abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62264074
_Mike_, Adothehague: dat je niet dezelfde clubvoorkeur hebt, betekent niet dat je niet inhoudelijk op elkaar hoeft te reageren. Dat maakte dit topic juist zo leuk, verschillende meningen, maar elk met argumenten.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_62264157
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:04 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Nee jou vorige post had veel inhoud, je herhaalt andere posts.. Lekker toevoeging
ah.. dus hij mag zijn mening erover niet meer geven omdat anderen eenzelfde mening hebben gegeven?
pi_62264319
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:04 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Nee jou vorige post had veel inhoud, je herhaalt andere posts.. Lekker toevoeging
Ik vertel alleen mijn eigen mening waar mijn haat vandaan komt.
Dat dat overeenkomt met bijna alle vorige posts bevestigd dat er wel degelijk een kern van waarheid in mijn post zit.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:19:35 #54
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_62264448
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:15 schreef Suijk het volgende:
Dat doen al die artiesten toch. Peter Koelewijn ('Ajax wint de Wereldcup') staat ook gewoon bij open dagen van PSV.

Valt me van em tegen. Die vent heeft nog wel (de laatste versie) het EVV-Clublied op plaat gezet.
Accept you're dead and start living
pi_62264577
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:09 schreef Prosac het volgende:

[..]

ah.. dus hij mag zijn mening erover niet meer geven omdat anderen eenzelfde mening hebben gegeven?
Mening? Hij brengt het net alsof het feiten zijn
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_62264600
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:21 schreef Silenus het volgende:
Ik ken het gevoel. Smsjes die je krijgt van zo'n eppo met 'Hahaha, helemaal niets in Amsterdamm!'. Normaal zou je dat nog enigszins kunnen trekken van iemand die zelf ook elke 2 weken in de Kuip is te vinden, maar NIET van zo'n blije mongool die bij de zoveelste nederlaag van Feyenoord 'eigenlijk niet meer zo veel om voetbal geeft....het interesseert me niet zoveel meer'.
Heerlijk is dat he.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_62264620
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:15 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Ik vertel alleen mijn eigen mening waar mijn haat vandaan komt.
Dat dat overeenkomt met bijna alle vorige posts bevestigd dat er wel degelijk een kern van waarheid in mijn post zit.
Inderdaad, want als je een leugen maar vaak genoeg vertelt dan wordt het vanzelf de waarheid
pi_62264641
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:24 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Mening? Hij brengt het net alsof het feiten zijn
Dus?
Jullie doen ook ieder seizoen al voordat er een wedstrijd is gespeelt dat jullie kampioen zijn . (Alsof dat al een feit is)
pi_62264663
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:25 schreef Emimich het volgende:

[..]

Inderdaad, want als je een leugen maar vaak genoeg vertelt dan wordt het vanzelf de waarheid
Dat is ook zo dat iedereen voorspeld inclusief jullie Ajax supporters zelf dat je ieder jaar kampioen word.

Als jullie die leugen maar genoeg vertelt dan word het inderdaad vanzelf ook de waarheid .
pi_62264695
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:26 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Dus?
Jullie doen ook ieder seizoen al voordat er een wedstrijd is gespeelt dat jullie kampioen zijn . (Alsof dat al een feit is)
Ah, hier merk ik op dat je aan het generaliseren bent. Zijn er nog rationale argumenten voor de antipathie jegens Ajax of blijft het bij dit soort slappe argumenten?
pi_62264718
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:26 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Dus?
Dit herken ik dus niet. Er wordt wel uitgesproken om voor het kampioenschap te gaan, wat nogmaals geheel logisch is. Of moet Van Basten op de Open Dag roepen tevreden te zijn met een plek bij de eerste vijf?
pi_62264719
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
-knip-

Maxwell

Bron: www.vak410.nl
© Apfel. van dit forum

Heel goed stuk!
Inderdaad. Vond het altijd al een rasmongoll eerste klas. Laat ik 'm niet zien op straat in Amsterdam.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_62264767
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:54 schreef Adothehague het volgende:
Ajax is gewoon het toppunt van arrogantie hier in Nederland.
Ze denken ieder seizoen voor er ook nog maar 1 wedstrijd gespeeld is dat ze al kampioen zijn en presteren vervolgens niks in het seizoen. Dat is dan wel de leuke kant verhaal. Er is nergens een club in Nederland die zo'n grote arrogantie heeft als Ajax.

En jullie vinden het gek dat er zoveel anti - Ajax zijn.
Zolang we meer titels hebben dan de rest, blijven we zo arrogant als de pest.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_62264802
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:28 schreef Emimich het volgende:

[..]

Ah, hier merk ik op dat je aan het generaliseren bent. Zijn er nog rationale argumenten voor de antipathie jegens Ajax of blijft het bij dit soort slappe argumenten?
Jij weet ook geen rationele argumenten op mijn eerste stelling te bedenken waarin ik aangaf dat Ajax arrogant is en ieder jaar voordat er een wedstrijd gespeeld is zichzelf al kampioen waant.

Jij reageert erop dat het leugens zijn en als ik die lang genoeg blijf herhalen het vanzelf de waarheid word. En nu doe ik hetzelfde terug bij jou maffe uitspraak en nu zijn het slappe argumenten ?.

Je vind je eigen argumenten dus slap?
pi_62264860
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:33 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Jij weet ook geen rationele argumenten op mijn eerste stelling te bedenken waarin ik aangaf dat Ajax arrogant is en ieder jaar voordat er een wedstrijd gespeeld is zichzelf al kampioen waant.
Kom maar eens met voorbeelden dan. Ik ben benieuwd.
pi_62264934
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:35 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Kom maar eens met voorbeelden dan. Ik ben benieuwd.
Je hoeft alleen maar de Ajax topics hier op Fok! door te lezen voordat het seizoen begon. Daar baseerden jullie op basis van enkele transfers al dat jullie dit jaar echt kampioen gaan worden.
pi_62264981
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:38 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Je hoeft alleen maar de Ajax topics hier op Fok! door te lezen voordat het seizoen begon. Daar baseerden jullie op basis van enkele transfers al dat jullie dit jaar echt kampioen gaan worden.
Wat geheel logisch is als je ruim 31 miljoen uitgeeft, dan mag je er wel vanuit gaan dat je titelkandidaat bent, niet? Of is dat geld uitgegeven om voor een play-off plek te gaan, dat lijkt mij niet.

Overigens lees je in de Ajax-topics ook heel veel kritische geluiden hoor, en heerst er zeker na de afgelopen jaren een "eerst maar eens zien, dan geloven"-sfeer.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:40:45 #69
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_62264991
Ja, Ajax is een club die soms ene te zelfverzekerde uitstraling heeft en ook bij vlagen wel arrogantie uitstraalt/uitstraalde. Maar ik vind dat de arrogantie van Ajax wel heel erg overdreven wordt. Het is inmiddels meer een soort selffulfilling prophecy bij Ajax haters.

Onder supporters is het cynisme ook groot genoeg, als ik op de tribune zit bij weer een matige wedstrijd komt er van alles langs, maar "wij zijn zo goed" zit er niet tussen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_62265039
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:40 schreef TAV74 het volgende:
Ja, Ajax is een club die soms ene te zelfverzekerde uitstraling heeft en ook bij vlagen wel arrogantie uitstraalt/uitstraalde. Maar ik vind dat de arrogantie van Ajax wel heel erg overdreven wordt. Het is inmiddels meer een soort selffulfilling prophecy bij Ajax haters.
Klopt, waardoor het inderdaad ook leuk wordt om "Wij zijn Ajax, wij zijn de beste" te roepen, gezien de hap-reacties. Tong80 begrijpt dat als geen ander
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:45:49 #71
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62265097
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:29 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Inderdaad. Vond het altijd al een rasmongoll eerste klas. Laat ik 'm niet zien op straat in Amsterdam.
Dat is niet bepaald aan discussie onderhevig lijkt me.
pi_62265098
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:20 schreef Gizmo112 het volgende:
Facts:

- Ajax al jaren geen C.L, laatste jaren ook geen potten kunnen breken in de UEFA cup
- Voor het 4e jaar op rij GEEN kampioen
- 4 (?) trainers in de afgelopen4 jaar, directiechaos en waardeloos transferbeleid

En wel een grote mond richting alles wat niet uit A'dam komt. Misplaatste arrogantie is het, niks meer, niks minder. De calimero's zitten zonder uitzondering in A'dam.
Beetje onlogisch verhaal dit, maar dat zal de A'damse arrogantie wel zijn. Of is het nou dat typische calimero gedrag?

Nou ja, wie het nog volgt mag het zeggen...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62265266
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:45 schreef Grulez het volgende:

[..]

Dat is niet bepaald aan discussie onderhevig lijkt me.
Nee. Alle meningen hierover zijn eensgezind idd.
pi_62265504
Ali B
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:16:30 #75
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_62270544
Kutjoden!

(tvp)
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_62270891
Ajax is als kanker, je weet dat het sterker is en toch gaan veel mensen er tegen in!
pi_62272314
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 21:27 schreef Emimich het volgende:
Ajax is als kanker, je weet dat het sterker is en toch gaan veel mensen er tegen in!
! Matig!
Ik vind de Adothehague-rest discussie eigenlijk een beetje jammer. Een onsympathiek welles-nietes stukje topic. Niet al te boeiend om te lezen iig.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:18:09 #78
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_62278575
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:03 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dus dan koopt Ajax hem maar? Lekker beleid is dat.

Net als Buijs die overal liep te roepen dat hij Feyenoord zo geweldig vond. Wat een succes werd dat.
Dus? Verschil tussen Buijs en Pranjic is misschien ook wel dat Buijs gewoon een Feijenoordsupporter is en voor z'n actieve carrière op de tribune stond (zoals Demouge bij NEC).
Daarnaast is Buijs bij Feijenoord 'mislukt' omdat; ie gekocht werd op basis van sterk spel bij FC Groningen maar bij Feijenoord in een andere rol werd geplaatst.. Als je dan toch een speler terughaalt op basis van sterk spel, geef'em dan dezelfde positie en rol
pi_62279448
De beste is altijd ook het meest gehaat. Dat is nu eenmaal zo.
Slotje.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_62279692
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 22:11 schreef Stofje het volgende:

[..]

! Matig!
Ik vind de Adothehague-rest discussie eigenlijk een beetje jammer. Een onsympathiek welles-nietes stukje topic. Niet al te boeiend om te lezen iig.
Inderdaad. Waren we eindelijk een beetje af van het totale generaliseren, komt dat er weer tussendoor.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:00:04 #81
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_62280573
Wat een onzin over Ali B. Alsof je niet een echte fan zou kunnen zijn van meerdere clubs, dat is echt praat van mensen die niets bijdragen aan de kenniseconomie.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_62280665
Malloot. Tijd dat iemand je mond dichtplakt en je handen vastmaakt met een rolletje duc-tape.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:13:54 #83
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_62280833
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:05 schreef navigator het volgende:
Malloot. Tijd dat iemand je mond dichtplakt en je handen vastmaakt met een rolletje duc-tape.
Rationeel gezien is het toch geen enkel probleem als ik een fan ben van Feyenoord en Ajax tegelijkertijd? Het is vaak het simpele gepeupel onder de supporters die hier een probleem van maken. En als ik de blikken in hun ogen juist taxeer zijn ze niet bijster intelligent.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_62281178
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:44 schreef denthemen het volgende:

[..]

Een club als Feyenoord of Twente, hebben die wel respect naar andere clubs toe dan?
Twente wel ja, de oude garde heeft daar zeker wel respect voor ons en dat is wederzijds.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:32:16 #85
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_62281203
Ik erger me vooral aan de uitstraling van de club zelf. Ze pretenderen de voetbalwijsheid in pacht te hebben (het 4-3-3) en denken dat ze (aangezien het spel per definitie zowel mooier als effectiever is) automatisch sowieso de beste zijn.
Ze gaan totaal niet met hun tijd mee wat dit betreft. (Bekijk eens wat voor systemen de CL winnaars de afgelopen jaren hanteerden).
Ze zijn niet in staat te accepteren dat je moet bouwen aan een elftal. De spelers moeten meteen presteren. Dit is een belachelijke filosofie. Bovendien bombarderen ze ieder talent tot instantaan verlosser, wat er vaak toe leidt dat het talent niet opbloeit en vertrekt.

Wat mij betreft zijn ze dus een exponent van wat voetbal niet leuk maakt.
Overigens is het ook wel grappig om te zien. Ajax is de laatste jaren net een treinongeluk. Nu ook weer, met Van Basten. Ze zijn te dichtgetikt om te accepteren dat hun jaren-80 icoon een dwijl van een coach is. Maar ik vind het meer jammer dan grappig. Ajax hoort het goed te doen, zowel in Nederland als Europa. Ik hoop eigenlijk dat ze binnen een paar jaar het licht eens zien, maar ik verwacht het niet.

Conclusie: ik heb dus vooral een hekel aan de Johan Cruijffs met hun slappe gelul. De supporters vind ik niet veel anders dan bij andere clubs. Met als aantekening dat de meeste mensen die niks met voetbal hebben vaak 'ajax' zeggen als naar een voorkeur wordt gevraagd. Maar ja, daar kunnen ajacieden ook niks aan doen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_62281616
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:30 schreef jde_kok het volgende:
Twente wel ja, de oude garde heeft daar zeker wel respect voor ons en dat is wederzijds.
Wie is ons in dit geval? Je hebt nogal wat clubs in je sig staan
pi_62282898
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:38 schreef Gizmo112 het volgende:
Het is wel logisch van Heerenveen en Groningen, scouten doen ze aardig, en dan komt Ajax even de beste spelers wegplukken. Hierdoor is bijvoorbeeld Groningen naar de winterstop dus gewoon helemaal ontregeld en dus niet meer voor de top 5 in aanmerking gekomen. met de spelers die vertrokken waren (Suarez, Lindgren, Silva) was dit wel degelijk het geval geweest.

En het lijkt een neverendig story, nu pranjic en berg weer met Ajax in verband worden gebracht...
Tja, dat is nu eenmaal het lot van het "niet de rijkste club op aarde zijn" . Dan weet je dat goede, opvallende spelers weggekocht gaan worden. Zo kan je er volgens mij vergif op innemen dat Huntelaar ook doorverkocht gaat worden. Het is dus het ´probleem´ van Heerenveen, en Groningen EN Ajax.

Dat kan je je als Nederlandse clubs er maar beter op voorbereiden. Dus op het moment dat je weet dat er aan bijvoorbeeld Berg getrokken wordt, alvast nieuwe vervangende spelers gaan scouten cq binnenhalen, en oefenen in je pokerface om er zoveel mogelijk geld uit te slepen.

Ik vind het daarom ook een beetje raar om Ajax nu de schuld van het hele systeem te gaan geven. Alhoewel de kans op competitie verneuking op de loer ligt natuurlijk.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:53:54 #88
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_62283280
Is ook lekker consequent om een hekel aan Ajax te hebben omdat ze de goede spelers die je gesscout hebt weg kopen. De clubs waar die goede spelers vandaan komen zitten met hetzelfde probleem, en misschien nog wel erger omdat het voor hen vaak spelers uit de eigen opleiding zijn. En Ajax wordt vervolgens weer leeggekocht door de nog grotere/rijkere club etc etc.

Daarbij: PSV doet hetzelfde en leidt zelf nog eens veel minder spelers op ook!
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:37:18 #89
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_62284389
Geen hekel aan Ajax vanwege de transfers, maar vanwege de manier waarop die zijn gegaan. Maar dat is schijnbaar na 8934729742397x uitleggen nog erg moeilijk te begrijpen voor velen.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:12:58 #90
67205 Colplay
How you doin??
pi_62285293
Volgens mij is dit een fenomeen wat je niet alleen in Nederland ziet, maar in alle landen. Overal is er een grote succesvolle club, meestal ook uit een van de grootste steden van het land. Deze is dominant en heeft veel succes en alle andere voetballiefhebbers gaan zich hier tegen afzetten. Volgens mij heeft iedereen in Spanje een hekel aan Real Madrid, in Duitsland aan Bayern Munchen en in Nederland aan Ajax.

In Amerika is dit nog sterker. In het honkbal zijn de Yankees ontzettend gehaat door iedereen die geen fan van die club is. Maar waar het vandaan komt? Denk toch een soort minderwaardigheidscomplex. Ik ken Feyenoord supporters die blijer zijn dat als Ajax verliest dan als Feyenoord dezelfde dag wint.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:17:55 #91
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62285427
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:37 schreef Prosac het volgende:
Geen hekel aan Ajax vanwege de transfers, maar vanwege de manier waarop die zijn gegaan. Maar dat is schijnbaar na 8934729742397x uitleggen nog erg moeilijk te begrijpen voor velen.
Nee ok, dat met Suarez is niet netjes gegaan. Ben ik met je eens. Als dan Silva er nog bovenop komt én Lindgren snap ik dat je bloed begint te koken, zeker als je club daarna wat duikelt op de ranglijst.

Maar dan wil ik even aan ander (misschien interessant voor dit topic) puntje aanstippen, en dat is waar die Ajaxhaat toe kan leiden. In Groningen bereikte die Ajaxhaat zich tot een hoogte(of diepte)punt op die 16e april. Duizenden Fuck Ajax-tshirtjes verkocht, Noord Gestoord, het was alsof er een bus met kindermoordenaars het stadion binnenkwam en we in Groningen op de Grote Markt stonden rond 1650. Elf galgen, publiek zat er klaar voor.
Dat was toch wel een moment dat ik dacht dat we met z'n allen veel te ver doorgeschoten zijn in de rivaliteit en haat naar elkaar. Buiten Suarez (en Silva?) en wat clubbestuurders van Ajax heeft niemand onjuist (of onsympathiek) gehandeld. Toch wordt alles en iedereen wat Ajax is nog net niet met pek en veren de stad weer uitgeschopt. En als je dan hoort wat er naar je geroepen wordt (ik spreek wel eens met mensen van Ajax die elke uitwedstrijd via de hoofdingang van de thuisclub naar binnen moeten) dan denk je toch echt dat de kelder van de maatschappij zich op dat moment in een voetbalstadion bevindt.

Natuurlijk is rivaliteit prima, natuurlijk mag je best even vloeken maar die haat is wel erg ver doorgeschoten hoor. Je ziet waartoe het kan leiden, er hadden doden kunnen vallen. Nu kun je je afvragen of er een direct causaal verband bestond tussen het haten van Ajax en het in de fik vliegen van wc-rollen maar ik vind dat er een heel raar en apart sfeertje hing in de Euroborg destijds.

En daarbij vind ik het jammer dat we niet zoals in Duitsland elke wedstrijd lekker door elkaar naar het stadion kunnen lopen, een biertje drinken in de stad waar je speelt, met elkaar kunt praten over de wedstrijd, elkaar tijdens de wedstrijd verrot scheldt en na de wedstrijd weer gewoon naar huis gaat. Ik denk dat we daar allemaal een stuk gelukkiger van zouden worden.
Gourmetten of steengrillen?
pi_62285466
@colplay:

Hoe verklaar je dan dat Ajax steeds méér gehaat wordt naarmate ze minder successen hebben?
pi_62285522
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:19 schreef MaxPower het volgende:
Hoe verklaar je dan dat Ajax steeds méér gehaat wordt naarmate ze minder successen hebben?
De arrogantie wordt onterechter.

Eerst waren ze de beste en riepen ze dat. Tsjah weinig tegen in te brengen. Nu bakken ze er niks meer van maar roepen ze nog steeds de beste te zijn.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:21:18 #94
67205 Colplay
How you doin??
pi_62285526
quote:
Ajax wordt nu echt niet meer gehaat, alleen kan iedereen dat nu bijna wekelijks laten zien. Als Ajax goed speelt en veel wint houdt iedereen hier zijn mond over en nu het slecht gaat kunnen ze het eindelijk laten horen aan iedereen.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:21:25 #95
67205 Colplay
How you doin??
pi_62285527
quote:
Edit: dubbel.
pi_62285567
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:21 schreef Colplay het volgende:

[..]

Ajax wordt nu echt niet meer gehaat, alleen kan iedereen dat nu bijna wekelijks laten zien. Als Ajax goed speelt en veel wint houdt iedereen hier zijn mond over en nu het slecht gaat kunnen ze het eindelijk laten horen aan iedereen.
Nee hoor. Dit topic is juist gestart omdat nu ook bij clubs als Groningen, Heerenveen en Twente de Ajaxhaat ontstaat. Daarvoor was het alleen Feyenoord. K
pi_62285594
Dat is ook onzin natuurlijk. Ook bij clubs als ADO is die haat er al zwaar lang.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:27:03 #98
67205 Colplay
How you doin??
pi_62285670
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:21 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

De arrogantie wordt onterechter.

Eerst waren ze de beste en riepen ze dat. Tsjah weinig tegen in te brengen. Nu bakken ze er niks meer van maar roepen ze nog steeds de beste te zijn.
Dit is wel waar.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:29:39 #99
67205 Colplay
How you doin??
pi_62285733
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:22 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Nee hoor. Dit topic is juist gestart omdat nu ook bij clubs als Groningen, Heerenveen en Twente de Ajaxhaat ontstaat. Daarvoor was het alleen Feyenoord. K
Maar hoe vaak gebeurde het dat Twente een prijs won ten koste van Ajax? Nu is er de gelegenheid om hier grappen over te maken. In het verleden kwam Ajax naar Enschede, won het met goed voetbal en moest iedereen op de tribune zijn mond houden.

Volgens hebben alle niet-Ajaxsupporter een veel grotere hekel aan Ajax dan aan welke andere club dan ook. Alleen door de nivellering in de eredivisie zijn er veel meer clubs die zich kunnen meten aan Ajax. En omdat Ajax het slecht doet ligt dit heel gevoelig bij de Ajax-supporters.
pi_62285962
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:22 schreef Suijk het volgende:

[..]

Inderdaad. Waren we eindelijk een beetje af van het totale generaliseren, komt dat er weer tussendoor.
Ik geef alleen mijn mening, en vervolgens word erop gereageert.
Dit heet een discussie en daar is een forum voor bedoeld. Waarom zou ik mijn mening niet mogen geven en jij wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')