abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62075488
vervolg van Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders, deel 65, we hadden het over afstuderen.

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Beide.. Ik heb wel wat scriptie en onderzoek gedaan, maar ben daar echt nog niet mee klaar. En ben erg afhankelijk van anderen (bezig met zorgnetwerk rond patienten). En elke keer moet je weer een maand wachten op een afspraak met een arts, of een patient. Erg vermoeiend na zoveel tijd..
bah, dat schiet idd niet op. ik had vorig jaar het voordeel dat ik vastzat aan vaste data vanuit de opleiding (en een bedrijfsbegeleider die een dusdanige zak was dat ik daar zo snel mogelijk vanaf wilde gecombineerd met een opleidingscoach die me 100% steunde toen er mot van kwam t.o.v. de bedrijfsbegeleider). zo'n strakke planning geeft erg veel stress maar ook duidelijkheid. misschien kan je een schema opstellen, en dan naar anderen toe uitleggen dat je vast zit aan dat schema?
dat kan je ook toepassen als je er voor kiest om toch overnieuw te starten. helemaal stoppen zou ik niet doen, desnoods raffel je het af om af te studeren met een 6 ofzo. da's altijd nog beter dan helemaal stoppen. en als je de scriptie af hebt heb je helemaal de vrijheid (en een diploma) om te kiezen wat je wilt!

maar ik ben een groot voorstander van diploma halen, al is op je 36ste pas
het beste kan je gewoon lekker doen wat jij het prettigst vind hoor!

[ Bericht 22% gewijzigd door simmu op 02-10-2008 13:35:32 (disclaimer toegevoegd :)) ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62078511
Oh, dan heb ik nog 10 jaar

Maar het is eigenlijk ook wat piglet zegt, als ik opnieuw begin, dan moet ik zorgen dat ik intern kom, met genoeg begeleiding en zeer regelmatige contacten met begeleiders. Dat is met de huidige opdracht erg lastig te realiseren. Mijn huidige hoogleraar heeft een stapel studenten gekregen omdat mijn dagelijks begeleider is ontslagen. Die hoogleraar heeft eigenlijk weinig inhoudlijke kennis van wat ik doe. Ik wordt wel geholpen door iemand van zijn onderzoeksteam, maar dat is toch niet genoeg. Op de uni was eigenlijk alleen mijn oude begeleider met dat onderwerp bezig. Heel frusterend dus. En deze nieuwe is ook veel meer op de methodiek en de oude minder, dus wat ik al had aan teksten is voor deze hoogleraar niet genoeg..Ik heb een afspraak met hem staan over 2 weken, en volgende week maar langs het decanaat. Als Chris naar de opvang zou kunnen voor 1a2 dagen, dan heb ik in ieder geval wat meer tijd vrij (maar ik beken: ik krijg het nu niet voor elkaar om in mijn "vrije" tijd aan deze opdracht te gaan zitten)

Chaca, de tranen staan me in mijn ogen bij jou stukje. Het raakt me ergens diep.
Dat denken heeft die sessies psych begin dit jaar me geleerd. Goed helder nadenken over de situatie en jezelf niet gek laten maken, maar jezelf (er)kennen, en daar naar handelen. Ik ben van mezelf ook erg nuchter, wat zorgt dat ik er goed over nadenk, maar ik heb nu wel moeite om met al die bijkomende gevoelens om te gaan. Het leven is een stuk ingewikkelder als je niet meer in een veilig hoekje zit.

Nu lekker stukje fruit happen
pi_62078804
DF, ik lees een beetje tussen de regels door dat je toch wel erg graag je studie wilt afronden. Probeer hier dan ook vrede mee te krijgen. Dat je merkt dat je in je 'vrije' tijd geen puf hebt/motivatie om aan de gang te gaan is denk ik ook niet onlogisch als je nu het gevoel hebt dat het niet gaat lukken. Met goede gespreken met de decaan en een evt. nieuwe opdracht met meer verplichte uren is het misschien wel weer haalbaar en overzichtelijk voor je. Bespreek met je partner wat jij een haalbare situatie vind. Waar jij tevreden mee kunt zijn. Je geeft al aan dat 1 of 2 dagen opvang een optie voor je is. Probeer dan die dagen op locatie te hebben. Ik weet dat het namelijk heel moeilijk is om jezelf thuis te motiveren om ergens aan te werken met een kind op de opvang. Het is makelijker om 's avonds een paar uur te gaan zitten voor jezelf, dan wanneer je een hele dag jezelf moet verplichten om achter een pc te kruipen, want thuis moet er immers ook nog zoveel gebeuren....

Heel veel succes en ik hoop dat je een goede en leuke opdracht binnen kunt slepen om je studie met een lekker gevoel af te sluiten.

En smakelijk..
pi_62078820
Simmu, dat zou mooi zijn, dat huis.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62078840
Ja, Simmu helemaal vergeten om jou succes te wensen ik duim heel hard voor je...
pi_62078904
Simmu, mooi als het lukt met het huis!

DF, lastig. Wat is wijsheid... tja... succes met het doorhakken van knopen
Fake it till you make it...
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:47:45 #7
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62079039
DF
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62079214
Sorry, ik gooide hem dicht
Ik ben meteen na het posten van de LAPO gaan slapen en net weer wakker. En ik zie er niet meer uit alsof ik een tik op mijn beide ogen heb gehad! Van een heel klein beetje slaap 's middags kan je best lekker bijkomen
pi_62080316
DF knap hoor van je om het allemaal zo op te schrijven Het combineren van een studie en een kindje is gewoon heftig. Voordat Linde geboren werd (of zelfs nog maar in de planning zat ) ben ik begonnen met de opleiding Nima Communicatie A via de LOI. Nou dat werd toen ik eenmaal flink zwanger was dus helemaal niks meer. Eerst had ik nog de illusie dat ik tijdens mijn verlof wel even een inhaalslagje zou gaan maken maar een inhaalslagje en een huilbaby gaan niet echt samen
En toch wil ik de opleiding afmaken. Gelukkig ben ik in overleg met mijn baas gewoon opnieuw begonnen. Nu mer 1 dag les in de maand (onder werktijd) en nu wil ik gewoon dat het gaat lukken. Maar het blijft erg zwaar. En de gezamenlijken huilbui komt me ook niet helemaal vreemd voor hoor Soms heb je het gewoon even helemaal gehad en dan wil 't allemaal niet en dan kan dat behoorlijk opluchten
pi_62080784
Simmu, ik duim ook voor je!

Ik kwam er net achter dat mijn OV vanaf gisteren niet meer geldig was. Leuk dat de IB-groep zoiets ook meld. Morgen die kaart maar eens bij het postkantoor langsbrengen.
Chaca, een studie gooi je niet zomaar weg.. ik heb nu 8 jaar erop zitten (waarvan ruim 2 jaar dit project ), en heb alles behalve mijn afstuderen gehaald. Mijn mastervakken ging heel goed (voor mijn doen) en mijn stage was ook leuk. Alleen nog effe dit.
Als ik stop dan hou altijd nog mijn bachelor over, dat is wel een voordeel van het nieuwe systeem. De eerste 3 jaar zijn gewoon safe. Maar dan hou je nog 5 jaar over (waarvan 1e jaar foute studiekeus)

Ik ga gewoon goed nadenken de komende 4 weken. Het is in ieder geval fijn om effe mijn hart te luchten.

Tnx allemaal!!!

En Chris heeft beide kiwi's opgegeten, kreeg gelukkig 1 klein partje gevoerd. Mijn vitamientjes zijn weer binnen
pi_62080857
deepfreeze, is je stufie dan niet gewoon veilig omdat je een bachelor diploma hebt?
Dat is namelijk bij mij wel het geval.
Zodra ik mijn doctoraal heb is mijn diplomatermijn van 10 jaar veilig. Ondanks dat ik daarna nog 2 jaar co-schappen moet doen.
pi_62081198
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:58 schreef chacama het volgende:

Zo en nu kruip ik even snel weer onder mijn steen van ontkenning voordat ik met mijn eigen woorden wordt neergemept door lieve meelezers.
*één van die meelezers meldt zich!
Maar ik ga je niet neermeppen hoor wijfie, neem alleen je eigen wijze woorden goed ter harte.

DF, lastig zeg. Over dat hele nieuwe studiestelsel kan ik geen zinnig woord zeggen, da's allemaal van na mijn tijd. Wat ik wel kan zeggen: Wakkerliggen en piekeren over "Had ik maar.."en "Wat als..." heeft totaal geen zin. Sterker nog, het werkt averechts. Je voelt je nóg rotter (maar dat had je al ervaren...)..
Sterkte met je keuze. Vergeet niet dat verse ouders allemaal moeten zoeken naar een nieuw evenwicht in de relatie en in de balans tussen het ouderschap en 'het eigen leven'. Dat kost kruim, tijd en energie.

Simmu, ik duim voor je mee.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62081236
Die 3 jaar basisbeurs+prestatiebeurs+OV is veilig inderdaad. Maar als ik nu besluit dat veilig te stellen, dan verspeel in mijn rechten op de masterfase. Dan moet ik dus die 2 jaar+lening+OV terug betalen. En die 10 jaar blijft, omdat deze 3 jaar eigenlijk een deelopleiding is en ik die overige 2 jaar stufi ook al heb gebruikt(dacht ik, maar zal de decaan zeker vragen)

Moonah, dat wakker liggen is zeker geen goed idee. Maar ja, probeer dat nachtelijke radertje maar eens uit te zetten.
Morgen is vriendlief lekker vrij, dus even 3 dagen om goed te praten, en ook lekker te ontspannen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Deepfreeze op 02-10-2008 17:17:27 ]
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:20:35 #14
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62081521
Inderdaad de moeite waard om even na te vragen.
En ik bedoelde niet dat je je studie weg moest gooien....als je het zo las, dan kwam het er een beetje rot uit. Fijn dat je in elk geval de BC hebt, maar het behalen van je master lijkt me inderdaad ook wel heel gaaf!
Succes de komende vier weken en maak jezelf niet gek. Schrijf inderdaad dingen op en indien nodig van je af. We luisteren graag en als nodig zullen we zeker ook meedenken met je

En Moonah, ik doe mijn best
pi_62081964
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Moonah, dat wakker liggen is zeker geen goed idee. Maar ja, probeer dat nachtelijke radertje maar eens uit te zetten.
Dat is ook niet makkelijk, I know.
Wat mij helpt als ik lig te piekeren, is me heel duidelijk bedenken dat ik er in bed niets aan kan doen/veranderen. Evt de malende gedachten opschrijven, dan zijn ze uit je hoofd. En elke keer als je merkt dat je toch weer in zo'n kringetje aan het denken bent "STOP!" tegen jezelf zeggen. Bovendien is mijn ervaring dat nachtelijke hersenspinsels vaak toch niet helder en helemaal klopend zijn, dus dat bedenkende is het helemaal verspilde energie.
Ontspan-ze de komende dagen.
pi_62081986
Zo, en deze mama gaat nu weer en wind trotserend de stad in, shoppen!
Expres vroeg gegeten zodat ik de gehele koopavond voor de boeg heb.
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 18:39:26 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62083218
ik heb weer zo'n vreselijke ontsteking. dit keer op de zijkant van mijn lijf, precies waar dat dwarsdingetje van mijn bh-bandje zit.
heb ondertussen weer zo'n gloeiende schijf van een cm of 8.
ik was vergeten hoe verschrikkelijk zeer dat doet.
duim even mee dattie snel opengaat
pi_62084473
Ik ben in september begonnen met een basis opleiding aan de fotovakschool en was zo hyper enthousiast dat ik me gelijk al had ingeschreven voor de vakopleiding van anderhalf jaar. Maar ik zie mijn kinderen nu amper en ik ben zo vreselijk moe dat ik de vakopleiding heb gecancelled en over een jaar pas begin. Dan is Nathan 2 en heb ik hopelijk ook wat meer energie. Nog altijd is de kleine man iedere nacht rond de klok van 4 wakker. Daarnaast nog 3 dagen werken, 1 dag in de week rond rennen van school naar zwemles, naar de winkel en weer naar huis en dat in combinatie met een man met wisseldiensten waardoor je er regelmatig alleen voor staat op de meest ongunstige tijden was voor mij reden genoeg om alles even in de koelkast te zetten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 oktober 2008 @ 19:20:56 #19
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62084511
Jammer Faja, maar je moet idd aan jezelf denken. Op naar volgend jaar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62087337
Faja, wat jammer dat het nu niet lukt, maar over een jaartje haal je het weer lekker uit de koelkast!!

Lady, getsie, en dan ook nog op zo'n rotplek.. Beterschap..

Moonah, al wat leuks geshopt?

Ik ga lekker op de bank hangen tegen vriend aan. Misschien een borreltje, en dan lekker vroeg naar bed
pi_62090945
Tjonge Deepfreeze, dat is een lastige situatie. Het lijkt me ook zo zonde om al die jaren studie weg te gooien. maar goed, dat zeiden ze ook tegen mij toen ik na 3 jaar pabo besloot om te stoppen.
Maar ik heb er geen spijt van gehad. Het lijkt er in ieder geval op dat je een weloverwogen keuze gaat maken, dan kun je er alleen maar vrede mee hebben toch
En dan dat geld terug betalen....da's gewoon echt kloten!
Ik kreeg, toen ik uit huis ging, van mijn ouders geld dat ze voor me hadden gespaard, dat kon dus regelrecht naar IBG....

Freecel, wat heerlijk dat je dan tussen de middag in ieder nog even kan bijtanken!
Simmu ik hoop voor je dat jullie het huisje toegewezen krijgen!

En verder heb ik ook een $%$%&#^%& dag vandaag, want mijn konijntje is vandaag dood gegaan, en het doet me meer dan ik vantevoren had kunnen bedenken.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_62098328
Karin, het is altijd niet tof als er beesten van je doodgaan! Is toch logisch dat je daar ff wat rotmomenten van hebt?

Auw Lady! Is het al wat beter?

Hier vannacht heerlijk geslapen! 11 uur, 3 uur en 6 uur voeding, dikke prima!
Alleen na de 6 uur voeding wilde hij niet meer slapen, dus wij zijn sinds 6:30 op
pi_62098749
Spierpijn

Maar ik vind sporten helemaal tegek... gisteren foto's genomen, maten opgemeten, en na een maandje weer foto's maken en maten opnemen... de race tegen de kilo's is begonnen
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 10:26:15 #24
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62100568
Goedzo LL.

ladywbr, heel veel sterkte, hoop dat ie snel openspringt.

Moonah, wat leuks kunnen scoren..

DF, rustig geslapen?

Ik ben gisteren om kwart over 6 naar bed gegaan. Al de hele dag was ik een migraine-aanval aan het verwerken. Had 's ochtends al meteen medicijnen ingenomen en die hielden om half 3 op met werken. Ik heb het volgehouden tot sluitingstijd en toen zsm naar huis, iets eten en naar bed. Tegen elf uur leek het links weg te zijn en ik durfde wat te gaan drinken. Tussen elf en 1 redelijk kunnen slapen, maar wel stram van de spierspanning. Tegen enen werd ik onrustig, kreeg rechts pijn en nog voordat ik iets kon doen, kreeg ik voor mijn gevoel een spijker in mijn kop gehamerd. Na me bijna een uur verbeten te hebben, hield ik het niet meer. Met mijn vuisten op mijn hoofd geslagen om een andere pijn te voelen en toen uiteindelijk snikkend van de pijn en met F. die mijn handen vasthield in een zeer gespannen slaap gevallen. Om half 3 schrok ik wakker van een flits, auw...mijn hoofd schreeuwt het uit. Ik vraag me af wat er is, maar al snel hoor ik het gedonder en voordat ik het weet is de volgende flits er al weer...en weer de pijn in mijn hoofd. Met een trui op mijn ogen om het zo donker mogelijk te hebben, sluimer ik zo tot maud tegen 7 uur wakker wordt. Omdat ik toch met haar naar HA moet, vraag ik meteen naar wat ik nog mag gebruiken. Ik mag vandaag nog 2 imigran innemen, maar ik hekel de bijwerkingen. Omdat ik moet werken, pak ik er wel een, dan maar 1,5 uur beroerd. Gelukkig schijnt de zon niet, kan ik mijn beeldscherm dimmen en heb ik geen geschreeuw om me heen. Dat scheelt ook al behoorlijk.
pi_62100598
Karin, dat is rot zeg, arm konijntje. Daar kun je je best even bleh over voelen, Je hebt toch een hele poos voor konijntje gezorgd.

He get Chaca, dat klinkt niet fijn, zo'n migraine aanval. Hopelijk trekt het snel weel weg!

Hier ook goed geslapen.. Gisteren een klein borreltje gehad (maar ben niks gewend), en vannacht van 10 tot half 9 geslapen. Heerlijk even bijslapen. Had ook al een mailtje van mijn hoogleraar dat hij het zonde zou vinden dat ik mijn studie weggooi, dus die gaat waarschijnlijk ook wel meewerken en meezoeken naar oplossingen. Er komen weer wat zonnestraaltjes tussen de donkere wolken door
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')