abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62373148
Succes Deepfreeze

Ja mischien moet ik maar gewoon een keer een beetje boos worden, al ben ik bang dat daar ook alleen maar een beetje lacherig op word gereageerd.

En Dana bij me nemen doe ik ook al regelmatig, maar dan komt mn moeder weer naast me zitten
en als ik ga rondlopen loopt ze me rustig achterna

Dana gaat vanaf januari 1 dag in de week naar mijn moeder en ik hoop gewoon dat het dan wat minder word omdat ze dan een hele dag met dr heeft ...
pi_62373447
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat bix zegt, het lijkt me wel een dubbel gevoel. Maar gelukkig overheerst de opluchting nu bij jou ET..

Freecell, ik zou even een briefje sturen idd. Voor zoveel lawaai hadden ze best even mogen waarschuwen. Dan kun je er tenminste iets aan doen (weggaan, of accepteren).

Ik mag vanmiddag naar de decaan. Eens kijken wat de uni voor me kan betekenen qua geld voor kinderopvang, of wat de consequenties van stoppen met de studie zijn ..
En vrijdag naar mijn hoogleraar om dingen door te praten. Dan is er hopelijk voor het weekend meer duidelijkheid over mijn opdracht/studie.
Voor wat betreft de kinderopvang: ik studeer ook en ik krijg vanuit de gemeente de werkgeversbijdrage. Daardoor hebben we recht op kinderopvangtoeslag.
Is zoiets voor jou ook niet mogelijk?
pi_62373960
cattie, terecht hoor, dat je Ive op de eerste plaatst stelt. Ze weten dat er een klein kind mee gaat en die leeft nu eenmaal anders.

Echt vervelend zo freecell. En vooral dat ze dan ook niet luisteren als je belt.

Klinkt goed E.T. dat het zo goed is blijven zitten. Binnenkort zal ik eens naar de huisarts gaan, kan ik vragen wanneer ik voor zoiets in aanmerking kom. Over 10 jaar ofzo.

Lastig bla, vooral omdat het om je eigen moeder gaat.

Goed dat je naar de decaan gaat Deepfreeze. Als je maar zorgt dat je helemaal achter je keuze staat, dan is het een goede keuze voor dit moment.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:27:28 #254
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62373987
Succes DF

En Bla... volhouden en duidelijk blijven. Uiteindelijk wil je moeder toch ook het beste voor Dana lijkt me.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:09:19 #255
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62375059
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Even een beetje "klagen" hoor
Ik raak soms zo geirriteerd als mensen, voornamelijk mijn moeder, me gewoon negeert als ik vraag om iets niet te doen als t over mijn kind gaat.

iets van zeg word ik gewoon genegeerd....of ze neemt 2 seconden afstand en gaat dan rustig verder.

Pff ik vind t niet leuk, mijn moeder is een schat van een mens hoor, maar dit irriteerd me echt enorm. Waarom luisterd ze niet gewoon als ik er iets van zeg
En het leukste is dan ook nog dat ze wel loopt te verkondigen dat ze snapt hoe Dana is en dat mijn moeder en ik ook zo waren toen we klein waren
Oeh...héél herkenbaar. En dan vooral het toontje en de blik die me dan duidelijk maken dat ik gigantisch loop te overdrijven en me niet moet zo aanstellen. Alsof de dingen die jij nu eenmaal belangrijk vind qua opvoeding geen respect verdienen.

En idd, verder is ze haske lief voor Dean, daar heeft het niks mee te maken, maar ik voel me dan behoorlijk gekleineerd. Vooral omdat het in mijn geval te maken heeft met bepaalde dingen waar ik zelf onder heb "geleden" als kind, en ik dus absoluut niet wil dat Dean daarmee geconfronteert wordt.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:29:12 #256
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62375549
Bla, ik zou toch een keertje boos worden hoor. Niet eens expres geloof ik, maar gewoon uit mijn slof schieten vrees ik.
En niks aantrekken van 'aanstellen' of wat voor oordelen dan ook. Al zóu je overdrijven, wat dan nog? gaat vanzelf weer over.

Chaca, hoe is het met jou? Nieuw kapsel staat symbool voor nieuwe stappen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:49:44 #257
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62376163
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:29 schreef Moonah het volgende:
Bla, ik zou toch een keertje boos worden hoor. Niet eens expres geloof ik, maar gewoon uit mijn slof schieten vrees ik.
En niks aantrekken van 'aanstellen' of wat voor oordelen dan ook. Al zóu je overdrijven, wat dan nog? gaat vanzelf weer over.

Chaca, hoe is het met jou? Nieuw kapsel staat symbool voor nieuwe stappen?
Nieuw kapsel staat in elk geval voor nieuw gevonden moed. En nu ik een paar dagen op adem aan het komen ben, merk ik ook wat ik mis. En dat is thuis en F. die daar is. Dus dat zijn gezonde gevoelens. Geeft veel goede hoop. Andere dingen ook weer meer op de rit, meer overzicht, meer rust in mijn kop. Dus ja, in die zin nieuwe stappen....de goede kant op met de nadruk op stappen vooruit met zo min mogelijk terugkijken en denken aan de "wat als-scenario's".
pi_62376200
waar ben je nu dan chaca?

bla, dat lijkt me ook vervelend zeg. misschien inderdaad toch maar NOG duidelijker je grenzen stellen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:52:14 #259
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62376247
Ben bij mijn vader in Eindhoven. Samen met de meiden.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:52:37 #260
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62376254
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:49 schreef chacama het volgende:

[..]

Nieuw kapsel staat in elk geval voor nieuw gevonden moed. En nu ik een paar dagen op adem aan het komen ben, merk ik ook wat ik mis. En dat is thuis en F. die daar is. Dus dat zijn gezonde gevoelens. Geeft veel goede hoop. Andere dingen ook weer meer op de rit, meer overzicht, meer rust in mijn kop. Dus ja, in die zin nieuwe stappen....de goede kant op met de nadruk op stappen vooruit met zo min mogelijk terugkijken en denken aan de "wat als-scenario's".
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62376727
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 10:06 schreef moussy het volgende: Ik was 's avonds blij dat we uit Den Haag reden, we zeiden ook tegen elkaar dat we dáár nog niet dood gevonden willen worden
Hee! Niet heel Den Haag is zo hoor!
pi_62376806
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 14:09 schreef Reinhilde het volgende:

[..]

Hee! Niet heel Den Haag is zo hoor!
Welk denk haag woon jij?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62376873
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:07 schreef owlet het volgende:

[..]

Voor wat betreft de kinderopvang: ik studeer ook en ik krijg vanuit de gemeente de werkgeversbijdrage. Daardoor hebben we recht op kinderopvangtoeslag.
Is zoiets voor jou ook niet mogelijk?
Dit moet hier ook lukken bij de gemeente. Ik vraag me alleen af of de uni ook niet nog iets bij kan dragen. Aangezien ik mede door hen zo achter loop. Een kleine (maandelijkse) bijdrage zou toch altijd fijn zijn. Nee heb ik, ja kan ik krijgen
pi_62376910
Freecell wat ontzettend kut zeg! Ik zou ook zeker die klachtenbrief gaan schrijven. Sterkte ermee!
pi_62376940
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 14:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Welk denk haag woon jij?
In de vruchtenbuurt, maar opgegroeid in de Archipel, Vogelwijk en Benoordenhout.

[ Bericht 7% gewijzigd door Reinhilde op 14-10-2008 14:55:39 ]
pi_62376991
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:49 schreef chacama het volgende:

[..]

Ik hoop dat je de goede kant op stapt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62377249
vivi en bla, lastig zeg! En gewoon duidelijk zijn helpt wrs inderdaad niet afdoende
pi_62377929
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 14:17 schreef Reinhilde het volgende:

[..]

In de vruchtenbuurt, maar opgegroeid in de Archipel, Vogelwijk en Benoordenhout. Hoezo?
Zomaar Ik vroeg me af in welke buurt er geen rapnegers en/of haagseaso's met stafford lopen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62377980
Nou ja, daar dus .
pi_62379354
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:09 schreef Vivi het volgende:
Oeh...héél herkenbaar. En dan vooral het toontje en de blik die me dan duidelijk maken dat ik gigantisch loop te overdrijven en me niet moet zo aanstellen. Alsof de dingen die jij nu eenmaal belangrijk vind qua opvoeding geen respect verdienen.

En idd, verder is ze haske lief voor Dean, daar heeft het niks mee te maken, maar ik voel me dan behoorlijk gekleineerd. Vooral omdat het in mijn geval te maken heeft met bepaalde dingen waar ik zelf onder heb "geleden" als kind, en ik dus absoluut niet wil dat Dean daarmee geconfronteert wordt.
Ow ja, dat toontje en die blik zijn soms nog t ergste

Het ergste is dat ik normaal altijd zo duidelijk ben tegen mensen dat ze er soms van schrikken en ik t bij mijn moeder niet voor elkaar krijg , mischien ook wel omdat ze zo kwetsbaar lijkt als t om Dana gaat en dit gewoon komt omdat ze zo gek is op haar kleindochter.

Anyway..toch volgende keer proberen nog duidelijker te zijn en mischien dan als dat nog niet lukt maar op de wat bottere manier.

@Chacama succes met je nieuwe stappen, rust in je hoofd en helder overzicht is altijd een goed iets!
pi_62387561
Chaca, helemaal over jou post heengelezen Fijn dat je alles nu op een rijtje kunt zetten. Overzicht in je hoofd geeft vaak rust, en de kans om wat realistischer naar je situatie te kijken.

Vanmiddag een goed gesprek gehad met de decaan. Met als resultaat: voor kinderopvang kunnen zij niks betekenen, dus dat mag ik via de gemeente gaan regelen. Wat misschien wel kan is een jaar extra prestatiebeurs op basis van psychische gronden. Heb begin dit jaar een poosje bij de psych gelopen, maar 2 jaar daarvoor ook al, en 4 jaar daarvoor al een los gesprek. Dan moet ik alleen even de psych weten te overtuigen dat ik werkelijk daardoor vertraging heb opgelopen. En dan moet ik dus mijn studie echt afmaken, want dit geld moet ik ook terugbetalen als ik mijn studie niet haal binnen de 10 jaar.
Maar eerst vrijdag even afwachten wat mijn hoogleraar zegt. Of het echt zo hopeloos is met mijn opdracht als ik denk. En of er een nieuwe opdracht in het verschiet ligt..
Voorlopig ben ik nog matig positief
pi_62389394
DF, als je besluit door te gaan en te kijken of je dat jaar extra kan krijgen... mocht het bij de psych niet lukken zou je het ook via de huisarts kunnen proberen. Heb ik toen ook gedaan.
Fake it till you make it...
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:10:35 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62389506
DF, iig klinkt het alsof je opleiding niet geheel onwelwillend is, dus wie weet wat er nog wel kan gaan gebeuren en lukken!
pi_62389587
deepfreeze, als een heel jaar niet lukt met extra studiefinanciering via de ib-groep, dan zijn er vaak ook nog wel afstudeerpotjes via de universiteit.

daar heb ik binnenkort een gesprek met de decaan over, want een zwangerschap kost je officieel geen jaar vertraging, dus krijg je daar bij de ib-groep geen extra studiefincanciering voor.
pi_62389925
O, ik hoop dat het allemaal lukt DF, en dat je je studie nog kunt afmaken

Ardenlyn, hoe was het bij de tandarts?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')