erger en dichter bij huis:wat gebeurt er met fortis nederland, daarover staat niks in het bericht.quote:Op zondag 28 september 2008 20:36 schreef IHVK het volgende:
Waar gaat het heen?
Wat ik me ook afvraag, wat gebeurt er met Fortis Türkiye? Ook de Turkse media zijn heel erg aan het speculeren over de toekomst namelijk.
Ouder bericht, laatste bericht wat ik heb geplaatst is van 10 minuten geledenquote:Op zondag 28 september 2008 20:38 schreef athlonkmf het volgende:
hier lees ik weer wat anders. Dat ING afhaakt
http://www.telegraaf.nl/d(...)_Fortis__.html?p=2,1
Nou je het zegt.quote:Op zondag 28 september 2008 20:38 schreef hoipim het volgende:
[..]
erger en dichter bij huis:wat gebeurt er met fortis nederland, daarover staat niks in het bericht.
misschien,als er nieuws is.quote:Op zondag 28 september 2008 20:44 schreef Koewam het volgende:
Voor 22.00 bericht van fortis, omdat dan de aziatische beurzen openen.
Voor niets gaat de zon op.quote:Op zondag 28 september 2008 20:43 schreef hoipim het volgende:
[..]
mischien krijgen ze die 10 miljard.
Wie is er zo dom om de bestuurders zo fors te belonen? Dat zijn de eigenaren, de aandeelhouders. En ja, die worden hard afgestraft door de markt.quote:Op zondag 28 september 2008 20:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar het is de particulier daar vooral mee te maken heeft en geld verliest....en de bestuurders vrolijk met gevulde zakken wegrennen.
Yep, niet te vroeg juichen.quote:Op zondag 28 september 2008 20:46 schreef hoipim het volgende:
[..]
misschien,als er nieuws is.
HEt kan nog steeds allemaal mislukken
in principe is het fortis nederland die abn verkoopt, dus het meeste eerlijke is als fortis nederland het verkoopbedrag van abn krijgt.quote:
Nog slechter?quote:Op zondag 28 september 2008 20:58 schreef Cheiron het volgende:
Sorry, maar als topman, tijdens een crisis ben je toch een enorme eikel als je een dergelijk belangrijk memo zo open en bloot mee neemt?
Anyway, ik vrees dat de Fortis koers morgen wel eens hele slechte dingen kan laten zien...
Die worden dus niet afgestraft, de topman van Lehman Brothers kreeg 200 miljoen mee, de aandeelhouders krijgen vaak nog een goede prijs en strafrechterlijke vergoeding. De enigen die echt hard worden afgestraft zijn de belazerden. Met of zonder overheidsinterventie.quote:Wie is er zo dom om de bestuurders zo fors te belonen? Dat zijn de eigenaren, de aandeelhouders. En ja, die worden hard afgestraft door de markt.
Inclusief vette vertrekbonus?quote:Het concern neemt bovendien afscheid van zijn roemruchte president-commissaris graaf Maurice Lippens, een van de machtigste zakenmannen van België.
Als ik dit allemaal zo hoor; ja. Al had ik zelf ook gedacht dat het niet veel lager kon. Maarja.quote:
morgen groot inkopenquote:Op zondag 28 september 2008 21:04 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Als ik dit allemaal zo hoor; ja. Al had ik zelf ook gedacht dat het niet veel lager kon. Maarja.
quote:Op zondag 28 september 2008 20:58 schreef hoipim het volgende:
[..]
in principe is het fortis nederland die abn verkoopt, dus het meeste eerlijke is als fortis nederland het verkoopbedrag van abn krijgt.
Absoluut. Een beetje krokodillentranen plengen, voor een appel en een ei een goed lopende tak inlijven, en met een beetje mazzel krijg je nog staatsgaranties ookquote:Op zondag 28 september 2008 21:03 schreef hoipim het volgende:
volgens mij is ing nu de lachende 3e, en is zowel fortis als het bankentrio best wel genaaid.
Volgens mij is Bos dat..quote:Op zondag 28 september 2008 20:58 schreef Cheiron het volgende:
Sorry, maar als topman, tijdens een crisis ben je toch een enorme eikel als je een dergelijk belangrijk memo zo open en bloot mee neemt?
Anyway, ik vrees dat de Fortis koers morgen wel eens hele slechte dingen kan laten zien...
Le-zen, ik had het over de aandeelhouders, degenen die er voor zorgen dat ze zulke toplonen krijgen.quote:Op zondag 28 september 2008 21:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die worden dus niet afgestraft, de topman van Lehman Brothers kreeg 200 miljoen mee...
Banco Santander heeft z'n deel van ABN-Amro al een half jaar verkocht, net voordat de storm van de kredietcrisis echt aanwakkerde. Ook de aandeelhouders van ABN-Amro hebben geen slechte deal gekregen.quote:Op zondag 28 september 2008 21:03 schreef hoipim het volgende:
volgens mij is ing nu de lachende 3e, en is zowel fortis als het bankentrio best wel genaaid.
Hoezo, Fortis Nederland? Er is bij mijn weten maar een Fortis: Fortis. Het Nederlandse deel is daar integraal onderdeel van.quote:Op zondag 28 september 2008 20:58 schreef hoipim het volgende:
[..]
in principe is het fortis nederland die abn verkoopt, dus het meeste eerlijke is als fortis nederland het verkoopbedrag van abn krijgt.
fortis krijgt nog niet eens de helft van het aankoopbedrag terug.quote:Op zondag 28 september 2008 21:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Banco Santander heeft z'n deel van ABN-Amro al een half jaar verkocht, net voordat de storm van de kredietcrisis echt aanwakkerde. Ook de aandeelhouders van ABN-Amro hebben geen slechte deal gekregen.
quote:Op zondag 28 september 2008 21:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Banco Santander heeft z'n deel van ABN-Amro al een half jaar verkocht, net voordat de storm van de kredietcrisis echt aanwakkerde. Ook de aandeelhouders van ABN-Amro hebben geen slechte deal gekregen.
je hebt fortis nv en fortis sa/nv. hebben beiden 50 procent van elkaar.quote:Op zondag 28 september 2008 21:09 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Hoezo, Fortis Nederland? Er is bij mijn weten maar een Fortis: Fortis. Het Nederlandse deel is daar integraal onderdeel van.
Aha, op die manier.quote:Op zondag 28 september 2008 21:11 schreef Pony-Lover het volgende:
Banco Real hebben ze gewoon nog, alleen die Italiaanse bende is verkocht
Ik denk het wel, een paar miljard zou ik niet laten schieten al schuldeiser.quote:Op zondag 28 september 2008 21:11 schreef hoipim het volgende:
En het is nog maar de vraag of het banken consortium ooit geld gaat zien van fortis, want fortis betaald in termijnen terug aan de royal bank of Schotland.
neuhquote:Op zondag 28 september 2008 21:17 schreef henkway het volgende:
ZAl ABN AMRO weer zelfstandig worden?
Nee nooit.quote:Op zondag 28 september 2008 21:17 schreef henkway het volgende:
ZAl ABN AMRO weer zelfstandig worden?
En het probleem daarvan is?quote:Op zondag 28 september 2008 21:18 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb het even uitgezocht maar dit is toch niet leuk. Op sommige vlakken krijgt ING straks een marktaandeel van 40-50%.
Dat heeft Rabo momenteel ook al in bepaalde sectoren. Er blijft genoeg over voor de rest, maar heel erg riant is het inderdaad niet.quote:Op zondag 28 september 2008 21:18 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb het even uitgezocht maar dit is toch niet leuk. Op sommige vlakken krijgt ING straks een marktaandeel van 40-50%.
Jij bent een marktfundamentalist dus je zult toch niet te overtuigen zijn.quote:En het probleem daarvan is?
fbquote:Op zondag 28 september 2008 21:22 schreef soylent het volgende:
Kan een modje
deze
ING Koopt ABN over van Fortis
en deze
Bailout Fortis? #2: Blaadjes in Beeld
niet even samenvoegen?
Hypotheken he?quote:Dat heeft Rabo momenteel ook al in bepaalde sectoren.
Tot op zekere hoogte tarieven kan bepalen? Zoals ik in een ander topic al zei:quote:Op zondag 28 september 2008 21:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij bent een marktfundamentalist dus je zult toch niet te overtuigen zijn.
Het probleem is dat andere partijen tot de 15% blijven steken en ING zo dus erg machtig wordt. Tot op een zekere hoogte tarieven kan gaan bepalen. En..... het gevaar op een sterke afhankelijksrelatie met de overheid (zo eentje als met Shell)
een positie van 40-50% kun je moeilijk misbruiken, dat zullen de klanten niet pikken.quote:Op zondag 28 september 2008 20:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Er is nog genoeg keuze uit andere banken, ook staat het buitenlandse banken vrij om de Nederlandse markt op te gaan. Ik zie het niet echt als een ramp dat in dit geval een partij een marktaandeel van meer dan 50% krijgt. Als ING denkt deze positie te kunnen misbruiken, dan stappen de (verstandige) klanten wel op en gaan naar andere banken.
quote:En de spaarmarkt
Met Google vind ik het in 0,20 seconden: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=594&i=2224&t=2224quote:
Je moet dingen natuurlijk in gradaties zien. 40% is beter dan 100% maar slechter dan 10%. Ja, ze zullen niet alles kunnen flikken maar zullen alleen al door hun omvang voordelen hebben op de concurrentie. Dat betekent dat zowel hun marges hoger kunnen zijn als dat het innovatiekracht kan hinderen (alhoewel nu niemand meer op vernieuwingen en geintjes zit te wachtenquote:En een drama dat dat is
quote:
quote:Rabobank bekritiseert toetreders spaarmarkt
ANP | Gepubliceerd op 07 juli 2008, 09:49
UTRECHT -
Buitenlandse toetreders op de spaarmarkt maken misbruik van het
depositogarantiestelsel dat spaarders beschermt tegen het faillissement van
banken. Dat zei bestuursvoorzitter Bert Heemskerk van de Rabobank maandag
tegen het Financieele Dagblad.
De situatie leidt tot oneerlijke concurrentie, zo stelt de topman. Heemskerk
wil dat het stelsel gewijzigd wordt en gaat de zaak voorleggen aan de
Autoriteit Financiële Markten (AFM).
Als een bank omvalt, krijgen particulieren en bedrijven tot 38.000 euro
vergoed volgens het depositogarantiestelsel. Bij een faillissement dragen
alle banken naar rato van hun omvang bij aan dat bedrag. Rabo heeft op de
spaarmarkt volgens de krant een marktaandeel van 40 procent. Heemskerk:
,,Feitelijk zeggen zwakke buitenlandse banken in hun advertenties: U hoeft
zich geen zorgen te maken. Als we omvallen, betaalt de Rabo de schade.''
En hun schaalvoordeel kan ook betekenen dat ze minder kosten maken en daarom kunnen concureren door betere voorwaarden te bieden. En voor klanten die vinden dat de voorwaarden niet goed genoeg zijn, zijn er nog tal van andere banken om uit te kiezen. Een marktaandeel van 40% hoeft heus niet slechter te zijn dan een van 10% voor de klanten en de markt in zijn geheel, zolang er maar voldoende concurrentie is, en dat is er nu zeker wel.quote:Op zondag 28 september 2008 21:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je moet dingen natuurlijk in gradaties zien. 40% is beter dan 100% maar slechter dan 10%. Ja, ze zullen niet alles kunnen flikken maar zullen alleen al door hun omvang voordelen hebben op de concurrentie. Dat betekent dat zowel hun marges hoger kunnen zijn als dat het innovatiekracht kan hinderen (alhoewel nu niemand meer op vernieuwingen en geintjes zit te wachten).
De Postbank bijvoorbeeld?quote:Op zondag 28 september 2008 21:48 schreef Oma het volgende:
Mischien dat ING nog wel delen afstoot richting bijvoorbeeld Rabo en SNS.
quote:Op zondag 28 september 2008 22:19 schreef druide het volgende:
Zou het verstandig zijn om morgenvroeg goedkope fortis-aandelen en ondergewaardeerde ING-aandelen te scoren?
Ze zijn er nog niet uit dus, zal wel nachtwerk worden.quote:Op zondag 28 september 2008 22:03 schreef hoipim het volgende:
het is 22:00 uur geweest, nog geen enkele zender is overgeschakeld naar de persconferentie, deal niet door gegaan?
zie bovenstaande Bos ligt dwars.quote:Op zondag 28 september 2008 22:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze zijn er nog niet uit dus, zal wel nachtwerk worden.
quote:Bod BNP Paribas op Fortis lijkt aanstaande.
De Franse bank BNP Paribas neemt mogelijk Fortis over, meldt de Franse krant Le Figaro zondag op zijn internetsite. Eerder meldde het Financieele Dagblad al op zijn website dat ING zou zijn afgehaakt bij de onderhandelingen.
"BNP Paribas lijkt de beste papieren te hebben om alle activiteiten van Fortis over te nemen," schrijft de krant zonder bronnen te noemen. "De transactie zou mogelijk exclusief de door Fortis overgenomen delen van ABN Amro zijn." De krant stelt dat er het hele weekend al geheime onderhandelingen gaande zijn en dat een aankondiging snel zal volgen.
Leden van de Belgische regering voeren zondagavond overleg over de verschillende opties om de Nederlands-Belgsiche financiele dienstverlener uit de brand te helpen.
De marktwaarde van Fortis bedraagt momenteel dertien miljard euro, een derde van de waarde aan het einde van 2007.
De belastingbetaler betaalt dus alle bonussen die ooit zijn uitgedeeld voor, naar nu blijkt, slecht beleid etc.quote:Op zondag 28 september 2008 22:14 schreef hoipim het volgende:
nederland wil weer niet meedoen!!
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF28092008_035&kanaalid=9
oud bericht het fd doet zijn site kennelijk niet update, het is zo goed als zeker dat ing abn amro overneemt, ze praten nu alleen nog over een overheidssteun van nederland aan fortis nederland.quote:
Morgen aandelen Fortis kopen?? Hmmm. Denk dat de koers heel erg naar beneden gaat knallen, aangezien ABN verkocht gaat worden voor 10 mld (minder dan de helft van wat ze ervoor betaald hebben). Dat boekverlies zit nu nog niet in de koers.quote:Op zondag 28 september 2008 22:19 schreef druide het volgende:
Zou het verstandig zijn om morgenvroeg goedkope fortis-aandelen en ondergewaardeerde ING-aandelen te scoren?
dus kopenquote:Op zondag 28 september 2008 22:33 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Morgen aandelen Fortis kopen?? Hmmm. Denk dat de koers heel erg naar beneden gaat knallen, aangezien ABN verkocht gaat worden voor 10 mld (minder dan de helft van wat ze ervoor betaald hebben). Dat boekverlies zit nu nog niet in de koers.
Werkt prima toch, ik denk dat ING geen slechte deal doet als ze ABN overnemen voor een prikkie, ze hebben klaarblijkelijk een betere visie gehad dan Fortis...quote:Op zondag 28 september 2008 22:31 schreef Klopkoek het volgende:
Lang leve de marktwerking
Zo niet, dan is het wel een strakke foto.quote:Op zondag 28 september 2008 20:58 schreef IHVK het volgende:
Ik vind het wel heel toevallig allemaal, met die blaadjes enzo.
Complot.
wat kan er gebeuren?quote:Op zondag 28 september 2008 22:38 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
nadat de informatie in de koers is verwerkt ja, maar ik blijf het riskant vinden
Welkom in 1991.quote:Op zondag 28 september 2008 @ 22:39 schreef Sphere het volgende:
gaat ING met de Postbank fuseren en neemt ze de ABN-Amrobank over.
Postbank is altijd al van ING geweest (dochteronderneming). Alleen ze gaan de merknaam "Postbank" niet meer gebruiken, omdat het merk ING in het buitenland sterker is dan de postbank.quote:Op zondag 28 september 2008 22:39 schreef Sphere het volgende:
Ja, GodverdeGodver.....
Ben ik bijna van mijn ABN Amro spaarrekening en Postbank betaalrekening af, denk ik lekker bij concurent ING te zitten., gaat ING met de Postbank fuseren en neemt ze de ABN-Amrobank over.
euuh in 80tige jaren is de bank al overgenomen.quote:Op zondag 28 september 2008 22:39 schreef Sphere het volgende:
Ja, GodverdeGodver.....
Ben ik bijna van mijn ABN Amro spaarrekening en Postbank betaalrekening af, denk ik lekker bij concurent ING te zitten., gaat ING met de Postbank fuseren en neemt ze de ABN-Amrobank over.
ING, duidelijk.quote:Op zondag 28 september 2008 22:46 schreef hoipim het volgende:
de vraag nu is welke, merknaam is sterker, en welke blijft er behouden?
abn amro of ing?
Merk ING blijft wel bestaan, maar blijft Merk ABN AMRO bestaan of wordt dat net als de Postbank ING.quote:Op zondag 28 september 2008 22:46 schreef hoipim het volgende:
de vraag nu is welke, merknaam is sterker, en welke blijft er behouden?
abn amro of ing?
ABN-Amro was een (redelijk) sterk merk.quote:Op zondag 28 september 2008 22:51 schreef hoipim het volgende:
ABN AMRo is ook behoorlijk sterk, onderschat dat niet.
En ik zie liever de naam abn amro niet verdwijnen
Die was al bijna verdwenen toch als Fortis zich niet verslikt had?quote:Op zondag 28 september 2008 22:51 schreef hoipim het volgende:
ABN AMRo is ook behoorlijk sterk, onderschat dat niet.
En ik zie liever de naam abn amro niet verdwijnen
ING kan in nederland ABN AMRO invoeren voor al zijn activiteiten, gezien het merk in nederland kracht uitstraalt, en volgens de nederlander sterker is dan ing.(onderzoekje van de hond)quote:Op zondag 28 september 2008 22:54 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
ABN-Amro was een (redelijk) sterk merk.
Internationaal heeft het geen nut meer aangezien het internationale netwerk van ABN naar RBS is gegaan en in NL zal ING er geen enkel belang bij hebben twee merken te blijven voeren.
Idd. De naam is toch al van 't Amsterdamse hoofdkantoor geschroefd...?quote:Op zondag 28 september 2008 22:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die was al bijna verdwenen toch als Fortis zich niet verslikt had?
Diezelfde Nederlander staat vooraan om zijn geld er weg te halen als er stront aan de knikker is.quote:Op zondag 28 september 2008 22:56 schreef hoipim het volgende:
[..]
ING kan in nederland ABN AMRO invoeren voor al zijn activiteiten, gezien het merk in nederland kracht uitstraalt, en volgens de nederlander sterker is dan ing.(onderzoekje van de hond)
ja Maar alleen omdat het gebouw verkocht is aan fortis.quote:Op zondag 28 september 2008 22:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. De naam is toch al van 't Amsterdamse hoofdkantoor geschroefd...?
Dat zullen ze nooit doen.quote:Op zondag 28 september 2008 22:56 schreef hoipim het volgende:
[..]
ING kan in nederland ABN AMRO invoeren voor al zijn activiteiten, gezien het merk in nederland kracht uitstraalt, en volgens de nederlander sterker is dan ing.(onderzoekje van de hond)
we hebben wel eens gekkere beslissingen gezien,zeg nooit nooit.quote:Op zondag 28 september 2008 23:00 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dat zullen ze nooit doen.
Wereldwijd was ING al jaren een bekendere en sterkere naam dan ABN-Amro, ze zouden wel gek zijn om alleen op hun thuismarkt een andere naam te voeren.
Beetje drogreden dit.quote:Op zondag 28 september 2008 23:01 schreef hoipim het volgende:
[..]
we hebben wel eens gekkere beslissingen gezien,zeg nooit nooit.
wie had 5 jaar geleden gedacht dat fortis, abn amro zou overnemen en er na bijna failliet zou gaan?
5 jaar geleden niet, maar heel veel mensen wisten dat ABN te groot was voor Fortis.quote:Op zondag 28 september 2008 23:01 schreef hoipim het volgende:
[..]
wie had 5 jaar geleden gedacht dat fortis, abn amro zou overnemen en er na bijna failliet zou gaan?
dat zeg ik welquote:Op zondag 28 september 2008 23:01 schreef hoipim het volgende:
[..]
Die hebben dan ook hun aandelen verkocht na die overname.quote:Op zondag 28 september 2008 23:05 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
5 jaar geleden niet, maar heel veel mensen wisten dat ABN te groot was voor Fortis.
Waarom zijn die mensen reageren zo ontzettend dom.quote:Op zondag 28 september 2008 23:05 schreef leejow het volgende:
Nu ook op de telegraaf: http://www.telegraaf.nl/d(...)aan_ING__.html?p=1,1
Oud nieuws is van 20:37.quote:Op zondag 28 september 2008 23:05 schreef leejow het volgende:
Wij mensen kunnen geen toekomst voorspellen, en we kunnen al zeker niet kijken in de hoofden van de miljoenen bestuurders.quote:Op zondag 28 september 2008 23:05 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
dat zeg ik wel![]()
ING heeft de afgelopen jaren dermate veel geld in haar merknaam gestoken dat ze niet ineens van koers zullen veranderen en al helemaal niet om de besmette naam ABN-Amro te gaan voeren.
Zonder enige kennis van zaken is idd altijd alles mogelijkquote:Op zondag 28 september 2008 23:09 schreef hoipim het volgende:
[..]
Wij mensen kunnen geen toekomst voorspellen, en we kunnen al zeker niet kijken in de hoofden van de miljoenen bestuurders.
zonder definitieve beslissing blijven alle optie`s open.
Daarnaast kun je je afvragen of ABN-AMRO wel weg mag en mag fuseren met ing.
Fuseren? Overgenomen worden, bedoel je?quote:Op zondag 28 september 2008 23:09 schreef hoipim het volgende:
Daarnaast kun je je afvragen of ABN-AMRO wel weg mag en mag fuseren met ing.
daarnaast kan bos ook nog de eis hebben gesteld dat abn-amro een zelfstandige bank blijft/zelfstandig mag opereren.quote:Op zondag 28 september 2008 23:10 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Zonder enige kennis van zaken is idd altijd alles mogelijk![]()
nee ing neemt abn-amro over om later te kunnen fuseren, en nog groter te worden.quote:Op zondag 28 september 2008 23:12 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Fuseren? Overgenomen worden, bedoel je?
De ABN-Amro is al overgenomen en er is derhalve niets meer om met te fuseren.quote:Op zondag 28 september 2008 23:13 schreef hoipim het volgende:
[..]
nee ing neemt abn-amro over om later te kunnen fuseren, en nog groter te worden.
En de titel aldaar ook als feit presenteren, terwijl daar enkele aanhalingstekens om horen te staan. Het is geen feit.quote:Op zondag 28 september 2008 23:05 schreef leejow het volgende:
wie betaalt bepaaltquote:Op zondag 28 september 2008 23:12 schreef hoipim het volgende:
[..]
daarnaast kan bos ook nog de eis hebben gesteld dat abn-amro een zelfstandige bank blijft/zelfstandig mag opereren.
Hopelijk houdt Bos zijn rug recht, dan zou hij bij mij een stuk in aanzien stijgenquote:Op zondag 28 september 2008 22:14 schreef hoipim het volgende:
nederland wil weer niet meedoen!!
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF28092008_035&kanaalid=9
Zijn nu gemerged in dit topic.quote:Op zondag 28 september 2008 21:21 schreef Pony-Lover het volgende:
Kan een modje
deze
Bailout Fortis? #2: ING koopt ABN over?
en deze
http://forum.fok.nl/topic/1202806
niet even samenvoegen?
er valt hier niks te fuseren.quote:Op zondag 28 september 2008 23:13 schreef hoipim het volgende:
[..]
nee ing neemt abn-amro over om later te kunnen fuseren, en nog groter te worden.
VAndaar dat kroes mocht komen.
zuiver gezien, is bij een overname abn-amro alleen eigendom van ing, en bij een fusie worden ze een grote bank.(waarbij de merknaam ing uiteraard behouden kan worden)
Het lijkt me dus dat een fusie het meest interessante is.
klanten en zo kunnen nog steeds gefuseerd worden tot een klanten bestand, afdelingen, personeel.quote:Op zondag 28 september 2008 23:16 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De ABN-Amro is al overgenomen en er is derhalve niets meer om met te fuseren.
Volgensmij bedoelt hij ABN integreren in ING, fuseren is geen sprake van want ING gaat ABN gewoon overnemen.quote:
Weinig banken die zich nu een grote overname durven permiteren.quote:Op zondag 28 september 2008 23:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
In Duitsland staat ook een grote jongen op kiepen:
De grootste hypotheekverstrekker van Europa...
Idd. En niet elke overheid gaan nationaliseren...quote:Op zondag 28 september 2008 23:21 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Weinig banken die zich nu een grote overname durven permiteren.
het inbrengen van de activiteiten van abn in ing is strikt gezien gewoon een fusie.quote:Op zondag 28 september 2008 23:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgensmij bedoelt hij ABN integreren in ING, fuseren is geen sprake van want ING gaat ABN gewoon overnemen.
neequote:Op zondag 28 september 2008 23:23 schreef hoipim het volgende:
[..]
het inbrengen van de activiteiten van abn in ing is strikt gezien gewoon een fusie.
ja, het samenbrengen van de activiteit in een of meerdere rechtsvormen is juridisch gezien gewoon een fusie.quote:
in dat geval zou het wel eens strafbaar kunnen zijn, hoewel er vandaag niet gehandeld wordt.quote:
Beetje lastig te bewijzen op die manier.quote:Op zondag 28 september 2008 23:28 schreef Againzender het volgende:
[..]
in dat geval zou het wel eens strafbaar kunnen zijn, hoewel er vandaag niet gehandeld wordt.
heb je een bron ?quote:Op zondag 28 september 2008 23:28 schreef Pony-Lover het volgende:
Deal met ING schijnt ook niet meer door te gaan
De Belgisch-Nederlandse bankverzekeraar Fortis wordt waarschijnlijk ingelijfd door verschillende overheden. Daarmee zouden de autoriteiten hebben gekozen voor een nationalisatie van Fortisquote:
Radio 1 --> Met het oog op morgen --> belgische verslaggever.quote:
quote:
quote:Op zondag 28 september 2008 23:28 schreef Againzender het volgende:
[..]
in dat geval zou het wel eens strafbaar kunnen zijn, hoewel er vandaag niet gehandeld wordt.
Tsja als de staat het overneemt dan wordt het uitverkoop.quote:Op zondag 28 september 2008 23:36 schreef athlonkmf het volgende:
zal de koers nu omhoog gaan of verder duikelen?
Lijkt mij meer een stabilisatie, omdat de bank nu een stevige steun krijgt van 3 betrouwbare staten.quote:Op zondag 28 september 2008 23:36 schreef athlonkmf het volgende:
koers zal maandag zeker niet omhoog stuivenquote:Op zondag 28 september 2008 23:36 schreef athlonkmf het volgende:
Dat was hier het probleem niet, genoeg banken die Fortis hadden willen kopen tegen de huidige koers, dat heeft men juist willen voorkomen.quote:Op zondag 28 september 2008 23:37 schreef kraaksandaal het volgende:
De banken die voor overname in aanmerking komen, kijken de kat uit de boom en wagen zich op dit moment niet aan zulk een overname. Die hebben ook tegenvallers en afschrijvingen.
Ik denk juist dat de geintresseerden een onaanvaardbaar laag bod hebben gedaan.quote:Op zondag 28 september 2008 23:41 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dat was hier het probleem niet, genoeg banken die Fortis hadden willen kopen tegen de huidige koers, dat heeft men juist willen voorkomen.
dat zeg ik in mijn postquote:Op zondag 28 september 2008 23:42 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik denk juist dat de geintresseerden een onaanvaardbaar laag bod hebben gedaan.
ach, er wordt meer geld uitgegeven aan nuttelozere projectenquote:Op zondag 28 september 2008 23:44 schreef Koewam het volgende:
4 Miljard euro van de Nederlandse staat!
Die gokten dan kennelijk op het uitblijven van overheidssteun.quote:Op zondag 28 september 2008 23:45 schreef Koewam het volgende:
Update 22.35 uur: De Tijd meldt dat het Franse BNP Paribas 1,6 euro per aandeel Fortis heeft geboden, ruim 3,60 euro onder de slotkoers van vrijdag.
De huidige koers ligt nog ruim boven het bod.quote:Op zondag 28 september 2008 23:44 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
dat zeg ik in mijn postbeter lezen
De Betuwelijn was iets duurder.quote:Op zondag 28 september 2008 23:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
ach, er wordt meer geld uitgegeven aan nuttelozere projecten
dat soort zooi dusquote:Op zondag 28 september 2008 23:49 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De Betuwelijn was iets duurder.
Ja, alleen is er nog geen mededeling over wie de koper gaat zijn.quote:Op zondag 28 september 2008 23:45 schreef hoipim het volgende:
het rtl nieuws laat op zich wachten.
volgens nu gaat abn toch verkocht worden?
Laten we dat dan maar hopen.quote:Op zondag 28 september 2008 23:50 schreef Koewam het volgende:
nou die 4 miljard wordt weer teruggekregen door het ver- of terugkopen van fortis(onderdelen).
nee ze willen fortis heel houden, en over een paar jaar weer verzelfstandigen.quote:Op zondag 28 september 2008 23:50 schreef Koewam het volgende:
nou die 4 miljard wordt weer teruggekregen door het ver- of terugkopen van fortis(onderdelen).
die gaat onhoog ja.quote:Op zondag 28 september 2008 23:48 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De huidige koers ligt nog ruim boven het bod.Dat kan in de loop van morgen wel flink veranderen natuurlijk.
ik ben een leek op dit gebied, maar mijn visie is als volgt: er ontstaat een schaarste aan fortis-aandelen, en voorlopig zullen ze niet in trek zijn en zal de koers zeker niet winstgevend worden.quote:Op zondag 28 september 2008 23:48 schreef hoipim het volgende:
dat betekend dus dat een heleboel aandelen van de beurs afgaan?
en wat betekend dat voor mijn aandelen?
Ik neem aan dat de topambtenaren inmiddels wel enige kennis hebben van het speculeren en handig beheren van de aandelen portefeuille?quote:Op zondag 28 september 2008 23:50 schreef Koewam het volgende:
Met het nieuws dat er ook een grote Duitse hypotheekbank gaat omvallen dan betwijfel ik of de koers omhoog gaat.quote:Op zondag 28 september 2008 23:52 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
die gaat onhoog ja.![]()
(het bod is ook gewoon al afgewezen als onredelijk en BNP is weer naar parijs vertrokken).
Weet ik wel. Fuseren tussen aanhalingstekens.quote:Op zondag 28 september 2008 22:45 schreef hermanberghuis het volgende:
[..]
Postbank is altijd al van ING geweest (dochteronderneming). Alleen ze gaan de merknaam "Postbank" niet meer gebruiken, omdat het merk ING in het buitenland sterker is dan de postbank.
Maar die levert over een paar jaar mooi euro's opquote:Op zondag 28 september 2008 23:49 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De Betuwelijn was iets duurder.
Het kan toch niet zo zijn dat Fortis nog kan blijven bestaan? Dan worden ze met belastinggeld beloond voor hun roekeloosheid. Laat Fortis maar overnemen door instellingen die wel voorzichtig zijn geweest.quote:Op zondag 28 september 2008 23:52 schreef Koewam het volgende:
op langer termijn (jaren?) zal fortis vertrouwen herwonnen hebben (hoop je) en zullen de aandelen populairder worden en dus meer waard (mits geen extra aandelentransmissie)
Het ding begint al roestig te worden zo druk is 't met treiner die er overheen rijden.quote:Op zondag 28 september 2008 23:56 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar die levert over een paar jaar mooi euro's op, die wij betalen (indirect).
Zo werkt het niet, de belastingbetaler betaalt het gelagquote:Op zondag 28 september 2008 23:58 schreef Oma het volgende:
[..]
Het kan toch niet zo zijn dat Fortis nog kan blijven bestaan? Dan worden ze met belastinggeld beloond voor hun roekeloosheid. Laat Fortis maar overnemen door instellingen die wel voorzichtig zijn geweest.
En daar is het gat in de begroting van Wouter.quote:Op zondag 28 september 2008 23:44 schreef Koewam het volgende:
Fortis bestaat uit 2 takken, volgens laatste berichten krijgen die vanuit Benelux een kapitaal injectie met een 49% belang.quote:Op zondag 28 september 2008 23:58 schreef Oma het volgende:
[..]
Het kan toch niet zo zijn dat Fortis nog kan blijven bestaan? Dan worden ze met belastinggeld beloond voor hun roekeloosheid. Laat Fortis maar overnemen door instellingen die wel voorzichtig zijn geweest.
3 takkenquote:Op maandag 29 september 2008 00:01 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Fortis bestaat uit 2 takken, volgens laatste berichten krijgen die vanuit Benelux een kapitaal injectie met een 49% belang.
Wat de overheden ermee gaan doen? Tsja dat is nog een open boek.
Fortis bank was niet echt groot in Nederland.quote:Op zondag 28 september 2008 23:44 schreef Koewam het volgende:
Hij krijgt er wat voor terug.quote:Op maandag 29 september 2008 00:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En daar is het gat in de begroting van Wouter.![]()
Inspraak in Fortis Nederlandquote:Op maandag 29 september 2008 00:03 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Hij krijgt er wat voor terug.
quote:Op maandag 29 september 2008 00:01 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Fortis bestaat uit 2 takken, volgens laatste berichten krijgen die vanuit Benelux een kapitaal injectie met een 49% belang.
Wat de overheden ermee gaan doen? Tsja dat is nog een open boek.
volgens de standaard neemt:quote:Op maandag 29 september 2008 00:04 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Het gaat om 49% in de gezamelijke bankonderdelen In NL, Bel en Lux, de verzekeringstak staat er buiten, daarmee vind ik de 11 miljard die de overheden betalen behoorlijk hoog.
Dan heeft Nederland niet echt een goede deal gesloten.quote:Op maandag 29 september 2008 00:06 schreef hoipim het volgende:
[..]
volgens de standaard neemt:
belgie 49 procent van fortis sa/nv
Nederland 49 procent in fortis nv
Luxemburg 49 procent in fortis Luxemburg nv
Van de 11,2 miljard euro die de Belgische, Nederlandse en Luxemburgse overheid zou injecteren, zou 4,7 miljard van de Belgische overheid komen. Via de Federale Participatiemaatschappij (FPIM) zou de Belgische overheid 49 procent van het Belgische bankbedrijf van Fortis verwerven. De kapitaalinjectie kan volledig gebeuren via autofinanciering van de FPIM. Dat wil zeggen dat de FPIM over voldoende leningscapaciteit beschikt om de 4,7 miljard zonder regeringsinbreng op tafel te leggen.quote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef rja het volgende:
[..]
Dan heeft Nederland niet echt een goede deal gesloten.
Fortis Nederland is weinig waard, zonder ABN Amro.
ABN was al 24 mia.quote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef rja het volgende:
[..]
Dan heeft Nederland niet echt een goede deal gesloten.
Fortis Nederland is weinig waard, zonder ABN Amro.
Als inspraak in Fortis NV kabinetsbeleid is dan is hij daar wel in geslaagd ja.quote:Op maandag 29 september 2008 00:03 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Hij krijgt er wat voor terug.
Fortis heeft op de top van de markt gekocht, en dat is nooit slim om te doen. Ze hadden de problemen niet voorzien (en bijna niemand in de markt had dat, behalve Goldman misschien.)quote:Op maandag 29 september 2008 00:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Lekker staaltje wanbeleid weer bij Fortis.![]()
Fortis koopt Abn Amro vanuit prestige-overwegingen.
Fortis heeft niet voldoende reserves meer.
Kredietcrisis ontstaat, en banken komen in de problemen door openstaande schulden in Amerika die nu niet kunnen worden afbetaald.
Fortis komt in de problemen, en moet Abn Amro weer verkopen als voorwaarde (?) om de levensreddende overheidssteun te verkrijgen.
Zo goed samengevat?
Ze mogen de overheden wel op hun blote knietjes bedanken.
voor 4 miljardquote:Op maandag 29 september 2008 00:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als inspraak in Fortis NV kabinetsbeleid is dan is hij daar wel in geslaagd ja.
Ik denk dat een failliet Fortis de staat alles bij elkaar meer had gekostquote:Op maandag 29 september 2008 00:13 schreef hoipim het volgende:
[..]
voor 4 miljard![]()
![]()
En dan nog niet eens aandelen in het grote fortis, nee aandelen in fortis nederland.![]()
![]()
![]()
![]()
er zijn enkele succes verhalen, google-youtube bijvoorbeeld.quote:Op maandag 29 september 2008 00:13 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Fortis heeft op de top van de markt gekocht, en dat is nooit slim om te doen.
had dan minimaal aandelen afgedwongen in het grote fortis.quote:Op maandag 29 september 2008 00:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat een failliet Fortis de staat alles bij elkaar meer had gekost.
Dit wordt verkocht dus, neem ik aan.quote:Op maandag 29 september 2008 00:11 schreef Koewam het volgende:
[..]
ABN was al 24 mia.
50% is 12 mia, en dan nog geen eens fortis nederland-onderdelen meegerekend.
Fortis zit in nederland wel stevig in het zadel wat betreft zakelijk en private banking
De prijs van het aandeel was dermate laag door de speculatie dat dit geen slechte investering kan zijn.quote:Op maandag 29 september 2008 00:13 schreef hoipim het volgende:
[..]
voor 4 miljard![]()
![]()
En dan nog niet eens aandelen in het grote fortis, nee aandelen in fortis nederland.![]()
![]()
![]()
![]()
Die zal je van de beurs af moeten zien te halen denk ik. Dat is een lastige grap. Dit kan tussen overheden en fortis onderling geregeld worden. Dat heeft wel wat praktische voordelen.quote:Op maandag 29 september 2008 00:15 schreef hoipim het volgende:
[..]
had dan minimaal aandelen afgedwongen in het grote fortis.
de regering krijgt een zogenaamde meerderheids stem.quote:Op maandag 29 september 2008 00:15 schreef rja het volgende:
[..]
Dit wordt verkocht dus, neem ik aan.
En de opbrengst gaat naar de holding neem ik aan.
Of zitten we nu de fout van de hebzucht van een top man van Fortis te financieren met ons belasting geld zodat ze ABN AMRO kunnen behouden ?
belgie neemt toch ook aandelen in fortis sa, dus zo lastige grap is het niet.quote:Op maandag 29 september 2008 00:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die zal je van de beurs af moeten zien te halen denk ik. Dat is een lastige grap. Dit kan tussen overheden en fortis onderling geregeld worden. Dat heeft wel wat praktische voordelen.
Ja maar na die overname is niet het hele systeem ingeklapt.quote:Op maandag 29 september 2008 00:14 schreef hoipim het volgende:
[..]
er zijn enkele succes verhalen, google-youtube bijvoorbeeld.
Dat is het spookbeeld dat de macro-economen schetsen ja, maar is dat beeld werkelijkheid? Faillissement van Fortis Nederland had toch misschien best een optie kunnen zijn.quote:Op maandag 29 september 2008 00:14 schreef du_ke het volgende:
ik blijf erbij dat aandelen in fortis nv) veel minder oplevert dan aandelen in fortis sa, dat heeft bos fout gedaan.quote:Op maandag 29 september 2008 00:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is het spookbeeld dat de macro-economen schetsen ja, maar is dat beeld werkelijkheid? Faillissement van Fortis Nederland had toch misschien best een optie kunnen zijn.
Het had een optie kunnen zijn. Maar ik denk dat niemand veel zin had in de instabiliteit die daarbij komt kijken.quote:Op maandag 29 september 2008 00:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is het spookbeeld dat de macro-economen schetsen ja, maar is dat beeld werkelijkheid? Faillissement van Fortis Nederland had toch misschien best een optie kunnen zijn.
Nee dan waren er meer banken gaan omvallen.quote:Op maandag 29 september 2008 00:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
De Nederlandsche bank verzekert 40 duizend euro. Een faillisement had de staten van de benelux veel geld gekost. Wat er nu gebeurt is, is dat Fortis van de dodenlijst afgehaald is. Er zal minder omlaag gespeculeerd worden, dus uiteindelijk zal het belang de drie staten waarschijnlijk een goed rendement geven.quote:Op maandag 29 september 2008 00:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarbij de overheid via garantieregelingen voor het spaargeld opdraait kan niet uit dusquote:Op maandag 29 september 2008 00:23 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Nee dan waren er meer banken gaan omvallen.
Mensen zullen toch wel in zien dat de situatie bij ING, SNS en Rabo compleet anders is dan bij Fortis. Er is objectief gezien geen reden tot ongerustheid als Fortis failliet gaat, in ieder geval niet meer ongerustheid dan als een ander bedrijf failliet gaat.quote:Op maandag 29 september 2008 00:22 schreef du_ke het volgende:
Het had een optie kunnen zijn. Maar ik denk dat niemand veel zin had in de instabiliteit die daarbij komt kijken.
Maar moet een bedrijf niet zijn eigen broek ophouden, een faillissement van een bank duurkoop zijn op korte termijn maar wellicht goedkoop op langer termijn omdat er geen moral-hazard ontstaat.quote:Op maandag 29 september 2008 00:23 schreef MeneerGiraffe het volgende:
De Nederlandsche bank verzekert 40 duizend euro. Een faillisement had de staten van de benelux veel geld gekost. Wat er nu gebeurt is, is dat Fortis van de dodenlijst afgehaald is. Er zal minder omlaag gespeculeerd worden, dus uiteindelijk zal het belang de drie staten waarschijnlijk een goed rendement geven.
Een grote bank is net even wat anders dan de bakker om de hoek.quote:Op maandag 29 september 2008 00:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mensen zullen toch wel in zien dat de situatie bij ING, SNS en Rabo compleet anders is dan bij Fortis. Er is objectief gezien geen reden tot ongerustheid als Fortis failliet gaat, in ieder geval niet meer ongerustheid dan als een ander bedrijf failliet gaat.
Onlangs is bijvoorbeeld van der Hoop failliet gegaan (een faillissement in NL van een nog groter bedrijf schiet mij even niet te binnen), nota bene een bank. Net even wat groter dan de bakker op de hoek.quote:Op maandag 29 september 2008 00:26 schreef du_ke het volgende:
Een grote bank is net even wat anders dan de bakker om de hoek.
Zou jij in paniek raken als Fortis failliet zou gaan? Ik zit met een betaalrekening bij de Postbank en een spaarrekening/beleggingsrekening bij twee kleine banken en ik zou dus echt niet weten waarom ik in zo'n geval in paniek moet raken.quote:Op maandag 29 september 2008 00:26 schreef du_ke het volgende:
Een grote bank is net even wat anders dan de bakker om de hoek.
Ik snap de redenering niet. Op het moment dat een groot financiëel instituut zoals Fortis omvalt krijgen alle omringende instituten een klap. Alle banken hebben deals met elkaar, en op het moment dat één partij niet kan betalen, verliest de andere partij geld. Het hele systeem zou dus instabiel kunnen worden hier in Nederland.quote:Op maandag 29 september 2008 00:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mensen zullen toch wel in zien dat de situatie bij ING, SNS en Rabo compleet anders is dan bij Fortis. Er is objectief gezien geen reden tot ongerustheid als Fortis failliet gaat, in ieder geval niet meer ongerustheid dan als een ander bedrijf failliet gaat.
Maar op een net wat ander moment qua economische ontwikkelingen dan Fortis en stukken kleiner.quote:Op maandag 29 september 2008 00:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onlangs is bijvoorbeeld van der Hoop failliet gegaan (een faillissement in NL van een nog groter bedrijf schiet mij even niet te binnen), nota bene een bank. Net even wat groter dan de bakker op de hoek.
Fortis met van der Hoop vergelijken is niet erg realistisch. Alle grote banken hebben enorme posities met Fortis.quote:Op maandag 29 september 2008 00:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onlangs is bijvoorbeeld van der Hoop failliet gegaan (een faillissement in NL van een nog groter bedrijf schiet mij even niet te binnen), nota bene een bank. Net even wat groter dan de bakker op de hoek.
Ik raak niet zo snel in paniek en zal hierdoor persoonlijk ook niet geraakt worden.quote:Op maandag 29 september 2008 00:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zou jij in paniek raken als Fortis failliet zou gaan? Ik zit met een betaalrekening bij de Postbank en een spaarrekening/beleggingsrekening bij twee kleine banken en ik zou dus echt niet weten waarom ik in zo'n geval in paniek moet raken.
Goed gezienquote:Op maandag 29 september 2008 00:29 schreef hoipim het volgende:
zie ik nu goed dat de Belgische divisie pas later er bij is gekomen, maar nu wel aan de touwtjes trekt.
Juist en dat is ook de reden van overleg op zondag.quote:Op maandag 29 september 2008 00:30 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Ik snap de redenering niet. Op het moment dat een groot financiëel instituut zoals Fortis omvalt krijgen alle omringende instituten een klap. Alle banken hebben deals met elkaar, en op het moment dat één partij niet kan betalen, verliest de andere partij geld. Het hele systeem zou dus instabiel kunnen worden hier in Nederland.
Dat is het risico van het vak.quote:Op maandag 29 september 2008 00:30 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Ik snap de redenering niet. Op het moment dat een groot financiëel instituut zoals Fortis omvalt krijgen alle omringende instituten een klap. Alle banken hebben deals met elkaar, en op het moment dat één partij niet kan betalen, verliest de andere partij geld.
Maar wordt het systeem ook instabiel? De grote vrees volgens mij voor wat betreft een faillissement van banken is dat er op een gegeven moment geen geld meer te leen is voor het ondernemen van economische activiteiten. Echter zou door het faillissement van Fortis, een faillissement van bijvoorbeeld ING en Rabo waarschijnlijk worden?quote:Het hele systeem zou dus instabiel kunnen worden hier in Nederland.
Daar staat tegenover dat het Nederlandse deel voornamelijk uit de verzekeringstak bestaat. Laat dat net de tak zijn die nog gezond is. Het rotte bankdeel zit bij de Belgen.quote:Op maandag 29 september 2008 00:21 schreef hoipim het volgende:
[..]
ik blijf erbij dat aandelen in fortis nv) veel minder oplevert dan aandelen in fortis sa, dat heeft bos fout gedaan.
De sa heeft ook aandelen in de Turkse fortis en in de Luxemburgse fortis, bezit/beheert daarnaast het merk.
het nederlandse bank deel hebben wij toch zeker ook overgenomen?quote:Op maandag 29 september 2008 00:39 schreef Oma het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat het Nederlandse deel voornamelijk uit de verzekeringstak bestaat. Laat dat net de tak zijn die nog gezond is. Het rotte bankdeel zit bij de Belgen.
Dat is afhankelijk van de hoeveelheid vuile was die ze nog binnen hebben hangen.quote:Op maandag 29 september 2008 00:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maar wordt het systeem ook instabiel? De grote vrees volgens mij voor wat betreft een faillissement van banken is dat er op een gegeven moment geen geld meer te leen is voor het ondernemen van economische activiteiten. Echter zou door het faillissement van Fortis, een faillissement van bijvoorbeeld ING en Rabo waarschijnlijk worden?
Volgens mij heeft Bos een aandeel gekocht in het verzekeringstak van Fortis.quote:Op maandag 29 september 2008 00:21 schreef hoipim het volgende:
[..]
ik blijf erbij dat aandelen in fortis nv) veel minder oplevert dan aandelen in fortis sa, dat heeft bos fout gedaan.
De sa heeft ook aandelen in de Turkse fortis en in de Luxemburgse fortis, bezit/beheert daarnaast het merk.
Ja, maar dat is te verwaarlozen. Qua bankier stelt Fortis in Nederland niet veel voor. Vanuit het hoofdkantoor in Utrecht wordt voornamelijk het verzekeren gedaan.quote:Op maandag 29 september 2008 00:40 schreef hoipim het volgende:
[..]
het nederlandse bank deel hebben wij toch zeker ook overgenomen?
Wat dat betreft zijn die bankgebouwen natuurlijk groot zat.quote:Op maandag 29 september 2008 00:41 schreef kraaksandaal het volgende:
Dat is afhankelijk van de hoeveelheid vuile was die ze nog binnen hebben hangen.
Die staat te koop vanwege onvoldoende cash om de deal rond te maken.quote:Op maandag 29 september 2008 00:40 schreef hoipim het volgende:
[..]
Volgens mij zit ABN AMRO er ook bij. Die zou bij Fortis Nederland ondergebracht worden.quote:Op maandag 29 september 2008 00:41 schreef rja het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Bos een aandeel gekocht in het verzekeringstak van Fortis.
De bank tak is niet echt groot in Nederland.
Als je ABN Amro er buiten houdt.
Wat heeft Bos nu gekocht ?
Voor vier miljard euro ?
maar als ik het goed begrijp is het zaak dat de 50 % die fortis sa in fortis nv heeft dat die zo snel mogelijk word terug gekocht.quote:Op maandag 29 september 2008 00:41 schreef Oma het volgende:
[..]
Ja, maar dat is te verwaarlozen. Qua bankier stelt Fortis in Nederland niet veel voor. Vanuit het hoofdkantoor in Utrecht wordt voornamelijk het verzekeren gedaan.
Dat is nog niet betaald.quote:Op maandag 29 september 2008 00:43 schreef Oma het volgende:
[..]
Volgens mij zit ABN AMRO er ook bij. Die zou bij Fortis Nederland ondergebracht worden.
formeel is dat wel betaald, maar is het voorgeschoten en dient fortis het in termijnen terug te betalen.quote:
Dat is het juist de vraag.quote:Op maandag 29 september 2008 00:43 schreef Oma het volgende:
[..]
Volgens mij zit ABN AMRO er ook bij. Die zou bij Fortis Nederland ondergebracht worden.
quote:Op maandag 29 september 2008 00:40 schreef hoipim het volgende:
[..]
belgie, het bedrag is al verhandeld.quote:Op maandag 29 september 2008 00:46 schreef rja het volgende:
[..]
Dat is het juist de vraag.
Wordt ABN AMRO verkocht ?
En naar welke holding gaat de opbrengst ?
In Belgie of Nederland ?
dat is de dnb toch gewoon?quote:Op maandag 29 september 2008 00:47 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
![]()
Dat was trouwens een lastige constructie geweest aangezien de belgische overheid daar de belangrijkste toezichthouder op is.
De ABN-Amro staat gewoon te koop, ze mogen blij zijn als het nog opbrengt wat er nog open staat.quote:Op maandag 29 september 2008 00:48 schreef hoipim het volgende:
[..]
belgie, het bedrag is al verhandeld.
ja, maar het bedrag is al verhandeld, nog voordat het verkocht is.quote:Op maandag 29 september 2008 00:50 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De ABN-Amro staat gewoon te koop, ze mogen blij zijn als het nog opbrengt wat er nog open staat.
Neequote:Op maandag 29 september 2008 00:48 schreef hoipim het volgende:
[..]
dat is de dnb toch gewoon?
mag toch hopen dat het nederlandse deel van de fortis bank gewoon onder fortis nv valt.
Dus alleen 4 miljard om de Fortis bank Nederland iin stand te houden, die niet echt groot is.quote:Op maandag 29 september 2008 00:48 schreef hoipim het volgende:
[..]
belgie, het bedrag is al verhandeld.
de nederlandse fortis bank(alle klanten, rekeningen, filialen in nederland.) valt toch gewoon onder fortis nv en daarmee onder de dnb?quote:Op maandag 29 september 2008 00:51 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Nee
althans niet de belangrijkste toezichthouder dat is BE.
Het lijkt haast wel weer geld in de koloniën stoppen.quote:Op maandag 29 september 2008 00:52 schreef rja het volgende:
[..]
Dus alleen 4 miljard om de Fortis bank Nederland iin stand te houden, die niet echt groot is.
De verzekeringstak heeft geen geld nodig, die is kerngezond.
Fortis geen idee, ben meer benieuwd wat er met ABN-Amro gaat gebeuren.quote:Op maandag 29 september 2008 00:52 schreef hoipim het volgende:
[..]
de nederlandse fortis bank(alle klanten, rekeningen, filialen in nederland.) valt toch gewoon onder fortis nv en daarmee onder de dnb?
In Duitsland beginnen er ook al banken om te vallen en het is nog niet gedaan.quote:Op maandag 29 september 2008 00:55 schreef Wheelgunner het volgende:
Nou, ik begon me net te verheugen op een totale meltdown, is de kans daarop hiermee echt minder?
neequote:Op maandag 29 september 2008 00:52 schreef hoipim het volgende:
[..]
de nederlandse fortis bank(alle klanten, rekeningen, filialen in nederland.) valt toch gewoon onder fortis nv en daarmee onder de dnb?
Ja en neequote:Op maandag 29 september 2008 00:56 schreef hoipim het volgende:
[ afbeelding ]
wtf de nederlandse fortis bank behoort gewoon tot fortis sa oftewel fortis belgie.
dan hebben wij dus 4 miljard betaald voor een gezonde tak?
ik dacht dat het nederlandse deel van de fortis bank, onder fortis nv viel.quote:Op maandag 29 september 2008 01:03 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Tsja dat had je wel eerder kunnen weten.
Maar banken die op Nederlandse markt zitten lijken mij vanzelfsprekend aan het toezicht van DNB te moeten voldoen, ze moeten namelijk een vergunning krijgen.quote:
Ik mag hopen dat de Benelux ministers er op een goede manier uitgekomen zijn zodat het rotte deel gelijkmatig naar draagkracht ingevult is.quote:Op maandag 29 september 2008 01:03 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ja en nee![]()
ja zou prima zijn, goeie deal![]()
maar
in het overzichtje zie je ook het vakje "Fortis Hybrid Financing" staan.
waarmee die 4 miljard dus ok naar het rotte deel gaan.
Die zijn niet verkocht.quote:Op maandag 29 september 2008 01:05 schreef kevin85 het volgende:
Al vraag ik me af wat het effect is op de koers van de verkoop van ABN..
Het grootste probleem wordt de burger die zijn spaargeld gaat overboeken of pinnen.quote:Op maandag 29 september 2008 01:05 schreef kevin85 het volgende:
Al vraag ik me af wat het effect is op de koers van de verkoop van ABN..
Je mag er gerust vanuit gaan dat ze dat nog helemaal niet uitgewerkt hebben.quote:Op maandag 29 september 2008 01:06 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de Benelux ministers er op een goede manier uitgekomen zijn zodat het rotte deel gelijkmatig naar draagkracht ingevult is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |