Dat is een open deur, natuurlijk is dat per persoon verschillend.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:09 schreef toma het volgende:
Vraagje!
Te zwaar ben ik niet, maar ik voel me gewoon niet prettig met mn huidige gewicht. Ik ben 1,85 en weeg 80 kilo terwijl ik liever 70 kilo weeg. Ik sport altijd veel maar ik eet ook gewoon teveel. Sinds vorige week ben ik begonnen met lijnen en ben afgelopen week bijna 2 kilo afgevallen. Hoeveel kun je per week nou het beste verliezen zonder ongezond te gaan leven? Of is dat per persoon verschillend?
Gewoon het idee dat het mag?quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:09 schreef SHE het volgende:
@ Ise : Maar als ze op jou lijken, wat is dan de kick?
Als het goed is niet, toch?quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:01 schreef Tinkepink het volgende:
Weetje, als ik jullie relatieperikelen zo lees, begin ik langzamerhand te twijfelen aan de mijne:
Na 7 jaar huwelijk zijn we nog steeds heel gelukkig met elkaar, hebben zelden ruzie, maar accepteren elkaars mening. We laten elkaar vrij en hebben een goed seksleven. We hebben 2 kinderen, 2 pp-depressies, een verhuizing, een eeuwigdurende verbouwing, een aantal nabije sterfgevallen en zware ziektes van man en kinderen (incl. ziekenhuis opname) overwonnen. Mijn man doet zonder mopperen de helft van het huishouden en deelt de zorg voor de kinderen op een eerlijke manier. We maken iedere week bewust tijd voor elkaar en zeggen nog dagelijks dat we van elkaar houden.
Dat kan toch niet? Wanneer stort dit kaartenhuis in?
Ach k_i_m, je bent gewoon vrouwquote:Op maandag 18 augustus 2008 11:13 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als het goed is niet, toch?. Ik twijfel af en toe echt of ik niet een vleugje PND (als dat al kan hoor
. ) hier en daar heb opgepikt. Wij hebben eigenlijk ook nooit ruzie of gezeik. Ik voel me gewoon af en toe een monster als ik weer zo'n bui heb. Het is hormonaal, dat weet ik zeker. Normaal ben ik ook wel een trut, maar geen onberekenbare die elk moment kan ontploffen
.
Ik zit nog op 1 shake per dag, dat kan het niet zijn lijkt me. Ik eet gewoon weer boterhammen tussen de middag en 's ochtends een bak muesli (suikervrijquote:Op maandag 18 augustus 2008 11:18 schreef ColdFeet het volgende:
Kim, kan het niet ook iets te maken hebben met je dieet, dat je zo'n tijdbom bent nu?
Ik wilde net idd ook vragen wat de toegevoegde waarde dan precies is?quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:09 schreef SHE het volgende:
Eten:quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:12 schreef ColdFeet het volgende:
Toma, post eens een lijstje van wat je eet en hoeveel je sport per dag?
Doe ook even wat voor jezelf tijdens de vakantie. Laat je man maar een paar dagen alleen met de kleine. Dan kan hij niet op jou teruggrijpen en móet hij het alleen doen (erg goed voor zijn zelfvertrouwen!). En jij hebt even rust.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:20 schreef k_i_m het volgende:
Ja, dat is ook zo. Ik denk dat de vakantie ook wel echt nodig is. Al is het maar voor het uitrusten, dat ik in ieder geval weer wat meer energie heb. Want echt depressief of ongelukkig ben ik niet. Alleen enorm moe van het slaaptekort en prikkelbaar.
Jij hebt overgewicht?quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:22 schreef toma het volgende:
[..]
Eten:
's ochtends
-1 boterham
-glaasje sinaasappelsap
's middags
-banaan
-2 boterhammen
-glaasje sinaasappelsap
's avonds
-normaal avondeten (aardappels groente en vlees)
en verder drink ik veel water. En eet ik veel kauwgom om minder honger te krijgen.
Sporten:
Meestal ga ik 2 keer in de week wielrennen, dan fiets ik tussen de 30 en 40 km en dan reed ik me helemaal leeg. Ik eet dan niet meer dan normaal, misschien dat ik een banaantje extra eet 's ochtends voor de energie. Verder voetbal ik ongeveer 2 keer in de week. En als ik moet werken of naar school moet ga ik uiteraard altijd met de fiets.
Vorige week heb ik dit ook aangehouden en ben ik 2 kilo afgevallen in 1 week.
Nee, maar het kan wel iets te maken hebben met je vermoeidheid en ontregelde hormonen, gewoon het feit dat je zoveel bent afgevallen in zo'n korte tijd. Moeten je hormonen zich op aanpassen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:22 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik zit nog op 1 shake per dag, dat kan het niet zijn lijkt me. Ik eet gewoon weer boterhammen tussen de middag en 's ochtends een bak muesli (suikervrij. ) en 's avonds licht verteerbaar avondeten.
Ik heb er geen verstand van, maar volgens mij eet je te weinig. Man ik zou omvallen als ik 40 km zou fietsen op dit dieet!quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:22 schreef toma het volgende:
[..]
Eten:
's ochtends
-1 boterham
-glaasje sinaasappelsap
's middags
-banaan
-2 boterhammen
-glaasje sinaasappelsap
's avonds
-normaal avondeten (aardappels groente en vlees)
en verder drink ik veel water. En eet ik veel kauwgom om minder honger te krijgen.
Sporten:
Meestal ga ik 2 keer in de week wielrennen, dan fiets ik tussen de 30 en 40 km en dan reed ik me helemaal leeg. Ik eet dan niet meer dan normaal, misschien dat ik een banaantje extra eet 's ochtends voor de energie. Verder voetbal ik ongeveer 2 keer in de week. En als ik moet werken of naar school moet ga ik uiteraard altijd met de fiets.
Vorige week heb ik dit ook aangehouden en ben ik 2 kilo afgevallen in 1 week.
Oh ja, ik ookquote:Op maandag 18 augustus 2008 11:19 schreef conleche het volgende:
Damn! Ik was helemaal vergeten te reageren op Razz!! Blij te horen dat het beter met je gaat!!
Kwak, dat je verdrietig bent en veel moet huilen is niet meer dan normaal, dat ik het verwerkingsproces, maar je bent tegelijkertijd al veel strijdbaarder dus!!! Goed zo! Richt al die frustratie en strijdlust op een positieve manier op jezelf om de mooiste "jij" mogelijk te worden en over een tijdje denkt die drol" "Heb ik dat lekkere wijf laten lopenquote:Op maandag 18 augustus 2008 11:10 schreef kwakveense het volgende:
@ tinkepink: jij hebt gewoon de goeie te pakken![]()
jullie hebben me gisteren echt heel goed geholpen. ik ben nog wel verdrietig en moet vaak ineens huilen, maar voel me veel sterker. ik word gewoon een lekker wijf, en hij kan het apelazarus krijgen.
ik sluit niet geheel uit dat als ie wil afspreken ik toch ja zeg alleen...het vlees is zwak...
maar in principekan ie de schijt krijgen. ik ben te leuk en te lief voor een jongen als hij.
Hoera voor Razz en Vik's scripties!! jeej!
en hoera voor de baby van freecell!
nee ik weeg 80 kilo maar ik wil zo'n 10 kilo afvallen omdat ik me niet comfortabel voel met mn gewicht.quote:
De eerste paar dagen wel. Maar toen ik er aan gewend raakte niet meer. Ik mis er ook niet veel aan. Behalve als ik 's avonds voetbal ga kijken, dan moet ik me verzetten om geen bier en chips te gaan pakkenquote:Op maandag 18 augustus 2008 11:26 schreef ColdFeet het volgende:
Dat lijkt mij weinig en slecht verdeeld, toma. Heb je niet ontzettend veel honger, zo?
Niet? Boek een hotelletje in Nice, ga naar Barcelona, ga een paar daagjes naar een herberg in de provence. Gek mens, ik zou van gekheid niet weten wat te kiezen, zoveel is er te doen!quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:27 schreef k_i_m het volgende:
Oh, ik laat haar ook met een gerust hart bij mijn wederhelft achter. Dat is nooit een probleem geweest. Alleen weet ik niet zo goed wat ik een paar dagen in mijn eentje in Zuid Frankrijk moet doen.
Okee... Zoals mensen al zeggen... Dit is erg weinig wat je eet. Ik zou wat meer eten, en er eventueel wat krachttraining bij doen. Hoeft niet heel veel te zijn, maar helpt enorm bij verantwoord afvallen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:26 schreef toma het volgende:
[..]
nee ik weeg 80 kilo maar ik wil zo'n 10 kilo afvallen omdat ik me niet comfortabel voel met mn gewicht.
Dat zou ik dus niet kunnen, zeker niet als ik weet dat het voeden enzo niet goed verloopt.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Doe ook even wat voor jezelf tijdens de vakantie. Laat je man maar een paar dagen alleen met de kleine. Dan kan hij niet op jou teruggrijpen en móet hij het alleen doen (erg goed voor zijn zelfvertrouwen!). En jij hebt even rust.
Echt, het helpt echt, het is niet eng en je bent geen slechte moeder als je tijd voor jezelf neemt en de verzorging even aan je partner overlaat.
Dat ze op mij lijken (als dat zo is) wil natuurlijk nog niet zeggen dat het allemaal hetzelfde is.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:09 schreef SHE het volgende:
ok. Ik was al bang dat ik te weinig eet, maar ik heb helemaal geen extra honger nu ik minder eetquote:Op maandag 18 augustus 2008 11:29 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Okee... Zoals mensen al zeggen... Dit is erg weinig wat je eet. Ik zou wat meer eten, en er eventueel wat krachttraining bij doen. Hoeft niet heel veel te zijn, maar helpt enorm bij verantwoord afvallen.
Dan ben ik misschien toch weer stom en ouderwets, maar dat zou ik lang niet zo leuk vinden alleen als met z'n drietjesquote:Op maandag 18 augustus 2008 11:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Niet? Boek een hotelletje in Nice, ga naar Barcelona, ga een paar daagjes naar een herberg in de provence. Gek mens, ik zou van gekheid niet weten wat te kiezen, zoveel is er te doen!
Het went snelquote:Op maandag 18 augustus 2008 11:31 schreef toma het volgende:
[..]
ok. Ik was al bang dat ik te weinig eet, maar ik heb helemaal geen extra honger nu ik minder eet
Kan ik me wel een beetje voorstellen. Maar allez, gewoon een beetje luieren in de tuin, bikini aan, allebei een goed boek, laat hem de voeding van de baby regelen en neem het hem niet uit handen, 's avonds lekker uit eten...quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:32 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dan ben ik misschien toch weer stom en ouderwets, maar dat zou ik lang niet zo leuk vinden alleen als met z'n drietjes. Mijn wederhelft werkt redelijk onregelmatig waardoor ik al vrij vaak alleen thuis ben (en dus tijd voor mezelf heb) dus als hij dan toch een keer vrij is heb ik niet de behoefte om ervandoor te gaan voor "tijd voor mezelf"
.
Is je wederhelft eigenlijk weleens alleen? Gekke vraag misschien, maar als ik bovenstaande zo lees ben jij er meestal bij als hij vrij heeft. Of heeft hij genoeg vrije tijd voor zichzelf en met kind?quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:32 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dan ben ik misschien toch weer stom en ouderwets, maar dat zou ik lang niet zo leuk vinden alleen als met z'n drietjes. Mijn wederhelft werkt redelijk onregelmatig waardoor ik al vrij vaak alleen thuis ben (en dus tijd voor mezelf heb) dus als hij dan toch een keer vrij is heb ik niet de behoefte om ervandoor te gaan voor "tijd voor mezelf"
.
ok. Maar wat voor producten zou ik dan het beste kunnen eten als jij zegt dat je met extra brood en fruit niet veel opschiet?quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het went snel
En je zal ook niet dood neer vallen. Maar je zal door je mate van inspanning mogelijk spiermassa verliezen bv. En naast je hersenen zijn je spieren je grootste energieverbruikers in rust.
Kipfiletquote:Op maandag 18 augustus 2008 11:36 schreef toma het volgende:
[..]
ok. Maar wat voor producten zou ik dan het beste kunnen eten als jij zegt dat je met extra brood en fruit niet veel opschiet?
Nou ja, je zult ook hoolhydraten moeten eten met de inspanning die je levert, dus daar zou ik niet op beknibbelen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:36 schreef toma het volgende:
[..]
ok. Maar wat voor producten zou ik dan het beste kunnen eten als jij zegt dat je met extra brood en fruit niet veel opschiet?
gekookt?quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:39 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Kipfilet
Vis
Veel groente
Noten
Yoghurt
Eieren
Minimaal twee, en vaak ook drie dagen (dat ik werk dus). En ik ben de laatste tijd ook weer wat meer aan het ondernemen 's avonds, zoals naar de film of een vriendin bijvoorbeeld. En hij gaat ook wel eens naar een vriend zonder dat ik mee ben. We wisselen elkaar redelijk af. Daarom hebben we normaal gesproken ook geen ruzie.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is je wederhelft eigenlijk weleens alleen? Gekke vraag misschien, maar als ik bovenstaande zo lees ben jij er meestal bij als hij vrij heeft. Of heeft hij genoeg vrije tijd voor zichzelf en met kind?
Dan zit dat wel goed dus!quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:44 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Minimaal twee, en vaak ook drie dagen (dat ik werk dus). En ik ben de laatste tijd ook weer wat meer aan het ondernemen 's avonds, zoals naar de film of een vriendin bijvoorbeeld. En hij gaat ook wel eens naar een vriend zonder dat ik mee ben. We wisselen elkaar redelijk af. Daarom hebben we normaal gesproken ook geen ruzie.
Dit was sarcastisch. Maar volgens mij maakt het geen drol uit. Een beetje vet heb je ook nodig om gezond te blijven. Gewoon afwisselen dus. Eieren kan je trouwens ook "bakken" in water.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:50 schreef toma het volgende:
[..]
ben je serieus of is dit sarcastisch? Gebakken eieren zijn te vet lijkt me, of niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je zoiets in R&P post kan ik de reacties zelf wel verzinnen namelijk.
Dat had ik de vorige keer ook gedaan. Als ik toch om hulp vraag, wil ik ook eerlijke hulp.quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:19 schreef kwakveense het volgende:
wees wel ook volledig eerlijk daar, dus dat je sarcastisch masker hebt, en lacht, maar wat je écht voelt...
Daar kwam het bij mij ook op neer. 2 jaar aan het twijfelen geweest, veel geprobeerd om er zelf van af te komen (zonder veel resultaat) en dan is zo'n reactie dus niet wat je wil.quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:21 schreef Tinkepink het volgende:
. Na lang twijfelen maakte ik een afspraak, vertelde van mijn probleem waarop ik als reactie kreeg dat ik me niet zo moest aanstellen en niet moest zeuren, want veel mensen zouden jaloers op me zijn. Schandalig. Wat een hond
Ja, ik heb een persoon tegen wie ik eens in de zoveel tijd mijn hart uitstort. Maar vaak zeg ik dan niet alles, omdat ik niet haar humeur ook wil verpesten. Het houdt me iig staande.quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:30 schreef k_i_m het volgende:
Inderdaad; heb je eigenlijk wel iemand om eens een keer mee te praten die gewoon bevriend is?
Dat moet je dus niet doen. Spill every gory detail. Anders werkt het nietquote:Op maandag 18 augustus 2008 12:41 schreef Inderdaad het volgende:
Ja, ik heb een persoon tegen wie ik eens in de zoveel tijd mijn hart uitstort. Maar vaak zeg ik dan niet alles, omdat ik niet haar humeur ook wil verpesten. Het houdt me iig staande.![]()
Ah, daar ben ik ook altijd erg goed in. Ik ben graag te hard voor mezelf. Bij een ander is altijd alles erger. Maar soms is dat niet zo, want een ander zit niet met jouw problemen. Gewoon lekker klagen, desnoods een ander zoeken waarbij je je minder bezwaard voelt. Als het eruit is ben je al meer dan de helft kwijt, zonder dat je nog een oplossing hebt gevonden!quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:54 schreef Inderdaad het volgende:
k_i_m, ik weet het. Maar als ik weet dat diegene zelf nog wat te verduren krijgt de komende maanden dan ga ik niet alles vertellen. Zeker niets als het in vergelijking tot andere problemen zo klein lijkt. Meer als 'geklaag om niets' dan als een echt probleem.
Ik vind het zelf erg moeilijk om zo iemand te vinden. Bij bepaalde mensen zou ik het wel kwijt kunnen, maar dan weet ik ook 100% zeker dat na afloop zeker 3 andere mensen het ook weten. En dat is niet echt de bedoeling.. Mijn vriendenkring bestaat dan ook uit 2/3 mensen waarvan ik met 1 ook contact heb buitenschool/internet, alleen dat is mijn huisgenoot. En dat is niet zo prettig om veel persoonlijke dingen tegen te vertellen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:58 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ah, daar ben ik ook altijd erg goed in. Ik ben graag te hard voor mezelf. Bij een ander is altijd alles erger. Maar soms is dat niet zo, want een ander zit niet met jouw problemen. Gewoon lekker klagen, desnoods een ander zoeken waarbij je je minder bezwaard voelt. Als het eruit is ben je al meer dan de helft kwijt, zonder dat je nog een oplossing hebt gevonden!
Haha, doe ik. Ook weleens een thread aangemaakt op FOK! erover. => "Denk er niet zoveel overna." "Ga sporten." "Zoek een clubje!". Allemaal geprobeerd.quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:13 schreef k_i_m het volgende:
Het hoeft ook niet in persoon te zijn. Als je een ICT opleiding doet zou je als geen ander de kracht van het internet moeten kennen. Post anoniem wat je dwars zit. Of maak nieuwe online vrienden
.
Ik ga daar naar kijken, dank je.quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:15 schreef Tinkepink het volgende:
@Inderdaad: aan vrienden kan ik je niet helpenen aan een goede therapeut bij jou in de buurt ook niet, maar is online therapie niets voor jou? Zie ook : http://www.google.nl/search?hl=de&q=%2Btherapie+%2Bonline&btnG=Google-Suche&meta=lr%3Dlang_nl
Oja, dat moet je dus niet doenquote:Op maandag 18 augustus 2008 13:18 schreef Inderdaad het volgende:
[..]
Haha, doe ik. Ook weleens een thread aangemaakt op FOK! erover. => "Denk er niet zoveel overna." "Ga sporten." "Zoek een clubje!". Allemaal geprobeerd.
Fijn dat Maria vrolijk naar school is!quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:47 schreef Sugar het volgende:
Iedereen hier een beetje aan de psychische shitzooi?Me too. Oh, maar dát hadden jullie al door, trouwens.
![]()
Verder gaat het hier wel goed. Maria is vrolijk naar school, ik fiets me met kinderen een slag in de rondte en probeer me aan weinig eten te houden. Ik doe mijn best.
En als je nou de boel omdraait, (voor zover mogelijk met gezin hoor) dat je 's ochtends zwaardere dingen eet dan 's avonds? Zeker als je overdag actief bent kan je best wel wat meer eten omdat je ook rekening moet houden met wat je verbrand!quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:44 schreef Sugar het volgende:
Kim, omdat ik dan honger blijf houden, die twee keer allbran heb ik echt nodig.
Ja hallo, we moeten toch íéts aan alcohol kunnen drinken?quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:Geen suiker in koffie/thee maar wel wodka (35 gewichtsprocent alcohol en dus na omzetting in je lichaam ook suiker...) Kan je dan niet véél beter de wodka weg laten en een schepje suiker in je thee doen?
quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
SHE! Ik heb even -puur uit interesse en licht kritisch oogpunt- wat vraagjes over 'jou' dieet
(niet dat ik het zelf ga volgen, want met 87KG / 2 meter lang zit ik goed qua gewicht).
Geen suiker in koffie/thee maar wel wodka (35 gewichtsprocent alcohol en dus na omzetting in je lichaam ook suiker...) Kan je dan niet véél beter de wodka weg laten en een schepje suiker in je thee doen?
Vertel jij me de toegevoegde waarde van suiker dan maar? Suiker is nutteloos en een ergere bedreiging voor je gewicht dan vet. Alcohol is een vaatverwijdende substantie die bij matig gebruik een legio beschermende eigenschappen bezit. Wodka = koolhydraatvrijGeen margarine maar wel echte boter. Even uitgaand van "Boter, Ongezouten" zadel je dus de dieetvolgers op met 80% vet waarvan 54 gram verzadigd per 100 gram. 240mg cholesterol per 100 gram, en géén vitamine D. Dat alles ligt bij gewone margarine veel lager, en zit er kunstmatig vitamine D (= meer happy voelen) aan toegevoegd... vanwaar geen margarine? ![]()
Omdat margarine transvetten en gehydroliseerde vetten bevat, die nog slechter voor je zijn dan verzadigde vetten. Daarnaast bevat margarine enorm veel omega6, die we sowieso al ruimschoots binnen krijgen. Daarbij komt dat margarine inderdaad een caorie-arm product is, en dat niet per definitie de bedoeling is. Vet is onontbeerlijk in gewichtsbeheersing. Als je dan toch iets op je brood wilt smeren, smeer dan roomboter. Het is echt, het is puur en er zit genoeg vet in.
Voor de vitamine D hoef je margarine niet te gebruiken ( in blue band zit het niet hoor ) 15 minuten je harses uit het raam steken en je hebt je ADH vitamine D al binnen.Je bent fel tegen aardappelen. Terwijl aardappelen vrijwel geen vet, geen suiker en een niet gigantisch hoge hoeveelheid energie bevatten. Waar wel tegenover staat dat aardappel heel machtig is; als je niet vol zit, en een aardappel neemt, zit je wel vol. Daarnaast bevat de schil van aardappel ook wat nuttige vitamientjes ![]()
Welk probleem heb jij toch met vet? Van vet alleen word je niet dik hoor.
Dan maak je de denkfout dat in aardappels geen suikers zitten, de aardappel bestaat voornamelijk uit zetmeel en is 1 grote suikerbom. De door jouw genoemde nuttige vitamientjes zijn helemaal niet zo spannendArachideolie (pindaolie) verkies je boven olijfolie. Echter, het bevat meer Kcal/KJ per 100 gram, meer onverzadigde vetzuren, en het bevat cholesterol, wat olijfolie niet doet.
Ik verkies niets, beiden zijn prima. Arachide-olie raad ik aan omdat het goed verhit kan worden, beter dan welke olie dan ook. Derhalve heel geschikt voor een roerbak. Olijfolie kun je zowel warm als koud gebruiken. Olie = olie en bestaat voor 100% uit vet.
Ik was vooral nieuwsgierig hoe je tot deze, in mijn ogen toch aparte/omgekeerd werkende punten was gekomenHoop dat je het niet als een flame ziet (mn konijntjes zijn nog bang dat je ze komt ontvoeren
) maar als pure interesse en "opbouwende kritiek" ofzo
Waarom zouden mensen niet ouder worden dan 45 als ze roomboter hebben?quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb helemaal niets tegen vet! Maar 54% verzadigd vet (Roomboter) zal ongetwijfeld dieetproof kunnen zijn, maar sommige mensen willen wel graag ouder worden dan 40/45 jaar ... margarine (ook vet, en water) is gewoon een stuk gezonder.....
De beschermende functie val alcohol gaat trouwens alleen op bij rode wijn..
Dat slaat ook nergens op, want het is dubbel vet.quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:53 schreef ColdFeet het volgende:
Roomboter is lekkerHoewel ik nooit snap waarom mensen en boter en bijv kaas of pindakaas op hun brood doen. Dan proef je de boter amper, terwijl het zo vreselijk lekker is
Normandische boerenboter
Althans, magisch ...quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:58 schreef SHE het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen niet ouder worden dan 45 als ze roomboter hebben?
Het is niet gezonder, wat in margarine zitten weer andere vetten die niet zo bijster goed voor je zijn.
Hoe kom je in vredesnaam erbij dat alleen rode wijn iets voor je doet? Dat is de grootste fabel die er is.
Niet de kleurstof doet iets voor je hart en vaten, maar de alcohol...en daarbij maakt het geen flaus aus waar je de alcohol aan ontrekt.
Of dacht je dat rode wijn een of andere magische stof bevat?
Daarbij is wodka nogmaals > koolhydraatvrij
quote:29 mei 2006
Stof uit rode wijn bevordert bloeddoorstroming
Polyfenolen uit rode wijn hebben een positief effect op bloedvaten, maar het nuttigen van veel rode wijn of alcohol tegelijk, is hoe dan ook verkeerd. Dat stelt internist Dylan de Lange van het UMC Utrecht in zijn proefschrift. Hij ontdekte dat polyfenolen via een speciale receptor bloedplaatjes remmen, het bloed klontert hierdoor minder snel. Maar bij de consumptie van zes glazen alcohol of rode wijn in korte tijd blijkt de vaatwand niet meer goed te kunnen verwijden.
Langdurig, gematigd alcoholgebruik van één à twee glazen per dag zou goed zijn voor hart- en vaatziekten, doordat alcohol, en specifiek rode wijn, de bloeddoorstroming bevordert. De Lange onderzocht het effect van polyfenolen uit rode wijn op bloedplaatjes, die verantwoordelijk zijn voor het samenklonteren van bloed. Het blijkt dat polyfenolen binden aan de PECAM-1-receptor en dat de stollingsactiviteit van bloedplaatjes daardoor ruim een uur afneemt. Dit leidt tot betere bloeddoorstroming.
De Lange bestudeerde ook het effect van �binge drinking� op de bloedvaten van de onderarm. Na een hoge dosis alcohol, zes glazen rode wijn of een andere drank, blijken de vaten zich slecht te kunnen verwijden als dat wel nodig is. Tevens klonteren bloedplaatjes sneller samen. Beide verhogen het risico op hart- en vaatziekten.
De Lange promoveert op 30 mei aan de Universiteit Utrecht.
Bron: UMC Utrecht
Als je dit artikel juist weet te interpreteren, dan had je begrepen dat het marginaal is. Een betere doorbloeding treed ook op bij alcoholgebruik an sich.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Althans, magisch ...
Ze zijn geloof ik aardig op weg om de stof kunstmatig na te maken ()
[..]
Alcohol is sowieso niet "goed" voor je. Dagelijks een biertje, jenevertje, wodka, of wat dan ook, heeft niet het positieve effect wat rode wijn heeft. Ik zoek nog even verder voor je naar een linkje, ik kan'm atm. niet vinden. Dat is wel wetenschappelijk aangetoond, itt. wat je eerder zei.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:09 schreef SHE het volgende:
Overigens zitten polyfenolen ook in druivensap, in olijfolie en in groenten.
Het slaat dus nergens op, om rode wijn als magische wonderdrank te bestempelen. Het doet niet meer voor je dan een jenevertje of een wodka.
Luister, tot niet zo heel lang geleden dacht men inderdaad dat rode wijn een speciale gezondheidsbevorderende werking had.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Alcohol is sowieso niet "goed" voor je. Dagelijks een biertje, jenevertje, wodka, of wat dan ook, heeft niet het positieve effect wat rode wijn heeft. Ik zoek nog even verder voor je naar een linkje, ik kan'm atm. niet vinden. Dat is wel wetenschappelijk aangetoond, itt. wat je eerder zei.
Dr zijn een paar punten in het dieet (die ik dus eerder noemde) die ik of apart gekozen vindt (wodka) of simpelweg ongezond vindt, ongeacht of het diet-proof is of niet (Roomboterwat wel erg lekker is, maar zeer ver weg van gezond).
Het is pas relatief recent pas bekend geworden wát de werking van rode wijn veroorzaakt (door een arts van het meander medisch centrum te Amersfoort trouwens).quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:16 schreef SHE het volgende:
[..]
Luister, tot niet zo heel lang geleden dacht men inderdaad dat rode wijn een speciale gezondheidsbevorderende werking had.
Tot zeer recentelijk, men tot de ontdekking kwam dat het de alcohol zelf is, die bepaalde fijne kwaliteiten bezit.
Je mag van mij zoeken tot je een ons weegt, maar ik ben goed op de hoogte van de meest recente conclusies
En wat jij ongezond vind, is niet zo heel belangrijk. Daar is de wetenschap voor en die vertrouw ik blind.
Overigens kan een biertje zeker geen kwaad, bijzonder goed voor je nieren zelfs.
In ieder geval niet in wijn, daar wil je zo min mogelijk pitten in hebben, deze veroorzaken methanol bij de gistingquote:Op maandag 18 augustus 2008 16:16 schreef loveli het volgende:
Zitten die polyfenolen niet heel erg in druivenpitten? Of haal ik klok en klepel weer door elkaar.
Druivenpitten zijn in ieder geval erg gezond en er bestaat ook druivenpittenolie. Een tijdje heb ik het gebruikt om te bakken, maar omdat het ongelooflijk spettert hou ik het maar bij olijfolie (en ganzenvet voor speciale gelegenheden).
Die zitten vrnl in de schil van de druif. en ook in andere bessen trouwens. Verder zit het in chocolade, in bier, in olijfolie, in groenten...quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:16 schreef loveli het volgende:
Zitten die polyfenolen niet heel erg in druivenpitten? Of haal ik klok en klepel weer door elkaar.
Druivenpitten zijn in ieder geval erg gezond en er bestaat ook druivenpittenolie. Een tijdje heb ik het gebruikt om te bakken, maar omdat het ongelooflijk spettert hou ik het maar bij olijfolie (en ganzenvet voor speciale gelegenheden).
"In practice, though, beverage choice appears to have little effect on cardiovascular benefit. A report from the Health Professionals Follow-up Study, for example, examined the drinking habits of more than 38,000 men over a 12-year period. Moderate drinkers were 30 to 35 percent less likely to have had a heart attack than non-drinkers.(4) This reduction was observed among men who drank wine, beer, or spirits, and was similar for those who drank with meals and those who drank outside of meal time. This study suggests that the frequency of drinking may matter: Men who drank every day had a lower risk of heart attack than those who drank once or twice a week."quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De beschermende functie val alcohol gaat trouwens alleen op bij rode wijn..
Ik vind het super voor koude bereidingen, maar het wordt wel heel snel ranzigquote:Op maandag 18 augustus 2008 16:16 schreef loveli het volgende:
Dit is de laatste keer dat ik het ga uitleggen ( serieus )quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is pas relatief recent pas bekend geworden wát de werking van rode wijn veroorzaakt (door een arts van het meander medisch centrum te Amersfoort trouwens).
quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:25 schreef SHE het volgende:
[..]
Dit is de laatste keer dat ik het ga uitleggen ( serieus )
*sigh*
quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nog niet de gene die ik zocht, maar iig. wel al 1 die jou "wijn is niet beter" argument in twijfel neemt: http://www.healthandfood.be/html/nl/news/2004/2004-08-18.htm
Ja Kwak, 1 kcal gaat direct naar je heupen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:29 schreef kwakveense het volgende:
ach, lee harvey dinges wilde mij ook ervan overtuigens dat ik beter iets met suiker kan drinken omdat ik van light frisdrank dikker word...
Nee, dat je beter iets kan drinken waar geen kunstmatige zoetstoffen inzittenquote:Op maandag 18 augustus 2008 16:29 schreef kwakveense het volgende:
ach, lee harvey dinges wilde mij ook ervan overtuigens dat ik beter iets met suiker kan drinken omdat ik van light frisdrank dikker word...
Dat je ongezonde dingen (Roomboter, alcohol) als "goed" weet te verkopen. Rode wijn is goed. Gematigd, every now and then. Wodka heeft, helemaal de manier waarop het gedronken wordt*, geen toegevoegde waarde op een gezond dieet.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:32 schreef SHE het volgende:
[..]
Aug, 2004?
Daarbij heb ik erg veel moeite met interpretaties als 'superieur'
Ik vraag me ook af waarom je zo aan het doordrammen bent en welk punt je nu eigenlijk wenst te maken?.
Want?quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, dat je beter iets kan drinken waar geen kunstmatige zoetstoffen inzitten![]()
(althans, niet de zoetstoffen die ze hier in nederland dr in kiepen, zoals aspartaam).
quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, dat je beter iets kan drinken waar geen kunstmatige zoetstoffen inzitten![]()
(althans, niet de zoetstoffen die ze hier in nederland dr in kiepen, zoals aspartaam).
En ik ben al jaren 15-25 kilo te licht, volgens de heren doktoren. Met redbull. En ijsthee. En veel vruchtensap. En thee met 3 scheppen suiker - dat is wel 12 gram! 1/4 blikje colaquote:Op maandag 18 augustus 2008 16:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik 42 met cola lighten zonder wijn
en zonder boter.. (wel met olie overigens )
Ik ben wel van mening dat aspartaam niet instant killing is. Maar volledig gezond is het niet, het bevordert de behoeftes aan suiker, en rommelt met de opname van suiker. Drink dan géén cola, maar iets anders. (of ga met een spandoek in Den haag staan om die aziatische zoetstof... *naam zo even zoeken* legaal te krijgen...)quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:38 schreef SHE het volgende:
[..]
Want?
En ga de discussie over aspartaam maar niet met mij aan, als je in mijn posthistprie kijkt dan zie je dat velen voor jou al gesneuveld zijn.
* SHE geeft Claudia een welkom terug cola-light
Zie eerder, zo uit mn hoofd 54 gram verz. vet per 100 gram boter. En veel cholesterol. Veel ongezonder kan je het niet krijgen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:39 schreef loveli het volgende:
Blijf even van mijn roomboter af, ja! Zo ongezond is dat echt niet, zeker vergeleken met die margarine-meuk.
weet jij wel dat ondergewicht veeeeeeel gevaarlijker is dan (licht ) overgewicht?????quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En ik ben al jaren 15-25 kilo te licht, volgens de heren doktoren. Met redbull. En ijsthee. En veel vruchtensap. En thee met 3 scheppen suiker - dat is wel 12 gram! 1/4 blikje cola![]()
En aardappels, ook nog. En wijn. En af en toe, heel zelden wodka. Door de cola.
Voor de smeuïgheid.quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:53 schreef ColdFeet het volgende:
Roomboter is lekkerHoewel ik nooit snap waarom mensen en boter en bijv kaas of pindakaas op hun brood doen. Dan proef je de boter amper, terwijl het zo vreselijk lekker is
Normandische boerenboter
Ik heb vooralsnog mijn beweringen goed gefundeerd en je hebt het vertikt om op mijn boter en aardappel verhaal in te gaan.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat je ongezonde dingen (Roomboter, alcohol) als "goed" weet te verkopen. Rode wijn is goed. Gematigd, every now and then. Wodka heeft, helemaal de manier waarop het gedronken wordt*, geen toegevoegde waarde op een gezond dieet.
*Aangezien je niet 1 glas wodka bij een maaltijd gaat drinken, maar wodka recreatief drinkt, en dus af en toe maar wel wat grotere hoeveelheden.
Die redenering is gewoon een beetje... krom
Ik heb helemaal geen kritiek op mensen met overgewicht. En met mijn bouw (lang/slank) is ondergewicht ook niet gevaarlijk maar normaal. Sterker nog, als ik op het "ideale gewicht" zou zitten volgens de standaard schema's (>100 kg) dan zou ik ongezonder bezig zijn. (En rare trucs uit moeten halen, omgekeerde liposuctie ofzoquote:Op maandag 18 augustus 2008 16:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
weet jij wel dat ondergewicht veeeeeeel gevaarlijker is dan (licht ) overgewicht?????
en dan ga jij hier ons ff kritiek lopen geven.....
Thanx, maar ik drink uitsluitend water, thee en koffie. In Italië heb ik wel lekker aqua frizzante genuttigd.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:38 schreef SHE het volgende:
* SHE geeft Claudia een welkom terug cola-light
Nee, ik zeg dat je niet 1 glas wodka bij je eten gaat drinken, zoals met wijn. Wodka is smaak en geurloos (vandaar dat alcoholisten het drinken) en drink je dus alleen voor de alcohol. Itt. wijn, waar juist veel smaak aan zit.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb vooralsnog mijn beweringen goed gefundeerd en je hebt het vertikt om op mijn boter en aardappel verhaal in te gaan.
Daarbij weet jij helemaal niet wie wat drinkt en wanneer.
Sterker nog, je durft zelfs een uit de lucht gegrepen bewering te doen dat wodka drinkers meer drinken.
Graag bewijs hiervoor.
Ik denk dat je jezelf beter bij de staart kunt pakken en ergens anders een onwetende moet vinden voor je vreemde en vooral ongefundeerde manier van discussieren.
Dat mogen ze inderdaad eindelijk wel eens op de markt gaan toelaten.quote:
Wel de juiste cijfers erbij pakken, 54gr vet, waarvan 23!gr enkelvoudig onverzadigd. ( dus yay! )quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zie eerder, zo uit mn hoofd 54 gram verz. vet per 100 gram boter. En veel cholesterol. Veel ongezonder kan je het niet krijgen.
bepaal jij dat nu ff ter plekke???quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat je niet 1 glas wodka bij je eten gaat drinken, zoals met wijn. Wodka is smaak en geurloos (vandaar dat alcoholisten het drinken) en drink je dus alleen voor de alcohol. Itt. wijn, waar juist veel smaak aan zit.
Omg, er zijn dus alleen wodka alcoholisten?quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat je niet 1 glas wodka bij je eten gaat drinken, zoals met wijn. Wodka is smaak en geurloos (vandaar dat alcoholisten het drinken) en drink je dus alleen voor de alcohol. Itt. wijn, waar juist veel smaak aan zit.
Helaas wel. Margarine is (gedeeltelijk) gehard vet. Door dat proces krijg je juist transvetten en die zijn slecht voor je. Er is bij mijn weten nog geen margarine op de markt zonder trans-vet. Gelukkig voor Unilever hebben ze een geweldige marketing-afdeling, waardoor heel Nederland zich nog steeds suf smeert met margarine. En de toevoeging van vitamine D aan margarine is om het te laten concurreren met roomboter, waaraan dat niet kunstmatig toegevoegd hoeft te worden, omdat het er al in zit.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zie eerder, zo uit mn hoofd 54 gram verz. vet per 100 gram boter. En veel cholesterol. Veel ongezonder kan je het niet krijgen.
Hij ging morgen lunchen, toch?quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:58 schreef k_i_m het volgende:
Zo. Ik ga spinazietaart maken vanavond. Dat jullie dat maar even weten!
Oeh, Greys is doortraptquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij ging morgen lunchen, toch?
Ik zou iets maken met bergen knoflook vanavond![]()
Ouwe zuipschuitquote:Op maandag 18 augustus 2008 16:50 schreef conleche het volgende:
Ik drink iedere dag 1 wodka. Ik vind het lekker. Ik ben geen alcoholist. Mijn dank.
Tip: ga naar de studentenwijk in de buurt van Termini, dan betaal je een fractie van wat je in de stad zelf betaalt.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:00 schreef ColdFeet het volgende:
Claudia, dat etenOver een maandje vlieg ik naar Rome, eens kijken wat voor lekkers je daar kunt eten en drinken
Nee, maar lezen is lastig geloof ik. Wodka drink je niet met 1 glas voor de lekker, wodka drink je als je een avondje gaat zuipen. Niets mis mee, maar niet gezond.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Omg, er zijn dus alleen wodka alcoholisten?
Ja. Althans, goede wodka niet. Kan mijn mamma de slijter evt. voor je bevestigen hoor.quote:En wodka heeft geen smaak?
![]()
Sprak de pot.quote:Je bent echt zo gek als een deur he?
100 gram Roomboter:quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:53 schreef loveli het volgende:
[..]
Helaas wel. Margarine is (gedeeltelijk) gehard vet. Door dat proces krijg je juist transvetten en die zijn slecht voor je. Er is bij mijn weten nog geen margarine op de markt zonder trans-vet. Gelukkig voor Unilever hebben ze een geweldige marketing-afdeling, waardoor heel Nederland zich nog steeds suf smeert met margarine. En de toevoeging van vitamine D aan margarine is om het te laten concurreren met roomboter, waaraan dat niet kunstmatig toegevoegd hoeft te worden, omdat het er al in zit.
Zo, nu eerst ff roomboterbrownies maken.
Zoveel suiker? Ik drink (bijna) geen cola. Niet dagelijks ijsthee/fernandes. Wel dagelijks redbull en cheap-ass 7-up. Die eerste bevat erg weinig suiker (Taurine geeft de hubbabubba smaak), die tweede ook verwaarloosbaar.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:00 schreef ColdFeet het volgende:
Claudia, dat etenOver een maandje vlieg ik naar Rome, eens kijken wat voor lekkers je daar kunt eten en drinken
Ik hou niet van light frisdrank, ik vind het vies. Spa & frauit gaat wel, de rest s bocht. Ik drink liever ranja, en nog liever water met een limoentje.
En LHO is een aardige jongen die zich bemoeit met dingen waar ie geen verstand van heeft, en die ondanks zijn ondergewicht beter mayonaise kan eten dan zoveel suiker
Ja, maar brownies met margarine is goor. Wat dacht je van dat argument. Ooit wel eens gebakken metquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
100 gram Roomboter:
- Geen vitamine D
- 82,5 gram vet (logisch)
- Waarvan verzadigd: 54,0 gram
- Waarvan Enkelvoudig Onverzadigd: 23,5 gram
- Meervoudig onverzadigd: 3,5 gram
- Cholesterol: 240 MG
Margarine:
- Geen vitamine D ("algemeen", dus niet toegevoegd)
- 80 gram vet
- Waarvan verzadigd: 25,0 gram
- Waarvan Enkelvoudig Onverzadigd: 38 gram
- Meervoudig onverzadigd: 17 gram
- Cholesterol: 0 MG!
Je ziet dus simpelweg dat er meer slechte vetten in roombotter zitten tov. margarine. Het is nogal stupide dat te ontkennen.
Nee, hij mailde dat hij het al afgezegd had omdat hij geen tijd hadquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij ging morgen lunchen, toch?
Ik zou iets maken met bergen knoflook vanavond![]()
rightquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:14 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nee, hij mailde dat hij het al afgezegd had omdat hij geen tijd had.
True, maar om nu alle boterproducten door roomboter te vervangen....quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:13 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, maar brownies met margarine is goor. Wat dacht je van dat argument. Ooit wel eens gebakken met. margarine
. ? Homo
.
quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zoveel suiker? Ik drink (bijna) geen cola. Niet dagelijks ijsthee/fernandes. Wel dagelijks redbull en cheap-ass 7-up. Die eerste bevat erg weinig suiker (Taurine geeft de hubbabubba smaak), die tweede ook verwaarloosbaar.
quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En ik ben al jaren 15-25 kilo te licht, volgens de heren doktoren. Met redbull. En ijsthee. En veel vruchtensap. En thee met 3 scheppen suiker - dat is wel 12 gram! 1/4 blikje cola![]()
En aardappels, ook nog. En wijn. En af en toe, heel zelden wodka. Door de cola.
Ja, dat zeg ik. Die 12 gram in mn dagelijkse kopje thee was sarcastisch, mocht je het niet doorhebbenquote:
Nou, voor die paar boterhammen op een dag die je naar binnen schuift is het toch eigenlijk ook debiel om die gore margarine te gaan zitten smeren? Het hele concept achter eten is toch ook dat je er plezier van hebt? Het is niet alsof je een heel pakje boter op die drie boterhammen smeert, nietwaar?quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
True, maar om nu alle boterproducten door roomboter te vervangen....
(ik neem aan dat je niet dagelijks brownies naar binnen schuift... Anders zou ik eerst dáár eens mee stoppen voordat je light producten en wodkagaat drinken)
Ja, voor ik uitgegroeid was woog ik grofweg 60 kg. en was ik rond de 1.90 (schooldokter @ mn zestiende). Dat is ruim 25 kg te licht. Nu ben ik 2 meter, en 87 kg. Dat is pakweg 15 kilo onder wat de schema's die je ongetwijfeld her en der ziet zeggen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:16 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
[..]
Overigens - 25 kilo te licht?
quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
100 gram Roomboter:
- Geen vitamine D
- 82,5 gram vet (logisch)
- Waarvan verzadigd: 54,0 gram
- Waarvan Enkelvoudig Onverzadigd: 23,5 gram
- Meervoudig onverzadigd: 3,5 gram
- Cholesterol: 240 MG
Margarine:
- Geen vitamine D ("algemeen", dus niet toegevoegd)
- 80 gram vet
- Waarvan verzadigd: 25,0 gram
- Waarvan Enkelvoudig Onverzadigd: 38 gram
- Meervoudig onverzadigd: 17 gram
- Cholesterol: 0 MG!
Je ziet dus simpelweg dat er meer slechte vetten in roombotter zitten tov. margarine. Het is nogal stupide dat te ontkennen.
Margarine bevat transvetten.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Alleen zo jammer dat die 54 gram verzadigd vet het dan zo gevaarlijk maakt he
Gehard plantaardig vet is het antwoord op al uw vragen, en nog eens niet lekker ookquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ja, want wat al eerder gezegd werd hier is dat je ook werkelijk 100 gram boter op drie boterhammen smeertquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
nou als ik jouw BMI goed uitreken zit je echt niet in het ondergewichtgedeelte.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, voor ik uitgegroeid was woog ik grofweg 60 kg. en was ik rond de 1.90 (schooldokter @ mn zestiende). Dat is ruim 25 kg te licht. Nu ben ik 2 meter, en 87 kg. Dat is pakweg 15 kilo onder wat de schema's die je ongetwijfeld her en der ziet zeggen.
Omdat mannen er eigenlijk niet tegen kunnen wanneer vrouwen slimmer zijnquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:28 schreef SHE het volgende:
Waarom zijn het trouwens altijd mannen die hier onzin uit komen kramen?
Craig heeft Meg gered![]()
Soep. Met een pietsie komijn en een klein scheutje sinaasappelsap.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
Iemand trouwens een goed idee om bietjes leuk te maken?
Ik vind ze geen drol aan, maar moet ze van mezelf eten. ( want: powerfood )
Ik heb ze al julliene door mijn veldsla gedaan, maar ik zit nu nog met 3 bollen
Ik zou t eerst even laten slinken en dan mengen met eieren en een klein scheutje roomquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb wel versie spinazie over van de salade gisteren. Maar moet je daar dan room doorheen gooien?
Gekookt al? Met de kaasschaaf in plakjes (of rasp maar dan de plakjesstand) opwarmen en een beetje (balsamico)azijn erdoor en een beetje zout net zolang dat het zuur goed is met het zoet van de biet. Dan bak je uienringetjes knapperig met een beetje zout en peper en die leg je erop bij het serveren. (als je ze erdoor doet wordt het weer zompig)quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
Nee, want 600kcal voor een stukje taart is wat fors.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:28 schreef k_i_m het volgende:
Hee SHE, is mijn spinazietaart verantwoord eigenlijk?
Ingrediënten
1 pak spinazie à la crème (diepvries 450 g)
5 plakjes bladerdeeg (diepvries)
4 eieren (M)
1 schaaltje rundergehakt (ca. 200 g)
1 zakje gemalen pittige kaas
Bevat per eenpersoonsportie: Energie 645 kCal - Eiwit 38 g - Vet 43 g - Koolhydraten 27 g
Getver, nee, dat is de reden dat ik jarenlang geen spinazie bliefdequote:Op maandag 18 augustus 2008 17:35 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind spinazie à la crème stiekem heerlijk.
Af laten koelen, en een flink wat ui er door doen (ui op een biet). En slasausquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
soep! moet je aan CF vragenquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
Filodeeg is beter?quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:36 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, want 600kcal voor een stukje taart is wat fors.
Het is wel ontzettend lekker, maar ik zou dan voor filodeeg hebben gekozen ipv bladerdeeg.
En feta ipv rundergehakt en kaas.
Das idd ook best lekker en is daarmee de 1e zinnige post die ik je zie postenquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Af laten koelen, en een flink wat ui er door doen (ui op een biet). En slasaus
Koken, in blokjes snijden, dot creme fraiche (aangemaakt met zout, peper en citroensap) erop.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:37 schreef Webkim het volgende:
Dus. Prompt flikkert mijn halve webloglezersbestand over me heen vanwege het eetschema wat ik volg. Dat het eenzijdig is en een crashdieet en slecht voor 't kind.
IS het slecht voor 't kind? Want dan pak ik het liever anders aan.
(Hoewel het net lekker gaat. Mensen beginnen het aan me te zien.)
Enne, woei! Ik ga per 1 sept. weer beginnen als spinninginstructeur.![]()
Borscht: http://www.elise.com/recipes/archives/006191borscht.phpquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef SHE het volgende:
Ik ga Co's variant vanavond eten als bijgerecht.
CF, hoe maak ik bietensoep dan?
Uitje fruiten, teentje knof erbij, theelepeltje komijn. Bietjes in blokjes erbij, kippenbouillon erbijgieten tot de blokjes 1 cm onderstaan. Koken tot bietjes gaar zijn. Scheut versgeperst sinaasappelsap erdoor, pureren, peper en zout, klaar.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef SHE het volgende:
Ik ga Co's variant vanavond eten als bijgerecht.
CF, hoe maak ik bietensoep dan?
Ik heb geen enkele wodka drinken voor alcoholist uitgemaakt! Maar wodka drink je voor de alcohol, niet voor de smaak. En hoort wmb. niet in een dieet thuis. Neem dan een kruidenbitter... (= thee van jeneverquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef conleche het volgende:
[..]
Das idd ook best lekker en is daarmee de 1e zinnige post die ik je zie posten![]()
Mij een beetje uitmaken voor alcoholist![]()
Wodka is een smaak inducer; en totaal smaakloos is deze zeker niet.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele wodka drinken voor alcoholist uitgemaakt! Maar wodka drink je voor de alcohol, niet voor de smaak. En hoort wmb. niet in een dieet thuis. Neem dan een kruidenbitter... (= thee van jeneverzit ook geen hol in, en wél smaak).
Dat is mijn lunch voor morgen; thanx!quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Uitje fruiten, teentje knof erbij, theelepeltje komijn. Bietjes in blokjes erbij, kippenbouillon erbijgieten tot de blokjes 1 cm onderstaan. Koken tot bietjes gaar zijn. Scheut versgeperst sinaasappelsap erdoor, pureren, peper en zout, klaar.
Klinkt goed. Ga ik eens proberen. Ik ben dol op bietjes.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Uitje fruiten, teentje knof erbij, theelepeltje komijn. Bietjes in blokjes erbij, kippenbouillon erbijgieten tot de blokjes 1 cm onderstaan. Koken tot bietjes gaar zijn. Scheut versgeperst sinaasappelsap erdoor, pureren, peper en zout, klaar.
hij is erg lekkerquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:54 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat is mijn lunch voor morgen; thanx!
Die eet ik al 2 dagenquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:58 schreef DarkElf het volgende:
[..]
hij is erg lekker
(had je nog tomatensoep gemaakt?)
Behalve dat ik structureel veel eet, ben ik ook een echt vreetbuimonster. Tijdens bepaalde periodes kan dat heel erg zijn, maar in het algemeen probeer ik er dit aan te doen:quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:08 schreef kwakveense het volgende:
vanavond mensen op bezoek voor n vergadering, en dan hebben we altijd iets lekkers... en toen heb ik alles gekocht waar ik trek in had, en thuis van alles een beetje gegeten. en nu ben ik misselijk (t viel mee, twee merci'tje, twee blokjes noga, twee sinaassnippers, twee mergpijpjes - vroegah had ik alle verpakkingen leeggegeten)
Dat is idd ook een heerlijke combi.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klinkt goed. Ga ik eens proberen. Ik ben dol op bietjes.
Ik eet ze overigens het liefst met rode ui, feta, balsamico en wat kruidenolie.
In bladerdeeg zit idd ook roomboterquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:47 schreef SHE het volgende:
[..]
ja, filodeeg = 6 gr vet
bladerdeeg = 23 g
Scheelt je een shitload aan kcal.
Door alcohol ga je meer smaak waarnemenquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Wodka is een smaak inducer; en totaal smaakloos is deze zeker niet.
Daarbij is het de beste aperitief die je kunt bedenken; heb je verstand van de geneugten des levens? Ik noem een kaviaar? Weet je dat kaviaar te alle tijden geconsumeerd wordt met wodka? Omdat de wodka de smaak van eitjes omhoog haalt?
Wist je dat wodka dat met heel veel gerechten doet?
Verdikkme, nu reageer ik weer. Maar fyi, in het meeste bladerdeeg zit margarine.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
In bladerdeeg zit idd ook roomboter
Jij denkt dat roomboter en margarine rechtstreeks je aderen ingaan?quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Verdikkme, nu reageer ik weer. Maar fyi, in het meeste bladerdeeg zit margarine.
En aan margarine wordt bij mijn weten toch echt vitamine D toegevoegd, tot er net zoveel in zit als in roomboter. Als ik het fout heb onthouden uit mijn studieboeken mag je me daarop wijzen, wel graag met vermelding.
Verder heeft roomboter een lager smeltpunt/-traject (nl. op lichaamstemperatuur) dan de gemiddelde margarine, wat ook weer beter voor het lichaam schijnt te zijn. Best logisch eigenlijk dat een vaste stof sneller in je aderen blijft plakken dan iets vloeibaars.
Ja alle alcohol doet dat. Daarom staat er standaard een fles ethanol bij mensen op tafel.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Door alcohol ga je meer smaak waarnemenNiet persé met wodka. Alleen omdat wodka smaakneutraal is, en dus niet je eten beinvloed..
Volgens bronnen wordt de rijst dan perfect, en je hoeft er minder op te letten enzo.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:02 schreef Isegrim het volgende:
Daar heb ik nou het nut nooit van ingezien, een rijstkoker.
Bietenchips: in dunnen schijfjes snijden, afdeppen en frituren. Erg lekker!quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
Tragisch. Kun je m de volgende keer niet opleuken met wat spannende smaakmakers? klein bakje spekjes, kort gefruit sjalotje, knoflook, dat soort dingen?quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:44 schreef k_i_m het volgende:
De spinazietaart was wel okee, maar niet zo lekker als hij eruit zag op het plaatje.
Klinkt interessant.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:41 schreef SHE het volgende:
Ja, de granaatjes klop je uit de appel die roer je door de rijst, dan de zooi erin en dan op de bovenkant roomboter.
Als je het eruit haalt, heb je een prachtige witte rijst, met zoetige granaatjes en een heerlijk rijke geelbruine korst van roomboter.
*zucht*
Om van te huilen zo lekker!
Als je alles bij elkaar optelt wat ik gegeten heb vandaag ga je ook huilen. 4 boterhammen met kipfilet, plak ontbijtkoek en een stukje spinazietaart. Oja, en dan moet ik nog shakenquote:Op maandag 18 augustus 2008 21:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Tragisch. Kun je m de volgende keer niet opleuken met wat spannende smaakmakers? klein bakje spekjes, kort gefruit sjalotje, knoflook, dat soort dingen?
Conleche, was je weer laat uit bed?Meid, hoe je toch de dag doorkomt op zo weinig... Nou ja, ik heb ook niet zoveel gegeten vandaag, hoor.
Waarom post je je lijstje niet? Ik ben wel benieuwd en haal altijd eetideetjes uit jullie lijstjes.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:06 schreef Chicolate het volgende:
Ik lust geen bietjes(en mag ze ook niet) of roomboter
.
Ik denk dat ik vandaag gezond gegeten heb, op mn ontbijt na, maar durf niet te posten omdat ik bang ben dat ik het nu nog steeds fout doe (en omdat er al zo'n gezond wellus nietus discussie is).
Zo weinig toch niet? Heb het niet ingevoerd, maar schat het geheel op 1200 à 1300 cal. Vrij calorierijke etenswaren! Witlof met ham/kaas vult wel wat meer dan een stronk witlof uit gekookt water!quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Tragisch. Kun je m de volgende keer niet opleuken met wat spannende smaakmakers? klein bakje spekjes, kort gefruit sjalotje, knoflook, dat soort dingen?
Conleche, was je weer laat uit bed?Meid, hoe je toch de dag doorkomt op zo weinig... Nou ja, ik heb ook niet zoveel gegeten vandaag, hoor.
Euh, ik had een bak magere kwark als ontbijt, een smoothie als lunch, een bak soep met 2 pita's om 5 uur en nog een klein beetje soep om 7 uur. Maar goed dat ik nog een klein stukje taart bij mijn thee heb genomenquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:06 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als je alles bij elkaar optelt wat ik gegeten heb vandaag ga je ook huilen. 4 boterhammen met kipfilet, plak ontbijtkoek en een stukje spinazietaart. Oja, en dan moet ik nog shaken.
Ontbijt: 3 boterhammen met suiker (ja met suikerquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom post je je lijstje niet? Ik ben wel benieuwd en haal altijd eetideetjes uit jullie lijstjes.
Ik ook niet, vandaar ook dequote:Op maandag 18 augustus 2008 22:12 schreef conleche het volgende:
Kim, vind het sws ongelofelijk dat je dat kan; half shakes, half gewoon eten. Heb ik nooit gekund. Hele dag modifast ging me prima af, maar zodra ik half/half moest lukte het me niet meer; kreeg die shakes niet meer weg...
Deze kwamen van de Turk in Den Haag. Eigenlijk vind ik gedroogde peulvruchten teveel werkquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:12 schreef Tinkepink het volgende:
Waar koop je die zwarte bonen eigenlijk CF? Mijn kinderen vinden ze zo lekker.
En toch smaken ze lekkerder dan uit blik / pot. :T Maar toch koop ik mijn kikkererwten vaak in pot. Dan denk ik "Hey ik heb zin in kikkererwten" maar dan is het al te laat om ze een nacht te laten weken.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Deze kwamen van de Turk in Den Haag. Eigenlijk vind ik gedroogde peulvruchten teveel werk
Kloptquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:20 schreef Tinkepink het volgende:Jij bent echt dol op brood hè? Ik denk dat ik morgen ook aardappeltjes en vis uit de oven maak. Goed idee.
De Turk heeft veel verschillende soorten bonen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Tinkepink het volgende:
Kikkererwten koop ik ook in pot. Maar zwarte bonen kom ik echt nooit tegen. Als ik NLben maar eens zoeken in turkse winkeltjes
quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:26 schreef Tinkepink het volgende:
Brood mis ik best wel eerlijk gezegd. Vandaag heb ik me in een zwak moment bijna vergrepen aan een broodje met pindakaas. Aan de andere kant is het me ook veel waard dat ik geen last meer heb van een opgezwollen buik. Mensen dachten gewoon dat ik weer zwanger was!
En andere soorten bruinbrood zoals zuurdesem of roggebrood? Zelfde probleem?quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:32 schreef Aventura het volgende:
Over brood gesproken; ik ga overschakelen op witbrood. Van bruinbrood krijg ik een opgezwollen buik. Ben daar wederom van overtuigd toen ik gisteren (op Lowlands dus dat is mijn excuus), na het nuttigen van 2 tosti's (van witbrood), en kadetje (wit), een hamburger (met daaromheen en wit broodje) en Thaise noedels met kip (maar dat is verder niet relevant) nog een volledig plat buikje had. De dag ervoor en vandaag heb ik bruinbrood gegeten en ja hoor, een enorme pens.
Er zijn helaas nog maar verrekte weinig bakkers die écht lekker brood maken.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:36 schreef Merel het volgende:
Ik heb vroeger bij een bakker gewerkt, en écht lekker brood lust ik welAlleen ben ik een gemaks-shopper en haal ik zo veel mogelijk spul bij de supermarkt. En supermarktbrood vind ik niks. Dus eet ik maar geen brood meer
Roggebrood met pindakaasquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En andere soorten bruinbrood zoals zuurdesem of roggebrood? Zelfde probleem?
Het wordt steeds erger met die onzin. Vooral de Engelse ziekte (overmatig spatie gebruikquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:38 schreef Merel het volgende:
Ik ga nu trouwen een klacht naar de C1000 sturen over het etiket van de wijn. Hij komt volgens het etiket namelijk uit het Middelandse zee gebied. Ja, zo staat het er letterlijk. Met een L te weinig, een hoofdletter te weinig, en een spatie te veel
Beetje lekker brood verpesten met pindakaasquote:
Oh, daar erger ik me ook zo ontzettend aan!quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het wordt steeds erger met die onzin. Vooral de Engelse ziekte (overmatig spatie gebruik) neemt schrikbarende vormen aan.
quote:n het Nederlands moeten samengestelde woorden gewoon aan elkaar geschreven worden.
Er is dus geen enkele reden om een spatie in te voegen bij woorden als 'leesplezier', 'hogesnelheidslijn' en 'keukenbenodigdheden'. Deze fout wordt onnodig veel gemaakt, en het lijkt er zelfs op dat de foute spelling steeds vaker wordt toegepast. Een slechte ontwikkeling.
Het platform Signalering Onjuist Spatiegebruik (SOS) probeert deze ontwikkeling een halt toe te roepen. Met behulp van deze website willen we alle taalgebruikers wijzen op de veelgemaakte fout, om ze op die manier bewuster met deze regel uit de Nederlandse taal om te laten gaan.
Last van gluten?quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:32 schreef Aventura het volgende:
Van bruinbrood krijg ik een opgezwollen buik.
Zuurdesem staat nog op mijn lijst van te proberen soorten. Heb alleen nooit tijd om het te halen. In de supermarkten ligt het niet en ik weet niet waar ik het wel kan halen eigenlijk...quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En andere soorten bruinbrood zoals zuurdesem of roggebrood? Zelfde probleem?
Spellingveranderingen doen zich maar eens in de zoveel jaar voor en als iemand 'pannekoek' schrijft in plaats van 'pannenkoek', zal mij dat aan mijn aars oxideren. Het zijn juist die dingen die al vijftig of honderd jaar dezelfde regels volgen (ik word - jij wordt - hij wordtquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:42 schreef conleche het volgende:
Hoe langer ik van school ben en hoe vaker die stomme spelling verandert, hoe vaker ik fouten maak. Het zij zo, ik doe m'n best....
Jij hoeft ook niet foutloos te kunnen spellenquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:42 schreef conleche het volgende:
Hoe langer ik van school ben en hoe vaker die stomme spelling verandert, hoe vaker ik fouten maak. Het zij zo, ik doe m'n best....
Het ligt wel degelijk in de supermakt, maar doorgaans apart van het gewone brood. In kleine pakjes. Natuurvoedingswinkel heeft het ook.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:44 schreef Aventura het volgende:
[..]
Zuurdesem staat nog op mijn lijst van te proberen soorten. Heb alleen nooit tijd om het te halen. In de supermarkten ligt het niet en ik weet niet waar ik het wel kan halen eigenlijk...
Lijkt me niet, want die zitten toch in heel veel meer voedingsmiddelen, behalve bruinbrood? Bovendien bn ik al 30. Meesta wordt zoiets al bij kids ontdekt lijkt me? Ik heb het overigens ook bij melk en fruit. Dat zijn dan ook geijkte boosdoeners, waar veel mensen klachten bij hebben. Ik denk dat het bij mij ook nog een keer zo is dat mijn darmen niet erg van al te vezelrijke voeding houden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |