abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62075488
vervolg van Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders, deel 65, we hadden het over afstuderen.

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Beide.. Ik heb wel wat scriptie en onderzoek gedaan, maar ben daar echt nog niet mee klaar. En ben erg afhankelijk van anderen (bezig met zorgnetwerk rond patienten). En elke keer moet je weer een maand wachten op een afspraak met een arts, of een patient. Erg vermoeiend na zoveel tijd..
bah, dat schiet idd niet op. ik had vorig jaar het voordeel dat ik vastzat aan vaste data vanuit de opleiding (en een bedrijfsbegeleider die een dusdanige zak was dat ik daar zo snel mogelijk vanaf wilde gecombineerd met een opleidingscoach die me 100% steunde toen er mot van kwam t.o.v. de bedrijfsbegeleider). zo'n strakke planning geeft erg veel stress maar ook duidelijkheid. misschien kan je een schema opstellen, en dan naar anderen toe uitleggen dat je vast zit aan dat schema?
dat kan je ook toepassen als je er voor kiest om toch overnieuw te starten. helemaal stoppen zou ik niet doen, desnoods raffel je het af om af te studeren met een 6 ofzo. da's altijd nog beter dan helemaal stoppen. en als je de scriptie af hebt heb je helemaal de vrijheid (en een diploma) om te kiezen wat je wilt!

maar ik ben een groot voorstander van diploma halen, al is op je 36ste pas
het beste kan je gewoon lekker doen wat jij het prettigst vind hoor!

[ Bericht 22% gewijzigd door simmu op 02-10-2008 13:35:32 (disclaimer toegevoegd :)) ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62078511
Oh, dan heb ik nog 10 jaar

Maar het is eigenlijk ook wat piglet zegt, als ik opnieuw begin, dan moet ik zorgen dat ik intern kom, met genoeg begeleiding en zeer regelmatige contacten met begeleiders. Dat is met de huidige opdracht erg lastig te realiseren. Mijn huidige hoogleraar heeft een stapel studenten gekregen omdat mijn dagelijks begeleider is ontslagen. Die hoogleraar heeft eigenlijk weinig inhoudlijke kennis van wat ik doe. Ik wordt wel geholpen door iemand van zijn onderzoeksteam, maar dat is toch niet genoeg. Op de uni was eigenlijk alleen mijn oude begeleider met dat onderwerp bezig. Heel frusterend dus. En deze nieuwe is ook veel meer op de methodiek en de oude minder, dus wat ik al had aan teksten is voor deze hoogleraar niet genoeg..Ik heb een afspraak met hem staan over 2 weken, en volgende week maar langs het decanaat. Als Chris naar de opvang zou kunnen voor 1a2 dagen, dan heb ik in ieder geval wat meer tijd vrij (maar ik beken: ik krijg het nu niet voor elkaar om in mijn "vrije" tijd aan deze opdracht te gaan zitten)

Chaca, de tranen staan me in mijn ogen bij jou stukje. Het raakt me ergens diep.
Dat denken heeft die sessies psych begin dit jaar me geleerd. Goed helder nadenken over de situatie en jezelf niet gek laten maken, maar jezelf (er)kennen, en daar naar handelen. Ik ben van mezelf ook erg nuchter, wat zorgt dat ik er goed over nadenk, maar ik heb nu wel moeite om met al die bijkomende gevoelens om te gaan. Het leven is een stuk ingewikkelder als je niet meer in een veilig hoekje zit.

Nu lekker stukje fruit happen
pi_62078804
DF, ik lees een beetje tussen de regels door dat je toch wel erg graag je studie wilt afronden. Probeer hier dan ook vrede mee te krijgen. Dat je merkt dat je in je 'vrije' tijd geen puf hebt/motivatie om aan de gang te gaan is denk ik ook niet onlogisch als je nu het gevoel hebt dat het niet gaat lukken. Met goede gespreken met de decaan en een evt. nieuwe opdracht met meer verplichte uren is het misschien wel weer haalbaar en overzichtelijk voor je. Bespreek met je partner wat jij een haalbare situatie vind. Waar jij tevreden mee kunt zijn. Je geeft al aan dat 1 of 2 dagen opvang een optie voor je is. Probeer dan die dagen op locatie te hebben. Ik weet dat het namelijk heel moeilijk is om jezelf thuis te motiveren om ergens aan te werken met een kind op de opvang. Het is makelijker om 's avonds een paar uur te gaan zitten voor jezelf, dan wanneer je een hele dag jezelf moet verplichten om achter een pc te kruipen, want thuis moet er immers ook nog zoveel gebeuren....

Heel veel succes en ik hoop dat je een goede en leuke opdracht binnen kunt slepen om je studie met een lekker gevoel af te sluiten.

En smakelijk..
pi_62078820
Simmu, dat zou mooi zijn, dat huis.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62078840
Ja, Simmu helemaal vergeten om jou succes te wensen ik duim heel hard voor je...
pi_62078904
Simmu, mooi als het lukt met het huis!

DF, lastig. Wat is wijsheid... tja... succes met het doorhakken van knopen
Fake it till you make it...
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:47:45 #7
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62079039
DF
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62079214
Sorry, ik gooide hem dicht
Ik ben meteen na het posten van de LAPO gaan slapen en net weer wakker. En ik zie er niet meer uit alsof ik een tik op mijn beide ogen heb gehad! Van een heel klein beetje slaap 's middags kan je best lekker bijkomen
pi_62080316
DF knap hoor van je om het allemaal zo op te schrijven Het combineren van een studie en een kindje is gewoon heftig. Voordat Linde geboren werd (of zelfs nog maar in de planning zat ) ben ik begonnen met de opleiding Nima Communicatie A via de LOI. Nou dat werd toen ik eenmaal flink zwanger was dus helemaal niks meer. Eerst had ik nog de illusie dat ik tijdens mijn verlof wel even een inhaalslagje zou gaan maken maar een inhaalslagje en een huilbaby gaan niet echt samen
En toch wil ik de opleiding afmaken. Gelukkig ben ik in overleg met mijn baas gewoon opnieuw begonnen. Nu mer 1 dag les in de maand (onder werktijd) en nu wil ik gewoon dat het gaat lukken. Maar het blijft erg zwaar. En de gezamenlijken huilbui komt me ook niet helemaal vreemd voor hoor Soms heb je het gewoon even helemaal gehad en dan wil 't allemaal niet en dan kan dat behoorlijk opluchten
pi_62080784
Simmu, ik duim ook voor je!

Ik kwam er net achter dat mijn OV vanaf gisteren niet meer geldig was. Leuk dat de IB-groep zoiets ook meld. Morgen die kaart maar eens bij het postkantoor langsbrengen.
Chaca, een studie gooi je niet zomaar weg.. ik heb nu 8 jaar erop zitten (waarvan ruim 2 jaar dit project ), en heb alles behalve mijn afstuderen gehaald. Mijn mastervakken ging heel goed (voor mijn doen) en mijn stage was ook leuk. Alleen nog effe dit.
Als ik stop dan hou altijd nog mijn bachelor over, dat is wel een voordeel van het nieuwe systeem. De eerste 3 jaar zijn gewoon safe. Maar dan hou je nog 5 jaar over (waarvan 1e jaar foute studiekeus)

Ik ga gewoon goed nadenken de komende 4 weken. Het is in ieder geval fijn om effe mijn hart te luchten.

Tnx allemaal!!!

En Chris heeft beide kiwi's opgegeten, kreeg gelukkig 1 klein partje gevoerd. Mijn vitamientjes zijn weer binnen
pi_62080857
deepfreeze, is je stufie dan niet gewoon veilig omdat je een bachelor diploma hebt?
Dat is namelijk bij mij wel het geval.
Zodra ik mijn doctoraal heb is mijn diplomatermijn van 10 jaar veilig. Ondanks dat ik daarna nog 2 jaar co-schappen moet doen.
pi_62081198
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:58 schreef chacama het volgende:

Zo en nu kruip ik even snel weer onder mijn steen van ontkenning voordat ik met mijn eigen woorden wordt neergemept door lieve meelezers.
*één van die meelezers meldt zich!
Maar ik ga je niet neermeppen hoor wijfie, neem alleen je eigen wijze woorden goed ter harte.

DF, lastig zeg. Over dat hele nieuwe studiestelsel kan ik geen zinnig woord zeggen, da's allemaal van na mijn tijd. Wat ik wel kan zeggen: Wakkerliggen en piekeren over "Had ik maar.."en "Wat als..." heeft totaal geen zin. Sterker nog, het werkt averechts. Je voelt je nóg rotter (maar dat had je al ervaren...)..
Sterkte met je keuze. Vergeet niet dat verse ouders allemaal moeten zoeken naar een nieuw evenwicht in de relatie en in de balans tussen het ouderschap en 'het eigen leven'. Dat kost kruim, tijd en energie.

Simmu, ik duim voor je mee.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62081236
Die 3 jaar basisbeurs+prestatiebeurs+OV is veilig inderdaad. Maar als ik nu besluit dat veilig te stellen, dan verspeel in mijn rechten op de masterfase. Dan moet ik dus die 2 jaar+lening+OV terug betalen. En die 10 jaar blijft, omdat deze 3 jaar eigenlijk een deelopleiding is en ik die overige 2 jaar stufi ook al heb gebruikt(dacht ik, maar zal de decaan zeker vragen)

Moonah, dat wakker liggen is zeker geen goed idee. Maar ja, probeer dat nachtelijke radertje maar eens uit te zetten.
Morgen is vriendlief lekker vrij, dus even 3 dagen om goed te praten, en ook lekker te ontspannen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Deepfreeze op 02-10-2008 17:17:27 ]
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:20:35 #14
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62081521
Inderdaad de moeite waard om even na te vragen.
En ik bedoelde niet dat je je studie weg moest gooien....als je het zo las, dan kwam het er een beetje rot uit. Fijn dat je in elk geval de BC hebt, maar het behalen van je master lijkt me inderdaad ook wel heel gaaf!
Succes de komende vier weken en maak jezelf niet gek. Schrijf inderdaad dingen op en indien nodig van je af. We luisteren graag en als nodig zullen we zeker ook meedenken met je

En Moonah, ik doe mijn best
pi_62081964
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Moonah, dat wakker liggen is zeker geen goed idee. Maar ja, probeer dat nachtelijke radertje maar eens uit te zetten.
Dat is ook niet makkelijk, I know.
Wat mij helpt als ik lig te piekeren, is me heel duidelijk bedenken dat ik er in bed niets aan kan doen/veranderen. Evt de malende gedachten opschrijven, dan zijn ze uit je hoofd. En elke keer als je merkt dat je toch weer in zo'n kringetje aan het denken bent "STOP!" tegen jezelf zeggen. Bovendien is mijn ervaring dat nachtelijke hersenspinsels vaak toch niet helder en helemaal klopend zijn, dus dat bedenkende is het helemaal verspilde energie.
Ontspan-ze de komende dagen.
pi_62081986
Zo, en deze mama gaat nu weer en wind trotserend de stad in, shoppen!
Expres vroeg gegeten zodat ik de gehele koopavond voor de boeg heb.
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 18:39:26 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62083218
ik heb weer zo'n vreselijke ontsteking. dit keer op de zijkant van mijn lijf, precies waar dat dwarsdingetje van mijn bh-bandje zit.
heb ondertussen weer zo'n gloeiende schijf van een cm of 8.
ik was vergeten hoe verschrikkelijk zeer dat doet.
duim even mee dattie snel opengaat
pi_62084473
Ik ben in september begonnen met een basis opleiding aan de fotovakschool en was zo hyper enthousiast dat ik me gelijk al had ingeschreven voor de vakopleiding van anderhalf jaar. Maar ik zie mijn kinderen nu amper en ik ben zo vreselijk moe dat ik de vakopleiding heb gecancelled en over een jaar pas begin. Dan is Nathan 2 en heb ik hopelijk ook wat meer energie. Nog altijd is de kleine man iedere nacht rond de klok van 4 wakker. Daarnaast nog 3 dagen werken, 1 dag in de week rond rennen van school naar zwemles, naar de winkel en weer naar huis en dat in combinatie met een man met wisseldiensten waardoor je er regelmatig alleen voor staat op de meest ongunstige tijden was voor mij reden genoeg om alles even in de koelkast te zetten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 oktober 2008 @ 19:20:56 #19
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62084511
Jammer Faja, maar je moet idd aan jezelf denken. Op naar volgend jaar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62087337
Faja, wat jammer dat het nu niet lukt, maar over een jaartje haal je het weer lekker uit de koelkast!!

Lady, getsie, en dan ook nog op zo'n rotplek.. Beterschap..

Moonah, al wat leuks geshopt?

Ik ga lekker op de bank hangen tegen vriend aan. Misschien een borreltje, en dan lekker vroeg naar bed
pi_62090945
Tjonge Deepfreeze, dat is een lastige situatie. Het lijkt me ook zo zonde om al die jaren studie weg te gooien. maar goed, dat zeiden ze ook tegen mij toen ik na 3 jaar pabo besloot om te stoppen.
Maar ik heb er geen spijt van gehad. Het lijkt er in ieder geval op dat je een weloverwogen keuze gaat maken, dan kun je er alleen maar vrede mee hebben toch
En dan dat geld terug betalen....da's gewoon echt kloten!
Ik kreeg, toen ik uit huis ging, van mijn ouders geld dat ze voor me hadden gespaard, dat kon dus regelrecht naar IBG....

Freecel, wat heerlijk dat je dan tussen de middag in ieder nog even kan bijtanken!
Simmu ik hoop voor je dat jullie het huisje toegewezen krijgen!

En verder heb ik ook een $%$%&#^%& dag vandaag, want mijn konijntje is vandaag dood gegaan, en het doet me meer dan ik vantevoren had kunnen bedenken.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_62098328
Karin, het is altijd niet tof als er beesten van je doodgaan! Is toch logisch dat je daar ff wat rotmomenten van hebt?

Auw Lady! Is het al wat beter?

Hier vannacht heerlijk geslapen! 11 uur, 3 uur en 6 uur voeding, dikke prima!
Alleen na de 6 uur voeding wilde hij niet meer slapen, dus wij zijn sinds 6:30 op
pi_62098749
Spierpijn

Maar ik vind sporten helemaal tegek... gisteren foto's genomen, maten opgemeten, en na een maandje weer foto's maken en maten opnemen... de race tegen de kilo's is begonnen
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 10:26:15 #24
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62100568
Goedzo LL.

ladywbr, heel veel sterkte, hoop dat ie snel openspringt.

Moonah, wat leuks kunnen scoren..

DF, rustig geslapen?

Ik ben gisteren om kwart over 6 naar bed gegaan. Al de hele dag was ik een migraine-aanval aan het verwerken. Had 's ochtends al meteen medicijnen ingenomen en die hielden om half 3 op met werken. Ik heb het volgehouden tot sluitingstijd en toen zsm naar huis, iets eten en naar bed. Tegen elf uur leek het links weg te zijn en ik durfde wat te gaan drinken. Tussen elf en 1 redelijk kunnen slapen, maar wel stram van de spierspanning. Tegen enen werd ik onrustig, kreeg rechts pijn en nog voordat ik iets kon doen, kreeg ik voor mijn gevoel een spijker in mijn kop gehamerd. Na me bijna een uur verbeten te hebben, hield ik het niet meer. Met mijn vuisten op mijn hoofd geslagen om een andere pijn te voelen en toen uiteindelijk snikkend van de pijn en met F. die mijn handen vasthield in een zeer gespannen slaap gevallen. Om half 3 schrok ik wakker van een flits, auw...mijn hoofd schreeuwt het uit. Ik vraag me af wat er is, maar al snel hoor ik het gedonder en voordat ik het weet is de volgende flits er al weer...en weer de pijn in mijn hoofd. Met een trui op mijn ogen om het zo donker mogelijk te hebben, sluimer ik zo tot maud tegen 7 uur wakker wordt. Omdat ik toch met haar naar HA moet, vraag ik meteen naar wat ik nog mag gebruiken. Ik mag vandaag nog 2 imigran innemen, maar ik hekel de bijwerkingen. Omdat ik moet werken, pak ik er wel een, dan maar 1,5 uur beroerd. Gelukkig schijnt de zon niet, kan ik mijn beeldscherm dimmen en heb ik geen geschreeuw om me heen. Dat scheelt ook al behoorlijk.
pi_62100598
Karin, dat is rot zeg, arm konijntje. Daar kun je je best even bleh over voelen, Je hebt toch een hele poos voor konijntje gezorgd.

He get Chaca, dat klinkt niet fijn, zo'n migraine aanval. Hopelijk trekt het snel weel weg!

Hier ook goed geslapen.. Gisteren een klein borreltje gehad (maar ben niks gewend), en vannacht van 10 tot half 9 geslapen. Heerlijk even bijslapen. Had ook al een mailtje van mijn hoogleraar dat hij het zonde zou vinden dat ik mijn studie weggooi, dus die gaat waarschijnlijk ook wel meewerken en meezoeken naar oplossingen. Er komen weer wat zonnestraaltjes tussen de donkere wolken door
pi_62103852
Chaca, wat klinkt dat beroerd. Hopelijk gaat het snel wegtrekken!

Karin .

DF goed om te lezen dat er wat zonnestraaltjes tussen de donkere wolken doorpiepen!
pi_62104496
Chacama, kan j dan niet beter gewoon thuis in bed blijven?
Als ik migraine heb, ga ik echt nergens heen, dan lig ik in bed met een dekbed over mijn hoofd en de gordijnen dicht.
pi_62104562
Als ik migraine heb kan ik ook helemaal niets meer. Het lijkt me verstandiger om in je bed te gaan liggen ipv werken en computeren, gaat het ook weer sneller over.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:46:08 #29
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62104742
Jeutje, chaca, dat klinkt echt superheftig. Nooit geweten dat migraine zo'n ellende was! Heel veel sterkte

Karin, gecondoleerd met je konijn.

DF, fijn dat je afstudeerprofessor je lijkt te steunen. Heb je eigenlijk ook een baan nu?
Succes met de keuze iig.

Simmu, weet je al of je het huis hebt? Spannend!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:49:40 #30
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62104839
lief van jullie. zou wel in bed willen liggen, maar dat gaat helaas niet. mijn man is wel druk bezig om zijn werk buiten zo snel mogelijk af te maken, zodat ik zo snel mogelijk naar huis kan en naar bed. We hebben helaas nog niet de luxe om personeel in dienst te hebben om dit soort 'problemen' op te vangen. En in het buitenwerk is juist nu erg druk met heggen snoeien en tuinen winterklaar maken... het komt toch altijd op het verkeerde moment. Maar ik moet zeggen dat de koppijn nu in een sluimertoestand is en zolang ik me rustig hou het goed gaat. Wel ben ik erg shaky op mijn benen en rare luchtjes ed. zijn niet prettig, maar het gaat. En straks mag ik dus inderdaad lekker mijn bedje in.
pi_62109884
@Karin: agut, arm beesie... sterkte ermee meid!

@Ladywbr; wat voor ontsteking dan? wat raar? hopen dat et snel weggaat!

Hier heeft meneer Wipneus van 22.30 tot bijna 05;00 uur geslapen, wij hebben dus zalig geslapen. Meneer zit nu op 6 voedingen van 120cc en weegt nu 3600 gram, 900 gram boven zn geboortegewicht dus

verder nog wat vergelijkingsfotos:

VOOR:

NA:

Naked

LUCA 5 uur oud:

Luca 26 dagen oud:

Ongelovelijk hoe snel ze veranderen....

[ Bericht 3% gewijzigd door DevilsChase op 03-10-2008 18:27:10 ]
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
pi_62109935
Wat ben je mooi teruggeplooid, DC!
pi_62109961
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 17:28 schreef owlet het volgende:
Wat ben je mooi teruggeplooid, DC!
ik heb ook behoorlijk gefietst op mn fietsje boven op zolder je had me moeten zien
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 18:14:07 #34
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62110713
Lieve Chacama,
Uiteraard vind ook ik die enorme aanval erg naar voor je en wens ik je sterkte.
Maar er moet me ook iets van het (bezorgde) hart.
Hoe kun je dergelijke heftige signalen van je lijf nu zó negeren/de kop in drukken??
Ik wéét van jullie nijpende situatie. Juist daarom zou je dit goed in acht moeten nemen. Jouw geest wordt niet voor niets teruggefloten door je lijf. Hoe hard moet het nog roepen voor je er wél naar luistert?
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 18:16:48 #35
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62110770
DF, fijn dat er hoop gloort aan de horizon!
En DC, wat dacht jij, ik ga de dames in OUD eens eventjes jaloers maken?
Bravo, wat een prachtbuikje!

Edit: Prachtkind ook hoor!
pi_62110952
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 18:16 schreef Moonah het volgende:
DF, fijn dat er hoop gloort aan de horizon!
En DC, wat dacht jij, ik ga de dames in OUD eens eventjes jaloers maken?
Bravo, wat een prachtbuikje!

Edit: Prachtkind ook hoor!
Nee hoor, ben er gewoon trots op en ik heb er hard genoeg voor gewerkt dus mag het best laten zien toch Heb em trouwens aangepast, ff een blote erbij!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 18:31:47 #37
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62111065
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 18:26 schreef DevilsChase het volgende:

[..]

Nee hoor, ben er gewoon trots op en ik heb er hard genoeg voor gewerkt dus mag het best laten zien toch Heb em trouwens aangepast, ff een blote erbij!
En terecht dat je trots bent!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:29:41 #38
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62112311
@Moonah, je hebt gelijk. En ik weet het ook, maar tussen weten en doen, ligt bij mij helaas nog een hele grote wereld van verschil. Ik kon om half 4 naar huis en ben toen eerst gaan liggen, om daarna de meiden te gaan halen. Ik ga zo weer liggen en morgen doe ik het ook rustig aan. Dat jij/jullie bezorgd zijn, vind ik heel begrijpelijk als ik van buitenaf naar mezelf zou kijken, zo mezelf echt werkelijk helemaal verrot schelden en voor gek verklaren, maar helaas zit ik er middenin en zijn de keuzes minder objectief te maken als dat ik zou willen.

DC, wat een heerlijk ventje en wat ben jij lekker teruggeplooid. Mag je zeker trots op zijn.... op allebei trouwens.

Ik kreeg vanochtend trouwens bij de HA een pluim... de arts wist me met een grote glimlach te vertellen dat ik twee heerlijke meiden heb... nou wat wil je als moeder nog meer horen.
pi_62113926
Chaca, ik was/ben eerijk gezegd meer geïrriteerd dan bezorgd dat je met zoveel hoofdpijn zat/zit te FOK!en ipv in je bed te liggen. Maar dat zal wel aan mijn liggen...
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:40:37 #40
108648 cattie
lieve moeder
pi_62114040
Chacama, ik sluit me aan bij Moonah!
DC, ik ben jaloers, zo'n buik had ik voor mijn eerste zwangerschap zelfs niet.
Deepfreeze en Karin:

Ik wil nog even melden (voor degenen die niet in Z&G meelezen) dat de arts bij de controle gisteren de grootte van de baby gevoeld heeft en naar haar mening is de baby nu zeker niet klein, eerder zelfs aan de grote kant. Ik moet me er dan ook zeker geen zorgen over maken volgens haar. Dat luchtte mij erg op. Ik voel me nu een stuk zorgelozer! Ik zie nu alles weer wat zonniger in. Ook de andere zorgen zijn weg of veel kleiner.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:41:05 #41
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62114049
Nee, snoop dat ligt niet aan jou. Denk dat ik dat zelf ook gedaan zou hebben als ik vanaf jou kant naar mezelf zat te 'kijken'.

Hoofdpijn is nu overigens weg. En na mijn kop thee, ga ik gewoon slapen. Maar vandaag door de dag heen heb ik FOK! gebruikt als afleiding. Ik kon niet in bed gaan liggen. Ja, daar is nog een hele discussie over te voeren, maar voor mijn gevoel was het onmogelijk om in bed te gaan liggen..

Cattie, wat een heerlijk nieuws van de VK. en nu lekker rustig genieten van de rest van je zwangerschap.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:45:23 #42
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62114144
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 20:40 schreef cattie het volgende:
Ik zie nu alles weer wat zonniger in. Ook de andere zorgen zijn weg of veel kleiner.
Heel fijn om te lezen cattie!
Ik wist overigens idd niet dat je je zorgen maakte over het aankomende kindje. gelukkig is het oké.
pi_62114165
Cattie, wat fijn voor je
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:12:43 #44
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62114879
Cattie wat fijn dat je nu wat minder zorgen hebt en dat je kindje niet te klein blijkt te zijn!
Chacama luister alsjeblieft!! naar je lijf, je hebt er maar één! Beterschap..

Denk goed en rustig na wat je wil met je opleiding DF, nu afbreken is misschien ook wel zonde. Fijn dat de prof met je meedenkt naar een oplossing. Sterkte met je beslissing ,

Ik heb er 2 dagen op mijn nieuwe werk opzitten, na de 1e dag had ik een behoorlijke hoofdpijn van alle informatie die ik even snel te verwerken kreeg maar vandaag viel dat gelukkig alweer mee. .
Ik ben héél erg blij dat ik de stap genomen heb om mijn ontslag te nemen, het is nog wel wennen natuurlijk maar ik zit al beter in mijn vel na deze 2 dagen dan in de afgelopen 2 jaar!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:14:39 #45
108648 cattie
lieve moeder
pi_62114962
Een nieuwe baan is ook erg inspannend Saffier! Fijn dat het zo goed voelt!
pi_62115033
Wat fijn Cattie!

En Deepfreeze ziet het ook al weer wat zonniger in, mooi!

En chaca weer hoofdpijnvrij. Fijn. Want hoofdpijn is toch echt wel super super irritant

En nog even een voor Saffier!

We hebben vandaag ons konijntje begraven in de tuin.
Daarna voelde ik me ook een stukje beter
Ik had wel zoiets van: waar zit je je nou zo druk om te maken, het is een konijn. Dat wordt nog wat als onze kat een keer doodgaat. Gelukkig is die nog maar 3 jaar.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:22:34 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62115208
Karin Het blijft toch jouw beestje dan toch? Dat is altijd naar.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:25:05 #48
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62115310
Karin wat vervelend van je konijn.,
ik kijk hier via mijn mobiel, reageren gaat traag en best lastig, sorry dat ik niet op iedereen kan reageren
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:34:37 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62115608
Fijn te lezen dat het zo goed gaat met je nu Saffier!
pi_62115908
DC, dat plooit netjes terug! En ook nog zo'n lekkere baby!
Cattie, fijn dat de kleine goed groeit! Je zorgen maken is nooit leuk.
Chaca, ik hoop dat je inmiddels lekker slaapt, of in ieder geval lekker rustig in bed ligt!
Saffier, fijn dat je nu 2 goede dagen hebt gehad. Een goed begin is het halve werk

@ Davinia, ik heb nu geen baan. Het tijdens mijn studie ook nooit echt een baantje gehad (wel dagjeswerk). Ik had al snel een vriend, en het was leuker om dingen met hem te doen. En omdat ik in het weekend regelmatig naar mijn ouders ging, kon een weekendbaantje ook niet. Ik heb het wel eens overwogen, maar voor het geld nooit gedaan. En eigenlijk moet ik nu mijn kostbare tijd besteden aan mijn studie. En als er motivatie is, zal dat ook wel lukken. Alleen zoals het nu gaat, is het gewoon een zwart gat. Maar ik ga nu alles proberen om het toch af te ronden. Stoppen is toch wel zonde van de tijd, en mijn leuke mastervakken.
Maar alleen thuis zitten begint er nu af en toe wel in te hakken. Je sociale kring wordt ook kleiner, en dat mis soms ik toch wel. Dan heb je tenminste af en toe wat afleiding van de poepluiers
Heb inmiddels ontdekt dat de gemeente waarschijnlijk mijn 1/6e werkgeversdeel van de kinderopvang mag betalen. Zou toch wel weer iets schelen.

En lief dat iedereen zo meeleeft
pi_62117207
Karin tuurlijk kan je ook veel verdriet hebben om een konijn. Ik zou ook heel verdrietig zijn als er iets met mijn huisdieren zou gebeuren

Klinkt goed zo Deepfreeze. Fijn om te lezen dat het wat beter met je gaat

Vanmiddag ben ik op het station draaierig geworden (toch nog niet helemaal genezen van de griep denk ik) en toen ben ik gevallen. Hierbij is mijn enkel heel hard gezwikt. Het duurde even een kwartiertje ofzo voordat ik er weer op kon staan. Nu ben ik inmiddels thuis, maar sinds ik mijn schoen uit heb doet het echt heel veel pijn alls ik er op leun. Gewoon lopen gaat eigenlijk niet. Ik heb er maar een drukverbandje omgedaan, maar dat helpt dus ook niet echt. Is dit nou iets om morgen mee naar de huisartsenpost te gaan? Of is het waarschijnlijk gewoon gekneusd en moet ik er maandag mee naar de huisarts?
pi_62117297
morgen ff de huisartsenpost bellen voor advies...
en als je er helemaal niet meer op kunt staan, of er komen rare bultjes op of het wordt heel raar dik, dan sowieso gaan. of als je bepaalde kanten niet meer uit kunt bewegen.
pi_62117309
Ik zou denk ik vanavond je voet op een kussen leggen (ook met slapen) om de zwelling tegen te gaan. Dan kijken hoe het morgen is. Ik denk persoonlijk niet dat het is gebroken, aangezien je er wel weer op hebt gelopen. Maar als je het niet vertrouwd moet je morgen gewoon de HAP bellen.
pi_62117633
Bedankt voor het advies! Ik denk niet dat het gebroken is hoor want de erge pijn was na een kwartiertje weg en begon pas weer erger te worden toen ik thuis mijn schoen uitdeed. Het is vanmorgen om een uur of half 10 gebeurt. Ik kan mijn voet ook gewoon bewegen (doet wel een beetje pijn). Ik bel morgen de hap anders wel om te vragen wat zij vinden.
pi_62117657
ow en NIET slapen met een drukverband!!!
inderdaad zoals karin zegt je voet wat hoger leggen.
pi_62117696
Ja lig nu al steeds met mijn voet op een kussen/poef/de bank. Waarom mag je niet met drukverband slapen? Iets met doorbloeding?
pi_62117775
Jup, door de druk krijgt je enkel dan geen kans om te herstellen omdat er minder bloedtoevoer is. Maak je het dus alleen maar veel erger mee.
Over het algemeen met drukverbanden nooit slapen.
pi_62117819
Ah dan haal ik 'm er straks wel af Ik ga dan zo maar naar bed. Hopelijk kan ik een beetje slapen emt die zere voet
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 08:26:05 #59
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62122463
DF, je klinkt goed.
Karin, hoe klein een huisdier ook is, het doet altijd verdriet als ze dood gaan.
Stiemie, hoe is het met je enkel. En het hoeft niet gebroken te zijn, een scheurtje kan ook erg pijnlijk zijn....

Hier de nacht goed doorgekomen. Heb wel nog wat last van spierspanning, maar de douche van vanochtend heeft daar al goed aan gedaan.
Tot later...
pi_62122499
Goed aangepakt, maar ik zou er vandaag wel even mee naar de HA gaan of in ieder geval bellen Misschien een band oid verrekt en dan kan bijvoorbeeld tape heel plezierig zijn.
pi_62122622
pfff, wat ik hier nu weer van moet denken: schoonmoeder had 2 weken terug opgepast, dat ging gewoon goed. niks bijzonders gebeurd zei ze. nu was schoonpa hier gisteravond (ze zijn gescheiden) en die zei dat schoondochter tegen hem had gezegd dat selene toen gelachen had (deed ze toen nog niet, we hebben net deze week het eerste lachje gehad ). ik vind het zo raar. stom opschepperig gedoe. onderhuidse haat en nijd in die familie, ik zal blij zijn als we ver weg wonen, het bevalt me helemaal niks dat ze zo vechten over selene. en als ze echt gelachen had had ik als moeder dat ook wel graag willen weten!
pi_62122695
Laat ze lekker vechten joh Niet jouw probleem van maken.

Mijn schoonmoeder klaagde laatst dat ze Leander zo weinig had vastgehouden (mocht niet wegens zijn warmte, maar het schijnt er niet in te willen bij haar dat we graag het beste voor hem wilden ) Nou hadden we voor haar al een paar keer een uitzondering gemaakt, dus deze keer zei ik tegen haar: "jij hebt hem bijna elke keer wel even gehad, mijn eigen moeder heeft hem nog maar één keer vastgehouden!"

haar reactie: "Dat is anders, die heeft al 17 andere kleinkinderen!"

Daar reageer ik dan ook gewoon niet op Alsof mijn mama Leander minder tof zou vinden omdat hij toevallig nichtjes en neefjes heeft
pi_62122780
och; het enige wat ze bereiken met dit soort gezeik is dat ik steeds meer bezwaar heb tegen oppassen. schoonzus mag om te beginnen niet oppassen, want ik vertrouw die er niet op dat ze dingen doet zoals wij dat willen.
schoonpa had gelukkig wel zoiets van "kon ze toch nog helemaal niet, dat zijn gewoon stuipjes.

ik zou alleen graag willen dat ze sangdrax niet zo op zijn huid zitten. die heeft het al zo druk, en is al zo zenuwachtig en stressie over dat hele verhuizen, dan helpt het niet als ze hem dan om de dag belt met beren en bomen op de weg. "wat nu als je die woning niet krijgt", "selene mag niet in verflucht liggen, moet minstens een week luchten anders wordt ze ziek", "kan je wel op 1 november beginnen", dan weer probeert ze daar een huisje te regelen zodat hij daar even in kan (waarmee ze hem dus weer met een dilemma opzadelt aangezien het werk dat *ook* regelt, en dan weet hij niet meer wat te doen). bomen, beren, gedoe

(en ik regel ondertussen gewoon een stel polen wat de boel komt verven ) oppas voor selene terwijl wij verhuizen heb ik al geregeld (een week lang), verhuizen zelf wordt geregeld door het bedrijf, ik hoef niet eens zelf in te pakken, en voor het schoonmaken hier zet ik een tegoedbon voor een schoonmaakster in! daarmee komt alles vanzelf wel goed hoor.
pi_62122827
Och, ze kunnen toch niet handig oppassen als je 200 KM verderop woont

Zoals ik al zei: niet jouw probleem van maken, laat ze lekker vechten als ze dat tof vinden, dat zijn ze vast gewend, anders waren ze niet uit elkaar gegaan Ze hebben nu alleen een nieuw onderwerp
pi_62122851
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 09:31 schreef freecell het volgende:
Och, ze kunnen toch niet handig oppassen als je 200 KM verderop woont

Zoals ik al zei: niet jouw probleem van maken, laat ze lekker vechten als ze dat tof vinden, dat zijn ze vast gewend, anders waren ze niet uit elkaar gegaan Ze hebben nu alleen een nieuw onderwerp
true

en sangdrax begint het nu te hebben over "hierna kunnen we dan wel naar zwitserland gaan" het *is* in zijn werk prima mogelijk.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 oktober 2008 @ 09:37:34 #66
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_62122878
Deze mama is happy! Begonnen met nieuwe baan, zaterdagen weer vrij en vanaaf naar een concert... Genieten van alle kleine dingen in het leven!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_62122943
Sjeen fijn dat je nieuwe baan zo goed bevalt Lekker genieten!

Simmu nog even de tijd uitzitten en straks hebben jullie heerlijk jullie eigen huisje! Ver weg...

Ik kan sinds vanmorgen wel op de bal van mijn voet staan, maar niet gewoon lopen zodat je je voet afrolt zeg maar. Dat doet nog best pijn. Maar niet pijn genoeg om helemaal naar de huisartsenpost te gaan. ik doe er nu maar gewoon rustig mee en dan zie ik maandag anders de gewone huisarts wel
pi_62122952
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 09:37 schreef Sjeen het volgende:
Deze mama is happy! Begonnen met nieuwe baan, zaterdagen weer vrij en vanaaf naar een concert... Genieten van alle kleine dingen in het leven!
Gefeliciteerd! Weekenden zijn heerlijk!
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 10:06:39 #69
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62123078
Sjeen wat heerlijk .... enne welk concert???

Stiemie, rustig aan...

Simmu, laat ze inderdaad maar lekker doen, ze zijn het blijkbaar gewend.
  † In Memoriam † zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:31:57 #70
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62123983
karin, wat verdrietig van je konijntje.
hier is het 8 oktober een jaar geleden dat ik mijn lieve oude doerak in moest laten slapen.

en over die ontsteking: volgens mijn vorige arts heeft iedereen bacteriën op de huid, alleen reageer ik er heel erg heftig op met zo'n enorme ontsteking. (heel vaak is mijn weerstand dan wat minder)
t is nog niet over, sterker nog, in de afgelopen dagen is het ding alleen nog maar gegroeid.
t doet zoooooo'n pijn
(en het ziet er zooo ranzig uit )
pi_62125215
Stiemie, laat je man met lekker eten en drinken voor je brengen, terwijl jij een goed boek leest met je been omhoog op de bank

Simmu, vervelend dat de familie zo moeilijk doen, maar probeer het niet teveel aan te trekken. En strakjes lekker ver weg, zodat het ook makkelijker is om het van je af te zetten.

Sjeen, fijn dat jou baan ook goed bevalt! En veel plezier vanavond!

Get lady, kon hij hem niet even doorprikken? Als de druk eraf is, voelt het vaak weer een stuk beter.
pi_62126268
Sjeen, fijn dat het je zo goed bevalt !
heb al 2x naar je autootje gezwaaid (nouja, mentaal dan) deze week
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:13:27 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62126846
Sjeen, fijn dat het zo goed bevalt joh!
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:32:26 #74
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62127198
Lekker sjeen

Ladywrb gewoon rottig zoiets
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † zaterdag 4 oktober 2008 @ 15:21:57 #75
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62127975
quote:
[b]Op zaterdag 4 oktober 2008 14:32

Ladywrb gewoon rottig zoiets
ach meid, het gaat weer over.
wat zou ik dat graag tegen jou kunnen zeggen.
pi_62134361
Lady wrb is je kat eigenlijk nog weer terug gekomen?

Stiemie, sterkte nog met je voet, hopelijk doet rust wonderen

Simmu, over dat eerste lachje. Kan het niet zo zijn dat ze het met opzet niet heeft gezegd? Mijn moeder is gastouder, en als een kindje bij haar bijv. de eerste stapjes zet, dan zegt ze dat vaak niet tegen de ouders, en ze reageert dat helemaal verrast als ze de volgende keer helemaal blij komen vertellen dat het kind de eerste stapjes heeft gezet. Voor de ouders is het vaak niet zo leuk als hun kind iets voor het eerst bij een ander doet.

Sjeen wat fijn dat je baan bevalt, en de zaterdagen vrij is heerlijk he!
pi_62136053
DF, wat een lastige keuze. Ik kan je alleen aanraden dat je moet doen wat je zelf het beste vindt in jouw situatie. Dat is bij iedereen anders.

Chacama: ik ben het eens met Moonah, denk goed na over wat je zelf wilt en laat dat niet zomaar voorbij gaan.

Wat goed Sjeen. Lekker dat je nu op zaterdag vrij bent!

Ieks lady-wrb, dat klinkt echt heel erg eng en pijnlijk.

Sjak, hoe gaat het nu met jou?

Cattie, is je onzekerheid er nog zo? Of is het wat minder?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:34:18 #78
108648 cattie
lieve moeder
pi_62136994
YPPY, die is nu een stuk minder gelukkig! Donderdag heb ik van de arts gehoord dat zij voelde dat het nu zeker geen klein kind is, eerder zelfs wat aan de grote kant. Daarmee viel mijn grootste zorg weg en het lijkt wel of de andere zorgen mee gegaan zijn het afvoerputje in!

Sjeen, succes in je nieuwe baan!

YPPY, hoe is het nou met jou?
  † In Memoriam † zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:49:39 #79
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62137379
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 20:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lady wrb is je kat eigenlijk nog weer terug gekomen?
nog steeds niet

vandaag zijn we bij het asiel wezen kijken of ze daar misschien toch zat, maar nee
pi_62137892
ach lady-wrb, dat wordt nu toch wel erg lang zeg... ik hoop dat ze wonderbovenwonder toch ineens nog weer opduikt. zo is de kat van een kennis van me eens 6 weken weggeweest, waarschijnlijk in een gerangeerde trein gekropen en zodoende ver van huis geraakt. maar die kwam dus ineens toch weer opduiken. hopelijk komt die van jou ook alsnog zo verrassend boven water.
  zondag 5 oktober 2008 @ 08:30:44 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_62142235
Zo, hier het verjaardagsgedoe weer achter de rug

Supergezellig, maar 26 man in de woonkamer is ietwat veel, al paste het er zowaar goed in. Ben nu ook echt gewoon kapot, maar wel klaarwakker, dus dat schiet niet echt op. Vandaag maar lekker rustig aandoen en mezelf weer bij elkaar rapen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62142334
Sjeen, dat klinkt goed allemaal
pi_62142399
Succes met bijkomen Troel.

Wel grappig dat op vroege tijdstippen in het weekend OUD eigenlijk het enige actieve forum is, hoe zou dat nou komen?
pi_62142457
hopelijk heeft iedereen een fijne zondag, ik ben dol op zondagen
quote:
Simmu, over dat eerste lachje. Kan het niet zo zijn dat ze het met opzet niet heeft gezegd? Mijn moeder is gastouder, en als een kindje bij haar bijv. de eerste stapjes zet, dan zegt ze dat vaak niet tegen de ouders, en ze reageert dat helemaal verrast als ze de volgende keer helemaal blij komen vertellen dat het kind de eerste stapjes heeft gezet. Voor de ouders is het vaak niet zo leuk als hun kind iets voor het eerst bij een ander doet.
ik betwijfel het, het was ruim 2 weken voordat selene bij ons lachte, en schoonmoeders klaagde nadien dat het zo saai was (baby's van 4 weken doen idd vrij weinig behalve slapen, eten en poepen ) en ze had een dagboekje van die dag bijgehouden voor selene (selene's eerste keer bij de oppas). ik denk dat het gewoon weer het oude jaloerse gedoe is. sangdrax en zn zus laten zich niet meer gebruiken als machtsmiddel, dus moet ze nu iets anders verzinnen he. ze probeert het ook financieel (bied ons wagonladingen geld en dingen aan en gaat dan klagen dat schoonpa zo gierig is) maar daar gaan we zo min mogelijk op in! dank u, we redden het zelf wel. we zijn volwassen met kind en baan, we hoeven geen maandelijkse toelage.....

we hebben een plattegrond gezien van de woning waar we ons op ingeschreven hebben!! woensdag horen we of we eerste zijn ervoor, maar er is geen dorpsvoorrang voor, en onze urgentie is geldig. de enige manier waarop het mis kan gaan is als iemand anders ook een urgentie heeft, en dan langer dan wij. ik heb al geinformeerd bij meeus (makelaar die daar actief is) en er *is* leegstand in de particuliere sector daar in de buurt, dus desnoods kunnen we dan op die manier een woning huren. komt vanzelf goed allemaal
  zondag 5 oktober 2008 @ 09:27:34 #85
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62142487
Dat klinkt veel belovend Simmu. En zondagen zijn heerlijk. Gewoon een beetje aanrommelen.
pi_62145799
woei! terugplooien, and then some!!!

ik heb al mijn oude kleren uitgezocht. en ik heb driekwart weg moeten leggen vanwege te groot. voor mijn zwangerschap had ik maat 46, nu zit ik aan 38, 40 hooguit. 8 weken ofzo na de bevalling met nog steeds een wat kwabbige buik. trekt dat nog weg?

wel cool dat ik nu ineens mijn figuur van jaren geleden terug heb. gelukkig lijk ik verdacht veel op een hamstertje en hoefden we enkel wat vuilniszakken met kleren uit de kelder te trekken.
pi_62145980
Wauw Simme wat goed!
Dat geeft mij moed zeg haha

Over los vel kan ik niet zoveel zinnigs zeggen. Als het nog maar 8 weekjes geleden is dat je bevallen bent dan kan het heel goed dat het nog ietsje strakker trekt, maar dat laat ik verder maar aan de experts over
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62153076
Ik ben op zich goed teruggeplooid (wat een woord) ben 8 kilo lichter als voor de zwangerschap. Maar die buik wil nog niet echt weg hoor, tenminste, de laatste restjes....waarschijnlijk kan dat wel weg met sporten enzo, maar daar heb ik echt een broertje-dood aan, en dan zul je zien, heb je de boel strak en dan kondigt de volgende zwangerschap zich aan.

Lady-wrb, da's enorm balen zeg, van je kat.
Issie ook gechipt?
Tis ook vervelend dat je gewoon niet weet wat er met het beestje is, ligt ie ergens aan de kant van de weg, of is hij misschien bij andere mensen in huis? wat mis je zo'n dier meteen he?
Helemaal een kat (of hond) die komen je begroeten, en bij je liggen enzo.
Dat deed ons konijntje ook wel trouwens, die sjokte sochtends ook achter je aan de keuken in, om vervolgens te wachten op zijn stukje beschuit.

[ Bericht 41% gewijzigd door XXXKarinXXX op 05-10-2008 18:33:04 ]
  † In Memoriam † zondag 5 oktober 2008 @ 19:14:10 #89
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62154189
nee ze is niet gechipt.
en het is afschuwelijk. vooral met dit weer. dan vraag ik me af of ze ergens kan schuilen en hoop dat ze in ieder geval onderdak heeft. als ik maar weet dat ze nog leeft en onderdak heeft.
als ik maar denk dat ik ergens een belletje hoor, ga ik alweer lopen zoeken.
ik loop overal naar haar uit te kijken...
en fransje.... die mist dr zus nog steeds. ze is echt strontvervelend op het ogenblik. ons naar de benen springen om ons uit te lokken, aandacht vragen want we moeten met haar spelen en zonet was ze zelfs luca's pluchen kat aan het uitdagen. dat vind ik ook zo zielig. ze hadden het zo leuk samen. een gevalletje niet met, maar ook niet zonder elkaar
potverdorie, ze mag nu wel een keer terugkomen.
gisteren in het asiel zat zo'n schattig klein zwart kitten. zeg ik nog tegen : zullen we die dan meenemen om door fransje in elkaar te laten meppen?
maar ik kan het niet. ik wil dirkje terug. of in ieder geval zeker weten dat ze niet meer terug komt.
  Licht Ontvlambaar zondag 5 oktober 2008 @ 19:52:12 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_62155049
Ik geloof dat ik het erg slecht zou trekken als een huisdier vermist zou zijn lady_wrb

De Dijk was weer heerlijk, sowieso een geweldig weekend gehad
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:10:57 #91
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62185194
Lady wrb, wat naar. Ik hoop op het verhaal van Bix.

Ik kom hier maar 's even melden dat het goed gaat. Mijn ijzer is weer op niveau (Hoera!) En de zwangerschap is uit mijn lijf (Hulde).
Ik heb een heel fijn gesprek gehad met de arts die mij ook heeft geopereerd, hij heeft vragen beantwoord en kon me vertellen dat de verloskundige vocht had gezien ipv het vruchtje. Goed te horen wat het nu precies was. Bij een eventuele volgende zwangerschap is er een extra controle vanuit het ziekenhuis omdat de kans op herhaling groter is. (Hij heeft ook meteen een spiraaltje geplaatst. Dat vind ik echt voor oude vrouwen, maar ik neem geen enkel risico meer.)
Vandaag voor het eerst de hele dag alleen met de kinderen geweest. Het vloog verbij en was eigenlijk wel heel fijn.
Het zit me alleen nog dwars dat ik lief niet zo goed uit kan leggen wat ik voel. Ik weet het zelf niet eens zo goed eigenlijk. Normaal ben ik een jankerd en nu dus niet zo. Dat voelt helemaal niet goed. Het past niet bij mij en ik denk dat ik volgende week de huisarts maar eens ga bellen als het nog steeds niet 'afgerond' voelt.
Maar ik ben echt blij dat ik nu tenminste weer helemaal zelf voor de kinderen kan zorgen!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:13:47 #92
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62185301
Goed dat je lijf weer in orde is Lishe. Nu je mind nog.

Ach lady-wrb, wat naar van de poes zeg...
pi_62185602
Heel verstandig dat je eventueel de huisarts gaat bellen Lishe. Het is ook niet niks allemaal
pi_62186067
Wat heerlijk cattie, dat je je zoveel beter voelt!

Met mij gaat het wisselend, ik merk dat ik anders naar mezelf moet gaan kijken. Een paar maanden terug voelde ik me echt goed. Toen ging ik de medicijnen afbouwen. Het gaat nu minder goed, maar als ik oude dagboeken teruglees, ben ik nu ongeveer hetzelfde als ik 'vroeger' was. Ik denk dus dat het niet bij mij 'hoort' om zo goed te zijn als een paar maanden geleden. En daar moet ik mee leren omgaan. Dat is wel moeilijk, maar wel beter. De psycholoog vroeg of ik dan niet weer terug wilde naar de hogere dosis medicijnen, maar dat wil ik ook niet. Dus nu ben ik aan het leren mezelf goed te vinden zoals ik ben. En daar vrede mee te hebben, dat het bij me hoort om zo te zijn. En dan in januari weer verder afbouwen (laatste dosis).

Arm poesje.

Gelukkig dat het lichamelijk weer beter gaat Lishe. En in je hoofd, dat is ook zo belangrijk. Ik hoop dat de huisarts je goed kan helpen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_62194197
Lishe, wat fijn dat het lichamelijk allemaal beter gaat. Een belletje aan de huisarts lijkt me verstandig, pas goed op jezelf .

Yppy, lastig lijkt me. Ik heb de neiging om te zeggen: goh zou je je medicatie dan niet toch weer wat ophogen... Maar dat wil je niet schrijf je. Dus dan wens ik je succes met jezelf goed te gaan vinden zoals je bent en het laatste stukje afbouwen straks, zet em op!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:41:58 #96
108648 cattie
lieve moeder
pi_62194781
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:34 schreef YPPY het volgende:
Wat heerlijk cattie, dat je je zoveel beter voelt!

Met mij gaat het wisselend, ik merk dat ik anders naar mezelf moet gaan kijken. Een paar maanden terug voelde ik me echt goed. Toen ging ik de medicijnen afbouwen. Het gaat nu minder goed, maar als ik oude dagboeken teruglees, ben ik nu ongeveer hetzelfde als ik 'vroeger' was. Ik denk dus dat het niet bij mij 'hoort' om zo goed te zijn als een paar maanden geleden. En daar moet ik mee leren omgaan. Dat is wel moeilijk, maar wel beter. De psycholoog vroeg of ik dan niet weer terug wilde naar de hogere dosis medicijnen, maar dat wil ik ook niet. Dus nu ben ik aan het leren mezelf goed te vinden zoals ik ben. En daar vrede mee te hebben, dat het bij me hoort om zo te zijn. En dan in januari weer verder afbouwen (laatste dosis).

Arm poesje.

Gelukkig dat het lichamelijk weer beter gaat Lishe. En in je hoofd, dat is ook zo belangrijk. Ik hoop dat de huisarts je goed kan helpen.
Ik vind je heel sterk dat je dit zo kunt schrijven. Jezelf (willen) accepteren is zo belangrijk en zo moeilijk. Ik hoop dat het je allemaal goed gaat lukken!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:52:17 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62194989
Lishe en Yppy, allebei een dikke
Ik weet verder echt even geen woorden ter aanmoediging of bemoediging, dus dan maar even alleen een
pi_62198700
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 13:28 schreef simmu het volgende:
woei! terugplooien, and then some!!!

ik heb al mijn oude kleren uitgezocht. en ik heb driekwart weg moeten leggen vanwege te groot. voor mijn zwangerschap had ik maat 46, nu zit ik aan 38, 40 hooguit. 8 weken ofzo na de bevalling met nog steeds een wat kwabbige buik. trekt dat nog weg?

wel cool dat ik nu ineens mijn figuur van jaren geleden terug heb. gelukkig lijk ik verdacht veel op een hamstertje en hoefden we enkel wat vuilniszakken met kleren uit de kelder te trekken.
WOW

Ik was op het einde van mijn zwangerschap 34 kg bijgekomen . Daar is nu al zo'n 20 kg van af op 3,5 weken, dus als het zo blijft gaan mag ik al bij al nog niet klagen. Maarrrrrr nog 14 kg te gaan! Ik merk wel dat mijn heupen ook beginnen terugplooien! Ik begin stilaan terug in kleinere maten van broeken te kunnen. Zit nu aan 40-42, maar ik had voor mijn zwangerschap maatje 36-38 en ik hoop toch weer daar in de buurt van te komen . Verder heb ik ook wel nog een blubberbuik hoor! Binnen 2 weken op nacontrole bij de gyn en dan postnatale kine en veel sporten. Hoop dat ik zo dan toch min of meer mijn figuur terugkrijg...

Wat zielig van die poes . Maar zoals hierboven al gezegd: die kunnen vaak na lange periodes nog terugkomen! Mijn ouders hadden zo'n kater die er af en toe even tussenuit ging, maar steeds weer terugkwam.

Lishe, goed om te lezen dat je aan de beterhand bent. Hopelijk kan je dat nare gevoel binnenkort ook afronden.

Yppy jij ook veel sterkte!
pi_62202894
Yppy dat is heftig. ik vind het wel super dat je van de medicatie af wil en dat je wilt uitzoeken wie jezelf bent

Hier ook medicatie de deur uit gegooid en wel de prednison. Want ook die geeft teveel bijwerkingen en ik merk dat ik me prettiger voel zonder. 21 oktober moet ik weer naar het ziekenhuis en ben heel benieuwd of er dan wat aan mijn bloed te zien is.
pi_62232893
eerst een dikke knuf voor wie het nodig heeft. en dan nu de mededeling dat simmu en sangdrax vanavond een flesje wijn opentrekken ter ere van die 5 kamers (een zolderkamer) voortuin, achtertuin, tweede toilet en berging die per 10 november voor ons is in diever, hart van recreatieland

woei!!

en van 1 november tot de 10de kan sandrax via het nieuwe werk in een huisje, dus dat gaat ook allemaal goed
pi_62235416
gefeliciteerd simmu!
Dat klinkt als een ontzettend goede deal zeg!
Geniet van je wijntje, hoop dat ie niet te hard aankomt na 9 maanden alcohol-loos
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62235570
Gefeliciteerd Simmu! Alvast welkom in Drenthe.
pi_62237180
Sugar , hoe is het met je ???
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:39:26 #104
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62237260
voor simmu, sangdrax en selene!
YPPY en Lishe, allebei heel veel sterkte! Hopelijk zijn jullie koppies snel weer zoals jullie ze willen hebben!
pi_62241927
simmu, gefeliciteerd!!!
Nog maar een maand. Hopelijk trekken de familie-perikelen dan ook wat bij.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:29:27 #106
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62244127
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:34 schreef YPPY het volgende:
Ik had hier niet meer gelezen, maar YPPY, wat moeilijk, om dat inzicht te hebben zo!
Kon je het vroeger ook, er vrede mee hebben?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62244250
Het lijkt me ook lastig hoor YPPY, vrede proberen te hebben met de persoon die je blijkbaar bent. Want diep in je hart wil je het natuurlijk gewoon anders. Maar ik vind het wel een knappe keuze en wens dat je je heel snel ok voelt met YPPY zoals ze is
pi_62248847
Vroeger wist ik niet dat ik zo was, toen was het normaal om me zo te voelen en best wel heftige teksten in mijn dagboeken te schrijven (daar begon het mee, die vond ik tijdens het opruimen). Pas door die paar maanden dat het zo goed ging, weet ik dat het ook anders kan. Dat het niet altijd zo hoeft te voelen en dat 'alles' ook veel makkelijker kan. Dat is wel even flink confronterend. Maar ik weet ook dat ik het kan om zo te zijn. En het wordt steeds makkelijker, want dankzij de psycholoog leer ik beter met mezelf omgaan en de gedachtes minder negatief te laten zijn. In januari wil ik het laatste beetje medicijnen af gaan bouwen en dan moet ik weer verder kijken natuurlijk, maar tot die tijd ga ik gewoon weer veel bijleren over hoe ik ben en hoe ik daarmee om kan gaan.
*OUD heilige*
pi_62256735
Hier wordt eigenlijk druk overlegd over een 2e.

Ik zou best graag een 2e willen (ja ik weet dat ik heel hard riep, nooit meer), maar tot een week geleden wilde mijn man er echt niet meer aan. Hij had een paar punten waar ik hem geen ongelijk in kon geven. Maar opeens kwam mijn man nu dat een 2e wel erg leuk zou zijn. (Hij had onder andere wij jonge ouders gelezen, daar stond een artikel in over "oudere" vaders)

En nu twijfel ik dus weer. Het was wel heel veilig om te roepen dat ik best een 2e wilde maar dat M. niet wilde. Maar nu hij toch voor een 2e wilt gaan komt het best wel dichtbij.

Natuurlijk moeten we wachten tot ik geen borstvoeding meer geef. (Tot die tijd oefenen we wel gewoon) M. weet dat ik dat minimaal een jaar wil doen. Pas daarna kunnen we beginnen met de hormoontoestanden.

Maar wil ik dat wel, weer het ziekenhuis in? Weer de vele teleurstellingen? Weer een zwangerschap? Hoe moet dat met Jen? Werken? Opvang?

Ik ben eigenlijk ook heel blij dat ik net mn oude figuur weer terug begin te krijgen. Jen wordt wat ouder, wat ik stiekem veel leuker vind dan het hele kleine babietje.

Ik vind het een beetje moeilijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62257055
Hmmm, Ticootje, lastig. Wel iets waar niemand je bij kan adviseren helaas.
'Gelukkig' heb je sowieso nog uitstel van beslissing tot het einde van de borstvoeding.

Hoe het moet met Jen, werken en opvang zijn trouwens niet de dingen waar ik me zorgen om zou maken. Praktische zaken komen vaak best wel in orde.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:36:20 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62257201
Dat is idd iets waar ik me geen zorgen over maak.
We hebben nu ons leven ingericht op het hebben van een kindje en als het zo eens bekijk schuiven we daar moeiteloos een tweede bij.

De vraag is idd alleen 'wanneer'. En dat is zoiets heel persoonlijks. Jij hebt idd voor jezelf nog de bv grens als eerst en dan nog het medische gebeuren eromheen...

Ik hink hier op 2 gedachten. Ik wil eigenlijk wachten tot Sasha minimaal 1 jaar is (geen idee waarom precies, maar da's gewoon gevoelsmatig) en ik wil nog wat gewicht kwijt voor ik weer zwanger raak.
Dus ja... dan wachten tot Sasha 1 jaar is. Maar ja... het duurde de vorige keer ook iets van 16 maanden dus ja... het kan we eens lang gaan duren... dus mss dan toch nu maar al? Maar ja, wat nou als het toch gelijk in 1 keer raak is etc. etc.
Gelukkig is F. er stelliger in, die wil echt nog even wachten, en dus heb ik niet veel te willen.
pi_62257957
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:17 schreef Ticootje het volgende:
Hier wordt eigenlijk druk overlegd over een 2e.

-knip-

En nu twijfel ik dus weer. Het was wel heel veilig om te roepen dat ik best een 2e wilde maar dat M. niet wilde. Maar nu hij toch voor een 2e wilt gaan komt het best wel dichtbij.
Heel herkenbaar dat gevoel. Als je lief dan ook ja zegt wordt het toch wel weer echt ofzo...
Het gevoel is nu wel weer weg hier inmiddels, we willen allebei graag gaan voor een 2e.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:09:20 #113
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_62259383
Kapitein_Pannekoek
Het gaat wel met me. Lief dat je naar me vraagt.

En nu je het vraagt: ik kom hier minder, omdat ik eens even echt moet stilstaan. Bij mezelf, mijn gezin, bij wat ik echt wil en vooral voel. Ik vlucht nogal in de pc en alle lijntjes die ik daar telkens uitgooi, dat is een veel te groot deel van mijn dag aan het worden. Niet eens echt in tijd, maar wel ook in hoeveel waarde ik hecht aan reacties. Dat gaat te ver nu en brengt me steeds verder weg van mezelf en waar het echt om draait.

Een dikke kus voor iedereen hier, ik heb veel van jullie best in mijn hart zitten en hoop dat het met allemaal gewoon snel heel erg goed gaat en blijft gaan.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:24:53 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_62259782
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:36 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is idd iets waar ik me geen zorgen over maak.
We hebben nu ons leven ingericht op het hebben van een kindje en als het zo eens bekijk schuiven we daar moeiteloos een tweede bij.

De vraag is idd alleen 'wanneer'. En dat is zoiets heel persoonlijks. Jij hebt idd voor jezelf nog de bv grens als eerst en dan nog het medische gebeuren eromheen...

Ik hink hier op 2 gedachten. Ik wil eigenlijk wachten tot Sasha minimaal 1 jaar is (geen idee waarom precies, maar da's gewoon gevoelsmatig) en ik wil nog wat gewicht kwijt voor ik weer zwanger raak.
Dus ja... dan wachten tot Sasha 1 jaar is. Maar ja... het duurde de vorige keer ook iets van 16 maanden dus ja... het kan we eens lang gaan duren... dus mss dan toch nu maar al? Maar ja, wat nou als het toch gelijk in 1 keer raak is etc. etc.
Gelukkig is F. er stelliger in, die wil echt nog even wachten, en dus heb ik niet veel te willen.

Nouja, dat dus. Een of twee maakt niet zo heel veel uit. Wat ik wel in mijn achterhoofd heb zitten:
  • We hebben voor zover we nu kunnen zien heel veel geluk gehad met Ruben wat betreft autistische stoornissen, als we zeggen "we gaan voor een tweede", dan moet je je erbij neer kunnen leggen dat een tweede wel een stoornis kan hebben.
  • Hoe zal een zwangerschap lopen met Ruben ernaast? De vorige zwangerschap was op zijn minst dramatisch, nu is er gelukkig meer bekend en weet men waar de knelpunten zitten, maar misschien moet ik wel weer vrij snel rust houden en is dat te realiseren met een kleintje?
  • Ik wil zelf graag nog een kindje, maar is dat wel reeel? Zou ik dat zelf wel aankunnen, want dat is nog meer "onzekerheid en onplanbaarheid"

Kortom, ik voelde me eigenlijk wel prima met "zien wat er gaat gebeuren". En tja, een tweede kindje zou hier ondanks al die twijfels heel erg welkom zijn, dat hebben we wel gemerkt Maar serieus klussen, dat is niets voor mij en Bert.
  • troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_62260126
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 14:09 schreef Sugar het volgende:
    Kapitein_Pannekoek
    Het gaat wel met me. Lief dat je naar me vraagt.

En nu je het vraagt: ik kom hier minder, omdat ik eens even echt moet stilstaan. Bij mezelf, mijn gezin, bij wat ik echt wil en vooral voel. Ik vlucht nogal in de pc en alle lijntjes die ik daar telkens uitgooi, dat is een veel te groot deel van mijn dag aan het worden. Niet eens echt in tijd, maar wel ook in hoeveel waarde ik hecht aan reacties. Dat gaat te ver nu en brengt me steeds verder weg van mezelf en waar het echt om draait.

Een dikke kus voor iedereen hier, ik heb veel van jullie best in mijn hart zitten en hoop dat het met allemaal gewoon snel heel erg goed gaat en blijft gaan.
    En jij zit in vele harten hier op FOK, Sugar. En dat zijn er veel...heel veel, want moederharten kloppen door in de hartjes van hun kinderen. En wij OUD(ers) hebben een heleboel kinderen die wij onwijs lief hebben,

Ik wens je zoveel goeds
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:22:17 #116
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_62261277
    Suugje, je hebt het mooi geformuleerd.
    En jij ook KP.

Troel, wat een lastig dilemma. Ik PM je er binnenkort een keertje over, heb er wel wat over te vertellen. Ben nu alleen een beetje te druk.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:38:04 #117
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62261665
    * Brighteyes vraagt zich altijd af wat toch de toegevoegde waarde is van hier posten dat je iemand gaat PM-en met dingen die je blijkbaar hier niet wil posten.
    Behalve dan het stiknieuwsgierig maken van andere mensen.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:43:46 #118
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62261822
    Suug, wat goed verwoord. Ik betrapte me er laatst ook op. Dus inderdaad ook even een kleine pauze ingelast.

Ik vecht nog steeds een beetje met mezelf en herken in veel van jullie bepaalde dingen van mezelf. Vooral het feit dat ik meer naar mezelf moet leren luisteren en ook tevreden moet zijn met wie ik ben. Alleen geloof ik dat ik nog er even achter moet komen wie ik ook al weer ben. Niet alleen mama van... en echtgenoot, maar ook nog gewoon Chacama. Ach, ik heb er wel vertrouwen in dat dit gaat lukken. En misschien ook weer eens met wat extra hulp van buitenaf. Die me leert inzien dat ik niet alleen maar voor andere hoef te leven, maar ook zelf mag durven genieten van 'ikke' zijn.
    pi_62261824
    Hier wilde ik ook echt geen 2de toen ik nog zwanger was van Maarten maar nu ben ik er voor bijna 100% zeker van dat ik nog echt wel een 2de wil
    Lijkt mij prachtig nog een kindje erbij. Ook erg vermoeiend maar ook zo mooi
    Het zal druk zijn maar die onzekerheden die ik met Maarten had tijdens de zwangerschap, bevalling en daarna zullen veel minder zijn.

Als we voor een 2de gaan wacht ik wel tot in ieder geval tot volgend jaar. Eerst opladen na al die tijd van vermoeidheid.
    pi_62261927
    Ik denk wel dat ik bij een 2e zwangerschap veel bewuster van de tijd ga genieten. Dat ik minder zenuwen heb over hoe en wat. En zeker het punt dat ik niet meer alles ga opeten wat in mn buurt komt.

Ook de onzekerheden die ik had bij Jen de eerste maanden zullen bij een 2e waarschijnlijk veel minder zijn.

Toch vind ik het ook heel jammer dat ik eerst moet stoppen met bv en dan pas voor een 2e kan gaan, ik had het bijvoorbeeld helemaal leuk gevonden om 2 kindjes aan de borst te hebben.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:50:17 #121
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62262022
    Dat is idd wel jammer dan Ticootje.
    Is er echt helemaal geen kans op? Als jullie nu (of na een jaar dan) zonder voorbehoedsmiddelen zouden vrijen?
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 15:43 schreef Ardenlyn het volgende:
    Hier wilde ik ook echt geen 2de toen ik nog zwanger was van Maarten maar nu ben ik er voor bijna 100% zeker van dat ik nog echt wel een 2de wil
    Lijkt mij prachtig nog een kindje erbij. Ook erg vermoeiend maar ook zo mooi
    Het zal druk zijn maar die onzekerheden die ik met Maarten had tijdens de zwangerschap, bevalling en daarna zullen veel minder zijn.

Als we voor een 2de gaan wacht ik wel tot in ieder geval tot volgend jaar. Eerst opladen na al die tijd van vermoeidheid.
    F. en ik zeiden vanmorgen, om 5.45, over het hoofdje van Sasha heen, nog tegen elkaar 'Mooi he! ' 'Nog veel mooier dan ik ooit had gedacht.'
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:54:29 #122
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_62262144
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 15:38 schreef Brighteyes het volgende:
    * Brighteyes vraagt zich altijd af wat toch de toegevoegde waarde is van hier posten dat je iemand gaat PM-en met dingen die je blijkbaar hier niet wil posten.
    Behalve dan het stiknieuwsgierig maken van andere mensen.
    in mijn optiek, hetzelfde als het topic van vivi.. begrijp me neit verkeerd, ben blij voor der, maar om openlijk mensen te bedanken die haar achter de deuren gesteund hebben, roept ook veel vragen op lijkt mij ?
    Maar goed dat kan misschien wel een rare gedachten kronkel van mij zijn
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:57:14 #123
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_62262239
    Ja idd, BE, daar heb je eigenlijk wel gelijk in.
    Het was niet bedoeld om mensen nieuwsgierig te maken. Helemaal niet eigenlijk.
    Maar waarom ik het dan post? Nou ehm... eigenlijk precies om wat ik zeg, ik heb er wel wat over te zeggen en heb er nu geen tijd voor.
    Maar ik stuur je tzt wel een CC'tje hoor.

Oh, en het is niets opzienbarends, geen 'tweede getwijfel' mijnerzijds. Meer over de overwegingen voor een tweede 'als je iets mankeert' (om het kort door de bocht even zo te noemen). Dat is nl wél op mij van toepassing.

Oh gut, nu gaan al die stiknieuwsgierige mensen zich afvragen wat ik dan mankeer?!
    Speur mijn history maar na, als je het zo graag wil weten.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:57:36 #124
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62262246
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 15:54 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

in mijn optiek, hetzelfde als het topic van vivi.. begrijp me neit verkeerd, ben blij voor der, maar om openlijk mensen te bedanken die haar achter de deuren gesteund hebben, roept ook veel vragen op lijkt mij ?
    Maar goed dat kan misschien wel een rare gedachten kronkel van mij zijn
    Eensch, behalve dan dat zij uiteindelijk wel nog het verhaal postte.

Moonah!
    Ik ben gewoon eigenlijk nieuwsgieriger dan goed voor me is hoor!
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:59:26 #125
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_62262299
    jij? nieuwschierig? heulemaaaaaaaaal niet!!
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:00:22 #126
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_62262322
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 15:57 schreef Brighteyes het volgende:
    Moonah!
    Ik ben gewoon eigenlijk nieuwsgieriger dan goed voor me is hoor!
    Nou, lees dan nog maar even mijn edit.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:01:48 #127
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62262366
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 16:00 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, lees dan nog maar even mijn edit.
    Whehehe...
    Ik hoef denk ik niet te speuren en ik snap dat je dan idd een soortgelijke overweging zou maken/hebt gemaakt.
    pi_62262370
    Be, de kans dat wij spontaan zwanger worden is heel erg klein. Maar natuurlijk is het wel mogelijk, kijk maar naar ET en Swets.

Alleen wil ik dus niet een jaar zelf aanklooien. De verplichte vrijpartijen, ovulatietesten, temperaturen, cyclusdagen, enz.... Dat punt hebben we al gehad en ik kan rustig zeggen dat dat hele traject niet heel bevordelijk is voor je relatie.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:08:08 #129
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_62262456
    Wat hebben jullie allemaal een haast
    Ik had liever iets minder tijd tussen Noah en de tweede gehad, maar ik vind er toch ook wel veel voordelen aan zitten dat Noah wat ouder is. Goed zelfstandig kunnen lopen traplopen, zindelijk en ik vind het fijn dat Noah het iets bewuster kan meemaken dan als ie een klein ukkie was.

Ticootje, als je sowieso tot een jaar wilt wachten, en je twijfelt nog, hoef je nú toch nog geen beslissing te nemen? Zeker die MMM lijkt me vrij heftig. Ik kan me voorstellen dat als je er (nog) niet 100% achter staat dat je het misschien niet eens vol kunt houden. Althans het lijkt me dat je het wel echt moet willen om zulke zware behandelingen te ondergaan.
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:09:50 #130
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_62262505
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 16:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Whehehe...
    Ik hoef denk ik niet te speuren en ik snap dat je dan idd een soortgelijke overweging zou maken/hebt gemaakt.
    Nah, stennis om niks dus, je weet alles al.
    Ik zou nog maar eens goed nadenken over een evt tweede, met die nieuwsgierigheid van je.....
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:12:38 #131
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_62262568
    Graag Moonah

(die PM dus)
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:16:06 #132
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62262656
    Waarom is het haast? Dat is toch gewoon iets heel persoonlijks?

Wat bij mij bijv. mee speelt is dat ik graag een vak uit wil gaan oefenen waarbij het vrijwel niet mogelijk is om dat part time te doen. Dus hoe eerder ik uit de hele-hele kleine kindjes ben, hoe beter.
    Plus dat ik er nou ook niet jonger op word. Wat dat betreft heb jij meer tijd. Bij wijze van spreken dan.
    En dan ook nog dat ik de vorige keer ook niet 'even' zwanger raakte, dat daar ruim een jaar overheen ging etc. etc.
    pi_62262735
    Ticootje, ik wilde al een hele tijd een 2e maar M. wilde nog even wachten.... maar nu vind ie het helemaal geweldig dat er een 2e komt. Ik vind het allemaal wel spannend en eng, hoe moet ik alles gaan combineren, school dalijk, werken, opvang.. geen idee, maar dat zal vast wel goed komen...
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:26:23 #134
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_62262921
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 16:16 schreef Brighteyes het volgende:
    Waarom is het haast? Dat is toch gewoon iets heel persoonlijke?
    True. Maar ik zag meerdere reacties van mensen die misschien wel een tweede willen, maar nog lijken te twijfelen om verschillende redenen. Als je twijfelt, en je eerste is nog zo jong, waarom dan nog niet wat meer de tijd nemen? (sowieso als je twijfelt eigenlijk, ook als je eerste al ouder is) Daardoor was mijn eerste gedachte gewoon, waarom zo'n haast...
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
    pi_62263082
    Maar als die twijfel zo makkelijk opzij gezet kan worden dan is het toch geen twijfel meer?
    pi_62263123
    Ik vind 2 dicht op elkaar eigenlijk vooral handig (je bent eerder uit de hele kleintjes, zoals BE zei) en het is vaak leuker voor de kids zelf. natuurlijk zijn er ook kids die weinig schelen en elkaar haten maar over het algemeen wordt er dan ook wel samen gespeeld ed.
    Wel wil ik graag mijn lijf eerst helemaal ontzwangerd hebben, dus niet als Leander 4 maanden is weer zwanger oid
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:50:24 #137
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_62263622
    Ik vind dat altijd een beetje onzin eigenlijk. Broertjes en zusjes spelen met elkaar, en ze maken ruzie. Volgens mij heeft het leeftijdsverschil daar weinig mee te maken. Mijn zus en ik schelen 3,5 jaar en hebben heel veel samen gespeeld vroeger. En we trokken elkaars haren uit de kop Nu hebben we best een goede band. Micha en zijn zusje schelen 14 maanden en hebben nu helemaal niks (nou ja bijna niks) met elkaar. Er zijn zat broertjes en zusjes die veel aan elkaar hebben of juist helemaal niks, ondanks het grotere of juist kleinere leeftijdsverschil.

En eigenlijk doen zulke opmerkingen best een beetje pijn. Net alsof mijn kinderen het straks minder leuk hebben dan kinderen die minder in leeftijd schelen
    ©Dumbo
    pi_62263770
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 16:50 schreef texelonia het volgende:
    En eigenlijk doen zulke opmerkingen best een beetje pijn. Net alsof mijn kinderen het straks minder leuk hebben dan kinderen die minder in leeftijd schelen
    Jouw opmerkingen over dat het fijner is als kinderen wat meer schelen zijn toch ook niet vervelend bedoeld? Het is gewoon persoonlijk, ik zou het niet te veel aantrekken
    pi_62263867
    Ik scheel 5 jaar met de broer boven mij. Daar heb ik nu heel goed contact mee, maar als kind had ik geen flikker aan hem Dat bedoel ik een beetje. Hij trok vooral op met mijn andere broer, die anderhalf jaar ouder is. Ik denk dat als er tussen ons maar anderhalf jaar had gezeten, dat we dan meer aan elkaar gehad hadden, want onze karakters liggen elkaar wél!

En ik bedoel het natuurlijk niet lullig Jij bedoelt die opmerkingen over haast toch ook niet lullig?
    pi_62263875
    sangdrax wil erg graag een tweede (begon er al over toen selene nog geen dag oud was), maar voor mij hoeft het niet zo.

als ik er al nog een keer aan begin, dan wel lekker ver weg, vertel ik niemand wat en moet er een ander familielid zwanger zijn zodat die mag 'genieten' van alle bemoei huh, aandacht. bijvoorbeeld als het schoonzusje zelf zwanger is dat lijkt me wel een goede timing

als ik nog eens zwanger wordt wil ik daar van kunnen genieten, kraamtijd incluus. nu was/is het allemaal alleen maar gestress en gedoe wat ook fysiek herstel werkelijk niet geholpen heeft.

wat leeftijd betreft: tsja, die beslissing maakt ieder voor zich. ik ben nu 36, dus het geeft wel een verhoogde kans op een kindje wat anders is. dat zou me niet uitmaken, we hebben deze keer met selene ook niks laten testen, aangezien we toch zeker wisten dat we niets zouden doen als er bijvoorbeeld down syndroom uit zou komen.
    pi_62263956
    en mijn broertje en ik schelen 16 jaar (mijn moeder kon na mij geen kinderen meer krijgen volgens de artsen ) en dat was juist heel leuk! ik heb heel veel voor hem gezorgd toen hij klein was, en nu hebben we nog steeds een hele goede band hoor. je kan daar vooraf allemaal weinig zeker over zeggen. sangdrax en zn zus schelen anderhalf jaar, en geloof me: sangdrax heeft weinig boodschap aan zn zus. op het moment tolereert hij haar omdat het gezeur scheelt omdat ze elke keer smijt met "haar rechten als tante"
      donderdag 9 oktober 2008 @ 17:02:15 #142
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_62263958
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 16:55 schreef owlet het volgende:

[..]

Jouw opmerkingen over dat het fijner is als kinderen wat meer schelen zijn toch ook niet vervelend bedoeld? Het is gewoon persoonlijk, ik zou het niet te veel aantrekken
    Ik zei niet dat meer leeftijdsverschil fijner is. Ik zei dat ik er nu wel voordelen in zie. Klein of groot verschil, heeft allebei voordelen (en nadelen) denk ik.
    ©Dumbo
    pi_62264021
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 17:02 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik zei niet dat meer leeftijdsverschil fijner is. Ik zei dat ik er nu wel voordelen in zie. Klein of groot verschil, heeft allebei voordelen (en nadelen) denk ik.
    Eensch
    Jij vroeg waarom zo'n haast en vandaar dat ik wat voordelen noemde

Ik scheel 17 jaar met mijn oudste zus (zitten 5 jongens tussen) maar met mijn zus heb ik toch wel het meeste hoor
      donderdag 9 oktober 2008 @ 17:07:05 #144
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_62264087
    Hoeveel tijd je tussen je 2 kinderen laat zitten, daar kun je alle kanten over op redeneren. Ons leek minimaal 2 jaar verschil fijn, vooral voor mij omdat Ive dus al zelf loopt enz als de 2e komt. Ik heb vroeger trouwens best veel gespeeld met mijn broertje en zusje (is een tweeling) die 7 jaar jonger zijn. En het komt ook zoals het komt. Mijn ouders hadden er liever minder tijd tussen gehad, maar mijn moeder heeft tussendoor een miskraam met ernstige bloeding gehad en eerder lukte het niet.

Wij wilden altijd al 2 kinderen. We zijn er pas voor gegaan toen het bij ons beide goed voelde. Ik had even tijd nodig om mij psychisch weer op een zwangerschap en bevalling in te stellen. Praktische zaken zou ik niet snel in de weg laten staan, dat komt wel goed, als je gevoel ook maar goed zit.

Simmu, ik vind het wel erg heftig dat je de reactie van anderen laat bepalen of en wanneer je een tweede kind wil.
    pi_62265099
    Wij wilden er 1
    En wat ze nu goed delen is hun verjaardag

Hier absoluut geen twijfel over meer kinderen, het is meer dan prima zo.

Lijkt het maar zo of is het besluiten om voor een 2e kindje lte gaan lastiger dan de eerste?
    pi_62265291
    Nou de beslissing voor de eerste heeft hier ook anderhalf jaar geduurd ofzo hoor Maar voor een 2e beslis je gewoon ook niet zomaar even. Toen duurde het beslissen zolang omdat we niet wisten wat het allemaal in zou houden en juist omdat we nu weten wat het inhoudt, denken we er nu weer zo goed over na

* Stiemie streept K_P van het klonen-ontmaskeringslijstje
    pi_62265743
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 17:07 schreef cattie het volgende:
    Simmu, ik vind het wel erg heftig dat je de reactie van anderen laat bepalen of en wanneer je een tweede kind wil.
    ik had wel problemen verwacht (ik ken die lui tenslotte al jaren) maar niet dit. geloof me; ondanks dat mensen hier me nogal eens verwijten dat ik zo klaag meldt ik hier niet eens alles wat gezegd en gedaan wordt door sommigen, en ik zweer het je: als ik dit nog een keer moet doen vallen er gewonden omdat ik ze zo het huis uitknuppel en voor de goede orde er nog een flink zwaar iets achteraan gooi en dan de deur barricadeer! de *enige* reden waarom ik die sommigen om te beginnen nog binnenlaat is het feit dat we binnen een maand 200 kilometer verderop zitten, en die sommigen lekker toch te egoistisch zijn om er die dik 4 uur rijden elke week voor over te hebben anders had ik die familieruzie wel geaccepteerd, het smijt best lekker van 4 hoog af naar beneden

over 2 a 3 jaar is sangdrax zijn contract daar 'op', en bekijken we wat we dan doen. wellicht naar het buitenland *grijns*. iets met extra goede zorg op het gebied van zwangerschappen wellicht
    pi_62266090
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 17:53 schreef Stiemie het volgende:

* Stiemie streept K_P van het klonen-ontmaskeringslijstje

Wil je een vilstift ?
    pi_62266130
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 18:32 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Wil je een vilstift ?
    Wat is dat nou weer voor een luguber instrument?
    pi_62266159
    Om je vakkundig mee te villen, natuurlijk
      donderdag 9 oktober 2008 @ 20:38:13 #151
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_62269433
    Sugar, slim van je. Vooral als je je wat aantrekt van reacties. Ik hoop je snel weer eens te zien irl, om gewoon even bij te kletsen. En te zien hoe het met jullie is. Kus.

O, en dat gespeculeer over die kloons. Ik vind het niks. Soms trap je echt mensen op hun hart daarmee. Maarja. En ach. En dat gaat niet over hierboven, maar gewoon in het algemeen. Vind ik.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 21:16:21 #152
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62270537
    Hoe bedoel je dat dan Lishe? Dat er mensen genoemd worden die er absoluut niet mee bezig willen zijn, of juist wel en waarbij het niet lukt ofzo?
      donderdag 9 oktober 2008 @ 21:20:46 #153
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_62270669
    Nou ja, dat. Hoevaak word er hier niet genoemd dat het zo vervelend is dat mensen in je omgeving vragen "en? wanneer komt de 2e?". En meer van zulke uitspraken. Nouja, zolang mijn naam niet genoemd wordt heb ik er niets van te vinden natuurlijk maar ik stoorde me eraan en toen drukte ik op invoeren.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 21:30:30 #154
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62270964
    Dat geeft toch niet? Dat mag je toch gewoon zeggen? Mss is het wel een eye-opener.
    Ik probeer me te herinneren of ik ergens voor de schermen namen heb genoemd. Volgens mij alleen maar in PM. Ja, en vanmiddag Leonieke.

Zo had ik er nog niet eens naar gekeken, dus voor mij iig wel een eye-opener hoor.
    pi_62271042
    Ik vind dat kloons gewoon niet moeten zeggen dat ze een kloon zijn
    Dan heb je ook geen gespeculeer
    pi_62271069
    Ik merk zelf dat ik die klonen echt bijzonder irritant vind. Het zal best handig zijn hoor als je niet wil dat je hele omgeving weet dat je graag een 2e kindje wil en je er dus mee bezig bent. Maar ga niet eerst heel interessant aan lopen kondigen dat je een kloon bent en iemand die we echt aaallleeemaaaal kennen en zo aandacht lopen trekken en dan vervolgens zeuren omdat mensen nieuwsgierig zijn en graag willen weten wie je bent. Da's een beetje krom in mijn ogen ofnie?
    pi_62271101
    Lishe ik kan me heel goed voorstellen hoor dat het vervelend is als mensen denken dat iemand een kloon is terwijl diegene dat niet is. Dat kan dan ook best moeilijk/pijnlijk/gevoelig zijn
      donderdag 9 oktober 2008 @ 21:36:26 #158
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62271131
    Nu scheer je ze wel een beetje allemaal over 1 kam Stiemie...

Er zitten erbij die doen idd wat jij zegt, dat vind ik zelf ook een beetje erg vreemd.
    Maar er zijn er ook bij die willen gewoon nog niet dat de hele wereld, en wij ook niet, weten dat ze aan het proberen zijn om zwanger te raken. Die posten daar echt niet puur om er aandacht mee te krijgen.

En ja, sommige mensen kiezen een voor de hand liggende nick-name, anderen niet, maar het is vaak toch wel heel snel duidelijk of iemand een kloon is of niet.
    Sommige mensen kleppen net even te makkelijk mee in de 1e of 2e post om echt een compleet nieuwe user te zijn.
    pi_62271298
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 21:36 schreef Brighteyes het volgende:
    Nu scheer je ze wel een beetje allemaal over 1 kam Stiemie...

Er zitten erbij die doen idd wat jij zegt, dat vind ik zelf ook een beetje erg vreemd.
    Maar er zijn er ook bij die willen gewoon nog niet dat de hele wereld, en wij ook niet, weten dat ze aan het proberen zijn om zwanger te raken. Die posten daar echt niet puur om er aandacht mee te krijgen.

En ja, sommige mensen kiezen een voor de hand liggende nick-name, anderen niet, maar het is vaak toch wel heel snel duidelijk of iemand een kloon is of niet.
    Sommige mensen kleppen net even te makkelijk mee in de 1e of 2e post om echt een compleet nieuwe user te zijn.
    O maar die laatste categorie bedoel ik ook niet hoor BE. Ik doel vooral op de iedereen-kent-mij-en-dat-laat-ik-graag-weten-maar-ik-wil-dat-niemand-vraagt-wie-ik-ben-klonen. Als jemand gewoon als kloon meepraat en mensen hebben door dat diegene wel heel makkelijk meepraat, zullen ze minder snel op speurtocht gaan dan wanneer je zelf al meteen allerlei aandacht gaat trekken door te zeggen dat we je allemaal eigenlijk wel kennen.

En je kunt natuurlijk ook altijd zeggen dat je al heeeel lang meelurkt, maar dat je nu pas mee durft te schrijven. Dan weet je natuurlijk ook al heel veel van iedereen
      donderdag 9 oktober 2008 @ 21:45:51 #160
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62271414
    Ja, dat snap ik idd ook wel.
    En ik kan dat ook niet echt volgen.
    Ik vraag me dan namelijk af of diegenen die het zogenaamd niet mogen weten, niet ook dat soort dingen gewoon doorhebben. Hoe weet je nou met wie wie contact heeft.
    Voor hetzelfde geld heeft die heks van een schoonzus wel met mij aangepapt en lachen we ons samen een breuk om misleukte kloon-pogingen ofzo.
    Dit was maar een voorbeeldje he! Ik ken geen schoonzussen en ik lach me al helemaal geen breuk.
    pi_62271574
    Dat zou eigenlijk best grappig zijn dan!

Soms denk ik wel eens: "Als wij deze kloon allemaal meteen doorhebben, waarom bijvoorbeeld je collega's/schoonmoeder/zus/neef/buurvrouw/peetmoeder/suikeroom* dan niet? "

* doorstrepen wat niet van toepassing is
    pi_62271578
    het zal je verbazen hoe raar dingen soms gaan! dat die-en-die dan weer zus-en-zo irl kent en daar dan vrolijk tegen kwebbelt over een situatie hier beschreven waarop zus-en-zo zegt: "hee! maar die ken ik!

maar ja: het blijft internet he. *evil lachje* en niks verdwijnt van het internet het blijft voor eeuwig en altijd staan! serieus: ik kan me er aan de ene kant wel iets bij voorstellen, aan de andere kant denk ik "tis internet, de meesten kennen je toch niet, en zullen je nooit leren kennen ook"
    pi_62278447
    DC; jeetje wat ben je weer mooi slank! Maargoed; de babybuik was ook al heel mooi!!

Ik begin 2 november met fitness; bij de fysio. Verder de boel versterken, m'n schuine buikspieren lijken nu het grootste 'probleem' zijn we gister achter gekomen. gister al een stukje programma opgezet; en het voelt fijn om wat meer te doen aan beweging!

En qua tweede; een tweede schuiven wij er niet zomaar even bij; voor ons is het wel een groot verschil 1 of 2 kinderen. Dat hebben we al kunnen ervaren allebei in ons gezin van herkomst. Mijn broertje heeft pdd-nos en was vroeger erg fladderig en 'moeilijk', is ook uit huis geplaatst geweest. De tweede zwangerschap was voor m'n moeder zowieso een beetje het begin van het einde geestelijk gezien, en mijn schoonzus heeft adhd; en is evenals mijn broertje uit huis geplaatst geweest (het grote toeval wil dat ze bij elkaar op tulpenburg hebben gezeten; het instituut waar ze hebben gezeten allebei; en nog een-beetje-verkering hebben gehad toen ook )
    Dan heb ik nog een halfbroer met autisme en een halfbroer met adhd-nogwat; het zit dus in de familie blijkelijk.

De roze wolk waar we ons nu op bevinden wil ik gewoon niet verstoren; ik zou dat Amber ook niet aan willen doen; gevoelsmatig is 1 genoeg zodat we aan Amber precies alles kunnen geven wat wij in gedachten hebben; en niet dat daar ergens geschipperd moet worden omdat 2 meer vereist maar je dat wellicht niet altijd even goed kunt opbrengen (qua geld of aandacht).

Misschien is het over een paar jaar anders; maar dat is hoe we er nu over denken; en al heel lang over denken (ook lang hebben gewacht met de eerste en er heel bewust over na hebben gedacht).

Verder is het heerlijk genieten; dit is wat ik gisteren op m'n hyves blog heb gepost;

1 jaar Amber

Afgelopen dinsdag is het 1 jaar geleden dat het prille leventje van Amber begon, toen begon ze celletje voor celletje te groeien in m'n buik.

Wat is het afgelopen jaar toch mooi en spannend geweest! De ontdekking dat ik zwanger was, zomaar ineens spontaan, absoluut gewenst omdat we zelf al de grote stap wilden zetten papa en mama te worden.
    De eerste spulletjes kopen, trots door de stad, helemaal vol van onze kleine ukkie groeiend in m'n buik.
    De echo's, voor het eerst het hartje horen kloppen, een dansende beeb in m'n buik, en erachter komen dat we toch echt een meisje verwachtten!
    Papa die goed voor z'n 2 meiden heeft gezorgd; al pratend tegen Amber in de buik, en Ambertje die hard terug ging trappen. En goed voor mama zorgen natuurlijk; wat ik op het end echt wel goed kon gebruiken.

En dan de bevalling; zwaar, lang, maar precies goed en mooi! Ik zou er achteraf niks aan willen veranderen, het is een waardevol iets voor me met zo'n mooi meisje als gevolg (ook al zou ik het niet graag een 2e keer willen doen ).

En dan ons kleine meisje; nu ruim 3 maanden oud, een eigen willetje ontwikkelend; bedachtzaam kijkt ze de wereld in en ze observeerd alles heel goed. Ze wilt graag weten wat er gebeurd om haar heen, en kan heerlijk schaterlachen door de gekke dingen die papa, mama en andere familieleden doen. En vervolgens heerlijk wegmijmeren bij mama aan de borst, of veilig bij papa in zijn armen.

Ik geniet elke dag, het is zo mooi om mama te zijn van zo'n mooi meisje!
    "Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
    Amber Mae
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:54:26 #164
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_62279081
    LLewella, wat schrijf je dat mooi!

Ach, en klonen, ik ben doodnieuwsgierig, maar er zijn bijna geen bekenden van me op Fok, en van de mensen die ik wel ken, weet ik zeker dat ze geen klonen hebben, dus dat scheelt weer

En mag ik me stilletjes afvragen dat als je niet wil dat iedereen weet je dat zwanger wil worden, waarom je dan wel op internet gaat zitten posten?
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:17:37 #165
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62282290
    Dat kan ik me nou wel weer voorstellen Davinia. Je wil toch je vragen en eventuele onzekerheiden kwijt bijvoorbeeld.
    Ik heb het toen heel lang voor me gehouden en mijn vragen op een Belgisch forum gepost omdat ik echt niet wilde dat ik hier met een kloon een foutje maakte. Maar toch had ik wel vragen enzo.
    pi_62282814
    Ik als kloon wil toch ff iets zeggen over dat klonen De meeste weten ook wel wie ik ben. En dat vind ik ook helemaal niet erg. Maar onder deze naam kunnen bepaalde mensen mij gewoon niet vinden. En daarom hoef ik er dan nu niet op te letten wat ik zeg want ze zoeken onder mijn andere naam. En als ik straks zwanger ben en ik heb het zelf aan iedereen verteld post ik weer gewoon onder mijn eigen naam verder.

En het is net wat BE zegt. Ik vind het gewoon fijn dat ik het er over kan hebben omdat dat in mijn directe omgeving nog een verrassing moet blijven!!
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:46:51 #167
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62283063
    Ja, maar MG, voor jou geldt dus ook, wie zegt er nou dat ik niet contact heb met die 'bepaalde mensen', want ik heb wel een idee wie jij bedoelt'.
    Ik snap dat je het onder een kloon wilt doen, maar zodra jij jezelf ook maar aan 1 ander persoon bekend maakt is het gelijk een schijnzekerheid...
    pi_62283157
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
    Ja, maar MG, voor jou geldt dus ook, wie zegt er nou dat ik niet contact heb met die 'bepaalde mensen', want ik heb wel een idee wie jij bedoelt'.
    Ik snap dat je het onder een kloon wilt doen, maar zodra jij jezelf ook maar aan 1 ander persoon bekend maakt is het gelijk een schijnzekerheid...
    Omdat ik stiekem dan hoop dat diegene die dan contact heeft met bepaalde personen dit soort dingen voor zich houdt om niet meer mensen te kwetsen dan nodig is. En als iemand dat wel wil doen dan hoop ik dat diegene er gelukkig van word. Zoiets zeg maar

Oh en trouwens het is niet de persoon die je denkt. Gaat meer om familie. Die ene weet het al
    pi_62286573
    Maar Mysterygirl als wij allemaal allang doorhebben wie je bent, denk je dan dat die ene persoon die het niet mag weten het ook niet zo uit kan vinden? Niet als hij/zij alleen op je naam zoekt, maar wel als diegene even verder leest... Zeker als ze weten dat je hier altijd actief was. En inderdaad is er ook nog het risico dat iemand anders contact met hem/haar heeft. Zit jij hier straks al die tijd ingewikkeld te doen terwijl die persoon gewoon lekker meeleest

Wat BE zegt over vragen, kan ik ook wel weer inkomen, maar ik zou dan ook gewoon een ander forum nemen om mijn vragen te stellen (jaja lieve internetvriendjes en vriendinnetjes internet is nog veeeeel groter dan Fok ) of een kloon en dan niet bekend maken dat je een kloon bent.

Nou ja dat hele kloon-gebeuren is niet echt iets voor mij. Lijkt me veel te veel gedoe dus dat scheelt weer
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:42:20 #170
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_62287713
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
    Och, als ik ooit weer zwanger zou worden, maak ik net zo hard weer een kloon aan (of ik gebruik een oude ) en ga ik er nog steeds vanuit dat bepaalde mensen in mijn omgeving niet met jou omgaan (ik mag voor jou tenminste hopen van niet )

Ach en natuurlijk is er altijd een mogelijkheid dat ze gaan zoeken, maar als ze zoveel moeite willen doen om te lezen wat ik schrijf, dan is dat ook wel grappig eigenlijk Maar heb liever dat ze wat moeite ervoor moeten doen, dan alles zo te lezen krijgen 't Is gewoon een beetje indekken (en waar maak ik me druk om, het is niet alsof ze ooit aandacht voor me hebben )

En voor mijn werk vind ik het gewoon prettiger om het inderdaad onder een kloon te doen. Ikw eet nog dat ik hier in dienst kwam en op de bedrijfsnaam googlede. Het enige wat ik tegenkwam was de website van een collega over haar man > vrouw operatie
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_62298908
    Bladiebla... Vanavond de partner van m'n moeder die weer belde; of ze zondag langs kunnen komen; nog op kraamvisite en wegens m'n verjaardag. Zondag ben ik zelf de hort op; gelukkig.

Maar ik heb nu wel eerlijk gezegd dat ik het heel moeilijk vind. Dat ik bang ben dat m'n moeder rare dingen gaat doen; of dat ze weer op zwerftocht gaat en hier steeds voor de deur staat (te schreeuwen).
    Haar partner heeft me verzekerd dat ze niet alleen op pad kan; en dat als ze raar gaat doen dat ie ingrijpt.

Aan de ene kant wil ik Amber graag aan m'n moeder showen; omdat ik het m'n moeder ook gun; en ik zo trots op Ambertje ben en haar daar ook van wil laten genieten.
    Andere kant; de angst voor dingen die erg uit de hand gaan lopen; geschreeuw in m'n huis tot zelfs ergere dingen.

Het lucht wel op dat ik nu mijn zorg heb uitgesproken en haar partner begreep dat ook. Nu heb ik zoiets van gewoon de stap maar wagen. Ik wil het mijn moeder ook niet onthouden; alleen ik weet dat zij zichzelf niet onder controle heeft door haar psychoses, en ik weet wat ze kan doen door de dingen die ik zelf heb meegemaakt met d'r.

Heb m'n moeder zelf ook nog even aan de telefoon gehad; ze feliciteerde me alvast voor m'n verjaardag; en heeft geluisterd naar Ambertje die druk aan het teuten was aan de borst. Ze vroeg nog of ik borstvoeding gaf. Verder erg weinig; ze ging volgens mij weer ergens ver weg in d'r hoofd aan het end; want toen nam haar partner ook de telefoon weer over.

Aan de ene kant vind ik het vervelend om dit weer hier te posten; omdat ik weet dat jullie er ook weinig mee kunnen; aan de andere kant; ik vind het fijn het even van me af te kunnen schrijven; er zijn zo heel erg weinig mensen die hier iets mee kunnen. Gelukkig weten mijn vader en stiefmoeder wel precies hoe de vork in de steel zit met m'n moeder, maar ook die kunnen er bar weinig mee.
    "Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
    Amber Mae
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:28:19 #172
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_62298940
    Llewella

Het lijkt me een heel erg moeilijke situatie voor je
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_62299432
    Wat moeilijk zo Llewella. Die tegenstrijdigheden. En als je ergens anders af zou spreken, zou dat helpen? Dat je een eventuele 'aanval' niet associeert met je eigen huis en dat je makkelijk weg kunt. En dat het voor Amber niet iets is in dat in haar veilige, bekende omgeving gebeurt.
    *OUD heilige*
    pi_62299529
    Ach Llewella, wat een rottig gedoe is het toch allemaal. Ik vind het echt heel logisch dat je het ergens van je af moet schrijven, dus vooral blijven doen!
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:02:14 #175
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62299663
    Dat lijkt me idd wel een goede, wat Yppe voorstelt, gewoon ergens anders die ontmoeting doen. Dan hou je het idd allemaal weg van je eigen huis. En kan jij ook weer weg als je dat zou willen ipv dat je haar moet vragen weg te gaan.
    pi_62299747
    Lliewella wat heftig allemaal zeg! Kan me zo goed voorstellen dat het gevoel zo dubbel is wat betreft Amber showen en de angst voor wat er kan gebeuren. Mensen met een psychose zijn gewoon niet heel voorspelbaar in hun gedrag

Wat anderen al zeggen: spreek ergens anders af op neutraal terrein. Misschien kan je naast je man/vriend iemand meenemen die kan helpen als het niet goed gaat? Dus iemand die minder betrokken is en dan dus ook wat helderder kan nadenken als het ineens anders loopt? Veel sterkte in ieder geval
    pi_62300150
    Dat neutraal terrein heb ik ook aan zitten denken; of bij m'n vader; of helemaal neutraal.
    Maar bij m'n vader ben ik juist bang voor escalatie wegens veel mogelijke triggers; alhoewel ze m'n vader niet eens herkende vorig jaar.
    Neutraal terrein; toch een stukje schaamte voor als ze wel raar gaat doen.

Mijn vader heeft iig al eerder gezegd erbij te willen zijn om de situatie te bewaken.
    Zomaar iemand anders erbij weet ik niet; want wat moet iemand als degene nooit te maken heeft gehad met iemand die extreem last heeft van psychoses? Zelfs mijn vriend kan er maar weinig mee; hij heeft d'r nu 1 keer gezien; en toen was ze rustig/erg timide/onderdanig/kinderlijk.

Iig bedankt voor het advies; ik ga het allemaal nog eens in overweging nemen van wat we het beste kunnen doen.
    Eigenlijk hoop ik gewoon op een goede afloop. Ik weet dat m'n moeder niet zomaar genezen is; maar ik zou het wel fijn vinden als ze Ambertje gewoon een keer kan zien zonder gekke dingen.

Ik denk dat ik de helderste ben als het mis gaat; stukje overlevingsdrang wat me al goed van pas is gekomen in het verleden

Ik ben toch sterk aan het overwegen om contact op te nemen met een lotgenotengroep om te zien hoe anderen hier praktisch mee omgaan; want ik gok dat ik hier nog wel vaker mee te maken ga krijgen nu in de toekomst.
    Amber Mae
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 09:55:46 #178
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62304060
    Oh, enneh... over haast gesproken... mss willen we ook nog wel een derde ooit en dan moeten we toch echt wel opschieten hier.
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:01:35 #179
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62304112
    Kijk ik opzij, zit Sasha me heel lief aan te staren vanuit de box.
    Denk je 'ahhhh... wat schattig! ' En dan zie je ineens dat bekkie vertrekken en nog iets later komt er zo'n verdachte lucht mijn kant op drijven.

*ben even weg...
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:36:25 #180
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_62304529
    ben je al begonnen BE?
    oh, met klussen bedoel ik, niet met verschonen

ik moet leren om niet alleen de laatste pagina te lezen
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:36:29 #181
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62305418
    Nee hoor. Nog niet begonnen. En F. weet ook niks van mijn stiekeme wens op 3.
    Ik ben al lang blij dat hij wel een 2e kindje wil. Daarna zien we wel eens verder.
    pi_62305560
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 11:36 schreef Brighteyes het volgende:
    Nee hoor. Nog niet begonnen. En F. weet ook niks van mijn stiekeme wens op 3.
    Ik ben al lang blij dat hij wel een 2e kindje wil. Daarna zien we wel eens verder.
    O ik zou 3 ook echt zo geweldig vinden ! Maar ik weet ook wel dat dat er echt niet in zit en dat we heel erg blij mogen zijn als we ooit een 2e krijgen . Maar 3 kinderen is echt stoer
    pi_62307768

Vanochtend was Amber laat wakker (7:30); ik denk even snel nog de linkerborst wat afkolven voor ze gaat drinken.
    Ze was lekker rustig; normaal gaat ze wel op den duur huilen, maar nee hoor; ze was heel vrolijk, brabbelen in d'r zelf; dus ik zei al; ga je zingen voor mama? Ik hoorde steeds papiergeritsel vanuit de wieg; maar ik had zoiets van zal wel een labeltje van de deken zijn? Er lag geen papier om of rond de wieg; dus het kan er ook niet ingevallen zijn.

Toen ik d'r op wilde pakken om te drinken trof ik dit aan

Vriendlief was er al vroeg uit om het cadeautje erin te leggen; en ik had helemaal niets gemerkt, wat een superschat is het toch ook!!!! Van hem heb ik cadeaubonnen gehad en geld voor een nieuwe draagdoek

En om Amber sochtends vrolijk te krijgen moeten we dus voortaan cadeautjes in d'r wieg leggen
    Amber Mae
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:52:06 #184
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_62307837
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 13:48 schreef Llewella het volgende:

Vanochtend was Amber laat wakker (7:30); ik denk even snel nog de linkerborst wat afkolven voor ze gaat drinken.
    Ze was lekker rustig; normaal gaat ze wel op den duur huilen, maar nee hoor; ze was heel vrolijk, brabbelen in d'r zelf; dus ik zei al; ga je zingen voor mama? Ik hoorde steeds papiergeritsel vanuit de wieg; maar ik had zoiets van zal wel een labeltje van de deken zijn? Er lag geen papier om of rond de wieg; dus het kan er ook niet ingevallen zijn.

Toen ik d'r op wilde pakken om te drinken trof ik dit aan

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vriendlief was er al vroeg uit om het cadeautje erin te leggen; en ik had helemaal niets gemerkt, wat een superschat is het toch ook!!!! Van hem heb ik cadeaubonnen gehad en geld voor een nieuwe draagdoek

En om Amber sochtends vrolijk te krijgen moeten we dus voortaan cadeautjes in d'r wieg leggen

wat lief
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_62307875
    Wat onzettend leuk Llewella!
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:03:29 #186
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62308043
    Wat leuk Llewella!
    pi_62308372
    Wat een lief cadeautje
    Het lijkt er op dat ik voor het eerst weer ongesteld aan het worden ben, zo`n typisch onderbuikgevoel. Daar was ik nou echt nog ff helemaal níet aan toe! Voordeel is wel dat ik dan meteen met de pil kan beginnen. Cerazette dus ik mag wel een wekkertje gaan zetten..3 is echt genoeg!
    Saartje
    pi_62308972
    ik heb juist gister de cerazette weggegooid. In 1 strip zaten een stuk of 6 verdwaalde pillen die ik verbeten was. Dan kan ik ze gewoon beter helemaal niet slikken. En we hopen natuurlijk op een "ongelukje".
    pi_62309706
    Wat schattig, dat medaillonnetje.
    Ja Tico? Willen jullie een brusje?
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_62309799
    Wat een lief cadeautje Llewella!
    pi_62311965
    Llewella wat lief zeg
    pi_62314302
    Wat lief zeg LLewella, zowel foto's als cadeautje
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:55:29 #193
    94046 PM-girl
    pi_62314783
    Wauw Llewella, wat leuk!!

Maneki, ik las tropisch onderbuikgevoel Nja, succes met timen en slikken enzo, maar hopen dat het vlug voorbij is, je menstruatie.
    *
    pi_62316641
    tropisch tis wel warm daar, dat wel
    Saartje
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:28:43 #195
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_62316804
    Ik slik cerazettte al sinds Nienke 6 weken is, niet eerst de menstruatie afgewacht. Hier is ook 3 genoeg (o Maneki, je hebt 12 uur speling als je er eentje vergeten bent )

A.s. dinsdag op nacontrole van de Essure-veertjes. Eerst een inwendige echo en daarna bij de arts. Als het goed is, mag ik dan de pil ook weggooien
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:31:14 #196
    3011 E.T.
    pi_62316856
    Ik bedacht me vandaag trouwens dat toen Tijn net zo oud was als Nienke nu is, kwam ik tot de ontdekking dat ik weer zwanger was.. Als ik dan bekijk hoe een klein frummeltje Nienke nog is kan ik me weer heel goed indenken waarom ik aan het idee moest wennen En dat weet ik ook meteen weer zeker 'het is goed zo' hier
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_62316863
    12 uur? dat is beter dan het ene uur dat m`n huisarts me vertelde Maar goed, laat ik het voor mezelf toch maar gewoon op 1 uur houden want ik kan heel erg laks zijn met dingen, en dan zit er ineens steeds langer tussen tot ik ze uiteindelijk helemaal niet meer neem
    Saartje
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:34:04 #198
    3011 E.T.
    pi_62316911
    die 12 uur staat enminste in de gebruiksaanwijzing (er mag max 36 uur tussen twee pillen zitten).

Hier dus gewoon bij het tandenpoetsen voor het naar bed gaan
    pi_62319379
    *uit lurkstand* ooh LIewella DAT vind ik nou echt romantisch zeg, wat ontzettend lief
    *terug in lurkstand
    “I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
      zondag 12 oktober 2008 @ 09:26:22 #200
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62322708
    Llewella, wat een lief cadeau. En heel veel sterkte met het beslissen rondom hoe en wat met je moeder. Vond het idee van neutraal terrein wel een goede.

Een derde ..... stttt niet verder vertellen. Wens en reele kans zijn twee zaken.
    pi_62327318
    Wat lief Llewella!!!!!
    gefeliciteerd met je verjaardag
    pi_62330998
    Llewella, wat geweldig lief van die man van je! En ook een dikke proficiat met je verjaardag! En heel veel sterkte met de situatie met je moeder.
      zondag 12 oktober 2008 @ 18:46:50 #203
    190853 RockabeIIa
    Embracing my inner trailerpark
    pi_62331900
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 23:47 schreef Poppejans het volgende:
    *uit lurkstand* ooh LIewella DAT vind ik nou echt romantisch zeg, wat ontzettend lief
    *terug in lurkstand
    Dit was mijn post, Poppejans!
    Gefeliciteerd Llewella!
    I'm so glamourous I piss glitter!
      Jubileum moderator zondag 12 oktober 2008 @ 19:02:12 #204
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_62332219
    Wauw Llewella wat ontzettend leuk zeg! Wat een poppetje ligt daar toch in haar bedje
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_62333424
    Lewella wat leuk zeg!
    pi_62343627
    Im heb zwaar de pest in

Vrijdag om 8:15 hoorden we opeens een heleboel herrie uit het huis van onze bovenburen. Het klonk alsof de hele keuken naar beneden werd gehaald.
    Een blik naar buiten bevestigde dat. Onze bovenburen zijn blijkbaar verhuisd en nou werd het huis gerenoveerd. Nuja, leuk voor de nieuwe bewoners, een nieuwe keuken enzo!
    Beetje herrie heb je nu eenmaal in een flat.

Toen werd het half 10.
    Opeens was het hele huis lawaai. De kat schrok zich dood en zat met een dikke staart onder tafel, Leander schrok zich dood en lag bij mij op schoot keihard te huilen, maar ik kon hem niét horen! De thermoskan met thee ging met vrolijke hupjes naar de rand van de tafel en ik kon hem nog net opvangen en ik had meteen een daverende koppijn.
    Een pneumatische boor! om de vloer! eruit te slopen, wat origineel!

Dus ik naar boven met een brullende Leander in de draagdoek: 'gaat dit lang duren met dat pneumaboording?'
    medelijdende blik: 'ja mevrouw, de hele dag, sorry, ik zou maar weggaan als ik u was'.

Op dat moment had ik zoiets van: 'had de woningbouw niet even een briefje kunnen sturen? Dan was ik sowieso niet thuis geweest.
    Mijn ouders kwamen om 10 uur gepland op de koffie (na een half uur daveren dus) en ik ben naar buiten gegaan met Leander in de cosi en ben met hun meegegaan. Opgelost.

Vanmorgen 8:30....
    Geen pneumatische boor meer... Wel 2 hamerboren oid. Eén boven de slaapkamer en één boven de kamer.
    En weer geen waarschuwing, dus hier zit ik dan al bijna een uur met een bange kat, een baby van 8 weken die ik met moeite rustig kan houden, koppijn en niet echt een idee waar heen te vluchten...
    Om een uur om half 11 heb ik wel een paar adresjes waar ik heen kan lopen, maar op maandagmorgen om 9 uur ga je echt nog niet bij mensen op de stoep staan...

Ik ga zó verschrikkelijk de woningbouw bellen met een klacht. Waarschuwen is het minste wat je kan doen!
    pi_62343661
    oh freecell, da's inderdaad waardeloos zeg. daar zou ik ook enorm pissig van worden.
    pi_62343708
    Ja ik zou inderdaad even een klacht indienen.
    pi_62343712
    Even aangebeld: vandaag nog tot 15:30 en morgenochtend gaan ze nog door.
    En hij radde me aan om weg te gaan, want ze gaan zo weer met de pneumatische boor bezig
    pi_62343718
    belachelijk!
    pi_62343755
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 09:23 schreef Ticootje het volgende:
    Ja ik zou inderdaad even een klacht indienen.
    Nou, klacht indienen, ik ga in ieder geval even met ze bellen, want echt blij word ik er niet van inderdaad
      † In Memoriam † maandag 13 oktober 2008 @ 09:27:43 #212
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_62343767
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 09:23 schreef freecell het volgende:
    Even aangebeld: vandaag nog tot 15:30 en morgenochtend gaan ze nog door.
    En hij radde me aan om weg te gaan, want ze gaan zo weer met de pneumatische boor bezig
    wat erg... en herkenbaar wel.. wij hebben dit helaas ook gehad. Wij hebben het toen stil laten leggen tot ik met de kinderen opgehaald was (door mijn schoonouders) Toen alles achter de rug was kreeg ik wel een bosje bloemen voor de overlast
    Je zou er haast een boek over schrijven!
      maandag 13 oktober 2008 @ 09:28:09 #213
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62343776
    Dit is zooooo belachelijk. Dat ze dat niet even van te voren kunnen laten weten. Dan kun je gewoon zorgen dat je weg bent. Freecell sterkte de komende dagen.Ik zou bijna zeggen kom maar deze kant op, maar ja ben zelf niet thuis.
    pi_62343789
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 09:24 schreef Ticootje het volgende:
    belachelijk!
    Het helpt wel een beetje dat de bouwvakker-baas zichtbaar medelijden met me had Was ogneveer van mijn leeftijd en ik had Leander in de doek toen ik aanbelde en je zag hem echt zo kijken van: 'wat een kleintje nog '

Maarja, zíj kunnen er tenslotten ook niks aan doen. het zijn de lui van de woningbouwvereniging...

edit: en de 'hoera een jongen' slinger hangt er nog Die hebben ze natuurlijk ook wel gezien, dus logisch dat ze zich schuldig voelen
    pi_62343840
    Volgens mij woon jij in het gat dat groningen heet, toch? Anders had je zo van mijn huis gebruik mogen maken.
    pi_62343862
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 09:31 schreef Ticootje het volgende:
    Volgens mij woon jij in het gat dat groningen heet, toch? Anders had je zo van mijn huis gebruik mogen maken.
    Jups Wel leif trouwens
    Ik heb net een vriendin van me gesmst en daar ga ik zo heen
    pi_62343885
    Freecell, aaargh. En niet eens een berichtje is wel slordig ja. Sterkte in de herrie!
    pi_62343958
    Het kantoor van de woningbouw zit zeker niet vlak bij?
    Dan was ik namelijk op hoge poten met kind in draagdoek op de balie van de woningbouw gaan zitten....

Pffff dat ze niet ieder klusje gaan melden dat snap ik, maar pneumatische boren en andere tyfus herrie niet ff melden is wel erg slordig.
    pi_62344067
    Ik zou echt uit mn stekker gaan ja. Mijn bovenburen hebben er ook een handje van. Ik weet niet wat ze doen, maar 's avonds zitten ze elkaar achterna ofzo. Belachelijk. Zelfs mijn hond schrikt er soms van.

Als Jen eenmaal slaapt kan je er een kanon naast afvuren. Gelukkig maar!
      † In Memoriam † maandag 13 oktober 2008 @ 09:45:29 #220
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_62344098
    Tikkertje spelen Ticootje Heb je niet de neiging om zelf herrie te gaan maken?
    pi_62344223
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 09:38 schreef p_iglet het volgende:
    Het kantoor van de woningbouw zit zeker niet vlak bij?
    Dan was ik namelijk op hoge poten met kind in draagdoek op de balie van de woningbouw gaan zitten....
    Andere kant van de stad helaas, anders ging ik daar idd op de koffie, maar dan juist heel vriendelijk blijven, bereik je veel meer mee
    Ik ga ze zo ook wel heel vriendelijk een schuldgevoel aanpraten als ik ze bel hoor
    pi_62344418
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 09:45 schreef moussy het volgende:
    Tikkertje spelen Ticootje Heb je niet de neiging om zelf herrie te gaan maken?
    Nee, ik vind dat namelijk vreselijk asociaal. Ik vind het bijvoorbeeld ook heel vervelend als wij niet thuis zijn en Priscil de radio op 10 zet.

Deze buren zijn gewoon echt aso's. Zo zetten ze ook gewoon hun "vuil" buiten op dagen dat er geen vuil wordt opgehaald. En een bankstel??? Dat pleur je gewoon op straat, iemand uit je buurt belt dan vanzelf het grofvuil wel. Datzelfde geldt voor tv's, tafels, kasten, enz. Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden.
      † In Memoriam † maandag 13 oktober 2008 @ 10:06:20 #223
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_62344542
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 10:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat namelijk vreselijk asociaal. Ik vind het bijvoorbeeld ook heel vervelend als wij niet thuis zijn en Priscil de radio op 10 zet.

Deze buren zijn gewoon echt aso's. Zo zetten ze ook gewoon hun "vuil" buiten op dagen dat er geen vuil wordt opgehaald. En een bankstel??? Dat pleur je gewoon op straat, iemand uit je buurt belt dan vanzelf het grofvuil wel. Datzelfde geldt voor tv's, tafels, kasten, enz. Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden.
    Zo'n buurvrouw heb ik ook Als zij een hoop herrie aan het maken is ga ik er gewoon heen met de vraag of het zachter kan, daarna belt zij de politie dat ze last heeft van mij omdat ik 's avonds laat aan haar deur staat, 2 vliegen in 1 klap, dr radio wordt wéér in beslag genomen en de politie is weer op de hoogte van haar idiote gedrag én maatschappelijk werk/brijderstichting staat de volgende dag weer op haar stoep voor een stukje opvoeding

Zaterdag waren we bij mijn ouders, mooi weer, verjaardag, dus we zaten in de tuin. Knalt de buurman zijn radio zó hard aan dat je jezelf neit eens meer kon horen. Gezegd dat dit ook niet nodig was, staat buurman bij mn ouders aan de deur opgefokt te zijn Was echt heel gezellig zo Ik voelde me ook zo veilig met Buurman Mafkees aan de deur, dat ik met aangelijnde hond ook even naar de voordeur kwam. Zegt die vent dat ik naar binnen moest met hond.. ik; Nee. Wilde hij me wel even helpen Ik was 's avonds blij dat we uit Den Haag reden, we zeiden ook tegen elkaar dat we dáár nog niet dood gevonden willen worden
    pi_62344811
    "Zal ik dan eerst de hond even los maken??"
    pi_62345004
    Bah Freecell, da's gewoon te grof voor woorden. Ik zou ook he-le-maal uit m'n dak gaan!
    Ik zit hier ook alleen met de baby te wezen, dus hier ben je ook welkom, maar ja België is nóg verder natuurlijk !
      † In Memoriam † maandag 13 oktober 2008 @ 10:25:48 #226
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_62345053
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 10:16 schreef Ticootje het volgende:
    "Zal ik dan eerst de hond even los maken??"
    Ik hoefde alleen maar naar de hond te wijzen; "Ik zou het maar niet doen." Daarna droop hij af. hond is gefokt voor de sport, hebben we nooit iets mee gedaan, maar ze is érg waaks
    pi_62345264
    Veel mensen zijn zelfs al bang van onze Engelse Bulldog, moet je niet vragen . Hij wil meestal gewoon spelen/knuffelen , zou letterlijk geen vlieg kwaad doen (alhoewel, die durft hij wel opeten). En de kat is baas in huis!
    pi_62345369
    Kom je gezellie naar Assen Freecell
    Maar erg aso inderdaad.
    Vriendelijk blijven is het beste inderdaad ook al heb je zin om die boor in hun &%##% te rammen

Altijd naar hoe een stel etters je woonplezier kunnen vergallen!

Morgen tandarts en er ik heb 2 gaatjes
    Ook moet ik er alleen zitten terwijl mijn man altijd bij mij zit en mijn hand vasthoud zodat ik er hard in kan knijpen.
    Maar omdat we Maarten hebben kan dat niet. Familie in de buurt hebben we niet om even op te passen.
    Dus ik moet er echt alleen zitten
    Ben zo bang voor de TA en ook bang voor prikken maar zonder verdoving wil ik niet.
    Brrrr

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2008 10:41:24 ]
    pi_62345372
    Ach onze hond doet niets. Maar hij is groot en lomp. En dat grote wil nog wel eens afschrikken.

Wij hebben ook best vaak last van hangjeugd in het protiek naast ons. Of ze gaan gewoon op mijn vensterbank zitten. Ik vind dat dus vreselijk. Het zit allemaal te blowen en overlast te veroorzaken. Ik hoop echt dat de koffieshop bij ons om de hoek snel weggaat. Mijn man vliegt trouwens vaak naar buiten als het weer raak is. (Ik durf dat dus niet)
    pi_62345926
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 10:38 schreef Ardenlyn het volgende:
    Kom je gezellie naar Assen Freecell

Ik zou ook ff bellen/langsgaan bij de woningbouwvereniging.
    Belachelijk dat ze niet ff waarschuwen van tevoren.
    pi_62346577
    Wij waarschuwen ook nooit de andere huurders. Zodra we een mutatie woning hebben..
    Ja, het is ernstig vervelend als je met een kleintje zit..
    Maar als je het wist..was je dan een tijd uit huis gegaan?
    pi_62346662
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 11:32 schreef jolene het volgende:
    Wij waarschuwen ook nooit de andere huurders. Zodra we een mutatie woning hebben..
    Weet jij hoe een pneumatische boor klinkt? Natuurlijk regel je dan dat je ergens terecht kan. Zeker met een kleine van 8 weken!
    pi_62346846
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 11:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Weet jij hoe een pneumatische boor klinkt? Natuurlijk regel je dan dat je ergens terecht kan. Zeker met een kleine van 8 weken!
    Huh ja, ik weet hoe dat klinkt. Daarom dat ik vraag of je dan iets zou regelen
      maandag 13 oktober 2008 @ 11:46:26 #234
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_62346914
    quote:

Dan zou ik dat eens aankaarten in de volgende vergadering Echt waar hoor

Toen in Hengelo iedereen een nieuwe keuken kreeg, kregen we zelfs allemaal een briefje dat dat voor de mensen overlast kon veroorzaken Keurig geregeld!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_62347009
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 11:46 schreef Troel het volgende:

[..]

Dan zou ik dat eens aankaarten in de volgende vergadering Echt waar hoor

Toen in Hengelo iedereen een nieuwe keuken kreeg, kregen we zelfs allemaal een briefje dat dat voor de mensen overlast kon veroorzaken Keurig geregeld!
    Ja maar dan krijgt iedereen er een....dan is het een project..
    Dat begleiden wij ook helemaal.
    Maar niet een woning die vrij komt i.v.m. een verhuizing.

Maar ja, dit hoort niet echt bij de nieuwe moeders. Ik verdwijn weer.
    pi_62347137
    Freecell?

... Freecell?

(ze hoort me zeker niet)

FREECELL?

... FREECELL?!

STERKTE!

Erg onattent naar de huurders om bij zoveel herrie niet even een briefje te sturen. Die klussen staan toch ingepland, dus wat voor moeite is het dan even een geautomatiseerd dingetje uit de printer te spugen met de datum en tijd van overlast? Jij hebt een babietje, dan kan je die herrie niet hebben, maar wat dacht je van mensen die nachtdiensten werken? Ik vind het ronduit idioot eigenlijk dit..
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_62355813
    quote:

Ehm, ja! Natuurlijk! Als ik het van te voren geween had, had ik gezorgd dat ik meteen een onderduikadres had voor vanmorgen ipv dat ik het eerst een paar uur moest aanhoren voor ik weg kon.
    pi_62369686
    Vanmorgen 8:15
    bambambamBamBamBAMBAMABAMABMAB!
    Boorhamer Leander in één klap wakker en hij lag nog zo lekker te pitten

Ze zouden vandaag alleen nog maar zacht werk doen zeiden ze gisteren
    Ze zijn nu net gestopt. Hopen dat dat zo blijft.

Ellendelingen

En ik belde gisteren dus de woningbouw, maar die man luisterde helemal niet. Zat intussen te tikken op zijn pc en was duidelijk afgeleid
    pi_62369731
    Hoi Freecell,
    Het enige wat ik je kan aanraden is om op de site van je woningbouw te kijken om te zien hoe je een klacht brief kan insturen.
    Het hoeft geen lange brief te zijn, maar ze moeten hier wel op reageren.

Succes. en ik ben bang dat je nog wel meer herrie krijgt.
    Sterkte.
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:23:12 #240
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_62370596
    Ik zou melding maken dat het niet netjes is om de buren niet even te waarschuwen in het geval van zulk grof geweld, maar dat het helemaal niet netjes is om wel zwaar werk te doen als je eerder aangeeft het niet te doen.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:34:02 #241
    3011 E.T.
    pi_62370835
    Jemig Freecell.. Een klachenbrief is idd wel een goede

Deze moeder kan niet meer opnieuw moeder worden.
    Vanmorgen de nacontrole gehad van de Essure en alles ziet er prima uit en ik mocht de pil het raam uit gooien.
    Wel grappig, aangezien ik door de ICSI-behandelingen en de bijbehordende inwendige echo's dat beeld zo'n beetje kan dromen nu best vreemd om twee nieuwe 'dingetjes' in dat beeld te zien.
    Een hoofdstuk afgesloten
    pi_62371015
    lijkt me ook een dubbel gevoel ET. maar wel fijn dat die dingetjes goed op hun plaats zijn blijven zitten.
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:44:11 #243
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62371085
    Fijn dat het goed zit E.T. en toch idd een Geen kadootjes meer.
    pi_62371086
    Vind je dat geen raar gevoel ET? Dat het niet meer kan?
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:48:13 #245
    94046 PM-girl
    pi_62371201
    ET, wat bix zegt, fijn dat de ingreep gelukt is, maar aan de andere kant lijkt het me heel raar!
    *
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:56:57 #246
    3011 E.T.
    pi_62371417
    dat het niet meer kan vind ik niet zo'n raar idee.. Ik heb jaren rondgelopen met het idee dat het niet zou kunnen

Op dit moment overheerst de opluchting nog gewoon Niet meer bang hoeven zijn om toch per ongeluk zwanger te raken (hoewel drie kinderen, waarvan de jongste twee zo dicht op elkaar zitten de beste anticonceptie is, die je maar kunt bedenken ), geen gezeur dat ik de pil vergeet, ik kan wat aan de 'pil-kilo's' gaan doen..
    En ja.. nooit meer een schoppertje in m'n buik, mijn buik wordt geen huisje meer. Hoezeer ik de schoppen af en toe vervloekte, af en toe een dagje zou me nog wel wat lijken
    pi_62372649
    Even een beetje "klagen" hoor
    Ik raak soms zo geirriteerd als mensen, voornamelijk mijn moeder, me gewoon negeert als ik vraag om iets niet te doen als t over mijn kind gaat.

Dana kan er niet goed tegen als mensen te dicht op dr hangen of mensen teveel tegelijk met dr doen.

Nu is mijn moeder nogal druk, en is zo gek op Dana dat ze helemaal enthuosiast word zodra ze dr ziet. Erg schattig natuurlijk, maar als Dana elke keer gaat gillen is het niet meer zo schattig

Dus ik heb al aangegeven dat ze Dana eerst even van een afstandje moet laten toekijken en dan rustig toenadering mag zoeken om een beetje met dr te spelen. Nou tot zover gaat t goed.

Maar uiteindelijk zit ze met 3 speeltjes boven Dana, een of ander muziek ding wat veel te veel herrie maakt, ze is er zelf ook nog eens enthousiast bovenuit aan t kwekken en vind t dan gek dat mijn meisje begint te gillen. Als ik er dan iets van zeg word ik gewoon genegeerd....of ze neemt 2 seconden afstand en gaat dan rustig verder.

Pff ik vind t niet leuk, mijn moeder is een schat van een mens hoor, maar dit irriteerd me echt enorm. Waarom luisterd ze niet gewoon als ik er iets van zeg
    En het leukste is dan ook nog dat ze wel loopt te verkondigen dat ze snapt hoe Dana is en dat mijn moeder en ik ook zo waren toen we klein waren
    pi_62372740
    Wat bix zegt, het lijkt me wel een dubbel gevoel. Maar gelukkig overheerst de opluchting nu bij jou ET..

Freecell, ik zou even een briefje sturen idd. Voor zoveel lawaai hadden ze best even mogen waarschuwen. Dan kun je er tenminste iets aan doen (weggaan, of accepteren).

Ik mag vanmiddag naar de decaan. Eens kijken wat de uni voor me kan betekenen qua geld voor kinderopvang, of wat de consequenties van stoppen met de studie zijn ..
    En vrijdag naar mijn hoogleraar om dingen door te praten. Dan is er hopelijk voor het weekend meer duidelijkheid over mijn opdracht/studie.
    pi_62372877
    bla, dat klinkt vervelend. Veel meer dan er op blijven hameren, en desnoods een keertje bozig worden. Misschien begrijpt ze het dan? Oke, ze zal misschien wat teleurgesteld zijn, maar dana gaat toch voor!
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:47:39 #250
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_62372879
    Oeh Deepfreeze, succes vanmiddag, zullen voor je duimen.

Bla_bla_bla, is het geen optie om als je moeder zo druk is Dana bij je te nemen, en aan je mams te zeggen dat het nu te druk word en dat je haar even tot rust wilt laten komen bij jou op de arm/schoot/doek etc
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_62373148
    Succes Deepfreeze

Ja mischien moet ik maar gewoon een keer een beetje boos worden, al ben ik bang dat daar ook alleen maar een beetje lacherig op word gereageerd.

En Dana bij me nemen doe ik ook al regelmatig, maar dan komt mn moeder weer naast me zitten
    en als ik ga rondlopen loopt ze me rustig achterna

Dana gaat vanaf januari 1 dag in de week naar mijn moeder en ik hoop gewoon dat het dan wat minder word omdat ze dan een hele dag met dr heeft ...
    pi_62373447
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 11:42 schreef Deepfreeze het volgende:
    Wat bix zegt, het lijkt me wel een dubbel gevoel. Maar gelukkig overheerst de opluchting nu bij jou ET..

Freecell, ik zou even een briefje sturen idd. Voor zoveel lawaai hadden ze best even mogen waarschuwen. Dan kun je er tenminste iets aan doen (weggaan, of accepteren).

Ik mag vanmiddag naar de decaan. Eens kijken wat de uni voor me kan betekenen qua geld voor kinderopvang, of wat de consequenties van stoppen met de studie zijn ..
    En vrijdag naar mijn hoogleraar om dingen door te praten. Dan is er hopelijk voor het weekend meer duidelijkheid over mijn opdracht/studie.
    Voor wat betreft de kinderopvang: ik studeer ook en ik krijg vanuit de gemeente de werkgeversbijdrage. Daardoor hebben we recht op kinderopvangtoeslag.
    Is zoiets voor jou ook niet mogelijk?
    pi_62373960
    cattie, terecht hoor, dat je Ive op de eerste plaatst stelt. Ze weten dat er een klein kind mee gaat en die leeft nu eenmaal anders.

Echt vervelend zo freecell. En vooral dat ze dan ook niet luisteren als je belt.

Klinkt goed E.T. dat het zo goed is blijven zitten. Binnenkort zal ik eens naar de huisarts gaan, kan ik vragen wanneer ik voor zoiets in aanmerking kom. Over 10 jaar ofzo.

Lastig bla, vooral omdat het om je eigen moeder gaat.

Goed dat je naar de decaan gaat Deepfreeze. Als je maar zorgt dat je helemaal achter je keuze staat, dan is het een goede keuze voor dit moment.
    *OUD heilige*
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:27:28 #254
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62373987
    Succes DF

En Bla... volhouden en duidelijk blijven. Uiteindelijk wil je moeder toch ook het beste voor Dana lijkt me.
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:09:19 #255
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_62375059
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 11:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
    Even een beetje "klagen" hoor
    Ik raak soms zo geirriteerd als mensen, voornamelijk mijn moeder, me gewoon negeert als ik vraag om iets niet te doen als t over mijn kind gaat.

iets van zeg word ik gewoon genegeerd....of ze neemt 2 seconden afstand en gaat dan rustig verder.

Pff ik vind t niet leuk, mijn moeder is een schat van een mens hoor, maar dit irriteerd me echt enorm. Waarom luisterd ze niet gewoon als ik er iets van zeg
    En het leukste is dan ook nog dat ze wel loopt te verkondigen dat ze snapt hoe Dana is en dat mijn moeder en ik ook zo waren toen we klein waren
    Oeh...héél herkenbaar. En dan vooral het toontje en de blik die me dan duidelijk maken dat ik gigantisch loop te overdrijven en me niet moet zo aanstellen. Alsof de dingen die jij nu eenmaal belangrijk vind qua opvoeding geen respect verdienen.

En idd, verder is ze haske lief voor Dean, daar heeft het niks mee te maken, maar ik voel me dan behoorlijk gekleineerd. Vooral omdat het in mijn geval te maken heeft met bepaalde dingen waar ik zelf onder heb "geleden" als kind, en ik dus absoluut niet wil dat Dean daarmee geconfronteert wordt.
    Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:29:12 #256
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_62375549
    Bla, ik zou toch een keertje boos worden hoor. Niet eens expres geloof ik, maar gewoon uit mijn slof schieten vrees ik.
    En niks aantrekken van 'aanstellen' of wat voor oordelen dan ook. Al zóu je overdrijven, wat dan nog? gaat vanzelf weer over.

Chaca, hoe is het met jou? Nieuw kapsel staat symbool voor nieuwe stappen?
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:49:44 #257
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62376163
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 13:29 schreef Moonah het volgende:
    Bla, ik zou toch een keertje boos worden hoor. Niet eens expres geloof ik, maar gewoon uit mijn slof schieten vrees ik.
    En niks aantrekken van 'aanstellen' of wat voor oordelen dan ook. Al zóu je overdrijven, wat dan nog? gaat vanzelf weer over.

Chaca, hoe is het met jou? Nieuw kapsel staat symbool voor nieuwe stappen?
    Nieuw kapsel staat in elk geval voor nieuw gevonden moed. En nu ik een paar dagen op adem aan het komen ben, merk ik ook wat ik mis. En dat is thuis en F. die daar is. Dus dat zijn gezonde gevoelens. Geeft veel goede hoop. Andere dingen ook weer meer op de rit, meer overzicht, meer rust in mijn kop. Dus ja, in die zin nieuwe stappen....de goede kant op met de nadruk op stappen vooruit met zo min mogelijk terugkijken en denken aan de "wat als-scenario's".
    pi_62376200
    waar ben je nu dan chaca?

bla, dat lijkt me ook vervelend zeg. misschien inderdaad toch maar NOG duidelijker je grenzen stellen.
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:52:14 #259
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62376247
    Ben bij mijn vader in Eindhoven. Samen met de meiden.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:52:37 #260
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_62376254
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 13:49 schreef chacama het volgende:

[..]

Nieuw kapsel staat in elk geval voor nieuw gevonden moed. En nu ik een paar dagen op adem aan het komen ben, merk ik ook wat ik mis. En dat is thuis en F. die daar is. Dus dat zijn gezonde gevoelens. Geeft veel goede hoop. Andere dingen ook weer meer op de rit, meer overzicht, meer rust in mijn kop. Dus ja, in die zin nieuwe stappen....de goede kant op met de nadruk op stappen vooruit met zo min mogelijk terugkijken en denken aan de "wat als-scenario's".
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_62376727
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 10:06 schreef moussy het volgende: Ik was 's avonds blij dat we uit Den Haag reden, we zeiden ook tegen elkaar dat we dáár nog niet dood gevonden willen worden
    Hee! Niet heel Den Haag is zo hoor!
    pi_62376806
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 14:09 schreef Reinhilde het volgende:

[..]

Hee! Niet heel Den Haag is zo hoor!
    Welk denk haag woon jij?
    pi_62376873
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 12:07 schreef owlet het volgende:

[..]

Voor wat betreft de kinderopvang: ik studeer ook en ik krijg vanuit de gemeente de werkgeversbijdrage. Daardoor hebben we recht op kinderopvangtoeslag.
    Is zoiets voor jou ook niet mogelijk?
    Dit moet hier ook lukken bij de gemeente. Ik vraag me alleen af of de uni ook niet nog iets bij kan dragen. Aangezien ik mede door hen zo achter loop. Een kleine (maandelijkse) bijdrage zou toch altijd fijn zijn. Nee heb ik, ja kan ik krijgen
    pi_62376910
    Freecell wat ontzettend kut zeg! Ik zou ook zeker die klachtenbrief gaan schrijven. Sterkte ermee!
    pi_62376940
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 14:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Welk denk haag woon jij?
    In de vruchtenbuurt, maar opgegroeid in de Archipel, Vogelwijk en Benoordenhout.

[ Bericht 7% gewijzigd door Reinhilde op 14-10-2008 14:55:39 ]
    pi_62376991
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 13:49 schreef chacama het volgende:

[..]

Ik hoop dat je de goede kant op stapt.
    *OUD heilige*
    pi_62377249
    vivi en bla, lastig zeg! En gewoon duidelijk zijn helpt wrs inderdaad niet afdoende
    pi_62377929
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 14:17 schreef Reinhilde het volgende:

[..]

In de vruchtenbuurt, maar opgegroeid in de Archipel, Vogelwijk en Benoordenhout. Hoezo?
    Zomaar Ik vroeg me af in welke buurt er geen rapnegers en/of haagseaso's met stafford lopen...
    pi_62377980
    Nou ja, daar dus .
    pi_62379354
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 13:09 schreef Vivi het volgende:
    Oeh...héél herkenbaar. En dan vooral het toontje en de blik die me dan duidelijk maken dat ik gigantisch loop te overdrijven en me niet moet zo aanstellen. Alsof de dingen die jij nu eenmaal belangrijk vind qua opvoeding geen respect verdienen.

En idd, verder is ze haske lief voor Dean, daar heeft het niks mee te maken, maar ik voel me dan behoorlijk gekleineerd. Vooral omdat het in mijn geval te maken heeft met bepaalde dingen waar ik zelf onder heb "geleden" als kind, en ik dus absoluut niet wil dat Dean daarmee geconfronteert wordt.
    Ow ja, dat toontje en die blik zijn soms nog t ergste

Het ergste is dat ik normaal altijd zo duidelijk ben tegen mensen dat ze er soms van schrikken en ik t bij mijn moeder niet voor elkaar krijg , mischien ook wel omdat ze zo kwetsbaar lijkt als t om Dana gaat en dit gewoon komt omdat ze zo gek is op haar kleindochter.

Anyway..toch volgende keer proberen nog duidelijker te zijn en mischien dan als dat nog niet lukt maar op de wat bottere manier.

@Chacama succes met je nieuwe stappen, rust in je hoofd en helder overzicht is altijd een goed iets!
    pi_62387561
    Chaca, helemaal over jou post heengelezen Fijn dat je alles nu op een rijtje kunt zetten. Overzicht in je hoofd geeft vaak rust, en de kans om wat realistischer naar je situatie te kijken.

Vanmiddag een goed gesprek gehad met de decaan. Met als resultaat: voor kinderopvang kunnen zij niks betekenen, dus dat mag ik via de gemeente gaan regelen. Wat misschien wel kan is een jaar extra prestatiebeurs op basis van psychische gronden. Heb begin dit jaar een poosje bij de psych gelopen, maar 2 jaar daarvoor ook al, en 4 jaar daarvoor al een los gesprek. Dan moet ik alleen even de psych weten te overtuigen dat ik werkelijk daardoor vertraging heb opgelopen. En dan moet ik dus mijn studie echt afmaken, want dit geld moet ik ook terugbetalen als ik mijn studie niet haal binnen de 10 jaar.
    Maar eerst vrijdag even afwachten wat mijn hoogleraar zegt. Of het echt zo hopeloos is met mijn opdracht als ik denk. En of er een nieuwe opdracht in het verschiet ligt..
    Voorlopig ben ik nog matig positief
    pi_62389394
    DF, als je besluit door te gaan en te kijken of je dat jaar extra kan krijgen... mocht het bij de psych niet lukken zou je het ook via de huisarts kunnen proberen. Heb ik toen ook gedaan.
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:10:35 #273
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62389506
    DF, iig klinkt het alsof je opleiding niet geheel onwelwillend is, dus wie weet wat er nog wel kan gaan gebeuren en lukken!
    pi_62389587
    deepfreeze, als een heel jaar niet lukt met extra studiefinanciering via de ib-groep, dan zijn er vaak ook nog wel afstudeerpotjes via de universiteit.

daar heb ik binnenkort een gesprek met de decaan over, want een zwangerschap kost je officieel geen jaar vertraging, dus krijg je daar bij de ib-groep geen extra studiefincanciering voor.
    pi_62389925
    O, ik hoop dat het allemaal lukt DF, en dat je je studie nog kunt afmaken

Ardenlyn, hoe was het bij de tandarts?
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:35:31 #276
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_62390393
    Goed dat je stappen aan het ondernemen bent DF!
    Ik heb indertijd (my god.... looooong time ago! ) een half jaar een beurs van de uni gekregen. Zoals P_iglet zegt, daar zijn potjes voor.

Chaca, way to go.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 08:04:11 #277
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62395418
    DF, dat klinkt positief. Ik hoop voor je dat je je studie lekker af kunt maken, want dat klinkt toch echt wel door in je posts.

Vandaag terug naar huis. Volgens mij hadden de kids er al vroeg zin in....half vijf Maar daarna hebben ze toch nog even geslapen. Straks alles inpakken en dan op pad. Heb gewoon zin om weer terug naar huis te gaan. Heerlijk.
    pi_62395897
    Zo die waren er vroeg bij chaca... inpak ze en wel thuis .
      woensdag 15 oktober 2008 @ 09:58:53 #279
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62397162
    Ja, en nu zitten ze naar Ellie en de Wiebelwagen te kijken en kan ik alles rustig naar beneden 'verhuizen' en de auto in. Zit alleen nog een draai in de droger, dus daar wil ik wel nog even op wachten. Lekker hoor wassen bij je papa....
    pi_62397779
    Piglet, voor een zwangerschap is een potje van de uni, net zoals veel andere dingen. Maar ik kom nergens direct voor in aanmerking. afstudeersteun (dus maanden van uni) krijg je alleen als je nog beurs ontvangt, en dat doe ik allang niet meer. Ik had dus wel een zwangerschapsvergoeding kunnen krijgen, als ik 2 jaar eerder zwanger was. De decaan kon eventueel nog wel wat particuliere fondsen aanreiken, maar dat was veel ingewikkelder met brieven of zelfs voordrachten van de hoogleraar. Niet echt de makkelijkste weg. Maar als dit psych gedoe niet lukt ga ik toch kijken of ze ergens iets voor me hebben liggen. De decaan zal ook eerst proberen iemand anders te laten betalen..
    Nijna, de huisarts wordt wat lastiger. Daar heb ik nooit contact mee gehad over deze psychische dingen. Dat is allemaal via de studentenpsycholoog gegaan.

Chaca, dat is vroeg En zo lekker naar huis, je eigen vertrouwde stekje (al is dat vast bij je vader ook wel)
    pi_62397938
    Dus je logeerpartij bleek boel zinvol chaca? Dat is fijn om te lezen. Even de frisse wind door je hoofd gaat vaak ook idd het beste in een andere omgeving. Nou: op goede stappen dan maar.
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_62398082
    we gaan definitief naar drenthe, we hebben een huis aan de rand van diever, de straat uit lopen en je zit in de weilanden, ze schijnen er gelukkig nog wel internet te hebben
    de vorige bewoner laat alles (gordijnen, bk meubel en vloerbedekking, pietsje ranzig, niks wat een professioneel reinigingsding niet kan fixen) gratis liggen dus we pakken selene onder de arm en het verhuisbedrijf regelt de rest. woehaha! binnenkort doen jullie het dus een weekje of wat zonder de immer geliefde en bewonderde simmu, want dan zit die eerst ff een weekkie in een vakantiehuisje zonder internet(!!!) waarna ze definitief verhuist naar het platteland, 200 kilometer van nare mensen die het almaar beter weten en mij ronduit negeren!

ma had opgepast, en die kwam er niet over uit hoe *schattig* selene is. ze snapt inmiddels trouwens het kiekeboespelletje al!
    pi_62398283
    Simmu, we gaan je hard missen dat weekje hoor
    Op welke termijn gaan jullie over? In ieder geval fijn dat je bij de "nare" mensen vandaan verhuisd.
    pi_62398319
    Gefeliciteerd Simmu!
    Drenthe is niet écht de middle of nowhere hoor, Groningen-stad is dichtbij

Ze zijn hier wéér aan het boren trouwens
    pi_62398943
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 10:45 schreef Deepfreeze het volgende:
    Simmu, we gaan je hard missen dat weekje hoor
    Op welke termijn gaan jullie over? In ieder geval fijn dat je bij de "nare" mensen vandaan verhuisd.
    sangdrax moet 3 november (naja, eigenlijk de eerste maar dat valt op een zaterdag) beginnen. dus wellicht over twee en een halve week, anders over 3 weken (dingen regelen dus!!!)

we krijgen de sleutels waarschijnlijk 10 november (ze bellen een paar dagen van te voren) , dan 1 a 2 dagen om het tapijt te reinigen (vooral in de gang was het ronduit smerig, met frietvet eroverheen enzo) en dan brengt het verhuisbedrijf onze spulletjes. het is makkelijker om eerst ff goed schoon te maken en er dan zo in te kunnen ipv eerst 2 weken alles nieuw te moeten leggen, zeker met de afstanden en het tijdelijke huisje en alles.
    pi_62399046
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 10:47 schreef freecell het volgende:
    Gefeliciteerd Simmu!
    Drenthe is niet écht de middle of nowhere hoor, Groningen-stad is dichtbij

Ze zijn hier wéér aan het boren trouwens
    bah! kunnen ze niet een schema geven wanneer er geboord wordt?
      woensdag 15 oktober 2008 @ 11:35:51 #287
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62399471
    Simmu wat een heerlijk vooruitzicht. Geen 'gezeik' meer aan je hoofd. En het platteland... fijne omgeving voor Selene om in op te groeien... ik ben in elk geval blij dat wij op een dorp wonen.

Ja, de frisse wind in mijn hoofd heeft heel veel goed gedaan. En nu ga ik proberen om die wind mee te nemen
      woensdag 15 oktober 2008 @ 12:07:05 #288
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_62400355
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 10:37 schreef simmu het volgende:

ma had opgepast, en die kwam er niet over uit hoe *schattig* selene is. ze snapt inmiddels trouwens het kiekeboespelletje al!
    Wat knap van je ma!
    Enne... gefeliciteerd!
    pi_62401027
    * OooLizaooO gaat straks haar nieuwe arbeidscontract ondertekenen

Alleen kan ik me nog niet voorstellen dat ik vanaf 1 december mijn kleine mannetje volledige dagen moet achterlaten
    pi_62403706
    Simmu, Drenthe is best leuk hoor
    ja wij wonen ook in Drenthe
    pi_62404617
    Jasja gaat vanaf 3 november op maandag, dinsdag en woensdag naar het kdv. Totdat er plaats is op donderdag komen oma en opa oppassen. Het is helaas niet het kdv dat onze voorkeur had, die hebben helemaal lange wachtlijsten maar over deze waren we ook positief. Vandaag intake-gesprek gehad en over 2 weken gaat ze 2 halve en 1 hele dag wennen en dan dus de week daarop echt.

Voordat we van het intake-gesprek terug waren bij de auto liep ik dus al te janken . Ik zou er zo voor tekenen om voorlopig thuis te blijven maar dat kan gewoon echt niet. Het is ook het besef dat er nu bijna een einde komt aan de gelukzalige afgelopen maanden. Op de dagen dat ze naar de creche is zal ik haar gewoon amper zien . Ik vind het even helemaal niet leuk .
    O ja, en ik wil echt niet op dat kdv gaan janken of straks op mijn eerste dag op mijn werk, dat mensen gezeliig naar je toe komen van 'Leuk dat je er weer bent, hoe is het met Jasja?' en dat ik dan een potje ga brullen .
    pi_62404879
    simmu, diever (en omgeving) schijnen erg mooi te zijn, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

madelieve, dat wegbrengen kon ik in het begin ook niet zonder tranen... maar eenmaal op m'n werk ging 't juist meestal beter dan ik dacht. hopelijk bij jou ook. het is wel een hele overgang he. succes en geniet nog even van je laatste verlofweekjes!
    pi_62404974
    O, maar Madelieve, dat is een hele normale reactie hoor
    Het is je allesie wat je daar achterlaat, en het vertrouwen zal ook moeten groeien, het is hartstikke spannend/eng en niet leuk in het begin
    Maar je mag altijd bellen he, al bel je in het begin ieder uur
    Het is vaak zo met kleine baby's, moeders hebben het er moeilijker mee als het kind, dat beseft het niet eens echt. Het zal de eerste paar keer heel rot zijn om haar achter te laten, maar dat wordt makkelijker, echt!
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:54:53 #294
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_62405155
    Drenthe

Madelieve herkenbaar
    pi_62405306
    Madelieve, ik vind het ook nog steeds zo moeilijk om Lotte achter te laten op het KDV
    Ze is nu sinds begin september gaan "wennen", eerst halve dagen (ik ben nog tot deze week thuis) en deze week 2 hele dagen.
    Vanaf maandag moet ik weer aan het werk, maar ik vind er ook echt niets aan dat ik haar moet wegbrengen.
    En dan is het maar voor 2 dagen bij mij, het blijft niet leuk vind ik zelf.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 15:17:58 #296
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62405908
    Madelieve, op het kdv liep ik nog wel eens vol, maar die meiden daar hebben dat wel vaker gezien hoor. Die zullen er minder raar van opkijken dan je collega's.
    Eenmaal op mijn werk ging het eigenlijk wel. Ook vragen naar Sasha kon ik prima hebben.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat je wel even moet slikken bij het vooruitzicht.
    Ik liep al vol toen we gingen kennismaken op het kdv, lang voordat Sasha ook maar geboren was.

pi_62405975
    De eerste dagen heb ook echt de 8 uur niet volgemaakt hoor. Ik wist niet hoe snel ik Jen weer moest gaan halen.

Alles went. Nu breng ik haar en M. haalt haar op. Om 5 uur zijn we allemaal tegelijk thuis.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:23:12 #298
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_62409816
    Ik heb gewoon elke keer Ruben daar gedumpt en haal hem weer op zonder een traan te laten. Het klinkt heel hard, maar hij was 2,5 maand toen hij er voor het eerst heenging en had toen echt geen besef van wat en hoe. En als ik zie hoe leuk hij aan het spelen is met de andere kindjes, dan hoef ik me daar echt geen zorgen over te maken hoor

Misschien ben ik wel een rare moeder, maar ik heb me nog nooit schuldig gevoeld ofzo (en ja, daar voel ik me dan wel weer schuldig over, want je schijnt je schuldig te moeten voelen).
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:27:49 #299
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_62409941
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 17:23 schreef Troel het volgende:
    Ik heb gewoon elke keer Ruben daar gedumpt en haal hem weer op zonder een traan te laten. Het klinkt heel hard, maar hij was 2,5 maand toen hij er voor het eerst heenging en had toen echt geen besef van wat en hoe. En als ik zie hoe leuk hij aan het spelen is met de andere kindjes, dan hoef ik me daar echt geen zorgen over te maken hoor

Misschien ben ik wel een rare moeder, maar ik heb me nog nooit schuldig gevoeld ofzo (en ja, daar voel ik me dan wel weer schuldig over, want je schijnt je schuldig te moeten voelen).
    Ik ook!
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:34:05 #300
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_62410121
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 17:27 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ik ook!
    Ik word eigenlijk een beetje kriegel als ik snel naar mijn werk door wil en er staat een moeder vijf minuten te knuffelen met een kind wat al op de armen van de leidster zit terwijl ik alleen maar te melden heb dat er geen bijzonderheden zijn, maar nee, dan moet er naar de deur gelopen worden en gezwaaid worden en dan kan ik mijn zegje doen.

Dus nu zet ik Ruben met een speeltje op de grond, ik zet zijn fles klaar en ik geef aan dat er geen bijzonderheden zijn, ik zeg "veel plezier" en ik ben weg.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_62410413
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
    Ik liep al vol toen we gingen kennismaken op het kdv, lang voordat Sasha ook maar geboren was.
    Haha, erg herkenbaar
    Had ik ook toen we daar waren voor het kennismakingsgesprek/rondleiding
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')