quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:21 schreef Silenus het volgende:
Ik snap het allemaal wel hoor. Je hebt gewoon heel veel mensen op je werk, studie, omgeving die nooit naar Ajax gaan maar jou als FC Groningen-supporter (ik noem even een club) het wel even gaan 'inpeperen' als Groningen heeft verloren en Ajax heeft gewonnen. Wat tot voor kort toch regelmatig voorkwam.
Ik heb er zelf nooit mee te maken, omdat ik nooit supporters in levenden lijve tegenkom die vaker hun voetbalclub bezoeken dan ik Ajax. Sterker nog, in mijn omgeving heb ik iets meer Feyenoordfans die minder vaak per jaar in de Kuip komen dan ik. (0 om één keer, gemiddeld)
Ik ken het gevoel. Smsjes die je krijgt van zo'n eppo met 'Hahaha, helemaal niets in Amsterdamm!'. Normaal zou je dat nog enigszins kunnen trekken van iemand die zelf ook elke 2 weken in de Kuip is te vinden, maar NIET van zo'n blije mongool die bij de zoveelste nederlaag van Feyenoord 'eigenlijk niet meer zo veel om voetbal geeft....het interesseert me niet zoveel meer'.
En die gasten heb je bij elke club zitten, en nog wel iets meer bij de topclubs en ik denk het allermeest bij Ajax.
En natuurlijk die hele rits aan BN'ers die zogenaamd voor Ajax zijn 'om erbij te horen' en dat dan in goede tijden uitgebreid op tv gaat zitten verkondigen. Flikker toch gewoon een end op. Die paar echte Ajacieden onder de BN'ers kent iedereen toch wel (Freek de Jonge, Peter R. de Vries, Robert ten Brink, Ivo Niehe, Jack Spijkerman, gewoon de mensen die elke thuiswedstrijd in de Arena zitten) maar niet die Winston Gerschtanovic achtige types die dan even op uitnodiging komen blaten en zichzelf laten zien.
(Ik dwaal een beetje af, maar hier heb ik dus gewoon een hekel aan;))
Ik voel me overigens ook nooit aangesproken als ik woorden hoor als 'Ajaxpubliek' en 'alle Ajacieden zijn successupporters'. Denk dat ik met bijna iedereen hier op FOK, ook alle fanatieke andere supporters, prima een biertje kan drinken voor elke wedstrijd, zonder dat ze mij in elkaar gaan beuken omdat ze me zo'n arrogante blaaskaak vinden.

*bookmark*quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:31 schreef M0NTANA het volgende:
Ik haat Ajax ook

Ajakkus, ijdorp, neuzen....niveautje hoor voor een volwassen persoon op deze aardkloot. Ongekendquote:Op woensdag 19 november 2008 20:18 schreef DIGGER het volgende:
[..]
*bookmark*
Als FC Den Haag fan is les 1 dat ajakkus fout is. Nergens wordt die BV uit ijdorp zo gehaat als in de hofstad. Dus tja, da's logisch he?
Daarnaast is het taaltje daar ook echt tranentrekkend triest, ik hoor nog liever een Hilbilly de Engelse taal verkrachten.
Het maakt me ook geen zak uit wie de tegenstander is, of wie of wat afhankelijk is van een positief resultaat van die neuzen, liefst zie ik ze gewoon alles verliezen.
Beetje hetzelfde als met Hellas Verona in Italie eigenlijk

En dan klagen over het taaltje inderdaad.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:23 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Ajakkus, ijdorp, neuzen....niveautje hoor voor een volwassen persoon op deze aardkloot. Ongekend

Wat kunnen mensen eraan doen welk accent ze hebbenquote:Op woensdag 19 november 2008 20:18 schreef DIGGER het volgende:
Daarnaast is het taaltje daar ook echt tranentrekkend triest

Ook dit is tekenend. De haat richting Ajax en Amsterdam is bij de meesten groter dan de liefde voor de eigen club.quote:Het maakt me ook geen zak uit wie de tegenstander is, of wie of wat afhankelijk is van een positief resultaat van die neuzen, liefst zie ik ze gewoon alles verliezen.

Waar zegt hij dan dat hij liever Ajax ziet verliezen dan zijn eigen club winnen?quote:Op woensdag 19 november 2008 22:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ook dit is tekenend. De haat richting Ajax en Amsterdam is bij de meesten groter dan de liefde voor de eigen club.

Nu breekt m'n klomp. Dat platt Haagse accent is pas echt om te janken.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:18 schreef DIGGER het volgende:
Daarnaast is het taaltje daar ook echt tranentrekkend triest, ik hoor nog liever een Hilbilly de Engelse taal verkrachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."

Ik dacht dat Vitesse ook wel mee viel.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:23 schreef Lamzak_ het volgende:
Volgens mij is de enige club die geen hekel aan Ajax heeft Heracles.

Logopedie?quote:Op woensdag 19 november 2008 22:32 schreef RayMania het volgende:
Wat kunnen mensen eraan doen welk accent ze hebben.

En dan?quote:

Nee dat zeg ik niet. Jij zegt dat mensen er niks aan kunnen doen. Dat is onzin natuurlijk. Het is aangeleerd, dus kun je het ook weer afleren.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:02 schreef RayMania het volgende:
En dan?. Omdat anderen er 'last' van hebben?

Volendam, Telstar en Haarlem ook nietquote:Op donderdag 20 november 2008 09:23 schreef Lamzak_ het volgende:

Ajax en Twente ging vroeger wel redelijk.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:23 schreef Lamzak_ het volgende:

Was, denk ikquote:Op donderdag 20 november 2008 09:23 schreef Lamzak_ het volgende:

Staat me iets bij dat ze qua Hooliganisme ooit dingen samen hebben gedaan (tegen feyenoord?). Maar dat durf ik absoluut niet met zekerheid te zeggen. Anyone?quote:Op donderdag 20 november 2008 10:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ajax en Twente ging vroeger wel redelijk.
Maar met de jaren veranderen dingen.

Nou er was een jongen uit Enschede lid van de f-side in de jaren 80 en begin 90 en die kon ook mensen van twente en zo ging dat balletje rollen.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:33 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Staat me iets bij dat ze qua Hooliganisme ooit dingen samen hebben gedaan (tegen feyenoord?). Maar dat durf ik absoluut niet met zekerheid te zeggen. Anyone?

Erik Lassche is idd vermoord door een Feyenoorder. Zou me inderdaad niets verbazen dat het daar iets mee te maken heeft.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nou er was een jongen uit Enschede lid van de f-side in de jaren 80 en begin 90 en die kon ook mensen van twente en zo ging dat balletje rollen.
Qua hooligan ongein heb ik 1 keer meegemaakt dat gasten van twente meegingen naar groningen, maar dat was een handjevol.
't was meer de gedeelde haat richting feyenoord na dat verhaal met die jongen van Twente (Erik Lasscher ofzo?), al is dat een paar jaar voor mijn voetbaltijd geweest.

Denk het wel ja.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:38 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Erik Lassche is idd vermoord door een Feyenoorder. Zou me inderdaad niets verbazen dat het daar iets mee te maken heeft.

Het heeft inderdaad zijn charmequote:Op donderdag 20 november 2008 10:42 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Denk het wel ja.
Maar goed, over het algemeen spelen er andere sentimenten een rol natuurlijk (gelukkig maar). Persoonlijk genoot ik er altijd van om echt intens gehaat te worden. Voor er bij feyenoord zo'n loopbuis was en je over het plein moest was ook altijd mooi man, al die kakkerlakken op die trappen en overal ingeklommen om je maar uit te schelden en waar mogelijk wat naar je hoofd te smijten.
En andersom zelfde verhaal. Heerlijk toch?

voor zover ik weet geen. Ja, Euro 88 in duitsland en WK 90 in Italie. En de 10 daagse veldtocht 1830 ofzoquote:Op donderdag 20 november 2008 10:43 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad zijn charme
Ik vraag me sowieso wel af welke Nederlandse clubs, hooligangroepen samen hebben gewerkt.

Gast, dat was geen familievak en er is ook geen vak bestormd. Wat minder de Telegraaf lezen afcajosquote:Op donderdag 20 november 2008 10:45 schreef afcajos het volgende:
Volgens mij is het "samenwerkingsverband" tussen ajax en twente tot een nulpunt gekomen toen een groepje ajaxsupporters een familievak van twente bestormde wat jaren geleden

Whehequote:Op donderdag 20 november 2008 10:46 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Gast, dat was geen familievak en er is ook geen vak bestormd. Wat minder de Telegraaf lezen afcajos

Volgens de telegraaf ooggetuigen ging men met fietskettingen de gezinstribune opquote:Op donderdag 20 november 2008 10:47 schreef afcajos het volgende:
[..]
Whehemijn excuses, ik was er niett bij ofzo. Dit had ik een tijd geleden eens ergens gelezen
waarschijnlijk de telegraaf ja

Er staat me toch wel iets van bij dat dat het Familievak was. Ik ga dit even uitzoekenquote:Op donderdag 20 november 2008 10:47 schreef afcajos het volgende:
[..]
Whehemijn excuses, ik was er niett bij ofzo. Dit had ik een tijd geleden eens ergens gelezen
waarschijnlijk de telegraaf ja

2001 ofzo?quote:Op donderdag 20 november 2008 10:50 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Er staat me toch wel iets van bij dat dat het Familievak was. Ik ga dit even uitzoeken
Weet iemand het jaar dat dat gebeurde? Was iig in het Arke Stadion

Heb het ff opgezocht in inderdaad 2001. Ach ja de media dramatiseert altijd alles natuurlijk. Het is veel interessanter om te schrijven dat ajacieden een onschuldig vak binnenvallen, terwijl er gewoon door wat hooligans gevochten werdquote:Op donderdag 20 november 2008 10:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
2001 ofzo?
Al was het een familievak... het vechten gebeurde beneden en der stond geen familie tussen.

Volgens mij komt ie (M.L.) uit Hengelo en gaat ie nog steeds naar ajaxquote:Op donderdag 20 november 2008 10:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nou er was een jongen uit Enschede lid van de f-side in de jaren 80 en begin 90 en die kon ook mensen van twente en zo ging dat balletje rollen.

M jaquote:Op donderdag 20 november 2008 10:59 schreef PyTh het volgende:
[..]
Volgens mij komt ie (M.L.) uit Hengelo en gaat ie nog steeds naar ajax

hmm... 'I guess thats not THE sharpest tool in the box'quote:Op woensdag 19 november 2008 20:18 schreef DIGGER het volgende:
[..]
*bookmark*
Als FC Den Haag fan is les 1 dat ajakkus fout is. Nergens wordt die BV uit ijdorp zo gehaat als in de hofstad. Dus tja, da's logisch he?
Het maakt me ook geen zak uit wie de tegenstander is, of wie of wat afhankelijk is van een positief resultaat van die neuzen, liefst zie ik ze gewoon alles verliezen.
Beetje hetzelfde als met Hellas Verona in Italie eigenlijk

Komt toch echt uit Enschede. En inderdaad, hij gaat nog steeds naar Ajax.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:59 schreef PyTh het volgende:
[..]
Volgens mij komt ie (M.L.) uit Hengelo en gaat ie nog steeds naar ajax

Ook goed, hij heeft in ieder geval heel lang in Hengelo gewoond, dat weet ik 100% zekerquote:Op donderdag 20 november 2008 19:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Komt toch echt uit Enschede. En inderdaad, hij gaat nog steeds naar Ajax.

De vakken naast het uitvak zijn toch echt familievakken, al heb je d'r zo af en toe een paar van die halven tussen staan. Toen dat hek losgebroken werd zaten er nog steeds vooral de gezinnetjes in dat vak. Die mensen hebben niet voor niks allemaal het geld voor hun kaartje later weer teruggekregen. Het klopt wel dat vak-P zo gauw dat hek open was leegstroomde en de grachten daar binnenstormde. Op dat moment waren de meeste gezinnen al naar buiten gevlucht overigens.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Volgens de telegraaf ooggetuigen ging men met fietskettingen de gezinstribune op
In realiteit werd er geknokt in de gracht onder het vak omdat er steeds bekers hete koffie het Ajax vak invlogen en het hek niet zo goed vast bleek te zitten. Niet veel schokkends want iedereen die daar beneden stond stond er echt maar met 1 reden

Verduidelijkt vanuit het Twente-Kamp, bedankt Solstice, ik loop er nog niet lang genoegquote:Op vrijdag 21 november 2008 11:58 schreef Solstice het volgende:
[..]
De vakken naast het uitvak zijn toch echt familievakken, al heb je d'r zo af en toe een paar van die halven tussen staan. Toen dat hek losgebroken werd zaten er nog steeds vooral de gezinnetjes in dat vak. Die mensen hebben niet voor niks allemaal het geld voor hun kaartje later weer teruggekregen. Het klopt wel dat vak-P zo gauw dat hek open was leegstroomde en de grachten daar binnenstormde. Op dat moment waren de meeste gezinnen al naar buiten gevlucht overigens.
Het seizoen dat Boschker vertrok was er trouwens een wraakactie. Vanuit Vak-P klommen tijdens de laatste minuten van de wedstrijd een aantal supporters het veld op, onder het mom van Boschker bedanken. Die groep werd steeds groter, en hoewel een deel ook echt kwam om Boschker nog even een hand te geven, probeerde een ander deel via het veld naar het uitvak te komen. De ME stond alleen aardig snel op het veld om de supporters uit elkaar te houden.
Ik geloof dat er daarna nog een keer wat gebeurd is bij het familievak, maar dat weet ik niet helemaal zeker, daar was ik iig niet bij.
De haat tegen Feyenoord was voor zover ik begreep niet echt om de moord op Erik Lassche, maar vooral om de daaropvolgende reacties vanuit het Feyenoordkamp. Die in principe gewoon een moordenaar verheerlijkten. Het was ook geen kwestie van hooligan tegen hooligan op dat moment(voor zover ik weet had Lassche daar ook niks mee te maken), maar gewoon twee supporters van verschillende clubs die in Enschede uitgingen.

Daar is blijkbaar hetzelfde aan de hand.quote:Het enige excuus dat de op stoom komende Bölöni kon bedenken is het 'algemene klimaat' in het Belgische voetbal. 'In jullie land wordt de agressie gecultiveerd. En omdat Wesley Sonck geen grote meneer is, wordt hij daar in meegesleurd. Hij weet dat hij een held is als hij iemands been breekt.'
'De sleutel ligt bij de Belgische clubs. Zij moeten hun supporters beter opvoeden. Ik was verrast door de haat waarmee de Brugse fans ons zondag onthaalden. Niet de twee heren naast mij toen ik in de tribune ging zitten. Maar wel de meeste anderen. Hier in België supporteren de supporters niet voor hun ploeg, maar tegen de tegenstander.'
VI.nl

quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:31 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Zolang we meer titels hebben dan de rest, blijven we zo arrogant als de pest.

Alsof elke supporter in Nederland zich meer bezighoudt met de rivaal dan zijn eigen club?quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:32 schreef EnGCatjuh het volgende:
Een stukje van Bölöni, coach van Standard Luik, over de supporters in België:
[..]
Daar is blijkbaar hetzelfde aan de hand.

Aan de liedjes in de stadions te horen zou je dat wel denk jaquote:Op dinsdag 16 december 2008 21:14 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Alsof elke supporter in Nederland zich meer bezighoudt met de rivaal dan zijn eigen club?

Mwoa, mwoa, mwoa. Ben ik het niet helemaal mee eens. Bij Ajax - NAC hoorde ik overdreven vaak het alom bekende, weinig originele "het zijn de homo's uit Breda", maar buiten die wedstrijd vind ik het allemaal wel meevallen. Haat is er sowieso heel weinig.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:32 schreef sjimz het volgende:
[..]
Aan de liedjes in de stadions te horen zou je dat wel denk ja

Ik zie het probleem eigenlijk niet echt?quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:32 schreef sjimz het volgende:
[..]
Aan de liedjes in de stadions te horen zou je dat wel denk ja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |