abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2008 @ 11:19:17 #1
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61991792
Verkiezing in de VS #43: Obama party time vanacht

Wie?

John McCain moet proberen het Witte Huis in Republikeinse handen te houden, terwijl de Democraat Barack Obama met zijn 'Change' een wisseling van de wacht voorstaat.

Wanneer?
4 november 2008. In Amerika dus. Dat betekent dat de eerste uitslagen rond vier uur 's nachts Nederlandse tijd bekend worden.

Wat?
De standpunten van John McCain zijn te vinden op hun websites (in het Engels):
John McCain
Barack Obama

En nu?
En nu zijn er nog drie debatten tussen John McCain en Barack Obama:

Vrijdag 26 september was het eerste debat tussen de kandidaten, het ging over buitenlands beleid en nationale veiligheid. Zie het debat hier terug

Dinsdag 7 oktober is er een zogenaamd town hall debate, waarbij het publiek vragen kan stellen aan de kandidaten over elk onderwerp.

Het laatste debat zal woensdag 15 oktober zijn, wanneer het zal gaan over economie en binnenlands beleid.

Daarnaast zullen de running mates, Sarah Palin en Joe Biden, met elkaar gaan debatteren op donderdag 2 oktober.

Met dank aan Monidique voor de OP

[ Bericht 3% gewijzigd door Wheelgunner op 29-09-2008 11:27:08 ]
pi_61992193
Hoe Obama Ohio gaat winnen (erg slim):

Young voters, homeless targeted in Ohio's election
By Stephen Majors
Associated Press Writer / September 28, 2008
Email| Print| Single Page| Yahoo! Buzz| Text size – + COLUMBUS, Ohio—Democrat Barack Obama's presidential campaign blitzed bars and advocates for the homeless have lined up vans to ferry potential voters from shelters.

The prize could be thousands of traditionally elusive voters in hard-fought Ohio who would have the chance to register and vote on the same day -- if the courts don't intervene.

One-stop voting, scheduled for Tuesday through Oct. 6, would be especially convenient for those Democratic-leaning voters who have traditionally had trouble getting to the polls. It's a reality not lost on two parties locked in a tight race four years after President Bush's 118,000-vote victory in Ohio gave him a second term.

"The populations that we focus on, the lower income and minority populations, move more often," said Teresa James, an attorney working in northeast Ohio for Project Vote, which pushes for greater voting participation. "They're also more likely to have jobs that aren't flexible in terms of voting."

Ohio is one of more than 30 states that allow voters to cast an early ballot. Eight states allow voters to register and vote on Election Day, Nov. 4, while North Carolina allows the practice during early voting.

Turnout has been 10 percent to 17 percent higher than the national average in the six states that had same-day registration and voting before 2006, as well as in North Dakota (which doesn't have voter registration), according to the National Conference of State Legislatures.

Ohio's early voting period has sparked several lawsuits, including one by two GOP-backed voters who say the six-day period in which voters can register and vote on the same day is illegal. That lawsuit is before the Republican-dominated Ohio Supreme Court, which is expected to rule Monday.

Republican John McCain's campaign didn't directly address whether it had plans to take advantage of the early voting window.

"We have a comprehensive grassroots program designed to turn out McCain-Palin supporters once early voting begins," said spokesman Paul Lindsay.

Obama's campaign plans to send staffers to Ohio State University, with about 53,000 students, to encourage early voting among the sometimes hard-to-engage young. Polls show Obama easily carrying the demographic against McCain.

Obama's campaign plans to arrange concerts with John Legend, who will hold early voting rallies on Monday in Columbus, Springfield, Dayton and Cincinnati. For campuses far from election boards, Obama aides are organizing car pools to make sure students get to the polls.

On Saturday, Obama's campaign targeted the 100,000-strong college football crowd at Ohio Stadium with a flyover advertising early voting and visits from staffers to surrounding bars.

The Northeast Ohio Coalition for the Homeless believes it can round up 2,000 people from homeless shelters in the Cleveland area and get them to polling places. A donated van will shuttle voters from two shelters, including the city's largest downtown. Seventeen other shelters are providing their own transportation.

Project Vote will go door to door in minority neighborhoods and use vans to transport people to election sites in Cleveland, Cincinnati, Columbus, Dayton and Toledo.

Ohio's Republican-controlled legislature passed a bill in 2005 that enabled all registered voters to vote absentee without providing a reason, beginning Tuesday. The deadline for registering isn't until Oct. 6, so Democratic Secretary of State Jennifer Brunner ruled there is a six-day window in which voters can register and vote at the same time.

The GOP maintains that a person must be registered for 30 days to get an absentee ballot. They said Brunner has read a partisan interpretation into law that would give election officials no opportunity to check the validity of voters' registrations.

Amid the legal wrangling, preparations for the window continue.

The progressive Rock the Vote will have a bus tour through Columbus, Dayton, Wilberforce, Athens, Cleveland and Bowling Green -- all metro areas or college towns -- to emphasize the convenience of the calendar overlap.

Cleveland City Councilwoman Stephanie Howse said activists and Obama volunteers are spreading the word in her ward.

"It's just one piece of our much larger approach to early voting to turn out as many people as possible to get those votes in the bank," Obama spokesman Isaac Baker said.
  maandag 29 september 2008 @ 11:52:50 #3
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61992473
Wat ik wel jammer vind is dat de Obama campagne brieven heeft rondgestuurd waarin ze een beetje dreigen om bepaalde NRA adds uit de lucht te krijgen:

http://www.thebitchgirls.us/wp-content/uploads/2008/09/obama.pdf

Wapenbezitters zijn 'not amused', en roepen natuurlijk dat naast het 2e amendement, Obama nu ook een bedreiging blijkt voor het 1e.

Overigens baseert de NRA zich vooral op het stemgedrag van Obama, en zijn campagne vindt dat dus niet eerlijk omdat Obama andere plannen heeft uitgesproken sinds hij kandidaat is.
  maandag 29 september 2008 @ 12:08:14 #4
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_61992760
Ik vermoed dat Palin het over Reverend Wright gaat hebben in het debat.

Sowieso zal McCains campagne alles uit de kast willen halen. Ze moeten ook wel, maar wanhoop is doorgaans geen goede strategie.
Géén kloon van tvlxd!
pi_61993145
quote:
Fort Mill Mayor Danny Funderburk says he was “just curious” when he forwarded a chain e-mail suggesting Democratic Presidential Candidate Barack Obama is the biblical antichrist. “I was just curious if there was any validity to it,” Funderburk said in a telephone interview. “I was trying to get documentation if there was any scripture to back it up.”
http://www.charlotteobserver.com/104/story/220041.html

. . . . .
quote:
The e-mail, which has circulated in the last six months since Obama secured the Democratic nomination, claims the biblical book of Revelation says the antichrist will be in his 40s and of Muslim ancestry.
. . . . .
  maandag 29 september 2008 @ 12:27:10 #6
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61993175
En reken maar dat er mensen het serieus nemen
pi_61993730
quote:
Palin told him that "dinosaurs and humans walked the Earth at the same time," Munger said. When he asked her about prehistoric fossils and tracks dating back millions of years, Palin said "she had seen pictures of human footprints inside the tracks," recalled Munger, who teaches music at the University of Alaska in Anchorage and has regularly criticized Palin in recent years on his liberal political blog, called Progressive Alaska.
http://www.latimes.com/ne(...)3718.story?track=rss
  maandag 29 september 2008 @ 12:56:02 #8
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_61993792
quote:
Nouja op zich, adam en eva waren nou eenmaal de eerste wezens op aarde dus die dino's moeten wel samen geleefd hebben met de mensen. Het is maar net van welke kant je het bekijkt
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  maandag 29 september 2008 @ 12:57:18 #9
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_61993820
Wanneer is het debat tussen Palin en Biden?
  maandag 29 september 2008 @ 13:00:33 #10
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_61993875
Donderdag
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 29 september 2008 @ 13:00:45 #11
227671 Cith
Of Scotland
pi_61993879
tvo
C = X...
PM me voor 100 EUR! (en dat is serieus, probeer maar! :P )
  maandag 29 september 2008 @ 13:01:35 #12
159979 G.Fawkes
pi_61993893
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:00 schreef Montov het volgende:
Donderdag
Thats gonna be a massacre
  maandag 29 september 2008 @ 13:02:58 #13
227671 Cith
Of Scotland
pi_61993921
Strakt ownt palin biden
C = X...
  maandag 29 september 2008 @ 13:04:40 #14
159979 G.Fawkes
pi_61993952
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:02 schreef Cith het volgende:
Strakt ownt palin biden
Kan het me echt bijna niet voorstellen. Er moet echt een heleboel misgaan voordat dat gebeurd
pi_61994021
Dan moet je ervanuit gaan dat Palin in al die interviews niet haarzelf was. Wat kan ze? Ze kan gouverneur van Alaska worden. Wat kan ze? Ze kan een zaal vol christenfundamentalisten de jaren zestig doen herbeleven met een voor de base goede speech. Wat kan ze niet? Vragen beantwoorden over onderwerpen waarin ze niet is geïnteresseerd.

Ik dacht dat ze heus niet zo'n slechte kandidaat zou zijn. Ze zou zich kunnen beheersen. Niet uitblinken, maar toch... Maar nee, haar interviews zijn horror, pure horror. Daarom verwacht ik ook niet per se meer dat het debat een Palin zal laten zien die zich inhoudt.

Wat gaat ze doen? Persoonlijke aanvallen uitvoeren. Meer niet. Incoherent babbelen over wat inhoudelijke onderwerpen.
  maandag 29 september 2008 @ 13:12:02 #16
159979 G.Fawkes
pi_61994106
Ik zie het nog wel gebeuren dat de Republikeinen afbellen.

Ik heb laatst een interview gezien met Palin waarin haar gevraagd wordt wat ze bedoelde met de zin: Rusland is een buurland voor Alaska...

horror
pi_61994340
tvp, hoor
Calm down, please!
  maandag 29 september 2008 @ 13:29:20 #18
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_61994558
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:02 schreef Cith het volgende:
Strakt ownt palin biden
Dat debat is toch enorm strak ingebonden, of aandringen van de Republikeinen. Iemand een idee welk format het debat nu krijgt? Ik geloof in ieder geval niet dat ze echt met elkaar in discussie gaan...
  maandag 29 september 2008 @ 13:33:10 #19
159979 G.Fawkes
pi_61994661
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:29 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Dat debat is toch enorm strak ingebonden, of aandringen van de Republikeinen. Iemand een idee welk format het debat nu krijgt? Ik geloof in ieder geval niet dat ze echt met elkaar in discussie gaan...
ingebonden? aangedrongen door Republikeinen. Bron?
  maandag 29 september 2008 @ 13:37:57 #20
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_61994804
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:33 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

ingebonden? aangedrongen door Republikeinen. Bron?
bron
quote:
At the insistence of the McCain campaign, the Oct. 2 debate between the Republican nominee for vice president, Gov. Sarah Palin, and her Democratic rival, Senator Joseph R. Biden Jr., will have shorter question-and-answer segments than those for the presidential nominees, the advisers said. There will also be much less opportunity for free-wheeling, direct exchanges between the running mates.
Waarmee ik mijn eigen vraag heb beantwoord (maar het was sowieso een verkapte tvp)
  maandag 29 september 2008 @ 13:40:51 #21
159979 G.Fawkes
pi_61994866
Dus niet veel ruimte voor direct debat maar wel wat ruimte. Wel heel zielig trouwens van de Republikeinen. De Amerikaanse kiezer zal toch wel slim genoeg zijn om hier door heen te prikken, toch?
pi_61994877
Tja, dan kan Palin makkelijker haar van te voren uit het hoofd geleerde zinnetjes opzeggen.
Grappig wordt het toch wel, mocht ze bv de oorlog in Irak under the umbrella of job creation gaan scharen ofzo.... wat een mens..haha.
pi_61995745
Ik denk dat het juist wel goed is dat Biden niet te veel met Palin in debat hoeft. Het "never argue with an idiot"-principe gaat hier op. Biden moet zich zoveel mogelijk bezig houden met het goed verkondigen van de standpunten van Obama. Daarnaast moet hij zorgen dat hij goed (respectvol) overkomt in zijn houding naar Palin toe. Alleen als Palin ver boven verwachting presteert moet Biden rechtstreeks met haar in debat gaan.

De nieuwe DailyKos/R2000 poll is weer binnen: Obama 51 / McCain 42. Dit is een 3-daags gemiddelde. Uit de internals blijkt dat gisteren 52-41 is gemeten.
pi_61997297
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:04 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Kan het me echt bijna niet voorstellen. Er moet echt een heleboel misgaan voordat dat gebeurd
Alleen als Palin begint te huilen kan ze stemmen winnen.
  maandag 29 september 2008 @ 15:16:25 #26
159979 G.Fawkes
pi_61997392
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:13 schreef pberends het volgende:

[..]

Alleen als Palin begint te huilen kan ze stemmen winnen.
Of wellicht als ze haar kleren uit doet. Hefner wilde haar hebben...
pi_61997562
Ik heb wel medelijden met Palin want ze wordt 2 oktober helemaal geslacht door Biden. Alleen ze koos er zelf voor om zich kandidaat te stellen voor het vice-presidentschap.

[ Bericht 2% gewijzigd door ub40_bboy op 29-09-2008 15:40:57 ]
lollig
  maandag 29 september 2008 @ 15:22:18 #29
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61997569
Ik zet hier gewoon een tvp neer.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_61997664
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:21 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik heb wel medelijden met Palin want ze wordt helemaal geslacht door Biden. Alleen ze koos er zelf voor om zich kandidaat te stellen voor het vice-presidentschap.
Volgens mij willen Palin en McCain alleen maar (vice)president worden als toetje op hun ego.
pi_61997824

Speech van 27 september .

"John McCain had a lot to say about me... but not about you"
pi_61998174
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:31 schreef pberends het volgende:

"What Senator Obama doesn't seem to understand ..."

Calm down, please!
pi_61998281
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Klonk wel stom misschien, maar het was een stuk tactischer dan 20x zeggen 'Senator McCain is absolutely right...' Dat was een beetje dom van Obama.
pi_61998303
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:21 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik heb wel medelijden met Palin want ze wordt 2 oktober helemaal geslacht door Biden. Alleen ze koos er zelf voor om zich kandidaat te stellen voor het vice-presidentschap.

Deel 26 van een reeks dei ik volg gaat over Sarah

Calm down, please!
pi_61998466
Van vier jaar geleden was deze wel leuk

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61998538
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:47 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Klonk wel stom misschien, maar het was een stuk tactischer dan 20x zeggen 'Senator McCain is absolutely right...' Dat was een beetje dom van Obama.
Nee, want uiteindelijk kwam McCain als een boos mannetje over terwijl Obama juist een presidentiële indruk maakte. Onderkennen dat je tegenstander gelijk heeft op bepaalde punten is niet dom, dat geeft juist aan dat je voor rede vatbaar bent.
  maandag 29 september 2008 @ 16:00:38 #37
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_61998654
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:56 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Nee, want uiteindelijk kwam McCain als een boos mannetje over terwijl Obama juist een presidentiële indruk maakte. Onderkennen dat je tegenstander gelijk heeft op bepaalde punten is niet dom, dat geeft juist aan dat je voor rede vatbaar bent.
Precies, je kan het toch goed met elkaar eens zijn op bepaalde punten en Obama geeft dat gewoon toe. Vind het zo kinderachtig om daar dan juist op gepakt te worden. Maarja misschien Obama wel weer te eerlijk/nuchter/realistisch om de rednecks over de streep te trekken.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  maandag 29 september 2008 @ 16:04:12 #38
159979 G.Fawkes
pi_61998766
Is sowieso het probleem niet dat iedereen McCain gaat afschrijven zoals Bush in 2004/2004 en hij uiteindelijk toch wint...

Laten we wel wezen: Het is een vooruit gang als je het vergelijkt met Bush en die hebben de Amerikanen ook 2 keer gekozen...
pi_61998873
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:04 schreef G.Fawkes het volgende:
Laten we wel wezen: Het is een vooruit gang als je het vergelijkt met Bush
Nee. Ik heb liever vier jaar Bush dan vier jaar McCain. En misschien schreef "iedereen" Bush af in 2000 en 2004, in de peilingen stond Bush voor of gelijk. McCain nu niet. Sowieso is het nu niet Bush versus Gore in 2000, of Bush versus Kerry in 2004, maar McCain versus Obama in 2008.
pi_61998876
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:04 schreef G.Fawkes het volgende:
Laten we wel wezen: Het is een vooruit gang als je het vergelijkt met Bush
Is dat zo?
quote:
en die hebben de Amerikanen ook 2 keer gekozen...
Is dat zo?
Calm down, please!
pi_61999072
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:56 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind Obama dan ook een groot man. Ik zei alleen dat het niet tactisch was. Hij moet eerst zorgen dat hij president wordt, dan kan hij daarna presidentieel gaan doen tegen andere wereldleiders e.d. Hij is echter nog geen president, dus het lijkt mij verstandiger om gewoon McCain met de grond gelijk te maken. Ik gok zo dat hem dat in een land als Amerika meer stemmen op zal leveren
pi_61999200
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. Ik heb liever vier jaar Bush dan vier jaar McCain. En misschien schreef "iedereen" Bush af in 2000 en 2004, in de peilingen stond Bush voor of gelijk. McCain nu niet. Sowieso is het nu niet Bush versus Gore in 2000, of Bush versus Kerry in 2004, maar McCain versus Obama in 2008.
Als ik mocht kiezen tussen Bush en McCain zou ik voor McCain kiezen. McCain onderkent het klimaat probleem, McCain is tegen het martelen van krijgsgevangenen, McCain is niet zo streng christelijk zoals Bush dat is, McCain zegt iets te gaan doen aan de corruptie in Washington.

Kortom ik zou liever McCain hebben dan Bush.
lollig
pi_61999434
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:18 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Als ik mocht kiezen tussen Bush en McCain zou ik voor McCain kiezen. McCain onderkent het klimaat probleem, McCain is tegen het martelen van krijgsgevangenen, McCain is niet zo streng christelijk zoals Bush dat is, McCain zegt iets te gaan doen aan de corruptie in Washington.

Kortom ik zou liever McCain hebben dan Bush.
Je moest eens weten wat Bush z'n argumenten waren toen hij voor de eerste keer gekozen werd;
quote:
In the campaign, Bush criticized the Clinton administration policy in Somalia, where 18 Americans died in 1993 trying to sort out warring factions, and in the Balkans, where United States peacekeeping troops perform a variety of functions. "I don't think our troops ought to be used for what's called nation-building," Bush said in the second presidential debate. During his campaign, Bush also pledged to bridge bi-partisan gaps between the Democratic and Republican parties as well.

During his campaign, Bush frequently referred to restoring moral integrity not only to the White House, but to the nation as a whole.
Ik denk dat het veilig is om te stellen dat de gedachtegang van politici (in de USA) luidt:
"During election time it's all about getting those suckers to vote for ya. After the elections we can always alter the public perception."
Calm down, please!
pi_61999481
Ik weet natuurlijk niet echt hoe het donderdag gaat, maar ik weet wel dat de komende vijf weken echt heel erg vuil en smerig gaan worden. Vanuit het Republikeinse kamp, uiteraard. Ik denk niet dat ze ermee gaan winnen.
pi_61999525
quote:
During his campaign, Bush frequently referred to restoring moral integrity not only to the White House, but to the nation as a whole.
, , . Uit de mond van iemand waarmee Nixon in vergelijking een Franciscaner is.
pi_61999709
TVicePresident!
quote:

Wow! Deze speech is echt heel goed!

[ Bericht 96% gewijzigd door IedeK. op 29-09-2008 16:52:50 ]
pi_62000469
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:36 schreef IedeK. het volgende:
TVicePresident!
[..]

Wow! Deze speech is echt heel goed!
Zeker geniaal, ook hoe die het regen combineert met de speech .
pi_62000633
quote:
Charlie, Charlie, Charlie, Charlie, Charlie, Charlie... .
  maandag 29 september 2008 @ 17:12:18 #49
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_62000740
http://video.on.nytimes.c(...)76ad41a1435a82172173

Interessant stukje over de gebrekkige inzet van Palin in het campagne werk.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_62001258
quote:

Top Speech

Vergeleken met McCain kijkt hij trouwens wel erg weinig op z'n notities ... McCain kan bijna niet zonder een blaadje waar precies op staat wat hij moet zeggen. Ogen altijd naar beneden gericht.
Calm down, please!
pi_62001354
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://video.on.nytimes.c(...)76ad41a1435a82172173

Interessant stukje over de gebrekkige inzet van Palin in het campagne werk.

Zijn die Teutels zijn dom, of lijkt het maar zo? Of kwam Rove met een zak met geld?
  † In Memoriam † maandag 29 september 2008 @ 17:36:27 #52
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62001433
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:28 schreef Monidique het volgende:
Ik weet natuurlijk niet echt hoe het donderdag gaat, maar ik weet wel dat de komende vijf weken echt heel erg vuil en smerig gaan worden. Vanuit het Republikeinse kamp, uiteraard. Ik denk niet dat ze ermee gaan winnen.
De Democrats kunnen net zo vuil en smerig spelen als de Republicans.
Carpe Libertatem
pi_62001559
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Top Speech

Vergeleken met McCain kijkt hij trouwens wel erg weinig op z'n notities ... McCain kan bijna niet zonder een blaadje waar precies op staat wat hij moet zeggen. Ogen altijd naar beneden gericht.
Dat komt omdat McCain een sneaky act opvoert, en Obama meestal zegt wat hij wel vindt.
  maandag 29 september 2008 @ 17:47:20 #54
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62001700
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

, , . Uit de mond van iemand waarmee Nixon in vergelijking een Franciscaner is.
Volgens mij wilde hij daarmee vooral zeggen dat hij zich niet zou laten pijpen door een medewerkster in het Oval Office....
  maandag 29 september 2008 @ 17:49:09 #55
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62001752
En maar eens even wat tegengewicht te bieden, al dan niet gemeend:

McCain is een geweldige vent en president!

Go Republicans!

Obama is een gore populistische socialist
pi_62001774
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:27 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat Bush z'n argumenten waren toen hij voor de eerste keer gekozen werd;
[..]

Ik denk dat het veilig is om te stellen dat de gedachtegang van politici (in de USA) luidt:
"During election time it's all about getting those suckers to vote for ya. After the elections we can always alter the public perception."
Jaja maar toen kreeg Bush te maken met 9/11, ik denk niet dat er iets in de weg zal staan voor McCain om de corruptie in Washington aan te pakken.
lollig
  maandag 29 september 2008 @ 17:50:43 #57
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62001785
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:33 schreef pberends het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zijn die Teutels zijn dom, of lijkt het maar zo? Of kwam Rove met een zak met geld?
Want iedereen die het niet met PBerends eens is, is dom
pi_62001912
Was iedereen maar zo enthousiast bij de NL verkiezingen....
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † maandag 29 september 2008 @ 17:57:23 #59
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62001952
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:55 schreef Klopkoek het volgende:
Was iedereen maar zo enthousiast bij de NL verkiezingen....
De opkomst is niet echt hoog bij de Amerikaanse presidentiele verkiezingen, of bedoel je dit topic?
Carpe Libertatem
pi_62001957
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:50 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Want iedereen die het niet met PBerends eens is, is dom
Iemand als "celebrity" uitmaken en vervolgens de Teutels als campagne-middel gebruiken inhuren is in ieder geval hypocriet als de neten.
Calm down, please!
pi_62002017
quote:
of bedoel je dit topic?
Ja, dat we bij NL verkiezingen ook een reeks krijgen van minimaal 25 topics.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † maandag 29 september 2008 @ 18:01:37 #62
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62002042
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, dat we bij NL verkiezingen ook een reeks krijgen van minimaal 25 topics.
Als hier Nederland de verkiezingen op soortgelijke wijze gehouden wordt loopt heel links Nederland te huilen dat de politiek hier te Amerikaans is.
Carpe Libertatem
pi_62002113
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:01 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als hier Nederland de verkiezingen op soortgelijke wijze gehouden wordt loopt heel links Nederland te huilen dat de politiek hier te Amerikaans is.
En als er dan een linkse homo een kans maakt schieten we die af ... niets Amerikaans aan.
Calm down, please!
pi_62002115
quote:
En terecht. In 2006 was het al veel te Amerikaans met dat moddergegooi en Balkenende versus Bos gedoe (incl. debatten).
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 29 september 2008 @ 18:35:37 #65
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62003116
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Top Speech

Het zou mooi zijn als Obama een speech van drie kwartier helemaal uit zijn hoofd kon opzeggen. Maar net als de meeste politici gebruikt hij teleprompters. De teleprompters staan zo opgesteld dat het net lijkt alsof hij in het publiek kijkt. McCain is iemand van de oude garde die het nog met papier doet. Hij heeft het weleens met teleprompters geprobeerd maar dat ging niet echt goed (de befaamde groene achtergrond speech).

pi_62003484
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:52 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn als Obama een speech van drie kwartier helemaal uit zijn hoofd kon opzeggen. Maar net als de meeste politici gebruikt hij teleprompters. De teleprompters staan zo opgesteld dat het net lijkt alsof hij in het publiek kijkt. McCain is iemand van de oude garde die het nog met papier doet. Hij heeft het weleens met teleprompters geprobeerd maar dat ging niet echt goed (de befaamde groene achtergrond speech).

[ afbeelding ]
Natuurlijk gebruikt hij (net als bijna iedereen) teleprompters ... De enige die claimt het zonder te kunnen is Palin.

Er is alleen een groot verschil in hakkelig oplezen van een papiertje of vloeiend oplezen van teleprompters (terwijl je je speech aanpast aan de weersomstandigheden), imho.
Calm down, please!
pi_62003965
quote:
Tsja. Zo zou ik als CBS natuurlijk ook kijkers proberen te trekken...
pi_62004478
Ik heb de peilingen even omgerekend naar 2004

RealClearPolitics zegt nu:

Obama
171 kiesmannen solid (+7,5% voorsprong op McCain)
57 lean (5 - 7,5%)

McCain
158 solid
5 lean

Toss up
147 (0 - 5 %)

De verkiezingsuitslag van 2004 omgerekend naar die termen betekent dan:

Kerry
157 solid
36 lean

Bush
202 solid
38 lean (met de opmerking dat minus Florida (5,01% voorsprong Bush) je 11 overhoudt)

Toss up
114 (met Florida erbij 141 toss up)

Obama staat er idd heel goed voor
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62005119
quote:
LOL!

Ik kan er ook niet met mijn verstand bij dat de "slimme" Republikeinen Palin een "goede" vinden . Zelfs McCain staat elke keer versteld van haar domheid heb ik het idee.
  maandag 29 september 2008 @ 20:24:38 #72
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62006079
tvp
  maandag 29 september 2008 @ 20:31:46 #73
Stranger than fiction
pi_62006324
Nou McCain's inzet heeft inderdaad veel goed gedaan. Ben benieuwd hoe Obama hier de schuld van krijgt.
pi_62006436
Stevige speech van Biden en vervolgens Obama in Michigan:

pi_62006524
Oei de bailout plan is niet doorgekomen! Goede genade!

http://www.politico.com/news/stories/0908/14050.html
pi_62006540
quote:
Op maandag 29 september 2008 20:38 schreef Fokski het volgende:
Bulls, Bears & Bucks #28: Reddingsplan VS verworpen
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62007422
quote:
Op maandag 29 september 2008 20:38 schreef Fokski het volgende:

http://www.politico.com/news/stories/0908/14050.html
Het zou toch raar moeten lopen als Obama niet de verkiezingen wint.
  maandag 29 september 2008 @ 21:13:40 #78
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62007538
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:10 schreef Toad het volgende:

[..]

Hoezo? Dit is echt niet iets dat pas sinds Bush is begonnen hoor.
  † In Memoriam † maandag 29 september 2008 @ 21:14:38 #79
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62007570
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:10 schreef Toad het volgende:

[..]

Eerst de bailout geweldig vinden en er daarna op afgeven als het afgewezen wordt. Yay! Change! Hij heeft het hypocriete gelul al goed onder de knie.
Carpe Libertatem
pi_62007616
@Wheelgunner: de economische crisis loopt nu zo ver uit de hand, dat het raar zou zijn als een zittende president en zijn partij daar niet op afgerekend worden.
pi_62007715
Calm down, please!
  maandag 29 september 2008 @ 21:20:58 #82
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62007778
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:16 schreef Toad het volgende:
@Wheelgunner: de economische crisis loopt nu zo ver uit de hand, dat het raar zou zijn als een zittende president en zijn partij daar niet op afgerekend worden.
Kan een rol spelen, maar dit gaat om beide partijen denk ik.

Trouwens, hebben McCain en/of Obama al toegezegd of ze voor deze wet hadden gestemd als die voor de senaat was gekomen?
pi_62007792
gaat McCain nu de campagne weer stilleggen?
zodat het Palin-Biden debat niet door hoeft te gaan.

want ook dat debat zal over de economie gaan.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_62007798
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:20 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Trouwens, hebben McCain en/of Obama al toegezegd of ze voor deze wet hadden gestemd als die voor de senaat was gekomen?
Ik las dat beiden het steunen.
  maandag 29 september 2008 @ 21:21:39 #85
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62007801
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:19 schreef Googolplexian het volgende:
[ afbeelding ]
Leg daar voor de relativering ook even een overzicht met het BNP naast.
pi_62007869
CNN is nu wel interessant.
Zover ik het begrepen heb was de afspraak gemaakt door beide partijen om ieder voor de helft van de stemmen te zorgen. Zodat de verantwoording bij beiden zou liggen (bipartisanship). De republikeinen hebben hier bij de eigenlijke stemming geen gehoor aan gegeven. Naar eigen zeggen omdat Nancy Pelosi, speaker of the house, in haar speech de republikeinen heeft aangevallen.

Zoals net al door een meneer op TV werd gezegd (een democraat) , de republikeinen voelen zich beledigd en daar moet het hele land door lijden. Hei zei ook, vertel me wie dat waren, ik zal met ze praten en vertellen dat ze de meerst fantastische mensen zijn die er bestaan, misschien dat ze dan voor stemmen. Hij heeft volkomen gelijk. Vergeet ook niet dat het een republikeinse president is die het huis gevraagd heeft voor de bailout te stemmen.
pi_62008445
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:20 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

quote:
On Sunday, he said he would "swallow hard" but vote for the plan, which he said was better than originally proposed.
http://voices.washingtonp(...)om_mccain_after.html

McCain.
pi_62008897
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:23 schreef Apache4U het volgende:
CNN is nu wel interessant.
Zover ik het begrepen heb was de afspraak gemaakt door beide partijen om ieder voor de helft van de stemmen te zorgen. Zodat de verantwoording bij beiden zou liggen (bipartisanship). De republikeinen hebben hier bij de eigenlijke stemming geen gehoor aan gegeven. Naar eigen zeggen omdat Nancy Pelosi, speaker of the house, in haar speech de republikeinen heeft aangevallen.

Zoals net al door een meneer op TV werd gezegd (een democraat) , de republikeinen voelen zich beledigd en daar moet het hele land door lijden. Hei zei ook, vertel me wie dat waren, ik zal met ze praten en vertellen dat ze de meerst fantastische mensen zijn die er bestaan, misschien dat ze dan voor stemmen. Hij heeft volkomen gelijk. Vergeet ook niet dat het een republikeinse president is die het huis gevraagd heeft voor de bailout te stemmen.
  † In Memoriam † maandag 29 september 2008 @ 21:54:03 #89
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62008963
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:21 schreef Monidique het volgende:
Ik las dat beiden het steunen.
Dat hebben ze beiden ook gezegd in het eerste debat, maar nu wil Obama dat geld opeens liever gebruiken voor scholen en kinderen ofzo.
Carpe Libertatem
pi_62009014
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:54 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat hebben ze beiden ook gezegd in het eerste debat, maar nu wil Obama dat geld opeens liever gebruiken voor scholen en kinderen ofzo.
O?
pi_62009290

Die Republikeinen die hebben het afgeschoten omdat ze tegen de beloningscaps waren én omdat die pelosi zat te polariseren in haar speech (met teksten als "bush heeft ons in deze mess gestort").
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62009651
ja, die redenen zijn mijns inziens te belachelijk voor woorden. Wij vinden dat we worden gepolariseerd door Pelosi, dus we stemmen tegen. Hoe dom kun je zijn?
pi_62009804
Ach de Republikeinse kiezers zullen dit sowieso geweldig vinden. Voor hun is 'belasting' een scheldwoord.

En ik moet zeggen: ik vind die Democraten veel te eager om bij te springen. Dat mag best met veel woedde en wrok gebeuren. Dat tuig in Wallstreet moet gelyncht worden, gescalpeerd
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62010042
Daar ben ik het dan weet niet mee eens. En die lui die dit geweldig vinden zullen nog wel anders gaan piepen zodra bank voor bank omvalt over een paar dagen en als ze zien dat hun 401k als een poolkap gesmolten is..
pi_62010205
Waar niet mee eens?
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 29 september 2008 @ 22:23:52 #96
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62010224
quote:
"[T]his bill would not have been agreed to had it not been for John McCain. ... But, you know, this is a bipartisan accomplishment, a bipartisan success. And if people want to get something done in Washington, they just watch John McCain." — Former Massachusetts governor Mitt Romney, 9/29/08

"Earlier in the week, when Senator McCain came back to Washington, there had been no deal reached. ... What Senator McCain was able to do was to help bring all the parties to the table, including the House Republicans." — Senior adviser Steve Schmidt, 9/28/08

"But here are the facts, and I’m not overselling anything. The fact is that the House Republicans were not in the mix at all. John didn’t phone this one in. He came and actually did something. ... You can’t phone something like this in. Thank God John came back." — Sen. Lindsey Graham (R-SC), 9/28/08

"Before John McCain suspended his campaign yesterday, the situation that we’re looking at today looked very different then. After he showed leadership and called for bipartisanship, for us to partisanship aside and tackle this solution head on, here we are." — Spokesman Tucker Bounds, 9/25/08

http://thinkprogress.org/2008/09/29/bailout-mccain/
Toegegeven, het is ook niet positief voor Obama, deze hele situatie, denk ik.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62010327
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:23 schreef Klopkoek het volgende:
Waar niet mee eens?
Dat "dat tuig" op Wall Street gelynched moeten worden. De bestuurders van banken die mensen met een minimaal inkomen gouden bergen beloofden met die subprimes..die vind ik ergerlijker.
  maandag 29 september 2008 @ 22:40:09 #98
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62010846
De oorzaak? De republikeinen hebben een leiderschapsprobleem: Bush is aangeschoten wild en McCain heeft het te druk met politieke spelletjes.

Kijk, het plan was niet lekker, maar het verlies van vertrouwen nu is misschien wel erger. Hoewel, het kan niet kwaad om iets meer tijd te nemen voor een rationeler besluit, maar door constant te hameren dat dit besluit er snel moest komen krijg je valse hoop.

Maar goed, invloed op de verkiezingen? Het zal absoluut de agenda bepalen, en dan neigt het toch eerder naar een voordeel voor Obama dan McCain. Aan de andere kant kan het de gamechanger zijn waar McCain op hoopt.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62011094
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:40 schreef Montov het volgende:
Aan de andere kant kan het de gamechanger zijn waar McCain op hoopt.
Vraag ik me af. Obama had al een voorsprong op het onderwerp van de economie.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_62011676
Precies, McCain wilde zo nodig terug naar D.C. , want meneer zou dat varkentje wel even wassen. Niet dus.
Nota bene zijn eigen partij zorgt ervoor dat het feestje niet door gaat. Als ie zijn eigen partij niet kan beinvloeden, hoe moet ie dan Amerika gaan regeren?
  maandag 29 september 2008 @ 23:03:18 #101
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62011696
Palin is op GOP verzoek naar een 'debate camp' verwezen dat plaats zal vinden in een van McCain's huizen in Arizona.

I've got a problem, and the only prescription... is more cowbell!

Ik denk trouwens dat ze verrassend goed voor de dag zal komen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 29 september 2008 @ 23:04:47 #102
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62011757
quote:
Op maandag 29 september 2008 20:35 schreef Fokski het volgende:
Stevige speech van Biden en vervolgens Obama in Michigan:

Wow, dat is wel een van Obama's beste tot nu toe Jammer dat het in de media overschaduwd wordt door de crisis, zou hem veel punten kunnen opleveren.
  maandag 29 september 2008 @ 23:05:40 #103
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62011801
Donderdag is 'ie weer in Grand Rapids, m'n vrouw gaat er ook even kijken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_62012990
De republikeinen hebben die bailout dus tegengehouden omdat ze het niet eens waren met een cap op de gouden handdrukken?
Nou, met dat thema in zijn gedachten kan Obama vast wel een paar leuke reclame-spotjes bedenken..
pi_62013137
McCain was voor de bailout van kameraad Bush en Paulson.
maar z'n eigen partij dus niet meer.

dan gaat ie dus wel tegen z'n eigen partij in, maar wel aan de kant van Bush.
de week begint alweer niet zo lekker voor McCain.
en het Palin-debat moet nog komen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  dinsdag 30 september 2008 @ 00:12:00 #106
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62013869
Debate camp
pi_62014071
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:04 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Wow, dat is wel een van Obama's beste tot nu toe Jammer dat het in de media overschaduwd wordt door de crisis, zou hem veel punten kunnen opleveren.
Vooral z'n visie op een duurzaam energiebeleid is er eentje waar wat mij betreft de Nederlandse politiek een voorbeeld aan zou kunnen nemen. In plaats van allerlei stupide heffingen en belastingen met een marginaal effect zou de overheid juist veel meer de technologische ontwikkeling moeten stimuleren aangezien dit het soort oplossingen levert dat wereldwijd zou kunnen worden toegepast en daarnaast gunstig is voor de Nederlandse economie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62014091
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 00:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vooral z'n visie op een duurzaam energiebeleid is er eentje waar wat mij betreft de Nederlandse politiek een voorbeeld aan zou kunnen nemen. In plaats van allerlei stupide heffingen en belastingen met een marginaal effect zou de overheid juist veel meer de technologische ontwikkeling moeten stimuleren aangezien dit het soort oplossingen levert dat wereldwijd zou kunnen worden toegepast en daarnaast gunstig is voor de Nederlandse economie.
Ze zouden natuurlijk ook kunnen boren ipv oorlogje voeren in het M-O.
pi_62014119
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 00:22 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Ze zouden natuurlijk ook kunnen boren ipv oorlogje voeren in het M-O.
Mwoah, dat is ook maar een tijdelijke oplossing. Daarnaast is het volgens mij wel Obama die toch wat minder van het oorlogje voeren in het M-O is dan McCain.
  dinsdag 30 september 2008 @ 00:33:22 #110
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62014280
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 00:12 schreef Hephaistos. het volgende:
Debate camp
Daar leren ze je ook hoe je het woord 'new-clear' moet uitspreken.
  dinsdag 30 september 2008 @ 01:00:03 #111
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62014638

Nog geen verandering dus.
pi_62016252
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 00:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mwoah, dat is ook maar een tijdelijke oplossing. Daarnaast is het volgens mij wel Obama die toch wat minder van het oorlogje voeren in het M-O is dan McCain.
Obama heeft wel erg harde taal tegen Pakistan.
hij probeert een punt te maken tegen McCain dat door de Irak-oorlog de aandacht voor Al-Qaïda/Bin Laden verslapt is.
maar als hij de oorlog in Afghanistan echt wil laten escaleren tot in Pakistan.
dan valt de Irak-oorlog in het niet.

Pakistan is een zeer trotse nucleaire macht.
het is nergens voor nodig om die nieuwe (min of meer democratische) regering daar te schofferen.
ze hebben zelf genoeg gedonder met terrorisme.
de op dat punt eensgezinde bevolking gaat het echt niet pikken als Amerika daar ongevraagd de grens over marcheert.
het zal niet de eerste keer zijn dat een Democratische president een oorlog escaleert (Vietnam).
pi_62017187
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 08:12 schreef Caesu het volgende:

[..]

Obama heeft wel erg harde taal tegen Pakistan.
Hij heeft het over het aanvallen van Al Qaeda in Pakistan, niet over het aanvallen van Pakistan zelf. Al Qaeda zit in het grensgebied van Afghanistan en Pakistan waar op dit moment het leger van Pakistan geen enkele macht heeft. De VS hebben de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in het regime van Musharraf maar die heeft het leger alleen maar gebruikt om India te bedreigen.
  dinsdag 30 september 2008 @ 09:55:57 #114
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62017749
quote:
"Senator Obama and his allies in Congress infused unnecessary partisanship into the process. Now is not the time to fix the blame, it's time to fix the problem."
Schuld van Obama, maar laten we nu niet een schuldige aanwijzen. Country first, uiteraard.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 30 september 2008 @ 10:10:33 #115
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_62018043
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 09:55 schreef Montov het volgende:

[..]

Schuld van Obama, maar laten we nu niet een schuldige aanwijzen. Country first, uiteraard.
Precies: McCain: Now Is Not The Time For Blame, But I Blame Obama:
quote:
"Now is not the time to affix the blame. It's time to fix the problem. I would hope that all our leaders, all of them, can put aside short-term political goals and do what's in the best interests of the American people."

It was an utter farce of a call for political level-headedness. The very sentence before McCain uttered those words, he lambasted "Senator Obama and his allies in Congress" for infusing "unnecessary partisanship into the process."

Ten minutes later, the Republican National Committee blasted out an email with the following subject header: "Obama Stood By, Did Nothing, And Showed No Leadership On The Bailout Negotiations."

Ten minutes after that, McCain's economic adviser, Douglas Holtz-Eakin blamed Democrats in the Congress for foiling the bill.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † dinsdag 30 september 2008 @ 10:22:40 #116
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62018270
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:45 schreef Caesu het volgende:
McCain was voor de bailout van kameraad Bush en Paulson.
maar z'n eigen partij dus niet meer.
Barack "Change" Obama was ook helemaal blij met en voor de bailout.
Carpe Libertatem
  dinsdag 30 september 2008 @ 10:26:16 #117
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62018354
Niemand is echt blij met de bailout, maar niemand is ook echt blij met de alternatieven of de gevolgen bij het niets doen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62018962
quote:
Is er eigenlijk ergens een overzicht te vinden van het stemgedrag naar partij over dit voorstel? Ik vraag me af of het wel zozeer de 'allies of Obama' zijn die hier tegen hebben gestemd.
  dinsdag 30 september 2008 @ 11:01:59 #119
Stranger than fiction
pi_62019074
quote:
Het is echt te sneu voor woorden. Tenenkrommend.
pi_62019082
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is er eigenlijk ergens een overzicht te vinden van het stemgedrag naar partij over dit voorstel? Ik vraag me af of het wel zozeer de 'allies of Obama' zijn die hier tegen hebben gestemd.
Rep: 133 tegen, 65 voor
Dem: 95 tegen, 140 voor
pi_62019153
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Het is echt te sneu voor woorden. Tenenkrommend.
Tenenkrommend?

://talkingpointsmemo.com/

Palin mag uitleggen waarom zij het eigenlijk niet eens is met Obama, maar McCain moet er deze keer wel bij zijn. Niet alleen geven beiden een non-antwoord, erger dan gebruikelijk voor politici, McCain is er ook om haar hand vast te houden en voor haar te antwoorden.

Tenenkrommend.
  dinsdag 30 september 2008 @ 11:06:40 #122
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62019174
McCain, Palin, het wordt met de dag triester. http://marcambinder.theat(...)_question_and_it.php
quote:
Gov. Palin and I agree that you don't announce that you're going to attack another country.
Dit is op de een of andere manier een soort van verdediging...

Maar sowieso, een kiezer vraagt wat over Pakistan, Palin geeft een antwoord waarmee ze instemt met het idee van Obama en tegen de aanpak van McCain, en vervolgens was dit een soort valstrik van de pers om haar in de val te lokken.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62019284
Vraag aan John McCain: Osama bin Laden houdt een persconferentie in Teheran en geeft aan daar nog een dag of wat te chillen. Pak je 'm? Of roep je nu eenmaal niet om dat te doen? .

Ik zei al:
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:41 schreef Monidique het volgende:
Trouwens, zelfs inhoudelijk, op dat punt, slaat McCain wartaal uit. Er zit geen logica in. We zouden het doen, maar niet aankondigen, maar dan... kondig je het nu toch aan? Dan kondig je toch aan dat je het zou doen als het nodig is? Of...? Wartaal.
  dinsdag 30 september 2008 @ 11:12:14 #124
136 V.
pi_62019298
Ik kreeg post van Michael Moore:
quote:
Friends,

Everyone said the bill would pass. The masters of the universe were already making celebratory dinner reservations at Manhattan's finest restaurants. Personal shoppers in Dallas and Atlanta were dispatched to do the early Christmas gifting. Mad Men of Chicago and Miami were popping corks and toasting each other long before the morning latte run.

But what they didn't know was that hundreds of thousands of Americans woke up yesterday morning and decided it was time for revolt. The politicians never saw it coming. Millions of phone calls and emails hit Congress so hard it was as if Marshall Dillon, Elliot Ness and Dog the Bounty Hunter had descended on D.C. to stop the looting and arrest the thieves.

The Corporate Crime of the Century was halted by a vote of 228 to 205. It was rare and historic; no one could remember a time when a bill supported by the president and the leadership of both parties went down in defeat. That just never happens.

A lot of people are wondering why the right wing of the Republican Party joined with the left wing of the Democratic Party in voting down the thievery. Forty percent of Democrats and two-thirds of Republicans voted against the bill.

Here's what happened:

The presidential race may still be close in the polls, but the Congressional races are pointing toward a landslide for the Democrats. Few dispute the prediction that the Republicans are in for a whoopin' on November 4th. Up to 30 Republican House seats could be lost in what would be a stunning repudiation of their agenda.

The Republican reps are so scared of losing their seats, when this "financial crisis" reared its head two weeks ago, they realized they had just been handed their one and only chance to separate themselves from Bush before the election, while doing something that would make them look like they were on the side of "the people."

Watching C-Span yesterday morning was one of the best comedy shows I'd seen in ages. There they were, one Republican after another who had backed the war and sunk the country into record debt, who had voted to kill every regulation that would have kept Wall Street in check -- there they were, now crying foul and standing up for the little guy! One after another, they stood at the microphone on the House floor and threw Bush under the bus, under the train (even though they had voted to kill off our nation's trains, too), heck, they would've thrown him under the rising waters of the Lower Ninth Ward if they could've conjured up another hurricane. You know how your dog acts when sprayed by a skunk? He howls and runs around trying to shake it off, rubbing and rolling himself on every piece of your carpet, trying to get rid of the stench. That's what it looked like on the Republican side of the aisle yesterday, and it was a sight to behold.

The 95 brave Dems who broke with Barney Frank and Chris Dodd were the real heroes, just like those few who stood up and voted against the war in October of 2002. Watch the remarks from yesterday of Reps. Marcy Kaptur, Sheila Jackson Lee, and Dennis Kucinich. They spoke the truth.

The Dems who voted for the giveaway did so mostly because they were scared by the threats of Wall Street, that if the rich didn't get their handout, the market would go nuts and then it's bye-bye stock-based pension and retirement funds.

And guess what? That's exactly what Wall Street did! The largest, single-day drop in the Dow in the history of the New York Stock exchange. The news anchors last night screamed it out: Americans just lost 1.2 trillion dollars in the stock market!! It's a financial Pearl Harbor! The sky is falling! Bird flu! Killer Bees!

Of course, sane people know that nobody "lost" anything yesterday, that stocks go up and down and this too shall pass because the rich will now buy low, hold, then sell off, then buy low again.

But for now, Wall Street and its propaganda arm (the networks and media it owns) will continue to try and scare the bejesus out of you. It will be harder to get a loan. Some people will lose their jobs. A weak nation of wimps won't last long under this torture. Or will we? Is this our line in the sand?

Here's my guess: The Democratic leadership in the House secretly hoped all along that this lousy bill would go down. With Bush's proposals shredded, the Dems knew they could then write their own bill that favors the average American, not the upper 10% who were hoping for another kegger of gold.

So the ball is in the Democrats' hands. The gun from Wall Street remains at their head. Before they make their next move, let me tell you what the media kept silent about while this bill was being debated:

1. The bailout bill had NO enforcement provisions for the so-called oversight group that was going to monitor Wall Street's spending of the $700 billion;

2. It had NO penalties, fines or imprisonment for any executive who might steal any of the people's money;

3. It did NOTHING to force banks and lenders to rewrite people's mortgages to avoid foreclosures -- this bill would not have stopped ONE foreclosure!;

4. It had NO teeth anywhere in the entire piece of legislation, using words like "suggested" when referring to the government being paid back for the bailout;

5. Over 200 economists wrote to Congress and said this bill might actually WORSEN the "financial crisis" and cause even MORE of a meltdown.

Put a fork in this slab of pork. It's over. Now it is time for our side to state very clearly the laws WE want passed. I will send you my proposals later today. We've bought ourselves less than 72 hours.
Kan er iets kloppen van wat hij zegt?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 30 september 2008 @ 11:39:21 #125
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_62019890
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:54 schreef Klopkoek het volgende:
Van vier jaar geleden was deze wel leuk

Jezus!! Ik doe vannacht geen oog dicht
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_62019947
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:02 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Rep: 133 tegen, 65 voor
Dem: 95 tegen, 140 voor
Ah ok, we hebben het dus over Obama en zijn 133 Republikeinse en 95 Democratische vriendjes tegenover McCain en zijn 65 Republikeinse en 140 Democratische vriendjes?
pi_62019972
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:06 schreef Montov het volgende:
McCain, Palin, het wordt met de dag triester. http://marcambinder.theat(...)_question_and_it.php
[..]

Dit is op de een of andere manier een soort van verdediging...

Maar sowieso, een kiezer vraagt wat over Pakistan, Palin geeft een antwoord waarmee ze instemt met het idee van Obama en tegen de aanpak van McCain, en vervolgens was dit een soort valstrik van de pers om haar in de val te lokken.
"M'n secretaresse en ik zijn het over eens dat ..."
pi_62020145
quote:
Typisch
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  dinsdag 30 september 2008 @ 12:19:46 #130
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_62020560

Leuk artikel in de Entertainment Weekly van deze week
  dinsdag 30 september 2008 @ 12:32:14 #131
66825 Reya
Fier Wallon
pi_62020822
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:11 schreef Monidique het volgende:
Vraag aan John McCain: Osama bin Laden houdt een persconferentie in Teheran en geeft aan daar nog een dag of wat te chillen. Pak je 'm? Of roep je nu eenmaal niet om dat te doen? .
Als ik Ali Khamenei was zou ik hem stante pede oppakken en als bargaining chip jegens de VS gebruiken, maar dat is weer een andere kwestie.
pi_62022657
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Tenenkrommend?

Palin mag uitleggen waarom zij het eigenlijk niet eens is met Obama, maar McCain moet er deze keer wel bij zijn. Niet alleen geven beiden een non-antwoord, erger dan gebruikelijk voor politici, McCain is er ook om haar hand vast te houden en voor haar te antwoorden.

Tenenkrommend.
"Is that a Pizza-place??" LOL!

Grappig hoe McCain instemmend meeknikt, het ziet er zo ongeloofwaardig uit .
pi_62022871
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:39 schreef Woodpecker het volgende:
Whehehe
A video blog for the tv...
pi_62023156
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:12 schreef Verbal het volgende:
Ik kreeg post van Michael Moore:
[..]

Kan er iets kloppen van wat hij zegt?

V.
Ik weet het niet hoor, Pelosi deed erg haar moeite om de bailout er snel door te laten gaan (afkondigen van martial law-procedure bijvoorbeeld).
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62023232
Daily Kos peilt vandaag 51% voor Obama en 41% McCain.
Wie waren er eigenlijk tijdens de primairies de meest betrouwbare opiniepeilers? Ik meen me te herinneren dat er een lijst was van welke peiler er het dichtst bij de uiteindelijke uitslag zat...
pi_62023258
quote:

[..]

Tenenkrommend?

Tenenkrommend.

Sjee ... laatste commentaar bij dat filmpje
quote:
Dazzler2469 (9 minuten geleden)

Palin could be a vegetable and still be better than Sambo Obama.

Keep it a WHITE HOUSE 08!
Wat een domme mensen heb je toch, he
Calm down, please!
pi_62023465
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:12 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Sjee ... laatste commentaar bij dat filmpje
[..]

Wat een domme mensen heb je toch, he
Ik vind 'm wel leuk .
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:21:09 #138
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62023508
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:11 schreef Apache4U het volgende:
Wie waren er eigenlijk tijdens de primairies de meest betrouwbare opiniepeilers? Ik meen me te herinneren dat er een lijst was van welke peiler er het dichtst bij de uiteindelijke uitslag zat...
Selzer en Co, maar die deed alleen Iowa.
SurveyUSA en Rasmussen waren volgens wel een van de beteren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62024565
Dit was the partisan speech waardoor het Bailoutplan is gefailed.

Klote Pelmafiosi
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:30:40 #140
Stranger than fiction
pi_62025346
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:59 schreef Klopkoek het volgende:

Klote Pelmafiosi
Het is een extreem slap excuus om tegen te stemmen.
pi_62025405
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:59 schreef Klopkoek het volgende:

Klote Pelmafiosi
Ohja de meerderheid van de republikeinen heeft tegengestemd omdat ze boos waren op Pelosi, onzin.

De meerderheid van de republikeinen willen dat wallstreet opdraait voor de recovery en niet mainstreet. Ze willen een government insurance program opzetten net zoals de federal deposit insurance corporation.
lollig
pi_62025800
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:11 schreef Apache4U het volgende:
Dit is de lijst die 538 gebruikt om peilingen te wegen: http://www.fivethirtyeight.com/search/label/pollster%20ratings

Die Daily Kos poll van Research 2000 staat dus ook behoorlijk hoog.
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:15:44 #143
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62026497
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:48 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Dit is de lijst die 538 gebruikt om peilingen te wegen: http://www.fivethirtyeight.com/search/label/pollster%20ratings

Die Daily Kos poll van Research 2000 staat dus ook behoorlijk hoog.
Wat ik begreep is dat R2000 voornamelijk op staatniveau peilde, en nu landelijk is begonnen. Dus in hoeverre dat nog verandering brengt weet ik niet.

Maar Rasmussen staat weer op +6 voor Obama: 51% vs 45%
Dat is hetzelfde niveau als het hoogtepunt na de Democratische conventie. Dat doet me denken aan 4 jaar geleden: Bush bleef ook lange tijd op het niveau van de conventiebounce hangen van zo'n 6 punten. Begin oktober daalde die voorsprong tot 2 punten, na het eerste debat. Vervolgens bleef het tussen de 2 en de 4 punten schommelen. Uitiendelijk heeft kerry soms een voorsprong gehad van gemiddeld 2%, maar Bush had hoogtepunten van 6-8%

Ik zie veel overeenkomsten met de peilingen van vandaag, met Obama met de positieve cijfers zoals Bush die had, en ik hoop voor Obama dat dit gaat doorzetten.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62026801
quote:

quote:
Oh and "Sarah Failin'" is an awesome pick for a nickname.
Sarah Failin'
pi_62026836
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Het is een extreem slap excuus om tegen te stemmen.
You got it

Aan de andere kant lijkt me die Pelosi wel een teef zeg.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62026952
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:33 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ohja de meerderheid van de republikeinen heeft tegengestemd omdat ze boos waren op Pelosi, onzin.

De meerderheid van de republikeinen willen dat wallstreet opdraait voor de recovery en niet mainstreet. Ze willen een government insurance program opzetten net zoals de federal deposit insurance corporation.
Obama heeft nu een slappe handreiking gemaakt:

http://money.cnn.com/2008/09/30/news/economy/Obama_FDIC/

Weet je wat ze eens moeten doen? Consequent zijn.

Of je kiest voor het diehard kapitalistische model waarin iedereen zijn eigen rommel opruimt en weinig te vrezen heeft voor de overheid.

Of je kiest voor een systeem waar ruimte is voor meer nuance, meer (staats)zekerheid maar dat dan ook de overheid het recht heeft om meer te weten, meer te zien en meer te sturen.

Het 'model' wat er nu uit komt is puin. Weinig controle en toezicht en als het misgaat kan de overheid wel de rommel opruimen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62034958
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62036026
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:15 schreef Montov het volgende:

[..]

Wat ik begreep is dat R2000 voornamelijk op staatniveau peilde, en nu landelijk is begonnen. Dus in hoeverre dat nog verandering brengt weet ik niet.

Maar Rasmussen staat weer op +6 voor Obama: 51% vs 45%
Dat is hetzelfde niveau als het hoogtepunt na de Democratische conventie. Dat doet me denken aan 4 jaar geleden: Bush bleef ook lange tijd op het niveau van de conventiebounce hangen van zo'n 6 punten. Begin oktober daalde die voorsprong tot 2 punten, na het eerste debat. Vervolgens bleef het tussen de 2 en de 4 punten schommelen. Uitiendelijk heeft kerry soms een voorsprong gehad van gemiddeld 2%, maar Bush had hoogtepunten van 6-8%

Ik zie veel overeenkomsten met de peilingen van vandaag, met Obama met de positieve cijfers zoals Bush die had, en ik hoop voor Obama dat dit gaat doorzetten.
Ik zou niet naar het verschil kijken maar naar Obama's percentage. Hij heeft in het verleden 6 punten voor gestaan maar volgens mij niet eerder 51% gehaald bij Rasmussen. Ik vertrouw "undecided" niet in sommige staten en daarom moet hij in de peilingen dicht bij de 50% of meer komen ongeacht zijn voorsprong.
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:28:23 #149
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_62037081
Dit is de reden waarom Team Obama er niet gerust op is met Joe Biden.

Als hij weer eens in zijn hemd staat, te eerlijk wordt, en zo zijn positie ondermijnt:

pi_62037903
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:28 schreef Perico het volgende:

Als hij weer eens in zijn hemd staat, te eerlijk wordt, en zo zijn positie ondermijnt:

Wat is daar nu het probleem van? Als je een beetje had opgelet dan zou je zien dat Biden een behoorlijke dosis zelfspot heeft.
pi_62037937
quote:
[Mother Jones: ]You not only have had combat experience in Vietnam, but you were also a prisoner of war. When you look at terrorism right now, with people like Osama bin Laden, do you have any reservations about watching strikes like that?

[John McCain: ]You could say, Look, is this guy, Laden, really the bad guy that's depicted? Most of us have never heard of him before. And where there is a parallel with Vietnam is: What's plan B? What do we do next? We sent our troops into Vietnam to protect the bases. Lyndon Johnson said, Only to protect the bases. Next thing you know.... Well, we've declared to the terrorists that we're going to strike them wherever they live. That's fine. But what's next? That's where there might be some comparison.
http://www.motherjones.com/news/feature/1998/11/vest.html

Kunt 'm niet kwalijk nemen, ofzo, als je iets vindt om 'm kwalijk te nemen, maar een whehe-moment wel. Ergens.
pi_62037961
Van hetzelfde artikel, tien jaar geleden dus:
quote:
his image as a courageous reformer has even led to speculation about a dark horse presidential candidacy in 2000. But critics say that image is carefully cultivated, and many accuse the press of going soft on McCain,
Niet veel veranderd.
pi_62038007
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:28 schreef Perico het volgende:

Ik denk dat Biden hier al weer van mening veranderd is. Na de Palin-storm dacht iedereen dat Hillary een betere keus was om Palin het hoofd te bieden.

Maar het nu blijkt dat Palin totaal incompetent is en McCain zeer schaadt is Biden de ideale VP voor Obama.

Ik vermoed dat Obama Biden vanaf het begin af aan een prima keus vond, ook toen Palin gekozen wordt en nu helemaal.

Ik vind Biden uiterst sterk als running mate, en ik hoop dat het debat op 2 oktober dit ook laat zien.
pi_62038264
John McCain.
quote:
We usually don't post Web ads, but this latest from the McCain campaign is so comically misleading that it really is a must-see:

The ad shows footage of Obama that's edited down to make him say this: "We've got the long-term fundamentals that will really make sure this economy grows."

The ad then suggests that this shows that Obama agrees with McCain's recent controversial claim that "the fundamentals of our economy are strong."

"Is Obama saying McCain's right?" the ad continues. "Or is Obama saying his own attacks are shameless? [Either way, Obama's a hypocrite.]"

It turns out, of course, that the Obama quote was torn out of context in a hilariously dishonest way. It comes from Obama's speech yesterday, in which he was discussing his prescriptions for the economy, and said...

"And then after this immediate problem, we've got the long-term fundamentals that will really make sure this economy grows. Change means a tax code that doesn't reward the lobbyists who wrote it but the American workers and small businesses that deserve it. As president I am going to eliminate capital gains taxes for small businesses and start-ups. That's how we'll grow our economy..."

In other words, the "long-term fundamentals" Obama was referring to were those of his own economic plan, not of the economy right now!
http://tpmelectioncentral.talkingpointsmemo.com/

John McCain.
pi_62038845
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:07 schreef Monidique het volgende:
John McCain.
[..]

http://tpmelectioncentral.talkingpointsmemo.com/

John McCain.
Walgelijk. Het zijn gewoon leugens. Fijn dat de betreffende kandidaat nu al duidelijk maakt wat voor president hij gaat worden.
pi_62039112
  woensdag 1 oktober 2008 @ 00:06:50 #157
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_62039872
Jack Cafferty van CNN gaat nog maar eens tekeer over Palin.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_62040188
Cafferty heeft het niet zo op Palin blijkt.
lollig
  woensdag 1 oktober 2008 @ 00:27:30 #159
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62040222
Duidelijk geen fan nee
pi_62041309
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:31:06 #162
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62042720
Hoe komen jullie toch die filmpjes tegen?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62042821
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:31 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe komen jullie toch die filmpjes tegen?
http://www.nytimes.com/pages/politics/index.html
lollig
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:49:25 #164
227671 Cith
Of Scotland
pi_62043005
quote:
lol die kerel die z'n hand opstak maar door z'n vrouw werd weggeslagen
C = X...
pi_62043858
quote:
"Ohhhh McCain, wat goed dat je eerst je campagne zogenaamd stop had gezet, dat zette echt focus op het probleem"

...
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:22:02 #167
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62044716
quote:
In an interview with CBS's Katie Couric that aired tonight on the Evening News, Sarah Palin declined to name any newspapers or magazines that she reads to keep up on world events.

Palin said she read "all of them, any of them that have been in front of me over all these years."

Asked by Couric three times to specifically name any publications, Palin kept speaking in general term.s

Is this just nervousness and a fear of naming a publication that will be politically problematic (say, a certain New York City broadsheet)?

Or has she simply not kept up with national papers and magazines?

http://www.politico.com/b(...)zines_she_reads.html
Géén kloon van tvlxd!
pi_62045571
Het Reformatorisch Dagblad (nee, ik ben geen trouwe lezer, maar kwam de link per toeval tegen) heeft vandaag een goed artikel over de vuile campagne die McCain voert.
quote:
Een 'twijfelachtig novum' in de verkiezingscampagne

NEW YORK - Er wordt gelogen tijdens de campagne voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Zelfs zo ernstig dat Karl Rove -voormalig politieke strateeg van president Bush en kampioen in het verspreiden van valse geruchten over tegenstanders- in een interview verkondigde dat het campagneteam van de Republikeinse presidentskandidaat, John McCain, in sommige campagneboodschappen „te ver is gegaan.”

McCain had gelogen over zijn rivaal, Barack Obama. Zelfs Rove was geschokt. Hoewel, dat viel eigenlijk wel mee. Maar Rove kritiseerde McCain, „omdat die de waarheid over Obama’s staat van dienst zozeer verdraaide dat de Democraten daarmee een gemakkelijk doelwit geboden wordt om McCain zelf weer aan te vallen.” McCain zat volgens Rove dus alleen tactisch fout. Leugens over je opponent vertellen mag, als je daarmee maar niet je eigen positie ondermijnt.

Het was Karl Rove ten voeten uit. Toen het senator McCain voor de wind ging in de Republikeinse voorverkiezingen in 2000, liet Rove het gerucht verspreiden dat het kind dat McCain en z’n vrouw Cindy in Bangladesh hadden geadopteerd in feite het gevolg was van een verhouding van McCain met een zwarte (Afro-Amerikaanse) prostituee. Vooral McCains echtgenote was volgens insiders diep geschokt door zo veel vuiligheid, verspreid met goedkeuring van George Bush. En nog wel binnen de eigen Republikeinse gelederen.

McCain heeft geleerd van die ervaring en voor z’n huidige campagne protegés van Rove ingehuurd om nu het vuile werk voor hém -McCain- te doen. Hij beloofde een integere campagne, maar gooit nu zelf met modder. Zo heeft zijn campagneteam beweerd dat Obama indertijd in de Senaat van Illinois een wet introduceerde voor seksuele voorlichting van kleuters. „Seksueel voorlichting, nog voordat onze kleintjes kunnen lezen en schrijven!” schamperde McCains propagandamachine.

Obama introduceerde indertijd niets. Hij stemde alleen voor een (door een collega ingediend) voorstel om kinderen ervan bewust te maken dat niet elke onbekende volwassene onschuldige bedoelingen heeft als hij kinderen benadert. Een programma waaraan kinderen alleen met toestemming van hun ouders zouden mogen meedoen. Dat is wel iets anders. Verder beweert McCains campagneteam dag in dag uit dat Obama „de belastingen gaat verhogen.” Twee onafhankelijke instituten hebben echter uitgerekend dat de meeste Amerikanen -behalve de allerrijkste toplaag- er wat besteedbaar inkomen betreft op vooruitgaan als Obama’s belastingvoorstellen worden gerealiseerd.

Waarom wordt er ronduit gelogen? Deels uit nood, volgens analist Steve Hanke van het Cato Research Instituut in Washington. „McCain heeft het tij tegen. Hij vertegenwoordigt de partij van Bush, die verantwoordelijk is voor de impopulaire oorlog in Irak, evenals volgens velen voor de huidige financieel-economische crisis en voor de stijgende werkloosheid. McCains rivaal Obama presenteert zichzelf als kampioen van ”change” (verandering). Dat spreekt veel mensen aan. Tegenover Obama’s verandering biedt McCain daarentegen een voortzetting van het mislukte beleid van Bush. Dat is niet aantrekkelijk.

Daarom bestrijdt McCain Obama niet op de inhoud van diens programma, maar speelt hij op de man. Obama’s geloofwaardigheid wordt in twijfel getrokken. Vandaar de politieke moddercampagne”, meent Hanke. Tijdens de verkiezingscampagne van 2004 gingen de kandidaten president Bush en Democratisch senator John Kerry nog relatief beschaafd met elkaar om. Zij beschuldigden elkaar niet van het verspreiden van leugens. Dat is nu anders. Beide campagnes benadrukken dezer dagen regelmatig dat de opponent leugens verspreidt. Volgens Hanke „een twijfelachtig novum” voor Amerikaanse verkiezingen.

Overigens zijn de Democraten, om het voorzichtig uit te drukken, ook niet altijd even nauwkeurig. „Als je voor McCain kiest, dreig je je ”social security” (AOW) kwijt te raken”, aldus een recente boodschap van Obama. Dat is beslist overdreven. Feit is wel dat McCain deze sociale steun voor 65-plussers wil privatiseren. En volgens critici zou dat het einde van dit systeem betekenen. Websites en kranten bieden overigens veel feitelijke -correcte- informatie over de standpunten van beide kandidaten. „Maar er zijn helaas te weinig mensen die dat lezen”, meent Hanke.

Het zou volgens hem mooi zijn als er een erecode bestond voor campagnes. „Maar waar praten wij over? Men moet gewoon fatsoenlijk zijn en geen leugens verspreiden in de hoop dat men de opponent daarmee onderuithaalt. Het modder gooien ondermijnt het aanzien van de politiek. Maar ik weet ook niet hoe je dat kunt veranderen. De lokroep van de politieke macht die je als president kunt uitoefenen is zo groot, dat men met de waarheid een loopje neemt. In onze huidige communicatiemaatschappij worden die leugens trouwens wel sneller ontmaskerd dan vroeger. Dat is mooi, maar ik geloof niet dat het veel helpt”, zegt Hanke.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de Amerikaanse pers dit jaar feller is op het ontmaskeren van politieke leugens dan vier jaar geleden. Dat is niet altijd aangenaam voor de desbetreffende politieke campagne(s). Die richten hun gram daarom soms op de boodschapper in plaats van op de boodschap. Senator McCains topadviseur voor mediabeleid Steve Schmidt (leerling van Rove) beschuldigde The New York Times (NYT) er vorige week bijvoorbeeld van „geen serieuze journalistieke organisatie meer te zijn.” De krant is volgens Schmidt „een propagandaorgaan voor Obama.” Aanleiding voor zijn uitval waren kritische artikelen in het dagblad over Sarah Palin en over McCains campagnestrateeg Rick Davis. Senator McCain belooft dat hij als president een einde zal maken aan de invloed van lobbyisten in Washington. Maar zijn campagneteam zit vol lobbyisten en oud-lobbyisten. Davis werd tot in augustus nog betaald voor zijn lobbywerk voor de hypotheekgiganten Fannie Mae en Freddie Mac, die recentelijk door de overheid werden overgenomen. Onprettig nieuws voor McCain, vandaar Schmidts aanval. „Het is onze taak om feiten en achtergronden over de kandidaten te onderzoeken. Onze kiezers hebben recht op die informatie”, luidde het droge commentaar van NYT-hoofdredacteur Bill Keller.
Bron: http://www.refdag.nl/arti(...)iezingscampagne.html

Overigens lijkt McCain alleen maar meer terrein te verliezen in de peilingen. De voorsprong van Obama volgens het RCP-gemiddelde is inmiddels bijna 5 procentpunten. Zelfs staten als Ohio en Florida, die eerder aan McCain waren toegedicht, konden nog wel eens in handen vallen van Obama. En dat zijn knap wat stemmen: 20 + 27.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:25:27 #169
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62046082
Verwacht geen wonderen. Obama heeft nu ongeveer dezelfde staten in handen als de staten waarmee Bill Clinton de verkiezingen won. Clinton kon dat ook alleen maar volhouden en herkozen worden door een relatief 'rechts' (dwz. economisch rechts, seculier links. Dat laatste tot woedde van de Reps) beleid te voeren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62046262
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:22 schreef Montov het volgende:

[..]

Raap me op .

Dit kan nog lachen worden met het debat met Biden.
pi_62046435
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:25 schreef Klopkoek het volgende:
Verwacht geen wonderen. Obama heeft nu ongeveer dezelfde staten in handen als de staten waarmee Bill Clinton de verkiezingen won. Clinton kon dat ook alleen maar volhouden en herkozen worden door een relatief 'rechts' (dwz. economisch rechts, seculier links. Dat laatste tot woedde van de Reps) beleid te voeren.
Ik blijf zweren bij dit heldere overzicht: http://www.realclearpolitics.com/epolls/maps/obama_vs_mccain/

Je ziet hier precies welke staten Kerry en Bush de vorige keer haalden. De Democraten kwamen toen 18 stemmen tekort (252 - 286; terwijl er 270 nodig zijn om te winnen). Die 18 lijkt Obama inmiddels redelijk veilig in de pocket te hebben met Iowa (7), New Mexico (5) en Colorado (9); samen 21. Tricky is vooral nog New Hampshire (4), dat voor de Democraten behouden moet blijven, terwijl Obama slechts 1,7 procent voor staat.

Maar: de voorsprong van Obama is inmiddels dusdanig dat hij mogelijk nog andere staten van de Republikeinen kan afpakken: In Virginia (13) heeft hij een voorsprong van 3 procentpunten, in North Carolina (15) staat hij 0,7 procentpunten voor. Verder slinkt de voorsprong van McCain in Florida en Ohio; twee belangrijke staten, met 20 en 27 kiesmannen. In Ohio staat McCain nog 0,6 procentpunt voor, in Florida nog maar 0,3 procentpunt.

Als Obama ook maar één van deze vier staten van de Republikeinen afpakt, dan kan hij zich zelfs nog verlies in New Hampshire permitteren. Het is nog geen gelopen race, maar de vlag kon er toch echt minder goed bij hangen voor Obama.
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 11:43:04 #172
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62046481
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:49 schreef Cith het volgende:

[..]

!
Carpe Libertatem
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:44:45 #173
66825 Reya
Fier Wallon
pi_62046533
quote:

[..]

Rock_de_Braziliaan.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:53:09 #174
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62046714
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:41 schreef Elfletterig het volgende:

in North Carolina (15) staat hij 0,7 procentpunten voor.
Volgens mij komt er deze week weer een peiling van de betrouwbare SurveyUSA. Vorige maand had die McCain op +20, dat was echter wel op het hoogtepunt van de conventionbounce. En ook R2000 had McCain op +17. Beide peilingen zijn nu te oud om mee te wegen in het gemiddelde, maar het is wel de laatste peiling van die twee peilers.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:57:45 #175
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62046827
De 'journalist' van Fox steekt ook zijn hand op voor McCain en niet voor Obama.

Je ziet de vrouw van Rock_de_Braziliaan ook in eerste instantie haar hand opsteken vanwege de vraagstelling, maar zodra duidelijk wordt dat het voor McCain gaat, gaat haar hand naar beneden.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62047119
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:53 schreef Montov het volgende:

[..]

Volgens mij komt er deze week weer een peiling van de betrouwbare SurveyUSA. Vorige maand had die McCain op +20, dat was echter wel op het hoogtepunt van de conventionbounce. En ook R2000 had McCain op +17. Beide peilingen zijn nu te oud om mee te wegen in het gemiddelde, maar het is wel de laatste peiling van die twee peilers.
Dat geloof je toch niet? Gewoon een tijdelijke Palin en RNC-reactie. Verder denk ik dat Obama's cijfers in N.Carolina heb ondervertegenwoordigen. Hij gaat het beter doen in de polls in N.Carolina (i.t.t. Pennsylvania bijv.)
pi_62047143
quote:

[..]

Wauw.... wat schaamteloos dat gelieg van Fox
pi_62047307
Hoe kan het eigenlijk dat het in New Hampshire zo spannend is? De andere staten daar in de buurt zijn toch duidelijk democratisch. In 2000 is NH trouwens ook naar Bush gegaan.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 12:24:14 #179
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62047363
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 12:21 schreef NY_Giant het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat het in New Hampshire zo spannend is? De andere staten daar in de buurt zijn toch duidelijk democratisch. In 2000 is NH trouwens ook naar Bush gegaan.
Het is volgens mij een van de staten waar ze het grootste wantrouwen hebben tegenover een overheid. Die nummerborden met 'Live Free Or Die' zijn toch ook van New Hampshire?
pi_62047406
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 12:24 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het is volgens mij een van de staten waar ze het grootste wantrouwen hebben tegenover een overheid. Die nummerborden met 'Live Free Or Die' zijn toch ook van New Hampshire?
Zou kunnen ja. Alleen vreemd dat een vergelijkbare staat als Vermont dan weer zo duidelijk democratisch is.
pi_62048341
Voorbeschouwing van de NY Times op het mooiste debat in jaren.

Eerst Sarah Palin.
quote:
Past Debates Show a Confident Palin, at Times Fluent but Often Vague

Not since Dan Quayle took the stage in 1988 have debate expectations for a major party candidate been as low as they will be on Thursday for Gov. Sarah Palin of Alaska.

A newcomer to the national scene, Ms. Palin has given little indication that she has been engaged in a serious way in the pressing national and international issues of the day.

But a review of a handful of her debate performances in the race for governor in 2006 shows a somewhat different persona from the one that has emerged since Senator John McCain, Republican of Arizona, named Ms. Palin as the vice-presidential nominee a month ago.

Ms. Palin, a former mayor who had become a whistle-blower about ethical misconduct in state government, held her own in those debates. (There were almost two dozen in the general election alone; she skipped some, and not all were recorded.)

She staked out a populist stance against oil companies and projected a fresh, down-to-earth face at a time when voters wanted change. That helped her soundly defeat Frank H. Murkowski, the unpopular Republican governor, in the primary and former Gov. Tony Knowles in the general election.

Her debating style was rarely confrontational, and she appeared confident. In contrast to today, when she seems unversed on several important issues, she demonstrated fluency on certain subjects, particularly oil and gas development.

But just as she does now, Ms. Palin often spoke in generalities and showed scant aptitude for developing arguments beyond a talking point or two. Her sentences were distinguished by their repetition of words, by the use of the phrase “here in Alaska” and for gaps. On paper, her sentences would have been difficult to diagram.

John Bitney, the policy director for her campaign for governor and the main person who helped prepare her for debates, said her repetition of words was “her way of running down the clock as her mind searches for where she wants to go.”

These tendencies could fuzz her meaning and lead her into linguistic cul-de-sacs. She often used less than her allotted time and ended her answers abruptly.

When questioned about the nuts and bolts of governing, Ms. Palin tended to avoid specifics and instead fell back on her core values: a broadly conservative philosophy and a can-do spirit.

“My attitude and my approaches towards dealing with the complexities of health care issues,” she said in an AARP debate in October 2006, “is a respectful and responsible approach, and it’s a positive approach. I don’t believe that the sky is falling here in Alaska.”

These patterns could help explain why the McCain campaign negotiated for less time for discussion in her debate Thursday with Senator Joseph R. Biden Jr. of Delaware than the presidential candidates had in their debate last week.

Ms. Palin was not always at her best when questioned by her opponents in the governor’s race.

In the AARP debate, Mr. Knowles and Andrew Halcro, an independent, double-teamed her to press her about how she would pay for health care.

In response to Mr. Knowles, she mentioned “certificates of need” and said they had been inflexible, “creating an environment where a lot of folks are lacking the receiving of their health care that is needed in some of the areas, especially in some of our larger markets.” She added, “The State of Alaska needs to be looking specifically at that inflexibility that exists today in order to fill some of the market needs that are out there in Alaska in our larger markets.”

She then added, “I can’t tell you how much that will reduce monetarily our health care costs, but competition makes everyone better, it makes us work harder, it does allow reduction in costs, so addressing that is going to be a priority.”

Mr. Knowles was nonplussed, saying that he did not understand her answer and that Ms. Palin had missed the point.

Mr. Halcro asked how she would pay for critical health care programs.

“Well, the point there, Andrew,” she said, “is that these are critical, and again it’s a matter of prioritizing and it’s a matter of government understanding its proper role in public safety, is health care, so it’s a matter of priorities.”

Mr. Halcro called her answer “political gibberish.”

But other times, she gave direct answers that appealed directly to her audience. The candidates were asked in a debate on Aug. 17, 2006, by a rural resident via video whether they would restore a longevity bonus for senior citizens, a payment intended to keep them from leaving the state.

“No,” Mr. Murkowski said gruffly. John Binkley, a third candidate, said yes. Ms. Palin’s response was filled with emotion.

“Yes, our precious, precious elders,” she said, looking into the camera. “For those who were prematurely lopped off, I am so sorry that that has happened to you.”

But generally, her voice carried surprisingly little affect.

“In tone, manner and sometimes even language, she treated every issue exactly the same,” Michael Carey, the former editorial page editor of The Anchorage Daily News, wrote in an essay about Ms. Palin. “She gave no suggestion that some issues are of higher priority than others. Her voice was cheerful, up-tempo, optimistic, never off key but always in the same key.”

Perhaps her strength in debating was coming across like an average person who understood the average person’s needs and would not be expected to have detailed policy prescriptions.

She also neutralized some of her conservative social views. She said intelligent design should be taught in schools — along with evolution. She said she favored the teaching of abstinence — along with the teaching of sex education. “Let the kids debate both sides,” she said.

She was not a particularly aggressive debater, and she rarely took an opportunity to challenge her opponents. But when pressed, she could be tough. In a roundtable discussion in October on the “Bob and Mark Show,” Mr. Halcro suggested that Ms. Palin had not attended enough debates.

“It’s been a year today that I’ve been on the campaign trail,” Ms. Palin responded, “attending many, many more forums, more debates, than either one of you, Tony and Andrew, because I had a primary opponent. You know, you got to have the balls to take it on in the early part of a campaign, and not just go right to the big show.”
Hier Biden.
quote:
Though an Experienced Debater, Biden Is Often Tripped Up by Spontaneity

With a single-word response, Senator Joseph R. Biden Jr. surprised and amused his listeners in the first Democratic primary debate, in April 2007. He was asked if he could be disciplined on the world stage and restrain his legendary loquaciousness.

“Yes,” he said.

No one expected Mr. Biden to stop there, but he did, leaving an expectant silence, until the audience caught the joke and burst into laughter.

He showed less restraint in a CNN/YouTube debate a few months later, when a gun owner asked where the candidates stood on gun control, saying he wanted to know if his “babies” would be safe. “This is my baby,” the man said on the video, showing off his Bushmaster AR-15.

“I’ll tell you what,” Mr. Biden replied. “If that is his baby, he needs help.”

The audience applauded enthusiastically, but Mr. Biden did not stop there.

He went on to deride the questioner, saying he incriminated himself because the man said he bought the gun while it was banned, then he questioned the man’s stability. “I don’t know that he is mentally qualified to own that gun,” he said in a gratuitous aside.

The Democrats held 26 debates during the primary season. Mr. Biden, of Delaware, participated in 14 of them before he dropped out of the race Jan. 3, after he came in fifth in the Iowa caucuses. That would seem to give him a huge advantage going into Thursday’s vice-presidential debate with Gov. Sarah Palin of Alaska, who has never debated on the national stage.

But his off-putting remark to the gun owner suggests that perhaps his “yes” answer to the question about self-discipline had been premature and that there are perils ahead for Mr. Biden on Thursday — both because of his tendency to go too far and the hazards of debating a woman.

A review of Mr. Biden’s debate performances shows him to be deeply knowledgeable across a range of topics, reflecting his nearly four decades in Washington, where he is chairman of the Senate Foreign Relations Committee.

Mr. Biden’s answers tend to gush forth and his voice is raspy, which lends his arguments an air of urgency. He also uses assertive phrases like, “the truth is,” or “folks, let me tell you,” which grab listeners by the lapel.

At the June 3 debate in New Hampshire, for example, he was asked to defend his vote to continue financing the war in Iraq, a vote sought by the White House and criticized by fellow Democrats as an open-ended commitment to the war. All the other Democrats on stage voted against it, including Senator Barack Obama of Illinois, the presidential nominee who has picked Mr. Biden as his running mate.

“I love these guys who tell you they’re going to stop the war,” Mr. Biden said of his fellow Democrats. “Let me tell you straight up the truth. The truth of the matter is, the only one that’s emboldened the enemy has been George Bush by his policies, not us funding the war.”

One danger for Mr. Biden on Thursday is that his habit of speaking authoritatively, of saying he possesses the truth, will come across as overbearing or condescending, particularly toward someone like Ms. Palin, who lacks his credentials. To try to guard against sounding sexist, he is sparring in practice sessions with Gov. Jennifer M. Granholm of Michigan, who is playing the role of Ms. Palin.

The only other time a woman has appeared on the debate stage as part of a major-party ticket was in 1984, when Geraldine A. Ferraro, the Democratic vice-presidential nominee, faced Vice President George Bush. One exchange might offer Mr. Biden a good lesson.

Mr. Bush had said, “Let me help you with the difference, Mrs. Ferraro, between Iran and the embassy in Lebanon.” Ms. Ferraro instantly highlighted what she perceived as condescension: “I almost resent, Vice President Bush, your patronizing attitude that you have to teach me about foreign policy.”

Mr. Bush underscored one of the hazards of debating a woman when he later gloated into an open microphone, “We tried to kick a little ass last night.”

The risk may be even greater for Mr. Biden. His innate exuberance and gusto in speaking without stopping for air can make him sound like he is clubbing his points — and his opponent.

He loves railing against the Republicans; he did so most memorably in an October debate in Philadelphia, when he said of former Mayor Rudolph W. Giuliani of New York, “There’s only three things he mentions in a sentence: a noun and a verb and 9/11.”

The line was a huge hit, but again, Mr. Biden did not let it rest. Although the question had nothing to do with Mr. Giuliani, Mr. Biden milked it for 43 seconds more.

Other perils for Mr. Biden are unrelated to Ms. Palin.

He has a tendency to blurt out whatever is on his mind. Even as the vice-presidential nominee, Mr. Biden has veered off script, creating a series of flaps in recent days, from opposing the bailout of the American International Group, which Mr. Obama supported, to labeling as “terrible” an Obama campaign commercial against Senator John McCain, the Republican nominee.

Mr. Biden describes himself as blunt.

He was asked at a Dec. 13 debate in Iowa about whether some of his earlier comments — that Mr. Obama “is articulate and bright and clean,” for example — reflected a discomfort with the subject of race.

“It may be possible because I speak so bluntly that people misunderstand,” Mr. Biden said, defending his commitment to civil rights. Mr. Biden looked sad as Mr. Obama himself stepped in to vouch for him.

One of the consequences of a long time in the Senate is a long record of votes for which one can be held accountable, just as a consequence of a long primary can be a long record of attacks on allies. On Thursday, Mr. Biden may have to answer for both. See the debate of June 3, 2007, for how he twisted himself in knots over a vote for a 700-mile-long fence along the border with Mexico. And see Mr. Biden’s statement that votes against financing the Iraq war by other Democratic candidates, including Mr. Obama, amount to “cutting off support that will save the lives of thousands of American troops.”

Joseph A. Pika, a political scientist at the University of Delaware who has observed Mr. Biden over much of his career, said the senator was prone to making broad declarations — “We’ve got to level with the American people!” — then expounding with lengthy elaborations.

“He likes to hold forth,” Dr. Pika said. “Being an effective debater will require him to be disciplined and focused and to make his points punchier than is customarily his style.”
I love the NY Times.
lollig
  woensdag 1 oktober 2008 @ 14:21:05 #182
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_62049839
Van The Page:

From Quinnipiac University poll:

FLORIDA: Obama 51, McCain 43

OHIO: Obama 50, McCain 42

PENNSYLVANIA: Obama 54, McCain 39

Dates conducted: Sept. 27-29. Error margin: 3.4 percentage points.

.
pi_62049911
Lijkt me erg stug, al zou het mooi zijn .
pi_62050565
Op welke zender en op welk tijdstip kan ik dit geweldige debat gaan volgen?
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_62050615
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:44 schreef ImmovableMind het volgende:
CNN en ik geloof 2 uur 's nachts.
lollig
pi_62051103
Geen idee hoe betrouwbaar Real Clear Politics is en waar ze hun kaart op baseren:
http://www.realclearpolit(...)ma_vs_mccain/?map=10

OH,FL,NC,VA en CO naar Obama.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:11:14 #187
Stranger than fiction
pi_62051269
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:44 schreef Reya het volgende:

[..]

Rock_de_Braziliaan.
Laster!
pi_62051433
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:04 schreef Apache4U het volgende:
Geen idee hoe betrouwbaar Real Clear Politics is en waar ze hun kaart op baseren:
http://www.realclearpolit(...)ma_vs_mccain/?map=10

OH,FL,NC,VA en CO naar Obama.
RCP is net zo betrouwbaar als de polls die ze gebruiken. Ik denk dat het meest belangrijke is de map met tossups. Obama staat daar op 249 (Solid + Leaning) en dat is zonder NH,FL,WI,MN,VA,NC,OH, MO en NV. McCain moet ze zowat allemaal winnen om president te worden. Ik zie Obama WI en MN niet verliezen en dan heeft hij er 269.
pi_62051481
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:23 schreef Apache4U het volgende:
Als 5% van mening veranderd opent dat zo een gat van 10%. Ik geloof het wel maar het zal enigzins naar elkaar toe gaan.
pi_62051557
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:44 schreef ImmovableMind het volgende:
Ook op Nederland . http://www.nos.nl/nosjour(...)30/300908_palin.html
quote:
NOS Amerika Kiest zendt het debat vrijdagochtend live uit op Nederland 1, vanaf 03.00 uur.
---
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:35:33 #191
136 V.
pi_62051986
De GOP gooit er maar weer eens een verdraaide spot tegenaan:

En wat Obama om die quote heen zei:
quote:
[We need] a plan that would extend expiring unemployment benefits. For those Americans who have lost their jobs and have been working hard to find a new one, but haven't found one yet. That's part of the change we need. And then after this immediate problem, we've got the long-term fundamentals that will really make sure this economy grows. Change means tax code that doesn't reward the lobbyists who wrote it, but the American workers and small businesses that deserve it. As President I am going to eliminate capital gains taxes for small businesses and start-ups.
Schaamteloos

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:38:02 #192
136 V.
pi_62052190
Het is inmiddels overduidelijk dat de Republikeinen elk middel aangrijpen om deze verkiezingen nog naar hun hand te zetten. Het lijkt op een soort wanhoopsoffensief. En het RCP-gemiddelde wijst uit dat Obama alleen maar verder uitloopt. Zelfs Ohio en Florida zijn nu blauw gekleurd in de polls (vanochtend nog rood), al zijn de marges klein. Zonder toss-up states voorspelt RCP nu een zeer riante overwinning voor Obama.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:48:21 #194
227671 Cith
Of Scotland
pi_62052368
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:35 schreef Verbal het volgende:

[..]

Schaamteloos

V.
Wtf wat een eikel zeg die mccain(producers)
C = X...
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 15:50:00 #195
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62052419
quote:
AMSTERDAM - Zoekmachine Google helpt Amerikanen bij het maken van een keuze bij de presidentsverkiezingen. Google heeft een nieuwe tool gelanceerd, waarmee men citaten van bekende politici kan vergelijken.

Bij 'In Quotes' vergelijkt twee prominente Amerikaanse politici uit een samengestelde lijst waar je een onderwerp aan toe kunt voegen. Zo worden bijvoorbeeld de standpunten van de twee presidentskandidaten Obama en McCain met betrekking tot gezondheidszorg vergeleken.

Het is niet de eerste keer dat Google zich bezig houdt met politiek. Al eerder lanceerde het 'Google Moderator'. Hier kunnen gebruikers hun vraag stellen aan de presidentskandidaten waar andere gebruikers op kunnen stemmen.

Youtube

Youtube, eigendom van Google, organiseert samen met CNN de CNN/Youtube debates. Gebruikers van Youtube kunnen hun vraag opnemen en op Youtube plaatsen. De beste vragen worden gebruikt in het debat.

'In Quotes' is er nog niet in een Nederlandse versie. Wel kan men naast uitspraken van Amerikaanse politici citaten van invloedrijke Canadezen, Indiërs en Britten vergelijken.
http://www.nu.nl/news/177(...)%27In_Quotes%27.html

http://labs.google.com/inquotes/
Carpe Libertatem
pi_62052567

Sarah Palin Can't Name a Newspaper She Reads

OMFG... deze is nog tragischer dan de Bailout-video met Palin. Ontzettend .
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:56:21 #197
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62052583
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:35 schreef Verbal het volgende:

[..]

Schaamteloos

V.
Koekje van eigen deeg.
pi_62052818
quote:
Palin Says She Represents 'Joe Six-Pack'

Alaska Gov. Sarah Palin portrayed herself Tuesday as a champion of everyday people while noting her family's stock portfolio took a $20,000 hit last week.
"It's time that normal Joe Six-pack American is finally represented in the position of vice presidency," the Republican vice presidential candidate told radio talk show host Hugh Hewitt.

Palin said if she and John McCain win, they will "put government back on the side of the people of Joe Six-pack like me."

Palin said she and her husband, Todd, have been affected by the economic downturn.

"I know what Americans are going through," she said a day after a record 778-point plunge on Wall Street. "Todd and I, heck, we're going through that right now even as we speak, which may put me again kind of on the outs of those Washington elite who don't like the idea of just an everyday, working-class American running for such an office."

Palin makes $125,000 yearly as governor, and her husband makes about $90,000 a year combined from his commercial fishing business and his part-time job as a production operator on the North Slope.

Palin said her husband's 401(k) retirement account lost probably $20,000 in the last week as the market dropped.

According to the most recent state financial disclosure forms, filed March 10, 2008, the Palins had about $164,699 in a private investment account and $198,102 in a separate retirement account.

"The relatively low number of investments that we have, looking at the hit that we're taking, probably $20,000 last week in his 401(k) plan that was hit. I'm thinking, geez, the rest of America, they're facing the exact same thing that we are," she said.

Palin was asked to clarify why things are tight for her family.

"It's just the great financial crisis that America is in, as our savings accounts also, and a 401(k), they're being hit," she said.

She didn't explain how her savings account was being affected.
lollig
pi_62052891
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:04 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Lijkt mij dat Biden, de armste Senator uit de Senaat, meer Joe Sixpack vertegenwoordigd.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:07:58 #200
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62052945
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:04 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]
Tja, het was net of je een zestienjarige schoolverlater aan het woord zag. Dat taalgebruik alleen al. En dit moet dan VP worden, echt, wat een circus.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:08:07 #201
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62052952
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:23 schreef Apache4U het volgende:
Het is goed mogelijk, maar de Q-polls hebben de neiging wel wat positiever te zijn voor Democraten, hoewel het nog wel een aardig goede peiler is.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:11:43 #203
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62053068
Op sommige Amerikaanse fora blijven bepaalde mensen stug volhouden dat Obama een vals geboortecertificaat heeft en dus niet in de VS (of op Amerikaans grondgebied) is geboren. Lijkt me onzinnig, niet?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:13:00 #204
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62053106
pi_62053228
quote:
Zelfde als wat er in 2000 in Florida is gebeurd?
lollig
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:18:26 #206
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_62053266
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:11 schreef Wheelgunner het volgende:
Op sommige Amerikaanse fora blijven bepaalde mensen stug volhouden dat Obama een vals geboortecertificaat heeft en dus niet in de VS (of op Amerikaans grondgebied) is geboren. Lijkt me onzinnig, niet?
Want al die mensen hebben natuurlijk toegang tot het geboortecertificaat van Obama. En de complete media, RNC en Clinton hebben het natuurlijk ook gemist toen bekend werd dat McCain in Panama geboren was en daarom grondwettelijk misschien geen president zou kunnen worden.

Dus ja, lijkt me behoorlijk onzinnig.
pi_62053378
quote:
McCain is niet eens in een van de 50 staten geboren.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:22:14 #208
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62053386
quote:
http://fightthesmears.com/articles/5/birthcertificate

Hoewel zelfs dat niet genoeg is om de roddel tegen te gaan, en uiteraard si eht makkelijk te photoshoppen, maar toch.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:26:39 #209
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62053499
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:18 schreef NJ het volgende:

[..]

Want al die mensen hebben natuurlijk toegang tot het geboortecertificaat van Obama. En de complete media, RNC en Clinton hebben het natuurlijk ook gemist toen bekend werd dat McCain in Panama geboren was en daarom grondwettelijk misschien geen president zou kunnen worden.

Dus ja, lijkt me behoorlijk onzinnig.
Ze verzinnen het natuurlijk niet zelf, maar baseren zich op de claims en rechtzaak van Philip J. Berg. ( http://www.americasright.(...)esday-september.html ), ik weet het, eenzijdige bron, maar dit vond ik zo snel via Google.

Lijkt mij een schreeuw om aandacht, en als er een kern van waarheid in zat die voor problemen kon zorgen hadden we het al gemerkt gok ik.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:28:44 #210
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62053559
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:21 schreef pberends het volgende:

[..]

McCain is niet eens in een van de 50 staten geboren.
Dat weet ik, maar wel op een Amerikaanse basis met 2 Amerikaanse ouders.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:29:52 #211
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62053590
quote:
Even in de gaten houden, eigenlijk belachelijk dat er in 2008 nog niet voldoende toezicht is om misbruik van de voter purges te voorkomen.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:33:23 #212
136 V.
pi_62053701
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:56 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Koekje van eigen deeg.
Want?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:44:50 #213
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62054033
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:16 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Zelfde als wat er in 2000 in Florida is gebeurd?
Op grotere schaal. De republikeinen zijn goed bezig.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:54:34 #214
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62054323
quote:
COURIC: I know you’re heading to Sedona…

Gov. PALIN: Yes.

COURIC: …to work on your debate. What is your coach advising you?

Gov. PALIN: I don’t have a debate coach.

COURIC: Well, what are your coaches?

Gov. PALIN: I have quite a few people who are giving us information about
the record of Obama and Biden, and at the end of the day, though, it is–it’s
so clear, again, what those choices are. Either new ideas, new energy and
reform of Washington, DC, or more of the same.

http://thepage.time.com/more-of-palin-and-cbs-katie-couric/
Ehh,
Géén kloon van tvlxd!
pi_62055467
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:54 schreef Montov het volgende:

[..]

Ehh,
LOL !

"Either new ideas, new energy and
reform of Washington, DC, or more of the same."

Ehhhhhhh, Obama more of the same? Wtf is she talking about.

Palin zit al weken examen te doen bij coaches over van alles en nogwat. Vandaar dat ze geen interviews kan geven heb ik zo het vermoeden.
pi_62055600
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:37 schreef pberends het volgende:
Ook zo'n mooie:

Waarom heeft McCain niet gewoon gekozen voor Paris Hilton?
pi_62055601

Heerlijk hoe kunstmatig McCain en Palin doen alsof zij voor change zijn in Washington .
pi_62055647
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom heeft McCain niet gewoon gekozen voor Paris Hilton?
"yea i heard of bidens speeches, since i was in like second grade.."

McCain's speeches al sinds first grade? Of daarvoor nog?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:42:57 #221
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62055847
Ik ben er nog niet van overtuigd dat de Amerikanen Palin ook zo dom vinden zoals wij dat allemaal vinden. Kijk naar George w. Bush.
lollig
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:49:24 #224
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62055888
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:47 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik ben er nog niet van overtuigd dat de Amerikanen Palin ook zo dom vinden zoals wij dat allemaal vinden. Kijk naar George w. Bush.
Kijk ook eens op Amerikaanse fora... En Cafferty is natuurlijk ook een Amerikaan.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:51:24 #225
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62055943
quote:
Bush is niet dom. Wel iemand waar ik het totaal mee oneens ben maar da's niet hetzelfde.
pi_62055973
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:49 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Kijk ook eens op Amerikaanse fora... En Cafferty is natuurlijk ook een Amerikaan.
Dus jij denkt wel dat 'joe-sixpack' Palin ook dom vindt? En ik weet niet of Cafferty zijn mening gedeeld wordt door veel mensen.

Ik wil alleen maar zeggen dat wij in 2000 en 2004 ook allemaal zeiden dat George W. zo dom was en dat Amerikanen daar nooit voor zouden stemmen.
lollig
pi_62056000
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:51 schreef popolon het volgende:

[..]

Bush is niet dom. Wel iemand waar ik het totaal mee oneens ben maar da's niet hetzelfde.
Nee, Bush is waarschijnlijk niet dom maar veel Europeanen vinden hem wel dom en de meerderheid op dit forum waarschijnlijk ook.
lollig
pi_62056574
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:54 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Nee, Bush is waarschijnlijk niet dom maar veel Europeanen vinden hem wel dom en de meerderheid op dit forum waarschijnlijk ook.
Amen ... plus, ik denkt dat het niet zoveel gaat om hoe slim de volgende president is maar hoe gemakkelijk hij te beïnvloeden is door het scala aan lobbyisten en dergelijke.
Calm down, please!
pi_62056928
quote:
Ze is niet per se dom. Alleen blijkbaar alles buiten Alaska en de kerk boeit haar niet. Buitenland? Uh, ja Rusland, ofzo. Kranten? Whatever. En ze heeft de 'politieke kwaliteiten' niet om dan maar een coherent onzinverhaaltje op te hangen en ook niet het politieke instinct om een beetje te weten wat haar eigen mening is. Maar niet per se dom.
pi_62057359
quote:
Ik zou Bush een stuk slimmer noemen dan Palin. Alleen heeft Bush veel verkeerde standpunten .
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:10:39 #231
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62059277
quote:
The latest Gallup Poll Daily tracking update of registered voters finds Barack Obama at 48%, and John McCain at 44%, marking a slight narrowing of the race from the eight percentage point margin Obama held earlier this week.
pi_62059731
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:10 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
50% is ook moeilijk vol te houden hoor, ook al heb je veel dingen mee.

Als je erg voorstaat kun je vaak alleen maar inleveren.
pi_62059989
Mooie quote :
quote:
elections ended when bush won last time. even jesus would kick this establishment in the mouth, noone ever wondered how china became our best friend? was it the current highscore for human rights abuses we plan to beat in the next decade? you can pretend everything is alrite, that the poor people who never move up to middle class just didnt try hard enough. you can believe that the middle class that vanishes before your eyes wont include you. But when uncle sam straps you to that yoke, and with that shiny metal bit in your mouth you will know, somewhere down the line, the definition of freedom was changed.
Calm down, please!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:35:53 #234
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62060003
Heeft te maken met dat bailout plan
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62061345
Er is controverse over de debatleider van morgen. Ze zou pro Obama zijn.
lollig
pi_62061576
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:17 schreef ub40_bboy het volgende:
Niks mis mee, zo lang ze die voorkeur niet door laat schijnen in het modereren van het debat.

Maar aan de andere kant is dit een prima zet van McCain. Kan hij na het debat zeggen dat Palin er als een ongeletterde idioot uitzag door de bias van de moderator.
pi_62061660
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:24 schreef waht het volgende:

[..]

Niks mis mee, zo lang ze die voorkeur niet door laat schijnen in het modereren van het debat.

Maar aan de andere kant is dit een prima zet van McCain. Kan hij na het debat zeggen dat Palin er als een ongeletterde idioot uitzag door de bias van de moderator.
Ik las net in de ny times dat dat twijfelen over debat leiders gebruikelijk is voor elk debat. Ik vindt de kritiek niet onterecht trouwens.
lollig
pi_62062646
quote:
Ik was al benieuwd waar de Republikeinen nu weer mee komen.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:06:34 #239
136 V.
pi_62062938
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:39 schreef pberends het volgende:

Heerlijk hoe kunstmatig McCain en Palin doen alsof zij voor change zijn in Washington .
Lijken Verdonk wel, die ineens een eind gaat maken aan 'het Haagse gedoe', waar zij pas een tijdje deel van uitmaakt...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_62063517
quote:
Eindsprint naar 4 november

Uitgegeven: 29 september 2008 09:09
Laatst gewijzigd: 29 september 2008 13:41

Washington praat nog na over het debat tussen John McCain en Barack Obama. De meningen lopen uiteen. McCain won, zegt de een. Welnee, Obama was de beste. Of toch iets er tussenin: gelijk spel? Of won geen van beiden: onbeslist?

Dit wordt de week van Sarah Palin. Ze blijft voor miljoenen Amerikanen een rolmodel. De 'girl next door' die als geen ander snapt waar gewone Amerikanen zorgen over hebben. Maar is dat genoeg om vice-president te zijn en zelfs president? Click here to find out more!

De komende dagen moet Amerika daar over beslissen. Een mooi hulpmiddel is het debat donderdagnacht tussen Sarah Palin, de opvallende, onervaren 'running mate' van McCain, en Joe Biden, het onopvallende, ervaren hulpje van Barack Obama.

Charmante Palin

Tot nu maakten McCain-fans zich geen zorgen over de charmante Sarah Palin. Ze is een geducht wapen tegen Obama. Dus willen Republikeinen geen kwaad woord over haar horen. Maar als ze een interview geeft is het tenenkrommend.

Haar interviews bij CBS waren ronduit pijnlijk. Ze klonk als een verlegen scholier die haar proefwerk slecht heeft geleerd. Zo níet op haar gemak!

Dof

De glans, die Palin de McCain-campagne gaf, is dof geworden. De magie is voorbij. Obama loopt in de peilingen fors uit op McCain, die nu echt iets moet doen.

Anders krijgt hij - ruim een maand voor de grote dag - het imago van een wanhopige verliezer. Hij hoopt dat de economie opveert en Wall Street opkrabbelt. Misschien kan hij dan alsnog bij Obama aanpikken. Maar het moet nu wel gaan gebeuren!

Sarah Palin steelt de show

Daarom is het voor McCain een twijfelachtig genoegen dat Palin in deze beslissende week de eerste viool speelt. Als ze keurig voorbereide speeches geeft, is er niks aan de hand. Hoewel het soms pijnlijk is dat tijdens verkiezingsbijeenkomsten duizenden mensen naar haar komen luisteren, maar vertrekken zo gauw McCain aan het woord komt. McCain is als een popster die met lede ogen aanziet hoe de artiest in het voorprogramma de show steelt.

Op de achtergrond speelt natuurlijk de vraag of McCain er verstandig aan deed Palin als kandidaat-vicepresident aan te wijzen. McCain doet nogal dik over zijn lange politieke ervaring en gezonde oordeel over belangrijke kwesties: Van Irak en Iran tot belastingen en abortus; van Noord-Korea en Afghanistan tot homohuwelijk en onderwijs. Maar geen besluit zal zo op een goudschaaltje gewogen worden als zijn keus voor Alaska's gouverneur Sarah Palin.

Als zij overeind blijft in het debat met de ongekend arrogante Joe Biden heeft McCain nog een kans, vooral als in de bankencrisis intussen het ergste achter de rug blijkt te zijn. Maakt Palin er een potje van en blijft Wall Street een bron van ellende (economie is een zwak punt bij McCain), dan zie ik het somber voor hem in.

Politieke knokploegen

We zitten in de laatste etappes van de lange campagne-marathon. Wees maar voorbereid op de nodige moddersmijterij. De McCain-campagne heeft al heel wat hele en halve leugentjes over Obama rond gestrooid. Maar dat is kinderspel vergeleken met de aanvallen van de harde, rechtse politieke knokploegen die zich in de coulissen van de campagne warm lopen.

Vraag maar aan John Kerry, de verslagen kandidaat uit 2004, wat er dan kan gebeuren. Het wordt politieke guerilla waarin ze proberen Obama onderuit te schoffelen. Ze zullen hem afschilderen als een uiterst linkse, naïeve senator die niet de capaciteit heeft het land in onzekere tijden te leiden. Dit wordt politiek vrij worstelen. Onbeschaafd, maar wel spannend!

Ronkende speeches

En geef toe. Obama is voor Amerikaanse begrippen ook heel links. Als senator heeft hij niks opvallends gedaan. Hij pocht in zijn ronkende speeches over gewenste samenwerking tussen links en rechts in de politiek. Maar waarom heeft hij dat nooit echt in de praktijk gebracht?

Van die zwakte zullen rechtse activisten gretig gebruik maken. Gaat McCain, die pocht over zijn politieke zuiverheid, daar scherp tegen protesteren? Of maakt hij juist dankbaar gebruik van deze gifspuiterij?

Het worden - leuk of niet - de weken van bloedspetters op de muur.

Riemen vast dus.
Het wordt een 'bumpy ride'.
http://www.nu.nl/news/176(...)naar_4_november.html

ongekend arrogante Joe Biden
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:24:25 #241
136 V.
pi_62063587
quote:
Remember Palin's claims:

"When you consider even national security issues with Russia, as (Prime Minister Vladimir) Putin rears his head and comes into the airspace of the United States of America, where - where do they go? It's Alaska," the Republican vice presidential nominee said in an interview last week with CBS News' Katie Couric.

Well it turns out that's not true and it didn't happen - and the source contradicting Palin is none other than the US military - specifically NORAD.

Palin's claims are incorrect, according to Maj. Allen Herritage, a spokesman for the Alaska region of the North American Aerospace Defense Command (NORAD), at Elmendorf Air Force Base.

"To be very clear, there has not been any incursion in U.S. airspace in recent years," Herritage said.
Hele verhaal

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:30:07 #243
136 V.
pi_62063793
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:22 schreef pberends het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/news/176(...)naar_4_november.html

ongekend arrogante Joe Biden
...en dat wil toch wat zeggen, zo uit de pen het toetsenbord van El Groenhuijzen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_62063903
Leuk nieuw boek:
http://www.amazon.com/Thi(...)McCain/dp/1439102139
Third Term: Why George W. Bush (Hearts) John McCain

Review
"With deadly accuracy, wit and fearlessness, Paul Begala demolishes the Myth of McCain. Once a political reformer, McCain has hung a For Sale sign on his most cherished principles and morphed into the second coming of George W. Bush. If you are an admirer of all that George Bush has done to America, you are going to love John McCain. If not, you need to read this book. Give it to anyone you know who is even thinking of voting for John McCain." -- Arianna Huffington

"If you're one of the 20 percent of Americans who love George W. Bush, you'll love John McCain. If you're one of the 80 percent of Americans who don't love President Bush, you'll love this book. It's a must-read for anyone who wants change." -- James Carville
pi_62063989
quote:
ja, de debatleider heeft een boek geschreven over Obama.
was al in juli bekent.
in augustus werden de debatten afgesproken.
toen hadden ze geen probleem met de debatleider.

en nu een dag voor het debat beginnen ze er over te janken.
dat ze niet wisten van het boek.

zegt wel weer wat over de McCain campagne.
wat weten ze nu wel.
McCain wist weinig over Palin.
had haar maar één keer vluchtig ontmoet voordat hij haar koos.
paniekacties proberen ze te redden met meer paniekacties.

[ Bericht 0% gewijzigd door Caesu op 01-10-2008 22:41:04 ]
pi_62064047
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:30 schreef Verbal het volgende:

[..]

...en dat wil toch wat zeggen, zo uit de pen het toetsenbord van El Groenhuijzen

V.
Groenhuijsen is zelf uiterst arrogant .
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:39:42 #248
136 V.
pi_62064145
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Groenhuijsen is zelf uiterst arrogant .
DUH!

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:48:00 #249
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62064387
quote:
Ik zag vandaag een verslag van de vragen die zij 4 jaar geleden stelde tijdens het VP-debat, en dat was behoorlijk anti-Kerry en anti-Edwards. Ik kan het zo snel niet meer vinden.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:51:02 #250
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62064633

denkt ze hier dat Hamas een Israëlische politieke partij is?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:57:36 #252
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62064681
quote:
Hij klinkt waarempel nuchter, hopelijk kan hij donderdag ook van de fles afblijven..
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:59:33 #253
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62064732
En het bevestigt wel de haar-implantaten
pi_62065011
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:56 schreef Caesu het volgende:

denkt ze hier dat Hamas een Israëlische politieke partij is?
Jij doet aan 'gotcha-journalism'.
lollig
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:13:26 #255
136 V.
pi_62065097
quote:
Palin's troubles mount for McCain

BOSTON (Reuters) - Mocked by comedians, derided by prominent conservatives and reeling from flustered interviews with national media, Sarah Palin is proving a risky gamble in Republican John McCain's quest for the White House.

"Palin is Ready? Please" a headline in Newsweek said this week of the moose-hunting Alaska governor and vice presidential candidate, capping a turbulent week in which Palin's fitness for the job came under growing scrutiny.

"Sarah Palin is utterly unqualified to be vice president," Newsweek International Editor Fareed Zakaria wrote.

"She is a feisty, charismatic politician who has done some good things in Alaska. But she has never spent a day thinking about any important national or international issue, and this is a hell of a time to start," he said.

The column could be dismissed as one of hundreds of biting news stories in the hard-fought race between McCain and Democrat Barack Obama, with less than six weeks before the November 4 presidential election.

But it follows a whirlwind of criticism and ridicule from Republicans and Democrats alike since interviews with CBS news anchor Katie Couric, Fox News' Sean Hannity and ABC News' Charles Gibson that raise question over her nomination and dealings with the media.

History shows most Americans vote for presidents, not vice presidents and Palin's folksy appeal energizes far larger crowds than those drawn to gaffe-prone Democratic vice presidential nominee Joe Biden, whom she debates on Thursday.
Analyse op Reuters

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_62065458
Maarten van Rossum gaat los bij Pauw & Witteman.
lollig
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:27:09 #257
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62065531

Cafferty heeft er ook wat over te zeggen. Hij is niet mild .
-
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:30:08 #258
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62065785
Opmerkelijke Rasmussen-peiling in Texas en Mississippi:

Mississippi:
MCCain 52
Obama 44

Texas:
MCCain 52
Obama 43

Voor je het weet worden het nog toss-ups
pi_62065861
wat betreft die anti-conceptie is ze dus in feite pro-choice al kiest ze zelf voor pro-life
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:40:23 #261
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62065927
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 23:27 schreef Dr.Daggla het volgende:

Cafferty heeft er ook wat over te zeggen. Hij is niet mild .
oud
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:41:00 #262
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62065943
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 23:38 schreef Caesu het volgende:
wat betreft die anti-conceptie is ze dus in feite pro-choice al kiest ze zelf voor pro-life
Lijkt me een heel andere discussie?
pi_62066115
dat is wat betreft die ma-pil. dat is vergelijkbaar met abortus volgens sommigen.
pi_62066278
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 23:47 schreef Caesu het volgende:
dat is wat betreft die ma-pil. dat is vergelijkbaar met abortus volgens sommigen.
Voor het zingen de kerk uit ook.
lollig
pi_62066364

nieuwe anti-Obama-ad.
Wright, Rezko en Ayers komen langs.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:58:05 #266
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62066369
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 23:54 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Voor het zingen de kerk uit ook.
lijkt me niet, dan vindt er geen conceptie plaats. Bij MA wel.
pi_62066682
Obama doet het goed in de CNN polls.
http://edition.cnn.com/ELECTION/2008/calculator/

Een paar staten hebben nu weer een ander kleurtje.

Stomme onweer, CNN valt steeds weg.
pi_62066983
Voor Obama:
Florida (27)
51/ 47
Virginia (13)
53 / 44
Missouri (11)
49/48

(CNN)

Virginia WTF?!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 oktober 2008 @ 00:40:32 #269
862 Arcee
Look closer
pi_62067056
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 23:58 schreef Wheelgunner het volgende:
lijkt me niet, dan vindt er geen conceptie plaats.
Daar zijn meer ingetrapt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 00:43:03 #270
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62067089
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 00:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

Daar zijn meer ingetrapt.
Ok, als je geluk hebt...
  donderdag 2 oktober 2008 @ 02:38:47 #271
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62067846
Dat gesprek van Palin met Couric van vandaag. Het kan dus nog erger.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 02:43:23 #272
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_62067858
De Obama jeugd zingt er vrolijk op los :

pi_62067894
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 02:38 schreef popolon het volgende:
Dat gesprek van Palin met Couric van vandaag. Het kan dus nog erger.
Vandaag? Is er een nieuw interview geweest?
pi_62067905
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 23:35 schreef Apache4U het volgende:
Opmerkelijke Rasmussen-peiling in Texas en Mississippi:

Mississippi:
MCCain 52
Obama 44

Texas:
MCCain 52
Obama 43

Voor je het weet worden het nog toss-ups
Als Palin op haar gat gaat morgen zie ik Texas en misschien Mississippi ook nog in gevaar komen voor McCain.
pi_62067907
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 02:43 schreef Perico het volgende:

donderdag 2 oktober 2008 @ 03:11:52 #276
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62067912
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 02:57 schreef Toad het volgende:

[..]

Vandaag? Is er een nieuw interview geweest?
Uitgezonden vandaag.
pi_62067919
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 03:11 schreef popolon het volgende:

[..]

Uitgezonden vandaag.
Ah gevonden:
http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=4493157n
pi_62067920
quote:

dit is dus niet echt handig.
de rechtse blogs duiken er op.
morgen zal het wel op TV zijn.
vergelijkingen met Jonestown en N-Korea en ander indoctrinaties / follow the leader worden getrokken.
pi_62067935
quote:

Wat ziek. Hebben McCain fans dit filmpje niet geproduceerd?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 03:35:59 #280
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62067942
quote:
Tja al dat gehamer op Palin gaat nog eens averechts werken ben ik bang. Niet dat het niet terecht is, integendeel, maar het is allemaal wat teveel van 't goede.
pi_62067951

https://www.singforchange.com/About_Us.html

ik vond het ook stinken.
maar het lijkt echt van wat Obama supporters te komen.
heeft zelfs op de Obama site gestaan maar is weggehaald.

http://my.barackobama.com/page/community/post/HopeTacos/gG59KJ

Google cache

het stond al een maand online.
en nu beginnen de rechtse blogs er opeens over.
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 08:29:38 #282
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62068869
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 03:19 schreef Caesu het volgende:
vergelijkingen met Jonestown en N-Korea en ander indoctrinaties / follow the leader worden getrokken.
Obama Jugend.
Carpe Libertatem
  donderdag 2 oktober 2008 @ 08:34:35 #283
66825 Reya
Fier Wallon
pi_62068913
quote:

[..]

Dat lijkt me wat overdreven, het verschilt niet veel van hoe onder andere in veel Amerikaanse kerkgemeenten activiteiten worden georganiseerd.
pi_62070269
quote:

[..]

Ik heb het eer gister al op FOX gezien.
lollig
pi_62070532
Attack ads tegen mccain and palin

://thecaucus.blogs.nytimes.com/2008/10/01/ads-go-on-the-attack/

lollig
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:28:49 #286
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62070812
Die zingende jeugd kwam ik een paar dagen geleden al op een rechts forum ja, natuurlijk kon een vergelijking met Mao en Stalin niet uitblijven...
pi_62070866
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:28 schreef Wheelgunner het volgende:
Die zingende jeugd kwam ik een paar dagen geleden al op een rechts forum ja, natuurlijk kon een vergelijking met Mao en Stalin niet uitblijven...
Ach dat geldt in weze toch ook gewoon voor de nationalistische ritueeltjes op Amerikaanse scholen?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:36:10 #288
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62070962
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach dat geldt in weze toch ook gewoon voor de nationalistische ritueeltjes op Amerikaanse scholen?
Ik vind zo'n liedje toch enger hoor, maar misschien is dat omdat ik elke ochtend moest bidden op mijn basisschool...
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:36:16 #289
227671 Cith
Of Scotland
pi_62070969
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

En volgens mij heeft Palin niet veel tegen Jesus-camp
C = X...
pi_62071464
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 23:24 schreef ub40_bboy het volgende:
Maarten van Rossum gaat los bij Pauw & Witteman.
Hij was nog vrij netjes.
I´m back.
pi_62071513
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 23:38 schreef Caesu het volgende:
Haar eigen kinderen sliken de pil dat is bekend dus kun je niet tegen zijn he

dat mens komt nog eens in de problemen door haar eigen gedrag
  donderdag 2 oktober 2008 @ 11:04:13 #292
Stranger than fiction
pi_62071638
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij was nog vrij netjes.
Ik heb gister de hoogtepunten uit de champignons league gekeken. Heb ik nog wat gemist?
pi_62071750
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik heb gister de hoogtepunten uit de champignons league gekeken. Heb ik nog wat gemist?
Maarten van Rossem is altijd leuk om naar te kijken, maar hij was dus nog netjes. Ik denk dat als hij echt z'n mening zou geven dat dat nog iets harder zou aankomen.
Ik heb het ook nog maar daarnet gezien op uitzending gemist hoor. Catching up, ook wb Palins interviews.
I´m back.
pi_62071946
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Een vermakelijk stukje cynisme.
pi_62072609
quote:
COURIC: What other Supreme Court decisions do you disagree with?

PALIN: Well, let's see. There's --of course --in the great history of America rulings there have been rulings, that's never going to be absolute consensus by every American. And there are--those issues, again, like Roe v Wade where I believe are best held on a state level and addressed there. So you know--going through the history of America, there would be others but--

COURIC: Can you think of any?

PALIN: Well, I could think of--of any again, that could be best dealt with on a more local level. Maybe I would take issue with. But you know, as mayor, and then as governor and even as a Vice President, if I'm so privileged to serve, wouldn't be in a position of changing those things but in supporting the law of the land as it reads today."
quote:
COURIC: And when it comes to establishing your world view, I was curious, what newspapers and magazines did you regularly read before you were tapped for this — to stay informed and to understand the world?

PALIN: I’ve read most of them again with a great appreciation for the press, for the media —

COURIC: But what ones specifically? I’m curious.

PALIN: Um, all of them, any of them that have been in front of me over all these years.

COURIC: Can you name any of them?

PALIN: I have a vast variety of sources where we get our news.
Een patroon: Bij gebrek aan kennis incoherent gebabbel.

Welke rulings zou jij zo uit je hoofd kennen? Ik dacht aan: Bush '00, evolutie vs. Kansas, deze Roe-dinges dus en laatst over of wapens alleen voor milities zijn. En dat Rosa Parks-gedoe, was dat nog via de SC?
pi_62072889
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

Een patroon: Bij gebrek aan kennis incoherent gebabbel.

Welke rulings zou jij zo uit je hoofd kennen? Ik dacht aan: Bush '00, evolutie vs. Kansas, deze Roe-dinges dus en laatst over of wapens alleen voor milities zijn. En dat Rosa Parks-gedoe, was dat nog via de SC?
Dat was geen supreme court ruling.
pi_62072975
Oke. Dacht ik. Nou ja, ik ben geen Amerikaan die vice-president wil worden, .

En:
quote:
Public officials in Alaska are reacting strongly to the U.S. Supreme Court’s decision Wednesday to slash the $2.5 billion damage award to Alaska fishermen to $508 million, nearly 20 years after the Exxon Valdez disaster. . . .

Gov. Sarah Palin [said,] “I am extremely disappointed with today’s decision by the U.S. Supreme Court,” Palin said. “While the decision brings some degree of closure to Alaskans suffering from 19 years of litigation and delay, the court gutted the jury’s decision on punitive damages.”
http://www.undiplomatic.n(...)about-exxon-v-baker/

.
pi_62073006
quote:
Clearly she’s panicking. She is so discombobulated, so completely freaked out that she can’t even remember the biggest Supreme Court case to hit Alaska in many years. She isn’t stupid. She’s cratering.
Helder. Ze is zó ongelooflijk bang een fout te maken, dat ze begint te brabbelen.
pi_62073449
quote:
At Fort McNair, an army base located along the Potomac River in the nation's capital, a chance reunion takes place one day between two former POWs. It's the spring of 1974, and Navy commander John Sidney McCain III has returned home from the experience in Hanoi that, according to legend, transformed him from a callow and reckless youth into a serious man of patriotism and purpose. Walking along the grounds at Fort McNair, McCain runs into John Dramesi, an Air Force lieutenant colonel who was also imprisoned and tortured in Vietnam.

(...)

On the grounds between the two brick colleges, the chitchat between the scion of four-star admirals and the son of a prizefighter turns to their academic travels; both colleges sponsor a trip abroad for young officers to network with military and political leaders in a distant corner of the globe.

"I'm going to the Middle East," Dramesi says. "Turkey, Kuwait, Lebanon, Iran."

"Why are you going to the Middle East?" McCain asks, dismissively.

"It's a place we're probably going to have some problems," Dramesi says.

"Why? Where are you going to, John?"

"Oh, I'm going to Rio."

"What the hell are you going to Rio for?"

McCain, a married father of three, shrugs.

"I got a better chance of getting laid."

Dramesi, who went on to serve as chief war planner for U.S. Air Forces in Europe and commander of a wing of the Strategic Air Command, was not surprised. "McCain says his life changed while he was in Vietnam, and he is now a different man," Dramesi says today. "But he's still the undisciplined, spoiled brat that he was when he went in."
http://www.rollingstone.c(...)lieve_maverick/print
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:24:02 #300
136 V.
pi_62073465
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een vermakelijk stukje cynisme.
Vanavond even kijken op Uitzending Gemist. Van Rossem heerscht

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_62073603
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:16 schreef ub40_bboy het volgende:
Attack ads tegen mccain and palin
Grappig dat veel attack adds helemaal niet van Obama komen, maar van andere organisaties.

VOLGENDe TOPIQUE: Amerikaanse Presidentsverkiezingen #43: VP-debat Palin-Biden

[ Bericht 32% gewijzigd door pberends op 02-10-2008 13:02:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')