abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61630260
quote:
Op zondag 14 september 2008 19:57 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Wat is er mis met een klassieke stuurpen?
Het is lelijk en geeft aan dat het al een oudere fiets is. Ook is het moeilijker om even een andere lengte te proberen en je kunt de pen niet bijv. omdraaien om iets hoger te gaan zitten.
pi_61630336
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:18 schreef eentwee het volgende:

[..]

Het is lelijk en geeft aan dat het al een oudere fiets is. Ook is het moeilijker om even een andere lengte te proberen en je kunt de pen niet bijv. omdraaien om iets hoger te gaan zitten.
Ik heb zowel fietsen met klassieke als met ahead pennen. De ahead pen geeft vooral gedonder. Veel minder makkelijk in hoogt te verstellen. De lengte van je pen weet je na een tijdje gewoon. En een klassieke pen ziet er mooier uit
Het enige voordeel dat ik aan de ahead pen zie is dat de stuurbocht makkelijk af te nemen is, een voordeel als je je fiets in een Russische trein moet verstouwen.
pi_61630765
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:21 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik heb zowel fietsen met klassieke als met ahead pennen. De ahead pen geeft vooral gedonder. Veel minder makkelijk in hoogt te verstellen. De lengte van je pen weet je na een tijdje gewoon. En een klassieke pen ziet er mooier uit
Het enige voordeel dat ik aan de ahead pen zie is dat de stuurbocht makkelijk af te nemen is, een voordeel als je je fiets in een Russische trein moet verstouwen.
Allemaal leuk en aardig, maar ik adviseer iemand die beginner is en al die maten nog niet precies kent. Om het voordeel van de verkrijgbaarheid kun je echt niet heen hoor.
pi_61634741
Verstelbare stuurpennen zijn er in klassiek en ahead. Dat maakt niks uit. De verkrijgbaarheid hangt ervan af of je een fatsoenlijke fietsenzaak in de buurt hebt of niet. Ik heb er iig geen problemen mee.
pi_61638644
Bedankt voor de tips hier!

Zit nog steeds te wachten tot verkoper van de Principia akkoord gaat met mijn bod En natuurlijk elke dag even de nieuwe fietsen op marktplaats bekijken!
pi_61642817
Wat vinden jullie een mooi bedrag voor deze fiets?

http://link.marktplaats.nl/189142956

en dit kwam ik tegen, wel boven mijn geplande budget maar misschien de moeite waard om te overwegen:

http://www.fredrompelberg(...)p/2ehandsfietsen.asp

[ Bericht 45% gewijzigd door McGilles op 15-09-2008 16:16:57 ]
pi_61650641
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:04 schreef McGilles het volgende:
Wat vinden jullie een mooi bedrag voor deze fiets?

[url=http://link.marktplaats.nl/189142956
]http://link.marktplaats.nl/189142956[/quote][/url]


Met STI was ie zeker de gevraagde 300 waard geweest. Zonder STI zou ik iets van 200-250 zeggen. Beetje afhankelijk van het verslijt dat erop zit. Dura Ace was toen gewoon top.
quote:
en dit kwam ik tegen, wel boven mijn geplande budget maar misschien de moeite waard om te overwegen:

http://www.fredrompelberg(...)p/2ehandsfietsen.asp
Dat is beduidend minder qua kwaliteit dan de Gazelle. Die oud-huurfietsjes hebben een redelijk slechte naam, zeker voor de prijs.
pi_61651039
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:31 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]


Met STI was ie zeker de gevraagde 300 waard geweest. Zonder STI zou ik iets van 200-250 zeggen. Beetje afhankelijk van het verslijt dat erop zit. Dura Ace was toen gewoon top.
[..]

Dat is beduidend minder qua kwaliteit dan de Gazelle. Die oud-huurfietsjes hebben een redelijk slechte naam, zeker voor de prijs.
Weer mooi om te weten!

Nu de moeilijke vraag voor mijzelf, welke fiets is nu de leukste prijs/kwaliteitverhouding.

Voor de volledigheid de kanshebbers:

http://link.marktplaats.nl/189142956 -- Gazelle Champion Dura-Ace : 250 euro
http://link.marktplaats.nl/193737194 -- Ridley (Egberts) Shimano 105 : 350 euro
http://link.marktplaats.nl/184288805 -- Principia 700 Campagnolo Veloce : 400 euro
pi_61651185
De Ridley zou bij mij als eerste afvallen. Beduidend minder dan de andere twee (frame en afmontage). De andere twee zijn allebei fietsen je je geen buil aan kunt vallen. De Principia zal iets lichter en stijver zijn, maar daarvoor een stuk minder comfortabel dan de Gazelle. Ga je veel klimmen dan is de triple op de Principia mooi. De Gazelle is vooral mooi als je van klassiek houdt en er niet tegenop ziet de fiets zelf iets te moderniseren. Op Ebay zijn 8-Speed STI shifters voor Dura Ace wel te krijgen, die erop zetten en je hebt een mooie fiets waar je heel lang mee kunt rijden.
pi_61654628
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:51 schreef ultra_ivo het volgende:
De Ridley zou bij mij als eerste afvallen. Beduidend minder dan de andere twee (frame en afmontage). De andere twee zijn allebei fietsen je je geen buil aan kunt vallen. De Principia zal iets lichter en stijver zijn, maar daarvoor een stuk minder comfortabel dan de Gazelle. Ga je veel klimmen dan is de triple op de Principia mooi. De Gazelle is vooral mooi als je van klassiek houdt en er niet tegenop ziet de fiets zelf iets te moderniseren. Op Ebay zijn 8-Speed STI shifters voor Dura Ace wel te krijgen, die erop zetten en je hebt een mooie fiets waar je heel lang mee kunt rijden.
A.s. donderdagavond ga ik een kijkje nemen bij de Gazelle, net afspraak gemaakt met de verkoper. Ben benieuwd
pi_61691559
De Bob Jackson staat weer bijna helemaal gereed voor vakantie. Alleen de achtertandwielen moet ik nog iets aan doen. De verhouding die ik wil hebben (9-vits 13-28) is niet standaard te krijgen. Op zich geen probleem, twee BBB casettes kopen (13-25 en 11-28) en die samenvoegen. Probleempje is alleen dat machinaal aangedraaide inbusboutjes om de cassettes bij elkaar te houden iets te strak zijn aangedraaid voor mijn inbussleutel Morgen dus een extra sterke inbus 1,5mm halen. Met 26/39/50 en 13-28 moet ik in de Karpaten wel overal boven komen met bagage.
pi_61702760
Klinkt weer als een hele tocht

Ik heb me ingeschreven voor het schaatsen Nog drie dagen dan staat de eerste col op mn lijstje Tis er trouwens best koud; 11 graden halverwege de klim
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_61704331
quote:
Op zondag 14 september 2008 20:05 schreef Wombcat het volgende:

Gefinishd in een netto tijd (op mijn teller) van 4.25.51. Helaas sta ik om een of andere reden niet in de uitslag,
Nu staat de volledige uitslag online, toch nog 20e geworden .
pi_61777741
Is het nu opeens mooi weer, terwijl ik net een einde aan het seizoen wil breien. Zul je zien dat als ik weer serieus wil gaan trainen het weer slecht is.

Misschien toch maar even doorfietsen dan.
pi_61778399
Ik stap zometeen wel ff op het fietsje, heerlijk weer!
pi_61779196
Ik ga ook zo ff op de fiets. Ff richting strand, wel relaxt.
  zondag 21 september 2008 @ 19:49:51 #67
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61806565
Vanmiddag The Isle of Wight rond gefietst (104km). Mooi rollend landschap met hier en daar spectaculaire uitzichten (krijtrotsen in blauwe zee). Was een event georganiseerd door The British Heart Foundation. Het weer kon niet beter: Helder, onbeworkt en ca 21 graden.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 21 september 2008 @ 20:03:34 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61806900
quote:
Op woensdag 10 september 2008 18:06 schreef FJD het volgende:

[..]

Zijn er zulke krachtige lichtjes dan? Ik vind 30+ nou niet echt veilig met LED-lampjes Er is hier gelukkig een strip asfalt van een km of anderhalf die verlicht wordt dus ik kan als ik me een keer verveel lekker intervallen maar goed ik heb het fietsseizoen wel een beetje afgesloten. Dit weekend zwaar trainen, 21e d'Huez, een week rust en dan is t oktober. Tijd om te schaatsen
Toen ik in Taiwan woonde ging ik vaak s'avonds na het werk fietsen in de bergen op deels onverlichte wegen. Dat was lekker rustig en iets koeler dan overdag. Meestal ongeveer 20:30u vertrekken en 00:30 terug. Ik had gewoon zo'n Trelock LED frontlight (10 Lux) en die hield het minimaal 4 uur vol op volle sterkte (zitten 5 penlites in). Bergop is er sowieso geen probleem, maar bergaf schoot het soms net wat tekort. Maar afdalen deed ik sowieso niet erg snel want de wegen zijn erg bochtig en er lagen regelmatig zwerfhonden midden op de weg te slapen .

Op de terugweg tijdens de afdaling zag je dan Taipei liggen

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 21 september 2008 @ 22:53:27 #69
11102 knep
Mountainfreak
pi_61812696
Gaaf SeLang .

Afgelopen zaterdag in zuid Limburg rondgereden, helaas door tijdgebrek maar een paar uurtjes kunnen doen . Toch nog de Keutenberg, Bemelerberg, Loorberg, Camerig, Kruisberg en Eyserbosweg mee kunnen pakken .
pi_61814070
Ik wil ook de luxe van heuvels en bergen
Bij m'n ouders in Sneek moet ik het van viaducten en een puistje in Oudemirdum hebben
En in Groningen moet ik 60 km fietsen voor de VAM-berg
pi_61814300
Als Katwijker heb ik dan de duinen nog: nog enig reliėf... Dichtsbijzijnde 'berg' is 't Kopje van Bloemendaal voor mij, op zo'n 30+km (ook een duin eigenlijk dus)...

Voor de rest zo vlak als wat.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_61828349
Rotterdam alleen de Erasmusbrug
  maandag 22 september 2008 @ 17:11:14 #73
2764 Trainspotter
Nu mčt goedkope zonnebril
pi_61828953
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:49 schreef Leonos het volgende:
Rotterdam alleen de Erasmusbrug
De Maeslantkering niet vergeten! Probeer die maar eens tien keer achter elkaar volle bak op te stoempen, dat voel je wel. Bij Ridderkerk heb je nog een klimmetje in recreatiegebied de Gorzen en bij Bergschenhoek is er nog een leuke in het Hoge Bergschebos. En de Brienenoord is natuurlijk ook een flinke kuitenbijter.

Ik heb vorig jaar eens een rondje uitgezet rond Zoetermeer. Bij Snowworld liggen wat klimmetjes en verder alle viaducten over de A12 en de A4 aan elkaar geregen. Toch mooi 125 hm in 25 km . Je moet wat, als Randstedeling.
pi_61829403
quote:
Op maandag 22 september 2008 17:11 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

De Maeslantkering niet vergeten! Probeer die maar eens tien keer achter elkaar volle bak op te stoempen, dat voel je wel. Bij Ridderkerk heb je nog een klimmetje in recreatiegebied de Gorzen en bij Bergschenhoek is er nog een leuke in het Hoge Bergschebos. En de Brienenoord is natuurlijk ook een flinke kuitenbijter.

Ik heb vorig jaar eens een rondje uitgezet rond Zoetermeer. Bij Snowworld liggen wat klimmetjes en verder alle viaducten over de A12 en de A4 aan elkaar geregen. Toch mooi 125 hm in 25 km . Je moet wat, als Randstedeling.
Bij SnowWorld heb je alleen de vuilnisberg wat ze nu een recreatieheuvel vinden. Natuurlijk ook een aantal dijken waar een flink stijgingspercentage in zit
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  maandag 22 september 2008 @ 17:51:10 #75
62913 Blik
The one and Only!
pi_61829995
Tja, ik zit in Utrecht. Echter aan de verkeerde kant en zo moet ik toch ook al snel 30 km fietsen wil ik een heuveltje tegenkomen in de Utrechtse heuvelrug
  maandag 22 september 2008 @ 18:13:34 #76
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61830519
Wat een crisis zo zonder heuvels!

Hieronder zie je 2 rondjes vanuit mijn toenmalige woonplaats Taipei. Ondanks dat ik downtown woonde kon ik vrijwel direct vanaf mijn huis de heuvels/ bergen in
Let niet op de tijden aub. Dit was sightseeing, geen race.









"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_61845371
Ziet er mooi uit daar zeg. Gaat wel knetterhard naar beneden denk ik .
pi_61845848
quote:
Op maandag 22 september 2008 17:51 schreef Blik het volgende:
Tja, ik zit in Utrecht. Echter aan de verkeerde kant en zo moet ik toch ook al snel 30 km fietsen wil ik een heuveltje tegenkomen in de Utrechtse heuvelrug
Je woont in Utrecht zelf? Binnen 15 km ben je toch in Zeist, en daar begint het al een beetje. Echt klimmen, dan moet je nog even door naar Leersum, Amerongen of Rhenen.
Maar inderdaad, rondom Utrecht zelf is het platter dan plat.

Alleen bij Nieuwegein, op de nedereindseberg, kun je je hoogtemeters nog wel maken. Daar ligt een wielerbaan met een heus colletje van 9% (maar dan wel slechts 150 m lang )
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslān hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_61846477


Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_61846597
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:01 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je woont in Utrecht zelf? Binnen 15 km ben je toch in Zeist, en daar begint het al een beetje. Echt klimmen, dan moet je nog even door naar Leersum, Amerongen of Rhenen.
Maar inderdaad, rondom Utrecht zelf is het platter dan plat.
Je kunt ook nog naar Amersfoort, zal ook niet veel meer dan 20 km zijn, om een paar keer de Galgenberg op te rammen.
pi_61847636
Wat is trouwens de std. om de tijd van d'Huez te berekenen? M'n GPS ging aan bij de parkeerplaats bij de rotonde en uit bij de "commerciėle" finish boven op. Daarna heb ik gewacht op de rest v/d groep en zijn we nog even doorgetrokken naar de Tour Finish (waar ik prompt de verkeerde kant op reed). Dus ik heb eigenlijk alleen de tijd tot de eerste finish echt staan (op 1:12).
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 23 september 2008 @ 12:31:55 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_61847814
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:01 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je woont in Utrecht zelf? Binnen 15 km ben je toch in Zeist, en daar begint het al een beetje. Echt klimmen, dan moet je nog even door naar Leersum, Amerongen of Rhenen.
Maar inderdaad, rondom Utrecht zelf is het platter dan plat.

Alleen bij Nieuwegein, op de nedereindseberg, kun je je hoogtemeters nog wel maken. Daar ligt een wielerbaan met een heus colletje van 9% (maar dan wel slechts 150 m lang )
Rond Zeist is amper iets fatsoenlijks te vinden, en Amerongen is vanaf Utrecht Zuilen 35 km fietsen, en dan moet je ook nog 35 km terug. Helaas ben ik nog niet zover dat ik relaxed een rondje van 80+ km kan fietsen.

en 9% a 150 meter, dat is toch al snel 13 hoogtemeters Maar kun je daar gewoon naartoe fietsen en rondjes rijden?
pi_61847901
Het maakt toch ook geen zak uit. Posbank, Berg en Dal, het is allemaal leuk maar als je dan een Col tegenkomt is het alsof je op de halve marathon heb voorbereid door 5km hard te kunnen lopen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 23 september 2008 @ 12:39:15 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_61847966
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:36 schreef FJD het volgende:
Het maakt toch ook geen zak uit. Posbank, Berg en Dal, het is allemaal leuk maar als je dan een Col tegenkomt is het alsof je op de halve marathon heb voorbereid door 5km hard te kunnen lopen.
Dat is waar, begin dit jaar wat heuveltjes in de omgeving van Wageningen gedaan, en vervolgens in augustus naar de Ardennen. Dat is al een wereld van verschil, en dat zijn dus nog niet eens cols maar heuveltjes. Dus ik geloof wel dat de Alpen een wereld van verschil zijn (en dan hebben we het nog niet eens over de hele zware dolomietencols)
pi_61848857
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Rond Zeist is amper iets fatsoenlijks te vinden, en Amerongen is vanaf Utrecht Zuilen 35 km fietsen, en dan moet je ook nog 35 km terug. Helaas ben ik nog niet zover dat ik relaxed een rondje van 80+ km kan fietsen.

en 9% a 150 meter, dat is toch al snel 13 hoogtemeters Maar kun je daar gewoon naartoe fietsen en rondjes rijden?
I know
Tot mei van dit jaar woonde ik in Ede, eigenlijk stom dat ik ben verhuisd....

Aangezien we bijna buren zijn (ik woon op de straatweg) kunnen we er wel eens naartoe rijden, je kunt gewoon vrij die baan op. Er traint wel eens een wielerploegje, maar er is ruimte genoeg. Zie Google Maps

t is eigenlijk net een racecircuit van bovenaf. Die lichte strook is de col, een waar kasseienstrookje

Mocht je ook een mountainbike bezitten: rechts van het wielerparcours is de nedereindseberg, met een borstel skibaan en een leuk mountainbikeparcours (je ziet de singletrack ook op maps vrij goed lopen)
Dat is ook behoorlijk klimmen, die berg heeft steile hellingen. Het NK mountainbiken is er ook eens gehouden, geeft aan hoe intensief de ronde is.

misschien is die berg dan maar 13 m hoog, maar je kunt m 20 keer achter elkaar doen he
nog geen 10 km van je huis is het de beste bult die je gaat vinden in ieder geval.

edit: whehe, op de google maps foto zijn er een paar aan het trainen op de baan
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslān hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_61849923
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Rond Zeist is amper iets fatsoenlijks te vinden, en Amerongen is vanaf Utrecht Zuilen 35 km fietsen, en dan moet je ook nog 35 km terug. Helaas ben ik nog niet zover dat ik relaxed een rondje van 80+ km kan fietsen.

en 9% a 150 meter, dat is toch al snel 13 hoogtemeters Maar kun je daar gewoon naartoe fietsen en rondjes rijden?
Als 80 of meer km wat te veel van het goede is, kun je je volgens mij nog prima vermaken met de klimmetjes rond Driebergen/Austerlitz//Maarn/Doorn/Leersum. No offence, ik denk gewoon een beetje mee. Weet je ze wel allemaal te vinden? Dit is wel een aardige link: http://petersfietssite.nl/nedhellingen/hellingen.html
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:14:14 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_61851249
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 14:14 schreef eentwee het volgende:

[..]

Als 80 of meer km wat te veel van het goede is, kun je je volgens mij nog prima vermaken met de klimmetjes rond Driebergen/Austerlitz//Maarn/Doorn/Leersum. No offence, ik denk gewoon een beetje mee. Weet je ze wel allemaal te vinden? Dit is wel een aardige link: http://petersfietssite.nl/nedhellingen/hellingen.html
Die site staat idd al in mijn favorieten.

En het is vooral mijn rug waardoor ik geen langere tochten maak, die ben ik nu flink aan het trainen in de fitness zaal zodat die het langer volhoud, qua conditie zit het wel ok
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:19:53 #88
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61851351
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:14 schreef Blik het volgende:
En het is vooral mijn rug waardoor ik geen langere tochten maak, die ben ik nu flink aan het trainen in de fitness zaal zodat die het langer volhoud, qua conditie zit het wel ok
Dat kan ook met de maten van je fiets te maken hebben. Te korte stuurpen bijvoorbeeld. Je kromt dan je rug en daar krijg je last van. Ik zou eens gaan experimenteren met stuur hoger/lager en met de lengte van de stuurpen. Zelfs 1cm verschil kan enorm veel uitmaken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:35:15 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_61851693
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat kan ook met de maten van je fiets te maken hebben. Te korte stuurpen bijvoorbeeld. Je kromt dan je rug en daar krijg je last van. Ik zou eens gaan experimenteren met stuur hoger/lager en met de lengte van de stuurpen. Zelfs 1cm verschil kan enorm veel uitmaken.
Dat is idd waar, maar dan denk ik eerder dat de stuurpen te lang is. Het stuur zit in principe al "te hoog" voor wielrenbegrippen. Ik moet ook nog een keer langs de fietsenmaker om het op te meten.
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:57:45 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61852268
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat is idd waar, maar dan denk ik eerder dat de stuurpen te lang is. Het stuur zit in principe al "te hoog" voor wielrenbegrippen. Ik moet ook nog een keer langs de fietsenmaker om het op te meten.
Ja goed idee.
Een collega van mij had ook last van z'n rug met een stuurpen van 9cm. Toen heeft hij van mij een 10cm stuurpen gekregen die ik over had en weg was de rugpijn!

Zelf ben ik juist van 10cm naar 9cm gegaan voordat ik echt lekker zat op langere afstanden (onderin de beugel). Die ene cm was een wereld van verschil. Achteraf had ik misschien het frame 1 maatje kleiner moeten kopen en dan met een 11cm stuurpen, wat meer standaard is. Maar eigenlijk kun je dat pas goed beoordelen als je de fiets al een tijdje hebt. Ik heb indertijd netjes mijn binnenbeen maat gemeten, maar zoals hier al eens is gezegd is vooral de lengte van de bovenbuis kritisch.
Ik heb overigens mijn stuur ook niet super laag staan, maar ik rij wel lekker comfortabel in de beugel (ca 90% van de tijd in de beugel en 10% handen op het stuur). Rijdt heerlijk zo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_61855226
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Die site staat idd al in mijn favorieten.

En het is vooral mijn rug waardoor ik geen langere tochten maak, die ben ik nu flink aan het trainen in de fitness zaal zodat die het langer volhoud, qua conditie zit het wel ok
Bij Soest heb je ook wat hoogteverschillen. Niet gigantisch, maar beter wat dan niets. En het is wel leuk fietsen in de bossen daar
pi_61855666
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:23 schreef FJD het volgende:
Wat is trouwens de std. om de tijd van d'Huez te berekenen? M'n GPS ging aan bij de parkeerplaats bij de rotonde en uit bij de "commerciėle" finish boven op. Daarna heb ik gewacht op de rest v/d groep en zijn we nog even doorgetrokken naar de Tour Finish (waar ik prompt de verkeerde kant op reed). Dus ik heb eigenlijk alleen de tijd tot de eerste finish echt staan (op 1:12).
Doe is een verslag van je fietstochtje
Heb je het nou gehaald?
pi_61855726
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:36 schreef FJD het volgende:
Het maakt toch ook geen zak uit. Posbank, Berg en Dal, het is allemaal leuk maar als je dan een Col tegenkomt is het alsof je op de halve marathon heb voorbereid door 5km hard te kunnen lopen.
Viel het tegen?
pi_61857175
Laatste dagen een hoop geregel. Ik moet nu nog een paar kleine dingen doen, dan tik ik een heeeel verhaal voor BoF en dan hier een korte variant

Alpe d'Huez viel qua inspanning echt enorm tegen maar tijd was spot on. Telegraphe was een walk in the park, Galibier is een bitch maar wel eentje waar ik vloeiend bovenop kwam Meer volgt straks.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_61866352
Goed een Wielrenverslag van mijn weekend

Na een km of 2.000 aan voorbereiding was afgelopen weekend dan het weekend waarop ik met een paar vrienden Alpe d'Huez op zou gaan fietsen. Gezien de weersomstandigheden werd er besloten om op zaterdag al te gaan klimmen. Zaterdagochtend werden de voorbereidingen getroffen; de bidons werden gevuld met water en maltodex, de muslirepen gingen in de zak en twee pakjes gel completeerde het geheel.

In de middag werd er gestart in tijdritschema (elke kwartier iemand) en ik mocht als laatste v/d vier. De rotonde over en direct de muur op. Je rijdt er tegen op en je weet niet goed wat te doen; zachter trappen maar veel meer kracht per trap moeten zetten of dit tempo vast houden wat wel lekker draait maar eigenlijk te zwaar is. Tegen beter weten in gekozen voor het laatste en na 3km moest ik er toch even bij gaan zitten Even bijkomen, weer drinken en wat eten en weer door. De kilometers daarna bleef ik last houden van die eerste 3km en het wordt ook nooit ergens wat vlakker (die 40m in een bocht helpen geen ruk) ik ben toen maar door gegaan en met veel drinken, eten en nog een paar stops ben ik toch nog redelijk boven gekomen. Ik heb over het fysieke verloop van de klim geen enorm goed gevoel overgehouden; te veel stops, te zwaar in het rood gegaan. Toch heb ik in bocht 1 de laatste twee van onze bijgehaald en op de commerciele eindstreep stond er 1:12 op de teller. Boven zaten nog wat andere wielrenners en omdat ik 21 bochten gehad had vond ik het wel mooi geweest dus ik ben er naast gaan zitten. Na een tiental minuten kwam de rest boven en die trokken door dus ik als een gek al m'n spullen weer aangedaan en er achter aan gegaan, ik heb ze na de tunnel weer bijgehaald, de bocht er naar er af gereden om vervolgens richting de finish bij de laatste rotonde de verkeerde kant op te gaan; niet links naar de finish maar rechtsaf naar beneden

Naja het zal wel. Alpe d'Huez was zwaar, veel zwaarder dan ik van te voren dacht, veel dieper in het rood, veel meer spierkracht nodig dan ik nu heb. Uiteindelijk is m'n tijd wel precies waar ik op hoopte dus daar was ik tevreden mee.

Zondag zijn we naar de Telegraphe en de Galibier getrokken. De Telegraphe was een eitje. De klim is niet enorm steil, is erg geleidelijk en loopt gewoon lekker door. Vanaf het bruggetje tot boven duurde nog geen 54 minuten. Ik had enorm veel vloeistof (tegen de 4 liter) en voeding meegenomen omdat ik wist dat de Galibier echt zwaar zou worden maar op de top v/d Telegraphe had ik pas een ruime 500ml op dus ik had er alle vertrouwen in. In Vailloire bleek de rest iets minder ruim in de voorraad te zitten en heb ik dus een zooi afgestaan. Dat hoort natuurlijk maar dat heeft me wel opgebroken.

De klim naar de Galibier is belachelijk vies. Je komt uit het dorp en je klimt direct tegen de 8%. Vervolgens kun je over een heuveltje kijken, zie je vlakte en denk je dat het vlakker wordt maar dat wordt het nooit. Het blijft doortikken met 7%-8%. Na een paar kilometer zie ik auto's rechtsaf steil omhoog gaan en denk ik "holy fuck". Vanaf daar wordt het zo mogelijk nog zwaarder maar na lang doortrappen kom ik toch boven. Ondertussen blijf ik mezelf met enige regelmaat volgieten met maltodex en dat lijkt z'n effect te hebben; ik voelde m'n benen wel, ik had niet het idee dat ik nog een geweldige krachtsexplosie in me had maar ik kon gewoon door blijven trappen. Vervolgens kom je hoger en heb je weer wat uitzicht en denk je de top te zien. Maar nee, de top ligt daarachter. Dat spelletje herhaalt zich een paar keer; ligt daar de top, nee misschien daarachter, nee toch niet. Heel demotiverend. Uiteindelijk kom ik bij de tunnel en ben ik nog geen enkele keer uit de pedalen geweest. Ondertussen was ik echter wel al een paar kilometers aan het rantsoeneren waardoor ik toch echt aan het eind van m'n latijn was. Ik keek links omhoog en moest wel even slikken maar goed volgens m'n GPS moest ik nog een kilometer of twee. Het ging vervolgens heel erg moeizaam maar ik ging vooruit. Op een gegeven moment geeft m'n GPS aan dat ik er ongeveer zou moeten zijn (afstandstechnisch gezien), ik draai een bocht door en zie rechts boven me de weg weer met 10% wegdraaien. Toen brak ik even en heb ik een minuutje stil gestaan. Daarna weer opgestapt en doorgetrapt naar de top. Daar had ik toch wel even een groot YES! momentje, ik zat er namelijk echt helemaal doorheen voornamelijk omdat ik te weinig koolhydraten binnen had gekregen. Uiteindelijk heeft de klim me zo'n 1:20-1:25 gekost. Vond ik geen gekke tijd.

Toen moest ik nog afdalen en dat was echt enorm koud. Wachten was geen optie want de volgauto zou zeker anderhalf uur op zich laten wachten (ik had de andere deelnemer op 40 minuten gereden). Al klappertandend en tergend langzaam naar beneden gereden en toen het uiteindelijk weer warmer werd heb ik heerlijk genoten van de omgeving. Echt een schitterende afdaling, een absolute aanrader! Onderaan de afdaling had ik nog steeds anderhalf uur voorsprong op de volgauto dus bij de Avia me tegoed gedaan aan een zooi snelle suikers (cola, winegums en een snicker ) en toen geprobeerd door te klimmen naar Auris et Oisans. Dat ging nog een paar bochten goed maar het was daar zo vies steil en ik had m'n benen op de Galibier zo kapot gemaakt dat ik halverwege maar ben afgestapt en heb gewacht. Ik had toch ook geen huissleutel Het hielp natuurlijk ook niet dat ik op het allerlaatste stuk werd ingehaald door de plaatselijke hond Toen had ik het echt gehad.

Vervolgens flink wat herstellen, flinke zooi maltodex genomen en maar zeer beperkt last van spierpijn. Die koolhydraten helpen echt goed

De Galibier was precies zoals ik d'Huez had voorgesteld; wel enorm zwaar maar met doortrappen en heel diep gaan goed te doen. d'Huez was meteen opblazen en daarna is het stuntelen. Volgend jaar moet dat beter gaan. Ik ben iig enorm gemotiveerd geraakt door het geheel alhoewel we gezamenlijk besloten hebben op Marmotte een jaar uit te stellen. Dat is echt te optimistisch dit jaar.

Wat een geweldig weekend
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_61867382
Mooi verslag!
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:44 schreef FJD het volgende:
Het hielp natuurlijk ook niet dat ik op het allerlaatste stuk werd ingehaald door de plaatselijke hond Toen had ik het echt gehad.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_61869152
Telegraphe in 54 minuten is een goede tijd
Alpe d'Huez in 1:15 (tot fontein) is ook niet verkeerd trouwens.
  woensdag 24 september 2008 @ 08:41:57 #98
62913 Blik
The one and Only!
pi_61869280
Hebben we nog zo gezegd dat je de eerste 2 kilometer van de Alpe rustig aan moet doen, en wat doet die? Hij knalt de eerste 2 kilometer volle bak de Alp op
pi_61869329
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:41 schreef Blik het volgende:
Hebben we nog zo gezegd dat je de eerste 2 kilometer van de Alpe rustig aan moet doen, en wat doet die? Hij knalt de eerste 2 kilometer volle bak de Alp op
Idd.
pi_61869355
BTW: je kunt gewoon tanken op de top van de Telegraphe. Naast het cafetje daar is een kraantje.
En ook in Valloire is er ongetwijfeld ergens een kraantje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')