abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 november 2008 @ 12:34:56 #276
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_63533447
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 09:38 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Mijn idee, ik blijf ook gewoon doorfietsen. Gaat prima als je gewoon elke keer je fiets schoonmaakt achteraf.
Ha ik rijd in de winter op een oud italiaans stalen karretje met spatborden
  FOK!fotograaf woensdag 26 november 2008 @ 18:19:31 #277
73911 ultra_ivo
pi_63542224
spatborden zijn ideaal.
  woensdag 26 november 2008 @ 19:45:49 #278
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_63544224
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:19 schreef ultra_ivo het volgende:
spatborden zijn ideaal.
In de winter zeker, ik heb een hekel aan een natte kont/rug als 't zo koud is
  FOK!fotograaf woensdag 26 november 2008 @ 20:06:21 #279
73911 ultra_ivo
pi_63544816
BIj PBP was ik in augustus 2007 ook blij met spatborden, hele week stortregen.
pi_63605610
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:02 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Vandaag onderzoek gehad in het ziekenhuis. Orthopeed bekijkt de foto's, geeft een draai aan mijn voet, ik schreeuw het bijna uit van pijn, waarna hij heel droogjes zegt: Ja, dat is een probleem met de meniscus.

Met een beetje geluk word ik volgende maand geopereerd, de orthopeed denkt dat ik ongeveer 6 weken nodig heb voordat ik weer behoorlijk kan fietsen. Rustig opbouwen, dus veel trainen zit er niet in.
Eindelijk dus de oproep gehad voor een operatie. Maandag ga ik onder het mes. Weekje plat liggen en dan rustig opbouwen met lopen en na paar weekjes weer proberen te fietsen. Waarschijnlijk even een winter op de ijsbaan en sportschool door brengen.

De hoop op de 140 km van de RvV is er nog een beetje. Maar dat wordt dan wel twee keer per week hard trainen. Wat op zich geen straf is
pi_63824722
Eindelijk weer eens buitenfietsweer
90 km weggetrapt
Nog een weekje en dan zit ik op Feurteventura Daar lekker veel trainen
pi_63826260
Ik heb gister en vandaag beide keren 45 km gefietst. Heerlijk weer inderdaad!
  zondag 7 december 2008 @ 17:17:34 #283
130803 Gripper
Get a grip
pi_63827727
quote:
Op zondag 7 december 2008 16:19 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb gister en vandaag beide keren 45 km gefietst. Heerlijk weer inderdaad!

Lekker weer inderdaad!
Net terug van 70 km, maar het laatste halfuurtje van 16 tot 16.30 was het wel erg koud. Als de zon onder is daalt de temperatuur toch wel behoorlijk... Koude voeten, voor de volgende rit toch maar even neopreen overschoenen kopen. Verder, met een mutsje op en winddichte bodywarmer is het goed vol te houden.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 7 december 2008 @ 18:09:32 #284
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_63828955
Wat een verschil met vorige week inderdaad. Toen kwam ik compleet verkleumd terug van een veldtoertocht in de regen en temperaturen om het vriespunt. Gisteren 50 km in het veld en vandaag 50 km op de weg bij een heerlijk zonnetje.
  zondag 7 december 2008 @ 19:18:32 #285
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63830459
quote:
Op zondag 7 december 2008 17:17 schreef Gripper het volgende:
Koude voeten, voor de volgende rit toch maar even neopreen overschoenen kopen.
Ik doe altijd plastic boterhamzakjes om m'n voeten (over je sokken heen) en dan je schoenen aan. Werkt best goed
Overigens amper gefietst de laatste tijd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63830685
Denk dat ik binnenkort ook maar weer op de fiets stap, beweeg echt te weinig op dit moment.

"Goede" nieuws is wel dat ik ook onder het mes mag en dat ik daarna weer zou moeten kunnen hardlopen. Moet nog even kijken hoe ik dit kan combineren want ik wil nog wel wat mooie dingen fietsen komend jaar en Alpe d'Huez binnen het uur doen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_63831065
Laatste keer dat ik gefietst heb is voor mij ook alweer 3-4 weken geleden... Met dat twijfelachtige, koude herfstweer moet je je er echt toe zetten om eens een keer een ritje te maken. En als het relatief lekker weer is (zoals vandaag), ontbreekt de tijd me juist.

Moet het hardlopen maar een beetje gaan oppakken deze winter. Geen zin om dat kleine beetje conditie wat ik afgelopen zomer en najaar heb opgebouwd weer te moeten inhalen komend voorjaar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_63832267
quote:
Op zondag 7 december 2008 17:17 schreef Gripper het volgende:

[..]

Lekker weer inderdaad!
Net terug van 70 km, maar het laatste halfuurtje van 16 tot 16.30 was het wel erg koud. Als de zon onder is daalt de temperatuur toch wel behoorlijk... Koude voeten, voor de volgende rit toch maar even neopreen overschoenen kopen. Verder, met een mutsje op en winddichte bodywarmer is het goed vol te houden.
Ik heb 2 maanden geleden een setje winddichte overschoenen gekocht. Dat bevalt echt goed.
Ze kostten maar 2 tientjes en zien er ook nog mooi uit.

zondag 7 december 2008 @ 21:07:48 #289
11102 knep
Mountainfreak
pi_63833350
Vandaag ook 50 km gefietst, heerlijk weer .
pi_63835446
Jaloezie ten top hier..... Zat vandaag lekker met mijn been omhoog te herstellen van mijn operatie. Wel met wielerjaaroverzicht, dat is dan een pluspunt. Maar zit toch liever op de fiets met zulk weer.

Er is overigens niks geks gevonden in mijn knie, dus ik moet weer aan fysiotherapie. Door een souvenir van mijn voetbalverleden zijn mijn binnenste kniebanden in mijn linkerknie niet goed ontwikkeld en daar heb ik nu nog altijd last van... Goed, over vier weken hoop ik mijn eerste rondje weer te maken
pi_63835504
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:08 schreef Littlecreep het volgende:
Jaloezie ten top hier..... Zat vandaag lekker met mijn been omhoog te herstellen van mijn operatie. Wel met wielerjaaroverzicht, dat is dan een pluspunt. Maar zit toch liever op de fiets met zulk weer.

Er is overigens niks geks gevonden in mijn knie, dus ik moet weer aan fysiotherapie. Door een souvenir van mijn voetbalverleden zijn mijn binnenste kniebanden in mijn linkerknie niet goed ontwikkeld en daar heb ik nu nog altijd last van... Goed, over vier weken hoop ik mijn eerste rondje weer te maken
Pfff dat lijkt me wel enorm frustrerend Toch een beetje je hoop gevestigd op iets wat je vooruit moet helpen en dan krijg je zulk nieuws.
pi_63839716
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:10 schreef FJD het volgende:

[..]

Pfff dat lijkt me wel enorm frustrerend Toch een beetje je hoop gevestigd op iets wat je vooruit moet helpen en dan krijg je zulk nieuws.
Aan de ene kant heb ik dat gevoel ook, aan de andere kant ben ik ook wel een beetje opgelucht dat er niks ernstig is gevonden. Daarbij voelt het wel echt een stuk beter dan voor de operatie. Heb mee zitten kijken en hij heeft wel wat ruimte zitten maken tussen mijn gewrichten, misschien helpt het.

Baal een beetje van de fysio, alweer. Dit is inmiddels mijn vierde fysiotherapeut, daarom wilde ik ook een operatie, omdat ik het zat was van fysio naar fysio te gaan.
pi_64142314
Ik zit nu op Fuerteventura. Lekker trainen hier
Waait vaak wel hard trouwens. Eerder van de week heuvelaf met tegenwind amper 25 km/u gereden. Op het vlakke met wind mee 45 (gemiddeld).
pi_64142601
Klinkt een stuk beter als hier in NL Ben je er echt op training of meer een halve vakantie?

Ik krijg vandaag wat winterspullen binnen zodat ik weer kan gaan fietsen. Anders is t ook zo zonde van m'n conditie
  maandag 22 december 2008 @ 15:29:01 #295
2764 Trainspotter
pi_64246776
Het is weer heerlijk fietsweer. Ik ben daarom vandaag vanuit Pijnacker naar het Glazen Huis in Breda gefietst, om even wat geld in de brievenbus te stoppen. Daarna door naar Oosterhout, waar ik m'n auto na de veldtoertocht van gisteren had laten staan. Totaal toch weer ruim honderd kilometer en deels in onbekend terrein gefietst. Je kunt in Brabant flink oefenen voor Parijs-Roubaix, als je door alle dorpscentra rijdt. Vooral de kasseistrook van Lage Zwaluwe is bokkig en lang, iets van 2500 meter.
  maandag 22 december 2008 @ 16:15:30 #296
11102 knep
Mountainfreak
pi_64248232
Gisteren heb ik mijn MLSShf bepaald, kan ik mijn trainingen mooi op richten .
Volgende week begint de training voor 2009 .
  maandag 22 december 2008 @ 16:48:41 #297
2764 Trainspotter
pi_64249359
quote:
Op maandag 22 december 2008 16:15 schreef knep het volgende:
Gisteren heb ik mijn MLSShf bepaald, kan ik mijn trainingen mooi op richten .
Volgende week begint de training voor 2009 .
Profi!

Ik ben eigenlijk al een paar jaar geleden gestopt met het trainen op hartslag. Met een 40-urige werkweek vind ik het maar lastig om met trainingsschema's te werken. Ik probeer gewoon zo'n tien uur per week op de fiets te zitten en wat af te wisselen tussen rustig rijden op de racefiets, doorrijden op de mountainbike en afzien op de mountainbike, dan zijn de trainingen wel redelijk verdeeld over de verschillende zones. Die 2% extra progressie die je wint door je heel goed aan een schema met hartslagzones te houden, weegt voor mij niet op tegen het plezier van 'gewoon maar wat doen'. Wielrennen en mountainbiken blijven bovenal een hobby.
pi_64251330
Zaterdag eerst een half uur tegen de wind in gefietst (met regen erbij) om vervolgens op de terugweg binnen 10 minuten een lekke band te krijgen en er achter te komen dat ik te weinig bandenlichters bij me had. Alles waar ik een hekel aan heb met fietsen in een klein uurtje trainen

Ik vrees dat ik na eind januari met geen mogelijkheid meer op de fiets te krijgen ben. Pak ik vandaag m'n hardloopschoenen of m'n fietsschoenen, mmmmm

Naja ik heb iig een mooie prestatie neergezet dit jaar op de fiets.
  maandag 22 december 2008 @ 18:45:12 #299
2764 Trainspotter
pi_64253169
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:50 schreef FJD het volgende:
Zaterdag eerst een half uur tegen de wind in gefietst (met regen erbij) om vervolgens op de terugweg binnen 10 minuten een lekke band te krijgen en er achter te komen dat ik te weinig bandenlichters bij me had. Alles waar ik een hekel aan heb met fietsen in een klein uurtje trainen
Met die natte wegen van de laatste tijd gaat het inderdaad weer hard met de lekkebandenscore. Fietsen in de winter blijft toch iets kansloos houden. Als je trouwens een minipompje gebruikt, dan kun je dat hendeltje wat je altijd moet overhalen ook gebruiken als bandenlichter.
pi_64253286
Vorige week was ik te lui om m'n fiets goed schoon te maken. Dat heb ik vandaag geweten, ik heb hem compleet uitelkaar gehaald, alles schoongemaakt, gesmeerd en weer in inelkaar gezet. Hij loopt nu wel als een zonnetje! Morgenochtend maar ff een flinke slag maken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')