abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61630260
quote:
Op zondag 14 september 2008 19:57 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Wat is er mis met een klassieke stuurpen?
Het is lelijk en geeft aan dat het al een oudere fiets is. Ook is het moeilijker om even een andere lengte te proberen en je kunt de pen niet bijv. omdraaien om iets hoger te gaan zitten.
pi_61630336
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:18 schreef eentwee het volgende:

[..]

Het is lelijk en geeft aan dat het al een oudere fiets is. Ook is het moeilijker om even een andere lengte te proberen en je kunt de pen niet bijv. omdraaien om iets hoger te gaan zitten.
Ik heb zowel fietsen met klassieke als met ahead pennen. De ahead pen geeft vooral gedonder. Veel minder makkelijk in hoogt te verstellen. De lengte van je pen weet je na een tijdje gewoon. En een klassieke pen ziet er mooier uit
Het enige voordeel dat ik aan de ahead pen zie is dat de stuurbocht makkelijk af te nemen is, een voordeel als je je fiets in een Russische trein moet verstouwen.
pi_61630765
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:21 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik heb zowel fietsen met klassieke als met ahead pennen. De ahead pen geeft vooral gedonder. Veel minder makkelijk in hoogt te verstellen. De lengte van je pen weet je na een tijdje gewoon. En een klassieke pen ziet er mooier uit
Het enige voordeel dat ik aan de ahead pen zie is dat de stuurbocht makkelijk af te nemen is, een voordeel als je je fiets in een Russische trein moet verstouwen.
Allemaal leuk en aardig, maar ik adviseer iemand die beginner is en al die maten nog niet precies kent. Om het voordeel van de verkrijgbaarheid kun je echt niet heen hoor.
pi_61634741
Verstelbare stuurpennen zijn er in klassiek en ahead. Dat maakt niks uit. De verkrijgbaarheid hangt ervan af of je een fatsoenlijke fietsenzaak in de buurt hebt of niet. Ik heb er iig geen problemen mee.
pi_61638644
Bedankt voor de tips hier!

Zit nog steeds te wachten tot verkoper van de Principia akkoord gaat met mijn bod En natuurlijk elke dag even de nieuwe fietsen op marktplaats bekijken!
pi_61642817
Wat vinden jullie een mooi bedrag voor deze fiets?

http://link.marktplaats.nl/189142956

en dit kwam ik tegen, wel boven mijn geplande budget maar misschien de moeite waard om te overwegen:

http://www.fredrompelberg(...)p/2ehandsfietsen.asp

[ Bericht 45% gewijzigd door McGilles op 15-09-2008 16:16:57 ]
pi_61650641
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:04 schreef McGilles het volgende:
Wat vinden jullie een mooi bedrag voor deze fiets?

[url=http://link.marktplaats.nl/189142956
]http://link.marktplaats.nl/189142956[/quote][/url]

Met STI was ie zeker de gevraagde 300 waard geweest. Zonder STI zou ik iets van 200-250 zeggen. Beetje afhankelijk van het verslijt dat erop zit. Dura Ace was toen gewoon top.
quote:
en dit kwam ik tegen, wel boven mijn geplande budget maar misschien de moeite waard om te overwegen:

http://www.fredrompelberg(...)p/2ehandsfietsen.asp
Dat is beduidend minder qua kwaliteit dan de Gazelle. Die oud-huurfietsjes hebben een redelijk slechte naam, zeker voor de prijs.
pi_61651039
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:31 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Met STI was ie zeker de gevraagde 300 waard geweest. Zonder STI zou ik iets van 200-250 zeggen. Beetje afhankelijk van het verslijt dat erop zit. Dura Ace was toen gewoon top.
[..]

Dat is beduidend minder qua kwaliteit dan de Gazelle. Die oud-huurfietsjes hebben een redelijk slechte naam, zeker voor de prijs.
Weer mooi om te weten!

Nu de moeilijke vraag voor mijzelf, welke fiets is nu de leukste prijs/kwaliteitverhouding.

Voor de volledigheid de kanshebbers:

http://link.marktplaats.nl/189142956 -- Gazelle Champion Dura-Ace : 250 euro
http://link.marktplaats.nl/193737194 -- Ridley (Egberts) Shimano 105 : 350 euro
http://link.marktplaats.nl/184288805 -- Principia 700 Campagnolo Veloce : 400 euro
pi_61651185
De Ridley zou bij mij als eerste afvallen. Beduidend minder dan de andere twee (frame en afmontage). De andere twee zijn allebei fietsen je je geen buil aan kunt vallen. De Principia zal iets lichter en stijver zijn, maar daarvoor een stuk minder comfortabel dan de Gazelle. Ga je veel klimmen dan is de triple op de Principia mooi. De Gazelle is vooral mooi als je van klassiek houdt en er niet tegenop ziet de fiets zelf iets te moderniseren. Op Ebay zijn 8-Speed STI shifters voor Dura Ace wel te krijgen, die erop zetten en je hebt een mooie fiets waar je heel lang mee kunt rijden.
pi_61654628
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:51 schreef ultra_ivo het volgende:
De Ridley zou bij mij als eerste afvallen. Beduidend minder dan de andere twee (frame en afmontage). De andere twee zijn allebei fietsen je je geen buil aan kunt vallen. De Principia zal iets lichter en stijver zijn, maar daarvoor een stuk minder comfortabel dan de Gazelle. Ga je veel klimmen dan is de triple op de Principia mooi. De Gazelle is vooral mooi als je van klassiek houdt en er niet tegenop ziet de fiets zelf iets te moderniseren. Op Ebay zijn 8-Speed STI shifters voor Dura Ace wel te krijgen, die erop zetten en je hebt een mooie fiets waar je heel lang mee kunt rijden.
A.s. donderdagavond ga ik een kijkje nemen bij de Gazelle, net afspraak gemaakt met de verkoper. Ben benieuwd
pi_61691559
De Bob Jackson staat weer bijna helemaal gereed voor vakantie. Alleen de achtertandwielen moet ik nog iets aan doen. De verhouding die ik wil hebben (9-vits 13-28) is niet standaard te krijgen. Op zich geen probleem, twee BBB casettes kopen (13-25 en 11-28) en die samenvoegen. Probleempje is alleen dat machinaal aangedraaide inbusboutjes om de cassettes bij elkaar te houden iets te strak zijn aangedraaid voor mijn inbussleutel Morgen dus een extra sterke inbus 1,5mm halen. Met 26/39/50 en 13-28 moet ik in de Karpaten wel overal boven komen met bagage.
pi_61702760
Klinkt weer als een hele tocht

Ik heb me ingeschreven voor het schaatsen Nog drie dagen dan staat de eerste col op mn lijstje Tis er trouwens best koud; 11 graden halverwege de klim
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_61704331
quote:
Op zondag 14 september 2008 20:05 schreef Wombcat het volgende:

Gefinishd in een netto tijd (op mijn teller) van 4.25.51. Helaas sta ik om een of andere reden niet in de uitslag,
Nu staat de volledige uitslag online, toch nog 20e geworden .
pi_61777741
Is het nu opeens mooi weer, terwijl ik net een einde aan het seizoen wil breien. Zul je zien dat als ik weer serieus wil gaan trainen het weer slecht is.

Misschien toch maar even doorfietsen dan.
pi_61778399
Ik stap zometeen wel ff op het fietsje, heerlijk weer!
pi_61779196
Ik ga ook zo ff op de fiets. Ff richting strand, wel relaxt.
  zondag 21 september 2008 @ 19:49:51 #67
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61806565
Vanmiddag The Isle of Wight rond gefietst (104km). Mooi rollend landschap met hier en daar spectaculaire uitzichten (krijtrotsen in blauwe zee). Was een event georganiseerd door The British Heart Foundation. Het weer kon niet beter: Helder, onbeworkt en ca 21 graden.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 21 september 2008 @ 20:03:34 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61806900
quote:
Op woensdag 10 september 2008 18:06 schreef FJD het volgende:

[..]

Zijn er zulke krachtige lichtjes dan? Ik vind 30+ nou niet echt veilig met LED-lampjes Er is hier gelukkig een strip asfalt van een km of anderhalf die verlicht wordt dus ik kan als ik me een keer verveel lekker intervallen maar goed ik heb het fietsseizoen wel een beetje afgesloten. Dit weekend zwaar trainen, 21e d'Huez, een week rust en dan is t oktober. Tijd om te schaatsen
Toen ik in Taiwan woonde ging ik vaak s'avonds na het werk fietsen in de bergen op deels onverlichte wegen. Dat was lekker rustig en iets koeler dan overdag. Meestal ongeveer 20:30u vertrekken en 00:30 terug. Ik had gewoon zo'n Trelock LED frontlight (10 Lux) en die hield het minimaal 4 uur vol op volle sterkte (zitten 5 penlites in). Bergop is er sowieso geen probleem, maar bergaf schoot het soms net wat tekort. Maar afdalen deed ik sowieso niet erg snel want de wegen zijn erg bochtig en er lagen regelmatig zwerfhonden midden op de weg te slapen .

Op de terugweg tijdens de afdaling zag je dan Taipei liggen

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 21 september 2008 @ 22:53:27 #69
11102 knep
Mountainfreak
pi_61812696
Gaaf SeLang .

Afgelopen zaterdag in zuid Limburg rondgereden, helaas door tijdgebrek maar een paar uurtjes kunnen doen . Toch nog de Keutenberg, Bemelerberg, Loorberg, Camerig, Kruisberg en Eyserbosweg mee kunnen pakken .
pi_61814070
Ik wil ook de luxe van heuvels en bergen
Bij m'n ouders in Sneek moet ik het van viaducten en een puistje in Oudemirdum hebben
En in Groningen moet ik 60 km fietsen voor de VAM-berg
pi_61814300
Als Katwijker heb ik dan de duinen nog: nog enig reliëf... Dichtsbijzijnde 'berg' is 't Kopje van Bloemendaal voor mij, op zo'n 30+km (ook een duin eigenlijk dus)...

Voor de rest zo vlak als wat.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_61828349
Rotterdam alleen de Erasmusbrug
  maandag 22 september 2008 @ 17:11:14 #73
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_61828953
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:49 schreef Leonos het volgende:
Rotterdam alleen de Erasmusbrug
De Maeslantkering niet vergeten! Probeer die maar eens tien keer achter elkaar volle bak op te stoempen, dat voel je wel. Bij Ridderkerk heb je nog een klimmetje in recreatiegebied de Gorzen en bij Bergschenhoek is er nog een leuke in het Hoge Bergschebos. En de Brienenoord is natuurlijk ook een flinke kuitenbijter.

Ik heb vorig jaar eens een rondje uitgezet rond Zoetermeer. Bij Snowworld liggen wat klimmetjes en verder alle viaducten over de A12 en de A4 aan elkaar geregen. Toch mooi 125 hm in 25 km . Je moet wat, als Randstedeling.
pi_61829403
quote:
Op maandag 22 september 2008 17:11 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

De Maeslantkering niet vergeten! Probeer die maar eens tien keer achter elkaar volle bak op te stoempen, dat voel je wel. Bij Ridderkerk heb je nog een klimmetje in recreatiegebied de Gorzen en bij Bergschenhoek is er nog een leuke in het Hoge Bergschebos. En de Brienenoord is natuurlijk ook een flinke kuitenbijter.

Ik heb vorig jaar eens een rondje uitgezet rond Zoetermeer. Bij Snowworld liggen wat klimmetjes en verder alle viaducten over de A12 en de A4 aan elkaar geregen. Toch mooi 125 hm in 25 km . Je moet wat, als Randstedeling.
Bij SnowWorld heb je alleen de vuilnisberg wat ze nu een recreatieheuvel vinden. Natuurlijk ook een aantal dijken waar een flink stijgingspercentage in zit
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  maandag 22 september 2008 @ 17:51:10 #75
62913 Blik
The one and Only!
pi_61829995
Tja, ik zit in Utrecht. Echter aan de verkeerde kant en zo moet ik toch ook al snel 30 km fietsen wil ik een heuveltje tegenkomen in de Utrechtse heuvelrug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')