Dat gebeurt nu veel minder. Leren moet immers 'leuk' zijn en 'aansluiten bij de belevingswereld'.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:49 schreef Beessie-Jen het volgende:
wilde net posten, dat het net lijkt of mensen t kofschip/ fokschaap niet meer kennen...
terwijl dat er vroeger bij mij op school echt ingestampt werd.
quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:50 schreef Isegrim het volgende:Aventura toch, beetje door 'n slotje heen posten.
Ik ga er eens op letten. Waar ik woon zijn alleen maar AH's en die hebben vaak een ruim assortiment. Natuurvoedingswinkel zit hier ook, die ga ik in het weekend eens bezoekenquote:Het ligt wel degelijk in de supermakt, maar doorgaans apart van het gewone brood. In kleine pakjes. Natuurvoedingswinkel heeft het ook.
Dat kan zomaar op latere leeftijd opspelen, koemelkallergie en glutenallergie gaan trouwens hand in hand.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:49 schreef Aventura het volgende:
Lijkt me niet, want die zitten toch in heel veel meer voedingsmiddelen, behalve bruinbrood? Bovendien bn ik al 30. Meesta wordt zoiets al bij kids ontdekt lijkt me? Ik heb het overigens ook bij melk en fruit. Dat zijn dan ook geijkte boosdoeners, waar veel mensen klachten bij hebben. Ik denk dat het bij mij ook nog een keer zo is dat mijn darmen niet erg van al te vezelrijke voeding houden.
Misschien moet ik dan toch eens naar de huisarts gaan. Al met al heb ik toch echt te vaak last; periodes van dagen diarree en sowieso een haast elke dag een plofbuik. Paar weken geleden was ik zo wanhopig dat ik in staat was om te gaan vasten, om maar van dat onrustige gevoel af te komen. Heb dat niet gedaan hoor, hou teveel van etenquote:Op maandag 18 augustus 2008 23:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat kan zomaar op latere leeftijd opspelen, koemelkallergie en glutenallergie gaan trouwens hand in hand.
Neequote:Op maandag 18 augustus 2008 22:56 schreef Greys het volgende:
Ik blijf nog even naar Janice D. kijken, die een buikwandcorrectie krijgt
Heet PF trouwens echt King in het echt?
Wat een toffe naam!
Thanks voor de tip, die gaan ook op mijn lijstje!quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:09 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nee. Zo heet ze niet, maar ik ben vergeten wat het ook alweer wel was
(of ik denk wel te weten wat het was, maar weet het niet meer zeker). King is haar naam in het lijstje
.
@Aventura: de AH heeft zeker wel zuurdesem crackers: wasa original crisp. Misschien die eens proberen?
Ja dat lijkt me nogal afschrikwekkend voor de patienten! Zo van, als ik weer normaal eet word ik vast een 10tonner!quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:35 schreef Aventura het volgende:
Het personeel in die kliniek is gek genoeg moddervet
Nou, eentje maar, toch? Kan me idd voorstellen dat dat geen goede invloed heeft...quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:35 schreef Aventura het volgende:
Het personeel in die kliniek is gek genoeg moddervet
Hmja, zag de andere nu ook. Maar ja, in de VS zal het wel lastig zijn om allemaal personeel met een normaal postuur te vinden.quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:44 schreef Aventura het volgende:
Die kok, die receptionist, en die andere dame met dat roze truitje (megajetsers).
De engelstalige iig niet. Op uitzendinggemist komen alleen fabricaten van nederlandse bodem.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:25 schreef omearos het volgende:
Hmm, leuke docu's gemist blijkbaar, eens op uitzendinggemist kijken of ze daar op komen
Supersize Mequote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:33 schreef Viking84 het volgende:
Hoe heet die docu waar jullie het allemaal over hebben?.
Doe nog eens een keer een voorbeeldlijstje van een dag?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:54 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb trouwens een beetje een gekke vraag: Nu ik bijna op mijn streefgewicht ben, moet ik ook weer eens ga nadenken over hoe ik ga even ná het dieeten. Het is namelijk niet de bedoeling dat ik eeuwig blijf afvallen. Voor mijn gevoel eet ik nu namelijk gewoon gezond (oke, die ijscoupe van gisteren als diner is daar niet echt een goed voorbeeld van) en ik heb werkelijk geen idee wat ik straks meer kan gaan eten. Snoepjes, koekjes en brood wil ik eigenlijk niet meer, daar krijg ik alleen maar darmproblemen van. Dan blijft over wat ik nu al eet. En daar kan ik echt niet meer van eten. Ik zit namelijk gewoon vol! Tips graag!
Normale dag:quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:58 schreef conleche het volgende:
[..]
Doe nog eens een keer een voorbeeldlijstje van een dag?
Je kan inderdaad voor de vettere vleessoorten kiezen, dat scheelt echt heel veel. Een karbonaadje bv. is al snel 400 cal.!! Je kan je ontbijt nog aanvullen met die wasa original crisp crackers met wat beleg.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:04 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Normale dag:
O: 2 eieren
T: wat nootjes of yoghurt
L: bijvoorbeeld een grote salade met een warm groentegerecht, aangevuld met kipfilet, pasta, rijst of vis
T: wat fruit zoals druiven of een appel
A: zie lunch of uitgebreid uit eten (1 tot 2 x per week)
T: heeeeel soms een plakje kaas of wat kwark, meestal niets.
Brood wil ik dus niet eten, net als snoep en koek, aardappels niet te veel. Ontbijten met koolhydraten is in mijn geval een slecht idee, want dan ga ik snoepen. Ik dacht zelf aan wat meer alcoholen wat meer rood vlees.
Klopt helemaalquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:11 schreef conleche het volgende:
Zo grappig: meneer C. had gisteren bij Ici Paris een aftershave voor zichzelf gekocht: "R" van Paco Robanne. Mijn allereerste vriendje van toen ik 14 was (die van die stomp in z'n snoet) had ook altijd die aftershave op. Op onze eerste date (bioscoop in Utrecht) hadden we in de trein van jas gewisseld. (waarom weet ik niet meer, maar ik was 14) en 's nachts heb ik mijn jas die naar hem rook als hoofdkussen gebruikt.
Dus meneer C. doet de after shave op en ik begin te spinnen als een krolse kat en vertel hem (zonder details) dat de Paco herinneringen met zich meebrengt en dat ik het zo'n lekker geurtje vind. Begint ie te glimmen en zegt ie: Ben je nu weer helemaal verliefd? Ik: " Jah! Op Richard S.!"
Hij kon d'r gelukkig om lachen, maar wat is geur een ontzettend sterke trigger voor herinneringen zeg!
Ja ik ken het. Althans, ik vermoed dat het hetzelfde is als het Paleo Diet. Gebaseerd op wat mensen zouden hebben gegeten toen ze nog jager-verzamelaar waren...quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:56 schreef Chicolate het volgende:
Andere leuke docu daarstraks was op Ned 3. Over het 'evolutiedieet' ... iets met veel groente, fruit en noten. Ooit van gehoord? Allemaal onderzoeken gedaan met groepjes proefpersonen. Of het wetenschappelijk klopt weet ik niet 100% zeker.
Ohja, lekker! Dat at ik "vroegah" tussendoor op mijn werk.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:34 schreef Greys het volgende:
Lekkere dikke yoghurt met honing en wat noten als toetje Tink.
Zo, het water loopt me gewoon in de mond als ik er aan denk
Kom, we gaan het over vieze dingen hebben.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:52 schreef Greys het volgende:
Tinkepink, ik heb er nu ook zo'n trek in
Weggeven aan een collega!!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:08 schreef Greys het volgende:
Tink, gatverrrrrdamme
Heb net twee cracottes met filet americain en rosbief op en dat stilt de lekkere trek een beetje.
En vanmiddag ga ik enorm bruut tuinieren (de hele voortuin moet leeg) en volgens valtaf.nl verbrand ik daar veul calorietjes meeEr zit een Mars in mijn tas die naar me ligt te roepen en te zwaaien, wáárom moest ik die in mijn tas stoppen vanmorgen? Heer G moest naar Aberdeen vliegen voor het werk en moest heel vroeg op en wilde Marsen mee voor onderweg. En toen zelf ook maar eentje meegenomen. Maar nog (!) niet opgegeten *insert pufsmiley*
ik vind ze ook niet lekkerquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:10 schreef Isegrim het volgende:
Iets met kat en spek.
Marsen zijn trouwens goor. Echt véél te zoet.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik vind ze ook niet lekker![]()
Balisto
Snickers
Kill me!quote:
Chips dan?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:24 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind Marsen ook niet lekker. Krijg er spontaan kiespijn van.
Sowieso niet zo'n fan van candybars.
Bah, het wil niet hier en ik hoef maar zó weinig te doen.
Chips eet ik alleen op verjaardagsfeestjes. Bij voorkeur hamka's dan. Die zijn zó lekker!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:26 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Chips dan?
Iedereen heeft een valkuil
Oh heerlijk zijn die nacho's idd. Moet je een keer bij de dikke van dale nemen jij weet wel wat ik bedoel denk/hoop ikquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Chips eet ik alleen op verjaardagsfeestjes. Bij voorkeur hamka's dan. Die zijn zó lekker!.
Maar ik heb zelf nooit troep in huis. Als ik al een valkuil moet noemen dan zijn het nacho's met jalapeño's en gesmolten kaas. Als ik geen zin heb om te koken / naar de winkel te gaan, dan bestel ik vaak een burrito met nacho's. Zó lekker
.
Gelukkig heb ik voor vanavond al pasta met groenten.
Broccoli is viesquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:44 schreef ColdFeet het volgende:
Succes, SjakVanavond broccoli eten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |