Als je dit artikel juist weet te interpreteren, dan had je begrepen dat het marginaal is. Een betere doorbloeding treed ook op bij alcoholgebruik an sich.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Althans, magisch ...
Ze zijn geloof ik aardig op weg om de stof kunstmatig na te maken ()
[..]
Alcohol is sowieso niet "goed" voor je. Dagelijks een biertje, jenevertje, wodka, of wat dan ook, heeft niet het positieve effect wat rode wijn heeft. Ik zoek nog even verder voor je naar een linkje, ik kan'm atm. niet vinden. Dat is wel wetenschappelijk aangetoond, itt. wat je eerder zei.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:09 schreef SHE het volgende:
Overigens zitten polyfenolen ook in druivensap, in olijfolie en in groenten.
Het slaat dus nergens op, om rode wijn als magische wonderdrank te bestempelen. Het doet niet meer voor je dan een jenevertje of een wodka.
Luister, tot niet zo heel lang geleden dacht men inderdaad dat rode wijn een speciale gezondheidsbevorderende werking had.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Alcohol is sowieso niet "goed" voor je. Dagelijks een biertje, jenevertje, wodka, of wat dan ook, heeft niet het positieve effect wat rode wijn heeft. Ik zoek nog even verder voor je naar een linkje, ik kan'm atm. niet vinden. Dat is wel wetenschappelijk aangetoond, itt. wat je eerder zei.
Dr zijn een paar punten in het dieet (die ik dus eerder noemde) die ik of apart gekozen vindt (wodka) of simpelweg ongezond vindt, ongeacht of het diet-proof is of niet (Roomboterwat wel erg lekker is, maar zeer ver weg van gezond).
Het is pas relatief recent pas bekend geworden wát de werking van rode wijn veroorzaakt (door een arts van het meander medisch centrum te Amersfoort trouwens).quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:16 schreef SHE het volgende:
[..]
Luister, tot niet zo heel lang geleden dacht men inderdaad dat rode wijn een speciale gezondheidsbevorderende werking had.
Tot zeer recentelijk, men tot de ontdekking kwam dat het de alcohol zelf is, die bepaalde fijne kwaliteiten bezit.
Je mag van mij zoeken tot je een ons weegt, maar ik ben goed op de hoogte van de meest recente conclusies
En wat jij ongezond vind, is niet zo heel belangrijk. Daar is de wetenschap voor en die vertrouw ik blind.
Overigens kan een biertje zeker geen kwaad, bijzonder goed voor je nieren zelfs.
In ieder geval niet in wijn, daar wil je zo min mogelijk pitten in hebben, deze veroorzaken methanol bij de gistingquote:Op maandag 18 augustus 2008 16:16 schreef loveli het volgende:
Zitten die polyfenolen niet heel erg in druivenpitten? Of haal ik klok en klepel weer door elkaar.
Druivenpitten zijn in ieder geval erg gezond en er bestaat ook druivenpittenolie. Een tijdje heb ik het gebruikt om te bakken, maar omdat het ongelooflijk spettert hou ik het maar bij olijfolie (en ganzenvet voor speciale gelegenheden).
Die zitten vrnl in de schil van de druif. en ook in andere bessen trouwens. Verder zit het in chocolade, in bier, in olijfolie, in groenten...quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:16 schreef loveli het volgende:
Zitten die polyfenolen niet heel erg in druivenpitten? Of haal ik klok en klepel weer door elkaar.
Druivenpitten zijn in ieder geval erg gezond en er bestaat ook druivenpittenolie. Een tijdje heb ik het gebruikt om te bakken, maar omdat het ongelooflijk spettert hou ik het maar bij olijfolie (en ganzenvet voor speciale gelegenheden).
"In practice, though, beverage choice appears to have little effect on cardiovascular benefit. A report from the Health Professionals Follow-up Study, for example, examined the drinking habits of more than 38,000 men over a 12-year period. Moderate drinkers were 30 to 35 percent less likely to have had a heart attack than non-drinkers.(4) This reduction was observed among men who drank wine, beer, or spirits, and was similar for those who drank with meals and those who drank outside of meal time. This study suggests that the frequency of drinking may matter: Men who drank every day had a lower risk of heart attack than those who drank once or twice a week."quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De beschermende functie val alcohol gaat trouwens alleen op bij rode wijn..
Ik vind het super voor koude bereidingen, maar het wordt wel heel snel ranzigquote:Op maandag 18 augustus 2008 16:16 schreef loveli het volgende:
Dit is de laatste keer dat ik het ga uitleggen ( serieus )quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is pas relatief recent pas bekend geworden wát de werking van rode wijn veroorzaakt (door een arts van het meander medisch centrum te Amersfoort trouwens).
quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:25 schreef SHE het volgende:
[..]
Dit is de laatste keer dat ik het ga uitleggen ( serieus )
*sigh*
quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nog niet de gene die ik zocht, maar iig. wel al 1 die jou "wijn is niet beter" argument in twijfel neemt: http://www.healthandfood.be/html/nl/news/2004/2004-08-18.htm
Ja Kwak, 1 kcal gaat direct naar je heupen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:29 schreef kwakveense het volgende:
ach, lee harvey dinges wilde mij ook ervan overtuigens dat ik beter iets met suiker kan drinken omdat ik van light frisdrank dikker word...
Nee, dat je beter iets kan drinken waar geen kunstmatige zoetstoffen inzittenquote:Op maandag 18 augustus 2008 16:29 schreef kwakveense het volgende:
ach, lee harvey dinges wilde mij ook ervan overtuigens dat ik beter iets met suiker kan drinken omdat ik van light frisdrank dikker word...
Dat je ongezonde dingen (Roomboter, alcohol) als "goed" weet te verkopen. Rode wijn is goed. Gematigd, every now and then. Wodka heeft, helemaal de manier waarop het gedronken wordt*, geen toegevoegde waarde op een gezond dieet.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:32 schreef SHE het volgende:
[..]
Aug, 2004?
Daarbij heb ik erg veel moeite met interpretaties als 'superieur'
Ik vraag me ook af waarom je zo aan het doordrammen bent en welk punt je nu eigenlijk wenst te maken?.
Want?quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, dat je beter iets kan drinken waar geen kunstmatige zoetstoffen inzitten![]()
(althans, niet de zoetstoffen die ze hier in nederland dr in kiepen, zoals aspartaam).
quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, dat je beter iets kan drinken waar geen kunstmatige zoetstoffen inzitten![]()
(althans, niet de zoetstoffen die ze hier in nederland dr in kiepen, zoals aspartaam).
En ik ben al jaren 15-25 kilo te licht, volgens de heren doktoren. Met redbull. En ijsthee. En veel vruchtensap. En thee met 3 scheppen suiker - dat is wel 12 gram! 1/4 blikje colaquote:Op maandag 18 augustus 2008 16:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik 42 met cola lighten zonder wijn
en zonder boter.. (wel met olie overigens )
Ik ben wel van mening dat aspartaam niet instant killing is. Maar volledig gezond is het niet, het bevordert de behoeftes aan suiker, en rommelt met de opname van suiker. Drink dan géén cola, maar iets anders. (of ga met een spandoek in Den haag staan om die aziatische zoetstof... *naam zo even zoeken* legaal te krijgen...)quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:38 schreef SHE het volgende:
[..]
Want?
En ga de discussie over aspartaam maar niet met mij aan, als je in mijn posthistprie kijkt dan zie je dat velen voor jou al gesneuveld zijn.
* SHE geeft Claudia een welkom terug cola-light
Zie eerder, zo uit mn hoofd 54 gram verz. vet per 100 gram boter. En veel cholesterol. Veel ongezonder kan je het niet krijgen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:39 schreef loveli het volgende:
Blijf even van mijn roomboter af, ja! Zo ongezond is dat echt niet, zeker vergeleken met die margarine-meuk.
weet jij wel dat ondergewicht veeeeeeel gevaarlijker is dan (licht ) overgewicht?????quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En ik ben al jaren 15-25 kilo te licht, volgens de heren doktoren. Met redbull. En ijsthee. En veel vruchtensap. En thee met 3 scheppen suiker - dat is wel 12 gram! 1/4 blikje cola![]()
En aardappels, ook nog. En wijn. En af en toe, heel zelden wodka. Door de cola.
Voor de smeuïgheid.quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:53 schreef ColdFeet het volgende:
Roomboter is lekkerHoewel ik nooit snap waarom mensen en boter en bijv kaas of pindakaas op hun brood doen. Dan proef je de boter amper, terwijl het zo vreselijk lekker is
Normandische boerenboter
Ik heb vooralsnog mijn beweringen goed gefundeerd en je hebt het vertikt om op mijn boter en aardappel verhaal in te gaan.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat je ongezonde dingen (Roomboter, alcohol) als "goed" weet te verkopen. Rode wijn is goed. Gematigd, every now and then. Wodka heeft, helemaal de manier waarop het gedronken wordt*, geen toegevoegde waarde op een gezond dieet.
*Aangezien je niet 1 glas wodka bij een maaltijd gaat drinken, maar wodka recreatief drinkt, en dus af en toe maar wel wat grotere hoeveelheden.
Die redenering is gewoon een beetje... krom
Ik heb helemaal geen kritiek op mensen met overgewicht. En met mijn bouw (lang/slank) is ondergewicht ook niet gevaarlijk maar normaal. Sterker nog, als ik op het "ideale gewicht" zou zitten volgens de standaard schema's (>100 kg) dan zou ik ongezonder bezig zijn. (En rare trucs uit moeten halen, omgekeerde liposuctie ofzoquote:Op maandag 18 augustus 2008 16:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
weet jij wel dat ondergewicht veeeeeeel gevaarlijker is dan (licht ) overgewicht?????
en dan ga jij hier ons ff kritiek lopen geven.....
Thanx, maar ik drink uitsluitend water, thee en koffie. In Italië heb ik wel lekker aqua frizzante genuttigd.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:38 schreef SHE het volgende:
* SHE geeft Claudia een welkom terug cola-light
Nee, ik zeg dat je niet 1 glas wodka bij je eten gaat drinken, zoals met wijn. Wodka is smaak en geurloos (vandaar dat alcoholisten het drinken) en drink je dus alleen voor de alcohol. Itt. wijn, waar juist veel smaak aan zit.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb vooralsnog mijn beweringen goed gefundeerd en je hebt het vertikt om op mijn boter en aardappel verhaal in te gaan.
Daarbij weet jij helemaal niet wie wat drinkt en wanneer.
Sterker nog, je durft zelfs een uit de lucht gegrepen bewering te doen dat wodka drinkers meer drinken.
Graag bewijs hiervoor.
Ik denk dat je jezelf beter bij de staart kunt pakken en ergens anders een onwetende moet vinden voor je vreemde en vooral ongefundeerde manier van discussieren.
Dat mogen ze inderdaad eindelijk wel eens op de markt gaan toelaten.quote:
Wel de juiste cijfers erbij pakken, 54gr vet, waarvan 23!gr enkelvoudig onverzadigd. ( dus yay! )quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zie eerder, zo uit mn hoofd 54 gram verz. vet per 100 gram boter. En veel cholesterol. Veel ongezonder kan je het niet krijgen.
bepaal jij dat nu ff ter plekke???quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat je niet 1 glas wodka bij je eten gaat drinken, zoals met wijn. Wodka is smaak en geurloos (vandaar dat alcoholisten het drinken) en drink je dus alleen voor de alcohol. Itt. wijn, waar juist veel smaak aan zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |