Ga je toch gewoon een jaar niet, ik bedoel, thuis aanmeuten is ook heel lekker hoor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:39 schreef k_i_m het volgende:
Even heel wat anders. Vrijdag gaan we op vakantie. En ik heb nog helemaal niet het idee dat ik nog alles in moet pakken en boodschappen voor onderweg moet doen. En bedenken hoe ik de auto dit jaar weer tot op de centimeter nauwkeurig moet volpuzzelen.
Maar nu ik eraan denk krijg ik bijna paniekaanvallen.
Inderdaad. Mijn yin en yang moeten weer even op één lijn komenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:40 schreef Liejannuh het volgende:
Gewoon af en toe een kopje muntthee drinken k_i_m, werkt heel ontspannend.
Nouja, nu moet ik nog de hele dag werkenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:44 schreef conleche het volgende:
Het is pas woensdag toch? Ik zou me nu nog niet druk maken. Bovendien, zolang je je geld maar niet vergeet kan je in ZF pretty much alles wel kopen. Als ik jou was zou ik je kleren vergeten. Dan kan je lekker gaan shoppen
Voor mezelf is geen probleem, daar doe ik nooit zo moeilijk over. Maar de spullen van het kind.. pfff, ik weet echt niet wat ik nou wel en niet mee moet nemen. En wat ik vooral niet moet vergetenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:46 schreef ColdFeet het volgende:
Kim, ik ben een absolute neuroot met inpakken. Ik kan het écht niet. Ik moest ooit heel erg lastminute 4 dagen naar Berlijn, ik had een kwartier om in te pakken en echt een grote weekendtas volVeel te veel ingepakt
Ik maak dus altijd drie dagen vantevoren ofzo een paklijst. En dan kan ik een uur voor vertrek fluitend mijn koffers pakken
Misschien met een baby en alle bijbehorende spullen ook wel een plan voor jou?
Braaf lijstje vandaag CF. Patisserie fetisj eindelijk voorbij?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:51 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga nog even m'n eetlijstje voor vandaag posten en dan zet ik m'n compu uit.
O: 250 gram magere kwark
T: smoothie van magere yoghurt en twee nactarines
L: véél broccolisalade met rode ui, sinaasappel en olijf, met sinaasappeldressing
T: handje amandelen
T: appeltje
D: nog onbekend. Ik denk een salade met bacon, paprika en parmezaanse kaas.
Voor het kind:quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:50 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Voor mezelf is geen probleem, daar doe ik nooit zo moeilijk over. Maar de spullen van het kind.. pfff, ik weet echt niet wat ik nou wel en niet mee moet nemen. En wat ik vooral niet moet vergeten. En ik moet nog een EHBO setje maken voor áls ze ziek wordt ofzo, maar wat mag en moet ik daar dan weer precies instoppen
.
En het erge is, ik weet gewoon dat ik hierdoor iets heel essentieels ga vergeten, zoals haar bed ofzo.
Ha! Daar heb ik wat aan!quote:
Op, vooralquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:56 schreef SHE het volgende:
[..]
Braaf lijstje vandaag CF. Patisserie fetisj eindelijk voorbij?
Ga je kamperen of in een hotel? Afhankelijk van beide opties heb ik nog wel wat meer inpaktips voor je.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:09 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ha! Daar heb ik wat aan!. Ik was al op internet aan het zoeken, maarja, je weet natuurlijk toch nooit of dat handig is.
Als mijn wederhelft de auto inpakt past de helft van de zooi erin en staat de helft nog op de stoep. Ik heb daar echter een goed oog voor, en ik krijg er met weinig moeite alles in en zelfs nog een beetje meer. Mijn motto; ik MAAK het passend.
Maarja, eerste vakantie met kind enzo, daar maak ik me dan toch wel een beetje druk om.
ORS is ook wel handig om mee te nemenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:09 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ha! Daar heb ik wat aan!. Ik was al op internet aan het zoeken, maarja, je weet natuurlijk toch nooit of dat handig is.
Als mijn wederhelft de auto inpakt past de helft van de zooi erin en staat de helft nog op de stoep. Ik heb daar echter een goed oog voor, en ik krijg er met weinig moeite alles in en zelfs nog een beetje meer. Mijn motto; ik MAAK het passend.
Maarja, eerste vakantie met kind enzo, daar maak ik me dan toch wel een beetje druk om.
Oke, verder nog:quote:
Oja, dat las ik ook ergens idd. Kan je dat gewoon bij het Kruidvat halen o.i.d.? Of moet dat bij de apotheek?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:30 schreef Vivi het volgende:
[..]
ORS is ook wel handig om mee te nemen.
Oef..dat weet ik eigenlijk niet meer.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:34 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Oja, dat las ik ook ergens idd. Kan je dat gewoon bij het Kruidvat halen o.i.d.? Of moet dat bij de apotheek?
Dat zeg ik liever niet (op Internet), maar het was een licht vergrijp iigquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:33 schreef ColdFeet het volgende:
Vertel, Vivi, wat heb je uitgevreten?
Texas, howdy.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:30 schreef Vivi het volgende:
Waar ga je heen in de VS Ise?
Ik wil zo graag ook weer eens...maar ik heb een héél ieniemienie klein strafbladje(wat echt niet mijn schuld was
).
Ik weet eigenlijk niet eens of je dan wel een visum krijgt....![]()
Heb je al geprobeerd om een visum te krijgen? Zal toch niet zo'n drama zijn, dan?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat zeg ik liever niet (op Internet), maar het was een licht vergrijp iig.
Boete betaald enzo, en klaar.
Wij willen het liefst elk jaar een weekje naar Madeira, we zijn verliefd op dat eiland!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:29 schreef ColdFeet het volgende:
Greys, Madeira!Daar ben ik op huwelijksreis geweest
Ik vlieg volgende week voor ruim een week naar Schotland... Dat wordt een grote koffer vol met regenjassen en paraplu's
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:51 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga nog even m'n eetlijstje voor vandaag posten en dan zet ik m'n compu uit.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:03 schreef Merel het volgende:
Sinds ik http://www.samoon.nl/wpl/packlist.asp gebruik ben ik nóóit meer iets vergeten op vakantie. Werkt perfect!
handig he? Dat doe ik vooral op de terugweg als je ineens veel meer spullen in dezelfde koffer moet stouwen als op de heenwegquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:58 schreef SHE het volgende:
Ik heb thuis een meester-inpakker. Dus ik speel de dombo-troef uit en flikker random van alles in een tas, waarna manlief heel geirriteerd mijn tas opnieuw gaat inpakken.
Easy.
Nee maar kijk, ik gebruik dit als uitgangspunt, en de overbodige dingen neem ik natuurlijk niet mee. De lijst is misschien overvloedig, maar er staat in ieder geval niet te weinig op!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
, ik ga binnenkort een paar daagjes naar Parijs met de Thalys, maar als ik alles meeneem wat deze site suggereert mag ik dan wel een aanhang-coupe bestellen.
Als je met een gezin gaat kamperen is het vast superhandig
Op de terugweg ga ik altijd huilend bij mijn tas staan!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:26 schreef DarkElf het volgende:
[..]
handig he? Dat doe ik vooral op de terugweg als je ineens veel meer spullen in dezelfde koffer moet stouwen als op de heenweg
dat viel nou ook wel weer mee hoorquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:34 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Die heeft zich aardig laten gaan gister
Wanhopig kijken en chaotisch worden does the trick hier...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:34 schreef SHE het volgende:
[..]
Op de terugweg ga ik altijd huilend bij mijn tas staan!
Ja snap ik hoor, maar vond het lijstje voor een stedentrip nog steeds erg uitgebreid. Ga ook maar 1 nachtje, dus theoretisch is een schone onderbroek, schoon t-shirt en een tandenborstel genoeg. Toch?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:29 schreef Merel het volgende:
[..]
Nee maar kijk, ik gebruik dit als uitgangspunt, en de overbodige dingen neem ik natuurlijk niet mee. De lijst is misschien overvloedig, maar er staat in ieder geval niet te weinig op!
Oh en Vivi moet op de meet natuurlijk wel vertellen wat voor enorme misdaad ze gepleegd heeft
dat ja..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:03 schreef k_i_m het volgende:
Hij hoopt gewoon dat je nog een keer aan zijn zak wil krabben als afscheid.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:03 schreef k_i_m het volgende:
Hij hoopt gewoon dat je nog een keer aan zijn zak wil krabben als afscheid.
Dat dus. Je slaat de spijker op z'n kop, Greys. Ik wil altijd het gevoel hebben dat ik een prijsvarkentje benquote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:30 schreef Greys het volgende:
Ik zou dan weer meer gaan voor 'Heel graag of niet'.
Niet dat je achter iemand aan moet hoeven leuren (dat had ik de eerste 138 keer dat ik het fout deed nog niet in de gaten) want dan hoeft het van mij al niet meer.
Altijd handig, nog zo'n afspraak achter de hand houden zodat je zeker weet dat je ook weer wegkomtquote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:08 schreef kwakveense het volgende:
[..]
![]()
en ja, daar hou ik rekening mee, maar hij heeft pech wan thij moet toch s avonds weg naar een concert en ik ben lekker ongesteld![]()
Alhoewel dat er thuis inmiddels na een aantal jaar ook wel een beetje (boel) af is hoor, dat idee dat hij me op handen draagt enzoquote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat dus. Je slaat de spijker op z'n kop, Greys. Ik wil altijd het gevoel hebben dat ik een prijsvarkentje ben
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Alhoewel dat er thuis inmiddels na een aantal jaar ook wel een beetje (boel) af is hoor, dat idee dat hij me op handen draagt enzo![]()
Heb je misscien een receptje van je Afrikaanse kiprecept?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:35 schreef Isegrim het volgende:
Lijstje tot nu toe:
O: gojimuesli met kwark + zoetstof
L: twee boterhammen met kipfilet + dijonnaise
T: smoothie van aardbeien, kwark, zoetstof, water
Nu ga ik boodschappen doen. Vanavond eten we een Afrikaans kipgerecht met spinazie. Voor vriendlief maak ik er bulgur bij, maar die ga ik zelf niet nemen.
Klinkt geweldig!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Leuk, naar de VS. Ik heb vorig jaar met vriendje en 2 vrienden 2 weken rondgereisd van San Fransisco naar Vegas. Onderweg nationale parken, L.A., Hollywood, Venice Beach, Death Valley, en een ghost town nabij Las Vegas en nog veel meer bezocht en onderweg gelogeerd in Motel 6's.
Een superervaring die ik nog eens over wil doen, en dan neem ik de Oostkust
Hoe, wat, koken, bakken, oven? Heb je recept misschien? Want klinkt lekker!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:32 schreef Isegrim het volgende:
Avondeten was erg lekker; een Afrikaanse kipschotel met tomaat, spinazie, knoflook, tijm, rode peper en pindakaas (!)
Ja hoor, ik heb een recept. Het komt uit het boek Gerechten uit Afrika en het Midden-Oosten van Josephine Bacon en Jenni Fleetwood:quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:46 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Hoe, wat, koken, bakken, oven? Heb je recept misschien? Want klinkt lekker!
Dat klinkt als mijn vakantiequote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:56 schreef Ewelina het volgende:
Zo, ben weer terug van vakantie. Kutweer. Kamperen met regen is NIET LEUK.
Nu heerlijk relaxed gedouched en met mijn katten geknuffeld (die ik in die 3 dagen toch wel erg heb gemist)
Ha, ik zie de stukjes chiliepeper zitten, lekker!quote:
Dat plan had ik ookquote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Leuk, naar de VS. Ik heb vorig jaar met vriendje en 2 vrienden 2 weken rondgereisd van San Fransisco naar Vegas. Onderweg nationale parken, L.A., Hollywood, Venice Beach, Death Valley, en een ghost town nabij Las Vegas en nog veel meer bezocht en onderweg gelogeerd in Motel 6's.
Een superervaring die ik nog eens over wil doen, en dan neem ik de Oostkust
Nee, gelukkig geen lekkage gehad. Maar ik voelde me ook niet zo lekker, en ik wilde gewoon naar huis. Dus toen zijn we maar 3 dagen gebleven, ipv een week. Eventueel gaan we nog een keer een weekendje weg (in een hotel)quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:00 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dat klinkt als mijn vakantie. Geen lekkage gehad? Welkom terug
![]()
Ik wil ook nog een keer naar de VS. Maar eerst Japan. Goh wat krijg ik zin in vakantie door jullie verhalen, gelukkig kan ik over een weekje ook een paar dagen weg ... en nog maar 1 dag werken
.
@Kwak: heel herkenbaar. Mijn vriendje deed dat in het begin ook wel eens, opeens niets van zich laten horen, vaak vlak nadat we een discussie hadden gehad. Een keer een weekend lang me genegeerd gevoeld, bleek dat ie ziek was. Toen voelde ik me de bitch, want ik had helemaal niet gebeld ofzo, alleen op msn lopen zeuren. Fijn dat jullie nu toch even kunnen praten
(zeg hem de waarheid, de mijne heeft nu eindelijk in de gaten hoe 'gevoelig' ik ben voor een slechte communicatie).
Daar is heul niks sonja bakker achtigs aan. Die doet alleen oude ideeën recyclen en in een nieuw jasje stoppen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:18 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ontopic: ik heb vandaag brave SHE hapjes gegeten met een beetje een sonja bakker achtige maaltijd (groente + vlees) en daarnet een Lidl rijsttoetje.
Ik krijg meteen Sissi beelden in mijn hoofd. Wat een geweldig ding Tinkepink!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:26 schreef Tinkepink het volgende:
Blij! Ik heb net deze dirndl gekocht.
[ afbeelding ]
Mag geen gram meer aankomen of afvallen, maar deze dirndl is het waard. Een echt vintagestuk uit de jaren '70
Hoe tof.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:26 schreef Tinkepink het volgende:
[ afbeelding ]
Mag geen gram meer aankomen of afvallen, maar deze dirndl is het waard. Een echt vintagestuk uit de jaren '70
Wij vonden het allebei erg lekker.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:06 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Ha, ik zie de stukjes chiliepeper zitten, lekker!
't Lijkt me een bijzonder recept, ben erg benieuwd naar de smaak-combi spinazie/pinda/thijm. Ga 'm binnenkort maken. Dankjewel voor het recept!
Moskou zou ik dan wel combineren met Sint Petersburg of andere delen van Rusland (Transsyberie-express?), omdat in de stad zelf vrij weinig te zien en doen is. Het Rode plein, Kremlin en de metrostations, maar daar hield het ook wel zo'n beetje op. Waarom wil je er eigenlijk heenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:27 schreef Ewelina het volgende:
Qua reizen: er zijn zoveel plekken waar ik graag heen wil: Rome, Istanbul, Moskou, Polen, VS...
Ik vind het er juist lekker uitzien, ben dol op prutjes.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:32 schreef Tinkepink het volgende:
Die maaltijd van jou, Isegrim, ziet er walgelijk uit,maar smaakt volgens mij hemels!
Ja maar jij weet ook welke geur het heeft. Nu lijkt het op iets heel andersquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind het er juist lekker uitzien, ben dol op prutjes.
Wat een geweldige jurk!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:26 schreef Tinkepink het volgende:
[ afbeelding ]
Oost-Europa trekt me heel erg, bovendien vind ik dat Rusland een fascinerende geschiedenis heeftquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:33 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Moskou zou ik dan wel combineren met Sint Petersburg of andere delen van Rusland (Transsyberie-express?), omdat in de stad zelf vrij weinig te zien en doen is. Het Rode plein, Kremlin en de metrostations, maar daar hield het ook wel zo'n beetje op. Waarom wil je er eigenlijk heen? (misschien heb ik iets heel erg leuks gemist)
Ik wil nog naar Japan, VS, China, Korea, Indonesië, Amazonegebied (later, na alle aziatische landen) en weet ik veel waar nog meer.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:34 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja maar jij weet ook welke geur het heeft. Nu lijkt het op iets heel anders.
Ja klopt (wat je zegt over IJsland).quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:37 schreef ColdFeet het volgende:
Hmmm, ik had net een reactie getypt op Marz, die is niet geplaatst(IJsland: heel mooi, heel duur, niet in de winter gaan).
Ise, jouw prutje lijkt een beetje op Kip Palava van Knorr, maar dan zonder pakjes. Ik ga m ook eens proberen
Ik werd geveld door een beginnende migraine-aanval. Gelukkig lijkt het overgewaaid, maar geen avondeten voor mij dus, vandaag.
Het is Kip Palava (Palaver Kip), maar de mijne is vast lekkerder dan die van Knorr.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:37 schreef ColdFeet het volgende:
Ise, jouw prutje lijkt een beetje op Kip Palava van Knorr, maar dan zonder pakjes. Ik ga m ook eens proberen
Sorry, maar daar vind ik het ook op lijkenquote:
Er zitten geen pijnboompitten in. En spinazie is mijn favoriete groente.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Sorry, maar daar vind ik het ook op lijkenHoogstwaarschijnlijk lust ik het ook niet, want ik heb een hekel aan pijnboompitten en spinazie.
Nope verkeerd gekeken. Maar er zit pindakaas in en dat lust ik ook niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er zitten geen pijnboompitten in. En spinazie is mijn favoriete groente.Maar ik vind het niet op kots lijken.
Spinazie is the bestquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er zitten geen pijnboompitten in. En spinazie is mijn favoriete groente.Maar ik vind het niet op kots lijken.
Nou, het deed mij meer denken aan iets van een koequote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat zeker, het is alleen jammer dat ze in Moskou bijna alles hebben platgegooid en er communistische flats hebben neergezet. En nog steeds gooien ze dagelijks bijna monumentale gebouwen plat, om er woonblokken neer te zetten. Van het echte moskou is weinig meer over. Sint Petersburg is beter bewaard gebleven heb ik gehoordquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:36 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Oost-Europa trekt me heel erg, bovendien vind ik dat Rusland een fascinerende geschiedenis heeft
Waarom sorry zeggen omdat je een pak van knorr hebt gebruikt? Ik zou willen dat ik de tijd, geld en ideeën had om alles zelf from scratch te maken maar dat heb ik allemaal niet dus ik gebruik best wel eens een zakje en pakje hier en daar. Ik zie heus wel in dat het minder is dan het zelf maken maar zoals het hier soms verketterd wordt vind ik ook weer niet nodig. Voordat ik actief op mijn eten ging letten, maar ik hier wel mee las kreeg ik soms echt zo'nquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:45 schreef ColdFeet het volgende:
Ise, sorry hoorIk heb dat pakje van knorr voor mijn inmiddels echtgenoot gemaakt toen we net wat hadden en ik nog totaal niet kon koken. Ons eerste romantische diner samen
Ik at het later nog eens en vond het toen heel erg vies, rare bijsmaak. Het is enkel de romantische herinneringquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Waarom sorry zeggen omdat je een pak van knorr hebt gebruikt? Ik zou willen dat ik de tijd, geld en ideeën had om alles zelf from scratch te maken maar dat heb ik allemaal niet dus ik gebruik best wel eens een zakje en pakje hier en daar. Ik zie heus wel in dat het minder is dan het zelf maken maar zoals het hier soms verketterd wordt vind ik ook weer niet nodig. Voordat ik actief op mijn eten ging letten, maar ik hier wel mee las kreeg ik soms echt zo'ngevoel omdat ik een knorr maaltijd had gegeten.
Tell me about itquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Waarom sorry zeggen omdat je een pak van knorr hebt gebruikt? Ik zou willen dat ik de tijd, geld en ideeën had om alles zelf from scratch te maken maar dat heb ik allemaal niet dus ik gebruik best wel eens een zakje en pakje hier en daar. Ik zie heus wel in dat het minder is dan het zelf maken maar zoals het hier soms verketterd wordt vind ik ook weer niet nodig. Voordat ik actief op mijn eten ging letten, maar ik hier wel mee las kreeg ik soms echt zo'ngevoel omdat ik een knorr maaltijd had gegeten.
En in eten dan?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:17 schreef -marz- het volgende:
Vandaag stond ik uitjes te bakken, halverwege ging ik de krant lezen en moest de geur mij eraan herinneren dat er uitjes stonden aan te branden. Zo erg ben ik niet geinteresseerd in koken.
Waarom begin je niet met uit boeken koken, dan? Dan ontwikkelt het inzicht zich vanzelf!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:17 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind koken ook best leuk. Alleen mislukt het altijd zo vaak bij mij.
En een echte kok weet op gevoel te bepalen hoeveel van welk ingrediënt er in het gerecht moet, maar ik niet, hoor. De verhoudingen zijn altijd scheef bij mij
.
Ik vind het leuk om taarten te bakken, lekkers te maken, maar 'gewoon' koken (avondeten) duurt me altijd te lang. Ga lekker een halfuur zitten wachten tot je aardappels gaar zijn. Sowieso, als ik dan eens zelf moet koken, is het op het moment dat ik al een dag gewerkt heb of naar school ben geweest, dan heb ik echt geen zin meer om nog een hele maaltijd in elkaar te draaien. Dan maar een ei bakken of een tosti maken, meteen etenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:15 schreef -marz- het volgende:
Dat begrijp ik echt niet ! Er zijn hier zoveel mensen die koken leuk vinden, ik voel me soms net een alien.
Ja, vooral verse/wilde spinazie. Even kort roekbakken met wat knoflook, peper en zout erbij en een gegrild zalmfiletje er op. Mjum...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Spinazie is the bestIk vond het vroeger zo vies, toen ik nog thuiswoonde... Maar goed bereid is het heerlijk, stevig en een beetje aards van smaak
Ja, dat moet dan idd wel met stevig blad. Ik ken alleen pakora's van bloemkool, aubergine, paprika, aardappel en zo. Erg lekker ook (Sjit, heb echt trek...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:12 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb ooit eens spinaziepakora's gemaakt van wilde spinazie. Die waren me toch lekker! Maar daar heb je wel spinazie met hele dikke bladeren voor nodig, anders wordt het een prutje.
Goeiemorgen. Ik ga vast niet slank worden/blijvenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:33 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga maar naar bed, als je slaapt voel je geen honger.En volgens SHE word je er nog slank van ook.
Herkenning ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:36 schreef kwakveense het volgende:
erger ng, na de eerste 5 kilo vroegen ineens alerle mensen, vooral jongens, of ik soms aan t onja bakkeren was. ik kreeg dan altijd van die hoofd-afbijt neigingen, terwijl t gewoon complimentjes waren
Ik niet, ik val gewoon af c.q. ik heb mijn eetpatroon gewijzigd.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:38 schreef -marz- het volgende:
Wie is er 'aan de lijn' dan?
Drinkontbijt voor je gaat rennen? Heb je toch iets van energie in je, maar het is zo lichtverteerbaar dat je geen vol gevoel krijgtquote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:46 schreef -marz- het volgende:
Ah. Ik heb het idee dat ik dat niet ga trekken, maar met ontbijt is mn pensje weer te vol.
Dat serotine veel invloed heeft op de gemoedstoestand weet ik helaas. Ik heb aanleg voor depressies. Vandaar dat ik er zo bovenop zit, want ik voel me langzamerhand "wegzakken". Niet goed.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:25 schreef loveli het volgende:
Mensen met een laag bloedsuiker hebben een slechter humeur, na het eten van koolhydraten stijgt je bloedsuiker. In bananen zit behalve koolhydraten het stofje L-Tryptofaan. Dit is een aminozuur dat o.a. nodig is om serotonine te maken en hormoon heeft veel invloed op de gemoedstoestand.
brocolliroosjes, chinese kool, kleine stukjes wortel, doperwten, ui, preiquote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:57 schreef Inderdaad het volgende:
Sterkte vandaag, Chicolate.
Sugar, nog gefeliciteerd met je trouwdag.![]()
Ik weet niet veel van voedingsmiddelen/stoffen, dus ik kan daar niets over zeggen.![]()
Ik heb rijst meegenomen naar stage. 3 bakjes, 1 al op. Voor vanavond heb ik rijst en kip, alleen weet ik nog geen groenten voor erbij. Sperziebonen had ik laatst, paprika zit in de japanse rijst.. Welke zou je er nog meer makkelijk doorheen kunnen wokken?
Dank je! Ik ga voor de brocolliroosjes (niet zo heel veel tijd vandaag). Moet daar nog iets bij? Bosui ofzo? Of kan ik het gewoon in de wok gooien en daarna de rijst erbij?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
brocolliroosjes, chinese kool, kleine stukjes wortel, doperwten, ui, prei
Als je de roosjes heel klein snijdt, kan je ze direct meewokken. Je kunt ze ook eerst even met kokend water overgieten (blancheren) zodat ze iets sneller gaar worden en niet meer helemaal rauw zijn. En dan gewoon wokken ja. Eerst brocolli (en eventueel ui ofzo, of knoflook) en dan de rijst erbij.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:58 schreef Inderdaad het volgende:
[..]
Dank je! Ik ga voor de brocolliroosjes (niet zo heel veel tijd vandaag). Moet daar nog iets bij? Bosui ofzo? Of kan ik het gewoon in de wok gooien en daarna de rijst erbij?(ooit weet ik precies hoe ik het moet maken en met welke spullen erin)
Dank je voor je uitgebreide antwoord. Regelmatig eten is inderdaad iets waar ik veel baad bij heb (bij regelmaat in het algemeen....). Eten doe ik al jaren om de 2 uur. Dat is gelukkig geen grote omstelling. De vitamines krijg ik elke ochtend opgedrongen door mijn man (en dan precies die jij nu aangeeft en calcium). Soms via een vrouwenpil, soms in losse doses als ik al genoeg van bepaalde vitaminen heb gegeten.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:07 schreef SHE het volgende:
Een goede uitleg over suikers, koolhydraten en wispelturige vrouwen
Dit zal tot op zekere hoogte waar zijn, maar mbt depressie vind ik dit erg kort door de bocht.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:07 schreef SHE het volgende:
Echt geluk haal je helaas toch echt uit een stabiele suikerspiegel, verkregen door een suikervrij dieet, met matig koolhydraten en vooral complexe koolhydraten.
Daarnaast regelmaat, regelmaat, regelmaat....eet elke 2 uur, ook als je geen honger hebt,
Ja wat is optimaliseren... over het effect van voeding op je hormoonhuishouding is op dit moment weinig onomstotelijk bewijs. Uit wat ik geleerd heb doet regelmaat qua levensstijl veel meer goeds dan de daadwerkelijke inhoud van je voeding.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:47 schreef SHE het volgende:
Ik heb het ook niet over depressie gehad. Ik ga er dan ook vanuit dat iemand wel weet of hij humeurig is, of depressief.
Al ben ik een absolute tegenstander van AD, maar dat terzijde.
Je hormoonhuishouding optimaliseer je wel degelijk met voeding en dat zou jij als psycholoog moeten weten.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het stoornissen verhelpt. Gelukkig zit er ook een wereld van verschil tussen schommelingen en een stoornis.
Succes en welkom!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:16 schreef Windigo het volgende:
Ik kom ook meedoen, lengte is 1.72, gewicht 72 dus BMI is 24.3. Dat is gezond, maar wel aan de hoge kant van gezond. Mijn ideale gewicht is 68 en daar ga ik nu naar streven
Treffend dat dit dus nog steeds niet bekend is bij psychologen...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:13 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ja wat is optimaliseren... over het effect van voeding op je hormoonhuishouding is op dit moment weinig onomstotelijk bewijs. Uit wat ik geleerd heb doet regelmaat qua levensstijl veel meer goeds dan de daadwerkelijke inhoud van je voeding.
En muesli? Met haver, gerst, rogge en eventueel noten. En dan zonder toegevoegde suiker.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:59 schreef Tinkepink het volgende:
Wat ben ik dom. Ik kan natuurlijk ook gewoon wat meer fruit eten.
*pakt de druiven
Inderdaad.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:55 schreef SHE het volgende:
Het is alleen onjuist te beweren dat voeding geen effect heeft op de hormoonhuishouding, dat heeft het wel degelijk.
He leuk! Welk jaar zit je?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Vergeet trouwens ook niet de neurotransmitters en de plasticiteit van hersencellen zelf, die veranderen als gevolg van aangeleerde manieren om de wereld om je heen te interpreteren.
Spreekt de toekomstig neurowetenschapper...
Moet lukken. Dank je.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je de roosjes heel klein snijdt, kan je ze direct meewokken. Je kunt ze ook eerst even met kokend water overgieten (blancheren) zodat ze iets sneller gaar worden en niet meer helemaal rauw zijn. En dan gewoon wokken ja. Eerst brocolli (en eventueel ui ofzo, of knoflook) en dan de rijst erbij.
Beetje amandelschaafsel of de brocollirijst is ook erg lekker trouwens.quote:
Aw. Ik zit nu nog in de voorzichtiguitprobeerfase, maar genoteerd voor over een paar maanden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Beetje amandelschaafsel of de brocollirijst is ook erg lekker trouwens.
Ik weet niet of daar een kern van waarheid in zit. Kan je niet gelukkig zijn als je veel suiker eet? Ga je je altijd beter voelen als je totaal geen suiker meer eet? Misschien ga je je juist wel kut voelen, omdat je jezelf iets oplegt. Ik noem maar wat.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:23 schreef SHE het volgende:
Natuurlijk is die opmerking gechargeerd, maar je zult best begrijpen dat er een kern van waarheid in zit.
Niet je slank denken! Ik zeg niet dat je slank zou worden van denken dat je gezond eet. Maar dat mensen zich schijnbaar beter voelen als ze het idee hebben dat ze gezond eten. Als in, gemoedstoestand.quote:Je slank denken is inderdaad een theorie die veelvuldig onderzocht wordt, maar ik durf al voorzichtig te concluderen dat ook dat onder wishfull thinking valt. Enig effect is er zeker, maar of dit de impact van voeding overstijgt?
Cool. Het lijkt me een zeer ingewikkelde, maar heel boeiende studie.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:32 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nulde, ik begin over een paar weken aan de master.
Nu stuur je het een wel heel andere kant op. Natuurlijk kun je sip worden als je jezelf iets ontzegd. Of juist iets moet eten wat je helemaal niet lekker vind.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:51 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ik weet niet of daar een kern van waarheid in zit. Kan je niet gelukkig zijn als je veel suiker eet? Ga je je altijd beter voelen als je totaal geen suiker meer eet? Misschien ga je je juist wel kut voelen, omdat je jezelf iets oplegt. Ik noem maar wat.
[..]
Niet je slank denken! Ik zeg niet dat je slank zou worden van denken dat je gezond eet. Maar dat mensen zich schijnbaar beter voelen als ze het idee hebben dat ze gezond eten. Als in, gemoedstoestand.
Dit is in feite ook logisch, neem het voorbeeld van de zonnebloempitten die Tink worden aangeraden. Ik denk niet dat je je in principe beter gaat voelen door het eten van zonnebloempitten. Het kan wel. Er zit wellicht een stofje in dat goed doet voor de aanmaak van een bepaald stofje ergens in je lichaam en dat stofje zou invloed kunnen hebben op je seronotine of dopamine niveau.
Echter, ik persoonlijk zou me slechter gaan voelen, want ik houd niet van zonnebloempitten. En dan zie je al dat het effect van alleen al zo'n gedachte een sterkere invloed heeft op de psyche dan het stofje wat in de voeding zit.
Ook van dieten (zoals bijv. koolhydraten uitbannen) is bekend dat ze kunnen leiden tot depressieve gevoelens! Ook al eet je dan geen suiker meer.
Hier ook net brood (rogge-zuurdesem) op met pindakaas als lunch. Vult goed!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:14 schreef Webkim het volgende:
Hier voor de zoveelste dag op rij twee doooonkerbruine boterhammen met pindakaas.![]()
En je wordt er ook niet per definitie vrolijker van. Dat is wat ik bedoel te zeggen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:02 schreef SHE het volgende:
Suiker heb je niet nodig en van een suikerloos dieet word je niet depressief, noch zal het een depressie aanjagen.
Het is inderdaad ingewikkeld omdat het vakgebied zo breed is en alles elkaar uiteindelijk beïnvloedt. Je lichaam en je geest zijn op zoveel manieren met elkaar verbonden, en in de hersenen komt alles bij elkaar.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Cool. Het lijkt me een zeer ingewikkelde, maar heel boeiende studie.
Een stabiele bloedsuikerspiegel draagt wel degelijk bij aan je humeur.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:09 schreef -marz- het volgende:
[..]
En je wordt er ook niet per definitie vrolijker van. Dat is wat ik bedoel te zeggen.
Mwoah, denigrerend vind ik de posts allerminst. Ik merk wel hoezeer onze uitgangspunten en interpretaties verschillen, maar dat is ook logisch gezien haar achtergrond.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:15 schreef loveli het volgende:
Sorry -marz-, ik krijg een beetje jeuk van je posts. Had net een langere reactie getypt, maar die heb ik gedelete, heb vandaag geen zin in een off-topic discussie. Als je woordkeus ietsje minder denigrerend was geweest had ik me er wsch. minder aan gestoord.
Het kan inderdaad zijn nadelen hebben. Mijn vader vindt bijvoorbeeld dat hij niet écht een gezellige avond heeft als er niet de nodige drank en hapjes op tafel komen, en hij is een ontzettende stress-eter, met alle gevolgen voor zijn gezondheid. Maar goed, het zit ook zo in onze cultuur dat eten meer is dan brandstof (zeker in het zuiden van het land) dat het heel moeilijk is om die emotionele waarde weer kwijt te raken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:15 schreef SHE het volgende:
Ik vind het persoonlijk een zeer ongezonde associatie. Op het moment dat eten je geluksniveau bepaalt dan is er mijns inziens sprake van een hele vervelende conditionering. Ik zie voeding meer als brandstof en dat het ook lekker kan zijn is een groot voordeel.
Nou zeg, sta je daar uren voor in de keuken?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:15 schreef SHE het volgende:
Ik zie voeding meer als brandstof en dat het ook lekker kan zijn is een groot voordeel.
In super pure chocolade (quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:20 schreef conleche het volgende:
Ik zie ook niet iets denigrerends en het is ook best on topic toch?
Ik moet mij overigens verre van suiker houden:
b. Ik ben er ook echt verslaafd aan: als ik eenmaal begin kan ik niet meer stoppen. Behalve bij hele pure choco, dan heb ik het niet.
Ja. Want wat in mijn lichaam komt moet met zorg en aandacht bereid zijn. Het heeft namelijk weinig zin om goede producten uit te kiezen en deze vervolgens te molesteren. Dus die uren in de keuken zijn een must en in mijn geval ook een groot plezier.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nou zeg, sta je daar uren voor in de keuken?
Ik kan ook erg blij worden van lekker eten, daar is niks ongezonds aan
Om heel eerlijk te zijn vind ik melkchocolade met hazelnoten echt veel lekkerder. Maar daar eet ik dus nooit 1 blokje van. De hele reep gaat dan echt op. Hele pure choco (ik heb nu die van de AH, met sinaasappelschil) vind ik lekker, maar na 2 kleine blokjes heb ik echt voldoende: zou niet meer willen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
In super pure chocolade () zit relatief weinig suiker (want 70% of meer cacao) en het is ook behoorlijk vet door de cacao, dat vertraagd zowiezo de suikeropname
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:37 schreef kwakveense het volgende:
owww ik heb zo'n buikpijn! bah. dat had ik met mn vorige pil nooit, buikpijn als ik ongesteld was geworden. gelukkig maar 1 dagje, maar toch...
Jij kookt dus uit liefde voor je lichaam, niet uit liefde voor het voedsel?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:30 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja. Want wat in mijn lichaam komt moet met zorg en aandacht bereid zijn. Het heeft namelijk weinig zin om goede producten uit te kiezen en deze vervolgens te molesteren. Dus die uren in de keuken zijn een must en in mijn geval ook een groot plezier.
Vroeger had ik precies hetzelfde, maar nu ik al een aantal jaren van de suikerverslaving ben afgekickt(sp?) vind ik melkchocolade veeels te zoet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:34 schreef conleche het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn vind ik melkchocolade met hazelnoten echt veel lekkerder. Maar daar eet ik dus nooit 1 blokje van. De hele reep gaat dan echt op. Hele pure choco (ik heb nu die van de AH, met sinaasappelschil) vind ik lekker, maar na 2 kleine blokjes heb ik echt voldoende: zou niet meer willen.
Dat is juist het ideale ervan.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:34 schreef conleche het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn vind ik melkchocolade met hazelnoten echt veel lekkerder. Maar daar eet ik dus nooit 1 blokje van. De hele reep gaat dan echt op. Hele pure choco (ik heb nu die van de AH, met sinaasappelschil) vind ik lekker, maar na 2 kleine blokjes heb ik echt voldoende: zou niet meer willen.
Absoluut! Ik kook uit louter egoistische motieven zelfs.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:42 schreef Windigo het volgende:
[..]
Jij kookt dus uit liefde voor je lichaam, niet uit liefde voor het voedsel?
Mja ik heb dus hetzelfde probleem als jij volgens mij. Ik heb gauw last van ''rijk' voedsel en ik heb last van aardappelen en pasta. Toch kan ik me niet er toe zetten die dingen niet meer te eten, want ik vind ze echt heerlijk. Hoe ben jij overgeschakeld?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:57 schreef SHE het volgende:
[..]
Absoluut! Ik kook uit louter egoistische motieven zelfs.
Ik wil me goed voelen, ik wil er goed uit zien en ik wil mezelf verwennen met met zorg uitgekozen producten en een goede bereiding. Ik vind dat ik en mijn geliefden dat verdienen.
Met 'rijk' voedsel heb ik dan ook niet zoveel. Als ik bijvoorbeeld mijn nachos con todos maak, dan heb ik erna altijd eengevoel. Het is vet en is suikerrijk en je verteert het voor geen meter.
De smaak is prachtig natuurlijk, maar wordt voor mij helemaal overstemd door het gevoel wat het me erna geeft. Namelijk een overvolle buik, een lusteloos gevoel en een spijsvertering die helemaal op hol slaat.
Geluk zit voor mij in een lijf wat goed draait, wat gezond is en wat als het meezit mijn hoofd ook bij kan houden.![]()
En daarom rook ik nu even een sigaretje, omdat mijn lichaam daar zo dol op is![]()
nee serieus, ik heb een hele rationele kijk op voeding. En geloof me, dat is ooit heel anders geweest
Ik ben dol op alles wat hartig is, maar dat werkt ook niet altijd in mn voordeelquote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:09 schreef Mini_rulez het volgende:
* Mini_rulez eet een stukje chocolade met 78% cacao.
Hier hetzelfde... Vriendje is gek op alles wat zoet is, vooral chocolade, terwijl ik het meeste prima kan laten staan. Eigenlijk de omgekeerde wereld.
Met de dr. Phil wijsheid: ik deed het gewoon niet meer.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:03 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mja ik heb dus hetzelfde probleem als jij volgens mij. Ik heb gauw last van ''rijk' voedsel en ik heb last van aardappelen en pasta. Toch kan ik me niet er toe zetten die dingen niet meer te eten, want ik vind ze echt heerlijk. Hoe ben jij overgeschakeld?
Ja! Die smerige rommel staat dus in 20-voud in de koeling. Het ziet eruit als faecesquote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:07 schreef Isegrim het volgende:
De pure chocolademousse van de Lidl.
grappig, ik heb nu al van zoveel vrouwen gehoord dat vooral de man een chocofreak is... en de vrouw meer met hartig heeft,quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:09 schreef Mini_rulez het volgende:
* Mini_rulez eet een stukje chocolade met 78% cacao.
Hier hetzelfde... Vriendje is gek op alles wat zoet is, vooral chocolade, terwijl ik het meeste prima kan laten staan. Eigenlijk de omgekeerde wereld.
Mja, ik kan het wel minderen, maar niet volledig weghalen, aangezien ik weer bij mn moeder woon voor een tijdelijke periode omdat ik binnenkort ga emigreren. Je hebt dus niet geminderd met iets, maar gewoon radicaal overal een streep doorgezet. Knap hoorquote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:23 schreef SHE het volgende:
[..]
Met de dr. Phil wijsheid: ik deed het gewoon niet meer.
Het zijn keuzes en die kan alleen de persoon zelf maken.
Ja chocolade eet ik zeg maar 2 keer per jaar, en mijn ex at het zo'n 3 keer per week lolquote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:25 schreef DarkElf het volgende:
[..]
grappig, ik heb nu al van zoveel vrouwen gehoord dat vooral de man een chocofreak is... en de vrouw meer met hartig heeft,
Hier trouwens hetzelfde; ik heb niets met chocolade (op een misschien 3-4 keer per jaar voorkomende lust naar chocomousse na) en de mr welIk hou meer van hartig en je doet mij meer plezier met olijven bijvoorbeeld
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:28 schreef SHE het volgende:
Hier ook een hartig monster, en stiekem ben ik dol op zout. Dat kan zijn omdat ik van nature een lage bloeddruk heb, maar ik kan vreselijk opgewonden raken van zoute pretzels en dan eigenlijk alleen om de stukken zout
Wat overigens een evenzo slechte voorkeur is als die voor zoet.
En zuur, ik vind alles wat zuur is heerlijkVooral citroen en groenten uit het zuur
en hele zure yoghurt
en zure haring
![]()
Een pot augurken is voor mij wat choco mousse voor meneer is.
Nu voel ik me een stuk minder vreemd. Dank je wel voor het delen van dit feitquote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:28 schreef SHE het volgende:
Hier ook een hartig monster, en stiekem ben ik dol op zout. Dat kan zijn omdat ik van nature een lage bloeddruk heb, maar ik kan vreselijk opgewonden raken van zoute pretzels en dan eigenlijk alleen om de stukken zout
Ja ik heb dus ook een lage bloeddruk, en ik herken me helemaal in wat je schrijft. Salmiak vind ik ook heerlijk, maar ik zal er nu toch af te blijven wegens mijn lijnplanquote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:28 schreef SHE het volgende:
En zuur, ik vind alles wat zuur is heerlijkVooral citroen en groenten uit het zuur
en hele zure yoghurt
en zure haring
![]()
Een pot augurken is voor mij wat choco mousse voor meneer is.
Het smaakt naar hemel.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:24 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja! Die smerige rommel staat dus in 20-voud in de koeling. Het ziet eruit als faeces
Ik vind zoveel lekkerquote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:34 schreef conleche het volgende:
Ik hou óók van hartig en ook van zuur. Vind je het gek dat ik moeite heb om op gewicht te blijven...
Wat heb je nu dan voor maat?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:42 schreef Tinkepink het volgende:
Eigenlijk ben ik, nu ik van 67 naar 64-63 kg ben afgevallen best tevreden met mezelf:
Mijn armen zijn slanker dan eerst
Ik heb nog borsten
Als ik rechtop sta heb ik een holte onder mijn ribben in plaats van vetrollen
Mijn buikje is bijna plat; slechts een heel klein kussentje rest nog
Ik heb weer een taille! Een echte!
Mijn billen zijn nog rond
En mijn benen zijn prachtig stevig.
Kan iemand mij vertellen waarom ik dan weer perse in maatje 38-40 wil passen?
Wellicht omdat als je iets doet je het goed wil doen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:42 schreef Tinkepink het volgende:
Eigenlijk ben ik, nu ik van 67 naar 64-63 kg ben afgevallen best tevreden met mezelf:
Mijn armen zijn slanker dan eerst
Ik heb nog borsten
Als ik rechtop sta heb ik een holte onder mijn ribben in plaats van vetrollen
Mijn buikje is bijna plat; slechts een heel klein kussentje rest nog
Ik heb weer een taille! Een echte!
Mijn billen zijn nog rond
En mijn benen zijn prachtig stevig.
Kan iemand mij vertellen waarom ik dan weer perse in maatje 38-40 wil passen?
Je hebt gelijk. En ik weet ook eigenlijk niet waarom ik het hier postte. Ik heb net wat fruit op (koolhydraten), dus ik zal wel wat hyper zijn ofzoquote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:54 schreef SHE het volgende:
[..]
Wellicht omdat als je iets doet je het goed wil doen.
En waarom zou je niet in 38/40 willen passen?
SHE, even een vraagje tussendoor. Gij die alles weet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:54 schreef SHE het volgende:
Wellicht omdat als je iets doet je het goed wil doen.
En waarom zou je niet in 38/40 willen passen?
Ligt er wel aan hoe streng je je streef hebt gezet!! De mijne staat op 58. 56 zou ook nog prima zijn, maar 53quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:00 schreef SHE het volgende:
Ik ben een paar kilo onder de streef-voorstander. Vrouwen zien er altijd net ff wat strakker uit als ze iets onder streef gaan zitten
Ik wil 5 kg onder streef....
Gelukkig duurt dat nog maar 10 kg
Mja stiekem hoop ik ook tot 65 te gaanquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:00 schreef SHE het volgende:
Ik ben een paar kilo onder de streef-voorstander. Vrouwen zien er altijd net ff wat strakker uit als ze iets onder streef gaan zitten
Volgens een aantal websites zou mijn ideaalgewicht 56 kg moeten zijn. Dus dan is 5 kg minder 51 kg ......quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:00 schreef SHE het volgende:
Ik kan een paar topics vullen met dingen die ik niet weet, maar waar je goedkope amandelen scoort weet ik wel!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:02 schreef mane het volgende:
[..]
SHE, even een vraagje tussendoor. Gij die alles weet.
Waar kun je redelijk goedkoop een grote hoeveelheid amandelen inslaan? Ik ben tegenwoordig weer bijna geheel vegetarisch aan het eten, en ik eet 'dus' veel noten, maar het is nogal prijzig.
Bij de turk heb je inderdaad voor 2.20 zo 500 gram amandelen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:06 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik kan een paar topics vullen met dingen die ik niet weet, maar waar je goedkope amandelen scoort weet ik wel!
Op de markt, bij een turkse/marokkaanse/ winkel, of bij de groothandel ( makro en consorten )
Mijn streef = 63 kg en dan ben ik al naar de norm 'mager' bij 1.75. Maar ik woog altijd 58 en dat vind ik eigenlijk veel mooier, dan zijn mijn tieten ook niet meer zo groot en zijn mijn benen mooier van vorm.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:04 schreef conleche het volgende:
[..]
Ligt er wel aan hoe streng je je streef hebt gezet!! De mijne staat op 58. 56 zou ook nog prima zijn, maar 53: ik hou dan geen tiet meer over en dat vind ik zonde. Waar ik helemaal niet mee zou zitten is af te vallen tot 56 kilo, dan heb ik 2 kilo speling.
En de turk heeft ook nog eens de beste hazelnotenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:09 schreef Windigo het volgende:
[..]
Bij de turk heb je inderdaad voor 2.20 zo 500 gram amandelen.
De Turk natuurlijk!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:06 schreef SHE het volgende:
Ik kan een paar topics vullen met dingen die ik niet weet, maar waar je goedkope amandelen scoort weet ik wel!
Op de markt, bij een turkse/marokkaanse/ winkel, of bij de groothandel ( makro en consorten )
Bij mij ook, zo ongeveerquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:00 schreef SHE het volgende:
Jou wil ik niet horen, met die laatste foto van je heb ik de haren uit mijn kop gerukt van jaloeziequote:
Jammer voor jou heb ik een geheugen als een olifant: jij stopt dus met roken aan het einde van de zomer. Das dus op z'n allerlaatst 21 september.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:28 schreef SHE het volgende:
Was dat feestje niet in dat weekend dat we van donderdag tot maandagochtend aan de stap waren?
Daarom waren we zo mager; we zaten toen niet op de bank te suffen![]()
Volgens mij was dat 2000?2001?
Men, wat waren we prachtig![]()
Over stoppen met roken wil ik het al helemaal niet hebben; first things first. Tegen die tijd dat ik op mijn minus-streef zit, is er vast al een pil die mij zonder moeite doet stoppen en voorkomt dat ik aankom
Damn youu!!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:34 schreef conleche het volgende:
[..]
Jammer voor jou heb ik een geheugen als een olifant: jij stopt dus met roken aan het einde van de zomer. Das dus op z'n allerlaatst 21 september.
mvg de tabaksministerin.
Wat mij betreft wel. Ik vind het heel fijn om weer strak in het vel te zitten, maar ik zal altijd van lekker eten blijven houden, dus de kans dat ik doorsla is niet aanwezig. Bovendien heb ik een vrij reeel beeld van wat té dun is.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:37 schreef Sugar het volgende:
Ik vind jullie nu toch best wel euhm, doorslaan juist. Met steeds weer minder willen wegen en niet zeker weten of je wel kunt stoppen straks. Maar dat zal vast een heul rare kronkel van mij zijn. Ik lees vast iets wat er niet staat?
Als het om mij gaat hoef je je niet druk te maken hoor Sugar. Ik ben geen type voor anorexia. Het enige waar ik me wel een beetje zorgen om maak is hoe ik mijn eetpatroon weer "normaal" krijg, aangezien ik het brood en aardappelen er echt voor altijd heb uitgegooid en dat voor mij dus schijnbaar al genoeg is om af te vallen. Ik hoef echt geen moeite te doen om te "dieten": ik val zo al af. Maar samen met o.a. conleche hebben we al een paar goede alternatieven op een rijtje gezet voor na de afvalperiode (zoals toetjes, meer vlees als karbonades ed), dus het zal wel goedkomen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:37 schreef Sugar het volgende:
Ik vind jullie nu toch best wel euhm, doorslaan juist. Met steeds weer minder willen wegen en niet zeker weten of je wel kunt stoppen straks. Maar dat zal vast een heul rare kronkel van mij zijn. Ik lees vast iets wat er niet staat?
Tinkepink, krijg jij ook last als je peulvruchten eet? Anders is dat ook een gezonde bron van extra cal.!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als het om mij gaat hoef je je niet druk te maken hoor Sugar. Ik ben geen type voor anorexia. Het enige waar ik me wel een beetje zorgen om maak is hoe ik mijn eetpatroon weer "normaal" krijg, aangezien ik het brood en aardappelen er echt voor altijd heb uitgegooid en dat voor mij dus schijnbaar al genoeg is om af te vallen. Ik hoef echt geen moeite te doen om te "dieten": ik val zo al af. Maar samen met o.a. conleche hebben we al een paar goede alternatieven op een rijtje gezet voor na de afvalperiode (zoals toetjes, meer vlees als karbonades ed), dus het zal wel goedkomen.
Daarbij heb ik een man die zo van mijn borsten houd dat, als ik te dun word en mijn borsten verdwijnen, hij met zekerheid over zal gaan op dwangvoedering (grapje!)
Linzen enzo bedoel je? Nee, daar had ik tot op heden geen probleem mee. Maar om eerlijk te zijn reageerde ik ook nooit zo sterk op aardappels. Pas sinds ik het brood eraan heb gegeven zorgen aardappels ook voor darmklachten.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:46 schreef conleche het volgende:
[..]
Tinkepink, krijg jij ook last als je peulvruchten eet? Anders is dat ook een gezonde bron van extra cal.!
Lekkerquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb zo ontzettend zin in kipkerrie of kiptandoori, dat ik daar maar voor ga vanavond. Met schmand (een magerder alternatief voor sour cream/creme fraiche) en yoghurt.
Ja dat is goed. Ik ben toch nog niet gestopt. Als ik stop met roken stopt alles. Vooral poepenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:36 schreef SHE het volgende:
Ik zal eens kijken, ik heb nooit vanuit dat oogpunt naar een eetschema gekeken.
Daarvoor moet ik eerst even uitvogelen wat er precies met de stofwisseling gebeurt en in hoeverre dat echt met de deprivatie van nicotine te maken heeft. ( Help me herinneren als ik te lang stil blijf )
In 1 x ja en ik stel alleen mijn volgende sigaret uit, WIL me niet voorstellen dat het mijn laatste sigaret is geweest.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:01 schreef -marz- het volgende:
Wat goed! In 1x gestopt met roken?
Wat is je streefgewicht en weet je zeker dat je nog 5kg lichter wil zijn dan dat?
Lieffie! Ik heb je liedje op Haifs nog niet kunnen beluisteren, visite enzo, maar ik wilde wel alvast ff zeggen dat ik het heel lief van je vindtquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:19 schreef Greys het volgende:
Co en alle andere lieve meisjes!
Sorry, ik had even een levenVanmorgen hard gewerkt en vanmiddag nog veel harder in de voortuin gewerkt. Hij moet helemaal leeg, dus ik stond met oranje-roze bloemetjeslaarzen en een schep in de tuin tekeer te gaan. Vast veel calorietjes verbrand weer, tuin is nu voor driekwart leeg.
Op het werk is het druk, nou ja, dat wil zeggen, ik heb alleen morgen nog om alles af te handelen voordat ik met een gerust hard een weekje op vakantie kan. Ik durf nooit op vakantie, bang dat er allerlei belangrijke dingen nog niet afgehandeld zijn
Kga vanavond later even alles bijlezen, dus sorry dat ik alleen maar over mezelf praat
Liefquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:19 schreef Greys het volgende:
met oranje-roze bloemetjeslaarzen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |