Hoe het met deze moeder gaat.. Eventjes was minder.
Zoals sommigen misschien wel weten, en anderen niet

ben ik mama van een lief zoontje van bijna 14 maanden en bezig met het laatste stukje studie..
En dat is nou net mijn probleem. Dat laatste stukje studie duurt nou al van voor de bevalling. Ik had toen hoop het net af te ronden, maar door studieomstandigheden(ontslag begeleider) en mijn eigen is dat niet gelukt. Daarna is het me eigenlijk nooit echt goed gelukt weer op gang te komen. Al hulp gehad van een psycholoog, maar dat hielp me persoonlijk wel, maar minder voor de studie. Er ligt nu dus een stukje scriptie (afstuderen), maar lang niet genoeg. Mijn productiviteit en motivatie is gezakt tot bijna 0.. En wat nu?
- Deze opdracht afmaken, waar ik eigenlijk weinig heil meer in zie, en al lang genoeg geprobeerd heb het op te pakken. Lukt me dat?
- Nieuwe opdracht zoeken, lastig aangezien het zo’n 7a8 maanden fulltime is, en ik het parttime zal moeten doen. Dan kom ik mogelijk in de knoei met mijn 10-jaren-grens.
- Stoppen, er een punt achter zetten, en deze last gewoon omzetten in een fikse studieschuld, en werk gaan zoeken dat bij me past. En de komende 15 jaar een dagloon per week aan de IB-groep storten.
Ik heb nu voor mezelf de grens van 1 november gesteld om een keuze te maken. Er staat een afspraak bij de decaan om te kijken naar opties voor kinderopvang, of stoppen. Afspraak met mijn hoogleraar over de kansen die deze of een andere opdracht heeft.
Ik heb nou al weer 2 nachten prut geslapen. Veel gedacht, het is natuurlijk falen als het niet lukt. Ik had misschien net iets harder kunnen werken. Of niet moeten besluiten aan kinderen te beginnen. Of eerder van studie moeten wisselen, of of of. Maar deze 2 nachten is niet alles. Ik lig regelmatig wakker, heb huilbuien of flinke baaldagen. Al heel lang en dat gaat op en af, vaak met mijn maandelijkse cyclus. Elke keer als ik besluit hulp te zoeken, gaat het weer wat beter, en kijk ik het aan. Deze keer dus niet. Deze keer onderneem ik actie.
Maar ik heb nu wel een heerlijk mannetje thuis, dat ik nooit had willen missen. En een heerlijke grote man, die ik allebei alle geluk en liefde van de wereld gun. Maar door mijn gevoelens krijgen ze allebei niet genoeg. Richting vriendlief ben ik soms afstandelijk, en onze relatie mist 1 van de belangrijke peilers. Tegenover Chris hou ik me op baaldagen met moeite staande. We hebben genoeg lol, maar ook hebben we heel soms samen jankbuien als hij iets niet mag, en ik eventjes helemaal op ben. Daarna trekt het wel snel weer bij, maar na een dag met veel gedoe (door tandjes ofzo) ben ik gewoon op. Blij dat vriendlief er weer is om 5 uur, terwijl hij ook de hele dag hard heeft gewerkt, en even lekker op de bank wil en mag zitten. Ik ben soms bang dat ik ze allebei ga verliezen als ik lange tijd zo doorga en mezelf niet groot genoeg kan houden.
Waarom ik dit hier neerzet? Ik kan in mijn eigen hoofd allerlei verzinsels opdoen, en een datumgrens trekken.. Maar misschien hebben andere mensen een andere kijk, en hoe meer mensen van zo'n grens weten, hoe meer mensen me daarop kunnen wijzen. Dan kan ik het niet meer uit de weg..
En nu ga ik de kleine lekker bammetjes voeren

En een

voor vriendlief, omdat hij zo ontzettend veel geduld heeft, en 2 december samen in het geregisteerd-partnerschaps-bootje wil stappen