Inderdaad en omdat Ajax van vele clubs de grootste rivaal is terwijl dat wederzijds niet zo is.quote:Op maandag 17 november 2008 18:21 schreef Stofje het volgende:
Och, van Ajax-zijde komt nu weer het fantastische cliché 'nobody likes us, we don't care' naar boven en van de andere zijde komen weer nikszeggende argumenten. Zitten overigens ook goede argumenten tussen. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.
Even iets anders. Ik lees hier de laatste weken ook ineens steeds vaker haatdragende teksten omtrent NAC, veelal door Ajax-supporters. Tja, het zal te maken hebben met het feit dat dat clubje even leuk meedraait. Maar ik als NAC-supporters filter die teksten dus eerder dan die Ajax-teksten. Iedere clubsupporter leest hier negatieve teksten over z'n eigen club, maar omdat Ajax nu eenmaal de grootste club van Nederland is, komen die teksten wat vaker voor.
Door 'Ajax-supporters' steeds inderdaad...quote:Op maandag 17 november 2008 18:26 schreef _Mike_ het volgende:
Nee hé, waarom word dit kut topic gekickt...
"Jaloers"quote:Op maandag 17 november 2008 18:21 schreef Stofje het volgende:
[..]
Och, van Ajax-zijde komt nu weer het fantastische cliché 'nobody likes us, we don't care' naar boven en van de andere zijde komen weer nikszeggende argumenten.
Voor Ajax zijn Feyenoord en in iets mindere mate Utrecht en Den Haag de grootste rivalen, of is dat alleen hooligan-technischquote:Op maandag 17 november 2008 18:22 schreef Emimich het volgende:
[..]
Inderdaad en omdat Ajax van vele clubs de grootste rivaal is terwijl dat wederzijds niet zo is.
Klopt erg nutteloos, dit blijft toch gewoon een welles nietes discussie...quote:Op maandag 17 november 2008 18:28 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Door 'Ajax-supporters' steeds inderdaad...
We zouden ook een poging kúnnen doen er een interessant topic van te maken. Ik vind een groot deel best interessant om te lezen, zowel van voor- als tegenstanders van Ajax.quote:Op maandag 17 november 2008 18:34 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Klopt erg nutteloos, dit blijft toch gewoon een welles nietes discussie...
Volgens de media wel ja. Maar de Heerenveen supporters hoor je altijd zeggen dat ze "Groningen als rivaal hebben aangenomen omdat Cambuur nou eenmaal nooit meer zal promoveren"quote:
Ah, gelukkig lopen er bij andere clubs nooit mensen eerder weg!quote:Op maandag 17 november 2008 19:13 schreef Rikkert het volgende:
Over successupporters gesproken:
[ afbeelding ]
Zegt niets over de Ajacieden natuurlijk.quote:Op maandag 17 november 2008 19:20 schreef Stofje het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar deze oproep is op z'n zachtst gezegd gênant....
Nee, natuurlijk zegt dat niets over de Ajacieden. Ik heb het ook alleen over zo'n boodschap op dat scherm, dát is gênant. Dat er supporters voortijdig het stadion verlaten is bij elke club een feit, maar ik zou het schaamrood op de kaken krijgen als mijn club zich in het openbaar zó voor lul zet door zoiets op het scherm te plaatsen... En nee, dat is geen bash.quote:Op maandag 17 november 2008 19:24 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zegt niets over de Ajacieden natuurlijk.
De argumenten worden wel makkelijk neergeplempt hier. Bij elke andere club lopen supporters vroegtijdig weg, niet alleen bij Ajax. Maar ja, het is zo makkelijk om gewoon Ajax te noemen. Hetzelfde geldt voor het kopen van spelers van een andere club; men vergeet zeker dat PSV en Feyenoord ook de halve Eredivisie leegkopen.
Van mij had het ook niet gehoeven, maar nu wordt er natuurlijk wel weer op een bepaalde manier over ons gedacht.quote:Op maandag 17 november 2008 19:30 schreef Stofje het volgende:
maar ik zou het schaamrood op de kaken krijgen als mijn club zich in het openbaar zó voor lul zet door zoiets op het scherm te plaatsen... En nee, dat is geen bash.
Proberen te veranderen is een goed idee, al vraag ik me af of dat lukt. Ze geven op deze manier wel veel mensen de gelegenheid om te zeggen: "Zie je wel dat ze eerder weggaan" en "successupporters" enz. enz.quote:Op maandag 17 november 2008 19:39 schreef _Mike_ het volgende:
Ik vind het juist wel mooi dat Ajax hier ook wat aan wil proberen veranderen.
Ik voelde mijn er toch niet door aangesproken dus geen punt
waarvan twee halverwege het seizoen en met een hoop geziek en gezeik.quote:Op maandag 17 november 2008 19:38 schreef Rikkert het volgende:
Zoals Stofje zegt gaat het me hier meer om de manier waarop het publiek voor lul wordt gezet. Overigens heeft Ajax in voorgaande jaren wel acties gehad als met de rug naar het veld staan en witte zakdoekjes, wat een beetje onder dezelfde noemer valt.
Tuurlijk kopen Feyenoord en Psv ook bij andere eredivisieclubs, maar Ajax heeft vorig seizoen 3 basisspelers bij Groningen weggekocht. Ik snap dat je niet blij ben als een belangrijke speler weggekocht wordt, maar als je bovenin de subtop mee draait en Ajax koopt 3 spelers weg, is dat wel heel veel.
Klopt, arbitragezaken maken de situatie ook niet beter.quote:Op maandag 17 november 2008 19:48 schreef Prosac het volgende:
[..]
waarvan twee halverwege het seizoen en met een hoop geziek en gezeik.
Dat is toch ook niet voor niks. Die reputatie hebben jullie en dat wordt door zoiets bevestigd.quote:Op maandag 17 november 2008 19:35 schreef RayMania het volgende:
[..]
Van mij had het ook niet gehoeven, maar nu wordt er natuurlijk wel weer op een bepaalde manier over ons gedacht.
Nogmaals, kunnen de supporters weinig aan doenquote:Op maandag 17 november 2008 19:54 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet voor niks. Die reputatie hebben jullie en dat wordt door zoiets bevestigd.
Self-fulfilling prophecyquote:Op maandag 17 november 2008 19:54 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Dat is toch ook niet voor niks. Die reputatie hebben jullie en dat wordt door zoiets bevestigd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |