Ik heb ook verder geen haast! Heb al een mailtje gestuurd over die fiets die jij in PM noemde, ook die fiets bij die shop heb ik lopen informeren.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:23 schreef Videopac het volgende:
de 3e lijkt me aardig, maar i.h.a. heb ik toch het gevoel dat er meer mogelijk moet zijn voor 300 euro.
Zeker, comfort bij schokken (vooral op slechtere wegen) en versteviging voor de polsen voor degenen met zwakke polsen (alhoewel de moderne handschoentjes hier erg nalaten).quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:04 schreef Leonos het volgende:
In dit topic ga ik vast betere tijden neerzetten
Morgen ga ik even een lang shirtje kopen. Zijn handschoenen trouwens alleen om je te beschermen tegen vallen? Of heeft het ook nog ander nut?
Tsja, weet niet wat je financiele mogelijkheden zijn, maar ik zou nog even doorsparen en dan voor een nieuwe fiets gaan (of een betere tweedehands)...quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:20 schreef McGilles het volgende:
Wat vinden de mensen hier van de 3 eerder geposte fietsen (1ste post dit topic)?
Nog 1tje die ik hier vind:
Fiets 4
Graag hoor ik jullie mening over de 4 fietsen.
Daar heb je gelijk in. Ik ga even bij mij in de buurt bij de FM kijken of daar nog wat leuks tweedehands staat. Of mocht iemand hier nog wat leuks treffen met een frame van 60-62cm, dan hoor ik het graagquote:Op dinsdag 9 september 2008 19:16 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tsja, weet niet wat je financiele mogelijkheden zijn, maar ik zou nog even doorsparen en dan voor een nieuwe fiets gaan (of een betere tweedehands)...
Ik ben zelf ook afgelopen zomer begonnen en heb een overjarig model, nieuw bij de lokale FM gekocht: was toen 900, heb hem gekocht voor 700...
Bovendien kan de FM je goed adviseren en het nadeel van marktplaats is dat je niet weet wat er mis mee is en dat je dan alsnog moet gaan vervangen (of je moet niet zo veeleisend zijn, maar ik vind zelf elk geluidje/rateltje verschrikkelijk)...
Dat is echt een heerlijk stuk om te fietsen daar door de duinenquote:Op dinsdag 9 september 2008 16:43 schreef marcodej het volgende:
Vanmiddag een rondje door de duinen Katwijk-Wassenaar-Scheveningen en terug gedaan... Het was erg warm en eerste helft flink wind tegen... Ging niet echt lekker, brak me echt op, maar voordeel was dat ik terug windje mee had, dus toen kon ik flink stampen...:)
Ik had ook wat groots nodig maar dat was echt een drama op MP. Of je met een kleiner frame af kunt hangt denk ik (ik heb er een wereld verstand van) af van hoe diep je kunt zitten. Ik kan geen kleiner frame hebben dan dit; m'n stuur zit op z'n hoogst en dat is de enige stand waarbij ik geen last van m'n rug krijg.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:36 schreef McGilles het volgende:
Daar heb je gelijk in. Ik ga even bij mij in de buurt bij de FM kijken of daar nog wat leuks tweedehands staat. Of mocht iemand hier nog wat leuks treffen met een frame van 60-62cm, dan hoor ik het graag
Ah tof, zoiets wil ik ook nog steeds een keertje doen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Een fotoimpressie van Parijs-Cambrai.
Meer foto's op http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/pariscambrai2008/1
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je vaker in een bepaalde streek rondrijdt ken je de vaste gezichten. Ik ga er meestal alleen naartoe, ter plekke tref ik wel wat bekenden. Een PBP shirtje doet sowieso wonderen, de PBP gangers trekken altijd naar elkaar toe.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:21 schreef FJD het volgende:
Leuke foto's IvoGa je ook echt met een groep bekenden daar steeds heen of trek je daar meer op met mensen die tegenkomt?
Sterker nog met Marathon I kun je ook goed wedstrijden rijden.quote:Het schaatsen gaat trouwens steeds concreter worden. Ik lees bv. dat de Viking Marathon Midi of I al fatsoenlijke beginnersschaatsen zijn en die vind ik nog wel acceptabel qua prijs.
Schaatsen valt wel mee, en als je echt zin hebt kan je alvast op skeelers oefenen helpt ook wel.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:21 schreef FJD het volgende:
Het schaatsen gaat trouwens steeds concreter worden. Ik lees bv. dat de Viking Marathon Midi of I al fatsoenlijke beginnersschaatsen zijn en die vind ik nog wel acceptabel qua prijs. Even een vriend polsen en dan ga ik me inschrijven voor de weekendcursusIk ga volgens mij zo hard op m'n bek de eerste weken, gelukkig is het een besloten sessie voor zover ik kon zien
![]()
Direct na de start hield het een hele tijd op met regenen. Daarna nog wat buitjes gehad maar meestal droog weer. Maar de zonnebril kon in de tas blijven.quote:Op woensdag 10 september 2008 02:07 schreef thettes het volgende:
Mooie foto's inderdaad, en wat een hondenweer. Ook nog een zonnetje gezien of was het constant regen en wolken?
Die fiets ziet er inderdaad netjes uit. Ik ga even contact opnemen met de aanbieder om te kijken wat er mogelijk is met de prijs.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:50 schreef eentwee het volgende:
Voor 300 euro moet je met wat geduld wel een mooie aluminium fiets met 9 speed groep kunnen vinden. Ik kan het weten want ik heb er in een maand tijd twee gekocht/helpen kopen. Alleen als je weinig kaas hebt gegeten van racefietsen is het echt lastig, want je weet gewoon nog niet genoeg om het kaf van het koren te kunnen scheiden. Het budget verhogen is natuurlijk altijd een goede optie, maar je moet ook rekening houden met bijkomende kosten voor helm, kleding etc.
De fietsen die je toont zijn allemaal van staal en niet al te jong. De marktwaarde ligt vaak laag, behalve als het een bijzonder (origineel, vaak Italiaans) exemplaar betreft, en de vraagprijzen zijn over het algemeen te hoog.
Wielen die je regelmatig aantreft en die tegen een stootje kunnen: Rigida DP18, Mavic CXP30 en Fir SRG30. Maar zoals altijd is het wiel zo goed als de spaker. Ook met degelijke onderdelen kun je een flutwiel bouwen en de kunst van het spaken beheerst niet iedereen.
Een voorbeeldfiets die me wel geschikt lijkt (vermoedelijk zul je wel een iets kortere stuurpen nodig gaan hebben, maar dat is een inschatting): http://link.marktplaats.nl/184288805
Hoezo? Gewoon licht op je fiets monteren en 's avonds gewoon doortrainen.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:06 schreef Gripper het volgende:
Waarschijnlijk is het aan het eind van dit topic al bijna te donker om nog 's avonds te fietsen... Nu moet je toch echt wel rond half 9 thuis zijn, dus dan moet ik vroeg eten.
Zijn er zulke krachtige lichtjes dan? Ik vind 30+ nou niet echt veilig met LED-lampjesquote:Op woensdag 10 september 2008 17:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoezo? Gewoon licht op je fiets monteren en 's avonds gewoon doortrainen.
Dat hangt ervan af welke lampen je monteert. En dat hoeft niet direct een supercombinatie te zijn. Ik heb een SON dynamonaaf met twee E6 halogeenlampen, 2 LED lampen (backup) en een Petzl Zoom helmlamp. Dat is voldoende voor 60-70km/uur. Vorig jaar kocht ik bij de fietsenhandel een no-name acculampenset voor 30 Euro die ook ruim voldoende is voor 2-3 uur in het donker trainen bij snelheden rond de 30 per uur. Die heeft een 5W groot licht en een dimlicht van een watt of 2-3. Heb ik nog wel eens uitgetest op een van m'n fietsen, dat gaf voldoende licht voor doortrainen op het vlakke.quote:Op woensdag 10 september 2008 18:06 schreef FJD het volgende:
[..]
Zijn er zulke krachtige lichtjes dan? Ik vind 30+ nou niet echt veilig met LED-lampjesEr is hier gelukkig een strip asfalt van een km of anderhalf die verlicht wordt dus ik kan als ik me een keer verveel lekker intervallen maar goed ik heb het fietsseizoen wel een beetje afgesloten. Dit weekend zwaar trainen, 21e d'Huez, een week rust en dan is t oktober. Tijd om te schaatsen
Ligt eraan.. of de fiets echt goed onderhouden is: hoe nieuw zijn de slijtageonderdelen? Ketting en cassette vervangen kost je zo weer ruim 50¤ wat best een substantieel deel is van de totale prijs. Verder: heb je haast, moet je ver rijden om de fiets op te halen (benzinekosten/OV), zit je er gelijk goed op of moet je nog onderdelen vervangen? Krijg je de pedalen erbij? Allemaal dingen die een bepaalde prijs in een ander daglicht kunnen zetten. Los daarvan denk ik dat de fiets wel 350¤ waard is.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:49 schreef McGilles het volgende:
Wat vinden de mensen hier van deze fiets:
http://link.marktplaats.nl/184288805
Ik heb al een mailtje gestuurd naar de verkoper, hij meldde mij dat de fiets niet voor onder de 400 euro de deur uit gaat. Natuurlijk is er altijd wel wat af te snoepen dus zouden jullie rond de 375 euro voor deze fiets over hebben?
Niet verkeerd, maar geen 375 waard want op veel punten minder dan de Principia. Frame is no name, ouderwetse stuurpen (niet a-head), iets mindere groep (Veloce is duurzamer dan 105). Wielen zijn oke, maar minder stevig dan de Rigida's.quote:Op zondag 14 september 2008 16:17 schreef McGilles het volgende:
Mening over deze fiets?:
http://fietsen-brommers.m(...)-speed-60-61-cm.html
Wat is er mis met een klassieke stuurpen?quote:Op zondag 14 september 2008 17:55 schreef eentwee het volgende:
[..]
ouderwetse stuurpen (niet a-head),
Op zich niets, behalve dat die wel eens vast gaan zitten.quote:Op zondag 14 september 2008 19:57 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat is er mis met een klassieke stuurpen?
Het is lelijk en geeft aan dat het al een oudere fiets is. Ook is het moeilijker om even een andere lengte te proberen en je kunt de pen niet bijv. omdraaien om iets hoger te gaan zitten.quote:Op zondag 14 september 2008 19:57 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat is er mis met een klassieke stuurpen?
Ik heb zowel fietsen met klassieke als met ahead pennen. De ahead pen geeft vooral gedonder. Veel minder makkelijk in hoogt te verstellen. De lengte van je pen weet je na een tijdje gewoon. En een klassieke pen ziet er mooier uitquote:Op zondag 14 september 2008 21:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het is lelijk en geeft aan dat het al een oudere fiets is. Ook is het moeilijker om even een andere lengte te proberen en je kunt de pen niet bijv. omdraaien om iets hoger te gaan zitten.
Allemaal leuk en aardig, maar ik adviseer iemand die beginner is en al die maten nog niet precies kent.quote:Op zondag 14 september 2008 21:21 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb zowel fietsen met klassieke als met ahead pennen. De ahead pen geeft vooral gedonder. Veel minder makkelijk in hoogt te verstellen. De lengte van je pen weet je na een tijdje gewoon. En een klassieke pen ziet er mooier uit
Het enige voordeel dat ik aan de ahead pen zie is dat de stuurbocht makkelijk af te nemen is, een voordeel als je je fiets in een Russische trein moet verstouwen.
]http://link.marktplaats.nl/189142956[/quote][/url]quote:Op maandag 15 september 2008 13:04 schreef McGilles het volgende:
Wat vinden jullie een mooi bedrag voor deze fiets?
[url=http://link.marktplaats.nl/189142956
Dat is beduidend minder qua kwaliteit dan de Gazelle. Die oud-huurfietsjes hebben een redelijk slechte naam, zeker voor de prijs.quote:en dit kwam ik tegen, wel boven mijn geplande budget maar misschien de moeite waard om te overwegen:
http://www.fredrompelberg(...)p/2ehandsfietsen.asp
Weer mooi om te weten!quote:Op maandag 15 september 2008 17:31 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
![]()
Met STI was ie zeker de gevraagde 300 waard geweest. Zonder STI zou ik iets van 200-250 zeggen. Beetje afhankelijk van het verslijt dat erop zit. Dura Ace was toen gewoon top.
[..]
Dat is beduidend minder qua kwaliteit dan de Gazelle. Die oud-huurfietsjes hebben een redelijk slechte naam, zeker voor de prijs.
A.s. donderdagavond ga ik een kijkje nemen bij de Gazelle, net afspraak gemaakt met de verkoper. Ben benieuwdquote:Op maandag 15 september 2008 17:51 schreef ultra_ivo het volgende:
De Ridley zou bij mij als eerste afvallen. Beduidend minder dan de andere twee (frame en afmontage). De andere twee zijn allebei fietsen je je geen buil aan kunt vallen. De Principia zal iets lichter en stijver zijn, maar daarvoor een stuk minder comfortabel dan de Gazelle. Ga je veel klimmen dan is de triple op de Principia mooi. De Gazelle is vooral mooi als je van klassiek houdt en er niet tegenop ziet de fiets zelf iets te moderniseren. Op Ebay zijn 8-Speed STI shifters voor Dura Ace wel te krijgen, die erop zetten en je hebt een mooie fiets waar je heel lang mee kunt rijden.
Nu staat de volledige uitslag online, toch nog 20e gewordenquote:Op zondag 14 september 2008 20:05 schreef Wombcat het volgende:
Gefinishd in een netto tijd (op mijn teller) van 4.25.51. Helaas sta ik om een of andere reden niet in de uitslag,
Toen ik in Taiwan woonde ging ik vaak s'avonds na het werk fietsen in de bergen op deels onverlichte wegen. Dat was lekker rustig en iets koeler dan overdag. Meestal ongeveer 20:30u vertrekken en 00:30 terug. Ik had gewoon zo'n Trelock LED frontlight (10 Lux) en die hield het minimaal 4 uur vol op volle sterkte (zitten 5 penlites in). Bergop is er sowieso geen probleem, maar bergaf schoot het soms net wat tekort. Maar afdalen deed ik sowieso niet erg snel want de wegen zijn erg bochtig en er lagen regelmatig zwerfhonden midden op de weg te slapenquote:Op woensdag 10 september 2008 18:06 schreef FJD het volgende:
[..]
Zijn er zulke krachtige lichtjes dan? Ik vind 30+ nou niet echt veilig met LED-lampjesEr is hier gelukkig een strip asfalt van een km of anderhalf die verlicht wordt dus ik kan als ik me een keer verveel lekker intervallen maar goed ik heb het fietsseizoen wel een beetje afgesloten. Dit weekend zwaar trainen, 21e d'Huez, een week rust en dan is t oktober. Tijd om te schaatsen
De Maeslantkering niet vergeten! Probeer die maar eens tien keer achter elkaar volle bak op te stoempen, dat voel je wel. Bij Ridderkerk heb je nog een klimmetje in recreatiegebied de Gorzen en bij Bergschenhoek is er nog een leuke in het Hoge Bergschebos. En de Brienenoord is natuurlijk ook een flinke kuitenbijter.quote:
Bij SnowWorld heb je alleen de vuilnisberg wat ze nu een recreatieheuvel vinden. Natuurlijk ook een aantal dijken waar een flink stijgingspercentage in zitquote:Op maandag 22 september 2008 17:11 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
De Maeslantkering niet vergeten! Probeer die maar eens tien keer achter elkaar volle bak op te stoempen, dat voel je wel. Bij Ridderkerk heb je nog een klimmetje in recreatiegebied de Gorzen en bij Bergschenhoek is er nog een leuke in het Hoge Bergschebos. En de Brienenoord is natuurlijk ook een flinke kuitenbijter.
Ik heb vorig jaar eens een rondje uitgezet rond Zoetermeer. Bij Snowworld liggen wat klimmetjes en verder alle viaducten over de A12 en de A4 aan elkaar geregen. Toch mooi 125 hm in 25 km. Je moet wat, als Randstedeling.
Je woont in Utrecht zelf? Binnen 15 km ben je toch in Zeist, en daar begint het al een beetje. Echt klimmen, dan moet je nog even door naar Leersum, Amerongen of Rhenen.quote:Op maandag 22 september 2008 17:51 schreef Blik het volgende:
Tja, ik zit in Utrecht. Echter aan de verkeerde kant en zo moet ik toch ook al snel 30 km fietsen wil ik een heuveltje tegenkomen in de Utrechtse heuvelrug
Je kunt ook nog naar Amersfoort, zal ook niet veel meer dan 20 km zijn, om een paar keer de Galgenberg op te rammen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je woont in Utrecht zelf? Binnen 15 km ben je toch in Zeist, en daar begint het al een beetje. Echt klimmen, dan moet je nog even door naar Leersum, Amerongen of Rhenen.
Maar inderdaad, rondom Utrecht zelf is het platter dan plat.
Rond Zeist is amper iets fatsoenlijks te vinden, en Amerongen is vanaf Utrecht Zuilen 35 km fietsen, en dan moet je ook nog 35 km terug. Helaas ben ik nog niet zover dat ik relaxed een rondje van 80+ km kan fietsen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je woont in Utrecht zelf? Binnen 15 km ben je toch in Zeist, en daar begint het al een beetje. Echt klimmen, dan moet je nog even door naar Leersum, Amerongen of Rhenen.
Maar inderdaad, rondom Utrecht zelf is het platter dan plat.
Alleen bij Nieuwegein, op de nedereindseberg, kun je je hoogtemeters nog wel maken. Daar ligt een wielerbaan met een heus colletje van 9% (maar dan wel slechts 150 m lang)
Dat is waar, begin dit jaar wat heuveltjes in de omgeving van Wageningen gedaan, en vervolgens in augustus naar de Ardennen. Dat is al een wereld van verschil, en dat zijn dus nog niet eens cols maar heuveltjes. Dus ik geloof wel dat de Alpen een wereld van verschil zijn (en dan hebben we het nog niet eens over de hele zware dolomietencols)quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:36 schreef FJD het volgende:
Het maakt toch ook geen zak uit. Posbank, Berg en Dal, het is allemaal leuk maar als je dan een Col tegenkomt is het alsof je op de halve marathon heb voorbereid door 5km hard te kunnen lopen.
I knowquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Rond Zeist is amper iets fatsoenlijks te vinden, en Amerongen is vanaf Utrecht Zuilen 35 km fietsen, en dan moet je ook nog 35 km terug. Helaas ben ik nog niet zover dat ik relaxed een rondje van 80+ km kan fietsen.
en 9% a 150 meter, dat is toch al snel 13 hoogtemetersMaar kun je daar gewoon naartoe fietsen en rondjes rijden?
Als 80 of meer km wat te veel van het goede is, kun je je volgens mij nog prima vermaken met de klimmetjes rond Driebergen/Austerlitz//Maarn/Doorn/Leersum. No offence, ik denk gewoon een beetje mee. Weet je ze wel allemaal te vinden? Dit is wel een aardige link: http://petersfietssite.nl/nedhellingen/hellingen.htmlquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Rond Zeist is amper iets fatsoenlijks te vinden, en Amerongen is vanaf Utrecht Zuilen 35 km fietsen, en dan moet je ook nog 35 km terug. Helaas ben ik nog niet zover dat ik relaxed een rondje van 80+ km kan fietsen.
en 9% a 150 meter, dat is toch al snel 13 hoogtemetersMaar kun je daar gewoon naartoe fietsen en rondjes rijden?
Die site staat idd al in mijn favorieten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als 80 of meer km wat te veel van het goede is, kun je je volgens mij nog prima vermaken met de klimmetjes rond Driebergen/Austerlitz//Maarn/Doorn/Leersum. No offence, ik denk gewoon een beetje mee. Weet je ze wel allemaal te vinden? Dit is wel een aardige link: http://petersfietssite.nl/nedhellingen/hellingen.html
Dat kan ook met de maten van je fiets te maken hebben. Te korte stuurpen bijvoorbeeld. Je kromt dan je rug en daar krijg je last van. Ik zou eens gaan experimenteren met stuur hoger/lager en met de lengte van de stuurpen. Zelfs 1cm verschil kan enorm veel uitmaken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:14 schreef Blik het volgende:
En het is vooral mijn rug waardoor ik geen langere tochten maak, die ben ik nu flink aan het trainen in de fitness zaal zodat die het langer volhoud, qua conditie zit het wel ok
Dat is idd waar, maar dan denk ik eerder dat de stuurpen te lang is. Het stuur zit in principe al "te hoog" voor wielrenbegrippen. Ik moet ook nog een keer langs de fietsenmaker om het op te meten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat kan ook met de maten van je fiets te maken hebben. Te korte stuurpen bijvoorbeeld. Je kromt dan je rug en daar krijg je last van. Ik zou eens gaan experimenteren met stuur hoger/lager en met de lengte van de stuurpen. Zelfs 1cm verschil kan enorm veel uitmaken.
Ja goed idee.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is idd waar, maar dan denk ik eerder dat de stuurpen te lang is. Het stuur zit in principe al "te hoog" voor wielrenbegrippen. Ik moet ook nog een keer langs de fietsenmaker om het op te meten.
Bij Soest heb je ook wat hoogteverschillen. Niet gigantisch, maar beter wat dan niets. En het is wel leuk fietsen in de bossen daarquote:Op dinsdag 23 september 2008 15:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Die site staat idd al in mijn favorieten.
En het is vooral mijn rug waardoor ik geen langere tochten maak, die ben ik nu flink aan het trainen in de fitness zaal zodat die het langer volhoud, qua conditie zit het wel ok
Doe is een verslag van je fietstochtjequote:Op dinsdag 23 september 2008 12:23 schreef FJD het volgende:
Wat is trouwens de std. om de tijd van d'Huez te berekenen? M'n GPS ging aan bij de parkeerplaats bij de rotonde en uit bij de "commerciële" finish boven op. Daarna heb ik gewacht op de rest v/d groep en zijn we nog even doorgetrokken naar de Tour Finish (waar ik prompt de verkeerde kant op reed). Dus ik heb eigenlijk alleen de tijd tot de eerste finish echt staan (op 1:12).
Viel het tegen?quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:36 schreef FJD het volgende:
Het maakt toch ook geen zak uit. Posbank, Berg en Dal, het is allemaal leuk maar als je dan een Col tegenkomt is het alsof je op de halve marathon heb voorbereid door 5km hard te kunnen lopen.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:44 schreef FJD het volgende:
Het hielp natuurlijk ook niet dat ik op het allerlaatste stuk werd ingehaald door de plaatselijke hondToen had ik het echt gehad.
Idd.quote:Op woensdag 24 september 2008 08:41 schreef Blik het volgende:
Hebben we nog zo gezegd dat je de eerste 2 kilometer van de Alpe rustig aan moet doen, en wat doet die? Hij knalt de eerste 2 kilometer volle bak de Alp op
Was absoluut niet volle bakquote:Op woensdag 24 september 2008 08:41 schreef Blik het volgende:
Hebben we nog zo gezegd dat je de eerste 2 kilometer van de Alpe rustig aan moet doen, en wat doet die? Hij knalt de eerste 2 kilometer volle bak de Alp op
Das waar jaquote:Op woensdag 24 september 2008 08:52 schreef Wombcat het volgende:
Het was wel te hard
Maar je bent boven gekomen
Nu nog een keer zonder afstappen
herkenbaar, de eerste keer is echt dramatisch. Ben toen ook op mijn smoel gevallen omdat ik vergat dat ik klikpedalen hadquote:Op donderdag 25 september 2008 12:15 schreef McGilles het volgende:
Het is wel heel erg wennen met die klikpedalen, in het begin zat ik er echt mee te klooien!
Een ondershirt/zweetshirtje moet het vocht vanaf de huid doorgeven naar de buitenlucht. Als het niet op de huid aansluit kan dat natuurlijk niet, dan blijft je huid gewoon nat.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:46 schreef FJD het volgende:
Gebeurt iedereen wel een keer
Een onder shirt, hoort dat strak om je lijf te zitten of niet? Heb nu een XL maar die zit best los.
quote:Op donderdag 25 september 2008 12:32 schreef Blik het volgende:
[..]
herkenbaar, de eerste keer is echt dramatisch. Ben toen ook op mijn smoel gevallen omdat ik vergat dat ik klikpedalen had
Normaal kun je dat instellen.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:54 schreef McGilles het volgende:
[..]
Bij mij was het omdat ze niet in 1 keer loskwamen, is dat trouwens normaal, dat ze niet heel makkelijk uitklikken?
Ze moeten natuurlijk ook niet te makkelijk uitklikken he?quote:Op donderdag 25 september 2008 13:54 schreef McGilles het volgende:
[..]
Bij mij was het omdat ze niet in 1 keer loskwamen, is dat trouwens normaal, dat ze niet heel makkelijk uitklikken?
Ik heb een heel fijn onderhemd voor als het wat kouder is: lange mouwen en een windstopper laag aan de voorkant. Zit als gegoten, maar ik krijg dat ding na afloop amper uitquote:Op donderdag 25 september 2008 13:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Een ondershirt/zweetshirtje moet het vocht vanaf de huid doorgeven naar de buitenlucht. Als het niet op de huid aansluit kan dat natuurlijk niet, dan blijft je huid gewoon nat.
Straks dus!
Hier hetzelfde, ik heb hem van mijn zus gekregen uit LA.Het is een Nike Pro Fit Dry. Heel lekker stofje, héél erg strak, en een lekkere kraag (opstaand) In de zomer is dat kraagje soms wat ompraktisch omdat je dan je shirtje naar beneden doet en dat ding dan zichtbaar is, maar dat is niet belangrijk. Ik gebruik hem ook bij andere sporten, en hij is echtquote:Op donderdag 25 september 2008 14:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb een heel fijn onderhemd voor als het wat kouder is: lange mouwen en een windstopper laag aan de voorkant. Zit als gegoten, maar ik krijg dat ding na afloop amper uit. Maar dat ding is heel comfortabel.
Galibier is volgens mij wel vaker ijskoud. Toen ik er was, midden juli vorig jaar was het op de top 6 graden(wel regenachtige dag). Was ook niet leuk om op te fietsen.quote:Op donderdag 25 september 2008 22:28 schreef FJD het volgende:
Twas gister een graadje of 15 zonder zon en toen werd het me toch wel ietwat koud. Ik had t eigenlijk gekocht met de afdaling van de Galibier in de gedachten maar de voorraadinformatie van Futurumshop bleek niet helemaal te kloppen
Tja, je zit op 2600 meter en dat is toch een wereld van verschil met 700 meter in het dalquote:Op vrijdag 26 september 2008 01:13 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Galibier is volgens mij wel vaker ijskoud. Toen ik er was, midden juli vorig jaar was het op de top 6 graden(wel regenachtige dag). Was ook niet leuk om op te fietsen.
Klimmen is niet zo'n probleem (zeker niet als je voldoende voeding bij je hebt) maar dat afdalenquote:Op vrijdag 26 september 2008 08:33 schreef Blik het volgende:
Tja, je zit op 2600 meter en dat is toch een wereld van verschil met 700 meter in het dal
quote:Op vrijdag 26 september 2008 08:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Tja, je zit op 2600 meter en dat is toch een wereld van verschil met 700 meter in het dal
Je komt helemaal van zeeniveau en gaat in één lijn omhoog.quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:04 schreef FJD het volgende:
Moet wel gaaf zijn om zo'n eind te klimmen, kom je dan echt vanuit het dal?
Kijken mensen daar trouwens nog raar op als je daar rijdt of meedoet aan een wedstrijd?
Ja, ik woon nu in zuid Engeland. Mooie rollende landschappen. Nadeel is wel dat de wegen vaak erg smal en bochtig zijn en er veel te hard word gereden. Gevaarlijk dus. De kleine weggetjes op het platteland daarentegen zijn wel heerlijk rustig.quote:Op zondag 28 september 2008 17:15 schreef ChRoNiC het volgende:
SeLang: je zit nu in de UK? Lijkt me ook wel leuk fietsen opzich. Mooie landschappen daar.
80kmquote:Op zondag 28 september 2008 17:15 schreef ChRoNiC het volgende:
FJD: Redelijk doorfietsen dan zeg, 106 km tegen 40km/u. Goed getrainde heren en dames dan in elk geval!
Ik rij eigenlijk altijd alleen, maar tijdens van die toertochten dan rij je weleens eventjes in een groepje mee en dat scheelt al gauw 2-3km/u heb ik gemerkt.quote:Op zondag 28 september 2008 17:51 schreef FJD het volgende:
Het is wel stukken makkelijker om zo'n snelheid in een groep te rijden
http://www.roseversand.de/quote:Op maandag 29 september 2008 12:09 schreef Kadooosh het volgende:
Ik vroeg me af of iemand weet waar je een beetje goedkope(merkloos?) fietskleding kan kopen, ¤50 voor een broekje vind ik toch wat veel.
Heb goedkoop een ouwe Raleigh gekocht om te kijken of ik het überhaupt wel leuk vind maar om nou gelijk ¤50-100 voor kleding uit te geven vind ik wat veel.
Ik zag dat Decathlon wel wat goedkoops heeft maar zijn er nog andere (online) winkels waar ik naar zou moeten kijken?
Je kunt vast nog wel aanschuiven bij de lesquote:Op zondag 5 oktober 2008 21:19 schreef Leonos het volgende:
Uhh, geen verstand van schaatsen.
Fietsen is wel tof
Komende week schijnt het wel aardig weer te worden. Droog en 16-18 graden.quote:Op zondag 5 oktober 2008 21:20 schreef Wombcat het volgende:
Ik heb de Tacx maar weer tevoorschijn gehaald vandaag.
Ja, goed mogelijk.quote:Op zondag 5 oktober 2008 21:28 schreef marcodej het volgende:
[..]
Komende week schijnt het wel aardig weer te worden. Droog en 16-18 graden.In dat geval stap ik nog wel een keer (of twee) de fiets op om een tourtje te maken!
Ik heb in een winkel weleens op zo'n Tacx ding gezeten met virtual reality, dat je dus al in in een computerspelletje wedstrijden kunt rijden over echt bestaande parcours, inclusief tegenstanders. Of dat je mee kunt rijden in de Tour. Dat was best leukquote:Op zondag 5 oktober 2008 21:22 schreef FJD het volgende:
[..]
Je kunt vast nog wel aanschuiven bij de les
TacxIk heb er ook eentje omdat ik dacht dat ik het wel vaak zou gebruiken. Respect voor de mensen die het kunnen maar na 50minuten heb ik me al 50minuten zitten vervelen
Ik heb m'n mountainbike ook al weer bijna klaar voor de winter.quote:Op zondag 5 oktober 2008 21:33 schreef drummerdude het volgende:
Ik vind het moeilijk om mezelf de fiets op te sjouwen... Even een afspraak met mezelf gemaakt dat ik deze week minstens 2 uur op de fiets moet zitten en mijn mountainbike klaar moet maken.
Hoop dat ik mijn eigen afspraak niet breek
Na een aantal bezoeken aan het oosten zijn Polen, Slovakijë en Oekraïne helemaal niet bizar meerquote:Op zondag 5 oktober 2008 21:08 schreef FJD het volgende:
Vind het fascinerend om te zien wat voor bizarre dingen jij allemaal doet met je fiets IvoEen tochtje door Polen, Slovakije en Oekraine
Hoe kom je in op dat soort ideeën? en wat is überhaupt jouw drive om je met deze tak van sport bezig te houden? Las een tijdje terug in het boek van Dolf Jansen wel dat het ultralopen hem wel leuk leek gewoon omdat je dan zou beginnen met lopen en niet zou hoeven na te denken over wanneer het ophoopt, dat het dan alleen nog maar over het lopen gaat en verder niets.
Dat is er nu al. Kost iets van 800-1000 euro geloof ik.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb in een winkel weleens op zo'n Tacx ding gezeten met virtual reality, dat je dus al in in een computerspelletje wedstrijden kunt rijden over echt bestaande parcours, inclusief tegenstanders. Of dat je mee kunt rijden in de Tour. Dat was best leuk. Hij past dan ook automatisch de weerstand aan als je gaat klimmen en ze waren toen (3 jaar geleden) er ook mee bezig dat je via internet tegen elkaar kunt fietsen in als in een game. Geen idee of ze dat nu al hebben, maar wel leuk natuurlijk.
Kost wel een paar centen.
In de buitenlucht met de wind door je haren is toch het lekkerst he?quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:52 schreef FJD het volgende:
Het lijkt me ook wel gaaf maar ben bang dat die ook weer in de hoek verdwijnt en dan is t best veel geld
Hell yeahquote:Op maandag 6 oktober 2008 19:39 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In de buitenlucht met de wind door je haren is toch het lekkerst he?
Wel met helm op fietsen natuurlijkquote:Op maandag 6 oktober 2008 19:39 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In de buitenlucht met de wind door je haren is toch het lekkerst he?
Ik ben het afgelopen seizoen een boefje geweestquote:
Naja, je moet het uiteindelijk zelf weten, maar ook op training draag ik hem altijd. Je bent toch een zwakkere verkeersdeelnemer op de fiets, en automobilisten hebben nogal eens moeite om je snelheid goed in te schatten.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:30 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik ben het afgelopen seizoen een boefje geweestBij de club is t echter verplicht dus nu moet ik wel (en terecht overigens).
Uiteraard!quote:
Goeie passende helm kopen, heb je nergens last van.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:53 schreef Leonos het volgende:
Ben dit seizoen begonnen met fietsen en daarbij geen helm. Nooit gevaarlijke situaties tegen gekomen maar ik weet dat het verstandiger is met een helm. Vind het alleen nooit lekker zitten. Dat gekut met dat ding altijd
Gewoon wat geld er tegenaan gooien en een goed passende kopen. Ik had eerst eentje van 3 tientjes. Zat voor geen meter. Heb daarna eentje van Mango voor 90 euro ofzo gekocht. Is goed af te stellen en zit lekker.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:53 schreef Leonos het volgende:
Ben dit seizoen begonnen met fietsen en daarbij geen helm. Nooit gevaarlijke situaties tegen gekomen maar ik weet dat het verstandiger is met een helm. Vind het alleen nooit lekker zitten. Dat gekut met dat ding altijd
Gekut met dat ding is geen excuus. Dat je nooit gevaarlijke situaties tegen komt, betekent niet dat ze er niet zijnquote:Op maandag 6 oktober 2008 22:53 schreef Leonos het volgende:
Bekend probleem..quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:54 schreef Littlecreep het volgende:
Blugh, seizoen eindigde bij mij al vier weken geledenOude voetbal blessure is heel hard terug gekomen
Linker knie is altijd al zwak punt geweest, reden ook dat ik ben gaan fietsen. Maar doet nu zo ontzettend pijn dat ik met moeite alles rond krijg. :S
Morgen dokter en misschien foto's. Eens kijken wat er allemaal fout zit.... Baal er echt verschrikkelijk van, weg training
Het ging ook een hele tijd goed, heb er altijd wel een beetje last van, maar niet in zo'n mate dat ik er niet mee kan rennen of kan fietsen. Maar op dit moment kan ik alleen auto rijden. En hoe makkelijk dat ook is, ik mis mijn fietsquote:Op maandag 6 oktober 2008 22:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Bekend probleem..
Ik had eerst bij vlagen ook wel last van m'n linkerknie. Sinds ik gestopt met met voetbal en vooral alleen maar fiets en soms hardloop etc. gaat het wel een stuk beter en heb ik er bijna nooit meer last van. Alleen als ik kapot zit en tegen de wind in zit te beuken oid, maar dan doet bijna alles pijn.
Anyway, beterschap! Hopen dat ze 't kunnen vinden!
Ja, zonder de inhoud van je hoofd kom je ni verquote:Op maandag 6 oktober 2008 23:27 schreef FJD het volgende:
Er is eigenlijk ook geen excuus voor. Hier in de buurt rijd ik redelijk veilig; lange recht wegen zonder stoplichten en kruisingen. Als ik daar aangereden wordt dan gaat het zo hard dat een helm mn redding niet meer zal zijn. Maar goed in een groep (wat ik volgend jaar ga doen) of als ik naar m'n werk fiets dan is het wel zo veilig ja. Zeker als je je dan bedenkt dat de inhoud van m'n hoofd toch ook datgene is waar ik m'n held mee verdien
Pas maar op met al die doorverwijzingen. Loop nu al bijna 2 jaar met knieproblemen door de krachtsport en dat heeft mij uiteindelijk een hele smak geld gekostquote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:43 schreef Littlecreep het volgende:
Vandaag klein onderzoekje gehad bij de huisarts. Het gaat waarschijnlijk om mijn meniscus. Gelukkig kan ik al 21 oktober bij een orthopeed terecht, leve Nederlandse wachtlijsten. Tot dan toe mag ik elke dag aan de Diclofenac, mag ik kleine stukjes fietsen, niet autorijden en krukken worden waarschijnlijk morgen gehaald.
Enige positieve wat ik eruit kan halen, is dat geen zwaar werk meer hoef te doen bij de Appie. Nu deed ik dat al niet, met mijn macht kan ik andere mensen dingen laten doen
Kwam twee keer bij de fysio daarna nooit meer teruggeweest. Steeds zouden we de volgende keer echt naar de blessure kijken en steeds kwam ik terug met alleen maar een tapeje. Zonde van het geld ook al werd het vergoed.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:27 schreef McGilles het volgende:
[..]
Pas maar op met al die doorverwijzingen. Loop nu al bijna 2 jaar met knieproblemen door de krachtsport en dat heeft mij uiteindelijk een hele smak geld gekost
Ken dat soort verhalen genoeg. Vriend van me met een knieblessure (door overbelasting waarschijnlijk), een keer of drie geweest, toen vroeg hij wat de termijn was wanneer hij weer mocht sporten. Antwoord: "We kijken het eerst nog drie maanden aan." Reactie: "Nou,quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:02 schreef FJD het volgende:
[..]
Kwam twee keer bij de fysio daarna nooit meer teruggeweest. Steeds zouden we de volgende keer echt naar de blessure kijken en steeds kwam ik terug met alleen maar een tapeje. Zonde van het geld ook al werd het vergoed.
Ik heb 4 maanden lang 3x in de week bij een fysio in een ziekenhuis gelopen, resultaat minimaal.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:25 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ken dat soort verhalen genoeg. Vriend van me met een knieblessure (door overbelasting waarschijnlijk), een keer of drie geweest, toen vroeg hij wat de termijn was wanneer hij weer mocht sporten. Antwoord: "We kijken het eerst nog drie maanden aan." Reactie: "Nou,"
Niet in de winkel denk ik. Misschien kun je op marktplaats iets op de kop tikken.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:54 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand of je inplaats van een gehele crankset te kopen ook apart ergens een crank arm kan kopen, dit dus:
[ afbeelding ].
[ afbeelding ]
Ik heb namelijk goedkoop een fiets gekocht maar nu blijkt dat de ingang waar de trapper ingaat helemaal uitgehold is, en nu gaat de trapper dus gewoon los zitten.
[ afbeelding ]
Het is maar een oud raleigh racefietstje(van ¤75..) dus om nou een hele nieuwe crankset te kopen vind ik een beetje overdreven.
En kan dit trouwens ook in een paar dagen gebeuren of kost dit echt tijd voor dat helemaal versleten is, anders ga ik nog ff de verkoper een boos mailtje sturen(tis niet dat hij het niet gezien heeft had namelijk de trappers nog verwisselt).
Als het goed is zit er een schroefje daar waar je derailleur aan je achterpat (frame) vastzit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 15:31 schreef ErikT het volgende:
Hee misschien weet iemand dit:
het bovenste derailleur wieltje raakt mijn grootste kransjes, als ik op die versnellingen fiets. Ik heb het idee dat de derailleur niet genoeg naar achteren getrokken wordt ofzo.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
Zozo je hebt er zin inquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:13 schreef dutch_cyclist het volgende:
Vanaf morgen ga ik de sportschool in, 4 x per week 2 uur spinnen en 2 x per week krachtraining.
Mocht er nog iemand opzoek zijn naar een fiets, ik heb de mijne tekoop staan want er komt een nieuwe Giant TCR Advanced 2009 aan![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Aan Fysio gaan zij me sowieso niet meer krijgen. Ik heb na de eerste problemen bij fysio evenwichtsoefeningen gehad. Motoriek was zo verstoord dat ik opnieuw moest leren lopen enzovoort. Tweede keer heb ik elektriciteit op spieren gehad, dat heeft heel erg geholpen, maar dat was meer in spieren boven mijn knie.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:27 schreef McGilles het volgende:
[..]
Pas maar op met al die doorverwijzingen. Loop nu al bijna 2 jaar met knieproblemen door de krachtsport en dat heeft mij uiteindelijk een hele smak geld gekost
Ik heb er ook last van.quote:Op zondag 5 oktober 2008 21:33 schreef drummerdude het volgende:
Ik vind het moeilijk om mezelf de fiets op te sjouwen... Even een afspraak met mezelf gemaakt dat ik deze week minstens 2 uur op de fiets moet zitten en mijn mountainbike klaar moet maken.
Hoop dat ik mijn eigen afspraak niet breek
Daar ben ik nu achter idd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:57 schreef FJD het volgende:
Std. procedure is eigenlijk om je oude binnenband eruit te halen, GOED controleren of er geen puntjes in je buitenband zitten en dan de nieuwe binnenband er in doen. Plakken duurt te lang.
Van de Italianen zou ik de Willier nemen maar de mooiste om te zien vind ik de Cube, echt gaaf met die rode striping, banden en wielenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:09 schreef dutch_cyclist het volgende:
Ik heb vandaag mijn fiets verkocht en ik ben dus op zoek naar een goede vervanger.
Welke van de onderstaande fietsen zouden jullie kiezen?
Ik heb ze zelf op de looks gekozen en op de groep die erop zit. De fietsen liggen allemaal rond de 2000 euro.
Eventuele aanvullingen en suggesties zijn meer dan welkom.
Later deze maand gaan we naar BikeMotion om daar nog ideeen op te doen.
Giant TCR Advanced 3
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bikes/road/2973/33881/
Scott CR1 Team
http://scottusa.com/gb_en/product/2423/11880/cr1_team
Wilier Mimosa
http://www.wilier-usa.com/#id=bikes&bike=mimosa
Super Six Ultegra SL Triple
http://gb.cannondale.com/bikes/09/ce/model-9RSS4T.html
Bianchi 928 Carbon 105 triple
http://www.bianchiusa.com/07_c2c_928_105_com.html
Agree GTC Pro Triple
http://www.cubebikes.nl/?rubriek_id=340&module_id=43&categorie_id=3&product_id=1786
RED BULL Carbon Pro-3000 SL 2008
http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=157&detail=1000&detail2=14639
Kuota Kharma
http://www.kuota.com.au/products/framesets/kharma.asp
Trek Madone 4.5 Triple
http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/road/madone/madone45/
als k gewoon ga fietsuh ong. 25/30 km/uquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:40 schreef McGilles het volgende:
Ben (zoals sommige misschien weten aan de hand van mijn posts vorige topic) sinds kort begonnen met fietsen op de wielrenfiets. Mijn vraag alleen wat jullie gemiddelde snelheid is op een vlakke afstand. Ik fiets zelf een rondje van zo'n 45km momenteel.
neem je 10x een brug achter elkaar, dat zal je best gaan voelenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:11 schreef Goldmund het volgende:
Ok, denk dat ik dan een lange broek koop met bretels. Zal ook maar een thermisch shirt en een winterjack aanschaffen. En toch ook maar een helm. Al kan ik die natuurlijk beter eerst in de winkel gaan passen.
Wel leuk de verhalen hier te lezen. Word ik ook weer enthousiast van. Jammer dat we hier in Groningen geen hoogteverschillen hebben.
Moet je naar Wijster fietsen, daar heb je de Vam bultquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:11 schreef Goldmund het volgende:
Ok, denk dat ik dan een lange broek koop met bretels. Zal ook maar een thermisch shirt en een winterjack aanschaffen. En toch ook maar een helm. Al kan ik die natuurlijk beter eerst in de winkel gaan passen.
Wel leuk de verhalen hier te lezen. Word ik ook weer enthousiast van. Jammer dat we hier in Groningen geen hoogteverschillen hebben.
M'n broer heeft die Cube en is er zeer tevreden mee.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:09 schreef dutch_cyclist het volgende:
Ik heb vandaag mijn fiets verkocht en ik ben dus op zoek naar een goede vervanger.
Ik heb ze zelf op de looks gekozen en op de groep die erop zit. De fietsen liggen allemaal rond de 2000 euro.
Giant TCR Advanced 3
Scott CR1 Team
Wilier Mimosa
Agree GTC Pro Triple
http://www.cubebikes.nl/?rubriek_id=340&module_id=43&categorie_id=3&product_id=1786
http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=157&detail=1000&detail2=14639
Kuota Kharma
Trek Madone 4.5 Triple
Het is dat ik geen geld meer heb maar Willier (L)quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Van de Italianen zou ik de Willier nemen maar de mooiste om te zien vind ik de Cube, echt gaaf met die rode striping, banden en wielenmooi frame ook
verder vind ik de Cannondale erg goed met die dikke liggende achtervorken en dunne staande. Alleen de kleur spreekt mij niet zo aan
Bij 10 graden gewoon een koersbroek en beenstukken. Het moet al onder de 5 graden zakken voordat ik een echte lange broek aandoe.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:11 schreef Wombcat het volgende:
De basismodellen zijn warm genoeg voor temperaturen tot ongeveer 10 graden. Als het echt koud is, doe ik er meestal twee aan.
Dacht dat de VAM bult niet toegankelijk was voor fietsers, of heb ik het mis.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Moet je naar Wijster fietsen, daar heb je de Vam bult
Is wel een mooi tochtje btw
Das genetisch bepaald dudequote:Op zondag 19 oktober 2008 11:45 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Dacht dat de VAM bult niet toegankelijk was voor fietsers, of heb ik het mis.
Dan fiets ik er eens heen, woon in Groningen. Hier is het zo vlak als een biljart laken.
Grappig vind ik dat Bauke Mollema, door het vele fietsen bij Groningen, toch heel goed kan klimmen.
Ik kwam er gewoon op, je moet op de top wel weer omdraaien, d'r zijn wel hekjes maar die stonden open.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:45 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Dacht dat de VAM bult niet toegankelijk was voor fietsers, of heb ik het mis.
Dan fiets ik er eens heen, woon in Groningen. Hier is het zo vlak als een biljart laken.
Grappig vind ik dat Bauke Mollema, door het vele fietsen bij Groningen, toch heel goed kan klimmen.
Hoogstwaarschijnlijk de Ronde van Sardinië weer: http://www.girosardegna.it/quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:51 schreef kaasplankje het volgende:
En volgend seizoen heb ik eigenlijk ook wel weer zin in een cycloIk zit net ff hier te kijken:
http://www.grandtrophee.fr/GT/epreuve1.php?langue=2
La Cezanne Ste Victoire of/en Les 3 Ballons, die laatste heb ik ook al een keer gedaan, dat is in de Vogezen en niet zo heel ver van hier![]()
Jullie nog plannen?
Seizoen is nou al verpest door mijn knie. Dus waarschijnlijk pas in de zomer weer op volle kracht om toertochten en cyclo's te rijden. :S Had heel graag de 140 km van de RvV gereden dit jaar, maar denk niet dat dat erin zit. Sowieso de 150 van de Jan Janssen Classic, dan verwacht ik weer fit te zijnquote:Op zondag 19 oktober 2008 12:51 schreef kaasplankje het volgende:
En volgend seizoen heb ik eigenlijk ook wel weer zin in een cycloIk zit net ff hier te kijken:
http://www.grandtrophee.fr/GT/epreuve1.php?langue=2
La Cezanne Ste Victoire of/en Les 3 Ballons, die laatste heb ik ook al een keer gedaan, dat is in de Vogezen en niet zo heel ver van hier![]()
Jullie nog plannen?
Hangt ervan af wat je belangrijk vindt: uiterlijk of kwaliteit. Bianchi vinden veel mensen mooi, maar voor hetzelfde geld zijn betere fietsen te koop. Ik mis de kwaliteitsmerken Sensa en Canyon. Er zit ook nogal een verschil tussen de fietsen: afmontage 105 tot Ultegra SL. In de fiets van enkele maanden geleden stond een test van carbon racefietsen tot/rond 2000 euro.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:09 schreef dutch_cyclist het volgende:
Giant TCR Advanced 3
Scott CR1 Team
Wilier Mimosa
Agree GTC Pro Triple
Kuota Kharma
Trek Madone 4.5 Triple
De lijst is al wat korter en ik ben erg gecharmeerd van de Kuota.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:35 schreef Videopac het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat je belangrijk vindt: uiterlijk of kwaliteit. Bianchi vinden veel mensen mooi, maar voor hetzelfde geld zijn betere fietsen te koop. Ik mis de kwaliteitsmerken Sensa en Canyon. Er zit ook nogal een verschil tussen de fietsen: afmontage 105 tot Ultegra SL. In de fiets van enkele maanden geleden stond een test van carbon racefietsen tot/rond 2000 euro.
Ik ken het merk niet; weet niet hoe goed de frames zijn, maar het ziet er goed uit. En je kunt je fiets zelf samenstellen, dat is ook een pluspunt (net als bij Sensa (kijk er even na; Sensa is echt goed).quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:37 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
De lijst is al wat korter en ik ben erg gecharmeerd van de Kuota.
Volgende week ga ik naar Bike Motion en hoop dat meer te weten te komen
Vandaag onderzoek gehad in het ziekenhuis. Orthopeed bekijkt de foto's, geeft een draai aan mijn voet, ik schreeuw het bijna uit van pijn, waarna hij heel droogjes zegt: Ja, dat is een probleem met de meniscus.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:38 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Seizoen is nou al verpest door mijn knie. Dus waarschijnlijk pas in de zomer weer op volle kracht om toertochten en cyclo's te rijden. :S Had heel graag de 140 km van de RvV gereden dit jaar, maar denk niet dat dat erin zit. Sowieso de 150 van de Jan Janssen Classic, dan verwacht ik weer fit te zijn
Ik had nog hardloophandschoentjes. Zijn erg dun en toch nog redelijk warm. Wel zo fijn met het fietsen vind ik zelfquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:44 schreef SeLang het volgende:
Hebben jullie tips voor een beetje redelijke (maar niet te dure) handschoenen voor op de racefiets nu het wat kouder wordt?
Dank jequote:
Ik blijf altijd nog gewoon mijn gewone wielerhandschoentjes gebruiken. Heb het nooit echt koud op de fiets.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:01 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik had nog hardloophandschoentjes. Zijn erg dun en toch nog redelijk warm. Wel zo fijn met het fietsen vind ik zelfTis natuurlijk maar net waar je zelf de voorkeur aan geeft. Ik wil graag nog wel het idee hebben dat ik contact houd met de fiets maar de wielerhandschoenten waren allemaal erg dik dus dan zijn hardloophandschoentjes wel een uitkomst
Ik gebruikt meestal goedkope (dunne) wollen handschoenen van de HEMA, waar ik een maat te grote gewone wielerhandschoentjes over doe. Moet het alleen niet regenen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:44 schreef SeLang het volgende:
Hebben jullie tips voor een beetje redelijke (maar niet te dure) handschoenen voor op de racefiets nu het wat kouder wordt?
Ik heb vorige week een paar dunne zwarte gekocht van Pearl Izumi, 15.- Euroquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:44 schreef SeLang het volgende:
Waar heb je die gekocht? Ik vind dunne handschoenen ook prettiger en zoek nog nieuwe.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb vorige week een paar dunne zwarte gekocht van Pearl Izumi, 15.- Euro
Gewoon bij fietsenwinkel in de stad; Biker's Best, deze zijn het volgens mijquote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:59 schreef eentwee het volgende:
[..]
Waar heb je die gekocht? Ik vind dunne handschoenen ook prettiger en zoek nog nieuwe.
Varsseveld staat ook bekend om zijn steile bergtoppen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:45 schreef FredWielergek het volgende:
Ze hebben inderdaad een aardig assortiment zie ik op hun websitequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Decathlon heeft goede handschoenen. Die hebben ook winkels aan jouw kant van het water.
Klimduin op is moeilijk hoorquote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:19 schreef thettes het volgende:
Vrijdag waarschijnlijk voor het eerst "echt' mountainbiken, in Schoorl. "Echt" betekent dan dus niet op vakantie in de ardennen en niet in het lokale stukje bos.
Zien er goed uit. Zijn die van jou 'made in Pakistan' btw?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gewoon bij fietsenwinkel in de stad; Biker's Best, deze zijn het volgens mijhttp://www.pearlizumi.com/product.php?mode=view&pc_id=73&product_id=527541
k moest ff kijken maarre made in China, hoezo?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:11 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zien er goed uit. Zijn die van jou 'made in Pakistan' btw?
Sommige mensen hebben niet zo´n goede doorbloeding in de vingers & tenen en hebben heel snel last van koude ledematenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:52 schreef ultra_ivo het volgende:
14 graden en lange handschoenen? Wat heb je dan wel niet nodig als het vriest?
http://www.3athlon.be/www/content/view/1184/22/quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
k moest ff kijken maarre made in China, hoezo?
Het zou kunnen dat je die voorderailleur even opnieuw moet afstellen. Een van die 2 kleine schroefjes op je voorderailleur moet je dan clockwise een kwartslag draaien, ze zitten er voor de maximale uitslag en de minimale uitslag van je derailleur in te stellen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:52 schreef Tommeke het volgende:
Als ik in een wat zwaardere versnelling fiets en ik een sprintje trek begint de ketting aan te lopen bij de voorderailleur. Weet iemand hoe dat komt? Verkeerde afstelling oid? Of gewoon een gebrek aan kwaliteit (het is maar Sora) en aan welk onderdeel ligt het dan precies? De cranks zijn trouwens van FSA.
Ik heb er een tijdje geleden een nieuwe ketting en cassette opgezet. Ik blijf het schoonhouden en hebt blijft glimmen! Het ziet er zo gelikt uit he
Een Tacxquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:52 schreef ultra_ivo het volgende:
14 graden en lange handschoenen? Wat heb je dan wel niet nodig als het vriest?
of een paar vrouwendijenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 09:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een Tacx
Of dikkere handschoenen.
Ik zeg Babboe Bigquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat fietst zo lastig, met een vrouw op je stuur
Je hebt heel snel het gevoel dat je hard gaatquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 17:03 schreef FJD het volgende:
Dat schaatsen is echt geinigOok enorm moeilijk en conditioneel ook best zwaar maar wel gaaf. Moet nog wel de techniek in slijpen, als ik nu moe ben dan kom ik niet meer normaal/veilig een bocht door
Anderhalve week geleden m'n 1e wedstrijd van dit seizoen, laatste binnenbocht op de 500m. Dan is voor de eerste keer van het seizoen die bocht toch akelig krap als je op volle snelheid ligt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 00:15 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Je hebt heel snel het gevoel dat je hard gaat![]()
Gaat niet lukken met je racefiets. Er is te weinig ruimte tussen je band en je rem, zit in notime vol met rommel.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:07 schreef eentwee het volgende:
Ligt een beetje stil hier.. wordt er nog wel gefietst?![]()
Met dit weer krijg ik zin om een beetje door de bossen te crossen.. zit er nu over te denken om andere bandjes te monteren die daar geschikter voor zijn dan racebanden, heeft iemand daar ervaring mee? Het moet natuurlijk wel passen in mijn racefiets.. Ik hoef niet door de modder of echt dwars door het bos te rijden, gewoon over (semi)verharde bospaden die bezaaid liggen met bladeren, takjes en steentjes. Grip en lekbestendigheid zijn dus belangrijk. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Ja daar vreesde ik al voor.. welke breedte/hoogte zou eventueel nog wel passen? Deze zien er nog vrij normaal uit maar zijn volgens mij al te breed (700x32c).quote:Op donderdag 13 november 2008 17:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gaat niet lukken met je racefiets. Er is te weinig ruimte tussen je band en je rem, zit in notime vol met rommel.
Koop een MTB of cyclocrosfiets.
Dat zou ik echt niet kunnen, maandenlang niet op de weg fietsen.quote:Op donderdag 13 november 2008 20:48 schreef dutch_cyclist het volgende:
ben al weer een aantal weken in de sportschool, volgende maand een nieuwe fiets aanschaffen, 2009 model en in maart weer de weg op
Verharde paden met bladeren, takjes en steentjes dat gaat prima op de racefiets. Okee, niet ideaal maar een mooi herfstbos maakt veel goed. Je fiets wordt natuurlijk wel gauw smerig, maar zolang je niet door de blubber fietst waarin je wegzakt dan lijkt het me niet zo'n probleem. Ik ken jouw situatie natuurlijk niet maar ik woonde vroeger ook in een omgeving met veel bos en daar ging ik in de herfst ook gewoon fietsen. Wel oppassen met wegglijden over die natte bladeren. Overal waar je zomers kunt fietsen kun je in de herfst ook fietsen.quote:[b]Op donderdag 13 november 2008 13:07
Met dit weer krijg ik zin om een beetje door de bossen te crossen.. zit er nu over te denken om andere bandjes te monteren die daar geschikter voor zijn dan racebanden, heeft iemand daar ervaring mee? Het moet natuurlijk wel passen in mijn racefiets.. Ik hoef niet door de modder of echt dwars door het bos te rijden, gewoon over (semi)verharde bospaden die bezaaid liggen met bladeren, takjes en steentjes. Grip en lekbestendigheid zijn dus belangrijk. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Mijn idee, ik blijf ook gewoon doorfietsen. Gaat prima als je gewoon elke keer je fiets schoonmaakt achteraf.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:02 schreef Tommeke het volgende:
Ik blijf wel doorfietsen, maar wel minder. Ik ga nu sowieso 1 keer per week, en als volgende week m'n tentamens voorbij zijn 2 keer per week spinnen.
Alleen als het echt nat is ga dus niet de weg op, daar heb ik die crosser ook voor gekocht!
bandenspanning verlagenquote:Op donderdag 13 november 2008 13:07 schreef eentwee het volgende:
Ligt een beetje stil hier.. wordt er nog wel gefietst?![]()
Ha ik rijd in de winter op een oud italiaans stalen karretje met spatbordenquote:Op vrijdag 14 november 2008 09:38 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Mijn idee, ik blijf ook gewoon doorfietsen. Gaat prima als je gewoon elke keer je fiets schoonmaakt achteraf.
Eindelijk dus de oproep gehad voor een operatie. Maandag ga ik onder het mes. Weekje plat liggen en dan rustig opbouwen met lopen en na paar weekjes weer proberen te fietsen. Waarschijnlijk even een winter op de ijsbaan en sportschool door brengen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:02 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Vandaag onderzoek gehad in het ziekenhuis. Orthopeed bekijkt de foto's, geeft een draai aan mijn voet, ik schreeuw het bijna uit van pijn, waarna hij heel droogjes zegt: Ja, dat is een probleem met de meniscus.
Met een beetje geluk word ik volgende maand geopereerd, de orthopeed denkt dat ik ongeveer 6 weken nodig heb voordat ik weer behoorlijk kan fietsen. Rustig opbouwen, dus veel trainen zit er niet in.
quote:Op zondag 7 december 2008 16:19 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb gister en vandaag beide keren 45 km gefietst. Heerlijk weer inderdaad!
Ik doe altijd plastic boterhamzakjes om m'n voeten (over je sokken heen) en dan je schoenen aan. Werkt best goedquote:Op zondag 7 december 2008 17:17 schreef Gripper het volgende:
Koude voeten, voor de volgende rit toch maar even neopreen overschoenen kopen.
Ik heb 2 maanden geleden een setje winddichte overschoenen gekocht. Dat bevalt echt goed.quote:Op zondag 7 december 2008 17:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lekker weer inderdaad!
Net terug van 70 km, maar het laatste halfuurtje van 16 tot 16.30 was het wel erg koud. Als de zon onder is daalt de temperatuur toch wel behoorlijk... Koude voeten, voor de volgende rit toch maar even neopreen overschoenen kopen. Verder, met een mutsje op en winddichte bodywarmer is het goed vol te houden.
Pfff dat lijkt me wel enorm frustrerendquote:Op zondag 7 december 2008 22:08 schreef Littlecreep het volgende:
Jaloezie ten top hier..... Zat vandaag lekker met mijn been omhoog te herstellen van mijn operatie. Wel met wielerjaaroverzicht, dat is dan een pluspunt. Maar zit toch liever op de fiets met zulk weer.
Er is overigens niks geks gevonden in mijn knie, dus ik moet weer aan fysiotherapie. Door een souvenir van mijn voetbalverleden zijn mijn binnenste kniebanden in mijn linkerknie niet goed ontwikkeld en daar heb ik nu nog altijd last van... Goed, over vier weken hoop ik mijn eerste rondje weer te maken
Aan de ene kant heb ik dat gevoel ook, aan de andere kant ben ik ook wel een beetje opgelucht dat er niks ernstig is gevonden. Daarbij voelt het wel echt een stuk beter dan voor de operatie. Heb mee zitten kijken en hij heeft wel wat ruimte zitten maken tussen mijn gewrichten, misschien helpt het.quote:Op zondag 7 december 2008 22:10 schreef FJD het volgende:
[..]
Pfff dat lijkt me wel enorm frustrerendToch een beetje je hoop gevestigd op iets wat je vooruit moet helpen en dan krijg je zulk nieuws.
Profi!quote:Op maandag 22 december 2008 16:15 schreef knep het volgende:
Gisteren heb ik mijn MLSShf bepaald, kan ik mijn trainingen mooi op richten.
Volgende week begint de training voor 2009.
Met die natte wegen van de laatste tijd gaat het inderdaad weer hard met de lekkebandenscore. Fietsen in de winter blijft toch iets kansloos houden. Als je trouwens een minipompje gebruikt, dan kun je dat hendeltje wat je altijd moet overhalen ook gebruiken als bandenlichter.quote:Op maandag 22 december 2008 17:50 schreef FJD het volgende:
Zaterdag eerst een half uur tegen de wind in gefietst (met regen erbij) om vervolgens op de terugweg binnen 10 minuten een lekke band te krijgen en er achter te komen dat ik te weinig bandenlichters bij me had. Alles waar ik een hekel aan heb met fietsen in een klein uurtje trainen
Ik heb sinds begin juni nog maar 2 lekke banden gehad. 1 keer van m'n mtb, omdat het voorwiel voor de uitlaat hing >> gesmolten velglint, hehe. En tijdens de Erik Dekker Classic op m'n racefiets eentje die heel langzaam leegliep. De afgelopen weken ook flink in de natheid gereden, zelfs over schelpenpaadjesquote:Op maandag 22 december 2008 18:45 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Met die natte wegen van de laatste tijd gaat het inderdaad weer hard met de lekkebandenscore. Fietsen in de winter blijft toch iets kansloos houden. Als je trouwens een minipompje gebruikt, dan kun je dat hendeltje wat je altijd moet overhalen ook gebruiken als bandenlichter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |