Vind het fascinerend om te zien wat voor bizarre dingen jij allemaal doet met je fiets Ivo

Een tochtje door Polen, Slovakije en Oekraine

Hoe kom je in op dat soort ideeën? en wat is überhaupt jouw drive om je met deze tak van sport bezig te houden? Las een tijdje terug in het boek van Dolf Jansen wel dat het ultralopen hem wel leuk leek gewoon omdat je dan zou beginnen met lopen en niet zou hoeven na te denken over wanneer het ophoopt, dat het dan alleen nog maar over het lopen gaat en verder niets.
Ik ben iig vanochtend van de schaatsbaan gekomen. Echt geweldig dat schaatsen

Pure concentratie om de techniek te perfectioneren, het pure genot van het zweven over de baan, van links naar rechts, zonder een geluid (nou ja in theorie dan

) gecombineerd met een gevoel van snelheid. Heerlijk
Eerst een uurtje les, beetje oefeningen gedaan. Vervolgens nog twee uur zelf geschaatst en toen was het wel mooi. M'n techniek zuigt nog zwaar. Ik zet nog teveel met m'n punt af (*kras*) en ik zet m'n schaats niet evenredig neer na een slag (*kras*). Overstappen ging uiteindelijk wel maar gezien het geluid dat ik maakte moet de hele baan wel naar me omgekeken hebben

Maar goed, nu dit al zo duidelijk is geworden heeft het wat mij betreft ook geen enkel nut meer om nog langer op huurschaatsen rond te hobbelen. Schaatsen wordt m'n vervanging voor wielrennen. Dan wederom de belangrijkste vraag; klap of vast...ik heb me nog eens wat ingelezen en wat ik lees is dat klap veel vergevingsgezinder is en je dus minder krast maar goed vervolgens kras je minder maar neem je je zuigende techniek mee naar de klapschaats. Mijn huidige idee is dus om op vast te beginnen en dan misschien volgend seizoen een keer klap er onder te gooien. Heb jij nog een goed idee hierover?
Owja bij de winkel kwamen ze direct met thermoplastische schoen. Is dat iets om naar te streven of valt het wel mee? Ik heb nu bv. (Raps Voltage V6) flink last van m'n wreef gekregen (hoog in de wreef, bij de enkel) dus kan me voorstellen dat zo'n thermoplastische schoen beter past. Aan de andere kant lees ik dat een overstap van Raps naar any Viking al een wereld van verschil is.
Kortom, heb jij nog even een lichtje in de schaatsduisternis voor mij?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF![b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)