abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:38:35 #1
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60975268

Het vorige deel: Slank het najaar in #212 - Waar we woorden samen stellen

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:39:00 #2
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60975276
Even heel wat anders. Vrijdag gaan we op vakantie. En ik heb nog helemaal niet het idee dat ik nog alles in moet pakken en boodschappen voor onderweg moet doen. En bedenken hoe ik de auto dit jaar weer tot op de centimeter nauwkeurig moet volpuzzelen .

Maar nu ik eraan denk krijg ik bijna paniekaanvallen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60975308
Gewoon af en toe een kopje muntthee drinken k_i_m, werkt heel ontspannend.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:41:42 #4
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60975325
*meld*
Prrrrr
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:41:46 #5
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60975326
Laat je vantevoren even masseren ook..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:43:40 #6
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60975378
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:39 schreef k_i_m het volgende:
Even heel wat anders. Vrijdag gaan we op vakantie. En ik heb nog helemaal niet het idee dat ik nog alles in moet pakken en boodschappen voor onderweg moet doen. En bedenken hoe ik de auto dit jaar weer tot op de centimeter nauwkeurig moet volpuzzelen .

Maar nu ik eraan denk krijg ik bijna paniekaanvallen .
Ga je toch gewoon een jaar niet, ik bedoel, thuis aanmeuten is ook heel lekker hoor.
Prrrrr
pi_60975393
Het is pas woensdag toch? Ik zou me nu nog niet druk maken. Bovendien, zolang je je geld maar niet vergeet kan je in ZF pretty much alles wel kopen. Als ik jou was zou ik je kleren vergeten. Dan kan je lekker gaan shoppen
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:45:22 #8
14746 k_i_m
pi_60975418
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:40 schreef Liejannuh het volgende:
Gewoon af en toe een kopje muntthee drinken k_i_m, werkt heel ontspannend.
Inderdaad. Mijn yin en yang moeten weer even op één lijn komen .
In my life
Why do I smile
pi_60975444
Kim, ik ben een absolute neuroot met inpakken. Ik kan het écht niet. Ik moest ooit heel erg lastminute 4 dagen naar Berlijn, ik had een kwartier om in te pakken en echt een grote weekendtas vol Veel te veel ingepakt
Ik maak dus altijd drie dagen vantevoren ofzo een paklijst. En dan kan ik een uur voor vertrek fluitend mijn koffers pakken
Misschien met een baby en alle bijbehorende spullen ook wel een plan voor jou?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:47:28 #10
14746 k_i_m
pi_60975467
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:44 schreef conleche het volgende:
Het is pas woensdag toch? Ik zou me nu nog niet druk maken. Bovendien, zolang je je geld maar niet vergeet kan je in ZF pretty much alles wel kopen. Als ik jou was zou ik je kleren vergeten. Dan kan je lekker gaan shoppen
Nouja, nu moet ik nog de hele dag werken . Dus ik heb alleen morgen om alles te regelen, want we gaan vroeg weg 's ochtends. En mijn koffer pak ik altijd heel losjes in, zodat alles er nog in past aan het eind van de vakantie. Ik heb daar zelfs een speciale rits voor, die ik kan losritsen zodat ie nog een stuk hoger wordt .
In my life
Why do I smile
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:50:07 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60975529
Wij gaan best vaak op vakantie, en ik neem gewoon altijd hetzelfde mee (met kleine aanpassingen). Het grote puzzelwerk mag mijn man doen, daar blijf ik ver vandaan. Geen stress!
Misschien kan je alles wat je mee wilt nemen en nu al tegenkomt op stapeltjes in een aparte kamer leggen? Dat werkt bij mij heel goed. Zo heb ik niet het gevoel dat ik inpak, maar in de loop van een paar weken wel stiekem alles klaargelegd.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:50:43 #12
14746 k_i_m
pi_60975552
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:46 schreef ColdFeet het volgende:
Kim, ik ben een absolute neuroot met inpakken. Ik kan het écht niet. Ik moest ooit heel erg lastminute 4 dagen naar Berlijn, ik had een kwartier om in te pakken en echt een grote weekendtas vol Veel te veel ingepakt
Ik maak dus altijd drie dagen vantevoren ofzo een paklijst. En dan kan ik een uur voor vertrek fluitend mijn koffers pakken
Misschien met een baby en alle bijbehorende spullen ook wel een plan voor jou?
Voor mezelf is geen probleem, daar doe ik nooit zo moeilijk over. Maar de spullen van het kind.. pfff, ik weet echt niet wat ik nou wel en niet mee moet nemen. En wat ik vooral niet moet vergeten . En ik moet nog een EHBO setje maken voor áls ze ziek wordt ofzo, maar wat mag en moet ik daar dan weer precies instoppen .

En het erge is, ik weet gewoon dat ik hierdoor iets heel essentieels ga vergeten, zoals haar bed ofzo .
In my life
Why do I smile
pi_60975571
Ik ga nog even m'n eetlijstje voor vandaag posten en dan zet ik m'n compu uit.

O: 250 gram magere kwark
T: smoothie van magere yoghurt en twee nactarines
L: véél broccolisalade met rode ui, sinaasappel en olijf, met sinaasappeldressing
T: handje amandelen
T: appeltje
D: nog onbekend. Ik denk een salade met bacon, paprika en parmezaanse kaas.
pi_60975600
Ik gooi meestal de auto vol totdat er niks meer bij kan. We vertrekken ook altijd pas tegen vieren of zo, maar dat ligt eigenlijk vooral aan de meneer. Maar nu in september gaan we de reis een keer per TGV doen en dan zal ik ook moeten gaan nadenken wat mee te nemen, want ik wil natuurlijk niet zwaarbepakt die trein in, want wil wel gewoon naar de bar wagon kunnen lopen. Maar ik moet iig voor 10 dagen hondenvoer meesjouwen, want bepaald hypoallergeen dieet. De hond zelf moet ik ook niet vergeten. Ik denk idd. dat ik alleen een klein tasje met wat ondergoed en sokken meeneem en dan daar ga winkelen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:54:26 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60975649
Ik werk ook met een paklijst en ik pak mijn tas meestal een dag van tevoren in.
En dan streep ik alles af op de paklijst, want anders heb ik de steeds de neiging te checken of dit of dat er wel in zit. Het lijkt me helemaal vervelend als je voor een heel gezin moet pakken. Ik ga ook altijd gestresst op vakantie. Pas als ik onderweg ben kan ik ontspannen .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:56:41 #16
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60975702
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:51 schreef ColdFeet het volgende:

T: smoothie van magere yoghurt en twee nactarines
L: véél broccolisalade met rode ui, sinaasappel en olijf, met sinaasappeldressing
T: handje amandelen
T: appeltje
D: nog onbekend. Ik denk een salade met bacon, paprika en parmezaanse kaas.
Braaf lijstje vandaag CF. Patisserie fetisj eindelijk voorbij?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:57:10 #17
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60975716
Ik ben dit jaar niet weggeweest. Kinderen wel, kamp en kamperen en logeren. Ik vond het geweldig dat ik niet hoefde. Maar goed, als ik zo de reacties lees is dat niet echt een optie voor de meesten.
Prrrrr
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:57:34 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60975723
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:50 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Voor mezelf is geen probleem, daar doe ik nooit zo moeilijk over. Maar de spullen van het kind.. pfff, ik weet echt niet wat ik nou wel en niet mee moet nemen. En wat ik vooral niet moet vergeten . En ik moet nog een EHBO setje maken voor áls ze ziek wordt ofzo, maar wat mag en moet ik daar dan weer precies instoppen .

En het erge is, ik weet gewoon dat ik hierdoor iets heel essentieels ga vergeten, zoals haar bed ofzo .
Voor het kind:

3 korte broeken
3 lange broeken
2 jurkjes
7 t-shirts
1 truitje
1 vestje
1 jasje
onderbroeken/rompertjes
sokken

luiers en 1 pak billendoekjs
knuffels
eventueel bordje en bekertje/flesje
1 extra dekentje en andere slaapspullen

wat speelgoed (niet teveel, kan je daar ook kopen)

In de noodgevallentas:
- kindvriendelijk spul tegen muggenbeten
- kinderparacetamol
- kinderdiarreeremmer
- sterilon of jodium
- pleisters, schaar, verband
- wij namen verder ook altijd rustgevende tabletjes mee en eventueel iets tegen doorkomende tandjes

Verder nog handdoeken, slabbetjes ed.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:58:16 #19
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60975735
Ik heb thuis een meester-inpakker. Dus ik speel de dombo-troef uit en flikker random van alles in een tas, waarna manlief heel geirriteerd mijn tas opnieuw gaat inpakken.

Easy.
pi_60975773
Ik pak mijn tas meestal 4 keer in. En steeds laat ik weer meer dingen eruit.
Hou niet van zware tassen meenemen op de heenreis. Op de terugreis is mijn tas meestal wel behoorlijk zwaarder, maar ben ik meestal lichter.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:03:16 #21
331 Merel
Be here now.
pi_60975851
Sinds ik http://www.samoon.nl/wpl/packlist.asp gebruik ben ik nóóit meer iets vergeten op vakantie. Werkt perfect!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:09:06 #22
14746 k_i_m
pi_60975989
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:57 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Voor het kind:

-knip-
Ha! Daar heb ik wat aan! . Ik was al op internet aan het zoeken, maarja, je weet natuurlijk toch nooit of dat handig is.

Als mijn wederhelft de auto inpakt past de helft van de zooi erin en staat de helft nog op de stoep. Ik heb daar echter een goed oog voor, en ik krijg er met weinig moeite alles in en zelfs nog een beetje meer. Mijn motto; ik MAAK het passend .

Maarja, eerste vakantie met kind enzo, daar maak ik me dan toch wel een beetje druk om .
In my life
Why do I smile
pi_60976006
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:56 schreef SHE het volgende:

[..]

Braaf lijstje vandaag CF. Patisserie fetisj eindelijk voorbij?
Op, vooral

Als ik aan het einde van de middag nog trek heb, neem ik nog een roggebroodje met pindakaas

Wel een paar slechte dagen in het vooruitzicht vrees ik: morgen bij een vriendin eten & slapen, vrijdag een bruiloft & uit eten, zaterdag weer bij vrienden eten...

[ Bericht 12% gewijzigd door ColdFeet op 20-08-2008 11:16:49 ]
pi_60976078
Inpakken begin ik weken van tevoren al mee; da's de voorpret. Wij (=mijn ouders, mijn kleine neefje en ik) gaan in oktober naar de VS en ik heb nu al een heel reisschema inclusief hotels e.d. geschreven.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 augustus 2008 @ 11:16:38 #25
163650 Greys
pi_60976180
Heer G en ik doen volgende week samen met 1 koffer als we een weekje Madeira gaan doen.
Heb van de vorige keer geleerd, toen ik driekwart van wat ik mee had niet eens aangeraakt heb aldaar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:17:15 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60976200
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:09 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ha! Daar heb ik wat aan! . Ik was al op internet aan het zoeken, maarja, je weet natuurlijk toch nooit of dat handig is.

Als mijn wederhelft de auto inpakt past de helft van de zooi erin en staat de helft nog op de stoep. Ik heb daar echter een goed oog voor, en ik krijg er met weinig moeite alles in en zelfs nog een beetje meer. Mijn motto; ik MAAK het passend .

Maarja, eerste vakantie met kind enzo, daar maak ik me dan toch wel een beetje druk om .
Ga je kamperen of in een hotel? Afhankelijk van beide opties heb ik nog wel wat meer inpaktips voor je.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:26:12 #27
14746 k_i_m
pi_60976396
Beter nog; een huisje .
In my life
Why do I smile
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:27:36 #28
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60976442
ola, teeveepee
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_60976497
Greys, Madeira! Daar ben ik op huwelijksreis geweest

Ik vlieg volgende week voor ruim een week naar Schotland... Dat wordt een grote koffer vol met regenjassen en paraplu's
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:30:07 #30
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60976519
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:09 schreef k_i_m het volgende:

[..]

ORS is ook wel handig om mee te nemen .
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:30:57 #31
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60976538
Waar ga je heen in de VS Ise?

Ik wil zo graag ook weer eens...maar ik heb een héél ieniemienie klein strafbladje (wat echt niet mijn schuld was ).

Ik weet eigenlijk niet eens of je dan wel een visum krijgt....
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:31:04 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60976542
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:26 schreef k_i_m het volgende:
Beter nog; een huisje .
Oke, verder nog:
- groot kleed om op de bodem te leggen
- rol vuilniszakjes voor in de auto en onderweg
- opblaasbadje voor het geval de badkamer niet voldoet en je kind toch gebadderd moet worden (kan eventueel ook in de gootsteen, dus niet echt nodig mi.)

Eventueel zou je nog aan een muggennet kunnen denken. Maar die kan je daar ook kopen. En mocht je het bedje vergeten, dan kan je het kleed ook als matrasje gebruiken.
pi_60976612
Vertel, Vivi, wat heb je uitgevreten?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:33:40 #34
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60976613
TVP

En Isegrim
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:34:00 #35
14746 k_i_m
pi_60976626
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:30 schreef Vivi het volgende:

[..]

ORS is ook wel handig om mee te nemen .
Oja, dat las ik ook ergens idd. Kan je dat gewoon bij het Kruidvat halen o.i.d.? Of moet dat bij de apotheek?
In my life
Why do I smile
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:34:52 #36
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60976654
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:34 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Oja, dat las ik ook ergens idd. Kan je dat gewoon bij het Kruidvat halen o.i.d.? Of moet dat bij de apotheek?
Oef..dat weet ik eigenlijk niet meer.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:36:02 #37
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60976682
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:33 schreef ColdFeet het volgende:
Vertel, Vivi, wat heb je uitgevreten?
Dat zeg ik liever niet (op Internet), maar het was een licht vergrijp iig .
Boete betaald enzo, en klaar.
pi_60976704
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:30 schreef Vivi het volgende:
Waar ga je heen in de VS Ise?

Ik wil zo graag ook weer eens...maar ik heb een héél ieniemienie klein strafbladje (wat echt niet mijn schuld was ).

Ik weet eigenlijk niet eens of je dan wel een visum krijgt....
Texas, howdy.

Hangt er een beetje vanaf waarvoor denk ik. Je zou het eens moeten vragen in het Amerika-topic in het Kaaskoppen-subforum. Ik heb daar geen verstand van, maar ik was al bang dat ik er niet in zou komen wegens een lidmaatschap van de SP in een ver verleden.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:41:32 #39
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60976817
Dat is natuurlijk ook de ultieme misdaad .

Maar wat leuk! Ben nu al benieuwd naar je foto's!

Ik heb toen ik 20 was een tijdje in Noord Cali gezeten...vriendje daar enzo Orange County .

Pffff, ik wil nu ook wel es op vakantie..nog 20 daagjes...
pi_60976873
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:36 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat zeg ik liever niet (op Internet), maar het was een licht vergrijp iig .
Boete betaald enzo, en klaar.
Heb je al geprobeerd om een visum te krijgen? Zal toch niet zo'n drama zijn, dan?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 augustus 2008 @ 11:46:54 #41
163650 Greys
pi_60976985
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:29 schreef ColdFeet het volgende:
Greys, Madeira! Daar ben ik op huwelijksreis geweest

Ik vlieg volgende week voor ruim een week naar Schotland... Dat wordt een grote koffer vol met regenjassen en paraplu's
Wij willen het liefst elk jaar een weekje naar Madeira, we zijn verliefd op dat eiland!
In welke plaats en welk hotel zaten jullie?

En verder zijn we verzot op Schotland (twee jaar geleden geweest en uit ons hemd gewaaid, maar wel tof gehad en volgend jaar gaan we weer), dus we hebben dezelfde smaak qua vakanties, jij en ik
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60977166
Greys, wij zaten in Sao Vicente, naam van het hotel weet ik zo niet meer. Maar ik wil zeker weleens terug. Weet je wat echt tof is: in Funchal zit een ontzettend leuke theezaak aan een of ander pleintje, en dan kun je allemaal lekkere home-made ijsthee en duidend theesoorten drinken op een patiostoeltje onder de sinaasappelbomen

Ik ga overigens voor mijn werk naar Edinburgh, en ik plak er dan een lang weekend aan vast om een beetje de toerist uit te hangen Een vriendin van me vliegt dan ook die kant op, gezellig!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:08:11 #43
14746 k_i_m
pi_60977551
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:51 schreef ColdFeet het volgende:
.
In my life
Why do I smile
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:13:36 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60977702
[quote]Op woensdag 20 augustus 2008 11:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Heb je al geprobeerd om een visum te krijgen? Zal toch niet zo'n drama zijn, dan?
[/quote} Nee, het was nog niet echt aan de orde, maar ik vroeg het me gewoon af .
pi_60977743
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:08 schreef k_i_m het volgende:

[..]

.
Ik ben druk dingen aan het opzoeken, muts
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:21:08 #46
14746 k_i_m
pi_60977904
Ik geloofde het toch al niet .
In my life
Why do I smile
pi_60977950
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:03 schreef Merel het volgende:
Sinds ik http://www.samoon.nl/wpl/packlist.asp gebruik ben ik nóóit meer iets vergeten op vakantie. Werkt perfect!
, ik ga binnenkort een paar daagjes naar Parijs met de Thalys, maar als ik alles meeneem wat deze site suggereert mag ik dan wel een aanhang-coupe bestellen.
Als je met een gezin gaat kamperen is het vast superhandig
pi_60978044
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:58 schreef SHE het volgende:
Ik heb thuis een meester-inpakker. Dus ik speel de dombo-troef uit en flikker random van alles in een tas, waarna manlief heel geirriteerd mijn tas opnieuw gaat inpakken.

Easy.
handig he? Dat doe ik vooral op de terugweg als je ineens veel meer spullen in dezelfde koffer moet stouwen als op de heenweg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:29:39 #49
331 Merel
Be here now.
pi_60978102
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

, ik ga binnenkort een paar daagjes naar Parijs met de Thalys, maar als ik alles meeneem wat deze site suggereert mag ik dan wel een aanhang-coupe bestellen.
Als je met een gezin gaat kamperen is het vast superhandig
Nee maar kijk, ik gebruik dit als uitgangspunt, en de overbodige dingen neem ik natuurlijk niet mee. De lijst is misschien overvloedig, maar er staat in ieder geval niet te weinig op!

Oh en Vivi moet op de meet natuurlijk wel vertellen wat voor enorme misdaad ze gepleegd heeft
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_60978135

de kater komt altijd later zeggen ze...

ik wacht geduldig
Ja doei.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:33:45 #51
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60978217
voor een vakantie hoef je geen visum. max. dertig dagen, en gewoon een paspoort. kindjes wel ene eigen paspoort, niet op paspoort ouders!

ik moet een werkvisum van een maand krijgen - das echt hel... en ik heb gewoon een stage daar hoor, die betalen alles, maar dan nog de procedure an sich is al zum kotsen.

pres. bespreken ging goed, jeej! nu lekker vrij!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:34:40 #52
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60978245
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:26 schreef DarkElf het volgende:

[..]

handig he? Dat doe ik vooral op de terugweg als je ineens veel meer spullen in dezelfde koffer moet stouwen als op de heenweg
Op de terugweg ga ik altijd huilend bij mijn tas staan!
pi_60978264
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:34 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Die heeft zich aardig laten gaan gister
dat viel nou ook wel weer mee hoor

heb iig geen hoofdpijn, maar ben wel mega-brak al komt dat eerder door gebrek aan slaap dan door het vele bier. Het is redelijk verspreid over de avond gegaan (vanaf 4 uur 's middags ) dus hopelijk blijft de hoofdpijn-kater ook weg.

eettechnisch zal ik mn lijstje maar niet posten maar ik weet wel dat ik vannacht een heerlijk patatje met pinda, mayo en uitjes opheb
Ja doei.
pi_60978280
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:34 schreef SHE het volgende:

[..]

Op de terugweg ga ik altijd huilend bij mijn tas staan!
Wanhopig kijken en chaotisch worden does the trick hier...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_60978377
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:29 schreef Merel het volgende:

[..]

Nee maar kijk, ik gebruik dit als uitgangspunt, en de overbodige dingen neem ik natuurlijk niet mee. De lijst is misschien overvloedig, maar er staat in ieder geval niet te weinig op!

Oh en Vivi moet op de meet natuurlijk wel vertellen wat voor enorme misdaad ze gepleegd heeft
Ja snap ik hoor, maar vond het lijstje voor een stedentrip nog steeds erg uitgebreid. Ga ook maar 1 nachtje, dus theoretisch is een schone onderbroek, schoon t-shirt en een tandenborstel genoeg. Toch?
pi_60978441
Echt, sommige bedrijven.

Wij hebben al meer dan een jaar een geschil met onze ex-ISP (Orange ). Omdat ze Intrum Justitia op ons dak hebben gestuurd, die lopen te dreigen met dagvaardingen enzo, vonden we het tijd om de rechtsbijstand in te schakelen. Blijkt de hoofdsom te laag te zijn en doen ze dus niets.

Rechtsbijstand verwijst mij naar Juridisch Loket maar die zeggen dat ze niet vertegenwoordigen, alleen advies geven. Juridisch Loket verwijst naar geschillencommissie telecom. Die gebeld, maar die zeggen dat Orange pas sinds juni dit jaar is aangesloten en dat ze geen zaken van vóór die datum in behandeling nemen. Ze verwijzen me naar de Stichting Consuwijzer. Die ik meteen ook maar gebeld hebben en die meteen aangeven dat ze het vreemd vinden dat de geschillencommissie het niet in behandeling neemt. Ze gaan e.e.a. uitzoeken en bellen mij vanmiddag terug.

Echt, het gaat om 250 euro waar we nou al meer dan een jaar over aan het steggelen zijn (en tig onbeantwoorde brieven over hebben gestuurd). Als die mensen bij Orange nou gewoon hun werk hadden gedaan, dan had dit ons (én hen) niet zoveel tijd gekost.

Echt zonde van mijn vrije tijd die bullshit.

Serieus, desnoods haal ik er een advocaat bij, al kost het me meer dan die 250 euro.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 augustus 2008 @ 13:06:02 #57
163650 Greys
pi_60978973
Oh Orange, daar heb ik ook een leuk akkefietje mee gehad (maar dat heb ik er maar bij laten zitten, stom, maar het kostte me teveel energie).

In het kort: voor de dochter van de baas een ringtone gedownload, ze kon het zelf niet. En toen met bluetooth naar haar verzonden. Een jaar (!!) later ontvang ik een gek smsje met 'U heeft weer nieuw tegoed. Jamba'. WTF? Dus ik naar Jamba gebeld en die zeiden dat ik al een jaar een soort abonnement bij ze had, door dat ene ringtoontje te downloaden (toen stonden die lettertjes nog niet goed leesbaar op de site, wit op wit enzo, waar zoveel te doen om was). Ze vonden het wel gek dat ik nooit ook maar IETS van dat tegoed heb gebruikt, nooit meer een ringtone heb gedownload.
Heeft me meer dan 300 euro in dat jaar gekost. Nou had ik altijd al een aardige telefoonrekening, dus daar heb ik het niet aan gemerkt per maand. Maar Jamba en Orange blijven volhouden dat ik elke maand smsjes moet hebben ontvangen om te melden dat mijn tegoed weer was aangevuld. Euh, als dat zo was had ik direct aan de bel gehangen. NOOIT gehad die smsjes. Pas na een jaar dus en toen belde ik meteen.

Maar ja, ga daar maar eens tegenin, ga dat maar eens hard maken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:39:37 #58
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60979777
@ Greys: Mijn neefje had idd ook eens een ringtone van Jamba aangevraagd. Gelukkig kwam z'n pa er al snel achter door de ongebruikelijk hoge rekening. Echt zo'n naaistreek ook hè. Veel mensen zijn erin getuind, zoals je al zegt.

Ik heb net even boodschappen gehaald. De buit: twee meloenen, een zak appels en een fles vers fruitsap .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:48:39 #59
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60981695
ik heb t ook ooit gedaan, maar daarna meteen zo'n opzeg ding erachetraan egstuurd. t heeft me dus 1 euro gekost ofzo

jullie gaan me allemaal slaan... maar ik heb vandaag nog een keer gebeld, en vrijdag een afspraak met mn ex dan wel vriendje... het is een lang verhaal, kort gezegd: hij was stomverbaasd dat ik dacht dat ie niet meer wilde afspreken (hij was nog niet toegekomen aan bellen en had geen voicemail gehoord ), en dat ik daar zo over de zeik van was. (hij nam ook heel vrolijk op: heeee, hoe is t met je!) We gaan vrijdag kletsen, en ik ga alles zeggen wat me dwars zit, en ik weet nog niet wat er uit gaat komen.... ben in de war over wat ik wil... ik waarschuw alvast dat ik nu toch nog niet ga beloven aan jullie dat ik m toch niet meer hoef, want ik heb de afgelopen dagen afscheid van m genomen in mn hoofd niet omdat ik dat wilde, of niet meer verliefd was, maar om mezelf te beschermen. nu ligt t weer een klein beetje open. maar als hij niet kan voldoen (grote kans) aan wat ik nodig heb (een echte relatie, waarin ik belangrijk ben voor hem en waarin gecommuniceerd wordt) dan is t dus wel echt uit. maar dan hebben we tenminste nog wel een gesprek gehad samen, dat vind ik wel fijn
  Vis een optie? woensdag 20 augustus 2008 @ 14:53:18 #60
70532 loveli
N
pi_60981836
Ik snap je heel goed en ben blij voor je dat je het in ieder geval goed kunt afsluiten mocht dat nodig zijn. Wat me wel heel erg opvalt is dat jij blijkbaar niet in de top tien van zijn prioriteitenlijstje staat, anders had 'ie toch echt wel de behoefte gehad om je te eerder bellen.
O, enne... linkje.
crap in = crap out
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:59:28 #61
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60982053
ja, dat viel mij ook op, en zijn onbegrip wat dat betreft belooft niet veel goeds. maar toch ben ik blij dat ik m in elk geval nog even zie.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:03:45 #62
14746 k_i_m
pi_60982220
Hij hoopt gewoon dat je nog een keer aan zijn zak wil krabben als afscheid .
In my life
Why do I smile
pi_60982247
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:03 schreef k_i_m het volgende:
dat ja..
Ja doei.
pi_60982313
Nou ja, fijn dat jij er blij mee bent, in ieder geval

Ik zie het topic over 6 jaar wel tegemoet als jullie dan eindelijk gaan trouwen en kindjes krijgen
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:08:37 #65
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60982335
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:03 schreef k_i_m het volgende:

en ja, daar hou ik rekening mee, maar hij heeft pech wan thij moet toch s avonds weg naar een concert en ik ben lekker ongesteld
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:09:36 #66
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60982359
Succes ermee Kwak, ik hoop voor je dat hij idd geen jeuk heeft.
En ga maar even flink los tijdens dat gesprek; als hij niet wegrent, dan weet je dat hij gewoon suffig is wat afspraken betreft.
Gaat ie steigeren, trek dan je conclusies en koop een fles prosecco en een chocoladetaart voor jezelf.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:21:12 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60982643
Spannend, kwak! Ik ben benieuwd... (en ik ben niet zo negatief als de rest ).
Hier lijkt het ook weer goed te gaan nadat ik gezegd heb dat een plantje wel water nodig heeft om te overleven en dat dit plantje al heel lang geen water heeft gehad . En ik heb duidelijk gevraagd of ze verder wil of dat ze de interesse is verloren. En ze heeft gezegd dat ze verder wil. Dus. Er staat iig weer een afspraak op de planning .
Niet meer actief op Fok!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 augustus 2008 @ 15:30:41 #68
163650 Greys
pi_60982951
Ik zou dan weer meer gaan voor 'Heel graag of niet'.
Niet dat je achter iemand aan moet hoeven leuren (dat had ik de eerste 138 keer dat ik het fout deed nog niet in de gaten ) want dan hoeft het van mij al niet meer.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60983057
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:30 schreef Greys het volgende:
Ik zou dan weer meer gaan voor 'Heel graag of niet'.
Niet dat je achter iemand aan moet hoeven leuren (dat had ik de eerste 138 keer dat ik het fout deed nog niet in de gaten ) want dan hoeft het van mij al niet meer.
Dat dus. Je slaat de spijker op z'n kop, Greys. Ik wil altijd het gevoel hebben dat ik een prijsvarkentje ben
pi_60983099
Lijstje tot nu toe:

O: gojimuesli met kwark + zoetstof
L: twee boterhammen met kipfilet + dijonnaise
T: smoothie van aardbeien, kwark, zoetstof, water

Nu ga ik boodschappen doen. Vanavond eten we een Afrikaans kipgerecht met spinazie. Voor vriendlief maak ik er bulgur bij, maar die ga ik zelf niet nemen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:35:42 #71
14746 k_i_m
pi_60983113
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:08 schreef kwakveense het volgende:

[..]

en ja, daar hou ik rekening mee, maar hij heeft pech wan thij moet toch s avonds weg naar een concert en ik ben lekker ongesteld
Altijd handig, nog zo'n afspraak achter de hand houden zodat je zeker weet dat je ook weer wegkomt . God, hij lijkt mij wel .
In my life
Why do I smile
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 augustus 2008 @ 15:42:06 #72
163650 Greys
pi_60983309
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:33 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat dus. Je slaat de spijker op z'n kop, Greys. Ik wil altijd het gevoel hebben dat ik een prijsvarkentje ben
Alhoewel dat er thuis inmiddels na een aantal jaar ook wel een beetje (boel) af is hoor, dat idee dat hij me op handen draagt enzo
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60983617
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Alhoewel dat er thuis inmiddels na een aantal jaar ook wel een beetje (boel) af is hoor, dat idee dat hij me op handen draagt enzo
Weet ik wel, hoor. Vieze sokken opruimen en ongeschoren ochtendhumeurtjes halen de magie wel wat onderuit, natuurlijk
Maar dan nog! Ik wil wel een vent die me hoger waardeert dan dat ie z'n broer of vriend waardeert en bovenaan de prioriteitenlijst zet enzo.
pi_60983681
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:35 schreef Isegrim het volgende:
Lijstje tot nu toe:

O: gojimuesli met kwark + zoetstof
L: twee boterhammen met kipfilet + dijonnaise
T: smoothie van aardbeien, kwark, zoetstof, water

Nu ga ik boodschappen doen. Vanavond eten we een Afrikaans kipgerecht met spinazie. Voor vriendlief maak ik er bulgur bij, maar die ga ik zelf niet nemen.
Heb je misscien een receptje van je Afrikaanse kiprecept?

Mijn lijstje vandaag:

O: blauwe bessen en aardbeien met een schep magere Franse kwark
T: roerbakeitje met tomaat
L: 2 volkoren cracotte met rookvlees
T: stukje pure chocolade met sinaasappelschil (bij de thee)

En vanavond maak ik een groene salade van haricots verts, komkommer en tuinkers met een dressing van magere griekse yoghurt en sinaasappelsap. Daarbij gegrilde kipfilets (die ik eerst in een tijde een marinade van sinaasappel, chilisaus, sojasaus en olijfolie laat staan). Lekker!

Oh en SHE: ik vind het soms fijner om de dag te beginnen met fruit (met evenuteel wat magere kwark) en dan pas later een eitje. Dat kan toch wel, fruitsuiker-technisch gezien, of niet?
pi_60984087
Leuk, naar de VS. Ik heb vorig jaar met vriendje en 2 vrienden 2 weken rondgereisd van San Fransisco naar Vegas. Onderweg nationale parken, L.A., Hollywood, Venice Beach, Death Valley, en een ghost town nabij Las Vegas en nog veel meer bezocht en onderweg gelogeerd in Motel 6's.
Een superervaring die ik nog eens over wil doen, en dan neem ik de Oostkust
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:55:05 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60985693
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Leuk, naar de VS. Ik heb vorig jaar met vriendje en 2 vrienden 2 weken rondgereisd van San Fransisco naar Vegas. Onderweg nationale parken, L.A., Hollywood, Venice Beach, Death Valley, en een ghost town nabij Las Vegas en nog veel meer bezocht en onderweg gelogeerd in Motel 6's.
Klinkt geweldig!
Dat wil ik ook nog eens doen .
Niet meer actief op Fok!
pi_60987522
Het is hier al ruim een uur en een kwartier stil.

pi_60987605
O Magere yoghurt met cruesli balans
T 1 sprits (ik werk daar pas sinds deze week en wilde niet weigeren)
L 2 volkoren boterhammen met pindakaas
T Cup a soup groentesoep
D Andijvie en kipfilet
T Magere yoghurt

Ik eet al de hele week pindakaas op brood. Ik moet iets anders verzinnen
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_60987822
Avondeten was erg lekker; een Afrikaanse kipschotel met tomaat, spinazie, knoflook, tijm, rode peper en pindakaas (!). Ik heb er een beetje rijst bij genomen. En ik mocht van mezelf vandaag twee stukjes chocola als toetje, wegens ongesteldheid enzo. En ik heb verder heel weinig gegeten vandaag, dus leek me geen kwaad kunnen.
pi_60988122
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:32 schreef Isegrim het volgende:
Avondeten was erg lekker; een Afrikaanse kipschotel met tomaat, spinazie, knoflook, tijm, rode peper en pindakaas (!)
Hoe, wat, koken, bakken, oven? Heb je recept misschien? Want klinkt lekker!
pi_60988331
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:46 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Hoe, wat, koken, bakken, oven? Heb je recept misschien? Want klinkt lekker!
Ja hoor, ik heb een recept. Het komt uit het boek Gerechten uit Afrika en het Midden-Oosten van Josephine Bacon en Jenni Fleetwood:

675 g kipfilet (ik had twee kipfilets)
3 teentjes knoflook (ik gebruikte er zes)
olie
1 ui, gesnipperd
4 tomaten, ontveld en in stukjes (ik had oranje tomaten en heb er zes gebruikt)
2 el pindakaas (ik gebruikte er drie met 'n kop erop)
5 dl kippenbouillon
flinke theelepel gedroogde tijm / paar takjes verse tijm
225 g diepvriesspinazie (vers kan ook natuurlijk)
1 verse rode peper, zonder zaad, fijngehakt
zout & peper

- kip in dunne reepjes snijden
- kip in kom doen met knoflook en zout & peper
- kip bakken op hoog vuur tot gaar
- kip op bord wegleggen
- olie verhitten
- ui sauteren
- tomaat toevoegen
- paar minuten op hoog vuur bakken
- vuur laag en pindakaas + helft bouillon toevoegen
- paar minuten laten koken
- rest bouillon, tijm, spinazie, chilipeper, kip toevoegen
- poosje lekker laten pruttelen totdat de sausconsistentie naar tevredenheid is
- peper naar smaak toevoegen
pi_60988366
Zo, ben weer terug van vakantie. Kutweer. Kamperen met regen is NIET LEUK.

Nu heerlijk relaxed gedouched en met mijn katten geknuffeld (die ik in die 3 dagen toch wel erg heb gemist)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_60988496
En zo zag het eruit:

woensdag 20 augustus 2008 @ 19:48:34 #84
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60989811
Mijn dag:

T: een ei
L: gestoomde visfilet, wortelen en peultjes met een mayo-yoghurt-citroen-sausje
T: zoute haring
D: tomaat gevuld met hüttenkäse, tomatensoep van verse tomaten met doperwten, wortelen en selderij, 2 rolletjes ham-augurk

Het was te weinig, dus ik maak zo direct nog een paar ham-augurkrolletjes denk ik.
pi_60991942
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:56 schreef Ewelina het volgende:
Zo, ben weer terug van vakantie. Kutweer. Kamperen met regen is NIET LEUK.

Nu heerlijk relaxed gedouched en met mijn katten geknuffeld (die ik in die 3 dagen toch wel erg heb gemist)
Dat klinkt als mijn vakantie . Geen lekkage gehad? Welkom terug

Ik wil ook nog een keer naar de VS. Maar eerst Japan . Goh wat krijg ik zin in vakantie door jullie verhalen, gelukkig kan ik over een weekje ook een paar dagen weg ... en nog maar 1 dag werken .

@Kwak: heel herkenbaar. Mijn vriendje deed dat in het begin ook wel eens, opeens niets van zich laten horen, vaak vlak nadat we een discussie hadden gehad. Een keer een weekend lang me genegeerd gevoeld, bleek dat ie ziek was . Toen voelde ik me de bitch, want ik had helemaal niet gebeld ofzo, alleen op msn lopen zeuren. Fijn dat jullie nu toch even kunnen praten (zeg hem de waarheid, de mijne heeft nu eindelijk in de gaten hoe 'gevoelig' ik ben voor een slechte communicatie).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_60992049
Lijstje:

11:00 ontbijt 114.00 gram meloen (honing) 31 1.14 6.84 0.00
11:00 ontbijt 1.00 stuk 4 granen ei middel 78 7.50 0.00 5.40
11:00 ontbijt 18.00 gram ham bayonne 32 4.86 0.07 1.44
12:45 tussendoortje 95 gram rijstpap vitalinea 0,8% v.g 92 3.20 19.00 0.80
12:45 tussendoortje 1.00 stuk wasa original crisp 31 1.10 6.30 0.20
12:45 tussendoortje 38.00 gram scharrelei salade (ah) 106 3.04 1.14 10.26
15:00 lunch 1.00 stuk wasa original crisp 31 1.10 6.30 0.20
15:00 lunch 14.00 gram Belleligne light belegen 18% 38 4.06 0.00 2.52
18:30 tussendoortje 30.00 gram katjang pedis (ah) 168 6.00 8.40 12.30
18:30 tussendoortje 50.00 ml wodka 121 0.00 0.00 0.00
20:15 diner 120.00 gram ossestaart 255 30.30 0.00 14.55
20:15 diner 50.00 gram Salade gourmande (Delhaize) 4 0.60 0.40 0.05
20:15 diner 15.00 ml dressing honing-mosterd 48 0.15 2.70 4.05
20:15 diner 10.00 gram parmigiano reggiano (parmareggio) 39 3.30 0.00 2.84
20:15 diner 200.00 gram chinese kool 24 2.40 2.40 0.60
20:15 diner 1.00 stuk icy cornet zonder suiker (Ijsboerke) 147 4.00 22.50 9.00
Totaal ontbijt 141[/b
Totaal tussendoortje [b]518

Totaal lunch 69
Totaal diner 517

Verhouding: 100% 24% 25% 49%

1245

De ossenstaart was hemels!
pi_60992094
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:01 schreef Isegrim het volgende:
En zo zag het eruit:

[ afbeelding ]
Ha, ik zie de stukjes chiliepeper zitten, lekker!
't Lijkt me een bijzonder recept, ben erg benieuwd naar de smaak-combi spinazie/pinda/thijm. Ga 'm binnenkort maken. Dankjewel voor het recept!
pi_60992429
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat plan had ik ook voor december, maar de tickets zijn zo belachelijk duur dat we 2 weken te kort vonden. Misschien in het voorjaar alsnog 3 weken. Ik wilde eigenlijk: IJsland - New York - San Fransico.

Toen wilde ik een huisje (met hot tub) huren in Noorwegen met kerst, maar de reis er naartoe zou iets te gecompliceerd worden.

Toen zag ik plots een mooie IJslandreis maar dat werd me vervolgens afgeraden door Icelandair.

Uiteindelijk heb ik een kasteel geboekt in Praag.

Ik denk dat ik jaarlijks meer tijd besteed aan vakantieplannen dan aan werken

Ontopic: ik heb vandaag brave SHE hapjes gegeten met een beetje een sonja bakker achtige maaltijd (groente + vlees) en daarnet een Lidl rijsttoetje.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_60992623
Vakanties plannen is zo ontzettend leuk!
Ik kan er ook dagen aan besteden!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:26:49 #90
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60992687
Blij! Ik heb net deze dirndl gekocht.

Mag geen gram meer aankomen of afvallen, maar deze dirndl is het waard. Een echt vintagestuk uit de jaren '70
pi_60992697
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:00 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dat klinkt als mijn vakantie . Geen lekkage gehad? Welkom terug

Ik wil ook nog een keer naar de VS. Maar eerst Japan . Goh wat krijg ik zin in vakantie door jullie verhalen, gelukkig kan ik over een weekje ook een paar dagen weg ... en nog maar 1 dag werken .

@Kwak: heel herkenbaar. Mijn vriendje deed dat in het begin ook wel eens, opeens niets van zich laten horen, vaak vlak nadat we een discussie hadden gehad. Een keer een weekend lang me genegeerd gevoeld, bleek dat ie ziek was . Toen voelde ik me de bitch, want ik had helemaal niet gebeld ofzo, alleen op msn lopen zeuren. Fijn dat jullie nu toch even kunnen praten (zeg hem de waarheid, de mijne heeft nu eindelijk in de gaten hoe 'gevoelig' ik ben voor een slechte communicatie).
Nee, gelukkig geen lekkage gehad. Maar ik voelde me ook niet zo lekker, en ik wilde gewoon naar huis. Dus toen zijn we maar 3 dagen gebleven, ipv een week. Eventueel gaan we nog een keer een weekendje weg (in een hotel)

Aken is trouwens een mooie stad!

Qua reizen: er zijn zoveel plekken waar ik graag heen wil: Rome, Istanbul, Moskou, Polen, VS...
pi_60992720
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:18 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ontopic: ik heb vandaag brave SHE hapjes gegeten met een beetje een sonja bakker achtige maaltijd (groente + vlees) en daarnet een Lidl rijsttoetje.
Daar is heul niks sonja bakker achtigs aan. Die doet alleen oude ideeën recyclen en in een nieuw jasje stoppen.
The way you rock'n'roll
pi_60992780
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:26 schreef Tinkepink het volgende:

[ afbeelding ]

Mag geen gram meer aankomen of afvallen, maar deze dirndl is het waard. Een echt vintagestuk uit de jaren '70
Ik krijg meteen Sissi beelden in mijn hoofd. Wat een geweldig ding Tinkepink!
The way you rock'n'roll
pi_60992842
quote:

[ afbeelding ]

Hoe tof. Bij wat voor soort gelegenheid ga je dat aandoen?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:32:47 #95
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60992867
Geweldig hè? Net op tijd voor de oktoberfeesten (woon in Duitsland). Om het te vieren ook meteen 2 wijn gedronken,maar ik kon het hebben vandaag.

Die maaltijd van jou, Isegrim, ziet er walgelijk uit,maar smaakt volgens mij hemels!
pi_60992873
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:06 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Ha, ik zie de stukjes chiliepeper zitten, lekker!
't Lijkt me een bijzonder recept, ben erg benieuwd naar de smaak-combi spinazie/pinda/thijm. Ga 'm binnenkort maken. Dankjewel voor het recept!
Wij vonden het allebei erg lekker.
pi_60992890
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:27 schreef Ewelina het volgende:
Qua reizen: er zijn zoveel plekken waar ik graag heen wil: Rome, Istanbul, Moskou, Polen, VS...
Moskou zou ik dan wel combineren met Sint Petersburg of andere delen van Rusland (Transsyberie-express?), omdat in de stad zelf vrij weinig te zien en doen is. Het Rode plein, Kremlin en de metrostations, maar daar hield het ook wel zo'n beetje op. Waarom wil je er eigenlijk heen ? (misschien heb ik iets heel erg leuks gemist)

Ik wil nog naar Japan, VS, China, Korea, Indonesië, Amazonegebied (later, na alle aziatische landen) en weet ik veel waar nog meer .
pi_60992893
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:32 schreef Tinkepink het volgende:
Die maaltijd van jou, Isegrim, ziet er walgelijk uit,maar smaakt volgens mij hemels!
Ik vind het er juist lekker uitzien, ben dol op prutjes.
pi_60992932
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:33 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik vind het er juist lekker uitzien, ben dol op prutjes.
Ja maar jij weet ook welke geur het heeft. Nu lijkt het op iets heel anders .
pi_60992946
quote:

[ afbeelding ]

Wat een geweldige jurk!
pi_60992994
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:33 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Moskou zou ik dan wel combineren met Sint Petersburg of andere delen van Rusland (Transsyberie-express?), omdat in de stad zelf vrij weinig te zien en doen is. Het Rode plein, Kremlin en de metrostations, maar daar hield het ook wel zo'n beetje op. Waarom wil je er eigenlijk heen ? (misschien heb ik iets heel erg leuks gemist)

Ik wil nog naar Japan, VS, China, Korea, Indonesië, Amazonegebied (later, na alle aziatische landen) en weet ik veel waar nog meer .
Oost-Europa trekt me heel erg, bovendien vind ik dat Rusland een fascinerende geschiedenis heeft
pi_60993007
Oktoberfest!

Ik wil ook nog naar zooveel plaatsen, en er komen er alleen maar meer bij. Ik word al zenuwachtig bij het idee dat er maar zoveel vakantiedagen zijn en zooooveel vakantiebestemmingen

Als ik de national geographic traveler lees kan ik wel janken
pi_60993026
Hmmm, ik had net een reactie getypt op Marz, die is niet geplaatst (IJsland: heel mooi, heel duur, niet in de winter gaan).

Ise, jouw prutje lijkt een beetje op Kip Palava van Knorr, maar dan zonder pakjes. Ik ga m ook eens proberen

Ik werd geveld door een beginnende migraine-aanval. Gelukkig lijkt het overgewaaid, maar geen avondeten voor mij dus, vandaag.
pi_60993033
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:34 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ja maar jij weet ook welke geur het heeft. Nu lijkt het op iets heel anders .
?
pi_60993093
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:37 schreef ColdFeet het volgende:
Hmmm, ik had net een reactie getypt op Marz, die is niet geplaatst (IJsland: heel mooi, heel duur, niet in de winter gaan).

Ise, jouw prutje lijkt een beetje op Kip Palava van Knorr, maar dan zonder pakjes. Ik ga m ook eens proberen

Ik werd geveld door een beginnende migraine-aanval. Gelukkig lijkt het overgewaaid, maar geen avondeten voor mij dus, vandaag.
Ja klopt (wat je zegt over IJsland).

En nu maar hopen dat de migraine niet alsnog komt. Ken je je triggers een beetje?
pi_60993111
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:37 schreef ColdFeet het volgende:
Het is Kip Palava (Palaver Kip), maar de mijne is vast lekkerder dan die van Knorr.
pi_60993135
Ik wil nog naar Mongolië. Vanwege de leegte en de leefwijze met paarden.
pi_60993138
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:37 schreef Isegrim het volgende:

[..]

?
Sorry, maar daar vind ik het ook op lijken Hoogstwaarschijnlijk lust ik het ook niet, want ik heb een hekel aan pijnboompitten en spinazie. Maar hij zal vast beter smaken dan die van knorr
pi_60993163
Ik ben allergisch voor pijnboompitten!

Mijn enige allergie voor zover ik weet, en die koester ik. Al schijnen heel veel mensen daar last van te hebben.
pi_60993170
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:40 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Sorry, maar daar vind ik het ook op lijken Hoogstwaarschijnlijk lust ik het ook niet, want ik heb een hekel aan pijnboompitten en spinazie.
Er zitten geen pijnboompitten in. En spinazie is mijn favoriete groente. Maar ik vind het niet op kots lijken.
pi_60993210
Ik vond het op snot lijken. Moest echt twee keer kijken om te zien dat het eetbaar was.
pi_60993279
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er zitten geen pijnboompitten in. En spinazie is mijn favoriete groente. Maar ik vind het niet op kots lijken.
Nope verkeerd gekeken. Maar er zit pindakaas in en dat lust ik ook niet.
pi_60993287
Marz, nee, dat is het stomme. Ik weet wel dat ik, toen ik de pil gebruikte, er veel vaker last van had... Zucht. Maar het is niet stress-gerelateerd oid.
Ik had overigens op IJsland een logeeradres en we kookten gewoon thuis, maar dan nog was het duur. Je hebt er de Bonus (supermarkt met allemaal Euroshopperproducten voor NL A-merkprijzen) en de Hagkaup, echt on-voor-stel-baar duur
Maar de gletsjers, geisers, fjorden, watervallen e.d. zijn spectaculair en het hele vulkanische landschap is sowieso bijzonder.

Ise, sorry hoor Ik heb dat pakje van knorr voor mijn inmiddels echtgenoot gemaakt toen we net wat hadden en ik nog totaal niet kon koken. Ons eerste romantische diner samen
pi_60993334
quote:

[..]

Spinazie is the best Ik vond het vroeger zo vies, toen ik nog thuiswoonde... Maar goed bereid is het heerlijk, stevig en een beetje aards van smaak
pi_60993343
quote:

[..]

Nou, het deed mij meer denken aan iets van een koe . Edit: en ik was ook dol op spinazie en prutjes .
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:36 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Oost-Europa trekt me heel erg, bovendien vind ik dat Rusland een fascinerende geschiedenis heeft
Dat zeker, het is alleen jammer dat ze in Moskou bijna alles hebben platgegooid en er communistische flats hebben neergezet. En nog steeds gooien ze dagelijks bijna monumentale gebouwen plat, om er woonblokken neer te zetten. Van het echte moskou is weinig meer over. Sint Petersburg is beter bewaard gebleven heb ik gehoord . En misschien vind je wel leuk om te lezen, boek over moskou: "Moskou is een gekkenhuis" van Peter d'Hamecourt. Over hoe Moskou was, en wat het nu is. Heel boeiend .
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:57:00 #116
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60993593
Wij zijn vandaag 3 jaar getrouwd en uit eten gegaan. Het was lekker!

Oh, en naar Moskou wil ik ook ooit. Gewoon, zomaar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_60993613
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:45 schreef ColdFeet het volgende:
Ise, sorry hoor Ik heb dat pakje van knorr voor mijn inmiddels echtgenoot gemaakt toen we net wat hadden en ik nog totaal niet kon koken. Ons eerste romantische diner samen
Waarom sorry zeggen omdat je een pak van knorr hebt gebruikt? Ik zou willen dat ik de tijd, geld en ideeën had om alles zelf from scratch te maken maar dat heb ik allemaal niet dus ik gebruik best wel eens een zakje en pakje hier en daar. Ik zie heus wel in dat het minder is dan het zelf maken maar zoals het hier soms verketterd wordt vind ik ook weer niet nodig. Voordat ik actief op mijn eten ging letten, maar ik hier wel mee las kreeg ik soms echt zo'n gevoel omdat ik een knorr maaltijd had gegeten.
The way you rock'n'roll
pi_60993652
Ik wil ook naar Moskou, maar vooral ook naar Sint-Petersburg.

Sugar, gefeliciteerd! Wat heb je gegeten?
pi_60993741
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Waarom sorry zeggen omdat je een pak van knorr hebt gebruikt? Ik zou willen dat ik de tijd, geld en ideeën had om alles zelf from scratch te maken maar dat heb ik allemaal niet dus ik gebruik best wel eens een zakje en pakje hier en daar. Ik zie heus wel in dat het minder is dan het zelf maken maar zoals het hier soms verketterd wordt vind ik ook weer niet nodig. Voordat ik actief op mijn eten ging letten, maar ik hier wel mee las kreeg ik soms echt zo'n gevoel omdat ik een knorr maaltijd had gegeten.
Ik at het later nog eens en vond het toen heel erg vies, rare bijsmaak. Het is enkel de romantische herinnering
Nou ja, ik heb in ieder geval in mijn studententijd zoveel knorr-pakjes gegeten dat ik ze gewoon echt niet meer hoef, dwz dat ik ze zelf niet meer gebruik.
pi_60993775
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Tell me about it ik ben ook altijd geneigd me te verontschuldigen voor wat ik eet (zie sonja bakker), nog liever verzwijg ik het.

Jongens hou op over vakanties, ik word nu alweer zenuwachtig. Sint Petersburg wil ik ook naartoe.
pi_60993842
Van die Knorr dingen eet ik zelden trouwens. Maar dat is omdat ik gierig ben en liever droge gekookte broccoli van de Lidl eet dan een wat duurder gerechtje met een smaakvol sausje.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:05:36 #122
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60993865
Varkenshaasmedaillons met stamppot (waarvan ik nauwelijks iets op heb), groente (sperzieboontjes vooral) en calvados-iets. Lekker!
pi_60993895
Ja nog gefeliciteerd Sugar. Op naar de volgende (honderd en) 3 !
pi_60993941
Ik ben wel een zelf-koken-fundi, maar koken is dan ook mijn voornaamste hobby en ik maak daar gewoon tijd voor. Als het aan mij lag, stond ik dagelijks uren in de keuken.
pi_60994146
Dat begrijp ik echt niet ! Er zijn hier zoveel mensen die koken leuk vinden, ik voel me soms net een alien.
pi_60994187
Vandaag stond ik uitjes te bakken, halverwege ging ik de krant lezen en moest de geur mij eraan herinneren dat er uitjes stonden aan te branden. Zo erg ben ik niet geinteresseerd in koken.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:17:59 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60994198
Ik vind koken ook best leuk. Alleen mislukt het altijd zo vaak bij mij .
En een echte kok weet op gevoel te bepalen hoeveel van welk ingrediënt er in het gerecht moet, maar ik niet, hoor . De verhoudingen zijn altijd scheef bij mij .
Niet meer actief op Fok!
pi_60994327
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:17 schreef -marz- het volgende:
Vandaag stond ik uitjes te bakken, halverwege ging ik de krant lezen en moest de geur mij eraan herinneren dat er uitjes stonden aan te branden. Zo erg ben ik niet geinteresseerd in koken.
En in eten dan?

Ik kan me jouw beleving dan weer totaal niet voorstellen. Eten en koken zijn zó'n essentieel onderdeel van mijn leven, dat ik niet weet of mijn leven wel de moeite waard zou zijn als dat zou wegvallen. Ik zou liever blind én doof worden dan mijn smaak verliezen.
pi_60994406
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:17 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind koken ook best leuk. Alleen mislukt het altijd zo vaak bij mij .
En een echte kok weet op gevoel te bepalen hoeveel van welk ingrediënt er in het gerecht moet, maar ik niet, hoor . De verhoudingen zijn altijd scheef bij mij .
Waarom begin je niet met uit boeken koken, dan? Dan ontwikkelt het inzicht zich vanzelf!

i'm with Ise, trouwens. Eten, koken, tafelen: heerlijk.
pi_60994448
Als iemand me vraagt te kiezen tussen nooit meer seks en nooit meer eten/koken, dan hoef ik niet lang na te denken.
pi_60994511
*pfew*

Even aan heiden6 gevraagd wat hij zou kiezen en hij zou ook kiezen voor nooit meer seks i.p.v. nooit meer eten.

Hoe verzin ik dat nou weer?
pi_60994673
Als ik nu mocht kiezen tussen nooit meer seks of nooit meer koken, zou ik koken nu wegdoen en geld bijleggen om te verzekeren dat koken nooit meer terug komt

Nee ik weet dat het leuk moet kunnen zijn, er zijn immers zo veel mensen die koken leuk vinden of iig niet stom vinden ! Meestal kan ik mij ertoe zetten om dingen leuk te vinden. En ik probeer echt al jaren om het leuk te leren vinden, op allerlei manieren. Ik heb ook echt kookboeken enzo. Maar vooralsnog doe ik liever de afwas

Wat eten betreft ben ik meer een autist; ik houd niet van nieuwe dingen en eet liefst altijd hetzelfde.
pi_60994715
Ik vind koken meestal wel leuk, maar ik kan er ook ineens helemaal geen zin in hebben en gewoon een ei bakken of zo. Pakjes van Knorr vind ik misschien wel haske lekker, maar ik ken ze niet, nooit gehad.
pi_60994721
Ik vreet alles. Of althans; ik probéér alles. Ik lust niet alles.

Maar ik kan me wel voorstellen dat als eten je niet zo heel veel boeit, dat koken dan automatisch ook minder interessant is.
pi_60994758
Ik kan trouwens wel snel koken. Ik heb een paar standaardhapjes die met enige efficientie in <10 min klaar zijn + schoon aanrecht/fornuis.

Eten boeit me schijnbaar wel zo veel dat ik in dit topic moet rondhangen
pi_60994817
Dat kan ook handig zijn. Als ik snel wil, maak ik meestal een biefstukje met een salade.
pi_60994929
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:15 schreef -marz- het volgende:
Dat begrijp ik echt niet ! Er zijn hier zoveel mensen die koken leuk vinden, ik voel me soms net een alien.
Ik vind het leuk om taarten te bakken, lekkers te maken, maar 'gewoon' koken (avondeten) duurt me altijd te lang. Ga lekker een halfuur zitten wachten tot je aardappels gaar zijn. Sowieso, als ik dan eens zelf moet koken, is het op het moment dat ik al een dag gewerkt heb of naar school ben geweest, dan heb ik echt geen zin meer om nog een hele maaltijd in elkaar te draaien. Dan maar een ei bakken of een tosti maken, meteen eten . Maar recepten uitzoeken enzo vind ik wel echt leuk. En zoetigheid .
pi_60994996
Ik heb sinds ik op mezelf woon (inmiddels zeven jaar) misschien vijf keer gekookte aardappels gemaakt. Echt, zonder overdrijven. De Hollandse pot is niet helemaal mijn ding.
pi_60995335
Aardappels zijn ook maar rare dingen. Maar wel lekker zo'n warme gladde nieuwe aardappel die eet ik zonder enige toevoegingen op.

En stamppot spruitjes met hardgebakken spekjes en een halfzacht eitje is een van mijn lievelingshapjes.
pi_60995418
Chicolate, ik ga ook niet na een werkdag twee uur in de keuken staan hoor... Maar lekker op zaterdag, naar de markt, naar de toko, en dan uren in de keuken Heerlijk
  woensdag 20 augustus 2008 @ 23:04:03 #141
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60995585
Als ik nu moest kiezen zou ik voor seks kiezen.
Eten heb ik wel genoeg gedaan en uitgeneukt ben ik nog laaaaaaaaaaaaaaaang niet
pi_60995633
Je kan eea combineren (keuken, neuken).

Zonder neuken zou ik echter niet weten wat ik *uren* in gezelschap van mijn aanrecht zou moeten doen.
pi_60995771
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:47 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Spinazie is the best Ik vond het vroeger zo vies, toen ik nog thuiswoonde... Maar goed bereid is het heerlijk, stevig en een beetje aards van smaak
Ja, vooral verse/wilde spinazie. Even kort roekbakken met wat knoflook, peper en zout erbij en een gegrild zalmfiletje er op. Mjum...
pi_60995796
Ik heb ooit eens spinaziepakora's gemaakt van wilde spinazie. Die waren me toch lekker! Maar daar heb je wel spinazie met hele dikke bladeren voor nodig, anders wordt het een prutje.
pi_60996106
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 23:12 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb ooit eens spinaziepakora's gemaakt van wilde spinazie. Die waren me toch lekker! Maar daar heb je wel spinazie met hele dikke bladeren voor nodig, anders wordt het een prutje.
Ja, dat moet dan idd wel met stevig blad. Ik ken alleen pakora's van bloemkool, aubergine, paprika, aardappel en zo. Erg lekker ook (Sjit, heb echt trek... )

[ Bericht 0% gewijzigd door Hondsdraf op 20-08-2008 23:59:57 ]
pi_60996132
Ik heb ook al zo'n trek.
pi_60996351
Ik ga maar naar bed, als je slaapt voel je geen honger. En volgens SHE word je er nog slank van ook.
pi_60996993
Slaap je slank met SHE.
Ik ga ook maar...
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:23:25 #149
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60997465
Ik heb ff niet bijgelezen maar ik ben helemaal omdat we kaartjes hebben voor de season closing party in de Amnesia .

Dat wilde ik nou ff kwijt .

Trusten!
pi_61000561
goedemorgen..

ik had me zó voorgenomen me niet te wegen deze week/weken maar heb 't toch maar gedaan daarnet, resultaat: 70,4 dus valt allezins helemaal 100% mee!!

ben al vroeg wakker voor mijn doen nu, maar moet dan ook naar het hoofdkantoor van mn bijna oude baan voor een 'exit-gesprek' en daarna met de trein naar Den Haag om met mn mams te winkelen.

Gelukkig is zij ook weer voor de 100ste keer 'aan de lijn', dus als het meezit wordt er gezond gelunched
Ja doei.
pi_61000824
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 23:33 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga maar naar bed, als je slaapt voel je geen honger. En volgens SHE word je er nog slank van ook.
Goeiemorgen. Ik ga vast niet slank worden/blijven . Waardeloos geslapen, al mn spieren doen pijn en ik geloof niet dat ik vandaag gezellig ga zijn . Laatste werkdag, dus lief gedag zeggen kan er nog wel vanaf. Ben komende dagen weer niet online. Doei .
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:34:06 #152
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61000909
woei! heb net Evy 6 gelopen, en t ging me een partij lekker! gem snelheid weer verhoogd, was nu 6,92 km/u met dus half wandelen half hardlopen...voor een obeesje niet gek volgens mj. en t gekke is: ik heb heul geen spierpijn meer na t rennen, terwijl ik dat eerder nog wel had. hm.

zometeen nog even hard werken en vanavond weer een vreidninnetje op bezoek. ik heb wel zin in vandaag.

oh en ik ben weer lekker aan de tijd van de maand begonnen gisteren en dat merk ik meteen op de weegschaal: die viel weer naar beneden naar de lage 81-ers. de week ervoor ben ik soms ineens een kilo zwaarder. jeuj! de 80 komt eraan!
pi_61000927
Ik haat het om te zeggen dat ik 'aan de lijn' ben. Dan ben ik bang dat ze denken dat ik zo'n Sonja Bakker-wijf ben.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:36:47 #154
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61000955
erger ng, na de eerste 5 kilo vroegen ineens alerle mensen, vooral jongens, of ik soms aan t onja bakkeren was. ik kreeg dan altijd van die hoofd-afbijt neigingen, terwijl t gewoon complimentjes waren

hebben de dames die vrij veel zjn afgevallen ook zo'n moeite met oude foto's? ik voel me een soort achteraf beschaamd dat ik toen dacht er goed uit te zien ofzo...
pi_61000975
Wie is er 'aan de lijn' dan?

Ren je met of zonder ontbijt kwak?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:40:32 #156
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61001007
zonder... anders krijg ik kramp in mn zij... (heb t allebei geprobeerd)
pi_61001008
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:36 schreef kwakveense het volgende:
erger ng, na de eerste 5 kilo vroegen ineens alerle mensen, vooral jongens, of ik soms aan t onja bakkeren was. ik kreeg dan altijd van die hoofd-afbijt neigingen, terwijl t gewoon complimentjes waren
Herkenning ja.
pi_61001014
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:38 schreef -marz- het volgende:
Wie is er 'aan de lijn' dan?
Ik niet, ik val gewoon af c.q. ik heb mijn eetpatroon gewijzigd.
pi_61001084
Ah. Ik heb het idee dat ik dat niet ga trekken, maar met ontbijt is mn pensje weer te vol.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:08:37 #160
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61001376
Goedemorgen allemaal! Sugar, nog gefeliciteerd met je trouwdag!

Het dieeten loopt nog steeds erg goed en zolang ik geen brood/aardappels eet heb ik ook geen last meer van een pijnlijke en/of opgezette buik. Máár, ik merk wel dat ik met de dag "depressiever" word. En ik heb pukkels.

Nu heb ik ooit gelezen dat koolhydraten voor een goed humeur zorgen. Net als bananen (die ik nu dus regelmatig eet) en chocolade (heel minimaal). Weet iemand toevallig wat die andere goedhumeurbonmmetjes zijn? En hoe ik van die pukkels afkom?

Mijn planning voor vandaag:
O: 1 ei + 100 gram kwark + 0,5 banaan
T: zie ontbijt
L: groentensoep + 4 augurk-ham rolletjes
T: druiven en eventueel amandelen
D: weet ik nog niet. Waarschijnlijk groententaart, want ik heb nog veel groenten die op moeten.
T: een glas wijn
  Vis een optie? donderdag 21 augustus 2008 @ 09:25:11 #161
70532 loveli
N
pi_61001625
Mensen met een laag bloedsuiker hebben een slechter humeur, na het eten van koolhydraten stijgt je bloedsuiker. In bananen zit behalve koolhydraten het stofje L-Tryptofaan. Dit is een aminozuur dat o.a. nodig is om serotonine te maken en hormoon heeft veel invloed op de gemoedstoestand.
crap in = crap out
pi_61001626
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:46 schreef -marz- het volgende:
Ah. Ik heb het idee dat ik dat niet ga trekken, maar met ontbijt is mn pensje weer te vol.
Drinkontbijt voor je gaat rennen? Heb je toch iets van energie in je, maar het is zo lichtverteerbaar dat je geen vol gevoel krijgt . Niet de zuivelversie nemen btw, daar kreeg ik dan juist weer wel buikpijn van .

Zo moe ...
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:27:28 #163
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61001657
@ marz, ik merk qua energie niveau echt nauwelijks verschil met ofzonder ontbijt. misschien omdat ik s avonds meestal vrij zwaar eet...
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:34:49 #164
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61001776
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:25 schreef loveli het volgende:
Mensen met een laag bloedsuiker hebben een slechter humeur, na het eten van koolhydraten stijgt je bloedsuiker. In bananen zit behalve koolhydraten het stofje L-Tryptofaan. Dit is een aminozuur dat o.a. nodig is om serotonine te maken en hormoon heeft veel invloed op de gemoedstoestand.
Dat serotine veel invloed heeft op de gemoedstoestand weet ik helaas. Ik heb aanleg voor depressies. Vandaar dat ik er zo bovenop zit, want ik voel me langzamerhand "wegzakken". Niet goed.

Mijn koolhydraten haalde ik altijd uit veel brood en aardappelen en nu ik die niet meer eet (krijg er dus buikpijin van) kan ik gewoon geen goede vervanging vinden. Van Brinta wordt ik misselijk, net als van Weetabix (eet ik met melk), cracottes vind ik niet veel aan (te droog). Ja, rijst is nog een optie, net als volkorenpasta, maar dat is ook niet iets voor elke dag. Ik voel me werkelijk k#t. Normaal helpt sporten altijd goed of een dagje vrij, maar zelfs dat helpt niet meer.
  Vis een optie? donderdag 21 augustus 2008 @ 09:45:25 #165
70532 loveli
N
pi_61001972
Er zijn meer voedinsmiddelen die L-Tryptofaan bevatten, zoals sesamzaad en zonnebloempitten. Omega-3 vetzuren schijnen ook een positief effect te hebben bij depressiviteit. Sint Janskruit helpt tegen depressieve gevoelens, maar het versnelt ook de werking van de lever waardoor ook de AC-pil sneller wordt afgebroken.
crap in = crap out
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:49:34 #166
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61002056
Omega 3 was ik even vergeten! Bedankt voor de tip. Daarvan heb ik thuis nog wat liggen.
Zonnebloempitten eet ik ook graag.

De werking van St Janskruid ken ik. Ik ben alleen niet van plan om medicijnen te nemen. Mijn depressies hou ik al jaren zonder medicamenten onder controle en dat hou ik graag zo.
Niet lullig bedoeld, maar ik wil hier nu even niet verder op in gaan en het alleen over voedingsmiddelen hebben waarmee ik mijn schijnbare gebrek aan koolhydraten kan compenseren. Of misschien open ik hier beter een nieuw topic over?
pi_61002209
Sterkte vandaag, Chicolate.
Sugar, nog gefeliciteerd met je trouwdag.
Ik weet niet veel van voedingsmiddelen/stoffen, dus ik kan daar niets over zeggen.

Ik heb rijst meegenomen naar stage. 3 bakjes, 1 al op. Voor vanavond heb ik rijst en kip, alleen weet ik nog geen groenten voor erbij. Sperziebonen had ik laatst, paprika zit in de japanse rijst.. Welke zou je er nog meer makkelijk doorheen kunnen wokken?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:59:24 #168
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61002257
Wat ben ik dom. Ik kan natuurlijk ook gewoon wat meer fruit eten.
*pakt de druiven
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:01:52 #169
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61002305
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:57 schreef Inderdaad het volgende:
Sterkte vandaag, Chicolate.
Sugar, nog gefeliciteerd met je trouwdag.
Ik weet niet veel van voedingsmiddelen/stoffen, dus ik kan daar niets over zeggen.

Ik heb rijst meegenomen naar stage. 3 bakjes, 1 al op. Voor vanavond heb ik rijst en kip, alleen weet ik nog geen groenten voor erbij. Sperziebonen had ik laatst, paprika zit in de japanse rijst.. Welke zou je er nog meer makkelijk doorheen kunnen wokken?
brocolliroosjes, chinese kool, kleine stukjes wortel, doperwten, ui, prei
  Vis een optie? donderdag 21 augustus 2008 @ 10:06:18 #170
70532 loveli
N
pi_61002390
Doe rustig aan met de druiven, snelle koolhydraten geven eerst een suiker-high, maar daarna zakt het weer naar beneden. Je lichaam kan verslaafd raken aan koolhydraten, misschien dat je nu last hebt van 'ontwenningsverschijnselen'. Na een week zou dat over moeten zijn. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me hier niet heel erg in verdiept heb, dus zoek zelf wat meer info.
crap in = crap out
pi_61002545
in de trein zitten is slecht al die mensen met lekkere broodjes en croissantjes
Ja doei.
pi_61003142
Ik ben ook gevoelig voor depressie. Ik heb af en toe ook een week dat ik futloos ben, cynisch en vlak. Wat me stoort is dat ik over het algemeen al weinig energie heb, en dat dit ook plots helemaal tot een nulpunt kan dalen.

Ik heb alleen niet het idee dat voeding er bij mij veel invloed op heeft. Tuurlijk krijg ik wel een sugar rush van suikers, maar dat is zo kort en met zo'n duidelijke dip eropvolgend, niet iets wat mijn stemming over een langere termijn beinvloedt.
pi_61003650
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

brocolliroosjes, chinese kool, kleine stukjes wortel, doperwten, ui, prei
Dank je! Ik ga voor de brocolliroosjes (niet zo heel veel tijd vandaag). Moet daar nog iets bij? Bosui ofzo? Of kan ik het gewoon in de wok gooien en daarna de rijst erbij? (ooit weet ik precies hoe ik het moet maken en met welke spullen erin)
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:07:10 #174
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61003848
Ik was vroegah ook een depri monster, maar dat is verdwenen na de suiker eliminatie.
Dipjes en pukkels zijn normaal als je ineens je manier van eten veranderd. Niet alleen je metabolisme krijgt een optater, maar je hele hormoonhuishouding gaat freaken.
Daar moet je gewoon doorheen. Sommige mensen zijn na een weekje van de ellende af, anderen hebben weken nodig om weer te stabiliseren.

Veel koolhydraten en suikers eten is gewoon precies wat je niet moet doen. Vrouwen zijn sowieso gevoeliger voor bloedsuikerschommelingen en daar komt ook dat dipje vandaan.
Suiker verstoort ook de omzetting van onverzadigde vetten in de juiste prostaglandinen.

Overigens helpt een banaantje niet tegen je humeur. Om echt profijt te hebben van de stoffen die in de banaan zitten moet je er kilo's van wegwerken. Zelfde als het chocola verhaal.
Echt geluk haal je helaas toch echt uit een stabiele suikerspiegel, verkregen door een suikervrij dieet, met matig koolhydraten en vooral complexe koolhydraten.
Daarnaast regelmaat, regelmaat, regelmaat....eet elke 2 uur, ook als je geen honger hebt,

Denk ook eens aan suppletie; met name vrouwen hebben er baat bij B3, B6, magnesium en zink te slikken. Er zijn zogenaamde vrouwensupplementen in de omloop die speciaal voor vrouwen zijn ontwikkeld. ( die pms pillen ) Die bevatten de juiste mix vitaminen en mineralen. Kan werken om je humeur wat glad te strijken.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:08:57 #175
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61003880
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:58 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

Dank je! Ik ga voor de brocolliroosjes (niet zo heel veel tijd vandaag). Moet daar nog iets bij? Bosui ofzo? Of kan ik het gewoon in de wok gooien en daarna de rijst erbij? (ooit weet ik precies hoe ik het moet maken en met welke spullen erin)
Als je de roosjes heel klein snijdt, kan je ze direct meewokken. Je kunt ze ook eerst even met kokend water overgieten (blancheren) zodat ze iets sneller gaar worden en niet meer helemaal rauw zijn. En dan gewoon wokken ja. Eerst brocolli (en eventueel ui ofzo, of knoflook) en dan de rijst erbij.
pi_61003899
Ik moet zeggen dat mijn humeur wel gelijkmatiger lijkt sinds ik SHE-eet.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:14:26 #177
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61003999
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:07 schreef SHE het volgende:
Een goede uitleg over suikers, koolhydraten en wispelturige vrouwen
Dank je voor je uitgebreide antwoord. Regelmatig eten is inderdaad iets waar ik veel baad bij heb (bij regelmaat in het algemeen....). Eten doe ik al jaren om de 2 uur. Dat is gelukkig geen grote omstelling. De vitamines krijg ik elke ochtend opgedrongen door mijn man (en dan precies die jij nu aangeeft en calcium). Soms via een vrouwenpil, soms in losse doses als ik al genoeg van bepaalde vitaminen heb gegeten.

En wat de rest betreft: daar moet ik dan schijnbaar maar doorheen. Ik merk aan mijn lichaam dat dit voedingspatroon veel beter is. Lichamelijk ben ik topfit. Maar dat kutgevoel en die pukkels.... bah.! Om het proces te versnellen ga ik nog maar een paar weken heel streng zijn voor mezelf. Géén snoep, ijs, witbrood ed. meer totdat de boel zich gestabiliseerd heeft. En dan maar eens rustig kijken wat nog kan en wat niet.

Maar in ieder geval val ik er prachtig mee af!! (om maar even ontopic te blijven)
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:14:52 #178
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61004009
Tja, je bent wat je eet. En zolang je geen intensieve sporter bent, moet je met je poten van suiker, snelle koolhydraten en druivensuiker af blijven.
Die pieken in de je bloedsuiker worden helemaal niet aangesproken, dus wat er feitelijk gebeurd is dat je als een mongool van blij naar sip wordt gezwengeld.

Ik kan me mijn stemmingswisselingen nog levendig voorstellen...jantje lacht, jantje huilt. En maar denken dat dat normaal is voor vrouwen
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:19:08 #179
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61004106
Ik heb trouwens ook een pukkeltje, te danken aan de curry die ik op een worstje heb gedaan
Omgekeerd is dat effect er namelijk ook, als je altijd schoon eet en vervolgens ineens suikers binnenkrijgt dan gaat je huid acuut spugen
Tenminste, de mijne doet dat.
pi_61004574
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:07 schreef SHE het volgende:
Echt geluk haal je helaas toch echt uit een stabiele suikerspiegel, verkregen door een suikervrij dieet, met matig koolhydraten en vooral complexe koolhydraten.
Daarnaast regelmaat, regelmaat, regelmaat....eet elke 2 uur, ook als je geen honger hebt,
Dit zal tot op zekere hoogte waar zijn, maar mbt depressie vind ik dit erg kort door de bocht.

Ik weet hoe het voelt om schommelingen in bloedsuikerspiegel te hebben, dat is anders dan echt een depressie/dip. Als je hormoonhuishouding danig in de war is, kan voeding dat niet zonder meer oplossen.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:46:09 #181
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61004715
Je hebt gelijk -marz- (ik word ook nóóit meer zwanger en kijk met angst en beven uit naar de overgang), maar uit ervaring weet ik dat je met voeding, rust, regelmaat en beweging veel kan voorkomen.

Als je eenmaal in een depressie zit kom je er inderdaad niet zomaar uit met gezond eten, maar met gezond eten en rust ed. kan je wel enigszins voorkomen dat een "normale, niet-hormonale dip" doorschiet in een depressie. Volgens mij kunnen de verschillende invloeden elkaar versterken, positief dan wel negatief.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:47:28 #182
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61004742
Ik heb het ook niet over depressie gehad. Ik ga er dan ook vanuit dat iemand wel weet of hij humeurig is, of depressief.
Al ben ik een absolute tegenstander van AD, maar dat terzijde.
Je hormoonhuishouding optimaliseer je wel degelijk met voeding en dat zou jij als psycholoog moeten weten.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het stoornissen verhelpt. Gelukkig zit er ook een wereld van verschil tussen schommelingen en een stoornis.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:51:50 #183
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61004850
Hmm, dat verhaal over depressies moet ik ook maar in me opnemen. Bah, wat is dat toch kut he, als je je zo zwart kunt voelen? Hopelijk gaat het vanaf nu niet erger worden, tinkepink.

Ik heb vandaag al vroeg ontbeten (om 6.30 uur) met allbran en tussendoor heb ik 2 gekookte eieren gegeten. Is dat nu veel, vinden jullie, voor op zo'n ochtend van toen tot nu?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:54:34 #184
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61004926
Nee sugar, en stiekem weet je dat best. Je hebt vezels , vitaminen en mineralen binnen gekregen.
Maw, je hebt goed voor jezelf gezorgd vanochtend.
pi_61005428
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:47 schreef SHE het volgende:
Ik heb het ook niet over depressie gehad. Ik ga er dan ook vanuit dat iemand wel weet of hij humeurig is, of depressief.
Al ben ik een absolute tegenstander van AD, maar dat terzijde.
Je hormoonhuishouding optimaliseer je wel degelijk met voeding en dat zou jij als psycholoog moeten weten.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het stoornissen verhelpt. Gelukkig zit er ook een wereld van verschil tussen schommelingen en een stoornis.
Ja wat is optimaliseren... over het effect van voeding op je hormoonhuishouding is op dit moment weinig onomstotelijk bewijs. Uit wat ik geleerd heb doet regelmaat qua levensstijl veel meer goeds dan de daadwerkelijke inhoud van je voeding.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:16:23 #186
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61005503
Ik kom ook meedoen, lengte is 1.72, gewicht 72 dus BMI is 24.3. Dat is gezond, maar wel aan de hoge kant van gezond. Mijn ideale gewicht is 68 en daar ga ik nu naar streven
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:19:07 #187
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61005568
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:16 schreef Windigo het volgende:
Ik kom ook meedoen, lengte is 1.72, gewicht 72 dus BMI is 24.3. Dat is gezond, maar wel aan de hoge kant van gezond. Mijn ideale gewicht is 68 en daar ga ik nu naar streven
Succes en welkom!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:28:18 #188
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61005790
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:13 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ja wat is optimaliseren... over het effect van voeding op je hormoonhuishouding is op dit moment weinig onomstotelijk bewijs. Uit wat ik geleerd heb doet regelmaat qua levensstijl veel meer goeds dan de daadwerkelijke inhoud van je voeding.
Treffend dat dit dus nog steeds niet bekend is bij psychologen...
Het komt vaak voor hoor, want de hoofddokters concentreren zich op het hoofd en niet op het lichaam.
Zeggen dat voeding geen effect heeft op de hormoonhuishouding verbaasd me dan weer wel, want dat is basis biologie.

De schildklier, de bijschildklier, de alvleesklier, de bijnieren, de eierstokken en de testikels produceren samen met de hypofyse zo'n 200 hormonen. Die worden afgegeven aan het bloed, vervolgens op de gewenste plaats bezorgd en na gebruik afgebroken in de lever.
Deze hormoonproducerende, endocriene klieren staan met elkaar in verbinding en communiceren voortdurend met elkaar. Samen met het zenuwstelsel beheerst het endocriene stelsel de activiteit van alle organen en systemen in het menselijk lichaam. Hormonen ondersteunen de activiteit van organen, versnellen die of remmen het juist af.

Pas als je inzicht hebt in de onderlinge metabole afhankelijkheid van de relevante orgaansystemen, de pathogenese van zowel aangeboren als verworven metabole stoornissen, structurele en functionele afwijkingen van het maag/darm/leverstelsel en hormonale disregulatie, kun je begrijpen dat voeding een zeer belangrijke rol speelt in de hormoonhuishouding.

Zoek in pubmed maar eens op voeding en hormonen; er is niet een beetje bewijs, je wordt er in begraven!
pi_61005976
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:59 schreef Tinkepink het volgende:
Wat ben ik dom. Ik kan natuurlijk ook gewoon wat meer fruit eten.
*pakt de druiven
En muesli? Met haver, gerst, rogge en eventueel noten. En dan zonder toegevoegde suiker.
Dat zijn langzame koolhydraten (dacht ik ).
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:40:37 #190
331 Merel
Be here now.
pi_61006090
Ik weet niet wat ik verkeerd heb gegeten, maar m'n buik rommelde net zo hard dat m'n collega 10 meter verderop het ook kon horen, en ik denk dat ik 5 kilo lichter ben nadat ik net naar de WC ben gerend
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:43:32 #191
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61006160
Dit onderzoek is ook goed leesvoer Marz,
http://library.wur.nl/WebQuery/gkn/lang/895992
pi_61006208
Deze hoofddokter is gezondheidspsycholoog, dus juist afgestudeerd op het hele body-mind issue.
Ik weet hoe het endocriene systeem in elkaar zit.

En als je dan gaat kijken naar onderzoeken die qua betrouwbaarheid goed in elkaar steken (en die niet gesubsidieerd zijn door unilever), blijkt dat de effecten van voeding op je hormonale stelsel beperkt zijn. De bekende publication bias zorgt ervoor dat al die onderzoeken waarin juist geen effect wordt gevonden, niet te vinden zijn of zelfs niet uitgevoerd worden vanwege gebrek aan subsidie. Vaak betreft het lab onderzoek of retrospectief onderzoek, waarbij nooit vastgesteld kan worden hoe de verbanden in elkaar steken.

Enig effect dat wél wordt geconstateerd (in het lab), wordt vervolgens compleet weggevaagd door allerei andere processen en gebeurtenissen in het leven van een persoon die een veel sterkere invloed uitoefenen op de hormonale huishouding. Daar moet je ook naar kijken. Net als wat je zegt over die bananen; hoeveel moet je daarvan eten om een effect te bewerkstelligen. Je zou dan met een dieet moeten komen dat in de praktijk misschien wel leidt tot meer ongemak dan dat het oplost. Minder suiker eten verlost je van de schommelingen in bloedsuikerspiegel en dus stemming, maar veel grotere effecten dan dat zul je in de praktijk niet snel bereiken.

Er is al heel veel gepubliceerd over wondervoedsel en geluksvoedsel, aphrodesiacs; telkens moeten dergelijke berichten later weer genuanceerd worden.

Plus, je moet je bedenken dat veel mensen van zichzelf al vrij gevarieerd eten. De toegevoegde waarde van een aangepast dieet is dan ook al kleiner.

De bibliotheek van Wageningen heb ik helaas geen toegang toe, kan het artikel niet lezen.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:47:21 #193
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61006264
Ik merk dat ik last heb van mijn maag als ik aardappelen en pasta eet, de komende weken ga ik daar in ieder geval flink op minderen. Kijken wat dat doet met mijn darmen
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:55:58 #194
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61006553
Ik heb het dan ook niet over wondervoedsel, wondervoedsel bestaat niet.
Het is alleen onjuist te beweren dat voeding geen effect heeft op de hormoonhuishouding, dat heeft het wel degelijk.
Zelfs het weglaten van voeding heeft effect op je hormoonhuishouding.
De effecten zijn niet altijd marginaal te noemen ; deze kunnen zelfs groots zijn.
Omgevingsfactoren en leefpatroon hebben uiteraard een even grote rol als voeding. Het ging mij om de opmerking dat voeding geen aantoonbaar effect zou hebben op de hormoonhuishouding en dat is pertinent onjuist.
Als dat waar zou zijn dan zouden bodybuilders hun tijd behoorlijk zitten verdoen met hun eetschema's. Which reminds me, zo'n grote knul heeft eens een heel compact schrijfsel geplaatst. ( ik geloof dat hij naast BB-er ook biochemicus was )

http://forum.bodynet.nl/sticky-onderwerpen/21419-wat-refeed.html
pi_61006888
SHE: er zijn zoveel verschillende hormonen, die niet allemaal met je metabolisme te maken hebben. De hormonen die dat regelen kunnen toch heel andere zijn dan die die je stemming beïnvloeden?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_61006900
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:55 schreef SHE het volgende:
Het is alleen onjuist te beweren dat voeding geen effect heeft op de hormoonhuishouding, dat heeft het wel degelijk.
Inderdaad.

Mijn relaas was in verdediging van mijn stelling dat de effecten van voedsel op hormoonhuishouding beperkter zijn dan jij het in je voorgaande post liet klinken.

Waar jij zegt dat psychologen een te grote focus op alleen het hoofd leggen, kan ik stellen dat voedingsdeskundigen de impact van voeding op de psyche mogelijk overschatten.

Het is jammer dat ik hier op het werk geen onderzoeken kan aanslepen, maar recent (en minder recent!) onderzoek lijkt ons te kunnen doen vermoeden dat alleen al het idee dat men gezond eet al leidt tot een gezondere psyche. Een effect dat veel sterker lijkt te zijn dan de invloed van de daadwerkelijke stoffen die dit voedsel bevat.

Maar evenmin is daar onomstotelijk bewijs voor, het zijn lastige kwesties. En zo heeft iedere tak van sport zijn eigen denkkader en benadering.

Anyway bedoel ik niet iets mee te zeggen in de trant van het maakt keine flaus aus wat je allemaal naar binnen werkt. Maar de opmerking dat cutten met de suiker de weg naar geluk is, behoeft naar mijn mening enige nuance.
pi_61006990
Ik wil een nieuwe weegschaal kopen, want dat oude geval wat ik nu heb geeft met 2 wegingen na elkaar verschillen van 5 kilo. Iemand nog betaalbare & betrouwbare suggesties?
Hardloper.
IG @webkim
pi_61007050
Ik zou je een analoog exemplaar aanraden. HEMA is prima kwaliteit. Voor dat digitale ding van mij ben ik elke keer 10 euro kwijt voor nieuwe batterijn.
pi_61007125
Zo, ik heb net een enórm bord met tomaat, komkommer en gerookte kip weggewerkt.
pi_61007164
Vergeet trouwens ook niet de neurotransmitters en de plasticiteit van hersencellen zelf, die veranderen als gevolg van aangeleerde manieren om de wereld om je heen te interpreteren.
Spreekt de toekomstig neurowetenschapper...

Over weegschalen: ik heb een goedkope digitale Soehnle van Blokker maar die doet het niet goed, dus die kan ik je in elk geval afraden.
pi_61007215
Hier voor de zoveelste dag op rij twee doooonkerbruine boterhammen met pindakaas.
Heus geen straf, dat Shieet. Voor vanavond nog even iets verzinnen. *doorklikt naar de receptensite van voedingscentrum*
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:23:01 #202
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61007481
Natuurlijk is die opmerking gechargeerd, maar je zult best begrijpen dat er een kern van waarheid in zit.
Je slank denken is inderdaad een theorie die veelvuldig onderzocht wordt, maar ik durf al voorzichtig te concluderen dat ook dat onder wishfull thinking valt. Enig effect is er zeker, maar of dit de impact van voeding overstijgt?
Ik hoop dat ik ongelijk krijg, want dan ben ik in no time de sidekick van DoutzeN.

Edit: Hier wilde ik absoluut aan toevoegen dat ik het hoofd geenszins onderschat. Niet voor niets stuur ik sommige mensen door naar een psycholoog ipv dat ik ze voedingstips geef.
Sommige mensen houden hun gewicht letterlijk vast en daar helpt geen enkel dieet tegen.

[ Bericht 24% gewijzigd door SHE op 21-08-2008 13:28:24 ]
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:25:46 #203
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61007593
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Vergeet trouwens ook niet de neurotransmitters en de plasticiteit van hersencellen zelf, die veranderen als gevolg van aangeleerde manieren om de wereld om je heen te interpreteren.
Spreekt de toekomstig neurowetenschapper...

He leuk! Welk jaar zit je?
pi_61007744
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:08 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als je de roosjes heel klein snijdt, kan je ze direct meewokken. Je kunt ze ook eerst even met kokend water overgieten (blancheren) zodat ze iets sneller gaar worden en niet meer helemaal rauw zijn. En dan gewoon wokken ja. Eerst brocolli (en eventueel ui ofzo, of knoflook) en dan de rijst erbij.
Moet lukken. Dank je.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:32:29 #205
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61007827
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:29 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

Moet lukken. Dank je.
Beetje amandelschaafsel of de brocollirijst is ook erg lekker trouwens.
pi_61007832
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:25 schreef SHE het volgende:

[..]

He leuk! Welk jaar zit je?
Nulde, ik begin over een paar weken aan de master.
pi_61008284
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Beetje amandelschaafsel of de brocollirijst is ook erg lekker trouwens.
Aw. Ik zit nu nog in de voorzichtiguitprobeerfase, maar genoteerd voor over een paar maanden.

Weet iemand hier waar je de lessen van Evy nog kan downloaden? Ik kan die van 5-10km nog wel vinden, maar de rest lijkt allemaal verwijderd. Op torrents staan ze nog wel, maar heb liever eerst een normale link.
pi_61008639
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:23 schreef SHE het volgende:
Natuurlijk is die opmerking gechargeerd, maar je zult best begrijpen dat er een kern van waarheid in zit.
Ik weet niet of daar een kern van waarheid in zit. Kan je niet gelukkig zijn als je veel suiker eet? Ga je je altijd beter voelen als je totaal geen suiker meer eet? Misschien ga je je juist wel kut voelen, omdat je jezelf iets oplegt. Ik noem maar wat.
quote:
Je slank denken is inderdaad een theorie die veelvuldig onderzocht wordt, maar ik durf al voorzichtig te concluderen dat ook dat onder wishfull thinking valt. Enig effect is er zeker, maar of dit de impact van voeding overstijgt?
Niet je slank denken! Ik zeg niet dat je slank zou worden van denken dat je gezond eet. Maar dat mensen zich schijnbaar beter voelen als ze het idee hebben dat ze gezond eten. Als in, gemoedstoestand.

Dit is in feite ook logisch, neem het voorbeeld van de zonnebloempitten die Tink worden aangeraden. Ik denk niet dat je je in principe beter gaat voelen door het eten van zonnebloempitten. Het kan wel. Er zit wellicht een stofje in dat goed doet voor de aanmaak van een bepaald stofje ergens in je lichaam en dat stofje zou invloed kunnen hebben op je seronotine of dopamine niveau.
Echter, ik persoonlijk zou me slechter gaan voelen, want ik houd niet van zonnebloempitten. En dan zie je al dat het effect van alleen al zo'n gedachte een sterkere invloed heeft op de psyche dan het stofje wat in de voeding zit.

Ook van dieten (zoals bijv. koolhydraten uitbannen) is bekend dat ze kunnen leiden tot depressieve gevoelens! Ook al eet je dan geen suiker meer.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:52:11 #209
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61008680
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:32 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Nulde, ik begin over een paar weken aan de master.
Cool. Het lijkt me een zeer ingewikkelde, maar heel boeiende studie.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:02:26 #210
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61009174
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:51 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ik weet niet of daar een kern van waarheid in zit. Kan je niet gelukkig zijn als je veel suiker eet? Ga je je altijd beter voelen als je totaal geen suiker meer eet? Misschien ga je je juist wel kut voelen, omdat je jezelf iets oplegt. Ik noem maar wat.
[..]

Niet je slank denken! Ik zeg niet dat je slank zou worden van denken dat je gezond eet. Maar dat mensen zich schijnbaar beter voelen als ze het idee hebben dat ze gezond eten. Als in, gemoedstoestand.

Dit is in feite ook logisch, neem het voorbeeld van de zonnebloempitten die Tink worden aangeraden. Ik denk niet dat je je in principe beter gaat voelen door het eten van zonnebloempitten. Het kan wel. Er zit wellicht een stofje in dat goed doet voor de aanmaak van een bepaald stofje ergens in je lichaam en dat stofje zou invloed kunnen hebben op je seronotine of dopamine niveau.
Echter, ik persoonlijk zou me slechter gaan voelen, want ik houd niet van zonnebloempitten. En dan zie je al dat het effect van alleen al zo'n gedachte een sterkere invloed heeft op de psyche dan het stofje wat in de voeding zit.

Ook van dieten (zoals bijv. koolhydraten uitbannen) is bekend dat ze kunnen leiden tot depressieve gevoelens! Ook al eet je dan geen suiker meer.
Nu stuur je het een wel heel andere kant op. Natuurlijk kun je sip worden als je jezelf iets ontzegd. Of juist iets moet eten wat je helemaal niet lekker vind.
Omgekeerd kun je ook gelukkig worden eten wat je wel lekker vind. Die stimulans is niets nieuws.

Je moet suiker ( als produkt ) en KH's niet door elkaar halen. Koolhydraten heb je nodig, om je prettig te voelen en zeker om verstandelijk te kunnen functioneren.
Suiker heb je niet nodig en van een suikerloos dieet word je niet depressief, noch zal het een depressie aanjagen. Ik ben ook geen onderzoek tegengekomen die zoiets beweert.

Het geheel weglaten van KOOLHYDRATEN daarentegen kan dat effect wel degelijk hebben, wat ook logisch is, omdat koolhydraten een belangrijke functie hebben voor het hoofd.
Je weet dat ik anti-Atkins ben, en niet voor niets.
pi_61009384
Je lichaam heeft misschien niet per se suiker nodig (hoewel glucose wel de meest directe brandstof is en alles uiteindelijk in afgeleiden daarvan wordt omgezet), maar veel mensen hebben toch wel positieve associaties bij bijvoorbeeld taart eten op een feestje of lekker op de bank kruipen met thee en koekjes. Toen ik lijnde at ik geen snoep, behalve af en toe één blokje chocolade en daar kon ik dan best blij van worden. De geest wil ook wat.
pi_61009502
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:14 schreef Webkim het volgende:
Hier voor de zoveelste dag op rij twee doooonkerbruine boterhammen met pindakaas.
Hier ook net brood (rogge-zuurdesem) op met pindakaas als lunch. Vult goed!

Vanmorgen ontbeten met magere kwark, blauwe bessen en een peer.

De eieren schuiven op naar vanavond want ik ga een ei-tomaatcurry maken.
pi_61009521
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:02 schreef SHE het volgende:
Suiker heb je niet nodig en van een suikerloos dieet word je niet depressief, noch zal het een depressie aanjagen.
En je wordt er ook niet per definitie vrolijker van. Dat is wat ik bedoel te zeggen.
pi_61009609
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:52 schreef SHE het volgende:

[..]

Cool. Het lijkt me een zeer ingewikkelde, maar heel boeiende studie.
Het is inderdaad ingewikkeld omdat het vakgebied zo breed is en alles elkaar uiteindelijk beïnvloedt. Je lichaam en je geest zijn op zoveel manieren met elkaar verbonden, en in de hersenen komt alles bij elkaar.
Alleen al aan onderzoek naar de regulatie van eetgedrag of eetstoornissen (waar ik persoonlijk wel iets mee heb) kun je je hele carrière wijden en aan het einde nog niet weten hoe het werkt. Of aan verslaving en de overeenkomsten tussen een eetstoornis en een verslaving, ook een heel interessant onderwerp. Of hoe je geheugen werkt en al die andere dingen weer beïnvloedt. Heel ingewikkeld maar ook heel fascinerend.

En totaal offtopic.
  Vis een optie? donderdag 21 augustus 2008 @ 14:15:15 #215
70532 loveli
N
pi_61009722
Sorry -marz-, ik krijg een beetje jeuk van je posts. Had net een langere reactie getypt, maar die heb ik gedelete, heb vandaag geen zin in een off-topic discussie. Als je woordkeus ietsje minder denigrerend was geweest had ik me er wsch. minder aan gestoord.
crap in = crap out
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:15:47 #216
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61009735
Ik vind het persoonlijk een zeer ongezonde associatie. Op het moment dat eten je geluksniveau bepaalt dan is er mijns inziens sprake van een hele vervelende conditionering. Ik zie voeding meer als brandstof en dat het ook lekker kan zijn is een groot voordeel.
Ik vind het zelf bijzonder vervelend als eten een emotionele lading krijgt. Temeer omdat er altijd een keerzijde aan de medaille is. Wat voor goed wordt ingezet, kan in kwaad een even sterk effect hebben.

Wat niet wil zeggen dat genieten onderschikt is aan voeden, in tegendeel, maar genieten is in mijn optiek een kunst op zich.
pi_61009775
Ik zie niks denigrerends hoor? Als iemand ergens voor gestudeerd heeft mag ze dat toch best laten merken?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:18:20 #218
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61009825
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:09 schreef -marz- het volgende:

[..]

En je wordt er ook niet per definitie vrolijker van. Dat is wat ik bedoel te zeggen.
Een stabiele bloedsuikerspiegel draagt wel degelijk bij aan je humeur.
Grote schommelingen voor een rothumeur.

Je kunt er dan wel legio andere factoren bijhalen, maar als je naar het gegeven an sich kijkt, dan is dat wel degelijk een feit.
pi_61009891
Ik zie ook niet iets denigrerends en het is ook best on topic toch?

Ik moet mij overigens verre van suiker houden:

a. mijn bloedsuikerspiegel is echt belachelijk aan pieken en dalen onderhevig (ben al een paar x tegen de vlakte gegaan wegens lage spiegel en ben ook vaak trillerig)

b. Ik ben er ook echt verslaafd aan: als ik eenmaal begin kan ik niet meer stoppen. Behalve bij hele pure choco, dan heb ik het niet.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:20:56 #220
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61009906
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:15 schreef loveli het volgende:
Sorry -marz-, ik krijg een beetje jeuk van je posts. Had net een langere reactie getypt, maar die heb ik gedelete, heb vandaag geen zin in een off-topic discussie. Als je woordkeus ietsje minder denigrerend was geweest had ik me er wsch. minder aan gestoord.
Mwoah, denigrerend vind ik de posts allerminst. Ik merk wel hoezeer onze uitgangspunten en interpretaties verschillen, maar dat is ook logisch gezien haar achtergrond.
Ik vind het wel fijn juist als er diverse disciplines door elkaar wandelen; dat geeft doorgaans een goed beeld van het totaalplaatje.

Ik kan niet wachten tot Mini_Rulez is afgestudeerd.
pi_61009980
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:15 schreef SHE het volgende:
Ik vind het persoonlijk een zeer ongezonde associatie. Op het moment dat eten je geluksniveau bepaalt dan is er mijns inziens sprake van een hele vervelende conditionering. Ik zie voeding meer als brandstof en dat het ook lekker kan zijn is een groot voordeel.
Het kan inderdaad zijn nadelen hebben. Mijn vader vindt bijvoorbeeld dat hij niet écht een gezellige avond heeft als er niet de nodige drank en hapjes op tafel komen, en hij is een ontzettende stress-eter, met alle gevolgen voor zijn gezondheid. Maar goed, het zit ook zo in onze cultuur dat eten meer is dan brandstof (zeker in het zuiden van het land) dat het heel moeilijk is om die emotionele waarde weer kwijt te raken.
Ik kan beter zonder omdat mijn moeder van jongs af aan heeft gewezen op wat wel en niet gezond is (omdat ik altijd op moet letten om niet net zo dik te worden als mijn vader) én omdat ik er zelf heel wat kennis over heb opgedaan en het daarom rationeler kan bekijken, maar ik weet ook hoe moeilijk het is als je van nature de neiging hebt om eten als heel erg belonend te ervaren.
pi_61010018
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:15 schreef SHE het volgende:
Ik zie voeding meer als brandstof en dat het ook lekker kan zijn is een groot voordeel.
Nou zeg, sta je daar uren voor in de keuken?
Ik kan ook erg blij worden van lekker eten, daar is niks ongezonds aan
pi_61010155
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:20 schreef conleche het volgende:
Ik zie ook niet iets denigrerends en het is ook best on topic toch?

Ik moet mij overigens verre van suiker houden:

b. Ik ben er ook echt verslaafd aan: als ik eenmaal begin kan ik niet meer stoppen. Behalve bij hele pure choco, dan heb ik het niet.
In super pure chocolade ( ) zit relatief weinig suiker (want 70% of meer cacao) en het is ook behoorlijk vet door de cacao, dat vertraagd zowiezo de suikeropname
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:30:13 #224
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61010210
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nou zeg, sta je daar uren voor in de keuken?
Ik kan ook erg blij worden van lekker eten, daar is niks ongezonds aan
Ja. Want wat in mijn lichaam komt moet met zorg en aandacht bereid zijn. Het heeft namelijk weinig zin om goede producten uit te kiezen en deze vervolgens te molesteren. Dus die uren in de keuken zijn een must en in mijn geval ook een groot plezier.
pi_61010339
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:28 schreef computergirl het volgende:

[..]

In super pure chocolade ( ) zit relatief weinig suiker (want 70% of meer cacao) en het is ook behoorlijk vet door de cacao, dat vertraagd zowiezo de suikeropname
Om heel eerlijk te zijn vind ik melkchocolade met hazelnoten echt veel lekkerder. Maar daar eet ik dus nooit 1 blokje van. De hele reep gaat dan echt op. Hele pure choco (ik heb nu die van de AH, met sinaasappelschil) vind ik lekker, maar na 2 kleine blokjes heb ik echt voldoende: zou niet meer willen.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:37:18 #226
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61010419
owww ik heb zo'n buikpijn! bah. dat had ik met mn vorige pil nooit, buikpijn als ik ongesteld was geworden. gelukkig maar 1 dagje, maar toch...
pi_61010518
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:37 schreef kwakveense het volgende:
owww ik heb zo'n buikpijn! bah. dat had ik met mn vorige pil nooit, buikpijn als ik ongesteld was geworden. gelukkig maar 1 dagje, maar toch...

Mik er een Advilletje in of iig iets met ibuprofen. Het duurt even voordat het werkt, maar daarna voel je er zo'n 6 uur niks meer van...
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:42:32 #228
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61010625
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Ja. Want wat in mijn lichaam komt moet met zorg en aandacht bereid zijn. Het heeft namelijk weinig zin om goede producten uit te kiezen en deze vervolgens te molesteren. Dus die uren in de keuken zijn een must en in mijn geval ook een groot plezier.
Jij kookt dus uit liefde voor je lichaam, niet uit liefde voor het voedsel?
pi_61010718
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:34 schreef conleche het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn vind ik melkchocolade met hazelnoten echt veel lekkerder. Maar daar eet ik dus nooit 1 blokje van. De hele reep gaat dan echt op. Hele pure choco (ik heb nu die van de AH, met sinaasappelschil) vind ik lekker, maar na 2 kleine blokjes heb ik echt voldoende: zou niet meer willen.
Vroeger had ik precies hetzelfde, maar nu ik al een aantal jaren van de suikerverslaving ben afgekickt(sp?) vind ik melkchocolade veeels te zoet.
Die met sinasappelschil vind ik niet zo lekker trouwens, in belgische supermarkten heb je ook ongelofelijk veel soorten super-puur. Ik ga altijd in het buitenland op zoek naar lekkere pure chocolade (heb soms kast vol ) .
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:48:41 #230
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61010806
Mij doe je ook geen plezier met melkchocolade. Ik heb nu 86% chocolade in de kast liggen (gewoon bij de Duitse Aldi) en die smaakt opperbest.
pi_61010843
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:34 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat is juist het ideale ervan.

Maar stiekem ben ik ook doller op melkchocolade...
pi_61011022
Als er chocolade ergens op zit, of door, vind ik puur trouwens wel echt lekkerder. Dus hagelslag, chocolate-chipcookies, biscuitjes met chocola erop: dan vind ik melk niet lekker. Ik maak 's winters ook weleens warme chocomelk en dan doe ik er echt ook extreem veel cacao in.

Wat ik ook vind van die hele pure chocolade is dat het snel oud en oneetbaar wordt. Het vet gaat zich dan scheiden van de cacao of zo en dan wordt het ranzig en brokkelig: heel onaangenaam mondgevoel.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:57:59 #233
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61011078
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:42 schreef Windigo het volgende:

[..]

Jij kookt dus uit liefde voor je lichaam, niet uit liefde voor het voedsel?
Absoluut! Ik kook uit louter egoistische motieven zelfs.
Ik wil me goed voelen, ik wil er goed uit zien en ik wil mezelf verwennen met met zorg uitgekozen producten en een goede bereiding. Ik vind dat ik en mijn geliefden dat verdienen.
Met 'rijk' voedsel heb ik dan ook niet zoveel. Als ik bijvoorbeeld mijn nachos con todos maak, dan heb ik erna altijd een gevoel. Het is vet en is suikerrijk en je verteert het voor geen meter.
De smaak is prachtig natuurlijk, maar wordt voor mij helemaal overstemd door het gevoel wat het me erna geeft. Namelijk een overvolle buik, een lusteloos gevoel en een spijsvertering die helemaal op hol slaat.

Geluk zit voor mij in een lijf wat goed draait, wat gezond is en wat als het meezit mijn hoofd ook bij kan houden.
En daarom rook ik nu even een sigaretje, omdat mijn lichaam daar zo dol op is

nee serieus, ik heb een hele rationele kijk op voeding. En geloof me, dat is ooit heel anders geweest
pi_61011134
Ooef, chocola. Als ik het een tijdje niet eet mis ik het niet. Maar als ik een reep aanreek *moet* -ie op. Dus ik koop gewoon geen choco meer.
Is er iets dat ik zou kunnen eten ipv 'noten tot je genoeg hebt' om 14 uur? Dat is bij mij na 2 amandelen al, want ik hou niet van noten. Alleen de rozijntjes in zo'n bakje notenmix vind ik lekker, maar die zijn natuurlijk net weer niet de bedoeling.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:03:50 #235
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61011233
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:57 schreef SHE het volgende:

[..]

Absoluut! Ik kook uit louter egoistische motieven zelfs.
Ik wil me goed voelen, ik wil er goed uit zien en ik wil mezelf verwennen met met zorg uitgekozen producten en een goede bereiding. Ik vind dat ik en mijn geliefden dat verdienen.
Met 'rijk' voedsel heb ik dan ook niet zoveel. Als ik bijvoorbeeld mijn nachos con todos maak, dan heb ik erna altijd een gevoel. Het is vet en is suikerrijk en je verteert het voor geen meter.
De smaak is prachtig natuurlijk, maar wordt voor mij helemaal overstemd door het gevoel wat het me erna geeft. Namelijk een overvolle buik, een lusteloos gevoel en een spijsvertering die helemaal op hol slaat.

Geluk zit voor mij in een lijf wat goed draait, wat gezond is en wat als het meezit mijn hoofd ook bij kan houden.
En daarom rook ik nu even een sigaretje, omdat mijn lichaam daar zo dol op is

nee serieus, ik heb een hele rationele kijk op voeding. En geloof me, dat is ooit heel anders geweest
Mja ik heb dus hetzelfde probleem als jij volgens mij. Ik heb gauw last van ''rijk' voedsel en ik heb last van aardappelen en pasta. Toch kan ik me niet er toe zetten die dingen niet meer te eten, want ik vind ze echt heerlijk. Hoe ben jij overgeschakeld?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:04:35 #236
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61011244
groenten, fruit, crackertje, yoghurt, eitje, stukje kaas, stukje vlees..waar heb je zin in?

Ik heb echt niets met chocolade, ik vind het doorgaans zelfs smerig. Pure, bittere chocolade gaat nog net, maar dat eet ik ook veel te weinig.
Mijn vriend daarentegen maakt het ruimschoots goed, de hele koelkast zit volgestouwd met chocolademousse omdat die viezerik niet zonder kan
pi_61011311
De pure chocolademousse van de Lidl.
pi_61011365
* Mini_rulez eet een stukje chocolade met 78% cacao.

Hier hetzelfde... Vriendje is gek op alles wat zoet is, vooral chocolade, terwijl ik het meeste prima kan laten staan. Eigenlijk de omgekeerde wereld.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:10:31 #239
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61011382
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:09 schreef Mini_rulez het volgende:

Hier hetzelfde... Vriendje is gek op alles wat zoet is, vooral chocolade, terwijl ik het meeste prima kan laten staan. Eigenlijk de omgekeerde wereld.
Ik ben dol op alles wat hartig is, maar dat werkt ook niet altijd in mn voordeel
pi_61011595
Dat probleem ken ik...
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:23:11 #241
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61011680
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:03 schreef Windigo het volgende:

[..]

Mja ik heb dus hetzelfde probleem als jij volgens mij. Ik heb gauw last van ''rijk' voedsel en ik heb last van aardappelen en pasta. Toch kan ik me niet er toe zetten die dingen niet meer te eten, want ik vind ze echt heerlijk. Hoe ben jij overgeschakeld?
Met de dr. Phil wijsheid: ik deed het gewoon niet meer.
Het zijn keuzes en die kan alleen de persoon zelf maken.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:24:28 #242
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61011712
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:07 schreef Isegrim het volgende:
De pure chocolademousse van de Lidl.
Ja! Die smerige rommel staat dus in 20-voud in de koeling. Het ziet eruit als faeces
pi_61011745
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:09 schreef Mini_rulez het volgende:

grappig, ik heb nu al van zoveel vrouwen gehoord dat vooral de man een chocofreak is... en de vrouw meer met hartig heeft,

Hier trouwens hetzelfde; ik heb niets met chocolade (op een misschien 3-4 keer per jaar voorkomende lust naar chocomousse na) en de mr wel Ik hou meer van hartig en je doet mij meer plezier met olijven bijvoorbeeld
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:27:12 #244
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61011786
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:23 schreef SHE het volgende:

[..]

Met de dr. Phil wijsheid: ik deed het gewoon niet meer.
Het zijn keuzes en die kan alleen de persoon zelf maken.
Mja, ik kan het wel minderen, maar niet volledig weghalen, aangezien ik weer bij mn moeder woon voor een tijdelijke periode omdat ik binnenkort ga emigreren. Je hebt dus niet geminderd met iets, maar gewoon radicaal overal een streep doorgezet. Knap hoor
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:27:54 #245
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61011801
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:25 schreef DarkElf het volgende:

[..]

grappig, ik heb nu al van zoveel vrouwen gehoord dat vooral de man een chocofreak is... en de vrouw meer met hartig heeft,

Hier trouwens hetzelfde; ik heb niets met chocolade (op een misschien 3-4 keer per jaar voorkomende lust naar chocomousse na) en de mr wel Ik hou meer van hartig en je doet mij meer plezier met olijven bijvoorbeeld
Ja chocolade eet ik zeg maar 2 keer per jaar, en mijn ex at het zo'n 3 keer per week lol
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:28:55 #246
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61011828
Hier ook een hartig monster, en stiekem ben ik dol op zout. Dat kan zijn omdat ik van nature een lage bloeddruk heb, maar ik kan vreselijk opgewonden raken van zoute pretzels en dan eigenlijk alleen om de stukken zout
Wat overigens een evenzo slechte voorkeur is als die voor zoet.

En zuur, ik vind alles wat zuur is heerlijk Vooral citroen en groenten uit het zuur en hele zure yoghurt en zure haring
Een pot augurken is voor mij wat choco mousse voor meneer is.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:30:21 #247
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61011858
voordeel van augurken is het lage caloriegehalte
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:30:49 #248
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61011869
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:28 schreef SHE het volgende:
Hier ook een hartig monster, en stiekem ben ik dol op zout. Dat kan zijn omdat ik van nature een lage bloeddruk heb, maar ik kan vreselijk opgewonden raken van zoute pretzels en dan eigenlijk alleen om de stukken zout

En zuur, ik vind alles wat zuur is heerlijk Vooral citroen en groenten uit het zuur en hele zure yoghurt en zure haring
Jij lijkt op mijn dochter. Al heeft die ook nog een olijvenverslaving.
pi_61011892
quote:
Nu voel ik me een stuk minder vreemd. Dank je wel voor het delen van dit feit
The way you rock'n'roll
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:34:07 #250
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61011954
quote:

Ja ik heb dus ook een lage bloeddruk, en ik herken me helemaal in wat je schrijft. Salmiak vind ik ook heerlijk, maar ik zal er nu toch af te blijven wegens mijn lijnplan Olijven lustte ik al op 2 jarige leeftijd, tot grote verbazing van mijn ouders. Vind ze nog steeds heerlijk
pi_61011966
Ik hou óók van hartig en ook van zuur. Vind je het gek dat ik moeite heb om op gewicht te blijven...
pi_61012019
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:24 schreef SHE het volgende:

[..]

Ja! Die smerige rommel staat dus in 20-voud in de koeling. Het ziet eruit als faeces
Het smaakt naar hemel.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:36:46 #253
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61012045
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:34 schreef conleche het volgende:
Ik hou óók van hartig en ook van zuur. Vind je het gek dat ik moeite heb om op gewicht te blijven...
Ik vind zoveel lekker Dat is ook een deel van mijn probleem om mn streefgewicht te halen. Ik heb een gezond gewicht, ok, maar met streef heb ik net dat kleine beetje buik wat ik nog heb niet. Toch is daar komen verdomd moelijk
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:37:28 #254
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61012062
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:36 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het smaakt naar hemel.
Gister gegeten met slagroom en frambozen Was niet echt een lijndagje. Maar ja, bezoek he
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:42:38 #255
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61012187
Eigenlijk ben ik, nu ik van 67 naar 64-63 kg ben afgevallen best tevreden met mezelf:

Mijn armen zijn slanker dan eerst
Ik heb nog borsten
Als ik rechtop sta heb ik een holte onder mijn ribben in plaats van vetrollen
Mijn buikje is bijna plat; slechts een heel klein kussentje rest nog
Ik heb weer een taille! Een echte!
Mijn billen zijn nog rond
En mijn benen zijn prachtig stevig.

Kan iemand mij vertellen waarom ik dan weer perse in maatje 38-40 wil passen?
pi_61012329
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:42 schreef Tinkepink het volgende:
Eigenlijk ben ik, nu ik van 67 naar 64-63 kg ben afgevallen best tevreden met mezelf:

Ik heb nog borsten

Wat heb je nu dan voor maat?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:52:45 #257
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61012448
Ik geloof maat 40 voor bovenkleding. Jurken ook. Rokjes maat 38. Spijkerbroeken maat 29 (h&m). Geloof ik.

Ik ben er al! Daarbij was 64 kg mijn streven, en dat heb ik nu bereikt. En ondanks dat ik blij ben wil ik toch nog door. Raar.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:54:01 #258
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61012482
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:42 schreef Tinkepink het volgende:

Ik heb nog borsten

Wellicht omdat als je iets doet je het goed wil doen.
En waarom zou je niet in 38/40 willen passen?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:57:35 #259
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61012601
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:54 schreef SHE het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. En ik weet ook eigenlijk niet waarom ik het hier postte. Ik heb net wat fruit op (koolhydraten), dus ik zal wel wat hyper zijn ofzo
pi_61012605
Zie je wel, je bent er al!! Ik dacht al, op dat gewicht met die lengte zal dat ongeveer de maat moeten zijn!!

Begrijpelijk dat je nog een beetje door wilt, als ik naar mezelf kijk is het duidelijk: ik ben tevreden, maar wil gewoon kijken of ik het "ideaalbeeld" nog 1x kan bereiken. Ik weet wel dat mocht dat niet lukken, het nu ook al goed is. Als ik maar onder de 60 blijf vind ik het oké.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:00:04 #261
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61012669
Ik ben een paar kilo onder de streef-voorstander. Vrouwen zien er altijd net ff wat strakker uit als ze iets onder streef gaan zitten
Ik wil 5 kg onder streef....

Gelukkig duurt dat nog maar 10 kg
pi_61012727
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:54 schreef SHE het volgende:

SHE, even een vraagje tussendoor. Gij die alles weet.

Waar kun je redelijk goedkoop een grote hoeveelheid amandelen inslaan? Ik ben tegenwoordig weer bijna geheel vegetarisch aan het eten, en ik eet 'dus' veel noten, maar het is nogal prijzig.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_61012778
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:00 schreef SHE het volgende:
Ik ben een paar kilo onder de streef-voorstander. Vrouwen zien er altijd net ff wat strakker uit als ze iets onder streef gaan zitten

Ligt er wel aan hoe streng je je streef hebt gezet!! De mijne staat op 58. 56 zou ook nog prima zijn, maar 53 : ik hou dan geen tiet meer over en dat vind ik zonde. Waar ik helemaal niet mee zou zitten is af te vallen tot 56 kilo, dan heb ik 2 kilo speling.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:04:47 #264
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61012783
quote:

Mja stiekem hoop ik ook tot 65 te gaan
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:05:23 #265
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61012804
quote:

Volgens een aantal websites zou mijn ideaalgewicht 56 kg moeten zijn. Dus dan is 5 kg minder 51 kg ......
Hu, dat lijkt mij een heel slecht idee! Volgens mij kan ik dan de scheidingspapieren gaan aanvragen omdat mijn man me niet meer aantrekkelijk vindt. En ik denk dat ík ook niet meer zo blij ben met mezelf. Mijn nieuwe doel wordt 60 (oke, misschien 59 voor het idee), maar daar blijft het écht bij! hoop ik
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:06:12 #266
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61012827
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:02 schreef mane het volgende:

[..]

SHE, even een vraagje tussendoor. Gij die alles weet.

Waar kun je redelijk goedkoop een grote hoeveelheid amandelen inslaan? Ik ben tegenwoordig weer bijna geheel vegetarisch aan het eten, en ik eet 'dus' veel noten, maar het is nogal prijzig.
Ik kan een paar topics vullen met dingen die ik niet weet, maar waar je goedkope amandelen scoort weet ik wel!
Op de markt, bij een turkse/marokkaanse/ winkel, of bij de groothandel ( makro en consorten )
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:09:07 #267
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61012907
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:06 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik kan een paar topics vullen met dingen die ik niet weet, maar waar je goedkope amandelen scoort weet ik wel!
Op de markt, bij een turkse/marokkaanse/ winkel, of bij de groothandel ( makro en consorten )
Bij de turk heb je inderdaad voor 2.20 zo 500 gram amandelen.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:10:18 #268
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61012953
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:04 schreef conleche het volgende:

[..]

Ligt er wel aan hoe streng je je streef hebt gezet!! De mijne staat op 58. 56 zou ook nog prima zijn, maar 53 : ik hou dan geen tiet meer over en dat vind ik zonde. Waar ik helemaal niet mee zou zitten is af te vallen tot 56 kilo, dan heb ik 2 kilo speling.
Mijn streef = 63 kg en dan ben ik al naar de norm 'mager' bij 1.75. Maar ik woog altijd 58 en dat vind ik eigenlijk veel mooier, dan zijn mijn tieten ook niet meer zo groot en zijn mijn benen mooier van vorm.
Dus voor mij is de 5kg onder streef een mooi streven, ik wil die borsten namelijk kwijt
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:11:55 #269
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61013012
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:09 schreef Windigo het volgende:

[..]

Bij de turk heb je inderdaad voor 2.20 zo 500 gram amandelen.
En de turk heeft ook nog eens de beste hazelnoten
Ik vind mijn Turk de liefste
  Vis een optie? donderdag 21 augustus 2008 @ 16:12:07 #270
70532 loveli
N
pi_61013020
Die mag je hier dumpen

(borsten dus, niet de hazelnoten)
crap in = crap out
pi_61013028
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:06 schreef SHE het volgende:

De Turk natuurlijk! . Dank.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:12:49 #272
14746 k_i_m
pi_61013039
quote:

Bij mij ook, zo ongeveer .
In my life
Why do I smile
pi_61013046
Over hormonen en voedsel:

Gisteren zag ik een tv-programma waarin een onderzoek werd gedaan tussen 2 groepen PMS-lijdsters, waarin groep 1 een placebo kreeg en groep 2 veel magere zuivelproducten moest eten en vette vissoorten, gedurende één maand.

Uitkomst: de vrouwen uit de zuivelgroep vonden zelf niet allemaal dat hun PMS-symptomen waren afgenomen, maar uit hun dagboekaantekeningen bleek wel dat ze de maandelijkse klachten met een veel lager cijfer -op een schaal van licht naar zwaar- beoordeeld hadden.

Het lijkt er dus op dat voedsel van invloed kan zijn op PMS-klachten.

Zelf ben ik er vrij nuchter in. Ik heb een zeer gelijkmatig humeur en kan me niet voorstellen dat wat ik eet ook maar enige invloed op mijn humeur kan hebben.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:14:04 #274
14746 k_i_m
pi_61013088
En dan moet ik eigenlijk nóg meer eraf, want ik moet nog stoppen met roken. Ik gok dat er dan weer 10kg bijkomt, dus reken maar uit.

Eh, dus dan moet ik 55kg wegen, en dan kan ik zonder moeite stoppen .

Right .
In my life
Why do I smile
pi_61013195
Ha k_i_m, nu ik toch hier even ben: gefeliciteerd met je dochter!

En verder moet je niet zo zeuren. .
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:16:56 #276
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61013200
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:12 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Bij mij ook, zo ongeveer .
Jou wil ik niet horen, met die laatste foto van je heb ik de haren uit mijn kop gerukt van jaloezie
Jij gaat hard en ik wed je om een fles sjamp dat jij eerder in je ouwe velletje zit dan ik.

En ik heb geen kind gebaard, ik ben gewoon stout geweest.

ik kan nog steeds die foto's van dat feest niet vinden waar wij als magere scharminkels op staan. Zal Dennus eens vragen of hij ze nog heeft
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:20:14 #277
14746 k_i_m
pi_61013285
Ja, die heb ik dus ooit nog eens op een hele oude HD teruggevonden. Met die lolly! Maar daarna ook weer net zo kwijt geraakt . Als je hem vind wil ik hem ook. En bij deze permissie om hem online te showen, toen we nog jong en dun waren .

Trouwens, ik ben al twee keer eerder veel steviger geweest dan nu, door stoppen met roken. Had ik geen kind voor hoeven baren hoor .
In my life
Why do I smile
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:28:23 #278
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61013524
Was dat feestje niet in dat weekend dat we van donderdag tot maandagochtend aan de stap waren?
Daarom waren we zo mager; we zaten toen niet op de bank te suffen
Volgens mij was dat 2000?2001?

Men, wat waren we prachtig

Over stoppen met roken wil ik het al helemaal niet hebben; first things first. Tegen die tijd dat ik op mijn minus-streef zit, is er vast al een pil die mij zonder moeite doet stoppen en voorkomt dat ik aankom
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:31:21 #279
14746 k_i_m
pi_61013610
Ja, naar de after van de after van de afterparty .

Kan jij niet een uitgebalanceerd op stoppen met roken gericht dieet in elkaar flansen? Het gaat niet om de hoeveelheid vreten, maar het op gang houden van de stofwisseling. Die stopt namelijk bij mij altijd gelijk .
In my life
Why do I smile
pi_61013693
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:28 schreef SHE het volgende:
Was dat feestje niet in dat weekend dat we van donderdag tot maandagochtend aan de stap waren?
Daarom waren we zo mager; we zaten toen niet op de bank te suffen
Volgens mij was dat 2000?2001?

Men, wat waren we prachtig

Over stoppen met roken wil ik het al helemaal niet hebben; first things first. Tegen die tijd dat ik op mijn minus-streef zit, is er vast al een pil die mij zonder moeite doet stoppen en voorkomt dat ik aankom
Jammer voor jou heb ik een geheugen als een olifant: jij stopt dus met roken aan het einde van de zomer. Das dus op z'n allerlaatst 21 september.
mvg de tabaksministerin.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:36:06 #281
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61013743
Ik zal eens kijken, ik heb nooit vanuit dat oogpunt naar een eetschema gekeken.
Daarvoor moet ik eerst even uitvogelen wat er precies met de stofwisseling gebeurt en in hoeverre dat echt met de deprivatie van nicotine te maken heeft. ( Help me herinneren als ik te lang stil blijf )
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:36:55 #282
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61013761
Waarom heb ik die hysterische PI erbij gezet?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:37:07 #283
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61013765
Ik vind jullie nu toch best wel euhm, doorslaan juist. Met steeds weer minder willen wegen en niet zeker weten of je wel kunt stoppen straks. Maar dat zal vast een heul rare kronkel van mij zijn. Ik lees vast iets wat er niet staat?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:38:12 #284
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61013794
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:34 schreef conleche het volgende:

[..]

Jammer voor jou heb ik een geheugen als een olifant: jij stopt dus met roken aan het einde van de zomer. Das dus op z'n allerlaatst 21 september.
mvg de tabaksministerin.
Damn youu!!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:38:52 #285
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61013807
hihi, 5 kg onder ideaal gewicht is voor mij 53...dat wil ik niet hoor... ik ga voor 76, dan 70, dan 64 (=bmi 24,9) en misschien ooit 60....
pi_61013858
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:37 schreef Sugar het volgende:
Ik vind jullie nu toch best wel euhm, doorslaan juist. Met steeds weer minder willen wegen en niet zeker weten of je wel kunt stoppen straks. Maar dat zal vast een heul rare kronkel van mij zijn. Ik lees vast iets wat er niet staat?
Wat mij betreft wel. Ik vind het heel fijn om weer strak in het vel te zitten, maar ik zal altijd van lekker eten blijven houden, dus de kans dat ik doorsla is niet aanwezig. Bovendien heb ik een vrij reeel beeld van wat té dun is.
pi_61013894
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:38 schreef SHE het volgende:

[..]

Damn youu!!

I laf you too babe!!

Ik mis Greys. Ik mis PF, waar zijn ze?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:43:27 #288
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61013956
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:37 schreef Sugar het volgende:
Als het om mij gaat hoef je je niet druk te maken hoor Sugar. Ik ben geen type voor anorexia. Het enige waar ik me wel een beetje zorgen om maak is hoe ik mijn eetpatroon weer "normaal" krijg, aangezien ik het brood en aardappelen er echt voor altijd heb uitgegooid en dat voor mij dus schijnbaar al genoeg is om af te vallen. Ik hoef echt geen moeite te doen om te "dieten": ik val zo al af. Maar samen met o.a. conleche hebben we al een paar goede alternatieven op een rijtje gezet voor na de afvalperiode (zoals toetjes, meer vlees als karbonades ed), dus het zal wel goedkomen.
Daarbij heb ik een man die zo van mijn borsten houd dat, als ik te dun word en mijn borsten verdwijnen, hij met zekerheid over zal gaan op dwangvoedering (grapje!)
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:45:13 #289
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61014020
Ik zie'm ook niet hoor Sugar, ik denk dat alle vrouwen hier een reeel beeld van esthetiek hebben en dat gezondheid voor iedereen voorop staat.
Voor mij is 58 een schitterend gewicht en ongezond is het allerminst. Voor ondergewicht moet ik toch echt iets harder mijn best doen en ik denk niet dat ik daar de kracht voor heb

( flauw grapje )
pi_61014069
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als het om mij gaat hoef je je niet druk te maken hoor Sugar. Ik ben geen type voor anorexia. Het enige waar ik me wel een beetje zorgen om maak is hoe ik mijn eetpatroon weer "normaal" krijg, aangezien ik het brood en aardappelen er echt voor altijd heb uitgegooid en dat voor mij dus schijnbaar al genoeg is om af te vallen. Ik hoef echt geen moeite te doen om te "dieten": ik val zo al af. Maar samen met o.a. conleche hebben we al een paar goede alternatieven op een rijtje gezet voor na de afvalperiode (zoals toetjes, meer vlees als karbonades ed), dus het zal wel goedkomen.
Daarbij heb ik een man die zo van mijn borsten houd dat, als ik te dun word en mijn borsten verdwijnen, hij met zekerheid over zal gaan op dwangvoedering (grapje!)
Tinkepink, krijg jij ook last als je peulvruchten eet? Anders is dat ook een gezonde bron van extra cal.!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:48:37 #291
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61014132
Ik ben juist aangekomen omdat ik stopte met roken. Toen ik nog rookte woog ik 68, nu 72. En wil dus weer terug naar mn start
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:50:01 #292
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61014174
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:46 schreef conleche het volgende:

[..]

Tinkepink, krijg jij ook last als je peulvruchten eet? Anders is dat ook een gezonde bron van extra cal.!
Linzen enzo bedoel je? Nee, daar had ik tot op heden geen probleem mee. Maar om eerlijk te zijn reageerde ik ook nooit zo sterk op aardappels. Pas sinds ik het brood eraan heb gegeven zorgen aardappels ook voor darmklachten.

Ik heb zo ontzettend zin in kipkerrie of kiptandoori, dat ik daar maar voor ga vanavond. Met schmand (een magerder alternatief voor sour cream/creme fraiche) en yoghurt.

zo, en nu ga ik maar eens naar huis.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:53:35 #293
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61014304
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:50 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb zo ontzettend zin in kipkerrie of kiptandoori, dat ik daar maar voor ga vanavond. Met schmand (een magerder alternatief voor sour cream/creme fraiche) en yoghurt.
Lekker Waar koop je schmand?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:59:15 #294
14746 k_i_m
pi_61014487
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:36 schreef SHE het volgende:
Ik zal eens kijken, ik heb nooit vanuit dat oogpunt naar een eetschema gekeken.
Daarvoor moet ik eerst even uitvogelen wat er precies met de stofwisseling gebeurt en in hoeverre dat echt met de deprivatie van nicotine te maken heeft. ( Help me herinneren als ik te lang stil blijf )
Ja dat is goed. Ik ben toch nog niet gestopt. Als ik stop met roken stopt alles. Vooral poepen . Je ziet me echt binnen een week opblazen .
In my life
Why do I smile
  donderdag 21 augustus 2008 @ 17:42:05 #295
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_61015584
Stoppen met roken en afvallen, tis mij gelukt, tenmiste tot nu toe.
Ik verwen mijzelf dan ook heus wel met een goede biefstuk en/of varkenshaas en geef al mijn geld uit aan mooie groentes en noten (en drank, het moet wel leuk blijven )...
Nu ik niet meer rook is sporten ineens ook een optie geworden,dat deed ik echt nooit

Ik ben onder mijn streef en nu dus nog 5 kg? Ok, dat moet lukken, ik mag er voor mijzelf een half jaar over doen.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_61015992
Wat goed! In 1x gestopt met roken?

Wat is je streefgewicht en weet je zeker dat je nog 5kg lichter wil zijn dan dat?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 18:10:47 #297
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_61016151
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:01 schreef -marz- het volgende:
Wat goed! In 1x gestopt met roken?

Wat is je streefgewicht en weet je zeker dat je nog 5kg lichter wil zijn dan dat?
In 1 x ja en ik stel alleen mijn volgende sigaret uit, WIL me niet voorstellen dat het mijn laatste sigaret is geweest.
Ik was 87 (in het lijstje staat 85 maar toen begon ik hier) en ik vond 70 een mooi gewicht (bmi 24.3 ofzo), dat ben ik nu en ik wil best wel graag nog wat kwijt, niet echt een must ofzo maar lijkt me wel fijn.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 21 augustus 2008 @ 18:19:31 #298
163650 Greys
pi_61016284
Co en alle andere lieve meisjes!
Sorry, ik had even een leven Vanmorgen hard gewerkt en vanmiddag nog veel harder in de voortuin gewerkt. Hij moet helemaal leeg, dus ik stond met oranje-roze bloemetjeslaarzen en een schep in de tuin tekeer te gaan. Vast veel calorietjes verbrand weer, tuin is nu voor driekwart leeg.
Op het werk is het druk, nou ja, dat wil zeggen, ik heb alleen morgen nog om alles af te handelen voordat ik met een gerust hard een weekje op vakantie kan. Ik durf nooit op vakantie, bang dat er allerlei belangrijke dingen nog niet afgehandeld zijn

Kga vanavond later even alles bijlezen, dus sorry dat ik alleen maar over mezelf praat
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 21 augustus 2008 @ 18:22:39 #299
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61016344
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:19 schreef Greys het volgende:
Co en alle andere lieve meisjes!
Sorry, ik had even een leven Vanmorgen hard gewerkt en vanmiddag nog veel harder in de voortuin gewerkt. Hij moet helemaal leeg, dus ik stond met oranje-roze bloemetjeslaarzen en een schep in de tuin tekeer te gaan. Vast veel calorietjes verbrand weer, tuin is nu voor driekwart leeg.
Op het werk is het druk, nou ja, dat wil zeggen, ik heb alleen morgen nog om alles af te handelen voordat ik met een gerust hard een weekje op vakantie kan. Ik durf nooit op vakantie, bang dat er allerlei belangrijke dingen nog niet afgehandeld zijn

Kga vanavond later even alles bijlezen, dus sorry dat ik alleen maar over mezelf praat
Lieffie! Ik heb je liedje op Haifs nog niet kunnen beluisteren, visite enzo, maar ik wilde wel alvast ff zeggen dat ik het heel lief van je vindt .

Laters .
pi_61016376
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:19 schreef Greys het volgende:
met oranje-roze bloemetjeslaarzen
Lief

Enne Uniekhoorn hoe heb je dat bereikt?
pi_61016390
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: