Volgende week vrijdag. Wordt live uitgezonden op NED3.quote:Op vrijdag 19 september 2008 03:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wanneer is het eerste debat tussen Obama en Mccain?
Volgens mij ben jij echt enorm bang dat hij de verkiezingen gaat winnen, is het niet?quote:Op vrijdag 19 september 2008 06:25 schreef StefanP het volgende:
Het Obama sukkeltje en zijn communistische aanhangers met hun 'experience' worden even met de grond gelijk gemaakt.![]()
In what respect, Charlie StefanP?quote:
Waar haal je het getal 6000 vandaan? In Florida alleen al kreeg Biden 15000 stemmen: http://en.wikipedia.org/w(...)rimary,_2008#Resultsquote:iedereen weet inmiddels dat Obama een dwaas was om voor iemand te kiezen die welgeteld 6000 stemmen kreeg
McCain gaf aan de SEC chair te willen ontslaan. Omdat de president dat niet kan is de verwachting dat Obama zo'n foutje van McCain zal afstraffen. En dan brengt de campagne van McCain een persbericht naar buiten waar je alleen maar om kan lachen.quote:Op donderdag 18 september 2008 23:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Beetje onnavolgbaar verhaal. Montov.
Ze hebben gewoon beide gekozen voor een tegenpool. Een relatief jonge Obama koos voor een ervaren persoon als aanvulling en McCain als oude stofzak, koos voor een 'jonge' vlotte moeder. Palin is gewoon een mooi voorbeeld van slechte reclame is ook reclame.quote:Op vrijdag 19 september 2008 07:37 schreef StefanP het volgende:
Ben je gek. Die kneus heeft geen schijn van kans. Hij is als een aangeschoten hert. A deer caught in headlights. De hilarisch slechte VP keuze is al tekenend genoeg voor het soort beslissingen dat dit jongetje in staat is om te maken. McCain heeft daarentegen een briljante keuze gemaakt, en dat is nou precies het verschil tussen die twee.
Ik hoor Hussein Obamaatje al vloeken bij het horen van de keuze van McCain... iedereen weet inmiddels dat Obama een dwaas was om voor iemand te kiezen die welgeteld 6000 stemmen kreeg, in plaats van Clinton te nemen. Zelfs Biden vindt dat Hillary een betere keuze wasZ'n eigen VP-kandidaat maakt Obama dus ook al belachelijk
Maaruh, wat is je commentaar op de feiten die Glenn Beck noemt? Pijnlijk, niet?
Vind je nou echt serieus dat McCain een briljante keuze heeft gemaakt? Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die het wel prima vindt dat Palin de opperbevelhebber is mocht er wat met McCain gebeuren. Een voormalig burgermeester van een stadje als Oost-Knollendam als bevelhebber van het machtigste land ter wereld...quote:Op vrijdag 19 september 2008 07:37 schreef StefanP het volgende:
Ben je gek. Die kneus heeft geen schijn van kans. Hij is als een aangeschoten hert. A deer caught in headlights. De hilarisch slechte VP keuze is al tekenend genoeg voor het soort beslissingen dat dit jongetje in staat is om te maken. McCain heeft daarentegen een briljante keuze gemaakt, en dat is nou precies het verschil tussen die twee.
Heb je het nu over McCain of Obama? Obama heeft een uiterst sterke keuze gemaakt door Biden te kiezen. McCain heeft een uiterst slechte keuze gemaakt door Palin te kiezen. Dat zullen de debatten nog wel laten zien.quote:Op vrijdag 19 september 2008 07:37 schreef StefanP het volgende:
Ik hoor Hussein Obamaatje al vloeken bij het horen van de keuze van McCain... iedereen weet inmiddels dat Obama een dwaas was om voor iemand te kiezen die welgeteld 6000 stemmen kreeg, in plaats van Clinton te nemen. Zelfs Biden vindt dat Hillary een betere keuze wasZ'n eigen VP-kandidaat maakt Obama dus ook al belachelijk
Waarom is elk woord van haar ongeloofwaardig?quote:HANNITY: One last question that I didn't ask you: Did you watch Tina Fey on "Saturday Night Live"?
PALIN: I watched with the volume all the way down and I thought it was hilarious, she was spot on.
HANNITY: Do you think you could play her one day?
PALIN: Oh absolutely. It was hilarious. Again, I didn't hear a word she said, but the visual was spot on.
Jij hebt echt een bijzonder verwrongen beeld van de realiteit, dunkt me...quote:Op vrijdag 19 september 2008 05:33 schreef StefanP het volgende:
Dat zal nog leuk worden. Die sul van een Obama kan nog geen drie woorden vormen zonder telecue... uuh, uuuh, stamel, stamel![]()
Het was wel onduidelijk, ik hoorde zelf ook you. Dat kan ik 'm niet kwalijk nemen. De rest wel.quote:Op donderdag 18 september 2008 22:50 schreef Montov het volgende:
[..]
What about you-rope?
- What about me, what?
Klinkt aannemelijk.
Er zijn veel polls. Polls waarin Obama aan de leiding gaat, polls waarin het min of meer gelijk ligt, maar géén polls die zouden tonen dat Obama ´geen schijn van kans´ maakt. Dus, vertel ns, ga je nu ook polls in twijfel trekken omdat ze jouw ´visie´ niet ondersteunen, of heb jij andere polls dan ik?quote:Op vrijdag 19 september 2008 07:37 schreef StefanP het volgende:
Ben je gek. Die kneus heeft geen schijn van kans.
quote:CEDAR RAPIDS, Iowa (CNN) – Sarah Palin likes to tell voters around the country about how she “put the government checkbook online” in Alaska. On Thursday, Palin suggested she would take that same proposal to Washington.
“We’re going to do a few new things also,” she said at a rally in Cedar Rapids. “For instance, as Alaska’s governor, I put the government’s checkbook online so that people can see where their money’s going. We’ll bring that kind of transparency, that responsibility, and accountability back. We’re going to bring that back to D.C.”
There’s just one problem with proposing to put the federal checkbook online – somebody’s already done it. His name is Barack Obama.
Watch: Palin says 'Obama hasn't lifted a finger'
In 2006 and 2007, Obama teamed up with Republican Sen. Tom Coburn to pass the Federal Funding Accountability and Transparency Act, also known as “Google for Government.” The act created a free, searchable web site – USASpending.gov — that discloses to the public all federal grants, contracts, loans and insurance payments.
In June of this year, Obama and Coburn introduced new Senate legislation to expand the information available online to include details on earmarks, competitive bidding, criminal activities, audit disputes and other government information.
Palin might also have noted that her running mate, John McCain, was an original co-sponsor of the 2006 transparency bill that became law.
UPDATE: A campaign spokesperson insisted that Palin was referring not to that specific proposal, but rather to "that kind of transparency in general."
http://politicalticker.bl(...)lready-exists-in-dc/
Hele dingquote:How John McCain lost me
I have been a longtime admirer of John McCain. During the 2000 Republican presidential primaries I publicly defended McCain against the pro-Bush Republicans’ whisper campaign that he was too unstable to be president (aware though I was that he had a temper). Two years later I published a positive book about him, “Citizen McCain.”
Waarom zouden mensen moeten reageren op 'feiten' die jij aandraagt? Zelf reageer je ook niet meer wanneer er feiten worden aangedragen. Feiten over het Republikeinse bewind in de VS, de afgelopen 8 jaar, bijvoorbeeld. Feiten over hoe hard de staatsschuld is gegroeid en feiten over hoe zelfs de middenklasse in de VS steeds armer wordt. Leg eens een verband tussen die ontwikkeling en het gegeven dat mensen hun hypotheek niet meer kunnen betalen. Economische crisis. Gaat er een belletje rinkelen?quote:Op vrijdag 19 september 2008 07:37 schreef StefanP het volgende:
Ben je gek. Die kneus heeft geen schijn van kans. Hij is als een aangeschoten hert. A deer caught in headlights.
quote:"Sarah Palin says she has foreign policy experience because she can see Russia from her house. Hey Sarah, there are millions of people in Michigan who can see Canada over the lake - but that doesn't mean they have health care."
(...)
I can see the moon from my backyard but that doesn' qualify me to be an astronaut.
http://dailykos.com/storyonly/2008/9/19/51412/1853/615/603485
Dat is het kenmerk van bepaalde Republikeinen, lekker met je kop in het zand. Zo nu en dan even schreeuwen dat Obama een commie kneusje is en dat McCain en Palin profeten zijn. StefanP heeft gewoon psychische problemen, das wel duidelijk nu.quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen moeten reageren op 'feiten' die jij aandraagt? Zelf reageer je ook niet meer wanneer er feiten worden aangedragen. Feiten over het Republikeinse bewind in de VS, de afgelopen 8 jaar, bijvoorbeeld. Feiten over hoe hard de staatsschuld is gegroeid en feiten over hoe zelfs de middenklasse in de VS steeds armer wordt. Leg eens een verband tussen die ontwikkeling en het gegeven dat mensen hun hypotheek niet meer kunnen betalen. Economische crisis. Gaat er een belletje rinkelen?
Hij wist niet over wie het ging. McCain dacht aan een of andere onbekende boeman in Zuid-Amerika, waardoor hij een heel generiek antwoord gaf. Hij interpreteerde Europa als you-rope puur omdat hij dacht dat het om Zuid-Amerika ging.quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:06 schreef speknek het volgende:
Ik begrijp echt niets meer van het gedraaikont van McCain in de laatste paar maanden. Nu schijnt hij weer gezegd te hebben dat hij Luis Zapatero van Spanje niet wil ontmoeten, ookal zei hij in Maart nog dat hij hem graag uit zou nodigen in het Witte Huis om de banden te versterken. McCain zit echt heel stevig in de mangel van de Bush Administration, hij lijkt alles overboord te gooien waar hij altijd voor stond. Misschien heeft ie een deal?
Nee, geen operatie vlak voor de verkiezingen, maar wel het aankondigen daarvan. Oorlog is geen goede PR, stoere taal over vrijheid en overwinning vooraf wel. De slag om Falluja werd ook uitgesteld in 2004 vanwege de verkiezingen.quote:Toch een grote operatie van het leger vlak voor de verkiezingen zodat hij weer stoere oorlogsheldretoriek kan verkondigen?
Het lijkt mij dat John McCain niet kan of wil toegeven dat hij iets niet (meer) wist of iets niet goed verstaan had, of zoiets. Hij had kunnen zeggen: Sorry, ik verstond het niet goed, natuurlijk is Zapatero welkom. Maar dat zou voor hen misschien een soort teken van zwakte zijn, en dus schofferen ze liever een NAVO-bondgenoot die in Afghanistan militairen heeft zien sterven, dan in Amerika "zwak" (dement?) te lijken.quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:06 schreef speknek het volgende:
Ik begrijp echt niets meer van het gedraaikont van McCain in de laatste paar maanden. Nu schijnt hij weer gezegd te hebben dat hij Luis Zapatero van Spanje niet wil ontmoeten, ookal zei hij in Maart nog dat hij hem graag uit zou nodigen in het Witte Huis om de banden te versterken. McCain zit echt heel stevig in de mangel van de Bush Administration, hij lijkt alles overboord te gooien waar hij altijd voor stond. Misschien heeft ie een deal? Toch een grote operatie van het leger vlak voor de verkiezingen zodat hij weer stoere oorlogsheldretoriek kan verkondigen?
In Virginia en West-Virginia doet Obama het nog aardig.quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:17 schreef Montov het volgende:
Gisteren 33 peilingen...
http://www.realclearpolit(...)testpolls/index.html
De dagelijkse peilingen worden weggehaald in voorgaande dagen, dus die site is niet eens het volledige overzicht van alle peilingen...
http://voices.washingtonp(...)spanish_prime_m.htmlquote:So, was McCain purposely trying to diss the Spanish leader? Questions about whether McCain forgot which country Zapatero leads, got confused about Spain's geographic relationship to Latin America, or confused Zapatero with the Zapatista rebels from Mexico have exploded on blogs since reports of the interview first surfaced.
McCain foreign policy adviser Randy Sheunemann said McCain's answer was intentional.
"The questioner asked several times about Senator McCain's willingness to meet Zapatero (and id'd him in the question so there is no doubt Senator McCain knew exactly to whom the question referred). Senator McCain refused to commit to a White House meeting with President Zapatero in this interview," he said in an e-mail.
Inderdaadquote:Op vrijdag 19 september 2008 10:49 schreef Verbal het volgende:
Ik zou graag van Stefan horen, mét argumenten, waarom McCain en Palin 'da bomb' zijn, en Obama en Biden 'sukkeltjes'.
Ik heb de tijd.
V.
Verder schijnen enkele Hillary aanhangers over te zijn gelopen naar het McCain kamp, waaronder Donald Trump en Lynn Forester de Rothschild.quote:President Clinton calls Palin “effective candidate”
by Mosheh Oinounou
President Bill Clinton lavished some praise on Sarah Palin today, calling her an “instinctively effective candidate” who cannot be underestimated.
During an interview with CNBC that aired Thursday, the former president repeated that he supports the Obama-Biden ticket and disagrees with McCain-Palin on many issues, but was still extremely complimentary of the Alaska Governor.
Asked if he was surprised by the bounce McCain saw in the polls after selecting Palin, Clinton disagreed.
“No, she is an instinctively effective candidate with a compelling story and I think it was exciting to some that she was a woman that she is from Alaska,” Clinton said. “And she grew up and came up in a political and religious culture that is probably well to the right of the American center but she didn’t basically define herself in those terms. She said ‘this is where I am from, I am not going to impose this on you, this is what I want to do that I think we can all be a part of.’”
He added: “She handled herself well so no, I wasn’t surprised. I think that you know I disagree with them on many issues and that’s why aside from my party affiliation I would be for Obama and Biden anyway but I get why she has done so well. It would be a mistake to underestimate her…her intuitive skills are significant.” /Fox
quote:BROWN: Now to the political story that everybody has been buzzing about today, the prominent Hillary Clinton fundraiser and big- time Democrat who came out for John McCain. And it's not just that she is switching sides, it's what she says about Barack Obama. She calls him elitist. That word a bit surprising for someone who is married to a billionaire. So let's ask her about it.
Joining me live now, Lady Lynn Forester de Rothschild. Lady de Rothschild, is it OK if I call you Lynn?
LYNN FORESTER DE ROTHSCHILD, FMR. CLINTON SUPPORTER, FUNDRAISER: Please call me Lynn, Campbell.
BROWN: I absolutely will. So, you have to understand how ridiculous this seems to a lot of people. You're a Rothschild. You're married to a billionaire. You were a millionaire before you married him.
You're a jetsetter. You live between New York and London. And yet, you're calling Barack Obama an elitist. Are you not a member of the elite?
DE ROTHSCHILD: Let me tell you what informs my support of John McCain. I grew up in a middle class town in New Jersey. My father worked two jobs to put four children through college, law school, and medical school. We were taught that we were blessed by God to live in the greatest country in the world. And if we worked hard we could have anything.
And the truth is, I have it. I don't have to be doing what I'm doing supporting John McCain, but I am doing it because I really believe it's John McCain and Sarah Palin who will keep this country the way that I was taught this country.
BROWN: OK. But the point --
DE ROTHSCHILD: They are the great Americans.
BROWN: But I think --
DE ROTHSCHILD: So, please, you know, the class war that Barack Obama would like to declare in this country to divide people is so wrong.
BROWN: OK, we'll stop there.
DE ROTHSCHILD: I have basic --
BROWN: Just stop there for a second. Let me ask you a question because you didn't answer my question. I assume, I guess that you came up through a middle class background. But I was accurate in describing your lifestyle, is it not?
(CROSSTALK)
DE ROTHSCHILD: Let me -- right, you did. You described my lifestyle.
BROWN: OK. But let me ask you specifically to tell me, then, what has Barack Obama said that has caused you to come to this conclusion that he is so elitist and out of touch?
DE ROTHSCHILD: OK. I wrote this piece in the "Wall Street Journal" last week if you want to look at it. What I said is that the Democratic Party has a very bad history with the likes of Adlai Stevenson and people who think they are grander than the rest of us.
Barack Obama --
BROWN: So what makes you think -- what's he said that makes you think this guy thinks he's grander than the rest of us? Specifically, be specific.
DE ROTHSCHILD: You know what? OK, a lot of it is you know it when you see it. This is a person who went to Berlin to speak to 200,000 people. This is a person who made speeches about how he is the one that the world has been waiting for. He came into this campaign talking about audacity. Where I come from, audacity is not a good thing. It's modesty and simplicity and being in politics to help people...
BROWN: OK.
DE ROTHSCHILD: ... not to advance yourself.
BROWN: But -- but --
DE ROTHSCHILD: That's why I admire John McCain. What I said in my piece --
BROWN: But let me ask you -- let me ask you about the issues here, because if you look at the major issues in this election, the war in Iraq and the economy, what everybody in all the polls says are the most important issues in this race. Hillary Clinton, the candidate you supported and you worked hard for, she could not be any more different than John McCain on these issues, but her positions are nearly identical to Barack Obama.
So it sounds like the issues aren't important to you, aren't what you're voting for. You're voting on personality, right?
DE ROTHSCHILD: Campbell, no, you are so wrong. First of all, Hillary Clinton is not in this race. So let's talk about John McCain and Barack Obama. No one --
BROWN: But the whole point of you being here, Lynn, let's be honest, is that you were one of Hillary Clinton's biggest supporters and biggest fundraisers so you making a switch is what's making news. Anybody else making a switch wouldn't make news. So I'm trying to get at what it is about Hillary Clinton and Barack Obama who are identical in all of these --
(CROSSTALK)
ROTHSCHILD: OK, let me tell you -- let me tell you why I am a Democrat. I am a Democrat because I believed -- I believed in the Democratic Party's sense of fairness, sense of fair rules, and most of all, that they would be there to protect the middle class, the family I came from, the town I came from, the people I care about, the people who make America great. I believe in this -- OK. Let's take energy policy.
(CROSSTALK)
BROWN: But you're not giving me any specific reason why you think that Barack Obama is not going to protect the middle class.
DE ROTHSCHILD: OK. Let's take energy policy.
George Bush put forward an energy bill that gave billions of dollars to big oil. Who voted for that? Barack Obama voted for it with President Bush. John McCain voted against it because he said he will not put government subsidies into big corporate hands. OK. BROWN: All right.
DE ROTHSCHILD: Let's look at earmarks. Let's look at the way Barack Obama went to the Senate and earmarked over $830 million to special interests...
BROWN: So let me --
DE ROTHSCHILD: ... including the bridge to nowhere, including $1 million to the employer of his wife.
BROWN: Right.
DE ROTHSCHILD: OK. And John McCain will not do that. That's principle. This country needs principle and courageous leaders.
BROWN: All right. Lynn, let me ask you finally. I mean, I understand you're still a Democrat. You're not going to leave the party.
DE ROTHSCHILD: Right.
BROWN: To some people invariably, it's going to sound like you're bitter. Hillary Clinton didn't get the nomination, this is your way of getting even.
DE ROTHSCHILD: You know what, Campbell? Barack Obama went and he called the people who have guns and cling to their religion bitter. The people out, you know, who are the rednecks or whoever are bitter. If bitter is the easiest way for you to rationalize that I truly with all my heart believe that John McCain will be a great president, then call me bitter. But it doesn't really advance the dialogue, Campbell, sorry.
BROWN: All right.
Well, thank you for being here, Lynn Forester de Rothschild. Appreciate your time tonight.
DE ROTHSCHILD: Thank you. It's nice to be with you.
BROWN: We are going to switch back to our top story, and that is the mess on Wall Street.
Coming up next, it's already Thursday morning in Asia. Those markets reeling. Ali Velshi coming back with an update when we come back.
quote:the class war that Barack Obama would like to declare in this country to divide people
Een leven vol cocktailparty's en jetlags zal ook z'n effect hebben...quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:08 schreef Argento het volgende:
Ja, Lynn komt niet echt samenhangend over.
teveel plastische chirurgie?quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:08 schreef Argento het volgende:
Ja, Lynn komt niet echt samenhangend over.
lekker soepel gesprek.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:53 schreef Majar het volgende:
Mevrouw legt uit waarom ze op McCain stemt.
[..]
http://www.barackobama.com/issues/quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:15 schreef kin238 het volgende:
Maar goed, hebben we nu al concrete plannen gezien van beide presidentskandidaten?
Ja.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:15 schreef kin238 het volgende:
Maar goed, hebben we nu al concrete plannen gezien van beide presidentskandidaten?
Dit wordt goed geïllustreerd door de websites van de beide kandidaten. Obama heeft een pagina over "foreign policy": http://www.barackobama.com/issues/foreignpolicy/ . McCain heeft een pagina over "national security": http://www.johnmccain.com(...)964-54fcf66a1e68.htm . Je ziet een duidelijk verschil hoe beide kandidaten over het buitenland denken.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:21 schreef Monidique het volgende:
Obama wil met tegenstanders en "vijanden" praten. McCain wil niets doen, dreigen met militair geweld, eventueel aanvallen (zeg maar de afgelopen jaren, maar dan erger), en dan hopen dat op de een of andere magische wijze alles goed komt.
O, die class war!quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:59 schreef Monidique het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
! God, waar halen ze die malloten toch vandaan?
quote:"Just a little while ago, he flew off to Hollywood with a fundraiser for Barbra Streisand and his celebrity friends," Mr. McCain said of his opponent, Senator Barack Obama, his voice sounding strained at the end of the day but still dripping with scorn. "Let me tell you, my friends: There's no place I would rather be than here with the working men and women of Ohio."
Salonsocialist. Iemand die de gewone man ophemelt om maar te ontkennen dat ze zelf een elitist is.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:09 schreef Monidique het volgende:
Een leven vol cocktailparty's en jetlags zal ook z'n effect hebben...
Leuk - who the fuck is Lynn? Ze heeft niet eens een Wikipedia-page.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:53 schreef Majar het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Lynn_Forester_de_Rothschildquote:Op vrijdag 19 september 2008 14:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Leuk - who the fuck is Lynn? Ze heeft niet eens een Wikipedia-page.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:39 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Lynn_Forester_de_Rothschild
Ah, een gefrustreerde Hillary-supporter dus. Wat een zuur vrouwtje.quote:Forester was a major fund raiser for Hillary Clinton's 2008 Presidential bid and has gotten attention for endorsing John McCain for President. She is stepping down as a member of the Democratic National Committee platform committee.
Argh die Amerikanen altijd met "let me tell you" of "you know", dan weet je meteen dat ze de vraag gaan ontwijken.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:53 schreef Majar het volgende:
[..]
95% van de Amerikanen gaan minder inkomensbelasting betalen onder Obama.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:50 schreef kin238 het volgende:
Obama wil duidelijk relief voor "the working class", maar 300 K is ook nog "working class" (ok, laten we het "upper working class" noemen). Vanaf 300 K (ongeveer) kom je dus in de 35% schijf. Past Obama deze schijven aan of laat hij ze net als McCain in stand? Uiteindelijk zal het volk toch willen weten wat de nieuwe president maandelijks gaat kosten.
Ja dat werd eerder genoemd, maar hoe komt dat cijfer tot stand? Waarom laat Obama niet gewoon zien wat hij met de belastingschijven gaat doen?quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:54 schreef pberends het volgende:
[..]
95% van de Amerikanen gaan minder inkomensbelasting betalen onder Obama.
Maarja, hij zegt wel dat hij het bedrijfsleven meer wil gaan belasten, en raad eens naar wie zij die extra kosten zullen doorvoeren.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Er bestaat geen 1 op 1 relatie hier tussen. Het is waarschijnlijker dat een deel opgevangen zal worden door kostenbesparingen, een ander deel door interen op de winstgevendheid en een rest deel in de verkoopprijs. Geheel afhankelijk van de concurrentiepostie van t betreffende bedrijf.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:57 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Maarja, hij zegt wel dat hij het bedrijfsleven meer wil gaan belasten, en raad eens naar wie zij die extra kosten zullen doorvoeren.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:55 schreef kin238 het volgende:
[..]
Ja dat werd eerder genoemd, maar hoe komt dat cijfer tot stand? Waarom laat Obama niet gewoon zien wat hij met de belastingschijven gaat doen?
En wat jullie nou precies niet snappen, is dat ze meer ervaring heeft dan Obama. Maar daar hoor ik de socialistjes niet over; nee, Obama is fantastisch!quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:32 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Vind je nou echt serieus dat McCain een briljante keuze heeft gemaakt? Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die het wel prima vindt dat Palin de opperbevelhebber is mocht er wat met McCain gebeuren. Een voormalig burgermeester van een stadje als Oost-Knollendam als bevelhebber van het machtigste land ter wereld...
Meer ervaring dan Obama door in Alaska (populatie 600.000) 20 maanden governeurtje te spelen en in Wasilla (destijds populatie 6.000) een beetje burgemeestertje te spelen?quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:25 schreef StefanP het volgende:
[..]
En wat jullie nou precies niet snappen, is dat ze meer ervaring heeft dan Obama. Maar daar hoor ik de socialistjes niet over; nee, Obama is fantastisch!
Misschien gaan bedrijven dan eens zuiniger met energie om.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:57 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Maarja, hij zegt wel dat hij het bedrijfsleven meer wil gaan belasten, en raad eens naar wie zij die extra kosten zullen doorvoeren.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:54 schreef pberends het volgende:
[..]
quote:Poll: Obama tops McCain as football-watching buddy
By ALAN FRAM, Associated Press Writer
2 hours, 45 minutes ago
WASHINGTON - People would rather watch a football game with Barack Obama than with John McCain — but by barely the length of a football.
Obama was the pick over McCain by a narrow 50 percent to 47 percent, according to an Associated Press-Yahoo News poll released Friday that generally mirrored each presidential candidate's strengths and weaknesses with voters. Women, minorities, younger and unmarried people were likelier to prefer catching a game with Obama while men, whites, older and married people would rather watch with McCain.
"I think he'd be fun to sit back with and hear his experiences, all his stories," said Kyle Ferguson, 28, a Republican from Santa Rosa, Calif., who picked McCain. But reflecting a sense some voters have of McCain based on the complaints of a few Senate colleagues, he added warily, "I bet he'd probably get pretty angry and lit up if his team was losing."
Democrat James Smith, 29, of Asheville, N.C., picked Obama because he believes he and the Democratic senator from Illinois have more in common.
"With McCain, I have such an age difference," said Smith of the Arizona senator, who is 72. But with Obama, 47, he said, "If things went well with the conversation, the football game would be forgotten. There'd be a lot of back and forth."
Such views are significant because in many elections, candidates considered more likable have an advantage.
McCain backers were a bit more intrigued by watching with Obama than the Democrat's supporters were with making McCain their football buddy. While fewer than one in 10 Obama backers wanted to watch with McCain, nearly one in five McCain supporters wanted to kick back with Obama.
"He seems intensely focused in a way I'm not sure he does sit down and relax," McCain supporter Lanita Linch, 41, of Harrison, Ark., said of the Republican. She said she'd rather watch with Obama because he seemed like "someone you could be comfortable and at ease with," but cautioned, "If he's not a Cowboys fan, we'd have a problem."
Obama roots for the NFL's Chicago Bears, McCain for the Arizona Cardinals.
With Obama struggling to win over former supporters of Sen. Hillary Rodham Clinton, the poll had worrisome news: 35 percent of them would rather watch with McCain, well above the 23 percent figure for all Democrats.
There was also a danger sign for McCain: About three in 10 voters are still undecided or say they may switch candidates. That group leans narrowly toward Obama as their football companion.
The poll of 1,740 adults was conducted Sept. 5-15 and has an overall margin of sampling error of plus or minus 2.3 percentage points. It was conducted over the Internet by Knowledge Networks, which initially contacted people using traditional telephone polling methods and followed with online interviews.
Dwaas. Heb je enig idee wat voor verantwoordelijkheden een mayor of gouverneur in de VS heeft? Een gouverneur is baas van een staat; ben je nu helemaal achterlijk? Weet je wat voor loodzware baan dat is? Ach jochie, je weet waarschijnlijk niet eens wat een staat is, laat staan hoe die bestuurd wordt.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:31 schreef Fokski het volgende:
[..]
Meer ervaring dan Obama door in Alaska (populatie 600.000) 20 maanden governeurtje te spelen en in Wasilla (destijds populatie 6.000) een beetje burgemeestertje te spelen?
quote:
quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:35 schreef StefanP het volgende:
[..]Laat me niet lachen man. De onnozelheid die hier voorbij komt is werkelijk stuitend. Een stelletje socialistische Europeaantjes dat echt nergens de ballen verstand van heeft maar en masse wel eventjes alles durft te beweren over hoe het in de VS zou moeten gaan.
Wt je niet snapt -en wat overduidelijk blijkt uit je eigen land en overheid- is dat die 5% van de Amerikanen 25% van de belasting ophoesten, en dat de bovenste 50% alle 100% betalen. Die onderste 50% betaalt geen ruk. Geen cent. Maar wel lopen piepen en janken over de bovenlaag meer belast dient te worden. Hup, op naar het CCCP model! Op naar het Nederlandse model! Je bent nog te lachwekkend om te realiseren dat de bovenlaag de bedrijven runnen waar de rest z'n loon krijgt, dat ze de economie drijvend houden en dat de rest daar helemaal van afhankelijk is. Dacht je nou echt dat het verhogen van allerlei belastingen voor investeringen, bedrijven e.d. goed zijn voor de economie? Die vijftig dollar die de onderste 50% van belastingbetalers op jaarbasis bespaart worden gewoon opgehoest om de hogere prijzen en ontslagen -die er gegarandeerd zullen vallen- te bekostigen. Want het bedrijfsleven zal die belastingen gewoon doorrekenen. Maar ach, ik verdoe mijn tijd, want je snapt er toch geen worst van.
Ik lach me dood in dit topic. Stelletje geindoctrineerde socialisten.
Burgemeester van een stadje dat qua inwonerstaantal zelfs naar Nederlandse maatstaven een dorpje is en een korte ´carriere´ als gouveneur van Alaska. De denkfout die wordt gemaakt is dat ook al zou je met recht kunnen zeggen dat Palin meer (bestuurlijke) ervaring heeft dan Obama, zij nog steeds niet de ervaring heeft die je van iemand in het Witte Huis mag verwachten.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:25 schreef StefanP het volgende:
[..]
En wat jullie nou precies niet snappen, is dat ze meer ervaring heeft dan Obama. Maar daar hoor ik de socialistjes niet over; nee, Obama is fantastisch!
Leuk filmpje. Maar ik ken weinig mensen die Obama supporten, die zeggen dat Obama veeeel meer ervaring heeft dan Palin. Wat ervaring betreft zitten ze in dezelfde lage klasse. Verschil is alleen dat Palin qua standpunten veel extremer is op buitenlands beleid, en dat Obama, ook gezien zijn stemverleden, veel doordachter is om besluiten te maken op buitenlands beleid.quote:Op vrijdag 19 september 2008 06:25 schreef StefanP het volgende:
Het Obama sukkeltje en zijn communistische aanhangers met hun 'experience' worden even met de grond gelijk gemaakt.![]()
Je betoog gaat zeker op voor de Nederlandse verzorgingsstaat, maar gezien de grote inkomensongelijkheid in Amerika (dat zie ik niet als iets verkeerds) heeft een iets progressievere belastingvoet niet zo'n heel desastreus effect op de American Dream / sociale mobiliteit. Komt daarbij dat de Republikeinen een redelijk hoog begrotingstekort achterlaten nu het land richting vergrijzing gaat, en een algehele belastingverlaging is dus helemaal geen reele oplossing.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:35 schreef StefanP het volgende:Laat me niet lachen man. De onnozelheid die hier voorbij komt is werkelijk stuitend. Een stelletje socialistische Europeaantjes dat echt nergens de ballen verstand van heeft maar en masse wel eventjes alles durft te beweren over hoe het in de VS zou moeten gaan.
Wt je niet snapt -en wat overduidelijk blijkt uit je eigen land en overheid- is dat die 5% van de Amerikanen 25% van de belasting ophoesten, en dat de bovenste 50% alle 100% betalen. Die onderste 50% betaalt geen ruk. Geen cent. Maar wel lopen piepen en janken over de bovenlaag meer belast dient te worden. Hup, op naar het CCCP model! Op naar het Nederlandse model! Je bent nog te lachwekkend om te realiseren dat de bovenlaag de bedrijven runnen waar de rest z'n loon krijgt, dat ze de economie drijvend houden en dat de rest daar helemaal van afhankelijk is. Dacht je nou echt dat het verhogen van allerlei belastingen voor investeringen, bedrijven e.d. goed zijn voor de economie? Die vijftig dollar die de onderste 50% van belastingbetalers op jaarbasis bespaart worden gewoon opgehoest om de hogere prijzen en ontslagen -die er gegarandeerd zullen vallen- te bekostigen. Want het bedrijfsleven zal die belastingen gewoon doorrekenen. Maar ach, ik verdoe mijn tijd, want je snapt er toch geen worst van.
Er is er maar één geïndoctrineerd en ronduit ongeïnformeerd. Is niet erg, maar dat je er zo arrogant en trots over doet, dat irriteert een beetje.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:35 schreef StefanP het volgende:
[..]Laat me niet lachen man. De onnozelheid die hier voorbij komt is werkelijk stuitend. Een stelletje socialistische Europeaantjes dat echt nergens de ballen verstand van heeft maar en masse wel eventjes alles durft te beweren over hoe het in de VS zou moeten gaan.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:59 schreef pberends het volgende:
StefanP doet wel typisch Amerikaans overigens.
Financieel en cultureel failliet, en toch nog een grote bek.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:38 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dwaas. Heb je enig idee wat voor verantwoordelijkheden een mayor of gouverneur in de VS heeft? Een gouverneur is baas van een staat; ben je nu helemaal achterlijk? Weet je wat voor loodzware baan dat is? Ach jochie, je weet waarschijnlijk niet eens wat een staat is, laat staan hoe die bestuurd wordt.
Obama heeft in z'n hele leven nog niks gepresteerd. Een paar jaartjes paljas spelen in de senaat van Illinois, als een van de tig state senators. Een baan die geen ruk voorstelt en waar hij de helft van de tijd niet eens op kwam dagen of stemde. Net zoals in zijn huidige baan trouwens - meneertje denkt na honderd dagen in het congres klaar te zijn voor het presidentschap.
Hilarisch gewoon. Hoe blind ben je wel niet? Beweren dat die kneus meer ervaring heeft dan Palin?
Ik zal maar niet happen...quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:59 schreef pberends het volgende:
StefanP doet wel typisch Amerikaans overigens.
Financieel en cultureel failliet, en toch nog een grote bek.
Geen enkele hoeveelheidquote:Op vrijdag 19 september 2008 15:38 schreef StefanP het volgende:
Hilarisch gewoon. Hoe blind ben je wel niet? Beweren dat die kneus meer ervaring heeft dan Palin?![]()
Dan zijn wij het tenminste ergens over eens... de situatie in Amerika is een stuk erger inderdaadquote:Op vrijdag 19 september 2008 16:05 schreef StefanP het volgende:
[..]De recessie die de EU te wachten staat valt in het niets bij de daling van de beurzen hier.
He kijk, nog zo'n typisch socialistisch trekje dat de democraten in de VS ook vertonen: iemands familie aanvallen om aan te tonen dat die persoon zelf ongeschikt is om te regeren.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:08 schreef Fokski het volgende:
[..]
Wat een mongool ook, ook kind van Sarah Palin?
Tuurlijk jochie... morgen... nu even niet... dek jezelf maar in in plaats van toe te geven dat je gewoon niets in weet te brengen.quote:Ik zal je morgen wel even laten zien waarom je helemaal fout zit, ik heb nu geen tijd om je ignorant ass proberen te overtuigen.
Obama is nog nooit ook maar ergens baas van geweest. Werkelijk he-le-maal niets. Ga daar eens op in? Ik weet heus wel waarom jullie continu op Palin lopen te zeiken, maar er in dit topic nog niemand is geweest die daarop heeft durven ingaan.quote:Baas van de staat is leuk maar er is een verschil tussen Liechtenstein runnen of Duitsland runnen.
Dat zijn geen argumenten. Dat is het op één hoop smijten van waandenkbeelden. Dat het in jouw hoofd zit maakt het niet waar, of zo...quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:00 schreef StefanP het volgende:
Vooralsnog ben ik de enige die met argumenten komt; jij komt niet eens verder dan 'ongeinformeerd' en 'arrogant.' Lachwekkend.![]()
De conclusie is dus dat StefanP ongelijk heeft.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:05 schreef speknek het volgende:
StefanP heeft grotendeels gelijk, hij trekt wmb alleen de verkeerde conclusies.
Van welke planeet kom jijquote:Op vrijdag 19 september 2008 16:13 schreef StefanP het volgende:
[..]
He kijk, nog zo'n typisch socialistisch trekje dat de democraten in de VS ook vertonen: iemands familie aanvallen om aan te tonen dat die persoon zelf ongeschikt is om te regeren.
Ik heb in mijn paar posts in dit topic al meer argumenten geplaatst dan jij woorden in je post hierboven hebt; over waarom Obama minder ervaring heeft dan Palin, over waarom het Amerikaanse model beter is, over waarom Europeanen allemaal voor Obama zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Geen enkele hoeveelheid-smileys kan verhullen wat een ongelooflijk eind jij in de ruimte zit te zwetsen...
V.
De democraten zijn minstens net zo schuldig aan de huidige crisis.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dan zijn wij het tenminste ergens over eens... de situatie in Amerika is een stuk erger inderdaad
Verantwoordelijkheid...? Republikeinen misschien
V.
Ik denk het ook. En zo niet, dan is het alleen maar tragischer.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik denk dat StefanP een trollkloon is.
Niet nodig, randdebielquote:Op vrijdag 19 september 2008 16:16 schreef StefanP het volgende:
Ja, pak je woordenboek maar, 'vertalertje'.'
1) gelukkig kennen in Europa nog recessies. In de VS worden recessies kunstmatig uitgesteld door elke keer de schuldenberg enorm te laten groeien. De VS kent wat dat betreft een hele slechte marktwerking.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:05 schreef StefanP het volgende:
[..]De recessie die de EU te wachten staat valt in het niets bij de daling van de beurzen hier. De VS is nog altijd het machtigste land ter wereld op elk gebied - financieel, economisch, militair, technisch, innovatief, cultureel; jij bent gewoon -net als de meeste andere Europenen- strontjaloers en grijpt elke kans aan om te 'bewijzen' hoe slecht het in de VS gaat. Dat er hier jaar in jaar uit een hogere economische groei is dan in de EU, dat vrijwel elk patent en elke uitvinding hier nog altijd vandaan komt, dat de VS het toonbeeld is van een succesvol immigratieland terwijl het immigratie- en integratiemodel dat NL en de EU kozen vreselijk faalt, dat Europa over twee generaties niet eens meer bestaat omdat er slechts 1,5 kinderen geboren worden terwijl er een vloedgolf aan arabieren binnenkomt, en dat de VS jullie zelfs in je eigen achtertuin (Joegoslavie) nog moeten komen redden, dat kun je blijkbaar gewoon niet uitstaan. Afgunst en nijd zijn het. In plaats van dat de EU z'n fouten erkent en een andere koers gaat varen die meer in richting is met datgene wat overduidelijk meer succesvol is, blijft het bij bittere jaloezie en Immer Gerade Aus met het bestaande, falende beleid.
Dus huil maar lekker over die grote boze McCain en die grote boze republikeinen terwijl je dat nog kunt.
Mede, ja. 'Minstens zo', eeeeh, leg uitquote:Op vrijdag 19 september 2008 16:17 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
De democraten zijn minstens net zo schuldig aan de huidige crisis.
Hee, weer zo'n inhoudelijk postje van het tolkje. Je hebt in dit hele topic nog werkelijk niets geplaatst behalve persoonlijke aanvallen van hooguit een paar woorden. Kom, scroll eens omhoog om te zien wat voor bagger je geplaatst hebt. Zielig, triest mannetje.quote:
quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:22 schreef StefanP het volgende:
[..]
Hee, weer zo'n inhoudelijk postje van het tolkje. Je hebt in dit hele topic nog werkelijk niets geplaatst behalve persoonlijke aanvallen. Zielig, triest mannetje.
Oh jawel, voorstellen voor hervormingen vanuit Republikeinse kant zijn genegeerd of neergehaald door de Democraten, jaren geleden al.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:21 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mede, ja. 'Minstens zo', eeeeh, nee.
V.
Operation Iraqi Freedom. Het lijkt mee Operation Iraqi's te worden.quote:Leger VS doodt acht burgers in Irak
Acht burgers in Irak, onder wie drie vrouwen, zijn vandaag gedood door een Amerikaanse luchtaanval in de plaats Al-Dawr bij Tikrit. Dat hebben ooggetuigen en de politie gezegd. Het gaat om leden van een familie.
De aanval vond plaats voor zonsopgang in dezelfde plaats waar ex-dictator Saddam Hoessein in 2003 door Amerikaanse troepen werd opgepakt.
Het Amerikaanse leger onderzoekt de zaak. De resultaten van dergelijke onderzoeken worden meestal niet bekendgemaakt. Volgens schattingen van de VS zijn 95.000 Iraakse burgers gedood sinds de Amerikaanse inval in 2003; andere schattingen liggen tussen 500.000 en 1,5 miljoen.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:13 schreef StefanP het volgende:
He kijk, nog zo'n typisch socialistisch trekje dat de democraten in de VS ook vertonen: iemands familie aanvallen om aan te tonen dat die persoon zelf ongeschikt is om te regeren.
Triest figuur.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 06:06 schreef StefanP het volgende:
Obama's vrouw is trouwens een beroepsraciste... google maar eens "michelle obama racist."
Beetje makkelijk hoor. Probeer eens iets uitdagenders, snoep jatten van een kind ofzo.quote:
Toen John McCain vijf en een half jaar in Vietnam krijgsgevangene was, was Spanje nog geen democratisch NAVO-lid.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:36 schreef popolon het volgende:
Hij is echt zo niet op de hoogte, het weet me elke keer weer te verbazen.
Ik hoor hem niet letterlijk zeggen dat Spanje in Zuid-Amerika ligt hoor. En die miep praat zo snel dat zelfs al zou ik weten wie president van wat was, het me nog niet duidelijk zou zijn wat ze bedoelt.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:36 schreef popolon het volgende:
Hij is echt zo niet op de hoogte, het weet me elke keer weer te verbazen.
Klopt. Ze spreekt snel en met een accent.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:40 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik hoor hem niet letterlijk zeggen dat Spanje in Zuid-Amerika ligt hoor. En die miep praat zo snel dat zelfs al zou ik weten wie president van wat was, het me nog niet duidelijk zou zijn wat ze bedoelt.
Hij is helemaal de weg kwijt man, zo rommelig, vergeetachtig, onvoorbereid. Hij weet twee tellen later niet meer wat er al voorbij is gekomen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:40 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik hoor hem niet letterlijk zeggen dat Spanje in Zuid-Amerika ligt hoor. En die miep praat zo snel dat zelfs al zou ik weten wie president van wat was, het me nog niet duidelijk zou zijn wat ze bedoelt.
Hoewel McCain een co-sponsor hiervan was -en dus een goed plan had, destijds, toen hij nog spoorde- waren volgens mij de Democraten het hier volledig mee eens, De reden dat de boel was afgeschoten, was volgens mij dat er amendementen aan waren gehangen die er niets mee te maken hadden en waar de Democraten niet voor waren. Als het voorstel in zijn oorspronkelijke vorm was gebleven, was het al geregeld geweest, met volledige instemmig van de Democraten. Maar ja, da's misschien weer meer nuance dan wenselijk.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:30 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Oh jawel, voorstellen voor hervormingen vanuit Republikeinse kant zijn genegeerd of neergehaald door de Democraten, jaren geleden al.
linkje
Zo goed geïntegreerd zijn al die verschillende bevolkingsgroepen in Amerika niet hoor. Ja, de meeste mensen in Amerika spreken engels. Maar de blanken wonen in de suburbs in gated communities, afro-Americans wonen allemaal samen in de slechtste wijken van Amerika en datzelfde geldt voor de hispanics.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:05 schreef StefanP het volgende:
[..]De recessie die de EU te wachten staat valt in het niets bij de daling van de beurzen hier. De VS is nog altijd het machtigste land ter wereld op elk gebied - financieel, economisch, militair, technisch, innovatief, cultureel; jij bent gewoon -net als de meeste andere Europenen- strontjaloers en grijpt elke kans aan om te 'bewijzen' hoe slecht het in de VS gaat. Dat er hier jaar in jaar uit een hogere economische groei is dan in de EU, dat vrijwel elk patent en elke uitvinding hier nog altijd vandaan komt, dat de VS het toonbeeld is van een succesvol immigratieland terwijl het immigratie- en integratiemodel dat NL en de EU kozen vreselijk faalt, dat Europa over twee generaties niet eens meer bestaat omdat er slechts 1,5 kinderen geboren worden terwijl er een vloedgolf aan arabieren binnenkomt, en dat de VS jullie zelfs in je eigen achtertuin (Joegoslavie) nog moeten komen redden, dat kun je blijkbaar gewoon niet uitstaan. Afgunst en nijd zijn het. In plaats van dat de EU z'n fouten erkent en een andere koers gaat varen die meer in richting is met datgene wat overduidelijk meer succesvol is, blijft het bij bittere jaloezie en Immer Gerade Aus met het bestaande, falende beleid.
Dus huil maar lekker over die grote boze McCain en die grote boze republikeinen terwijl je dat nog kunt.
Da's dan ook wel weer erg zwart-wit hè? Misschien moet ik m'n toffe donkere buurman even vragen te verhuizen naar de ghetto.quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:37 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Zo goed geïntegreerd zijn al die verschillende bevolkingsgroepen in Amerika niet hoor. Ja, de meeste mensen in Amerika spreken engels. Maar de blanken wonen in de suburbs in gated communities, afro-Americans wonen allemaal samen in de slechtste wijken van Amerika en datzelfde geldt voor de hispanics.
Dan vraag ik m'n hardwerkende Marokkaanse collega met een koophuis in een dure nieuwbouwwijk ook om te verhuizen naar mijn buurt, ok?quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's dan ook wel weer erg zwart-wit hè? Misschien moet ik m'n toffe donkere buurman even vragen te verhuizen naar de ghetto.
Oke maar het is wel een feit dat verschillende bevolkingsgroepen veel meer bij elkaar wonen in Amerika in vergelijking met Nederland.quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's dan ook wel weer erg zwart-wit hè? Misschien moet ik m'n toffe donkere buurman even vragen te verhuizen naar de ghetto.
De 'wijkvorming' is ook in NL al aardig aan de gang.quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:48 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Oke maar het is wel een feit dat verschillende bevolkingsgroepen veel meer bij elkaar wonen in Amerika in vergelijking met Nederland.
Deels wel maar er is ook echt veel aandacht voor mogelijkheden om dat zoveel mogelijk tegen te houden (met redelijk wat succes in vergelijking met veel andere landen)quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:53 schreef popolon het volgende:
[..]
De 'wijkvorming' is ook in NL al aardig aan de gang.
Dat vroeg ik niet. Ik weet dat je Obama niet in het Witte Huis wilt omdat hij niet genoeg ervaring heeft, maar Palin heeft dat dus wel volgens jou? Typischquote:Op vrijdag 19 september 2008 15:25 schreef StefanP het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:13 schreef du_ke het volgende:
Eigenlijk zou links fok uit solidariteit met de zwakkeren in de samenleving StefanP moeten gaan steunen.
Wat snap je niet aan het verschil tussen een gehandicapt kind krijgen en de smerige racistische praat van de vrouw van een kandidaat? Moeilijk, niet?quote:
Maar ze kan Rusland zien vanaf het meest westelijke eilandje van Alaska en had tot vorige week nog nooit gehoord van de Bush-doctrine, laat staan dat ze weet wat die inhoudt of er een mening over heeft. Ze kan goed zaken verdraaien en liegen... bákken ervaring, ik zeg: in het Witte Huis ermeequote:Op vrijdag 19 september 2008 19:01 schreef popolon het volgende:
de grootste bekrompen redneck heeft nu een rok aan en een bril op. Dat maakt 't niet minder snel een redneck.
Precies! Ze kan vanuit haar achtertuin Rusland zien liggen! Prima presidente!quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar ze kan Rusland zien vanaf het meest westelijke eilandje van Alaska en had tot vorige week nog nooit gehoord van de Bush-doctrine, laat staan dat ze weet wat die inhoudt of er een mening over heeft. Ze kan goed zaken verdraaien en liegen... bákken ervaring, ik zeg: in het Witte Huis ermee
V.
Ja inderdaad. En er is helemaal geen financiele crisis. De oorlog in Irak is gewonnen. Geen enkele Amerikaanse soldaat is in de afgelopen 8 jaar gestorven. De olieprijs ligt rond de $2 dollar per vat. Huizenprijzen zijn hoog en gedwongen verkoop is op een historisch laag punt. De VS heeft een handelsoverschot. De dollar is meer waard dan ooit. De economie van de VS zit niet in een recessie. De mening van de wereld over de VS is positiever dan ooit.quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:55 schreef StefanP het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het verschil tussen een gehandicapt kind krijgen en de smerige racistische praat van de vrouw van een kandidaat? Moeilijk, niet?
Nou vooruit, 1 keer serieus reageren.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:13 schreef StefanP het volgende:
Obama is nog nooit ook maar ergens baas van geweest. Werkelijk he-le-maal niets. Ga daar eens op in? Ik weet heus wel waarom jullie continu op Palin lopen te zeiken, maar er in dit topic nog niemand is geweest die daarop heeft durven ingaan.
Nog steeds geen inhoudelijke reactie gehad...quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:19 schreef pberends het volgende:
[..]
1) gelukkig kennen in Europa nog recessies. In de VS worden recessies kunstmatig uitgesteld door elke keer de schuldenberg enorm te laten groeien. De VS kent wat dat betreft een hele slechte marktwerking.
2) VS heeft misschien hogere groeicijfers, maar de inflatiecijfers worden te laag weergegeven, dat de groeicijfers sterk in twijfel genomen kunnen worden. Zie ook: http://www.shadowstats.com/
3) Op financieel gebied is de VS de gebeten hond van de wereld. Torenhoog handelstekort, torenhoog begrotingstekort voor dit jaar, enorme schuldenberg, een failliet bankwezen. Torenhoge inflatie, torenhoge geldcreatiecijfers, structureel dalende dollar enzovoorts. Euro neemt dollar over als wereldreservemunt.
4) laag geboortecijfers is prima. Prima voor het milieu, prima voor de mens. Met immigratie zelf ben ik het ook niet eens, maar ik ben ook geen fan van de linkse kliek die hiervoor zorg. Wat integratie betreft is de VS ook niet best hoor. Amerikanen denken maar grote gezinnen te kunnen baren op een stuk land met schaarste aan fossiele brandstoffen.
5) Militair is Amerika superieur, maar dat is juist ook een zwakte. De EU heeft weinig militaire middelen, maar lost het daarom ook vaak diplomatiek op, wat sinds de Irak-oorlog wel is gebleken dat het 95% van de keren het beste is. De rest van de wereld kijkt vaak met relatief veel respect naar de EU, terwijl men Amerika in bijna de gehele wereld tot op het bot haat.
Zo, nu jij weer.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:05 schreef StefanP het volgende:
quote:
http://firstread.msnbc.msn.com/archive/2008/09/19/1423906.aspxquote:The Spanish embassy in Washington had this response, part: "The only plausible explanation for McCain not wanting to meet with Zapatero, is that, like Bush, he is still angry about Spain pulling its troops out of Iraq in 2004. If McCain carries that much of a grudge then how in the world will he rebuild our relationship with Europe, as he has said he would do."
... a team of mavericks...quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:44 schreef Montov het volgende:
http://www.huffingtonpost(...)s-sara_n_127757.html
Olbermann is weer op dreef.
Laat me niet lachen. Jij weet echt niet waar je het over hebt. Heb je de scriptie van die tut gelezen? Heb je over haar whitey-speeches gehoord? Of anders zegt het je niets dat die lui 20 jaar in de kerk zaten bij die racist van een priester met z'n dagelijkse tirades over hoe slecht blanken wel niet zijn? Laat me eens raden, dat zegt je allemaal niets? Verder dan 'CHANGE!!!!' roepen kom je zeker ook niet? Lekker iemand een redneck noemen omdat ze voor wapenbezit zijn en tegen abortus, hoe dom ben je dan wel niet?quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:01 schreef popolon het volgende:
Racistische praat. Man hou toch op, de grootste bekrompen redneck heeft nu een rok aan en een bril op. Dat maakt 't niet minder snel een redneck.
Hoe dom ben je wel niet als je denkt dat 't alleen om wapenbezit en abortus gaat?quote:Op zaterdag 20 september 2008 03:38 schreef StefanP het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. Jij weet echt niet waar je het over hebt. Heb je de scriptie van die tut gelezen? Heb je over haar whitey-speeches gehoord? Of anders zegt het je niets dat die lui 20 jaar in de kerk zaten bij die racist van een priester met z'n dagelijkse tirades over hoe slecht blanken wel niet zijn? Laat me eens raden, dat zegt je allemaal niets? Verder dan 'CHANGE!!!!' roepen kom je zeker ook niet? Lekker iemand een redneck noemen omdat ze voor wapenbezit zijn en tegen abortus, hoe dom ben je dan wel niet? Stompzinnige democraat die je bent... hoepel toch op naar NL.
Ah, ja, tuurlijk... republikeinen zijn domme figuren, rednecks, die niks weten, die nergens enig benul van hebben. Toch? Ja? Niet alleen Wasilla, maar Alaska natuurlijk ook! En Texas! En heel de midwest!quote:Dat boerenkinkelgehucht Wasilla waar zij burgemeester van was bestaat uit mensen die werkelijk geen flauw benul hebben wat er in de wereld omgaat, helemaal niks met de VS te maken willen hebben en geluk hebben als het gemiddelde schoolverlatersniveau net boven grade 10 uitkomt.
Oh nu mag ik weer terug naar Nederland?quote:Op zaterdag 20 september 2008 04:04 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ah, ja, tuurlijk... republikeinen zijn domme figuren, rednecks, die niks weten, die nergens enig benul van hebben. Toch? Ja? Niet alleen Wasilla, maar Alaska natuurlijk ook! En Texas! En heel de midwest!
En dan zeggen ze dat republikeinen generaliserenGa jij maar weer snel terug naar Nederland, want je zal je nog flink veel ergeren wanneer je Obamessiah weer lekker 'present' mag stemmen in de senaat volgend jaar (daadwerkelijk ergens voor stemmen durf meneertje namelijk niet).
Heb jij de scriptie van Palin wel ns gelezen?quote:Op zaterdag 20 september 2008 03:38 schreef StefanP het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. Jij weet echt niet waar je het over hebt. Heb je de scriptie van die tut gelezen?
quote:Op zaterdag 20 september 2008 04:04 schreef StefanP het volgende:
Ga jij maar weer snel terug naar Nederland, want je zal je nog flink veel ergeren wanneer je Obamessiah weer lekker 'present' mag stemmen in de senaat volgend jaar (daadwerkelijk ergens voor stemmen durf meneertje namelijk niet).
McCain heeft 64% van de stemmen gemist in totaal, en sinds 8 april 2008 alle stemmen gemist.quote:Sen. Barack Obama (D-Ill.) returned to the Senate floor today and got a hearty welcome from his colleagues before casting a "yea" vote for the fiscal 2009 budget resolution conference report.
Sen. John McCain (R-Ariz.) didn't show up for the vote, nor did Sen. Hillary Rodham Clinton (D-N.Y.), even though she had been expected to be present and was in the D.C. area this morning to appear at the American Israel Public Affairs Committee conference.
While none of the three candidates has a sterling voting record, McCain continued to bolster his position as the No. 1 vote-misser in the Senate. His public calendar shows he has a town hall meeting in Baton Rouge, La., today and a fundraiser in St. Petersburg, Fla., this evening. (McCain was also off raising money on the day last month that he missed key votes on the Iraq supplemental package and the Farm Bill.)
By skipping today's session, McCain didn't just miss the budget vote. He's also missing a contentious Senate debate on climate change legislation, an issue that has been tricky for him given his past votes and positions.
http://voices.washingtonp(...)noshows_as_obam.html
Ik wel, namelijk dat die speeches er niet zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2008 03:38 schreef StefanP het volgende:
Heb je over haar whitey-speeches gehoord?
quote:Exclusive: New Doubts Over Palin's Troopergate Claims
Internal Government Document Contradicts Sarah Palin, Campaign
By JUSTIN ROOD
Sept. 19, 2008—
An internal government document obtained by ABC News appears to contradict Sarah Palin's most recent explanation for why she fired her public safety chief, the move which prompted the now-contested state probe into "Troopergate."
Fighting back against allegations she may have fired her then-Public Safety Commissioner, Walt Monegan, for refusing to go along with a personal vendetta, Palin on Monday argued in a legal filing that she fired Monegan because he had a "rogue mentality" and was bucking her administration's directives.
"The last straw," her lawyer argued, came when he planned a trip to Washington, D.C., to seek federal funds for an aggressive anti-sexual-violence program. The project, expected to cost from $10 million to $20 million a year for five years, would have been the first of its kind in Alaska, which leads the nation in reported forcible rape.
The McCain-Palin campaign echoed the charge in a press release it distributed Monday, concurrent with Palin's legal filing. "Mr. Monegan persisted in planning to make the unauthorized lobbying trip to D.C.," the release stated.
But the governor's staff authorized the trip, according to an internal travel document from the Department of Public Safety, released Friday in response to an open records request.
http://www.abcnews.go.com/print?id=5844710
bronquote:Opening up the health insurance market to more vigorous nationwide competition, as we have done over the last decade in banking, would provide more choices of innovative products less burdened by the worst excesses of state-based regulation.
Je mist een stukje:quote:
quote:According to Ruaro, Monegan asked for -- and received -- approval for the travel without telling Palin's staff his reason for going. "As a matter of routine, the travel was approved by Mike Nizich ... weeks before the actual purpose was made clear by former Commissioner Monegan," Ruaro wrote.
"When you receive permission to travel, it does not mean that you receive blanket authorization to discuss or do whatever you would like on that trip," he added.
Maar het werd gebracht als Monohan was ontslagen omdat hij op een trip ging waarvoor hij geen toestemming had. Dat is nog steeds heel wat anders dan dat hij wel toestemming had, maar dat die toestemming geen betrekking had op zijn precieze handel en wandel tijdens die trip.quote:
True dat.quote:Op zaterdag 20 september 2008 04:04 schreef StefanP het volgende:
Ah, ja, tuurlijk... republikeinen zijn domme figuren, rednecks, die niks weten, die nergens enig benul van hebben. Toch? Ja? Niet alleen Wasilla, maar Alaska natuurlijk ook! En Texas! En heel de midwest!
quote:
quote:This week, true story, someone was able to hack into Sarah Palin's Yahoo! email account because she hadn't taken the proper security measures. Yeah. So, folks, it's official. No one in the Palin family uses protection. This is a problem. It starts with mom." --Conan O'Brien
"John McCain and Sarah Palin attended a campaign rally in Vienna, Ohio, today. They were in Vienna. Apparently, they went to Vienna so Sarah Palin could get some foreign policy experience." --Jay Leno
"For some reason, the Secret Service revealed this, that Sarah Palin's Secret Service code name is 'Denali.' Turns out 'Denali' is an old Eskimo name that means 'Dan Quayle.'" --Jay Leno
"And as you know, McCain ... is a true American war hero. And today, a new video was released of John McCain being tortured by his captors. I want to warn you, this is very disturbing [on screen: McCain on 'The View']." --Jay Leno
"On Election Day, Ralph Nader will appear on the presidential ballot in only 45 states. Yeah, Nader said, this is really disappointing, I wanted to embarrass myself in all 50 states. That was the plan." --Conan O'Brien
Nee, dat noemen we meneer trol te eten geven. Heeft het gesmaakt? Ik ben verder geen socialist, dwaas. Ik denk dat als je alles op een rijtje zouden zetten dat ik je rechts met 160 km/h inhaal, maar dat noem ik geen deugd. Als jij het gescheld en op de man spelen had gelaten dan had je ook een iets vriendelijker respons gehad.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:13 schreef StefanP het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen het zich niet veroorloven om uren te niksen op het werk, meneer de solan-liberaal.quote:Tuurlijk jochie... morgen... nu even niet... dek jezelf maar in in plaats van toe te geven dat je gewoon niets in weet te brengen.
Je argumenteert het verkeerde met mij. Ik zie ergens de baas van zijn niet als een onomstotelijk relevant gegeven bij het de baas zijn van de VS. Je vergeet even dat niemand de baas is van een senator.quote:Obama is nog nooit ook maar ergens baas van geweest. Werkelijk he-le-maal niets. Ga daar eens op in? Ik weet heus wel waarom jullie continu op Palin lopen te zeiken, maar er in dit topic nog niemand is geweest die daarop heeft durven ingaan.
Maar toch op iemand stemmen die precies dezelfde overheidsvorm voor ogen heeft.quote:Op zaterdag 20 september 2008 04:10 schreef popolon het volgende:
[..]
Oh nu mag ik weer terug naar Nederland?
Thanks but no thanks.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:15 schreef Klopkoek het volgende:
Sommige vragen zijn helaas alweer achterhaald. Zoals deze:
[ afbeelding ]
![]()
Laat ik duidelijk maken dat ik niet voor overheidsingrijpen ben, nu niet en nooit niet. Die banken hebben zichzelf in de nesten gewerkt door waardeloze vodjes papier aan elkaar te verkopen en leningen uit te schrijven die bijna gegarandeerd waren te falen. Dat ze daarbij een groot deel van de economie meetrekken in hun val is jammer, maar dat is marktwerking. Het alternatief is een gereguleerde economie en iedereen weet waar dat toe leidt: kijk maar naar de EU.quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:30 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
StefanP, ik ben blij dat je op dit forum bent om de standpunten van de Republikeinen en John McCain te verdedigen. Wat vind je van dit standpunt van McCain over de ziektekostenverzekeringen:
[..]
bron
Hij wil dus de ziektekostenverzekeringen dereguleren, net zoals de banken de laatste tien jaar ook gedereguleerd zijn. Vind je dit een goed idee? Ben je niet bang dat over een paar jaar de overheid weer moet inspringen net zoals nu gebeurt in het bankwezen?
Man ik kan niet eens stemmen. Wáár heb je het in McCain's naam over?quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:32 schreef StefanP het volgende:
[..]
Maar toch op iemand stemmen die precies dezelfde overheidsvorm voor ogen heeft.Echt, iemand die hier lekker als god in Frankrijk leeft maar niet in staat is om in te zien waar die vrijheid en levensstandaard vandaan komen... dat is gewoon triest.
Mexicanen? Wat? Waar komt dat nou ineens vandaan? Wat is er jochie, durf je het niet meer over het gespreksonderwerp te hebben en gooi je nu ineens iets anders op tafel? Mexicanen haal jij erbij, en dan noem je mij een xenofoob! Lachwekkend mannetje. Om nog maar niet te spreken over het feit dat je jezelf he-le-maal tegenspreekt door voor Obama te zijn, iemand die van alles aan het volk wil opdringen, die allerlei zaken verplicht wil maken, die een enorme overheid wil die alles voor de buger regelt, en dan durf je te zeggen dat ik mensen niet in hun waarde laat en dat ik mensen met een andere mening eng vind? Self-defeatism at its pathetic best. Het mag duidelijk zijn dat ik voor volledige vrijheid en zelfredzaamheid ben, maar dat ben jij blijkbaar niet in staat om te snappen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Man ik kan niet eens stemmen. Wáár heb je het in McCain's naam over?
Eng hè, die mensen met een andere mening? Ik ben al lang blij dat ik geen last heb van dat kortzichtige xenofobe denken, mensen in hun waarde laten is aan jou niet echt besteedt in ieder geval. Je kan straks je lol nog op als over een paar jaar de meerderheid Spaans spreekt in het zuiden.
Is 'ie ooit uit vorm geweest dan onze huisclown?quote:Op zaterdag 20 september 2008 22:06 schreef du_ke het volgende:
Je raakt in vorm Stefan.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:43 schreef StefanP het volgende:
[..]
Laat ik duidelijk maken dat ik niet voor overheidsingrijpen ben, nu niet en nooit niet. Die banken hebben zichzelf in de nesten gewerkt door waardeloze vodjes papier aan elkaar te verkopen en leningen uit te schrijven die bijna gegarandeerd waren te falen. Dat ze daarbij een groot deel van de economie meetrekken in hun val is jammer, maar dat is marktwerking. Het alternatief is een gereguleerde economie en iedereen weet waar dat toe leidt: kijk maar naar de EU.
Je vergeet alleen dat het wel eens lastig kan zijn om je recht te halen als je ziek bent, zeker als de verzekeraar nadat je 20 jaar premie hebt betaald toch een klein foutje ontdekt wordt bij je aanvraag.quote:Ziektekosten zijn een privezaak. Mensen kunnen zichzelf verzekeren en ze kunnen er ook voor kiezen om dat niet te doen. Het is niet aan de overheid om te zeggen wat iemand wel en niet moet doen, dat is het afnemen van vrijheid. Een overheid is inefficient, arrogant, monopolistisch, ga zo maar door; een overheid moet zich met een klein aantal kerntaken bezighouden en zich voor de rest nergens mee bemoeien. Iedereen in de VS kan zich nu prima verzekeren en dat kost echt geen fortuin. Mensen kiezen ervoor om zich niet te verzekeren. Dat is hun goed recht. Net zoals het mijn recht is om daar wel voor te kiezen. Daar heeft de overheid helemaal niks over te zeggen. De kwaliteit van de gezondheidszorg is hier zo goed dat die tien jaarvoor ligt op rest van de wereld. Vlak over de grens hier -in Canada - heb je wachtlijsten van jaren, quotas en komen mensen bij bossen naar de VS om operaties te laten uitvoeren waar ze thuis twee jaar op moeten wachten. Dat is het model waar die stompzinnige democraten heen willen.
Schaf het allemaal af. Waarom zou ik niet met mijn geweer jouw plek mogen binnen vallen en je huid en haard toe eigenen? Altijd maar het handje ophouden bij de politie, vuile communist!quote:Mensen moeten zichzelf maar eens leren redden in plaats van als een stelletje kinderen naar de overheid te kijken om alles voor zich te regelen. Mensen die dat willen zijn zwak, lui of vinden dat ze ergens 'recht' op hebben: die smerige entitlement culture waar zoveel groepen hier last van hebben. Ik moet dit en ik moet dat, en de overheid moet dat maar voor me doen! Duvel op. Zorg maar voor jezelf; je krijgt hier alle kansen in dit land, in tegenstelling tot de EU waar iedereen in een maatvorm geperst wordt, die nooit goed past, en waar je handenvol geld en vrijheid voor moet inleveren.
Want de Republikeinen zijn oh zo goed in het in hun waarde laten van mensen. Ik heb heel veel met een zo klein mogelijke overheid maar als het in de VS zowat overrompelt wordt door Jesus freak en neocon filosofie dan mag het de pot op en dan nog liever inderdaad een Obama.quote:Op zaterdag 20 september 2008 22:05 schreef StefanP het volgende:
[..]
Mexicanen? Wat? Waar komt dat nou ineens vandaan? Wat is er jochie, durf je het niet meer over het gespreksonderwerp te hebben en gooi je nu ineens iets anders op tafel? Mexicanen haal jij erbij, en dan noem je mij een xenofoob! Lachwekkend mannetje. Om nog maar niet te spreken over het feit dat je jezelf he-le-maal tegenspreekt door voor Obama te zijn, iemand die van alles aan het volk wil opdringen, die allerlei zaken verplicht wil maken, die een enorme overheid wil die alles voor de buger regelt, en dan durf je te zeggen dat ik mensen niet in hun waarde laat en dat ik mensen met een andere mening eng vind? Self-defeatism at its pathetic best. Het mag duidelijk zijn dat ik voor volledige vrijheid en zelfredzaamheid ben, maar dat ben jij blijkbaar niet in staat om te snappen.
Je moet je niet in een slachtofferrol brengen, emo. Dat is uiterst Democrat praat.quote:Enneh, ik spreek al Spaans. En jij? Ach laat ook maar, want je hebt het lef om repulikeinen rednecks te noemen -achterlijke mensen die high school nog niet eens afmaken, om je nog maar eens te quoten- terwijl je zelf in het midden van nergens in een of ander klein kutstadje in het noorden woont. Hoeveel Mexicanen wonen er bij jou in de buurt? Hoeveel Hispanics heb jij in je vriendenkring? Ik woon in TX, waar 40% van hispanic origin is, en ken er volop. En jij? Vertel eens, heb je daar in het noorden al mee dan 1% Mexicanen? Maar ik ben de xenofoob, niet? Triest mannetje.
Je baalt gewoon als een stekker dat je niks meer te zeggen hebt. Republikeinen automatisch rednecks noemen, terwijl je zelf in het midden van nowhere woont; mij xenofoob noemen terwijl jij degene bent die Mexicanen erbij haalt; mij xenofoob noemen terwijl ik er midden tussen woon en jij in een gehucht tegen Canada aan woont; mij betichten van tegen andere meningen te zijn terwijl overduidelijk is dat ik voor individuele vrijheid ben terwijl jij voor de socialistiche kandidaat bent die mensen van alles op wil dringen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 22:14 schreef popolon het volgende:
[..]
Is 'ie ooit uit vorm geweest dan onze huisclown?
Nu kom je weer met die FOX-nieuwtjes van je, nu al met het vingertje wijzen naar Obama. Ik heb geen enkel feit gezien, alleen maar kolder van iemand die te zit te schuimbekken achter z'n toetsenbord.quote:Op zaterdag 20 september 2008 22:29 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je baalt gewoon als een stekker dat je niks meer te zeggen hebt. Republikeinen automatisch rednecks noemen, terwijl je zelf in het midden van nowhere woont; mij xenofoob noemen terwijl jij degene bent die Mexicanen erbij haalt; mij xenofoob noemen terwijl ik er midden tussen woon en jij in een gehucht tegen Canada aan woont; mij betichten van tegen andere meningen te zijn terwijl overduidelijk is dat ik voor individuele vrijheid ben terwijl jij voor de socialistiche kandidaat bent die mensen van alles op wil dringen.
Je bent precies die knullige democraat uit dat filmpje van Glenn Beck: wanneer de feiten je om je oren geslagen worden, gil je gauw "Bush!" of "Haliburton!" Of in jouw geval "xenofoob!" en "redneck!" Beck zegt het juist: arguing with idiots.
Ja dat congress wat er nu 2 jaar zit is verantwoordelijk voor alle foute beslissingen van de afgelopen 8 jaar.quote:Op zondag 21 september 2008 00:02 schreef StefanP het volgende:
Je bent op de hoogte van het feit dat dit het slechtste congres ooit is? Met de laagste approval rating ooit? Dat nog werkelijk niets gepresteerd heeft? Dan kun je zeggen wat je wil over Bush, maar hij doet tenminste iets, of je het nu met hem eens bent of niet.
Maar goed, dat congres is dan ook slechts een voorproefje van wat de Obamessiah zal doen mocht hij president worden.
Je ben op de hoogte van het feit dat dit de slechtste president ooit is? Met de laagste approval ratings in generaties?quote:Op zondag 21 september 2008 00:02 schreef StefanP het volgende:
Je bent op de hoogte van het feit dat dit het slechtste congres ooit is? Met de laagste approval rating ooit? Dat nog werkelijk niets gepresteerd heeft? Dan kun je zeggen wat je wil over Bush, maar hij doet tenminste iets, of je het nu met hem eens bent of niet.
Niet alle republikeinen zijn rednecks, maar het is toch geen geheim dat de overgrote meerderheid van de rednecks republikein zijn. Voor de intellectuele elite moet je toch bij de democraten zijn, niet?quote:Op zaterdag 20 september 2008 22:05 schreef StefanP het volgende:
want je hebt het lef om repulikeinen rednecks te noemen
De laatste 20 jaar wat meer, maar ook niet volledig.quote:Op zondag 21 september 2008 01:31 schreef Argento het volgende:
[..]
Niet alle republikeinen zijn rednecks, maar het is toch geen geheim dat de overgrote meerderheid van de rednecks republikein zijn. Voor de intellectuele elite moet je toch bij de democraten zijn, niet?
Voor de goede orde,democraat betekend in de USA links.quote:Op zondag 21 september 2008 01:31 schreef Argento het volgende:
[..]
Niet alle republikeinen zijn rednecks, maar het is toch geen geheim dat de overgrote meerderheid van de rednecks republikein zijn. Voor de intellectuele elite moet je toch bij de democraten zijn, niet?
mwah, in Amerika betekent democraat 'liberal' hetgeen verwarrend is, want bij ons wordt het liberale gedachtengoed nou juist meer met rechts geassocieerd. En hier is de intellectuele elite, voorzover ik dat kan nagaan, ook net even wat meer links georienteerd.quote:Op zondag 21 september 2008 01:44 schreef detlevico het volgende:
[..]
Voor de goede orde,democraat betekend in de USA links.
Het is waar. Dat kun je niet afvangen en er is niks wanhopigs aanquote:Op zondag 21 september 2008 01:17 schreef StefanP het volgende:
Misschien kun je niet lezen, want ik heb dat soort wanhopige reacties al afgevangen met de laatse zin uit je quote.
Ook weer niet mee eens, 'liberal' is gewoon links in de VS, en Obama en de democraten zijn in het Amerikaanse spectrum onderdeel van de linkerkant.quote:Op zondag 21 september 2008 01:59 schreef Argento het volgende:
[..]
mwah, in Amerika betekent democraat 'liberal' hetgeen verwarrend is, want bij ons wordt het liberale gedachtengoed nou juist meer met rechts geassocieerd. En hier is de intellectuele elite, voorzover ik dat kan nagaan, ook net even wat meer links georienteerd.
Wat ik er maar mee wil zeggen is dat een Amerikaanse democraat in het Nederlandse spectrum nog altijd behoorlijk rechts is.quote:Op zondag 21 september 2008 02:09 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ook weer niet mee eens, 'liberal' is gewoon links in de VS, en Obama en de democraten zijn in het Amerikaanse spectrum onderdeel van de linkerkant.
Feit blijft dat met de term in het dagelijks spraakgebruik dus heel verschillende dingen worden aangeduid.quote:Het feit dat liberaal hier een andere associatie met zich mee brengt, komt omdat liberaal in de VS een andere definitie heeft dan hier. In de VS komt de definitie neer op sociaal liberalisme,en hier op klassiek liberalisme; twee hele verschillende stromingen.
Maar die lijken niet zo idealistisch, dus die hoor en zie je minder.quote:En ook hier heb je rechtse academici overigens, maar dat lijkt me duidelijk.
Dat is ook lekker transparant. Kun je wel het huishoudboekje van de staat op internet willen zetten, maar zo wordt je er niet geloofwaardiger op als je weigert te getuigen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 23:20 schreef popolon het volgende:
The Alaska lawmaker directing an abuse-of-power investigation of Gov. Sarah Palin promised Friday the probe will be finished before the election, despite refusals by key witnesses to testify, including the governor's husband.
Het proberen uit te stellen heeft vooralsnog weinig succes blijkbaar. Tja, het komt natuurlijk wel op een heel vervelend moment.
Ben jij ook tot normale discussie in staat?quote:
Volgende week vrijdag. Zal wel acht uur local time zijn, zoiets, dat is, Mississippi, twee uur, drie uur?quote:Op zondag 21 september 2008 00:19 schreef Radegast het volgende:
De 26ste is het eerste debat toch?
Ik zou je aanraden toch een wat normale manier van discussieren te gebruiken, en dat zeg ik als mod.quote:
Het blijven aparte, individuele peilingen. Maar ik hoop toch op, en verwacht misschien zelfs wel een soort 51/43. Waarschijnlijker 50/44, maar toch... Vandaag...quote:
Hele artikelquote:Pact on Debates Will Let McCain and Obama Spar
The Obama and McCain campaigns have agreed to an unusual free-flowing format for the three televised presidential debates, which begin Friday, but the McCain camp fought for and won a much more structured approach for the questioning at the vice-presidential debate, advisers to both campaigns said Saturday.
At the insistence of the McCain campaign, the Oct. 2 debate between the Republican nominee for vice president, Gov. Sarah Palin, and her Democratic rival, Senator Joseph R. Biden Jr., will have shorter question-and-answer segments than those for the presidential nominees, the advisers said. There will also be much less opportunity for free-wheeling, direct exchanges between the running mates.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 22:14 schreef popolon het volgende:
[..]
Is 'ie ooit uit vorm geweest dan onze huisclown?
quote:Op zondag 21 september 2008 11:43 schreef Verbal het volgende:
En voor die arme Palin worden de vp-debatten in een soort My First Debate-vorm gegoten:
[..]
Hele artikel
Maar Palin is zooooooooo ervaren
V.
kortom, dat is geen debat. Het geeft Palin enkel de mogelijkheid haar republikeinse mantra's te herhalen.quote:There will also be much less opportunity for free-wheeling, direct exchanges between the running mates
quote:Pact on debates will let McCain and Obama spar
By Patrick Healy
Sunday, September 21, 2008
The Obama and McCain campaigns have agreed to an unusual free-flowing format for the three televised presidential debates, which begin Friday, but the McCain camp fought for and won a much more structured approach for the questioning at the vice-presidential debate, advisers to both campaigns said Saturday.
At the insistence of the McCain campaign, the Oct. 2 debate between the Republican nominee for vice president, Governor Sarah Palin, and her Democratic rival, Senator Joseph Biden Jr., will have shorter question-and-answer segments than those for the presidential nominees, the advisers said. There will also be much less opportunity for free-wheeling, direct exchanges between the running mates.
McCain advisers said they had been concerned that a loose format could leave Palin, a relatively inexperienced debater, at a disadvantage and largely on the defensive.
The wrangling was chiefly between the McCain-Palin camp and the nonpartisan Commission on Presidential Debates, which is sponsoring the forums.
Commission members wanted a relaxed format that included time for unpredictable questioning and challenges between the two vice-presidential candidates. On Wednesday, the commission unanimously rejected a proposal sought by advisers to Palin and Senator John McCain of Arizona, the Republican presidential nominee, to have the moderator ask questions and the candidates answer, with no time for unfettered exchanges. Advisers to Biden say they were comfortable with either format.
Both campaigns see the four debates as pivotal moments in a presidential race that is not only extraordinarily close but also drawing intense interest from voters; roughly 40 million viewers watched the major speeches at the two parties' conventions. The upheaval in the financial markets has recast the race in recent days, moreover, which both sides believe will only heighten attention for the debates.
A commission member said that the new agreement on the vice-presidential debate was reached late Saturday morning. It calls for shorter blocks of candidate statements and open discussion than at the presidential debates.
McCain advisers said they were only somewhat concerned about Palin's debating skills compared with those of Biden, who has served six terms in the Senate, or about his chances of tripping her up. Instead, they say, they wanted Palin to have opportunities to present McCain's positions, rather than spending time talking about her experience or playing defense.
While the debates between presidential nominees are traditionally the main events in the fall election season, the public interest in Palin has proved extraordinary, and a large audience is expected for her national debate debut.
Indeed, both the McCain and Obama campaigns have similar concerns about the vice-presidential matchup in St. Louis: that Palin, of Alaska, as a new player in national politics, or Biden, of Delaware, as a loquacious and gaffe-prone speaker, could commit a momentum-changing misstep in their debate.
The negotiations for the three 90-minute debates between the men at the top of the tickets were largely free of brinksmanship. Neither side threatened to pull out, and concerns about camera angles and stagecraft were minor.
Senator Barack Obama of Illinois, the Democratic nominee for president, and McCain did not intercede personally to settle any disputes. They agreed to one substantive change to the format originally proposed by the debate commission, giving them two minutes apiece to make a statement at the beginning of each segment on a new topic.
Obama successfully sought to flip the proposed topics for the first and third debates, so foreign policy is now coming first and economic and other domestic issues come last. There is a second debate, in the format of a town hall meeting, in which the candidates will sit on director's chairs and take questions from the audience and Internet users on any topic.
The debate commission had proposed that the first debate be on economic issues and the third on foreign policy — in part, people involved in the process said, because the first debate is usually the most watched, and many voters rank the economy as their top concern.
Obama wanted foreign policy first to show viewers that he could provide depth, strength and intelligence on those issues, his advisers said, given that McCain consistently wins higher ratings in opinion polls as a potential commander in chief.
Obama wanted domestic issues to come last; advisers said that they believed even before the start of the financial crisis that the election was most likely to turn on the state of the economy and that he wanted the final televised exchange to focus on those concerns. He has argued that McCain would continue the economic policies of President George W. Bush.
McCain also wanted foreign policy topics to come first in the debates, his aides said, in the hope of capitalizing on his positive reputation on national security issues across party lines.
He wanted limits on the original format for the first and third debates, which had been nine topics with nine minutes of free-flowing debate on each one. Obama went along, though his aides did insist that at least several minutes of open-ended debate occur in each block of questioning, because they believe he does well in that format.
Now the candidates will be asked a question, each will give an answer of two minutes or less, and then they will mix it up for five additional minutes before moving on to the next question in the same format.
Obama aides also agreed to use lecterns at the first event, which McCain preferred; at the third debate, the two men will be seated at a round table, in the 10 o'clock and 2 o'clock positions, with the moderator at 6 o'clock.
McCain aides said that they were conscious of the fact that McCain has a prominent scar on one side of his face, and that they could not predict how prominent it would appear with the camera angles, lighting and make-up.
The debate formats were negotiated by Senator Lindsey Graham, Republican of South Carolina, representing the McCain campaign, and Representative Rahm Emanuel, Democrat of Illinois, for the Obama camp. A handful of aides from both camps were also involved, hammering out issues between themselves and then holding conference calls with members of the commission to reach final agreements, people involved in the process said.
Obama plans to begin debate camp on Tuesday with a tight circle of advisers at a site in the Tampa Bay area of Florida, his aides say, with a prominent Democratic lawyer, Greg Craig, playing the part of McCain in mock debates.
The Obama campaign has been studying McCain's debate performances from the Republican primary as well as in his 2000 race for president. Each debate has been rated and scored, with briefing points and highlights sent to Obama.
Obama's advisers have been studying in particular McCain's temperament and mood and looking for potential flash points of anger.
McCain, his advisers say, has yet to spend much time watching the dozens of primary debate performances of Obama over the last two years. But they said that a small staff of aides had been reviewing them and that McCain would see some highlights next week.
McCain aides refused to say when his debate camp would be or where, or who was playing Obama or Biden. (Governor Jennifer Granholm, Democrat of Michigan, is playing Palin for Biden's preparations.)
Obama plans to sequester himself and a few advisers at his debate camp. The attendance is limited to a small group of foreign policy advisers, each rotating in for separate sessions with Obama and Craig.
The choice of Florida, particularly the politically critical region near Tampa, was selected with a dual purpose in mind. While Obama will have few public events from Tuesday through Friday, aides said, his presence could draw considerable local news media attention in a state where he hopes to fiercely challenge McCain.
While the intense portion of debate training begins on Tuesday, Obama has been preparing for weeks, in part by drawing upon his experience debating Senator Hillary Rodham Clinton of New York in the Democratic primaries. His aides have been studying those debate performances to address one of his biggest shortcomings: his ability to deliver a tight answer. Already, his campaign is trying to diminish expectations for Obama's performance.
"Despite the fact that we got the chance to do this a lot during the primaries, these debates are not by any stretch of the imagination his strong suit," said Robert Gibbs, a senior strategist to Obama. "He likes to talk about a problem, give some examples that addresses some solutions and oftentimes that doesn't fit into the moderator's allotted time."
The campaigns had no say over the choice of moderators — Jim Lehrer of PBS, Tom Brokaw of NBC and Bob Schieffer of CBS for the presidential debates, and Gwen Ifill of PBS for the vice-presidential debate.
"Everything matters and issues can always come up, such as the size of podiums — like for Carter and Ford in 1976 — to the timer lights if the candidate doesn't like them," said Tad Devine, a Democratic strategist who advised Al Gore in 2000 and John Kerry in 2004. "There hasn't really been a 'debate about the debates' this year, but that can change in a minute."
Of een karaktertrek. Het past toch perfect bij McCains campagne?quote:Op zondag 21 september 2008 15:01 schreef Wheelgunner het volgende:
Op het gokverleden van je tegenstanders gaan wijzen vind ik niet echt 'goed' hoor, dat is gewoon moddergooien.
Is hier in Nederland ook prima te bekijkenquote:Op zondag 21 september 2008 14:41 schreef popolon het volgende:
SNL had gisteren wel een aardig stukje over de McCain approval ads. op de televisie. Ik heb een flauw vermoeden dat ze er niet ver naast zitten trouwens.![]()
Is op de site te bekijken maar ik denk dat die niet buiten de VS te zien zijn.
Gevaarlijk hoor, zo zet je wel de deur op een kiertje voor de andere partij. Het zal toch wel gebeuren, maarja.quote:Op zondag 21 september 2008 15:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Of een karaktertrek. Het past toch perfect bij McCains campagne?
In de toespraak heeft Obama het over gokken met de sociale zekerheid. Hij wijst natuurlijk niet rechtstreeks op het gokverleden van McCain.quote:Op zondag 21 september 2008 15:01 schreef Wheelgunner het volgende:
Op het gokverleden van je tegenstanders gaan wijzen vind ik niet echt 'goed' hoor, dat is gewoon moddergooien.
Voor je het weet hebben de Republikeinen het erover dat Barack Obama peuters sekslessen wil geven, dat zijn vrouw een racistische anti-Amerikaan is en dat hij schimmige connecties met fraudeurs en radicale pastoors heeft.quote:Op zondag 21 september 2008 15:12 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Gevaarlijk hoor, zo zet je wel de deur op een kiertje voor de andere partij. Het zal toch wel gebeuren, maarja.
Ligt er aan of één van de kandidaten een enorme fout gaat maken en of de media het nodig vinden om die fout dan vervolgens op te blazen. Komende vrijdag gaat McCain vast en zeker proberen om Obama op de surge in Irak aan te vallen. Obama zal zeggen dat door de aandacht op Irak Bin Laden nog steeds niet gepakt is. Dat zijn zaken waar beide kandidaten zich op dit moment op voorbereiden, dus daar zullen weinig fouten gemaakt worden. Het meest waarschijnlijk is dat er een fout gemaakt wordt op het moment dat een kandidaat op een andere kandidaat reageert.quote:Op zondag 21 september 2008 16:14 schreef Radegast het volgende:
Ik heb altijd het idee dat die debatten er niet heel erg veel toe doen...
Wat vond je er apart aan?quote:Op zondag 21 september 2008 17:45 schreef pberends het volgende:
Aparte uitzending van de Daily Show op 18 september met Tony Blair.
4 jaar geleden wist Kerry na elk debat wel zijn achterstand te verkleinen. Na het eerste debat liep hij zelfs 4 punten in, van -6 naar -2. McCain heeft dus kans zijn achterstand goed te maken, aangezien die debatten niet Obamas sterkste punt is en omdat het over buitenlandse zaken gaat.quote:Op zondag 21 september 2008 16:14 schreef Radegast het volgende:
Ik heb altijd het idee dat die debatten er niet heel erg veel toe doen...
Goed, McCain heeft volwassen kinderen, maar toch:quote:All the Candidates’ Cars
When you have seven homes, that's a lot of garages to fill. After the fuss over the number of residences owned by the two presidential nominees, NEWSWEEK looked into the candidates' cars. And based on public vehicle-registration records, here's the score. John and Cindy McCain: 13. Barack and Michelle Obama: one.
One vehicle in the McCain fleet has caused a small flap. United Auto Workers president Ron Gettelfinger, an Obama backer, accused McCain this month of "flip-flopping" on who bought daughter Meghan's foreign-made Toyota Prius. McCain said last year that he bought it, but then told a Detroit TV station on Sept. 7 that Meghan "bought it, I believe, herself." (The McCain campaign did not respond to multiple requests for comment.)
Obama's lone vehicle also is a green machine, a 2008 Ford Escape hybrid. He bought it last year to replace the family's Chrysler 300C, a Hemi-powered sedan. Obama ditched the 300C, once 50 Cent's preferred ride, after taking heat for driving a guzzler while haranguing Detroit about building more fuel-efficient cars.
McCain's personal ride, a 2004 Cadillac CTS, is no gas sipper, but it should make Detroit happy because it's made by General Motors. "I've bought American literally all my life and I'm proud," McCain said in the interview with Detroit's WXYZ-TV. But the rest of his fleet is not all-American. There's a 2005 Volkswagen convertible in the garage along with a 2001 Honda sedan. Otherwise, there's a 2007 half-ton Ford pickup truck, which might come in handy on the Sedona ranch; a vintage 1960 Willys Jeep; a 2008 Jeep Wrangler; a 2000 Lincoln; and a 2001 GMC SUV. The McCains also own three 2000 NEV Gem electric vehicles, which are bubble-shaped cars popular in retirement communities.
Only the Cadillac is registered in the candidate's name. Cindy McCain's name is on 11 vehicles, though not the one she actually drives. That car, a Lexus, is registered to her family's beer-distributor business and is outfitted with personalized plates that read MS BUD.
http://www.newsweek.com/id/160091
Niet op de fora en blogs waar ik rondsnuffel, en ook niet onder Amerikanen die ik persoonlijk ken.(Bij hen leeft het wel degelijk bedoel ik dus) Maarja, denk dat de meeste mensen over het algemeen niet zo 'politically engaged' zijn, op een enkel issue na ofzo.quote:Op zondag 21 september 2008 18:51 schreef WallOfStars het volgende:
tja....
het ergste is wel dat de verkiezingen hier (europa en de rest van de wereld)
meer betekenen dan voor de Amerikanen zelf, het intrereseert ze echt verdomd weinig daar
de presidents verkiezing.
http://www.gallup.com/pol(...)g-McCain-Points.aspxquote:Today's report, based on interviewing conducted Sept. 18-20 (Thursday through Saturday), marks the first day since the start of Obama's recent ascent that his lead over McCain has not increased.
Men zal de economie bij dit debat niet kunnen overslaan gezien de malaise. Dat is net zoiets als een aanslag negeren omdat het debat zogenaamd over de economie zou gaan. McCain zal daardoor benadeeld zijn en ik denk dat McCain niet dermate sterker is mbt buitenlandse zaken om echt te scoren, zeker gezien het feit dat zijn voordeel vooral een gevalletje beeldvorming lijkt dan een echte voordeel.quote:Op zondag 21 september 2008 18:25 schreef Montov het volgende:
[..]
4 jaar geleden wist Kerry na elk debat wel zijn achterstand te verkleinen. Na het eerste debat liep hij zelfs 4 punten in, van -6 naar -2. McCain heeft dus kans zijn achterstand goed te maken, aangezien die debatten niet Obamas sterkste punt is en omdat het over buitenlandse zaken gaat.
quote:Op zondag 21 september 2008 19:25 schreef Caesu het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.gallup.com/pol(...)g-McCain-Points.aspx
Bijna goed.quote:Op zondag 21 september 2008 11:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het blijven aparte, individuele peilingen. Maar ik hoop toch op, en verwacht misschien zelfs wel een soort 51/43. Waarschijnlijker 50/44, maar toch... Vandaag...
Die voorspong neemt niet af, echter moet je snappen dat die polls een foutmarge hebben van een paar procent. Een daling van 1% in de polls kan zowaar een stijging in het "eggie" betekenen. Het enige wat deze poll nu zegt is dat Obama een voorsprong heeft dat groter dan de foutmarge is. Of het een trend is of niet dat hangt af van de komende dagen. Wat je ook niet moet vergeten is dat de media vaak sturing geven wanneer een van de twee aan de leiding gaat. Die willen gewoon een spannende verkiezing omdat het kijkcijfers en geld voor hen betekent.quote:Op zondag 21 september 2008 19:28 schreef Wheelgunner het volgende:
Hmm, hoe komt dat dan? Had niet verwacht dat Obama's voorsprong zou afnemen met de beursweek in het achterhoofd.
Behalve op 11 september 2001, toen gaven de VS even niet thuis en lieten ze zich in hun eigen achtertuin door een stel arabieren militair in de pan hakken.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:05 schreef StefanP het volgende:
De VS is nog altijd het machtigste land ter wereld op elk gebied - financieel, economisch, militair, technisch, innovatief, cultureel;
dat Europa over twee generaties niet eens meer bestaat omdat er slechts 1,5 kinderen geboren worden terwijl er een vloedgolf aan arabieren binnenkomt, en dat de VS jullie zelfs in je eigen achtertuin (Joegoslavie) nog moeten komen redden
Op en neer, who cares, de debatten zijn nog niet eens geweestquote:Op zondag 21 september 2008 19:25 schreef Caesu het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.gallup.com/pol(...)g-McCain-Points.aspx
'redden'quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:05 schreef StefanP het volgende:
en dat de VS jullie zelfs in je eigen achtertuin (Joegoslavie) nog moeten komen redden, dat kun je blijkbaar gewoon niet uitstaan.
quote:Op zondag 21 september 2008 20:37 schreef Verbal het volgende:
Je bedoelt van hun eigen manipulaties, zoals het invliegen van een regiment Mujaheddeen-vechtersbazen om die de boel eens extra te laten escaleren bedoel je?
Ik had verwacht dat Obama pas morgen weer zou terugvallen bij Gallup, aangezien donderdag nu nog in het driedaagse gemiddelde is opgenomen. Volgens Gallup was dat een heel goede individuele dagpeiling voor Obama. Morgen zal het dus wel verder dalen naar 2 of 3 punten voorsprong. Zelfs dan is het lastig te zeggen of het een trend gaat worden, het is goed mogelijk dat Gallup gewoon naar het gemiddelde van de peilers kruipt en de afgelopen paar dagen abnormaal hoog heeft gepeild. Het schommelt zo rond de 2% voor Obama.quote:
quote:Op zondag 21 september 2008 20:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
'redden'Je bedoelt van hun eigen manipulaties, zoals het invliegen van een regiment Mujaheddeen-vechtersbazen om die de boel eens extra te laten escaleren bedoel je?
Of was je nog niet zo goed geïnformeerd?
V.
Gewoon alles geloven wat ze je voorschotelen jongen, die hebben ze het liefstequote:Op zondag 21 september 2008 21:20 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja, en de maanlandingen waren een hoax; 9/11 is door de VS en Israel zelf uitgevoerd, enz. Vergeet je je aluminiumhoedje niet?
schaamteloze tvpquote:Op zondag 21 september 2008 21:13 schreef Montov het volgende:
Oh? Vertel.quote:Op zondag 21 september 2008 21:20 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja, en de maanlandingen waren een hoax;
Ik ben meer van de LIHOP-school, maar dat komt omdat ik mij erin heb verdiept. Jij gaat hoogstwaarschijnlijkniet verder dan het gemankeerde officiële verhaal blindelings accepteren. Wat je goed recht is, overigens.quote:9/11 is door de VS en Israel zelf uitgevoerd
Ik heb geen aluminium hoedje. Helpt het tegen rabiate Nederlanders in de V.S.?quote:Vergeet je je aluminiumhoedje niet?
In het officiele Nederlandse onderzoek naar Srbrnica staat dat de Amerikanen een regiment Mujahideen heeft ingevlogen?quote:Op maandag 22 september 2008 09:51 schreef Verbal het volgende:
Maar v.w.b. Joegoslavië, je hoeft mij niet te geloven, je zou het officiële Nederlandse onderzoek naar Srebrenica erop kunnen naslaan. Maar alleen als je geïnteresseerd bent in daadwerkelijk wat opsteken, hoor, waar ik je overigens in het geheel niet van verdenk. Zeker niet als het Amerika betreft (dat 'gehersenspoeld' van je begint steeds ironischer te worden').
V.
'regiment' is misschien wat sterk uitgedrukt, maar onder meer ja, maar niet dat dat in Nederland echt is opgepikt, volgens mij.quote:Op maandag 22 september 2008 10:47 schreef speknek het volgende:
[..]
In het officiele Nederlandse onderzoek naar Srbrnica staat dat de Amerikanen een regiment Mujahideen heeft ingevlogen?
Hoezo, gaat McCain coke snuiven voor het debat begint?quote:Op maandag 22 september 2008 11:32 schreef USAISCOOL het volgende:
McCain gaat dit winnen mensen ,allemaal door dat geniale besluit van McCain door Sarah Palin als running mate te kiezen. na het debat van volgende week zal McCain weer voorstaan.
Obama valt 'onthutsende' reddingsoperatie aanquote:Obama valt 'onthutsende' reddingsoperatie aan
De Amerikaanse regering heeft een plan met een "onthutsend prijskaartje" gemaakt om Wall Street te redden. Dit heeft de Democratische presidentskandidaat Barack Obama zondag gezegd in zijn eerste gedetailleerde reactie op het 700 miljard-dollarplan.
Hij eiste dat een plan tegen de kredietcrisis "niet alleen managers en aandeelhouders moet beschermen". De overheid moet meer oog hebben voor de hardwerkende, gewone Amerikaan, voor gezinnen, en banen zien te redden.
Volgens Obama is de huidige crisis een 'aanklacht' aan het adres van de Republikeinse economische filosofie die steeds meer aan de vrije markt wil overlaten.
Hij laat Cindy zich verstoppen in zijn spreektafel...quote:Op maandag 22 september 2008 15:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoezo, gaat McCain coke snuiven voor het debat begint?
Ik zou daar niets op tegen hebben!quote:Op maandag 22 september 2008 15:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoezo, gaat McCain coke snuiven voor het debat begint?
Ik denk het dus juist niet. Ze was even leuk omdat ze onverwacht en onwaarschijnlijk is, maar het verassings-effect is er nu vanaf en de onafhankelijken prikken zo door haar heen. Op termijn gaat ze hem de verkiezingen kosten. Het zou sowieso zo al een krappe race worden, maar hiermee heeft hij zich achteraf gezien wat mij betreft in zijn voet geschoten.quote:Op maandag 22 september 2008 11:32 schreef USAISCOOL het volgende:
McCain gaat dit winnen mensen ,allemaal door dat geniale besluit van McCain door Sarah Palin als running mate te kiezen. na het debat van volgende week zal McCain weer voorstaan.
Ze's hard aan't blokken alsof ze binnenkort examen moet afleggen... zij komt zo kunstmatig overquote:Op maandag 22 september 2008 16:03 schreef ub40_bboy het volgende:
Grappig dat Palin nog steeds geen vragen van reporters beantwoord.
quote:Op maandag 22 september 2008 15:45 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik zou daar niets op tegen hebben!![]()
Ik weet dat je een grote fan van Joe Biden bent, maar ik zou hem ook aanraden om voor zijn debat een goede fles leeg te drinken... want hij wordt er wel scherper en leuker op, zoals deze video's aantonen:
Vast een flesje uit één van de brouwerijen van de vriendjes (of pa) van Cindyquote:Op maandag 22 september 2008 15:45 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik zou daar niets op tegen hebben!![]()
Ik weet dat je een grote fan van Joe Biden bent, maar ik zou hem ook aanraden om voor zijn debat een goede fles leeg te drinken... want hij wordt er wel scherper en leuker op, zoals deze video's aantonen:
En een dagen geleden stond McCain in een andere poll nog op +7. Eén gunstige poll zegt niet zoveel.quote:Op maandag 22 september 2008 18:32 schreef Montov het volgende:
SurveyUSA heeft Obama op +6 in Virginia.
Wat een belachelijk gelul van dat mens. Het belangrijkste punt van Obama wat betreft buitenlands beleid is dat hij vindt dat de VS moet stoppen om haar beleid aan andere landen te dicteren en in plaats daarvan coöperatie moet proberen op te bouwen. Dat laat zij geheel buiten beschouwing en dus valt ze niet serieus te nemen.quote:Op maandag 22 september 2008 18:06 schreef Klopkoek het volgende:
Nog een gezichtspunt wat diametraal staat tegenover alles wat je in de westerse media hoort:
Ik vind dat nuttig. Nu Al Jazeera in het Engels uitzendt valt pas echt goed op hoe onzichtbaar het 'CNN-model' overal in het Westen gekopieerd is.
Klopt, maar SurveyUSA is een betrouwbare peiler gebleken dit seizoen. Die +7 was door InAdv/PollPosition, een gemiddelde peiler.quote:Op maandag 22 september 2008 18:38 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
[..]
En een dagen geleden stond McCain in een andere poll nog op +7. Eén gunstige poll zegt niet zoveel.
Jij bent er zo eentje die voor de val van de muur Pravda las om "ook in aanraking te komen met andere ideetjes dan de standaard propaganda."quote:Op maandag 22 september 2008 17:58 schreef Klopkoek het volgende:
Erg interessant om ook in aanraking te komen met andere ideetjes dan de standaard propaganda.
Leuk dat Mccain iedereen uit Chicago uitmaakt voor corrupte boeven.quote:Op maandag 22 september 2008 19:45 schreef ub40_bboy het volgende:
Nieuwe ad van McCain tegen Obama. And a hard hitting ad it is.
Bekijk deze YouTube-video
Houd je persoonlijke aanvallen voor je.quote:Op maandag 22 september 2008 19:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Jij bent er zo eentje die voor de val van de muur Pravda las om "ook in aanraking te komen met andere ideetjes dan de standaard propaganda."
Die is ie bij voorbaat sowieso al kwijt als stemmmers, dus zal hem weinig boeien.quote:Op maandag 22 september 2008 19:55 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Leuk dat Mccain iedereen uit Chicago uitmaakt voor corrupte boeven.
En dat bedoel ik dus met in trappen in de Westerse propaganda. De Westerse media doen ons geloven dat de keuze tussen McCain en Obama er werkelijk toe doet voor het buitenland. Volstrekt logisch want daarmee trekken ze kijkers, lezers en adverteerders. Elk verschilletje wordt uitvergroot en zo wordt er een rad voor ons ogen gedraaid.quote:Op maandag 22 september 2008 18:45 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
[..]
Wat een belachelijk gelul van dat mens. Het belangrijkste punt van Obama wat betreft buitenlands beleid is dat hij vindt dat de VS moet stoppen om haar beleid aan andere landen te dicteren en in plaats daarvan coöperatie moet proberen op te bouwen. Dat laat zij geheel buiten beschouwing en dus valt ze niet serieus te nemen.
Hele artikelquote:The Point: Disturbing line Palin tossed off in address
In the weeks since John McCain introduced Sarah Palin as his running mate, she has become one of the most famous people in America.
She has been cunningly impersonated on Saturday Night Live by her look-alike Tina Fey, grilled by ABC's sober anchor Charlie Gibson, and investigated by teams of reporters who by now have hunted down every person in Alaska with a grudge or criticism.
We discovered that her teenage daughter is pregnant and watched as the hockey-playing lad who knocked her up was rapidly betrothed, cleaned up and hauled wide-eyed into the national spotlight with his soon-to-be in-laws - a bracingly modern variation of the old shotgun wedding. We have learned that Palin, like just about every other politician in human history, tends to hire her friends and fire her enemies.
We will learn more, but none of the above has done much to alter her image as a refreshingly independent, aggressive, smart, down-to-earth, and surprisingly effective public official. And we all know she can give a good speech.
But it was in that much-heralded speech at the Republican convention that Palin tossed off a line I found more disturbing than anything unearthed about her since. It got a predictably enthusiastic response from the keyed-up partisan crowd:
LOL... komt er nu ook nog een filmpje van McCain en zijn connecties met Karl Rove en W Bush, de zogeheten warcriminals?quote:Op maandag 22 september 2008 19:45 schreef ub40_bboy het volgende:
Nieuwe ad van McCain tegen Obama. And a hard hitting ad it is.
Bekijk deze YouTube-video
Ik vind die quote van Palin ook erg eigenaardig, omdat McCain Guantanamo Bay wil sluiten. Haar quote druist dus in tegen McCain's beleid.quote:
Klinkt lekker. Het is gewoon een simpele applauszin. Een manier om sterk op buitenlands beleid over te komen. Er zit niets van een beleid achter.quote:Op maandag 22 september 2008 20:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind die quote van Palin ook erg eigenaardig, omdat McCain Guantanamo Bay wil sluiten. Haar quote druist dus in tegen McCain's beleid.
Dus het is allemaal hetzelfde? Maakt niet uit wie president is? Sorry, maar ik heb de afgelopen acht jaar wel degelijk een verschil gemerkt ten opzichte van de acht jaar daarvoor. Onder Clinton gebeurden er ook wel dingen waar de rest van de wereld het niet mee eens was, maar nooit zo extreem als onder de tweede Bush. Onder Clinton werd er nog veel aan diplomatie gedaan terwijl dat bij Bush pas het laatste jaar weer een beetje terug begint te komen. Clinton is, op een paar incidenten naquote:Op maandag 22 september 2008 19:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En dat bedoel ik dus met in trappen in de Westerse propaganda. De Westerse media doen ons geloven dat de keuze tussen McCain en Obama er werkelijk toe doet voor het buitenland. Volstrekt logisch want daarmee trekken ze kijkers, lezers en adverteerders. Elk verschilletje wordt uitvergroot en zo wordt er een rad voor ons ogen gedraaid.
http://www.politico.com/news/stories/0908/13747.htmlquote:Sen. John McCain’s top campaign aides convened a conference call today to complain of being called “liars.” They pressed the media to scrutinize specific elements of Sen. Barack Obama’s record.
http://www.nytimes.com/2008/09/22/us/politics/22mccain.html?_r=1&oref=sloginquote:Loan Titans Paid McCain Adviser Nearly $2 Million
Senator John McCain’s campaign manager was paid more than $30,000 a month for five years as president of an advocacy group set up by the mortgage giants Fannie Mae and Freddie Mac to defend them against stricter regulations, current and former officials say.
Daar heeft de McCain-campagne al weer op een voorspelbare manier op gereageerd: http://www.washingtonpost(...)52.html?hpid=topnews . Het is altijd de schuld van de boodschapper.quote:Op dinsdag 23 september 2008 03:43 schreef ub40_bboy het volgende:
Goed nieuws aan het front.
[..]
http://www.nytimes.com/2008/09/22/us/politics/22mccain.html?_r=1&oref=slogin
Ik hoop dat Barack hier wat ads op baseert.
Dan wijst McCain gewoon hiernaar:quote:Op dinsdag 23 september 2008 03:43 schreef ub40_bboy het volgende:
Goed nieuws aan het front.
[..]
http://www.nytimes.com/2008/09/22/us/politics/22mccain.html?_r=1&oref=slogin
Ik hoop dat Barack hier wat ads op baseert.
Wat zal de Amerikanen meer aanspreken? Dat John McCains campagne volzit met mensen die verantwoordelijk zijn voor de huidige financiële crisis? Of dat John McCain een of ander wazig wetje bedacht heeft?quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:34 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan wijst McCain gewoon hiernaar:
http://www.govtrack.us/congress/record.xpd?id=109-s20060525-16&bill=s109-190#sMonofilemx003Ammx002Fmmx002Fmmx002Fmhomemx002Fmgovtrackmx002Fmdatamx002Fmusmx002Fm109mx002Fmcrmx002Fms20060525-16.xmlElementm0m0m0m
Me dunkt ook. Het zou zeer interessant zijn,quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:33 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik ruik BS
Ik hou het nog op 301. 311 kan ook. Het is niet het maximale wat Obama kan halen (dan heb je Florida en nog wat staten erbij). 4% voor de anderen, 52% Obama, 48% McCain.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:17 schreef Montov het volgende:
Ik weet niet meer hoevaak en wanneer ik voorspellingen heb gedaan, maar gebaseerd op de huidige ontwikelingen en de polls, denk ik dat Obama met 3% gaat winnen 311 EV - 227 EV, waaarbij Obama dus de Kerry staten pakt + Iowa + New Mexico + Colorado + Nevada + Ohio + Virginia.
nou, eigenlijk meer blogjes zoals deze:quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Me dunkt ook. Het zou zeer interessant zijn,! Maar het lijkt toch meer op een Perico-illusie, dan op iets reeels. Argento, welke fora?
Blogger Victorya denkt het. So what? Het is 1.) nauwelijks gefundeerd, 2.) de fundering die er is klopt niet (Palin immens populair?) en 3.) totaal ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:59 schreef Argento het volgende:
[..]
nou, eigenlijk meer blogjes zoals deze:
blogje
In dat bericht staat:quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:59 schreef Argento het volgende:
[..]
nou, eigenlijk meer blogjes zoals deze:
blogje
Het is allemaal wishful thinking. Waarom zouden de Nobama-bloggers hopen dat Biden zich terugtrekt?quote:Sarah will continue to look more "presidential" than either Obama or Biden.
Right...quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:14 schreef Argento het volgende:
Op Amerikaanse fora gaat het gerucht dat Biden, onder het mom van zijn gezondheid, op of omstreeks 5 oktober de ticket zal verlaten en zal worden vervangen door Hillary Clinton
quote:
Nou, het is wel meer dan een wazig wetje, het is een duidelijke waarschuwing aan de president over gepruts bij Freddie en Fannie, uit 2005 dus al. Plus een wetsvoorstel om ze te hervormen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat zal de Amerikanen meer aanspreken? Dat John McCains campagne volzit met mensen die verantwoordelijk zijn voor de huidige financiële crisis? Of dat John McCain een of ander wazig wetje bedacht heeft?
En dat hij daarnaast in de jaren tachtig betrokken was bij een zelfde soort zaak?
Het is dus de vraag wat blijft hangen bij de kiezers.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nou, het is wel meer dan een wazig wetje, het is een duidelijke waarschuwing aan de president over gepruts bij Freddie en Fannie, uit 2005 dus al. Plus een wetsvoorstel om ze te hervormen.
Maarja, de wet is niet ver gekomen...
Precies. Ik geloof wel dat het een inhoudelijk wetsvoorstel is. Maar las je huidige campagne bestaat uit vrijwel alleen maar lobbyisten en personen nauw betrokken bij de huidige crisis, dan heeft dat toch meer gewicht, denk ik.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:11 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Het is dus de vraag wat blijft hangen bij de kiezers.
Als er niets veranderd in de debatten zie ik Obama winnen door de Kerry staten te winnen + Iowa+New Mexico+Colorado en dan mag hij New Hampsire verliezen. Iowa en New Mexico zijn zowat zeker dus dan valt het op Colorado. Wat ik echter denk is dat de steun Obama in veel peilingen onderschat wordt. Ik denk dat hij N.Carolina, Virginia en wellicht Nevada ook pakt. Ik begin mij echter een beetje zorgen te maken over Pennsylvania. Omdat ik denk dat in tegenstelling tot de peilingen in N.Carolina en Virginia de peilingen in Pennsylvania hem overschatten. Met een voorsprong in de peilingen van +2, vertrouw ik het niet helemaal.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik hou het nog op 301. 311 kan ook. Het is niet het maximale wat Obama kan halen (dan heb je Florida en nog wat staten erbij). 4% voor de anderen, 52% Obama, 48% McCain.
-
Kerry + Indiana. Anders Kerry - NH + NM. Mja. JE WEET HET GEWOON NIET!!!111
Wat volgens mij wel een aardige observatie is:
Als Obama in ieder geval Ohio of Florida heeft, dan heeft hij vrijwel zeker gewonnen. Als McCain zowel Ohio als Florida heeft, is het nog allerminst zeker dat hij wint.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |