De Turk heeft veel verschillende soorten bonen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Tinkepink het volgende:
Kikkererwten koop ik ook in pot. Maar zwarte bonen kom ik echt nooit tegen. Als ik NLben maar eens zoeken in turkse winkeltjes
quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:26 schreef Tinkepink het volgende:
Brood mis ik best wel eerlijk gezegd. Vandaag heb ik me in een zwak moment bijna vergrepen aan een broodje met pindakaas. Aan de andere kant is het me ook veel waard dat ik geen last meer heb van een opgezwollen buik. Mensen dachten gewoon dat ik weer zwanger was!
En andere soorten bruinbrood zoals zuurdesem of roggebrood? Zelfde probleem?quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:32 schreef Aventura het volgende:
Over brood gesproken; ik ga overschakelen op witbrood. Van bruinbrood krijg ik een opgezwollen buik. Ben daar wederom van overtuigd toen ik gisteren (op Lowlands dus dat is mijn excuus), na het nuttigen van 2 tosti's (van witbrood), en kadetje (wit), een hamburger (met daaromheen en wit broodje) en Thaise noedels met kip (maar dat is verder niet relevant) nog een volledig plat buikje had. De dag ervoor en vandaag heb ik bruinbrood gegeten en ja hoor, een enorme pens.
Er zijn helaas nog maar verrekte weinig bakkers die écht lekker brood maken.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:36 schreef Merel het volgende:
Ik heb vroeger bij een bakker gewerkt, en écht lekker brood lust ik welAlleen ben ik een gemaks-shopper en haal ik zo veel mogelijk spul bij de supermarkt. En supermarktbrood vind ik niks. Dus eet ik maar geen brood meer
Roggebrood met pindakaasquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En andere soorten bruinbrood zoals zuurdesem of roggebrood? Zelfde probleem?
Het wordt steeds erger met die onzin. Vooral de Engelse ziekte (overmatig spatie gebruikquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:38 schreef Merel het volgende:
Ik ga nu trouwen een klacht naar de C1000 sturen over het etiket van de wijn. Hij komt volgens het etiket namelijk uit het Middelandse zee gebied. Ja, zo staat het er letterlijk. Met een L te weinig, een hoofdletter te weinig, en een spatie te veel
Beetje lekker brood verpesten met pindakaasquote:
Oh, daar erger ik me ook zo ontzettend aan!quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het wordt steeds erger met die onzin. Vooral de Engelse ziekte (overmatig spatie gebruik) neemt schrikbarende vormen aan.
quote:n het Nederlands moeten samengestelde woorden gewoon aan elkaar geschreven worden.
Er is dus geen enkele reden om een spatie in te voegen bij woorden als 'leesplezier', 'hogesnelheidslijn' en 'keukenbenodigdheden'. Deze fout wordt onnodig veel gemaakt, en het lijkt er zelfs op dat de foute spelling steeds vaker wordt toegepast. Een slechte ontwikkeling.
Het platform Signalering Onjuist Spatiegebruik (SOS) probeert deze ontwikkeling een halt toe te roepen. Met behulp van deze website willen we alle taalgebruikers wijzen op de veelgemaakte fout, om ze op die manier bewuster met deze regel uit de Nederlandse taal om te laten gaan.
Last van gluten?quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:32 schreef Aventura het volgende:
Van bruinbrood krijg ik een opgezwollen buik.
Zuurdesem staat nog op mijn lijst van te proberen soorten. Heb alleen nooit tijd om het te halen. In de supermarkten ligt het niet en ik weet niet waar ik het wel kan halen eigenlijk...quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En andere soorten bruinbrood zoals zuurdesem of roggebrood? Zelfde probleem?
Spellingveranderingen doen zich maar eens in de zoveel jaar voor en als iemand 'pannekoek' schrijft in plaats van 'pannenkoek', zal mij dat aan mijn aars oxideren. Het zijn juist die dingen die al vijftig of honderd jaar dezelfde regels volgen (ik word - jij wordt - hij wordtquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:42 schreef conleche het volgende:
Hoe langer ik van school ben en hoe vaker die stomme spelling verandert, hoe vaker ik fouten maak. Het zij zo, ik doe m'n best....
Jij hoeft ook niet foutloos te kunnen spellenquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:42 schreef conleche het volgende:
Hoe langer ik van school ben en hoe vaker die stomme spelling verandert, hoe vaker ik fouten maak. Het zij zo, ik doe m'n best....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |