abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64079364
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:03 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik zie het probleem eigenlijk niet echt?
Vind het vaak wel lachen om de supporters/ spelers van de tegenstander proberen over de zeik heen te helpen
Vaak kon je zo je cluppie ook nog helpen, bij Stijn Vreeven bijvoorbeeld. Daar wist je van als je die 2/3x massaal aanpakt dat'ie over de zeik ging en een gevaar voor zichzelf was (kaarten pakken)
Vreven is wel een leuk voorbeeld ja. Ook Vdv is toch af en toe goed uit z'n spel gehaald.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 17 december 2008 @ 18:10:17 #202
238613 VVVMxx
voor rood wit gezongen
pi_64094947
Ook ik 'haat' ajax.
Waarom?
- De type mensen.. Dat is eigenlijk het belangrijkste. De type spelers die er rondlopen. Ze zijn vaak arrogant, vinden zichzelf geweldig. En zo is het vaak ook met de supporters.
Niet dat ik nu alle spelers en supporters haat. Mijn vader is ajaxied, maar niet zo'n 'typische'.
Ook vind ik iemand al Vertonghen totaal geen arrogante speler enz.
(Suarez vind ik wel zo'n type speler)
Het is gewoon iets wat ie club om zich heen heeft hangen en eigenlijk moeilijk te beschrijven is.

Om het duidelijk te maken: Ik sta voor PSV. Ik vind het leuk als Heerenveen, Twente, NEC enz op europees gebied winnen. Ik gun het ze, ook voor de supporters en het is goed voor het nederlandse voetbal. Maar als ajax wint baal ik. Dan vinden 'ze' zichzelf meteen weer geweldig, zijn ze beter dan iedereen en blaablaa.

En weer weet ik niet precies wie 'ze' zijn. De club, de spelers, de supporters. Gewoon in het geheel. En nee het ligt totaal niet aan jaloezie, ook niet als je kijkt naar dit jaar. Ja ze staan voor ons, maar dat staan wel meer clubs, waar ik dan geen 'hekel' aan heb.
Qua eredivisie ben ik als PSV-supporter nu blij als AZ bijvoorbeeld verliest, maar dan qua stand. Als ajax verliest heb ik er meteen meer blijheid enzo bij..

Hoe meer ik hier typ, hoe onduidelijker het misschien wordt. Zelf weet ik het eigenlijk ook niet goed te verwoorden. Ik denk dat iedereen dat een beetje heeft. Het is gewoon het geheel en arrogantie is misschien het beste woord.

Even ter verduidelijking; ik ben niet persee tegen alle ajax-supporters, dus niets is hier 'persoonlijk' bedoeld
now we realise
pi_64095099
quote:
Op woensdag 17 december 2008 18:10 schreef VVVMxx het volgende:
Ook ik 'haat' ajax.
Waarom?
- De type mensen.. Dat is eigenlijk het belangrijkste. De type spelers die er rondlopen. Ze zijn vaak arrogant, vinden zichzelf geweldig. En zo is het vaak ook met de supporters.
Niet dat ik nu alle spelers en supporters haat. Mijn vader is ajaxied, maar niet zo'n 'typische'.
Ook vind ik iemand al Vertonghen totaal geen arrogante speler enz.
(Suarez vind ik wel zo'n type speler)
Het is gewoon iets wat ie club om zich heen heeft hangen en eigenlijk moeilijk te beschrijven is.

Om het duidelijk te maken: Ik sta voor PSV. Ik vind het leuk als Heerenveen, Twente, NEC enz op europees gebied winnen. Ik gun het ze, ook voor de supporters en het is goed voor het nederlandse voetbal. Maar als ajax wint baal ik. Dan vinden 'ze' zichzelf meteen weer geweldig, zijn ze beter dan iedereen en blaablaa.

En weer weet ik niet precies wie 'ze' zijn. De club, de spelers, de supporters. Gewoon in het geheel. En nee het ligt totaal niet aan jaloezie, ook niet als je kijkt naar dit jaar. Ja ze staan voor ons, maar dat staan wel meer clubs, waar ik dan geen 'hekel' aan heb.
Qua eredivisie ben ik als PSV-supporter nu blij als AZ bijvoorbeeld verliest, maar dan qua stand. Als ajax verliest heb ik er meteen meer blijheid enzo bij..

Hoe meer ik hier typ, hoe onduidelijker het misschien wordt. Zelf weet ik het eigenlijk ook niet goed te verwoorden. Ik denk dat iedereen dat een beetje heeft. Het is gewoon het geheel en arrogantie is misschien het beste woord.

Even ter verduidelijking; ik ben niet persee tegen alle ajax-supporters, dus niets is hier 'persoonlijk' bedoeld
Wat lief
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  woensdag 17 december 2008 @ 18:19:12 #204
238613 VVVMxx
voor rood wit gezongen
pi_64095199
quote:
Op woensdag 17 december 2008 18:15 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Wat lief
now we realise
pi_64095449
quote:
Op woensdag 19 november 2008 19:58 schreef afcajos het volgende:

[..]

En wat dacht je van die 12 jarige breezers die op hyves lid worden van de ajax hyves die ondertussen meer dan 100.000 leden heeft en de afcahooligans hyve
Je hebt natuurlijk van die pubers die zich voordoen als die-hard supporter maar nooit ergens te zien zijn. Dat is idd nogal triest.

Maar, zelf ben ik ook nog nooit naar Ajax geweest, maar ik ben zeker wel fan. Al sinds ik voetbal een beetje begon te volgen, rond '95. Het succes en de ligging (woonde altijd al in Noord Holland, nu al een tijdje in Amsterdam) spelen dan natuurlijk mee, maar nu vind ik het ook echt de allermooiste club qua historie, voetbalfilosofie en imago.

Ik juich als ik achter de tv zit, heb het ook met vrienden vaak genoeg over Ajax, hoe slecht Kennedy is en hoe goed vroeger Litmanen was. Toch bestaat er zowel bij de echte stadionbezoekers als bij supporters van andere clubs een aversie tegen mijn "type" supporter heb ik het idee. Waarom dan? Of zit ik er heel erg naast en zijn wij heel erg geliefd?

Voel me namelijk zonder twijfel Ajax supporter.
pi_64095749
Grappig dat ik al jaren geen Ajacied ben tegengekomen die Ajax de beste vind, die Ajax het mooiste voetbal vind spelen, ervanuitgaat elk jaar met 2 vingers in de neus kampioen te worden of Ajax nog steeds als europese top beschouwd.

Mijn vraag aan jullie is dan ook waar jullie ze tegen komen?

Overigens is een Elia, Affelay of Lovre net zo 'arrogant' als Suarez.
  woensdag 17 december 2008 @ 18:58:55 #207
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64096218
quote:
Op woensdag 17 december 2008 18:41 schreef Pizzakoppo het volgende:

Mijn vraag aan jullie is dan ook waar jullie ze tegen komen?
Ik kom ze genoeg tegen, maar 9 van de 10 hebben alleen een wedstrijd van Ajax op tv gezien blijkt na wat doorvragen. Eigenlijk zoals Silenus ze eerder beschrijft in dit topic.

Wat ik eerder al zei, VBL nuanceert mijn beeld van "de ajacied" enigzins.
pi_64107276
quote:
Op woensdag 17 december 2008 18:58 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ik kom ze genoeg tegen, maar 9 van de 10 hebben alleen een wedstrijd van Ajax op tv gezien blijkt na wat doorvragen. Eigenlijk zoals Silenus ze eerder beschrijft in dit topic.

Wat ik eerder al zei, VBL nuanceert mijn beeld van "de ajacied" enigzins.
Jep. VBL is een goed forum, veel supporters van clubs die ik niet zo hoog heb zitten, zijn hier gewoon tof .
pi_64107588
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:39 schreef TerroRobbie het volgende:
Ah, TerroRobbie, de uitzondering die de regel bevestigt. .
pi_64135078
Ik heb niet zo verschrikkelijk veel tegen ajax, maar er zitten er me toch mensen tussen...
quote:
Ook wordt er vergeten dat Babel uit de zelfde lichting komt en even iets meer in huis heeft. Bij Ajax moeten de spelers onder veelmeer druk presteren dan bij Twente, dat is ook de rede waarom Kennedy het niet red.

wat ook niet klopt is dat Twente de afgelopen 4 jaar 4e is wand in seizoen 2004-2005 eindigde Twente 6e en in 2005-2006 9e, dit seizoen is nog niet afgelopen. Dus dat is nog niet structureel zoals Heerenveen en Az. Onzin kunnen wij allemaal vertellen, hou je bij de feiten. Je kan Twente totaal niet vergelijken met Ajax, praat toch niet zo raar en droom verder.

twente is niet meer dan een middenmoter. Heerenveen en Az dat is al een stapje hoger dan Twente. die mogen zich Subtoppers noemen Twente moet het nog bewijzen.

ik begrijp dat Elia weg wil want hij moet naar zijn niveau voetballen en hij is nu boven Twente uit aan het groeien en dus voor meneer Munsterman toch niet meer te houden, zeker als hij bij Ajax anderhalf miljoen meer gaat verdienen en de kans dat hij na Ajax bij de absolute Top kan voetballen. De absolute top weet niet eens wie Twente is.
Alsjeblieft zeg

(reactie op vz)
pi_64135160
Bij elke club lopen er toch genoeg mongolen rond?

Bij Ajax is het alleen wel vaak zo dat veel mensen net doen alsof ze alles weten(Heatwave types ) whehe.
pi_64135248
quote:
Op donderdag 18 december 2008 23:12 schreef Sieps het volgende:
Ik heb niet zo verschrikkelijk veel tegen ajax, maar er zitten er me toch mensen tussen...
[..]

Alsjeblieft zeg

(reactie op vz)
Voetbalzone ajacieden.

thank god for VBL
pi_64135578
Voetbalzone is dan ook echt te triest voor woorden.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  donderdag 18 december 2008 @ 23:35:30 #215
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_64135704
Wat een geweldige reeks

Dit krijgt alleen Ajax voor elkaar, wat wel weer onderschrijft dat ze de grootste en de beste zijn, dáárom haten ze Ajax allemaal

Lange leve Ajax, de rest suckt noten
pi_64135736
Nee, jij draagt bij aan een andere beeldvorming.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 18 december 2008 @ 23:38:23 #217
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_64135774

Waarom Ajax en Ajax-supporters nog gaan verdedigen tegenover mensen die toch allemaal hun mening al klaar hebben?
  vrijdag 19 december 2008 @ 08:25:15 #218
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_64140363
Ajax is historisch gezien de beste club van Nederland.
Maar de club zit niet in mijn hart, ze raken mij niet.
Hun arrogantie, hun Amsterdams-zijn stuit mij tegen de borst.

Ik ben en blijf een trotse Feyenoord-supporter, voor deze club wil ik sterven.
Feyenoord is voor mij rauwe emotie, een manier van leven.
Ajax is voor mij slechts een fact of life.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_98311658
Er is in Nederland niet een Eredivisieclub met zoveel succes-supporters als Ajax. Een echte Ajax-supporter is geboren en opgegroeid in Amsterdam of de directe omgeving van die stad. Dit is echter maar zo'n 15% van de aanhang van Ajax. De overige 85% zijn lieden die ver buiten Amsterdam en Noord-Holland zijn geboren en opgegroeid. Voorbeelden voldoende. In een provincie als bijvoorbeeld Gelderland wemelt het van de zogenaamde Ajax-‘’fans.’’ Deze lui zijn geen supporter van een club uit hun omgeving (Vitesse of N.E.C) aangezien zij blijkbaar vinden dat deze clubs te weinig successen en overwinningen boeken. Dus kiezen zij voor het gemak maar meteen voor een grote club als Ajax. Dit geldt voor heel veel lui in elke provincie van het land. Enkel in de buurten van Eindhoven en Rotterdam is dit wat minder het geval, aangezien daar de andere twee traditionele grotere clubs van het land gevestigd zijn, en de locale bevolking aldaar eerder geneigd is fan te zijn van die clubs. Uiteraard hebben kleinere clubs gelukkig ook hun fans. Maar er zijn bijvoorbeeld helaas ook veel Tilburgers die geen fan zijn van Willem II, maar voor Ajax kiezen. En Friezen die in plaats van voor sc Heerenveen dan wel Cambuur te zijn kiezen voor Ajax om dezelfde rede als heel wat lieden uit m’n eerdere voorbeeld Gelderland. Ook mensen die uit een stad of dorp komen zonder Eredivisieclub in de buurt die voor Ajax kiezen zijn succes-supporters en glory hunters. Want ook zij nemen de weg van de minste weerstand door voor het immer succesvolle Ajax te kiezen. Veel Ajax aanhangers zullen zeggen: Ajax is pas na 7 jaar weer eens kampioen geworden, dus hoezo successen? Nou, als Ajax aanhanger ben je in elk geval zeker dat ze ieder seizoen weer meedoen om de titel, sowieso elk jaar weer Europees voetbal spelen en op z’n tijd de KNVB beker winnen. Verreweg de meeste Eredivisieclubs kunnen daar enkel van dromen. Dus ook die drogreden om onder het succes-supporterschap van Ajax uit te komen gaat niet op. Zodoende zeg ik dus: Echte ajacieden komen alleen uit Amsterdam en de directe omgeving van die stad. Alleen al vanwege de enorme hoeveelheid succes-supporters van die club heb ik een enorme hekel aan Ajax.

[ Bericht 0% gewijzigd door marrekie33 op 18-06-2011 02:06:38 (tekstcorrectie) ]
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:33:57 #220
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_98313303
:D Nerd. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_98313716
Edit: oeps verkeerde topic :@
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:45:39 #222
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_98313911
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:41 schreef TheHunterAmin het volgende:
Edit: oeps verkeerde topic :@
Ja, ik vind het shirt ook te vol.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_98314136
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:00 schreef marrekie33 het volgende:
Een echte Ajax-supporter komt uit Amsterdam of de directe omgeving van die stad. Dit is echter maar zo’n 15% van de aanhang van Ajax. De overige 85% zijn lieden die ver buiten Amsterdam en Noord-Holland zijn geboren en opgegroeid. Voorbeelden voldoende. In een provincie als bijvoorbeeld Gelderland wemelt het van de zogenaamde Ajax-‘’fans.’’ Deze lui zijn geen supporter van een club uit hun omgeving (Vitesse of N.E.C) aangezien zij blijkbaar vinden dat deze clubs te weinig successen en overwinningen boeken.
Tering man :')
Ook ik heb in de Eredivisie de meeste aversie tegen Ajax, maar dit soort reacties vind ik dan weer erg triest. Je kan toch in, weetikveelwaar, zeg Groningen opgegroeid zijn in een Ajax-gezin en elke week naar de Arena gaan? En dan ben je opeens een "successupporter"? Wat een onzin gast.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_98314378
''Marrekie''

Er is in Nederland niet een Eredivisieclub met zoveel succes-supporters als Ajax. Een echte Ajax-supporter komt uit Amsterdam of de directe omgeving van die stad.

Dit is zo'n onzin!
Ik ben mn hele leven vanaf dat ik voetbal kijk voor Ajax!
Dit komt omdat mijn vader dit ook al zijn hele leven is, ik ben geboren in Dordrecht en tegenwoordig woon ik in Zeeland

Ben in mijn leven niet veel in het stadion geweest en al helemaal niet in de Meer toch noem ik mijzelf Ajax supporter.
En vind het vervelend als mensen zeggen dat ik dan een succes supporter zou zijn.
Onzin!
Narf!
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:56:24 #225
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_98314490
Dan hebben alle clubs 85% successupporters volgens jou definitie.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_98314930
Feyenoord heeft ook supporters door het hele land. Wat een onzin zeg.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_98318051
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:49 schreef Thas het volgende:

[..]

Tering man :')
Ook ik heb in de Eredivisie de meeste aversie tegen Ajax, maar dit soort reacties vind ik dan weer erg triest. Je kan toch in, weetikveelwaar, zeg Groningen opgegroeid zijn in een Ajax-gezin en elke week naar de Arena gaan? En dan ben je opeens een "successupporter"? Wat een onzin gast.
Tja, wat wordt er bedoeld met een ''Ajax-gezin uit bijvoorbeeld Groningen?'' Als de (voor)ouders van dat gezin geboren en opgegroeid zijn in Amsterdam of vllak daarbij hebben ze uiteraard een gegronde rede om hun club, al zijn ze inmiddals een aantal generaties geleden verhuisd naar Groningen gewoon trouw te blijven. De kinderen van dat gezin ook. Als je met ''een Ajax-gezin uit Groningen'' bedoeld dat het geboren Groningers zijn waarbij van grootvader op zoon op kleinkind is overgedragen voor Ajax te zijn, spreek je mijns inziens over succes-supporters. De opa is dan heus niet voor Ajax geworden in een tijd dat Ajax ergens onderin de Eerste divisie bungelde. En als je uit Groningen komt en je vader is voor Ajax, waarom zou je dan zelf automatisch ook maar meteen voor Ajax moeten zijn?
pi_98318899
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:04 schreef EnGCatjuh het volgende:
Feyenoord heeft ook supporters door het hele land. Wat een onzin zeg.
Ja, Feyenoord heeft ook supporters door heel het land. Maar ik heb het hier over succes-supporters, en Feyenoord heeft de laatste jaren nou niet bepaald successen gekend waardoor de club succes-supporters aan zou kunnen trekken. Ajax wel. Ik kan er ook niets aans doen dat er ondanks het afgelopen rampseizoen elke 14 dagen gemiddeld zo'n 43.000 mensen in De Kuip zaten. Die mensen zijn hun club tenminste trouw, ook in slechte tijden. Helaas zal het nooit gebeuren, maar ik ben benieuwd hoeveel toeschouwers er in de Arena zouden zitten als Ajax net zo'n seizoen zou draaien als Feyenoord het afgelopen jaar. Ik vermoed nog geen 15.000.
pi_98319721
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:54 schreef Sickert het volgende:
''Marrekie''

Er is in Nederland niet een Eredivisieclub met zoveel succes-supporters als Ajax. Een echte Ajax-supporter komt uit Amsterdam of de directe omgeving van die stad.

Dit is zo'n onzin!
Ik ben mn hele leven vanaf dat ik voetbal kijk voor Ajax!
Dit komt omdat mijn vader dit ook al zijn hele leven is, ik ben geboren in Dordrecht en tegenwoordig woon ik in Zeeland

Ben in mijn leven niet veel in het stadion geweest en al helemaal niet in de Meer toch noem ik mijzelf Ajax supporter.
En vind het vervelend als mensen zeggen dat ik dan een succes supporter zou zijn.
Onzin!
Als je in Dordrecht geboren bent zou je eerder geneigd moeten zijn fan van Feyenoord te zijn. Of van Dordrecht '90 natuurlijk. :P Als je vader oorspronkelijk uit Amsterdam of de directe omgeving daarvan komt is het logisch dat hij voor Ajax is. Is hij een Dordtenaar en heeft hij indertijd voor Ajax gekozen kan het niet anders dan dat ook hij een succes-supporter van Ajax is. Je vader zal in dat geval heus niet voor Ajax geworden zijn toen die club ergens onderin de Eerste divisie bungelde. En aangezien Ajax al minstens de laatste 50 jaar de succesvolste club van Nederland is kan het moeilijk anders dan dat je vader voor Ajax koos op een moment dat het niet bepaald slecht ging met die club.
pi_98320388
Ja, hoor. Het is een schande als je supporter van een club verder dan 10 km van je woonplaats.
Jij snapt er niet veel van Marrekie.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_98321033
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:56 schreef Smoofie het volgende:
Dan hebben alle clubs 85% successupporters volgens jou definitie.
Wel, hebben clubs als Heracles N.E.C of Excelsior net zoveel succes als Ajax dan? En hebben deze clubs net als Ajax ook ''fans'' in alle provincies van het land? Dacht het niet! Conclusie, Ajax heeft veel succes-supporters. Clubs als Willem II Roda JC en VVV niet. Supporters van dat soort clubs komen veel meer uit de directe omgeving van zo'n club. Ajax trekt lui uit heel het land aan door de successen van de club, waaraan bepaalde lieden zich blijkbaar graag willen spiegelen.
pi_98321451
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 00:45 schreef Pedroso het volgende:
Ja, hoor. Het is een schande als je supporter van een club verder dan 10 km van je woonplaats.
Jij snapt er niet veel van Marrekie.
Normaal gesproken zou het logisch zijn als je supporter bent van de club waar je het dichtst bij geboren en opgegroeid bent ja. Het is niet voor niets dat de fans van bijvoorbeeld N.E.C uit Nijmegen en de directe omgeving daarvan komen. Dacht jij nou echt dat N.E.C het support geniet van tienduizenden mensen die geboren en opgegroeid zijn in bijvoorbeeld Leiden Katwijk Utrecht Vlissingen en Den Haag? Echt niet dus hé. Bij Ajax is dit veel meer wel het geval.

[ Bericht 1% gewijzigd door marrekie33 op 18-06-2011 01:38:47 (stukje tekst vergeten) ]
  zaterdag 18 juni 2011 @ 02:55:56 #233
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_98324111
Ik ben volgens jouw defintie tenminste een eckte supporter ^^
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_98324227
quote:
Wel, hebben clubs als Heracles N.E.C of Excelsior net zoveel succes als Ajax dan? En hebben deze clubs net als Ajax ook ''fans'' in alle provincies van het land? Dacht het niet! Conclusie, Ajax heeft veel succes-supporters. Clubs als Willem II Roda JC en VVV niet. Supporters van dat soort clubs komen veel meer uit de directe omgeving van zo'n club. Ajax trekt lui uit heel het land aan door de successen van de club, waaraan bepaalde lieden zich blijkbaar graag willen spiegelen.
Wie zegt dat dat met de successen te maken heeft? Het kan ook zijn dat ze vinden dat Ajax het mooiste voetbal speelt, bijvoorbeeld.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_98324558
"Joden" haten is in de mode. En al lang zo. Heeft in veel gevallen weinig met echte haat te maken. Vooral meeloperij.
pi_98327037
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:00 schreef marrekie33 het volgende:
Zodoende zeg ik dus: Echte ajacieden komen alleen uit Amsterdam en de directe omgeving van die stad. Alleen al vanwege de enorme hoeveelheid succes-supporters van die club heb ik een enorme hekel aan Ajax.

ben je dr zo een :') :')
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_98327088
Die kerel mag wat mij betreft tegen de muur :r
Narf!
pi_98327407
@marrekie33

Heb je nu speciaal een account aangemaakt om hier je afgunst/haat richting Ajax te kunnen uiten ? :{
pi_98328117
Voor de lieden die het nu nóg niet begrijpen... Dit stukje stond te lezen op de website van POW net, een paar dagen na het behalen van het afgelopen kampioenschap van Ajax. En die club had al zoveel nieuwe ''supporters'' aan zich gebonden na het behalen van alle successen de afgelopen 20 jaar.

''Ajax is sinds afgelopen zondag zo populair dat er een wachtlijst voor seizoenskaarten is ontstaan. Er is volgens de club zelf sprake van een ware hype. Ook de vraag naar businessseats en skyboxen is enorm gestegen sinds de Amsterdammers de landstitel veroverden. De shirtverkoop (met drie sterren op de borst) doet het eveneens erg goed.''

Zo zie je maar, als je wint heb je opeens vrienden. Het is ook algemeen bekend dat het Ajax-publiek na het behalen van de Champions League in '95 ook opeens drastisch is toegenomen. Succes-supporters dus.
pi_98328279
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 11:11 schreef Paul-89 het volgende:
@marrekie33

Heb je nu speciaal een account aangemaakt om hier je afgunst/haat richting Ajax te kunnen uiten ? :{
Dit forum gaat over de aversie van mensen tegen Ajax. Ik heb een aversie tegen die club vanwege de enorme aantallen succes-supporters van die club. Dus lijkt mij dat ik hier op het goede draadje zit hé.
pi_98328565
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 11:49 schreef marrekie33 het volgende:

[..]

Dit forum gaat over de aversie van mensen tegen Ajax. Ik heb een aversie tegen die club vanwege de enorme aantallen succes-supporters van die club. Dus lijkt mij dat ik hier op het goede draadje zit hé.
Is het niet veel leuker om in het Feyenoord topic te komen praten over de liefde voor Feyenoord ? :7
  zaterdag 18 juni 2011 @ 12:24:39 #242
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_98329160
Al de speelstijl van een club 150 km verderop je meer aanstaat, dan die van de club(s) die in een straal van 30 a 50 km rondom zitten. Dan mag je daar toch gewoon supporter van zijn?

Successupporters, zijn mensen die na een succes fan zijn, en zodra het weer wat minder zijn gaat, onmiddelijk weer fan af zijn.
Ja ja
pi_98332035
Ah, dus Marrekie vindt zijn eigen cluppie ook een club van successupporters. Ajax en Feyenoord zijn nl. de enige 2 clubs met landelijke uitstraling (en fans over het hele land).
Dit is vnl. gecreeert door de successen in het verleden.
Zeg je het ook ff tegen je medesupporters ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_98338949
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 13:58 schreef Pedroso het volgende:
Ah, dus Marrekie vindt zijn eigen cluppie ook een club van successupporters. Ajax en Feyenoord zijn nl. de enige 2 clubs met landelijke uitstraling (en fans over het hele land).
Dit is vnl. gecreeert door de successen in het verleden.
Zeg je het ook ff tegen je medesupporters ?
Als ik voor mezelf spreek: Ik ben geboren en opgegroeid in Rotterdam-Zuid, een kwartiertje lopen van De Kuip vandaan. Zelf vind ik het vrij logisch dat ik dus fan van Feyenoord ben. Als ik in Rotterdam-West zou zijn geboren en opgegroeid zou ik zeer waarschijnlijk Sparta-supporter zijn geweest. Ik kan er ook niets aan doen dat ik nou eenmaal in een deel van een stad ben geboren waar een club speelt die in het verleden tamelijk succesvol was. En je kan moeilijk zeggen dat de huidige supporters van Feyenoord succes-supporters zijn. Als je ziet dat er in het afgelopen rampseizoen toch gemiddeld zo'n 43.000 toeschouwers in De Kuip zaten kan je alleen concluderen dat Feyenoord zeer trouwe supporters heeft, die ook in slechte tijden massaal achter hun club blijven staan. Het zal helaas wel nooit gebeuren, maar stel dat Ajax eens een seizoen zou draaien als Feyenoord afgelopen jaar. Ik ben benieuwd hoeveel toeschouwers er dan nog in de Arena zouden zitten, ik schat nog geen 15.000. Toen Ajax afgelopen seizoen met 0-2 achter stond bij rust tegen FC Utrecht liep de Arena al leeg, en was het stadion na rust ineens nog maar voor een kwart gevuld. En ja, van mij hoeven die Brabo's enzo die met een geforceerd Rotterdams accent in De Kuip zitten te bléren en voor Feyenoord zitten te wezen ook niet zo. Maar ik kan ze moeilijk De Kuip uit sleuren. Ik heb ook verhalen gelezen dat de Amsterdamse Ajax-supporters in de tijd dat Ajax in de Meer speelde ook niet echt zaten te wachten op de zogenaamde Ajax aanhangers die van ver buiten Amsterdam de Meer kwamen bezoeken om Ajax aan te moedigen. Sinds de komst van de Arena en het winnen van de Champions League in '95 is het aantal succes-supporters van Ajax uit alle delen van het land drastisch toegenomen. Sinds 6 jaar woon ik in Middelburg, en ik heb hier zelf ondervonden dat zo'n 70% (vooral de jeugt tussen de 5 en de 22 jaar) zich Ajax aanhanger noemt. Zo'n 25% zegt Feyenoord aanhanger te zijn. De overige 5% is voornamelijk voor PSV, met hier en daar een verdwaalde FC Twente of AZ aanhanger er tussen. Met andere woorden, de Zeeuwen kiezen over het algemeen alleen maar voor een grote club. Ik ken één Zeeuws gezin waarvan de vader en 2 zoons voor Sparta zijn, en ook elk jaar een seizoenkaart van die club nemen. Voor deze enkele Zeeuwen die voor een kleine club zijn heb ik veel meer waardering dan voor de Zeeuwen die voor het gemak maar meteen voor een topclub kiezen omdat er dan tenminste veel te vieren valt door de successen die toch wel blijven komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door marrekie33 op 18-06-2011 17:22:58 (taalfouten verbeterd) ]
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:23:53 #245
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_98339174
Marrekie, op die diarree aan woorden zal ik niet reageren want daar is door je gebrek aan alinea's en zinsopbouw niet doorheen te komen, maar toch een vraag:

waarom registreer jij je op een forum om je gal te spuien over successupporters van Ajax? Ik snap dat je, wanneer je in Zeeland woont en voor Feyenoord bent, nogal een gefrustreerd en leeg leven moet leiden. Maar toch, geeft het je niet wat meer voldoening om lekker over je eigen club te praten?

Ik bedoel, jij zit jezelf nu al een tijdje voor lul te zetten en alle Ajacieden zitten nu lekker achterover na te genieten van het kampioenschap. Je schiet hier echt niets mee op.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:25:24 #246
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_98339221
quote:
Bericht 0% gewijzigd door marrekie33 op 18-06-2011 17:22:58 (taalfouten verbeterd) ]
jeugt. :')
pi_98339233
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:02 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Is het niet veel leuker om in het Feyenoord topic te komen praten over de liefde voor Feyenoord ? :7
pi_98339508
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 11:43 schreef marrekie33 het volgende:
Zo zie je maar, als je wint heb je opeens vrienden. Het is ook algemeen bekend dat het Ajax-publiek na het behalen van de Champions League in '95 ook opeens drastisch is toegenomen. Succes-supporters dus.
En dan doel je zeker op het toeschouwersaantal. Zou dat toevallig te maken kunnen hebben met de verhuizing naar de Arena? En sowieso het lage aantal toeschouwers in die periode in de gehele Eredivisie.

Feyenoord had overigens eind jaren 80 nog geen 10.000 toeschouwers, stelletje successupporters!
-webicon van 329Kb verwijderd, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen-
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:37:34 #249
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_98339637
Sterker nog, toen zaten er slechts 3000 in 1989.
pi_98339838
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:37 schreef Silenus het volgende:
Sterker nog, toen zaten er slechts 3000 in 1989.
Kortom alle 37.000 die erbij zijn gekomen zijn successupporters
-webicon van 329Kb verwijderd, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')