abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2008 @ 11:19:17 #1
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61991792
Verkiezing in de VS #43: Obama party time vanacht

Wie?

John McCain moet proberen het Witte Huis in Republikeinse handen te houden, terwijl de Democraat Barack Obama met zijn 'Change' een wisseling van de wacht voorstaat.

Wanneer?
4 november 2008. In Amerika dus. Dat betekent dat de eerste uitslagen rond vier uur 's nachts Nederlandse tijd bekend worden.

Wat?
De standpunten van John McCain zijn te vinden op hun websites (in het Engels):
John McCain
Barack Obama

En nu?
En nu zijn er nog drie debatten tussen John McCain en Barack Obama:

Vrijdag 26 september was het eerste debat tussen de kandidaten, het ging over buitenlands beleid en nationale veiligheid. Zie het debat hier terug

Dinsdag 7 oktober is er een zogenaamd town hall debate, waarbij het publiek vragen kan stellen aan de kandidaten over elk onderwerp.

Het laatste debat zal woensdag 15 oktober zijn, wanneer het zal gaan over economie en binnenlands beleid.

Daarnaast zullen de running mates, Sarah Palin en Joe Biden, met elkaar gaan debatteren op donderdag 2 oktober.

Met dank aan Monidique voor de OP

[ Bericht 3% gewijzigd door Wheelgunner op 29-09-2008 11:27:08 ]
pi_61992193
Hoe Obama Ohio gaat winnen (erg slim):

Young voters, homeless targeted in Ohio's election
By Stephen Majors
Associated Press Writer / September 28, 2008
Email| Print| Single Page| Yahoo! Buzz| Text size – + COLUMBUS, Ohio—Democrat Barack Obama's presidential campaign blitzed bars and advocates for the homeless have lined up vans to ferry potential voters from shelters.

The prize could be thousands of traditionally elusive voters in hard-fought Ohio who would have the chance to register and vote on the same day -- if the courts don't intervene.

One-stop voting, scheduled for Tuesday through Oct. 6, would be especially convenient for those Democratic-leaning voters who have traditionally had trouble getting to the polls. It's a reality not lost on two parties locked in a tight race four years after President Bush's 118,000-vote victory in Ohio gave him a second term.

"The populations that we focus on, the lower income and minority populations, move more often," said Teresa James, an attorney working in northeast Ohio for Project Vote, which pushes for greater voting participation. "They're also more likely to have jobs that aren't flexible in terms of voting."

Ohio is one of more than 30 states that allow voters to cast an early ballot. Eight states allow voters to register and vote on Election Day, Nov. 4, while North Carolina allows the practice during early voting.

Turnout has been 10 percent to 17 percent higher than the national average in the six states that had same-day registration and voting before 2006, as well as in North Dakota (which doesn't have voter registration), according to the National Conference of State Legislatures.

Ohio's early voting period has sparked several lawsuits, including one by two GOP-backed voters who say the six-day period in which voters can register and vote on the same day is illegal. That lawsuit is before the Republican-dominated Ohio Supreme Court, which is expected to rule Monday.

Republican John McCain's campaign didn't directly address whether it had plans to take advantage of the early voting window.

"We have a comprehensive grassroots program designed to turn out McCain-Palin supporters once early voting begins," said spokesman Paul Lindsay.

Obama's campaign plans to send staffers to Ohio State University, with about 53,000 students, to encourage early voting among the sometimes hard-to-engage young. Polls show Obama easily carrying the demographic against McCain.

Obama's campaign plans to arrange concerts with John Legend, who will hold early voting rallies on Monday in Columbus, Springfield, Dayton and Cincinnati. For campuses far from election boards, Obama aides are organizing car pools to make sure students get to the polls.

On Saturday, Obama's campaign targeted the 100,000-strong college football crowd at Ohio Stadium with a flyover advertising early voting and visits from staffers to surrounding bars.

The Northeast Ohio Coalition for the Homeless believes it can round up 2,000 people from homeless shelters in the Cleveland area and get them to polling places. A donated van will shuttle voters from two shelters, including the city's largest downtown. Seventeen other shelters are providing their own transportation.

Project Vote will go door to door in minority neighborhoods and use vans to transport people to election sites in Cleveland, Cincinnati, Columbus, Dayton and Toledo.

Ohio's Republican-controlled legislature passed a bill in 2005 that enabled all registered voters to vote absentee without providing a reason, beginning Tuesday. The deadline for registering isn't until Oct. 6, so Democratic Secretary of State Jennifer Brunner ruled there is a six-day window in which voters can register and vote at the same time.

The GOP maintains that a person must be registered for 30 days to get an absentee ballot. They said Brunner has read a partisan interpretation into law that would give election officials no opportunity to check the validity of voters' registrations.

Amid the legal wrangling, preparations for the window continue.

The progressive Rock the Vote will have a bus tour through Columbus, Dayton, Wilberforce, Athens, Cleveland and Bowling Green -- all metro areas or college towns -- to emphasize the convenience of the calendar overlap.

Cleveland City Councilwoman Stephanie Howse said activists and Obama volunteers are spreading the word in her ward.

"It's just one piece of our much larger approach to early voting to turn out as many people as possible to get those votes in the bank," Obama spokesman Isaac Baker said.
  maandag 29 september 2008 @ 11:52:50 #3
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61992473
Wat ik wel jammer vind is dat de Obama campagne brieven heeft rondgestuurd waarin ze een beetje dreigen om bepaalde NRA adds uit de lucht te krijgen:

http://www.thebitchgirls.us/wp-content/uploads/2008/09/obama.pdf

Wapenbezitters zijn 'not amused', en roepen natuurlijk dat naast het 2e amendement, Obama nu ook een bedreiging blijkt voor het 1e.

Overigens baseert de NRA zich vooral op het stemgedrag van Obama, en zijn campagne vindt dat dus niet eerlijk omdat Obama andere plannen heeft uitgesproken sinds hij kandidaat is.
  maandag 29 september 2008 @ 12:08:14 #4
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_61992760
Ik vermoed dat Palin het over Reverend Wright gaat hebben in het debat.

Sowieso zal McCains campagne alles uit de kast willen halen. Ze moeten ook wel, maar wanhoop is doorgaans geen goede strategie.
Géén kloon van tvlxd!
pi_61993145
quote:
Fort Mill Mayor Danny Funderburk says he was “just curious” when he forwarded a chain e-mail suggesting Democratic Presidential Candidate Barack Obama is the biblical antichrist. “I was just curious if there was any validity to it,” Funderburk said in a telephone interview. “I was trying to get documentation if there was any scripture to back it up.”
http://www.charlotteobserver.com/104/story/220041.html

. . . . .
quote:
The e-mail, which has circulated in the last six months since Obama secured the Democratic nomination, claims the biblical book of Revelation says the antichrist will be in his 40s and of Muslim ancestry.
. . . . .
  maandag 29 september 2008 @ 12:27:10 #6
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61993175
En reken maar dat er mensen het serieus nemen
pi_61993730
quote:
Palin told him that "dinosaurs and humans walked the Earth at the same time," Munger said. When he asked her about prehistoric fossils and tracks dating back millions of years, Palin said "she had seen pictures of human footprints inside the tracks," recalled Munger, who teaches music at the University of Alaska in Anchorage and has regularly criticized Palin in recent years on his liberal political blog, called Progressive Alaska.
http://www.latimes.com/ne(...)3718.story?track=rss
  maandag 29 september 2008 @ 12:56:02 #8
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_61993792
quote:
Nouja op zich, adam en eva waren nou eenmaal de eerste wezens op aarde dus die dino's moeten wel samen geleefd hebben met de mensen. Het is maar net van welke kant je het bekijkt
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  maandag 29 september 2008 @ 12:57:18 #9
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_61993820
Wanneer is het debat tussen Palin en Biden?
  maandag 29 september 2008 @ 13:00:33 #10
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_61993875
Donderdag
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 29 september 2008 @ 13:00:45 #11
227671 Cith
Of Scotland
pi_61993879
tvo
C = X...
PM me voor 100 EUR! (en dat is serieus, probeer maar! :P )
  maandag 29 september 2008 @ 13:01:35 #12
159979 G.Fawkes
pi_61993893
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:00 schreef Montov het volgende:
Donderdag
Thats gonna be a massacre
  maandag 29 september 2008 @ 13:02:58 #13
227671 Cith
Of Scotland
pi_61993921
Strakt ownt palin biden
C = X...
PM me voor 100 EUR! (en dat is serieus, probeer maar! :P )
  maandag 29 september 2008 @ 13:04:40 #14
159979 G.Fawkes
pi_61993952
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:02 schreef Cith het volgende:
Strakt ownt palin biden
Kan het me echt bijna niet voorstellen. Er moet echt een heleboel misgaan voordat dat gebeurd
pi_61994021
Dan moet je ervanuit gaan dat Palin in al die interviews niet haarzelf was. Wat kan ze? Ze kan gouverneur van Alaska worden. Wat kan ze? Ze kan een zaal vol christenfundamentalisten de jaren zestig doen herbeleven met een voor de base goede speech. Wat kan ze niet? Vragen beantwoorden over onderwerpen waarin ze niet is geïnteresseerd.

Ik dacht dat ze heus niet zo'n slechte kandidaat zou zijn. Ze zou zich kunnen beheersen. Niet uitblinken, maar toch... Maar nee, haar interviews zijn horror, pure horror. Daarom verwacht ik ook niet per se meer dat het debat een Palin zal laten zien die zich inhoudt.

Wat gaat ze doen? Persoonlijke aanvallen uitvoeren. Meer niet. Incoherent babbelen over wat inhoudelijke onderwerpen.
  maandag 29 september 2008 @ 13:12:02 #16
159979 G.Fawkes
pi_61994106
Ik zie het nog wel gebeuren dat de Republikeinen afbellen.

Ik heb laatst een interview gezien met Palin waarin haar gevraagd wordt wat ze bedoelde met de zin: Rusland is een buurland voor Alaska...

horror
pi_61994340
tvp, hoor
Calm down, please!
  maandag 29 september 2008 @ 13:29:20 #18
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_61994558
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:02 schreef Cith het volgende:
Strakt ownt palin biden
Dat debat is toch enorm strak ingebonden, of aandringen van de Republikeinen. Iemand een idee welk format het debat nu krijgt? Ik geloof in ieder geval niet dat ze echt met elkaar in discussie gaan...
  maandag 29 september 2008 @ 13:33:10 #19
159979 G.Fawkes
pi_61994661
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:29 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Dat debat is toch enorm strak ingebonden, of aandringen van de Republikeinen. Iemand een idee welk format het debat nu krijgt? Ik geloof in ieder geval niet dat ze echt met elkaar in discussie gaan...
ingebonden? aangedrongen door Republikeinen. Bron?
  maandag 29 september 2008 @ 13:37:57 #20
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_61994804
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:33 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

ingebonden? aangedrongen door Republikeinen. Bron?
bron
quote:
At the insistence of the McCain campaign, the Oct. 2 debate between the Republican nominee for vice president, Gov. Sarah Palin, and her Democratic rival, Senator Joseph R. Biden Jr., will have shorter question-and-answer segments than those for the presidential nominees, the advisers said. There will also be much less opportunity for free-wheeling, direct exchanges between the running mates.
Waarmee ik mijn eigen vraag heb beantwoord (maar het was sowieso een verkapte tvp)
  maandag 29 september 2008 @ 13:40:51 #21
159979 G.Fawkes
pi_61994866
Dus niet veel ruimte voor direct debat maar wel wat ruimte. Wel heel zielig trouwens van de Republikeinen. De Amerikaanse kiezer zal toch wel slim genoeg zijn om hier door heen te prikken, toch?
pi_61994877
Tja, dan kan Palin makkelijker haar van te voren uit het hoofd geleerde zinnetjes opzeggen.
Grappig wordt het toch wel, mocht ze bv de oorlog in Irak under the umbrella of job creation gaan scharen ofzo.... wat een mens..haha.
pi_61995745
Ik denk dat het juist wel goed is dat Biden niet te veel met Palin in debat hoeft. Het "never argue with an idiot"-principe gaat hier op. Biden moet zich zoveel mogelijk bezig houden met het goed verkondigen van de standpunten van Obama. Daarnaast moet hij zorgen dat hij goed (respectvol) overkomt in zijn houding naar Palin toe. Alleen als Palin ver boven verwachting presteert moet Biden rechtstreeks met haar in debat gaan.

De nieuwe DailyKos/R2000 poll is weer binnen: Obama 51 / McCain 42. Dit is een 3-daags gemiddelde. Uit de internals blijkt dat gisteren 52-41 is gemeten.
pi_61997297
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:04 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Kan het me echt bijna niet voorstellen. Er moet echt een heleboel misgaan voordat dat gebeurd
Alleen als Palin begint te huilen kan ze stemmen winnen.
  maandag 29 september 2008 @ 15:16:25 #26
159979 G.Fawkes
pi_61997392
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:13 schreef pberends het volgende:

[..]

Alleen als Palin begint te huilen kan ze stemmen winnen.
Of wellicht als ze haar kleren uit doet. Hefner wilde haar hebben...
pi_61997562
Ik heb wel medelijden met Palin want ze wordt 2 oktober helemaal geslacht door Biden. Alleen ze koos er zelf voor om zich kandidaat te stellen voor het vice-presidentschap.

[ Bericht 2% gewijzigd door ub40_bboy op 29-09-2008 15:40:57 ]
lollig
  maandag 29 september 2008 @ 15:22:18 #29
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61997569
Ik zet hier gewoon een tvp neer.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_61997664
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:21 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik heb wel medelijden met Palin want ze wordt helemaal geslacht door Biden. Alleen ze koos er zelf voor om zich kandidaat te stellen voor het vice-presidentschap.
Volgens mij willen Palin en McCain alleen maar (vice)president worden als toetje op hun ego.
pi_61997824

Speech van 27 september .

"John McCain had a lot to say about me... but not about you"
pi_61998174
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:31 schreef pberends het volgende:

"What Senator Obama doesn't seem to understand ..."

Calm down, please!
pi_61998281
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Klonk wel stom misschien, maar het was een stuk tactischer dan 20x zeggen 'Senator McCain is absolutely right...' Dat was een beetje dom van Obama.
pi_61998303
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:21 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik heb wel medelijden met Palin want ze wordt 2 oktober helemaal geslacht door Biden. Alleen ze koos er zelf voor om zich kandidaat te stellen voor het vice-presidentschap.

Deel 26 van een reeks dei ik volg gaat over Sarah

Calm down, please!
pi_61998466
Van vier jaar geleden was deze wel leuk

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61998538
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:47 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Klonk wel stom misschien, maar het was een stuk tactischer dan 20x zeggen 'Senator McCain is absolutely right...' Dat was een beetje dom van Obama.
Nee, want uiteindelijk kwam McCain als een boos mannetje over terwijl Obama juist een presidentiële indruk maakte. Onderkennen dat je tegenstander gelijk heeft op bepaalde punten is niet dom, dat geeft juist aan dat je voor rede vatbaar bent.
  maandag 29 september 2008 @ 16:00:38 #37
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_61998654
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:56 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Nee, want uiteindelijk kwam McCain als een boos mannetje over terwijl Obama juist een presidentiële indruk maakte. Onderkennen dat je tegenstander gelijk heeft op bepaalde punten is niet dom, dat geeft juist aan dat je voor rede vatbaar bent.
Precies, je kan het toch goed met elkaar eens zijn op bepaalde punten en Obama geeft dat gewoon toe. Vind het zo kinderachtig om daar dan juist op gepakt te worden. Maarja misschien Obama wel weer te eerlijk/nuchter/realistisch om de rednecks over de streep te trekken.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  maandag 29 september 2008 @ 16:04:12 #38
159979 G.Fawkes
pi_61998766
Is sowieso het probleem niet dat iedereen McCain gaat afschrijven zoals Bush in 2004/2004 en hij uiteindelijk toch wint...

Laten we wel wezen: Het is een vooruit gang als je het vergelijkt met Bush en die hebben de Amerikanen ook 2 keer gekozen...
pi_61998873
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:04 schreef G.Fawkes het volgende:
Laten we wel wezen: Het is een vooruit gang als je het vergelijkt met Bush
Nee. Ik heb liever vier jaar Bush dan vier jaar McCain. En misschien schreef "iedereen" Bush af in 2000 en 2004, in de peilingen stond Bush voor of gelijk. McCain nu niet. Sowieso is het nu niet Bush versus Gore in 2000, of Bush versus Kerry in 2004, maar McCain versus Obama in 2008.
pi_61998876
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:04 schreef G.Fawkes het volgende:
Laten we wel wezen: Het is een vooruit gang als je het vergelijkt met Bush
Is dat zo?
quote:
en die hebben de Amerikanen ook 2 keer gekozen...
Is dat zo?
Calm down, please!
pi_61999072
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:56 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind Obama dan ook een groot man. Ik zei alleen dat het niet tactisch was. Hij moet eerst zorgen dat hij president wordt, dan kan hij daarna presidentieel gaan doen tegen andere wereldleiders e.d. Hij is echter nog geen president, dus het lijkt mij verstandiger om gewoon McCain met de grond gelijk te maken. Ik gok zo dat hem dat in een land als Amerika meer stemmen op zal leveren
pi_61999200
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. Ik heb liever vier jaar Bush dan vier jaar McCain. En misschien schreef "iedereen" Bush af in 2000 en 2004, in de peilingen stond Bush voor of gelijk. McCain nu niet. Sowieso is het nu niet Bush versus Gore in 2000, of Bush versus Kerry in 2004, maar McCain versus Obama in 2008.
Als ik mocht kiezen tussen Bush en McCain zou ik voor McCain kiezen. McCain onderkent het klimaat probleem, McCain is tegen het martelen van krijgsgevangenen, McCain is niet zo streng christelijk zoals Bush dat is, McCain zegt iets te gaan doen aan de corruptie in Washington.

Kortom ik zou liever McCain hebben dan Bush.
lollig
pi_61999434
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:18 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Als ik mocht kiezen tussen Bush en McCain zou ik voor McCain kiezen. McCain onderkent het klimaat probleem, McCain is tegen het martelen van krijgsgevangenen, McCain is niet zo streng christelijk zoals Bush dat is, McCain zegt iets te gaan doen aan de corruptie in Washington.

Kortom ik zou liever McCain hebben dan Bush.
Je moest eens weten wat Bush z'n argumenten waren toen hij voor de eerste keer gekozen werd;
quote:
In the campaign, Bush criticized the Clinton administration policy in Somalia, where 18 Americans died in 1993 trying to sort out warring factions, and in the Balkans, where United States peacekeeping troops perform a variety of functions. "I don't think our troops ought to be used for what's called nation-building," Bush said in the second presidential debate. During his campaign, Bush also pledged to bridge bi-partisan gaps between the Democratic and Republican parties as well.

During his campaign, Bush frequently referred to restoring moral integrity not only to the White House, but to the nation as a whole.
Ik denk dat het veilig is om te stellen dat de gedachtegang van politici (in de USA) luidt:
"During election time it's all about getting those suckers to vote for ya. After the elections we can always alter the public perception."
Calm down, please!
pi_61999481
Ik weet natuurlijk niet echt hoe het donderdag gaat, maar ik weet wel dat de komende vijf weken echt heel erg vuil en smerig gaan worden. Vanuit het Republikeinse kamp, uiteraard. Ik denk niet dat ze ermee gaan winnen.
pi_61999525
quote:
During his campaign, Bush frequently referred to restoring moral integrity not only to the White House, but to the nation as a whole.
, , . Uit de mond van iemand waarmee Nixon in vergelijking een Franciscaner is.
pi_61999709
TVicePresident!
quote:

Wow! Deze speech is echt heel goed!

[ Bericht 96% gewijzigd door IedeK. op 29-09-2008 16:52:50 ]
pi_62000469
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:36 schreef IedeK. het volgende:
TVicePresident!
[..]

Wow! Deze speech is echt heel goed!
Zeker geniaal, ook hoe die het regen combineert met de speech .
pi_62000633
quote:
Charlie, Charlie, Charlie, Charlie, Charlie, Charlie... .
  maandag 29 september 2008 @ 17:12:18 #49
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_62000740
http://video.on.nytimes.c(...)76ad41a1435a82172173

Interessant stukje over de gebrekkige inzet van Palin in het campagne werk.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_62001258
quote:

Top Speech

Vergeleken met McCain kijkt hij trouwens wel erg weinig op z'n notities ... McCain kan bijna niet zonder een blaadje waar precies op staat wat hij moet zeggen. Ogen altijd naar beneden gericht.
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')