tegen sc Heerenveen is dit topic weer gekickt en is de discussie weer actueel. Het topic heb ik ooit geopend naar aanleiding van de uitschakeling van Ajax door FC Twente in de laatste editie van de playoffs, wat heel Nederland geweldig bleek te vinden (behalve de Ajacieden zelf natuurlijk). Bijna elke suporters-schare is anti-Ajax. Van de directe concurrentie is dit begrijpelijk (Feyenoord, PSV), maar van provincieclubs als Heerenveen en FC Groningen (110% anti-Ajax) vond ik dit wat minder duidelijk.

Dit topic is ervoor bedoeld om de motieven hierachter te achterhalen. Zonder getroll, het liefst met een serieuze discussie. De laatste steekhoudende posts uit het vorige topic:
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:28 schreef FrankyMcG het volgende:
Mijn haat jegens ajax is redelijk groot. Dit wordt mede gevoed door de misplaatse arrogantie van vooral de supporters van deze club (en eigenlijk heel amsterdam), waarbij ajax de laatste jaren geen reet heeft gepresteerd, dus waarom die arrogantie? En kom nu niet aan dat iedereen die een hekel heeft aan ajax jaloers zou zijn op ze vanwege resultaten en spelers uit het verleden... Als ik voor de prijzen ging als supporter, had ik niet voor Feyenoord geworden vroeger. Clubliefde is niet prestatiegebonden, hoewel het aantal ajax 'supporters' sinds 1995 enorm geslonken is.

Wonende in Limburg wordt de irritatie uiteraard gevoedt door al die zogenaamde ajacieden in en rondom mijn woonplaats die nog nooit de arena van binnen hebben gezien, en wel een grote muil als er weer gewonnen wordt.

Feitelijk is het ook een haat/liefde verhouding, waarbij ik het vreselijk zou vinden als een club als ajax falliet zou gaan. De Klassieker is de wedstrijd van het seizoen, en ajax is de aartsrivaal en de vijand. De wedstrijden onderling staan bol van de spanningen, en de ontlading is groot als we een keer winnen (want zo realistisch ben ik ook, ajax pakt vaak de punten tegen Feyenoord).

Dus...
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:42 schreef Prosac het volgende:

[..]

Bij het warmlopen, zonder dat er iets geroepen is, je middelvinger naar de lange zijde opsteken. Dan ben je inderdaad een topspeler.
[..]

Drent, pyromaan, direct werd er gewezen naar Groninger aanhang, nooit bewezen.

Daarbij was het niet alleen die middelvinger.
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:49 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik kan het ook wel begrijpen hoor.
Ik was op de basisschool de enige die om de 2 weken naar De Kuip ging. NEC had toen nog niet zo'n aantrekkingskracht op de regio als nu. Ajax wint de CL, dan is de keuze voor veel jochies toch al snel gemaakt.

Ben overigens 20 jaar, dus we praten over zo'n 10 jaar terug.
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:28 schreef TAV74 het volgende:
Je ziet vaak dat mensen die ouder worden voor de club uit de eigen streek gaan kiezen. Bij mij is dat dus niet het geval. Ik werd, hoewel ik in overijssel woon, al direct geconfronteerd met een broer die ajacied was en ging daar in mee, en dat was rond 1980 en dus zeker niet in de succesperiode. Het is nooit meer overgegaan, en door alle heerlijke bezoeken aan de Meer, het olympisch (met als hoogtepunnt Ajax - bayern 5-2 ) en later wat sporadischer de ArenA gaat het ook niet meer over. Voetbal als geheel is wel wat minder belangrijk voor me geworden, maar dat heeft ook met levensfases te maken.
Overigens is mijn sympathie voor bijvoorbeeld heracles en Twente is inmiddels wel groter geworden, maar dat zullen dat nooit mijn clubs worden.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_62255825
Vreemd dat er Ajacieden het raar vinden dat veel mensen een hekel aan die club hebben. Als je je zo gedraagt met zo weinig respect voor andere clubs krijg je ook geen respect terug.

Overigens hoor ik meer 'neutrale' mensen symphatie voor Ajax hebben dan voor Feyenoord.
Cause nobody likes rock anymore!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:38:33 #3
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_62255865
Het is wel logisch van Heerenveen en Groningen, scouten doen ze aardig, en dan komt Ajax even de beste spelers wegplukken. Hierdoor is bijvoorbeeld Groningen naar de winterstop dus gewoon helemaal ontregeld en dus niet meer voor de top 5 in aanmerking gekomen. met de spelers die vertrokken waren (Suarez, Lindgren, Silva) was dit wel degelijk het geval geweest.

En het lijkt een neverendig story, nu pranjic en berg weer met Ajax in verband worden gebracht...

Oh, en die grote bek van successupporters, het zit echt heeeeeel diep bij de meeste.
Tot zover de kwaliteitspost
pi_62255895
Nog even mijn post uit deel 1, om ook een deel van mijn aversie te verklaren.
quote:
Ik heb gaandeweg een antipathie ontwikkeld tegen Ajax, misschien meer tegen een deel van de supporters. Gelukkig is er ook een genuanceerd deel dat weet dat nu een grote bek opzetten even geen zin heeft (opvallend genoeg zitten die vooral op dit forum) Dan heb je weer een deel dat graag elk negatief puntje van een niet-supporter beantwoord met "calimero" Dat het niet kan nalaten te wijzen naar Feyenoord of het eigen verleden.

Neemt niet weg dat ik in '95 ook gewoon stond te juichen en dat in die periode men bij Ajax ook alle recht had hoog van de toren te blazen. Maar dat een pas op de plaats beter past gezien de laatste jaren. Echter zou het een stuk saaier worden in voetballand als de Ajacieden ineens hun niet aflatende bravoure zouden laten vallen, net als het constante afzetten tegen de "Kakkerlakken en Boeren"
Daarbij de regenachtige Oosterparkmiddag en je bent klaar.
pi_62256019
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:36 schreef Crane het volgende:
Vreemd dat er Ajacieden het raar vinden dat veel mensen een hekel aan die club hebben. Als je je zo gedraagt met zo weinig respect voor andere clubs krijg je ook geen respect terug.

Overigens hoor ik meer 'neutrale' mensen symphatie voor Ajax hebben dan voor Feyenoord.
Een club als Feyenoord of Twente, hebben die wel respect naar andere clubs toe dan?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_62256038
tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62256058
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:44 schreef denthemen het volgende:

[..]

Een club als Feyenoord of Twente, hebben die wel respect naar andere clubs toe dan?
Meer dan bepaalde Ajax supporters laten/lieten zien. Die zien/zagen de meeste clubs als een nutteloos niet serieus te nemen obstakeltje richting het kampioenschap dat alleen Ajax toebehoort.
pi_62256659
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:38 schreef Gizmo112 het volgende:
Het is wel logisch van Heerenveen en Groningen, scouten doen ze aardig, en dan komt Ajax even de beste spelers wegplukken.
En PSV en Feyenoord doen dat niet? En Heerenveen en Groningen krijgen toch een heel mooi bedrag voor die spelers? Negen miljoen voor Huntelaar, 16,25 miljoen voor Sulejmani. Alsof Heerenveen daar niet blij mee is.
quote:
Hierdoor is bijvoorbeeld Groningen naar de winterstop dus gewoon helemaal ontregeld en dus niet meer voor de top 5 in aanmerking gekomen. met de spelers die vertrokken waren (Suarez, Lindgren, Silva) was dit wel degelijk het geval geweest.
Suárez vertrok in de zomer, dat is makkelijk op te vangen dan in de winterstop.
quote:
En het lijkt een neverendig story, nu pranjic en berg weer met Ajax in verband worden gebracht...
Tja, als Pranjic zelf zegt graag voor Ajax te willen spelen en het jammer vindt dat Ajax hem niet heeft benaderd...
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_62256723
Opzich heb ik niets tegen die transfers hoor. Behalve als men je in de winterstop kaalplukt als je notabene enorm hoog op de ranglijst staat. Ik vind het dan ook jammer dat het Spaanse systeem niet in Nederland geldt, dus geen binnenlandse transfers in de winterstop. Op die manier voorkom je interne competitievervalsing.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62256824
* TerroRobbie meldt zich
pi_62256930
quote:

[..]

Over het algemeen veel meer dan bij Ajax. Ik hoor zelden een Feyenoorder of Twentenaar gemeend zeggen: "vandaag even het doelsaldo opkrikken" voor een wedstrijd.

Als Ajax andere clubs nou niet als figuranten ziet die Ajax op weg naar het kampioenschap helpen zouden ze al heel wat meer symphatie krijgen van veel mensen.

Met jaloezie/succes heeft het niets te maken; PSV heeft al jaren veel meer succes dan Ajax, toch hebben weinig mensen een hekel aan PSV.
pi_62256979
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:25 schreef Crane het volgende:

[..]

Over het algemeen veel meer dan bij Ajax. Ik hoor zelden een Feyenoorder of Twentenaar gemeend zeggen: "vandaag even het doelsaldo opkrikken" voor een wedstrijd.
Gek dat ik dat bij Ajax ook niet hoor
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_62257048
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:27 schreef denthemen het volgende:

[..]

Gek dat ik dat bij Ajax ook niet hoor
Lees het Ajax-topic of het wedstrijdverslagen-topic eens door als jullie 2 of 3 wedstrijden op rij overtuigend winnen. Nu is het wat minder ja (en terecht) maar dat slaat zo weer om.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:31:30 #14
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_62257074
Ik haat Ajax ook, op de manier waarop ze nu spelen. De afgelopen tien jaar eigenlijk.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_62257105
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:30 schreef Crane het volgende:

[..]

Lees het Ajax-topic of het wedstrijdverslagen-topic eens door als jullie 2 of 3 wedstrijden op rij overtuigend winnen. Nu is het wat minder ja (en terecht) maar dat slaat zo weer om.
Volgens mij lezen wij het Ajax topique beter door dan jij.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_62257132
Ah Ajacieden gaan nu ontkennen dat ze arrogant zijn.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:02:48 #17
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_62257809
Mag je als Ajacied(of Feyenoorder of PSV'er) niet verwachten een aantal doelpunten te maken tegen Volendam en De Graafschap?
#FreeHat
pi_62257823
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:15 schreef RayMania het volgende:

Tja, als Pranjic zelf zegt graag voor Ajax te willen spelen en het jammer vindt dat Ajax hem niet heeft benaderd...
Dus dan koopt Ajax hem maar? Lekker beleid is dat.

Net als Buijs die overal liep te roepen dat hij Feyenoord zo geweldig vond. Wat een succes werd dat.
pi_62257849
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:25 schreef Crane het volgende:

[..]

Met jaloezie/succes heeft het niets te maken; PSV heeft al jaren veel meer succes dan Ajax, toch hebben weinig mensen een hekel aan PSV.
En dat terwijl PSV al jaren zaaddodend voetbal speelt. Dát vind ik onbegrijpelijk

Als Ajax supporter heb ik eigenlijk alleen maar een hekel aan PSV. En nee, dat is geen misplaatste jaloezie, dit heeft puur en alleen met het vertoonde spel te maken.
pi_62257875
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:03 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet. Pranjic bracht het nieuws zelf naar buiten. Hij bracht zichzelf dus in verband met Ajax. Niet Ajax zelf.
pi_62257907
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:30 schreef Crane het volgende:

[..]

Het Ajax-topic Als er ergens met een uiterst kritisch oog naar Ajax wordt gekeken is het daar wel. Tuurlijk komen er ook weleens teksten langs als "Wij zijn de beste", maar ik lees daar toch altijd een cynische ondertoon onder.
pi_62258292
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:05 schreef RayMania het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet. Pranjic bracht het nieuws zelf naar buiten. Hij bracht zichzelf dus in verband met Ajax. Niet Ajax zelf.
Dan heb je een nieuwbericht gemist denk ik.
pi_62258301
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:04 schreef Eliminator20 het volgende:

[..]

En dat terwijl PSV al jaren zaaddodend voetbal speelt. Dát vind ik onbegrijpelijk

Als Ajax supporter heb ik eigenlijk alleen maar een hekel aan PSV. En nee, dat is geen misplaatste jaloezie, dit heeft puur en alleen met het vertoonde spel te maken.
en toch ook wel jaloezie, want als ze er geen kampioen mee werden, zou PSV je echt geen reet boeien
pi_62259372
En uiteindelijk komt het toch weer neer op die zogenaamde arrogantie.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:20:51 #25
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_62259681
Facts:

- Ajax al jaren geen C.L, laatste jaren ook geen potten kunnen breken in de UEFA cup
- Voor het 4e jaar op rij GEEN kampioen
- 4 (?) trainers in de afgelopen4 jaar, directiechaos en waardeloos transferbeleid

En wel een grote mond richting alles wat niet uit A'dam komt. Misplaatste arrogantie is het, niks meer, niks minder. De calimero's zitten zonder uitzondering in A'dam.
Tot zover de kwaliteitspost
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:21:48 #26
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62259703
Ik snap het allemaal wel hoor. Je hebt gewoon heel veel mensen op je werk, studie, omgeving die nooit naar Ajax gaan maar jou als FC Groningen-supporter (ik noem even een club) het wel even gaan 'inpeperen' als Groningen heeft verloren en Ajax heeft gewonnen. Wat tot voor kort toch regelmatig voorkwam.

Ik heb er zelf nooit mee te maken, omdat ik nooit supporters in levenden lijve tegenkom die vaker hun voetbalclub bezoeken dan ik Ajax. Sterker nog, in mijn omgeving heb ik iets meer Feyenoordfans die minder vaak per jaar in de Kuip komen dan ik. (0 om één keer, gemiddeld)
Ik ken het gevoel. Smsjes die je krijgt van zo'n eppo met 'Hahaha, helemaal niets in Amsterdamm!'. Normaal zou je dat nog enigszins kunnen trekken van iemand die zelf ook elke 2 weken in de Kuip is te vinden, maar NIET van zo'n blije mongool die bij de zoveelste nederlaag van Feyenoord 'eigenlijk niet meer zo veel om voetbal geeft....het interesseert me niet zoveel meer'.

En die gasten heb je bij elke club zitten, en nog wel iets meer bij de topclubs en ik denk het allermeest bij Ajax.
En natuurlijk die hele rits aan BN'ers die zogenaamd voor Ajax zijn 'om erbij te horen' en dat dan in goede tijden uitgebreid op tv gaat zitten verkondigen. Flikker toch gewoon een end op. Die paar echte Ajacieden onder de BN'ers kent iedereen toch wel (Freek de Jonge, Peter R. de Vries, Robert ten Brink, Ivo Niehe, Jack Spijkerman, gewoon de mensen die elke thuiswedstrijd in de Arena zitten) maar niet die Winston Gerschtanovic achtige types die dan even op uitnodiging komen blaten en zichzelf laten zien.
(Ik dwaal een beetje af, maar hier heb ik dus gewoon een hekel aan;))

Ik voel me overigens ook nooit aangesproken als ik woorden hoor als 'Ajaxpubliek' en 'alle Ajacieden zijn successupporters'. Denk dat ik met bijna iedereen hier op FOK, ook alle fanatieke andere supporters, prima een biertje kan drinken voor elke wedstrijd, zonder dat ze mij in elkaar gaan beuken omdat ze me zo'n arrogante blaaskaak vinden.
Gourmetten of steengrillen?
pi_62259714
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:04 schreef Eliminator20 het volgende:

[..]

Ik ben schijtjaloers op de laatste kampioenschappen van PSV hoor. Toch een mooi rijtje dat ze bij elkaar gevoetbald hebben. Voetbal gaat om meer goals maken dan de tegenstander, wij zijn daar met al onze miljoenenuitgaven, intenties om goed te voetballen, af en toe een leuke goal en de topscorer van de eredivisie, de laatste jaren gewoon niet zo goed meer in.

Maar bescheidenheid past ook niet echt bij Ajax. Cynisme wel. Uitfluiten als het niet goed (genoeg) gaat, helaas ook.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_62259777
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:20 schreef Gizmo112 het volgende:
Facts:

- Ajax al jaren geen C.L, laatste jaren ook geen potten kunnen breken in de UEFA cup
- 4 (?) trainers in de afgelopen4 jaar, directiechaos en waardeloos transferbeleid

En wel een grote mond richting alles wat niet uit A'dam komt. Misplaatste arrogantie is het, niks meer, niks minder. De calimero's zitten zonder uitzondering in A'dam.
En dat noemt andere calimero
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_62260033
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:21 schreef Silenus het volgende:
Ik snap het allemaal wel hoor. Je hebt gewoon heel veel mensen op je werk, studie, omgeving die nooit naar Ajax gaan maar jou als FC Groningen-supporter (ik noem even een club) het wel even gaan 'inpeperen' als Groningen heeft verloren en Ajax heeft gewonnen. Wat tot voor kort toch regelmatig voorkwam.

Ik heb er zelf nooit mee te maken, omdat ik nooit supporters in levenden lijve tegenkom die vaker hun voetbalclub bezoeken dan ik Ajax. Sterker nog, in mijn omgeving heb ik iets meer Feyenoordfans die minder vaak per jaar in de Kuip komen dan ik. (0 om één keer, gemiddeld)
Ik ken het gevoel. Smsjes die je krijgt van zo'n eppo met 'Hahaha, helemaal niets in Amsterdamm!'. Normaal zou je dat nog enigszins kunnen trekken van iemand die zelf ook elke 2 weken in de Kuip is te vinden, maar NIET van zo'n blije mongool die bij de zoveelste nederlaag van Feyenoord 'eigenlijk niet meer zo veel om voetbal geeft....het interesseert me niet zoveel meer'.

En die gasten heb je bij elke club zitten, en nog wel iets meer bij de topclubs en ik denk het allermeest bij Ajax.
En natuurlijk die hele rits aan BN'ers die zogenaamd voor Ajax zijn 'om erbij te horen' en dat dan in goede tijden uitgebreid op tv gaat zitten verkondigen. Flikker toch gewoon een end op. Die paar echte Ajacieden onder de BN'ers kent iedereen toch wel (Freek de Jonge, Peter R. de Vries, Robert ten Brink, Ivo Niehe, Jack Spijkerman, gewoon de mensen die elke thuiswedstrijd in de Arena zitten)[quote] maar niet die Winston Gerschtanovic achtige types die dan even op uitnodiging komen blaten en zichzelf laten zien.

Ik voel me overigens ook nooit aangesproken als ik woorden hoor als 'Ajaxpubliek' en 'alle Ajacieden zijn successupporters'. Denk dat ik met bijna iedereen hier op FOK, ook alle fanatieke andere supporters, prima een biertje kan drinken voor elke wedstrijd, zonder dat ze mij in elkaar gaan beuken omdat ze me zo'n arrogante blaaskaak vinden.
[/quote]

Ik moet dan altijd aan Ali B denken. Aan het begin van het seizoen nog op de open dag bij Ajax optreden. En als PSV kampioen is schreeuwen: Helemaal niets in Amsterdam!! Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel
pi_62260227
Ajax en haar supporters zijn onuitstaanbaar als ze winnen. Ik denk dat ik het niet korter en bondiger en vooral treffender kan omschrijven.
Als de club minder draait, heb ik juist wel weer respect voor Ajax en haar supporters. Dat cynisme en de blijvende clubliefde (want die hebben de meesten in de Arena wel degelijk) komen dan het beste tot hun recht.
pi_62260248
quote:

En natuurlijk die hele rits aan BN'ers die zogenaamd voor Ajax zijn 'om erbij te horen' en dat dan in goede tijden uitgebreid op tv gaat zitten verkondigen. Flikker toch gewoon een end op. Die paar echte Ajacieden onder de BN'ers kent iedereen toch wel (Freek de Jonge, Peter R. de Vries, Robert ten Brink, Ivo Niehe, Jack Spijkerman, gewoon de mensen die elke thuiswedstrijd in de Arena zitten) maar niet die Winston Gerschtanovic achtige types die dan even op uitnodiging komen blaten en zichzelf laten zien.

pi_62260319
quote:

Je post nog eens goed doorgelezen en ik vind 'm echt erg goed. Zeer herkenbaar!
pi_62260809
Ik kan me ook wel in de post van Silenus vinden.
pi_62260852
En over Ali B:

Van A(jax) naar B(oeren)…… en weer terug
Op het moment van schrijven is het 8 oktober, een dag zoals bijna elke andere dag. Ware het niet dat vandaag er weer een nieuwe AjaxTV-filmpje toegevoegd is op het Youtube channel van Ajax. Niets speciaals en je druk om te maken natuurlijk. Voor het eerst besloot ik eens het filmpje te bekijken omdat de welbekende knuffelmarrokaan (red. Ali B ) mijn “interesse” toont. Het is namelijk zo dat Ali B altijd debiele dingen maakt, dus waarom zou ik dit filmpje dan niet kijken. In mijn spaarzame tijd bekijk ik het 2 minuut en 58 seconden durende filmpje en hoor ik onze import Amsterdammer praten over alles en nog wat. Meneer glipte vroeger bij wedstrijden en trainde een tijd terug eens mee met Ajax. Ook mocht hij met Lucky Ajax een wedstrijdje spelen, wat ‘n bofkont. Ook wilde hij even kwijt dat hij ontzettend veel respect heeft voor “die ene vak in dat hoekje”, omdat ze altijd zingen. Goed om te horen Ali!

Terwijl het geluid van het filmpje steeds zachter tot me door begon te dringen, kwam ineens het laatste kampioenschap van p$v in mij op. Vrij vreemd zal je denken. Opzich ook wel, want normaliter bekijk ik nooit filmpjes van andere kampioenschappen dan dat van Ajax, en onthoudt ik dat dus ook niet. Maar vandaag kwam er opeens weer iets in mij op. Ik opende een nieuw venster en zocht in de zoekbalk naar “Ali B psv”. Wat ik me nog voor de geest kon halen was inderdaad de werkelijkheid, een viertal resultaten kwamen op mijn scherm die exact aan mijn zoekopdracht voldeed. Ik zag het meteen en klikte de bovenste aan.

Ik zag, de inmiddels nog meer gehate, Ali B weer in mijn scherm maar nu opeens niet meer voor de Arena. Nee, hij stond opeens tussen de kampioensselectie van psv. Doodleuk begint hij zijn nieuwe rap te zingen, die hij volgens hem in de kleedkamer van psv heeft verzonnen. “Amsterdam wilt de schaal maar ik zou zeggen blijf hopen, want dit jaar gaat ie gewoon weer naar Eindhoven”. De rest van zijn rap heb ik niet eens meer gehoord, maar speelde steeds dat ene stukje af omdat ik zijn gebrekkige Nederlandse uitspraak niet goed kon verstaan. Na 5 keer het te hebben geluisterd werd het me duidelijk. Ali B die vroeger “altijd” glipte naar Ajax, trainde met de jonkies en speelde met de oudjes loopt ons nu te “dissen” (zoals hij het aan het begin zo mooi zegt). Zo zie je maar weer dat je alles voor geld kan doen, en het niets uitmaakt wat je openlijk zegt.

Ik zou zeggen; nodig dhr Ali B eens uit op “die ene vak in dat hoekje”, kijken of hij nog goede songs voor ons kan verzinnen. Maar het zou met niets verbazen als hij voor de ingang van Noord C staat met zijn vriendjes.

Filmpje AjaxTV:
Filmpje psv:

Maxwell

Bron: www.vak410.nl
© Apfel. van dit forum

Heel goed stuk!
pi_62260884
tvp
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:12:19 #36
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62260979
Joh, dat wist ik helemaal niet van die Ali B. Ik zie 'm nog wel eens in de Arena lopen.
Kijk, bevestigt mijn punt, dit soort leipo's bezorgen onze club een slechte naam.

Als Ali B geld wil verdienen door voor zoveel mogelijk clubs liedjes te gaan zingen, prima, maar ga dan niet lopen blaten over wat voor grote Ajacied je wel niet bent.
(PSV heeft trouwens zijn eigen Ali B in de vorm van Guus Meeuwis. Ik heb 'm ooit in de Kuip met een Feyenoordsjaal om 'Boateng, Boateng, Boateng' zien zingen op de muziek van 'Kedeng kedeng'.)
pi_62261037
Ali B trad dit seizoen nog op in Heerenveen. "Die leipe Friesland flavour!" FAIL
pi_62261062
Dat doen al die artiesten toch. Peter Koelewijn ('Ajax wint de Wereldcup') staat ook gewoon bij open dagen van PSV.
Klik dan als je durft
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:15:28 #39
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_62261069
tvpppppp
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_62261203
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:12 schreef Silenus het volgende:
Ik heb 'm ooit in de Kuip met een Feyenoordsjaal om 'Boateng, Boateng, Boateng' zien zingen op de muziek van 'Kedeng kedeng'.)
.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:20:42 #41
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62261230
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:15 schreef Suijk het volgende:
Dat doen al die artiesten toch. Peter Koelewijn ('Ajax wint de Wereldcup') staat ook gewoon bij open dagen van PSV.
Ja, dat is verder ook het punt niet. Wel dat Ali B dan een interview geeft aan Ajax TV waarop hij zegt dat Ajax wel echt z'n cluppie is en zo zijn er nog wel meer reportages over hem geweest waarin ie ontzettend zat mee te leven bij een wedstrijd in de Arena.
Je moet niet pretenderen om een fanatieke échte supporter te zijn als het je in werkelijkheid niets uitmaakt.
pi_62261265
quote:
Albert West ook
pi_62261757
Er kan er dan ook maar ééntje de beste zijn!
pi_62262789
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:12 schreef Silenus het volgende:
(PSV heeft trouwens zijn eigen Ali B in de vorm van Guus Meeuwis. Ik heb 'm ooit in de Kuip met een Feyenoordsjaal om 'Boateng, Boateng, Boateng' zien zingen op de muziek van 'Kedeng kedeng'.)
pi_62263728
Ajax is gewoon het toppunt van arrogantie hier in Nederland.
Ze denken ieder seizoen voor er ook nog maar 1 wedstrijd gespeeld is dat ze al kampioen zijn en presteren vervolgens niks in het seizoen. Dat is dan wel de leuke kant verhaal. Er is nergens een club in Nederland die zo'n grote arrogantie heeft als Ajax.

En jullie vinden het gek dat er zoveel anti - Ajax zijn.
pi_62263843
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:54 schreef Adothehague het volgende:
Ze denken ieder seizoen voor er ook nog maar 1 wedstrijd gespeeld is dat ze al kampioen zijn en presteren vervolgens niks in het seizoen. Dat is dan wel de leuke kant verhaal. Er is nergens een club in Nederland die zo'n grote arrogantie heeft als Ajax.

Van iemand met zo'n username had ik ook niets anders verwacht
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_62263955
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:58 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Van iemand met zo'n username had ik ook niets anders verwacht
Dat jij niet in staat ben inhoudelijk te reageren geeft eigenlijk al aan dat ik gelijk heb.
pi_62264015
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:02 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Dat jij niet in staat ben inhoudelijk te reageren geeft eigenlijk al aan dat ik gelijk heb.
Nee jou vorige post had veel inhoud, je herhaalt andere posts.. Lekker toevoeging
pi_62264041
quote:
Ze denken ieder seizoen voor er ook nog maar 1 wedstrijd gespeeld is dat ze al kampioen zijn
Dat ligt anders. Ajax roept elk jaar dat ze kampioen willen worden, iets wat in mijn ogen logisch is gezien het aankoopbeleid en gewoon het feit dat een club als Ajax altijd voor het kampioenschap hoort te gaan. Het is gewoon mooi dat je jezelf heldere doelen stelt: een kampioenschap is een geslaagd seizoen, en geen kampioenschap is een mislukt seizoen.

Maar in Nederland hebben we liever dat een club gaat "voor een plaats bij de eerste zeven".
pi_62264074
_Mike_, Adothehague: dat je niet dezelfde clubvoorkeur hebt, betekent niet dat je niet inhoudelijk op elkaar hoeft te reageren. Dat maakte dit topic juist zo leuk, verschillende meningen, maar elk met argumenten.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_62264157
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:04 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Nee jou vorige post had veel inhoud, je herhaalt andere posts.. Lekker toevoeging
ah.. dus hij mag zijn mening erover niet meer geven omdat anderen eenzelfde mening hebben gegeven?
pi_62264319
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:04 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Ik vertel alleen mijn eigen mening waar mijn haat vandaan komt.
Dat dat overeenkomt met bijna alle vorige posts bevestigd dat er wel degelijk een kern van waarheid in mijn post zit.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:19:35 #54
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_62264448
quote:

Valt me van em tegen. Die vent heeft nog wel (de laatste versie) het EVV-Clublied op plaat gezet.
Accept you're dead and start living
pi_62264577
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:09 schreef Prosac het volgende:

[..]

ah.. dus hij mag zijn mening erover niet meer geven omdat anderen eenzelfde mening hebben gegeven?
Mening? Hij brengt het net alsof het feiten zijn
pi_62264600
quote:
Heerlijk is dat he.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_62264620
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:15 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Ik vertel alleen mijn eigen mening waar mijn haat vandaan komt.
Dat dat overeenkomt met bijna alle vorige posts bevestigd dat er wel degelijk een kern van waarheid in mijn post zit.
Inderdaad, want als je een leugen maar vaak genoeg vertelt dan wordt het vanzelf de waarheid
pi_62264641
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:24 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Mening? Hij brengt het net alsof het feiten zijn
Dus?
Jullie doen ook ieder seizoen al voordat er een wedstrijd is gespeelt dat jullie kampioen zijn . (Alsof dat al een feit is)
pi_62264663
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:25 schreef Emimich het volgende:

[..]

Inderdaad, want als je een leugen maar vaak genoeg vertelt dan wordt het vanzelf de waarheid
Dat is ook zo dat iedereen voorspeld inclusief jullie Ajax supporters zelf dat je ieder jaar kampioen word.

Als jullie die leugen maar genoeg vertelt dan word het inderdaad vanzelf ook de waarheid .
pi_62264695
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:26 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Dus?
Jullie doen ook ieder seizoen al voordat er een wedstrijd is gespeelt dat jullie kampioen zijn . (Alsof dat al een feit is)
Ah, hier merk ik op dat je aan het generaliseren bent. Zijn er nog rationale argumenten voor de antipathie jegens Ajax of blijft het bij dit soort slappe argumenten?
pi_62264718
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:26 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Dus?
Dit herken ik dus niet. Er wordt wel uitgesproken om voor het kampioenschap te gaan, wat nogmaals geheel logisch is. Of moet Van Basten op de Open Dag roepen tevreden te zijn met een plek bij de eerste vijf?
pi_62264719
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
-knip-

Maxwell

Bron: www.vak410.nl
© Apfel. van dit forum

Heel goed stuk!
Inderdaad. Vond het altijd al een rasmongoll eerste klas. Laat ik 'm niet zien op straat in Amsterdam.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_62264767
quote:

Zolang we meer titels hebben dan de rest, blijven we zo arrogant als de pest.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_62264802
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:28 schreef Emimich het volgende:

[..]

Ah, hier merk ik op dat je aan het generaliseren bent. Zijn er nog rationale argumenten voor de antipathie jegens Ajax of blijft het bij dit soort slappe argumenten?
Jij weet ook geen rationele argumenten op mijn eerste stelling te bedenken waarin ik aangaf dat Ajax arrogant is en ieder jaar voordat er een wedstrijd gespeeld is zichzelf al kampioen waant.

Jij reageert erop dat het leugens zijn en als ik die lang genoeg blijf herhalen het vanzelf de waarheid word. En nu doe ik hetzelfde terug bij jou maffe uitspraak en nu zijn het slappe argumenten ?.

Je vind je eigen argumenten dus slap?
pi_62264860
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:33 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Jij weet ook geen rationele argumenten op mijn eerste stelling te bedenken waarin ik aangaf dat Ajax arrogant is en ieder jaar voordat er een wedstrijd gespeeld is zichzelf al kampioen waant.
Kom maar eens met voorbeelden dan. Ik ben benieuwd.
pi_62264934
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:35 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Kom maar eens met voorbeelden dan. Ik ben benieuwd.
Je hoeft alleen maar de Ajax topics hier op Fok! door te lezen voordat het seizoen begon. Daar baseerden jullie op basis van enkele transfers al dat jullie dit jaar echt kampioen gaan worden.
pi_62264981
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:38 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Je hoeft alleen maar de Ajax topics hier op Fok! door te lezen voordat het seizoen begon. Daar baseerden jullie op basis van enkele transfers al dat jullie dit jaar echt kampioen gaan worden.
Wat geheel logisch is als je ruim 31 miljoen uitgeeft, dan mag je er wel vanuit gaan dat je titelkandidaat bent, niet? Of is dat geld uitgegeven om voor een play-off plek te gaan, dat lijkt mij niet.

Overigens lees je in de Ajax-topics ook heel veel kritische geluiden hoor, en heerst er zeker na de afgelopen jaren een "eerst maar eens zien, dan geloven"-sfeer.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:40:45 #69
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_62264991
Ja, Ajax is een club die soms ene te zelfverzekerde uitstraling heeft en ook bij vlagen wel arrogantie uitstraalt/uitstraalde. Maar ik vind dat de arrogantie van Ajax wel heel erg overdreven wordt. Het is inmiddels meer een soort selffulfilling prophecy bij Ajax haters.

Onder supporters is het cynisme ook groot genoeg, als ik op de tribune zit bij weer een matige wedstrijd komt er van alles langs, maar "wij zijn zo goed" zit er niet tussen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_62265039
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:40 schreef TAV74 het volgende:
Ja, Ajax is een club die soms ene te zelfverzekerde uitstraling heeft en ook bij vlagen wel arrogantie uitstraalt/uitstraalde. Maar ik vind dat de arrogantie van Ajax wel heel erg overdreven wordt. Het is inmiddels meer een soort selffulfilling prophecy bij Ajax haters.
Klopt, waardoor het inderdaad ook leuk wordt om "Wij zijn Ajax, wij zijn de beste" te roepen, gezien de hap-reacties. Tong80 begrijpt dat als geen ander
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:45:49 #71
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62265097
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:29 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Inderdaad. Vond het altijd al een rasmongoll eerste klas. Laat ik 'm niet zien op straat in Amsterdam.
Dat is niet bepaald aan discussie onderhevig lijkt me.
pi_62265098
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:20 schreef Gizmo112 het volgende:
Facts:

Beetje onlogisch verhaal dit, maar dat zal de A'damse arrogantie wel zijn. Of is het nou dat typische calimero gedrag?

Nou ja, wie het nog volgt mag het zeggen...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62265266
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:45 schreef Grulez het volgende:

[..]

Dat is niet bepaald aan discussie onderhevig lijkt me.
Nee. Alle meningen hierover zijn eensgezind idd.
pi_62265504
Ali B
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:16:30 #75
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_62270544
Kutjoden!

(tvp)
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_62270891
Ajax is als kanker, je weet dat het sterker is en toch gaan veel mensen er tegen in!
pi_62272314
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 21:27 schreef Emimich het volgende:
Ajax is als kanker, je weet dat het sterker is en toch gaan veel mensen er tegen in!
! Matig!
Ik vind de Adothehague-rest discussie eigenlijk een beetje jammer. Een onsympathiek welles-nietes stukje topic. Niet al te boeiend om te lezen iig.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:18:09 #78
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_62278575
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:03 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Net als Buijs die overal liep te roepen dat hij Feyenoord zo geweldig vond. Wat een succes werd dat.
Dus? Verschil tussen Buijs en Pranjic is misschien ook wel dat Buijs gewoon een Feijenoordsupporter is en voor z'n actieve carrière op de tribune stond (zoals Demouge bij NEC).
Daarnaast is Buijs bij Feijenoord 'mislukt' omdat; ie gekocht werd op basis van sterk spel bij FC Groningen maar bij Feijenoord in een andere rol werd geplaatst.. Als je dan toch een speler terughaalt op basis van sterk spel, geef'em dan dezelfde positie en rol
pi_62279448
De beste is altijd ook het meest gehaat. Dat is nu eenmaal zo.
Slotje.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_62279692
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 22:11 schreef Stofje het volgende:

[..]

! Matig!
Ik vind de Adothehague-rest discussie eigenlijk een beetje jammer. Een onsympathiek welles-nietes stukje topic. Niet al te boeiend om te lezen iig.
Inderdaad. Waren we eindelijk een beetje af van het totale generaliseren, komt dat er weer tussendoor.
Klik dan als je durft
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:00:04 #81
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_62280573
Wat een onzin over Ali B. Alsof je niet een echte fan zou kunnen zijn van meerdere clubs, dat is echt praat van mensen die niets bijdragen aan de kenniseconomie.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_62280665
Malloot. Tijd dat iemand je mond dichtplakt en je handen vastmaakt met een rolletje duc-tape.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:13:54 #83
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_62280833
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:05 schreef navigator het volgende:
Malloot. Tijd dat iemand je mond dichtplakt en je handen vastmaakt met een rolletje duc-tape.
Rationeel gezien is het toch geen enkel probleem als ik een fan ben van Feyenoord en Ajax tegelijkertijd? Het is vaak het simpele gepeupel onder de supporters die hier een probleem van maken. En als ik de blikken in hun ogen juist taxeer zijn ze niet bijster intelligent.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_62281178
quote:

[..]

Twente wel ja, de oude garde heeft daar zeker wel respect voor ons en dat is wederzijds.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:32:16 #85
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_62281203
Ik erger me vooral aan de uitstraling van de club zelf. Ze pretenderen de voetbalwijsheid in pacht te hebben (het 4-3-3) en denken dat ze (aangezien het spel per definitie zowel mooier als effectiever is) automatisch sowieso de beste zijn.
Ze gaan totaal niet met hun tijd mee wat dit betreft. (Bekijk eens wat voor systemen de CL winnaars de afgelopen jaren hanteerden).
Ze zijn niet in staat te accepteren dat je moet bouwen aan een elftal. De spelers moeten meteen presteren. Dit is een belachelijke filosofie. Bovendien bombarderen ze ieder talent tot instantaan verlosser, wat er vaak toe leidt dat het talent niet opbloeit en vertrekt.

Wat mij betreft zijn ze dus een exponent van wat voetbal niet leuk maakt.
Overigens is het ook wel grappig om te zien. Ajax is de laatste jaren net een treinongeluk. Nu ook weer, met Van Basten. Ze zijn te dichtgetikt om te accepteren dat hun jaren-80 icoon een dwijl van een coach is. Maar ik vind het meer jammer dan grappig. Ajax hoort het goed te doen, zowel in Nederland als Europa. Ik hoop eigenlijk dat ze binnen een paar jaar het licht eens zien, maar ik verwacht het niet.

Conclusie: ik heb dus vooral een hekel aan de Johan Cruijffs met hun slappe gelul. De supporters vind ik niet veel anders dan bij andere clubs. Met als aantekening dat de meeste mensen die niks met voetbal hebben vaak 'ajax' zeggen als naar een voorkeur wordt gevraagd. Maar ja, daar kunnen ajacieden ook niks aan doen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_62281616
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:30 schreef jde_kok het volgende:
Twente wel ja, de oude garde heeft daar zeker wel respect voor ons en dat is wederzijds.
Wie is ons in dit geval? Je hebt nogal wat clubs in je sig staan
pi_62282898
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:38 schreef Gizmo112 het volgende:
Het is wel logisch van Heerenveen en Groningen, scouten doen ze aardig, en dan komt Ajax even de beste spelers wegplukken. Hierdoor is bijvoorbeeld Groningen naar de winterstop dus gewoon helemaal ontregeld en dus niet meer voor de top 5 in aanmerking gekomen. met de spelers die vertrokken waren (Suarez, Lindgren, Silva) was dit wel degelijk het geval geweest.

Tja, dat is nu eenmaal het lot van het "niet de rijkste club op aarde zijn" . Dan weet je dat goede, opvallende spelers weggekocht gaan worden. Zo kan je er volgens mij vergif op innemen dat Huntelaar ook doorverkocht gaat worden. Het is dus het ´probleem´ van Heerenveen, en Groningen EN Ajax.

Dat kan je je als Nederlandse clubs er maar beter op voorbereiden. Dus op het moment dat je weet dat er aan bijvoorbeeld Berg getrokken wordt, alvast nieuwe vervangende spelers gaan scouten cq binnenhalen, en oefenen in je pokerface om er zoveel mogelijk geld uit te slepen.

Ik vind het daarom ook een beetje raar om Ajax nu de schuld van het hele systeem te gaan geven. Alhoewel de kans op competitie verneuking op de loer ligt natuurlijk.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:53:54 #88
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_62283280
Is ook lekker consequent om een hekel aan Ajax te hebben omdat ze de goede spelers die je gesscout hebt weg kopen. De clubs waar die goede spelers vandaan komen zitten met hetzelfde probleem, en misschien nog wel erger omdat het voor hen vaak spelers uit de eigen opleiding zijn. En Ajax wordt vervolgens weer leeggekocht door de nog grotere/rijkere club etc etc.

Daarbij: PSV doet hetzelfde en leidt zelf nog eens veel minder spelers op ook!
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:37:18 #89
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_62284389
Geen hekel aan Ajax vanwege de transfers, maar vanwege de manier waarop die zijn gegaan. Maar dat is schijnbaar na 8934729742397x uitleggen nog erg moeilijk te begrijpen voor velen.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:12:58 #90
67205 Colplay
How you doin??
pi_62285293
Volgens mij is dit een fenomeen wat je niet alleen in Nederland ziet, maar in alle landen. Overal is er een grote succesvolle club, meestal ook uit een van de grootste steden van het land. Deze is dominant en heeft veel succes en alle andere voetballiefhebbers gaan zich hier tegen afzetten. Volgens mij heeft iedereen in Spanje een hekel aan Real Madrid, in Duitsland aan Bayern Munchen en in Nederland aan Ajax.

In Amerika is dit nog sterker. In het honkbal zijn de Yankees ontzettend gehaat door iedereen die geen fan van die club is. Maar waar het vandaan komt? Denk toch een soort minderwaardigheidscomplex. Ik ken Feyenoord supporters die blijer zijn dat als Ajax verliest dan als Feyenoord dezelfde dag wint.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:17:55 #91
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62285427
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:37 schreef Prosac het volgende:
Geen hekel aan Ajax vanwege de transfers, maar vanwege de manier waarop die zijn gegaan. Maar dat is schijnbaar na 8934729742397x uitleggen nog erg moeilijk te begrijpen voor velen.
Nee ok, dat met Suarez is niet netjes gegaan. Ben ik met je eens. Als dan Silva er nog bovenop komt én Lindgren snap ik dat je bloed begint te koken, zeker als je club daarna wat duikelt op de ranglijst.

Maar dan wil ik even aan ander (misschien interessant voor dit topic) puntje aanstippen, en dat is waar die Ajaxhaat toe kan leiden. In Groningen bereikte die Ajaxhaat zich tot een hoogte(of diepte)punt op die 16e april. Duizenden Fuck Ajax-tshirtjes verkocht, Noord Gestoord, het was alsof er een bus met kindermoordenaars het stadion binnenkwam en we in Groningen op de Grote Markt stonden rond 1650. Elf galgen, publiek zat er klaar voor.
Dat was toch wel een moment dat ik dacht dat we met z'n allen veel te ver doorgeschoten zijn in de rivaliteit en haat naar elkaar. Buiten Suarez (en Silva?) en wat clubbestuurders van Ajax heeft niemand onjuist (of onsympathiek) gehandeld. Toch wordt alles en iedereen wat Ajax is nog net niet met pek en veren de stad weer uitgeschopt. En als je dan hoort wat er naar je geroepen wordt (ik spreek wel eens met mensen van Ajax die elke uitwedstrijd via de hoofdingang van de thuisclub naar binnen moeten) dan denk je toch echt dat de kelder van de maatschappij zich op dat moment in een voetbalstadion bevindt.

Natuurlijk is rivaliteit prima, natuurlijk mag je best even vloeken maar die haat is wel erg ver doorgeschoten hoor. Je ziet waartoe het kan leiden, er hadden doden kunnen vallen. Nu kun je je afvragen of er een direct causaal verband bestond tussen het haten van Ajax en het in de fik vliegen van wc-rollen maar ik vind dat er een heel raar en apart sfeertje hing in de Euroborg destijds.

En daarbij vind ik het jammer dat we niet zoals in Duitsland elke wedstrijd lekker door elkaar naar het stadion kunnen lopen, een biertje drinken in de stad waar je speelt, met elkaar kunt praten over de wedstrijd, elkaar tijdens de wedstrijd verrot scheldt en na de wedstrijd weer gewoon naar huis gaat. Ik denk dat we daar allemaal een stuk gelukkiger van zouden worden.
pi_62285466
@colplay:

Hoe verklaar je dan dat Ajax steeds méér gehaat wordt naarmate ze minder successen hebben?
pi_62285522
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:19 schreef MaxPower het volgende:
Hoe verklaar je dan dat Ajax steeds méér gehaat wordt naarmate ze minder successen hebben?
De arrogantie wordt onterechter.

Eerst waren ze de beste en riepen ze dat. Tsjah weinig tegen in te brengen. Nu bakken ze er niks meer van maar roepen ze nog steeds de beste te zijn.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:21:18 #94
67205 Colplay
How you doin??
pi_62285526
quote:
Ajax wordt nu echt niet meer gehaat, alleen kan iedereen dat nu bijna wekelijks laten zien. Als Ajax goed speelt en veel wint houdt iedereen hier zijn mond over en nu het slecht gaat kunnen ze het eindelijk laten horen aan iedereen.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:21:25 #95
67205 Colplay
How you doin??
pi_62285527
quote:
Edit: dubbel.
pi_62285567
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:21 schreef Colplay het volgende:

[..]

Ajax wordt nu echt niet meer gehaat, alleen kan iedereen dat nu bijna wekelijks laten zien. Als Ajax goed speelt en veel wint houdt iedereen hier zijn mond over en nu het slecht gaat kunnen ze het eindelijk laten horen aan iedereen.
Nee hoor. Dit topic is juist gestart omdat nu ook bij clubs als Groningen, Heerenveen en Twente de Ajaxhaat ontstaat. Daarvoor was het alleen Feyenoord. K
pi_62285594
Dat is ook onzin natuurlijk. Ook bij clubs als ADO is die haat er al zwaar lang.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:27:03 #98
67205 Colplay
How you doin??
pi_62285670
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:21 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

De arrogantie wordt onterechter.

Eerst waren ze de beste en riepen ze dat. Tsjah weinig tegen in te brengen. Nu bakken ze er niks meer van maar roepen ze nog steeds de beste te zijn.
Dit is wel waar.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:29:39 #99
67205 Colplay
How you doin??
pi_62285733
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:22 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Nee hoor. Dit topic is juist gestart omdat nu ook bij clubs als Groningen, Heerenveen en Twente de Ajaxhaat ontstaat. Daarvoor was het alleen Feyenoord. K
Maar hoe vaak gebeurde het dat Twente een prijs won ten koste van Ajax? Nu is er de gelegenheid om hier grappen over te maken. In het verleden kwam Ajax naar Enschede, won het met goed voetbal en moest iedereen op de tribune zijn mond houden.

Volgens hebben alle niet-Ajaxsupporter een veel grotere hekel aan Ajax dan aan welke andere club dan ook. Alleen door de nivellering in de eredivisie zijn er veel meer clubs die zich kunnen meten aan Ajax. En omdat Ajax het slecht doet ligt dit heel gevoelig bij de Ajax-supporters.
pi_62285962
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:22 schreef Suijk het volgende:

[..]

Inderdaad. Waren we eindelijk een beetje af van het totale generaliseren, komt dat er weer tussendoor.
Ik geef alleen mijn mening, en vervolgens word erop gereageert.
Dit heet een discussie en daar is een forum voor bedoeld. Waarom zou ik mijn mening niet mogen geven en jij wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')