abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61000824
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 23:33 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga maar naar bed, als je slaapt voel je geen honger. En volgens SHE word je er nog slank van ook.
Goeiemorgen. Ik ga vast niet slank worden/blijven . Waardeloos geslapen, al mn spieren doen pijn en ik geloof niet dat ik vandaag gezellig ga zijn . Laatste werkdag, dus lief gedag zeggen kan er nog wel vanaf. Ben komende dagen weer niet online. Doei .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:34:06 #152
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61000909
woei! heb net Evy 6 gelopen, en t ging me een partij lekker! gem snelheid weer verhoogd, was nu 6,92 km/u met dus half wandelen half hardlopen...voor een obeesje niet gek volgens mj. en t gekke is: ik heb heul geen spierpijn meer na t rennen, terwijl ik dat eerder nog wel had. hm.

zometeen nog even hard werken en vanavond weer een vreidninnetje op bezoek. ik heb wel zin in vandaag.

oh en ik ben weer lekker aan de tijd van de maand begonnen gisteren en dat merk ik meteen op de weegschaal: die viel weer naar beneden naar de lage 81-ers. de week ervoor ben ik soms ineens een kilo zwaarder. jeuj! de 80 komt eraan!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_61000927
Ik haat het om te zeggen dat ik 'aan de lijn' ben. Dan ben ik bang dat ze denken dat ik zo'n Sonja Bakker-wijf ben.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:36:47 #154
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61000955
erger ng, na de eerste 5 kilo vroegen ineens alerle mensen, vooral jongens, of ik soms aan t onja bakkeren was. ik kreeg dan altijd van die hoofd-afbijt neigingen, terwijl t gewoon complimentjes waren

hebben de dames die vrij veel zjn afgevallen ook zo'n moeite met oude foto's? ik voel me een soort achteraf beschaamd dat ik toen dacht er goed uit te zien ofzo...
pi_61000975
Wie is er 'aan de lijn' dan?

Ren je met of zonder ontbijt kwak?
Springfield's looking pretty dusty today
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:40:32 #156
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61001007
zonder... anders krijg ik kramp in mn zij... (heb t allebei geprobeerd)
pi_61001008
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:36 schreef kwakveense het volgende:
erger ng, na de eerste 5 kilo vroegen ineens alerle mensen, vooral jongens, of ik soms aan t onja bakkeren was. ik kreeg dan altijd van die hoofd-afbijt neigingen, terwijl t gewoon complimentjes waren
Herkenning ja.
pi_61001014
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:38 schreef -marz- het volgende:
Wie is er 'aan de lijn' dan?
Ik niet, ik val gewoon af c.q. ik heb mijn eetpatroon gewijzigd.
pi_61001084
Ah. Ik heb het idee dat ik dat niet ga trekken, maar met ontbijt is mn pensje weer te vol.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:08:37 #160
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61001376
Goedemorgen allemaal! Sugar, nog gefeliciteerd met je trouwdag!

Het dieeten loopt nog steeds erg goed en zolang ik geen brood/aardappels eet heb ik ook geen last meer van een pijnlijke en/of opgezette buik. Máár, ik merk wel dat ik met de dag "depressiever" word. En ik heb pukkels.

Nu heb ik ooit gelezen dat koolhydraten voor een goed humeur zorgen. Net als bananen (die ik nu dus regelmatig eet) en chocolade (heel minimaal). Weet iemand toevallig wat die andere goedhumeurbonmmetjes zijn? En hoe ik van die pukkels afkom?

Mijn planning voor vandaag:
O: 1 ei + 100 gram kwark + 0,5 banaan
T: zie ontbijt
L: groentensoep + 4 augurk-ham rolletjes
T: druiven en eventueel amandelen
D: weet ik nog niet. Waarschijnlijk groententaart, want ik heb nog veel groenten die op moeten.
T: een glas wijn
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? donderdag 21 augustus 2008 @ 09:25:11 #161
70532 loveli
N
pi_61001625
Mensen met een laag bloedsuiker hebben een slechter humeur, na het eten van koolhydraten stijgt je bloedsuiker. In bananen zit behalve koolhydraten het stofje L-Tryptofaan. Dit is een aminozuur dat o.a. nodig is om serotonine te maken en hormoon heeft veel invloed op de gemoedstoestand.
crap in = crap out
pi_61001626
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:46 schreef -marz- het volgende:
Ah. Ik heb het idee dat ik dat niet ga trekken, maar met ontbijt is mn pensje weer te vol.
Drinkontbijt voor je gaat rennen? Heb je toch iets van energie in je, maar het is zo lichtverteerbaar dat je geen vol gevoel krijgt . Niet de zuivelversie nemen btw, daar kreeg ik dan juist weer wel buikpijn van .

Zo moe ...
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:27:28 #163
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61001657
@ marz, ik merk qua energie niveau echt nauwelijks verschil met ofzonder ontbijt. misschien omdat ik s avonds meestal vrij zwaar eet...
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:34:49 #164
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61001776
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:25 schreef loveli het volgende:
Mensen met een laag bloedsuiker hebben een slechter humeur, na het eten van koolhydraten stijgt je bloedsuiker. In bananen zit behalve koolhydraten het stofje L-Tryptofaan. Dit is een aminozuur dat o.a. nodig is om serotonine te maken en hormoon heeft veel invloed op de gemoedstoestand.
Dat serotine veel invloed heeft op de gemoedstoestand weet ik helaas. Ik heb aanleg voor depressies. Vandaar dat ik er zo bovenop zit, want ik voel me langzamerhand "wegzakken". Niet goed.

Mijn koolhydraten haalde ik altijd uit veel brood en aardappelen en nu ik die niet meer eet (krijg er dus buikpijin van) kan ik gewoon geen goede vervanging vinden. Van Brinta wordt ik misselijk, net als van Weetabix (eet ik met melk), cracottes vind ik niet veel aan (te droog). Ja, rijst is nog een optie, net als volkorenpasta, maar dat is ook niet iets voor elke dag. Ik voel me werkelijk k#t. Normaal helpt sporten altijd goed of een dagje vrij, maar zelfs dat helpt niet meer.
  Vis een optie? donderdag 21 augustus 2008 @ 09:45:25 #165
70532 loveli
N
pi_61001972
Er zijn meer voedinsmiddelen die L-Tryptofaan bevatten, zoals sesamzaad en zonnebloempitten. Omega-3 vetzuren schijnen ook een positief effect te hebben bij depressiviteit. Sint Janskruit helpt tegen depressieve gevoelens, maar het versnelt ook de werking van de lever waardoor ook de AC-pil sneller wordt afgebroken.
crap in = crap out
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:49:34 #166
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61002056
Omega 3 was ik even vergeten! Bedankt voor de tip. Daarvan heb ik thuis nog wat liggen.
Zonnebloempitten eet ik ook graag.

De werking van St Janskruid ken ik. Ik ben alleen niet van plan om medicijnen te nemen. Mijn depressies hou ik al jaren zonder medicamenten onder controle en dat hou ik graag zo.
Niet lullig bedoeld, maar ik wil hier nu even niet verder op in gaan en het alleen over voedingsmiddelen hebben waarmee ik mijn schijnbare gebrek aan koolhydraten kan compenseren. Of misschien open ik hier beter een nieuw topic over?
pi_61002209
Sterkte vandaag, Chicolate.
Sugar, nog gefeliciteerd met je trouwdag.
Ik weet niet veel van voedingsmiddelen/stoffen, dus ik kan daar niets over zeggen.

Ik heb rijst meegenomen naar stage. 3 bakjes, 1 al op. Voor vanavond heb ik rijst en kip, alleen weet ik nog geen groenten voor erbij. Sperziebonen had ik laatst, paprika zit in de japanse rijst.. Welke zou je er nog meer makkelijk doorheen kunnen wokken?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:59:24 #168
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61002257
Wat ben ik dom. Ik kan natuurlijk ook gewoon wat meer fruit eten.
*pakt de druiven
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:01:52 #169
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61002305
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:57 schreef Inderdaad het volgende:
Sterkte vandaag, Chicolate.
Sugar, nog gefeliciteerd met je trouwdag.
Ik weet niet veel van voedingsmiddelen/stoffen, dus ik kan daar niets over zeggen.

Ik heb rijst meegenomen naar stage. 3 bakjes, 1 al op. Voor vanavond heb ik rijst en kip, alleen weet ik nog geen groenten voor erbij. Sperziebonen had ik laatst, paprika zit in de japanse rijst.. Welke zou je er nog meer makkelijk doorheen kunnen wokken?
brocolliroosjes, chinese kool, kleine stukjes wortel, doperwten, ui, prei
  Vis een optie? donderdag 21 augustus 2008 @ 10:06:18 #170
70532 loveli
N
pi_61002390
Doe rustig aan met de druiven, snelle koolhydraten geven eerst een suiker-high, maar daarna zakt het weer naar beneden. Je lichaam kan verslaafd raken aan koolhydraten, misschien dat je nu last hebt van 'ontwenningsverschijnselen'. Na een week zou dat over moeten zijn. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me hier niet heel erg in verdiept heb, dus zoek zelf wat meer info.
crap in = crap out
pi_61002545
in de trein zitten is slecht al die mensen met lekkere broodjes en croissantjes
Ja doei.
pi_61003142
Ik ben ook gevoelig voor depressie. Ik heb af en toe ook een week dat ik futloos ben, cynisch en vlak. Wat me stoort is dat ik over het algemeen al weinig energie heb, en dat dit ook plots helemaal tot een nulpunt kan dalen.

Ik heb alleen niet het idee dat voeding er bij mij veel invloed op heeft. Tuurlijk krijg ik wel een sugar rush van suikers, maar dat is zo kort en met zo'n duidelijke dip eropvolgend, niet iets wat mijn stemming over een langere termijn beinvloedt.
pi_61003650
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

brocolliroosjes, chinese kool, kleine stukjes wortel, doperwten, ui, prei
Dank je! Ik ga voor de brocolliroosjes (niet zo heel veel tijd vandaag). Moet daar nog iets bij? Bosui ofzo? Of kan ik het gewoon in de wok gooien en daarna de rijst erbij? (ooit weet ik precies hoe ik het moet maken en met welke spullen erin)
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:07:10 #174
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61003848
Ik was vroegah ook een depri monster, maar dat is verdwenen na de suiker eliminatie.
Dipjes en pukkels zijn normaal als je ineens je manier van eten veranderd. Niet alleen je metabolisme krijgt een optater, maar je hele hormoonhuishouding gaat freaken.
Daar moet je gewoon doorheen. Sommige mensen zijn na een weekje van de ellende af, anderen hebben weken nodig om weer te stabiliseren.

Veel koolhydraten en suikers eten is gewoon precies wat je niet moet doen. Vrouwen zijn sowieso gevoeliger voor bloedsuikerschommelingen en daar komt ook dat dipje vandaan.
Suiker verstoort ook de omzetting van onverzadigde vetten in de juiste prostaglandinen.

Overigens helpt een banaantje niet tegen je humeur. Om echt profijt te hebben van de stoffen die in de banaan zitten moet je er kilo's van wegwerken. Zelfde als het chocola verhaal.
Echt geluk haal je helaas toch echt uit een stabiele suikerspiegel, verkregen door een suikervrij dieet, met matig koolhydraten en vooral complexe koolhydraten.
Daarnaast regelmaat, regelmaat, regelmaat....eet elke 2 uur, ook als je geen honger hebt,

Denk ook eens aan suppletie; met name vrouwen hebben er baat bij B3, B6, magnesium en zink te slikken. Er zijn zogenaamde vrouwensupplementen in de omloop die speciaal voor vrouwen zijn ontwikkeld. ( die pms pillen ) Die bevatten de juiste mix vitaminen en mineralen. Kan werken om je humeur wat glad te strijken.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:08:57 #175
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61003880
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:58 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

Dank je! Ik ga voor de brocolliroosjes (niet zo heel veel tijd vandaag). Moet daar nog iets bij? Bosui ofzo? Of kan ik het gewoon in de wok gooien en daarna de rijst erbij? (ooit weet ik precies hoe ik het moet maken en met welke spullen erin)
Als je de roosjes heel klein snijdt, kan je ze direct meewokken. Je kunt ze ook eerst even met kokend water overgieten (blancheren) zodat ze iets sneller gaar worden en niet meer helemaal rauw zijn. En dan gewoon wokken ja. Eerst brocolli (en eventueel ui ofzo, of knoflook) en dan de rijst erbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')