bah, dat schiet idd niet op. ik had vorig jaar het voordeel dat ik vastzat aan vaste data vanuit de opleiding (en een bedrijfsbegeleider die een dusdanige zak was dat ik daar zo snel mogelijk vanaf wilde gecombineerd met een opleidingscoach die me 100% steunde toen er mot van kwam t.o.v. de bedrijfsbegeleider). zo'n strakke planning geeft erg veel stress maar ook duidelijkheid. misschien kan je een schema opstellen, en dan naar anderen toe uitleggen dat je vast zit aan dat schema?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Beide.. Ik heb wel wat scriptie en onderzoek gedaan, maar ben daar echt nog niet mee klaar. En ben erg afhankelijk van anderen (bezig met zorgnetwerk rond patienten). En elke keer moet je weer een maand wachten op een afspraak met een arts, of een patient. Erg vermoeiend na zoveel tijd..
*één van die meelezers meldt zich!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:58 schreef chacama het volgende:
Zo en nu kruip ik even snel weer onder mijn steen van ontkenning voordat ik met mijn eigen woorden wordt neergemept door lieve meelezers.
Dat is ook niet makkelijk, I know.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Moonah, dat wakker liggen is zeker geen goed idee. Maar ja, probeer dat nachtelijke radertje maar eens uit te zetten.
quote:
Nee hoor, ben er gewoon trots op en ik heb er hard genoeg voor gewerkt dus mag het best laten zien tochquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:16 schreef Moonah het volgende:
DF, fijn dat er hoop gloort aan de horizon!
En DC, wat dacht jij, ik ga de dames in OUD eens eventjes jaloers maken?
Bravo, wat een prachtbuikje!
Edit: Prachtkind ook hoor!
En terecht dat je trots bent!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:26 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
Nee hoor, ben er gewoon trots op en ik heb er hard genoeg voor gewerkt dus mag het best laten zien tochHeb em trouwens aangepast, ff een blote erbij!
Heel fijn om te lezen cattie!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:40 schreef cattie het volgende:
Ik zie nu alles weer wat zonniger in. Ook de andere zorgen zijn weg of veel kleiner.
truequote:Op zaterdag 4 oktober 2008 09:31 schreef freecell het volgende:
Och, ze kunnen toch niet handig oppassen als je 200 KM verderop woont
Zoals ik al zei: niet jouw probleem van maken, laat ze lekker vechten als ze dat tof vinden, dat zijn ze vast gewend, anders waren ze niet uit elkaar gegaanZe hebben nu alleen een nieuw onderwerp
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 09:37 schreef Sjeen het volgende:
Deze mama is happy! Begonnen met nieuwe baan, zaterdagen weer vrijen vanaaf naar een concert... Genieten van alle kleine dingen in het leven!
nog steeds nietquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 20:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lady wrb is je kat eigenlijk nog weer terug gekomen?
ik betwijfel het, het was ruim 2 weken voordat selene bij ons lachte, en schoonmoeders klaagde nadien dat het zo saai was (baby's van 4 weken doen idd vrij weinig behalve slapen, eten en poepenquote:Simmu, over dat eerste lachje. Kan het niet zo zijn dat ze het met opzet niet heeft gezegd? Mijn moeder is gastouder, en als een kindje bij haar bijv. de eerste stapjes zet, dan zegt ze dat vaak niet tegen de ouders, en ze reageert dat helemaal verrast als ze de volgende keer helemaal blij komen vertellen dat het kind de eerste stapjes heeft gezet. Voor de ouders is het vaak niet zo leuk als hun kind iets voor het eerst bij een ander doet.
Ik vind je heel sterk dat je dit zo kunt schrijven. Jezelf (willen) accepteren is zo belangrijk en zo moeilijk. Ik hoop dat het je allemaal goed gaat lukken!quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:34 schreef YPPY het volgende:
Wat heerlijk cattie, dat je je zoveel beter voelt!
Met mij gaat het wisselend, ik merk dat ik anders naar mezelf moet gaan kijken. Een paar maanden terug voelde ik me echt goed. Toen ging ik de medicijnen afbouwen. Het gaat nu minder goed, maar als ik oude dagboeken teruglees, ben ik nu ongeveer hetzelfde als ik 'vroeger' was. Ik denk dus dat het niet bij mij 'hoort' om zo goed te zijn als een paar maanden geleden. En daar moet ik mee leren omgaan. Dat is wel moeilijk, maar wel beter. De psycholoog vroeg of ik dan niet weer terug wilde naar de hogere dosis medicijnen, maar dat wil ik ook niet. Dus nu ben ik aan het leren mezelf goed te vinden zoals ik ben. En daar vrede mee te hebben, dat het bij me hoort om zo te zijn. En dan in januari weer verder afbouwen (laatste dosis).
Arm poesje.
Gelukkig dat het lichamelijk weer beter gaat Lishe. En in je hoofd, dat is ook zo belangrijk. Ik hoop dat de huisarts je goed kan helpen.
quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:28 schreef simmu het volgende:
woei! terugplooien, and then some!!!
ik heb al mijn oude kleren uitgezocht. en ik heb driekwart weg moeten leggen vanwege te groot. voor mijn zwangerschap had ik maat 46, nu zit ik aan 38, 40 hooguit. 8 weken ofzo na de bevalling met nog steeds een wat kwabbige buik. trekt dat nog weg?
wel cool dat ik nu ineens mijn figuur van jaren geleden terug heb. gelukkig lijk ik verdacht veel op een hamstertje en hoefden we enkel wat vuilniszakken met kleren uit de kelder te trekken.
Ik had hier niet meer gelezen, maar YPPY, wat moeilijk, om dat inzicht te hebben zo!quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:34 schreef YPPY het volgende:
Met mij gaat het wisselend, ik merk dat ik anders naar mezelf moet gaan kijken. Een paar maanden terug voelde ik me echt goed. Toen ging ik de medicijnen afbouwen. Het gaat nu minder goed, maar als ik oude dagboeken teruglees, ben ik nu ongeveer hetzelfde als ik 'vroeger' was. Ik denk dus dat het niet bij mij 'hoort' om zo goed te zijn als een paar maanden geleden. En daar moet ik mee leren omgaan. Dat is wel moeilijk, maar wel beter. De psycholoog vroeg of ik dan niet weer terug wilde naar de hogere dosis medicijnen, maar dat wil ik ook niet. Dus nu ben ik aan het leren mezelf goed te vinden zoals ik ben. En daar vrede mee te hebben, dat het bij me hoort om zo te zijn. En dan in januari weer verder afbouwen (laatste dosis).
Heel herkenbaar dat gevoel. Als je lief dan ook ja zegt wordt het toch wel weer echt ofzo...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:17 schreef Ticootje het volgende:
Hier wordt eigenlijk druk overlegd over een 2e.
-knip-
En nu twijfel ik dus weer. Het was wel heel veilig om te roepen dat ik best een 2e wilde maar dat M. niet wilde. Maar nu hij toch voor een 2e wilt gaan komt het best wel dichtbij.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:36 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is idd iets waar ik me geen zorgen over maak.
We hebben nu ons leven ingericht op het hebben van een kindje en als het zo eens bekijk schuiven we daar moeiteloos een tweede bij.
De vraag is idd alleen 'wanneer'. En dat is zoiets heel persoonlijks. Jij hebt idd voor jezelf nog de bv grens als eerst en dan nog het medische gebeuren eromheen...
Ik hink hier op 2 gedachten. Ik wil eigenlijk wachten tot Sasha minimaal 1 jaar is (geen idee waarom precies, maar da's gewoon gevoelsmatig) en ik wil nog wat gewicht kwijt voor ik weer zwanger raak.
Dus ja... dan wachten tot Sasha 1 jaar is. Maar ja... het duurde de vorige keer ook iets van 16 maanden dus ja... het kan we eens lang gaan duren... dus mss dan toch nu maar al? Maar ja, wat nou als het toch gelijk in 1 keer raak is etc. etc.
Gelukkig is F. er stelliger in, die wil echt nog even wachten, en dus heb ik niet veel te willen.
En jij zit in vele harten hier op FOK, Sugar. En dat zijn er veel...heel veel, want moederharten kloppen door in de hartjes van hun kinderen. En wij OUD(ers) hebben een heleboel kinderen die wij onwijs lief hebben,quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:09 schreef Sugar het volgende:Kapitein_Pannekoek
![]()
Het gaat wel met me. Lief dat je naar me vraagt.
En nu je het vraagt: ik kom hier minder, omdat ik eens even echt moet stilstaan. Bij mezelf, mijn gezin, bij wat ik echt wil en vooral voel. Ik vlucht nogal in de pc en alle lijntjes die ik daar telkens uitgooi, dat is een veel te groot deel van mijn dag aan het worden. Niet eens echt in tijd, maar wel ook in hoeveel waarde ik hecht aan reacties. Dat gaat te ver nu en brengt me steeds verder weg van mezelf en waar het echt om draait.
Een dikke kus voor iedereen hier, ik heb veel van jullie best in mijn hart zitten en hoop dat het met allemaal gewoon snel heel erg goed gaat en blijft gaan.
F. en ik zeiden vanmorgen, om 5.45, over het hoofdje van Sasha heen, nog tegen elkaar 'Mooi he!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:43 schreef Ardenlyn het volgende:
Hier wilde ik ook echt geen 2de toen ik nog zwanger was van Maarten maar nu ben ik er voor bijna 100% zeker van dat ik nog echt wel een 2de wil![]()
Lijkt mij prachtig nog een kindje erbij. Ook erg vermoeiend maar ook zo mooi![]()
Het zal druk zijn maar die onzekerheden die ik met Maarten had tijdens de zwangerschap, bevalling en daarna zullen veel minder zijn.
Als we voor een 2de gaan wacht ik wel tot in ieder geval tot volgend jaar. Eerst opladen na al die tijd van vermoeidheid.
in mijn optiek, hetzelfde als het topic van vivi.. begrijp me neit verkeerd, ben blij voor der, maar om openlijk mensen te bedanken die haar achter de deuren gesteund hebben, roept ook veel vragen op lijkt mij ?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:38 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes vraagt zich altijd af wat toch de toegevoegde waarde is van hier posten dat je iemand gaat PM-en met dingen die je blijkbaar hier niet wil posten.
Behalve dan het stiknieuwsgierig maken van andere mensen.![]()
Eensch, behalve dan dat zij uiteindelijk wel nog het verhaal postte.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:54 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
in mijn optiek, hetzelfde als het topic van vivi.. begrijp me neit verkeerd, ben blij voor der, maar om openlijk mensen te bedanken die haar achter de deuren gesteund hebben, roept ook veel vragen op lijkt mij ?
Maar goed dat kan misschien wel een rare gedachten kronkel van mij zijn![]()
Nou, lees dan nog maar even mijn edit.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:57 schreef Brighteyes het volgende:Moonah!
Ik ben gewoon eigenlijk nieuwsgieriger dan goed voor me is hoor!![]()
Whehehe...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:00 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, lees dan nog maar even mijn edit.
Nah, stennis om niks dus, je weet alles al.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Whehehe...
Ik hoef denk ik niet te speuren en ik snap dat je dan idd een soortgelijke overweging zou maken/hebt gemaakt.
True. Maar ik zag meerdere reacties van mensen die misschien wel een tweede willen, maar nog lijken te twijfelen om verschillende redenen. Als je twijfelt, en je eerste is nog zo jong, waarom dan nog niet wat meer de tijd nemen? (sowieso als je twijfelt eigenlijk, ook als je eerste al ouder is) Daardoor was mijn eerste gedachte gewoon, waarom zo'n haast...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:16 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom is het haast? Dat is toch gewoon iets heel persoonlijke?
Jouw opmerkingen over dat het fijner is als kinderen wat meer schelen zijn toch ook niet vervelend bedoeld? Het is gewoon persoonlijk, ik zou het niet te veel aantrekkenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:50 schreef texelonia het volgende:
En eigenlijk doen zulke opmerkingen best een beetje pijn. Net alsof mijn kinderen het straks minder leuk hebben dan kinderen die minder in leeftijd schelen![]()
Ik zei niet dat meer leeftijdsverschil fijner is. Ik zei dat ik er nu wel voordelen in zie. Klein of groot verschil, heeft allebei voordelen (en nadelen) denk ik.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:55 schreef owlet het volgende:
[..]
Jouw opmerkingen over dat het fijner is als kinderen wat meer schelen zijn toch ook niet vervelend bedoeld? Het is gewoon persoonlijk, ik zou het niet te veel aantrekken![]()
Eenschquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:02 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik zei niet dat meer leeftijdsverschil fijner is. Ik zei dat ik er nu wel voordelen in zie. Klein of groot verschil, heeft allebei voordelen (en nadelen) denk ik.
ik had wel problemen verwacht (ik ken die lui tenslotte al jaren) maar niet dit. geloof me; ondanks dat mensen hier me nogal eens verwijten dat ik zo klaag meldt ik hier niet eens alles wat gezegd en gedaan wordt door sommigen, en ik zweer het je: als ik dit nog een keer moet doen vallen er gewonden omdat ik ze zo het huis uitknuppel en voor de goede orde er nog een flink zwaar iets achteraan gooi en dan de deur barricadeer! de *enige* reden waarom ik die sommigen om te beginnen nog binnenlaat is het feit dat we binnen een maand 200 kilometer verderop zitten, en die sommigen lekker toch te egoistisch zijn om er die dik 4 uur rijden elke week voor over te hebbenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:07 schreef cattie het volgende:
Simmu, ik vind het wel erg heftig dat je de reactie van anderen laat bepalen of en wanneer je een tweede kind wil.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:53 schreef Stiemie het volgende:
* Stiemie streept K_P van het klonen-ontmaskeringslijstje![]()
O maar die laatste categorie bedoel ik ook niet hoor BE. Ik doel vooral op de iedereen-kent-mij-en-dat-laat-ik-graag-weten-maar-ik-wil-dat-niemand-vraagt-wie-ik-ben-klonen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:36 schreef Brighteyes het volgende:
Nu scheer je ze wel een beetje allemaal over 1 kam Stiemie...
Er zitten erbij die doen idd wat jij zegt, dat vind ik zelf ook een beetje erg vreemd.
Maar er zijn er ook bij die willen gewoon nog niet dat de hele wereld, en wij ook niet, weten dat ze aan het proberen zijn om zwanger te raken. Die posten daar echt niet puur om er aandacht mee te krijgen.
En ja, sommige mensen kiezen een voor de hand liggende nick-name, anderen niet, maar het is vaak toch wel heel snel duidelijk of iemand een kloon is of niet.
Sommige mensen kleppen net even te makkelijk mee in de 1e of 2e post om echt een compleet nieuwe user te zijn.
Omdat ik stiekem dan hoop dat diegene die dan contact heeft met bepaalde personen dit soort dingen voor zich houdt om niet meer mensen te kwetsen dan nodig is. En als iemand dat wel wil doen dan hoop ik dat diegene er gelukkig van word. Zoiets zeg maarquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar MG, voor jou geldt dus ook, wie zegt er nou dat ik niet contact heb met die 'bepaalde mensen', want ik heb wel een idee wie jij bedoelt'.
Ik snap dat je het onder een kloon wilt doen, maar zodra jij jezelf ook maar aan 1 ander persoon bekend maakt is het gelijk een schijnzekerheid...
Och, als ik ooit weer zwanger zou worden, maak ik net zo hard weer een kloon aan (of ik gebruik een oudequote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar MG, voor jou geldt dus ook, wie zegt er nou dat ik niet contact heb met die 'bepaalde mensen', want ik heb wel een idee wie jij bedoelt'.
Ik snap dat je het onder een kloon wilt doen, maar zodra jij jezelf ook maar aan 1 ander persoon bekend maakt is het gelijk een schijnzekerheid...
quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:36 schreef Brighteyes het volgende:Nee hoor. Nog niet begonnen. En F. weet ook niks van mijn stiekeme wens op 3.
![]()
Ik ben al lang blij dat hij wel een 2e kindje wil. Daarna zien we wel eens verder.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 13:48 schreef Llewella het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanochtend was Amber laat wakker (7:30); ik denk even snel nog de linkerborst wat afkolven voor ze gaat drinken.
Ze was lekker rustig; normaal gaat ze wel op den duur huilen, maar nee hoor; ze was heel vrolijk, brabbelen in d'r zelf; dus ik zei al; ga je zingen voor mama? Ik hoorde steeds papiergeritsel vanuit de wieg; maar ik had zoiets van zal wel een labeltje van de deken zijn? Er lag geen papier om of rond de wieg; dus het kan er ook niet ingevallen zijn.
Toen ik d'r op wilde pakken om te drinken trof ik dit aan![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vriendlief was er al vroeg uit om het cadeautje erin te leggen; en ik had helemaal niets gemerkt, wat een superschat is het toch ook!!!!Van hem heb ik cadeaubonnen gehad en geld voor een nieuwe draagdoek
![]()
En om Amber sochtends vrolijk te krijgen moeten we dus voortaan cadeautjes in d'r wieg leggen
Dit was mijn post, Poppejans!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:47 schreef Poppejans het volgende:
*uit lurkstand* ooh LIewella DAT vind ik nou echt romantisch zeg, wat ontzettend lief![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
*terug in lurkstand
Nou, klacht indienen, ik ga in ieder geval even met ze bellen, want echt blij word ik er niet van inderdaadquote:Op maandag 13 oktober 2008 09:23 schreef Ticootje het volgende:
Ja ik zou inderdaad even een klacht indienen.
wat erg... en herkenbaar wel.. wij hebben dit helaas ook gehad. Wij hebben het toen stil laten leggen tot ik met de kinderen opgehaald was (door mijn schoonouders) Toen alles achter de rug was kreeg ik wel een bosje bloemen voor de overlastquote:Op maandag 13 oktober 2008 09:23 schreef freecell het volgende:
Even aangebeld: vandaag nog tot 15:30 en morgenochtend gaan ze nog door.
En hij radde me aan om weg te gaan, want ze gaan zo weer met de pneumatische boor bezig
Het helpt wel een beetje dat de bouwvakker-baas zichtbaar medelijden met me hadquote:
Jupsquote:Op maandag 13 oktober 2008 09:31 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij woon jij in het gat dat groningen heet, toch? Anders had je zo van mijn huis gebruik mogen maken.
Andere kant van de stad helaas, anders ging ik daar idd op de koffie, maar dan juist heel vriendelijk blijven, bereik je veel meer meequote:Op maandag 13 oktober 2008 09:38 schreef p_iglet het volgende:
Het kantoor van de woningbouw zit zeker niet vlak bij?
Dan was ik namelijk op hoge poten met kind in draagdoek op de balie van de woningbouw gaan zitten....
Nee, ik vind dat namelijk vreselijk asociaal. Ik vind het bijvoorbeeld ook heel vervelend als wij niet thuis zijn en Priscil de radio op 10 zet.quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:45 schreef moussy het volgende:
Tikkertje spelen TicootjeHeb je niet de neiging om zelf herrie te gaan maken?
Zo'n buurvrouw heb ik ookquote:Op maandag 13 oktober 2008 10:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat namelijk vreselijk asociaal. Ik vind het bijvoorbeeld ook heel vervelend als wij niet thuis zijn en Priscil de radio op 10 zet.
Deze buren zijn gewoon echt aso's. Zo zetten ze ook gewoon hun "vuil" buiten op dagen dat er geen vuil wordt opgehaald. En een bankstel??? Dat pleur je gewoon op straat, iemand uit je buurt belt dan vanzelf het grofvuil wel. Datzelfde geldt voor tv's, tafels, kasten, enz. Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden.
Ik hoefde alleen maar naar de hond te wijzen; "Ik zou het maar niet doen." Daarna droop hij af. hond is gefokt voor de sport, hebben we nooit iets mee gedaan, maar ze is érg waaksquote:Op maandag 13 oktober 2008 10:16 schreef Ticootje het volgende:
"Zal ik dan eerst de hond even los maken??"
quote:
Weet jij hoe een pneumatische boor klinkt? Natuurlijk regel je dan dat je ergens terecht kan. Zeker met een kleine van 8 weken!quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:32 schreef jolene het volgende:
Wij waarschuwen ook nooit de andere huurders. Zodra we een mutatie woning hebben..
Ja, het is ernstig vervelend als je met een kleintje zit..
Maar als je het wist..was je dan een tijd uit huis gegaan?
Huh ja, ik weet hoe dat klinkt. Daarom dat ik vraag of je dan iets zou regelenquote:Op maandag 13 oktober 2008 11:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Weet jij hoe een pneumatische boor klinkt? Natuurlijk regel je dan dat je ergens terecht kan. Zeker met een kleine van 8 weken!
quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:32 schreef jolene het volgende:
Wij waarschuwen ook nooit de andere huurders. Zodra we een mutatie woning hebben..
Ja, het is ernstig vervelend als je met een kleintje zit..
Ja maar dan krijgt iedereen er een....dan is het een project..quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan zou ik dat eens aankaarten in de volgende vergaderingEcht waar hoor
Toen in Hengelo iedereen een nieuwe keuken kreeg, kregen we zelfs allemaal een briefje dat dat voor de mensen overlast kon veroorzakenKeurig geregeld!
Ehm, ja! Natuurlijk! Als ik het van te voren geween had, had ik gezorgd dat ik meteen een onderduikadres had voor vanmorgen ipv dat ik het eerst een paar uur moest aanhoren voor ik weg kon.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:32 schreef jolene het volgende:
Voor wat betreft de kinderopvang: ik studeer ook en ik krijg vanuit de gemeente de werkgeversbijdrage. Daardoor hebben we recht op kinderopvangtoeslag.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat bix zegt, het lijkt me wel een dubbel gevoel. Maar gelukkig overheerst de opluchting nu bij jou ET..
Freecell, ik zou even een briefje sturen idd. Voor zoveel lawaai hadden ze best even mogen waarschuwen. Dan kun je er tenminste iets aan doen (weggaan, of accepteren).
Ik mag vanmiddag naar de decaan. Eens kijken wat de uni voor me kan betekenen qua geld voor kinderopvang, of wat de consequenties van stoppen met de studie zijn..
En vrijdag naar mijn hoogleraar om dingen door te praten. Dan is er hopelijk voor het weekend meer duidelijkheid over mijn opdracht/studie.
Oeh...héél herkenbaar. En dan vooral het toontje en de blik die me dan duidelijk maken dat ik gigantisch loop te overdrijven en me niet moet zo aanstellen. Alsof de dingen die jij nu eenmaal belangrijk vind qua opvoeding geen respect verdienen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Even een beetje "klagen" hoor
Ik raak soms zo geirriteerd als mensen, voornamelijk mijn moeder, me gewoon negeert als ik vraag om iets niet te doen als t over mijn kind gaat.
iets van zeg word ik gewoon genegeerd....of ze neemt 2 seconden afstand en gaat dan rustig verder.
Pff ik vind t niet leuk, mijn moeder is een schat van een mens hoor, maar dit irriteerd me echt enorm. Waarom luisterd ze niet gewoon als ik er iets van zeg
En het leukste is dan ook nog dat ze wel loopt te verkondigen dat ze snapt hoe Dana is en dat mijn moeder en ik ook zo waren toen we klein waren
Nieuw kapsel staat in elk geval voor nieuw gevonden moed. En nu ik een paar dagen op adem aan het komen ben, merk ik ook wat ik mis. En dat is thuis en F. die daar is. Dus dat zijn gezonde gevoelens. Geeft veel goede hoop. Andere dingen ook weer meer op de rit, meer overzicht, meer rust in mijn kop. Dus ja, in die zin nieuwe stappen....de goede kant op met de nadruk op stappen vooruit met zo min mogelijk terugkijken en denken aan de "wat als-scenario's".quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:29 schreef Moonah het volgende:
Bla, ik zou toch een keertje boos worden hoor.Niet eens expres geloof ik, maar gewoon uit mijn slof schieten vrees ik.
En niks aantrekken van 'aanstellen' of wat voor oordelen dan ook. Al zóu je overdrijven, wat dan nog? gaat vanzelf weer over.
Chaca, hoe is het met jou? Nieuw kapsel staat symbool voor nieuwe stappen?
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:49 schreef chacama het volgende:
[..]
Nieuw kapsel staat in elk geval voor nieuw gevonden moed. En nu ik een paar dagen op adem aan het komen ben, merk ik ook wat ik mis. En dat is thuis en F. die daar is. Dus dat zijn gezonde gevoelens. Geeft veel goede hoop. Andere dingen ook weer meer op de rit, meer overzicht, meer rust in mijn kop. Dus ja, in die zin nieuwe stappen....de goede kant op met de nadruk op stappen vooruit met zo min mogelijk terugkijken en denken aan de "wat als-scenario's".
Hee!quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:06 schreef moussy het volgende: Ik was 's avonds blij dat we uit Den Haag reden, we zeiden ook tegen elkaar dat we dáár nog niet dood gevonden willen worden
Welk denk haag woon jij?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:09 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Hee!Niet heel Den Haag is zo hoor!
Dit moet hier ook lukken bij de gemeente. Ik vraag me alleen af of de uni ook niet nog iets bij kan dragen. Aangezien ik mede door hen zo achter loop. Een kleine (maandelijkse) bijdrage zou toch altijd fijn zijn. Nee heb ik, ja kan ik krijgenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:07 schreef owlet het volgende:
[..]
Voor wat betreft de kinderopvang: ik studeer ook en ik krijg vanuit de gemeente de werkgeversbijdrage. Daardoor hebben we recht op kinderopvangtoeslag.
Is zoiets voor jou ook niet mogelijk?
In de vruchtenbuurt, maar opgegroeid in de Archipel, Vogelwijk en Benoordenhout.quote:
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:49 schreef chacama het volgende:
[..]
Nieuw kapsel staat in elk geval voor nieuw gevonden moed. En nu ik een paar dagen op adem aan het komen ben, merk ik ook wat ik mis. En dat is thuis en F. die daar is. Dus dat zijn gezonde gevoelens. Geeft veel goede hoop. Andere dingen ook weer meer op de rit, meer overzicht, meer rust in mijn kop. Dus ja, in die zin nieuwe stappen....de goede kant op met de nadruk op stappen vooruit met zo min mogelijk terugkijken en denken aan de "wat als-scenario's".
Zomaarquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:17 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
In de vruchtenbuurt, maar opgegroeid in de Archipel, Vogelwijk en Benoordenhout. Hoezo?
Ow ja, dat toontje en die blik zijn soms nog t ergstequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:09 schreef Vivi het volgende:
Oeh...héél herkenbaar. En dan vooral het toontje en de blik die me dan duidelijk maken dat ik gigantisch loop te overdrijven en me niet moet zo aanstellen. Alsof de dingen die jij nu eenmaal belangrijk vind qua opvoeding geen respect verdienen.
En idd, verder is ze haske lief voor Dean, daar heeft het niks mee te maken, maar ik voel me dan behoorlijk gekleineerd. Vooral omdat het in mijn geval te maken heeft met bepaalde dingen waar ik zelf onder heb "geleden" als kind, en ik dus absoluut niet wil dat Dean daarmee geconfronteert wordt.
sangdrax moet 3 november (naja, eigenlijk de eerste maar dat valt op een zaterdag) beginnen. dus wellicht over twee en een halve week, anders over 3 weken (dingen regelen dus!!!)quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Simmu, we gaan je hard missen dat weekje hoor![]()
Op welke termijn gaan jullie over? In ieder geval fijn dat je bij de "nare" mensen vandaan verhuisd.
bah! kunnen ze niet een schema geven wanneer er geboord wordt?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:47 schreef freecell het volgende:
Gefeliciteerd Simmu!
Drenthe is niet écht de middle of nowhere hoor, Groningen-stad is dichtbij
Ze zijn hier wéér aan het boren trouwens
Wat knap van je ma!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:37 schreef simmu het volgende:
ma had opgepast, en die kwam er niet over uit hoe *schattig* selene is. ze snapt inmiddels trouwens het kiekeboespelletje al!
Ik ook!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:23 schreef Troel het volgende:
Ik heb gewoon elke keer Ruben daar gedumpt en haal hem weer op zonder een traan te laten. Het klinkt heel hard, maar hij was 2,5 maand toen hij er voor het eerst heenging en had toen echt geen besef van wat en hoe. En als ik zie hoe leuk hij aan het spelen is met de andere kindjes, dan hoef ik me daar echt geen zorgen over te maken hoor
Misschien ben ik wel een rare moeder, maar ik heb me nog nooit schuldig gevoeld ofzo (en ja, daar voel ik me dan wel weer schuldig over, want je schijnt je schuldig te moeten voelen).
Ik word eigenlijk een beetje kriegel als ik snel naar mijn werk door wil en er staat een moeder vijf minuten te knuffelen met een kind wat al op de armen van de leidster zit terwijl ik alleen maar te melden heb dat er geen bijzonderheden zijn, maar nee, dan moet er naar de deur gelopen worden en gezwaaid worden en dan kan ik mijn zegje doen.quote:
Haha, erg herkenbaarquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik liep al vol toen we gingen kennismaken op het kdv, lang voordat Sasha ook maar geboren was.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |