Oost-Europa trekt me heel erg, bovendien vind ik dat Rusland een fascinerende geschiedenis heeftquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:33 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Moskou zou ik dan wel combineren met Sint Petersburg of andere delen van Rusland (Transsyberie-express?), omdat in de stad zelf vrij weinig te zien en doen is. Het Rode plein, Kremlin en de metrostations, maar daar hield het ook wel zo'n beetje op. Waarom wil je er eigenlijk heen? (misschien heb ik iets heel erg leuks gemist)
Ik wil nog naar Japan, VS, China, Korea, Indonesië, Amazonegebied (later, na alle aziatische landen) en weet ik veel waar nog meer.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:34 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja maar jij weet ook welke geur het heeft. Nu lijkt het op iets heel anders.
Ja klopt (wat je zegt over IJsland).quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:37 schreef ColdFeet het volgende:
Hmmm, ik had net een reactie getypt op Marz, die is niet geplaatst(IJsland: heel mooi, heel duur, niet in de winter gaan).
Ise, jouw prutje lijkt een beetje op Kip Palava van Knorr, maar dan zonder pakjes. Ik ga m ook eens proberen
Ik werd geveld door een beginnende migraine-aanval. Gelukkig lijkt het overgewaaid, maar geen avondeten voor mij dus, vandaag.
Het is Kip Palava (Palaver Kip), maar de mijne is vast lekkerder dan die van Knorr.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:37 schreef ColdFeet het volgende:
Ise, jouw prutje lijkt een beetje op Kip Palava van Knorr, maar dan zonder pakjes. Ik ga m ook eens proberen
Sorry, maar daar vind ik het ook op lijkenquote:
Er zitten geen pijnboompitten in. En spinazie is mijn favoriete groente.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Sorry, maar daar vind ik het ook op lijkenHoogstwaarschijnlijk lust ik het ook niet, want ik heb een hekel aan pijnboompitten en spinazie.
Nope verkeerd gekeken. Maar er zit pindakaas in en dat lust ik ook niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er zitten geen pijnboompitten in. En spinazie is mijn favoriete groente.Maar ik vind het niet op kots lijken.
Spinazie is the bestquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er zitten geen pijnboompitten in. En spinazie is mijn favoriete groente.Maar ik vind het niet op kots lijken.
Nou, het deed mij meer denken aan iets van een koequote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat zeker, het is alleen jammer dat ze in Moskou bijna alles hebben platgegooid en er communistische flats hebben neergezet. En nog steeds gooien ze dagelijks bijna monumentale gebouwen plat, om er woonblokken neer te zetten. Van het echte moskou is weinig meer over. Sint Petersburg is beter bewaard gebleven heb ik gehoordquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:36 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Oost-Europa trekt me heel erg, bovendien vind ik dat Rusland een fascinerende geschiedenis heeft
Waarom sorry zeggen omdat je een pak van knorr hebt gebruikt? Ik zou willen dat ik de tijd, geld en ideeën had om alles zelf from scratch te maken maar dat heb ik allemaal niet dus ik gebruik best wel eens een zakje en pakje hier en daar. Ik zie heus wel in dat het minder is dan het zelf maken maar zoals het hier soms verketterd wordt vind ik ook weer niet nodig. Voordat ik actief op mijn eten ging letten, maar ik hier wel mee las kreeg ik soms echt zo'nquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:45 schreef ColdFeet het volgende:
Ise, sorry hoorIk heb dat pakje van knorr voor mijn inmiddels echtgenoot gemaakt toen we net wat hadden en ik nog totaal niet kon koken. Ons eerste romantische diner samen
Ik at het later nog eens en vond het toen heel erg vies, rare bijsmaak. Het is enkel de romantische herinneringquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Waarom sorry zeggen omdat je een pak van knorr hebt gebruikt? Ik zou willen dat ik de tijd, geld en ideeën had om alles zelf from scratch te maken maar dat heb ik allemaal niet dus ik gebruik best wel eens een zakje en pakje hier en daar. Ik zie heus wel in dat het minder is dan het zelf maken maar zoals het hier soms verketterd wordt vind ik ook weer niet nodig. Voordat ik actief op mijn eten ging letten, maar ik hier wel mee las kreeg ik soms echt zo'ngevoel omdat ik een knorr maaltijd had gegeten.
Tell me about itquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Waarom sorry zeggen omdat je een pak van knorr hebt gebruikt? Ik zou willen dat ik de tijd, geld en ideeën had om alles zelf from scratch te maken maar dat heb ik allemaal niet dus ik gebruik best wel eens een zakje en pakje hier en daar. Ik zie heus wel in dat het minder is dan het zelf maken maar zoals het hier soms verketterd wordt vind ik ook weer niet nodig. Voordat ik actief op mijn eten ging letten, maar ik hier wel mee las kreeg ik soms echt zo'ngevoel omdat ik een knorr maaltijd had gegeten.
En in eten dan?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:17 schreef -marz- het volgende:
Vandaag stond ik uitjes te bakken, halverwege ging ik de krant lezen en moest de geur mij eraan herinneren dat er uitjes stonden aan te branden. Zo erg ben ik niet geinteresseerd in koken.
Waarom begin je niet met uit boeken koken, dan? Dan ontwikkelt het inzicht zich vanzelf!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:17 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind koken ook best leuk. Alleen mislukt het altijd zo vaak bij mij.
En een echte kok weet op gevoel te bepalen hoeveel van welk ingrediënt er in het gerecht moet, maar ik niet, hoor. De verhoudingen zijn altijd scheef bij mij
.
Ik vind het leuk om taarten te bakken, lekkers te maken, maar 'gewoon' koken (avondeten) duurt me altijd te lang. Ga lekker een halfuur zitten wachten tot je aardappels gaar zijn. Sowieso, als ik dan eens zelf moet koken, is het op het moment dat ik al een dag gewerkt heb of naar school ben geweest, dan heb ik echt geen zin meer om nog een hele maaltijd in elkaar te draaien. Dan maar een ei bakken of een tosti maken, meteen etenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:15 schreef -marz- het volgende:
Dat begrijp ik echt niet ! Er zijn hier zoveel mensen die koken leuk vinden, ik voel me soms net een alien.
Ja, vooral verse/wilde spinazie. Even kort roekbakken met wat knoflook, peper en zout erbij en een gegrild zalmfiletje er op. Mjum...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Spinazie is the bestIk vond het vroeger zo vies, toen ik nog thuiswoonde... Maar goed bereid is het heerlijk, stevig en een beetje aards van smaak
Ja, dat moet dan idd wel met stevig blad. Ik ken alleen pakora's van bloemkool, aubergine, paprika, aardappel en zo. Erg lekker ook (Sjit, heb echt trek...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:12 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb ooit eens spinaziepakora's gemaakt van wilde spinazie. Die waren me toch lekker! Maar daar heb je wel spinazie met hele dikke bladeren voor nodig, anders wordt het een prutje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |