abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:08:09 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60918405

Het vorige deel: Slank het najaar in #210 Rond of een puntneus?

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier
Niet meer actief op Fok!
pi_60918430
Vraagje!

Te zwaar ben ik niet, maar ik voel me gewoon niet prettig met mn huidige gewicht. Ik ben 1,85 en weeg 80 kilo terwijl ik liever 70 kilo weeg. Ik sport altijd veel maar ik eet ook gewoon teveel. Sinds vorige week ben ik begonnen met lijnen en ben afgelopen week bijna 2 kilo afgevallen. Hoeveel kun je per week nou het beste verliezen zonder ongezond te gaan leven? Of is dat per persoon verschillend?
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:09:37 #3
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60918445
@ Ise : Maar als ze op jou lijken, wat is dan de kick?
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:10:15 #4
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60918459
@ tinkepink: jij hebt gewoon de goeie te pakken

jullie hebben me gisteren echt heel goed geholpen. ik ben nog wel verdrietig en moet vaak ineens huilen, maar voel me veel sterker. ik word gewoon een lekker wijf, en hij kan het apelazarus krijgen.

ik sluit niet geheel uit dat als ie wil afspreken ik toch ja zeg alleen...het vlees is zwak...
maar in principe kan ie de schijt krijgen. ik ben te leuk en te lief voor een jongen als hij.

Hoera voor Razz en Vik's scripties!! jeej!

en hoera voor de baby van freecell!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_60918470
Welkom toma. Ik weet het antwoord helaas niet.

Dit wilde ik nog in de vorige thread posten: :p

Ik hou het niet bij, maar als ik dit zo teruglees ben ik best blij dat ik geen relatie heb. Geeft vaak erg veel problemen. Al kan je dan natuurlijk ook 'problemen' bij je relatie neerleggen ipv alleen bij jezelf, en dat is natuurlijk een voordeel.

Ik heb eergister voor het eerst een marinade gemaakt en de sate gister was heerlijk. Ook de rijst met sperziebonen (recept van SHE ).

Alle verdere reacties die ik zou willen geven zijn al gegeven.
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:11:02 #6
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60918483
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:09 schreef toma het volgende:
Vraagje!

Te zwaar ben ik niet, maar ik voel me gewoon niet prettig met mn huidige gewicht. Ik ben 1,85 en weeg 80 kilo terwijl ik liever 70 kilo weeg. Ik sport altijd veel maar ik eet ook gewoon teveel. Sinds vorige week ben ik begonnen met lijnen en ben afgelopen week bijna 2 kilo afgevallen. Hoeveel kun je per week nou het beste verliezen zonder ongezond te gaan leven? Of is dat per persoon verschillend?
Dat is een open deur, natuurlijk is dat per persoon verschillend.
En of je ongezond leeft kan niemand zien, wij kennen je niet en weten ook niet wat je eet.
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:11:30 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60918494
En @ vrouwengezeik: natuurlijk, ik steek er veel te veel energie in. En dan te bedenken dat het ook nog maar gewoon een maitresseverhouding betreft, waarbij het om weinig meer gaat dan seks . Maar ik heb zoiets van: Ik heb er nu al zó veel energie in gestoken, nu zal ik er de vruchten van plukken ook! Anders is alle moeite voor niks geweest. Maar het moet vanaf nu wel echt beter gaan, anders is de lol er voor mij echt van af.
Niet meer actief op Fok!
pi_60918512
Toma, post eens een lijstje van wat je eet en hoeveel je sport per dag?
pi_60918530
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:09 schreef SHE het volgende:
Gewoon het idee dat het mag?
  Vis een optie? maandag 18 augustus 2008 @ 11:12:57 #10
70532 loveli
N
pi_60918536
@toma: In het begin verlies je vooral vocht, dat gaat snel. Daarna gaat het meestal langzamer. Jij hebt als groot voordeel dat je een man bent, dus meer spieren die vet kunnen verbranden. En staar je niet blind op kilo's, maar kijk naar het plaatje.
crap in = crap out
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:13:38 #11
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60918547
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:01 schreef Tinkepink het volgende:
Weetje, als ik jullie relatieperikelen zo lees, begin ik langzamerhand te twijfelen aan de mijne:
Na 7 jaar huwelijk zijn we nog steeds heel gelukkig met elkaar, hebben zelden ruzie, maar accepteren elkaars mening. We laten elkaar vrij en hebben een goed seksleven. We hebben 2 kinderen, 2 pp-depressies, een verhuizing, een eeuwigdurende verbouwing, een aantal nabije sterfgevallen en zware ziektes van man en kinderen (incl. ziekenhuis opname) overwonnen. Mijn man doet zonder mopperen de helft van het huishouden en deelt de zorg voor de kinderen op een eerlijke manier. We maken iedere week bewust tijd voor elkaar en zeggen nog dagelijks dat we van elkaar houden.

Dat kan toch niet? Wanneer stort dit kaartenhuis in?
Als het goed is niet, toch? . Ik twijfel af en toe echt of ik niet een vleugje PND (als dat al kan hoor . ) hier en daar heb opgepikt. Wij hebben eigenlijk ook nooit ruzie of gezeik. Ik voel me gewoon af en toe een monster als ik weer zo'n bui heb. Het is hormonaal, dat weet ik zeker. Normaal ben ik ook wel een trut, maar geen onberekenbare die elk moment kan ontploffen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:17:45 #12
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60918645
Tvp.

En kim, zonder vervelend te doen: ik heb daar soms ook aan gedacht als ik je posts las. Ik hoop dat het meer te maken heeft met pil en geen leuk werk enzo, dat kan natuurlijk ook gewoon.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_60918655
Kim, kan het niet ook iets te maken hebben met je dieet, dat je zo'n tijdbom bent nu?
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:19:47 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60918709
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:13 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Als het goed is niet, toch? . Ik twijfel af en toe echt of ik niet een vleugje PND (als dat al kan hoor . ) hier en daar heb opgepikt. Wij hebben eigenlijk ook nooit ruzie of gezeik. Ik voel me gewoon af en toe een monster als ik weer zo'n bui heb. Het is hormonaal, dat weet ik zeker. Normaal ben ik ook wel een trut, maar geen onberekenbare die elk moment kan ontploffen .
Ach k_i_m, je bent gewoon vrouw
Maar ik heb het hier en op andere plaatsen al 100x gezegd: lief zijn voor je zelf is de sleutel tot alles. Als ik niet te harden ben (ja, ook ik ben af en toe een monster ), dan schopt mijn man me richting sauna of boekt gewoon een vakantie voor me. Of ik heb het zelf op tijd door en ga een rondje crossen door de bossen, powershoppen (ik woon afgelegen en ben dan dus meteen een hele dag weg ) of iets anders doen waarbij ik gewoon even rust aan mijn hoofd heb. Want dát is ons geheim: we houden allebei onze grenzen in de gaten en zorgen goed voor ons zelf (al mag mijn man van mij best een beetje liever voor zichzelf zijn vind ik)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_60918710
Damn! Ik was helemaal vergeten te reageren op Razz!! Blij te horen dat het beter met je gaat!!
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:20:07 #16
14746 k_i_m
pi_60918720
Ja, dat is ook zo. Ik denk dat de vakantie ook wel echt nodig is. Al is het maar voor het uitrusten, dat ik in ieder geval weer wat meer energie heb. Want echt depressief of ongelukkig ben ik niet. Alleen enorm moe van het slaaptekort en prikkelbaar .
In my life
Why do I smile
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:22:29 #17
14746 k_i_m
pi_60918769
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:18 schreef ColdFeet het volgende:
Kim, kan het niet ook iets te maken hebben met je dieet, dat je zo'n tijdbom bent nu?
Ik zit nog op 1 shake per dag, dat kan het niet zijn lijkt me. Ik eet gewoon weer boterhammen tussen de middag en 's ochtends een bak muesli (suikervrij . ) en 's avonds licht verteerbaar avondeten.
In my life
Why do I smile
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:22:35 #18
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60918775
quote:
Ik wilde net idd ook vragen wat de toegevoegde waarde dan precies is?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60918777
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:12 schreef ColdFeet het volgende:
Toma, post eens een lijstje van wat je eet en hoeveel je sport per dag?
Eten:

's ochtends
-1 boterham
-glaasje sinaasappelsap

's middags
-banaan
-2 boterhammen
-glaasje sinaasappelsap

's avonds
-normaal avondeten (aardappels groente en vlees)

en verder drink ik veel water. En eet ik veel kauwgom om minder honger te krijgen.

Sporten:

Meestal ga ik 2 keer in de week wielrennen, dan fiets ik tussen de 30 en 40 km en dan reed ik me helemaal leeg. Ik eet dan niet meer dan normaal, misschien dat ik een banaantje extra eet 's ochtends voor de energie. Verder voetbal ik ongeveer 2 keer in de week. En als ik moet werken of naar school moet ga ik uiteraard altijd met de fiets.

Vorige week heb ik dit ook aangehouden en ben ik 2 kilo afgevallen in 1 week.
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:24:08 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60918807
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:20 schreef k_i_m het volgende:
Ja, dat is ook zo. Ik denk dat de vakantie ook wel echt nodig is. Al is het maar voor het uitrusten, dat ik in ieder geval weer wat meer energie heb. Want echt depressief of ongelukkig ben ik niet. Alleen enorm moe van het slaaptekort en prikkelbaar .
Doe ook even wat voor jezelf tijdens de vakantie. Laat je man maar een paar dagen alleen met de kleine. Dan kan hij niet op jou teruggrijpen en móet hij het alleen doen (erg goed voor zijn zelfvertrouwen!). En jij hebt even rust.
Echt, het helpt echt, het is niet eng en je bent geen slechte moeder als je tijd voor jezelf neemt en de verzorging even aan je partner overlaat.
pi_60918822
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:22 schreef toma het volgende:

[..]

Eten:

's ochtends
-1 boterham
-glaasje sinaasappelsap

's middags
-banaan
-2 boterhammen
-glaasje sinaasappelsap

's avonds

en verder drink ik veel water. En eet ik veel kauwgom om minder honger te krijgen.

Sporten:

Meestal ga ik 2 keer in de week wielrennen, dan fiets ik tussen de 30 en 40 km en dan reed ik me helemaal leeg. Ik eet dan niet meer dan normaal, misschien dat ik een banaantje extra eet 's ochtends voor de energie. Verder voetbal ik ongeveer 2 keer in de week. En als ik moet werken of naar school moet ga ik uiteraard altijd met de fiets.

Jij hebt overgewicht?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60918828
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:22 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik zit nog op 1 shake per dag, dat kan het niet zijn lijkt me. Ik eet gewoon weer boterhammen tussen de middag en 's ochtends een bak muesli (suikervrij . ) en 's avonds licht verteerbaar avondeten.
Nee, maar het kan wel iets te maken hebben met je vermoeidheid en ontregelde hormonen, gewoon het feit dat je zoveel bent afgevallen in zo'n korte tijd. Moeten je hormonen zich op aanpassen.
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:25:31 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60918833
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:22 schreef toma het volgende:

[..]

Eten:

's ochtends
-1 boterham
-glaasje sinaasappelsap

's middags
-banaan
-2 boterhammen
-glaasje sinaasappelsap

's avonds

Sporten:

Ik heb er geen verstand van, maar volgens mij eet je te weinig. Man ik zou omvallen als ik 40 km zou fietsen op dit dieet!
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:25:34 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60918834
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:19 schreef conleche het volgende:
Damn! Ik was helemaal vergeten te reageren op Razz!! Blij te horen dat het beter met je gaat!!
Oh ja, ik ook . Egoïstische bitch die ik ben . Gelukkig dat het beter gaat, Razz! Ik ben blij dat ik niet zo veel ellende heb gehad met m'n scriptie (op het lange wachten na dan...).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:25:41 #25
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60918835
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:10 schreef kwakveense het volgende:
@ tinkepink: jij hebt gewoon de goeie te pakken

jullie hebben me gisteren echt heel goed geholpen. ik ben nog wel verdrietig en moet vaak ineens huilen, maar voel me veel sterker. ik word gewoon een lekker wijf, en hij kan het apelazarus krijgen.

ik sluit niet geheel uit dat als ie wil afspreken ik toch ja zeg alleen...het vlees is zwak...
maar in principe kan ie de schijt krijgen. ik ben te leuk en te lief voor een jongen als hij.

Hoera voor Razz en Vik's scripties!! jeej!

en hoera voor de baby van freecell!
Kwak, dat je verdrietig bent en veel moet huilen is niet meer dan normaal, dat ik het verwerkingsproces, maar je bent tegelijkertijd al veel strijdbaarder dus!!! Goed zo! Richt al die frustratie en strijdlust op een positieve manier op jezelf om de mooiste "jij" mogelijk te worden en over een tijdje denkt die drol" "Heb ik dat lekkere wijf laten lopen ??!!"

Dat is de béste wraak, en weet je wat het allerleukste is? Dat je dat dan niet eens meer kan schelen .
pi_60918842
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:25 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Jij hebt overgewicht?
nee ik weeg 80 kilo maar ik wil zo'n 10 kilo afvallen omdat ik me niet comfortabel voel met mn gewicht.
pi_60918866
Dat lijkt mij weinig en slecht verdeeld, toma. Heb je niet ontzettend veel honger, zo?
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:27:05 #28
14746 k_i_m
pi_60918877
Oh, ik laat haar ook met een gerust hart bij mijn wederhelft achter. Dat is nooit een probleem geweest. Alleen weet ik niet zo goed wat ik een paar dagen in mijn eentje in Zuid Frankrijk moet doen .
In my life
Why do I smile
pi_60918898
Winkelen, muts
pi_60918914
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:26 schreef ColdFeet het volgende:
Dat lijkt mij weinig en slecht verdeeld, toma. Heb je niet ontzettend veel honger, zo?
De eerste paar dagen wel. Maar toen ik er aan gewend raakte niet meer. Ik mis er ook niet veel aan. Behalve als ik 's avonds voetbal ga kijken, dan moet ik me verzetten om geen bier en chips te gaan pakken
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:29:07 #31
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60918923
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:27 schreef k_i_m het volgende:
Oh, ik laat haar ook met een gerust hart bij mijn wederhelft achter. Dat is nooit een probleem geweest. Alleen weet ik niet zo goed wat ik een paar dagen in mijn eentje in Zuid Frankrijk moet doen .
Niet? Boek een hotelletje in Nice, ga naar Barcelona, ga een paar daagjes naar een herberg in de provence. Gek mens, ik zou van gekheid niet weten wat te kiezen, zoveel is er te doen!
pi_60918937
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:26 schreef toma het volgende:

[..]

nee ik weeg 80 kilo maar ik wil zo'n 10 kilo afvallen omdat ik me niet comfortabel voel met mn gewicht.
Okee... Zoals mensen al zeggen... Dit is erg weinig wat je eet. Ik zou wat meer eten, en er eventueel wat krachttraining bij doen. Hoeft niet heel veel te zijn, maar helpt enorm bij verantwoord afvallen.

En kijk naar wat je eet. De meeste mensen die willen afvallen zijn gebaat bij een (veel) hogere proteine inname, maar dan gaan mensen bv opeens veel brood en fruit eten, hetgeen niet echt opschiet.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 augustus 2008 @ 11:29:39 #33
163650 Greys
pi_60918941
Kwakske, zo mag ik het horen! That's the spirit!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:30:15 #34
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60918960
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Doe ook even wat voor jezelf tijdens de vakantie. Laat je man maar een paar dagen alleen met de kleine. Dan kan hij niet op jou teruggrijpen en móet hij het alleen doen (erg goed voor zijn zelfvertrouwen!). En jij hebt even rust.
Echt, het helpt echt, het is niet eng en je bent geen slechte moeder als je tijd voor jezelf neemt en de verzorging even aan je partner overlaat.
Dat zou ik dus niet kunnen, zeker niet als ik weet dat het voeden enzo niet goed verloopt.
Maar ik ben dan ook een controlfreak die pas de navelstreng doorknipt als de kleine 45 is ofzo.
pi_60918993
quote:
Dat ze op mij lijken (als dat zo is) wil natuurlijk nog niet zeggen dat het allemaal hetzelfde is. Maar dit soort vragen zou je aan hem moeten stellen.

Voor wat mijzelf betreft: ik mis wel eens dat spannende, nieuwe. Dat zou voor mij een reden zijn om het een keer met een ander te doen. Maar ik ga er niet gericht naar op zoek; de gelegenheid moet zich voordoen.
pi_60918996
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:29 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Okee... Zoals mensen al zeggen... Dit is erg weinig wat je eet. Ik zou wat meer eten, en er eventueel wat krachttraining bij doen. Hoeft niet heel veel te zijn, maar helpt enorm bij verantwoord afvallen.
ok. Ik was al bang dat ik te weinig eet, maar ik heb helemaal geen extra honger nu ik minder eet
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:32:24 #37
14746 k_i_m
pi_60919024
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:29 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Niet? Boek een hotelletje in Nice, ga naar Barcelona, ga een paar daagjes naar een herberg in de provence. Gek mens, ik zou van gekheid niet weten wat te kiezen, zoveel is er te doen!
Dan ben ik misschien toch weer stom en ouderwets, maar dat zou ik lang niet zo leuk vinden alleen als met z'n drietjes . Mijn wederhelft werkt redelijk onregelmatig waardoor ik al vrij vaak alleen thuis ben (en dus tijd voor mezelf heb) dus als hij dan toch een keer vrij is heb ik niet de behoefte om ervandoor te gaan voor "tijd voor mezelf" .
In my life
Why do I smile
pi_60919046
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:31 schreef toma het volgende:

[..]

ok. Ik was al bang dat ik te weinig eet, maar ik heb helemaal geen extra honger nu ik minder eet
Het went snel

En je zal ook niet dood neer vallen. Maar je zal door je mate van inspanning mogelijk spiermassa verliezen bv. En naast je hersenen zijn je spieren je grootste energieverbruikers in rust.
pi_60919084
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:32 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dan ben ik misschien toch weer stom en ouderwets, maar dat zou ik lang niet zo leuk vinden alleen als met z'n drietjes . Mijn wederhelft werkt redelijk onregelmatig waardoor ik al vrij vaak alleen thuis ben (en dus tijd voor mezelf heb) dus als hij dan toch een keer vrij is heb ik niet de behoefte om ervandoor te gaan voor "tijd voor mezelf" .
Kan ik me wel een beetje voorstellen. Maar allez, gewoon een beetje luieren in de tuin, bikini aan, allebei een goed boek, laat hem de voeding van de baby regelen en neem het hem niet uit handen, 's avonds lekker uit eten...
Als je de stress laat varen, knap je echt op van je vakantie. Zeker weten.
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:35:19 #40
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60919091
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:32 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Is je wederhelft eigenlijk weleens alleen? Gekke vraag misschien, maar als ik bovenstaande zo lees ben jij er meestal bij als hij vrij heeft. Of heeft hij genoeg vrije tijd voor zichzelf en met kind?
pi_60919113
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:33 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Het went snel

En je zal ook niet dood neer vallen. Maar je zal door je mate van inspanning mogelijk spiermassa verliezen bv. En naast je hersenen zijn je spieren je grootste energieverbruikers in rust.
ok. Maar wat voor producten zou ik dan het beste kunnen eten als jij zegt dat je met extra brood en fruit niet veel opschiet?
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:39:19 #42
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60919202
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:36 schreef toma het volgende:

[..]

ok. Maar wat voor producten zou ik dan het beste kunnen eten als jij zegt dat je met extra brood en fruit niet veel opschiet?
Kipfilet
Vis
Veel groente
Noten
Yoghurt
Eieren
pi_60919252
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:36 schreef toma het volgende:

[..]

Nou ja, je zult ook hoolhydraten moeten eten met de inspanning die je levert, dus daar zou ik niet op beknibbelen.

Maar denk aan magere kwark en kalkoen of kip (liefst gegrild) voor de proteinen bv, en probeer zoveel mogelijk koolhydraten uit groentes te halen.

Daarnaast helpt het om koolhydraten en vetten zo veel mogelijk gescheiden binnen te krijgen. Dit komt er meestal op neer dat alle junkfood off limits is
pi_60919263
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Kipfilet
Vis
Veel groente
Noten
Yoghurt

Eieren
gekookt?
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:44:38 #45
14746 k_i_m
pi_60919374
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:35 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Is je wederhelft eigenlijk weleens alleen? Gekke vraag misschien, maar als ik bovenstaande zo lees ben jij er meestal bij als hij vrij heeft. Of heeft hij genoeg vrije tijd voor zichzelf en met kind?
Minimaal twee, en vaak ook drie dagen (dat ik werk dus). En ik ben de laatste tijd ook weer wat meer aan het ondernemen 's avonds, zoals naar de film of een vriendin bijvoorbeeld. En hij gaat ook wel eens naar een vriend zonder dat ik mee ben. We wisselen elkaar redelijk af. Daarom hebben we normaal gesproken ook geen ruzie.
In my life
Why do I smile
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:48:25 #46
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60919483
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:41 schreef toma het volgende:

[..]

gekookt?
Nee, rauw natuurlijk.
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:49:51 #47
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60919524
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:44 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Minimaal twee, en vaak ook drie dagen (dat ik werk dus). En ik ben de laatste tijd ook weer wat meer aan het ondernemen 's avonds, zoals naar de film of een vriendin bijvoorbeeld. En hij gaat ook wel eens naar een vriend zonder dat ik mee ben. We wisselen elkaar redelijk af. Daarom hebben we normaal gesproken ook geen ruzie.
Dan zit dat wel goed dus!
pi_60919545
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:48 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee, rauw natuurlijk.
ben je serieus of is dit sarcastisch? Gebakken eieren zijn te vet lijkt me, of niet?
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:55:58 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60919678
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:50 schreef toma het volgende:

[..]

ben je serieus of is dit sarcastisch? Gebakken eieren zijn te vet lijkt me, of niet?
Dit was sarcastisch. Maar volgens mij maakt het geen drol uit. Een beetje vet heb je ook nodig om gezond te blijven. Gewoon afwisselen dus. Eieren kan je trouwens ook "bakken" in water.
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:09:34 #50
14746 k_i_m
pi_60920075
Pocheren .

In my life
Why do I smile
pi_60920274
Voordat we weer in een andere thread zijn met een minder R&P-achtige naam, ik zit al ongeveer 4 jaar met iets en misschien kunnen jullie mij ook raad geven. De meeste reacties die jullie tot nu toe hebben gegeven op andere problemen waren namelijk erg goed.

Beetje lang emo verhaal, dus in spoilers, als iemand het wil lezen, graag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je zoiets in R&P post kan ik de reacties zelf wel verzinnen namelijk.
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:19:02 #52
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60920370
@ inderdaad: andere psych proberen! echt, t is zo belangrijk of t klikt en iemand je begrijpt! ik ben bij iemand geweest die meteen tot de kern van mn probleem doordrong en dat heeft zo geholpen! en als t bij de volgende niet klikt: meteen weer weggaan en n andere zoeken. ik had ook geen zelfmoordneigingen, was niet eens echt klinisch depressief, maar er was gewoon vanalles mis met me...

wees wel ook volledig eerlijk daar, dus dat je sarcastisch masker hebt, en lacht, maar wat je écht voelt...
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:21:28 #53
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60920430
Ach lieve inderdaad. Balen voor je dat je niet lekker in je vel zit. Echt helpen kan ik je niet. Zo'n ervaring met een psycholoog heb ik trouwens ook weleens gehad. Na lang twijfelen maakte ik een afspraak, vertelde van mijn probleem waarop ik als reactie kreeg dat ik me niet zo moest aanstellen en niet moest zeuren, want veel mensen zouden jaloers op me zijn. Schandalig. Wat een hond.

Ik moet hier even over na denken. Misschien heeft iemand anders wel een goed idee voor je (al moet ik zeggen dat het eerste wat in mij opkwam haptonomie was om weer in contact te komen met je lijf en je gevoel)
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:24:35 #54
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60920508
ik hebvoor ik naar een psych ging gesurfd en gezocht naar sites van psychologen, om te zien waar hun affiniteiten lagen. heb een praktijk gekozen die me meteen aansprak....laat je neit zomaar door je huisarts ergens heen sturen...
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:30:38 #55
14746 k_i_m
pi_60920662
Inderdaad; heb je eigenlijk wel iemand om eens een keer mee te praten die gewoon bevriend is?
In my life
Why do I smile
pi_60920804
@Kwak : ik kom ff als mosterd na de maaltijd. Maar wil je toch ff een heeeeeeele dikke knuffel geven, en je bent zeker de moeite waard. Hij is het alleen totaal niet waard meid

@Inderdaad: voor jou natuurlijk ook een dikke knuffel.... psych. problemen zijn flink klote
(weet dr alles van... zal dr nu even niet over uitwijden, want ben aan het schoonmaken, maar misschien dat ik later vandaag mijn relaas zal doen... inmiddels voel ik me trouwens als herboren....)

@KIM, balen dat je je steeds zo klote voelt... kan idd best PNS zijn... hoop het echt niet voor je.....

voor Freecelllll jippie een Beebje en felicitaties al ff achter gelaten in OUD.

verder niet helemaal gelezen, dus excuses als ik iets of iemand vergeet....

ik heb gister heeeeeeerlijk gekeken, een rumfsteak gevuld met kaas, met frietjes erbij, salade, tzaziki en brood.
en als toetje een sundeauijsje met slagroom... en o ja ook nog een stukje pruimentaart gehad smiddags...
maar verder geen tussendoortjes. dus dat viel nog best mee eigenlijk voor een dagje zondigen in de vakantie
morgen lekker richting Turkije zijn druk bezig met de voorbereidingen. Koffer is al bijna klaar, Handbaggage startklaar. Nu nog ff huisje poetsen, bed verschonen en vanavond na het trainen de laatste was doen
en dan morgenvroeg nog ff lekker uitslapen, want we vliegen pas om kwart voor 4

zin in zin in zin in zin in
haha
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Vis een optie? maandag 18 augustus 2008 @ 12:36:34 #57
70532 loveli
N
pi_60920837
@Inderdaad: Als ik het zo lees ben je de afgelopen jaren iemand anders geweest dan je werkelijke ik, een mooi plaatje naar de buitenwereld en aan iedereen laten zien dat het goed gaat, terwijl het van binnen niet goed ging. Zoiets kost niet alleen erg veel energie, maar je bent ook nog eens niet eerlijk tegenover je echte zelf.

Echt een oplossing heb ik niet voor je, maar je moet eerlijk tegen jezelf worden. Wie ben je, wat wil je, dat soort 'simpele' vragen. En niet denken dat je het zelf even in je eentje kunt doen, maar goede hulp zoeken. Sterkte meis!
crap in = crap out
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:40:38 #58
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60920946
naar jezelf luisteren, je gevoelens "voelen" ipv wegdoen met eten of een sacrastische opmerking is keimoeilijk...heb dat helemaal opnieuw moeten leren... maar t helpt enorm.

@ BJ thanks. en veel plezier op vakantie!!!
pi_60920971
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:19 schreef kwakveense het volgende:
wees wel ook volledig eerlijk daar, dus dat je sarcastisch masker hebt, en lacht, maar wat je écht voelt...
Dat had ik de vorige keer ook gedaan. Als ik toch om hulp vraag, wil ik ook eerlijke hulp.
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:21 schreef Tinkepink het volgende:
. Na lang twijfelen maakte ik een afspraak, vertelde van mijn probleem waarop ik als reactie kreeg dat ik me niet zo moest aanstellen en niet moest zeuren, want veel mensen zouden jaloers op me zijn. Schandalig. Wat een hond
Daar kwam het bij mij ook op neer. 2 jaar aan het twijfelen geweest, veel geprobeerd om er zelf van af te komen (zonder veel resultaat) en dan is zo'n reactie dus niet wat je wil.
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:30 schreef k_i_m het volgende:
Inderdaad; heb je eigenlijk wel iemand om eens een keer mee te praten die gewoon bevriend is?
Ja, ik heb een persoon tegen wie ik eens in de zoveel tijd mijn hart uitstort. Maar vaak zeg ik dan niet alles, omdat ik niet haar humeur ook wil verpesten. Het houdt me iig staande. Ook een keer tegen mijn moeder een aantal dingen vertelt, maar zij denkt dan dat het de volgende dag over is. En dat is helaas niet zo.

Veel plezier in Turkije alvast, Beessie-Jen.
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:41:43 #60
331 Merel
Be here now.
pi_60920986
even een snelle tvp, straks lezen
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_60921125
Ik ga vanavond paprika-roomsoep maken. Dit recept:

http://www.epicurious.com(...)L-PEPPER-SOUP-101591

Ik heb namelijk op de markt een hele lading van die kleine oranje paprikaatjes gekocht.
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:48:04 #62
14746 k_i_m
pi_60921141
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:41 schreef Inderdaad het volgende:

Ja, ik heb een persoon tegen wie ik eens in de zoveel tijd mijn hart uitstort. Maar vaak zeg ik dan niet alles, omdat ik niet haar humeur ook wil verpesten. Het houdt me iig staande.
Dat moet je dus niet doen. Spill every gory detail. Anders werkt het niet .

BJ; ik voel me eigenlijk zelf helemaal niet klote. Ik voel me wel rot als ik zo lullig reageer, maar als er niemand in de buurt is die me kan laten "ontsporen" is er niks aan de hand.
In my life
Why do I smile
pi_60921287
loveli, kost erg veel energie ja, en het wordt ook alleen erger ipv dat het minder energie kost na een tijdje. Zodra ik het weer aan durf ga ik ook weer hulp zoeken en hopelijk helpt het dit keer dan ook.

k_i_m, ik weet het. Maar als ik weet dat diegene zelf nog wat te verduren krijgt de komende maanden dan ga ik niet alles vertellen. Zeker niets als het in vergelijking tot andere problemen zo klein lijkt. Meer als 'geklaag om niets' dan als een echt probleem.

Zoiets als dit posten en reacties krijgen helpt trouwens ook. Ik weet dat meer mensen er 'last' van hebben en de meeste mensen komen eruit. Ik wil dat ook graag.
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:58:44 #64
14746 k_i_m
pi_60921384
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:54 schreef Inderdaad het volgende:
k_i_m, ik weet het. Maar als ik weet dat diegene zelf nog wat te verduren krijgt de komende maanden dan ga ik niet alles vertellen. Zeker niets als het in vergelijking tot andere problemen zo klein lijkt. Meer als 'geklaag om niets' dan als een echt probleem.
Ah, daar ben ik ook altijd erg goed in. Ik ben graag te hard voor mezelf. Bij een ander is altijd alles erger. Maar soms is dat niet zo, want een ander zit niet met jouw problemen. Gewoon lekker klagen, desnoods een ander zoeken waarbij je je minder bezwaard voelt. Als het eruit is ben je al meer dan de helft kwijt, zonder dat je nog een oplossing hebt gevonden!
In my life
Why do I smile
pi_60921633
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:58 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ah, daar ben ik ook altijd erg goed in. Ik ben graag te hard voor mezelf. Bij een ander is altijd alles erger. Maar soms is dat niet zo, want een ander zit niet met jouw problemen. Gewoon lekker klagen, desnoods een ander zoeken waarbij je je minder bezwaard voelt. Als het eruit is ben je al meer dan de helft kwijt, zonder dat je nog een oplossing hebt gevonden!
Ik vind het zelf erg moeilijk om zo iemand te vinden. Bij bepaalde mensen zou ik het wel kwijt kunnen, maar dan weet ik ook 100% zeker dat na afloop zeker 3 andere mensen het ook weten. En dat is niet echt de bedoeling.. Mijn vriendenkring bestaat dan ook uit 2/3 mensen waarvan ik met 1 ook contact heb buitenschool/internet, alleen dat is mijn huisgenoot. En dat is niet zo prettig om veel persoonlijke dingen tegen te vertellen.
Ik wil wel graag erover praten, omdat je met alles opkroppen niet erg ver komt. Alleen lukt het me niet om het met iemand te delen, omdat sommige te dichtbij staan en de meeste te ver weg. Ik zit vast daarmee.
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:13:09 #66
14746 k_i_m
pi_60921744
Het hoeft ook niet in persoon te zijn. Als je een ICT opleiding doet zou je als geen ander de kracht van het internet moeten kennen . Post anoniem wat je dwars zit. Of maak nieuwe online vrienden .
In my life
Why do I smile
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:15:17 #67
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60921793
@Inderdaad: aan vrienden kan ik je niet helpen en aan een goede therapeut bij jou in de buurt ook niet, maar is online therapie niets voor jou? Zie ook : http://www.google.nl/search?hl=de&q=%2Btherapie+%2Bonline&btnG=Google-Suche&meta=lr%3Dlang_nl
pi_60921884
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:13 schreef k_i_m het volgende:
Het hoeft ook niet in persoon te zijn. Als je een ICT opleiding doet zou je als geen ander de kracht van het internet moeten kennen . Post anoniem wat je dwars zit. Of maak nieuwe online vrienden .
Haha, doe ik. Ook weleens een thread aangemaakt op FOK! erover. => "Denk er niet zoveel overna." "Ga sporten." "Zoek een clubje!". Allemaal geprobeerd.
Ik speel WoW, daar heb ik degene ook vandaan waar ik het wel mee deel. Alleen is dat dus voor een groot gedeelte altijd online, dus als die persoon niet online is, houdt dat ook op. Ik klaag daar ook weleens tegen online vrienden, maar als je dat te vaak doet, zijn het erg snel geen online vrienden meer.
pi_60921985
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:15 schreef Tinkepink het volgende:
@Inderdaad: aan vrienden kan ik je niet helpen en aan een goede therapeut bij jou in de buurt ook niet, maar is online therapie niets voor jou? Zie ook : http://www.google.nl/search?hl=de&q=%2Btherapie+%2Bonline&btnG=Google-Suche&meta=lr%3Dlang_nl
Ik ga daar naar kijken, dank je.
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:47:43 #70
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60922623
Iedereen hier een beetje aan de psychische shitzooi? Me too. Oh, maar dát hadden jullie al door, trouwens.
Verder gaat het hier wel goed. Maria is vrolijk naar school, ik fiets me met kinderen een slag in de rondte en probeer me aan weinig eten te houden. Ik doe mijn best.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_60922657
zoo ben ik weer. ff de kamer flink gepoetst..neem me altijd voor dat dat helemaal niet hoeft voordat ik op vakantie ga... en toch voel ik me elk jaar weer verplicht om het te doen ... (doosmodus denk ik)
het is wel heerlijk thuiskomen in een schoon huisje met een lekker schoon bed...

vriendlief gaat vanavond de bovenverdiepingen nog ff stofzuigen en dan is het allemaal wel prima..

ik heb trouwens ook wel wat psychische problemen gehad.
Heb een jaar of 3 geleden (juist toen ik ook nog erg dik was... misschien toch tgv) een flinke burnout gehad en ging al heel erg lang gestressed naar mijn werk. Voelde me daar totaal niet op mijn gemak en veranderde van een redelijk zelfverzekerde typ steeds meer in een erg onzeker meisje... totaal niet mezelf dus. Kon daardoor niet lekker functioneren, waardoor nog onzekerder en uiteindelijk zelfs last van hyperventilatie en paniekaanvallen gehad. ....
voelde me echt onwijs slecht toen.... uiteindelijk dus ziek thuis gekomen door een burnout en doorverwezen naar maatschappelijk werk. Uiteindelijk daar een aantal gesprekken gehad en ws werden mijn klachten ook wel getriggert door problemen in het verleden (mijn moeder is vroeger sexueel misbruikt, waardoor ze bijna mijn gehele jeugd een mentaal wrak was, die vaak depressief was en nogal een kort lontje had in die periodes...en daarbij ook een ontzettende overbezorgdheid en smetvrees had ontwikkeld, niet een hele makkelijke situatie om in op te groeien....)
uiteindelijk ben ik gaan solliciteren naar een andere baan in een ander ziekenhuiis. En dat is de beste beslissing ooit voor mij geweest. Werk nu in een veel leuker team en voel me op mijn gemak, Functioneer prima, nu ik mezelf weer hervonden heb en mezelf weer durf te zijn...
kan eindelijk nu weer zeggen dat ik weer mezelf ben en ben ook weer een stuk zelfverzekerder...

en ook van de hyperventilatie/ angstaanvallen heb ik geen last meer...
alleen heb ik er wel een klein beetje claustrofobische neigingen aan over gehouden.....

*excuses voor het lange verhaal....*
pi_60922663
Ik heb geen psychische dinges. Niet meer gelukkig.
pi_60922765
Ik denk dat de meeste mensen op een bepaald punt in hun leven wel psychische problemen ondervinden en dat het wat dat betreft ook niets 'geks' is. Zeker als je 18-35 bent, verandert er vaak zoveel: studie, baan, partner, evt kindje, verantwoordelijkheid... Niet zo raar dat dan de meeste problemen ontstaan. En ziehier, een topic vol dames in die leeftijdscategorie
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:54:59 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60922852
voor Inderdaad. Je moet echt een andere psycholoog zoeken, want dit is belachelijk. Mensen zijn vaak geneigd jouw problemen met die van een ander te vergelijken en dan jouw problemen te bagatelliseren, maar jij bent degene die ermee zit en ook al vindt een ander dat het niets voorstelt, voor jóu stelt het wél degelijk wat voor. En daarin moet een psycholoog je serieus nemen!

Ik heb ook geen psychische sores meer, godzijdank. Heb een jaar of 6 bij maatschappelijk werk en verschillende psychologen gelopen en daar ben ik nu klaar mee. Had er al veel eerder mee kunnen stoppen als ik me eerder bedacht had dat ik zelf dingen moet willen los laten, wil ik 'beter worden'.
Niet meer actief op Fok!
pi_60923138
Dit soort topics is gewoon vragen om psychische toestanden.

Inerdaad, dat soort topics helpen niet zo. Je kunt ook naar meetings gaan en daar mensen leren kennen. Zij kennen jou irl verder niet, maar je kunt wel een band met ze opbouwen. Zo kun je het wel persoonlijk houden, maar het zit niet meteen in je 'echte' leven. Dankzij een aantal meets heb ik een paar goede vriendinnen gevonden waar ik zo terecht kan. Buiten internet is dat lastig uitleggen, maar als je elkaar dan (echt) spreekt, heb je al aan een paar woorden genoeg.
En die psycholoog die je had, is echt flut.

Meer dan je best kun je niet doen Sugar.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:06:28 #76
14746 k_i_m
pi_60923157
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:18 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

Haha, doe ik. Ook weleens een thread aangemaakt op FOK! erover. => "Denk er niet zoveel overna." "Ga sporten." "Zoek een clubje!". Allemaal geprobeerd.
Oja, dat moet je dus niet doen . Je kan beter "vrienden"maken in dit soort reeksen en daarmee praten dan in R&P posten .
In my life
Why do I smile
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:12:04 #77
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60923314
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:47 schreef Sugar het volgende:
Iedereen hier een beetje aan de psychische shitzooi? Me too. Oh, maar dát hadden jullie al door, trouwens.
Verder gaat het hier wel goed. Maria is vrolijk naar school, ik fiets me met kinderen een slag in de rondte en probeer me aan weinig eten te houden. Ik doe mijn best.
Fijn dat Maria vrolijk naar school is!

Naar aanleiding van bovenstaande post had ik toch nog een vraagje: Je hoeft toch niet persé weining te eten om caloriearme te eten? Ik eet me echt een slag in de ronte en zit dan echt vol, terwijl ik echt niet teveel calorien binnenkrijg. Gewoon heel veel groentes eten! Groentenstoofpotten en soepen zijn bijvoorbeeld erg goed om lekker vol van te raken en toch niet te calorierijk te eten. Ik combineer zo'n gerecht vaak met een salade, en dan heb ik echt niet het idee dat ik iets mis. Een uurtje of 1,5 na de lunch neem ik iets zoets (fruit) zodat ik me niet vergrijp aan de chocolade. Om een uur of 4 weer iets hartigs en dan is het al weer bijna avondeten.

Overigens lunch ik altijd warm en uitgebreid, waardoor gezonder eten ook makkelijker is vol te houden. 's Avonds kies ik eerder voor wat lichts.
pi_60923451
Ik zit aan een heerlijke salade van komkommer, tomaat, gerookte kip en een scheut tahu telor-saus.
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:16:45 #79
331 Merel
Be here now.
pi_60923463
Tegenwoordig is vrienden maken op internet helemaal zo gek niet meer inderdaad Nou denk ik niet dat je de eerste de beste meteen moet bedelven onder al je problemen, het moet ook leuk blijven Maar het is best mogelijk om goede vriendschappen op te bouwen en daar hoort het bespreken van leuke én moeilijke dingen bij.

En tegenwoordig zit ook iedereen bij de psych En hoe meer mensen daar gewoon normaal openlijk over praten, hoe gewoner iedereen het vindt en hoe lager de drempel wordt. Ik vind niet dat iedereen voor elk wissewasje maar naar de psych moet rennen, maar als het nodig is moet je het gewoon doen. En dan moet je inderdaad een psych zoeken waar het mee klikt, en niet iemand die je het idee geeft dat je een zeur bent
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_60923488
Ik heb zelfs mijn grote liefde van internet geplukt. Internet (Fok) is mijn stamcafé.
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:18:55 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60923541
De meeste mensen die ik ken, ken ik via het internet.
Maar dat komt ook doordat ik irl niet zo snel een kans krijg ivm mijn slechthorendheid. Normale gelegenheden waar je mensen leert kennen zijn al vaak te druk en te lawaaierig voor mij en dan raak ik helemaal ondergesneeuwd .
Dus internet is geweldig .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:32:05 #82
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60923987
Tinkepink, met zo weinig mogelijk eten bedoel ik ook vooral toch maat houden met hoeveelheid allbran (want veel calorieen) en niet snel even boterham doen in alle hectiek. Want dat tikt wel aan. En ik probeer natuurlijk toch elke dag hooguit op 1150 te komen.
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:35:09 #83
14746 k_i_m
pi_60924086
Misschien heel stom hoor, maar waarom eet je dan geen andere dingen met minder calorieën waar je meer van kan eten? .
In my life
Why do I smile
pi_60924134
Sugar 1150 max is wel weinig hoor, zeker als je veel moet fietsen enzo. Ik moet van mezelf elke dag wel minstens 1500 kcal eten. En dat is al best proppen, als je veel goente eet
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:40:24 #85
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60924241
ik probeer tussen 1200 en 1500 te zitten, maar ben dan ook een klein propje met een kantoorbaan...
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:44:20 #86
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60924377
Kim, omdat ik dan honger blijf houden, die twee keer allbran heb ik echt nodig.
pi_60924571
En meer volume eten Sugar, is dat geen oplossing? Flink wat sla met tonijn bijvoorbeeld. Vult behoorlijk goed hoor.
En 1150 calorieen vind ik ook erg weinig.
  maandag 18 augustus 2008 @ 15:03:25 #88
14746 k_i_m
pi_60924901
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:44 schreef Sugar het volgende:
Kim, omdat ik dan honger blijf houden, die twee keer allbran heb ik echt nodig.
En als je nou de boel omdraait, (voor zover mogelijk met gezin hoor) dat je 's ochtends zwaardere dingen eet dan 's avonds? Zeker als je overdag actief bent kan je best wel wat meer eten omdat je ook rekening moet houden met wat je verbrand!

[ Bericht 9% gewijzigd door k_i_m op 18-08-2008 15:05:53 (was nog niet klaar :() ]
In my life
Why do I smile
pi_60925326
SHE! Ik heb even -puur uit interesse en licht kritisch oogpunt - wat vraagjes over 'jou' dieet (niet dat ik het zelf ga volgen, want met 87KG / 2 meter lang zit ik goed qua gewicht).

• Geen suiker in koffie/thee maar wel wodka (35 gewichtsprocent alcohol en dus na omzetting in je lichaam ook suiker...) Kan je dan niet véél beter de wodka weg laten en een schepje suiker in je thee doen?
  • Geen margarine maar wel echte boter. Even uitgaand van "Boter, Ongezouten" zadel je dus de dieetvolgers op met 80% vet waarvan 54 gram verzadigd per 100 gram. 240mg cholesterol per 100 gram, en géén vitamine D. Dat alles ligt bij gewone margarine veel lager, en zit er kunstmatig vitamine D (= meer happy voelen) aan toegevoegd... vanwaar geen margarine?
  • Je bent fel tegen aardappelen. Terwijl aardappelen vrijwel geen vet, geen suiker en een niet gigantisch hoge hoeveelheid energie bevatten. Waar wel tegenover staat dat aardappel heel machtig is; als je niet vol zit, en een aardappel neemt, zit je wel vol. Daarnaast bevat de schil van aardappel ook wat nuttige vitamientjes
  • Arachideolie (pindaolie) verkies je boven olijfolie. Echter, het bevat meer Kcal/KJ per 100 gram, meer onverzadigde vetzuren, en het bevat cholesterol, wat olijfolie niet doet.

Ik was vooral nieuwsgierig hoe je tot deze, in mijn ogen toch aparte/omgekeerd werkende punten was gekomen Hoop dat je het niet als een flame ziet (mn konijntjes zijn nog bang dat je ze komt ontvoeren ) maar als pure interesse en "opbouwende kritiek" ofzo
  • La derecha oprime, la izquierda libera
      maandag 18 augustus 2008 @ 15:29:27 #90
    331 Merel
    Be here now.
    pi_60925624
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 15:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

• Geen suiker in koffie/thee maar wel wodka (35 gewichtsprocent alcohol en dus na omzetting in je lichaam ook suiker...) Kan je dan niet véél beter de wodka weg laten en een schepje suiker in je thee doen?
  • Ja hallo, we moeten toch íéts aan alcohol kunnen drinken?
      maandag 18 augustus 2008 @ 15:30:19 #91
    14746 k_i_m
    pi_60925656
    Gadverdamme nou heb ik zin in bier!
    In my life
    Why do I smile
    pi_60925705
    Waarom zo je suiker in je thee doen? Voegt niets toe aan je levensvreugde (itt wodka ). Alcohol wordt overigens, bij mijn weten, omgezet in vet en niet in suikers.
      maandag 18 augustus 2008 @ 15:47:44 #93
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60926139
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 15:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    SHE! Ik heb even -puur uit interesse en licht kritisch oogpunt - wat vraagjes over 'jou' dieet (niet dat ik het zelf ga volgen, want met 87KG / 2 meter lang zit ik goed qua gewicht).

Vertel jij me de toegevoegde waarde van suiker dan maar? Suiker is nutteloos en een ergere bedreiging voor je gewicht dan vet. Alcohol is een vaatverwijdende substantie die bij matig gebruik een legio beschermende eigenschappen bezit. Wodka = koolhydraatvrij

• Geen margarine maar wel echte boter. Even uitgaand van "Boter, Ongezouten" zadel je dus de dieetvolgers op met 80% vet waarvan 54 gram verzadigd per 100 gram. 240mg cholesterol per 100 gram, en géén vitamine D. Dat alles ligt bij gewone margarine veel lager, en zit er kunstmatig vitamine D (= meer happy voelen) aan toegevoegd... vanwaar geen margarine?

Omdat margarine transvetten en gehydroliseerde vetten bevat, die nog slechter voor je zijn dan verzadigde vetten. Daarnaast bevat margarine enorm veel omega6, die we sowieso al ruimschoots binnen krijgen. Daarbij komt dat margarine inderdaad een caorie-arm product is, en dat niet per definitie de bedoeling is. Vet is onontbeerlijk in gewichtsbeheersing. Als je dan toch iets op je brood wilt smeren, smeer dan roomboter. Het is echt, het is puur en er zit genoeg vet in.
    Voor de vitamine D hoef je margarine niet te gebruiken ( in blue band zit het niet hoor ) 15 minuten je harses uit het raam steken en je hebt je ADH vitamine D al binnen.

• Je bent fel tegen aardappelen. Terwijl aardappelen vrijwel geen vet, geen suiker en een niet gigantisch hoge hoeveelheid energie bevatten. Waar wel tegenover staat dat aardappel heel machtig is; als je niet vol zit, en een aardappel neemt, zit je wel vol. Daarnaast bevat de schil van aardappel ook wat nuttige vitamientjes

Welk probleem heb jij toch met vet? Van vet alleen word je niet dik hoor.
    Dan maak je de denkfout dat in aardappels geen suikers zitten, de aardappel bestaat voornamelijk uit zetmeel en is 1 grote suikerbom. De door jouw genoemde nuttige vitamientjes zijn helemaal niet zo spannend

• Arachideolie (pindaolie) verkies je boven olijfolie. Echter, het bevat meer Kcal/KJ per 100 gram, meer onverzadigde vetzuren, en het bevat cholesterol, wat olijfolie niet doet.

Ik verkies niets, beiden zijn prima. Arachide-olie raad ik aan omdat het goed verhit kan worden, beter dan welke olie dan ook. Derhalve heel geschikt voor een roerbak. Olijfolie kun je zowel warm als koud gebruiken. Olie = olie en bestaat voor 100% uit vet.

Ik was vooral nieuwsgierig hoe je tot deze, in mijn ogen toch aparte/omgekeerd werkende punten was gekomen Hoop dat je het niet als een flame ziet (mn konijntjes zijn nog bang dat je ze komt ontvoeren ) maar als pure interesse en "opbouwende kritiek" ofzo
  • pi_60926268
    Ik heb helemaal niets tegen vet! Maar 54% verzadigd vet (Roomboter) zal ongetwijfeld dieetproof kunnen zijn, maar sommige mensen willen wel graag ouder worden dan 40/45 jaar ... margarine (ook vet, en water) is gewoon een stuk gezonder.....

De beschermende functie val alcohol gaat trouwens alleen op bij rode wijn..
    La derecha oprime, la izquierda libera
    pi_60926278
    Roomboter is lekker Hoewel ik nooit snap waarom mensen en boter en bijv kaas of pindakaas op hun brood doen. Dan proef je de boter amper, terwijl het zo vreselijk lekker is Normandische boerenboter
      maandag 18 augustus 2008 @ 15:58:19 #96
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60926405
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 15:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Ik heb helemaal niets tegen vet! Maar 54% verzadigd vet (Roomboter) zal ongetwijfeld dieetproof kunnen zijn, maar sommige mensen willen wel graag ouder worden dan 40/45 jaar ... margarine (ook vet, en water) is gewoon een stuk gezonder.....

Waarom zouden mensen niet ouder worden dan 45 als ze roomboter hebben?
    Het is niet gezonder, wat in margarine zitten weer andere vetten die niet zo bijster goed voor je zijn.

Hoe kom je in vredesnaam erbij dat alleen rode wijn iets voor je doet? Dat is de grootste fabel die er is.
    Niet de kleurstof doet iets voor je hart en vaten, maar de alcohol...en daarbij maakt het geen flaus aus waar je de alcohol aan ontrekt.
    Of dacht je dat rode wijn een of andere magische stof bevat?
    Daarbij is wodka nogmaals > koolhydraatvrij
      maandag 18 augustus 2008 @ 15:59:43 #97
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60926436
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 15:53 schreef ColdFeet het volgende:
    Roomboter is lekker Hoewel ik nooit snap waarom mensen en boter en bijv kaas of pindakaas op hun brood doen. Dan proef je de boter amper, terwijl het zo vreselijk lekker is Normandische boerenboter
    Dat slaat ook nergens op, want het is dubbel vet.
    I
    pi_60926452
    Tannines in rode wijn versterken het effect van alcohol licht, meen ik. Maar wijn met veel tannines is weer niet bijzonder lekker, meestal
    pi_60926475
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 15:58 schreef SHE het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen niet ouder worden dan 45 als ze roomboter hebben?
    Het is niet gezonder, wat in margarine zitten weer andere vetten die niet zo bijster goed voor je zijn.

Hoe kom je in vredesnaam erbij dat alleen rode wijn iets voor je doet? Dat is de grootste fabel die er is.
    Niet de kleurstof doet iets voor je hart en vaten, maar de alcohol...en daarbij maakt het geen flaus aus waar je de alcohol aan ontrekt.
    Of dacht je dat rode wijn een of andere magische stof bevat?
    Daarbij is wodka nogmaals > koolhydraatvrij
    Althans, magisch ...

Ze zijn geloof ik aardig op weg om de stof kunstmatig na te maken ( )
    quote:
    29 mei 2006
    Stof uit rode wijn bevordert bloeddoorstroming
    Polyfenolen uit rode wijn hebben een positief effect op bloedvaten, maar het nuttigen van veel rode wijn of alcohol tegelijk, is hoe dan ook verkeerd. Dat stelt internist Dylan de Lange van het UMC Utrecht in zijn proefschrift. Hij ontdekte dat polyfenolen via een speciale receptor bloedplaatjes remmen, het bloed klontert hierdoor minder snel. Maar bij de consumptie van zes glazen alcohol of rode wijn in korte tijd blijkt de vaatwand niet meer goed te kunnen verwijden.

Langdurig, gematigd alcoholgebruik van één à twee glazen per dag zou goed zijn voor hart- en vaatziekten, doordat alcohol, en specifiek rode wijn, de bloeddoorstroming bevordert. De Lange onderzocht het effect van polyfenolen uit rode wijn op bloedplaatjes, die verantwoordelijk zijn voor het samenklonteren van bloed. Het blijkt dat polyfenolen binden aan de PECAM-1-receptor en dat de stollingsactiviteit van bloedplaatjes daardoor ruim een uur afneemt. Dit leidt tot betere bloeddoorstroming.

De Lange bestudeerde ook het effect van �binge drinking� op de bloedvaten van de onderarm. Na een hoge dosis alcohol, zes glazen rode wijn of een andere drank, blijken de vaten zich slecht te kunnen verwijden als dat wel nodig is. Tevens klonteren bloedplaatjes sneller samen. Beide verhogen het risico op hart- en vaatziekten.

De Lange promoveert op 30 mei aan de Universiteit Utrecht.

Bron: UMC Utrecht
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:01:41 #100
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60926490
    Boter is sowieso smerig. "Ja maar anders is m'n bammetje zo droog"

Moet je proberen hem in je mond te steken in plaats van je aars.
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:03:21 #101
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60926528
    Die werking is zo marginaal dat het geen enkele wetenschappelijke basis biedt voor een gezondheidsbevorderende werking.
    Daarbij zijn veel mensen allergisch voor tanine.

en een versterkend effect van alcohol is niet nodig, matig alcoholgebruik an sich is al genoeg om van de voordelen te profiteren.
    pi_60926601
    LHO: Het polyfenol waarover die internist het heeft is dus tannine, voor de duidelijkheid
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:06:18 #103
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60926618
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Althans, magisch ...

Ze zijn geloof ik aardig op weg om de stof kunstmatig na te maken ( )
    [..]

Als je dit artikel juist weet te interpreteren, dan had je begrepen dat het marginaal is. Een betere doorbloeding treed ook op bij alcoholgebruik an sich.
    Alcohol doet exact hetzelfde; waarom zou je dan rode wijn boven wodka verkiezen als nogmaals: wodka suikervrij is?

( ik blijf het niet uitleggen hoor! )
    pi_60926658
    Ik drink ook nog wel wijn hoor M'n wodka is op en ik heb hier nog geen deugdelijke slijter gevonden
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:09:17 #105
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60926694
    Overigens zitten polyfenolen ook in druivensap, in olijfolie en in groenten.
    Het slaat dus nergens op, om rode wijn als magische wonderdrank te bestempelen. Het doet niet meer voor je dan een jenevertje of een wodka.
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:10:39 #106
    14746 k_i_m
    pi_60926722
    Wodka Cola-light .
    In my life
    Why do I smile
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:11:00 #107
    14746 k_i_m
    pi_60926742
    Wodka multivruchtensap .
    In my life
    Why do I smile
    pi_60926797
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:09 schreef SHE het volgende:
    Overigens zitten polyfenolen ook in druivensap, in olijfolie en in groenten.
    Het slaat dus nergens op, om rode wijn als magische wonderdrank te bestempelen. Het doet niet meer voor je dan een jenevertje of een wodka.
    Alcohol is sowieso niet "goed" voor je. Dagelijks een biertje, jenevertje, wodka, of wat dan ook, heeft niet het positieve effect wat rode wijn heeft. Ik zoek nog even verder voor je naar een linkje, ik kan'm atm. niet vinden. Dat is wel wetenschappelijk aangetoond, itt. wat je eerder zei.

Dr zijn een paar punten in het dieet (die ik dus eerder noemde) die ik of apart gekozen vindt (wodka) of simpelweg ongezond vindt, ongeacht of het diet-proof is of niet (Roomboter wat wel erg lekker is, maar zeer ver weg van gezond).
    pi_60926812
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:11 schreef k_i_m het volgende:
    Wodka multivruchtensap .
    pi_60926871
    Ohw en banaan.... banaan is inderdaad een energiebom, maar dit lijkt me (zeker bij het grote gemist van bepaalde andere stoffen) als je gaat sporten totaal geen overbodige luxe? Dus voor je gaat fietsen/hardlopen/sportschool/zwemmen/estafette neuken/... een banaantje eten zal echt niet voor een kilo meer gewicht zorgen?
      Vis een optie? maandag 18 augustus 2008 @ 16:16:37 #111
    70532 loveli
    N
    pi_60926892
    Zitten die polyfenolen niet heel erg in druivenpitten? Of haal ik klok en klepel weer door elkaar.
    Druivenpitten zijn in ieder geval erg gezond en er bestaat ook druivenpittenolie. Een tijdje heb ik het gebruikt om te bakken, maar omdat het ongelooflijk spettert hou ik het maar bij olijfolie (en ganzenvet voor speciale gelegenheden).
    crap in = crap out
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:16:59 #112
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60926918
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Alcohol is sowieso niet "goed" voor je. Dagelijks een biertje, jenevertje, wodka, of wat dan ook, heeft niet het positieve effect wat rode wijn heeft. Ik zoek nog even verder voor je naar een linkje, ik kan'm atm. niet vinden. Dat is wel wetenschappelijk aangetoond, itt. wat je eerder zei.

Dr zijn een paar punten in het dieet (die ik dus eerder noemde) die ik of apart gekozen vindt (wodka) of simpelweg ongezond vindt, ongeacht of het diet-proof is of niet (Roomboter wat wel erg lekker is, maar zeer ver weg van gezond).
    Luister, tot niet zo heel lang geleden dacht men inderdaad dat rode wijn een speciale gezondheidsbevorderende werking had.
    Tot zeer recentelijk, men tot de ontdekking kwam dat het de alcohol zelf is, die bepaalde fijne kwaliteiten bezit.
    Je mag van mij zoeken tot je een ons weegt, maar ik ben goed op de hoogte van de meest recente conclusies

En wat jij ongezond vind, is niet zo heel belangrijk. Daar is de wetenschap voor en die vertrouw ik blind.
    Overigens kan een biertje zeker geen kwaad, bijzonder goed voor je nieren zelfs.
    pi_60926969
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:16 schreef SHE het volgende:

[..]

Luister, tot niet zo heel lang geleden dacht men inderdaad dat rode wijn een speciale gezondheidsbevorderende werking had.
    Tot zeer recentelijk, men tot de ontdekking kwam dat het de alcohol zelf is, die bepaalde fijne kwaliteiten bezit.
    Je mag van mij zoeken tot je een ons weegt, maar ik ben goed op de hoogte van de meest recente conclusies

En wat jij ongezond vind, is niet zo heel belangrijk. Daar is de wetenschap voor en die vertrouw ik blind.
    Overigens kan een biertje zeker geen kwaad, bijzonder goed voor je nieren zelfs.
    Het is pas relatief recent pas bekend geworden wát de werking van rode wijn veroorzaakt (door een arts van het meander medisch centrum te Amersfoort trouwens).
    pi_60926986
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:16 schreef loveli het volgende:
    Zitten die polyfenolen niet heel erg in druivenpitten? Of haal ik klok en klepel weer door elkaar.
    Druivenpitten zijn in ieder geval erg gezond en er bestaat ook druivenpittenolie. Een tijdje heb ik het gebruikt om te bakken, maar omdat het ongelooflijk spettert hou ik het maar bij olijfolie (en ganzenvet voor speciale gelegenheden).
    In ieder geval niet in wijn, daar wil je zo min mogelijk pitten in hebben, deze veroorzaken methanol bij de gisting
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:19:34 #115
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60926996
    quote:
    Die zitten vrnl in de schil van de druif. en ook in andere bessen trouwens. Verder zit het in chocolade, in bier, in olijfolie, in groenten...
    Je krijgt zoveel polyfenolen binnen op een dag , dat dat rode wijntje slechts een lachertje is.
    pi_60927010
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 15:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

"In practice, though, beverage choice appears to have little effect on cardiovascular benefit. A report from the Health Professionals Follow-up Study, for example, examined the drinking habits of more than 38,000 men over a 12-year period. Moderate drinkers were 30 to 35 percent less likely to have had a heart attack than non-drinkers.(4) This reduction was observed among men who drank wine, beer, or spirits, and was similar for those who drank with meals and those who drank outside of meal time. This study suggests that the frequency of drinking may matter: Men who drank every day had a lower risk of heart attack than those who drank once or twice a week."

Bron
    I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
    pi_60927029
    quote:
    Ik vind het super voor koude bereidingen, maar het wordt wel heel snel ranzig
    pi_60927132
    Ha Claudia! Hoe gaat het met je?
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:25:10 #119
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60927145
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het is pas relatief recent pas bekend geworden wát de werking van rode wijn veroorzaakt (door een arts van het meander medisch centrum te Amersfoort trouwens).
    Dit is de laatste keer dat ik het ga uitleggen ( serieus )

Tannines zijn niet zo interessant, simpelweg omdat we die al binnenkrijgen en die proberen via rode wijn te scoren is een beetje vreemd.
    Het is behoorlijk stom om te denken dat rode wijn nodig is om gezond te blijven, of uberhaupt gezonder zou zijn dan een andere drank.
    De eigenschappen die alcohol biedt, zijn de moeite waard en krijgen we onmogelijk via voeding voor elkaar.
    Polyfenolen daarentegen; krijgen we ook binnen van een salade met olijfolie, van een bakje walnoten, van een stuk chocolade, van een biertje op het terras.
    Waarom denk jij in vredesnaam, dat we die rode wijn nodig hebben? Die bovendien suikers bevat?

Wodka , jenever en andere suikervrije dranken bevatten ook alcohol en zijn prima om voor die doeleinden in te zetten. En aangezien een suikervrij dieet bewezen effectief is, pleit ik eerder voor de wodka dan de wijn.

*sigh*
    pi_60927185
    Coldfeet: ik heb stiekem erg genoten in Umbrië van pasta (met truffel! ), rood vlees (met Sagrantino ), en zelfs van tiramisu.
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:27:36 #121
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60927209
    Disclaimer: Dit is geen anti-wijn campagne, ik ben een fervent wijn liefhebster.
    Ik wil meneer LHO alleen duidelijk maken dat het gerommel in de marge betreft.
    pi_60927250
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:25 schreef SHE het volgende:

[..]

Dit is de laatste keer dat ik het ga uitleggen ( serieus )

*sigh*

Nog niet de gene die ik zocht, maar iig. wel al 1 die jou "wijn is niet beter" argument in twijfel neemt: http://www.healthandfood.be/html/nl/news/2004/2004-08-18.htm
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:29:59 #123
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_60927264
    ach, lee harvey dinges wilde mij ook ervan overtuigens dat ik beter iets met suiker kan drinken omdat ik van light frisdrank dikker word...
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:32:33 #124
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60927330
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nog niet de gene die ik zocht, maar iig. wel al 1 die jou "wijn is niet beter" argument in twijfel neemt: http://www.healthandfood.be/html/nl/news/2004/2004-08-18.htm

Aug, 2004?

Daarbij heb ik erg veel moeite met interpretaties als 'superieur'
    Ik vraag me ook af waarom je zo aan het doordrammen bent en welk punt je nu eigenlijk wenst te maken?.
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:33:37 #125
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_60927353
    LHO wil graag laten zien dat hij meer van eten weet dan wij allemaal hier.

ik ben 15 kilo afgevallen, mét cola light in mn pakket. dus ik geef m lekker toch geen gelijk.
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:33:38 #126
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_60927354
    bleugh.. me loves cola light, dat gezeik erover neem ik inmiddels voor lief...
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:34:04 #127
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60927367
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:29 schreef kwakveense het volgende:
    ach, lee harvey dinges wilde mij ook ervan overtuigens dat ik beter iets met suiker kan drinken omdat ik van light frisdrank dikker word...
    Ja Kwak, 1 kcal gaat direct naar je heupen.
    En aspartaam is vergif en word je debiel van. En je kinderen zullen met drie benen geboren worden.
    pi_60927390
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:29 schreef kwakveense het volgende:
    Nee, dat je beter iets kan drinken waar geen kunstmatige zoetstoffen inzitten

(althans, niet de zoetstoffen die ze hier in nederland dr in kiepen, zoals aspartaam).
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:35:48 #129
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_60927418
    en ik 42 met cola light en zonder wijn en zonder boter.. (wel met olie overigens )
    pi_60927447
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:32 schreef SHE het volgende:

[..]

Aug, 2004?

Daarbij heb ik erg veel moeite met interpretaties als 'superieur'
    Ik vraag me ook af waarom je zo aan het doordrammen bent en welk punt je nu eigenlijk wenst te maken?.
    Dat je ongezonde dingen (Roomboter, alcohol) als "goed" weet te verkopen. Rode wijn is goed. Gematigd, every now and then. Wodka heeft, helemaal de manier waarop het gedronken wordt*, geen toegevoegde waarde op een gezond dieet.

*Aangezien je niet 1 glas wodka bij een maaltijd gaat drinken, maar wodka recreatief drinkt, en dus af en toe maar wel wat grotere hoeveelheden.

Die redenering is gewoon een beetje... krom
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:38:30 #131
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60927494
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

(althans, niet de zoetstoffen die ze hier in nederland dr in kiepen, zoals aspartaam).
    Want?

En ga de discussie over aspartaam maar niet met mij aan, als je in mijn posthistprie kijkt dan zie je dat velen voor jou al gesneuveld zijn.

* SHE geeft Claudia een welkom terug cola-light
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:38:39 #132
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_60927498
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

waarom beter als je cola light toch een lekker drankje vindt.. dan is het toch prima dat je dat drinkt...

cola light
    pi_60927503
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
    en ik 42 met cola light en zonder wijn en zonder boter.. (wel met olie overigens )
    En ik ben al jaren 15-25 kilo te licht, volgens de heren doktoren. Met redbull. En ijsthee. En veel vruchtensap. En thee met 3 scheppen suiker - dat is wel 12 gram! 1/4 blikje cola

En aardappels, ook nog. En wijn. En af en toe, heel zelden wodka. Door de cola.
      Vis een optie? maandag 18 augustus 2008 @ 16:39:27 #134
    70532 loveli
    N
    pi_60927526
    Blijf even van mijn roomboter af, ja! Zo ongezond is dat echt niet, zeker vergeleken met die margarine-meuk.
    crap in = crap out
    pi_60927550
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:38 schreef SHE het volgende:

[..]

Want?

En ga de discussie over aspartaam maar niet met mij aan, als je in mijn posthistprie kijkt dan zie je dat velen voor jou al gesneuveld zijn.

Ik ben wel van mening dat aspartaam niet instant killing is. Maar volledig gezond is het niet, het bevordert de behoeftes aan suiker, en rommelt met de opname van suiker. Drink dan géén cola, maar iets anders. (of ga met een spandoek in Den haag staan om die aziatische zoetstof... *naam zo even zoeken* legaal te krijgen...)
    pi_60927568
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:39 schreef loveli het volgende:
    Blijf even van mijn roomboter af, ja! Zo ongezond is dat echt niet, zeker vergeleken met die margarine-meuk.
    Zie eerder, zo uit mn hoofd 54 gram verz. vet per 100 gram boter. En veel cholesterol. Veel ongezonder kan je het niet krijgen.
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:41:17 #137
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_60927577
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En ik ben al jaren 15-25 kilo te licht, volgens de heren doktoren. Met redbull. En ijsthee. En veel vruchtensap. En thee met 3 scheppen suiker - dat is wel 12 gram! 1/4 blikje cola

weet jij wel dat ondergewicht veeeeeeel gevaarlijker is dan (licht ) overgewicht?????

en dan ga jij hier ons ff kritiek lopen geven.....
    pi_60927578
    Stevia!
    pi_60927591
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 15:53 schreef ColdFeet het volgende:
    Voor de smeuïgheid.
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:41:47 #140
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60927593
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat je ongezonde dingen (Roomboter, alcohol) als "goed" weet te verkopen. Rode wijn is goed. Gematigd, every now and then. Wodka heeft, helemaal de manier waarop het gedronken wordt*, geen toegevoegde waarde op een gezond dieet.

*Aangezien je niet 1 glas wodka bij een maaltijd gaat drinken, maar wodka recreatief drinkt, en dus af en toe maar wel wat grotere hoeveelheden.

Die redenering is gewoon een beetje... krom
    Ik heb vooralsnog mijn beweringen goed gefundeerd en je hebt het vertikt om op mijn boter en aardappel verhaal in te gaan.
    Daarbij weet jij helemaal niet wie wat drinkt en wanneer.

Sterker nog, je durft zelfs een uit de lucht gegrepen bewering te doen dat wodka drinkers meer drinken.
    Graag bewijs hiervoor.
    Ik denk dat je jezelf beter bij de staart kunt pakken en ergens anders een onwetende moet vinden voor je vreemde en vooral ongefundeerde manier van discussieren.
    pi_60927619
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:41 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

weet jij wel dat ondergewicht veeeeeeel gevaarlijker is dan (licht ) overgewicht?????

en dan ga jij hier ons ff kritiek lopen geven.....
    Ik heb helemaal geen kritiek op mensen met overgewicht. En met mijn bouw (lang/slank) is ondergewicht ook niet gevaarlijk maar normaal. Sterker nog, als ik op het "ideale gewicht" zou zitten volgens de standaard schema's (>100 kg) dan zou ik ongezonder bezig zijn. (En rare trucs uit moeten halen, omgekeerde liposuctie ofzo ).
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:43:27 #142
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_60927640
    en o ja dat je licht bent, wil dus niet per definitie zeggen dat je gezond bent.... je lijf houdt echt niet van die suikeroverdosis hoor....
    pi_60927644
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:38 schreef SHE het volgende:

Thanx, maar ik drink uitsluitend water, thee en koffie. In Italië heb ik wel lekker aqua frizzante genuttigd.

Wat is Senseokoffie trouwen smerig als je twee weken alleen maar espresso hebt gedronken.
    pi_60927657
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:41 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik heb vooralsnog mijn beweringen goed gefundeerd en je hebt het vertikt om op mijn boter en aardappel verhaal in te gaan.
    Daarbij weet jij helemaal niet wie wat drinkt en wanneer.

Sterker nog, je durft zelfs een uit de lucht gegrepen bewering te doen dat wodka drinkers meer drinken.
    Graag bewijs hiervoor.
    Ik denk dat je jezelf beter bij de staart kunt pakken en ergens anders een onwetende moet vinden voor je vreemde en vooral ongefundeerde manier van discussieren.
    Nee, ik zeg dat je niet 1 glas wodka bij je eten gaat drinken, zoals met wijn. Wodka is smaak en geurloos (vandaar dat alcoholisten het drinken) en drink je dus alleen voor de alcohol. Itt. wijn, waar juist veel smaak aan zit.
    pi_60927720
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Stevia!
    Dat mogen ze inderdaad eindelijk wel eens op de markt gaan toelaten. Als ik in oktober naar de VS ga, neem ik een lading mee. Hoop dat de douane er niet moeilijk over doet.
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:46:37 #146
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_60927727
    Even mijn nieuwe shirt/jurkje van Zeeman en heul recente look showen:

Nu nog mijn gezicht ontspannen.
    pi_60927763
    Leuk effect zo met die spiegel. Je ziet er goed uit!
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:48:27 #148
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60927768
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zie eerder, zo uit mn hoofd 54 gram verz. vet per 100 gram boter. En veel cholesterol. Veel ongezonder kan je het niet krijgen.
    Wel de juiste cijfers erbij pakken, 54gr vet, waarvan 23!gr enkelvoudig onverzadigd. ( dus yay! )
    Cholesterol = 240 mg, per 100gr!!
    Daarnaast fosfor, kalium en vit. A

Dan neem je margarine; transvetten, gehydroliseerde vetten en helemaal niet de vit D waar je mee dweept.
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:48:45 #149
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_60927772
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat je niet 1 glas wodka bij je eten gaat drinken, zoals met wijn. Wodka is smaak en geurloos (vandaar dat alcoholisten het drinken) en drink je dus alleen voor de alcohol. Itt. wijn, waar juist veel smaak aan zit.
    bepaal jij dat nu ff ter plekke???
    als die mensen in dit topic graag wodka drinken, dan drinken ze dat vast omdat ze dat lekker vinden...

en dat jij nou zo nodig een shitload of suiker per dag tot je neemt wil niet zeggen dat dat dan lekker is?
    en uhhh ik zie daar ook niet de toegevoegde waarde van voor je lichamelijke gesteldheid.

daarnaast onderbouw je verder helemaal niet je standpunten en ga je helemaal niet in op She haar zeer goede beargumentaties?
    pi_60927818
    Ik drink iedere dag 1 wodka. Ik vind het lekker. Ik ben geen alcoholist. Mijn dank.
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:50:29 #151
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_60927822
    @sugar: nice pic en vrolijk shirtje
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:52:15 #152
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60927871
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Omg, er zijn dus alleen wodka alcoholisten?
    En wodka heeft geen smaak?

Je bent echt zo gek als een deur he?
      Vis een optie? maandag 18 augustus 2008 @ 16:53:15 #153
    70532 loveli
    N
    pi_60927897
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Helaas wel. Margarine is (gedeeltelijk) gehard vet. Door dat proces krijg je juist transvetten en die zijn slecht voor je. Er is bij mijn weten nog geen margarine op de markt zonder trans-vet. Gelukkig voor Unilever hebben ze een geweldige marketing-afdeling, waardoor heel Nederland zich nog steeds suf smeert met margarine. En de toevoeging van vitamine D aan margarine is om het te laten concurreren met roomboter, waaraan dat niet kunstmatig toegevoegd hoeft te worden, omdat het er al in zit.

Zo, nu eerst ff roomboterbrownies maken.
    crap in = crap out
    pi_60927900
    Heb enkele topics geleden, besloten dat ik wilde afvallen door weer te gaan zwemmen. Dit was eind mei ofzo. Omdat ik het toen ontzettend druk had met tentames, ben ik niet geweest. Een vriendin zou met me meegaan, elke week zei ze. Maar ondertussen zijn we nog niet geweest. Zal dus alleen moeten gaan, maar ik durf serieus niet
    Heb in mijn kamer al aantal keren mijn zwemkleding aangetrokken en geprobeert me er gemakkelijk in te voelen. Maar die stap naar het zwembad vind ik beetje groot. Heb nu ook veel wondjes op mijn benen vanwege de vlooien van onze katten. Die bijten mij ook, dus heb veel jeuk enzo. Brrr...zo ga ik nooit zwemmen.
    Ben ook nog eens een kilo aangekomen. Weeg nu 57 maar 3 jaar terug was dan nog maar 53 kilo. Dus ik begin echt langzaam uit de dijen.
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:54:31 #155
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_60927932
    nou ik zal voor de gezelligheid ook eens ff een lekkere foto spammen van mijn met colalight doordrenkte lichaam
    *met moederlief*

o en dan deze ook nog ff...
    met mijn lievelingskat ze woont nog bij mijn ouders... (en ik heb dr ongeveer 10 jaar geleden gekregen )

Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 augustus 2008 @ 16:56:30 #156
    163650 Greys
    pi_60927995
    Suug, dat outfitje staat je goed (en slank)! Lekker frisse kleur, kan jij goed hebben!
    De Zeeman is zo rot nog niet. Laatst ook een leuk driekwart wit broekje vandaan
    En je gezicht is juist grappig bij deze foto zo, een echt fotograaf-moeite-doe-gezicht
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      Vis een optie? maandag 18 augustus 2008 @ 16:57:20 #157
    70532 loveli
    N
    pi_60928021
    @Claudia: Welkom terug hier!

@Sugar: Je ziet er goed uit. Als jij slanker wilt worden moet jij dat weten, maar vergeet niet nu al te genieten van je mooie lijf!
    crap in = crap out
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:58:05 #158
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60928040
    Gatverdamme BJ, die aspartaam heeft je wel toegetakeld zeg. Je bent helemaal slank en blij. *ril*

Ik sluit af met mijn lievelingsquote inzake margarine:

"As for butter versus
    margarine, I trust cows
    more than chemists."

ATWT begint, dus ik ben even niet bereikbaar
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:58:20 #159
    14746 k_i_m
    pi_60928044
    Zo. Ik ga spinazietaart maken vanavond. Dat jullie dat maar even weten!
    In my life
    Why do I smile
    pi_60928092
    Claudia, dat eten Over een maandje vlieg ik naar Rome, eens kijken wat voor lekkers je daar kunt eten en drinken

Ik hou niet van light frisdrank, ik vind het vies. Spa & frauit gaat wel, de rest s bocht. Ik drink liever ranja, en nog liever water met een limoentje.

En LHO is een aardige jongen die zich bemoeit met dingen waar ie geen verstand van heeft, en die ondanks zijn ondergewicht beter mayonaise kan eten dan zoveel suiker
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 augustus 2008 @ 17:00:07 #161
    163650 Greys
    pi_60928093
    BJ, jij slankerd jij!

SHE en ATWT, ze weet me steeds weer te verbazen
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 augustus 2008 @ 17:01:00 #162
    163650 Greys
    pi_60928109
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:58 schreef k_i_m het volgende:
    Zo. Ik ga spinazietaart maken vanavond. Dat jullie dat maar even weten!
    Hij ging morgen lunchen, toch?
    Ik zou iets maken met bergen knoflook vanavond
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_60928114
    Sugar Goeie gezichtsuitdrukking Maar prima lijf
    pi_60928138
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Oeh, Greys is doortrapt

Vanavond zwartebonensoep for dinner. Nu vast een klein bakje, zo voor het zwemmen
    pi_60928144
    As the World Turns? OMG< da's nog veel slechter voor je dan margarine en roomboter tezamen.
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 augustus 2008 @ 17:02:38 #166
    163650 Greys
    pi_60928145
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:50 schreef conleche het volgende:
    Ik drink iedere dag 1 wodka. Ik vind het lekker. Ik ben geen alcoholist. Mijn dank.
    Ouwe zuipschuit
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_60928194
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:00 schreef ColdFeet het volgende:
    Claudia, dat eten Over een maandje vlieg ik naar Rome, eens kijken wat voor lekkers je daar kunt eten en drinken
    Tip: ga naar de studentenwijk in de buurt van Termini, dan betaal je een fractie van wat je in de stad zelf betaalt.

Roma aeterna.
    pi_60928259
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:52 schreef SHE het volgende:

[..]

Omg, er zijn dus alleen wodka alcoholisten?
    Nee, maar lezen is lastig geloof ik. Wodka drink je niet met 1 glas voor de lekker, wodka drink je als je een avondje gaat zuipen. Niets mis mee, maar niet gezond.
    quote:
    En wodka heeft geen smaak?

Ja. Althans, goede wodka niet. Kan mijn mamma de slijter evt. voor je bevestigen hoor.
    quote:
    Je bent echt zo gek als een deur he?
    Sprak de pot.

(van de ketel, voordat je kwaad wordt omdat ik je lesbo noem).
    pi_60928312
    LHO, conleche en ik zijn stralende voorbeelden van het feit dat je bést een of twee wodkaatjes per dag kunt nuttigen zonder alcoholist te zijn. Hou je nu op, ouwe drammerd?

Ise, thanks, ik zal s kijken. Ik heb echt zin in Italië
    pi_60928344
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:53 schreef loveli het volgende:

[..]

Helaas wel. Margarine is (gedeeltelijk) gehard vet. Door dat proces krijg je juist transvetten en die zijn slecht voor je. Er is bij mijn weten nog geen margarine op de markt zonder trans-vet. Gelukkig voor Unilever hebben ze een geweldige marketing-afdeling, waardoor heel Nederland zich nog steeds suf smeert met margarine. En de toevoeging van vitamine D aan margarine is om het te laten concurreren met roomboter, waaraan dat niet kunstmatig toegevoegd hoeft te worden, omdat het er al in zit.

Zo, nu eerst ff roomboterbrownies maken.
    100 gram Roomboter:
    - Geen vitamine D
    - 82,5 gram vet (logisch)
    - Waarvan verzadigd: 54,0 gram
    - Waarvan Enkelvoudig Onverzadigd: 23,5 gram
    - Meervoudig onverzadigd: 3,5 gram
    - Cholesterol: 240 MG

Margarine:
    - Geen vitamine D ("algemeen", dus niet toegevoegd)
    - 80 gram vet
    - Waarvan verzadigd: 25,0 gram
    - Waarvan Enkelvoudig Onverzadigd: 38 gram
    - Meervoudig onverzadigd: 17 gram
    - Cholesterol: 0 MG!

Je ziet dus simpelweg dat er meer slechte vetten in roombotter zitten tov. margarine. Het is nogal stupide dat te ontkennen.
    pi_60928397
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:00 schreef ColdFeet het volgende:

Ik hou niet van light frisdrank, ik vind het vies. Spa & frauit gaat wel, de rest s bocht. Ik drink liever ranja, en nog liever water met een limoentje.

En LHO is een aardige jongen die zich bemoeit met dingen waar ie geen verstand van heeft, en die ondanks zijn ondergewicht beter mayonaise kan eten dan zoveel suiker
    Zoveel suiker? Ik drink (bijna) geen cola. Niet dagelijks ijsthee/fernandes. Wel dagelijks redbull en cheap-ass 7-up. Die eerste bevat erg weinig suiker (Taurine geeft de hubbabubba smaak), die tweede ook verwaarloosbaar.
    pi_60928406
    LHO, ik vind je echt een aardige vent, maar kun je nou weer ergens anders gaan drammen?
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:13:46 #173
    14746 k_i_m
    pi_60928415
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

100 gram Roomboter:
    - Geen vitamine D

Margarine:
    - 80 gram vet

Je ziet dus simpelweg dat er meer slechte vetten in roombotter zitten tov. margarine. Het is nogal stupide dat te ontkennen.
    Ja, maar brownies met margarine is goor. Wat dacht je van dat argument. Ooit wel eens gebakken met . margarine . ? Homo .
    In my life
    Why do I smile
    pi_60928442
    oh gets, ik lees eens mee: ik ben dus alcoholverslaafd?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:14:48 #175
    14746 k_i_m
    pi_60928443
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee, hij mailde dat hij het al afgezegd had omdat hij geen tijd had .
    In my life
    Why do I smile
    pi_60928460
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:14 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Nee, hij mailde dat hij het al afgezegd had omdat hij geen tijd had .
    right

maar voor de volgende keer: voer hem vééél knoflook de dag ervoor
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_60928487
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:13 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja, maar brownies met margarine is goor. Wat dacht je van dat argument. Ooit wel eens gebakken met . margarine . ? Homo .
    True, maar om nu alle boterproducten door roomboter te vervangen....

(ik neem aan dat je niet dagelijks brownies naar binnen schuift... Anders zou ik eerst dáár eens mee stoppen voordat je light producten en wodka gaat drinken)
    pi_60928489
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zoveel suiker? Ik drink (bijna) geen cola. Niet dagelijks ijsthee/fernandes. Wel dagelijks redbull en cheap-ass 7-up. Die eerste bevat erg weinig suiker (Taurine geeft de hubbabubba smaak), die tweede ook verwaarloosbaar.
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Overigens - 25 kilo te licht?
    pi_60928525
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat zeg ik. Die 12 gram in mn dagelijkse kopje thee was sarcastisch, mocht je het niet doorhebben Van 20 gram suiker op een dag kom je echt geen kilo aan hoor!
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:19:26 #180
    14746 k_i_m
    pi_60928558
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

True, maar om nu alle boterproducten door roomboter te vervangen....

(ik neem aan dat je niet dagelijks brownies naar binnen schuift... Anders zou ik eerst dáár eens mee stoppen voordat je light producten en wodka gaat drinken)
    Nou, voor die paar boterhammen op een dag die je naar binnen schuift is het toch eigenlijk ook debiel om die gore margarine te gaan zitten smeren? Het hele concept achter eten is toch ook dat je er plezier van hebt? Het is niet alsof je een heel pakje boter op die drie boterhammen smeert, nietwaar? .
    In my life
    Why do I smile
    pi_60928569
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

[..]

Overigens - 25 kilo te licht?
    Ja, voor ik uitgegroeid was woog ik grofweg 60 kg. en was ik rond de 1.90 (schooldokter @ mn zestiende). Dat is ruim 25 kg te licht. Nu ben ik 2 meter, en 87 kg. Dat is pakweg 15 kilo onder wat de schema's die je ongetwijfeld her en der ziet zeggen.
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:19:46 #182
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60928571
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

100 gram Roomboter:
    - Geen vitamine D

Margarine:
    - 80 gram vet

Nog even, omdat ik het niet kan laten je te treiteren en ik hoop dat je heel gauw ergens anders gaat spelen ( bij voorkeur bij je mama die in de drankwinkel werkt )

Cholesterol, in jouw ogen een grote boosdoener, wat boter levensgevaarlijk maakt is een vrij essentiele stof die wij nodig hebben om onze celwanden sterk te maken en vitamine D aan te maken.

De ADH cholesterol is 300 mg.
    Dus zelfs als je 100!!! gram roomboter smeert, red je de ADH niet.

pi_60928603
    Alleen zo jammer dat die 54 gram verzadigd vet het dan zo gevaarlijk maakt he
    pi_60928679
    Wat is nu je bedoeling, LHO?
    Welk punt wil je maken?
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:25:21 #185
    14746 k_i_m
    pi_60928696
    Dat we allemaal doodgaan .
    In my life
    Why do I smile
      Vis een optie? maandag 18 augustus 2008 @ 17:25:22 #186
    70532 loveli
    N
    pi_60928697
    Trans-vet is onverzadigd, dus gezond. Je hebt me overtuigd.
    crap in = crap out
    pi_60928700
    Wat heb ik toch een hekel aan uien snijden. Maar ze zijn wel lekker. En de geur van verse tijm maakt mij gelukkig.
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:26:18 #188
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60928721
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Margarine bevat transvetten.

Een stuk gevaarlijker dan verzadigde vetten. En heeft verder geen ENKELE gezondheidsbevorderende eigenschap, is chemisch gefrabriceerd en bevat zelf ook nogal wat verzadigde vetten.
    Bovendien eet men van boter geen honderden grammen, maar komt men met normaal dagelijks gebruik op nog geen 15 gr.
    Kun je rekenen?

Doe dat dan eens
    pi_60928722
    quote:
    Gehard plantaardig vet is het antwoord op al uw vragen, en nog eens niet lekker ook
    pi_60928724
    Oh, en om LHO te pesten ga ik denk ik boter i.p.v. olie gebruiken om mijn uitjes in te sauteren.
    pi_60928752
    quote:
    Ja, want wat al eerder gezegd werd hier is dat je ook werkelijk 100 gram boter op drie boterhammen smeert .
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:27:44 #192
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_60928755
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, voor ik uitgegroeid was woog ik grofweg 60 kg. en was ik rond de 1.90 (schooldokter @ mn zestiende). Dat is ruim 25 kg te licht. Nu ben ik 2 meter, en 87 kg. Dat is pakweg 15 kilo onder wat de schema's die je ongetwijfeld her en der ziet zeggen.
    nou als ik jouw BMI goed uitreken zit je echt niet in het ondergewichtgedeelte.

2.00 x 2.00 = 4
    en 87 : 4 = 21,75

en een BMI van 21,75 is goed.
    (liefst tussen 20 en 25)
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:28:37 #193
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60928774
    Waarom zijn het trouwens altijd mannen die hier onzin uit komen kramen?

Craig heeft Meg gered
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:28:56 #194
    14746 k_i_m
    pi_60928784
    Hee SHE, is mijn spinazietaart verantwoord eigenlijk?

Ingrediënten
    1 pak spinazie à la crème (diepvries 450 g)
    5 plakjes bladerdeeg (diepvries)
    4 eieren (M)
    1 schaaltje rundergehakt (ca. 200 g)
    1 zakje gemalen pittige kaas

Bevat per eenpersoonsportie: Energie 645 kCal - Eiwit 38 g - Vet 43 g - Koolhydraten 27 g
    In my life
    Why do I smile
    pi_60928788
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:28 schreef SHE het volgende:
    Waarom zijn het trouwens altijd mannen die hier onzin uit komen kramen?

Craig heeft Meg gered
    Omdat mannen er eigenlijk niet tegen kunnen wanneer vrouwen slimmer zijn .
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:29:43 #196
    14746 k_i_m
    pi_60928796
    Oja, als het niet verantwoord is maak ik hem ook hoor .
    In my life
    Why do I smile
    pi_60928821
    Spinazie a la creme is vies, Kim Verse FTW
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:32:24 #198
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60928854
    Iemand trouwens een goed idee om bietjes leuk te maken?
    Ik vind ze geen drol aan, maar moet ze van mezelf eten. ( want: powerfood )

Ik heb ze al julliene door mijn veldsla gedaan, maar ik zit nu nog met 3 bollen
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:32:25 #199
    14746 k_i_m
    pi_60928855
    Ik heb wel versie spinazie over van de salade gisteren. Maar moet je daar dan room doorheen gooien?
    In my life
    Why do I smile
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:33:39 #200
    14746 k_i_m
    pi_60928885
    Reageer nou even, ik moet naar huis! .
    In my life
    Why do I smile
    pi_60928894
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:

Soep. Met een pietsie komijn en een klein scheutje sinaasappelsap.

Of juicen. Brrr. Wel lekker door de risotto, dan
    pi_60928914
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef k_i_m het volgende:
    Ik heb wel versie spinazie over van de salade gisteren. Maar moet je daar dan room doorheen gooien?
    Ik zou t eerst even laten slinken en dan mengen met eieren en een klein scheutje room
    pi_60928925
    Ik vind spinazie à la crème stiekem heerlijk.
    pi_60928945
    Bieten eet ik echt niet. Al die oer-Hollandse groenten vind ik toch zo vies... Kool, bieten, spruiten, bloemkool...
    pi_60928950
    quote:

Gekookt al? Met de kaasschaaf in plakjes (of rasp maar dan de plakjesstand) opwarmen en een beetje (balsamico)azijn erdoor en een beetje zout net zolang dat het zuur goed is met het zoet van de biet. Dan bak je uienringetjes knapperig met een beetje zout en peper en die leg je erop bij het serveren. (als je ze erdoor doet wordt het weer zompig)
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:36:18 #206
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60928954
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:28 schreef k_i_m het volgende:
    Hee SHE, is mijn spinazietaart verantwoord eigenlijk?

Ingrediënten
    1 pak spinazie à la crème (diepvries 450 g)
    5 plakjes bladerdeeg (diepvries)
    4 eieren (M)
    1 schaaltje rundergehakt (ca. 200 g)
    1 zakje gemalen pittige kaas

Bevat per eenpersoonsportie: Energie 645 kCal - Eiwit 38 g - Vet 43 g - Koolhydraten 27 g
    Nee, want 600kcal voor een stukje taart is wat fors.
    Het is wel ontzettend lekker, maar ik zou dan voor filodeeg hebben gekozen ipv bladerdeeg.
    En feta ipv rundergehakt en kaas.
    pi_60928958
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:35 schreef Isegrim het volgende:
    Ik vind spinazie à la crème stiekem heerlijk.
    Getver, nee, dat is de reden dat ik jarenlang geen spinazie bliefde

OK, dat geruzie is allemaal hoogst vermakelijk, maar ik ga maar s richting zwembad, anders is mijn avond zo snel om
    pi_60928961
    quote:

Af laten koelen, en een flink wat ui er door doen (ui op een biet). En slasaus
    pi_60928978
    Dus. Prompt flikkert mijn halve webloglezersbestand over me heen vanwege het eetschema wat ik volg. Dat het eenzijdig is en een crashdieet en slecht voor 't kind.
    IS het slecht voor 't kind? Want dan pak ik het liever anders aan.

(Hoewel het net lekker gaat. Mensen beginnen het aan me te zien. )

Enne, woei! Ik ga per 1 sept. weer beginnen als spinninginstructeur.
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_60928996
    quote:

soep! moet je aan CF vragen
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:38:29 #211
    14746 k_i_m
    pi_60929001
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:36 schreef SHE het volgende:

[..]

Nee, want 600kcal voor een stukje taart is wat fors.
    Het is wel ontzettend lekker, maar ik zou dan voor filodeeg hebben gekozen ipv bladerdeeg.
    En feta ipv rundergehakt en kaas.
    Filodeeg is beter?
    In my life
    Why do I smile
    pi_60929003
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Af laten koelen, en een flink wat ui er door doen (ui op een biet). En slasaus
    Das idd ook best lekker en is daarmee de 1e zinnige post die ik je zie posten

Mij een beetje uitmaken voor alcoholist
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:38:54 #213
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60929012
    Ik ga Co's variant vanavond eten als bijgerecht.

CF, hoe maak ik bietensoep dan?
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:40:55 #214
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_60929057
    quote:

Koken, in blokjes snijden, dot creme fraiche (aangemaakt met zout, peper en citroensap) erop.
    Of een bieten-haringsalade maken. Maar dat lijkt me zelf echt heeeeeeel goor Die combi heb ik nooit begrepen.
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:41:35 #215
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60929071
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:37 schreef Webkim het volgende:
    Dus. Prompt flikkert mijn halve webloglezersbestand over me heen vanwege het eetschema wat ik volg. Dat het eenzijdig is en een crashdieet en slecht voor 't kind.
    IS het slecht voor 't kind? Want dan pak ik het liever anders aan.

(Hoewel het net lekker gaat. Mensen beginnen het aan me te zien. )

Enne, woei! Ik ga per 1 sept. weer beginnen als spinninginstructeur.

Uhhh..je mag zoveel eten als je wilt, je moet veel goede vetten eten en behoorlijk wat eiwitten.
    Ik weet niet wie je lezers zijn, maar waar zien zij een crash-dieet precies?
    pi_60929088
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef SHE het volgende:

Borscht: http://www.elise.com/recipes/archives/006191borscht.php

Zelf ga ik liever dood.
    pi_60929093
    bieten-haringsalade maakte mijn oma vroeger en toen vond ik het lekker maar das al 20 jaar geleden dus geen idee hoe het nu zou bevallen.
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_60929099
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef SHE het volgende:

Uitje fruiten, teentje knof erbij, theelepeltje komijn. Bietjes in blokjes erbij, kippenbouillon erbijgieten tot de blokjes 1 cm onderstaan. Koken tot bietjes gaar zijn. Scheut versgeperst sinaasappelsap erdoor, pureren, peper en zout, klaar.
    pi_60929102
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef conleche het volgende:

[..]

Das idd ook best lekker en is daarmee de 1e zinnige post die ik je zie posten

Mij een beetje uitmaken voor alcoholist
    Ik heb geen enkele wodka drinken voor alcoholist uitgemaakt! Maar wodka drink je voor de alcohol, niet voor de smaak. En hoort wmb. niet in een dieet thuis. Neem dan een kruidenbitter... (= thee van jenever zit ook geen hol in, en wél smaak).
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:47:26 #220
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60929182
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Filodeeg is beter?

ja, filodeeg = 6 gr vet
    bladerdeeg = 23 g

Scheelt je een shitload aan kcal.
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:52:24 #221
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60929271
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele wodka drinken voor alcoholist uitgemaakt! Maar wodka drink je voor de alcohol, niet voor de smaak. En hoort wmb. niet in een dieet thuis. Neem dan een kruidenbitter... (= thee van jenever zit ook geen hol in, en wél smaak).
    Wodka is een smaak inducer; en totaal smaakloos is deze zeker niet.
    Daarbij is het de beste aperitief die je kunt bedenken; heb je verstand van de geneugten des levens? Ik noem een kaviaar? Weet je dat kaviaar te alle tijden geconsumeerd wordt met wodka? Omdat de wodka de smaak van eitjes omhoog haalt?

Wist je dat wodka dat met heel veel gerechten doet?
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:54:35 #222
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60929313
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:42 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Uitje fruiten, teentje knof erbij, theelepeltje komijn. Bietjes in blokjes erbij, kippenbouillon erbijgieten tot de blokjes 1 cm onderstaan. Koken tot bietjes gaar zijn. Scheut versgeperst sinaasappelsap erdoor, pureren, peper en zout, klaar.
    Dat is mijn lunch voor morgen; thanx!
    pi_60929337
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:42 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Klinkt goed. Ga ik eens proberen. Ik ben dol op bietjes.

Ik eet ze overigens het liefst met rode ui, feta, balsamico en wat kruidenolie.
    pi_60929386
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:54 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat is mijn lunch voor morgen; thanx!
    hij is erg lekker
    (had je nog tomatensoep gemaakt?)
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:59:34 #225
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_60929409
    ik heb net weer een heeeeeerlijke maaltijdsalade gehad, beef teriyaki
    en mag eindelijk straks weer lekker volleyballen zin in joh!
      maandag 18 augustus 2008 @ 18:03:52 #226
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60929485
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:58 schreef DarkElf het volgende:

[..]

hij is erg lekker
    (had je nog tomatensoep gemaakt?)
    Die eet ik al 2 dagen

Yum!
    pi_60929492
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 18:03 schreef SHE het volgende:

[..]

Die eet ik al 2 dagen

Yum!
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      maandag 18 augustus 2008 @ 18:08:50 #228
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_60929560
    ik ben gezwicht voor de chocolade vandaag. in een emo eetmoment (bui wil ik t niet noemen, daar was t te weinig voor)

heb gewoon gezond ontbeten, en geluncht. de hele dag me best goed groot gehouden, goed gewerkt, me niet teveel af laten leiden, maar 1 keer heel eventjes gehuild... en toen zat ik op de fiets naar huis ineens helemaal te trillen...

vanavond mensen op bezoek voor n vergadering, en dan hebben we altijd iets lekkers... en toen heb ik alles gekocht waar ik trek in had, en thuis van alles een beetje gegeten. en nu ben ik misselijk (t viel mee, twee merci'tje, twee blokjes noga, twee sinaassnippers, twee mergpijpjes - vroegah had ik alle verpakkingen leeggegeten)

en ik heb dus nu nergens meer zin in. niet in bezoek, niet in vergadering, niet in koken, niet in eten. bah.
    pi_60929737
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 18:08 schreef kwakveense het volgende:
    vanavond mensen op bezoek voor n vergadering, en dan hebben we altijd iets lekkers... en toen heb ik alles gekocht waar ik trek in had, en thuis van alles een beetje gegeten. en nu ben ik misselijk (t viel mee, twee merci'tje, twee blokjes noga, twee sinaassnippers, twee mergpijpjes - vroegah had ik alle verpakkingen leeggegeten)
    Behalve dat ik structureel veel eet, ben ik ook een echt vreetbuimonster. Tijdens bepaalde periodes kan dat heel erg zijn, maar in het algemeen probeer ik er dit aan te doen:

- altijd zorgen dat er genoeg (gezonde!) boodschappen zijn, en alleen boodschappen halen als ik me goed en niet hongerig voel
    - altijd goed blijven eten, ookal heb ik iets slechts gegeten zoals een chocoladereep (ik wil mezelf niet 'straffen' voor slecht eten door te bezuinigen op goed en gezond eten)
    - de tijd nemen voor lieve, kleine dingen voor mezelf (vandaag heb ik bijvoorbeeld een percolator gekocht, de schattige espressokopjes van zolder gehaald en lekkere koffie voor mezelf gemaakt; kost meer tijd dan de senseo, maar het biedt afleiding en ik vind het lekkerder)
    - in het algemeen liever zijn voor mezelf (niet te veel verplichtingen aangaan die maken dat ik geen tijd heb om goed voor mezelf te zorgen, nare mensen uit mijn leven weren, veel aandacht besteden aan de mensen waar ik van houd)

Er zijn dingen die veel tijd kosten (een rustiger persoon worden die zich beter kan verenigen met de wereld) en dingen die je meteen voor jezelf kunt doen (smoothies maken, goed voor jezelf koken, mooie kleren aantrekken, dat soort dingen).

Sterkte.
      maandag 18 augustus 2008 @ 18:20:32 #230
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_60929784
    k ga zo ook braaf mn rauwe andijvie stamppotje maken zoals ik gepland had. en heb al genoeg van die chocozooi gehd voor de rest van de week. al mn bezoek mag dat opmaken (heb mn avonden volgepland met gezellige dingen en gezellge vergaderingen)

t gaat vaak goed hoor, maar stapje voor stapje...
      maandag 18 augustus 2008 @ 18:36:09 #231
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60930098
    Ik vind dat je best beheerst emotioneel bent geweest.
    Was je vandaag wel gorgeous?

Ik red mezelf altijd met cocktails; virgin cocktails overigens. Mooi glas, mooie versiersels, veel rijk fruit.
    Ga ik helemaal zitten tutten en me bedenken hoe al die anti-oxidanten mij onweerstaanbaar maken
    Hetzelfde heb ik met zeepjes en verzorgingsproducten overigens.

Na een bad of douche met mijn fijnste producten voel ik me net de koningin van SHEBA
    Overigens is dit scenario alleen van toepassing na mijn dramatische huilbuien, het schoppen tegen het meubilair en het ruziemaken met mijn lief.

[ Bericht 0% gewijzigd door SHE op 18-08-2008 18:43:46 ]
    pi_60930501
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Klinkt goed. Ga ik eens proberen. Ik ben dol op bietjes.

Ik eet ze overigens het liefst met rode ui, feta, balsamico en wat kruidenolie.
    Dat is idd ook een heerlijke combi.
    Ik weet niet of je van risotto houdt; als dat het geval is, kun je eens bij een basisrisotto een deel van de bouillon vervangen door bietensap. Heerlijk.
      maandag 18 augustus 2008 @ 19:03:22 #233
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_60930826
    ja hoor, begon de dag met een compliment (heb mn neiuwe jurkje aan, met legging, maaarrrr die zit dan weer in mn laarzen dus t is gewoon een dekkende panty) en een zwart vestje er overheen... zag er bijzonder stoer uit met daaroverheen weer mn getailleerde zomerjas, en een vriendinnetje die ik tegenkwam meldde dat je echt heel goed kon zien dat ik afgevallen was in deze kleren. compliment 2 was van mn baas "leuke jurk" (vrouwelijke baas)

dus ik voel me wat dat betreft vandaag wel goed.

verder ben ik een klein wrakje maar wel trots dat ik mn iq weer wat aanezwengeld heb op mn werk. zowaar weer eens nagedacht...
    pi_60930922
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:47 schreef SHE het volgende:

[..]

ja, filodeeg = 6 gr vet
    bladerdeeg = 23 g

Scheelt je een shitload aan kcal.
    In bladerdeeg zit idd ook roomboter
    pi_60930936
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:52 schreef SHE het volgende:

[..]

Wodka is een smaak inducer; en totaal smaakloos is deze zeker niet.
    Daarbij is het de beste aperitief die je kunt bedenken; heb je verstand van de geneugten des levens? Ik noem een kaviaar? Weet je dat kaviaar te alle tijden geconsumeerd wordt met wodka? Omdat de wodka de smaak van eitjes omhoog haalt?

Wist je dat wodka dat met heel veel gerechten doet?
    Door alcohol ga je meer smaak waarnemen Niet persé met wodka. Alleen omdat wodka smaakneutraal is, en dus niet je eten beinvloed..
      maandag 18 augustus 2008 @ 19:10:37 #236
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_60931022
    zooo ik ga lekker richting sporthal
    lekker zweten en bijkletsen met mijn teamgenootjes

gezellie hoor
    pi_60931155
    Ha! Meneer C. heeft boodschappen gedaan en komt thuis met........Bieten!! Dat is wel echt opmerkelijk want ik heb hem niet verteld dat mee te nemen en we hebben echt al heel lang geen bieten gegeten. (zou hij misschien stiekem meelezen ) Dus ik ga morgen ook eens het bietensoeprecept van CF proberen. Hoewel ik van de komijn nog niet zeker ben, vanwege een wel erg overheersende smaak.

Vanavond eten we: vooraf een salade met friséesla, ui, tomaat, ei en mais. Daarna kipkarbonaadjes zonder vel. Gewoon gestoofd met peper en zout, zonder fancy smaakjes, wel dat het van de botten valt zo gaar) met witlof met ham/kaas uit de oven. (dat laatste eet ik heel vaak omdat het een korstje heeft en jullie weten hoe ik denk over korstjes )
      maandag 18 augustus 2008 @ 19:21:11 #238
    131016 mspoez
    Crazy catlady
    pi_60931333
    *rent even binnen*
    Helleu dames. Knufje voor Viking en Kwakveense, groetzels aan iedereen verder. Druk!
    *rent weer verder*
    Prrrrr
    pi_60931420
    De paprikasoep was heerlijk.

Lijstje:

O: 2 eitjes
    T: VitaLinea
    L: tomaat, komkommer, gerookte kip, tahu telor-saus
    D: paprikaroomsoep, rundertartaar, twee stukjes stokbrood
    T: stukje chocola

En vanavond neem ik waarschijnlijk een stukje van mijn pas gekocht oude geiten-brokkelkaas.
      Vis een optie? maandag 18 augustus 2008 @ 19:39:29 #240
    70532 loveli
    N
    pi_60931842
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 19:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    In bladerdeeg zit idd ook roomboter
    Verdikkme, nu reageer ik weer. Maar fyi, in het meeste bladerdeeg zit margarine.

En aan margarine wordt bij mijn weten toch echt vitamine D toegevoegd, tot er net zoveel in zit als in roomboter. Als ik het fout heb onthouden uit mijn studieboeken mag je me daarop wijzen, wel graag met vermelding.
    Verder heeft roomboter een lager smeltpunt/-traject (nl. op lichaamstemperatuur) dan de gemiddelde margarine, wat ook weer beter voor het lichaam schijnt te zijn. Best logisch eigenlijk dat een vaste stof sneller in je aderen blijft plakken dan iets vloeibaars.
    crap in = crap out
    pi_60931981
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 19:39 schreef loveli het volgende:

[..]

Verdikkme, nu reageer ik weer. Maar fyi, in het meeste bladerdeeg zit margarine.

En aan margarine wordt bij mijn weten toch echt vitamine D toegevoegd, tot er net zoveel in zit als in roomboter. Als ik het fout heb onthouden uit mijn studieboeken mag je me daarop wijzen, wel graag met vermelding.
    Verder heeft roomboter een lager smeltpunt/-traject (nl. op lichaamstemperatuur) dan de gemiddelde margarine, wat ook weer beter voor het lichaam schijnt te zijn. Best logisch eigenlijk dat een vaste stof sneller in je aderen blijft plakken dan iets vloeibaars.
    Jij denkt dat roomboter en margarine rechtstreeks je aderen ingaan?
      maandag 18 augustus 2008 @ 19:57:57 #242
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60932418
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 19:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Door alcohol ga je meer smaak waarnemen Niet persé met wodka. Alleen omdat wodka smaakneutraal is, en dus niet je eten beinvloed..
    Ja alle alcohol doet dat. Daarom staat er standaard een fles ethanol bij mensen op tafel.
    Wodka wordt van een aantal grondstoffen gemaakt, en tot aan filtering toe wordt smaak bepaald.
    Zeggen dat wodka smaakloos is, of dat alle alcohol smaak bepaalt doet mij vermoeden dat je mama gewoon een gall & gall medewerkster is. Sowieso een toko waar ze de kloten verstand hebben van drank.
    Jij pist in elk geval bij elk onderwerp nogal naast de pot.
    En geloof mij nou maar dat je mij als Oost-Europese weinig kan wijsmaken over wodka; ik kreeg het nog net niet in mijn fles.

Doe maar wieberen, je hebt sowieso geen flikker te zoeken hier.
    pi_60932541
    Rijstkoker gekocht. Hopelijk werkt het goed. Makkelijker om rijst te maken op die manier. :p
    Vandaag gegeten:
    ochtend/middag: japanse rijst
    middag: broodje haring
    avond: shoarma

Had geen zin in de avond om nog veel te maken. Morgen ga ik de rijstkoker uitproberen.
    pi_60932555
    Daar heb ik nou het nut nooit van ingezien, een rijstkoker.
    pi_60932635
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 20:02 schreef Isegrim het volgende:
    Daar heb ik nou het nut nooit van ingezien, een rijstkoker.
    Volgens bronnen wordt de rijst dan perfect, en je hoeft er minder op te letten enzo. Nu is rijst maken op zich niet moeilijk, maar dit is natuurlijk weer net iets makkelijker. En dezelfde bronnen zeggen dat de rijst dan lekkerder smaakt, en dat wil ik natuurlijk wel eens proeven.
    pi_60932657
    Hmkay. Ik dacht dat het vooral voor n00bs was die niet weten hoe je rijst moet koken.
    pi_60932685
    Nee, veel mensen die juist alleen rijst eten gebruiken het. En het lijkt me dat die het juist wel kunnen.
    pi_60932700
    Dat mag je wel hopen!
    pi_60933599
    Crap, volgens mij is het weer loos met m'n kniebanden Kutknie. Zo raak ik natuurlijk nooit in vorm Misschien toch maar weer naar de sportschool
      maandag 18 augustus 2008 @ 20:35:58 #250
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60933638
    Oh mijn moeder maakt zulke lekkere rijst uit de koker, met roomboterkorst, granaatappeltjes en lange dunne korrel basmati.

Serieus, dat is hemel
    pi_60933687
    Roomboterkorst?
      maandag 18 augustus 2008 @ 20:41:09 #252
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60933779
    Ja, de granaatjes klop je uit de appel die roer je door de rijst, dan de zooi erin en dan op de bovenkant roomboter.
    Als je het eruit haalt, heb je een prachtige witte rijst, met zoetige granaatjes en een heerlijk rijke geelbruine korst van roomboter.

*zucht*

Om van te huilen zo lekker!
    pi_60935595
    Lijstje:

O: gekookt eitje
    L: 2 plakjes ham flinke eetlepel eiersalade, oranje paprikaatje
    T: wodka
    D: kip, salade, witlof ham/kaas
    toetje: suikervrije Magnum.

Straks nog wat meloen.

Sport: 5k hardgelopen.
      maandag 18 augustus 2008 @ 21:44:57 #254
    14746 k_i_m
    pi_60935630
    De spinazietaart was wel okee, maar niet zo lekker als hij eruit zag op het plaatje .
    In my life
    Why do I smile
      maandag 18 augustus 2008 @ 21:50:25 #255
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_60935746
    quote:
    Bietenchips: in dunnen schijfjes snijden, afdeppen en frituren. Erg lekker!
    Bieten met appel: koken, in stukjes snijden en mengen met appel en balsamico-azijn
    Bieten-haringsalade: Bieten, zure haring, uien, eventueel een appel en een aardappel in stukjes hakken.Mengen met mayo en een beetje yoghurt. Op smaak brengen met peper en zout
    Gewoon bieten met azijn en ui
    Gekooktje bietjes met room (na het koken mengen met een beetje room en kort doorwarmen
    Bietensoep = bah
    Ik had ook nog een receptje voor bietenmousse, maar ben vergeten hoe je dat maakt.
    Bieten met noten is ook best lekker trouwens.
      maandag 18 augustus 2008 @ 21:52:41 #256
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_60935803
    Mijn daglijstje

O: 2 eieren
    L: tomatensaus met kipfilet en een beetje aardappel, sperziebonen, doperwten en ui
    T: druiven
    D: een gigantische roomijscoupe met alcohol
    T: plakje oude kaas

Sport: een half uur aerobics en een half uur grondoefeningen
    pi_60935830
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 21:44 schreef k_i_m het volgende:
    De spinazietaart was wel okee, maar niet zo lekker als hij eruit zag op het plaatje .
    Tragisch. Kun je m de volgende keer niet opleuken met wat spannende smaakmakers? klein bakje spekjes, kort gefruit sjalotje, knoflook, dat soort dingen?

Conleche, was je weer laat uit bed? Meid, hoe je toch de dag doorkomt op zo weinig... Nou ja, ik heb ook niet zoveel gegeten vandaag, hoor.
    pi_60936030
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 20:41 schreef SHE het volgende:
    Ja, de granaatjes klop je uit de appel die roer je door de rijst, dan de zooi erin en dan op de bovenkant roomboter.
    Als je het eruit haalt, heb je een prachtige witte rijst, met zoetige granaatjes en een heerlijk rijke geelbruine korst van roomboter.

*zucht*

Om van te huilen zo lekker!
    Klinkt interessant.
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:06:18 #259
    14746 k_i_m
    pi_60936185
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 21:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Tragisch. Kun je m de volgende keer niet opleuken met wat spannende smaakmakers? klein bakje spekjes, kort gefruit sjalotje, knoflook, dat soort dingen?

Conleche, was je weer laat uit bed? Meid, hoe je toch de dag doorkomt op zo weinig... Nou ja, ik heb ook niet zoveel gegeten vandaag, hoor.
    Als je alles bij elkaar optelt wat ik gegeten heb vandaag ga je ook huilen. 4 boterhammen met kipfilet, plak ontbijtkoek en een stukje spinazietaart. Oja, en dan moet ik nog shaken .
    In my life
    Why do I smile
    pi_60936190
    Ik lust geen bietjes (en mag ze ook niet) of roomboter .

Ik denk dat ik vandaag gezond gegeten heb, op mn ontbijt na, maar durf niet te posten omdat ik bang ben dat ik het nu nog steeds fout doe (en omdat er al zo'n gezond wellus nietus discussie is ).

Maar gevolg van onbeperkt wokken/ijs eten, taart, verjaardag in algemeen en pistoletjes etc ... ik kan nog steeds niets updaten . Nog even en ik flikker uit het lijstje omdat ik stabiel op mn laagste gewicht blijf ...

voor Kwak, Inderdaad en alle andere dames die door het diepste dal gaan en nu weer omhoog moeten klauteren.
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:08:53 #261
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_60936264
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:06 schreef Chicolate het volgende:
    Ik lust geen bietjes (en mag ze ook niet) of roomboter .

Ik denk dat ik vandaag gezond gegeten heb, op mn ontbijt na, maar durf niet te posten omdat ik bang ben dat ik het nu nog steeds fout doe (en omdat er al zo'n gezond wellus nietus discussie is ).
    Waarom post je je lijstje niet? Ik ben wel benieuwd en haal altijd eetideetjes uit jullie lijstjes.
    pi_60936289
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 21:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zo weinig toch niet? Heb het niet ingevoerd, maar schat het geheel op 1200 à 1300 cal. Vrij calorierijke etenswaren! Witlof met ham/kaas vult wel wat meer dan een stronk witlof uit gekookt water!

En ik was niet heel laat uit bed vanochtend. Ik denk half 10 of zo
    pi_60936292
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:06 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Als je alles bij elkaar optelt wat ik gegeten heb vandaag ga je ook huilen. 4 boterhammen met kipfilet, plak ontbijtkoek en een stukje spinazietaart. Oja, en dan moet ik nog shaken .
    Euh, ik had een bak magere kwark als ontbijt, een smoothie als lunch, een bak soep met 2 pita's om 5 uur en nog een klein beetje soep om 7 uur. Maar goed dat ik nog een klein stukje taart bij mijn thee heb genomen

Zo nog een paar olijven en een neut
    pi_60936317
    Het was trouwens wel vrij machtige zwarte-bonensoep. Erg lekker, heel pittig
    pi_60936358
    Kim, vind het sws ongelofelijk dat je dat kan; half shakes, half gewoon eten. Heb ik nooit gekund. Hele dag modifast ging me prima af, maar zodra ik half/half moest lukte het me niet meer; kreeg die shakes niet meer weg...
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:12:25 #266
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_60936371
    Waar koop je die zwarte bonen eigenlijk CF? Mijn kinderen vinden ze zo lekker.
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:15:42 #267
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_60936458
    hadden jullie al gezien dat ik inmiddels ook in het lijstje sta??? help ff met het totaal aantal afgevallen kilo's

ik heb net heerlijk getraind, ging lang niet slecht en het was heeeeeel gezellig. wel jammer dat ik de 2e training al mis.. (maja op vakantie gaan is natuurlijk ook wel heel erg leuk...)

mijn lijstje van vandaag:
    optimel met allbran
    kiwi
    maaltijdsalade beef teriyaki met olijven en feta
    salmiaklolly en 2 pepermuntjes...

ik zie dat het nog een beetje weinig is... misschien dat ik zo toch nog even wat neem.

ik zit trouwens, supersize me, te kijken. en ga om kwart voor elf een documentaire over anorexia kijken....
    *en daarna nog project catwalk, heb ik opgenomen *
    pi_60936536
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:08 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom post je je lijstje niet? Ik ben wel benieuwd en haal altijd eetideetjes uit jullie lijstjes.
    Ontbijt: 3 boterhammen met suiker (ja met suiker )
    Tussendoor: 4 rijstwafels
    Lunch: 2 boterhammen met jonge kaas en een halve komkommer
    Tussendoor: 2 rijstwafels en 1 appel
    Avondeten: Krieltjes uit de oven, gekookte worteltjes en pangasfilet. Met een minidrup mayo. Toetje: 2 bakjes besjes met wat yoghurt (met aspartaam ).

En ergens nog 2 dropjes uit verveling. Rijstwafels eet ik sinds vandaag weer. Eerst waren beide rijstwafelmoment ook boterhammen met kaas en komkommer, maar vond het toch wat te eentonig worden .
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:18:45 #269
    14746 k_i_m
    pi_60936561
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:12 schreef conleche het volgende:
    Kim, vind het sws ongelofelijk dat je dat kan; half shakes, half gewoon eten. Heb ik nooit gekund. Hele dag modifast ging me prima af, maar zodra ik half/half moest lukte het me niet meer; kreeg die shakes niet meer weg...
    Ik ook niet, vandaar ook de . . Maar nu met nog 1 shake op een dag is het wel te doen. Ik doe gewoon samen met mijn pil de shake in één keer naar binnen voor ik naar bed ga .
    In my life
    Why do I smile
    pi_60936577
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:12 schreef Tinkepink het volgende:
    Waar koop je die zwarte bonen eigenlijk CF? Mijn kinderen vinden ze zo lekker.
    Deze kwamen van de Turk in Den Haag. Eigenlijk vind ik gedroogde peulvruchten teveel werk
    pi_60936602
    Ik heb sowieso bewondering voor mensen die die shakes wegkrijgen. Zowel mijn moeder als mij zusje hebben een paar maanden lang geleefd op die zooi. Ik moet er echt niet aan denken. Het smaakt allemaal zo ontzettend kunstmatig en je kunt hetzelfde resultaat bereiken met eten dat wél ergens naar smaakt...
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:20:39 #272
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_60936614
    Jij bent echt dol op brood hè? Ik denk dat ik morgen ook aardappeltjes en vis uit de oven maak. Goed idee.
    pi_60936627
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:19 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Deze kwamen van de Turk in Den Haag. Eigenlijk vind ik gedroogde peulvruchten teveel werk
    En toch smaken ze lekkerder dan uit blik / pot. :T Maar toch koop ik mijn kikkererwten vaak in pot. Dan denk ik "Hey ik heb zin in kikkererwten" maar dan is het al te laat om ze een nacht te laten weken.
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:22:01 #274
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_60936661
    Kikkererwten koop ik ook in pot. Maar zwarte bonen kom ik echt nooit tegen. Als ik NLben maar eens zoeken in turkse winkeltjes
    pi_60936707
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:20 schreef Tinkepink het volgende:
    Jij bent echt dol op brood hè? Ik denk dat ik morgen ook aardappeltjes en vis uit de oven maak. Goed idee.
    Klopt . Ik zou, als ik wil, een half brood wegwerken als lunch. Geroosterd, met gebakken ei, met hagelslag (die even niet meer), helemaal vers of al een paar dagen oud (dan roosteren) ... maakt me vrij weinig uit . Vandaag was heel erg vers en zacht boeren volkorenbrood . Met een stevige korst.
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:26:06 #276
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_60936781
    Brood mis ik best wel eerlijk gezegd. Vandaag heb ik me in een zwak moment bijna vergrepen aan een broodje met pindakaas. Aan de andere kant is het me ook veel waard dat ik geen last meer heb van een opgezwollen buik. Mensen dachten gewoon dat ik weer zwanger was!
    pi_60936807
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Tinkepink het volgende:
    Kikkererwten koop ik ook in pot. Maar zwarte bonen kom ik echt nooit tegen. Als ik NLben maar eens zoeken in turkse winkeltjes
    De Turk heeft veel verschillende soorten bonen.
    pi_60936825
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:26 schreef Tinkepink het volgende:
    Brood mis ik best wel eerlijk gezegd. Vandaag heb ik me in een zwak moment bijna vergrepen aan een broodje met pindakaas. Aan de andere kant is het me ook veel waard dat ik geen last meer heb van een opgezwollen buik. Mensen dachten gewoon dat ik weer zwanger was!
    En ik maar posten hoe lekker ik brood vind ... ik zou het ook nooit kunnen. Aardappelen, pasta en evt zelfs rijst kunnen me gestolen worden, maar van mn brood/crackers blijven ze af ... (geroosterd met boter en stroop . En dan de stroop zo snel smeren dat de boter nog niet is gesmolten, maar een witte waas onder de stroop vormt).
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:27:39 #279
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_60936827
    1110 kcal vandaag, wel weinig inderdaad, want ik heb ook nog een uur taebo gedaan vanavond.
    Maar het voelt wel goed. Zal proberen mezelf wat meer te gunnen de komende dagen.
    pi_60936993
    Oeh, ik ben een sucker voor lijstjes:
    O roereitjes (2) + 1 volk. boterham
    T Vitalinea
    L 2 volk. boterhammen pindakaas
    T sinaasappel (1), kiwi (1)
    D tartaartje, broccoli (veel!), 1 tomaat, paar plakjes komkommer

En een uurtje Spinning.
    Hardloper.
    IG @webkim
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:32:49 #281
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_60936995
    Over brood gesproken; ik ga overschakelen op witbrood. Van bruinbrood krijg ik een opgezwollen buik. Ben daar wederom van overtuigd toen ik gisteren (op Lowlands dus dat is mijn excuus), na het nuttigen van 2 tosti's (van witbrood), en kadetje (wit), een hamburger (met daaromheen en wit broodje) en Thaise noedels met kip (maar dat is verder niet relevant) nog een volledig plat buikje had. De dag ervoor en vandaag heb ik bruinbrood gegeten en ja hoor, een enorme pens.
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:34:00 #282
    331 Merel
    Be here now.
    pi_60937039
    Even kijken hoor, wat heb ik vandaag op... Twee gekookte eitjes, 2 blikjes minute made sinaasappelsap, zes pruimen, blikje cola light, 500 ml vruchtenyoghurt, coq au vin (alweer! ) met aardappeltjes uit de oven en sla, glas duivensap, glas water, nog wat pruimen, schaaltje aardbeien, twee glaasjes rode wijn.. Dat was het volgens mij wel. Veel te weinig gedronken, komt door die yoghurt tussen de middag, normaliter drink ik veel meer cola light eigenlijk.
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:34:01 #283
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_60937040
    ik eet eigenlijk alleen maar brood als ik dagdiensten heb op het werk...
    ben helemaal geen broodeter. eet dan veeeeeeeeeel liever optimel met een lekkere muesli oid
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:36:46 #284
    331 Merel
    Be here now.
    pi_60937125
    Ik heb vroeger bij een bakker gewerkt, en écht lekker brood lust ik wel Alleen ben ik een gemaks-shopper en haal ik zo veel mogelijk spul bij de supermarkt. En supermarktbrood vind ik niks. Dus eet ik maar geen brood meer
    pi_60937142
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:32 schreef Aventura het volgende:
    Over brood gesproken; ik ga overschakelen op witbrood. Van bruinbrood krijg ik een opgezwollen buik. Ben daar wederom van overtuigd toen ik gisteren (op Lowlands dus dat is mijn excuus), na het nuttigen van 2 tosti's (van witbrood), en kadetje (wit), een hamburger (met daaromheen en wit broodje) en Thaise noedels met kip (maar dat is verder niet relevant) nog een volledig plat buikje had. De dag ervoor en vandaag heb ik bruinbrood gegeten en ja hoor, een enorme pens.
    En andere soorten bruinbrood zoals zuurdesem of roggebrood? Zelfde probleem?
    pi_60937168
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:36 schreef Merel het volgende:
    Ik heb vroeger bij een bakker gewerkt, en écht lekker brood lust ik wel Alleen ben ik een gemaks-shopper en haal ik zo veel mogelijk spul bij de supermarkt. En supermarktbrood vind ik niks. Dus eet ik maar geen brood meer
    Er zijn helaas nog maar verrekte weinig bakkers die écht lekker brood maken. De meeste kopen gewoon prefab mixen en verkopen in feite hetzelfde als de supermarkt.
    pi_60937170
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:37 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Roggebrood met pindakaas
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:38:52 #288
    331 Merel
    Be here now.
    pi_60937184
    Ik ga nu trouwen een klacht naar de C1000 sturen over het etiket van de wijn. Hij komt volgens het etiket namelijk uit het Middelandse zee gebied. Ja, zo staat het er letterlijk. Met een L te weinig, een hoofdletter te weinig, en een spatie te veel
    pi_60937185
    Alle soorten brood met pindakaas.
    pi_60937224
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:38 schreef Merel het volgende:
    Ik ga nu trouwen een klacht naar de C1000 sturen over het etiket van de wijn. Hij komt volgens het etiket namelijk uit het Middelandse zee gebied. Ja, zo staat het er letterlijk. Met een L te weinig, een hoofdletter te weinig, en een spatie te veel
    Het wordt steeds erger met die onzin. Vooral de Engelse ziekte (overmatig spatie gebruik ) neemt schrikbarende vormen aan.
    pi_60937242
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:38 schreef Isegrim het volgende:
    Morgen mee naar m'n werk
    Roggebrood met ei is trouwens ook woeiiii
    pi_60937259
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:38 schreef Isegrim het volgende:
    Beetje lekker brood verpesten met pindakaas

Ik lust niet alle soorten supermarktbrood. Moet niets hebben van het 'goedkope' weekbrood van de AH, maar ben dol op het boerenbrood. Vooral volkorenbrood of donkerbruin enzo. Wit hou ik niet van .
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:42:33 #293
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_60937291
    roggebrood met stroop vind ik dan wel weer lekker
    pi_60937301
    Hoe langer ik van school ben en hoe vaker die stomme spelling verandert, hoe vaker ik fouten maak. Het zij zo, ik doe m'n best....
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:43:22 #295
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_60937312
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:40 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het wordt steeds erger met die onzin. Vooral de Engelse ziekte (overmatig spatie gebruik ) neemt schrikbarende vormen aan.
    Oh, daar erger ik me ook zo ontzettend aan!

Maar er is hoop:
    quote:
    n het Nederlands moeten samengestelde woorden gewoon aan elkaar geschreven worden.

Er is dus geen enkele reden om een spatie in te voegen bij woorden als 'leesplezier', 'hogesnelheidslijn' en 'keukenbenodigdheden'. Deze fout wordt onnodig veel gemaakt, en het lijkt er zelfs op dat de foute spelling steeds vaker wordt toegepast. Een slechte ontwikkeling.

Het platform Signalering Onjuist Spatiegebruik (SOS) probeert deze ontwikkeling een halt toe te roepen. Met behulp van deze website willen we alle taalgebruikers wijzen op de veelgemaakte fout, om ze op die manier bewuster met deze regel uit de Nederlandse taal om te laten gaan.
    pi_60937317
    Suikerbrood, da's pas lekker. Maar dat mag dan weer niet. Daar smeer ik trouwens ook pindakaas op. Én boter.
      Vis een optie? maandag 18 augustus 2008 @ 22:44:10 #297
    70532 loveli
    N
    pi_60937338
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:32 schreef Aventura het volgende:
    Van bruinbrood krijg ik een opgezwollen buik.
    Last van gluten?
    crap in = crap out
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:44:59 #298
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_60937359
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:37 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zuurdesem staat nog op mijn lijst van te proberen soorten. Heb alleen nooit tijd om het te halen. In de supermarkten ligt het niet en ik weet niet waar ik het wel kan halen eigenlijk...
    pi_60937370
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:42 schreef conleche het volgende:
    Hoe langer ik van school ben en hoe vaker die stomme spelling verandert, hoe vaker ik fouten maak. Het zij zo, ik doe m'n best....
    Spellingveranderingen doen zich maar eens in de zoveel jaar voor en als iemand 'pannekoek' schrijft in plaats van 'pannenkoek', zal mij dat aan mijn aars oxideren. Het zijn juist die dingen die al vijftig of honderd jaar dezelfde regels volgen (ik word - jij wordt - hij wordt ) en die mensen steeds meer fout gaan doen die mij dwarszitten. Zoals het los schrijven van samen stellingen.
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:45:42 #300
    331 Merel
    Be here now.
    pi_60937383
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:42 schreef conleche het volgende:
    Jij hoeft ook niet foutloos te kunnen spellen Maar van een etikettenschrijver verwacht je toch wel dat ie even checkt of 'ie geen foutjes maakt. Om zulke dingen kan ik me nou opwinden
    pi_60937419
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:44 schreef Aventura het volgende:

[..]

Zuurdesem staat nog op mijn lijst van te proberen soorten. Heb alleen nooit tijd om het te halen. In de supermarkten ligt het niet en ik weet niet waar ik het wel kan halen eigenlijk...
    Het ligt wel degelijk in de supermakt, maar doorgaans apart van het gewone brood. In kleine pakjes. Natuurvoedingswinkel heeft het ook.
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:49:25 #302
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_60937489
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:44 schreef loveli het volgende:

[..]

Last van gluten?
    Lijkt me niet, want die zitten toch in heel veel meer voedingsmiddelen, behalve bruinbrood? Bovendien bn ik al 30. Meesta wordt zoiets al bij kids ontdekt lijkt me? Ik heb het overigens ook bij melk en fruit. Dat zijn dan ook geijkte boosdoeners, waar veel mensen klachten bij hebben. Ik denk dat het bij mij ook nog een keer zo is dat mijn darmen niet erg van al te vezelrijke voeding houden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')