abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:06:28 #76
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60923157
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:18 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

Haha, doe ik. Ook weleens een thread aangemaakt op FOK! erover. => "Denk er niet zoveel overna." "Ga sporten." "Zoek een clubje!". Allemaal geprobeerd.
Oja, dat moet je dus niet doen . Je kan beter "vrienden"maken in dit soort reeksen en daarmee praten dan in R&P posten .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:12:04 #77
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60923314
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:47 schreef Sugar het volgende:
Iedereen hier een beetje aan de psychische shitzooi? Me too. Oh, maar dát hadden jullie al door, trouwens.
Verder gaat het hier wel goed. Maria is vrolijk naar school, ik fiets me met kinderen een slag in de rondte en probeer me aan weinig eten te houden. Ik doe mijn best.
Fijn dat Maria vrolijk naar school is!

Naar aanleiding van bovenstaande post had ik toch nog een vraagje: Je hoeft toch niet persé weining te eten om caloriearme te eten? Ik eet me echt een slag in de ronte en zit dan echt vol, terwijl ik echt niet teveel calorien binnenkrijg. Gewoon heel veel groentes eten! Groentenstoofpotten en soepen zijn bijvoorbeeld erg goed om lekker vol van te raken en toch niet te calorierijk te eten. Ik combineer zo'n gerecht vaak met een salade, en dan heb ik echt niet het idee dat ik iets mis. Een uurtje of 1,5 na de lunch neem ik iets zoets (fruit) zodat ik me niet vergrijp aan de chocolade. Om een uur of 4 weer iets hartigs en dan is het al weer bijna avondeten.

Overigens lunch ik altijd warm en uitgebreid, waardoor gezonder eten ook makkelijker is vol te houden. 's Avonds kies ik eerder voor wat lichts.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_60923451
Ik zit aan een heerlijke salade van komkommer, tomaat, gerookte kip en een scheut tahu telor-saus.
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:16:45 #79
331 Merel
Be here now.
pi_60923463
Tegenwoordig is vrienden maken op internet helemaal zo gek niet meer inderdaad Nou denk ik niet dat je de eerste de beste meteen moet bedelven onder al je problemen, het moet ook leuk blijven Maar het is best mogelijk om goede vriendschappen op te bouwen en daar hoort het bespreken van leuke én moeilijke dingen bij.

En tegenwoordig zit ook iedereen bij de psych En hoe meer mensen daar gewoon normaal openlijk over praten, hoe gewoner iedereen het vindt en hoe lager de drempel wordt. Ik vind niet dat iedereen voor elk wissewasje maar naar de psych moet rennen, maar als het nodig is moet je het gewoon doen. En dan moet je inderdaad een psych zoeken waar het mee klikt, en niet iemand die je het idee geeft dat je een zeur bent
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_60923488
Ik heb zelfs mijn grote liefde van internet geplukt. Internet (Fok) is mijn stamcafé.
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:18:55 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60923541
De meeste mensen die ik ken, ken ik via het internet.
Maar dat komt ook doordat ik irl niet zo snel een kans krijg ivm mijn slechthorendheid. Normale gelegenheden waar je mensen leert kennen zijn al vaak te druk en te lawaaierig voor mij en dan raak ik helemaal ondergesneeuwd .
Dus internet is geweldig .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:32:05 #82
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60923987
Tinkepink, met zo weinig mogelijk eten bedoel ik ook vooral toch maat houden met hoeveelheid allbran (want veel calorieen) en niet snel even boterham doen in alle hectiek. Want dat tikt wel aan. En ik probeer natuurlijk toch elke dag hooguit op 1150 te komen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:35:09 #83
14746 k_i_m
pi_60924086
Misschien heel stom hoor, maar waarom eet je dan geen andere dingen met minder calorieën waar je meer van kan eten? .
In my life
Why do I smile
pi_60924134
Sugar 1150 max is wel weinig hoor, zeker als je veel moet fietsen enzo. Ik moet van mezelf elke dag wel minstens 1500 kcal eten. En dat is al best proppen, als je veel goente eet
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:40:24 #85
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60924241
ik probeer tussen 1200 en 1500 te zitten, maar ben dan ook een klein propje met een kantoorbaan...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:44:20 #86
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60924377
Kim, omdat ik dan honger blijf houden, die twee keer allbran heb ik echt nodig.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_60924571
En meer volume eten Sugar, is dat geen oplossing? Flink wat sla met tonijn bijvoorbeeld. Vult behoorlijk goed hoor.
En 1150 calorieen vind ik ook erg weinig.
  maandag 18 augustus 2008 @ 15:03:25 #88
14746 k_i_m
pi_60924901
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:44 schreef Sugar het volgende:
Kim, omdat ik dan honger blijf houden, die twee keer allbran heb ik echt nodig.
En als je nou de boel omdraait, (voor zover mogelijk met gezin hoor) dat je 's ochtends zwaardere dingen eet dan 's avonds? Zeker als je overdag actief bent kan je best wel wat meer eten omdat je ook rekening moet houden met wat je verbrand!

[ Bericht 9% gewijzigd door k_i_m op 18-08-2008 15:05:53 (was nog niet klaar :() ]
In my life
Why do I smile
pi_60925326
SHE! Ik heb even -puur uit interesse en licht kritisch oogpunt - wat vraagjes over 'jou' dieet (niet dat ik het zelf ga volgen, want met 87KG / 2 meter lang zit ik goed qua gewicht).

• Geen suiker in koffie/thee maar wel wodka (35 gewichtsprocent alcohol en dus na omzetting in je lichaam ook suiker...) Kan je dan niet véél beter de wodka weg laten en een schepje suiker in je thee doen?
  • Geen margarine maar wel echte boter. Even uitgaand van "Boter, Ongezouten" zadel je dus de dieetvolgers op met 80% vet waarvan 54 gram verzadigd per 100 gram. 240mg cholesterol per 100 gram, en géén vitamine D. Dat alles ligt bij gewone margarine veel lager, en zit er kunstmatig vitamine D (= meer happy voelen) aan toegevoegd... vanwaar geen margarine?
  • Je bent fel tegen aardappelen. Terwijl aardappelen vrijwel geen vet, geen suiker en een niet gigantisch hoge hoeveelheid energie bevatten. Waar wel tegenover staat dat aardappel heel machtig is; als je niet vol zit, en een aardappel neemt, zit je wel vol. Daarnaast bevat de schil van aardappel ook wat nuttige vitamientjes
  • Arachideolie (pindaolie) verkies je boven olijfolie. Echter, het bevat meer Kcal/KJ per 100 gram, meer onverzadigde vetzuren, en het bevat cholesterol, wat olijfolie niet doet.

Ik was vooral nieuwsgierig hoe je tot deze, in mijn ogen toch aparte/omgekeerd werkende punten was gekomen Hoop dat je het niet als een flame ziet (mn konijntjes zijn nog bang dat je ze komt ontvoeren ) maar als pure interesse en "opbouwende kritiek" ofzo
  • La derecha oprime, la izquierda libera
      maandag 18 augustus 2008 @ 15:29:27 #90
    331 Merel
    Be here now.
    pi_60925624
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 15:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

• Geen suiker in koffie/thee maar wel wodka (35 gewichtsprocent alcohol en dus na omzetting in je lichaam ook suiker...) Kan je dan niet véél beter de wodka weg laten en een schepje suiker in je thee doen?
  • Ja hallo, we moeten toch íéts aan alcohol kunnen drinken?
    "I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
      maandag 18 augustus 2008 @ 15:30:19 #91
    14746 k_i_m
    pi_60925656
    Gadverdamme nou heb ik zin in bier!
    In my life
    Why do I smile
    pi_60925705
    Waarom zo je suiker in je thee doen? Voegt niets toe aan je levensvreugde (itt wodka ). Alcohol wordt overigens, bij mijn weten, omgezet in vet en niet in suikers.
      maandag 18 augustus 2008 @ 15:47:44 #93
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60926139
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 15:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    SHE! Ik heb even -puur uit interesse en licht kritisch oogpunt - wat vraagjes over 'jou' dieet (niet dat ik het zelf ga volgen, want met 87KG / 2 meter lang zit ik goed qua gewicht).

Vertel jij me de toegevoegde waarde van suiker dan maar? Suiker is nutteloos en een ergere bedreiging voor je gewicht dan vet. Alcohol is een vaatverwijdende substantie die bij matig gebruik een legio beschermende eigenschappen bezit. Wodka = koolhydraatvrij

• Geen margarine maar wel echte boter. Even uitgaand van "Boter, Ongezouten" zadel je dus de dieetvolgers op met 80% vet waarvan 54 gram verzadigd per 100 gram. 240mg cholesterol per 100 gram, en géén vitamine D. Dat alles ligt bij gewone margarine veel lager, en zit er kunstmatig vitamine D (= meer happy voelen) aan toegevoegd... vanwaar geen margarine?

Omdat margarine transvetten en gehydroliseerde vetten bevat, die nog slechter voor je zijn dan verzadigde vetten. Daarnaast bevat margarine enorm veel omega6, die we sowieso al ruimschoots binnen krijgen. Daarbij komt dat margarine inderdaad een caorie-arm product is, en dat niet per definitie de bedoeling is. Vet is onontbeerlijk in gewichtsbeheersing. Als je dan toch iets op je brood wilt smeren, smeer dan roomboter. Het is echt, het is puur en er zit genoeg vet in.
    Voor de vitamine D hoef je margarine niet te gebruiken ( in blue band zit het niet hoor ) 15 minuten je harses uit het raam steken en je hebt je ADH vitamine D al binnen.

• Je bent fel tegen aardappelen. Terwijl aardappelen vrijwel geen vet, geen suiker en een niet gigantisch hoge hoeveelheid energie bevatten. Waar wel tegenover staat dat aardappel heel machtig is; als je niet vol zit, en een aardappel neemt, zit je wel vol. Daarnaast bevat de schil van aardappel ook wat nuttige vitamientjes

Welk probleem heb jij toch met vet? Van vet alleen word je niet dik hoor.
    Dan maak je de denkfout dat in aardappels geen suikers zitten, de aardappel bestaat voornamelijk uit zetmeel en is 1 grote suikerbom. De door jouw genoemde nuttige vitamientjes zijn helemaal niet zo spannend

• Arachideolie (pindaolie) verkies je boven olijfolie. Echter, het bevat meer Kcal/KJ per 100 gram, meer onverzadigde vetzuren, en het bevat cholesterol, wat olijfolie niet doet.

Ik verkies niets, beiden zijn prima. Arachide-olie raad ik aan omdat het goed verhit kan worden, beter dan welke olie dan ook. Derhalve heel geschikt voor een roerbak. Olijfolie kun je zowel warm als koud gebruiken. Olie = olie en bestaat voor 100% uit vet.

Ik was vooral nieuwsgierig hoe je tot deze, in mijn ogen toch aparte/omgekeerd werkende punten was gekomen Hoop dat je het niet als een flame ziet (mn konijntjes zijn nog bang dat je ze komt ontvoeren ) maar als pure interesse en "opbouwende kritiek" ofzo
  • pi_60926268
    Ik heb helemaal niets tegen vet! Maar 54% verzadigd vet (Roomboter) zal ongetwijfeld dieetproof kunnen zijn, maar sommige mensen willen wel graag ouder worden dan 40/45 jaar ... margarine (ook vet, en water) is gewoon een stuk gezonder.....

De beschermende functie val alcohol gaat trouwens alleen op bij rode wijn..
    La derecha oprime, la izquierda libera
    pi_60926278
    Roomboter is lekker Hoewel ik nooit snap waarom mensen en boter en bijv kaas of pindakaas op hun brood doen. Dan proef je de boter amper, terwijl het zo vreselijk lekker is Normandische boerenboter
      maandag 18 augustus 2008 @ 15:58:19 #96
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60926405
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 15:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Ik heb helemaal niets tegen vet! Maar 54% verzadigd vet (Roomboter) zal ongetwijfeld dieetproof kunnen zijn, maar sommige mensen willen wel graag ouder worden dan 40/45 jaar ... margarine (ook vet, en water) is gewoon een stuk gezonder.....

De beschermende functie val alcohol gaat trouwens alleen op bij rode wijn..
    Waarom zouden mensen niet ouder worden dan 45 als ze roomboter hebben?
    Het is niet gezonder, wat in margarine zitten weer andere vetten die niet zo bijster goed voor je zijn.

Hoe kom je in vredesnaam erbij dat alleen rode wijn iets voor je doet? Dat is de grootste fabel die er is.
    Niet de kleurstof doet iets voor je hart en vaten, maar de alcohol...en daarbij maakt het geen flaus aus waar je de alcohol aan ontrekt.
    Of dacht je dat rode wijn een of andere magische stof bevat?
    Daarbij is wodka nogmaals > koolhydraatvrij
      maandag 18 augustus 2008 @ 15:59:43 #97
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_60926436
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 15:53 schreef ColdFeet het volgende:
    Roomboter is lekker Hoewel ik nooit snap waarom mensen en boter en bijv kaas of pindakaas op hun brood doen. Dan proef je de boter amper, terwijl het zo vreselijk lekker is Normandische boerenboter
    Dat slaat ook nergens op, want het is dubbel vet.
    I
    pi_60926452
    Tannines in rode wijn versterken het effect van alcohol licht, meen ik. Maar wijn met veel tannines is weer niet bijzonder lekker, meestal
    pi_60926475
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 15:58 schreef SHE het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen niet ouder worden dan 45 als ze roomboter hebben?
    Het is niet gezonder, wat in margarine zitten weer andere vetten die niet zo bijster goed voor je zijn.

Hoe kom je in vredesnaam erbij dat alleen rode wijn iets voor je doet? Dat is de grootste fabel die er is.
    Niet de kleurstof doet iets voor je hart en vaten, maar de alcohol...en daarbij maakt het geen flaus aus waar je de alcohol aan ontrekt.
    Of dacht je dat rode wijn een of andere magische stof bevat?
    Daarbij is wodka nogmaals > koolhydraatvrij
    Althans, magisch ...

Ze zijn geloof ik aardig op weg om de stof kunstmatig na te maken ( )
    quote:
    29 mei 2006
    Stof uit rode wijn bevordert bloeddoorstroming
    Polyfenolen uit rode wijn hebben een positief effect op bloedvaten, maar het nuttigen van veel rode wijn of alcohol tegelijk, is hoe dan ook verkeerd. Dat stelt internist Dylan de Lange van het UMC Utrecht in zijn proefschrift. Hij ontdekte dat polyfenolen via een speciale receptor bloedplaatjes remmen, het bloed klontert hierdoor minder snel. Maar bij de consumptie van zes glazen alcohol of rode wijn in korte tijd blijkt de vaatwand niet meer goed te kunnen verwijden.

Langdurig, gematigd alcoholgebruik van één à twee glazen per dag zou goed zijn voor hart- en vaatziekten, doordat alcohol, en specifiek rode wijn, de bloeddoorstroming bevordert. De Lange onderzocht het effect van polyfenolen uit rode wijn op bloedplaatjes, die verantwoordelijk zijn voor het samenklonteren van bloed. Het blijkt dat polyfenolen binden aan de PECAM-1-receptor en dat de stollingsactiviteit van bloedplaatjes daardoor ruim een uur afneemt. Dit leidt tot betere bloeddoorstroming.

De Lange bestudeerde ook het effect van �binge drinking� op de bloedvaten van de onderarm. Na een hoge dosis alcohol, zes glazen rode wijn of een andere drank, blijken de vaten zich slecht te kunnen verwijden als dat wel nodig is. Tevens klonteren bloedplaatjes sneller samen. Beide verhogen het risico op hart- en vaatziekten.

De Lange promoveert op 30 mei aan de Universiteit Utrecht.

Bron: UMC Utrecht
    La derecha oprime, la izquierda libera
      maandag 18 augustus 2008 @ 16:01:41 #100
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60926490
    Boter is sowieso smerig. "Ja maar anders is m'n bammetje zo droog"

Moet je proberen hem in je mond te steken in plaats van je aars.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')