abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98339887
Overigens had Ajax het jaar na de CL winst minder toeschouwersaantallen dan de jaren daarvoor.
-webicon van 329Kb verwijderd, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen-
pi_98339976
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:23 schreef Silenus het volgende:
Marrekie, op die diarree aan woorden zal ik niet reageren want daar is door je gebrek aan alinea's en zinsopbouw niet doorheen te komen, maar toch een vraag:

waarom registreer jij je op een forum om je gal te spuien over successupporters van Ajax? Ik snap dat je, wanneer je in Zeeland woont en voor Feyenoord bent, nogal een gefrustreerd en leeg leven moet leiden. Maar toch, geeft het je niet wat meer voldoening om lekker over je eigen club te praten?

Ik bedoel, jij zit jezelf nu al een tijdje voor lul te zetten en alle Ajacieden zitten nu lekker achterover na te genieten van het kampioenschap. Je schiet hier echt niets mee op.
Dan heb je zeker ook moeite met het lezen van boeken, daar heb je ook weinig alinea's in. :P

Maar voor jou zal ik wat ruimte tussen de regels houden hoor, dan kan zelfs jij het misschien toch een beetje lezen.

Ik ben geboren en opgegroeid in Rotterdam-Zuid, en woon sinds 6 jaar in Middelburg ja. Verder heb ik het hier prima naar m'n zin en ben er trots op een trouwe Feyenoord-fan te zijn.

Samen met heel wat andere trouwe Feyenoord-supporters, want ondanks het afgelopen rampseizoen zat De Kuip toch elke thuiswedstrijd weer vol.

Dat zie ik bij Ajax niet snel gebeuren mocht die club ooit zo'n slecht seizoen draaien. (wat helaas nooit zal gebeuren vrees ik) In zo'n seizoen zouden er schat ik hooguit nog maar 15.000 toeschouwers in de Arena zitten.

Je zag het al in de wedstrijd van Ajax tegen FC Utrecht, waarin het voor rust al 0-2 stond. In de rust waren de Ajax aanhangers al voor een groot deel huiswaards gekeerd, en was de Arena ineens nog maar voor een kwart gevuld na rust.

Dit forum gaat over de antipathie jegens Ajax. Dus zit ik hier lijkt mij op het juiste draadje hé.
pi_98339988
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:45 schreef SpeCulaes het volgende:
Overigens had Ajax het jaar na de CL winst minder toeschouwersaantallen dan de jaren daarvoor.
Ja maar de Ajax supporters gaan toch ook nooit naar het stadion :D :'( :D

Mensen met van die gemaakte haat tegen Ajax zijn het ergste, als je voor een bepaalde club bent en je hebt een hekel aan Ajax oke
Maar als je voor een club als RKC ofzo bent en dan een haat tegen Ajax hebt dan kan ik je niet begrijpen :')
pi_98340006
Heel dit forum gaat over haat tegen Ajax? Dat is sneu.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_98340098
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:48 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ja maar de Ajax supporters gaan toch ook nooit naar het stadion :D :'( :D

Mensen met van die gemaakte haat tegen Ajax zijn het ergste, als je voor een bepaalde club bent en je hebt een hekel aan Ajax oke
Maar als je voor een club als RKC ofzo bent en dan een haat tegen Ajax hebt dan kan ik je niet begrijpen :')
Zo tenenkrommend he dat clubs zingen "helemaal niets in Amsterdam." terwijl die clubs in de prijzenkast alleen maar een vaantje hebben en een prijs van de plaatselijke zeskamp.
pi_98340796
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:43 schreef SpeCulaes het volgende:

[..]

Kortom alle 37.000 die erbij zijn gekomen zijn successupporters
Nee joh, alle ruim 42.000 fans die het afgelopen rampseizoen toch nog elke thuiswedstrijd naar De Kuip kwamen zijn succes-supporters! Feyenoord bungelde continu rond de twaalfde en veertiende plaats, dus er viel zoveel te juigen!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:16:45 #257
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_98340854
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:47 schreef marrekie33 het volgende:
Samen met heel wat andere trouwe Feyenoord-supporters, want ondanks het afgelopen rampseizoen zat De Kuip toch elke thuiswedstrijd weer vol.

Dat zie ik bij Ajax niet snel gebeuren mocht die club ooit zo'n slecht seizoen draaien. (wat helaas nooit zal gebeuren vrees ik) In zo'n seizoen zouden er schat ik hooguit nog maar 15.000 toeschouwers in de Arena zitten.

Je zag het al in de wedstrijd van Ajax tegen FC Utrecht, waarin het voor rust al 0-2 stond. In de rust waren de Ajax aanhangers al voor een groot deel huiswaards gekeerd, en was de Arena ineens nog maar voor een kwart gevuld na rust.

Dit forum gaat over de antipathie jegens Ajax. Dus zit ik hier lijkt mij op het juiste draadje hé.
Haha, grappig.

Ik weet niet wat je de hele tijd zit te ouwehoeren met je Ajax-Utrecht 0-2, maar ik was daar zelf bij aanwezig (itt jou) en ook na rust was echt niet 75% ineens naar huis hoor. :')

Ik zat zelf in 2006 in het uitvak in De Kuip tijdens de play-offs om voorronde CL en toen we op 0-2 kwamen zag ik toch aardig wat Feyenoorders naar huis gaan. Of wat te denken van de bekerfinale van 2010?

Ik vraag me gewoon af waarom je zo gefrustreerd bent. Richt je lekker op je eigen clubje, die hebben het al moeilijk genoeg om uit de degradatiezorgen te komen. Haha.
Gourmetten of steengrillen?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:20:08 #258
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_98340960
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:14 schreef marrekie33 het volgende:

[..]

Nee joh, alle ruim 42.000 fans die het afgelopen rampseizoen toch nog elke thuiswedstrijd naar De Kuip kwamen zijn succes-supporters! Feyenoord bungelde continu rond de twaalfde en veertiende plaats, dus er viel zoveel te juigen!
En in Feyenoords enige Europese wedstrijd (tegen AA Gent) kwamen er maar liefst 33.000 supporters opdagen. Waar waren die 10.000 trouwe supporters ineens heen? :')

Die stonden zeker ergens anders te juigen met ch? :')
pi_98341366
Zelfs Ritmo is een hoogbegaafde tov marrekie.
pi_98341613
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:20 schreef Silenus het volgende:

[..]

En in Feyenoords enige Europese wedstrijd (tegen AA Gent) kwamen er maar liefst 33.000 supporters opdagen. Waar waren die 10.000 trouwe supporters ineens heen? :')

Die stonden zeker ergens anders te juigen met ch? :')
Die mochten niet binnen. Een zijde moest leeg blijven. (straf Uefa)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:49:27 #261
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_98341865
Touché. Blijft staan dat de Kuip tijdens eerdere Europese wedstrijden (Lech Poznan bijv.) ook niet uitverkocht was?

En wat te denken van dit artikel: http://www.fr12.nl/nieuws(...)iet-uitverkocht.html

Marrekie, leg dat maar eens uit!
pi_98342006
Achja zo kun je wel over en weer bezig blijven. ;)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:15:27 #263
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_98342685
Klopt. ;) Daarom mijn advies om je vooral met je eigen club bezig te houden. :P (Niet tegen jou gericht dus ;))
pi_98342790
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:15 schreef Silenus het volgende:
Klopt. ;) Daarom mijn advies om je vooral met je eigen club bezig te houden. :P (Niet tegen jou gericht dus ;))
Vind ik ook, speciaal een account op fok aan te maken om alleen maar je afgunst over een club te kunnen uiten is een beetje simpel.

Overigens vind ik het ook best opvallend dat zo'n topic gewoon open blijft. :{
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:20:07 #265
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_98342850
Wat een raar topic dit...

Iedereen houdt toch van Ajax?

En succes-supporters zijn allen die niet aanwezig waren bij de oprichting van hun club. :Y
Look behind you! It's your ass!
pi_98343877
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:41 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Die mochten niet binnen. Een zijde moest leeg blijven. (straf Uefa)
Inderdaag
Wat dacht je van 28000 toeschouwers bij een 2e finale knvb-beker,
Op een werkdag om 18.30 terwijl het al een gelopen strijd was
Hell To The Liars
pi_98346380
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:16 schreef Silenus het volgende:

[..]

Haha, grappig.

Ik weet niet wat je de hele tijd zit te ouwehoeren met je Ajax-Utrecht 0-2, maar ik was daar zelf bij aanwezig (itt jou) en ook na rust was echt niet 75% ineens naar huis hoor. :')

Ik zat zelf in 2006 in het uitvak in De Kuip tijdens de play-offs om voorronde CL en toen we op 0-2 kwamen zag ik toch aardig wat Feyenoorders naar huis gaan. Of wat te denken van de bekerfinale van 2010?

Ik vraag me gewoon af waarom je zo gefrustreerd bent. Richt je lekker op je eigen clubje, die hebben het al moeilijk genoeg om uit de degradatiezorgen te komen. Haha.
Vreemd, zelfs ondanks die verliespartij van Ajax thuis tegen FC Utrecht heb jij die wedstrijd blijkbaar nog met een roze Ajax-bril zitten bekijken.

Iemand die ik ken hier in Middelburg (ook zo'n Zeeuwze succes-supporter van die club) was ook bij die wedstrijd aanwezig geweest in vak 410. Toen ik 'm na afloop confronteerde met het zeer vroegtijdig naar huis gaan van behoorlijk wat Ajax aanhangers gaf hij zelf toe dat er alleen in vak 410 de meesten bleven, en dat uit de vakken in de rest van de Arena inderdaad heel veel mensen ver voor tijd vertrokken waren.

In de samenvatting 's avonds op Studio Sport waren er in de tweede helft ook meer gekleurde lege stoeltjes te zien dan Ajax aanhangers. En TV beelden liegen zelden.

Overigens kan je niet ontkennen dat De Kuip in het afgelopen ramseizoen elke thuiswedstrijd weer behoorlijk vol zat, ondanks de erbarmelijke prestaties.

Ja, wat doe ik eigenlijk op dit forum? Lieden als jij willen troch niet begrijpen wat ik bedoel met succes-supporters van Ajax. Nee, Ajax heeft ''de grootste aanhang van Nederland'' omdat de club elk seizoen weer moet knokken tegen degradatie, nou goed?

Of men doet net of ze me niet begrijpen om me maar lekker te kunnen blijven stangen natuurlijk.
pi_98348004
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:49 schreef Silenus het volgende:
Touché. Blijft staan dat de Kuip tijdens eerdere Europese wedstrijden (Lech Poznan bijv.) ook niet uitverkocht was?

En wat te denken van dit artikel: http://www.fr12.nl/nieuws(...)iet-uitverkocht.html

Marrekie, leg dat maar eens uit!
Zo lust ik er ook nog wel een paar. Wat dacht je van onderstaand stukje over Ajax - N.E.C van afgelopen seizoen?

Ajax verloor zaterdagavond opnieuw twee punten. In eigen huis kwamen de Amsterdammers niet verder dan 1-1 tegen N.E.C Nijmegen. Het duel ging daarnaast om een andere reden de geschiedenisboeken in: nog nooit bezochten zo weinig supporters de Amsterdam Arena bij een Eredivisiewedstrijd van de Ajacieden.

Slechts 22.000 toeschouwers keken toe hoe Ajax bleef steken op 1-1, terwijl de Arena ruim het dubbele aantal toeschouwers kan herbergen.

We kunnen natuurlijk samen nog jaren door twisten. Jij wilt niet toegeven dat Ajax een groot aantal succes-supporters heeft, en er weer een zooitje bij heeft gekregen na het afgelopen kampioenschap. (zie dit stukje)

Ajax is sinds afgelopen zondag zo populair dat er een wachtlijst voor seizoenskaarten is ontstaan. Er is volgens de club zelf sprake van een ware hype.

Ook de vraag naar businessseats en skyboxen is enorm gestegen sinds de Amsterdammers de landstitel veroverden. De shirtverkoop (met drie sterren op de borst) doet het eveneens erg goed.

En ik beleef hier in Middelburg dagelijks aan den lijve dat het hier stikt van de Zeeuwse jochies van 5 t/m 18 jaar (maar ook ouderen) die claimen Ajax aanhanger te zijn, terwijl het overgrote merendeel de Arena nog nooit van binnen heeft gezien, en geen enkele binding met Amsterdam heeft. Zij zijn voor Ajax omdat zij zich willen spiegelen aan de successen van die club. Maar goed, dat heb ik je al zolang proberen duidelijk te maken. Maar jij zal toch tot in lengte van jaren blijven ontkennen dat Ajax een grote schare succes-supporters heeft.
pi_98348569
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:29 schreef marrekie33 het volgende:

[..]

Nu wil ik wel aanmerken dat volgens mij Ajax- Nec gespeeld werd terwijl het echt een puinzooi was qua weer enzo.. Aan de andere kant, met Feyenoord- Az was er echt veel ijzel. Dat het onverantwoord was om mensen naar de kuip te laten komen, alleen was de KNVB een andere mening toegedaan.. Wel 42.000 in de kuip (met sterretjes :) )

Wat betreft Middelburg, is wel grappig, mijn collega woont in Middelburg en zijn vader houdt niet van voetbal. Zijn oom wel en dus ja dan weet je het wel, 8 jarig jongetje is helemaal Ajax-gek en durft op deze leeftijd te zeggen, mocht hij profvoetbal mogen spelen hij Feyenoord waarschijnlijk links laat liggen :')

Supporter ben je niet zomaar, maar krijg je 9 van de 10 keer van huis uit. En dan is er vaak ook nog wel een oma die zegt, je moet zeggen dat je voor Ajax bent. Geef je je neefje of je nichtje de kieteldood en bij een opendag neem je ze een keer mee en ze zijn om. Dus ja van Middelburg ga je geen Feyenoord-Enclave maken en van pak hem beet Hellevoetsluis geen Vitesse.
Dus dat die jochies zich willen spiegelen aan succesen is gedeeltelijk waar.
Maar hadden die in Rotterdam opgegroeid waren ze nu ook allemaal Feyenoord fan geweest ondanks het gebrek aan prijzen
Hell To The Liars
pi_98358446
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nu wil ik wel aanmerken dat volgens mij Ajax- Nec gespeeld werd terwijl het echt een puinzooi was qua weer enzo.. Aan de andere kant, met Feyenoord- Az was er echt veel ijzel. Dat het onverantwoord was om mensen naar de kuip te laten komen, alleen was de KNVB een andere mening toegedaan.. Wel 42.000 in de kuip (met sterretjes :) )

Wat betreft Middelburg, is wel grappig, mijn collega woont in Middelburg en zijn vader houdt niet van voetbal. Zijn oom wel en dus ja dan weet je het wel, 8 jarig jongetje is helemaal Ajax-gek en durft op deze leeftijd te zeggen, mocht hij profvoetbal mogen spelen hij Feyenoord waarschijnlijk links laat liggen :')

Supporter ben je niet zomaar, maar krijg je 9 van de 10 keer van huis uit. En dan is er vaak ook nog wel een oma die zegt, je moet zeggen dat je voor Ajax bent. Geef je je neefje of je nichtje de kieteldood en bij een opendag neem je ze een keer mee en ze zijn om. Dus ja van Middelburg ga je geen Feyenoord-Enclave maken en van pak hem beet Hellevoetsluis geen Vitesse.
Dus dat die jochies zich willen spiegelen aan succesen is gedeeltelijk waar.
Maar hadden die in Rotterdam opgegroeid waren ze nu ook allemaal Feyenoord fan geweest ondanks het gebrek aan prijzen
Hé hé, eindelijk. Aan zulk commentaar hebben we nu eens wat! :) Zelf ben ik ook geboren en opgegroeid in Rotterdam-Zuid, vandaar dat ik voor Feyenoord ben. Zes jaar terug ben ik in Middelburg gaan wonen, en net wat je schrijft. Heel wat jochies hier zijn voor Ajax Ik ken ze van 5 t/m 18 jaar, maar ook oudere Zeeuwen die voor die club die exact 214 kilometer van hun woonplaats speelt zijn. Begrijpt Silenus mijn standpunt na deze reactie van Droopie nu eindelijk ook wat beter? :P

Aan de laatste zin van Droopie wil ik nog wel toevoegen dat wanneer Feyenoord weinig tot geen successen geboekt zou hebben in het verleden de verhouding onder Rotterdammers tussen Feyenoord Sparta en Excelsior mogelijk wat gelijker verdeeld zou zijn. Nu heeft Feyenoord uiteraard de meeste Rotterdamse supporters, gevolgd door Sparta en op de derde plek Excelsior.

[ Bericht 7% gewijzigd door marrekie33 op 19-06-2011 01:31:46 ]
pi_98361503
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:24 schreef Piebe het volgende:

Successupporters, zijn mensen die na een succes fan zijn, en zodra het weer wat minder zijn gaat, onmiddelijk weer fan af zijn.
Zo zie je dat die definitie ook voor iedereen anders is.
Voor mij is een successupporter iemand die zich "fan" of "supporter" noemt van een club maar weinig weet over de geschiedenis van de club en naast de competitie/europa/bekerwedstrijden van het eerste team, dus dan heb ik het bijvoorbeeld over de jeugd, reserves, voorbereiding, etc, de club helemaal niet volgt. Dan heb ik het idee dat je alleen supporter bent om "te kunnen zeggen dat je het bent" terwijl het je eigenlijk niet zoveel interesseert.
Ok, misschien is de term "modesupporter" dan beter op z'n plaats maar ik vind alle successupporters daar dan eigenlijk ook onder vallen.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  zondag 19 juni 2011 @ 03:40:50 #272
348296 Magneet51
Alles is grappig
pi_98361735
Het valt mij altijd op dat als je buiten aan iemand vraagt, dus voor wie ben je, als ze zeggen Ajax dan zijn ze véél minder fanatiek als Feyenoord supporters, Ajax heeft meer 'fans' volgens mij. Verder heb ik alleen tijdens de klassieker een hekel, geen haat aan Ajax.
  zondag 19 juni 2011 @ 08:46:09 #273
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_98362537
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:16 schreef Silenus het volgende:

[..]

Goh, had je anders verwacht dan? Met die bekerfinale is zo gedraaid en gekut dat ajax hem wel moest winnen. Die was van tevoren al de nek omgedraaid.
  zondag 19 juni 2011 @ 09:51:09 #274
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_98362855
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 08:46 schreef Keltie het volgende:

[..]

Goh, had je anders verwacht dan? Met die bekerfinale is zo gedraaid en gekut dat ajax hem wel moest winnen. Die was van tevoren al de nek omgedraaid.
Ben niet eens geweest die wedstrijd. Totaal geen zin meer in.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  zondag 19 juni 2011 @ 10:31:05 #275
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_98363281
Ik vind Ajax (Amsterdammers, spelers, directie, supporters) een stelletje blaaskaken. Ik haat ze niet, nooit gedaan maar het zou ze sieren zich wat minder aanmatigend te gedragen.

En dat 'Wij Zijn Joden"-gedoe .... :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')