die gaat onhoog ja.quote:Op zondag 28 september 2008 23:48 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De huidige koers ligt nog ruim boven het bod.Dat kan in de loop van morgen wel flink veranderen natuurlijk.
ik ben een leek op dit gebied, maar mijn visie is als volgt: er ontstaat een schaarste aan fortis-aandelen, en voorlopig zullen ze niet in trek zijn en zal de koers zeker niet winstgevend worden.quote:Op zondag 28 september 2008 23:48 schreef hoipim het volgende:
dat betekend dus dat een heleboel aandelen van de beurs afgaan?
en wat betekend dat voor mijn aandelen?
Ik neem aan dat de topambtenaren inmiddels wel enige kennis hebben van het speculeren en handig beheren van de aandelen portefeuille?quote:Op zondag 28 september 2008 23:50 schreef Koewam het volgende:
nou die 4 miljard wordt weer teruggekregen door het ver- of terugkopen van fortis(onderdelen).
Met het nieuws dat er ook een grote Duitse hypotheekbank gaat omvallen dan betwijfel ik of de koers omhoog gaat.quote:Op zondag 28 september 2008 23:52 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
die gaat onhoog ja.![]()
(het bod is ook gewoon al afgewezen als onredelijk en BNP is weer naar parijs vertrokken).
Weet ik wel. Fuseren tussen aanhalingstekens.quote:Op zondag 28 september 2008 22:45 schreef hermanberghuis het volgende:
[..]
Postbank is altijd al van ING geweest (dochteronderneming). Alleen ze gaan de merknaam "Postbank" niet meer gebruiken, omdat het merk ING in het buitenland sterker is dan de postbank.
Maar die levert over een paar jaar mooi euro's opquote:Op zondag 28 september 2008 23:49 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De Betuwelijn was iets duurder.
Het kan toch niet zo zijn dat Fortis nog kan blijven bestaan? Dan worden ze met belastinggeld beloond voor hun roekeloosheid. Laat Fortis maar overnemen door instellingen die wel voorzichtig zijn geweest.quote:Op zondag 28 september 2008 23:52 schreef Koewam het volgende:
op langer termijn (jaren?) zal fortis vertrouwen herwonnen hebben (hoop je) en zullen de aandelen populairder worden en dus meer waard (mits geen extra aandelentransmissie)
Het ding begint al roestig te worden zo druk is 't met treiner die er overheen rijden.quote:Op zondag 28 september 2008 23:56 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar die levert over een paar jaar mooi euro's op, die wij betalen (indirect).
Zo werkt het niet, de belastingbetaler betaalt het gelagquote:Op zondag 28 september 2008 23:58 schreef Oma het volgende:
[..]
Het kan toch niet zo zijn dat Fortis nog kan blijven bestaan? Dan worden ze met belastinggeld beloond voor hun roekeloosheid. Laat Fortis maar overnemen door instellingen die wel voorzichtig zijn geweest.
En daar is het gat in de begroting van Wouter.quote:Op zondag 28 september 2008 23:44 schreef Koewam het volgende:
4 Miljard euro van de Nederlandse staat!
Fortis bestaat uit 2 takken, volgens laatste berichten krijgen die vanuit Benelux een kapitaal injectie met een 49% belang.quote:Op zondag 28 september 2008 23:58 schreef Oma het volgende:
[..]
Het kan toch niet zo zijn dat Fortis nog kan blijven bestaan? Dan worden ze met belastinggeld beloond voor hun roekeloosheid. Laat Fortis maar overnemen door instellingen die wel voorzichtig zijn geweest.
3 takkenquote:Op maandag 29 september 2008 00:01 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Fortis bestaat uit 2 takken, volgens laatste berichten krijgen die vanuit Benelux een kapitaal injectie met een 49% belang.
Wat de overheden ermee gaan doen? Tsja dat is nog een open boek.
Fortis bank was niet echt groot in Nederland.quote:Op zondag 28 september 2008 23:44 schreef Koewam het volgende:
4 Miljard euro van de Nederlandse staat!
Hij krijgt er wat voor terug.quote:Op maandag 29 september 2008 00:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En daar is het gat in de begroting van Wouter.![]()
Inspraak in Fortis Nederlandquote:Op maandag 29 september 2008 00:03 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Hij krijgt er wat voor terug.
quote:Op maandag 29 september 2008 00:01 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Fortis bestaat uit 2 takken, volgens laatste berichten krijgen die vanuit Benelux een kapitaal injectie met een 49% belang.
Wat de overheden ermee gaan doen? Tsja dat is nog een open boek.
volgens de standaard neemt:quote:Op maandag 29 september 2008 00:04 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Het gaat om 49% in de gezamelijke bankonderdelen In NL, Bel en Lux, de verzekeringstak staat er buiten, daarmee vind ik de 11 miljard die de overheden betalen behoorlijk hoog.
Dan heeft Nederland niet echt een goede deal gesloten.quote:Op maandag 29 september 2008 00:06 schreef hoipim het volgende:
[..]
volgens de standaard neemt:
belgie 49 procent van fortis sa/nv
Nederland 49 procent in fortis nv
Luxemburg 49 procent in fortis Luxemburg nv
Van de 11,2 miljard euro die de Belgische, Nederlandse en Luxemburgse overheid zou injecteren, zou 4,7 miljard van de Belgische overheid komen. Via de Federale Participatiemaatschappij (FPIM) zou de Belgische overheid 49 procent van het Belgische bankbedrijf van Fortis verwerven. De kapitaalinjectie kan volledig gebeuren via autofinanciering van de FPIM. Dat wil zeggen dat de FPIM over voldoende leningscapaciteit beschikt om de 4,7 miljard zonder regeringsinbreng op tafel te leggen.quote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef rja het volgende:
[..]
Dan heeft Nederland niet echt een goede deal gesloten.
Fortis Nederland is weinig waard, zonder ABN Amro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |