abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62235416
gefeliciteerd simmu!
Dat klinkt als een ontzettend goede deal zeg!
Geniet van je wijntje, hoop dat ie niet te hard aankomt na 9 maanden alcohol-loos
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62235570
Gefeliciteerd Simmu! Alvast welkom in Drenthe.
pi_62237180
Sugar , hoe is het met je ???
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:39:26 #104
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62237260
voor simmu, sangdrax en selene!
YPPY en Lishe, allebei heel veel sterkte! Hopelijk zijn jullie koppies snel weer zoals jullie ze willen hebben!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62241927
simmu, gefeliciteerd!!!
Nog maar een maand. Hopelijk trekken de familie-perikelen dan ook wat bij.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:29:27 #106
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62244127
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:34 schreef YPPY het volgende:
Met mij gaat het wisselend, ik merk dat ik anders naar mezelf moet gaan kijken. Een paar maanden terug voelde ik me echt goed. Toen ging ik de medicijnen afbouwen. Het gaat nu minder goed, maar als ik oude dagboeken teruglees, ben ik nu ongeveer hetzelfde als ik 'vroeger' was. Ik denk dus dat het niet bij mij 'hoort' om zo goed te zijn als een paar maanden geleden. En daar moet ik mee leren omgaan. Dat is wel moeilijk, maar wel beter. De psycholoog vroeg of ik dan niet weer terug wilde naar de hogere dosis medicijnen, maar dat wil ik ook niet. Dus nu ben ik aan het leren mezelf goed te vinden zoals ik ben. En daar vrede mee te hebben, dat het bij me hoort om zo te zijn. En dan in januari weer verder afbouwen (laatste dosis).
Ik had hier niet meer gelezen, maar YPPY, wat moeilijk, om dat inzicht te hebben zo!
Kon je het vroeger ook, er vrede mee hebben?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62244250
Het lijkt me ook lastig hoor YPPY, vrede proberen te hebben met de persoon die je blijkbaar bent. Want diep in je hart wil je het natuurlijk gewoon anders. Maar ik vind het wel een knappe keuze en wens dat je je heel snel ok voelt met YPPY zoals ze is
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_62248847
Vroeger wist ik niet dat ik zo was, toen was het normaal om me zo te voelen en best wel heftige teksten in mijn dagboeken te schrijven (daar begon het mee, die vond ik tijdens het opruimen). Pas door die paar maanden dat het zo goed ging, weet ik dat het ook anders kan. Dat het niet altijd zo hoeft te voelen en dat 'alles' ook veel makkelijker kan. Dat is wel even flink confronterend. Maar ik weet ook dat ik het kan om zo te zijn. En het wordt steeds makkelijker, want dankzij de psycholoog leer ik beter met mezelf omgaan en de gedachtes minder negatief te laten zijn. In januari wil ik het laatste beetje medicijnen af gaan bouwen en dan moet ik weer verder kijken natuurlijk, maar tot die tijd ga ik gewoon weer veel bijleren over hoe ik ben en hoe ik daarmee om kan gaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62256735
Hier wordt eigenlijk druk overlegd over een 2e.

Ik zou best graag een 2e willen (ja ik weet dat ik heel hard riep, nooit meer), maar tot een week geleden wilde mijn man er echt niet meer aan. Hij had een paar punten waar ik hem geen ongelijk in kon geven. Maar opeens kwam mijn man nu dat een 2e wel erg leuk zou zijn. (Hij had onder andere wij jonge ouders gelezen, daar stond een artikel in over "oudere" vaders)

En nu twijfel ik dus weer. Het was wel heel veilig om te roepen dat ik best een 2e wilde maar dat M. niet wilde. Maar nu hij toch voor een 2e wilt gaan komt het best wel dichtbij.

Natuurlijk moeten we wachten tot ik geen borstvoeding meer geef. (Tot die tijd oefenen we wel gewoon) M. weet dat ik dat minimaal een jaar wil doen. Pas daarna kunnen we beginnen met de hormoontoestanden.

Maar wil ik dat wel, weer het ziekenhuis in? Weer de vele teleurstellingen? Weer een zwangerschap? Hoe moet dat met Jen? Werken? Opvang?

Ik ben eigenlijk ook heel blij dat ik net mn oude figuur weer terug begin te krijgen. Jen wordt wat ouder, wat ik stiekem veel leuker vind dan het hele kleine babietje.

Ik vind het een beetje moeilijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62257055
Hmmm, Ticootje, lastig. Wel iets waar niemand je bij kan adviseren helaas.
'Gelukkig' heb je sowieso nog uitstel van beslissing tot het einde van de borstvoeding.

Hoe het moet met Jen, werken en opvang zijn trouwens niet de dingen waar ik me zorgen om zou maken. Praktische zaken komen vaak best wel in orde.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:36:20 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62257201
Dat is idd iets waar ik me geen zorgen over maak.
We hebben nu ons leven ingericht op het hebben van een kindje en als het zo eens bekijk schuiven we daar moeiteloos een tweede bij.

De vraag is idd alleen 'wanneer'. En dat is zoiets heel persoonlijks. Jij hebt idd voor jezelf nog de bv grens als eerst en dan nog het medische gebeuren eromheen...

Ik hink hier op 2 gedachten. Ik wil eigenlijk wachten tot Sasha minimaal 1 jaar is (geen idee waarom precies, maar da's gewoon gevoelsmatig) en ik wil nog wat gewicht kwijt voor ik weer zwanger raak.
Dus ja... dan wachten tot Sasha 1 jaar is. Maar ja... het duurde de vorige keer ook iets van 16 maanden dus ja... het kan we eens lang gaan duren... dus mss dan toch nu maar al? Maar ja, wat nou als het toch gelijk in 1 keer raak is etc. etc.
Gelukkig is F. er stelliger in, die wil echt nog even wachten, en dus heb ik niet veel te willen.
pi_62257957
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:17 schreef Ticootje het volgende:
Hier wordt eigenlijk druk overlegd over een 2e.

-knip-

En nu twijfel ik dus weer. Het was wel heel veilig om te roepen dat ik best een 2e wilde maar dat M. niet wilde. Maar nu hij toch voor een 2e wilt gaan komt het best wel dichtbij.
Heel herkenbaar dat gevoel. Als je lief dan ook ja zegt wordt het toch wel weer echt ofzo...
Het gevoel is nu wel weer weg hier inmiddels, we willen allebei graag gaan voor een 2e.
Fake it till you make it...
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:09:20 #113
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_62259383
Kapitein_Pannekoek
Het gaat wel met me. Lief dat je naar me vraagt.

En nu je het vraagt: ik kom hier minder, omdat ik eens even echt moet stilstaan. Bij mezelf, mijn gezin, bij wat ik echt wil en vooral voel. Ik vlucht nogal in de pc en alle lijntjes die ik daar telkens uitgooi, dat is een veel te groot deel van mijn dag aan het worden. Niet eens echt in tijd, maar wel ook in hoeveel waarde ik hecht aan reacties. Dat gaat te ver nu en brengt me steeds verder weg van mezelf en waar het echt om draait.

Een dikke kus voor iedereen hier, ik heb veel van jullie best in mijn hart zitten en hoop dat het met allemaal gewoon snel heel erg goed gaat en blijft gaan.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:24:53 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_62259782
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:36 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is idd iets waar ik me geen zorgen over maak.
We hebben nu ons leven ingericht op het hebben van een kindje en als het zo eens bekijk schuiven we daar moeiteloos een tweede bij.

De vraag is idd alleen 'wanneer'. En dat is zoiets heel persoonlijks. Jij hebt idd voor jezelf nog de bv grens als eerst en dan nog het medische gebeuren eromheen...

Ik hink hier op 2 gedachten. Ik wil eigenlijk wachten tot Sasha minimaal 1 jaar is (geen idee waarom precies, maar da's gewoon gevoelsmatig) en ik wil nog wat gewicht kwijt voor ik weer zwanger raak.
Dus ja... dan wachten tot Sasha 1 jaar is. Maar ja... het duurde de vorige keer ook iets van 16 maanden dus ja... het kan we eens lang gaan duren... dus mss dan toch nu maar al? Maar ja, wat nou als het toch gelijk in 1 keer raak is etc. etc.
Gelukkig is F. er stelliger in, die wil echt nog even wachten, en dus heb ik niet veel te willen.

Nouja, dat dus. Een of twee maakt niet zo heel veel uit. Wat ik wel in mijn achterhoofd heb zitten:
  • We hebben voor zover we nu kunnen zien heel veel geluk gehad met Ruben wat betreft autistische stoornissen, als we zeggen "we gaan voor een tweede", dan moet je je erbij neer kunnen leggen dat een tweede wel een stoornis kan hebben.
  • Hoe zal een zwangerschap lopen met Ruben ernaast? De vorige zwangerschap was op zijn minst dramatisch, nu is er gelukkig meer bekend en weet men waar de knelpunten zitten, maar misschien moet ik wel weer vrij snel rust houden en is dat te realiseren met een kleintje?
  • Ik wil zelf graag nog een kindje, maar is dat wel reeel? Zou ik dat zelf wel aankunnen, want dat is nog meer "onzekerheid en onplanbaarheid"

Kortom, ik voelde me eigenlijk wel prima met "zien wat er gaat gebeuren". En tja, een tweede kindje zou hier ondanks al die twijfels heel erg welkom zijn, dat hebben we wel gemerkt Maar serieus klussen, dat is niets voor mij en Bert.
  • troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_62260126
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 14:09 schreef Sugar het volgende:
    Kapitein_Pannekoek
    Het gaat wel met me. Lief dat je naar me vraagt.

En nu je het vraagt: ik kom hier minder, omdat ik eens even echt moet stilstaan. Bij mezelf, mijn gezin, bij wat ik echt wil en vooral voel. Ik vlucht nogal in de pc en alle lijntjes die ik daar telkens uitgooi, dat is een veel te groot deel van mijn dag aan het worden. Niet eens echt in tijd, maar wel ook in hoeveel waarde ik hecht aan reacties. Dat gaat te ver nu en brengt me steeds verder weg van mezelf en waar het echt om draait.

Een dikke kus voor iedereen hier, ik heb veel van jullie best in mijn hart zitten en hoop dat het met allemaal gewoon snel heel erg goed gaat en blijft gaan.
    En jij zit in vele harten hier op FOK, Sugar. En dat zijn er veel...heel veel, want moederharten kloppen door in de hartjes van hun kinderen. En wij OUD(ers) hebben een heleboel kinderen die wij onwijs lief hebben,

Ik wens je zoveel goeds
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:22:17 #116
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_62261277
    Suugje, je hebt het mooi geformuleerd.
    En jij ook KP.

Troel, wat een lastig dilemma. Ik PM je er binnenkort een keertje over, heb er wel wat over te vertellen. Ben nu alleen een beetje te druk.
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:38:04 #117
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62261665
    * Brighteyes vraagt zich altijd af wat toch de toegevoegde waarde is van hier posten dat je iemand gaat PM-en met dingen die je blijkbaar hier niet wil posten.
    Behalve dan het stiknieuwsgierig maken van andere mensen.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:43:46 #118
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62261822
    Suug, wat goed verwoord. Ik betrapte me er laatst ook op. Dus inderdaad ook even een kleine pauze ingelast.

Ik vecht nog steeds een beetje met mezelf en herken in veel van jullie bepaalde dingen van mezelf. Vooral het feit dat ik meer naar mezelf moet leren luisteren en ook tevreden moet zijn met wie ik ben. Alleen geloof ik dat ik nog er even achter moet komen wie ik ook al weer ben. Niet alleen mama van... en echtgenoot, maar ook nog gewoon Chacama. Ach, ik heb er wel vertrouwen in dat dit gaat lukken. En misschien ook weer eens met wat extra hulp van buitenaf. Die me leert inzien dat ik niet alleen maar voor andere hoef te leven, maar ook zelf mag durven genieten van 'ikke' zijn.
    pi_62261824
    Hier wilde ik ook echt geen 2de toen ik nog zwanger was van Maarten maar nu ben ik er voor bijna 100% zeker van dat ik nog echt wel een 2de wil
    Lijkt mij prachtig nog een kindje erbij. Ook erg vermoeiend maar ook zo mooi
    Het zal druk zijn maar die onzekerheden die ik met Maarten had tijdens de zwangerschap, bevalling en daarna zullen veel minder zijn.

Als we voor een 2de gaan wacht ik wel tot in ieder geval tot volgend jaar. Eerst opladen na al die tijd van vermoeidheid.
    pi_62261927
    Ik denk wel dat ik bij een 2e zwangerschap veel bewuster van de tijd ga genieten. Dat ik minder zenuwen heb over hoe en wat. En zeker het punt dat ik niet meer alles ga opeten wat in mn buurt komt.

Ook de onzekerheden die ik had bij Jen de eerste maanden zullen bij een 2e waarschijnlijk veel minder zijn.

Toch vind ik het ook heel jammer dat ik eerst moet stoppen met bv en dan pas voor een 2e kan gaan, ik had het bijvoorbeeld helemaal leuk gevonden om 2 kindjes aan de borst te hebben.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:50:17 #121
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62262022
    Dat is idd wel jammer dan Ticootje.
    Is er echt helemaal geen kans op? Als jullie nu (of na een jaar dan) zonder voorbehoedsmiddelen zouden vrijen?
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 15:43 schreef Ardenlyn het volgende:
    Hier wilde ik ook echt geen 2de toen ik nog zwanger was van Maarten maar nu ben ik er voor bijna 100% zeker van dat ik nog echt wel een 2de wil
    Lijkt mij prachtig nog een kindje erbij. Ook erg vermoeiend maar ook zo mooi
    Het zal druk zijn maar die onzekerheden die ik met Maarten had tijdens de zwangerschap, bevalling en daarna zullen veel minder zijn.

Als we voor een 2de gaan wacht ik wel tot in ieder geval tot volgend jaar. Eerst opladen na al die tijd van vermoeidheid.
    F. en ik zeiden vanmorgen, om 5.45, over het hoofdje van Sasha heen, nog tegen elkaar 'Mooi he! ' 'Nog veel mooier dan ik ooit had gedacht.'
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:54:29 #122
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_62262144
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 15:38 schreef Brighteyes het volgende:
    * Brighteyes vraagt zich altijd af wat toch de toegevoegde waarde is van hier posten dat je iemand gaat PM-en met dingen die je blijkbaar hier niet wil posten.
    Behalve dan het stiknieuwsgierig maken van andere mensen.
    in mijn optiek, hetzelfde als het topic van vivi.. begrijp me neit verkeerd, ben blij voor der, maar om openlijk mensen te bedanken die haar achter de deuren gesteund hebben, roept ook veel vragen op lijkt mij ?
    Maar goed dat kan misschien wel een rare gedachten kronkel van mij zijn
    Engaging Infinite Improbability Drive..
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:57:14 #123
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_62262239
    Ja idd, BE, daar heb je eigenlijk wel gelijk in.
    Het was niet bedoeld om mensen nieuwsgierig te maken. Helemaal niet eigenlijk.
    Maar waarom ik het dan post? Nou ehm... eigenlijk precies om wat ik zeg, ik heb er wel wat over te zeggen en heb er nu geen tijd voor.
    Maar ik stuur je tzt wel een CC'tje hoor.

Oh, en het is niets opzienbarends, geen 'tweede getwijfel' mijnerzijds. Meer over de overwegingen voor een tweede 'als je iets mankeert' (om het kort door de bocht even zo te noemen). Dat is nl wél op mij van toepassing.

Oh gut, nu gaan al die stiknieuwsgierige mensen zich afvragen wat ik dan mankeer?!
    Speur mijn history maar na, als je het zo graag wil weten.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:57:36 #124
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62262246
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 15:54 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

in mijn optiek, hetzelfde als het topic van vivi.. begrijp me neit verkeerd, ben blij voor der, maar om openlijk mensen te bedanken die haar achter de deuren gesteund hebben, roept ook veel vragen op lijkt mij ?
    Maar goed dat kan misschien wel een rare gedachten kronkel van mij zijn
    Eensch, behalve dan dat zij uiteindelijk wel nog het verhaal postte.

Moonah!
    Ik ben gewoon eigenlijk nieuwsgieriger dan goed voor me is hoor!
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:59:26 #125
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_62262299
    jij? nieuwschierig? heulemaaaaaaaaal niet!!
    Engaging Infinite Improbability Drive..
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:00:22 #126
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_62262322
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 15:57 schreef Brighteyes het volgende:
    Moonah!
    Ik ben gewoon eigenlijk nieuwsgieriger dan goed voor me is hoor!
    Nou, lees dan nog maar even mijn edit.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:01:48 #127
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62262366
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 16:00 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, lees dan nog maar even mijn edit.
    Whehehe...
    Ik hoef denk ik niet te speuren en ik snap dat je dan idd een soortgelijke overweging zou maken/hebt gemaakt.
    pi_62262370
    Be, de kans dat wij spontaan zwanger worden is heel erg klein. Maar natuurlijk is het wel mogelijk, kijk maar naar ET en Swets.

Alleen wil ik dus niet een jaar zelf aanklooien. De verplichte vrijpartijen, ovulatietesten, temperaturen, cyclusdagen, enz.... Dat punt hebben we al gehad en ik kan rustig zeggen dat dat hele traject niet heel bevordelijk is voor je relatie.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:08:08 #129
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_62262456
    Wat hebben jullie allemaal een haast
    Ik had liever iets minder tijd tussen Noah en de tweede gehad, maar ik vind er toch ook wel veel voordelen aan zitten dat Noah wat ouder is. Goed zelfstandig kunnen lopen traplopen, zindelijk en ik vind het fijn dat Noah het iets bewuster kan meemaken dan als ie een klein ukkie was.

Ticootje, als je sowieso tot een jaar wilt wachten, en je twijfelt nog, hoef je nú toch nog geen beslissing te nemen? Zeker die MMM lijkt me vrij heftig. Ik kan me voorstellen dat als je er (nog) niet 100% achter staat dat je het misschien niet eens vol kunt houden. Althans het lijkt me dat je het wel echt moet willen om zulke zware behandelingen te ondergaan.
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:09:50 #130
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_62262505
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 16:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Whehehe...
    Ik hoef denk ik niet te speuren en ik snap dat je dan idd een soortgelijke overweging zou maken/hebt gemaakt.
    Nah, stennis om niks dus, je weet alles al.
    Ik zou nog maar eens goed nadenken over een evt tweede, met die nieuwsgierigheid van je.....
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:12:38 #131
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_62262568
    Graag Moonah

(die PM dus)
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:16:06 #132
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_62262656
    Waarom is het haast? Dat is toch gewoon iets heel persoonlijks?

Wat bij mij bijv. mee speelt is dat ik graag een vak uit wil gaan oefenen waarbij het vrijwel niet mogelijk is om dat part time te doen. Dus hoe eerder ik uit de hele-hele kleine kindjes ben, hoe beter.
    Plus dat ik er nou ook niet jonger op word. Wat dat betreft heb jij meer tijd. Bij wijze van spreken dan.
    En dan ook nog dat ik de vorige keer ook niet 'even' zwanger raakte, dat daar ruim een jaar overheen ging etc. etc.
    pi_62262735
    Ticootje, ik wilde al een hele tijd een 2e maar M. wilde nog even wachten.... maar nu vind ie het helemaal geweldig dat er een 2e komt. Ik vind het allemaal wel spannend en eng, hoe moet ik alles gaan combineren, school dalijk, werken, opvang.. geen idee, maar dat zal vast wel goed komen...
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:26:23 #134
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_62262921
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 16:16 schreef Brighteyes het volgende:
    Waarom is het haast? Dat is toch gewoon iets heel persoonlijke?
    True. Maar ik zag meerdere reacties van mensen die misschien wel een tweede willen, maar nog lijken te twijfelen om verschillende redenen. Als je twijfelt, en je eerste is nog zo jong, waarom dan nog niet wat meer de tijd nemen? (sowieso als je twijfelt eigenlijk, ook als je eerste al ouder is) Daardoor was mijn eerste gedachte gewoon, waarom zo'n haast...
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
    pi_62263082
    Maar als die twijfel zo makkelijk opzij gezet kan worden dan is het toch geen twijfel meer?
    pi_62263123
    Ik vind 2 dicht op elkaar eigenlijk vooral handig (je bent eerder uit de hele kleintjes, zoals BE zei) en het is vaak leuker voor de kids zelf. natuurlijk zijn er ook kids die weinig schelen en elkaar haten maar over het algemeen wordt er dan ook wel samen gespeeld ed.
    Wel wil ik graag mijn lijf eerst helemaal ontzwangerd hebben, dus niet als Leander 4 maanden is weer zwanger oid
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:50:24 #137
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_62263622
    Ik vind dat altijd een beetje onzin eigenlijk. Broertjes en zusjes spelen met elkaar, en ze maken ruzie. Volgens mij heeft het leeftijdsverschil daar weinig mee te maken. Mijn zus en ik schelen 3,5 jaar en hebben heel veel samen gespeeld vroeger. En we trokken elkaars haren uit de kop Nu hebben we best een goede band. Micha en zijn zusje schelen 14 maanden en hebben nu helemaal niks (nou ja bijna niks) met elkaar. Er zijn zat broertjes en zusjes die veel aan elkaar hebben of juist helemaal niks, ondanks het grotere of juist kleinere leeftijdsverschil.

En eigenlijk doen zulke opmerkingen best een beetje pijn. Net alsof mijn kinderen het straks minder leuk hebben dan kinderen die minder in leeftijd schelen
    ©Dumbo
    pi_62263770
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 16:50 schreef texelonia het volgende:
    En eigenlijk doen zulke opmerkingen best een beetje pijn. Net alsof mijn kinderen het straks minder leuk hebben dan kinderen die minder in leeftijd schelen
    Jouw opmerkingen over dat het fijner is als kinderen wat meer schelen zijn toch ook niet vervelend bedoeld? Het is gewoon persoonlijk, ik zou het niet te veel aantrekken
    pi_62263867
    Ik scheel 5 jaar met de broer boven mij. Daar heb ik nu heel goed contact mee, maar als kind had ik geen flikker aan hem Dat bedoel ik een beetje. Hij trok vooral op met mijn andere broer, die anderhalf jaar ouder is. Ik denk dat als er tussen ons maar anderhalf jaar had gezeten, dat we dan meer aan elkaar gehad hadden, want onze karakters liggen elkaar wél!

En ik bedoel het natuurlijk niet lullig Jij bedoelt die opmerkingen over haast toch ook niet lullig?
    pi_62263875
    sangdrax wil erg graag een tweede (begon er al over toen selene nog geen dag oud was), maar voor mij hoeft het niet zo.

als ik er al nog een keer aan begin, dan wel lekker ver weg, vertel ik niemand wat en moet er een ander familielid zwanger zijn zodat die mag 'genieten' van alle bemoei huh, aandacht. bijvoorbeeld als het schoonzusje zelf zwanger is dat lijkt me wel een goede timing

als ik nog eens zwanger wordt wil ik daar van kunnen genieten, kraamtijd incluus. nu was/is het allemaal alleen maar gestress en gedoe wat ook fysiek herstel werkelijk niet geholpen heeft.

wat leeftijd betreft: tsja, die beslissing maakt ieder voor zich. ik ben nu 36, dus het geeft wel een verhoogde kans op een kindje wat anders is. dat zou me niet uitmaken, we hebben deze keer met selene ook niks laten testen, aangezien we toch zeker wisten dat we niets zouden doen als er bijvoorbeeld down syndroom uit zou komen.
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
    pi_62263956
    en mijn broertje en ik schelen 16 jaar (mijn moeder kon na mij geen kinderen meer krijgen volgens de artsen ) en dat was juist heel leuk! ik heb heel veel voor hem gezorgd toen hij klein was, en nu hebben we nog steeds een hele goede band hoor. je kan daar vooraf allemaal weinig zeker over zeggen. sangdrax en zn zus schelen anderhalf jaar, en geloof me: sangdrax heeft weinig boodschap aan zn zus. op het moment tolereert hij haar omdat het gezeur scheelt omdat ze elke keer smijt met "haar rechten als tante"
      donderdag 9 oktober 2008 @ 17:02:15 #142
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_62263958
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 16:55 schreef owlet het volgende:

[..]

Jouw opmerkingen over dat het fijner is als kinderen wat meer schelen zijn toch ook niet vervelend bedoeld? Het is gewoon persoonlijk, ik zou het niet te veel aantrekken
    Ik zei niet dat meer leeftijdsverschil fijner is. Ik zei dat ik er nu wel voordelen in zie. Klein of groot verschil, heeft allebei voordelen (en nadelen) denk ik.
    ©Dumbo
    pi_62264021
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 17:02 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik zei niet dat meer leeftijdsverschil fijner is. Ik zei dat ik er nu wel voordelen in zie. Klein of groot verschil, heeft allebei voordelen (en nadelen) denk ik.
    Eensch
    Jij vroeg waarom zo'n haast en vandaar dat ik wat voordelen noemde

Ik scheel 17 jaar met mijn oudste zus (zitten 5 jongens tussen) maar met mijn zus heb ik toch wel het meeste hoor
      donderdag 9 oktober 2008 @ 17:07:05 #144
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_62264087
    Hoeveel tijd je tussen je 2 kinderen laat zitten, daar kun je alle kanten over op redeneren. Ons leek minimaal 2 jaar verschil fijn, vooral voor mij omdat Ive dus al zelf loopt enz als de 2e komt. Ik heb vroeger trouwens best veel gespeeld met mijn broertje en zusje (is een tweeling) die 7 jaar jonger zijn. En het komt ook zoals het komt. Mijn ouders hadden er liever minder tijd tussen gehad, maar mijn moeder heeft tussendoor een miskraam met ernstige bloeding gehad en eerder lukte het niet.

Wij wilden altijd al 2 kinderen. We zijn er pas voor gegaan toen het bij ons beide goed voelde. Ik had even tijd nodig om mij psychisch weer op een zwangerschap en bevalling in te stellen. Praktische zaken zou ik niet snel in de weg laten staan, dat komt wel goed, als je gevoel ook maar goed zit.

Simmu, ik vind het wel erg heftig dat je de reactie van anderen laat bepalen of en wanneer je een tweede kind wil.
    pi_62265099
    Wij wilden er 1
    En wat ze nu goed delen is hun verjaardag

Hier absoluut geen twijfel over meer kinderen, het is meer dan prima zo.

Lijkt het maar zo of is het besluiten om voor een 2e kindje lte gaan lastiger dan de eerste?
    pi_62265291
    Nou de beslissing voor de eerste heeft hier ook anderhalf jaar geduurd ofzo hoor Maar voor een 2e beslis je gewoon ook niet zomaar even. Toen duurde het beslissen zolang omdat we niet wisten wat het allemaal in zou houden en juist omdat we nu weten wat het inhoudt, denken we er nu weer zo goed over na

* Stiemie streept K_P van het klonen-ontmaskeringslijstje
    pi_62265743
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 17:07 schreef cattie het volgende:
    Simmu, ik vind het wel erg heftig dat je de reactie van anderen laat bepalen of en wanneer je een tweede kind wil.
    ik had wel problemen verwacht (ik ken die lui tenslotte al jaren) maar niet dit. geloof me; ondanks dat mensen hier me nogal eens verwijten dat ik zo klaag meldt ik hier niet eens alles wat gezegd en gedaan wordt door sommigen, en ik zweer het je: als ik dit nog een keer moet doen vallen er gewonden omdat ik ze zo het huis uitknuppel en voor de goede orde er nog een flink zwaar iets achteraan gooi en dan de deur barricadeer! de *enige* reden waarom ik die sommigen om te beginnen nog binnenlaat is het feit dat we binnen een maand 200 kilometer verderop zitten, en die sommigen lekker toch te egoistisch zijn om er die dik 4 uur rijden elke week voor over te hebben anders had ik die familieruzie wel geaccepteerd, het smijt best lekker van 4 hoog af naar beneden

over 2 a 3 jaar is sangdrax zijn contract daar 'op', en bekijken we wat we dan doen. wellicht naar het buitenland *grijns*. iets met extra goede zorg op het gebied van zwangerschappen wellicht
    pi_62266090
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 17:53 schreef Stiemie het volgende:

* Stiemie streept K_P van het klonen-ontmaskeringslijstje

Wil je een vilstift ?
    pi_62266130
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 18:32 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Wil je een vilstift ?
    Wat is dat nou weer voor een luguber instrument?
    pi_62266159
    Om je vakkundig mee te villen, natuurlijk
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')