He leuk! Welk jaar zit je?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Vergeet trouwens ook niet de neurotransmitters en de plasticiteit van hersencellen zelf, die veranderen als gevolg van aangeleerde manieren om de wereld om je heen te interpreteren.
Spreekt de toekomstig neurowetenschapper...
Moet lukken. Dank je.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je de roosjes heel klein snijdt, kan je ze direct meewokken. Je kunt ze ook eerst even met kokend water overgieten (blancheren) zodat ze iets sneller gaar worden en niet meer helemaal rauw zijn. En dan gewoon wokken ja. Eerst brocolli (en eventueel ui ofzo, of knoflook) en dan de rijst erbij.
Beetje amandelschaafsel of de brocollirijst is ook erg lekker trouwens.quote:
Aw. Ik zit nu nog in de voorzichtiguitprobeerfase, maar genoteerd voor over een paar maanden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Beetje amandelschaafsel of de brocollirijst is ook erg lekker trouwens.
Ik weet niet of daar een kern van waarheid in zit. Kan je niet gelukkig zijn als je veel suiker eet? Ga je je altijd beter voelen als je totaal geen suiker meer eet? Misschien ga je je juist wel kut voelen, omdat je jezelf iets oplegt. Ik noem maar wat.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:23 schreef SHE het volgende:
Natuurlijk is die opmerking gechargeerd, maar je zult best begrijpen dat er een kern van waarheid in zit.
Niet je slank denken! Ik zeg niet dat je slank zou worden van denken dat je gezond eet. Maar dat mensen zich schijnbaar beter voelen als ze het idee hebben dat ze gezond eten. Als in, gemoedstoestand.quote:Je slank denken is inderdaad een theorie die veelvuldig onderzocht wordt, maar ik durf al voorzichtig te concluderen dat ook dat onder wishfull thinking valt. Enig effect is er zeker, maar of dit de impact van voeding overstijgt?
Cool. Het lijkt me een zeer ingewikkelde, maar heel boeiende studie.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:32 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nulde, ik begin over een paar weken aan de master.
Nu stuur je het een wel heel andere kant op. Natuurlijk kun je sip worden als je jezelf iets ontzegd. Of juist iets moet eten wat je helemaal niet lekker vind.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:51 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ik weet niet of daar een kern van waarheid in zit. Kan je niet gelukkig zijn als je veel suiker eet? Ga je je altijd beter voelen als je totaal geen suiker meer eet? Misschien ga je je juist wel kut voelen, omdat je jezelf iets oplegt. Ik noem maar wat.
[..]
Niet je slank denken! Ik zeg niet dat je slank zou worden van denken dat je gezond eet. Maar dat mensen zich schijnbaar beter voelen als ze het idee hebben dat ze gezond eten. Als in, gemoedstoestand.
Dit is in feite ook logisch, neem het voorbeeld van de zonnebloempitten die Tink worden aangeraden. Ik denk niet dat je je in principe beter gaat voelen door het eten van zonnebloempitten. Het kan wel. Er zit wellicht een stofje in dat goed doet voor de aanmaak van een bepaald stofje ergens in je lichaam en dat stofje zou invloed kunnen hebben op je seronotine of dopamine niveau.
Echter, ik persoonlijk zou me slechter gaan voelen, want ik houd niet van zonnebloempitten. En dan zie je al dat het effect van alleen al zo'n gedachte een sterkere invloed heeft op de psyche dan het stofje wat in de voeding zit.
Ook van dieten (zoals bijv. koolhydraten uitbannen) is bekend dat ze kunnen leiden tot depressieve gevoelens! Ook al eet je dan geen suiker meer.
Hier ook net brood (rogge-zuurdesem) op met pindakaas als lunch. Vult goed!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:14 schreef Webkim het volgende:
Hier voor de zoveelste dag op rij twee doooonkerbruine boterhammen met pindakaas.![]()
En je wordt er ook niet per definitie vrolijker van. Dat is wat ik bedoel te zeggen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:02 schreef SHE het volgende:
Suiker heb je niet nodig en van een suikerloos dieet word je niet depressief, noch zal het een depressie aanjagen.
Het is inderdaad ingewikkeld omdat het vakgebied zo breed is en alles elkaar uiteindelijk beïnvloedt. Je lichaam en je geest zijn op zoveel manieren met elkaar verbonden, en in de hersenen komt alles bij elkaar.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Cool. Het lijkt me een zeer ingewikkelde, maar heel boeiende studie.
Een stabiele bloedsuikerspiegel draagt wel degelijk bij aan je humeur.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:09 schreef -marz- het volgende:
[..]
En je wordt er ook niet per definitie vrolijker van. Dat is wat ik bedoel te zeggen.
Mwoah, denigrerend vind ik de posts allerminst. Ik merk wel hoezeer onze uitgangspunten en interpretaties verschillen, maar dat is ook logisch gezien haar achtergrond.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:15 schreef loveli het volgende:
Sorry -marz-, ik krijg een beetje jeuk van je posts. Had net een langere reactie getypt, maar die heb ik gedelete, heb vandaag geen zin in een off-topic discussie. Als je woordkeus ietsje minder denigrerend was geweest had ik me er wsch. minder aan gestoord.
Het kan inderdaad zijn nadelen hebben. Mijn vader vindt bijvoorbeeld dat hij niet écht een gezellige avond heeft als er niet de nodige drank en hapjes op tafel komen, en hij is een ontzettende stress-eter, met alle gevolgen voor zijn gezondheid. Maar goed, het zit ook zo in onze cultuur dat eten meer is dan brandstof (zeker in het zuiden van het land) dat het heel moeilijk is om die emotionele waarde weer kwijt te raken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:15 schreef SHE het volgende:
Ik vind het persoonlijk een zeer ongezonde associatie. Op het moment dat eten je geluksniveau bepaalt dan is er mijns inziens sprake van een hele vervelende conditionering. Ik zie voeding meer als brandstof en dat het ook lekker kan zijn is een groot voordeel.
Nou zeg, sta je daar uren voor in de keuken?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:15 schreef SHE het volgende:
Ik zie voeding meer als brandstof en dat het ook lekker kan zijn is een groot voordeel.
In super pure chocolade (quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:20 schreef conleche het volgende:
Ik zie ook niet iets denigrerends en het is ook best on topic toch?
Ik moet mij overigens verre van suiker houden:
b. Ik ben er ook echt verslaafd aan: als ik eenmaal begin kan ik niet meer stoppen. Behalve bij hele pure choco, dan heb ik het niet.
Ja. Want wat in mijn lichaam komt moet met zorg en aandacht bereid zijn. Het heeft namelijk weinig zin om goede producten uit te kiezen en deze vervolgens te molesteren. Dus die uren in de keuken zijn een must en in mijn geval ook een groot plezier.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nou zeg, sta je daar uren voor in de keuken?
Ik kan ook erg blij worden van lekker eten, daar is niks ongezonds aan
Om heel eerlijk te zijn vind ik melkchocolade met hazelnoten echt veel lekkerder. Maar daar eet ik dus nooit 1 blokje van. De hele reep gaat dan echt op. Hele pure choco (ik heb nu die van de AH, met sinaasappelschil) vind ik lekker, maar na 2 kleine blokjes heb ik echt voldoende: zou niet meer willen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
In super pure chocolade () zit relatief weinig suiker (want 70% of meer cacao) en het is ook behoorlijk vet door de cacao, dat vertraagd zowiezo de suikeropname
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |