abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61007215
Hier voor de zoveelste dag op rij twee doooonkerbruine boterhammen met pindakaas.
Heus geen straf, dat Shieet. Voor vanavond nog even iets verzinnen. *doorklikt naar de receptensite van voedingscentrum*
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:23:01 #202
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61007481
Natuurlijk is die opmerking gechargeerd, maar je zult best begrijpen dat er een kern van waarheid in zit.
Je slank denken is inderdaad een theorie die veelvuldig onderzocht wordt, maar ik durf al voorzichtig te concluderen dat ook dat onder wishfull thinking valt. Enig effect is er zeker, maar of dit de impact van voeding overstijgt?
Ik hoop dat ik ongelijk krijg, want dan ben ik in no time de sidekick van DoutzeN.

Edit: Hier wilde ik absoluut aan toevoegen dat ik het hoofd geenszins onderschat. Niet voor niets stuur ik sommige mensen door naar een psycholoog ipv dat ik ze voedingstips geef.
Sommige mensen houden hun gewicht letterlijk vast en daar helpt geen enkel dieet tegen.

[ Bericht 24% gewijzigd door SHE op 21-08-2008 13:28:24 ]
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:25:46 #203
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61007593
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Vergeet trouwens ook niet de neurotransmitters en de plasticiteit van hersencellen zelf, die veranderen als gevolg van aangeleerde manieren om de wereld om je heen te interpreteren.
Spreekt de toekomstig neurowetenschapper...

He leuk! Welk jaar zit je?
pi_61007744
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:08 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als je de roosjes heel klein snijdt, kan je ze direct meewokken. Je kunt ze ook eerst even met kokend water overgieten (blancheren) zodat ze iets sneller gaar worden en niet meer helemaal rauw zijn. En dan gewoon wokken ja. Eerst brocolli (en eventueel ui ofzo, of knoflook) en dan de rijst erbij.
Moet lukken. Dank je.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:32:29 #205
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61007827
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:29 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

Moet lukken. Dank je.
Beetje amandelschaafsel of de brocollirijst is ook erg lekker trouwens.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_61007832
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:25 schreef SHE het volgende:

[..]

He leuk! Welk jaar zit je?
Nulde, ik begin over een paar weken aan de master.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_61008284
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Beetje amandelschaafsel of de brocollirijst is ook erg lekker trouwens.
Aw. Ik zit nu nog in de voorzichtiguitprobeerfase, maar genoteerd voor over een paar maanden.

Weet iemand hier waar je de lessen van Evy nog kan downloaden? Ik kan die van 5-10km nog wel vinden, maar de rest lijkt allemaal verwijderd. Op torrents staan ze nog wel, maar heb liever eerst een normale link.
pi_61008639
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:23 schreef SHE het volgende:
Natuurlijk is die opmerking gechargeerd, maar je zult best begrijpen dat er een kern van waarheid in zit.
Ik weet niet of daar een kern van waarheid in zit. Kan je niet gelukkig zijn als je veel suiker eet? Ga je je altijd beter voelen als je totaal geen suiker meer eet? Misschien ga je je juist wel kut voelen, omdat je jezelf iets oplegt. Ik noem maar wat.
quote:
Je slank denken is inderdaad een theorie die veelvuldig onderzocht wordt, maar ik durf al voorzichtig te concluderen dat ook dat onder wishfull thinking valt. Enig effect is er zeker, maar of dit de impact van voeding overstijgt?
Niet je slank denken! Ik zeg niet dat je slank zou worden van denken dat je gezond eet. Maar dat mensen zich schijnbaar beter voelen als ze het idee hebben dat ze gezond eten. Als in, gemoedstoestand.

Dit is in feite ook logisch, neem het voorbeeld van de zonnebloempitten die Tink worden aangeraden. Ik denk niet dat je je in principe beter gaat voelen door het eten van zonnebloempitten. Het kan wel. Er zit wellicht een stofje in dat goed doet voor de aanmaak van een bepaald stofje ergens in je lichaam en dat stofje zou invloed kunnen hebben op je seronotine of dopamine niveau.
Echter, ik persoonlijk zou me slechter gaan voelen, want ik houd niet van zonnebloempitten. En dan zie je al dat het effect van alleen al zo'n gedachte een sterkere invloed heeft op de psyche dan het stofje wat in de voeding zit.

Ook van dieten (zoals bijv. koolhydraten uitbannen) is bekend dat ze kunnen leiden tot depressieve gevoelens! Ook al eet je dan geen suiker meer.
Springfield's looking pretty dusty today
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:52:11 #209
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61008680
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:32 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Nulde, ik begin over een paar weken aan de master.
Cool. Het lijkt me een zeer ingewikkelde, maar heel boeiende studie.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:02:26 #210
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61009174
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:51 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ik weet niet of daar een kern van waarheid in zit. Kan je niet gelukkig zijn als je veel suiker eet? Ga je je altijd beter voelen als je totaal geen suiker meer eet? Misschien ga je je juist wel kut voelen, omdat je jezelf iets oplegt. Ik noem maar wat.
[..]

Niet je slank denken! Ik zeg niet dat je slank zou worden van denken dat je gezond eet. Maar dat mensen zich schijnbaar beter voelen als ze het idee hebben dat ze gezond eten. Als in, gemoedstoestand.

Dit is in feite ook logisch, neem het voorbeeld van de zonnebloempitten die Tink worden aangeraden. Ik denk niet dat je je in principe beter gaat voelen door het eten van zonnebloempitten. Het kan wel. Er zit wellicht een stofje in dat goed doet voor de aanmaak van een bepaald stofje ergens in je lichaam en dat stofje zou invloed kunnen hebben op je seronotine of dopamine niveau.
Echter, ik persoonlijk zou me slechter gaan voelen, want ik houd niet van zonnebloempitten. En dan zie je al dat het effect van alleen al zo'n gedachte een sterkere invloed heeft op de psyche dan het stofje wat in de voeding zit.

Ook van dieten (zoals bijv. koolhydraten uitbannen) is bekend dat ze kunnen leiden tot depressieve gevoelens! Ook al eet je dan geen suiker meer.
Nu stuur je het een wel heel andere kant op. Natuurlijk kun je sip worden als je jezelf iets ontzegd. Of juist iets moet eten wat je helemaal niet lekker vind.
Omgekeerd kun je ook gelukkig worden eten wat je wel lekker vind. Die stimulans is niets nieuws.

Je moet suiker ( als produkt ) en KH's niet door elkaar halen. Koolhydraten heb je nodig, om je prettig te voelen en zeker om verstandelijk te kunnen functioneren.
Suiker heb je niet nodig en van een suikerloos dieet word je niet depressief, noch zal het een depressie aanjagen. Ik ben ook geen onderzoek tegengekomen die zoiets beweert.

Het geheel weglaten van KOOLHYDRATEN daarentegen kan dat effect wel degelijk hebben, wat ook logisch is, omdat koolhydraten een belangrijke functie hebben voor het hoofd.
Je weet dat ik anti-Atkins ben, en niet voor niets.
pi_61009384
Je lichaam heeft misschien niet per se suiker nodig (hoewel glucose wel de meest directe brandstof is en alles uiteindelijk in afgeleiden daarvan wordt omgezet), maar veel mensen hebben toch wel positieve associaties bij bijvoorbeeld taart eten op een feestje of lekker op de bank kruipen met thee en koekjes. Toen ik lijnde at ik geen snoep, behalve af en toe één blokje chocolade en daar kon ik dan best blij van worden. De geest wil ook wat.
pi_61009502
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:14 schreef Webkim het volgende:
Hier voor de zoveelste dag op rij twee doooonkerbruine boterhammen met pindakaas.
Hier ook net brood (rogge-zuurdesem) op met pindakaas als lunch. Vult goed!

Vanmorgen ontbeten met magere kwark, blauwe bessen en een peer.

De eieren schuiven op naar vanavond want ik ga een ei-tomaatcurry maken.
pi_61009521
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:02 schreef SHE het volgende:
Suiker heb je niet nodig en van een suikerloos dieet word je niet depressief, noch zal het een depressie aanjagen.
En je wordt er ook niet per definitie vrolijker van. Dat is wat ik bedoel te zeggen.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_61009609
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:52 schreef SHE het volgende:

[..]

Cool. Het lijkt me een zeer ingewikkelde, maar heel boeiende studie.
Het is inderdaad ingewikkeld omdat het vakgebied zo breed is en alles elkaar uiteindelijk beïnvloedt. Je lichaam en je geest zijn op zoveel manieren met elkaar verbonden, en in de hersenen komt alles bij elkaar.
Alleen al aan onderzoek naar de regulatie van eetgedrag of eetstoornissen (waar ik persoonlijk wel iets mee heb) kun je je hele carrière wijden en aan het einde nog niet weten hoe het werkt. Of aan verslaving en de overeenkomsten tussen een eetstoornis en een verslaving, ook een heel interessant onderwerp. Of hoe je geheugen werkt en al die andere dingen weer beïnvloedt. Heel ingewikkeld maar ook heel fascinerend.

En totaal offtopic.
  Vis een optie? donderdag 21 augustus 2008 @ 14:15:15 #215
70532 loveli
N
pi_61009722
Sorry -marz-, ik krijg een beetje jeuk van je posts. Had net een langere reactie getypt, maar die heb ik gedelete, heb vandaag geen zin in een off-topic discussie. Als je woordkeus ietsje minder denigrerend was geweest had ik me er wsch. minder aan gestoord.
crap in = crap out
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:15:47 #216
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61009735
Ik vind het persoonlijk een zeer ongezonde associatie. Op het moment dat eten je geluksniveau bepaalt dan is er mijns inziens sprake van een hele vervelende conditionering. Ik zie voeding meer als brandstof en dat het ook lekker kan zijn is een groot voordeel.
Ik vind het zelf bijzonder vervelend als eten een emotionele lading krijgt. Temeer omdat er altijd een keerzijde aan de medaille is. Wat voor goed wordt ingezet, kan in kwaad een even sterk effect hebben.

Wat niet wil zeggen dat genieten onderschikt is aan voeden, in tegendeel, maar genieten is in mijn optiek een kunst op zich.
pi_61009775
Ik zie niks denigrerends hoor? Als iemand ergens voor gestudeerd heeft mag ze dat toch best laten merken?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:18:20 #218
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61009825
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:09 schreef -marz- het volgende:

[..]

En je wordt er ook niet per definitie vrolijker van. Dat is wat ik bedoel te zeggen.
Een stabiele bloedsuikerspiegel draagt wel degelijk bij aan je humeur.
Grote schommelingen voor een rothumeur.

Je kunt er dan wel legio andere factoren bijhalen, maar als je naar het gegeven an sich kijkt, dan is dat wel degelijk een feit.
pi_61009891
Ik zie ook niet iets denigrerends en het is ook best on topic toch?

Ik moet mij overigens verre van suiker houden:

a. mijn bloedsuikerspiegel is echt belachelijk aan pieken en dalen onderhevig (ben al een paar x tegen de vlakte gegaan wegens lage spiegel en ben ook vaak trillerig)

b. Ik ben er ook echt verslaafd aan: als ik eenmaal begin kan ik niet meer stoppen. Behalve bij hele pure choco, dan heb ik het niet.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:20:56 #220
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61009906
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:15 schreef loveli het volgende:
Sorry -marz-, ik krijg een beetje jeuk van je posts. Had net een langere reactie getypt, maar die heb ik gedelete, heb vandaag geen zin in een off-topic discussie. Als je woordkeus ietsje minder denigrerend was geweest had ik me er wsch. minder aan gestoord.
Mwoah, denigrerend vind ik de posts allerminst. Ik merk wel hoezeer onze uitgangspunten en interpretaties verschillen, maar dat is ook logisch gezien haar achtergrond.
Ik vind het wel fijn juist als er diverse disciplines door elkaar wandelen; dat geeft doorgaans een goed beeld van het totaalplaatje.

Ik kan niet wachten tot Mini_Rulez is afgestudeerd.
pi_61009980
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:15 schreef SHE het volgende:
Ik vind het persoonlijk een zeer ongezonde associatie. Op het moment dat eten je geluksniveau bepaalt dan is er mijns inziens sprake van een hele vervelende conditionering. Ik zie voeding meer als brandstof en dat het ook lekker kan zijn is een groot voordeel.
Het kan inderdaad zijn nadelen hebben. Mijn vader vindt bijvoorbeeld dat hij niet écht een gezellige avond heeft als er niet de nodige drank en hapjes op tafel komen, en hij is een ontzettende stress-eter, met alle gevolgen voor zijn gezondheid. Maar goed, het zit ook zo in onze cultuur dat eten meer is dan brandstof (zeker in het zuiden van het land) dat het heel moeilijk is om die emotionele waarde weer kwijt te raken.
Ik kan beter zonder omdat mijn moeder van jongs af aan heeft gewezen op wat wel en niet gezond is (omdat ik altijd op moet letten om niet net zo dik te worden als mijn vader) én omdat ik er zelf heel wat kennis over heb opgedaan en het daarom rationeler kan bekijken, maar ik weet ook hoe moeilijk het is als je van nature de neiging hebt om eten als heel erg belonend te ervaren.
pi_61010018
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:15 schreef SHE het volgende:
Ik zie voeding meer als brandstof en dat het ook lekker kan zijn is een groot voordeel.
Nou zeg, sta je daar uren voor in de keuken?
Ik kan ook erg blij worden van lekker eten, daar is niks ongezonds aan
pi_61010155
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:20 schreef conleche het volgende:
Ik zie ook niet iets denigrerends en het is ook best on topic toch?

Ik moet mij overigens verre van suiker houden:

b. Ik ben er ook echt verslaafd aan: als ik eenmaal begin kan ik niet meer stoppen. Behalve bij hele pure choco, dan heb ik het niet.
In super pure chocolade ( ) zit relatief weinig suiker (want 70% of meer cacao) en het is ook behoorlijk vet door de cacao, dat vertraagd zowiezo de suikeropname
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:30:13 #224
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61010210
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nou zeg, sta je daar uren voor in de keuken?
Ik kan ook erg blij worden van lekker eten, daar is niks ongezonds aan
Ja. Want wat in mijn lichaam komt moet met zorg en aandacht bereid zijn. Het heeft namelijk weinig zin om goede producten uit te kiezen en deze vervolgens te molesteren. Dus die uren in de keuken zijn een must en in mijn geval ook een groot plezier.
pi_61010339
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:28 schreef computergirl het volgende:

[..]

In super pure chocolade ( ) zit relatief weinig suiker (want 70% of meer cacao) en het is ook behoorlijk vet door de cacao, dat vertraagd zowiezo de suikeropname
Om heel eerlijk te zijn vind ik melkchocolade met hazelnoten echt veel lekkerder. Maar daar eet ik dus nooit 1 blokje van. De hele reep gaat dan echt op. Hele pure choco (ik heb nu die van de AH, met sinaasappelschil) vind ik lekker, maar na 2 kleine blokjes heb ik echt voldoende: zou niet meer willen.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:37:18 #226
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61010419
owww ik heb zo'n buikpijn! bah. dat had ik met mn vorige pil nooit, buikpijn als ik ongesteld was geworden. gelukkig maar 1 dagje, maar toch...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_61010518
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:37 schreef kwakveense het volgende:
owww ik heb zo'n buikpijn! bah. dat had ik met mn vorige pil nooit, buikpijn als ik ongesteld was geworden. gelukkig maar 1 dagje, maar toch...

Mik er een Advilletje in of iig iets met ibuprofen. Het duurt even voordat het werkt, maar daarna voel je er zo'n 6 uur niks meer van...
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:42:32 #228
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61010625
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Ja. Want wat in mijn lichaam komt moet met zorg en aandacht bereid zijn. Het heeft namelijk weinig zin om goede producten uit te kiezen en deze vervolgens te molesteren. Dus die uren in de keuken zijn een must en in mijn geval ook een groot plezier.
Jij kookt dus uit liefde voor je lichaam, niet uit liefde voor het voedsel?
pi_61010718
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:34 schreef conleche het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn vind ik melkchocolade met hazelnoten echt veel lekkerder. Maar daar eet ik dus nooit 1 blokje van. De hele reep gaat dan echt op. Hele pure choco (ik heb nu die van de AH, met sinaasappelschil) vind ik lekker, maar na 2 kleine blokjes heb ik echt voldoende: zou niet meer willen.
Vroeger had ik precies hetzelfde, maar nu ik al een aantal jaren van de suikerverslaving ben afgekickt(sp?) vind ik melkchocolade veeels te zoet.
Die met sinasappelschil vind ik niet zo lekker trouwens, in belgische supermarkten heb je ook ongelofelijk veel soorten super-puur. Ik ga altijd in het buitenland op zoek naar lekkere pure chocolade (heb soms kast vol ) .
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:48:41 #230
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61010806
Mij doe je ook geen plezier met melkchocolade. Ik heb nu 86% chocolade in de kast liggen (gewoon bij de Duitse Aldi) en die smaakt opperbest.
pi_61010843
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:34 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat is juist het ideale ervan.

Maar stiekem ben ik ook doller op melkchocolade...
pi_61011022
Als er chocolade ergens op zit, of door, vind ik puur trouwens wel echt lekkerder. Dus hagelslag, chocolate-chipcookies, biscuitjes met chocola erop: dan vind ik melk niet lekker. Ik maak 's winters ook weleens warme chocomelk en dan doe ik er echt ook extreem veel cacao in.

Wat ik ook vind van die hele pure chocolade is dat het snel oud en oneetbaar wordt. Het vet gaat zich dan scheiden van de cacao of zo en dan wordt het ranzig en brokkelig: heel onaangenaam mondgevoel.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:57:59 #233
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61011078
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:42 schreef Windigo het volgende:

[..]

Jij kookt dus uit liefde voor je lichaam, niet uit liefde voor het voedsel?
Absoluut! Ik kook uit louter egoistische motieven zelfs.
Ik wil me goed voelen, ik wil er goed uit zien en ik wil mezelf verwennen met met zorg uitgekozen producten en een goede bereiding. Ik vind dat ik en mijn geliefden dat verdienen.
Met 'rijk' voedsel heb ik dan ook niet zoveel. Als ik bijvoorbeeld mijn nachos con todos maak, dan heb ik erna altijd een gevoel. Het is vet en is suikerrijk en je verteert het voor geen meter.
De smaak is prachtig natuurlijk, maar wordt voor mij helemaal overstemd door het gevoel wat het me erna geeft. Namelijk een overvolle buik, een lusteloos gevoel en een spijsvertering die helemaal op hol slaat.

Geluk zit voor mij in een lijf wat goed draait, wat gezond is en wat als het meezit mijn hoofd ook bij kan houden.
En daarom rook ik nu even een sigaretje, omdat mijn lichaam daar zo dol op is

nee serieus, ik heb een hele rationele kijk op voeding. En geloof me, dat is ooit heel anders geweest
pi_61011134
Ooef, chocola. Als ik het een tijdje niet eet mis ik het niet. Maar als ik een reep aanreek *moet* -ie op. Dus ik koop gewoon geen choco meer.
Is er iets dat ik zou kunnen eten ipv 'noten tot je genoeg hebt' om 14 uur? Dat is bij mij na 2 amandelen al, want ik hou niet van noten. Alleen de rozijntjes in zo'n bakje notenmix vind ik lekker, maar die zijn natuurlijk net weer niet de bedoeling.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:03:50 #235
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61011233
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:57 schreef SHE het volgende:

[..]

Absoluut! Ik kook uit louter egoistische motieven zelfs.
Ik wil me goed voelen, ik wil er goed uit zien en ik wil mezelf verwennen met met zorg uitgekozen producten en een goede bereiding. Ik vind dat ik en mijn geliefden dat verdienen.
Met 'rijk' voedsel heb ik dan ook niet zoveel. Als ik bijvoorbeeld mijn nachos con todos maak, dan heb ik erna altijd een gevoel. Het is vet en is suikerrijk en je verteert het voor geen meter.
De smaak is prachtig natuurlijk, maar wordt voor mij helemaal overstemd door het gevoel wat het me erna geeft. Namelijk een overvolle buik, een lusteloos gevoel en een spijsvertering die helemaal op hol slaat.

Geluk zit voor mij in een lijf wat goed draait, wat gezond is en wat als het meezit mijn hoofd ook bij kan houden.
En daarom rook ik nu even een sigaretje, omdat mijn lichaam daar zo dol op is

nee serieus, ik heb een hele rationele kijk op voeding. En geloof me, dat is ooit heel anders geweest
Mja ik heb dus hetzelfde probleem als jij volgens mij. Ik heb gauw last van ''rijk' voedsel en ik heb last van aardappelen en pasta. Toch kan ik me niet er toe zetten die dingen niet meer te eten, want ik vind ze echt heerlijk. Hoe ben jij overgeschakeld?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:04:35 #236
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61011244
groenten, fruit, crackertje, yoghurt, eitje, stukje kaas, stukje vlees..waar heb je zin in?

Ik heb echt niets met chocolade, ik vind het doorgaans zelfs smerig. Pure, bittere chocolade gaat nog net, maar dat eet ik ook veel te weinig.
Mijn vriend daarentegen maakt het ruimschoots goed, de hele koelkast zit volgestouwd met chocolademousse omdat die viezerik niet zonder kan
pi_61011311
De pure chocolademousse van de Lidl.
pi_61011365
* Mini_rulez eet een stukje chocolade met 78% cacao.

Hier hetzelfde... Vriendje is gek op alles wat zoet is, vooral chocolade, terwijl ik het meeste prima kan laten staan. Eigenlijk de omgekeerde wereld.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:10:31 #239
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61011382
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:09 schreef Mini_rulez het volgende:

Hier hetzelfde... Vriendje is gek op alles wat zoet is, vooral chocolade, terwijl ik het meeste prima kan laten staan. Eigenlijk de omgekeerde wereld.
Ik ben dol op alles wat hartig is, maar dat werkt ook niet altijd in mn voordeel
pi_61011595
Dat probleem ken ik...
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:23:11 #241
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61011680
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:03 schreef Windigo het volgende:

[..]

Mja ik heb dus hetzelfde probleem als jij volgens mij. Ik heb gauw last van ''rijk' voedsel en ik heb last van aardappelen en pasta. Toch kan ik me niet er toe zetten die dingen niet meer te eten, want ik vind ze echt heerlijk. Hoe ben jij overgeschakeld?
Met de dr. Phil wijsheid: ik deed het gewoon niet meer.
Het zijn keuzes en die kan alleen de persoon zelf maken.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:24:28 #242
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61011712
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:07 schreef Isegrim het volgende:
De pure chocolademousse van de Lidl.
Ja! Die smerige rommel staat dus in 20-voud in de koeling. Het ziet eruit als faeces
pi_61011745
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:09 schreef Mini_rulez het volgende:

grappig, ik heb nu al van zoveel vrouwen gehoord dat vooral de man een chocofreak is... en de vrouw meer met hartig heeft,

Hier trouwens hetzelfde; ik heb niets met chocolade (op een misschien 3-4 keer per jaar voorkomende lust naar chocomousse na) en de mr wel Ik hou meer van hartig en je doet mij meer plezier met olijven bijvoorbeeld
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:27:12 #244
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61011786
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:23 schreef SHE het volgende:

[..]

Met de dr. Phil wijsheid: ik deed het gewoon niet meer.
Het zijn keuzes en die kan alleen de persoon zelf maken.
Mja, ik kan het wel minderen, maar niet volledig weghalen, aangezien ik weer bij mn moeder woon voor een tijdelijke periode omdat ik binnenkort ga emigreren. Je hebt dus niet geminderd met iets, maar gewoon radicaal overal een streep doorgezet. Knap hoor
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:27:54 #245
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61011801
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:25 schreef DarkElf het volgende:

[..]

grappig, ik heb nu al van zoveel vrouwen gehoord dat vooral de man een chocofreak is... en de vrouw meer met hartig heeft,

Hier trouwens hetzelfde; ik heb niets met chocolade (op een misschien 3-4 keer per jaar voorkomende lust naar chocomousse na) en de mr wel Ik hou meer van hartig en je doet mij meer plezier met olijven bijvoorbeeld
Ja chocolade eet ik zeg maar 2 keer per jaar, en mijn ex at het zo'n 3 keer per week lol
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:28:55 #246
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61011828
Hier ook een hartig monster, en stiekem ben ik dol op zout. Dat kan zijn omdat ik van nature een lage bloeddruk heb, maar ik kan vreselijk opgewonden raken van zoute pretzels en dan eigenlijk alleen om de stukken zout
Wat overigens een evenzo slechte voorkeur is als die voor zoet.

En zuur, ik vind alles wat zuur is heerlijk Vooral citroen en groenten uit het zuur en hele zure yoghurt en zure haring
Een pot augurken is voor mij wat choco mousse voor meneer is.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:30:21 #247
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61011858
voordeel van augurken is het lage caloriegehalte
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:30:49 #248
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61011869
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:28 schreef SHE het volgende:
Hier ook een hartig monster, en stiekem ben ik dol op zout. Dat kan zijn omdat ik van nature een lage bloeddruk heb, maar ik kan vreselijk opgewonden raken van zoute pretzels en dan eigenlijk alleen om de stukken zout

En zuur, ik vind alles wat zuur is heerlijk Vooral citroen en groenten uit het zuur en hele zure yoghurt en zure haring
Jij lijkt op mijn dochter. Al heeft die ook nog een olijvenverslaving.
pi_61011892
quote:
Nu voel ik me een stuk minder vreemd. Dank je wel voor het delen van dit feit
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:34:07 #250
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61011954
quote:

Ja ik heb dus ook een lage bloeddruk, en ik herken me helemaal in wat je schrijft. Salmiak vind ik ook heerlijk, maar ik zal er nu toch af te blijven wegens mijn lijnplan Olijven lustte ik al op 2 jarige leeftijd, tot grote verbazing van mijn ouders. Vind ze nog steeds heerlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')