Het is lelijk en geeft aan dat het al een oudere fiets is. Ook is het moeilijker om even een andere lengte te proberen en je kunt de pen niet bijv. omdraaien om iets hoger te gaan zitten.quote:Op zondag 14 september 2008 19:57 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat is er mis met een klassieke stuurpen?
Ik heb zowel fietsen met klassieke als met ahead pennen. De ahead pen geeft vooral gedonder. Veel minder makkelijk in hoogt te verstellen. De lengte van je pen weet je na een tijdje gewoon. En een klassieke pen ziet er mooier uitquote:Op zondag 14 september 2008 21:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het is lelijk en geeft aan dat het al een oudere fiets is. Ook is het moeilijker om even een andere lengte te proberen en je kunt de pen niet bijv. omdraaien om iets hoger te gaan zitten.
Allemaal leuk en aardig, maar ik adviseer iemand die beginner is en al die maten nog niet precies kent.quote:Op zondag 14 september 2008 21:21 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb zowel fietsen met klassieke als met ahead pennen. De ahead pen geeft vooral gedonder. Veel minder makkelijk in hoogt te verstellen. De lengte van je pen weet je na een tijdje gewoon. En een klassieke pen ziet er mooier uit
Het enige voordeel dat ik aan de ahead pen zie is dat de stuurbocht makkelijk af te nemen is, een voordeel als je je fiets in een Russische trein moet verstouwen.
]http://link.marktplaats.nl/189142956[/quote][/url]quote:Op maandag 15 september 2008 13:04 schreef McGilles het volgende:
Wat vinden jullie een mooi bedrag voor deze fiets?
[url=http://link.marktplaats.nl/189142956
Dat is beduidend minder qua kwaliteit dan de Gazelle. Die oud-huurfietsjes hebben een redelijk slechte naam, zeker voor de prijs.quote:en dit kwam ik tegen, wel boven mijn geplande budget maar misschien de moeite waard om te overwegen:
http://www.fredrompelberg(...)p/2ehandsfietsen.asp
Weer mooi om te weten!quote:Op maandag 15 september 2008 17:31 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
![]()
Met STI was ie zeker de gevraagde 300 waard geweest. Zonder STI zou ik iets van 200-250 zeggen. Beetje afhankelijk van het verslijt dat erop zit. Dura Ace was toen gewoon top.
[..]
Dat is beduidend minder qua kwaliteit dan de Gazelle. Die oud-huurfietsjes hebben een redelijk slechte naam, zeker voor de prijs.
A.s. donderdagavond ga ik een kijkje nemen bij de Gazelle, net afspraak gemaakt met de verkoper. Ben benieuwdquote:Op maandag 15 september 2008 17:51 schreef ultra_ivo het volgende:
De Ridley zou bij mij als eerste afvallen. Beduidend minder dan de andere twee (frame en afmontage). De andere twee zijn allebei fietsen je je geen buil aan kunt vallen. De Principia zal iets lichter en stijver zijn, maar daarvoor een stuk minder comfortabel dan de Gazelle. Ga je veel klimmen dan is de triple op de Principia mooi. De Gazelle is vooral mooi als je van klassiek houdt en er niet tegenop ziet de fiets zelf iets te moderniseren. Op Ebay zijn 8-Speed STI shifters voor Dura Ace wel te krijgen, die erop zetten en je hebt een mooie fiets waar je heel lang mee kunt rijden.
Nu staat de volledige uitslag online, toch nog 20e gewordenquote:Op zondag 14 september 2008 20:05 schreef Wombcat het volgende:
Gefinishd in een netto tijd (op mijn teller) van 4.25.51. Helaas sta ik om een of andere reden niet in de uitslag,
Toen ik in Taiwan woonde ging ik vaak s'avonds na het werk fietsen in de bergen op deels onverlichte wegen. Dat was lekker rustig en iets koeler dan overdag. Meestal ongeveer 20:30u vertrekken en 00:30 terug. Ik had gewoon zo'n Trelock LED frontlight (10 Lux) en die hield het minimaal 4 uur vol op volle sterkte (zitten 5 penlites in). Bergop is er sowieso geen probleem, maar bergaf schoot het soms net wat tekort. Maar afdalen deed ik sowieso niet erg snel want de wegen zijn erg bochtig en er lagen regelmatig zwerfhonden midden op de weg te slapenquote:Op woensdag 10 september 2008 18:06 schreef FJD het volgende:
[..]
Zijn er zulke krachtige lichtjes dan? Ik vind 30+ nou niet echt veilig met LED-lampjesEr is hier gelukkig een strip asfalt van een km of anderhalf die verlicht wordt dus ik kan als ik me een keer verveel lekker intervallen maar goed ik heb het fietsseizoen wel een beetje afgesloten. Dit weekend zwaar trainen, 21e d'Huez, een week rust en dan is t oktober. Tijd om te schaatsen
De Maeslantkering niet vergeten! Probeer die maar eens tien keer achter elkaar volle bak op te stoempen, dat voel je wel. Bij Ridderkerk heb je nog een klimmetje in recreatiegebied de Gorzen en bij Bergschenhoek is er nog een leuke in het Hoge Bergschebos. En de Brienenoord is natuurlijk ook een flinke kuitenbijter.quote:
Bij SnowWorld heb je alleen de vuilnisberg wat ze nu een recreatieheuvel vinden. Natuurlijk ook een aantal dijken waar een flink stijgingspercentage in zitquote:Op maandag 22 september 2008 17:11 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
De Maeslantkering niet vergeten! Probeer die maar eens tien keer achter elkaar volle bak op te stoempen, dat voel je wel. Bij Ridderkerk heb je nog een klimmetje in recreatiegebied de Gorzen en bij Bergschenhoek is er nog een leuke in het Hoge Bergschebos. En de Brienenoord is natuurlijk ook een flinke kuitenbijter.
Ik heb vorig jaar eens een rondje uitgezet rond Zoetermeer. Bij Snowworld liggen wat klimmetjes en verder alle viaducten over de A12 en de A4 aan elkaar geregen. Toch mooi 125 hm in 25 km. Je moet wat, als Randstedeling.
Je woont in Utrecht zelf? Binnen 15 km ben je toch in Zeist, en daar begint het al een beetje. Echt klimmen, dan moet je nog even door naar Leersum, Amerongen of Rhenen.quote:Op maandag 22 september 2008 17:51 schreef Blik het volgende:
Tja, ik zit in Utrecht. Echter aan de verkeerde kant en zo moet ik toch ook al snel 30 km fietsen wil ik een heuveltje tegenkomen in de Utrechtse heuvelrug
Je kunt ook nog naar Amersfoort, zal ook niet veel meer dan 20 km zijn, om een paar keer de Galgenberg op te rammen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je woont in Utrecht zelf? Binnen 15 km ben je toch in Zeist, en daar begint het al een beetje. Echt klimmen, dan moet je nog even door naar Leersum, Amerongen of Rhenen.
Maar inderdaad, rondom Utrecht zelf is het platter dan plat.
Rond Zeist is amper iets fatsoenlijks te vinden, en Amerongen is vanaf Utrecht Zuilen 35 km fietsen, en dan moet je ook nog 35 km terug. Helaas ben ik nog niet zover dat ik relaxed een rondje van 80+ km kan fietsen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je woont in Utrecht zelf? Binnen 15 km ben je toch in Zeist, en daar begint het al een beetje. Echt klimmen, dan moet je nog even door naar Leersum, Amerongen of Rhenen.
Maar inderdaad, rondom Utrecht zelf is het platter dan plat.
Alleen bij Nieuwegein, op de nedereindseberg, kun je je hoogtemeters nog wel maken. Daar ligt een wielerbaan met een heus colletje van 9% (maar dan wel slechts 150 m lang)
Dat is waar, begin dit jaar wat heuveltjes in de omgeving van Wageningen gedaan, en vervolgens in augustus naar de Ardennen. Dat is al een wereld van verschil, en dat zijn dus nog niet eens cols maar heuveltjes. Dus ik geloof wel dat de Alpen een wereld van verschil zijn (en dan hebben we het nog niet eens over de hele zware dolomietencols)quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:36 schreef FJD het volgende:
Het maakt toch ook geen zak uit. Posbank, Berg en Dal, het is allemaal leuk maar als je dan een Col tegenkomt is het alsof je op de halve marathon heb voorbereid door 5km hard te kunnen lopen.
I knowquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Rond Zeist is amper iets fatsoenlijks te vinden, en Amerongen is vanaf Utrecht Zuilen 35 km fietsen, en dan moet je ook nog 35 km terug. Helaas ben ik nog niet zover dat ik relaxed een rondje van 80+ km kan fietsen.
en 9% a 150 meter, dat is toch al snel 13 hoogtemetersMaar kun je daar gewoon naartoe fietsen en rondjes rijden?
Als 80 of meer km wat te veel van het goede is, kun je je volgens mij nog prima vermaken met de klimmetjes rond Driebergen/Austerlitz//Maarn/Doorn/Leersum. No offence, ik denk gewoon een beetje mee. Weet je ze wel allemaal te vinden? Dit is wel een aardige link: http://petersfietssite.nl/nedhellingen/hellingen.htmlquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Rond Zeist is amper iets fatsoenlijks te vinden, en Amerongen is vanaf Utrecht Zuilen 35 km fietsen, en dan moet je ook nog 35 km terug. Helaas ben ik nog niet zover dat ik relaxed een rondje van 80+ km kan fietsen.
en 9% a 150 meter, dat is toch al snel 13 hoogtemetersMaar kun je daar gewoon naartoe fietsen en rondjes rijden?
Die site staat idd al in mijn favorieten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als 80 of meer km wat te veel van het goede is, kun je je volgens mij nog prima vermaken met de klimmetjes rond Driebergen/Austerlitz//Maarn/Doorn/Leersum. No offence, ik denk gewoon een beetje mee. Weet je ze wel allemaal te vinden? Dit is wel een aardige link: http://petersfietssite.nl/nedhellingen/hellingen.html
Dat kan ook met de maten van je fiets te maken hebben. Te korte stuurpen bijvoorbeeld. Je kromt dan je rug en daar krijg je last van. Ik zou eens gaan experimenteren met stuur hoger/lager en met de lengte van de stuurpen. Zelfs 1cm verschil kan enorm veel uitmaken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:14 schreef Blik het volgende:
En het is vooral mijn rug waardoor ik geen langere tochten maak, die ben ik nu flink aan het trainen in de fitness zaal zodat die het langer volhoud, qua conditie zit het wel ok
Dat is idd waar, maar dan denk ik eerder dat de stuurpen te lang is. Het stuur zit in principe al "te hoog" voor wielrenbegrippen. Ik moet ook nog een keer langs de fietsenmaker om het op te meten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat kan ook met de maten van je fiets te maken hebben. Te korte stuurpen bijvoorbeeld. Je kromt dan je rug en daar krijg je last van. Ik zou eens gaan experimenteren met stuur hoger/lager en met de lengte van de stuurpen. Zelfs 1cm verschil kan enorm veel uitmaken.
Ja goed idee.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is idd waar, maar dan denk ik eerder dat de stuurpen te lang is. Het stuur zit in principe al "te hoog" voor wielrenbegrippen. Ik moet ook nog een keer langs de fietsenmaker om het op te meten.
Bij Soest heb je ook wat hoogteverschillen. Niet gigantisch, maar beter wat dan niets. En het is wel leuk fietsen in de bossen daarquote:Op dinsdag 23 september 2008 15:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Die site staat idd al in mijn favorieten.
En het is vooral mijn rug waardoor ik geen langere tochten maak, die ben ik nu flink aan het trainen in de fitness zaal zodat die het langer volhoud, qua conditie zit het wel ok
Doe is een verslag van je fietstochtjequote:Op dinsdag 23 september 2008 12:23 schreef FJD het volgende:
Wat is trouwens de std. om de tijd van d'Huez te berekenen? M'n GPS ging aan bij de parkeerplaats bij de rotonde en uit bij de "commerciėle" finish boven op. Daarna heb ik gewacht op de rest v/d groep en zijn we nog even doorgetrokken naar de Tour Finish (waar ik prompt de verkeerde kant op reed). Dus ik heb eigenlijk alleen de tijd tot de eerste finish echt staan (op 1:12).
Viel het tegen?quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:36 schreef FJD het volgende:
Het maakt toch ook geen zak uit. Posbank, Berg en Dal, het is allemaal leuk maar als je dan een Col tegenkomt is het alsof je op de halve marathon heb voorbereid door 5km hard te kunnen lopen.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:44 schreef FJD het volgende:
Het hielp natuurlijk ook niet dat ik op het allerlaatste stuk werd ingehaald door de plaatselijke hondToen had ik het echt gehad.
Idd.quote:Op woensdag 24 september 2008 08:41 schreef Blik het volgende:
Hebben we nog zo gezegd dat je de eerste 2 kilometer van de Alpe rustig aan moet doen, en wat doet die? Hij knalt de eerste 2 kilometer volle bak de Alp op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |